بازدید 84456
با تحولات منطقه و جهان

بیانیه سه کشور اروپایی درباره موشک هایپرسونیک فتاح ۲/ هشدار چین درباره تبدیل شدن تایوان به انبار باروت/ آمادگی نیرو‌های مسلح یمن برای آغاز عملیات علیه اسرائیل

بیانیه سه کشور اروپایی درباره موشک هایپرسونیک فتاح ۲، هشدار چین درباره تبدیل شدن تایوان به انبار باروت، تمدید دو ساله حضور نظامیان ترکیه در لیبی، آمادگی نیرو‌های مسلح یمن برای آغاز عملیات علیه اسرائیل و اعلام آماده باش نظامی از سوی رهبر کره شمالی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۰۷۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴ 01 December 2023

بیانیه سه کشور اروپایی درباره موشک هایپرسونیک فتاح 2/ هشدار چین درباره تبدیل شدن تایوان به انبار باروت/ آمادگی نیروهای مسلح یمن برای آغاز عملیات علیه اسرائیل

بین الملل تابناک: بیانیه سه کشور اروپایی درباره موشک هایپرسونیک فتاح ۲، هشدار چین درباره تبدیل شدن تایوان به انبار باروت، تمدید دو ساله حضور نظامیان ترکیه در لیبی، آمادگی نیرو‌های مسلح یمن برای آغاز عملیات علیه اسرائیل و اعلام آماده باش نظامی از سوی رهبر کره شمالی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

بیانیه سه کشور اروپایی درباره موشک هایپرسونیک فتاح ۲

تروئیکای اروپا در بخشی از بیانیه مشترکی که روز پنجشنبه در واکنش به رونمایی ایران از موشک هایپرسونیک فتاح ۲ صادر کرده‌اند، تلویحی به پایان محدودیت‌های بین‌المللی علیه ایران و همچنین نقض مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ اعتراف کرده‌اند.

سه کشور اروپایی در بیانیه مشترک خود مدعی شده‌اند: «تروئیکای اروپا- فرانسه، آلمان و پادشاهی متحده- رونمایی، نسخه جدیدی از موشک‌های بالیستیک جدید توسط ایران در روز ۱۹ نوامبر را محکوم می‌کنند.»

انگلیس، فرانسه و آلمان همچنین در بند بعدی این بیانیه تلویحی به پایان محدودیت‌های بین‌المللی علیه برنامه موشکی ایران اذعان کرده‌اند.  

تروئیکای اروپایی در بیانیه‌های قبلی خود که قبل از  ۲۶ مهرماه (۱۸ اکتبر) علیه برنامه موشکی ایران صادر شده، معمولاً ادعا می‌کردند فعالیت‌های موشکی ایران با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت مغایر یا ناهمخوان است.  

با وجود این، سه کشور اروپایی در بخشی از بیانیه امروز که توسعه برنامه موشکی ایران را محکوم می‌کنند، آنچه «بی‌اعتنایی ایران به محدودیت‌های بین‌المللی» خوانده شده را مربوط به «چندین سال گذشته» خوانده‌اند و  اشاره‌ای به اینکه توسعه این برنامه در حال حاضر مغایرتی با قطعنامه سازمان ملل دارد نکرده‌اند.  

در این بخش از بیانیه آمده است: «تروئیکای اروپا- فرانسه، آلمان و پادشاهی متحده، رونمایی یک نوع جدید موشک بالیستیک توسط ایران در روز ۱۹ نوامبر را محکوم می‌کنند. ایران، علی‌رغم درخواست‌های مکرر بین‌المللی برای توقف برنامه موشکی خود و بعد از سال‌ها بی‌اعتنایی به محدودیت‌های سازمان ملل، همچنان به توسعه برنامه موشکی خود ادامه می‌دهد.»

مضاف بر این، در حالی که سه کشور اروپایی در بیانیه‌های پیشین خود مبنای خود برای درخواست توقف برنامه موشکی ایران را مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ قرار می‌دادند، در بیانیه امروز «درخواست‌های مکرر بین‌المللی» را مستمسک خواسته خود قرار داده‌اند.    

محدودیت‌های غیرالزام آور قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره برنامه موشک‌های بالیستیک ایران ۲۶ مهرماه سال جاری (مصادف با ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳) به پایان رسید.  

هشدار چین درباره تبدیل شدن تایوان به انبار باروت

 روز پنجشنبه، وزارت دفاع چین به آمریکا هشدار داد، از مداخله در تایوان و دریای جنوب چین دست بردارد و گفت که فروش تسلیحات آمریکا به تایوان، این جزیره را به انبار باروت تبدیل کرده است.

به گزارش"مورنینگ استار"، وو کیان، سخنگوی وزارت دفاع چین گفت که حزب حاکم دموکراتیک مترقی تایوان "در حال تبدیل این جزیره به انبار سلاح و باروت است.

در کمتر از دو ماه دیگر، جزیره تایوان انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد کرد که در آن رای دهندگان میان حزب حاکم که طرفدار تقویت ارتش تایوان و روابط نزدیک با آمریکا است و احزاب مخالفی که خواستار تلاش برای بهبود روابط با چین و کاهش تنش‌ها هستند، یکی را انتخاب خواهند کرد.

سرهنگ وو در یک نشست خبری ماهانه گفت: امنیت تایوان به توسعه صلح آمیز روابط با چین بستگی دارد نه خرید چند قطعه تسلیحات ساخت آمریکا.

وی ادامه داد: ما از طرف آمریکایی می‌خواهیم به گفته‌های خود عمل کند و گام‌های مشخصی برای عمل به تعهد خود مبنی بر عدم حمایت از استقلال تایوان، توقف تسلیح تایوان و تضعیف منافع اصلی چین بردارد.

تمدید دو ساله حضور نظامیان ترکیه در لیبی

طرح ریاست جمهوری ترکیه برای تمدید مجوز استقرار نیروهای این کشور در لیبی برای ۲۴ ماه دیگر در پارلمان ترکیه  تصویب شد.

این کشور واقع در آفریقا مدتی با بحران سیاسی و درگیری بین دو دولت مواجه بوده است؛ یکی دولتی به ریاست «پاشاغا» که از سوی پارلمان مامور تشکیل آن شده و دیگری دولت «الدبیبه» که با تحویل قدرت به دولت پاشاغا مخالفت می‌کند. پاشاغا از حمایت ژنرال «خلیفه حفتر» که در شرق لیبی تسلط دارد، برخوردار است، حفتر در سال ۲۰۱۹ نیز برای اشغال طرابلس تلاش کرد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «تی‌آر‌تی» این طرح که جمعه گذشته به پارلمان ارائه شد، ماموریت نیروهای ترکیه را از دوم ژانویه ( سه شنبه ۱۲ دی)  تمدید می‌کند.

ترکیه مدعی  است که خواهان ایجاد ارتش لیبی و کمک به برقراری ثبات سیاسی در این کشور است و بدون ترکیه راه حلی در ترکیه وجود دارد.

بر اساس طرح تصویب شده روز پنجشنبه در پارلمان ترکیه، ادامه آتش بس و روند گفت‌وگوهای سیاسی در لیبی و برقراری صلح و ثبات در نتیجه این روند برای ترکیه از اهمیت بالایی برخوردار است.

در بخشی از بیانیه پارلمان ترکیه آمده است: «خطرات و تهدیدات ناشی از لیبی برای ترکیه و کل منطقه وجود دارد. در صورت ازسرگیری حملات علیه دولت قانونی، منافع ترکیه در حوزه مدیترانه و شمال آفریقا تحت تاثیر نامطلوب قرار خواهد گرفت.»

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: «جلوگیری از آغاز دوباره درگیری‌ها برای اطمینان از نتیجه‌گیری مذاکرات نظامی و سیاسی، که تحت نظارت سازمان ملل انجام می‌شود، اهمیت دارد.»

«یاشار گولر» وزیر دفاع ترکیه چندی قبل در خصوص اعزام نیروهای نظامی به لیبی گفت که این نیروها در پاسخ به درخواست دولت قانونی به رسمیت شناخته شده از سوی سازمان ملل متحد اعزام شده‌اند.

وزیر دفاع ترکیه با بیان اینکه حضور نیروهای این کشور در لیبی توازن ایجاد کرده و به راه اندازی مسیر سیاسی کمک کرده است، مدعی شد: «همه اهداف حضور کشورهای دیگر در لیبی را می‌دانند که با ترکیه متفاوت است. آنکارا متعهد به ادامه فعالیت‌های خود در لیبی بر اساس شعار لیبی برای لیبیایی‌هاست.»

آمادگی نیروهای مسلح یمن برای آغاز عملیات علیه اسرائیل

 نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای آمادگی خود را برای ازسرگیری عملیات نظامی علیه رژیم صهیونیستی و گسترش این عملیات‌ها اعلام کرد. 

در این بیانیه آمده است: «در راستای اجرای دستورهای سید عبدالملک بدرالدین الحوثی (رهبر جنبش انصارالله) و در پاسخ به خواسته‌های ملت بزرگ یمن و دیگر آزادگان امت عربی و اسلامی برای ایستادگی در کنار ملت فلسطین و حمایت از مقاومت قهرمان آن، نیروهای مسلح یمن بر آمادگی خود برای ازسرگیری عملیات نظامی علیه دشمن اسرائیلی در صورت تصمیم آن برای آغاز مجدد تجاوزات علیه غزه، تأکید می‌کند.»

بنا بر گزارش وبگاه «المسیرة»، نیروهای مسلح یمن همچنین تأکید کرد که هرگز در خصوص گسترش عملیات نظامی علیه رژیم صهیونیستی تردید نخواهد کرد و این عملیات را گسترش خواهد داد تا اهدافی را شامل شود که این رژیم در خشکی و دریا انتظار آن را نداشته باشد.»

در این بیانیه آمده است: «نیروهای مسلح یمن به ممانعت از کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ ادامه می‌دهد و اقدامات بیشتری را برای تضمین اجرای کامل این تصمیم خواهد گرفت.»

در بیانیه مذکور همچنین آمده است که نیروهای مسلح یمن تأکید می‌کند که عملیات‌ نظامی آن در صورت توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در نوار غزه، متوقف خواهد شد. 

نیروهای مسلح یمن در این بیانیه از تمامی آزادگان عربی و اسلامی خواست تا مواضع درخشانی در قبال مساله فلسطین و حمایت و پشتیبانی از مقاومت آن اتخاذ کنند. 

اعلام آماده باش نظامی از سوی رهبر کره شمالی

منابع خبری در پیونگ یانگ امروز (جمعه) اعلام کردند که رهبر کره شمالی از نیروی هوایی این کشور خواسته تا آمادگی رزمی خود را برای واکنش سریع به تهدیدات دشمن افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی این سخنان را در حالی مطرح کرد که پس از پرتاب ماهواره نظامی پیونگ یانگ، تنش‌های جدیدی در شبه جزیره کره شکل گرفته است.

کره جنوبی در واکنش به این اقدام پیونگ یانگ، بخشی از توافقنامه کاهش تنش نظامی میان دو کره در سال ۲۰۱۸ را تعلیق کرد و پرتاب این ماهواره را نقض قوانین شورای امنیت سازمان ملل خواند.

کره شمالی نیز اعلام کرد، بار دیگر، همه تدابیر نظامی خود را که تحت «توافقنامه جامع نظامی» لغو شده است، اتخاذ می‌کند. پیونگ یانگ به تازگی اعلام کرده که تسلیحات جدیدی در مرز دوکره مستقر خواهد کرد.

روز پنجشنبه، کیم جونگ اون در بازدید از فرماندهی نیروی هوایی کره شمالی گفته است: نیروی هوایی باید آمادگی نظامی و توانمندی‌های عملیاتی خود را افزایش دهد.

رسانه‌های کره شمالی گفته اند: کیم جونگ اون، سیاست‌های عملیاتی و تاکتیکی را اتخاذ کرد تا نیروی هوایی در وضعیت آمادگی نظامی قرار بگیرد و توانایی آن برای مبارزه در جنگ افزایش حداکثری یابد و به هر گونه تحریکات و تهدیدات دشمن سریع و با قدرت پاسخ دهد.

در گزارش رسمی نظامی کره جنوبی سال ۲۰۲۲ آمده است، نیروی هوایی کره شمالی یک هزار و ۵۷۰ فروند هواپیما دارد که ۸۱۰ فروند آن هواپیمای جنگی هستند.

این گزارش می‌گوید، کره شمالی در تلاش است نیروی هوایی خود را با توسعه و استقرار موشک‌های جدید تقویت کند، زیرا هواپیماهای جنگی جدید زیادی در این کشور معرفی نمی شوند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۸۸
اسرائیل حق ندارد شهرک‌نشینان را مسلح کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
چلا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
اسرائیل حق موجودیت ندارد و بزودی نابود میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
شهرک نشینان نوعی نظامی خانوادگی هستند.
طبیعتا باید مسلح باشند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
منطقه پرواز ممنوع .تحهیزاردن به این سامانه های موشکی ضدهوایی بیش ازحد وزیاد توسط ایران.چون کشورهایی مانند مصرببینندکه این همه سلاح پیشرفته هوایی دارد دیگر ازغرب نخواهندترسید وخود به طرف مقاومت می ایند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
مرگ بر انگلیس خبیث فاسد بوق ق ق ق
اسرائیل باید به رسم بازی جوانمردانه توپ را به بیرون از زمین شوت کند تا حماس بازی را شروع کند.
پاسخ ها
یک معلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
اینقدر فوتبال نگا نکن چون تمام مغزت شده فوتبال بی‌ارزش
با نقض آتش‌بس از سوی حماس اسرائیل دوباره غافلگیر شد! این دومین پیروزی بزرگ حماس است.
پاسخ ها
پیمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
حماس همیشه سوپرایز میکنه! داشی سوپرایز ماشی سوپرایز تولد بده کلوچه و شکلات و سوپرایز، داشی سوپرایز ماشی سوپرایز...‌
همانطور که کووید از چین به ایران سرایت کرد، در یک اقدام تلافی جویانه ویروسِ "بشکه باروت" امیرعبدالهیان هم از ایران به چین سرایت کرد.


ممنونیم از دستگاه دیپلماسی بابت این انتقام نرم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
کووید از آزمایشگاه های آمریکا سرایت کرده
مغز براندازان هم اکنون
با موشک هایپر سونیک نباید برای کشور هزینه ایجاد کنیم. اروپا محکوم کرده و تحریم هم خواهد کرد.

مغز براندازان چند ماه پیش
میگن موشک هایپرسونیک داریم، شمام بگین آره دارین.

تشخیص
رم را تعویض و اس اس دی کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
خخخ کامنتات عالی ان
محمد شمسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
تو دیگه کی هستی؟! بسیجیا هم ازت متنفرن! ههههههه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
موشک هایپرتوربوشارژ با کروز کنترل و صندوق عقب اضافه هم درست کنید
نه نون برا مردم می شه
نه شغل
نه مسکن
مملکتداری را با کارخونه اسلحه سازی اشتباه گرفتید
نیازمندی‌ها
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
اطرافت دختر فلسطینی سراغ نداری؟! برای ازدواج و مهاجرت به کشورهای اروپایی نیاز دارم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
چقدر با نمکی تو اسمت رو بذار خیارشور بجای متخصص مغز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
خخخخخ
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
سه کشور اروپایی بهمراه ستون پنجمشان از غصه بمیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
آگهی
تعدادی موشک زنگ زده و ضایعاتی مانده در انبارکیلویی به فروش می رسد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
سه کشور اروپایی ۸ سال تموم هر نوع موشکی رو به صدام دادن تا روی سر ما بریزه.و ما چون موشک نداشتیم نمیتونستیم جواب بدیم.
حالا همین سه کشور میگن موشک نسازین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
درود بر متخصص مغز و ننگ و نفرین بر کسانی که کشتن
مردم عادی را پیروز ی میدانند.
البته مشخص بود که در هر حال جنگ دوباره شروع خواهد شد ولی شلیک راکت از سوی حماس در صبح امروز، یکی دو ساعت قبل از پایان زمان آتش‌بس، نشان داد که حماس هنوز به آرمان‌هایش پایبند است: شکستن آتش‌بس و بعداً التماس برای برقراری آتش‌بس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
شلیک از طرف خود صهیونیستها بوده برا بهانه
اسرائیل قواعد بازی را اصلاً رعایت نمی کند.

آغاز دوباره جنگ قبل از این که امیر عبداللهیان فرصت هشدار دادن داشته باشد، بسیار ناپسند است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
دفعه اول حماس شروع کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
پرتاب شدم?
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
دکترولایتی یادش بخیرمعروف
شده بود به. دکتر شکایتی

امیر عبداللهیان هم معروفه به امیر هشداریان
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
اها ببخشید که فلسطینیا کشورشونو نزدیک پایگاه های امریکا ساختند خخخخخ حقیقتا دنیا تبدیل شده به یک کمدی خدا بهمون رحم کنه فقط
سه کشور اروپایی غلط می کنند که غلط کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
یک بار که نه ، هزار بار غلط میکنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
جالبتر اینکه نوکرانشون تو ایران ، مدام پیشرفتهای ایرانو مسخره میکنن!
ناشناس
| Germany |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
مثل آمریکا ، هیچ غلطی ننیتونن بکنن ، هرچه میکنن درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
خیلی تاثیرگذار بود. دمت گرم
بابا گور پدر هرچی کشور اروپایی و آمریکاییه ، مگر آمریکا و اروپا چه خری هستن که باید برای آب خوردن مردم دنیاهم تصمیم بگیرن؟

کشورهایی که در جنگ جهانی اول و دوم 90 میلیون نفر رو قتل عام کردن الان برای ما مدعی حقوق بشر شدن ، حقوق بشرتونم توی تناقض اوکراین و فلسطین دیدیم ، شما برید به همون قانون ازدواج همجنسبازاتون برسید لازم نیست برای موشک دیگران تصمیم بگیرید

به فرض که ایران موشک ساخته و مغایر قوانین بوده ، چه غلطی میخوای بکنی حالا ؟
سه کشور محترم اروپایی ## زیاد خوردن
موشک ما به شما ربط نداره مگه شما برای ساخت بمب اتم از ما اجازه گرفتید؟
پاسخ ها
یک ایرانی عاقل
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
دقیقا
اروپا وامریکا خودبهترمیدانند که آنچه در مورد موشکها گفته میشوداغراق است.این موشکها نوع ارتقابرد یافته اسکادهای قدیمی هستندکه زمان جنگ طرفین بهمدیگرپرتاب میکردند.البته عراق مستقیم ازشوروی میخرید واینا دههابرابر قیمت ازلیبی واحتمالا کره شمالی. البته پیشرفتهای موشکی قابل انکارنیست ولی نه رادارگریزند ونه از میتواننداز 2000 کیلومتری یک ساختمان را نشانه گیری کنند.بقول علی مطهری وحتی حسن روحانی هزینه سیاسی هواکردن این موشک ها بهانه دادن دست آنهاست و گرنه آنها خودشون همه چیز رامیدانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
صادق این همه اطلاعاتو از کجا اوردی؟
شایدم از سوزشه
بهرحال
صادق
| United States of America |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
منفی دهنده های پیام بنده را سروته متوجه شده اند. منظورم از اغراق اغراق مسئولان ایرانی درمورد توانایی های فوق العاده موشکهاست که مورد سواستفاده اروپا وامریکا قرارمیگیرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
واقعا تنهایی ب این نتجه رسیدی یا امریکاهم کمکت کرده.. .
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
اتفاقا بر خلاف نظر شما حداقل آمریکایی ها از دقت و قدرت و رادارگریزی موشکهای ایران اطلاع کامل دارند و تجربه اش کردند تو عین الاسد با وجود آمادگی کاملشون یک موشک هم نتونستند رهگیری کنند و فقط دوست و چند نفر ضربه ملایم مغزی شدند ? مصاحبه فرمانده سنتکهام ژنرال مکنزی رو سرچ کن ببین
رفیق صادقم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
صادق زیباکلام خودتی؟؟
جز تو هیشکی نمیتونه اینجوری حرف های خفن بزنه ای صادق زیباکلام
میکائيل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
عزیز دلم الان بنظرت کشورای دیگه اینهمه تبلیغات از سلاحهاشون میکنن همگی عین واقعیته؟
کلا سیاست همه کشورها همینه
ولی کیفیت و ادعای در مورد سلاحها در میدان جنگ معلوم میشه.
مثلا همین پهباد مهاجر ایران که ساده ترین نوع پهباد ساخت ایرانه چه قیامتی به پا کرد در جنگ اوکراین و جهان
اسرائیلی ها خیلی جر زن هستند و ممکن است بخواهند سیصد تانکی را که ما در نیمه اول منهدم کردیم، با کلک هایی از قبیل تغییر شماره روی آنها، باز هم در جنگ مورد استفاده قرار دهند.

ناظران بی طرف بین المللی باید نظارت کنند که چنین تخلفی اتفاق نیافتد. چه این انهدام ها توسط کارشناس الجزیره اتفاق افتاده باشد، چه سایت های داخلی خودمان
در مورد کشتار و بمب اتم اسرائیل صحبتی نیست
اوکراین که در حمله روسیه غافلگیرشد با سلاحهای ارسالی غرب روسیه را زمینگیرکرده. تایوان که دهها سال است تحت تهدید چین است وغرب وبخصوص امریکا بدلایل مختلف ازقبل این جزیره رابا پیشرفته ترین سلاحهها انباشته کرده اند چین هیچ وقت اشتباه روسیه را تکرارنمیکند. سران چین هم مثل ابلهان حاکم درروسیه نیستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
عزیزجان آخه تو از سیاست چه میدانی؟
پوتین و لاورف بقیه که پیر سیاستن ، نمیدونن چی به چیه. بعد تو از پشت گوشی میدونی؟
جواب 1358
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
پوتین ولاوروف اگر اندازه نئاندرتال های حاکم درافغانستان سیاست میدونستند به اوکراین حمله نمیکردند.به پیش بینی آنها دزآغازجنگ ونتیجه ووضعیت فعلی جنگ توجه کنی میفهمی پوتین و لاوروف و مدودف چقدر سیاست میدونند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
حمله به اکراین ازابلهی امثال زلنسکی بوده که آلت دست شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
دوست عزیز من موافق جنگ نیستم ولی اگه روسیه اینکارو با اوکراین نمیکرد الان لهستان وچندتا کشور دیگه هم عضو ناتو شده بودن و قدرت اونا بیشتر میشد وبدون هر پیمانی هرچیم خوب باشه ولی وقتی توازن قدرت رو تو دنیا بهم بریزه خطرناکه
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
نه خیلی می دونند روز اول جنگ 120کیلومتر بدون سوخت و غذا وارد اوکراین شده بودند و برگشتند
اره اونا زرگند مقابل ما نه امریکا و المان و انگلیس
میکائیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
اخوی فقط یه چی میگم بهت
اینایی که در موردشون نظریه پردازی کردی رهبران دومین قدرت نظامی جهانن.
پس برو غذاتوبخور و زود بخواب
با توجه به این که پیروان برادران ارزشی، از جمله خود حقیر، همواره تا تحلیل های لازم را از طرف آنها دریافت نکنند نمی دانند که در تحولات چه موضعی بگیرند، برادران لطف کنند و هر چه زودتر تکلیف ما را مشخص کنند که آیا باید طرفدار شروع مجدد جنگ باشیم یا مخالف آن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
تکلیف تو را عنترنشنال مشخص کرده
امروزه کسب اطلاع کاری بسیار ساده است البته اگه شخصی از رو اعتقاوتقلید کورکورانه نخواهد بفهمد بحثش جداست
وقتی میگن فلسطین وهواخواهی صدام ی عده فورا جبهه میگیرن
ساده ترین راه ی سرچ کوچک تو مپ نزدیک مرز رفح توغزه دیدن شارع (خیابان)صدام هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
صدام خیلی سعی کرد ادای ناصر را در بیاورد و رهبر جهان عرب باشد و در جنگ آزادی کویت هم چند موشک به تل‌آویو شلیک کرد همچنین او برخی رهبران ترسوی عرب را تحقیر می کرد به این دلایل بعضی از فلسطینی ها او را دوست داشتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
از جنگ که بیش از ۳۵ سال گذشته ، ولی از ترور دانشمندانمون توسط اسرائیل چند سال گذشته؟
با منطق خودت حرف زدم بلکه متوجه بشی
مرگ بر اسراییل
می گم بهتر نیست این «نیروهای مسلح» مقتدر یمن که حساب اسرائیل را رسیدند، آن شصت درصد خاک یمن را هم پس بگیرند که الان در اختیار مخالفان حوتی هاست و سازمان های بین المللی هم این مخالفان را به عنوان دولت قانونی یمن به رسمیت می شناسند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
آسیاب به نوبت
انقدر بیانیه بدهید تا بیانیه گاهتان پاره شود.
اسراییل و آمریکا هنوز ادب نشدند .اتمام قدرت پوشالی آنها در کشتن مردم بی دفاع متمرکز شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
چطوره بیست هزار نفر دیگر در غزه کشته شوند تا آمریکا و اسرائیل ادب شوند؟
قاتلان جهانی چنین تصورمیکنندکه
دنیابایدروی غلطک اونابچرخدتاهروقت دلشان
خواست بکوبندنابودکنند

ازایران زاین بابت نگرانند چراسلاح می‌سازد
چرابله قربانگوی اونانیست
ا ... جنگ شروع شد دوباره؟؟؟ همین دیروز تابی یک مقاله کارشناسی منتشر کرد که اسراییل دیگر جرات شروع جنگ را ندارد.. ما هم باور کردیم. تابی داری تبدیل میشی یه صداو سیمای میلی و کیهان و جوان و باقی مشتاقان الکی بهشت. v
واقعا ایران به یک ابر قدرت تبدیل شده است
چرا کشورهای اروپای به خود حق می دهند بیانیه بدهند علیرغم اینکه سلاحهای مختلف و بمب اتم در اختیار دارند ولی کشورهای اسلامی از جمله ایران عزیزمان به خود حق نمی دهند بر علیه آنها و نسبت به خلع سلاح آنها با توجه به تهدید کشورهای اسلامی از جانب آنها کشورهای غربی هستند بیانیه بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
بیانیه که چه عرض کنم، هر جمعه بر نصف بلاوه یک کشورهای دنیا شعار مرگ سر می دهیم ولی اونها اصلا اعتراض نکردند، تازه خانواده و بچه های انهایی که محکمتر شعار می دهند را هم میزبانی می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
تو ادویه جات زیاد میخوری
و یا شاید هم ترشی تند
جناب آقای دکتر رئیسی
بنده بر اساس حقوق ۱۷ سال پیش خود با ۱۵ سال سابقه ۳۲۰۰،۰۰۰ )سه میلیون و دویست هزار تومان) بازنشسته شده ام، آیا با این مبلغ می‌شود زندگی کرد مبلغ پایین به این دلیل است که حقوق دو سال آخر معیار پرداخت حقوق بازنشستگی است ، و در آنزمان حقوق بنده یک میلیون و دویست هزار تومان بوده و دلار هشتصد هزار تومان بوده و اگر حقوق اینجانب بر اساس ارزش روز محاسبه شود چیزی حدود ۷۵ میلیون می‌شود،
لذا خواهشمند است دستور فرمایید جهت رفع این بی عدالتی حقوق ها بر اساس روز ارزش یابی و حقوق بازنشستگی را بر همین اساس همانند سازی کنند،
شما خودتان را بجای بنده و امثال بنده بگذارید.
این حقوق بازنشستگی کفاف یک هفته را هم نمی‌دهد و در این سن و سال تامین هزینه زندگی و دارو و درمان بسیار مشکل است
مقامات سه کشور شما همه یک مشت حرام زاده ی دو اتیشه هستید که کشورهایتان ار جنایتکار ترین رژیمهای جهان هستید ای حرام زادگان خفه شوید و دخالت در در امور دیگران نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
افرین
همه ترسیدن و به غلط کردن افتادن

امردیگه ای باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
تابناک جان به ایشون یه ساندیس بده بخوره یکم اروم بشه بعد هدایتش بره تو چاله میدان شعار بده، اینجا خانواده نشسته، درست نیست شاهد فحاشی ایشون باشن.
دنیا صاحب داره. صاحب ش هم ابرقدرت است. هم خردمند. خدا رو شکر که هست وگرنه معلوم نبود چین آدمخوار و روسیه بد مست و کره شمالی یاغی بشریت را به چه روز سیاهی می نشاندند.
پاسخ ها
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
کره ش موشک دارد ولی کره چ ندارد
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
خخخخخ
بله از اینکه گوشه گوشه جهان مجبور شده نیروی نظامی خالی کنه معلومه چقدر خردمنده
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
میگم بهتر نیست این ابرقدرت نجات دهنده بشریت یک حوزه نفوذ مشخصی برای خودش تعیین کنه و بزاره اونایی که دوست دارن تو این حکومتایی که گفتی زندگی کنن به کار و زندگیشون برسن؟ اگرم خیلی دلش برای تو و امثال تو میسوزه راهتون بده تو حوزه نفوذش خودش؟ و انقدر تو کار دیگران دخالت نکنه؟
کی موشک زدن ؟ما که تو صف مرغ بودیم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
پس اینجا چه می کنی جناب خخ
یک عدد کپسول گاز 11 کیلویی500 هزار تومان.
خودتون ناراحت نکنید آمریکا و اسراییل و همه کشورهای اروپایی طرفدار ایران هستن و ایران آزاد گذاشتن تا هم موشک درست کنه و هم در دنیا جنگ راه بندازه تا آمریکا و اروپا بتونن تسلیحات خودشون با واسطه جنگ که ایران راه می‌اندازد به فروش برسانند
این نوع از وحشی‌گری هایی که رژیم منفور صهیونیستی انجام می دهد نشان دهنده آخرین حربه ها و تیرهای در ترکش آن هاست . حتی بعد از پایان قریب الوقوع این جرثومه فساد که انشاءالله صورت خواهد گرفت ؛ باید شهرک نشینان و نظامیان آن در تمام دنیا مورد تعقیب و مجازات قرار گیرند و این امر محقق خواهد شد .
تجهیز کشور به ادوات نظامی پیشرفته فی نفسه کار بدی نیست اما مواظب باشیم مثل شوروی سابق که اقتصاد را رها و در صنعت نظامی پیشرفت میکرد نشویم که متاسفانه داریم راه شوروی سابق را طی می کنیم
والا بخدا اگه ما خیالمون راحت بود که مثل دوره های مختلف تاریخ ما ایرانی ها رو وارد جنگ و تحریم و قحطی و حق توحش نمی کنید،، مگه بیکار بودیم بریم موشک و اینجور چیزا بسازیم می رفتیم دنبال عیش و نوش خودمون
امیدوارم حداقل این موشک هایی که بهش گیر می دهند مثل وعده های مسئولین توخالی نباشد
وعده های که یا نیمه کاره و یا به سرانجام نمی رسند
حداقل دو سه تا از این موشک ها را به نقاط مهم نظامی و آشیانه های اسرائیل بزنید تا ببینیم وعده توخالی نیست
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
سلطان،ایران صاحاب داره ،صاحبش هم خداست.خدا یه رهبر کار درست رو این مملکت گذاشته.که خودش میدونه چکار داره میکنه.پس لطفا دخالت تو آمورش نکن.جاتم فعلا آروم و راحته
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست