بازدید 16411
با تحولات منطقه و جهان

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه یک شرکت و پنج شخص مرتبط با سپاه / خشم اسرائیل از گزارش اخیر آژانس در مورد ایران / تهدید انصارالله یمن برای حمله به عربستان/ مرگ مشکوک مقام موساد در ایتالیا

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه یک شرکت و پنج شخص مرتبط با سپاه، خشم اسرائیل از گزارش اخیر آژانس در مورد ایران، تهدید انصارالله یمن برای حمله به عربستان،  مرگ مشکوک مقام موساد در ایتالیا و استقبال کشور‌های «بریکس» از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۷۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷ 02 June 2023

اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه یک شرکت و 5 شخص مرتبط با سپاه/ خشم اسرائیل از گزارش اخیر آژانس در مورد ایران/ تهدید انصارالله یمن برای حمله به عربستان/  مرگ مشکوک مقام موساد در ایتالیا

بین الملل تابناک: اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه یک شرکت و پنج شخص مرتبط با سپاه، خشم اسرائیل از گزارش اخیر آژانس در مورد ایران، تهدید انصارالله یمن برای حمله به عربستان،  مرگ مشکوک مقام موساد در ایتالیا و استقبال کشور‌های «بریکس» از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه یک شرکت و پنج شخص مرتبط با سپاه

وزارت خزانه‌داری آمریکا در تداوم سیاست‌های دوگانه دولت جو بایدن و نیز سیاست‌های شکست خورده فشار حداکثری واشنگتن، تحریم‌های جدیدی علیه پنج شخص و یک شرکت مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به اتهام توطئه‌های تروریستی اعمال کرد.

روز پنجشنبه به وقت محلی، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه دارایی آمریکا اعلام کرد، تحریم‌های جدیدی علیه شخصیت‌های وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و نیروی قدس سپاه پاسداران، وضع کرده است.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا ادعا شده است: امروز تحریم‌های جدیدی علیه شخصیت‌های وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و نیروی قدس سپاه پاسداران که در مجموعه‌ای از توطئه‌های تروریستی از جمله توطئه‌های ترور مقامات سابق دولت آمریکا دو تابعیتی‌های ایرانی آمریکایی و مخالفان ایرانی شرکت کرده اند، وضع می‌کنیم.

در این بیانیه در تداوم اتهام پراکنی‌های واشنگتن علیه تهران ادعا شده  است: این تحریم‌ها سه فرد مستقر در ایران و ترکیه و یک شرکت وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه دو مقام ارشد سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هدف قرار می‌دهد که در طراحی عملیات مرگبار خارجی علیه غیرنظامیان از جمله روزنامه نگاران و فعالان  نقش داشته اند.  

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، با تکرار اتهامات علیه جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادعا کرد: ایالات متحده آمریکا همچنان روی مختل کردن توطئه‌های سپاه و نیروی قدس آن متمرکز است. هر دو نهاد در تلاش‌های متعدد برای ترور و سایر اقدامات خشونت آمیز و ارعاب علیه کسانی که آن‌ها را دشمن حکومت ایران محسوب می‌کنند، دست داشته اند. ما به افشا و مختل کردن این فعالیت‌ها و تلاش‌های تروریستی برای ساکت کردن صدا‌های مخالف، به‌ ویژه صدای کسانی که مدافع احترام به حقوق بشر و آزادی‌های جهانی مردم ایران هستند، ادامه خواهیم داد.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که افراد تحریم شده شامل محمدرضا انصاری، از مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روح الله بازقندی (بازغندی) رئیس سابق ضد جاسوسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رضا سراج رئیس اطلاعات خارجی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌شود.

بر اساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، شهرام پورصفی (پورصافی) تبعه ایرانی نیز در فهرست تحریم‌های امروز  واشنگتن قرار دارد که وزارت دادگستری آمریکا در دهم اوت ۲۰۲۲ پورصفی را به ارائه و تلاش برای حمایت مالی از یک توطئه قتل فراملی متهم کرد.

این نهاد آمریکایی همچنین حسین حافظ امینی، فرد دوتابعیتی ایرانی و ترک مقیم ترکیه را از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دانسته و در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

آمریکا همچنین شرکت "سهامی صنعت و تجارت صادرات و واردات هوانوردی رِی" مستقر در ترکیه به نام "رِی ایرلاین" را در فهرست تحریم‌های جدید خود قرار داده است.

 

خشم اسرائیل از گزارش اخیر آژانس در مورد ایران

لیور حایات سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با عصبانیت از رفع ابهامات آژانس و بسته شدن پرونده سایت مریوان در حساب توئیتر خود نوشت: بسته شدن پرونده پادمانی سایت مریوان ایران توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی مایه نگرانی شدید است.

درحالی که رژیم صهیونیستی خود با ارائه اطلاعات دروغین در مورد وجود ذرات اورانیوم در سایت مریوان در سال ۲۰۱۹ جنجال‌هایی به راه انداخته بود، اکنون از قبول توضیحات ایران توسط آژانس احساس شکست کرده است. این سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل در پیام توئیتری مدعی شد: توضیحات ارائه شده ایران برای وجود مواد هسته‌ای در این سایت قابل اعتماد یا به صورت فنی پذیرفته نیست.

با وجود اینکه گزارش آژانس دیده بان هسته‌ای سازمان ملل، دروغ‌های تل آویو پیرامون سایت مریوان را رد کرده و توضیحات تهران را پذیرفته، حایات مدعی است که ایران همچنان به آژانس دروغ می‌گوید و جامعه بین‌المللی را فریب می‌دهد.

این مقام صهیونیستی با ناامیدی از پیروزی دیپلماتیک ایران برای حل‌وفصل این پرونده، ادامه داد: تسلیم شدن مدیر کل آژانس و آژانس در برابر فشار سیاسی ایران بسیار ناامیدکننده است؛ عمدتاً به این دلیل که اطلاعات موجود در پرونده به طور ضمنی به دو وجه تخلفات آشکار ایران از توافق‌های بازرسی اشاره می کند.

وی در راستای سیاست‌های تحریک‌آمیز تل‌آویو به منظور غیرصلح‌آمیز نشان دادن فعالیت‌های هسته‌ای ایران، افزود: بسته شدن پرونده می‌تواند پیامدهای به شدت خطرناکی داشته باشد و این پیام را به ایرانی‌ها می‌دهد که آنها نباید هزینه تخلفات‌شان را بدهند و اینکه آنها می‌توانند در مسیر دستیابی به یک برنامه هسته‌ای نظامی کامل به فریب جامعه جهانی ادامه دهند.

در گزارش سه ماهه محرمانه آژانس بین المللی انرژی اتمی عنوان شده است که بازرسان این سازمان دیگر در مورد ذرات اورانیوم غنی شده با خلوص ۸۳.۷ درصد در تاسیسات زیرزمینی فردو سوالی ندارند. در این گزارش، همچنین آمده است که بازرسان تحقیقات خود را در مورد آثار اورانیوم در مریوان، در نزدیکی شهر آباده، در حدود ۵۲۵ کیلومتری (۳۲۵ مایلی) جنوب شرقی تهران بسته اند.

تهدید انصارالله یمن برای حمله به عربستان

گروه انصارالله یمن روز پنجشنبه تهدید کرد، در واکنش به عدم حل‌وفصل پرونده بشردوستانه از سوی عربستان در مذاکرات دوجانبه، به تشدید تنش نظامی بازخواهد گشت و حملات خود به تأسیسات اقتصادی در عربستان سعودی را از سر می‌گیرد.

به گزارش سایت شبکه المسیره، جلال الرویشان، معاون نخست وزیر دولت نجات ملی یمن گفت: تاکنون عربستان هیچ پاسخی برای حل‌وفصل پرونده بشردوستانه پس از مذاکرات ماه رمضان نداشته است. برآورد ما این است که آنها در حال خرید زمان هستند.

الرویشان افزود: مذاکرات جاری با طرف سعودی با میانجیگری عمان در اوضاع کنونی همچنان تلاش‌هایی برای دستیابی به صلح است که صنعا با آن برخورد مثبتی داشت.

وی اظهار داشت: امیدواریم عربستان درک کند که برنامه‌های توسعه اقتصادی نمی‌تواند با تهاجم به کشور همسایه جمع شود.

الرویشان با بیان اینکه صنعا توانایی کنترل نظامی بنادر عربستان و سرازیر کردن سرمایه به آنها را دارد و نیروهای مسلح یمن پیش از این نیز در این راستا عملیاتی انجام داده اند، ائتلاف عربی را به تلاش برای پیچیده کردن صحنه یمن از طریق تحرکاتی برای تجزیه این کشور متهم کرد.

 مرگ مشکوک مقام موساد در ایتالیا

منابع خبری ایتالیا یکشنبه گذشته (هفت خرداد) از واژگونی یک قایقی تفریحی در دریاچه «ماجیوره» در شمال این کشور و غرق شدن یک مقام سابق موساد به همراه دو افسر اطلاعاتی ایتالیایی و یک زن روسی خبر دادند.

در این قایق تفریحی ۲۳ تن حضور داشتند، اما فقط چهار تن غرق شدند که همه آن‌ها نیز عنوان اطلاعاتی-امنیتی داشتند؛ مسأله‌ای که باعث شد، شبکه ۱۲ اسرائیل این حادثه را «مشکوک» و «پر رمز و راز» توصیف کند.

اما روزنامه ایتالیایی «کوریره دلا سرا» روز پنجشنبه از جزئیات تازه‌ای در این خصوص خبر داد که باعث می‌شود به رازآلود بودن واقعه افزوده شود. این روزنامه نوشت، منطقه‌ای که دریاچه ماجیوره در آن واقع شده، مرکز فعالیت‌های الیگارشی روسیه (ثروتمندان نزدیک به مسکو) است. این روزنامه مدعی شد که آن‌ها به کار انتقال پهپادهای ایرانی به روسیه مشغول هستند.

کوریره دلا سرا افزود:‌ «هدف از دیدار افسران اطلاعاتی ایتالیا با افسر موساد در قایقی که در دریاچه ماجیوره غرق شد، هماهنگی برای تحت نظر گرفتن الیگارش‌های روس‌ درگیر در زمینه انتقال پهپادهای ایرانی به مسکو بود.»

در این گزارش، نام این افسر موساد «ارز شمعونی» عنوان شده است، هرچند مقامات رسمی تل آویو هنوز در خصوص اسم و رسم او توضیحی نداده‌اند. این اتفاق در روزهای مصادف با سالگرد شهادت شهید سرهنگ پاسدار «حسین صیادخدایی» رخ داده است.

به نوشته کوریره دلا سرا، در میان چهار نفری که در این حادثه غرق شدند، یک زن روسی نیز حضور داشت که همسر کاپیتان قایق تفریحی بود و به نظر می‌رسد، مقامات اطلاعاتی ایتالیا و اسرائیل از اطلاعات او استفاده می‌کردند.

در این راستا، «رام بن باراک» معاون سابق رئیس موساد و عضو کنونی کنست گفت: «ارز شمعونی در سفر تفریحی نبود، بلکه حضور او در قایق مربوط به کارش بود، اما ارتباطی به عملیات امنیتی نداشت.»

وبگاه خبری عرب ۴۸ نیز به نقل از رسانه‌های ایتالیایی نوشت، مأموران امنیتی حاضر در قایق از پیش برای حضور در آن دریاچه برنامه‌ریزی نکرده بودند، بلکه حضورشان اتفاقی بود. به نوشته این رسانه‌ها، مأمور سابق موساد قصد بازگشت به اسرائیل را داشت، ولی از پرواز جا ماند و همکاران ایتالیایی او پیشنهاد می‌دهند، با آن‌ها به دریاچه رفته و کمی بیشتر کنار هم باشند.

سال گذشته بود که روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یکم خرداد ماه در اطلاعیه‌ای از شهادت مدافع سرافراز حرم سرهنگ پاسدار «صیاد خدایاری اصل» در اقدام تروریستی ضد انقلاب و عوامل موساد خبر داد.

تیم امداد و نجات ایتالیا نیز اعلام کرد که این قایق روز یکشنبه در نزدیکی «لیسانزا»، در انتهای جنوبی دریاچه در شمال این کشور، پس از توفانی شدن هوا ناگهان واژگون شد.

«کلودیو کرمانت» کاپیتان قایق متهم اصلی این حادثه است. پلیس می‌گوید به جای ۱۵ تن، ۲۳ تن را سوار قایق کرده بود. او در بازجویی گفته است: «۳۰ ثانیه قیامت بود، قایق بلافاصله واژگون شد و ما در آب افتادیم.»

پس از واژگونی قایق، به جز چهار نفری که غرق شدند، باقی سرنشینان با ۱۵۰ متر شنا خود را به ساحل رسانده‌اند؛ اینکه افراد اطلاعاتی و امنیتی موفق به شنا کردن نشده و مسافران عادی نجات یافته باشند، مسأله اصلی است که موجب شک و تردید رسانه‌ها شده است.

روزنامه «لا رپوبلیکا» ایتالیا نیز روز گذشته گزارش داد، صبح روز سه شنبه، ده مامور اسرائیلی با یک پرواز اضطراری با هواپیمای نظامی به سرزمین اشغالی بازگردانده شد‌ه‌اند.

استقبال کشورهای «بریکس» از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

 وزرای خارجه گروه بریکس نشستی را در جمهوری آفریقای جنوبی برگزار کردند. حاضران در این نشست، با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند: اعضای بریکس از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب استقبال می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: اعضای بریکس همچنین حمایت خود را از تلاش‌های صورت گرفته با هدف دستیابی به یک راه‌کار سیاسی و توافقی که به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه احترام می‌گذارد، اعلام می‌کنند.

گروه بریکس یک سازمان بین المللی است که روسیه، برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی را شامل می‌شود و اقتصاد آنها ۲۳ درصد از حجم اقتصاد جهانی و ۱۸ درصد از حجم تجارت بین‌المللی را تشکیل می دهد.

وزرای خارجه کشورهای عربی هفدهم اردیبهشت ماه (هفتم ماه می جاری) در نشست فوق العاده خود با بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب موافقت کردند. جمال رشدی، سخنگوی رسمی دبیرکل اتحادیه عرب گفت که این اتحادیه تصمیم گرفت، سوریه را به کرسی خود بازگرداند.

شورای اتحادیه کشورهای عربی در بیانیه پایانی خود، ازسرگیری مشارکت هیات‌های دولت سوریه در جلسات این اتحادیه پس از گذشت دوازده سال از تعلیق عضویت دمشق را تایید و اعلام کرد: تصمیم گرفته شد که شرکت هیات‌های دولت جمهوری عربی سوریه در جلسات شورای اتحادیه عرب و همه سازمان‌ها و موسسات وابسته به آن از سر گرفته شود و این تصمیم از همین تاریخ (هفتم می) اجرایی است.

اتحادیه عرب در نوامبر (آبان/‌آذر) ۲۰۱۱ و با آغاز بحران این کشور عضویت دمشق را در این اتحادیه به حالت تعلیق درآورده و از همان زمان تحریم های سیاسی و اقتصادی علیه این کشور عضو جبهه مقاومت اسلامی ضدصهیونیستی وضع کرده بود.

بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، موجب خشم واشنگتن شده و مدعی است، سوریه اکنون استحقاق ورود دوباره به اتحادیه عرب را ندارد و این تصمیم به معنای حل بحران سوریه نیست.

آمریکا مدعی است، شرکای او اعلام کرده اند که قصد دارند از تعامل مستقیم با حکومت بشار اسد برای پیشبرد اولویت هایی از جمله دستیابی به راه حل بحران سوریه، افزایش دسترسی به اقدامات بشردوستانه، ایجاد شرایط امن برای بازگشت مهاجران، جلوگیری از فعالیت داعش و مقابله با قاچاق ماده مخدر «کپتاگون» استفاده کنند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۵۶
ما باید سریع فوری انقلابی شفاف سازی کنیم تا اسرائیل نتونه حمله کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
باید خیلی فوری چهار زانو و دست به سینه بشینیم پشت میز مذاکره با کدخدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
فوری باید زورکی با همه دوست بشیم
گاوشیرده مصر گاو گوشتی مرغ تخمگذار امارات بحرین آمریکا انگلیس اردن طالبان
تا اسراعیل نتونه بهمون حمله کنه
ناشناس
| Canada |
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
هیچ حمله ای در کار نبوده نیست ونخواهدبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
اسراییل اندازه این حرفا نیست
تحریم های کدخدا ما را فلج کرده و اقتصادمان را متلاشی کرده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
اگر اقتصاد ایران فلج است چرا دولت آمریکا دست سر ایران برنمی دارد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
نه اینکه اونوقت که با کدخدا بستند و امضا کردند، کشور گل و بلبل شد!؟
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
روزی خواهد رسید که آمریکا دست گدایی جلوی ما دراز خواهد کرد و خواهد گفت آیا این ده آمریکایی را به کارگری میگیرید یا نمیگیرید؟
و با اشتیاق رسیدن به آن روز تبسمی بر لبانش نسشت و ساندیس خود را نوشید
با خنجر و کلاش و برنو و لنگ و نون خشک تهدید به حمله میکنند !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
مقصر عربستانه که با اینا مدارا میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
اینا دیگه شورش رو در اووردن
ایندفعه ما هم باید در کنار امارات و عربستان ؛ اینا رو گوشمالی بدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
تهدید انصارالله یمن برای حمله به عربستان

مگه با کشور دوست عربستان توافق نکردیم ، ؟؟؟؟
این تهدیدات نشان میده بازگشایی سفارت هم اختلافات را رفع نکرده !
نرید دوباره تابلو شیخ نمر را نصب کنید ؟؟؟؟!!!؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
آب که سربالا بره ..... هم ابو عطا میخونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
گروه گرسنه قحطی زده عاشق درگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
ببخشید اگه یمن عربستانو تهدید کرده، شما چرا عصبانی شدید!؟
عربستان باید سیاست تساهل و مدارا را در برابر این گروهک جنگ طلب گرسنه کنار بگذارد
اولا این حجم حمایت ازانصارالله کاردستتان خواهد داد واز دست خارج خواهد شد
دوما امریکا که داره هرروز تحریم میکنه ،هنوز هم حاضرید برید جاش والتماس وگریه برای توافق بکنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
آخی حمایت می کنیم که آمریکا نتواند ایران مانند همین یمن و بقیه جاها کندو الان هم آن متجاوز به غلط کردن افتاد و دست دوستی دراز کرد
آمریکا هم به اعتیاد تحریم ادامه بدهد تا با همین دست فرمان باعث می شود قدرتش بیشتر از قبل از دست بدهد و برود به مرزهای سرخپوستان هرچند دنبال این هست که رفع تحریم کند تا بتواند دوباره تحریم و یا....!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
ما باید جام زهر رو با پارچ بریم بالا و بپریم توی بغل کدخدا تا از این بدبختی ها نجات پیدا کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
برید جاش؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
این حجم حمایت از این گروهک لنگ پوش خنجر بر شکم سبب به زیر خط فقر رفتن بیش از ۲۰ میلیون نفر از مردم کشورمان شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
حمایت های ما اکثرا جواب نمیدهد
مثل اوکراین
مثل یمن
مثل لبنان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
اقتار ملی ؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
آره راست میگی؛ دیدی این حجم از حمایت تو هشت سال گذشته چه بلایی به سرمون آورد که بن سلمان بدو بدو اومد و آشتی کرد، بشار اسد رو به کشورش دعوت کرد و در آخرین بیانیه اتحادیه عرب هم اجازه نداد یه کلمه علیه ایران بنویسند؛ همه این بلاها از حمایت زیادی از یمنی‌ها بود!؟
تحریم باید شامل فرزندان و همسران این افراد هم بشود
همراهی اروپا با تحریم های آمریکا بر علیه ایران و روسیه به معنای بالابردن ضریب ریسک اقتصادی در اروپا است
آمریکا هم که آنطرف جهان با خیال راحت نشسته و می گوید لنگش کن نه تنها به نفت و گاز روسیه محتاج نیست بلکه خودش دارنده و ارائه دهنده نفت و گاز بوده و جنگ با روسیه از یک لحاظ به نفعش هم است

برای فهمیدن بالا رفتن ریسک اقتصادی اروپا که می توان گذر به خودکشی اقتصادی هم تعبیر کرد یک مثل می آورم که ممکن است هم اتفاق نیفتد
مثلا عربستان به خاطر درگیری بایمن و یا همراهی با روسیه فروش نفت و گاز خودش را متوقف کند دیگر ایران و روسیه ای وجود ندارد که بخواهد آنها را جایگزین کند و آنوقت حال و روز اروپا چه خواهد شد

ضمن اینکه تحریم های آمریکا بیشتر جنبه سوری دارد و همانطور که تحریم های تسلیحاتی و هسته ای باعث قوی تر شدن ایران شد یقین بدانید که تحریم های اقتصادی هم می تواند باعث قوی تر شدن اقتصاد ایران شود
اما این موضوع مشروط است و شرط آن این است که ایران با علم و دانش و تخصص و بهره گیری از اقتصاددان های متبحر بتواند نقطه ضعف های اقتصادی خودش را برطرف کند
نقطه ضعف هایی که بیشتر آن در ساختار بودجه کشور و ریخت و پاش ها در بدنه دولت و در مدیریت نادرست بانک ها و بانک مرکزی دیده می شود و این موضوعات به رشد نقدینگی دامن زده و باعث تورم و بهم ریختگی ساختار اقتصادی و مستعصل شدن آن شده است
یک نکته را بیان میکنم خوب گوش کنید عزیزان
مردم پای انقلاب عزیزمان هستند و باز هم از جان و مال مایع میذارن و کوش به فرمان حضرت آقا هستند چرا که دشمنان منتظرند که ما از نظام برگردیم و این آرزو را به کور خواهند برد حتی اگر روزی یک وعده غذا بخوریم اندک مشکلات اقتصادی هم با تدبیر دلت مردان انقلابی هم رفع می‌شود این مشکلات یادگار دولت ضد انقلابی قبل است اندکی صبر سحر نزدیک است
چی شد منزوی بودیم ودولت فعلی هم هیچی بلد نیست و زبان دنبا را نمی فهمد فقط نمی‌دانیم نایب رئیس در سازمان های ملل و چندین جاهای بین المللی دیگر چی هست!!!
آن از وادادگی قبلی دنبال اعتبار بود که آخرش هیچی این هم از زبان نابلد بودن و یکی یکی در صحنه جهانی موفقیت !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
خدایا شکرت، مردیم از این همه موفقیت و وفور نعمت و ا رزانی وشکوفایی اقتصادی و روابط درجه یک جهانی
ناشناس
| Germany |
۰۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
دستاوردسازی برای دولت ريیسی

‏۱.جایگاهی به نام «نایب رئیس سازمان ملل» نداریم و معاون رئیس مجمع عمومی درست است

‏۲.از هر منطقه جغرافیایی چندین نایب رئیس هستند که مجموعا می‌شود ۲۶کشور

‏۳.از آسیا غیر از ایران، مالزی،سریلانکا،سنگاپور و ازبکستان معاون شدن
ظاهرا انثارولا دیگه حرف ما رو هم دیگه گوش نمیده و از کنترل خارج شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
ده سال جنگ کردند مگه به دستور ما بوده . انصار الله از بیست و پنج سال قبل روبروی سعودی قرار گرفتن
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
الان اگر انصار با عربستان درگیر بشن ما باید طرف کدام را بگیریم
این جماعت گرسنه عصر حجری با کلاش به آرامک حمله کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
جماعت گرسنه خنجر بر شکم جنگجو کوه نشین به دور از پیشرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
نون ندارن بخورن از جنگ صحبت میکنن
واقعا توی مغز اینا چیه و چی میگذره ؟؟؟
لطفا فرزندی دو ساله را بگذارید واین اخبار را برایش بگویید تا حداقل کمی بخندد ودلش. شاد شود.ثواب دارد.
این اسرائیلی های مفلوک و ناتوان همیشه در حال خشمگین شدن هستند. خشمشان را هم هفته ای یکی دو بار با حمله به سوریه خالی می کنند که پدافند سوریه پیروزمندانه بعضی از موشک های آنها را منهدم می کند و شکستی دیگر بر شکست های بیشمار اسرائیل اضافه می شود.
تهدید انصارالله یمن برای حمله به عربستان
تاریخ مصرفتون تمام شد مثل احمد شاه مسعود و پسرش
سیاسته دیگه
جمهوری اسلامی یکبار برای همیشه این رژیم کافر حربی بی ناموس بی شرف صهیو نیستی را با موشک های اتمی هایبر سونیک و خرمشهر خیبر ۴ از صفحه دنیا وجهان حذف نماید تا این قدر تاسیسات اتمی ایران را تهدید نکند کابینه رزم صهیو نیستی را موشک باران نمایید وبه قهر جهنم سوزان بفرستید...‌
پارادوکس عمل و گفتار آمریکایی ها بر جهانیان آشکار کرد که چرا فرجام برجام به این روز افتاده و در کمای سیاسی قرار گرفته است.
دیروز سخنگوی امور خارجه آمریکا از حل و فصل دیپلماتیک برجام سخن گفت و امروز وزارت خزانه داری آمریکا تحریم های بیشتری اعمال کرد و گره ای بر گره های برجام افزود و بر ملت ها آشکار کرد که آمریکای امروز آنچه را که در سخن می گوید عوام فریبی بیش نیست.
آمریکا دیگر دریافته که در برابر قدرت دفاعی منطقه ای و فرامنطقه ای ایران بزرگ محکوم به شکست مطلق است (جنگ خلیج که سنتکام در برابر ایران شکست خورد و هشت سال دفاع مقدس که آمریکا و غرب هر دو شکست خوردند دلیل گویایی بر این مدعا است)، بنابراین روی به رذالت سیاسی آورده اند که این رذالت ها یا اعمال تحریم است یا ایجاد تنش در مرزهای آبی و خاکی کشور ( ناامنی اخیر مرزهای شرقی توسط برخی افراد افراطی گر طالبان و رزمایش های تحریک آمیز مکرر در آب های خلیج فارس)، هر چند که هر دو سیاست شکست خورده است و باید بدانند و دانسته باشند که ایران مسیر پیشرفت، خودکفایی و اقتدار را در پیش گرفته و ادامه خواهد داد و پیروزی نهای با حق (ایران) است و باطل (سیاست های فریبکارانه آنها( آمریکا) ) نابود شدنی است.
همین آمریکا در آب های آسیایی شرقی به منظور مهار قدرت اقتصادی - سیاسی چین دائم با کشورهایی همچون تایوان، کره جنوبی و ژاپن رزمایش نظامی برگزار می کند، دفتر ناتو در ژاپن بازگشایی می کند، بالن های جاسوسی متعدد بر فراز مرزهای چین می فرستد، بر کالاهای چینی تعرفه های سنگین اعمال می کند و .... ولی آیا این اقدامات در اراده ملت چین برای حرکت پیشرفتی شان خللی ایجاد کرده است؟ چین با درایت و بدون توجه به این اقدامات تحریک آمیز راه خودش را رفت، می رود و خواهد رفت و امروز یکی از قدرت های برتر اقتصادی دنیا است.
ایران قدرت نو ظهور منطقه هم اگر همین مسیر چین را ادامه دهد با توجه به پیشرفت های قابل ملاحظه ای که کشور در زمینه های مختلف علمی از دفاعی گرفته تا پزشکی و صنعتی بدست آورده، فردای آینده پیروزی از آن ایران بزرگ خواهد بود و گذشت زمان، هژمونی قدرت فروپاشیده آمریکا را بیش از پیش آشکار خواهد کرد.
و اما رژیم جعلی اسرائیل که با غصب سرزمین های مردم مظلوم فلسطین و کودک کشی وجود نامشروع پیدا کرده، رژیمی که در برابر قانون قضایی خودش کودتا می کند چطور حق سخن گفتن در برابر اقدامات صلح آمیز هسته ای ایران را دارد؟
مگر دنیا حساب و کتاب ندارد؟ حل و فصل چنین مسائلی بر عهده سازمان بین المللی انرژی اتمی است یا سخنگوی رژیم جعل اسرائیل؟
هر چند گروسی در پاره ای از مواقع سیاسی کاری می کند و در آن زمان پلیس خوب شما لقب می گیرد، حال که بدور از سیاسی کاری واقعیت را عنوان داشته پلیس بد لقبش می دهید، ننگ بر شما (رژیم اسرائیل) باد که این گونه دورو و فریب کارید.
بر عالم و آدم آشکار شده است که بازرسان سازمان طی ۱۶ گزارش بعد از بدعهدی آمریکا و خروج غیر قانونی از برجام، کلیه اقدامات ایران را صلح آمیز گزارش کرده اند و بر اعضای سازمان ملل است که این بار در برابر بی قانونی های آمریکا سکوت اختیار نکنند و مانند کشورهایی همچون چین، هند و برزیل و ... مستقل عمل کنند و در برابر بی قانونی بایستند که اگر این بی قانونی ها باب شود جهان را از نظم جهانی خارج و به سمت قانون جنگل می کشاند، قانونی که حاصلی چون جنگ و درگیری و بی خانمانی نخواهد داشت، چیزی که امروز در اوکراین شاهد آن هستیم و در گذشته در عراق، افغانستان، شیلی ، ویتنام، مکزیک و .‌.. شاهد آن بودیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
بیسواد ماهم میتوانیم از سایتها کپی کنیم کامنت بذاریم بهتر هست نظر خودت را بنویسی تا بلکه کمی یاد بگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
خداوکیلی اینقد تو خونتون حرف خوب بزنی میزنن تو دهنت چه بماند که کلی حرف مفت بزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
کامنت باید بر مبنای مستندات تاریخ باشد تا جنبه مرجعیت پیدا کند و لااقل اگر یکی دو نفر می خوانند چیزی بر معلوماتشان اضافه شود و حقایق را دریابند. همین طور از خود کامنت گذاشتن دلیل بر سواد پایین و آگاهی کم از حقایق است.
حوثی های یمن از زمان اشتی ایران و عربستان اقدام به تهدید همه روزه عربستان می کنند و این نشان از نارضایتی و خشم انها از توافق ایران و عربستان است. این گروه منافع خود را در تنش بین دو کشور همسایه ایران و عربستان تعریف می کنند و باید بدونند که ایران منافع ملی خود را قربانی مطامع قدرت طلبانه حوثی ها نخواهد کرد. که اگر ایران نبود این گروه قادر به مقاومت در برابر عربستان نبوده و نخواهد شد. پس بهتر حد و مرز و اندازه خود را بشناسند ودر جهت ایجاد تنش در منطقه حرکت نکنند
تجهیزات نظامی که آمریکایی‌ها در افغانستان بر جای گذاشتند برای جنگیدن طالبان با ایران بود قطر فقط پادوی آمریکایی‌ها است
وزارت خزانه‌داری آمریکا در تداوم سیاست‌های دوگانه دولت جو بایدن و نیز سیاست‌های شکست خورده فشار حداکثری واشنگتن
کاملا شکست خورده دلار ۵۰۰۰۰ تومان شده اکثریت مردم زیر خط فقر رفتند
بله شکست خورده برای رانتخواران و اغا زاده ها و‌خودب ها بقیه که بحساب نمی آبند
بس کنید آبا بهتر نبست بجای چین‌ کمونیست و پوتین مشروبخوار با بایدن‌کنار بیایید که دیگر نیاز به مو شک و پوشک و انرژی هسته ای نباشه .
آمریکا حدود ده میلیارد دلار اسلحه و تجهیزات نظامی در افغانستان بر جای گذاشته و طالبان را برای استفاده ار آنها آموزش داده است
این شیوه خبررسانی که با بیل اخبار غیر مرتبط با هم رو می ریزید تو فرغون اصلا جالب نیست. به جای این شیوه از روش یک خبر با یک تیتر استفاده کنید.
انعکاس چقدر فوریه . عربستان با آمریکا مانور برگزار کرد روسیه احساس خطر کرد یمنی ها تهدید کردند
به (صهیونیست)ها یاد آوری بشود که (فریب) در خون شماست و ما ایرانیان شاید فریب را از شما آموخته باشیم
من برام سواله تا کی مردم ما باید اینگونه زندگی را سپری کنند؟
پاسخ ها
ساده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
تا وقتی که اولویت مسئولین حفظ پایه های قدرت خودشون هست...
قدرت انقدر براشون شیرینه که حتی به قیمت از دست رفتن مملکت حاضر به کنار رفتن نیستند...
آفرین انتقاد از دامادت بکن
وقتی اولویت مسئولین فقط حفظ قدرت خودشون و منافع خودشون هست وضعیت همین میشه.
مردم کشور ایران با این همه منابع انرژی + منابع طبیعی + نیروی انسانی + گستره جغرافیایی + موقعیت ممتاز استراتژیک در جهان چرا باید برای نیاز های اولیه زندگی دچار مشکل باشن.
امروز عربستان و ترکیه و امارت و قطر رو با 20 سال پیش مقایسه کنید ببینید وضعیت رفاه مردم این کشور ها جقدر متحول شده و حالا وضعیت رفاه مردم در مقایسه با 20 سال پیش چطور شده؟؟؟؟؟
کارخانه ها و تولیدی ها و کشاورزان به خاک سیاه نشستن و در کشورمون فقط بانک های نزول خور و دلال ها و شغل های کاذب دارن سود می کنن.
نارضایتی عمومی و ناامیدی از آینده نیز بین جوانان به حد انفجار رسیده...
حالا شاید یه عده به عربستان و ... بگن گاو شیر ده یا هر چیز دیگه ولی بر کسی پوشیده نیست مردم این کشور ها از نظر رفاه اجتماعی و امکانات بهداشتی و آموزشی و امید به آینده خیلی از ما سر تر هستند.
و شکاف بین طبقات مرفه و طبقات محروم هر روز بشتر و تبدیل به گسل عظیم اجتماعی شده.
نا کارآمدی مسولین در تمام جهات ( اقتصادی + سیاسی + فرهنگی + اجتماعی و ... ) بر کسی پوشیده نیست...
اگر اعتراض کنیم بهمون برچسب اغتشاش گر و جاسوس و معاند میزنند و اگر اعتراض نکنیم هم باید در سکوت شاهد تباهی آینده خودمون و فرزندانمون باشیم...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی