بازدید 12854
با تحولات منطقه و جهان

مذاکره ایران و بحرین برای ازسرگیری روابط / حمله راکتی به پایگاه‌ نیروهای آمریکایی در سوریه/ استقبال صدر اعظم آلمان از توافق ایران و عربستان/ ادعای ترامپ درباره جلوگیری از جنگ جهانی سوم

مذاکره ایران و بحرین برای ازسرگیری روابط، حمله راکتی به پایگاه نیرو‌های آمریکایی در سوریه، استقبال صدر اعظم آلمان از توافق ایران و عربستان، ادعای ترامپ درباره جلوگیری از جنگ جهانی سوم و برگزاری نشست کمیته مشترک حقوقی ایران و کویت، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۶۷۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶ 14 March 2023

مذاکره ایران و بحرین برای ازسرگیری روابط/ حمله راکتی به پایگاه‌ نیروهای آمریکایی در سوریه/ استقبال صدر اعظم آلمان از توافق ایران و عربستان/ ادعای ترامپ درباره جلوگیری از جنگ جهانی سوم

بین الملل تابناک: مذاکره ایران و بحرین برای ازسرگیری روابط، حمله راکتی به پایگاه نیرو‌های آمریکایی در سوریه، استقبال صدر اعظم آلمان از توافق ایران و عربستان، ادعای ترامپ درباره جلوگیری از جنگ جهانی سوم و برگزاری نشست کمیته مشترک حقوقی ایران و کویت، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

مذاکره ایران و بحرین برای ازسرگیری روابط

«اسپوتنیک» به نقل از این منابع که به نامشان اشاره نکرده، اعلام کرد: رایزنی‌هایی که تاکنون بین دو کشور در حال انجام است، در سطح دو جانبه و بدون میانجی‌گری طرف‌های دیگر بوده و پیش‌بینی می‌شود ،در صورت توافق بر سر همه موضوعات مورد اختلاف، نتایج به زودی اعلام شود.

"ممدوح الصالح" نماینده مجلس بحرین در گفت وگو با اسپوتنیک، پاسخی به پرسش این خبرگزاری در خصوص این که رایزنی‌های تهران و منامه به کجا رسیده و نیز ماهیت کمیته  چه بود، نداد؛ اما گفت: می توانم بگویم که تلاش‌های خوبی برای بازگشت روابط وجود دارد، به زودی این مسأله نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: ایران و بحرین این توان را دارند که مذاکرات را مستقیم و بدون نیاز به طرف سوم رهبری کنند.

الصالح گفت: اولویت کشورش روابط با همسایگان مبتنی بر برادری و تعهد به عدم دخالت در امور داخلی آنهاست.

وی اضافه کرد: بحرین پس از بررسی همه موضوعات با ایران، توجه ویژه‌ای به افتتاح سفارت خود در تهران و ازسرگیری پروازها بین دو کشور دارد.

این نماینده پارلمان بحرین اظهار کرد: اقدامات در آینده نزدیک، موضوعات باقی مانده میان ایران و بحرین را بررسی می‌کنند. بحرین همواره به دخالت نکردن در امور داخلی هیچ یک از کشورهای عربی تأکید دارد.

الصالح افزود: هیأت پارلمانی ایرانی روز دوشنبه به بحرین آمد و دو کشور برای گشایش بیشتر افق همکاری ابراز کرده اند.

اظهارات نماینده بحرینی در حالی بیان می شود که "ناصر کنعانی" سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز دوشنبه در پاسخ به سوالی درباره تاثیر توافق صورت گرفته بین ایران و عربستان بر روابط تهران و منامه گفت: ازسرگیری روابط سیاسی ایران و عربستان سعودی، نشان دهنده موثر و موفق بودن راهکار دیپلماتیک برای رفع سوء تفاهم ها و گام گذاشتن در مسیر جدید برای توسعه مناسبات بر مبنای منافع و مصالح مشترک است.

وی با بیان این که توافق صورت گرفته با  بازخوردهای بسیار مثبتی همراه بود و  تعداد قابل توجهی از کشورها در حوزه های مختلف جغرافیایی از جمله کشورهای منطقه ای از این موضوع استقبال کردند، تصریح نمود: روابط ایران و بحرین نیز از این قاعده مستثنی نیست. اراده سیاسی جمهوری اسلامی ایران تاکید بر همسایه محوری و گسترش مناسبات با کشورهای همسایه و کشورهای حوزه آسیاست. خوشبختانه با فضای مثبتی که ما در منطقه شاهدیم، این تحول مثبت می‌تواند در ارتباط با دیگر کشورهای منطقه از جمله بحرین هم اتفاق بیفتد؛ بنابراین، باید به مسیر دیپلماسی اعتماد بیشتری بکنیم و در این مسیر گام برداریم.

حمله راکتی به پایگاه‌ نیروهای آمریکایی در سوریه

ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا مدعی شد، پایگاه نیروهایش در شرق دیرالزور در شمال شرق سوریه، هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

به گزارش سومریه نیوز، ائتلاف بین‌المللی که مدعی مقابله با داعش است، در بیانیه‌ای اعلام کرد، دو راکت ۱۰۷ میلی متری نیروهای ائتلاف را در شرق دیرالزور هدف قرار دادند.

مذاکره ایران و بحرین برای ازسرگیری روابط/ حمله راکتی به پایگاه‌ نیروهای آمریکایی در سوریه/ استقبال صدر اعظم آلمان از توافق ایران و عربستان/ ادعای ترامپ درباره جلوگیری از جنگ جهانی سوم

در این بیانیه بدون ارائه جزئیات بیشتر آمده است: این نوع حملات نیروهای ائتلاف و نیروهای هم‌پیمان و ساکنان منطقه را در معرض خطر قرار می‌دهد و ثبات و امنیت را در دو بخش سوریه و منطقه از بین می‌برد.

استقبال صدر اعظم آلمان از توافق ایران و عربستان

صدر اعظم آلمان دوشنبه شب به وقت تهران، از توافق ایران و عربستان سعودی در برقراری دوباره روابط دیپلماتیک استقبال کرد.

به گزارش «رویترز»، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان در نشست خبری با «لوتی تشرینگ»، نخست وزیر بوتان در شهر «برلین» گفت: «خوب است که عربستان سعودی و ایران می‌خواهند روابط خصمانه کمتری با یکدیگر داشته باشند.»

صدر اعظم آلمان در سخنان خود به نقش محوری چین در شکل گیری توافق ایران و عربستان هیچ اشاره‌ای نکرد.

مذاکره ایران و بحرین برای ازسرگیری روابط/ حمله راکتی به پایگاه‌ نیروهای آمریکایی در سوریه/ استقبال صدر اعظم آلمان از توافق ایران و عربستان/ ادعای ترامپ درباره جلوگیری از جنگ جهانی سوم

بر اساس این گزارش، ایران و عربستان سعودی پس از مذاکراتی چند روزه در پکن، جمعه گذشته در بیانیه‌ای از ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان دو کشور و بازگشایی سفارتخانه‌ها طی چند ماه آینده خبر دادند که مورد استقبال کشورهای زیادی قرار گرفت. چین که میزبانی این مذاکرات را بر عهده داشت، تصمیم ایران و عربستان سعودی برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک را «پیروزی صلح» خواند.

به دنبال این تحول دیپلماتیک، نشریه «داون» در تحلیلی در این رابطه نوشت، از زمان انقلاب تاکنون روابط ایران و عربستان سعودی به تناوب گرم و خصومت آمیز بوده و تنش‌زدایی سعودی-ایران پتانسیل ایجاد ثبات در همه این کشورها به ویژه یمن را دارد. 

ادعای ترامپ درباره جلوگیری از جنگ جهانی سوم

رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنانی مدعی شد که او تنها نامزد انتخابات ۲۰۲۴ کشورش است که می‌تواند از جنگ جهانی سوم پیشگیری کند.

به گزارش وب‌سایت نیوزویک، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، دوشنبه در یک کمپین انتخاباتی در ایالت آیوا گفت که هیچ‌گاه جهان تا این حد در معرض خطر نبوده است. او همچنین مدعی شد که جو بایدن، رئیس‌جمهوری دموکرات کنونی آمریکا، روسیه را درست در آغوش چین انداخته است.

او گفت: چنین چیزی غیر قابل قبول است. اگر کودکی باشید که تاریخ بخواند هم، اولین چیزی که متوجه می‌شوید، این است که شما هرگز نمی‌خواهید چین و روسیه در کنار هم باشند و تشکیل ائتلاف دهند. بایدن چنین کاری کرد. دولت بایدن روسیه را درست در آغوش چین انداخت. اکنون آنها اتحاد بزرگ قشنگی دارند. برای چین مثل آب خوردن و خیلی ساده بود.

دونالد ترامپ همچنین قول داد تا از وقوع یک جنگ جهانی جدید جلوگیری کند و بعد با تشویق هوادارانش مواجه شد.

ترامپ گفت: من اینجا در مقابل شما ایستاده‌ام و تنها نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هستم که می‌توانم چنین قولی به شما بدهم؛ من از وقوع جنگ جهانی سوم جلوگیری می‌کنم. برای اینکه واقعا باور دارم، شما در حال حرکت به سمت جنگ جهانی سوم هستید.

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا سپس گفت که فردی را در خارج از مراسم دیده که کلاهی بر سر داشت که روی آن نوشته بود: «در مورد همه چیز، حق با ترامپ بود.» او گفت که پیام روی آن کلاه «درست» است و ادعا کرد که نظرات قبلی او در مورد خط لوله نورد استریم ۲ توانایی‌های پیشگویانه او را ثابت کرده است.

ترامپ پیشتر در این سخنرانی هم گفت که دولت بایدن نمی‌تواند «درست صحبت کند» و این کشور را به سمت یک جنگ هسته‌ای سوق خواهد داد که «احتمالاً می‌تواند به جهان پایان دهد.»

دولت ترامپ گفت: با این دولت، ما در نهایت به جنگ جهانی سوم می‌رسیم، زیرا آنها درست صحبت نمی‌کنند. آنها وقتی باید خوب رفتار کنند، سخت رفتار می‌کنند، وقتی باید سختگیری کنند، خوب رفتار می‌کنند. راستش را بخواهید، آنها نمی‌دانند دارند چه غلطی می‌کنند. ما در نهایت بر سر این چیزها از یک جنگ جهانی سر درمی‌آوریم. این یک جنگ هسته‌ای خواهد بود. بنابراین، این مانند یک جنگ جهانی دوم نیست، اینطور که ما تانک‌ و تفنگ داشته باشیم و به دنبال یکدیگر برویم. این سطحی است که احتمالاً جهان را به پایان می‌رساند و ما مردمی داریم که نمی‌دانند در حال انجام چه کاری هستند.

ترامپ همچنین به هوادارانش گفت که پیروزی او در سال ۲۰۲۴ منجر به پایان ناگهانی جنگ روسیه و اوکراین خواهد شد؛ جنگی که بیش از یک سال طول کشیده و هیچ نشانه‌ای مبنی بر احتمال مذاکره برای توافق صلح وجود ندارد.

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا پیشتر هم گفت، رایزنی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه تنها چیزی است که برای پایان دادن سریع به این جنگ لازم است.

این نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا افزود: اندکی پس از پیروزی در ریاست جمهوری، من این جنگ فاجعه‌بار میان روسیه و اوکراین را حل و فصل خواهم کرد. فقط ۲۴ ساعت طول خواهد کشید، البته ممکن است کمتر از آن هم تمام شود.   

این رئیس پیشین کاخ سفید، همچنین دوشنبه مایک پنس، معاون سابق خودش را بابت خشونت‌های مرتبط با حمله هوادارانش به کنگره در تاریخ شش ژانویه ۲۰۲۱ مقصر دانست و گفت: اگر پنس آرا را برای قانونگذاران نمی‌فرستاد، مشکل شش ژانویه پیش نمی‌آمد. شما می‌توانید او را بابت شش ژانویه سرزنش کنید.

سخنان ترامپ در حالی مطرح می‌شود که پنس برای چندمین بار روز یکشنبه تکرار کرد که قدرت ابطال انتخابات را نداشته است. او همچنین گفت: تاریخ دونالد ترامپ را مقصر خواهد دانست.

برگزاری نشست کمیته مشترک حقوقی ایران و کویت 

مذاکرات و رایزنی‌های حقوقی جمهوری اسلامی ایران و کویت در تهران برگزار شد.

هیأت‌های ایران و کویت به ریاست «رضا نجفی» معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و «منصور عیاد العتیبی» قائم مقام وزیر امور خارجه کویت، روز (دوشنبه) ۲۲ اسفند ماه مذاکرات و رایزنی‌های لازم را در راستای افزایش تعاملات حقوقی، سیاسی، امنیتی و توسعه همه جانبه همکاری‌های مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و دولت کویت و تقویت ایمنی و امنیت دریانوردی و ثبات در منطقه انجام دادند. 

در نشست کمیته مشترک حقوقی دو کشور ـ که به میزبانی معاون امور  حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد ـ آخرین وضعیت روابط حقوقی و مرزی در زمینه تحدید حدود دریایی و بهره برداری از مناطق مشترک مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

دو هیأت توافق کردند که رایزنی‌های حقوقی را منظم ادامه داده و دور بعدی مذاکرات در کویت برگزار شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳۳
مذاکره ایران و بحرین برای ازسرگیری روابط


برجام ۲ شروع شده
فقط اگر روحانی این حرف را میزد جناح مقابل فقط و فقط چون روحانی گفته آسمان و ریسمان می بافتند که بگویند نه نیازی نیست


۷سال فرصت سوزی برای برجام منطقه ای


تاسف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
بی ربط
ناشناس
| - |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
من به آقای رئیسی رای ندادم و از ایشان هم هیچ دفاعی ندارم
اما این همه ناحق گویی برای چیست؟
آقای روحانی برای برقراری روابط خارجی از هر رئیس جمهور دیگری بیشتر دستش باز بود
مگر ظریف با کری دست نداد؟
مگر در مذاکرات برجام تمام خطوط قرمز را رد نکردند؟
مگر در روابط با اروپا محدودیتی داشتند؟
آقای روحانی تحت هیچ شرایطی تمایل نداشتند با بلوک شرق و کشورهای مستقر در شرق رابطه خاصی داشته باشند و تمام فرصت ها را در غرب دیدند، اما نتیجه ای حاصل نشد
در حال حاضر ایران داره موشک میسازه، پهپاد میسازه و روابطش هم با همسایه ها داره اکی میشه، در زمان آقای روحانی صراحتا دولت میگفت موشک آزمایش نکنید که ما روابطمون با غرب شکرآب نشه
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
شماها یادتون نیست مجلس میلی چه مصوباتی را داشت و چه یقه هایی را پاره کردند که روحانی توافق نکنه
از روحانی هم خیری ندیدیم
رییسی هم خیری نداره
من موندم چرا با مردم بازی میکنن
ناشناس
| Czechia |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
جواب ۱۳۰۹:
صاحب کامنت اصلی کاملا درست می‌گوید
سیاست روحانی بر مبنای روابط خارجی عزتمند بود
بله برجام را حاصل کردند و همان روحانی در پیام نوروزی همان سال گفت برویم سراغ برجام منطقه ای
یادتان نیست؟مراجعه کنید فایلهای تصویری اش موجوده
و بلافاصله جناح راست با این حرف ایشان به مخالفت برخواستند.
برجام ۱ و برجام ۲ مکمل هم بودند و اگر همزمان انجام شده بود ایران بسیار شرایطش با الان متفاوت میبود.
فرمودید تست موشکی نمی کردند ببخشید تست موشک عماد در ۱۹ مهر ۹۴ قبل از شروع رسمی برجام چه بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شما هنوز هم روی روحانی الرژی دارید
روحانی گفته برجام ۲ یا برجام منطقه ای هم برویم انجام دهیم خوب یعنی چی؟؟؟؟
یعنی با عربستان و بحرین و امارات وکویت تعامل مثبت یعنی همین تیتری که صفحه زده مذاکره با بحرین بر سر آغاز روابط ، یعنی ۷ سال پیش می‌شده این کار را انجام داد

حالا دوباره عده ای میگویند دست ظریف باز بود درصورتی که باید با اجازه مقامات باشد و مثلا بارها حتی مرحوم ایت الله هاشمی گفتند به ایشان اجازه بدهند شخصا میروند عربستان تا کدورتهای بعد از مرگ ملک عبدالله که در نماز جمعه برای فوت او شکر گذاری عده ای کردند را رفع کند بدون واسطه چین


التماس تفکر
مثل اینکه چین بد جوری زهر چشم نشان داده است واهل شوخی هم نیست . تامین منافع چین بدون آتش افروزی در منطقه.
پاسخ ها
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
حداقل خوبیش اینه که اگه قراره منافع کسی تامین بشه بهتره منافع اونی تامین بشه که بدون آتش افروزیه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
پس انقلابیون بحرینی چی میشن؟؟
اقايون دلواپسا بعد از ١٠ سال گند زدن به مملكت تازه فهميدن بايد با دنيا مذاكره كنيم با همسايه ها روابط داشته باشيم خدا رحمت كنه اقاي هاشمي رو ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
چه میکنن این دانشگاه امام صادقی ها
جالبه تا دیروز ال سعود و بحرین حرامی بودند
یکسری متوهم خود تحقیر شروع کردند به اینکه چین به ایران فشار آورده اما یادشون‌ رفته که اربابتون امریکا نتونست فشار بیار حالا چین که جای خود داره و در ضمن برجام مرده و روحانی برکنار و آنقدر برجام برجام نکنند این خود تحقیران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
مگه نمیگین برجام مرده؟؟؟؟پس چرا برای برگشت به اون التماس میکنید؟؟؟؟چرا میخواین نعمتها(تحریم ها)را بردارید؟؟؟
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
پسر جان همین توافق با عربستان نیز پشت پرده آن آمریکاست چین اصلا در حد و اندازه این حرف ها نیست خواستن بهانه آبرومندی برای عقب نشینی داشته باشه به چین واگذار کردن
قسم می‌خورم ازسرگیری روابط با عربستان و بحرین و کلا تغییر ناگهانی سیاست‌های خاورمیانه‌ای یک ذره در راستای منافع ملی نبوده است. دلیلش کاملا مشخصه
پاسخ ها
ناشناس
| Czechia |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
در زمان آقایان هاشمی رفسنجانی و احمدی نژاد که جهش های ارزی داشتیم با با عربستان رابطه داشتیم
اینکه عده ای بگویند رابطه با عربستان سبب ارزان تر شدن دلار است یکی از بی ربط ترین صحبتهای ادعایی است
قیمت ارز یک کشور به تورم و میزان نقدینگی وبیکاری و المانهای زیاد اقتصادی ربط دارد
اقای ظریف یاد بگیر فقط چسبیدید بودید به اروپا
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
شما که خوب از روحانی یاد گرفتید مذاکره را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
جوجه را اخر پائیز میشمارند
این پاسخ به کسانی است که میگفتند چرا در زمان روحانی آزمایش موشکی انجام دادید تا آمریکا از برجام خارج شود.
در حال حاضر آزمایش موشکی انجام میشود، غنی سازی میشود، پهپاد صادر میشود، روابط خارجی هم از سرگرفته شد
دوستداران دولت رحانی کجایند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
الان‌ همه این کارهایی که گفته میشه‌ ولی‌ بقیمت‌ زندگی و معاش‌ مردم‌
یا نمیفهمید‌ واقعا‌ یا خیلی‌ بی‌ دین‌ و خدا‌ هستید‌ .
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
پس این همه کرنش و نرمش قهرمانانه که در برابر آژانس و عربستان و بحرین انجام شده ماله زمان خواجه حافظ شیرازی است؟؟؟؟!!!!!
حالا که با عربستان توافق شده است. نباید برای شروع روابط با بحرین عجله داشت. تا در آینده بحرین نتواند در ارتباط با روابط با ایران به دنباله روی از عربستان ادامه دهد. بداند که اگر بخواهد بخاطر عربستان با ایران قطع رابطه کند.اما ارتباط با عربستان به معنی ارتباط با بحرین نخواهد بود.
به امید برقراری روابط با مصر .....
چرا خودتان را گول میزنید ازبعد مرگ اغامحمد خان قاجار روسیه جرات کرد ایران را به بازی بگیرد و در نهایت شد انچه شد و ۱۷ شهر قفقاز را گرفت و در ضمن کلی پول هم از ایران گرفت وتا به امروز هیچ کمکی برای ایران نبوده همیشه روسو فیل ها مسبب بد بختی این کشور بوده اند روسیه چه صنعت پیشرفته ای غیر از وسایل کشتار جمعی دارد و از
نظر صنایع دیگر و حتی کشاورزی هیچ ابدا امروزی ندارد بعد از چند دهه هنوز راکتور بوشهر پا در هواست راستی تا بحال چقدر پول از ما بخاطر این راکتور گرفته.تازه این راکتور مثل ماشین قدیمی است که باید هل داد تا روشن شود و دوباره از کار بیافتد
چین هنوز نیامده یادمان نرفته که سخنگوی ایرانی را دعوا کرد
پادشاهی بحرین استقلال ندارد و برقراری روابط با سعودی به معنی برقراری رابطه با پادشاهی بحرین است. اما مردم بحرین ایرانی محسوب می شوند
اخه عربستان و بحرین چقدر در معادلات دنیا نقش داره که شما این همه شلوغش کردین ؟ تازه هنوز معلوم نیست در چه زمینه هایی و در چه سطحی به توافق رسیدن ؟ بله اگه این توافقات در راستای مقدمه چینی برای احیای برجام و ارتباط خوب با دنیا باشه میتونه موثر باشه در غیر این صورت ارزش چندانی نداره.
یکی نیست این ترامپ را خفه کنه؟!
بسیار خرسندیم که بعد از عربستان، زمینه برای ایجاد روابط با بحرین نیز مهیا می گردد.
اگر این سیاست خردمندانه حاج ابراهیم رییسی به همین نحو ادامه پیدا کند (در حالیکه قبلا از مخالفین دو آتشه عربستلن و بحرین بودند) ، انشاالله بزودی شاهد فرود هواپیمای حامل نتانیاهو در فرودگاه مهرآباد خواهیم بود تا برای دیدار با مسئولین ایرانی به تهران بیاید و برای کوری چشم آمریکا، حتما هم از او پذیرایی گرمی خواهد شد !
چه زندگی های که نابود شد،کی جوابگو
سریال نرمش های قهرمانانه یکی پس از دیگری آغاز شده

یا می دانستند عاقبت عقب نشینی می کنند یا نمی دانستند
اگر می دانستند چرا این همه هزینه برای کشور درست کردند؟ اگر نمی دانستند صلاحیت پست و مقام ندارند و باید برکنار شوند.
پس لنگامون با نان خشگ فعلا بذاریم کنار
هر جا نام برجام است نام ظریف میدرخشد.
شما اگه میخواهید مذاکره کنید چرا با برجام ظریف و روحانی مذاکره میکنید؟ بروید یک برجام جدید بنویسد و ۶ کشور را یک جا جمع کنید ببینید اصلا میایند خدمتتان ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی