بازدید 7899
با تحولات منطقه و جهان

آزادی ۷ زندانی ایرانی در قطر و بازگشت به کشور/ واکنش آمریکا به پرداخت بدهی عراق به ایران/ اعلام جزئیات سرنگونی پهپاد اسرائیلی توسط مقاومت لبنان/ گشت‌زنی جنگنده‌ها و ناو‌های چین در اطراف تایوان

آزادی ۷ زندانی ایرانی در قطر و بازگشت به کشور، واکنش آمریکا به پرداخت بدهی عراق به ایران، اعلام جزئیات سرنگونی پهپاد اسرائیلی توسط مقاومت لبنان، گشت‌زنی جنگنده‌ها و ناو‌های چین در اطراف تایوان و بازدید وزیر کشور ترکیه از دیوار مرزی در حال ساخت با ایران، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۸۰۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹ 27 June 2023

آزادی 7 زندانی ایرانی در قطر و بازگشت به کشور/ واکنش آمریکا به پرداخت بدهی عراق به ایران/ اعلام جزئیات سرنگونی پهپاد اسرائیلی توسط مقاومت لبنان/ گشت‌زنی جنگنده‌ها و ناوهای چین در اطراف تایوان

بین الملل تابناک: آزادی ۷ زندانی ایرانی در قطر و بازگشت به کشور، واکنش آمریکا به پرداخت بدهی عراق به ایران، اعلام جزئیات سرنگونی پهپاد اسرائیلی توسط مقاومت لبنان، گشت‌زنی جنگنده‌ها و ناو‌های چین در اطراف تایوان و بازدید وزیر کشور ترکیه از دیوار مرزی در حال ساخت با ایران، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

آزادی ۷ زندانی ایرانی در قطر و بازگشت به کشور

حمیدرضا دهقانی پوده سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوحه از آزادی هفت زندانی ایرانی در قطر خبر داد.

وی بامداد امروز (سه‌شنبه) ششم تیر ماه در همین ارتباط اعلام کرد: هفت زندانی کشورمان با همکاری مقامات ذیربط قطر، امروز آزاد شدند و به سوی کشورمان پرواز کردند.

چندی پیش، شش تن از این هفت نفر به جرم ورود غیرقانونی به آب‌های قطر بازداشت شده‌ بودند.

سفیر ایران در دوحه چندی پیش نیز درباره شش هموطن ایرانی که به جرم ورود غیرقانونی به آب‌های قطر بازداشت و به حبس یک ساله و جریمه نقدی ۵۰ هزار ریال قطری محکوم شده بودند، اعلام کرد: به لطف خدا و با پیگیری‌های همکاران سفارت و کمک مسئولان ذیربط در قطر، شش تن از هموطنانی که به جرم ورود غیرمجاز به آب‌های قطر بازداشت و به حبس یک ساله و جریمه نقدی ۵۰ هزار ریال قطری محکوم شده بودند، با تعلیق سه ساله همراه شد؛ بنابراین، هموطنان فوق طی روزهای آینده آزاد و به کشورمان باز خواهند گشت.

حمیدرضا دهقانی پوده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوحه ۲۶ اردیبهشت ماه از بازداشت شش تبعه ایرانی توسط گارد ساحلی قطر به دلیل ورود به آب‌های داخلی این کشور خبر داد و در صفحه توئیترش نوشت: پنجشنبه یکی از همکاران را به شهر راس لفان، اعزام کرد تا با شش هموطن دستگیر شده توسط گارد ساحلی قطر، دیدار کند. همگی سالم بودند. آنها در حال غواصی  و تفریح به اشتباه وارد آب‌های قطر شده بودند. در تلاشیم ان‌شاءالله با کمک مسئولان ذیربط قطری آنها را آزاد کنیم و به کشورمان بازگردانیم.

سفیر ایران قبل از آن هم در توئیتی از انتقال دو تن از محکومان ایرانی زندان مرکزی قطر (یک خانم و یک جوان زیر ۲۰ سال) به زندان‌های کشور خبر داد. 

موافقتنامه استرداد مجرمان در خرداد ماه ۱۳۸۹ بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت قطر امضا شده است. براساس این موافقتنامه، هر یک از طرف‌ها متعهد می‌شود اشخاصی را که از طرف مقامات صلاحیتدار طرف درخواست‌کننده به لحاظ ارتکاب جرم یا برای اجرای مجازات تحت پیگرد بوده و در قلمرو وی یافت می‌شوند، حسب درخواست طرف دیگر به آن طرف مسترد دارند. 

واکنش آمریکا به پرداخت بدهی عراق به ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه عراق مبنی بر اینکه «وزارت برق تمام بدهی‌های عراق به ایران برای واردات گاز را پرداخت کرده است» گفت که وزارت خارجه آمریکا از سال ۲۰۱۸ در مشورت با کنگره یکسری معافیت‌ها را ارائه کرده که به عراق اجازه می‌دهد، بدهی خود به ایران را در یک حساب بانکی محدود و کنترل شده در عراق پرداخت کند.

 روز دوشنبه به وقت محلی، متیو میلر در جمع خبرنگاران در واشنگتن در پاسخ به اظهارات وزارت برق عراق مبنی بر اینکه بغداد تمام بدهی خود به ایران در زمینه واردات برق را پرداخت کرده است و آیا هیچ گونه مذاکراتی بین ایران و آمریکا در این خصوص بوده است، گفت: سیاست ما در قبال ایران و عراق هیچ تغییری نکرده است. دولت بایدن همچنان تمام تحریم‌ها علیه ایران را اجرا می‌کند.

وی افزود: از سال ۲۰۱۸ وزارت خارجه آمریکا مجموعه‌ای از معافیت‌ها در ارتباط با تحریم‌های ایران را ارائه کرده است. این اقدامات با مشورت کنگره انجام شده و به عراق اجازه می‌دهد، بدهی خود به ایران بابت خرید برق از این کشور را پرداخت کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: این پول به یک حساب بانکی با دسترسی محدود در عراق منتقل می‌شده است و تنها در زمینه بشردوستانه و موارد خارج از تحریم‌ها قابل استفاده است. این پول تنها از طریق شخص ثالث قابل پرداخت است و مستقیم به ایران نمی‌رود. آمریکا همچنان به استفاده از این پول به صورت موردی موافقت می‌کند.

 احمد موسی العبادی، سخنگوی وزارت برق عراق در این باره به شبکه روسیا الیوم گفت: «وزارت برق تمام بدهی‌های عراق به ایران برای واردات گاز را پرداخت کرده است. این بدهی‌ها در یک صندوق اعتباری به بانک تجارت عراق پرداخت شده، ولی این بانک به دلیل تحریم‌های آمریکا در انتقال آن به دولت ایران با مشکل مواجه است.

عراق از یک مشکل بزرگ در تامین برق رنج می‌برد و برق در بسیاری از شهرهای این کشور به ویژه در تابستان که دمای هوا به ۵۰ درجه می‌رسد، شبه دائمی قطع می‌شود.

پیشتر در اوایل اسفند ماه گذشته، وزیران نفت ایران و عراق درباره افزایش صادرات گاز ایران به عراق و پرداخت بدهی گاز عراق به ایران مذاکره کرده بودند.

عراق سالانه به ۳۴ هزار مگاوات برق نیاز دارد، در حالی که هر سال یک هزار و ۵۰۰ مگاوات نیز به این احتیاج افزوده می‌شود. عراق امسال ۴ هزار مگاوات به ظرفیت تولید خود خواهد افزود. همچنین قراردادهایی برای تولید ۷ هزار و ۵۰۰ مگاوات از طریق انرژی خورشیدی امضا کرده است.

اعلام جزئیات سرنگونی پهپاد اسرائیلی توسط مقاومت لبنان

مقاومت اسلامی در لبنان، فیلم و جزئیات جدیدی از سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان منتشر کرد.

به گزارش سایت خبری المیادین، مقاومت اسلامی در لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد، این پهپاد راس ساعت ۱۲ به وقت محلی از سمت شهرک زارعیت در شمال فلسطین اشغالی، حریم هوایی لبنان را نقض کرد و قبل از سرنگونی توسط رزمندگان، در ارتفاع متوسط ​​با برد حدود ۷ کیلومتر در داخل حریم هوایی لبنان پرواز کرد.

در این بیانیه آمده است، دشمن صهیونیستی تلاش کرد، پس از هدف قرار گرفتن پهپاد، آن را مجددا تحت کنترل بگیرد؛ اما موفق نشد.

مقاومت اسلامی مشخصات این پهپاد را اعلام کرد که از نوع «R - Copter ۱۰۰۰» به طول ۱۷۰ سانتی متر و عرض ۲۰۰ سانتی متر و مجهز به دو دوربین باکیفیت است.

پیش از این رسانه‌های جنگی مقاومت اسلامی اعلام کرده بودند، یک پهپاد رژیم صهیونیستی را سرنگون کردند که وارد حریم هوایی لبنان در جنوب شرقی منطقه صور شده بود.

رژیم صهیونیستی به سرنگونی این پهپاد اعتراف و اعلام کرد، این پهپاد هنگام انجام ماموریت روتین خود در خاک لبنان سقوط کرد و هیچ نگرانی درباره انتقال اطلاعات وجود ندارد.

گشت‌زنی جنگنده‌ها و ناوهای چین در اطراف تایوان

وزارت دفاع تایوان امروز سه‌شنبه اعلام کرد که هشت هواپیمای نظامی و شش کشتی نیروی دریایی چین را در بازه زمانی ۰۶:۰۰ صبح روز دوشنبه (۲۶ ژوئن پنجم تیر) تا ۰۶:۰۰ روز سه‌شنبه (۲۷ ژوئن ۶ تیر ماه) در اطراف تایوان رهگیری کرده‌اند.

در بحبوحه تشدید تنش‌ها بین تایوان و چین در پی اقدامات تحریک‌آمیز برخی کشورهای غربی از جمله ایالات متحده آمریکا در ترغیب جزیره تایوان به تقابل با چین، تقریباً در بیش از دو هفته اخیر، جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی چین در اطراف تایوان گشت‌زنی کرده‌اند.

تایوان نیوز در این خصوص گزارش کرد، وزارت دفاع تایوان گفته است که از هشت هواپیمای ارتش آزادیبخش خلق چین، پنج هواپیما در منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان رهگیری شده‌ است.

طبق این گزارش، جنگنده‌های سوخو ۳۰ (Su-۳۰) از خط میانی تنگه تایوان در بخش شمال شرقی منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان عبور کردند.

از طرف دیگر، وزارت دفاع تایوان گفته که یک پهپاد شناسایی «WZ-7» و یک بالگرد جنگی ضدزیردریایی «هاربین Z-9» در گوشه جنوب غربی منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان وارد شده‌اند.

تایوان می‌گوید، در پی گشت‌زنی هواپیماها و کشتی‌های جنگی چین، کشتی‌ها و هواپیماهای نظامی خود را به منطقه ارسال کرده و از سامانه موشک زمینی برای نظارت بر فعالیت ارتش آزادیبخشت خلق چین استفاده کرده است.

طبق این گزارش، پکن از آغاز سال جاری میلادی تاکنون (بازه زمانی ۶ ماهه)، ۳۰۷ هواپیمای نظامی و ۱۳۸ کشتی نیروی دریایی را به اطراف تایوان فرستاده است.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌ رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشور‌هایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض و سیگنال‌های نادرستی به نیرو‌های جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

با این‌حال، به رغم هشدارهای پی در پی پکن، برخی کشورهای غربی از جمله ایالات متحده با برگزاری نشست‌هایی با مقام‌های تایوانی و همچنین ارسال تجهیزات به این جزیره، تایوان را تحریک به پیشبرد اهداف جدایی‌طلبانه می‌کند و بارها چین در واکنش به این اقدامات، رزمایش‌های بزرگی را اطراف تایوان برگزار کرده است.

بازدید وزیر کشور ترکیه از دیوار مرزی در حال احداث با ایران

«علی یرلی قایا» وزیر کشور ترکیه، از دیوار مرزی در حال احداث میان این کشور و ایران در جنوب شرق ترکیه، بازدید کرد.

خبرگزاری «آناتولی»، امروز با انتشار خبری نوشت که وزیر کشور ترکیه، روز دوشنبه (۲۶ ژوئن)، با حضور در منطقه مرزی «چالدران» از توابع استان وان، در جریان روند ساخت دیوار مرزی، مسیر امنیتی و خندق‌های در حال احداث در این منطقه که هم مرز با ایران است، قرار گرفت. 

ترکیه و ایران ۵۶۰ کیلومتر نوار مرزی مشترک دارند که ۲۹۵ کیلومتر از آن مشرف به استان «وان» ترکیه است. عملیات دیوارکشی در این مرز از سال ۲۰۱۵ آغاز شده است. مقامات ترکیه سال گذشته گفته بودند که دیوارکشی در مرز با ایران تا پایان ۲۰۲۳ میلادی به پایان خواهد رسید.

مقامات ترکیه در استان «وان»، اوایل خرداد ماه گذشته اعلام کردند، ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی ۲۹۵ کیلومتری ترکیه با ایران تکمیل شده است. این دیوار مرزی مجهز به برج های دیدبانی، پروژکتور، دوربین و سنسورهای حرارتی برای مقابله با فعالیت‌های غیرقانونی است و در صورت لزوم، پهپادهای گیان مرزبانی نیز بر فراز این منطقه به پرواز درخواهند آمد.

آنکارا ادعا می‌کند که در چارچوب مبارزه با تروریسم و جلوگیری از نفوذ و ورود غیرقانونی افراد به ترکیه، در حال ساخت این دیوار است. این دیوارکشی مختص مرز ایران نیست و این کشور در مرز با سوریه نیز دیواری به طول ۸۳۷ کیلومتر ساخته است.

یونان، دیگر کشور همسایه ترکیه نیز که مقامات آنکارا را به بی‌تفاوتی در قبال جان پناهجویان متهم می‌کند، در ابتدای سال ۲۰۲۲ از تکمیل دیوار ۴۰ کیلومتری در مرز با ترکیه مجهز به دستگاه‌های نظارتی جدید برای جلوگیری از تردد احتمالی پناهجویان از این نقطه به اروپا خبر داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۴
ساعت ۱۱ صبح و هنوز تردد در بازار زیاد نیست ولی ایستگاهای پایش آلودگی در پیروزی ، محلاتی، شهرری بالای ۱۵۰ رو نشون میده. دولت به عراق برق صادر میکنه،پولها بلوکه میشه و به ایران نمی رسه، و به مردم ایران سرطان و مرگ هدیه میده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
عزیز. برق صادر نمی کنه بلکه گاز صادر می کنه برای نیروگاههای برق عراق
سفیر ایران در دوحه چندی پیش نیز درباره شش هموطن ایرانی که به جرم ورود غیرقانونی به آب‌های قطر بازداشت و به حبس یک ساله و جریمه نقدی ۵۰ هزار ریال قطری محکوم شده بودند
قابل توجه طالبان و افغان‌های مقیم ایران که متوجه باشند ایران با چه رافتی با آنها برخورد میکند و طلبکار نباشند ‌نگویند ایران با آنها بد رفتاری میمند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
ایضا قابل توجه 7 - 8 ده میلیون ایرانی که در سراسر دنیا پخش
شده اند و گرین کارت و شناسنامه و اقامت دائم وپاسپورت خارجی و درآمد خوب و بیمه و حقوق بیکاری و غیره را دارند
اونها هم باید متوجه باشند وطلبکار نباشند
اگر تعدادی سرباز آمریکایی به جرم ورود اشتباهی به آبهای ایران دستگیر و بعد از یکی دو روز آزاد شوند این نشانه اقتدار ما است.

اگر دهها و صدها ایرانی، نظامی یا غیر نظامی، در سوریه و قطر و سومالی و پاکستان و دیگر کشورها بازداشت شوند و بعد از چند ماه یا چند سال با پرداخت باج یا غرامت یا جریمه آزاد شوند، باز هم این نشانه اقتدار ما است.
این چه دیپلماسی هست که آمریکا مشخص میکنه پول های بلوکه شده ما کجا خرج بشه و حتی میگه پول ها وارد ایران نخواهد شد؟! باعث خجالت نیست؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
از خود چین همپیمان هم ارز وارد کشور نمیشه اینکه چیز .
جدیدی نیست هیچ بانک چینی با ایران کار نمی کنه حتی یک بانک وهیچ حواله ای ارزی از ایران به چین همپیمان امکان ارسال نیست
ظاهرا در اغلب کشور ها زندانی داریم این نشانه خوبی نیست ایرانیها باید به قوانین سایر کشور ها احترام بگذارند .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
قاچاقچیان محترم مواد مخدر
ناتوی به رهبری آمریکا با نصب سامانه های موشکی در اوکراین و وعده پیوستن این کشور که زمانی جزء خاک روسیه (شوروی سابق) بود، به قصد نفوذ سیاسی در اوکراین و پایان دادن به امپراطوری روسیه، باعث بحران آفرینی در شرق اروپا شد که حاصل آن کشته شدن انسان های بی گناه و ویرانی زیر ساخت های اوکراین بود و نکته این جاست که آیا آمریکا و غرب در این تنشی که بین کی یف - مسکو ایجاد کردند از جان مردمان خودشان مایع گذاشتند؟ آیا یک نفر آمریکایی یا غربی در این درگیری ها کشته شد؟
و تاریخ این گونه قضاوت کرد که تاوان سیاست های غلط آمریکا و غرب را کشوری ثالث (اوکراین) با ویرانی زیر ساخت هایش و آوارگی و کشته شدن مردمانش داد و تایوان امروز باید از اوکراین دیروز درس عبرت گرفته و در تله آمریکا و غرب گرفتار نشود که اگر گرفتار شد حاصل آن برای کشورش و مردمانش چیزی جزء اوکراین امروز نخواهد بود.
روسیه و چین دو ابر قدرت اقتصادی - سیاسی - نظامی، دنیای امروز هستند و آمریکا و تروئیکای اروپایی اش با سیاست درگیر ساختن این دو قدرت با پاره هایشان (منظور اوکراین که زمانی جزء روسیه بوده و درصد بالایی از مردمانش روس تبار هستند و تایوان که استان خود مختاری از چین است)، بدون این که از خودشان هزینه جانی و انسانی بدهند، با شعله ور ساختن آتش جنگ افروزی و ارسال تجهیزات نظامی گسترده، درصدد مهار این دو قدرت برتر اقتصادی - نظامی دنیا هستند و جالب است که نام این کارشان را دفاع از مردم اوکراین و تایوان می گذارند که این عین سیاست نیرنگ و فریب است و این جاست که وقتی گفته می شود نباید در تله آمریکا و غرب گرفتار شد به چه معناست چون آمریکا و غرب می دانند که اگر بعد از چنین جنگ هایی، صلحی هم ایجاد شود سال ها کدورت بین دو ملت باقی خواهد ماند و این کدورت اسباب نفوذ سیاسی آنها و تامین منافع اقتصادی شان خواهد شد.
در مورد این که متیو میلر گفته؛ دولت بایدن همچنان تمام تحریم ها را بر علیه ایران اجرا می کند نشان از سیاست نیرنگ و فریب آمریکا است که در سخن می گویند ما موافق به سرانجام رسیدن برجام هستیم ولی در عمل با اعمال تحریم های ظالمانه، گره برجام را کورتر می کنند و این به این خاطر است که ایران امروز به دلیل استقلال سیاسی اش در زمینه های بسیاری به پیشرفت های قابل ملاحظه ای دست یافته و به خودکفایی رسیده است و حاصل این پیشرفت ها اقتدار منطقه ای و فرامنطقه ای ایران و آن هم بدست متخصصان و دانشمندان و نخبه های وطنی است که این برای کارشناسان سیاسی آمریکا بسیار گران است که کشوری که روزی نوکر بله قربان چشم قربان گوی آنها بوده این طور مستقل، پیشرفته و دارای اقتدار حقیقی شده است و به همین خاطر با رذالت سیاسی روی به ابزار تحریم آورده اند تا علاوه بر در مضیقه قرار دادن مردم، جلوی حرکت پیشرفتی کشور را کند کنند، سیاستی شکست خورده و نخ نما شده که بارها خودشان به آن معترف شده اند.
در پایان به امید خدا، کشور به مسیر پیشرفتی اش که باعث عزت نسل آینده ایران و ایرانی خواهد شد ادامه می دهد و آنها هم در نهایت مجبورند سخن زور را کنار گذاشته و از در گفتگوهای منطقی با ما وارد مذاکره معقول شوند.
الان عراقی ها چه احساسی دارند که آمریکا هوایی ها باید اجازه به آنها بدهند
ایضا قابل توجه 7 - 8 ده میلیون ایرانی که در سراسر دنیا پخش
شده اند و گرین کارت و شناسنامه و اقامت دائم وپاسپورت خارجی و درآمد خوب و بیمه و حقوق بیکاری و غیره را دارند
اونها هم باید متوجه باشند وطلبکار نباشند
این جمعیت مهاجر ایرانی که می فرمایید همه یا مار آفرین با نخبه هستند و برای کشور مقصد سرمایه محسوب میشوند، برادران افغان ما اکر جه عزیزند ولی بدون اجازه و بدون هیچ مزیتی برای جامعه مقصد قاچاقی وارد کشور میشوند،اکر میخواهند مورد احترام بیشتری قرار بگیرند مثل ایرانیان مهاجر به ایران از طریق مجاری قانونی وارد شوند.شما اگر شب فردی بدون اجازه وارد خانه اتان سود چکار میکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
اصلا اینطور نیست
مهاجران ایرانی همه نخبه نیستند بلکه تعداد محدود
نخبه وبقیه مثل همه مهاجران دیگر ملل ، کشور خود را به امید زندگی بهتر ترک کرده اند
بحث مهاجران غیر قانونی افغانها که اصلا مطرح نیست این بی عرضگی مسوولان هست که مهاجران غیر قانونی را راه می دهند.
ایضا قابل توجه 7 - 8 ده میلیون ایرانی که در سراسر دنیا پخش
شده اند و گرین کارت و شناسنامه و اقامت دائم وپاسپورت خارجی و درآمد خوب و بیمه و حقوق بیکاری و غیره را دارند
اونها هم باید متوجه باشند وطلبکار نباشند
این ایرانی ها همه تحصیل‌کرده و یا مار آفرین هستند و قانونی مهاجرت کرده اند و با رضایت مقصد به آنجا رفته اند و از دیوار آنها بالا نرفته اند برادر محترم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست