بازدید 44587
پانصد و نود و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حملات سنگین روسیه به زیرساخت‌های اوکراین/ لحظه برخورد کوادکوپتر انتحاری به تانک لئوپارد ۲A۴ اوکراینی+ فیلم/ تقابل دو بمب افکن B-۱B آمریکا و جنگنده سوخو-۲۷ روسیه

پانصد و نود و نه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۰۰۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵ 25 October 2023

تقابل دو بمب افکن B-1B آمریکا و جنگنده سوخو-27 روسیه

بین الملل تابناک: پانصد و نود و نه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

روسیه ۲ موشک دوربرد «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
۱۴۰۲/۰۸/۰۳ - ۲۰:۳۹

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نیروهای مسلح این کشور ۲ موشک تاکتیکی «اتکمز» (ATACMS) ساخت آمریکا، یک موشک ضدهوایی «اس-۲۰۰»، ۲ موشک ضد رادار «هارم» (HARM) و همچنین ۲ سامانه «هیمارس» (HIMARS) ساخت آمریکا را رهگیری کردند.

همچنین ارتش روسیه دو فروند «MiG-۲۹s» اوکراینی، یک جنگنده «سوخو-۲۵» و یک جت آموزشی «ال-۳۹» را با موفقیت سرنگون کرد.

پیش از این، آمریکا به طور رسمی تائید کرده بود که موشک‌های اتکمز «ATACMS» (سامانه موشکی تاکتیکی ارتش) با برد ۱۶۵ کیلومتر را به اوکراین تحویل داده است.

مقام‌های روسیه به شدت از این اقدام [آمریکا] انتقاد و بارها تاکید کردند که مسکو ابزاری برای رهگیری اتکمز دارد و تحویل این موشک‌ها تاثیری بر روند عملیات ویژه [روسیه] نخواهد داشت.

زلنسکی: به زیر ساخت‌های روسیه حمله می‌کنیم
۱۴۰۲/۰۸/۰۳ - ۲۰:۲۱

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز چهارشنبه در شهر «کی‌یف»  گفت که اوکراین نه تنها از خود برابر حملات روسیه به زیرساخت‌های انرژی این کشور دفاع می‌کند، بلکه تلافی هم خواهد کرد.

به گزارش وبگاه «یورومدیا» زلنسکی گفت: «امسال نه تنها از خود محافظت خواهیم کرد، بلکه پاسخ  هم خواهیم داد.»

منابع خبری  گزارش کردند که کارشناسان ارتش انگلیس به متخصصان اوکراینی نحوه محافظت از زیر ساخت‌های انرژی را آموزش داده‌اند.تخصصان ارتش  انگلیس یک برنامه آموزشی برای مهندسان اوکراینی ایجاد کرده‌اند تا از بخش انرژی  این کشور برابر حملات روسیه در زمستان امسال محافظت کنند.

بر اساس این گزارش، این برنامه آموزشی ۲ هفته‌ای به درخواست اوکراین برای بهبود بیشتر حفاظت از بخش انرژی این کشور ایجاد و اجرا شده است.

بازدید شویگو از نیروهای روسیه در دونتسک
۱۴۰۲/۰۸/۰۳ - ۲۰:۲۰

وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که وزیر دفاع این کشور از مراکز فرماندهی ارتش روسیه در منطقه دونتسک اوکراین بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه از پاسگاه‌های فرماندهی روسیه در دونتسک سرکشی کرد.

او به نیروهای روس مستقر در این پایگاه‌ها گفت که تلاش‌های آن‌ها دارد عرصه را بر نیروهای مسلح اوکراین تنگ می‌کند.

در گزارش اسپوتنیک از این دیدار آمده است: شویگو با فرماندهان این پایگاه‌ها درباره وضعیت کنونی خطوط مقدم و انجام وظایف نیروهای روسیه در مسیرهای تاکتیکی اصلی گفت‌وگو کرد.

لحظه برخورد کوادکوپتر انتحاری به تانک لئوپارد 2A4 اوکراینی+ فیلم
۱۴۰۲/۰۸/۰۳ - ۲۰:۰۲
 
 
کلیپی که اخیراً توسط منابع روسی منتشر شده‌است، نشان می‌دهد یک کوادکوپتر انتحاری که احتمالا به پرتابه PG-7L مجهز شده‌است به یک عراده لئوپارد 2A4 اصابت می‌کند.
 
در ابتدا بیشتر منابع این تانک لئوپارد را نسخه 2A6 اعلام کرده‌اند اما با دقت بیشتر به صحنه‌های ثبت شده توسط اپتیک کوادکوپتر، تانک لئوپارد موردنظر نسخه 2A4 با پک ارتقا یافته اوکراینی(مجهز به کنتاکت 1) می‌باشد. همچنین طول لوله توپ این تانک با طول لوله توپ L/44 120mm راینمتال  تطابق بیشتری دارد.
تعداد بازدید : 6716
 
کوادکوپتر انتحاری درثانیه‌های آخر به سمت چپ برجک، بخشی از برجک که محفظه مهمات قرار دارد، برخورد می‌کند. پس از اصابت پرتابه کوادکوپتر انتحاری، شاهد پرتاب شدن دریچه تخلیه فشار محفظه مهمات می‌باشیم. درادامه اشتعال درون محفظه مهمات افزایش پیدا می‌کند و اکثر این انرژی انفجار و اشتعال مهمات به‌علت عملکرد صحیح دریچه تخلیه فشار سقف برجک، به خارج از محفظه داخلی تانک  هدایت شده که درنهایت باعث افزایش احتمال زنده‌ماندن خدمه‌های درون برجک تانک می‌شود.
سرنگونی 24 جنگنده اوکراین توسط پدافند روسیه
۱۴۰۲/۰۸/۰۳ - ۱۹:۵۹

 وزیر دفاع روسیه اعلام کرد: سامانه جدید پدافند هوایی این کشور ظرف پنج روز ۲۴ فروند هواپیمای جت نظامی  اوکراین را سرنگون کرده است.

 سرگئی شایگو روز چهارشنبه در نشستی با گروه نیروهای "وستوک" (Vostok) در منطقه عملیات ویژه نظامی، با بیان اینکه هفته گذشته ارتش اوکراین تعدادی هواپیما از دست داده است، حرفه ای بودن ارتش روسیه را ستود و افزود: این واقعیت نشانگر آن است که قوای کی‌یف در حال از دست دادن فرصت هاست.

وی گفت: وضعیت امروز نشان دهنده آن است که دشمن فرصت های کمتر و کمتری دارد و آنها به خاطر عملیات نظامی قوای روس درحال محدود تر شدن هستند.

اسپوتینک به جزئیات بیشتر این خبر و نوع و توان سیستم پدافند هوایی جدید روسیه و اینکه چه نوع جت های از طرف اوکراینی هدف قرار گرفته‌اند، اشاره ای نکرد.

حملات سنگین روسیه به زیرساخت های اوکراین
۱۴۰۲/۰۸/۰۳ - ۱۹:۵۷

به دنبال شروع حملات روسیه به زیر ساخت‌های اوکراین،  هزاران نفر از شهروندان  این کشور روز چهارشنبه را بدون برق سپری کردند.

به گزارش وبگاه «صدای اوکراین» وزارت انرژی اوکراین  روز چهارشنبه اعلام کرد که پس از حمله شبانه روسیه با پهپاد به منطقه «خملنیتسکی» و آسیب رساندن به محیط های نیروگاه هسته‌ای خملنیتسکی، هزاران نفر بدون برق مانده‌اند.

بر اساس این گزارش، شهرک‌های «نتیشین» و «اسلاوتا» بیشترین آسیب را متحمل شدند و دستکم 20 زخمی و خسارت مالی قابل توجه گزارش شده است. هزاران نفر از ساکنان محلی بدون برق هستند.

این وزارتخانه اعلام کرد: «به محض اینکه کارکنان انرژی بتوانند به منطقه آسیب دیده دسترسی پیدا کنند، تلاش‌های بازیابی آغاز خواهد شد.»

این حمله چهارمین حمله در چند روز اخیر بود. رئیس جمهور اوکراین روز چهارشنبه در «کی‌یف» مدعی شد که حملات روسیه به زیر ساخت‌های این کشور را بی پاسخ نمی‌گذارد.

تقابل دو بمب افکن B-۱B آمریکا و جنگنده سوخو-۲۷ روسیه

وزارت دفاع روسیه روز گذشته گزارش داد که جنگنده سوخو-۲۷ این کشور به دلیل نزدیک شدن یک هدف هوایی به حریم هوایی روسیه، مجبور به پرواز شد. 

طبق این اطلاعات، خدمه جنگنده روسی بر فراز دریای سیاه پهپاد RQ-4B Global Howk متعلق به نیروی هوایی آمریکا را شناسایی کردند و زمانی که یک جنگنده روسی نزدیک شد، پهپاد شناسایی خارجی، مسیر خود را تغییر داده و از مرز روسیه دور شد. 

وزارت دفاع اوایل همان روز نیز اعلام کرد، یک جنگنده روسی سوخو- ۲۷ برای جلوگیری از نزدیک شدن دو بمب افکن B-1B نیروی هوایی ایالات متحده به مرز ملی این کشور بر فراز دریای بالتیک، به هوا برخاست که با نزدیک شدن هواپیمای روسی، بمب افکن های آمریکایی از منطقه دور شدند؛ در هیچ یک از موارد ذکر شده حریم هوایی روسیه نقض نشد. 

وزیر خارجه چک: پراگ تا زمانی که لازم باشد از اوکراین حمایت خواهد کرد

یان لیپاوسکی، وزیر امور خارجه جمهوری چک، در نشست کنفرانس بین المللی پارلمانی "پلتفرم کریمه" اعلام کرد، پراگ تا هر زمان که لازم باشد از اوکراین حمایت خواهد کرد. به گفته وی، سیاست اتحادیه اروپا و همه کشور‌های دموکراتیک باید در جهت بازگرداندن تمامیت ارضی اشغال شده اوکراین به مرز‌های سال ۱۹۹۱ آن، از جمله شبه جزیره کریمه باشد.

به گفته وزیر، جامعه غرب باید به صراحت اعلام کند که هرگز با «اشغال کریمه و سایر بخش‌های اوکراین» کنار نمی‌آید. لیپاوسکی معتقد است، کریمه کلید توقف جاه طلبی‌های روسیه در اروپاست و با بازگشت آن به خاک اوکراین، جنگ پایان یافته و روسیه دیگر جرات تهدید اوکراین و کل اروپا را نخواهد داشت.

 

ایجاد یک شرکت دفاعی مشترک بین اوکراین و شرکت راین متال آلمان

دنیس شمیگال، نخست وزیر اوکراین، روز سه شنبه اعلام کرد که گروه دفاعی دولتی اوکراین Ukroboronprom و شرکت آلمانی Rheinmetall یک موسسه مشترک ایجاد کرده اند. به گفته وی، این تشکیلات به منظور تعمیر و نگهداری تجهیزاتی است که شرکای غربی به اوکراین عرضه می‌کنند.

وی تصریح کرد که شرکت راین متال - صنعت دفاعی اوکراین، هجدهم اکتبر به ثبت رسیده است.

پیش از این، در اوایل ماه جولای، آرمین پاپرگر، مدیرعامل شرکت راین متال، در مصاحبه با شبکه سی. ان. ان، از برنامه این شرکت برای افتتاح کارخانه تولید خودرو‌های زرهی در اوکراین ظرف دوازده هفته آینده خبر داده بود.

پیش از آن نیز وزارت دفاع آلمان اعلام کرد که اوکراین به بزرگ ترین دریافت کننده تسلیحات آلمانی در نیمه نخست سال ۲۰۲۳ تبدیل شده است. مقامات این کشور، منابعی به ارزش ۱.۶۵ میلیارد یورو به کی‌یف ارسال کردند.

 

نخست وزیر اوکراین اعتراف کرد، نگران کاهش حمایت آمریکاست

 روز گذشته، دنیس شمیگال، نخست وزیر اوکراین در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز اعتراف کرد که جریانات سیاسی در ایالات متحده و کاهش حمایت از کی‌یف باعث نگرانی مقامات اوکراینی شده است.  

وی در مورد تصمیم کنگره آمریکا مبنی بر عدم گنجاندن کمک به اوکراین در قانون تمدید کمک مالی به دولت فدرال به مدت ۴۵ روز، گفت: «این تحولات سیاسی در داخل ایالات متحده باعث نگرانی جدی ما شده است.»

در عین حال، شمیگال در مورد پیامد‌های انتخاب احتمالی دونالد ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۴ برای کی‌یف اظهار نظری نکرد. وی یادآور شد که البته این‌ها "چالش‌های سیاسی" برای اوکراین هستند و در حال حاضر تغییرات زیادی در میان شرکای غربی در حال رخ دادن است.

نخست وزیر افزود که اوکراین به وعده‌های بلندمدت حمایت دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و مردم آمریکا اطمینان دارد.

 

بدهی ملی اوکراین تا پایان سال به ۱۷۳ میلیارد دلار خواهد رسید

نیکولای آزاروف، نخست وزیر اسبق اوکراین در کانال تلگرام خود اعلام کرد، هم اکنون میزان بدهی ملی این کشور توسط کارشناسان ۱۴۰ میلیارد دلار برآورد شده که این میزان تا پایان سال ۲۰۲۳ ممکن است از ۱۷۰ میلیارد دلار هم فراتر برود. او گفت: طبق ارقام مطلق، حجم کل بدهی ملی تا پایان سال می‌تواند به رکورد ۶.۴ تریلیون گریونا یا ۱۷۳ میلیارد دلار برسد.

به گفته آزاروف، اکنون بحران اقتصادی در اوکراین مانند گلوله برفی در حال بزرگ تر شدن است؛ در حالی که مقامات کی‌یف سعی دارند، بفهمند چه هزینه‌های بودجه غیرنظامی را می‌توانند کاهش دهند. وی افزود: «یعنی دقیق‌تر، چه کسانی باید کمتر حقوق بگیرند، بازنشستگی‌ها چقدر باید به تعویق بیفتد و چه مزایای اجتماعی را می‌توان کاهش داد تا وضعیت کشور به فاجعه نرسد؟»

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵۴
مرگ بر چین و روسیه و پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
یه مرگ بر آمریکا بگی که بهتره
رضا
| Canada |
۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
مرگ بر آمریکا و غربزدگان
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
به همه تمام انسانهای روی سیاره زمین دستور میدهم اینقدر باهم جنگ نکنید وگرنه همه تون رو تیرباران میکنم
پولهاتون رو مصادره میکنم میرم دنا پلاس ثبت نام میکنم باهاش
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
مرگ .بر آمریکا .چین .که تا حالا جنگ نکرده .هر جا جنگی در دنیا بوده رد پای آمریکا هست .آخه غرب زده بدبخت.امریکا که میگه من ابر قدرتم..بعد کانادا بگه من می‌خوام .روسیه آنجا پایگاه بزنه .مسلمه قبول نمیکنه .و جنگ می‌کنه .آخه اکثر مردم اکراین روسی هستند .مثل شبه جزیره کریمه.این دلقک زلنسکی .نفهم داره مردمشو و کشورشو نابود می‌کنه..خیالتون تخت آمریکا و غرب .به اکراین سلاح ندن ...اکرایین کوتاه میاد جنگ تمامه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
فقط مرگ بر آمریکا و انگلیس.
پاسخ دندان شکن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
از زمان حمله روسیه به اوکراین که روسیه در حال کل جنگ با اروپا هستش تا الان حتی یک ساختمان مسکو هم آسیب ندیده است
ولی بزرگ ترین کشور کل اروپا یعنی اوکراین داغون و تخریب شده و هر روز هم ویران تر می‌شود. 28 میلیون اوکراینی آواره هم که از کشورشان فرار کردند

احسنت پوتین که با غربی های بی شرف کافر ستمگر می‌جنگد
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
مرگ بر امریکای تروریست و حامی اسراییل کودک کش
دستاوردهای پوتینی ها در خراب کردن زندگی ملتها از روسیه تا کوبا ادامه دارد. فقط در سه سال اخیر یک میلیون نفر از مردم جزیره ده میلیون نفری کوبا یعنی ده درصد از مردم کوبا که اکثرا نیروهای جوان و تحصیلکرده کوبا هستند از دریا و زمین از کوبا فرار کردند و از طریق مرز مکزیک وارد امریکا شدند و این روند هر روز سرعت می گیرد. ولی فکر می کنید پوتینی های کوبا ناراحت می شوند؟ خیر. انها هاوانا و فرصت خدمت را دارند. اتفاقا برای انها ممر درامد جدید می شود. الان کوباییهای مقیم امریکاو کانادا بیشترین نقش را در کمک به خانواده های خود در کوبا دارند. کاخ کوبا و رانتهای مربوطه و فرصت خدمت حفظ شود برای سلحشورهای کوبا کافی است. قیاس کنید با المان!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
کانادایی مگر در میدان جنگ با دلار و یورو می‌جنگند؟ جنگ مدل جدیده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
چرت و پرت نوشتن این کانادایی باز شروع شد
امروز چه مزخرفاتی برای گفتن داری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
مرگ بر آمریکای کافر جنایتکار فاسد تروریست که منبع بیشتر شرارت ها و فتنه های زمین هستش
و همین طور مرگ بر کمونیست کافر بی دین چه چینی باشه چه انگلیسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
حالا کی آن جزیره نیم وجبی کوبا براش مهم هستش؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
باز این کانادایی جنگ نویس شروع کرد به پرت و پلا گفتن.
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
بحران آوارگان آمریکا در مرزهای جنوبی پس چی است که هی ترامپ و جمهوری خواهان براش عربده کشی میکنند
ناشناس
| Oman |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
برو برگ چنار. مگه چقدر بهت پول میدن بابت این مزخرفات؟
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
از قدیم گفتن جفنگ نویسی از که آموختی از چنار بایدنگی
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
برگ چنار دوباره اظهار فضل کرد
مرکل در المان بعد از 16 سال ریاست در اوج محبوبیت از کار کناره گرفت تا یک فرد شایسته دیگر از ملت المان کار او را پی بگیرد. خیلی ها به مرکل گفتند به خدمت ادامه بده چون معلوم نیست بعد از تو فرد بهتری برای مدیریت پیدا شود. امروز اعلام شد که برای اولین بار در تاریخ نوین حجم اقتصاد المان 80 میلیون نفری توانسته از ژاپن 125 میلیون نفری پیشی بگیرد و به سومین اقتصاد بزرگ دنیا بعد از امریکا و چین تبدیل شود. قسمت اعظم این موفقیت عظیم برای ملت المان همان اصل گردش قدرت و البته حمله روسیه به اکراین بود که باعث شد شولتر برای شکست توهم زمستان سختی که پوتینی ها برای المان در نظر گرفته بودند سرمایه گذاری عظیمی در انرژی های نو انجام دهد و ان سرمایه گذاری عظیم حالا تبدیل به ثروت جدید برای المان شده و نه تنها از ژاپن 125 میلیون پیشی گرفت بلکه حجم اقتصاد و ثروت المان بیشتر از سه برابر روسیه 145 میلیونی شد. توسعه و پیشرفت و موفقیت یعنی این. نه اینکه بروی چند تا استان کشور فقیر همسایه را به زور و با هزینه عظیم مالی و جانی برای ملتت بگیری و بگویی حماسه افریدم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
کانادایی که از کودکی یک کلمه اقتصاد یاد گرفتی و همین طور حرف بیهوده می‌زنی
الان چین هم مخالف آمریکاست و برترین اقتصاد دنیایه. نصف کالاهای دنیا هم چینی هستش
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
دوست عزیز چی چند تا استان فقیر اینجا دروغ تو نمایان شد دوست عزیز این چند تا استان فقیر از نظر شما شاکله اصلی تجارت اوکراین با جهان است و در ضمن آلمان ها همیشه سرکش هستند چرا کانادا شما با اینکه از نظر وسعت و دارایی کلی منابع اقتصادی دارد چرا از همسایه جنوبی شما پیشی نمی‌گیره
زلنسکی اگه سیاست مدار بود به جای مزدور بودن میدونست چیکار کنه جنگ نشه! اما افسوس که فقط مزدوری‌ رو خوب یاد گرفته بود نه سیاست‌.
حالا که صحبت سوم شدن حجم اقتصاد المان در دنیا و سقوط حجم اقتصاد روسیه به 15 شد بد نیست از کارنامه پوتینی های وطنی هم بگوییم. با نهایت تاسف در اخرین امار بین المللی حجم اقتصاد ایران بر اساس قدرت خرید بین المللی ملت ایران از 22 در چهار سال پیش به رقم تاسف اور 42 رسیده و عنقریب در یک تا دو سال اینده به زیر 50 خواهد رسید. حتی الان از کشورهایی مانند ویتنام و فیلیپین و مصر و پاکستان کمتر شدیم. واقعا پوتینی های ایران هم حماسه افریدند و به این حماسه افرینی ادامه می دهند. همین هست که درامد کارمند غزه ای 600 دلار در ماه و درامد کارمند ایران 200 دلار در ماه هست. متاسفانه انوقت پوتینی ها انتظار دارند بگوییم حماسه و پیروزی و افتخار افریدیم و اگر نگوییم دشمن و مزدور و جیره خوار اجنبی هستیم! به همان امید باشید که سکوت کنیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
این حجم از گل واژه گویی رو چجوری باهات حساب میکنن؟
ناشناس
| Canada |
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
!دلاری نه روبلی V (-_^)
ناشناس
| Canada |
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
!دلاری نه روبلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
این دوست عزیز با مستندات و آمار عینی وضعیت آشفته و بحران زده اقتصاد رو ب موت ایران را میگه،حالا این عزیز گل واژه میگه یا تو و دوستانت؟
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
این جفنگیات ارزشی نداره سال دیکه میشه زیر 20 خیلی بهخودت فشار نیار فشاری میشی دوست غیر ایران
به فکر کانادا باش نه ایران
آلبانیا که بیان اونجا ممکنه خیلیا رو ترور کنن
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
دروغ که حناق نیست برگ چنار کنتور هم نمی اندازه .
لعنت بر پوتین جنایتکار که جنگ غزه هم از پشت صحنه های او است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
می گن دیروز یه انفجار تو اورانوس رخ داده، اونم تقصیر همینه نه؟
کیوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
طبق نظر جنابعالی الآن آمریکا و اسقاطیل به دستور پوت
دارند مردم غزه را قتل عام می کنند؟ اگه اینا همدستند چرا فقط لعنت بر پوتین!؟ یه لعنت بر آمریکایی یه لعنت بر اسقاطیلی بگو خُب !؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
لعنت بر هرکه چنگ طلب است
امروز رهبر چین میزبان فرماندار کالیفرنیا امریکا در پکن بود . ان را از تلویزیون سرتاسری چین می دیدم. ایده خوبی است که ببینیم رهبر چین که پوتینی ها خیلی امید به او بستند چگونه به فرماندار بزرگترین ایالت امریکا خوشامد گفت که . او گفت:

"اولین بار 38 سال پیش در اولین سفر خود به امریکا به سانفرانسیکو و کالیفرنیا امدم. هنوز تحت تاثیر ان سفر و مدیریت ان ایالت هستم."

"امریکا و چین به عنوان دو قدرت بزرگ اقتصادی دنیا دو سوم اقتصاد دنیا و یک چهارم جمعیت دنیا و یک پنجم تحارت جهانی را در کنترل دارند"

" اساس سیاست ما در مورد امریکا احترام همزیستی مسالمت امیز و روابط برد-برد هست و امیدواریم با این اصول روابط خود را ادامه و گسترش دهیم"

جالب هست بدانید که دلیل سفر فرماندار ایالت کالیفرنیا بازید مستقیم از بزرگترین شرکت سازنده باطری و اتومبیل برقی دنیا یعنی بی وای دی در شنزن بود که بزگترین کارخانه ساخت اتوبوس و باطری برقی در امریکا را در کالیفرنیا دارد و ایالت کالیفرنیا بیشترین سوبسید را به این شرکت چینی و اصول واردات و تولید اتومبیل برقی می دهد و در ماه گذشته سی درصد خودرو های فروخته شده در کالیفرنیا برقی بودند. شاید به این دلیل کل کالیفرنیا حتی یک بشکه نفت ندارد و کاملا ایالتی دمکرات و ضد سوختهای فسیلی است. حالا جالب هست که پوتین امید دارد که چین مطابق میل روسیه ورشکسته اقتصاد و رفاه ملت خود را فدای ارمان کشور گشایی پوتین کند!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
می بخشید. یک سوم اقتصاد دنیا.
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
بزرگترین ایالت آمریکا آلاسکا است بله کالیفرنیا بزرگترین اقتصاد آمریکا در بین ایالات آن را دارد و در ضمن کالیفرنیا هم ذخایر نفتی دارد مثل ایالت تگزاس چرا
پوتین با جنایات جنگی که در اوکراین می کند وانمود می کند که دلش برای مردم غزه می سوزد ،!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
ما حرفی نداریم که پوتین آدم خوبی است یا نه اما تا موقعی که غربی های آلوده فاسد را به جهنم می‌فرستد به سود ماست
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
کدوم جنایت جنگی دقیقا ؟ بیمارستان زده؟
بیدار شید ، روسیه و پوتین تمام شدند ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
اتفاقاً ارتش پوتین و روسیه به غربگدایان فهماند که آهن قراضه های پوشالی تاد و هیمارس و چلنجر و لئوپارد و.... مثقالی ارزش‌ ندارند و این قوطی کبریت ها به راحتی منهدم شدند و از بین رفتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
لابد انگلیس درست شده ؟
کافیه.جنگهاوتجاوزات.روس.تزاری.وپوتینی.الان.کمونیستااز۹۰۰سال.تاحال.ببینیدچه.برسرکشورهای.تحت.سلطشون.اورده.وتمام.جنگهاتجاوزات.الان.بدون.توجیه.وفقط.براسرکوب.گمراهی.ملتشون.حتی.جنگ.غزه.اکراین.جنگهای.داخلی.افریقایمن..ووکارپوتین.حداقل.غرب.امریکامگرکسی.بطرف.سربازانشون.یاکشورسون.شلیک.کنه.بااجازه.همکاری.سازمانهای.جهانی.جواب.میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
بدتر از انگلیس جماعت نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
تجاوزات آلمان و فرانسه و بقیه چی ؟
فرمودند میزان عملکرد فعل فرده،الان که ارباب پوتین مشتی و اقاست قبلن هم خوب بود نه به الان ،فعلا که داریم میریم جلو تا دوباره محک بخورن ، اونی هم که بالاش گوسفنداش فروخته اومدن شهر فحش میده ناسپاسی میکنه ،خب باباش نمیدونست که دلار ۴۰۰۰ تومان میسه ۵۰۰۰۰ تومان ،بدبخت میشن و ناراحتو خشمگینه بره به باباش فحش بده
روسیه اوکراین تبدیل به اسراییل دوم گردیده هر چه موشک داری بزن تا دیرنشده
سقوط برای یک ملت به آمار بین المللی زیاد نباید توجه کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
اوکراین برای همیشه سقوط کرده
مرحبا احسنت پوتین با اینکه مسلمان نیست ولی آزاده مرد هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
ولی ولادیمیر پوتین مسیحی ارتدوکسه
تور گدایی دلقک اوکراینی تمام شد یا نه؟
دمپایی هنوزم برا گرفتن یه ده داره میجنگه ؟! دمپایی از غفلت اوکراین استفاده کرد و همون اوایل جنگ تونست بخش‌هایی و بگیره و بعد هم توسط اوکراین نصف اون بخش ها آزاد شد !!! این جنگ دمپایی هیچ دستاورد بیشتر از این نخواهد داشت.
۲ تا اتکمز و سرنگون کردند ؟! :)) از چندتا ؟! بابا آفرین !!! تازه دروغ ام اگر نگند !!
طرف کینژالش و یکی پس از دیگری منهدم کردند ، الان به چیا دلشو خوش کرده ! موشک فراصوت روسیه هم پوشالی در اومد !
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
آخرین اخبار
وب گردی