بازدید 11739
با تحولات منطقه و جهان

آغاز نشست آستانه با تاکید بر پایان اشغالگری ترکیه در سوریه / اعلام عدم حمایت آمریکا از استقلال تایوان از چین / اعدام یک جوان شیعه در عربستان/ استقبال سازمان ملل از توافق آمریکا و چین

آغاز نشست آستانه با تاکید بر پایان اشغالگری ترکیه در سوریه، اعلام عدم حمایت آمریکا از استقلال تایوان از چین، اعدام یک جوان شیعه در عربستان، استقبال سازمان ملل از توافق آمریکا و چین و توافق ریاض و ایرباس برای تولید بالگرد در خاک عربستان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۷۹۸۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹ 20 June 2023

آغاز نشست آستانه با تاکید بر پایان اشغالگری ترکیه در سوریه/ اعلام عدم حمایت آمریکا از استقلال تایوان از چین/ اعدام یک جوان شیعه در عربستان/ استقبال سازمان ملل از توافق آمریکا و چین

بین الملل تابناک: آغاز نشست آستانه با تاکید بر پایان اشغالگری ترکیه در سوریه، اعلام عدم حمایت آمریکا از استقلال تایوان از چین، اعدام یک جوان شیعه در عربستان، استقبال سازمان ملل از توافق آمریکا و چین و توافق ریاض و ایرباس برای تولید بالگرد در خاک عربستان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

آغاز نشست آستانه با تاکید بر پایان اشغالگری ترکیه در سوریه

دور بیستم نشست آستانه از امروز با حضور معاونان وزرای خارجه روسیه، سوریه، جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در پایتخت قزاقستان آغاز می شود.

به گزارش روزنامه الوطن، بیستمین دور نشست آستانه، امروز در پایتخت قزاقستان آغاز خواهد شد و معاونان وزرای خارجه سوریه، روسیه، ایران و ترکیه نشست مشورتی برگزار خواهند کرد.

به نوشته منابع الوطن، ریاست هیات سوری را در این دور از مذاکرات "ایمن سوسان"، معاون وزیر خارجه این کشور بر عهده دارد.

یک هیات بلندپایه روسی نیز به ریاست میخائیل بوگدانوف، فرستاده ویژه پوتین در خاورمیانه و آفریقا و معاون وزیر خارجه این کشور در این نشست مشارکت خواهد کرد.

هیات ایرانی شرکت کننده در نشست آستانه به ریاست علی اصغرخاجی، دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی خواهد بود.

در این دور از نشست های روند آستانه، هیاتی از معارضان سوری ‌و ناظرانی از سازمان ملل و کشورهای اردن، لبنان و عراق نیز حضور خواهند داشت.

در حالی امروز نشست آستانه آغاز خواهد شد که تروریست های اشغالگر آمریکایی در روزهای اخیر تجهیزات و نظامیان زیادی از عراق وارد شرق سوریه کرده اند و نظامیان ترکیه نیز در روزهای اخیر بارها شمال سوریه را هدف گلوله باران خود قرار داده اند. در مقابل شب گذشته، تجهیزات نظامی گسترده ارتش سوریه برای مقابله با تروریست ها وارد مناطق ریف شمالی حلب شد.

منابع محلی اعلام کردند که افزایش تجهیزات نظامی در این مناطق به دلیل تعرض نیروهای تروریستی و در راس آن جبهه النصره (تحریر الشام) به منطقه کاهش تنش است.

مناطق شمالی سوریه اکنون شاهد تنش های میدانی گسترده است و نیروهای اشغالگر ترکیه مواضع شبه نظامیان «قسد» را هدف قرار داده اند.

برخی منابع همچنین تاکید کردند،دمشق اکنون نمی خواهد بار دیگر در نشست های آستانه بر واژه ها و مواضع قبلی تاکید شود، بلکه این کشور خواهان پایبندی تمام طرف ها به حاکمیت سوریه، پایان دادن به اشغالگری ترکیه و اعلام رسمی و واضح آنکارا برای خروج نظامیانش از خاک سوریه است.

این منابع اعلام کردند که در خصوص مبارزه با تروریسم نباید کلی گویی شود و گروه های تروریستی باید با اسم ذکر شوند، زیرا ترکیه مبارزه با تروریسم را به گروهک های کردی در شمال سوریه ربط می دهد و از مبارزه با گروهک «جبهه النصره» و دیگر گروهک ها چشم پوشی می کند.

وزارت خارجه قزاقستان به تازگی اعلام کرد که دور بیستم مذاکرات آستانه ۲۰ و ۲۱ ماه جاری میلادی (۳۰ و ۳۱ خرداد) برگزار می شود.در این نشست در خصوص تغییرات منطقه ای درباره سوریه، تلاش های انجام شده برای ایجاد راه حل فراگیر در این کشور، مبارزه با تروریسم و اقدامات اعتمادسازی رایزنی خواهد شد.

وزارت خارجه قزاقستان در بیانیه ای اعلام کرده که در این دور از مذاکرات در خصوص تمام مناطق سوریه گفت وگو خواهد شد و بررسی اوضاع انسانی و تلاش برای بازگشت آوارگان سوری به شهرهای خود بخشی از دستور کار این نشست خواهد بود.

وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرده که در روز اول، نشست های مشورتی چهارجانبه معاونان وزرای خارجه سوریه، روسیه، ایران و ترکیه در راستای عادی سازی روابط آنکارا - ‌دمشق و همچنین نشست های دوجانبه و سه جانبه میان کشورهای ضامن آستانه را شامل می شود؛ روز دوم قرار است مشورت های گسترده تر، جلسه کلی و علنی و نشست خبری برگزار شود.

اعلام عدم حمایت آمریکا از استقلال تایوان از چین

کاخ سفید اعلام کرد که هیچ تغییری در سیاست چین واحد وجود ندارد و آمریکا از استقلال تایوان حمایت نخواهد کرد.

 کاخ سفید روز دوشنبه همزمان با پایان سفر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به پکن گفت که بلینکن گفت‌گوهای صریح و سازنده‌ای با رئیس جمهور چین و دیگر مقامات داشت.

کاخ سفید تأکید کرد که هیچ تغییری در سیاست چین واحد وجود ندارد و آمریکا از استقلال تایوان حمایت نخواهد کرد.

بلینکن روز یکشنبه به پکن رفت و با چین کانگ، همتای چینی‌اش دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر خارجه آمریکا امروز دوشنبه پس از دیدار با همتای چینی‌اش، پکن را به مقصد واشنگتن ترک کرد.

شی جینپینگ، رئیس جمهور چین در دیدار با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد که سفر او به ثبات روابط بین دو کشور کمک کند.

بلینکن نیز روابط میان چین و کشورش را نتیجه بخش خواند و گفت که هر دو کشور موظفند، این روابط را «مسئولانه» مدیریت کنند و افزود که او و شی جینپینگ در بسیاری از «منافع ملی مشترک» همسو هستند.

وزیر خارجه آمریکا هم‌چنین گفت‍‌وگوهایش با مقامات چینی را سازنده توصیف کرد.

اعدام یک جوان شیعه در عربستان

وزارت کشور عربستان سعودی روز دوشنبه از اجرای حکم اعدام یک جوان در شرق این کشور خبر داد.

شرق عربستان سعودی عمدتا شیعه نشین است و اهالی آن عموماً به دلایل سیاسی بازداشت و محاکمه می‌شوند.

بنا بر گزارش خبرگزاری عربستان (واس)، وزارت کشور عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که حکم اعدام «مسلم بن احمد بن مسلم المیلاد» تبعه عربستان اجرا شد.

در بیانیه مذکور اتهام این فرد «عضویت در یک باند تروریستی که برخی از آن‌ها در درگیری با نیروهای امنیتی و حمله مسلحانه علیه نیروهای امنیتی و خودروهای رسمی مشارکت داشتند و نیز تیراندازی و پرتاب نارنجک به سمت نیروهای امنیتی، اخلال در امنیت داخلی، قاچاق سلاح و مواد مخدر» عنوان شده است.

به نوشته وبگاه «الخلیج اونلاین»، طبق ادعای وزارت کشور عربستان، این فرد همچنین به حمایت از افراد تحت تعقیب امنیتی در درگیری مسلحانه با نیروهای امنیتی، حمایت مالی از تروریسم و پناه دادن به افراد تحت تعقیب امنیتی، متهم است.

حدود یک ماه پیش نیز وزارت کشور عربستان سعودی از اعدام سه جوان به نام‌های «حیدر بن حسن بن عبدالله مویس»، «حسن بن عیسی بن احمد آل مهنا» و «محمد بن ابراهیم بن جعفر امویس» خبر داد. 

اتهام این سه جوان اهل قطیف طبق ادعای وزارت کشور عربستان سعودی، آموزش کار با سلاح و ساخت بمب در یک پادگان خارج از این کشور و متعلق به یکی از گروه‌های ضد عربستان سعودی عنوان شده بود اما منابع مخالف عربستان علت را صرفاً سیاسی دانسته‌اند.

استقبال سازمان ملل از توافق آمریکا و چین

روز دوشنبه به وقت محلی، رحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل به خبرنگاران گفت: هر گونه گفت‌وگو بین آمریکا و چین در این زمینه برای بهبود هماهنگی در طیف گسترده‌ای از موضوعات مهم، حیاتی است.

روز دوشنبه، آنتونی بلینکن با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، دیدار و گفت‌وگو کرد که بالاترین سطح تماس بین دو اقتصاد برتر جهان از زمان دیدار شی جین پینگ با همتای آمریکایی خود جو بایدن در نوامبر گذشته در اندونزی بود.

رئیس جمهوری چین ابراز امیدوار کرد که سفر بلینکن به پکن بتواند نقش مثبتی در ایجاد ثبات در روابط دو کشور ایفا کند. شی در دیدار بلینکن با تاکید بر ضرورت احترام متقابل دو کشور به منافع یکدیگر گفت: همان گونه چین به منافع آمریکا احترام می گذارد و به دنبال چالش با آمریکا نیست. ایالات متحده هم باید به چین احترام بگذارد و دنبال لطمه زدن به منافع و حقوق مشروع چین نباشد. هیچ یک از طرفین نباید سعی کنند خواست خود را بر طرف دیگر تحمیل و طرف مقابل را از حق قانونی برای دستیابی به توسعه محروم کنند.

وزیر امور خارجه آمریکا نیز بر اهمیت باز نگه داشتن کانال های ارتباطی بین دو کشور برای کاهش خطر اشتباه محاسباتی تاکید و تصریح کرد، در حالی که ایالات متحده به شدت با چین رقابت خواهد کرد، مسئولانه این رقابت را مدیریت خواهد کرد تا روابط به درگیری سوق پیدا نکند.

بلینکن تاکید کرد که واشنگتن به استفاده از دیپلماسی برای مطرح کردن زمینه‌های نگرانی و همچنین زمینه‌های همکاری بالقوه که در آن منافع ما همسو باشد، ادامه خواهد داد و دو طرف توافق کردند به بحث در مورد اصول توسعه برای هدایت روابط دوجانبه ادامه دهند.

توافق ریاض و ایرباس برای تولید بالگرد در خاک عربستان

روز دوشنبه شرکت «اسکوپا دیفنس» فعال در حوزه صنابع نظامی و وابسته به دولت سعودی قراردادی با شرکت فرانسوی ایرباس برای تولید ۱۰۰ فروند بالگرد نظامی و غیرنظامی در خاک عربستان امضا کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، «فوزا العقیل» مدیرعامل این شرکت گفت که این پروژه موجب اشتغال‌زایی برای بیش از ۸۵۰۰ تن خواهد شد و مجموع سرمایه‌گذاری دو شرکت در ۲۰ سال بیش از ۲۵ میلیارد ریال سعودی (معادل ۶.۶ میلیارد دلار) است.

او با ادعای اینکه این توافق در نوع خود بزرگ‌ترین در تاریخ غرب آسیاست، افزود: «اولین سنگ بنای این پروژه در فوریه سال آتی میلادی بنا گذاشته خواهد شد و اولین بالگردها دو سال پس از آغاز پروژه آماده خواهند بود.»

این شرکت زیرمجموعه هلدینگ «عجلان و برادران» است و در راستای دستورالعمل‌های «محمد بن سلمان» مربوط به چشم انداز ۲۰۳۰ تأسیس شده است. هدف این هلدینگ به نوعی بومی‌سازی صنایع نظامی و انتقال خط تولید تسلیحات به خاک عربستان است.

سامانه‌ها و تجهیزات دریایی، هوایی و زمینی، سامانه‌های دفاع هوایی، امنیت سایبری، فناوری اطلاعاتی و مهمات جنگی نیز در حیطه فعالیت این هلدینگ است.

دولت سعودی سعی دارد خط تولید بسیاری از تجهیزات نظامی را به خاک عربستان منتقل کند، در این راستا «احمد العوهلی» رئیس سازمان صنایع نظامی عربستان در دسامبر ۲۰۲۲ در مراسم افتتاحیه  نمایشگاه تسلیحاتی «دفاع جهانی» در ریاض اعلام کرده بود که کشورش تا سال ۲۰۳۰هزینه‌های نظامی را ۵۰ درصد افزایش خواهد داد​ و ریاض برای رسیدن به خودکفایی در بخش صنایع دفاعی با کشورهای منطقه و جهان همکاری خواهد کرد.

در این راستا، نیروی دریایی عربستان سعودی و شرکت لاکهید مارتین، مشترک طرحی به نام «طویق» برای ساخت چهار کشتی جنگی را در خاک عربستان پیش می‌برند.

«رای بیزلی» معاون امور تجاری شرکت صنایع دفاعی «لاکهید مارتین» در ماه مارس گذسته به وبگاه «اقتصاد الشرق» گفت که این شرکت تعهد دارد ساخت تجهیزات نظامی در عربستان را بومی کند و میلیاردها دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری صورت گرفته و بیشتر از این نیز صورت خواهد گرفت.

همچنین دولت سعودی در ششم مارس ۲۰۲۲ (۱۷ اسفند ۱۴۰۰) در حاشیه اولین نمایشگاه دفاعی بین‌المللی در ریاض اعلام کرد، با شرکت «لاکهید مارتین» برای ساخت قطعات سامانه ضد موشکی «تاد» در خاک عربستان قرارداد بسته است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۴۵
ارزشی ها کجان؟؟؟
پاسخ ها
بسیجی زمان رئیسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
هستیم و خادم ملت ایران هستم ولی حق نداریم در امور داخلی کشور دوست و برادر عربستان با پادشاهی ملک سلمان خادم الحرمين الشريفين دخالت کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
الان دیگه سفارت آتش نمی زنید؟
لااقل شمع روشن کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
لرزشی ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
رفتن طبقه 16 هتل اسپیناس
چجوری از دیوار سفارت جدیدشون میشه رفت بالا
مسئولین چرا رسیدگی نمیکنن
مگه اسپایدرمن هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
مشخص میشه ارزشی ها آنچنان که از نامشان پیداست ، به ارزش هایشان پایبند نیستند .
یا منافع شان ایجاب می کند یا تبعیت کورکورانه دارند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
غربگدا شماها که تا دیروز میگفتید نباید دخالت کرد تو مسائل عربستان
حالا دیگه نمی صرفه به عربستان اعتراض کرد. فعلا دلار برای مصرف اغا زاده ها کم اومده و باید انعطاف نشون داد!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
از بیم تابستان داغ موافق همه چیز شدند!
چه میکنه این چین. حتی پوتین را هم بازی داد. پوتینی ها را انداخت جلو ولی دریغ از یک فشنگ. حالا هم با امریکا گرم گرفته. سزای پوتین مغرور همینه
پاسخ ها
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
خیلی ساده ای
نباید هم اعتراض کرد این یک مسله داخلی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
مگرماجوان‌شیعه وسنی رامجازات واعدام نمیکنیم که برای مجازات جوان شیعه درعربستان کاسه گرمترازآش شویم واقعا چقدرراحت واسان هرکسی میتواندماراببازی بگیرد‌وبجان‌هم‌بیاندازد بخصوص کفاروغیرمسلمانانی‌که‌ یعنی هموطن ماهستند ودربین ماهستند وازدشمن خارجی دشمن ترند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
یادت نیست ۷ سال پیش ، به سفارت عربستان بخاطر مسائل داخلی عربستان حمله کردید !
با این اتهاماتی که داشته یه تبهکار بوده!!!! چه لزومی داره تاکید کنین شیعه بوده!!!!!! ؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
برای اینکه وجدانشان درد نگیرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
سایت اصلاح طلبی تابناک رو هنوز نشناختی
امریکا مثل همیشه برای منافع خودش پشت به تایوان می کند و تایوان را تنها بعنوان کلید منافع خودش پشتیبانی می کرد! امریکا مثل همیشه چهره منافق خودش را نشان داد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
مثل روسیه
مثل چین
حتما اوباش بوده است یا بیماری زمینه ای داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
قربون دهنت
با این اتهامات اعدام حقشه. هر مذهبی می خواد باش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
اعدام ، عملی ضدانسانی است .
هرجای دنیا
چه ایران چه عربستان
بلاخره خون بناحق ریخته این شهدا رژيم آل سعود وهابی را نابود خواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
مهندس نگو زشته
ناشناس
| Canada |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
ایشالله عاملان ریختن خون بناحق در هر کجای دنیا نلبود و رسوا شوند که این وعده الهی است. اگر این دنیا جستند ان دنیا جستنی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
ناشناس
الهی آمین
ناشناس
| Austria |
۰۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
به چه جرانی این حرف را میزنید؟ ارزشی های جدید ناراحت میشوند چون اخیرا با وهابیون عربستان عقد اخوت بسته اند
رفاقت گرم آمریکا با چین. وای بر ما.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
چین با آمریکا بر سر تایوان و ایران معامله کرد.
چینی ها مثله ما بی درو پیکر نیستند که با وعده و وعید از حوله حلیم بیفتند تو دیگ تو چین 1/5نیم میلیارد جمعیتی همه چی حساب و کتاب داره و امریکایا نمیتوانند ی باغ پر از میوه های رسیده و اب داره مترسگی را با ی باغ میوه واقعی جا بزنند اونجا تو چین کسی حتی تو خواب هم ب فکرش دزدی یک یوانی هم نمیرسه چه رسد ب ۱۲هزار میلیارد تومان و ۴۱ هزار میلیاردی و ۹۱ هزار میلیاردی و اون ۲ هزار و ۳ هزار و ۴ هزار میلیارد اختلاس هم که اصلا پولی نیست و بجایی نمیخوره بله اونجا چین هستش و امریکایا میرند برای تعظیم و سپاسگذاری چرا چون همان که گفتم همه چی حساب و کتاب داره بودجه ها سرجای خودش هزینه میشه و وقتی سرجای خودش هزینه میشه اقتدار و اقتصاد و پیشرفت ب همراه داره برا همین امریکایا التماس میکردند چین قبول کنه بلینکن را راه بده داخل چین ،
پاسخ ها
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
آره چین پادگان ساخته.یه حصاری هم کشیده دور خودش و واسه خودش دنیای جداگانه اییه .
اینکه تو چین اختلاص کمتره و یا بیشتر ما نمیدونیم ، چون رسانه آزاد و غیره نداره و تک حزبی و همه چیزمحدوده.
پس لطفا میخوای تعریف کنی یه مرحمتی کن و از انسانیت و آزادی بیان و غیره در کنار مزایای اقتصادی که اتفاقا همه دوست دارن در همون آمریکا و کانادا و استرالیا و انگلیس و ... سرمایه گذاری کنن و زندگی کنن ، حرف بزن.
اگه مدینه فاضله تو چین تک حزبی و محدود کومونیستیه ، موضوع فرق میکنه.
سعی نکن با خلط مبحث و آوردن چند جمله مردم پسند وسط حرفات ، کشوره چین را محبوب قلب ها کنی
هیس تابی جون دیگه حرفی از عربستان نزنی.مگه بهت گوشزد نکردن تا حالا؟؟؟نمیخایم درتو تخته کنن دوستت داریم تابی
کیهان حرفی برای آل سعود درباره اعدام این جوان شیعه نداره؟ راستی نرخ نان امروز چنده؟
اما منابع مخالف عربستان علت را صرفاً سیاسی دانسته‌اند! خالا شما از منابع مخالف عربستانید یا منابع موافق؟
به نظر من مناسب ترین گزینه برای کمیته بین آلمللی المپیک هاشمی طبا است‌
کشورهای مسلمان و‌خصوصا متطقه خاورمیانه باید اعدام را متوقف کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
انسان فاسد باید بمیره
من نمیدونم چرا همون کسایی که تادیروز میگفتن با دنیا قهرین و درارو بستین و فلان و بهمان امروز اینقد دارن از رابطه ایران و عربستان جلز و ولز میکنن آخه شما فازتون چیه؟بالاخره ببندن یا واکنن؟بعدشم همچی درحد یه رابطه دیپلماتیک نه بیشتر.بعلاوه منافع ملی برهمه چی اولویت داره و جنگ و درگیری بین دوتا کشور بزرگ منطقه به نفع هیچکس نبوده و نیست درگذشته هم اگر اشتباهی رخ داده امروز باید ازش عبرت گرفت تا دوباره تکرارنشه تمام آخه چرا به هم برچسب ارزشی و برانداز و فلان و فلان میزنید؟یه بارم که شده درخدمت کشور این چیزارو بزارید کنار و واقع بین و متحد باشید تا بلکه ازاین اوضاع خارج بشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
مگه به حرف دیروز ما گوش دادید که حالا از حرف امروز ما ایراد میگیرید؟
این وزیر قد بلنده را یه وقت به دلیل شیعه بودن اشتباهی اعدام نکنند
مرگ بر ترکیه اشغالگر
مرگ بر داعش و همکارانش
اردوغان در سوریه جنایت کرد..پای ثابت مذاکرات استانه شده.متجاوز به خاک سوریه.چطور باید در مورد سوریه تصمیم بگیره....کشور ما هم به خاطر ملاحضات سییاسی در کنار اردوغان قاتل قرار داره
همه دارن سعی میکنن با کشور های دیگه رابطه دوستانه بر قرار کنن اصلاح طلب ها به خاطر خراب کردن دولت فعلی سنگ جلو پای ملت و دولت میندازن شما دیگه چه مجوداتی هستید از خدا نمیترسید؟
چین ،آمریکا،وروسیه تمام کشورهای دنیا اول داخل کشور را آباد کردند.هماهنگ با آن قدرت منطقه ای خود را افزایش دادند.ایران هیچ گاه در تاریخ اینهمه نیروی جوان،سالم وکاربلد نداشته.از تراشکار بگیر تا متخصص علوم کامپیوتر.یکی از بزرگترین عوامل بدبختی خودمانیم.۲۰ سال قبل در ادامه سیاست دولت سازندگی،یک بابایی که توی تراشکاری کار میکرد شده بود قطعه سازی که والله ژاپنیها باهاش قرارداد تولید بستن.
دیروز همین جوان رو دیدم در ادامه سیاستهای دولت جنگجوی احمدی نژاد،شده بود یک معتاد کارتونخواب.۹۰در صد شهرکهای صنعتی بسته شده.حالا همین احمدی نژاد طرفداران بسیار ودو آتیشه داشت.داشت یا نداشت.از ماست که بر ماست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار