بازدید 7614
با تحولات منطقه و جهان

عصبانیت شدید جمهوری خواهان از بایدن درباره ایران/ توقف کمک های نظامی آمریکا به جمهوری آذربایجان/ هشدار امیرعبداللهیان به وزیر خارجه فرانسه درباره گسترش جنگ/ افزایش تعداد حملات به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه به ۵۸ حمله

عصبانیت شدید جمهوری خواهان از بایدن درباره ایران، توقف کمک های نظامی آمریکا به جمهوری آذربایجان، هشدار امیرعبداللهیان به وزیر خارجه فرانسه درباره گسترش جنگ، افزایش تعداد حملات به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه به ۵۸ حمله و توافق ژاپن و کره جنوبی برای پاسخ مشترک به تهدیدات کره شمالی از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۰۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ 17 November 2023

عصبانیت شدید جمهوری خواهان از بایدن درباره ایران/ توقف کمک های نظامی آمریکا به جمهوری آذربایجان/ هشدار امیرعبداللهیان به وزیر خارجه فرانسه درباره گسترش جنگ/ افزایش تعداد حملات به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه به ۵۸ حمله

بین الملل تابناک: عصبانیت شدید جمهوری خواهان از بایدن درباره ایران، توقف کمک های نظامی آمریکا به جمهوری آذربایجان، هشدار امیرعبداللهیان به وزیر خارجه فرانسه درباره گسترش جنگ، افزایش تعداد حملات به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه به ۵۸ حمله و توافق ژاپن و کره جنوبی برای پاسخ مشترک به تهدیدات کره شمالی از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

عصبانیت شدید جمهوری خواهان از بایدن درباره ایران

تمدید معافیت‌های عراق از تحریم‌های ایران توسط واشنگتن برای پرداخت هزینه‌های واردات انرژی عراق از ایران با انتقاد جمهوری‌خواهان آمریکا از سیاست‌های دولت این کشور در قبال ایران روبه‌‎رو شد.

تمدید معافیت‌ عراق از تحریم‌های ایران برای پرداخت هزینه واردات برق از ایران از سوی واشنگتن با واکنش جمهوری‌خواهان آمریکا همراه شد که اغلب سیاست‌هایی ضدایرانی را دنبال می‌کنند. این معافیت اجازه دسترسی ایران به ۱۰ میلیارد دلار از درآمد صادرات انرژی به عراق را می‌دهد که در حال حاضر، این وجوه در حساب‌های امانی در عراق نگهداری می‌شود.

دولت آمریکا، شامگاه سه‌شنبه، معافیت از تحریم‌های ایران را برای یک دوره چهار ماهه دیگر تمدید کرد که به عراق اجازه می‌دهد به خرید برق از ایران ادامه دهد و تهران نیز قادر خواهد بود به‌طور محدود به میلیاردها دلار از وجوه مسدود شده خود در عراق دسترسی پیدا کند.

در چند روز گذشته، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا تمدید معافیت تحریمی ایران را برای یک دوره ۱۲۰ روزه امضا کرد که روز سه‌شنبه (به وقت محلی) به کنگره ارسال شده است.

این معافیت به بغداد اجازه می‌دهد تا واردات انرژی خود را بدون ترس از مجازات‌های آمریکا برای نقض تحریم‌های ایران ادامه دهد.

همچنین این معافیت چهار ماهه مقرراتی را حفظ خواهد کرد که بر اساس آن، بخش‌هایی از درآمدهای برق می‌تواند به حساب‌هایی در عمان منتقل و سپس به یورو یا سایر ارزهای رایج مبادله‌شده برای ایران برای خرید محصولات غیرتحریمی تبدیل شود.

 مقامات رسمی آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که آنتونی بلینکن به این دلیل که دولت در واشنگتن نمی‌خواهد دسترسی عراق را به یک منبع حیاتی انرژی قطع کند، این معافیت را امضا کرده است.

به گفته این مقامات، اما دولت آمریکا مطمئن است که ایران نمی‌تواند از هیچ یک از این پول ها برای اهدافی که واشنگتن آنها را مخرب می‌خواند، استفاده کند. آنها خاطر نشان کردند که اکنون یک فرآیند بررسی دقیق در جریان است تا اطمینان حاصل شود که این پول نقد تنها برای تهیه کالاهای بشردوستانه شامل غذا، دارو، تجهیزات پزشکی و کالاهای کشاورزی قابل استفاده است.

روزنامه نیویورک پست با پرداختن به واکنش جمهوری‌خواهان به این رخداد که بیشتر آن‌ها مدعی نقش ایران در عملیات غافلگیرانه «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی هستند، ادعایی که از سوی ایران رد شده است، نوشت که «ران دی‌سانتیس» نماینده فلوریدا در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس در این باره نوشت: «در همان روزی که بزرگ‌ترین  تجمع طرفداران اسراییل در تاریخ  آمریکا برگزار می‌شود، دولت بایدن یک معافیت تحریمی دیگر برای دسترسی به ۱۰ میلیارد دلار به ایران داد، همان رژیمی که تامین مالی حمله هولناک حماس به اسراییل در ۷ اکتبر را انجام داد و اسراییل شجاعانه در حال مبارزه با آن است و گروگان‌های آمریکایی و اسراییلی هنوز در دست آن‌ها(حماس) هستند.»

دی‌سانتیس در ادامه نوشت: «بی‌ملاحظه و خطرناک برای توصیف ویرانه‌ای که بایدن پشت سر بر جای می‌گذارد کم است.»

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل در دولت دونالد ترامپ نیز که او هم کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری پیش روی این کشور شده است، از تمدید این معافیت برای عراق به شدت انتقاد کرده و گفت که این اقدام باعث می‌شود آمریکا «احمق به نظر بیاید.»

هیلی با ادعای مرتبط بودن ایران با حملات علیه نظامیان و پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه از سوی نیروهای مقاومت، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «نیروهای نیابتی ایران در حال هدف قرار دادن نظامیان آمریکایی در خارج از کشور هستند و ده‌ها نفر از شهروندان ما را در اسراییل کشته‌اند. جو بایدن باید بیدار شود. ما با پول دادن به نیروهایی که به ما حمله می‌کنند و شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند، احمق جلوه می‌کنیم.»

این در حالی است که «متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری اخیرش در پاسخ به سوالی درباره معافیت تحریمی تمدید شده برای عراق در زمینه تحریم‌های ایران گفت: تا کنون، ۲۰ معافیت برای پرداخت هزینه برق از سوی عراق به ایران صادر شده است. این معافیت‌ها به زمان دولت دونالد ترامپ و سال ۲۰۱۸ برمی‌گردد.
میلر افزود: در تمامی این معافیت‌ها قرار بوده است که هیچ بخشی از این پول‌ها به ایران نرسد. پول‌ها در حساب‌های بانکی محدود شده باقی می‌مانند تا تنها برای مصارفی مانند غذا، دارو و اهداف بشردوستانه مورد استفاده قرار بگیرند. این موضوع با چند سیاست‌ ما منطبق بوده است، یکی این که تلاش کنیم اهرم فشار عراق بر ایران را کاهش دهیم و دیگر این که  وابستگی عراق به ایران در زمینه انرژی را کاهش دهیم. ما برخی سیاست‌هایی داشته‌ایم که روی آن‌ها کار کرده‌ایم تا از استقلال عراق در زمینه انرژی اطمینان بیابیم اما در این میان، آن‌ها به خریداری برق ایران ادامه می‌دهند. بنابراین، ما هم مانند دولت ترامپ معافیت‌هایی صادر کردیم تا  این پول‌ها به حساب‌های بانکی محدود شده منتقل شوند و برای مصارف بشردوستانه و دیگر امور غیرتحریمی مورد استفاده قرار بگیرند.

میلر در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به این که آیا دولت آمریکا نگران برداشت عمومی از این اقدام با توجه به هم‌زمان بودن آن با ادعای مورد حمله قرار گرفتن نظامیان و پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه توسط نیروهای نیابتی وابسته به ایران نیست، گفت: ما نگران برداشت عمومی نیستیم. نگران واقعیت هستیم. واقعیت این است که این پول‌ها تنها می‌تواند برای امور بشردوستانه و دیگر امور غیرتحریمی مورد استفاده قرار بگیرد.

او همچنین درباره صدور این معافیت گفت: ما فکر می‌کنیم افزایش پول‌هایی که به نفع مردم ایران استفاده شود، ارزشمند است. البته این پول بدهی عراق به ایران برای واردات برق از ایران بوده است.

نیویورک پست در ادامه گزارشش آورده است: سناتور «تاد یانگ» این اقدام دولت بایدن را «غیرمعقول» تلقی کرده و سناتور «بیل هگرتی» نیز آن را «دیوانگی» دانست.

سناتور «مارشا بلک‌برن» نیز با ادعای تامین مالی جنبش حماس و ادعای تروریسم علیه این گروه از مقاومت فلسطین در این باره گفت: «ایران از  حماس حمایت مالی می‌کند. چرا دولت بایدن باید ۱۰ میلیارد دلار دیگر به تهران بفرستد؟»

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که ایران موضوع «دستور دادن» یا «کنترل» نیروهای مقاومت منطقه برای حملات تلافی‌جویانه‌شان به منافع آمریکایی در منطقه و ادعای نقش داشتن در حمله حماس به رژیم صهیونیستی را رد کرده و گفته است که تصمیم‌گیرنده خودشان هستند.

توقف کمک های نظامی آمریکا به جمهوری آذربایجان

سنای آمریکا در اقدامی که نشان دهنده تغییر سیاست عمده این کشور است, قانون دفاع ارمنستان برای سال ۲۰۲۳ را تصویب کرد که بر اساس آن کمک‌های نظامی به جمهوری آذربایجان متوقف می‌شود.

 تصویب قانون دفاع ارمنستان برای سال ۲۰۲۳ نقطه عطفی در سیاست خارجی و حمایت نظامی آمریکا در منطقه است.

به رغم درگیری طولانی مدت آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ، واشنگتن به صورت تاریخی تلاش کرده است تا روابط متوازن خود را با ارمنستان و آذربایجان حفظ کند.

جیمز اوبراین، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا روز گذشته در جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان این کشور اعلام کرد که واشنگتن کمک‌های نظامی و دیگر کمک‌های خود به آذربایجان را به حالت تعلیق درآورده، سفرهای بلندپایه خود به این کشور را لغو کرده و به باکو پیام داده است که عادی‌سازی روابط دوجانبه تا زمانی که پیشرفت در مذاکرات صلح با ارمنستان حاصل نشود، رخ نخواهد داد.

پیش ازاین، آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت ارمنستان اعلام کرده بود که ایروان آماده برگزاری مذاکرات صلح و امضای توافق با جمهوری آذربایجان در واشنگتن است.

هشدار امیرعبداللهیان به وزیر خارجه فرانسه درباره گسترش جنگ

 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در ادامه رایزنی‌ها درباره وضعیت غره به ژنو سفر کرده در جمع خیرنگاران درباره این سفر گفت: در سفر به ژنو فرصتی فراهم شد تا هم با معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و رئیس کمیته صلیب سرخ جهانی و کمیسر عالی حقوق بشر  گفت‌وگوهای مهمی را داشته باشیم. بررسی کردیم که چگونه می‌توان از این وضعیت نسل کشی در غزه فاصله گرفت.

وزیر خارجه با ذکر این نکته که همه از اقدامات و جنایاتی که صهیونیست‌ها در بیش از ۴۰ روز گذشته علیه غزه و کرانه باختری مرتکب شدند متاثر هستند، اظهار داشت: نشستی نیز در مرکز اقدامات بشردوستانه در ژنو با حضور حدود ۲۰ سازمان و موسسه بین‌المللی بشردوستانه به صورت بسته برگزار شد، 

رئیس دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: همه اتفاق نظر دارند فجایعی که این مدت در غزه رخ داده در تعارض با حقوق بین‌الملل است. کشتار جمعی، جنایات جنگی و نسل کشی در غزه غیرقابل اغماض است. 

وی افزود: اتفاق نظر داشتیم این جنایات علیه غیرنظامیان در غزه و کرانه سریعا متوقف شود و مرز رفح بازگشایی و کمک‌های گسترده انسانی وارد غزه و کرانه باختری شود. ضمن اینکه موضوع کوچ اجباری فلسطینی‌ها به سمت اردن و مصر که یک مسأله کاملا نگران کننده برای جامعه جهانی است،  مورد توجه قرار گرفت.
وزیر خارجه ببان کرد: درخواست ما از مقامات بین‌المللی سازمان ملل و صلیب سرخ و سازمان‌های بشردوستانه این بود که باید از حالت انفعال خارج شد و اقدامات اساسی و جدی و موثر آنها را جهانیان شاهد باشند.

وی به دیدارش با کاترین کولونا وزیر خارجه فرانسه در ژنو نیز اشاره کرد و گفت: امروز گفت‌وگوهای صریح، روشن و مهم با خانم کانرین کولونا وزیر خارجه فرانسه در ژنو داشتیم و به خوبی روشن ساختیم که شما نمی توانید در کنار آمریکا فقط از اقدام حماس سخن بگویید، حماس از نظر ما یک جریان و حرکت فلسطینی آزادیبخش در مقابل اشغالگری است. البته ما کشتار زنان کودکان را در هر حای جهان همواره محکوم کردیم، ولی سکوت آمریکا و برخی کشورهای غربی نسبت به کشتار بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ کودک و چند هزار زن که معنایی جز نسل‌کشی در فلسطین ندارد، قابل تحمل نیست. 

امیرعبداللهیان افزود: ما و ایشان اتفاق نظر داشتیم که دامنه جنگ نباید گسترش یابد و بایستی بر ابتکارات سیاسی که برای توقف جنایات جنگی، تبادل اسرا و ارسال کمک‌های انساندوستانه تمرکز دارد، همه طرف‌ها اهتمام و جدیت لازم را به خرج دهند.    

وزیر خارجه همچنین در پایان اظهار داشت: اما هشدار دادیم در صورت تداوم این وضعیت، هر احتمالی و از جمله گسترش بیشتر دامنه جنگ متصور است.

افزایش تعداد حملات به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه به ۵۸ حمله

وزارت دفاع آمریکا شامگاه پنجشنبه اعلام کرد نیروهای آمریکا از روز سه‌شنبه سه بار دیگر در عراق و سوریه مورد حمله قرار گرفتند تا تعداد کل حملات به آنها از روز ۱۷ اکتبر (۲۵ مهرماه) به ۵۸ بار برسد.

«سابرینا سینگ»، معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با بیان این خبر مدعی شد که همه این حملات «ناموفق» بوده‌اند و باعث ایجاد «جراحت‌های جدی» برای نظامیان آمریکایی نشده‌اند.

این در حالی است که رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند از زمان عملیات جنبش مقاومت فلسطین موسوم به «طوفان‌الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی ۶۰ نفر از نیروهای آمریکایی بر اثر این حملات زخمی شده‌اند. برخی از این نظامیان دچار ضربه مغزی خفیف شده‌اند.

ارتش آمریکا مدعی شده که سه بار در پاسخ به این حملات مواضعی را در سوریه هدف قرار داده است.

معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی شد: «حملات ما باعث تضعیف دسترسی‌های آن گروه‌های شبه‌نظامی به تسلیحات شده است.»

توافق ژاپن و کره جنوبی برای پاسخ مشترک به تهدیدات کره شمالی

 سران کره جنوبی و ژاپن به تازگی توافق کردند که به طور سه جانبه و همراه با آمریکا در زمینه چالش های منطقه ای و جهانی همکاری کنند و به تهدیدات هسته ای کره شمالی پاسخ دهند.

به گزارش خبرگزاری کیودو نیوز، فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن و یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی نسبت به گسترش روابط دوجانبه در زمینه های مختلف و محدود نکردن آن به امنیت و اقتصاد ابراز امیدواری کردند.

وزارت امورخارجه ژاپن اعلام کرد سران این دوکشور توافق کردند که نظمی «آزاد و باز» را در منطقه هند-آرام حفظ و تقویت کنند.

ایشان همچنین توافق کردند که بایکدیگر برای مقابله با درگیری‌های خاورمیانه و جنگ اوکراین تلاش کنند. سال آینده میلادی، ژاپن و کره جنوبی اعضای موقت شورای امنیت سازمان ملل خواهند بود.

فومیو کیشیدا بعد از این نشست دوجانبه گفت: به همراه رئیس جمهور یون، روابط دوجانبه خود را در زمینه های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی پیش برده ایم و امیدوارم که آن را بیشتر از قبل پیش ببریم.

یون سوک یول گفت: جناب نخست وزیر، من از اینکه تا به اینجای سال ۷ نشست با شما داشته ام، خرسندم. ما اعتماد دوجانبه را تقویت کرده ایم و روابط بسیار مثبت کره جنوبی-ژاپن را پیش برده ایم.

فومیو کیشیدا و یون سوک یول هم اکنون برای شرکت در نشست سران کشورهای آسیا-اقیانوسیه به میزبانی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در سان فرانسیسکو حضور دارند.

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳۸
«توقف کمک های نظامی آمریکا به جمهوری آذربایجان»
جهت اطلاع کسانی که تا دیروز می گفتند آذربایجان محل تاخت و تاز اسرائیل است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
چه ربطی داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
امیر عبدل می هشتارد
فرانسه‌ میلرزد

امیر عبدل. ۱۶ میلیاردو از جوک بایدن گرفتید بی زحمت الکی گرد و خاک نکن
فرانسه عددی نی
کدخداااااااااااااا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
پان محترم ارباب الهامت باید بدونه نمیشه هم از توبره روسیه بخوره هم از آخور آمریکا. اینو بابا رجب خوب حالیش نکرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
عمیر آب دو لا حیان هرفی نزده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
کاش ایران هم کمک های نظامی اش رو به ارمنستان قطع کنه
naser
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
ناشناس 11:41 برای شما پانفارس ها هیچ فرقی نمی کند که آمریکا طرف آذربایجان را بگیرد و یا دشمن آذربایجان باشد. بیان روابط آذربایجان با روسیه و اسراعیل و ترکیه و سایر کشورها نیز برای شما صرفا برای کوبیدن آذربایجان است و در هر حالت زهر خودتان را می ریزید. تورک های ایران ذات نژادپرستانه و فاشیستی شما را می شناسند و وقعی به آن نمی گذارند. بنابرین شما خودش را ناراحت نکن.ا
اسرائیل چرا با ورود مواد غذایی به غزه مخالفت می کند نجات کودکان از گرسنگی چه ربطی به جنگ با حماس داره ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
چون حماس تونل داره
مغز براندازان هم اکنون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
تا نظر آب دو لا حیان چی باشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
چون آدم کش طبعش همینه. نیش عقرب نه از ره کین است اقتضای طبیعتش این است.
دستش به حماس نمی‌رسه بچه ها و زنها را می‌کشه برای انتقام
یکی ازعلل اینکار امریکا چرخش بیش از اندازه الهام اردوغانف بطرف روسیه است. ترکیه با اینکه عضوناتو است ولی درسالهای اخیر با کارهای مرموزانه رجب اردوغان چهره مبهمی ازخودنشان داده. قضایای 2 سال اخیر و پیروزیهای نظامی دولت باکو توافق پشت پرده دولت کثیف روسیه ودولت هزارچهره ترکیه بوده. طبیعی بود امریکا تصمیم بگیره دیگه از الهام نامعلومف دفاعی نکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
یه جوری صحبت میکنی انگار آمریکا و ناتو آدم خوبای جامعه بین المللی ان. ببین این آدم خوبات چه بلایی سر عراق و افغانستان و لیبی و یمن و سوریه آوردن
جواب1155
| United States of America |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
افغانستان را اول شوروی وبعدطالبان دست ساخته پاکستان بدبخت کردند.بقیه کشورهایی که نام بردی توسط گروههای نیابتی بدبخت شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
جواب ۱۱۵۵
حتما آمریکا هم براشون دموکراسی آورد
naser
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
ظاهرا از پیروزی های آذربایجان و ترکیه خیلی سوختی!؟
تا آنجا که ما از منابع خارجی شنیدیم این وزیر خارجه فرانسه بوده که امیر عبدل هشدار داده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
بعد عمیر آب دو لا حیان چی جواب داده؟
جناب امیر عبداللهیان در هر چیز هم که ناموفق باشد در رساندن «هشدار» به تولید انبوه بسیار توانمند بوده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
نمی بینی 40 روزه این هش دار ها چقدر مؤثر بوده
مغز براندازان هم اکنون
حملات پروکسی های ایران به نیروهایی آمریکایی بالاخره ایران رو درگیر جنگی میکنه که ربطی به ما نداره.

مغز براندازان پارسال
تنها راه نجات ملت، حمله نظامی آمریکا و غرب به ایران هستش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
توقعی از براندازا نداشته باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
تو هم هی هر روز این پیام رو کپی کن و زیر تمام مطالب کپی کن.... خسته نشدی زیر کل مطالب کپی می کنی و مثلا نشر می دی
این امیرعبداللهیان هم هر از چند گاهی یک جمله ادا می کنه که بگه من‌هستم
«...هشدار دادیم در صورت تداوم این وضعیت، هر احتمالی و از جمله گسترش بیشتر دامنه جنگ متصور است.»

آره، دیگه. هشدارهای شدید و فوری و قطعی و مستقیم قبلی اسرائیل و آمریکا را حسابی ترساند. الان دیگر وقت هشدار غیر مستقیم، آنهم احتمالی، است.
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
قبلا به فرانسه اطلاع داد من هشدار میدم اما توجه نکن برای مصرف خودمان است یک وقت جدی نگیرید.
آمریکاهمانگونه که ازاسرائیل متجاوزحمایت میکند بدیهیست که از ارمنستان متجاوز هم پشتیبانی خواهدکردچون هردومتجاوزبه سرزمینهای مسلماننداسرائیل وارمنستان دوستان وهمکاران دیرینه هستند لذا بایدفریب نخوریم وبدانیم که بهترین دوستان ما مسلمانان هستند بقیه دوست نما و بیشترلباس میش برتنان هستندکه درتلاش برای فریبمانندودربین ماهم وجوددارندودرصدد اختلاف افکنی هستند که ردپایشان مشهوداست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
تو گفتی و ماهم باور کردیم. شما نوکرهای اردوغان سودای تجزیه ایران رو به گور خواهید برد...
ناشناس
| Austria |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
نمیدونم با اینکه فارسی نگارش میکنی ایرانی هستی یا خیر اما وجدانن بگو با اموال انتقالی ملت ایران در کانادا زندگی میکنی اما از دولت باکو و انکارا و الهام و مش رجب حمایت میکنی؟ارمنستان مظلوم واقع شده الهام باکو با کمک اسراییل و ترکیه و چشم پوشی و خیانت روسها چند روزه پیروز شد اگر زورشون برسه ایران را هم تجزیه میکنند.
هش دار هش دار هش دار
هی بهت هش دار می دم
چرا نمی فهمی
بایدن خرفت ِ گیج ومنگ !!
تله ای ندیدیم ، اگر شما دیدی احتمالا چشم برزخی دارید
ایران باید به شدت فرانسه رو ادب کنه
وزارت خارجه در دوره جناب عبداللهیان تقریبأ وزارت خارجه است، نه مطلوب ولی به هر حال بسیار بهتر از دوران جناب ظریف است که بیشتر به سفیر غرب در ایران شباهت داشتند تا یک وزیر ایرانی
آمریکا و فرانسه و کلا کشورهای مسیحی از ارمنستان حمایت می کنند و این به دلیل دین مشترکشان کاملا طبیعی است ولی حمایت ایرانشهری های به ظاهر مسلمان از ارمنستان کاملا غیر طبیعی و مبهم است که باید موشکافی گردد. حتی کشورهای اسلامی مثل پاکستان و کشورهای عربی نیز از آذربایجان حمایت می کنند و تنها حامی ارمنستان ایرانشهری ها هستند!!!
موفقیت و پیروزی های بزرگ آذربایجان بر علیه متجاوزگر ارمنی به دلیل دو مشخصه آذربایجانی بودن و دیگری کشور اسلامی بودن ، تیری شده در چشم و قلب دشمنان آذربایجان و مسلمان . هر دو تای دشمنان آذربایجان و مسلمانان در یک طرف برعلیه آذربایجان تلاش میکنند ولی آذربایجان هم به امید خدا و غیرت ملت قهرمان آذربایجان همیشه پیروز خواهد بود.
چرا آموزش زبان اقوام در مدارس ممنوعه؟!
100 تا حمله به آمریکا بدون هیچ کشته ای
مشکوک نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی