بازدید 9166
با تحولات منطقه و جهان

آغاز رزمایش ده روزه آمریکا و ارمنستان در اوج تنش‌ها در قره باغ / واکنش ترامپ به انتقال پول‌های آزاد شده ایران/ ادعای وزیر جنگ اسرائیل درباره ساخت فرودگاه توسط ایران در لبنان

آغاز رزمایش ده روزه آمریکا و ارمنستان در اوج تنش‌ها در قره باغ، واکنش ترامپ به انتقال پول‌های آزادشده ایران، ادعای وزیر جنگ اسرائیل درباره ساخت فرودگاه توسط ایران در لبنان، آغاز رزمایش جدید گروه‌های مقاومت در غزه و ورود کاروان حامل تجهیزات نظامی آمریکا از عراق به سوریه از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۹۲۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰ 12 September 2023

آغاز رزمایش 10 روزه آمریکا و ارمنستان در اوج تنش ها در قره باغ/ واکنش ترامپ به انتقال پول‌های آزادشده ایران/ ادعای وزیر جنگ اسرائیل درباره ساخت فرودگاه توسط ایران در لبنان

بین الملل تابناک: آغاز رزمایش ده روزه آمریکا و ارمنستان در اوج تنش‌ها در قره باغ، واکنش ترامپ به انتقال پول‌های آزادشده ایران، ادعای وزیر جنگ اسرائیل درباره ساخت فرودگاه توسط ایران در لبنان، آغاز رزمایش جدید گروه‌های مقاومت در غزه و ورود کاروان حامل تجهیزات نظامی آمریکا از عراق به سوریه از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

آغاز رزمایش ده روزه آمریکا و ارمنستان در اوج تنش ها در قره باغ

رزمایش مشترک ده روزه ارمنستان و آمریکا در دو مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد.

در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش، آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام شده است.

وزارت دفاع ارمنستان همچنین گفت، هدف از این رزمایش، افزایش سطح همکاری متقابل یگان‌های شرکت‌کننده در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی و تبادل بهتر رویکردهای کنترل و ارتباطات تاکتیکی است.

به نوشته رویترز، هرچند این رزمایش در مقیاس کوچک برگزار می‌شود، روسیه که دارای پایگاهی نظامی در ارمنستان بوده و خود را ضامن اصلی امنیت در منطقه می‌داند، خشمگین کرده است.

این رزمایش در شرایطی برگزار می‌شود که روابط ارمنستان و جمهوری آذربایجان همچنان پرتنش است.

منطقه کوهستانی قره‌باغ در داخل جمهوری آذربایجان واقع است؛ اما از زمان پایان جنگ در سال ۱۹۹۴ به اشغال نیروهای ارمنستان درآمد، حال آنکه در جریان جنگ پاییز ۲۰۲۰، بخش زیادی از آن آزاد و با امضای معاهده آتش بس سه جانبه بین روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان، تکلیف خانکندی مرکز قره‌باغ نامشخص رها شد.

مقامات دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان بارها طرف یکدیگر را به کارشکنی در برابر ابتکارات صلح جامعه بین‌المللی و رفع اختلاف مناقشه بیش از سی ساله دو کشور بر سر قره باغ متهم کرده اند.

واکنش ترامپ به انتقال پول‌های آزادشده ایران

رییس جمهور پیشین آمریکا در صفحه کاربری‌اش در شبکه اجتماعی ایکس از تصمیم جو بایدن برای صدور معافیت تحریمی جهت انتقال پول‌های آزادشده ایران از کره جنوبی انتقاد کرد.

 دونالد ترامپ، رییس جمهوری پیشین آمریکا که در مدت ریاست جمهوری‌اش از توافق هسته‌ای خارج شد و با به راه انداختن کارزار «فشار حداکثری» علیه ایران، ضمن بازگرداندن تحریم‌های پیشین، تحریم‌های جدیدی نیز علیه ایران اعمال کرد، در واکنش به اقدام دولت بایدن، مبنی بر صدور معافیت تحریمی برای انتقال ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدودشده ایران در کره جنوبی به قطر، در صفحه کاربری‌اش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: باورتان می‌شود که آن جو بایدن شیاد دارد به ایران ۶ میلیارد دلار پول می‌دهد؟

ترامپ در ادامه رویکرد خصمانه‌اش علیه ایران مدعی شد: این پول برای "تروریسم" در سراسر خاورمیانه و کل جهان استفاده خواهد شد. این احمق بی‌کفایت دارد به کلی آمریکا را نابود می‌کند. 

این ادعای ترامپ در حالی مطرح می‌شود که طبق توافق ایران و آمریکا برای آزادسازی این پول‌ها، مبلغ مذکور مستقیم به ایران منتقل نخواهد شد و به حساب‌های بانکی محدودشده‌ای در قطر منتقل می‌شود. سپس قطر برای امور غیرتحریمی ایران، از جمله برای خرید دارو و مواد غذایی به طور مستقیم از این مبلغ، آن را پرداخت خواهد کرد.

منابع دیپلماتیک آمریکایی پیشتر به خبرگزاری رویترز گفته بودند که با آزادسازی این پول‌ها و انتقالشان به قطر، تغییری در سیاست‌های تحریمی آمریکا علیه ایران ایجاد نشده است.

ترامپ در ادامه نوشت: او بی‌شرمی به خرج داده و این توافق افتضاح را روز ۱۱ سپتامبر اعلام کرد. پرداخت پول برای گروگان‌ها منجر به آدم‌ربایی، باج‌گیری و تهدید آمریکایی‌ها در سراسر جهان خواهد شد. من بسیاری از آمریکایی‌ها را از کشورهای غیردوست آزاد کردم و حتی یک ده سنتی هم بابت آن پرداخت نکردم.

این در حالی است که آزادسازی پول‌های ایران به عنوان بخشی از توافق ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان انجام شد و پیشتر، وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به انتقادات داخلی، به ویژه جمهوری‌خواهان از این توافق گفته بود که این پول‌ها درآمد نفتی ایران بوده که به دلیل تحریم‌ها در بانک‌های کره جنوبی بلوکه شده بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس خبر داد که «دولت بایدن با ارائه معافیت تحریمی برای بانک‌های بین‌المللی به‌منظور انتقال ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدودشده ایران از کره جنوبی به قطر بدون واهمه از تحریم‌های آمریکا، راه را برای آزادی پنج زندانی آمریکایی که در ایران زندانی بودند، هموار کرد.»

خبرگزاری آمریکایی خبر داده به‌عنوان بخشی از توافق، دولت بایدن موافقت کرده تا پنج شهروند ایرانی که در آمریکا زندانی بودند، آزاد شوند.

ادعای وزیر جنگ اسرائیل درباره ساخت فرودگاه توسط ایران در لبنان

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد، ایران در حال ساخت فرودگاهی در جنوب لبنان به منظور حمله به این رژیم است.

«یوآو گالانت» شامگاه دوشنبه در سخنانی در اجلاس «کانون سیاست‌های مبارزه با تروریسم» در دانشگاه دایخمن مدعی شد که این فرودگاه در فاصله بیست کیلومتری مرزهای رژیم صهیونیستی قرار دارد.

به گزارش سما نیوز، او همچنین تصویری ادعایی در مورد این فرودگاه به نمایش گذاشت و گفت که «اینجا خاک لبنان است؛ اما تحت کنترل ایران بوده و هدف هم اسرائیل است.»

گالانت، ایران را بزرگ‌ترین تهدید برای رژیم صهیونیستی دانست و اظهار کرد، «اگر کار به جنگ کشیده شود، ارتش رژیم صهیونیستی از قدرت نابودکننده استفاده خواهد کرد و حزب الله و لبنان بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد.»

دیروز هم «دیوید بارنیا» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به «موساد»، ایران را به تلاش برای ارسال موشک‌های کوتاه‌برد و دوربرد به روسیه متهم کرد و مدعی شد که این تلاش «خنثی» شده است.

رئیس موساد همچنین مدعی شد که سال گذشته، ۲۷ حمله برنامه‌ریزی‌شده ایران برای هدف قرار دادن «یهودیان یا اسرائیلی‌ها در سراسر جهان» خنثی شد.

بارنیا در ادامه اظهارات ضد ایرانی‌اش ادعا کرد، ایران نه‌ تنها تصمیم داشت به روسیه پهپاد بفروشد، بلکه فروش موشک‌های کوتاه‌برد و دوربرد را نیز در نظر داشت؛ معامله‌ای که خنثی شد.

این ادعاهای تکراری در حالی عنوان می‌شود که جمهوری اسلامی ایران بارها بی‌طرفی فعالش را در جنگ اوکراین عنوان و حفظ کرده و هرگز سلاحی را به دو طرف این جنگ نداده است. غربی‌ها و صهیونیست‌ها از زمان آغاز جنگ اوکراین، ایران را به ارسال پهپادهایش به روسیه متهم کرده‌اند؛ اما تهران همواره این ادعاها را رد و مدام بر صلح و پایان فوری جنگ اوکراین تأکید کرده است.

آغاز رزمایش جدید گروه‌های مقاومت در غزه

رزمایش گروه‌های مقاومت فلسطین با نام «الرکن الشدید ۴»، صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۲ سپتامبر) در نوار غزه با شلیک موشک به سوی اهداف تعیین شده فرضی در دریا، آغاز شد.

این رزمایش همزمان با سالروز اخراج دشمن صهیونیستی از نوارغزه و با هدف افزایش آمادگی نظامی تمامی گروه‌های فلسطینی در برابر تهدیدات صهیونیستی صورت می‌گیرد. رژیم صهیونیستی ۱۵ آگوست سال ۲۰۰۵ تخلیه ۲۱ شهرک صهیونیست‌نشین در اراضی نوار غزه را آغاز کرد و روند تخلیه این شهرک‌ها تا ۲۲ سپتامبر همان سال ادامه یافت.

اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه که شامل ۱۲ شاخه نظامی است، صبح امروز با انتشار ویدئویی، آغاز این عملیات را اعلام کرد. 

در رزمایش امروز در نوار غزه که یک‌روزه است، مانند رزمایش‌های پیشین از سناریوهای تاکتیکی مختلفی از جمله درگیری با دشمن، حمله به مقرهای اشغالگران، تیراندازی، انفجارهای مختلف و اسارت سربازان صهیونیست استفاده می‌شود و هدف از  آن، محک زدن سرعت پاسخ نیروهای مقاومت در شرایط اضطراری و آزمایش میزان آمادگی رزمندگان مقاومت برای بسیج و مقابله با حملات دشمن است. 

اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین پیشتر اعلام کرده بود که کلیه راهبردهای عملیاتی شامل حمله به شهرک‌ها، نفوذ به پشت خطوط جبهه دشمن و به اسارت گرفتن نظامیان اسرائیلی و شلیک رگباری موشک به سوی اهداف تعیین شده فرضی در دریا آزمایش خواهد شد.

اتاق مشترک گروه‌های مقاومتی فلسطینی شامل دوازده شاخه نظامی از جمله کتائب الشهید عز الدین القسام، سرایا القدس، کتائب شهداء الأقصى-لواء العامودی، کتائب الشهید عبد القادر الحسینی، ألویة الناصر صلاح الدین، کتائب الشهید جهاد جبریل، کتائب المقاومة الوطنیة الفلسطینیة، کتائب أبو علی مصطفى و ... است.

گروه‌های مقاومت فلسطین رزمایش الرکن الشدید ۱ را در دسامبر ۲۰۲۰، الرکن الشدید ۲ را در دسامبر۲۰۲۱ و الرکن الشدید ۳ را در دسامبر ۲۰۲۲ برگزار کرده بودند. 

ورود کاروان حامل تجهیزات نظامی آمریکا از عراق به سوریه

 منابع خبری دوشنبه شب از ورود یک کاروان حامل تجهیزات نظامی، مهمات و سوخت از پایگاه‌های آمریکا در عراق به شرق سوریه خبر دادند.

 این کاروان جدید ائتلاف بین المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا و حامل تجهیزات نظامی از گذرگاه «فیشخابور» در کردستان عراق وارد سوریه شده است. این منابع که به نامشان اشاره نشده، ترکیب این کاروان را اعلام نکردند.

با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، تروریست‌های آمریکایی مستقیم جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

طی سال‌های اخیر، آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است؛ اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش انجام می داد.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه‌نظامیان و عناصر تروریست آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه، هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۴۸
رجب با الهام امریکا واسراییل را به منطقه قفقاز اوردند. رجب بی کله سوریه را کامل ازدست داد با بی فکری هایش وکاملاگ درمحاصره. ظاهرا" این بشر فقط همسایه ازاری بلد هستش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
پوتین یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب دادگاه بین المللی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
محور روسیه - ترکیه - آذربایجان مقابل ایران و ارمنستان قرار دارد.
پوتین و اردوغان و علی اف یار غار هستند.
تنها در یک سال گذشته، اردوغان 4 بار با پوتین دیدار و مذاکره کرده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
زنده باد رجب و الهام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
الهام علیف مهره اسراییل و نوچه نتانیاهو است
آذربایجانلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
شما خود باخته ها خودتون هم نمیدونید کدوم طرفی هستین، سر کلافو گم کردین سرتون گیج میره.
مثل اینکه ارمنستان هست که داره با آمریکا مانور برگزار میکنه بعد شما از الهام و رجب صحبت می کنید .
آذر بایجان سی سال منتظر کمک شما بی تفاوتها بود که کاری نکردین وبه کشور 100 در100 شیعه کمک نکردین با ارمنستان بستین و سنگ غزه ولبنان و... رو به سینه زدین بعد انتظار هم دارییییید.....برو بابا رهبر مون فرمودند ،اون زمان بزن در روگذشت.
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
اینقدر بی شرمی نوبر است!!! ارمنستان پای آمریکا را به منطقه باز کرده و در چند متری مرزهایمان مانور برگزار می کند شما به رجب و الهام فحش می دهید!!!ا
تعداد نیروهای آمریکا در رزمایش با ارمنستان تنها 75 نفر است!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
روسیه سر ارمنستان هم کلاه گذاشته.
2 سال است که 700 میلیون دلار برای خرید سلاح از ارمنستان گرفته و از دادن آنها به این کشور خودداری می کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
هفتاد و پنج نفر اونا به اندازه ۷۵۰/۰۰۰ تای بقیه کارایی داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
اون ۷۵ نفر می ارزد به ۷/۵ میلیون نفر
کارایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
اون ۷۵ نفر ؛ کیلویی نیستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
آن 75 نفر نه سهمیه ای هستند و نه کیلویی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
با این شر ورا ویزای امریکا بهتون نمیدن.
واقعیت را ببینید به نفعتونه.
گریه کردن تفنگداران امریکایی موقع تسلیم به سپاه را فراموش نمیکنیم.
سپاه چن تا موشک به عین الاسد زد امریکایی ها خبر داشتن رفته بودن پناهگاه حتی یک خراش هم ور نداشتن اونوقت 100 نفرشون دچار مشکلات مغزی شدن
اینو خود امریکا اعلام کرد.
یادم به شکستن محاصره آبادان افتاد که با کلاشینکف جلوی تانک های بعثی مقاومت می کردیم و یکی پس از دیگری
مستدام باد چماق کدخدای عالم بر سر جهان
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
عالم نبود اگر کدخدا نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
خزیدن و تحت‌الحمایه شدن هر قطبی از قدرت، نتیجه‌ای جز مستعمره شدن و حقارت نخواهد داشت. چه آمریکا باشد، چه شوروی و روس. آمریکا ایران رو کم ندوشیده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
اااااامممممییییننننن
ارمنستان با برگزاری مانور با آمریکا عملا روسیه را ق ... کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
روسیه را نه
پوتین را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
پوتین
از ارمنستان عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
از میان رنگ ها پوتین عاشق رنگ قهوه ای است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
ایران رو چی ؟
بنظرم بعد این همه نوچه پروری وحمایت ارمنستان حق ایران این نبود.
پول های آزاد شده به دست ما نمیرسد .
فقط مجازیم غذا و دارو تهیه کنیم و علوفه و کنجاله های دامی
چِک اش را نیز قطر میکشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
درست میفرمایید. ولی حتی اگر برای این مواردی که شما گفتی هزینه بشه خبر داری که سالانه حجم دلاری واردات دارو،غذا و نهاده های دامی چند میلیارد دلار است؟ حتما نمیدونی
ارمنستان رستگار شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
مثل سایر متحدان آمریکا در منطقه. چقدر ساده ای!
رزمایش ایالات متحده بیخ گوش پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
برو نقشه رو ببین بی سواد ارمنستان اصلا با روسیه مرز نداره .
انسانهای عاقل وبابصیرت از تاریخ درس میگیرند..هرکشوری باروسیه هم پیمان شده چیزی جز فقر وفلاکت وانزوا نصیبش نشده
تا دیروز که از کریدور ناتویی میگفتید! ارمنستان رئیس ناتو را آورده خدمت تان! بازهم فریب به اصطلاح کارشناسان درپیتی ژئوپولتیک تان را خوردید! مانند زمستان سخت اروپا! و تقدیم شمال و شمال شرق سوریه به کردها جهت کوری چشم اردوغان و دهها مورد دیگر
علی اف با سرمایه گذاری روی ارباب روسی قافیه رو باخته است....این زمانی شروع شد که دولت غربگرای ارمنستان روی کار آمد و روسیه با کمک به آذربایجان در موضوع قره باغ درصدد نشان دادن ضربه شصت به پاشینیان بود که البته پنجاه درصد موفق بود و از این به بعد این ارمنستان هست که ابتکار غمل را به دست گرفته و اذربایجان را دچار مشکل خواهد کرد...بنابراین طی این چند سال بواسطه درامدهای نفتی که اذربایجان را توانا کرده بود باید خرج یک رقابت بی پایان بشود...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
بخاب
مرگ بر پوتین دیکتاتور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
هراربار
این ترامپ احمق به خاطر تخریب رقیبش این حرف های مفت را می زند و اگر خودش رئیس جمهور آمریکا شود بلایی بر سر آمریکا می آورد که تاریخ به خودش ندیده است
فکر کرده است که با بچه طرف است و یادش رفته است که به خاطر کشتن شهید سلیمانی پایگاهش و انبوهی از افسرانش در عین الاسد پودر شدند و یادش رفته است که بالاتر از ۶ میلیارد پول بلوکه شده مجهزترین هواپیمای بی سرنشینش در هوا منفجر شد حالا برای ما صحیت از یک سنت و دو سنت می کند
آمریکایی ها مگر احمق باشند که بخواهند به او رای بدهند یقینا اگر انتخاب او برای ایران بد باشد برای آمریکا هم بد خواهد بود حالا این گوی و این میدان و این آینده
الهام علیف کشور خودش رو تبدیل کرده به مستعمره ترکیه. ترکیه جمهوری آذربایجان را به سپری برای خودش تبدیل کرده است. متاسفانه هزینه بلند پروازی های اردوغان و پادویی های علیف برای این فرد رو مردم آذربایجان خواهند داد.
پاسخ ها
گوک‌تورک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
، هیچوقت قادر نخواهی بود رابطه ملت‌های تورک را بفهمی چه برسه رابطه دولتهاشون رو. این مورد کلا برای شماها تعریف نشده است
حضور آمریکا بهتر از داعش است چرا که آنها سر می برند و نوامیس مردم را صاحب می شوند ولی اینها اگر راست بگویید ثروتشان را ِاگر بناست سوری ها نفت را نفروشند بهتر است آمریکا باشد تا داعش
مانور آمریکا بیخ گوش ایران!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
شما نوچه های علیف باید نگران باشید نه ایرانیان
بیشتر میخوره 85 نظامی امریکا با 175 نظامی ارمنستان دور هم جمع شن عمو زنجیر باف بازی کنن تا مانور انجام بدن
ارمنستان با آمريكا مانور نظامى انجام ميده و ناتو از ارمنستان دعوت به پيوستن به اين ائتلاف كرده و كاملا به طرف غرب مايل شده و در جنگ دوم قره باغ، آزربايجان را متهم به همكارى با ناتو و آمريكا ميكرديد در حالى كه هيچ سندى ارائه نميكرديد ولى الان ارمنستان در عمل با غرب همكارى كرده و نظاميان غربى رو وارد اين منطقه كرده ،جالبه كه در ايامى كه ارمنستان آمريكا و غرب رو دعوت به ايروان كرده آزربايجان هم از ستاد كل مسلح ايران براى همكارى به باكو دعوت كرده ،مشكل شماها فقط تورك بودن آزربايجان و توركيه هست و بقيه ادعاهاتون بهانه هست افكار تورك ستيزانه و شوونيستى شما را از ديدن حقيقت محروم كرده
ما طرفدار آذربایجان نیستیم،خود آذربایجانیم
واقعا عجیب نیست!؟ تیتر خبری مانور ارمنستان با آمریکا است ولی کامنت ها بر علیه آذربایجان و ترکیه است!!!
الهام نتانیاهوف خاک آذربایجان رو تبدیل کرده به خاک اسراییل
آمریکا هر طرف باشه اون پیروزه ، آذربایجان یا ارمنستان...ولی به نظرم هر جفتشون و با هم میخوات!! احتمالا آذربایجان و ارمنستان با هم صلح کنند!!!
منطقه مورد مناقشه رو چرا بی طرف اعلام نمی‌کنند ، نیروی های سازمان ملل ام میتونند کنترلش کنند!
پول ها هم خرج دارو بشه
تفسیرهای مسولان ایرانی در مورد ارمنستان کاملا اشتباه از آب درآمد. ایران هی تهدید میکرد که آذربایجان ناتورا آورد! حالا ارمنستان این‌کارو‌کرد!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست