بازدید 60666
با تحولات منطقه و جهان

نگرانی شدید آمریکا از اشتباه محاسباتی و آغاز جنگ با ایران/ ادعای آمریکا درباره سرنگونی پهپاد ایرانی/ حرکت ناوگروه ضربتی آیزنهاور در آب‌های خلیج فارس

نگرانی شدید آمریکا از اشتباه محاسباتی و آغاز جنگ با ایران، ادعای آمریکا درباره سرنگونی پهپاد ایرانی، حرکت ناوگروه ضربتی آیزنهاور در آب‌های خلیج فارس، هشدار دولت نجات ملی یمن به آمریکا و تحریم ۲۰ فرد و نهاد ایرانی از سوی آمریکا، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۰۷۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴ 30 November 2023

نگرانی شدید آمریکا از اشتباه محاسباتی و آغاز جنگ با ایران/ ادعای آمریکا درباره سرنگونی پهپاد ایرانی/ حرکت ناوگروه ضربتی آیزنهاور در آب‌های خلیج فارس

بین الملل تابناک: نگرانی شدید آمریکا از اشتباه محاسباتی و آغاز جنگ با ایران، ادعای آمریکا درباره سرنگونی پهپاد ایرانی، حرکت ناوگروه ضربتی آیزنهاور در آب‌های خلیج فارس، هشدار دولت نجات ملی یمن به آمریکا و تحریم ۲۰ فرد و نهاد ایرانی از سوی آمریکا، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

نگرانی شدید آمریکا از اشتباه محاسباتی و بروز جنگ با ایران

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داد، مقامات امنیت ملی ایالات متحده آمریکا، نگران اشتباه محاسباتی بین ایران و آمریکا و گسترده تر شدن جنگ بین اسرائیل و حماس در منطقه هستند.

عصر چهارشنبه به وقت محلی، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: «مقامات امنیت ملی آمریکا نگران هستند که یک اشتباه محاسباتی بین ایران و آمریکا منجر به گسترده تر شدن درگیری منطقه‌ای شود.»

بر اساس این گزارش، مقابله به مثل نیروهای آمریکایی و «شبه نظامیان مورد حمایت ایران و درگیری نیروهای اسرائیلی با گروه های مورد حمایت ایران» موجب این نگرانی شده است.

این رسانه آمریکایی به نقل از یک مقام دولت آمریکا که نام او را بیان نکرده است، گفت: دولت بایدن از اسرائیل می‌خواهد، از درگیری در مرزهای شمالی خود خودداری کند.

نیویورک تایمز افزود: «از زمان حملات ۷ اکتبر، مقامات اطلاعاتی بایدن را در مورد خطر یک جنگ گسترده تر با ایران آگاه کرده اند. سازمان های اطلاعاتی آمریکا ارزیابی کرده‌اند که ایران می‌خواهد از یک درگیری گسترده‌تر خودداری کند.»

پایگاه خبری آمریکایی آکسیوس نیز روز چهارشنبه به وقت محلی به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داد: دولت بایدن به شدت نگران است که عملیات اسرائیل در جنوب نوار غزه ـ که دو میلیون فلسطینی در آن حضور دارند ـ منجر به تلفات غیرنظامی بیشتر شده و بحران انسانی در این منطقه را عمیق تر کند.

این رسانه آمریکایی به نقل از مقامات آمریکایی که نام آنها را بیان نکرده است، گفت: بایدن به نتانیاهو گفت که روش عملیات اسرائیل در شمال غزه، قابل تکرار در جنوب این منطقه نیست.

آکسیوس ادامه داد: «دو مقام آمریکایی و اسرائیلی گفتند که نتانیاهو به بایدن گفته است، عملیات در جنوب برای دستیابی به هدف اسرائیل به منظور نابودی حماس ضروری است و مردم اسرائیل هم اکنون توقف عملیات نظامی را نمی پذیرند.»

بر اساس این گزارش، نتانیاهو با درخواست بایدن برای گفت‌وگوی آمریکا و اسرائیل در باره هر گونه عملیاتی در جنوب غزه قبل از هرگونه حمله موافقت کرده است.

ادعای آمریکا درباره سرنگونی پهپاد ایرانی

یک مقام نظامی آمریکایی روز چهارشنبه به وقت آمریکا ادعا کرد یک ناو جنگی نیروی دریایی این کشور که در نزدیکی تنگه باب المندب در حال حرکت بود، یک پهپاد ساخت ایران را که از یمن پرتاب شده بود، سرنگون کرد.

این مقام آمریکایی که نامش افشا نشده است، روز چهارشنبه به وقت محلی در گفت‌وگو با خبرنگاران آمریکایی ادعا کرد: طبق گزارش های اولیه، ناوشکن یو اس اس کارنی نیروی دریایی آمریکا، پهپاد مدل KAS-۰۴ ساخت ایران را تهدید تلقی نمود و در حالی که کشتی در حال حرکت به سمت تنگه بود، آن را بر فراز آب در جنوب دریای سرخ سرنگون کرد.

رسانه های آمریکایی همزمان به نقل از براد کوپر، معاون نیروی دریایی فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا نوشتند: این پهپاد فاصله بیش از ۱۰ مایل دریایی از کشتی را رعایت نکرد و "اقدامات احتیاطی ایمنی" را نقض کرده است. پهپاد هشدارهای متعدد را نادیده گرفت اما در نهایت از این کشتی دور شد.

آمریکا روز گذشته به همه کشتی‌های تجاری در حال عبور از اقیانوس هند و در دریای سرخ هشدار احتیاط بیشتر داده است.

اداره دریانوردی وزارت حمل و نقل آمریکا، روز سه شنبه در هشداری از همه کشتی‌ها خواست هنگام عبور از این مناطق احتیاط کنند و از تهدیدات در حال تحول در این منطقه آگاه باشند. این هشدار که خودکار در چهارم دسامبر منقضی می‌شود، پس از دو هشدار قبلی از سوی اداره دریانوردی آمریکا در ماه‌های سپتامبر و اکتبر به کشتی‌های تجاری برای احتیاط و انجام اقدامات پیشگیرانه در آب‌های اطراف خاورمیانه صادر می‌شود.

آمریکا در هشدارهای خود از کشتی‌ها خواسته تا حد امکان از بنادر یمن دوری کنند و مراقب قایق‌های کوچک و پهپادهایی باشند که می‌توانند تهدید ایجاد کنند.

آمریکا همچنین از کشتی‌های تجاری خواسته است، در صورت هر گونه اطلاع از تلاش برای توقیف کشتی، با ناوگان پنجم آمریکا تماس بگیرند.

حرکت ناوگروه ضربتی آیزنهاور در آب‌های خلیج فارس 

فرمانده ناوگان پنجم آمریکا از حرکت ناوگروه ضربتی آیزنهاور در آب‌های بین‌المللی خلیج فارس خبر داد.

فرمانده ناوگان پنجم آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که ناوگروه ضربتی آیزنهاور در آب‌های بین المللی خلیج فارس در حال حرکت است.

وی با ادعای اینکه رفتار ایران در منطقه «بی‌ثبات‌کننده، غیرحرفه‌ای و غیرمسئولانه» است، تأکید کرد که این رفتارها جان آمریکایی‌ها را تهدید می‌کند و باید متوقف شود.

فرمانده ناوگان پنجم آمریکا ادعا کرد که دیروز یک پهپاد ایرانی «غیرحرفه ای و غیرایمن» در نزدیکی ناو هواپیمابر آیزنهاور پرواز کرد.

وی مدعی شد که این پهپاد ایرانی با وجود هشدارها تا ۱۵۰۰ متری ناو هواپیمابر آیزنهاور نزدیک شد.

روز دوشنبه هم فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) از عبور ناوگروه ضربتی آیزنهاور از تنگه هرمز و ورود به آب‌های خلیج فارس برای «حمایت از الزامات سنتکام در سراسر منطقه و تضمین آزادی ناوبری در آب‌راه‌های بین‌المللی» خبر داد.

سنتکام در صفحه فارسی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «ناو هواپیمابر آیزنهاور توسط رزمناو دریای فیلیپین با موشک‌های هدایت‌شونده، ناوشکن گراولی با موشکهای هدایت‌شونده (DDG ۱۰۷) و ناوشکن یواس‌اس استتم (DDG ۶۳) و کشتی جنگی فریگا لانگدوک (D ۶۵۳) فرانسوی همراهی می‌شود.»

سردار تنگسیری اظهار کرد که نیروی دریایی ایران هنگام رویارویی رزم‌ناو آمریکایی با قایق‌های نظامی سپاه پاسداران، چند پهپاد را به سمت آن فرستاد که باعث شد، ناو آمریکایی مجبور به حرکت به سمت جنوب خلیج فارس و فرود آوردن هلی‌کوپترهایش شود.

وی تاکید کرد که آمریکا به خوبی می‌داند، نیروهای ایران به دقت تحرک نیروهای آن را در خلیج فارس رصد می‌کنند، منطقه را تحت کنترل دارند و نیروی دریایی سپاه پاسداران به راحتی می‌تواند این ناو هواپیمابر آمریکا را با موشک‌ها و پهپادها هدف قرار دهد.

ارتش ایران نیز روز سه‌شنبه تصویری از نظارت بر ناو هواپیمابر آمریکایی «USS Dwight D. Eisenhower» و کشتی‌های همراه آن هنگام عبور از تنگه هرمز منتشر کرد که توسط پهپادها ضبط شده بود.

هشدار دولت نجات ملی یمن به آمریکا

 «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن با هشدار به آمریکا، خواستار تغییر رفتارهای خصمانه آن علیه یمن شد. 

المشاط همچنین عملیات‌ قهرمانانه مقاومت فلسطین را به ملت فلسطین و تمامی ملت‌های جهان که غزه را یاری کردند، تبریک گفت. 

بنا بر گزارش شبکه المیادین، المشاط گفت: «از واشنگتن می‌خواهم که اصلاحات اساسی در رفتارهای خصمانه خود در قبال یمن انجام دهد چرا که رفتار آن به نفع منطقه نیست.» 

وی تصریح کرد: «هر گونه رفتار تنش‌آمیز آمریکا علیه منافع ملت ما، به منزله اعلان جنگ خواهد بود و ما نیز بر همان اساس با آن برخورد خواهیم کرد.»

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: «درباره گوش دادن به تاجران جنگ هشدار می‌دهم و خواستار تدوین برنامه‌های اجرایی و آغاز رسیدگی به پرونده اسرا و رفع محدودیت‌های بنادر و نیز اجرای اقدامات عملی برای خروج از سرزمین و آب‌های ما در نزدیک‌ترین زمان هستم.»

تحریم ۲۰ فرد و نهاد ایرانی از سوی آمریکا

روز چهارشنبه به وقت محلی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری بیش از ۲۰ فرد و نهاد را به دلیل مشارکت در شبکه های تسهیل مالی وزارت دفاع و تدارکات نیروهای مسلح و ستاد کل نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا در تداوم ادعاهای واشنگتن افزود: ایران برای تامین مالی فعالیت های بی ثبات کننده منطقه ای خود و حمایت از چندین گروه نیابتی منطقه ای از جمله حماس و حزب الله، معادل میلیاردها دلار از طریق فروش کالا درآمد دارد. این نهادها از شبکه‌های پیچیده شرکت‌ها و کارگزاران خارجی مستقر در خارج برای انجام این فعالیت‌های تجاری غیرقانونی و بهره‌برداری از سیستم مالی بین‌المللی استفاده می‌کنند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع ایران به مشارکت در طرح های مالی غیرقانونی برای تامین بودجه جهت دامن زدن به درگیری و گسترش ناامنی در سراسر منطقه ادامه می دهند. آمریکا همچنان متعهد به افشای عناصر ارتش ایران و شرکای همدست آن در خارج از کشور برای مختل کردن این منابع حیاتی بودجه است.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۲۳ آبان ماه نیز در تداوم حمایت واشنگتن از رژیم اسرائیل اعلام کرد: دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا هماهنگ با انگلیس، سومین دور تحریم های خود را علیه افراد و نهادهای وابسته به حماس از زمان «حملات تروریستی» این گروه در ۷ اکتبر به اسرائیل اعمال کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۳۳
خبرگزاری ها و سایت های داخلی، از جمله تابناک، در باره مشخصات گروگان‌های آزاد شده توسط حماس چیز خاصی ننوشتند. علتش هم ظاهراً این بوده که بچه‌های زیر ده سال و پیرزن‌‌های هفتاد هشتاد ساله آزاد شده در این مرحله را به راحتی نمی‌توان به عنوان اسیر جنگی قلمداد کرد.

با این حال نباید این صحنه را به رسانه‌های دشمن واگذار کرد. می‌توان مثلاً به نقل از همان کارشناس مشهور شبکه الجزیره نوشت که بررسی تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که در واقع هشتاد و هفت ممیز نود و دو درصد این افراد مردان میانسال و از نیروهای مخفی ارتش اسرائیل بودند.

مطمئن باشید هیچ مشکلی پیش نمی‌آید. مثل هر خبر دیگری، آنهایی که نمی‌خواهند بپذیرند باورش نخواهند کرد و آنهایی که می‌خواهند، نه تنها آن را با اشتیاق خواهند پذیرفت بلکه بعداً در جاهای مختلف هم به آن استناد خواهند کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
چندین هزار کودک فلسطینی در زندانهای صهیونیستهاهَتند
درود بر سردار تنگسیری که هر روز با رزم ناوهای آمریکایی رویارو می شود و آنها را وادار به عقب نشینی می کند. فقط نمی دانم حاج حسین هم در این قبیل عملیات دخالت، یا دستکم حضور معنوی، دارد یا نه.
پاسخ ها
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
بنده بعنوان بزرگترین کارشناس مسایل نظامی جهان باید ارز کنم که اگر آمریکاییها اشتباهات های محاسباتی کنند ما با تانک های ضد آب از زیر دریای خزر و خلیج فارس و دریای عمان و اقیانوس هند و اقیانوس ژاپن و سایر اقیانوسها از زیر آب با تانک به آنها حمله میکنیم و زیرابشان را میزنیم و در روز اول هزار سرباز آمریکایی را اسیر و عبیر میکنیم و در اردوگاه اسرا از آنها کار میکشیم تا اقتصاد شکوفا شود
جو بایدن و دولت دموکرات آمریکا بزرگترین حامی حماس و مسلمانان ایالات متحده آمریکا می‌باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
عجب! تا دیروز که داشت بمب یک تنی مینداخت رو سرشون تا شکست خورد شد حامی حماس؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
بیدار شو
حماس با قبول کردن آتش‌بس از رژیم صهیونیستی رکب خورد!
پاسخ ها
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
بهتر است بگوییم:
حماس از همه دنیا درخواست کرد که(پادرمیانی کنند)
اسرائیل را متقاعد کنند تا آتش بس را بپذیرد.
هنوز این رویداد به تاریخ نپیوسته که بخواهیم تحریفش کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
هر دو طرف به آتش بس نیاز دارند
می گم حالا که آمریکایی ها از جنگ با ما شدیداً نگران هستند و قدرت ما هم آن قدر زیاد است که با ارسال چند پهپاد کوچک می توانیم ناو آمریکایی را «مجبور به حرکت به سمت جنوب خلیج فارس و فرود آوردن هلی‌کوپترهایش» بکنیم، چطور است یکی دو رگبار هم به سمت این ناوها شلیک کنیم تا آمریکایی ها بیشتر بترسند و به اسرائیل فشار بیاورند که از ویران کردن غزه دست بردارد.
باز هم که گذاشتید ناو آمریکایی فرار کند. کافی بود چند تا قلاب طناب دار به این پهپادها وصل کنید تا تا روی ناو پرتاب کنند و گیرش بیاندازند و بعد آن را تا سواحل خودمان بکشند و توقیف کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
نظرات بامزه ولی تکراری میدی
پوتین با محاسبات خود و تحلیل مشاورانش دست به حمله به خاک اوکراین زد و حاج حسین ما زلنسکی را دلقکی خواند که چند روز بیشتر در مقابل روس مقاومت نخواهد کرد حال پس از گذشت قریب دوسال از عملیات پوتین هیچ پیروزی تثبیت شده ای را نداشته است .غرض از این مطلب : لطفا مشاورین و حسابگران واقع بین را در تصمیمات مهم به کار بندیم چرا که جنگ میدان تظاهرات و شعار نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
روسیه کاملا پیروز شده و اکراین آچمز
«وی تاکید کرد که ... به راحتی می‌تواند این ناو هواپیمابر آمریکا را با موشک‌ها و پهپادها هدف قرار دهد.»

بخشش از بزرگان است، سردار! بگذارید این فلک زده های آمریکایی زیر سایه تان چند روزی زندگی کنند. نزنیدشان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
بگو خانم والده برات اسفند دود کنه
نگرانی اصلی همه جهان امروز خود خود توی آمریکا
این همه ادم کشتن که چند نفر ازاد کنن
عجب
پاسخ ها
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
این همه انسان شهید شد تاانسانهای مثل تو
بفهمند فرق است بین شهادت وکشته شدن اما....دریغ
امریکا اگه میتونست پهپادهای ایرا رو بزنه که ارامکو نمیرفت رو هوا
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
بخواب عمو جان....لالا کن
مساله مهم حفظ ثبات تا دستیابی به پیشرفت های بیشتر مهندسی نظامی هست و زیاد پیچیده اش نمی کنم باید از جنگ های مختلف درس گرفت که علاوه بر همه عوامل غیر تسلیحاتی لازم نیاز به تسلیحات پیچیده تر و برای احتمال جنگ متقابل دراز مدت احتمالی نیاز به سیاست بسیار قوی تر هم برای ادامه ثبات در کشور هست که ثبات غیر نظامی را هم شامل می شود با تشکر
آخ چی میشد اگر میتونستیم یکی از این رزم ناوها رو با جنگنده هاش میگرفتیم، اسیرشون میکردیم همه دنیا روی ایران یه حساب دیگه باز میکردن
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
مگه نیرودریای سپاه بوشهر امریکاهیارا دستگیر نکرد؟
در صورت هر گونه اشتباه فردی و یا محاسبه غلط در مورد هر گونه حمله و تجاوز چه امریکا و یا هر کس دیگر فرقی هم نمیکند پاسخ نیروهای مسلح ایران همزمان بسیار سخت و درد آور و با خسارات جانی و مالی و ادوات نظامی خواهد بود و ایران هیچگونه مسئولیت پاسخ سخت را هم قبول نخواهد کرد این اصل مقابله به مثل ایران است و تمام کشورهای همسایه ایران هم این موضوع را کتبآ از نیروهای مسلح ایران دریافت کردن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
بابا با ایران که کسی جنگی نداره مگر اینکه شماها مغرضین جنگ طلب و بحرانزی بخواهید مملکت ایران را در اتش جنگ ایران و امریکا بندازید
به نظر شما ایران توانایی جنگ داره اونم با این حمایت مردمی0 3 درصدی واین واوضاع اقتصادی
شیطان صفتان باید از شیاطین دفاع کنند نمی‌توانند حقیقت را ببینند آمرکا که شریک کشتار صهیونیست‌ها هستند که ملتهای بیداردنیا به آن آگاهند آن آقا نمی‌بینند میگویند بایدن طرفدار حماص است
نظربه حساسیت های فعلی درمنطقه ی خلیج فارس تشکیل اتحادیه ی نظامی غربی لازم به نظرمیرسددرصورت ماجراجویی ازسوی ایران توقف شناورهای کشورمذکوردرآبراه های بین المللی بلامانع است.
مرگ یه بار شیون یه بار
عاشقت شدم ... خیلی بیوتی فولی ... خیلی ....
احتمالا چنگ نخواهد شد چون در ساز مان ملل نماینده، ما گفتن هیچ دخالتی در هیج حمله ای به اسرائیل ویا نیروهاه آمریکایی ،ما نداشتیم،و نخواهیم دلشت،،حیف شد،والا آمریکا رویه عفول بود،
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست