بازدید 15736
با تحولات منطقه و جهان

احضار سفیر آمریکا توسط چین در پی اظهارات بایدن / برگزاری رزمایش هوایی مشترک ترکیه و جمهوری آذربایجان/ شرط سوریه برای برقراری روابط با ترکیه/ امضای توافقنامه خدمات حمل و نقل هوایی میان ایران و امارات

احضار سفیر آمریکا توسط چین در پی اظهارات بایدن، برگزاری رزمایش هوایی مشترک ترکیه و جمهوری آذربایجان، شرط سوریه برای برقراری روابط با ترکیه، امضای توافقنامه خدمات حمل و نقل هوایی بین ایران و امارات و هشدار صدر اعظم آلمان به چین درباره اقدام نظامی علیه تایوان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۸۰۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱ 23 June 2023

احضار سفیر آمریکا توسط چین در پی اظهارات بایدن/ برگزاری رزمایش هوایی مشترک ترکیه و جمهوری آذربایجان/ شرط سوریه برای برقراری روابط با ترکیه/ امضای توافقنامه خدمات حمل و نقل هوایی میان ایران و امارات

بین الملل تابناک: احضار سفیر آمریکا توسط چین در پی اظهارات بایدن، برگزاری رزمایش هوایی مشترک ترکیه و جمهوری آذربایجان، شرط سوریه برای برقراری روابط با ترکیه، امضای توافقنامه خدمات حمل و نقل هوایی بین ایران و امارات و هشدار صدر اعظم آلمان به چین درباره اقدام نظامی علیه تایوان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

احضار سفیر آمریکا توسط چین در پی اظهارات بایدن

وزارت خارجه چین روز پنج‌شنبه «نیکلاس برنز» سفیر آمریکا در پکن را در پی اظهارات «جو بایدن» علیه شی جینگ پینگ احضار کرد.

به نوشته وال استریت ژورنال، وزارت خارجه چین در پی این احضار، اعتراض شدید خود را نسبت به دیکتاتور خواندن رئیس‌جمهور این کشور از سوی جو بایدن اعلام کرد.

ساعتی پیش نیز سفارت چین در آمریکا در بیانیه‌ای گفته بود: «اگر جو بایدن از نظرات خود درباره رئیس‌جمهور چین عقب‌نشینی نکند، آمریکا باید متحمل عواقب آن باشد.»

جو بایدن در یک سخنرانی بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) شی جین پینگ را «دیکتاتور» توصیف کرده بود. او که یک روز بعد از سفر ناموفق «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا به پکن در یک مراسم درآمدزایی انتخاباتی در کالیفرنیا صحبت می‌کرد، مدعی شد که شی بعد از ورود یک بالن چینی به حریم هوایی آمریکا «خیلی ناراحت» شده است. 

رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی نه چندان روشن گفت: «علت اینکه وقتی من آن بالن را با دو کانتینر پر از تجهیزات جاسوسی داخلش ساقط کردم، شی جین پینگ خیلی ناراحت شد، این بود که خبر نداشت که آن بالن آنجا بود. برای دیکتاتورها خیلی مایه پریشانی است که خبر نداشته باشند چه اتفاقی افتاده است.»

«مائو نینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری دیروز این وزارتخانه گفت: «اظهارات طرف آمریکایی، بسیار مضحک و غیرمسئولانه است و به شدت حقایق اساسی، پروتکل دیپلماتیک و شأن سیاسی چین را نقض می‌کند». او در ادامه سخنان جو بایدن را تحریک سیاسی آشکار خواند.» 

اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا همچنین واکنش روسیه و نیوزیلند را نیز در پی داشته است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، روز چهارشنبه در واکنش به اظهارات بایدن گفت که ایالات متحده در حال دنبال کردن یک سیاست جنجالی و غیرقابل پیش‌بینی است؛ اما این کاری است که آنها معمولاً انجام می‌دهند. 

«کریس هیپکینز» نخست‌وزیر نیوزیلند نیز پیش از سفر رسمی خود به چین که قرار است در روزهای پایانی ماه میلادی جاری (ژوئن) انجام شود، گفته است با اظهارنظر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر این که «شی جین‌پینگ» همتای چینی وی دیکتاتور است، موافق نیست. 

برگزاری رزمایش هوایی مشترک ترکیه و جمهوری آذربایجان

نیروهای هوایی ترکیه و جمهوری آذربایجان رزمایش مشترک برگزار کردند؛ رزمایش هوایی مشترک بین ترکیه و آذربایجان با مشارکت نیروی هوایی ارتش دو کشور درحال برگزاری است.

به گزارش آناتولی، رزمایش هوایی مشترک بین ترکیه و آذربایجان «آلپان ۲۰۲۳» با مشارکت نیروی هوایی ارتش دو کشور در آذربایجان درحال برگزاری است.

بر اساس این گزارش، خلبانان نیروی هوایی ترکیه و آذربایجان در چارچوب این رزمایش به اجرای تمرین‌ها و پروازهای مختلف پرداخته‌اند؛ این رزمایش مشترک از دیروز در آذربایجان آغاز شده است.

شرط سوریه برای برقراری روابط با ترکیه

معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که دمشق تصمیم برای رابطه و همکاری با ترکیه را پس از عقب‌نشینی کامل نیروهای آن از خاک سوریه خواهد گرفت.

 بشار جعفری، معاون وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای العربیه اظهار کرد: روند مذاکرات آستانه با وجود اینکه ترکیه به تمامی بندهای آن پایبند نبود، دستاوردهای بسیاری داشت.

جعفری در ادامه گفت: ما به تصمیم قزاقستان برای پایان دادن به این مذاکرات احترام می‌گذاریم، احتمالا آنها این نظر را دارند که مذاکرات، اهداف خود را محقق کرده است.

همچنین معاون وزیر خارجه سوریه درباره اقدام مشترک با ترکیه علیه شبه‌نظامیان کُرد نیز با اشاره به اینکه "برخی گروه‌های کُرد به ابزاری برای پروژه آمریکا در سوریه تبدیل شده‌اند"، گفت: امکان تحقق تمام آنچه دشوار به نظر می‌رسد، وجود دارد.

این دیپلمات سوری افزود: رابطه خوب میان عربستان و ایران به تحقق پیشرفت‌هایی در منطقه کمک خواهد کرد.

او در پایان تاکید کرد: ترکیه باید بر اساس یک جدول زمانی مشخص از خاک سوریه خارج شود و تصمیم برای همکاری با ترکیه را پس از عقب‌نشینی کامل ترکیه از خاکمان خواهیم گرفت.

امضای توافقنامه خدمات حمل و نقل هوایی بین ایران و امارات

ایران و امارات با هدف ساماندهی پروازهای حمل و نقل هوایی بین دو کشور توافقنامه خدمات حمل و نقل هوایی امضا کردند.

به گزارش روز جمعه رسانه‌های امارات عربی متحده، این توافقنامه دیروز (پنجشنبه) به امضای «محمد السویدی» مدیرکل سازمان هواپیمایی کشوری امارات و «محمد محمدی بخش» رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ایران با حضور نمایندگان بخش‌های هواپیمایی امارات و شرکت‌های هواپیمایی محلی رسید.

بر اساس این گزارش، این توافقنامه ارتباط هوایی بین امارات و ایران را تقویت می‌کند و موجب گسترش خدمات حمل و نقل هوایی و افزایش فرصت‌های تجاری و گردشگری می‌شود و برای متصدیان حمل و نقل هوایی دو کشور مفید خواهد بود.

«محمد السویدی» مدیرکل سازمان هواپیمایی کشوری امارات در این باره به رسانه‌های اماراتی گفت که این توافقنامه اقدام مهمی در جهت سازماندهی پروازهاست و راه را برای گسترش شبکه خدمات حمل و نقل هوایی به نحوی که به نفع شرکت‌های حمل‌ونقل دو کشور راه راه هموار می‌کند و همچنین به ایجاد فرصت‌های جدید برای تجارت و حمایت از فعالیت‌های حامل و نقل ملی و توسعه مشارکت اقتصادی بین تجار و شرکت‌های تجاری و تشویق رقابت آزاد کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این توافق نامه اهمیت افزایش ایمنی و امنیت هوانوردی غیرنظامی به نفع دو کشور و جامعه جهانی هوانوردی ضروری را می‌داند، اظهار داشت که این توافقنامه بر تعهد به در نظر گرفتن بالاترین استانداردهای ایمنی، امنیت و کارایی در سفرهای هوایی تاکید می‌کند.

امضای این توافق نامه همزمان با سفر حسین امیر عبدالهیان، وزیر امور خارجه ایران به امارات متحده عربی و دیدار وی با «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات در کاخ «الشاطی» ابوظبی انجام شد.

طرفین در این دیدار درباره راه های توسعه روابط دو کشور و تعدادی از مسائل مشترک گفت وگو کردند.

هشدار صدر اعظم آلمان به چین درباره اقدام نظامی علیه تایوان

اولاف شولتس صدر اعظم آلمان روز پنجشنبه به چین هشدار داد، علیه تایوان از قوه قهریه استفاده نکند.

 تارنمای پولیتیکو نوشت: شولتس در سخنرانی در برابر قانونگذاران در بوندستاگ (پارلمان آلمان) ضمن هشدار به چین درباره متوسل شدن به قوه قهریه علیه تایوان که پکن آن را بخشی از سرزمین خود می داند، از وضعیت حقوق بشر در این کشور ابراز نگرانی کرد.

صدر اعظم آلمان گفت در نشست اخیر خود با لی چیانگ نخست وزیر چین در برلین به پکن هشدار داده که علیه تایوان از قوه قهریه استفاده نکند.

وی افزود: ما به شدت مخالف تلاش های یکجانبه برای تغییر وضع موجود در دریای جنوب و شرق چین با استفاده از قوه قهریه هستیم. این رویکرد به ویژه در خصوص تایوان اعمال می شود.

پولیتیکو نوشت: شولتس به دلیل شرکت در کنفرانس مطبوعاتی با لی چیانگ که در این هفته بدون پرسش خبرنگاران و اشاره به تایوان برگزار شد، مورد انتقاد قرار گرفت. وی در این کنفرانس، موجز به مساله حقوق بشر در چین اشاره کرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶۱
جای بسی تعجب است که درحالیکه برخی مسئولان سیاسی ونظامی مدام از قدرت ایران سخن میگویند درمقابل تحرکات دولت دست نشانده ترکیه درباکو که بربخشی جداشده از ایران حکومت میکنند درموضع انفعال هستند. نه تنها به تحرکات وگستاخی های فرامرزی آنها پاسخی داده نمیشود بلکه درنهایت شگفتی به گستاخی های آنها در تشکیل وتحریک گروه اهریمنی پان ترکیسم هم واکنشی ندارند. البته مردم آذربایجان در20 سال اخیری که از تشکیل این فرقه پلیدمیگذردبخوبی نشان داده اند که حسابشان ازاین شیادان خائن کاملا جداست ومردم نگین زیباوتاج سر ایران میهندوستترین مردمان هستند که ازجمله درحملات عثمانیها به ایران درقرون گذشته بخوبی اینراثابت کرده اند.
پاسخ ها
یحیی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
جدانشده جدا گردیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
باز الی ارمنی پیداش شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
به عنوان یک اردبیلی که جد اندرجد اهل این خطه هستم درتایید گفته های علی آقا میگویم آنچه درکوچه وخیابان میبینم واز مردم میشنوم تنفر شدید از این فرقه شیاد وفتنه گراست که با ساخت دشمنی موهوم بنام شوونیسم وفتنه انگیزی به بهانه هایی چون فوتبال ویا یک دیالوگ تلویزیونی وغیره درصدد تحریک عوام الناس وفتنه انگیزی هستند
یحیی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
1156 الهام اردوغانف چون هیکلش گنده است فکرمیکنه حکومتش هم خیلی قویه. یک تیپ ایران درمدت چندساعت کل این منطقه فروخته شده توسط فتحعلی را میتوانند به ایران برگردانند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
ناشناس مثلاضدارمنی تو اگه خیلی ادعای آذربایجاندوستی داری چرا نوچه های ترکیه که زبان وخط اونجارو به زبان عثمانی تغییر دادند برایت مهم نیست.اینجا دادمیزنید چرا زبان ما تدریس رسمی ندارد ولی اونجا اساسا درحال ازبین بردن زبان آذربایجانی هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
نکته جالب در روابط مضحک بین باکو وترکیه اینست که شعار یک ملت 2 دولت را ساخته اند درحالیکه دقیقا برعکس است. درستش 2 ملت یک دولت است چون اولا دولت باکو استاندارخودترکیه است نه یک دولت مستقل ثانیا یک ملت هم نیستند آذربایجانیها ایرانیانی جدا افتاده هستند ولی اهالی ترکیه مردمانی از چند قومیت اختلاط یافته با اقوام مهاجر از آسیای میانه که 100 سال پیش پس ازفروپاشی امپراتوری 22 کشوری عثمانی نام خودرا ترک گذاشتند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
یحیی جان الهام اردوغانف هرچندهیکلش گنده است ولی مغزش خیلی کوچیکه.
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
این سخنان نفرت پراکنانه امثال شماست که باعث گرایش مردم آذربایجان به گروههای دیگر می شود 100 سال است که جز همراهی با دشمنان آذربایجان و تمسخر مردم آذربایجان هیچ کاری نکردید. اگر آذربایجانیان به گروههای دیگر تمایل پیدا می کنند بخاطر اعمال و رفتار امثال شماس
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
طالبان بهت آب نمیدن هیچ کاری هم از دستت بر نمیاد اون وفت اومدی برای آذربایجان و ترکیه رجز می خونی
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
ناشناس 12:19 زبانشناس محترم! فقط یک کم در حد ری سرچ اینترنتی هم سواد داشته باشی فرق خط با زبان را می فهمی و اینقدر با عابروی خودت بازی نمی کنی!!!ا
ناشناس
| Austria |
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
دولت باکو دارای روابط حسننه با ترکیه است ولی هرگز دست نشانده آن کشور نمی باشد . متاسفانه حسادت بعضی ها باعث شده چنین حرفهای نامربوطی بزنند چون از رفاقت علی اف و اردوغان شدیدا بیمناک‌ شده اند، علی الخصوص بعد از انتخاب مجدد اردوغان بعنوان رییس جمهور ترکیه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
چی میگی وزوز میکنی. ملت تورکیه و آزربایجان برادران ما هستند . نصف ایران اصالت تورک دارن پس نصف ایران آزربایجان شمالی و تورکیه رو دوست دارن.
اگر چین برای خودش دیکتاتور امریکا برای عالم دیکتاتور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
احسنت آمریکا دیکتاتور جهانیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
آمریکا به رای مردمش بر سر قدرت است .
پس دیکتاتور نیست
فدایی رهبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
یاشاسین آذربایجان
چقدربجا وخوب بود وقتی رزمایش مشترکی باهمراهی ترکیه وجمهوری آذربایجان دوکشورهمسایه وهم دین وآئین مابرگزارمیشودماهم درآن شرکت کنیم که دشمنان مشترک مسلمانان ازسم پاشی وایجاد تفرقه افکنی بین ما وسایرکشورهای اسلامی مایوس وناامیدشوند بدیهی است که انها نه مارامیخواهند ونه ترکیه وآذربایجان را و تلاش میکنند بهرطرفی که بتوانند نفوذ وایجادتفرقه ودشمنی کنند بهمان طرف متمایل شده وحتی کاسه گرمتر آش هم میشوند هرچند مسئولین کشورما فریب نیرنگ آنهاراهرگزنمیخورند ولی یک رزمایش مشترک میتواندآنهارا برای همیشه مایوس و ناامیدکند
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
این دو کشور جعلی نه هم آین ما هستند نه هم تفکر . این
دو کشور ساخته شده یهود هستند و کل ساستشون هم توسط یهودیان خزری طراحی میشه تو کشور با خاک غصبی و تاریخ جعلی. شما هم سعی نکن مشتی آدم نسل
کش و پدر جد داعش رو به ما بچسبونی.
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
ایران یک کشوری تورکی است که توسط انگلستان و. ایادی آن در منطقه به یک کشور ضد تورکی تبدیل شده است و هر گونه دشمنی با ترکیه و آذربایجان در راستای اهداف انگستان و دنیای مسیحی است.ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
درود بر ملت بزرگ و کهن تورک ایران قفقاز و تورکیه.
سوریه از تورکیه جدا شده باید تمام خاکش ضمیمه تورکیه بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
جایی به نام تورکیه وجود خارجی ندارد. اسمش جمهوری جعلی موقتی آناتولی هست و حاصل صدها نسل کشی و ایجاد یک ملت جعلی با فرزندان همان کشته شده ها و ترکسازی آنها است. در واقع اکثر مردم ترکیه نوادگان همان ارامنه کردها عربها و یونانیهای کشته سده هستند. در ضمن زبان ترکی هم به قول آلبر اوتاریلی استاد دانشگاه استانبول 40 درصد فارسی هست و چهل درصد عربی و چهل درصد مغولی-ترکی. پس زبانشون هم جعلیه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
چه جولانی میدهنداین ارمنی ها وچقدر میسوزندوقتی حقیقتی مخالف میلشان بنفع آذربایحان باشد اخرکسانیکه اینهمه شبفته وفدائی ارمنستان هستید اینجا چکارمیکنید بریدارمنستان جائیکه دائم سنگ آنرابه سینه میزنید و اینجا بیخودی وقتتان راتلف نکنید البته بگوئید آنجاهم اگرخوب وبدردبخور بودحتماًمیرفتیم ودرنگ نمیشد پس لطفاً به عقیده اکثریت احترام کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
ارمنستان مال انها نیست همشهری کل ارمنستان خاک اذربایجانه لطفا یه ذره تاریخ بخوانید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
ناشناس ۱۴:۰۹
مجددا، کشوری موهوم، بنام کُردستان، هرگز وجود نداشته و هرگز هم، تشکیل نخواهد شد.
کریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
مگه ترکیه هم کشور مستقله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
آناتولی یک اسم تورکی به معنی سرزمین مادری است. نام تورکیه هم از تمدن کهن تورک تروکیه و مردمان ترووا که جزو سرزمینهای توران بوده هست. توران کهن تورکیه و نیمه شمالی ایران و نیمه جنوبی روسیه است.
زنده باد آذربایجان جنوبی مستقل. زنده باد آذربایجان مستقل.
پاسخ ها
خان اوغلان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
بیچاره کم تلویزیون اون شیادها رو نیگا کن.
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
تو بهتره فکر مستقلی آذربایجان شمالی باشی که اردوغان مستعمره اش کرده.
ناشناس
| Canada |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
بخواب لحاف سر شد
ناشناس
| Norway |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
آزاد باد جمهوری جعلی باگو و آراد باد خاک ایران از دست جمهوری جعلی آناتولی ساخته یهودیان خزری.
ناشناس
| Austria |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
طفلکی ۱۴:۱۳ خیلی میسوزه ولی بداند که آخرش ترکها همه متحد میشوند و اولین قدرت جهان خواهند شد
معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که دمشق تصمیم برای رابطه و همکاری با ترکیه را پس از عقب‌نشینی کامل نیروهای آن از خاک سوریه اتخاذ خواهد کرد
چقدر بده وقتی مردم با حکومت نباشند هر کسی میاد و زور میگه
توپ تانک فشفشه غربگدا ....
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
دیوونه شدی؟ چی میگی اصلا؟
ناشناس
| Austria |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
ساندیس اگر به مدت زیادی دور از یخچال نگهداری شود، تبدیل به مشروب با درصد الکل کم میگردد و در صورت نوشیدن، موجب گرم شدن کله این دوست شرقگدا میشود
زنده باد تورک زنده باد اذربایجان
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
تورک وجود خارجی ندارد.‌یک مفهوم ساخته یهودیان خزری هست. شما فارسی یا تالش یا کرد یا ارمنی که ترک زبان شدی. با ایرانی داخلت صلح کن خود ستیزی نکن
فرشید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
ذو کلمه نامترادف نوشتی. ترک از نژادزرد وخاستگاهشان شمال چین امروزی است.. دربازه زمانی قرن 8تا 14 به طرف غرب پیشروی وبا اقوام محلی مخلوط شده اند.زبانهای آذربایجانی وعثمانی گرچه واژگان زیادی اقوام ترک گرفته اند ولی زبان قبلی هم آذربایجان وهم کشوری که 100 سال بوجود آمده وخودرا ترکیه نامیده ترکی نبود.
فرشید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
1641 بهتره از اونور بام نیفتی. ترک وجود دارد ولی برای عوام طور دیگری معنی کرده اند که فتنه قومی راه بیاندازند.
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
ما در ایران فارس نداریم پارس های هخامنشی در اصل هندو بودن که با حمله اسکندر مقدونی و کمک بومیان متمدن از کشور اخراج شدن. بر اساس کتیبه های اورارتو و عیلامی و ماننایی زبان بومیان این کشور از زبان های التصاقی و هم ریشه با زبان تورکی بوده است به احتمال زیاد شما اگر عرب نباشین تورک هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
احمقانه ترین نظر ممکن اینه که قومی که از چین تا قلب اروپا بصورت پیوسته زندگی می کنه که شامل اسیا و اوراسیا و اروپاست را فارس و کرد و ارمنی بدانی به این می گن جهل مطلق این اقوامی که نوشتی مجموعا یک بیستم ترکها هم نیستند هیچ قومی در دنیا اندازه ترکها گسترده نیست مطالعه کن ببین به این نتیجه می رسی یا نه
استان باکو باید برگرد به میهن اصلی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
بادكوبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
از دشت تهران تا داغستان روسیه سرزمین کهن تورک آزربایجان بوده و هست. شما درباره مناطق خودت حرف بزن. کویر لوط به اون بزرگی و دریاچ خشک شده کهن ساوه اسم ترکی داشتن.
چرا ترکیه آزربایجان باهم رزمایش مدن نمی دانن ما بدمون می اید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
هرچند کنایه زدی ولی بهتره بدونی دولت باکو اختیاری بیش از استانداری ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
ا- حسادت 2-ترس
مغول ها در نظر ها چه جولانی میدند
پاسخ ها
فرشید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
بالا هم جواب یه همفکرتو دادم که از اونور بام نیفتی. ترکها الزاما ازنژاد مغول نیستند ولی پانهای شیاد برای فتنه گری وتحریک عوام ترک را به گونه ای بشدت تحریفی تعریف کرده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
مغول ها که براساس رتبه بندی اقوام دنیا از نظر آِی کیو باهوشترین محسوب می شند یعنی در صدر جدول اند تو ایران هم که اساسا ترکها خوش تیب ترین و بهترین در بین همه اند پس اگه مغول اینه چه خوب
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
بدترین جولان جولان پان فارس های نژاد پرست است.ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
همون مغولها که تو ازشون خاطره دردناک داری یه زمانی بزرگترین امپراطوری تاریخ رو تشکیل دادن. البته به برادران افغان و تاجیک شما شبیه ترن تا ملت بزرگ و کهن تورک تنومند ایران قفقاز و تورکیه.
به نظرم ایران و ارمنستان وروسیه هم یک مانور نظامی داشته باشند این ترکیه به نظرم دیگه داره شورش رو درمیاره .
شما که 2500 ساله به قول خودتون از سیبری اومدین واذربایجان رو اشغال کردین قبل ازتورکها تو آذر بایجان بودن یه روز هم ترس‌های شما محقق میشه به لطف خدا
مردمان تورک در سرتاسر دنیا باعث افتخار کشورشان هستن.
تورک ایران به کشورشان افتخار آفریدن و می آفرینن و با تورک های کشور دیگه برادر هستن.
ما طرفدار تورک آزربایجان هستیم در مقابل ارمنستان.
زنده باید تورک ملتی.
با رزمایش مشترک ترکیه و جمهوری آذربایجان، رعشه بر اندام بعضی ها خواهد افتاد
مسیله اصلی این است که راه ارتباطی ایران به اروپا را قطع می کنند. این یک راه استراتژیک است. معلوم نیست بعدا چه در فکرشان باشد.
ترکیه زمانی جمهوریست، زمان دیگر فاشیست، زمانی هم اسلامگرا. در همه حال هم عضو ناتو! یعنی نمی دانی با که طرفی... اگر دستش باز باشد قربانیت می کند، کاری که با سوریه کرد.
طراحی کلی اوراسیا بسیار مهم است، باید با حفظ روسیه و چین اروپاییه و حتی امذیکا و انگلیسا را هم متمایل به خود کرد. این ممکن است.
ما باید انواع و اقسام اتحادیه را امتحان کنیم، یکیش اتحاد ارواسیا، که چین و بعد هند و پاکستان در ان بسیار می سوند، به همراه اتحادیه هند و اروپاییها....
باید جلوی برنامه های مخرب علیف و اروغان را گرفت و متعادلشان کرد.
چین و روسیه را در کنار خود لازم داریم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم