بازدید 15516
با تحولات منطقه و جهان

واکنش وزارت خارجه به ورود بمب افکن‌ها و زیردریایی‌های آمریکا به خاورمیانه/ هشدار ترامپ درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ اعزام ناوشکن آمریکایی به دریای چین جنوبی/ دیدار هیأت عمانی و سعودی با رئیس شورای عالی سیاسی یمن

واکنش وزارت خارجه به ورود بمب افکن‌ها و زیردریایی‌های آمریکا به خاورمیانه، هشدار ترامپ درباره وقوع جنگ جهانی سوم، اعزام ناوشکن آمریکایی به دریای چین جنوبی، دیدار هیأت عمانی و سعودی با رئیس شورای عالی سیاسی یمن و رایزنی مقامات سعودی و روسی درباره تحولات منطقه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۷۰۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷ 10 April 2023

واکنش وزارت خارجه به ورود بمب افکن ها و زیردریایی های آمریکا به خاورمیانه/ هشدار ترامپ درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ اعزام ناوشکن آمریکایی به دریای چین جنوبی/ دیدار هیأت عمانی و سعودی با رئیس شورای عالی سیاسی یمن

بین الملل تابناک: واکنش وزارت خارجه به ورود بمب افکن‌ها و زیردریایی‌های آمریکا به خاورمیانه، هشدار ترامپ درباره وقوع جنگ جهانی سوم، اعزام ناوشکن آمریکایی به دریای چین جنوبی، دیدار هیأت عمانی و سعودی با رئیس شورای عالی سیاسی یمن و رایزنی مقامات سعودی و روسی درباره تحولات منطقه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

واکنش وزارت خارجه به ورود بمب افکن ها و زیردریایی های آمریکا به خاورمیانه

بامداد امروز (دوشنبه) ۲۱ فروردین ماه، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی نوشت: انتشار دوره‌ای اخبار مربوط به اعزام زیردریایی، جابجایی ناوها و یا اعزام بمب افکن‌ها به غرب آسیا، در شرایطی که معادلات جدید منطقه مستعد شکل‌گیری نظمی نوین و عدم نیاز به نیروهای نظامی فرامنطقه‌ای است، بخشی از تقلای دولت آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر روند افول قدرتش در جهان است.

نیروی دریایی ارتش آمریکا در بیانیه‌ای از اعزام یک فروند زیردریایی حامل موشک هدایت شونده برای پشتیبانی از ناوگان پنجم ارتش آمریکا مستقر در بحرین به خاورمیانه خبر داد.

وی افزود: رژیم آمریکا با جنگ افروزی‌های متناوب و ترویج بی‌ثباتی و اختلاف در منطقه غرب آسیا، در مسیری مخالف اراده ملت‌های منطقه حرکت کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: بهتر است واشنگتن واقع‌بینانه، حقایق جدید را درک کرده و از تلاش برای دخالت در منطقه غرب آسیا و خلیج فارس در جهت منافع رژیم متزلزل صهیونیستی پرهیز کند.

هشدار ترامپ درباره وقوع جنگ جهانی سوم

ترامپ یک بار دیگر نسبت به وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد و در این باره در شبکه اجتماعی خود اظهاراتی مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در شبکه اجتماعی خود به نام "تروث سوشال" بدون اشاره به جزئیات نوشت: جنگ جهانی سوم!

رئیس جمهوری سابق ایالات متحده بارها جو بایدن، رئیس جمهوری کنونی این کشور را متهم کرده که جهان را در آستانه وقوع جنگ جهانی سوم قرار داده است.

وی بارها گفته: اگر من رئیس جمهور بودم اوضاع فرق می‌کرد.

در ژانویه سال جاری میلادی، ترامپ همچنین گفته بود که دنیا در دوران ریاست جمهوری بایدن به مکان بسیار خطرناکی تبدیل شده و لفاظی اتمی در دوران ریاست جمهوری خودش علیه آمریکا به کار نمی‌رفت؛ اما دشمنان آمریکا اکنون از آن استفاده می‌کنند، چون به رهبری ایالات متحده احترام نمی‌گذارند.

اعزام ناوشکن آمریکایی به دریای چین جنوبی

در حالی که ارتش چین در سومین و آخرین روز از رزمایش جدید خود پیرامون تایوان به اجرای مانور محاصره دریایی و هوایی این جزیره پرداخت، نیروی دریایی ارتش آمریکا هم از اعزام یک ناوشکن مجهز به موشک‌های هدایت‌شونده به آب‌های مورد ادعای چین در دریای چین جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، از نظر چین، جزیره تایوان که از یک دولت دموکراتیک برخوردار است، بخشی از خاک چین بوده و پکن هرگز توسل به زور برای قرار دادن تایوان تحت کنترل خودش را رد نکرده است.

واکنش وزارت خارجه به ورود بمب افکن ها و زیردریایی های آمریکا به خاورمیانه/ هشدار ترامپ درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ اعزام ناوشکن آمریکایی به دریای چین جنوبی/ دیدار هیأت عمانی و سعودی با رئیس شورای عالی سیاسی یمن

دولت تایوان شدیدا ادعاهای چین درباره خود را رد کرده و رزمایش سه روزه اخیر ارتش چین پیرامون این جزیره را که در پی دیدار رئیس تایوان با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در شهر لس آنجلس به اجرا درآمد، محکوم کرد.

بر اساس گزارش تلویزیون دولتی چین، هواپیماهای ارتش این کشور شامل بمب‌افکن اچ-۶ که قادر به حمل بمب‌ هسته‌ای هستند، در ضمن مسلح بودن به گلوله‌های جنگی به همراه کشتی‌های جنگی این ارتش به اجرای "مانور محاصره کامل جزیره تایوان از چند جهت" پرداختند.

از سوی دیگر به گزارش رویترز، همزمان با اینکه تایپه از جهش در تعداد هواپیماهای جنگی حاضر در نزدیکی خود خبر داد، یک ناو هواپیمابر چینی هم به عملیات اجرای گشت‌زنی‌های رزمی نیروهای این کشور در نزدیکی تایوان پیوست.

در گزارش تلویزیون دولتی چین تاکید شد: نیروهای چینی در حوزه تنگه تایوان، شمال غرب و جنوب غرب تایوان و آب‌های شرق تایوان ابتکار عمل برای حمله را به دست گرفته و نهایت استفاده را از مزایای عملکردی خود بردند، مانورهای منعطف را برای تصرف مواضع مطلوب به اجرا گذاشتند و با هدف بازداشتن دشمن با سرعت بالا پیشروی کردند.

فرماندهی حوزه شرقی ارتش آزادی‌بخش خلق چین اعلام کرد، ناو هواپیمابر شاندونگ نیز در رزمایش شبیه‌سازی محاصره کامل تایوان شرکت کرده و جنگنده‌های حاضر روی عرشه خود را فرستاد.

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد، تحرک ۵۹ هواپیما و ۱۱ کشتی نظامی را در نزدیکی خود تشخیص داده است. این وزارتخانه خاطرنشان کرد، از میان آنها، ۳۹ هواپیمای چینی از خط میانی تنگه تایوان عبور کرده و وارد منطقه دفاع هوایی تایوان شدند.

از سوی دیگر، نیروی دریایی ارتش آمریکا هم امروز دوشنبه اعلام کرد، ناوشکن "یو.اس.اس میلیوس" این نیرو که مجهز به موشک هدایت‌شونده است با هدف اجرای عملیات "آزادی دریانوردی" از آب‌های مورد ادعای پکن در دریای چین جنوبی عبور کرد.

در بیانیه نیروی دریایی آمریکا آمده است: این عملیات آزادی دریانوردی در راستای حفظ حقوق، آزادی‌ها و استفاده‌های قانونی مربوط به دریا به اجرا درآمد.

طبق این بیانیه، این کشتی از نزدیکی "جزایر اسپراتلی" عبور کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ناوشکن یو.اس.اس میلیوس در فاصله حدودا ۱۳۰۰ کیلومتر دورتر از محل اجرای رزمایش کشتی‌های جنگی و جنگنده‌های چینی برای سومین روز در نزدیکی تایوان عملیات خود را انجام داد.

چند روز پیش، تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان به دیدار کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در شهر لس‌آنجلس رفت. رزمایش‌های چین، اعتراض تایوان و درخواست واشنگتن برای خویشتنداری را در پی داشت، در حالی که‌ آمریکا گفت: "اقدامات پکن را از نزدیک رصد می‌کند."

دیدار هیأت عمانی و سعودی با رئیس شورای عالی سیاسی یمن

هیأت‌های سعودی و عمانی امروز یکشنبه با «مهدی محمد المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در کاخ ریاست جمهوری در صنعا دیدار کردند.

المشاط در این دیدار از میانجی‌گری عمان و ایفای نقش مثبت آن در نزدیک کردن دیدگاه‌ها و تلاش‌های مربوط به تحقق صلح در یمن قدردانی کرد.

بنا بر گزارش وبگاه «المسیرة»، المشاط بر موضع ثابت صنعا در خصوص صلح عادلانه و شرافتمندانه‌ای که همه ملت یمن خواهان آن هستند و خواسته‌های آن برای آزادی و استقلال را محقق می‌کند، تأکید کرد.

واکنش وزارت خارجه به ورود بمب افکن ها و زیردریایی های آمریکا به خاورمیانه/ هشدار ترامپ درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ اعزام ناوشکن آمریکایی به دریای چین جنوبی/ دیدار هیأت عمانی و سعودی با رئیس شورای عالی سیاسی یمن

رئیس هیأت سعودی نیز به نوبه خود از ایفای نقش مهم و تلاش‌های عمان برای برقراری صلح در یمن و حمایت از صلح و ثبات در این کشور قدردانی کرد.

در این دیدار همچنین «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن و تعدادی دیگر از مقامات این دولت حضور داشتند.

پیشتر «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله گفته بود، «خیلی زود است که مطمئن باشیم مذاکراتی که در صنعاء صورت می‌گیرد، با موفقیت همراه شود؛ اما مشخص است که فضای صلح در منطقه حاکم شده و خوش‌بینی و امیدواری را به وجود می‌آورد.» 

البخیتی در توئیتی نوشت که «دستیابی به صلح شرافتمندانه بین صنعاء و ریاض یک پیروزی برای هر دو طرف است و همه را ملزم می‌کند که از زخم‌ها بگذرند و از تلاش برای ثبت امتیاز از طریق رسانه‌ها، به منظور حفظ فضای صلح اجتناب کنند؛ تا بدین ترتیب هر دو طرف آماده شوند تجربه گذشته را عوض کرده و فصل جدیدی را آغاز کنند.»

رایزنی مقامات سعودی و روسی درباره تحولات منطقه

«ولید بن عبدالکریم الخریجی» معاون وزیر خارجه عربستان سعودی با «سرگئی کوزلوف» سفیر عربستان سعودی روابط دوجانبه و راهکارهای تقویت این روابط به نفع دو کشور را بررسی کردند.

در این دیدار که در مقر وزارت خارجه عربستان سعودی در ریاض برگزار شد، دو طرف تحولات منطقه‌‌ای و بین‌المللی دارای اهتمام مشترک را بررسی کردند.

به نوشته وبگاه «الخلیج اونلاین»، دیدار این دو مقام سعودی و روسی در حالی است که ۱۶ آوریل ۲۰۲۲ «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی در تماس تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه بر حمایت ریاض از تلاش‌هایی که به حل سیاسی بحران اوکراین منجر شود، تأکید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۵
با توجه به ریسک درگیر شدن کشورهای جهان از جمله ایران ، اصلا در حوضه ملک و زمین و سهام سرمایه گذاری نکنید . یک موشک بخوره توی ایران قیمتشون درجا یک‌دهم میشه
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
معومه که از خداته ایران درگیر بشه
اینجا هوا آفاتابیه، آلبانی چطوریه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
فقط طلا
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
فقط آهن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
اتفاقا همه همین فکرو میکنن و گرونتر هم میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
آقایان دلال
همه میدونن دلار و سکه خریدید همه رو به این سمت تشویق میکنید
هیچ درگیری نخواهد شد الکی جو ندید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
ظاهرا خیلی دوست داری ایران درگیر بشه
چقدر سکه و دلار انبار کردی اقا دلال
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
اصلاً نمیدونم ماشین برا چی مردم میخرند وقتی یک دهم این قیمت ام ارزش نداره!! طلا و دلار ارزش پول و نگه میداره ، هر وقت ام بخوای پوله ، فروشش کار یک ثانیه است
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
حوزه درست هست
بعدشم یعنی حتما باید جنگ بشه قیمت ها تعدیل بشه
خدایا خودت به ناتوانان وضعفاء ما رحم کن
سایتان تابناک
سلام – شمایی که از بالا تا پایین تان آتش می گیرد وقتی هموطنی آگهی می زند که ورود افغانی ممنوع آیا واقعا در این کشور زندگی نمی کنید؟! یا اینکه خودتان از نسل افاغنه هستید؟! واقعا مشکلاتی را که در این 40 سالی که از حضور اینان که به بهانه جنگ در کشورشان به کشورمان با این همه مشکلاتی که خودش درگیرش می باشد هجوم آورده را ندیده اید؟!! اگر در دادگستری آشنادارید حتما خواهید فهمید 70 درصد تجاوزات به عنف در کشور توسط اینان صورت می گیرد! تابع هیچ آداب و رسومی نیستند! با فرهنگ ها و متمدنین آنها به کشورهای غربی رفته و یک مشت بی فرهنگ عقب مانده ( که در قرآن نسل آنها را عجوج و معجوج خوانده که به تفسیر علامه طباطبائی احتمال زیاد قوم مغول باشند ) به کشورما آمده اند! اینهمه زورگیری ،قتل ، قاچاق مواد مخدر، و..... را نمی بینید و بی جهت از آنان پشتیبانی می کنید! مسئولان که بخاطر برخی منافع خود ( نه مردم و کشور) از وجود آنها سود می برند و خود وخانواده اشان در کاخهای جلل ایرانی ها را نیز نمی بینند چه برسد به افغانی ها شما ها دیگر چرا نکند شما نیز بالا نشینید؟! راستی تا حال از خود پرسیده اید که چرا این ذهنیت منفی که نسبت به افغانی ها هست نسبت به عراقی ها ، هندی ها و سایرین وجود ندارد؟! بله مردم جنایت این افغاغنه را در طول این 40 سال لمس کرده اند. ای کاش کشور آزادی بودیم که آمار جنایت اینان انتشار می یافت و یا مراکز نظامی به نیابتی بودن آنها نیاز نداشتند ! نگاهی به کشورها اطراف بیندازید که اگر تبعه ای کوچکترین خلافی بکند دیپورت شده و حق ورود ندارد! آیا می دانید ورود افغانی ها به کویت ،عراق و... غدغن است آیا آنها نیز نژاد پرستند؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
بسیار متاسفم. اینقدر نفرت پراکنی نسبت به برادران افغانی! گفته ای ورود افغانی در کویت قدغن است؟ برو ببین چقدر افغانی آنجا مشغول کارند؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
انصاف در قضاوت شرط اصلی انسانیت است. از کدام جنایت افغان ها حرف می زنی؟ این حمعیت انبوه مهاجر جنایت در حد صفر دارند غلو نکن این بدبخت ها به اندازه صد برابر هزینه که بر کشور داشته خدمات انجام داده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
فکر کنم یک چیزی تو سرت خورده حتما به روانپزشک خودت رو معرفی کن
از اینهمه مسائل مهم در کشور چسبیدی به مسائلی که بوی تفرقه و آتش می دهد
مرگ برامریکای فرسوده وروبه زوال وجنایتکاروتروریست وحشی وقانون شکن وضدبشریت حضورامریکا درهرمکانی فقط باعث فسادمیباشدبهتراست امریکا باافکارپنجاه سال پیش خودکه هنوزهم تصورمیکندهمان امریکا میباشدودنیاهمان دنیای پنجاه سال پیش خداحافظی کندوباامریکای فرتوت وفرسوده به صورت واقع بینی رفتارنماید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
شما درست میگی، یعنی امریکا به هرجا برود موجب فساد میشود اما برادران روسی و چینی هرجا بروند، پاکدستی و عدالت را به ارمغان می آورند
نیروی دریایی ارتش آمریکا در بیانیه‌ای از اعزام یک فروند زیردریایی حامل موشک هدایت شونده برای پشتیبانی از ناوگان پنجم ارتش آمریکا مستقر در بحرین به خاورمیانه خبر داد.

اجازه ورود از تنگه هرمز را ندهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
خبراییه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
پیشنهاد میکنم تاریخ افول غزنویان و اوج سلجوقیان در تاریخ را بخوانید. قابل توجه اونهایی که آمریکا را شکست ناپذیر میپندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
هیچ خبری نیست الکی جو ندید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
نگران نباشید چون دریادار شجاع و دلاور، حسین شریعتمداری به تنهایی کلیه ناوهای امریکا را غرق کرده و تنگه هرمز را خواهد بست
میگم چطور شد که بعد از آشتی ایران و عربستان، به یکباره اختلافات حوثی های یمن هم با سعودی ها هم بر طرف شد؟! یعنی اون حرفهایی که حوثی ها راجع به عربستان میزدند ، فقط برای این بود که .....
در صورت جنگ هرکس خودرو انبار کرده و اسم نوشته بیشترین ضرر و میکنه ، حتی ملک جنگم بشه یه زمین سوخته ازش میمونه ، ماشین هیچی ازش نمیمونه! بعدم اگر امریکا حمله کنه ماشین ارزون میشه دیگه..
اخبار غیر رسمی حاکی از آن است که بعد از فرمایشات و انتقادات طرح شده توسط جناب آقای کنعانی، بایدن دچار وحشت شده و از تصمیم خود مبنی بر آوردن زیردریایی های امریکا به منطقا منصرف شده است !!
فکر کنم بد نباشه روسیه و چین و ایران هم یکی دو تا ناو مجهز به سلاح هسته ای با پشتیبانی موشک های قاره پیما به نزدیکی های سواحل آمریکا بفرستند تا آمریکایی ها بفهمند که وقتی یک ناو جنگی در کنار کشورشان است چه حسی خواهند داشت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست