بازدید 9053
با تحولات منطقه و جهان

آغاز توافق آتش بس بین اسرائیل و مقاومت فلسطین/ احضار سفیر عراق به وزارت خارجه ایران/ بمباران شمال عراق توسط جنگنده‌های ترکیه/ گفت‌وگوی وزیر خارجه سعودی با فرستاده سازمان ملل در سوریه

آغاز توافق آتش بس بین اسرائیل و مقاومت فلسطین، احضار سفیر عراق به وزارت خارجه ایران، بمباران شمال عراق توسط جنگنده‌های ترکیه، گفت‌وگوی وزیر خارجه سعودی با فرستاده سازمان ملل در سوریه و هشدار عربستان به اتباعش در ترکیه، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۷۵۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰ 14 May 2023

آغاز توافق آتش بس میان اسرائیل و مقاومت فلسطین/ احضار سفیر عراق به وزارت خارجه ایران/ بمباران شمال عراق توسط جنگنده‌های ترکیه/ گفت‌وگوی وزیر خارجه سعودی با فرستاده سازمان ملل در سوریه

بین الملل تابناک: آغاز توافق آتش بس بین اسرائیل و مقاومت فلسطین، احضار سفیر عراق به وزارت خارجه ایران، بمباران شمال عراق توسط جنگنده‌های ترکیه، گفت‌وگوی وزیر خارجه سعودی با فرستاده سازمان ملل در سوریه و هشدار عربستان به اتباعش در ترکیه، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

آغاز توافق آتش بس میان اسرائیل و مقاومت فلسطین

منابع منطقه‌ای اعلام کردند که توافق آتش بس بین طرف‌های فلسطینی و صهیونیستی آغاز شده است.

همزمان رسانه‌های صهیونیستی به نقل از «ارتش» رژیم اسرائیل اعلام کردند که ارتش تصمیم به خویشتن داری در مقابل آخرین حملات جهاد اسلامی گرفته است.

همچنین خبرگزاری قدس به نقل از یکی از رهبران جهاد اسلامی ـ که نامی از او برده نشده ـ اعلام کرد، توافق برای آرام‌سازی اوضاع و توقف درگیری‌ها حاصل شده و هیات این جنبش در قاهره اعلام کرده که این توافق از ساعت ۱۰ امشب به وقت فلسطین اجرایی خواهد شد.

منابع عبری زبان نیز اعلام کردند که رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی ساعت ۲۲:۳۰ امشب به وقت تل آویو برآوردی از توافق آرام‌سازی اوضاع خواهد داشت و در صورتی که مقامات به این نتیجه برسند که این توافق پایدار خواهد بود، جبهه داخلی از فردا محدودیت‌های ایجاد شده در مناطق جنوبی را لغو خواهد کرد.

در ادامه این گزارش‌ها، «محمد الهندی»، رئیس دایره سیاسی جهاد اسلامی در گفت‌وگو با الجزیره اعلام کرد: «توافق آرام‌سازی اوضاع و توقف درگیری‌ها شامل بندهای زیر خواهد بود:

توقف هدف قرار دادن غیرنظامیان

توقف بمباران و تخریب خانه‌های فلسطینیان

پایان دادن به ترور فلسطینیان

این مقام جهاد اسلامی همچنین تاکید کرد، مقاومت مادامی که دشمن صهیونیستی به این توافق پایبند باشد، به آن پایبند خواهد بود.

این در حالی است که المیادین گزارش داده است، مقاومت فلسطین با رگبارهای موشکی شدید تا آخرین ثانیه به کوبیدن «تل آویو» و شهرهای اشغالی در واکنش به تجاوزات اخیر و محاصره غزه ادامه داد.

همزمان مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داده است، با وجود اینکه از زمان اعلام شده برای آرام‌سازی اوضاع و توقف درگیری‌ها بین مقاومت و رژیم صهیونیستی یک ربع گذشته، حملات دو طرف همچنان ادامه دارد.

الجزیره نیز اعلام کرد، چند دقیقه پس از اجرای آتش بس، دسته‌ای از راکت‌ها از نوار غزه به سمت مواضع اشغالگران در شمال نوار غزه شلیک شد و دقایقی پس از اجرایی شدن توافق آتش بس، آژیر خطر در شهرک‌های اطراف نوار غزه به صدا درآمد.

«عبداللطیف القانوع»، سخنگوی حماس در غزه نیز در سخنانی تاکید کرد: حماسه قهرمانانه اتاق عملیات مشترک با پیروزی مقاومت به پایان رسید.  عبداللطیف القنوع در ادامه خطاب به المیادین افزود: امروز مردم فلسطین پیروزی جدیدی را در راه آزادی ثبت می‌کنند.

عبداللطیف القانوع به المیادین گفت: اشغالگران متوجه می‌شوند که طولانی شدن نبرد به عرصه‌های جدید درگیری منجر می‌شود. همه ما سخنان سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله را درباره نبرد غزه و معنای آن شنیده ایم.

«ماهر آل طاهر»، مسئول روابط بین الملل جبهه مردمی آزادی فلسطین نیز گفت: «این دور درگیری، فرسایش نیروی بازدارنده صهیونیستی را تأیید کرد.» ماهر الطاهر خطاب به المیادین افزود: اجازه نخواهیم داد اشغالگری در انحصار هیچ حزبی باشد، زیرا نبرد ما یک نبرد واقعی است. دشمن صهیونیستی می‌داند که مردم فلسطین در این نبرد تنها نیستند. اشغالگران با هدف تأثیرگذاری بر مقاومت شروع به هدف قرار دادن خانه‌های غیرنظامیان کردند، اما کنترل اوضاع را از دست دادند.

داود شهاب، رئیس دفتر رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی نیز اعلام کرد: «زمانی که مقاومت حملات موشکی خود را هدایت می‌کرد، می‌دانست، به کجا خواهد رسید. مقاومت گزینه‌های زیادی برای وادار کردن اشغالگران به تسلیم شدن در برابر آنچه می‌خواهد دارد.»

احضار سفیر عراق به وزارت خارجه ایران

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه در پاسخ به سؤال خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس در خصوص واکنش جمهوری اسلامی ایران نسبت به حضور برخی سرکردگان گروهک‌های تجزیه طلب و تروریستی در آیین افتتاح یک مراسم رسمی در اقلیم کردستان اعلام کرد: صبح روز شنبه، سفیر جمهوری عراق به وزارت امور خارجه فراخوانده شد و رئیس اداره اول خلیج فارس وزارت خارجه ضمن ابلاغ اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به دعوت از اعضای گروهک‌های تجزیه طلب و نیز تداوم برخی تحرکات گروهک‌های تروریستی در اقلیم کردستان عراق، این اقدامات را مغایر با توافقنامه امنیتی اخیر بین جمهوری اسلامی ایران و عراق توصیف کرد.

وی افزود: رئیس اداره اول خلیج فارس وزارت خارجه همچنین در این دیدار بر اجرای بندهای این توافقنامه و برخورد با عوامل مخل امنیت دو کشور تأکید کرد و سفیر عراق نیز گفت مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران را به دولت متبوع خود منعکس خواهد کرد.

بمباران شمال عراق توسط جنگنده‌های ترکیه

ترکیه محل تجمع عناصر (پ.ک. ک) در روستای جبل متین واقع در استان دهوک عراق را بمباران کرد.

بر اساس این گزارش، بمباران این محل توسط نیروی هوایی ترکیه باعث آتش‌سوزی شد.

لازم به ذکر است که ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با (پ. ک. ک) که در فهرست تروریستی کشورهای ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد، تمامیت ارضی عراق را نقض می‌کند.

حملات ترکیه به شمال عراق در حالی صورت می‌گیرد که بغداد بارها آن‌را مصداق اشغالگری ترکیه خوانده و محکوم کرده است.

گفت‌وگوی وزیر خارجه سعودی با فرستاده سازمان ملل در سوریه

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی تلفنی با «گیر پدرسون» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، در این گفت وگوی تلفنی، دو طرف درباره آخرین تلاش‌ها برای دستیابی به راهکار سیاسی در سوریه که بازگشت امن آوارگان سوری را میسر کند، رایزنی کردند.

وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که فیصل بن فرحان و پدرسون تلاش‌های عربستان و سازمان ملل متحد برای دستیابی به راه‌حل سیاسی در سوریه را بررسی کردند.

این وزارتخانه تصریح کرد، راهکار سیاسی، تضمین کننده امنیت و ثبات مردم سوریه و بازگشت امن آوارگان سوری مطابق با قطعنامه‌های بین المللی مربوطه است.

دو طرف در این تماس تلفنی همچنین درباره مهم‌ترین تحولات در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و تلاش‌های انجام شده برای دستیابی به صلح و امنیت بین‌المللی گفت وگو کردند؛ این گفت وگوی تلفنی در حالی صورت گرفته است که ریاض و دمشق سه‌شنبه گذشته اعلام کردند که فعالیت نمایندگی‌های دیپلماتیک خود را از سر می‌گیرند.

اسفند گذشته نیز فیصل بن فرحان و گیر پدرسون در ریاض با هم دیدار و درباره تحولات مربوط به سوریه گفت وگو کرده بودند.

هشدار عربستان به اتباعش در ترکیه

کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه به شهروندان خود که در خاک این کشور هستند هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، کنسولگری عربستان سعودی در استانبول شامگاه شنبه توییت جدیدی را در حساب کاربری رسمی خود در توییتر منتشر کرد که در آن از شهروندان خود در ترکیه خواست تا از حضور در هرگونه تجمعی خودداری کرده و احتیاط کنند.

هشدارهای عربستان در آستانه آغاز روند رای گیری امروز،‌ یکشنبه در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه است که تاریخی و سرنوشت ساز توصیف شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳۲
بهتره به کردستان خودمختاری دهید تا خودشان سرنوشتشان را در دست بگیرند و مانند کردستان عراق با آرامش زندگی کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
کردستان عراق چقدر هم با آرامش زندگی می کنند !!!کل بودجه افتاده دسته خاندان بارزانی و مردم کمترین سهم از نفت اقلیم عایدشان نمی شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
کردستان ترکیه؟ یا کردستان ایران؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
مگه تو ادامه ی نسل قاجاری که وطن می بخشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
با ایجاد آشوب و بلو و حمایت خارجی و تشدید تحریم ها که نتونستند به ادهاف شوم تجزیه طلبانه دست پیدا کنند، حالا با زبان نرم و آشتی جویانه از آن سخن میگن و یادشون رفته در رای گیری استقلال کردستان عراق در گذشته چطور پوزه شان به خاک مالیده شد
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
ناشناس 11:40 قاجار سرزمین هایی را که خاندان زندیه از دست داده بود را دوباره پس گرفت و قسمتی از همان ها را هم در اثر جنگ های سلحشورانه بیست ساله در مقابل ابر قدرت آن زمان یعنی روس ها بالاجبار از دست داد و هیچ جایی را نبخشید! بهتره ندانسته به کسی تهمت نزنی البته اگر مسلمان و معتقد به روز جزا هستی!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
شما تجزیه ظلب ها در توهم پایان ناپذیر هستید و این امر را بگور خواهید برد
توافق آتش بس اسرائیل و گروه های حقوق بگیر از ایران ، با ازدست دادن اعضای ارشدش ، برگی دیگر از صفحات پیروزی ما
هورااااآاااااا
اینروزها با آمریکا در حال توافق قدم به قدم هستیم و می بایست برخی توانایی ها و نقاط پر خطر به صورت کاملا سری حذف شوند و حذف شدند و سلاح هایشان هم همگی مصرف شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
بدبخت متوهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
کمتر فیلم هندی نگاه کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
از اسراییل ها بپرس جه بلایی سرشان امده امریکایی متوهم
تا سال ۹۷ در جنگهایی که بین غزه و صهیونیست‌ها واقع میشد تقریبا همیشه مقاومت فلسطین به شکلی قابل قبول و پیروزمندانه از جنگ خارج میشد ولی از آن سال به امروز تضعیف برادران فلسطینی غیر قابل کتمان است یعنی حدودا همزمان با اتمام برجام تضعیف محور مقاومت مشهود است . فقط مخالفت‌های عزیزانی در داخل با برجام ان هم در اوج اجرای آن و اقتدار مقاوت تعجب آور بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
شاید گفته شود این همزمانی اتفاقی است ولی بی تردید کاهش پول‌های برجامی در این تضعیف قوا مآثر بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
چنان دروغ بگو که خودتم باورت بشه
تا دقیقه نود داشت موشک می زد به مواضع صهیونیستها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
ناشناس 10.23
بزرگترت برجام را لغو کرد برو یقه اونو بگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
اره بابا تو راست میگی این اسراییل خونخوار الان مهربان شده و بیخودی اوانس به فلسطینیان میدهد
نمیشه جنگ نکنن با هم دوست باشن چی میشه اخه
پاسخ ها
منطقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
دوست عزیز ، مگر شما تحمل می کنی یکی بی اجازه و با قتل وو غارت و . . . بیاد داخل خانه شما و 75 سال هر کار دلش خواست بکند و خانه را تصرف کند ، بکشد ،
آواره کند و شکنجه کند و شما بنشینید نگاه کنید و با التماس دوستی گدایی کنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
ادرس بده بیاییم خونتو ازت بگیریم قول میدیم بیرونت نکنیم تو هم قول بده خوش اخلاق باشی
یک باخت دیگر برای فلسطینی های ...........
پاسخ ها
منطقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
سحر نزدیک است ، ما هم خدایی داریم ، جنگ هایی صلیبی 215 سال ادامه داشت و آخرش مسلمین بر مسیحیان پیروز شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
این حرف را نزنید چی دارید بگید . اسراییل مغرور متکبر با جند تا موشک به غلط کردن می افته ، نوکراش هم میگن پیروزی بدست اورده
وهمچنان پولهای کشور ایران پودر شد وبه اسمان رفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
تو غصه پول های امریکاییها و صهیونیست ها را بخور که برای موشک 5 هزار دلاری موشک یک میلیون دلاری میزنن
فلسطینی ها 2 هزار اسراییلی را با سنگ تو دو تا انتفاضه کشتند ولی الان با اینهمه موشک فقط چند نفر!
برگردند سر همان انتفاضه و فلاخن سریعتر جواب خواهند گرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
از رفیقای اسراییلی ات بپرس تا بهت بگن به چه غلط کردنی افتادند
چطور قبلا کسی جرات نداشت از کلمه اسراییل استفاده کنه و خدای نکرده به زبان بیاره فقط رژیم غاصب صهیونیستی . الان چی شد که گفتید اسراییل . خدایا العفو
پاسخ ها
منطقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
اسرائیل همان رژیم غاصب صهیونیستی است فقط برخ ا این را بهتر متوجه می شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
این شما هستید که می ترسیدید ، و الان هم از گفتن هولوکاست وحشت میکنید . مرگ بر اسراییل کودک کش
شما یکروز میگید که عراق کشور دوست ماست و روز بعد سفیرش رو احضار میکنید! همه حرفهایتان سر تا پا شعار است
پاسخ ها
منطقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
شم یا معنی اوضاع عراق را نمی دانید و معنی فدرالی را نمی فهمید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
منافع ملی تابع مراعات پروتکل های فیمابین است . هنوز نفهمیدی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار