بازدید 1726

روسیه مشتری جدید نفتی پیدا کرد

روسیه اولین محموله نفت خام خود را با هدف یافتن بازارهای بیشتر برای سوخت‌های فسیلی خود به برزیل ارسال کرده است. این اولین محموله‌ای است که پس از سال 2016 از سوی روسیه به برزیل فرستاده می‌شود.
کد خبر: ۱۱۹۲۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷ 12 September 2023

به گزارش تابناک اقتصادی، بر اساس داده های ردیابی کشتی بلومبرگ، نفتکش Aframax Stratos Aurora اکنون کمتر از 500 مایلی از ساحل برزیل فاصله دارد و 650000 بشکه نفت خام Varandey را از بندر مورمانسک حمل می کند.

 
نفت روسیه از سال 2016 به برزیل ارسال نشده است، اما تحریم‌های نفت خام روسیه و همچنین سقف قیمت، یافتن مراکز فروش را برای این کشور دشوار کرده است.
 
هند برای ماه‌ها بزرگترین خریدار گرید اورال روسیه بوده است، حتی در شرایطی که تخفیف نفت روسیه به برنت به تنها پنج دلار در هر بشکه یا کمتر کاهش یافته است.
 
انتظار می‌رود بارگیری‌ محموله‌های روسیه در سپتامبر به مقصد هند کمتر باشد، زیرا پالایشگاه‌های هندی اکنون ادعا می‌کنند که تخفیف‌ها ارزش حجم بالایی را که دریافت کرده‌اند ندارند.
 
پیش از این، هند 30 دلار برای هر بشکه تخفیف دریافت می کرد. روسیه برای صادرات بیشتر نفت خام، روی هند و تا حد قابل توجهی چین حساب کرده است. کشورهایی که از تحریم های غرب و سقف قیمت گروه 7 علیه روسیه را اجرا می کنند، عملا واردات نفت و فراورده های نفتی روسیه را متوقف کرده یا به طور چشمگیری کاهش داده اند.
 
برزیل بخشی از اتحاد بریکس است که شامل هند و چین نیز می شود - گروهی از کشورهای بازارهای نوظهور که امیدوارند روابط خود را تقویت کنند و در زمینه تجارت و فعالیت های اقتصادی همکاری کنند.
 
نفت خام Varandey یک ترکیب سبک، شیرین و خام است که با گریدهایی که بیشتر به هند و چین صادر می شد، متفاوت است. برزیل یک تولید کننده بزرگ نفت است و آرزو دارد چهارمین تولیدکننده بزرگ نفت جهان شود. برزیل هم اکنون روزانه 3.1 میلیون بشکه نفت تولید می‌کند. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی