بازدید 9412
با تحولات منطقه و جهان

بیانیه آمریکا و سه کشور اروپایی درباره لغو فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ حمله شدیداللحن ترامپ به بایدن درباره آزادی زندانیان ایرانی/ حمله پهپادی ترکیه به فرودگاه سلیمانیه عراق/ نشست پنجاه کشور اروپایی و عربی درباره صلح در خاورمیانه

بیانیه آمریکا و سه کشور اروپایی درباره لغو فعالیت بازرسان آژانس در ایران، حمله شدیداللحن ترامپ به بایدن درباره آزادی زندانیان ایرانی، حمله پهپادی ترکیه به فرودگاه سلیمانیه عراق، نشست پنجاه کشور اروپایی و عربی درباره صلح در خاورمیانه و استقرار موشک‌های بالستیک هند در مرز پاکستان و چین، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۹۳۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸ 19 September 2023

بیانیه آمریکا و سه کشور اروپایی درباره لغو فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ حمله شدیداللحن ترامپ به بایدن درباره آزادی زندانیان ایرانی/ حمله پهپادی ترکیه به فرودگاه سلیمانیه عراق/ نشست 50 کشور اروپایی و عربی درباره صلح در خاورمیانه

بین الملل تابناک: بیانیه آمریکا و سه کشور اروپایی درباره لغو فعالیت بازرسان آژانس در ایران، حمله شدیداللحن ترامپ به بایدن درباره آزادی زندانیان ایرانی، حمله پهپادی ترکیه به فرودگاه سلیمانیه عراق، نشست پنجاه کشور اروپایی و عربی درباره صلح در خاورمیانه و استقرار موشک‌های بالستیک هند در مرز پاکستان و چین، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

بیانیه آمریکا و سه کشور اروپایی درباره لغو فعالیت بازرسان آژانس در ایران

روز دوشنبه، ایالات متحده آمریکا و سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان با صدور بیانیه‌ای مشترک و تکرار ادعاهای سیاسی درباره مسائل پادمانی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان، خواستار تجدیدنظر ایران در لغو انتصاب بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شدند.

در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شد، سفرا و نمایندگان دائم آمریکا و تروئیکای اروپایی نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین ادعا کردند: تصمیم ایران توانایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را برای اجرای مؤثر مأموریت‌های پادمانی خود تضعیف خواهد کرد. همانطور که مدیرکل آژانس در بیانیه خود تصریح کرده، تصمیم ایران گام دیگری در جهت اشتباه است و ضربه‌ای غیرضروری به "روابط از قبل تیره شده بین آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران" وارد می‌کند.

در بیانیه یادشده با اشاره به پیشرفت‌های صنعت هسته‌ای کشورمان ادعا شده است که ایران «عمداً مانع برنامه‌ریزی و اجرای عادی فعالیت‌های راستی‌آزمایی و نظارت آژانس شده و این در شرایطی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پرسش‌های جدی، طولانی‌مدت و حل‌نشده‌ای در رابطه با مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام‌نشده در ایران دارد که بیش از چهار سال است، نتوانسته به آنها رسیدگی کند.»

نمایندگان آمریکا و تروئیکای اروپایی با تکرار ادعاهای سیاسی پادمانی، تصمیم اخیر ایران را محکوم کرده و خواستار بازنگری در این زمینه شدند. آن‌ها در بیانیه خود با ادبیاتی خلاف عرف دیپلماتیک ادعا کردند: ایران باید فوری این تصمیم را لغو و کامل با آژانس همکاری کند تا این سازمان بتواند تضمین‌هایی بدهد که برنامه هسته‌ای ایران منحصراً صلح آمیز است.

نویسندگان این بیانیه مدعی شدند که توانایی آژانس را برای انجام مأموریت‌های راستی‌آزمایی در ایران پیگیری و بر اساس گزارش‌های بیشتری که از سوی مدیرکل آژانس منتشر خواهد شد، پاسخ می‌دهند.

حمله شدیداللحن ترامپ به بایدن درباره آزادی زندانیان ایرانی

بامداد سه‌شنبه، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در واکنشی دوباره به توافق مبادله زندانیان بین واشنگتن و تهران، بار دیگر خواستار استیضاح «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی این کشور شد.

ترامپ طی پستی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «تروث سوشال»، از قانونگذاران جمهوری‌خواه کنگره آمریکا خواست که هرچه سریع‌تر با توسل به متمم ۲۵ قانون اساسی این کشور، بایدن را به دلیل بی‌کفایتی استیضاح کنند.

وی در این‌ باره نوشت: «بعد از اینکه دیدیم در این مدت کوتاه چه بر سر آمریکای زیبای ما آمده است؛ مانند فرار از افغانستان، تورم خود تحمیلی، استقلال انرژی، وحشت مرزهای باز و اکنون پرداخت ۶ میلیارد دلار برای آزادی ۵ گروگان از ایران... .»

این تاجر و سیاستمدار آمریکایی ادامه داد: «...من این پرسش را می‌پرسم، چرا حزب جمهوری‌خواه فرآیند استناد به متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا را علیه بدترین و نالایق‌ترین رئیس جمهور تاریخ ایالات متحده، جو بایدن فریبکار، آغاز نکرده است؟ اگر این واقعیت‌ها در زمان ریاست جمهوری من بود، دموکرات‌ها خیلی‌وقت پیش با من این کار را می‌کردند!»

ترامپ همچنین در پست دیگری مدعی شد: «این معامله کاملا مضحک ۶ میلیارد دلاری آزادی گروگان‌ها از ایران، سابقه‌ای وحشتناک برای آینده ایجاد کرده است. آماده شوید، شما شاهد آن خواهید بود که چیزهای وحشتناکی شروع به رخ‌ دادن می‌کند. سه سال پیش آمریکا بسیار مورد احترام در سراسر جهان بود اما اکنون به یک مایه خنده تبدیل شده است.»

حمله پهپادی ترکیه به فرودگاه سلیمانیه عراق

 سرلشگر «یحیی رسول» سخنگوی نیروهای مسلح عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: روز گذشته در ساعت ۱۷:۰۰ (به وقت محلی) یک پهپاد نظامی از مرز ترکیه وارد حریم هوایی عراق شد و فرودگاه (عربت) در استان سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق را بمباران کرد که در اثر آن سه نفر از نیروهای سرویس ضدتروریسم عراق کشته و سه نفر دیگر نیز ‌زخمی شدند.

سخنگوی نیروهای مسلح عراق در بیانیه خود، این حمله را نقض حاکمیت ملی، امنیت و تمامیت ارضی عراق و نقض و تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه و جهان و همچنین نقض مفاد حقوق بین‌الملل و نقض اصول و اهداف منشور سازمان ملل متحد دانست و افزود: این حملات پی در پی، مغایر با اصل روابط حسن همجواری بین کشورها و تهدیدی برای تضعیف تلاش‌های عراق جهت ایجاد روابط خوب و متوازن سیاسی، اقتصادی و امنیتی با همسایگان خود است.

ستاد مبارزه با تروریسم در استان سلیمانیه عراق دیروز اعلام کرد، در حمله هوایی به فرودگاه عربت در این استان، سه نیروی این ستاد کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

این ستاد در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که فرودگاه عربت سلیمانیه از طریق حمله پهپادی، هدف حمله نیروهای اشغالگر (ترکیه) و دشمنان امنیت و ثبات در اقلیم کردستان عراق قرار گرفت.

این بیانیه با اشاره به اینکه تحقیقات دقیق در خصوص این جنایت تروریستی که توسط نیروهای خارجی با کمک عوامل و جاسوسان محلی آن‌ها انجام گردیده، آغاز شده است، تاکید کرد: این حمله بدون مجازات نخواهد ماند و عاملان حمله و حامیان آن‌ها مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

بنا بر اعلام ستاد مبارزه با تروریسم در استان سلیمانیه عراق، اطلاعات این پرونده به منظور حفظ صحت روند تحقیقات محرمانه خواهد ماند و نتیجه تحقیقات در آینده به اطلاع مردم کردستان عراق خواهد رسید.

فرودگاه عربت در استان سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق است و پیشتر مستعمل بود؛ اما نیروهای ائتلاف بین المللی چند ماه پیش آن را بازسازی کردند و به محل تمرین نیروهای وابسته به اتحادیه میهنی کردستان تبدیل شد.

نشست پنجاه کشور اروپایی و عربی درباره صلح در خاورمیانه

پنجاه کشور در نشست عربی اروپایی در نیویورک، راه‌های احیای روند صلح در خاورمیانه را در میان هشدارهای عربستان درباره ناامیدی از اجرای راهکار تشکیل دو دولت میان فلسطین و رژیم صهیونیستی بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، دو منبع عربی رسمی گفتند، در سایه توقف روند صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطین از سال ۲۰۱۴، نشستی در سطح وزیران پیرامون احیای تلاش‌ها برای حمایت از روند صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به دعوت اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب و عربستان با مشارکت مصر و اردن و نزدیک به ۵۰ کشور عضو سازمان ملل برگزار شد.

در این نشست نماینده‌ای از فلسطین و رژیم صهیونیستی حضور نداشت.

سامح شکری، وزیر خارجه مصر در این نشست گفت، امیدوار است که همه راه‌ها و تلاش‌ها برای احیای مجدد روند صلح در خاورمیانه بررسی شود. مصر همواره به ادامه همکاری با شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی برای دستیابی به تفاهماتی که مسیر را برای ازسرگیری مذاکرات مستقیم میان فلسطین و رژیم صهیونیستی برای حل نهایی مسائل هموار می‌کند، پایبند است.

وی در این نشست از طرف صهیونیستی خواست، اقدامات یکجانبه را کنار بگذارد که مانعی پیش روی روند صلح است.

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان هم در اظهاراتی تلویزیونی پس از این نشست گفت: با مشارکت با اتحادیه اروپا، مصر و اردن و با هماهنگی با فلسطین، میزبان یک رویداد مهم در نیویورک بودیم.

استقرار موشک‌های بالستیک هند در مرز پاکستان و چین

روز دوشنبه، دولت هند استقرار موشک‌های بالستیک «پرالی» در مرز این کشور با چین و پاکستان را تایید کرد.

به گزارش وبگاه «دیفنس پست» به نقل از منابع هندی گزارش داد که این موشک با کلاهک متعارف در مرزهای این کشور با پاکستان و چین مستقر خواهد شد.

بر اساس این گزارش، پرالی به اهدافی در فاصله ۱۵۰ تا ۵۰۰ کیلومتری حمله می‌کند. وزارت دفاع هند مدعی است که رهگیری این موشک دشوار است. منابع هندی گفتند که دهلی نو در حال توسعه برد این موشک است.

تنش بین نظامیان هند و چین در  سال ۲۰۲۰ در پی درگیری شدید در مناطق دریاچه «پانگونگ» شروع شد و هر دو طرف با هجوم ده‌ها هزار نظامی و سلاح‌های سنگین به تدریج استقرار خود را افزایش دادند. چین و هند حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار نظامی در طول خط کنترل مرزی دارند.

هند به تازگی موشک کروز فناوری بومی را در سواحل اودیشا با موفقیت آزمایش کرد. این یک سامانه دفاع موشکی سطح به هواست که از اودیشا پرتاب شد. گفته می‌شود، این موشک اهدافی را در فاصله ۶۰ کیلومتری هدف قرار می‌دهد.

پاکستان نیز به تازگی در گامی رو به جلو در جریان نمایشگاه دفاعی ترکیه در شهر «استانبول» از موشک‌های جدید و یک پهپاد رونمایی کرد.  یک شرکت وابسته به وزارت دفاع پاکستان در نمایشگاه صنایع دفاعی ترکیه ـ که به تازگی برگزار شد ـ موشک‌های هوا به هوای میان برد یک پهپاد رزمی را به نمایش گذاشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۴
۴ سال پیش آرزو می کردیم ترامپ رئیس جمهور نشود
الان آرزو می کنیم بشود
عجب دنیایی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اگه بشه به تو ویزا میده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ملتی که به جای حرکت نگاهش به بیگانه باشد به جایی نخواهد رسید.
شما بیگانه پرستان هرگز خیال آسوده نخواهید داشت
ناشناس
| France |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
عباس عبدی : قیمت بنزین و نان ، ناموسی شده است


دولت رییسی کپی دولت اول احمدی نژاد با درآمدهای سرسام آور نفتی است
احمدی نژاد هم کارهای درست را انجام نمی داد تا مجلس مجبور شود قانون بگذارد و او نقش آدم خوبه ماجرا باشد و ادعای مظلومی کند که مجبوره قانون را انجام دهد
الان هم بنزین را بچه کوچولوی کلاس اولی میدوند باید قیمتش اصلاح شود منتهی دولت و سخنگوی او مدام میگویند ما چیزی را گران نخواهیم کرد تا مجلس مجبور شود دولت را ملزم به اصلاح حاملهای قیمت بکند
نتیجه اقدامات آقایان احمدی نژاد و رییسی اتلاف منابع است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
12:39

اونایی که باید حرکت کنند بلد نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
همون 4 سال پيش هم اشتباه كردي
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ناشناس 12:45 تو دلت برای مردم نسوخته پی بهانه میگردید مردم را تحریک کنید . کور خوندی
با پولی که برای انرژی هسته ای هزینه شد تا الان دهها نیروگاه تجدید پذیر ساخته شده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
صدها
هزاران
بالغ بر 2000 میلیارد دلار هزینه تحریم ها بوده فقط در 20 سال اخیر
با این پول میشد یه کشور جدید ساخت
مبلغی معادل ساخت 1500 عدد برج الخلیفه بلندترین برج جهان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
بدبختی های مردم هزینه اش چقدر می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
این و به فرانسه و آمریکا هم بگو که چند صد نیروگاه اتمی دارن و عقلشون نرسیده راهکار شما رو اجرا کنن
ناشناس
| Singapore |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
من سر پل صراط جلوی مسئولینی که این تاوان سنگین را به من و مردم ایران تحمیل کرده اند را می گیرم .
تابناک منتشر کن
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
با نیروگاه تجدید پذیر نمیشد این همه ملت رو سر کار گذاشت
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
عزیزم سرمایه گزاری در انرژی هسته ای برای ایجاد توان بازردارندگی اتمی و بالا بردن توان امنیت ملی است نه تولید انرژی اگر نمی فهمی بفهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
حرف بدون منطق و پشتوانه زدن ظاهراً هیچ‌خرجی نداره
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
در عوض صنعتی پایه گذاری شد که دست شما غربیها را از منابع ایران کوتاه کرد
تمام تحریم ها و تهدیدهای غرب علیه جمهوری اسلامی پوشالی، توخالی فقط و فقط برای گمراه کردن افکار مردم دنیا است. تمام صحبتها و قرار و مدارها و توافقات پشت پرده در حال برنامه ریزی و اجرا می شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
پس شما معتقدی وضیت وحشتناک اقتصادی امروز ایران ربطی به تحریم ها نداره و حاصل بی عرضگی و بی سوادی مدیریت آقایون هست؟
ناشناس
| Singapore |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
|۱۲:۰۸ -
دقیقاً
ناکارآمدی در بین مسئولین موج می زند .
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
جمهوری اسلامی ایران اگرچه در بسیاری از عرصه‌ها، نظیر عرصه‌های علم و تکنولوژی، عرصه نظامی، حضور مقتدرانه در عرصه بین‌المللی، ساخت موشک‌های ‌هایپرسونیک، ساخت دریچه قلب، درمان تالاسمی با شیوه پیوند مغز استخوان، تولیدکننده دکل‌های انتقال برق، فناوری لیزر، تولید نانو دارو، صنعت سد‌سازی، برخورداری از چرخه کامل فناوری فضایی، تولید پهپاد رادارگریز، و ده‌ها عرصه دیگر، پیشرفت‌های فراوان و خیره‌کننده‌ای داشته است ولی از اپوزیسیون ‌شانس نیاورده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
۱۳:۱۴
تولید شامپو و لیف و صابون به همراه روشور معطر رو فراموش کردی بگی
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ناشناس 12:08 اب بریز انجاییکه سوخته ، دولت روحانی و کل اشوبگر ها جمع شدند نتونستند هیچکاری کنند امریکا با تو سری هایی که خورد مجبور به عقب نشینی شد این از هنرهای این دولت است . اقتدار بیش از این میخواهی برو امریکا پیش بایدن هاف هافو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
آقایون و خانم های عزیز اگر توانستید یک خانه را جوری اداره کنید که همه راضی باشند ، حق دارید در مورد مدیریت محله اتان نظر دهید و .. . ولی اگر نتوانستید باید به جای انتقاد دنبال اصلاح کار خودمان باشیم. از آنطرف اگر مسئولی مدارج ترقی را طی نکرده باشد حق ندارد تصدی سمتی را در دست بگیرد. کاش روزی برسد که شایسته ترین ها بر اساس شایستگی تصدی امور را بدست بگیرند و به جایی برسیم که آنقدر سرگرم تعالی و رشد خودمان باشیم که وقت برای سرک کشیدن در کار دیگران نداشته باشیم.
سه کشور اروپایی وامریکا هرغلطی دلشون بخواهند انجام میدهند. تحریم بیانیه تحریم دوباره تحریم سه باره تحریم... بعد به ایران میگند هیچ حرکتی انجام نده تا کاملا ذره ذره نابودت کنیم . حتی یک آ خ هم نگو که ما ناراحت میشیم. دنیای وحشی و قانون جنگل یعنی همین...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
دشمنان ایران جز ب تجزیه و فروپاشی و کشتار ایرانیان همچون عراق و افغانستان و سودان و سومالی و... راضی نمی شوند.
فعالان فضای مجازی نیز از هر خشنودی ملت ناراحت و از هر ناراحتی ملت خوشحال می شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
|۱۲:۳۷
این کشورهایی ک نام بردی هیچ کدوم تجزیه نشدن ها! آمار غلط بهت دادن

منظورت از خشنودی ملت چیه؟ آزادسازی پول خودمون بعداز 13 سال با یک میلیارد دلار ریزش؟ اونم پولی ک قرار نیست سر سفره ملت بیاد. از چی خوشحال بشن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
خودمون داریم نابود میشیم برادر
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ناشناس 13:12 سودان شمالی و جنوبی ، اقلیم شمال عراق اینها چیه تجزیه نیست نکنه شما ها تعاریف را هم تحریف میکنید
بیانیه ها، تحریم ها و اظهار نظرهای کشور های غربی همانند شعارها و منم منم کردن های مقامات و مسئولان ایرانی توخالی و پوچ هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
نگران کردن مردم از آینده کشور با تحریف روایت‌ها، حربه‌ای است که برای تشویش افکار عمومی از آن استفاده می‌شود. غرب گرایان که همیشه در تحت‌الشعاع قرار دادن افکار عمومی ید طولایی دارند
چند وقتی است که حالم از شنیدن واژه پهباد به هم می خورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
چون فهمیدی محور قدرت ایرانه داری تو آلبانی میسوزی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
۱۲:۵۰
محور قدرت؟ کدوم قدرت؟ قدرت سرکوب ملت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
احتملآ قرص هات را بموقع نخوردی مواظب خودت نیستی آقای 6.28
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
آاااخی، نگو جان غضنفر!
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
منافق ها و کومله ها باید حالشون بهم بخوره فقط مواظب باشند نمیرند
به کوری چشم ترامپ و روحانی دولت رئیسی آماده امضای توافقنامه با اسراییل است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
بخدا اگر این اتفاق بیوفته ببین چه تعریف و تمجیدی که از دولت نشه.
هرچی برای دولت قبل حرام بود برای دولت فعلی دستاورده!
شعار میدادن به خدا نماند اثر از آل سعود! الان همونا تو تهران برای آل سعود بنر اهلا و سهلا زدن

کی به اهداف رسید؟ ما یا آل سعود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ددم وای!!
دیدی علی دایی؟ طرفداران تو هم از همین قشر طرفداران دونالدو هستن پس باد ننداز تو گلوت فکر کنی فرد مهمی هستی
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
سایبری هموطن
به نرخ روز نان نخور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
علی دایی = ابر بدهکار بانکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
۱۲:۵۱
تهمت زدن، وصله چسبوندن و توهین به هر شخصی که مثل شما فکر نکنه برای شما تبدیل به محل کسب دارمد شده.
نامردی اگر برای تهمتی که زدی سند و مدرک نیاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
برو قسطات رو بده تو رو چه به این حرفها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
روی دیوار اشتباهی یادگاری نوشتی !
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
لطفا افشا نکن اینها کلی ابروی الکی کسب کردند
هم شرق، هم غرب، هم کشورهای همسایه و هم جماعتی در این مملکت از شرایط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی کنونی ایران راضی و خشنود بوده و مایل به تغییر شرایط نیستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
حرف حساب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ما مردم بد بختیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
تو از کجا فهمیدی؟
لغو فعالیت بازرسان دقیقا تیتر انگلیسی و بی بی سی برای این خبر هست
ایران فعالیت بازرسان را در چارچوب آژانس لغو نکرده فقط عذر عده ای جاسوس را خواسته که می تونه توسط آژانس جایگزین بشن و فعالیت بازرسان آژانس انجام بشه
پاسخ ها
بیژن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
خود دولت همچین ادعایی نداره و کارش رو مقابله به مثل با بیانیه اونا میدونه اونوقت تو میگی جاسوسی؟
ترامپ و بایدن هر دو اهل معامله و قربانی کردن انسانها هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
خدا نکشتت!چه بدبینی هستی تو! اسمت چیه؟!
قصه باز نگشتند ایرانیان در زندان آمریکا ، قصه ای تلخ تر از زهر است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
خونه زندگیشون اونجاست چرا برگردن ایران؟ اگه برگردن یعنی جاسوس بودن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
منم بودم برنمیگشتم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
بلا حسودیت می شه؟!
با رونالدو ، آزادسازی پولهای بلوکه شده ، مطالبات بحق مردم فراموش نمی شود .
متاسفانه آمریکا و تروئیکای اروپایی اش هیچ منطقی حالی شان نمی شود برای این بی منطقی آمریکا هم دلیل دارم؛
اولا) در اردیبهشت ۹۷ در حالی که بازرسان کلیه فعالیت های هسته ای ایران را صلح آمیز و منطبق بر ان پی تی گزارش کرده بودند به صورت یکجانبه و بر خلاف قوانین بین الملل از برجام خارج شدند.
ثانیا) با وجود ۱۶ بار گزارش های پی در پی بازرسان سازمان بین المللی انرژی اتمی مبنی بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای کشورمان نه تنها تحریم ها را لغو نکردند بلکه با اعمال تحریم های بیشتر گره برجام را کورتر کردند.
ثالثا) این بی منطقی آمریکایی ها تا به حدی برای دنیا آشکار شده که نمی دانند قراردادهای بین المللی ای چون برجام دو طرفه است و اگر نخواهند به تعهدات خود برگردند و فقط پیگیر تعهدات ایران باشند کشور ما هم مجبور است تعهدات خود را کاهش دهد تا شاید این بی منطق ها متنبه شوند و روی به مذاکرات منطقی بیاورند.
رابعا) مگر بر اساس قرارداد ۲۲۳۱ شورای امنیت قرار نبود که در ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳ کلیه تحریم های موشکی ایران لغو شود، تصمیم اخیر آمریکا و تروئیکای اروپایی مبنی بر تمدید تحریم های دفاعی کشور، ضربه نهایی را به برجام خواهد زد و نشان می دهد که آمریکا و تروئیکای اروپایی علاوه بر بی منطق بودن پیمان شکن هم هستند و به چنین افرادی چطور می شود اعتماد کرد خدا داند.
خامسا) گذشته از برجام، بی منطقی های سران کاخ سفید حد و اندازه ندارد، نمونه اش صحبت های اخیر رئیس جمهور تاجر پیشه قبلی شان که به سران دولت فعلی می گوید چرا در قبال آزادی گروگان ها به ایران پول دادید در حالی که نمی داند آمریکا به ایران پولی نداده بلکه در ازای آزادی منابع ارزی به ناحق بلوکه شده ما در کشور کره جنوبی، افرادی را که برای سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) اطلاعات جمع آوری می کرده اند، پس گرفته است.
به رئیس جمهورهای آمریکا نگاه کنید از بوش پدر گرفته تا بوش پسر و ترامپ و ... که جمهوری خواه بودند در دوران ریاست جمهوری شان تماما گیر جنگ و درگیری در دیگر کشورها بودند، دموکرات هایی چون کلینتون و بایدن هم با جنگ افروزی و کودتا و ... سعی در دخالت در امور سایر کشورها را داشته اند و همین است که حال و روز دنیا به این وضع افتاده.
فکر می کنید ویرانی عراق، افغانستان، لیبی، سودان، سومالی، ویتنام، شیلی، ونزوئلا و اوکراین امروز کار اجنه بوده؟ نه کار آمریکا بوده است و بس.
در عمل و برای رسیدن به منافع اقتصادی خود کشورها را ویران می کنند و بعد با حرف های عوام فریبانه و سخن از دموکراسی و حقوق بشر می خواهند مردم دنیا را فریب دهند، پارادوکس در عمل و گفتار آمریکایی ها چنان موج می زند که بر هیچ احدی پوشیده نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
امریکا نبود عمو پوتین شما دنیا رو با اتم نابود کرده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ایشون به خرابکاری های آمریکا اشاره کردند معنیش این نیست که روسیه و پوتین خوب هستند. تاریخ رو بخونید هیچ کشوری نیست که روزگاری قدرت داشته و به نفع صلح و حقوق بشر عمل کرده باشه. همه دنبال قدرت طلبی و منافع شخصی و نه حتی ملی هستند. به اذعان بسیاری از کارشناسان آمریکایی ، جنگ جهانی دوم با ژاپن رو میشد بدون استفاده از بمب اتم بر علیه مردم بی دفاع هم تمام کرد اگر میگیم آمریکا کشوری نیست که تظاهر می کنه و دلش برای حقوق بشر نسوخته معنیش این نیست که داریم از روسها دفاع می کنیم . کارنامه روسها هم در این زمینه دست کمی از آمریکا نداره. هر کشوری که به اتکا به این دو بخواد امنیت و حقوق بشر و منافع ملیش رو تامین کنه ره به ترکستان می بره.
با سلام . شهر سلیمانیه و حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق ، طرفدار ایران و مخالف تورکیه هستند. بخاطر همین حکومت تورکیه با حملات تروریستی پهپادی، قصد انتقام گرفتن دارد. اما شهر اربیل و حزب دموکرات کردستان عراق ( بارزانی ها ) طرفدار تورکیه هستند. دولت ایران باید از کردهای طرفدار ایران در عراق حمایت کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
نصف شهدای آرامستانهای شهرها محل شهادتشون مرزهای شمال غربی و در درگیری با احزاب مختلف کردی هست با این حرفهای ماله کشی چه چیزی را می خواهید ثابت کنید؟
کردها اگر طرفدار ایران و ترکیه بودند هر ساله این همه جوان مرزبان را به شهادت نمی رساندند....
sina
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
جلب رضایت ترکیه منفعتش بیشتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ناشناس ۱۲:۵۲ ، تو یک پان ترک هستی بیخود از شهدای مظلوم مرزبان مایه نگذار .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
راحتترش اینه دولت ایران با همکاری دولت ترکیه هرچی تروریست هست رو به جهنم روانه کنند و آرامش رو به منطقه برگردونن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
در مورد مساله کردستان عراق راهکار ایران بسیار عاقلانه تر از ترکیه است. این مساله را باید از طریق حکومت عراق حل کرد وگرنه حملات خودسرانه به مرزهای یک کشور به هر دلیلی که باشد نتیجه اش میشود جنگهایی مثل جنگ اکراین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
13.17
افراد را ول کن
نظرت راجع به صحبت‌ها چیه؟؟؟
بی خانمان
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
من‌واقعا نمیدانم چرا کردهای عزیز ما در این منطقه خطرناک بدنبال جدایی هستند. . اصلا عقل سالم قبول نمیکنه. .فرض کنیم یک کردستان جدید درسته بشه و همه کردها اونجا جمع بشند. اونها با ایران، عراق. ترکیه و سوریه هم مرزند. کی با اونها معامله میکنه. چه جوری اونها می‌خواند زنده بمونند و زندگی بکنند. چرا این نکته حساس را درک نمی کنند و نمی دانند که بهتر است در جامعه ای که هستند مشترک باشند و به رشد اون جوامع کنند تا در این فضا هم خودشان رشد کنند و دیگه دست از مخالفت بی نیجه و بی انتها بر دارند. اخه برادران عریز تا کی راه بی راه رفتن و سرمایه ملت منطقه را سوزاندن. مطمعن باشید امریکا هم به شما کمکی نخواهد کرد. فقط سو ع استفادهاش را میکنه و موقع تنکنا که شد شما را تنها میزاره. چندین وچند بار این کار را با دیگران هم کرده. پس چرا ؟ واقعا چرا؟ ه
در آستانه سفر ابراهیم کمر شکن بورس دریای خون شو
اینکه جاسوس های آمریکا سریع برگشتن آمریکا نشون میده تنها دلیل بودنشون جاسوسی بوده اما چند نفر ایرانی موندن آمریکا نشون میده شهروند واقعیواونجا بودن الکی بازداشت شده بودن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
چه ربطی داره هرکی خونه و زندگیش آمریکا بوده همون جا مونده کدوم یکی از زندانیهایی آمریکایی ،، زندگیش در ایران بود که اینجا بمونه
از قضا خیلی هم خوش شانسیم! مثلاً اگر می‌خواستیم میزان وفاداری براندازهای رسوا را نسبت به یکدیگر بسنجیم، بایستی کلی هزینه می کردیم. حالا خودشان رسواساز یکدیگر شده‌اند و ما هم هزینه نکرده کلی عایدی اطلاعاتی داشته ایم. «و مکروا و مکر اللّه و اللّه خیر الماکرین».
حجم زیاد کامنتهای با مفهوم منفی که تابناک منتشر میکند علامت آزادی کامل بیان است. البته شیوه یکسان نگارش پیام ها هم نشان می‌دهد که چند منفی نویس حرفه ای مشغول هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
آزادی بیان ؟؟؟؟؟
تابناک برای برخی تیترها همچین سانسور می کنه که سایبری ها هم به زور ازش رد می شوند .
ولی در مورد منفی نویسها ، موافقم .
اگر بازرسان اخراجی جاسوس نبودند پس چرا اینقدر دولت های جنایتکار غربی دارند جلز و ولز می کنند؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
برای اینکه همه تخم مرغهایشان را در سبد برجام قبلی گذاشتند که عملا مرده و چون خودشون هیچ تدبیری برای احیای اون ندارند نشستند دعا می کنند که ایران بصورت خودجوش هرچی اونا خواستند رو انجام بده. در عوض چون ایران هم دست به اقدامات متقابلی مثل اخراج بازرسان میزنه که به مثابه کوفتن میخ دیگری بر تابوب برجام هست ، کشورهای غربی صداشون درمیاد. ولی خودشون هم میدونند که این صدا ها از طبلهای توخالی بلند میشه و توان هیچ حرکتی جز توسل به بیانیه ها و قطعنامه ها و تحریمهای خنده دار و نخ نما شده ای مثل تحریم احمدی نژاد ندارند
اصلا کاری به جاسوس و غیر جاسوس بودن بازرسان نداریم سوال این است که چرا تا وقتی آمریکا و سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان به تعهدات خود عمل نمی کنند ما باید به تعهدات خود عمل کنیم؟ برجام قراردادی دو طرفه است و در قبال بازدید از سایت هسته ای باید کلیه تحریم های برجامی و پسا برجامی برداشته شود تا بازرسان حق بازدید از سایت های هسته ای ما را داشته باشند بعید نیست از آمریکا و این سه کشور اروپایی که به هیچ یک از تعهدات خود در قبال برجام پایبند نبوده اند و همیشه قبل از جلسه شورای امنیت به گروسی مشق دیکته شده ابلاغ می کنند جاسوس هم به کشور ما بفرستند تا از سایت های هسته ای ما جاسوسی کنند پس بهتر این است که ششدانگ مراقب اعمال خرابکارانه آنها باشیم.
بیانیه آمریکا و سه کشور اروپایی کاملا سیاسی است و تا زمانی که آمریکا و این سه وصله اروپایی اش به تعهدات خود برنگردند نباید از کشور ما انتظار بیجا داشته باشند پس بهتر است به جای این بیانیه ها به تعهدات خود ذیل برجام برگردند و اگر آن وقت ایران تعهدات خود را کاهش داد بیانیه صادر کنند.
ترامپ درست گفته
انرژی هسته ای چه فایده ای داره برای ایران ؟ بدرد آمریکا میخوره چون اونجا فقط متخصصین میگن چی خوبه چی بد نه ایران که بقال سر محله در مورد انرژی هسته ای و اینکه بدرد نسل های آینده نمی خوره باید داشته باشیم یا نه نظر میده .مثل عزیزانی که می بینید . آره
چقدر ساندیس خورها عصبانی اند چند روزی استراحت کنید کم کم دارند می فهمند اوضاع خرابتر از توان اندک آنهاست .
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی