بازدید 24121
با تحولات منطقه و جهان

ورود ناوشکن موشکی آمریکا به آب‌های سرزمینی چین/ توییت رمزآلود سخنگوی ارتش یمن درباره کشتی «ZIM» / همکاری امارات و عربستان با اسرائیل برای دفع حملات انصارالله

ورود ناوشکن موشکی آمریکا به آب‌های سرزمینی چین، توییت رمزآلود سخنگوی ارتش یمن درباره کشتی «ZIM»، همکاری امارات و عربستان با اسرائیل برای دفع حملات انصارالله، توقف حملات کتائب حزب‌الله عراق علیه اسرائیل و موافقت عربستان و ارمنستان با برقراری روابط دیپلماتیک از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۰۶۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸ 26 November 2023

ورود ناوشکن موشکی آمریکا به آب‌های سرزمینی چین/ توییت رمزآلود سخنگوی ارتش یمن درباره کشتی «ZIM»/ همکاری امارات و عربستان با اسرائیل برای دفع حملات انصارالله

بین الملل تابناک: ورود ناوشکن موشکی آمریکا به آب‌های سرزمینی چین، توییت رمزآلود سخنگوی ارتش یمن درباره کشتی «ZIM»، همکاری امارات و عربستان با اسرائیل برای دفع حملات انصارالله، توقف حملات کتائب حزب‌الله عراق علیه اسرائیل و موافقت عربستان و ارمنستان با برقراری روابط دیپلماتیک از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

ورود ناوشکن موشکی آمریکا به آب‌های سرزمینی چین

روز شنبه، چین اعلام کرد که ناوشکن موشکی «هاپر» آمریکا، غیرقانونی وارد آب‌های سرزمینی چین در دریای چین جنوبی شده است.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» سخنگوی فرماندهی ارتش چین اعلام کرد: «روز شنبه، ناوشکن موشکی هاپر غیرقانونی و بدون تایید چین، وارد آب‌های سرزمینی چین در جزایر "شیشا" شد.»

این مقام نظامی چین گفت: «فرماندهی ارتش، نیروهای دریایی و هوایی را برای ردیابی، نظارت، هشدار و اخراج متجاوزان سازماندهی کرد.»

بر اساس این گزارش، آمریکا و فیلیپین گشت‌زنی‌های مشترک هوایی و دریایی را با مشارکت دو نیروی هوایی و نیروی دریایی در آب‌های مورد مناقشه دریای چین جنوبی برگزار کرده‌اند.

به دنبال این رزمایش، ارتش چین اعلام کرد که همزمان با گشت‌زنی های هوایی و دریایی مشترک سه روزه ایالات متحده و فیلیپین در دریای چین جنوبی در حالت آماده باش قرار دارد.

اختلافات ارضی در دریای چین جنوبی شامل ادعاهای مالکیت جزایر دریایی در منطقه توسط چندین کشور از جمله چین، اندونزی، مالزی، فیلیپین و ویتنام است.

«مائو نینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: رزمایش مشترک فیلیپین و آمریکا نباید به حاکمیت ارضی و حقوق دریایی و منافع چین لطمه بزند.»

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد که وضعیت منطقه معمولا با عبور کشتی‌های جنگی آمریکا که قوانین بین‌المللی را نقض کرده و حاکمیت و امنیت چین را تضعیف می‌کنند، پیچیده می‌شود.

ناوگان هفتم ایالات متحده مدعی شده که این گشت‌زنی، بخشی از تعامل معمول آمریکا با متحدان و شرکای خود در حفظ منطقه آزاد و باز اقیانوس هند و آرام است.

دولت چین به تازگی نسخه جدید (۲۰۲۳) «نقشه استاندارد» خود را منتشر کرد که مناطق مورد مناقشه را نشان می‌داد. این نقشه دارای یک «خط‌چین ۹ قسمتی» بود که نشان‌دهنده ادعاهای چین در مورد بیشتر دریای چین جنوبی است. ویتنام، برونئی، اندونزی، مالزی و فیلیپین به درجات مختلفی در مناقشه بر سر این مناطق درگیر هستند.

توییت رمزآلود سخنگوی ارتش یمن درباره کشتی «ZIM»

در حالی که طرف‌هایی که کشتی متعلق به یک شرکت کشتیرانی صهیونیست به نام ZIM را هدف قرار دادند هنوز ناشناخته هستند، سخنگوی ارتش یمن در پست کوتاهی درباره کشتی مذکور صحبت کرد.

 سرتیپ یحیی سریع سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن در توییتی در پلتفرم «ایکس» نوشت: «کشتی سوخته است... ZIM... و آنچه در راه است بزرگتر است 🚀🚀🚀... زنده باد جمهوری یمن». او در آخر پست خود از برچسب ZIM استفاده کرد.

طبق گزارش رسانه‌های یمنی، بنابراین با این پست پیش‌بینی‌ها درباره قرار داشتن انصارالله پشت این عملیات بدون تایید رسمی یا عملی صحت این موضوع را منطقی‌تر می‌کند؛ مخصوصا که در پست نقاشی موشک‌های جنگی هم دیده می‌شود!

آسوشیتدپرس روز شنبه به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که یک کشتی متعلق به یک میلیاردر اسرائیلی در اقیانوس هند هدف قرار گرفته است.

این آژانس خبری گزارش داد: «یک کشتی کانتینری متعلق به یک میلیاردر اسرائیلی، در حالی که اسرائیل در حال جنگ با حماس در نوار غزه است، توسط یک پهپاد در اقیانوس هند مورد حمله قرار گرفت.»

روزنامه عبری هاآرتص دو روز پیش اعلام کرد که سهام شرکت کشتیرانی «زیم» اسرائیل از زمان آغاز جنگ در نوار غزه متضرر شده‌ و سهام این شرکت امروز در ساعت ۲۰:۰۰ با کاهش نرخ در حال معامله است.

بنابراین، کلمه انگلیسی ZIM که سرتیپ سریع در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس به آن اشاره کرد، جنجال گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخت.

فعالان در ادامه گفتند که منظور شرکت صهیونیستی ZIM؛ یک شرکت حمل و نقل و کشتیرانی بین قاره‌ای است و یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تأسیس شده توسط رژیم صهیونیستی به شمار می رود، زیرا اولین هدف از تأسیس آن حمل و نقل صهیونیست‌ها بوده‌ که برخی از آنها باندهای «هاگانا» هستند که از سرتاسر جهان آورده شده و با این کشتی به سرزمین‌ فلسطین در اواسط دهه ۱۹۴۰ منتقل شدند.

برخی دیگر ادعا کردند که این کشتی ZIM Luanda بود که دستگاه‌های شناسایی ناوبری خود را ۱۰ روز پیش خاموش کرد، زیرا این تنها کشتی بود که به سمت سواحل یمن حرکت می‌کرد.

همکاری امارات و عربستان با اسرائیل برای دفع حملات انصارالله

همزمان با اقدامات ارتش یمن علیه رژیم موقت صهیونیستی در حمایت از نوار غزه، برخی منابع تحرکات ریاض و ابوظبی به نفع تل‌آویو را افشا کردند.

منابع یمنی بامداد یکشنبه گزارش دادند، عربستان سعودی و امارات عربی متحده به متحدان خود در یمن دستور دادند، برخی جبهه‌های جنگ در یمن را علیه انصارالله فعال کنند.

انصارالله یمن در چند روز اخیر در حمایت از فلسطین وارد جنگ با رژیم صهیونیستی شده و ایلات در جنوب فلسطین اشغالی را تاکنون هدف چند موشک و پهپاد قرار داده و یک کشتی تجاری متعلق به این رژیم را در دریای سرخ توقیف کرده است.

توقف حملات کتائب حزب‌الله عراق علیه اسرائیل

نیروهای کتائب حزب الله عراق اعلام کردند، شدت تنش و حملات خود را به پایگاه‌های آمریکایی کاهش داده و حملات خود را علیه رژیم صهیونیستی تا پایان آتش بس اعلامی در غزه متوقف کرده‌اند.

در ادامه بیانیه کتائب حزب الله عراق آمده است: ما تاکید می‌کنیم تا زمانی که عراق آزاد نشود، رویارویی و مقابله با نیروهای اشغالگر آمریکایی متوقف نخواهد شد و این تصمیمی است که هر چقدر هم که بهای آن سنگین باشد، از آن عدول نخواهیم کرد.

کتائب حزب الله عراق همچنین از نیروهای محور مقاومت در عراق، سوریه، لبنان و یمن که در جریان حملات رژیم صهیونیستی به غزه به کمک برادران فلسطینی خود شتافتند قدردانی کرده است.

موافقت عربستان و ارمنستان با برقراری روابط دیپلماتیک

 روز شنبه  عربستان سعودی رسما با برقراری روابط دیپلماتیک با ارمنستان موافقت کرد و به سیاست چند دهه مناقشه با این کشور پایان داد.

به گزارش وبگاه «رادیو اروپای آزاد» وزارت خارجه ارمنستان اعلام کرد سفرای ارمنستان و عربستان سعودی در امارات متحده عربی پروتکل مربوطه را در «ابوظبی» امضا کردند. در این سند به تمایل دو کشور برای برقراری روابط صمیمانه در زمینه‌های مختلف اشاره شده است.

ارمنستان مدت هاست که روابط خود با سایر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، به ویژه امارات متحده عربی و کویت را حفظ کرده است و هر دو کشور در ایروان سفارت دارند. هنوز مشخص نیست که عربستان و ارمنستان قصد دارند در پایتخت یکدیگر سفارتخانه باز کنند یا خیر.

عربستان سعودی برای چندین دهه از برقراری روابط دیپلماتیک با ارمنستان به دلیل درگیری این کشور با  جمهوری آذربایجان بر سر قره باغ خودداری کرده بود.

تغییر سیاست ارمنستان و عربستان در اکتبر ۲۰۲۱ با سفر «آرمن سرکیسیان» رئیس جمهور وقت ارمنستان به ریاض برجسته شد و سرکیسیان در مراسم افتتاحیه نشست بین‌المللی کنار ولی‌عهد عربستان سعودی نشست.

چندی بعد «فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر خارجه عربستان و همتای ارمنی او در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان گفت‌وگو کردند؛ این اولین دیدار رو در رو دیپلمات‌های ارشد دو کشور بود.

در نشانه دیگری از گرم شدن روابط دوجانبه، یک شرکت هواپیمایی سعودی اولین پرواز تجاری خود را به ایروان در ژوئن سال جاری آغاز کرد.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در سخنانی که روز جمعه پخش شد، از عادی سازی قریب الوقوع روابط ارمنستان و عربستان سعودی خبر داد.

وی گفت: «امیدوارم ارمنستان و عربستان سعودی به زودی روابط دیپلماتیک برقرار کنند که تحول بسیار مهمی خواهد بود.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۸۹
"سرتیپ یحیی سریع سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن در توییتی در پلتفرم «ایکس» نوشت: «کشتی سوخته است... ZIM... و آنچه در راه است بزرگتر است ???... زنده باد جمهوری یمن». او در آخر پست خود از برچسب ZIM استفاده کرد."
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
جمهوری یمن؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
جی جی جینگ !!!! یمن !!!! رمز آلود !!!!
اكبر اكبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
تابناك فقط پيام افراد مشخصي را كه مي شناسد و مناسب مقالات خودش است را چاپ مي كند.
مغز براندازان هم اکنون
برگزاری مسابقات سگ ها در عربستان نشون داد که بن سلمان به درستی راه اصلاحات رو در پیش گرفته و میدونه پول نفت رو چطور برای رشد و توسعه کشورش هزینه کنه.
تشخیص
اجازه بدید راحت باشه. به روش نیارید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
اساتید مجرب دانشگاه رفتند
متخصصین و مخ ها ی المپیادی رفتند
پزشک، جراح، دندانپزشک، هوشبر، ارتوپدوپرستار... رفتند
مهندسین شرکت نفت و پتروشیمی. کارگران،تکنسین ها رفتند
جوشکار، بنا، معمار،گچ کار، کاشی کار، لوله کش، نقاش، ساختمون رفتند
کارخانه دار، کار آفرین،کارگاه دار، کشاورز، صیاد رفتند
این کشور مانده با چند میلیون بازنشسته و 70 میلیون زیر خط فقر
والبته اقلیت 4 درصدی بسیار ثروتمند
نتیجه چهار دهه مدیریت اصولگرا، اصلاح طلب، پایداری، سازندگی، اعتدالی، بارانی، آبادگر، مشارکتی، مؤتلفه و......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
کاش به همون اندازه از جشن ها در عربستان می گویند به همان اندازه از وضعیت واقعی اجتماعی و فرهنگی اقتصادی مردم عربستان گزارش بدهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
حداقل اینایی که رفتن رو از جمعیت کشور کم کن. احتمالا چون چهار عمل اصلی رو بلد نیستی، تو دیگه نتونستی بری.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
من و 70 میلیون نفر دیگه نرفتیم چون نمی تونیم بریم. اگه امکانش بود یک ثانیه هم تردید نمی کردیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
سگ هم یک حیوان مثل اسب هست چه اشکالی دارد همه مخلوق خدا هستند و حق توهین ندارید به هیچ مخلوق خدا در ضمن ایجاد مسابقه و سرگرمی و نشاط برای مردم چه اشکالی دارد بهتر از استعمال مواد مخدر و. وجود معتادهای متهاجر و بساط مخدر است که جوانها مشغول ان باشد یا شاید با این چیزها مشکل نداری فقط با سگ مشکل داری
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
دمت خیییلی گرمه متخصص مغز. به عیب یابی مغز وطنفروشان و خود تحقیران ادامه بده، هرچند به دلیل مغز فاسد و از کار افتاده شون کار بسیار سختیه اما شما تلاشتو بکن لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
۱۰ ؛ ۰۳
همه این عزیزانی که گفتی رفتند و فقط مداح ها و روضه خوان ها ماندند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
واقعا عجیبه
حتی نانوا ها هم دارند مهاجرت می کننند
تو این کشور چه خبره
آهان
متخصص مغز داریم ما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
حتی علی کریمی هم رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
در پاسخ به ناشناس 10.03
همه رو که راهی کردی برن خارج از کشور اما ظاهراخودت جاموندی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
پیشنهتد میکنم که این آقای متخصص مغز در مسابقات مورد نظر در عربستان شرکت کنند و افتخار کسب نمایند
ورود ناوشکن موشکی آمریکا به آب‌های سرزمینی چین!!!!

باز چه برنامه شومی در سرش داره جهان امن یعنی جهان بدون آمریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
آمریکا خرمگس هر معرکه ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
پلیس باید باشه
وگرنه شهر بی دفاع است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
چه عجب یک کامنت در جهت خوانخوار بودن آمریکا نوشته شد و تعداد لایک های مثبت از منفی بیشتره ؟!
احتمالا دوستداران غرب خواب هستند یا با سایت تابناک قهرند
یا ربات شون فعال نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
از نظر برخی پلیسه
به نظر برخی کدخداست
به نظر برخی ابر قدقده
به هر حال با این پلیس زور گو هرج ومرج طبیعیه در جهان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
10:57
سایبری ها چون مواجب بگیر سیستم هستند مجبورن سر ساعت اول وقت ساعت بزنن. مردم عادی اول به کارهای واجب شون می رسن بعد اگه وقت شد به سایت سر می زنن.
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
آمریکا زیبا و قدرت و رفاه و عشق جهانیان / حتا خود تو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
آمریکا اگر نبود
طالبان و القاعده و هم قطاران
دنیا را به سال 61 هجری قمری باز می گرداندن
درود و خسته نباشید بر غیور مردان یمن
شیرینی این حملات و پیروزی ها از شیرینی ۸ سال دفاع مقدس بیشتر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
شیرینی توقیف یک کشتی باربری غیر اسرائیلی، و یک حمله پهپادی به یک کشتی با مالک اسرائیلی که هنوز هم مشخص نیست واقعاً انجام شده یانه، برایتان از شیرینی دفاع از کشورتان بیشتر است؟
علی
| Germany |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
هوم؟؟ جنگ ۸ ساله وظیفه تاریخی داشت که حتی روسیه و چین را فرا دهد که بعنوان یک کشور سرمایه داری میتوانند مانند ایران از حقوق خود د رمقابل آمریکا ایستادگی کنند
صرفنظر از اینکه این حقوق سرمایه دارانه و یا ضد امپریالیستی باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
ناشناس 10: 09
بله محافظت و مقاومت مسلمانان در برابر ظالم و حفظ اسلام از جان و مال و ناموسم با ارزش تر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
حالا اینکه گفتی تعریف حساب میشه یا تخریب؟ گرفتن یه کشتی تجاری و پرتاب چهارتا پهباد اینقدر برات عظمت دارد بزرگ است یعنی کار بزرگ ندیدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
۱۱:۰۲
مسلمانان مظلوم اویغور چین چطور؟ چرا هیچ وقت از اونا دفاع نمیکنید در حالی که بسیار بیشتر م ومظلوم تر از مردم فلسطین هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
پس جرا شیرینی پخش نمی کنید؟
اخی مگه مردم لنگ پوش یمن نت دارن؟ اوا اونها که ساده زیست بودن و لنگ میپوشیدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
اگر نت ندارند یحیی سریع چگونه توئیت می زنه احتمالا آنان محدودیت اینترنتی کمتری نسبت به ایرانی ها دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
با اینتر نت ماهواره ای آنها طرح صیانت ندارند
برگ برنده یمن این است که دیگر عربستان و امارات نمی توانند مستقیما با آن وارد جنگ شوند زیرا افکار عمومی این اجازه را نمی دهد و ثانیا دوست ندارند پالایشگاه هایشان مورد هدف واقع شود و همچنین اسرائیل تا زمان وقوع یک آتش بس دائمی در غزه اقدام به حمله به یمن نخواهد کرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
آی کیو !! خب چه فرقی میکنه؟ اسراییل بعد از فتح کامل غزه، میاد سراغ یم ن و اونجا رو هم شخم میزنه
«کشتی سوخته است...»

البته باید توجه داشت که چنین حملاتی، به فرض که واقعیت هم داشته باشند، کشتی به آن عظمت را از بین نمی برد بلکه حداکثر خساراتی اندک یا آتش سوزی کوچکی ایجاد می کنند که به راحتی مهار می شود.

برای این که یک کشتی بزرگ از بین برود باید بخشهای خاصی از آن دچار آتش سوزی بزرگی شود. مثل ناو خارک به طول دویست و ده متر که دو سال پیش دچار آتش سوزی شد و در دریای عمان غرق شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
البته در کشتی های کانتینر بر اگر فقط یکی از کانتینرها آتش بگیرد و آن کانتینر در مسیر وزش باد شدید باشد می تواند باعث نابودی تمام کشتی شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
این چیزی که در باره ناو خارک نوشتید، طعنه بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
ناشناس 10:36

من هم مثل شما از این که بزرگترین ناو کشورم غرق شود خوشحال نمی شوم. علت غرق کشتی هم به هر حال آتش سوزی بود ولی این که چه چیزی باعث شد این آتش سوزی در ناوی به آن عظمت که به سیستم های پیشرفته اطفاء حریق هم مجهز بود، اتفاق بیافتد و منجر به غرق آن شود هیچوقت گفته نشد. تصور می کنم مردم کشور استحقاق دانستن حقیقت را داشتند. چه یک بی مبالاتی بوده باشد و چه نوعی حمله یا خرابکاری از طرف دشمن.
نمونه یمن نشان می دهد گاهی ساده زیستی یک ملت می تواند مانند یک ابزار قدرت آفرین عمل نماید و برعکس یک ملت پیشرفته و مصرف گرا گاهی در مواقع خطر مثل یک کشور ضعیف و ناتوان حاضر است تن به خواری دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
توجیهات مسخره احمقانه. چرا امارات و قطر و بحرین و عمان دست ...نمی زنند زیرا می خواهند مسالمت آمیز زندگی کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
البته خودمان هم ساده زیست داریم
روی گلیم می نشینند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
یحیی سریع همون
مراد بیک قرن 21
است
احسنت بر یمن و ننگ بر حامیان اسقاطسل
روزانه صدها کشتی از دریای سرخ می گذرند که بعضی از آنها هم کاملاً اسرائیلی هستند. چه نظامی و چه کشتی هایی که برای خود اسرائیل کالا حمل می کنند. بهتر است حوتی ها که ادعای بستن دریای سرخ به روی کشتی های اسرائیلی را دارند در همان تنگه باب المندب که چسبیده به یمن است و عرض آن هم سی کیلومتر است آنها را توقیف کنند یا هدف قرار دهند. حملات پهپادی، واقعی یا خیالی، به کشتی های باربری آنهم دهها و صدها کیلومتر آنطرف تر کمکی به غزه نمی کند.
مردم فلسطین همین که زنده اند خود را در این آتش بس پیروز احساس می کنند و شادی می کنند؛ اما صهیونیست ها چون فلسطینی ها را زنده و شاد می بینند ناراحت اند و از آزادی اسیران شان هم شاد نیستند. آنها هدف شان نابودی کل غزه بود حتی اگر اسیران شان هم کشته شوند
توقف حملات کتائب حزب‌الله عراق علیه اسرائیل؟ چرا؟ مقاومت هم مقاومت ای قدیم... بابا آمریکا چندنفر را به شهادت رسانده و بهشت و حوری ها را بر آنها ارزانی داشته.. چرا عقب نشینی؟؟؟
گویا از مقاومت به ملایمت رسیدیم.
۵ تا بمب اتمی که به یمن بزنن ، دیگه امنیت به منطقه برمیگرده
صد در صد گارانتی
اگر بازم کسی حرف مفت زد ، ۱۰ تا هم اونجا بندازن ، تما..
باید کره زمین حجامت بشه و دو میایارد نفر باید کم بشن تا همه مشکلات حل بشه .
انشالله و به امید آن روز عزیز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
جانی بودن از صفات بارز امثالهم است
معلومه خیلی سوختی . سوختن در زندگیه ی پس از این زندگی را چه می کنی ؟؟؟
نگران نباش از هر سلاحی استفاده کنند از همان سلاح بر علیه خودشان استفاده می شود تازه کیم جونگ اون هم دستش روی ماشه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
جناب وطن فروش از پس گروه حماس بر نیومدید
آیا می توانید از پس کشور یمن بر بیایید
مثل اینکه یادت رفت 8 سال هیچ غلطی نتونستید در یمن انجام بدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
بمب اتم بزنن صدها هزار موشک هایپر سونیک میره سمتشون
""توییت رمزآلود سخنگوی ارتش یمن درباره کشتی «ZIM»""

یه نفر به این حوثی ها توجه کنه که خدایی نکرده سرخورده نشن !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
سایت های داخلی به اندازه کافی هندوانه زیر بغلشان می گذارند. این حمله به کشتی دوم را صرفاً یک مقام نامشخص آمریکایی اظهار کرده تازه او هم ایران را متهم به این حمله کرده. از یک طرف شبکه هایی از قبیل ایران اینترنشنال به قصد درگیر کردن ایران این خبر مشکوک را برجسته می کنند و در طرف مقابل هم بعضی سایت های داخلی که نیاز مبرم دارند چند تایی «پیروزی» بسازند.
۸۸ درصد از دختران دبیرستانی ایران دوست‌پسر دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
پیام بازرگانی اومد
در ضمن عشق و دوستی دو جنس مخالف از زمان قدیم. بوده حتی به شدت و حدت که شاعران و نویسندگان بزرگ از ان می‌نویسم مثل لیلی و مجنون ویس و رامین خسرو وشیرین با چیزی که خدا در نهاد انسان قرار داده و یک امر طبیعی است و با بلوغ اشکار ر میشه نمیشه مبارزه کرد و جلوی ان را گرفت عشق و دوست داشتن و روابط جنسی یک غریزه است وباعث بقای دنیا میشه,, مثل غذا خوردن تو هر موقع تونستی غذا نخوری یا نخوابی بیا بگو دختران با پسران نباید دوست بشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
فکر کنم یک دختر دبیرستانی بد جوری دل این بنده خدا را سوزونده و رفته که زیر هر خبری یک دانه از این کامنت ها می ذاره
یک معلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
جناب ۱۱:۲۲
من اصلاً غذا نمی‌خورم و همیشه بیدار و در حالت عبادت هستم، عبادت کردن زیاد نمی‌گذارد کاری دیگه‌ای انجام بدهم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
پروژه جدید آلبانی نشین ها عادی سازی و آلوده کردن دختران دبیرستانی به روابط نامشروع
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
ناشناس ۱۱.۲۲ روابط عشقی فرق میکنه با اینکه دختر و ناموس به چشم برده جنسی از دم دبیرستان ببرنش فحشا با عشق و عاشقی فرق میکنه روابط زناشویی عاشقاته کجا روابط جنسی نامشروع کجا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
چطور عبادت کردن زیاد نمیزاره کار دیگه بکنی ولی هی میای این کامنت میزاری حرف و عملت با هم نمی خونه در ضمن تو و اون متخصص بی مغز جز استثنا ها هستید بهتر نسلی ازتون باقی نمونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
این جذبه خدادادی است اگر شکایت داری بخدا شکایت کن
یک معلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
جناب ۱۲:۳۴
من اون موقع که داشتم عبادت می‌کردم صدای شما رو داشتم ولی الان صداتون رو ندارم، آقای ناشناس ۱۲:۳۴ شما دنبال چی هستین؟!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
۱۲:۳۱
خجالت نمی‌کشی داری به یک معلم که داره همش عبادت میکنه میگی آلبانی‌نشین؟! این معلم‌های بدبخت باید دیگه چکار کنن تا فساد و روابط نامشروع عادی نشه؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
خوب دیگه وقتی شرایط زیبا ازدواج فراهم نیست و جوانان بیکار زیاد هست و مجبورن نیاز و غریزه مشروع, نامشروع کنن دیگه مثل اینکه تو شدیدا گرسنه ای و دو سه روزه غذا نخوردی واخر مجبوری برای ارضای غریزه گرسنگی خلاف کنی. تا شکمت سیر کنی یعنی یک غریزه مشروع بخاطر عدم وجود شرایط مناسب به نامشروع تبدیل میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
ینی دخترا فقط دوست پسر دارن ،پسرا دوست دختر ندارن ؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
تابناک محترم لطفا حفظ حیا کنید و حرف های زشت را پخش نکنید.
اونوقت دل تو و حامیانت خنک میشه اگه بمب اتم زدن ک دو ملیارد رو زمین کم بشه اولیشم ان شاله خودتی ک دعا میکنی ان شاله ک ک اسراییل دیگه تو محو شدنه رو کره زمینه به امیدی خدا
حداقل برای اونایی که هارت و پورت می کردند که امریکا و اسرائیل یمن را مانند غزه با خاک یکسان می کنند، آمریکا یک عکس العمل کوچک هم نشون میداد بد نبود. نوکرا هاشو ناامید کرد!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
کدخدا خودش که اینکار رو نمیکنه. در شانش . نبوداسرائیل اینکار رو کرد
ناشناس
| Turkey |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
آسیاب به نوبت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
چون از ایران می ترسه
کدخدای عالم !
از تو مسئلت مینمائیم که مادر چین را به عزایش بنشانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
چین صرفا دنبال منافع اقتصادی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
در دنیای مفسدان و غرب زده ها با خدا بودن بهتر از کدخدا بودنه
اسرائيل زير دريايي هاي بسيار پيشرفته اي در اختيار داره كه به راحتي مي تونن وارد اقيانوس هند بشن و كشتي هاي تجاري و نفتكش ايراني رو هدف قرار بدن، خداروشكر كه اسرائيل به هر دليلي فعلا قصد تلافي نداره وگرنه بخاطر رپهباد پروني حوثي ها كه همه به پاي ايران نوشته ميشه، از اينجا هم ضربه به منافع كشور وارد ميشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
ایران پیشرفته تر از اون رو داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
بیخیال. بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
فعلا از پس حماس بربیاد ایران پیشکش
خدااای من؛ کشته شدن هزاران انسان فراموش شد و از آنها فقط چند تا عدد باقی ماند، 14هزارتا، 1400تا
حالا یکی برای گرفتن چندتا تونل جشن میگیرد و یکی برای گرفتن دو کشتی!!!
اما: امان از دل پدران و مادران بی فرزند شده
امان از دل فرزندان یتیم شده
امان از آوارگی
امان از بی خانمانی
و امان از...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
نود درصد بدبختی و جنگ ها زیر سر جنبش های فواحشه
اگر اسراییل ۱ بار دشمن ایران باشه، امارات و عربستان ۱۰ بار دشمن ما هستند. این به اصطلاح "کشور" های اطراف ایران دشمنی ذاتی و در اصل کینه ابدی از ایران دارند و دلیلش هم اینه که تا وقتی ایران بشکل فعلی و قوی وجود داشته باشه اونها در منطقه درجه چهار هم حساب نمیشن. دوستیشون با اسراییل هم فقط بخاطر دشمنی عمیقی هست که با ایران دارند. در حال حاضر هم با میلیون ها دلار سرمایه گزاری و خرید بازیکن فوتبال و مازراتی ماشین پلیس و هتل و این قبیل ظواهر پی ید اعتبار و افه پیشرفته بودن دارند. برای ما که در دنیای صنعت و تکنولوزی در اروپا کار میکنیم این موارد کاملا قابل درک هست. اینها یکسری عروسک خمه شب بازی انگلیس هستند و از درون پوچ و خالی و دارای دشمنی عمیق با هر ایرانی، چه موافق حکومت، چه مخالف.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
کینه اسرائیل که بدتره کلی دانشمند رو ترور کرده انسان بی گناه رو میکشه به خاطر اینکه علمش رو به ایران اضافه نکنه
عربستان مقتدر و عاقل
بزرگترین اشتباه حماس این بود که با این حمله ' اسرائیل را اگاه کرد که چه پتانسیلی بر ضدش در اطرافش وجود داره. . حالا هیچ راهی جز ریشه کن کردن این نگرانی به عنوان راهبرد استراتژیک برای اسرائیل باقی نگذاشته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
تفکر حماس تا صهیونیسم در اسراییل حاکمه از بین نمیره
طوفان الاقصای در خارج از سرزمین های اشغالی و با رمز حمله به کشتی های اسرائیل
اونهایی که می گفتند باید برویم با طالبان بجنگیم طالبان خطرناک است کجا هستند؟
الان بنظرشان اسرائیل خطرناک است یا طالبان جنایات و وحشی گری های اسرائیل را خوب تماشا کردند؟ مغز این افراد تابع وجدانشان نیست تابع یک مشت آدم فروش بدبخت جنایتکار است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار