بازدید 11170
با تحولات منطقه و جهان

هشدار سیاستمدار آمریکایی درباره بروز فاجعه در اسرائیل / آغاز دوباره درگیری در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان / افشای دروغ گویی نتانیاهو درباره آمادگی برای حمله به ایران/ سفر وزیر دفاع آمریکا به اردن

هشدار سیاستمدار آمریکایی درباره بروز فاجعه در اسرائیل، آغاز دوباره درگیری در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان، افشای دروغ‌گویی نتانیاهو درباره آمادگی برای حمله به ایران، سفر وزیر دفاع آمریکا به اردن و یورش پلیس پاکستان برای بازداشت «عمران خان»، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۶۶۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴ 06 March 2023

هشدار سیاستمدار آمریکایی درباره بروز فاجعه در اسرائیل/ آغاز دوباره درگیری در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان/ افشای دروغ گویی نتانیاهو درباره آمادگی برای حمله به ایران/ سفر وزیر دفاع آمریکا به اردن

بین الملل تابناک: هشدار سیاستمدار آمریکایی درباره بروز فاجعه در اسرائیل، آغاز دوباره درگیری در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان، افشای دروغ‌گویی نتانیاهو درباره آمادگی برای حمله به ایران، سفر وزیر دفاع آمریکا به اردن و یورش پلیس پاکستان برای بازداشت «عمران خان»، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

هشدار سیاستمدار آمریکایی درباره بروز فاجعه در اسرائیل

مایکل بلومبرگ، شهردار پیشین نیویورک و تاجر یهودی، تأکید کرد که کابینه نتانیاهو، نخست وزیر رژیم موقت صهیونیستی، ضررهای زیادی به ائتلاف های این رژیم وارد کرده است.

شبکه خبری المیادین به نقل از بلومبرگ گزارش داد، کابینه نتانیاهو همچنین «امنیت، اقتصاد و نظام سیاسی اسرائیل را با خطر مواجه کرده است. اسرائیل به سمت فاجعه در حرکت است.»

وی با اشاره به حجم حمایت های آمریکا از رژیم صهیونیستی ـ که طی دو دهه اخیر افزایش یافته است ـ نسبت به آینده این رژیم ابراز نگرانی کرد و گفت: این مساله (نگرانی) باعث شده است که برای نخستین بار در سیاست داخلی اسرائیل دخالت کرده و از کابینه و سیاست های آن، انتقاد کنم.»

این سیاستمدار آمریکایی درباره طرح نتانیاهو برای تغییر در سیستم قضایی این رژیم هم تأکید کرد: کابینه در تلاش است، نقش و عملکرد دستگاه قضا را در اسرائیل خنثی کند. بر اساس قانونی جدید پیشنهادی، یک اکثریت اندک در کنست قادر خواهند بود، احکام دادگاه عالی را نقض و علیه حقوق فردی، اعمال زور کنند.

هشدار سیاستمدار آمریکایی درباره بروز فاجعه در اسرائیل/ آغاز دوباره درگیری در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان/ افشای دروغ گویی نتانیاهو درباره آمادگی برای حمله به ایران/ سفر وزیر دفاع آمریکا به اردن

بلومبرگ خاطرنشان کرد: احساس ضرر اقتصادی عملا در اسرائیل آغاز شده است. ریزش شکِل (پول رژیم صهیونیستی) هم هویداست. بسیاری از سرمایه‌گذاران هم علنی علیه پیشنهاد کابینه سخن گفتند.

وی با بیان اینکه امنیت این رژیم مبتنی بر رابطه با آمریکاست که باید حفظ شود، خاطرنشان کرد، اگر این رابطه حفظ نشود، «خسارت ویرانگری برای امنیت اسرائیل است، به راهکار مسالمت‌آمیز جنگ با مردم فلسطین، آسیب خواهد زد و امنیت اسرائیل را به خطر خواهد انداخت.

روند اعتراضات به سیاست‌های بنیامین نتانیاهو مدتی است، به درون نهادهای نظامی و امنیتی نیز کشیده شده و روز به روز گسترده‌تر می‌شود و افسران و نظامیان بیشتری اعلام می‌کنند که دیگر حاضر به خدمت نظامی نیستند.

۱۸۰ افسر اسکادران نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نیز پیشتر در نامه‌ای به فرماندهانشان اعلام کرده بودند که در اعتراض به قانون «اصلاحات قضایی» از ادامه خدمت نظامی انصراف خواهند داد.

در این راستا هفته گذشته هم ۱۰۰  افسر یگان «عملیات ویژه» سازمان اطلاعات نظامی ارتش صهیونیستی (امان) در نامه‌ای اعلام کردند که در صورت تصویب کامل طرح نتانیاهو، از ادامه حضور در ارتش انصراف خواهند داد؛ یگانی که مسئول مدیریت و اجرای عملیات‌های نظامی خارج از فلسطین اشغالی است.

کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو در چهارم ژانویه سال جاری میلادی، طرحی برای اصلاح نظام قضایی این رژیم ارائه کرد. نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با آنچه آن را «اصلاح نظامی قضایی» نامیده، از محاکمه فرار کند.

آغاز دوباره درگیری در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان

 رسانه های جمهوری آذربایجان اعلام کردند، درگیری نظامیان ارمنی و آذری در پی شلیک یک گروه نظامی وابسته به ارمنستان در نزدیکی شهر شوشا رخ داده که منجر به تلفات نیروهای دو طرف شده است.

 آپا خبرگزاری رسمی جمهوری آذربایجان مدعی شد که نیروهای ارمنی در روستای خلفلی از توابع شهر شوشا، قصد انتقال سلاح و مهمات از ارمنستان به شهر خانکندی مرکز قره‌باغ را داشتند که ممانعت نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان، منجر به درگیری مسلحانه دو طرف شد.

این رسانه از کشته شدن سه نیروی نظامی ارمنستان خبر داد و بدون اشاره به شمار زخمی‌ها و کشته شدگان طرف آذری اعلام کرد که در این درگیری چند نظامی آذری نیز کشته شده‌اند.

هشدار سیاستمدار آمریکایی درباره بروز فاجعه در اسرائیل/ آغاز دوباره درگیری در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان/ افشای دروغ گویی نتانیاهو درباره آمادگی برای حمله به ایران/ سفر وزیر دفاع آمریکا به اردن

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در پی این درگیری نظامی در وبسایت خود، اعلام کرد که در جریان تیراندازی متقابل، نیروهای دو طرف متحمل تلفات و مجروحاتی شدند.

این وزارتخانه، طرف ارمنی را بار دیگر به اقدامات تحریک‌آمیز متهم و اعلام کرد که نیروهای ارمنی در داخل اراضی جمهوری آذربایجان و دور از محل ماموریت نیروهای حافظ صلح روسیه در حال انتقال محموله نظامی به خانکندی مرکز قره باغ بودند که این درگیری رخ داد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه خواست تا اجرای بندهای بیانیه سه جانبه آتش بس جنگ دوم قره‌باغ را بدون قید و شرط و کامل تضمین کند.

این وزارتخانه مسیر لاچین ـ خانکندی را تنها جاده قابل استفاده برای مقاصد صلح‌آمیز برای ارامنه ساکن در شهر خانکندی مرکز قره‌باغ عنوان کرد و هر گونه حمل و نقل و تردد نظامیان و سایرین در مسیرهای خارج از این جاده را غیرقابل قبول خواند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان همچنین با ادعای مین گذاری شدن بسیاری از مناطق قره باغ توسط ارامنه و انتقال سلاح به مرکز این منطقه مورد مناقشه اعلام کرد: درگیری نظامی امروز بار دیگر نشان داد که آذربایجان نیازمند ایجاد پاسگاه مناسب در جاده لاچین - خانکندی است.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز خواستار احداث پاسگاه کنترل در مرز بین آذربایجان و ارمنستان به ویژه در جاده لاچین ـ خانکندی شد و ارمنستان را به ادامه سیاست تحریک‌آمیز، اشغالگرانه و تجاوزکارانه متهم کرد.

به گزارش آپا، این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای مدعی شد: دیدگاه ارمنستان در مورد دستور کار صلح چیزی جز ریاکاری نیست و ارمنستان علاقه‌ای به برقراری صلح و امنیت در منطقه ندارد.

این وزارتخانه خواستار ایجاد پاسگاه ایست بازرسی در جاده لاچین – خانکندی شد و بار دیگر ارمنستان را به انتقال محموله‌های نظامی به مرکز قره‌باغ برای ایجاد درگیری و ادامه سیاست تجاوزکارانه و تروریستی متهم کرده و تمام مسئولیت این اتفاقات را متوجه مقامات نظامی و سیاسی ارمنستان عنوان کرد.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه خود، خواستار اجرای بیانیه سه‌جانبه آتش بس جنگ دوم قره باغ، توقف انتقال غیرقانونی سلاح و مهمات به این منطقه، توقف مین گذاری اراضی و خروج فوری نیروهای مسلح ارمنستان از خاک آذربایجان شد.

هنوز مقامات ارمنستان نسبت به درگیری امروز در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ واکنشی نشان نداده‌اند، ولی شواهد نشان می‌دهد که محدودیت ایجاد شده برای تردد ارامنه ساکن شهر خانکندی مرکز قره‌باغ در جاده خانکندی ـ لاچین ـ ارمنستان علت درگیری امروز بوده است.

رسانه‌ها امروز اعلام کردند که برای هشتاد و چهارمین روز محدودیت تردد در جاده لاچین ـ خانکندی قره‌باغ از طرف نیروهای آذربایجان به رغم حکم دیوان بین‌المللی دادگستری همچنان ادامه دارد.

جمهوری آذربایجان از حدود سه ماه پیش با بستن جاده لاچین ـ خانکندی، عملا تردد ارامنه بین شهر خانکندی و خاک ارمنستان از مسیر جاده لاچین را به بهانه مقابله با تخریب محیط زیست و غارت منابع طبیعی خود به شدت محدود کرده است.

مقامات باکو با سازماندهی افرادی با نام فعالان محیط زیست، مدعی انتقال سلاح و ملزومات نظامی و نیز بهره‌برداری غیرقانونی ارامنه ساکن قره‌باغ از ذخایر طبیعی و معدنی این منطقه از جمله ذخایر طلا و منابع جنگلی و انتقال آن به ارمنستان هستند ولی این ادعا از سوی مقامات ایروان رد شده است.

ارمنستان، جمهوری آذربایجان را به مسدود کردن تعمدی جاده لاچین ـ خانکندی بر خلاف مفاد توافق‌نامه آتش بس سه جانبه جنگ دوم قره‌باغ متهم و اعلام کرده است که جمهوری آذربایجان جمعیت ارمنی ساکن خانکندی را گروگان گرفته تا به اهداف خود در خصوص مناقشه قره‌باغ برسد.

جمهوری آذربایجان طی سه ماه گذشته اعلام کرده که گذرگاه لاچین برای عبور و مرور غیرنظامیان باز است؛ اما ارمنستان مدعی است که مقامات باکو با سازماندهی عوامل خود تحت عنوان نیروهای مدنی و فعالان محیط زیست، مانع از انتقال سوخت، مواد غذایی و اقلام پزشکی به شهر خانکندی شده و به این طریق، موجب فراهم شدن بستر فاجعه انسانی در این منطقه شده‌اند.

پس از جنگ پاییز سال ۲۰۲۰ بین جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان معاهده آتش بس سه جانبه ای بین روسیه ـ جمهوری آذربایجان ـ ارمنستان امضا شد اما تکلیف خانکندی مرکز قره‌باغ به صورت نامشخص رها شد.

بر اساس یکی از مفاد آتش بس سه جانبه، طرفین متعدد به ایجاد گذرگاه بین خانکندی و خاک ارمنستان از طریق شهر لاچین و نیز گذرگاه بین بخش شرقی خاک جمهوری آذربایجان به سمت نخجوان شدند که از همان ماه‌های نخست، گذرگاه لاچین برای طرف ارمنستان باز شد ولی ارمنستان تاکنون در خصوص ایجاد گذرگاه جدید بین بخش شرقی و خاک جمهوری خودمختار نخجوان اقدامی نکرده و این موضوع را خارج از تعهد امضا شده عنوان می‌کند.

پس از جنگ دوم قره‌باغ در سال ۲۰۲۰ که با قرارداد آتش بسی به میانجیگری روسیه به پایان رسید، سه تا شش هزار نیروی حافظ صلح روسی در منطقه حاضر شده و تلاش خود را برای برقراری آتش بس بین طرفین آغاز کردند، ولی در سی ماه گذشته، آتش بس بین طرف آذری و ارمنی بارها نقض شده است.

افشای دروغ گویی نتانیاهو درباره آمادگی برای حمله به ایران

«یائیر لاپید»، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی و یکی از سران احزاب اپوزیسیون در فلسطین اشغالی، در پیامی که در صفحه توییتری خود انتشار داد، فاش کرد، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل، درباره آمادگی برای هر گونه حمله به ایران، دروغ می‌گوید.

لاپید در این پیام به نتانیاهو هشدار داد: «اگر نتانیاهو از دروغ گفتن درباره آمادگی در موضوع ایران دست برندارد، من مجبور خواهم بود تمام شکاف‌ها و غفلت‌هایی را که او مسئول آن بود، توضیح دهم تا زمانی که او را جایگزین کنیم.»

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی سپس در ادامه به نتانیاهو توصیه کرد که کمتر حرف بزند و در این باره گفت: «من به او پیشنهاد می‌کنم که کمتر در مورد موضوع صحبت و مهم‌تر از همه بیشتر عمل کند.»

هشدار سیاستمدار آمریکایی درباره بروز فاجعه در اسرائیل/ آغاز دوباره درگیری در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان/ افشای دروغ گویی نتانیاهو درباره آمادگی برای حمله به ایران/ سفر وزیر دفاع آمریکا به اردن

اعتراف این مقام صهیونیست در شرایطی مطرح شده که نتانیاهو اخیراً لفاظی‌ها درباره اقدام نظامی علیه تأسیسات هسته‌ای ایران را تشدید کرده و روز گذشته (یکشنبه) نیز به اظهارات «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که هرگونه حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را غیرقانونی خوانده بود، واکنش نشان داد و گفت: «گروسی فردی شایسته است که حرف‌های بی‌ارزشی مطرح کرده.»

لاپید تنها کسی نیست که به ناتوانی رژیم صهیونیستی در مقابل ایران اعتراف کرده و پیش از این نیز شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در گزارشی ضمن اذعان به اینکه انبار موشک‌های تل‌آویو در درگیری اخیرش با مقاومت فلسطین خالی شده، تاکید کرد، «بنیامین نتانیاهو» هیچ‌گاه توان اقدام نظامی علیه ایران را نداشته و نخواهد داشت.

«گیل تماری» تحلیلگر روابط خارجی شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در پاسخ به سوال مجری این شبکه مبنی بر اینکه «آیا اسرائیل آماده حمله به ایران است؟»، گفت: «یک منبع دیپلماتیک ارشدی که با او صحبت کردیم، به ما گفت که برداشت ما از ادعاهای نتانیاهو این است که اسرائیل اکنون آماده حمله به ایران نیست و گزینه نظامی موثری که بتواند برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند، ندارد.»

سفر وزیر دفاع آمریکا به اردن

«لوید آستین»، وزیر دفاع ایالات متحده که به عنوان بخشی از یک سفر منطقه‌ای شامل مصر و فلسطین اشغالی، امروز وارد اردن شده است، گفت که ایالات متحده به دنبال توسعه روابط مشارکت راهبردی با اردن است.

آستین گفت: شراکت استراتژیک بین ایالات متحده و اردن قوی است و ما نیز به نوبه خود قصد توسعه آن را داریم.

تلویزیون الحدث به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که دو طرف علاوه بر مسائل همکاری دوجانبه، در مورد وضعیت کرانه باختری که این روزها شاهد تشدید خشونت بین شهرک نشینان و فلسطینیان است، گفت‌وگو خواهند کرد.

هشدار سیاستمدار آمریکایی درباره بروز فاجعه در اسرائیل/ آغاز دوباره درگیری در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان/ افشای دروغ گویی نتانیاهو درباره آمادگی برای حمله به ایران/ سفر وزیر دفاع آمریکا به اردن

در ۲۶ فوریه، نشستی در بندر عقبه دریای سرخ بین «ماجد فرج» رئیس سازمان اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین و «رونین بار» مدیر سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) برگزار شد که واکنش گسترده گروه‌های مقاومت فلسطین را به همراه داشت.

هدف از این نشست، بازگرداندن هماهنگی و همکاری امنیتی بین رام الله و تل آویو در ماه مبارک رمضان ارزیابی شده است.

نشست عقبه روز یکشنبه هفته گذشته در اردن با حضور مقامات صهیونیست، ایالات متحده، مصر و کشور میزبان برگزار شد که در تازه ترین جنایت رژیم صهیونیستی در نابلس، ۱۱ فلسطینی شهید و بیش از ۱۰۲ تن دیگر زخمی شدند.

گروه‌های مقاومت با اشاره به این که، این نشست به سود ملت فلسطین نیست، بلکه یک خدمت بی مزد و مواجب به رژیم صهیونیستی است، تصریح کردند: «به جای توافق امنیتی با اسرائیل، تشکیلات خودگردان به سمت اتحاد ملی پیش رود.»

«باسم نعیم» رئیس اداره سیاسی و روابط خارجی جنبش حماس در غزه در این باره گفت که هدف اعلام شده از این نشست، یافتن چگونگی کنترل تنش‌ها و خشونت‌ها در اراضی فلسطینی است. در واقع هدف حقیقی آن، یافتن راهی برای اجرای طرح امنیتی آمریکا و به دست خود فلسطینی‌ها برای سرکوب مقاومت ملت فلسطین و مهار امیدهای این ملت برای رسیدن به آزادی و استقلال است.

وی تأکید کرد: به رهبران تشکیلات خودگردان می گوییم که تمام طرح های امنیتی پیشین آمریکایی‌ها در سرکوب اراده ملت فلسطین به همراه مقاومت و رهایی آنها از اشغالگری شکست خورده است؛ همچنان که طرح‌های واشنگتن نمی تواند مانع از حمایت از شما در برابر خشم مردم شود.

یورش پلیس پاکستان برای بازداشت «عمران خان»

پلیس پاکستان روز یکشنبه برای بازداشت «عمران خان» نخست وزیر سابق این کشور، وارد اقامتگاه وی در شهر لاهور شد؛ اما او آنجا نبود.

بر اساس گزارش‌ ها پلیس اسلام‌ آباد و لاهور در عملیاتی مشترک برای بازداشت نخست وزیر سابق این کشور به اقامتگاه او در «زمان پارک» واقع در شهر لاهور یورش بردند.

پلیس در این خصوص گفته است که دستور بازداشت عمران خان به خاطر امتناع وی از حضور در جلسات دادگاه صادر شده است.

هشدار سیاستمدار آمریکایی درباره بروز فاجعه در اسرائیل/ آغاز دوباره درگیری در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان/ افشای دروغ گویی نتانیاهو درباره آمادگی برای حمله به ایران/ سفر وزیر دفاع آمریکا به اردن

«عمران خان» که ۷۰ سال دارد، اکنون دوران نقاهت پس از جراحت ناشی از یک سوء‌ قصد در وزیر آباد در سال گذشته را می‌ گذراند.

وی براساس حکم دادگاه ۳ بار از جلسات کیفرخواست در دادگاه شهر اسلام آباد پایتخت پاکستان برای توضیح در ارتباط با یک پرونده‌ علیه خود، حضور نیافته است.

در بیانیه پلیس لاهور آمده است که رئیس پلیس «وارد اتاق عمران شد؛ اما او در آنجا حضور نداشت.»

در ویدیوهای پخش شده از عملیات بازداشت نخست وزیر سابق پاکستان، اعضای «تحریک انصاف»- حزبی که عمران خان آن را رهبری می‌ کند- دیده می‌ شود که در حمایت از او تجمع اعتراضی به راه انداخته‌ اند.

در همین حال، پلیس لاهور گفته است، «کسانی که مانع بازداشت او شوند، تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.»

حزب «تحریک انصاف» تهدید کرد، در صورت بازداشت «خان»، اعتراضات گسترده‌ ای راه‌ اندازی خواهند کرد.

عمران خان متهم است در اسناد ثبت دارایی‌ اش، جزئیات کامل هدایایی را که در زمان نخست وزیری دریافت کرده، گزارش نکرده است.

گفتنی است، چندی پیش دادگاهی در پاکستان، حکم بازداشت «عمران خان» نخست وزیر سابق پاکستان و رئیس تحریک انصاف پاکستان (PTI) را در ارتباط با پرونده «توشاخانا» (Toshakhana) صادر کرد.

«توشاخانا» یک اداره دولتی برای حفظ هدایایی است که دولتمردان از کشورهای خارجی دریافت می‌کنند و مقامات دولتی موظفند تمام هدایایی را که دریافت می‌کنند، اعلام کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۴
مردم اذبایجان از این فرصت استفاده کنند و علی اف را که مهره اسرائیلی است برکنار کنند در غیر اینصور ارمنستان تا باکو پیش خواهد رفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
ارمنی ارمنستان نون پیدا کنه شکمشو سیر کنه خیلی هنر کرده هر دفعه حرکتی زده فقط مشت اهنین نصیبش شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
بی جهت آذربایجان را وارد تنش مرزی می کند، الان آذربایجان دارد نقش اوکراین را بازی می کند به شکلی دیگر.
علی
| United States of America |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
ارمنستان قدرتی نداره که تا جایی پیش بره. بخواد تروریست ها رو مسلح کنه از نقشه محو میشه
ناشناس
| Singapore |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
ملت آزربایجان انتقام سختی از حامیان تروریسم خاهند گرفت
می بینید سقوط اسرائیل را در چه می بینند!؟
اوکراین هم با تحریک امریکا مشغول گسترش ناتو به مرز روسیه بود.
۱۸۰ افسر اسکادران نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نیز پیشتر در نامه‌ای به فرماندهانشان اعلام کرده بودند که در اعتراض به قانون «اصلاحات قضایی» از ادامه خدمت نظامی انصراف خواهند داد.
حالا اگه ایران بود گوشمون کر شده بود تا الان.
ملت تورک حول محور الهام علیف بزرگمردی از تبار تورکان دوباره جمع خواهند شد و تاریخ عظمت تورکان را دوباره زنده خواهند کرد نامش جاودانه باد که شجاعتش ستودنیست
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
مغول ها منظورته؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
عجیب است که اینروزها خیلی ها خواب های پریشان می بینند، ولی تعبیرش بسیار متفاوت خواهد بود. یک ایرانی با شرف هیچگاه پشت کشورش نمی کند، مگر آنکه بدست مردم ایران اعم از ترک، کرد و .... نابود خواهد شد
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
نه به نژادپرستی و نه به خود‌برتر‌بینی، از هر طرفی که می خواد باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
برید مغولستان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
از کامنت ناشیانه ت مشخصه که ارمنی هستی و نه تورک. با این بازیهای بچه گانه به جایی نخواهید رسید. به امید خدا اربابتون روسیه که محو شد نوبت ارمنستان هم میرسه
این درگیری از هفته ها پیش قابل پیش بینی بود روسیه قصد نا امن کردن خط انتقال انرژی اذربایجان به اروپا را داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
ولی خط انتقال انرژی خیلی از منطقه درگیری فاصله داره موضوع ساده است ارمنی ها نظامیان را در کریدور لاچین جابجا می کردن در حالی که سه سال پیش باید کلیه نظامیانشان را از قره باغ خارج می کردند ارمنی ها ملت ناراحت هستن کل ارمنستان خاک اذربایجانه
آخه چرا تا حالا حول اردوغان جمع نشدند تا تاریخ عظمت تورکان را زنده کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
تو کامنت قبلی مشخص شد یه ادم بیسوادی هستی در مورد چیزی که هیچ اطلاعی نداری نظر نده
سرباز آزربایجانم
لعنت به هرچی وطن فروشه! فرقی نداره از چه قومیت هستیم. زنده باد ایران و کوتاه شود دست دشمنان داخلی و خارجی
رییسی باید هرچه زودتر استاندار بی کفایت آذربایجان شمالی ( الحام الیف ) رو عزل و یکی دیگه رو انتصاب کنه تا بصورت جدی با ارمنستان به صلحی پایدار برسه و دست رژیم کودک کش و یهودی رو از سرزمینها و شهرهای شمالی مون کوتاه کنه .ما تورکهای ایران اینقدر بی غیرت و بزدل نیستیم که مهره‌ای خار و خفیف برای پشت گرمی دست به رژیم یهود کودک کش غاصب دراز کنه .
باید شهر شمالی مون از جمله باکو و گنجه و شیروان و نخجوان همچون دیگر شهرهای ایران بزرگ از شرق خراسان تا غرب کرمانشاه و از سواحل مکران تا سواحل علیا تالش زیر یک پرچم متحد و علیه دشمنان .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
ارمنی ما شما رو می شناسیم اسم واقعی تو بنویس
بعداز صحبت های چندی قبل سردار بزرگ جناب حاجی زاده در سالروز شهادت سردار سلیمانی مبنی بر آماده شده بودن ایران برای زدن ۴۰۰ نقطه در پایگاه های منطقه ای آمریکا در سال ۹۸ از جمله در اردن و سوریه و عراق و.... وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با دستپاچگی سریع به منطقه اومدند تا به فرمانده هانشون دلگرمی بدن که نگران نباشید .
هرچیزی را که به خود نمی پسندی برای دیگران نیز مپسند. این نشانه بارز یک مسلمان واقعی است. اگر تجزیه طلبی برای ایران بد است برای همسایه شمالی مان هم بد است. قره باغ طبق قوانین بین المللی جزو خاک آذربایجان است و مردم خانکندی چه ارمنی باشند چه مسلمان حق ندارند بدون اجازه دولت مرکزی با یک کشور خارجی مراودات نظامی و... داشته باشند و به نفع کشور متخاصم با دشمن همکاری داشته باشند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار