بازدید 31639
سه هزار و دویست‌ و پانزدهیمن بسته ویژه خبری «تابناک»

وزیر ارتباطات: سرعت کند اینترنت به خاطر فیلترشکن است، وگرنه بدون فیلترشکن، سرعت ارتقا هم پیدا کرده / وال استریت ژورنال: ۲۰۰ دستگاه استارلینک به ایران قاچاق شده است / حدود ۵ هزار میلیارد تومان از جیب دلال به مردم و خودروسازان رسید / عضو مجمع تشخیص مصلحت: روسیه ضربه مهلکی به موقعیت بین‌المللی ایران زد

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند ادعای نماینده مجلس: ۷۰ درصد کسب‌وکارها و کاربران به پیام رسان‌های داخلی روی آوردند / روزنامه کویتی ادعا کرد؛ امیرعبداللهیان در آستانه استیضاح / رئیس کمیسیون اصل۹۰: بانیان وضع موجود بی اخلاقی کنند، تخلفاتشان را اعلام می‌کنیم / نماینده مجلس: نیمه دوم سال که هوای چابهار خوب می‌شود، آقایان مسئول هوس می‌کنند به اینجا بیایند... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۵۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹ 24 December 2022

م‍رضیه یاسی: «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

دیوان عالی کشور: فرجام‌خواهی "محمد قبادلو" پذیرفته نشده
دیوان عالی کشور با انتشار اصلاحیه ای اعلام کرد که فرجام‌خواهی در پرونده "محمد قبادلو" رد شده و دادنامه نامبرده را کیفری، ابرام کرد. در پی انتشار خبر پذیرش فرجام‌خواهی دو تن از متهمان حوادث اخیر، اصلاحیه‌ای با نام رد فرجام‌خواهی محمد قبادلو صادر شد. روابط عمومی دیوان عالی کشور اعلام کرد خبر پذیرش فرجام‌خواهی محمد قبادلو یکی از متهمان حوادث اخیر بدین وسیله اصلاح می‌شود: دیوان عالی کشور ضمن رد فرجام‌خواهی به عمل آمده در پرونده محمد قبادلو، دادنامه نامبرده را مستنداً به شق الف ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری ابرام کرد. همچنین فرجام‌خواهی سامان صیدی (یاسین) از متهمان حوادث اخیر از سوی دیوان عالی کشور پذیرفته و با عنایت به نواقص تحقیقاتی و مستنداً به بند ۲ شق ب ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری پرونده نامبرده جهت رسیدگی مجدد به همان دادگاه ارجاع شده است.

وزیر ارتباطات: سرعت کند اینترنت به خاطر فیلترشکن است، وگرنه بدون فیلترشکن، سرعت ارتقا هم پیدا کرده
زارع پور در رابطه با گله‌مندی مردم از سرعت اینترنت در کشور هم اظهار داشت: بخشی از سرعت کند اینترنت مربوط به فیلتر شکن‌هاست، وگرنه بدون فیلترشکن، سرعت ارتقا هم پیدا کرده. البته در این ایام حملات بسیار شدیدی را هم که اصطلاحا به آن منع سرویس گفته می‌شود، داشتیم که بسیاری از آن‌ها در وزارت ارتباطات دفع می‌شود؛ اما ممکن است بر تجربه کاربری مردم تاثیرگذار باشد.

دانشگاه شریف: در ارتباط با وقایع اخیر ۳۳ حکم بدوی برای دانشجویان در کمیته انضباطی صادر شده
هادی نوبهاری، مدیر کل حوزه ریاست دانشگاه صنعتی شریف در پاسخ به این که در ارتباط با وقایع اخیر برای چه تعداد از دانشجویان در شورای انضباطی دانشگاه احکام بدوی صادر و چه تعداد از احکام نهایی شده است، گفت: حدود ۳۰۰ شکایت به کمیته انضباطی واصل شده که در حال بررسی است و تا به حال ۳۳ حکم بدوی صادر شده و هنوز احکام هیات تجدیدنظر صادر نشده است. مدیر کل حوزه ریاست دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با مهر درباره اینکه احکام صادر شده شامل چه مواردی می‌شود، گفت: بسته به نوع تخلف، تا به حال احکام مختلفی صادر شده؛ از تذکر کتبی و توبیخ کتبی تا یک یا دو نیم سال منع موقت از تحصیل که برخی تعلیقی، برخی با احتساب سنوات و برخی بدون احتساب سنوات است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت: روسیه ضربه مهلکی به موقعیت بین‌المللی ایران زد
محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: هنوز در ایران شناخت دقیقی از سیاست‌های روسیه وجود ندارد و معتقدم هنوز عملکرد روسیه در سوریه خیلی روشن نیست. آسمان سوریه در اختیار روسیه است و هواپیماهای اسرائیلی بدون توافق روسیه نمی توانند از آسمان سوریه گذر کنند، این در حالی است که هر چند وقت یک بار اسرائیل، مواضع حزب الله یا برخی از مواضع که مربوط به امکانات ایران هست، به راحتی بمباران می کند. بمباران مواضع و امکانات ایران در سوریه از سوی اسرائیل انجام می شود و هیچ واکنشی از سوی روسیه نشان داده نمی شود! آن زمانی که روسیه به فضای سوریه وارد شد، این تصور پیش آمده بود و حتی گفته می شد که روسیه به عنوان نیروی هوایی نیروهای ایرانی در داخل سوریه عمل خواهد کرد و در واقع روس ها تحت فرمان ایران خواهند بود، اما امروز اینگونه نیست و نشان می دهد روسیه هم منافع خود را دنبال می کند و سیاست های خیلی روشنی ندارد. در ارتباط با فروش نفت نیز روسیه به خصوص پس از تحریم از سوی اروپا، سیاست هایی را دنبال می کند که به نوعی رقیب ایران در فروش نفت شده و به دنبال تصاحب برخی بازارهای نفتی ایران در چین، هند و سایر کشورهاست که این سیاست روسیه نیز با روابط استراتژیکی که برخی مقامات ایران مطرح می کنند به هیچ وجه همخوانی ندارد و نکته جالب اینکه مقامات روسیه تاکنون رسماً بیان نکردند با ایران متحد استراتژیک هستند! از سوی دیگر، روسیه با اقدامات اخیر خود مخصوصاً در قضایای اوکراین و بحث پهپادها ضربه بسیار مهلکی به موقعیت بین المللی ایران زد و باعث شده که روز به روز تحریم ها علیه ایران افزایش پیدا کند، در حالی که روسیه به لحاظ اقتصادی به هیچ وجه توان جبران این تحریم ها علیه ایران را ندارد.

وال استریت ژورنال: ۲۰۰ دستگاه استارلینک به ایران قاچاق شده است
به گزارش روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، حدود ۲۰۰ دستگاه دریافت کننده اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای کمک به دور زدن محدودیت‌های اینترنت در ایران، طی چند محموله به داخل این کشور قاچاق شده است. یکی از این افراد به وال استریت ژورنال گفت برای این نقل و انتقال پرمخاطره، گاهی مبلغی معادل قیمت خود دستگاه (۶۰۰ دلار) یا حتی بیشتر به قاچاق‌بر‌ها پرداخت می‌شود.

ادعای نماینده مجلس: ۷۰ درصد کسب‌وکارها و کاربران به پیام رسان‌های داخلی روی آوردند
حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده رفسنجان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: «اغتشاشاتی که در کشور رخ داد که منشا آن هم چهار سکوی خارجی اینستاگرام، تلگرام، واتس اپ و توئیتر بود، باعث مسدود شدن این سکو‌ها گشت و به دنبال آن سکو‌هایی با ساختاری شبیه سکو‌های خارجی در داخل کشور ایجاد شد و به همین دلیل، بسیاری از کاربران به پیام رسان‌های داخلی مهاجرت کردند و حدود ۷۰ درصد از کسب‌وکار‌ها و کاربران به این پیام رسان‌های داخلی روی آوردند.»

رحیمی جهان‌آبادی: درباره مساله حجاب، فقها باید نظر بدهند
این نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به برخی ادعاها، مبنی بر منع بی‌حجاب ها از خدمات اجتماعی اظهار کرد: باور بنده بر این است که در کشور مشکلات مهم‌تر و بزرگ‌تری از این مسائل داریم. بحث حجاب از جمله مباحثی است که فقها و افرادی که در حوزه دین تخصص دارند، باید درباره آن اظهارنظر کنند؛ اما بنده به عنوان نماینده مردم می‌گویم که دغدغه مردم مسائل مربوط به حجاب نیست. مردم چه در زمان شاه، قبل از آن و حتی در تاریخ کهن ایران این صلاحیت را داشتند که در بسیاری از مسائل اخلاقی از خودشان حفاظت کردند. رحیمی جهان آبادی خاطرنشان کرد: ایران به عنوان کشوری که تاریخچه گذشته آن نشان می‌دهد یک جامعه اخلاقی، انسانی، پیش‌رو و توسعه یافته بوده است، لذا در طول تاریخ کسی تحت عنوان گشت ارشاد مراقب جامعه ایرانی نبوده است. در حقیقت ملت ایران صلاحیت و شعور دارد که اگر ما باشیم یا نباشیم خودش روابط خودش را با اطرافیان تنظیم کند. در مجموع درباره حجاب فقها باید نظر بدهند و اعلام کنند که می‌خواهند جامعه را به چه جمع‌بندی برسانند؛ آیا به دنبال سخت‌گیری هستند؟ منع کردن شهروندان از خدمات اجتماعی خلاف قانون است در حقیقت بدون حکم مقام صالح قضایی نمی‌توان هیچ شهروندی را از خدمات اجتماعی منع کرد. باید درباره فردی که محکومیت و حکم قضائی دارد براساس آن بگویند که حق فعالیت اجتماعی و استفاده از خدمات عمومی را ندارد.


روزنامه کویتی ادعا کرد؛ امیرعبداللهیان در آستانه استیضاح
یک روزنامه کویتی در گزارشی مدعی شد: شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران به علت نارضایتی از عملکرد وزارت خارجه، جمع آوری امضا برای استیضاح حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران را آغاز کرده اند. الجربده کویت در گزارشی مدعی شد: شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران به علت نارضایتی از عملکرد وزارت خارجه، جمع آوری امضا برای استیضاح حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران را آغاز کرده اند. یک نماینده مجلس ایران تاکید کرد، شماری از نمایندگان جریان اصولگرای مجلس، با اعلام اینکه عملکرد وزارت امور خارجه ایران، باعث شکسته شدن غرور این کشور شده و از ارزش آن در مجامع بین المللی کاسته است، جمع آوری امضا برای استیضاح حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه را آغاز کرده اند. همچنین جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است ایران آماده چشم پوشی از همه شروط سابق خود در مقابل عقب نشینی امریکا از کلیه شروط قبلی خود و بازگشت همگان به توافقنامه هسته ای است.


رئیس کمیسیون اصل۹۰: بانیان وضع موجود بی اخلاقی کنند، تخلفاتشان را اعلام می‌کنیم
رییس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: بانیان وضع موجود کمی اخلاق به خرج دهند و کاری نکنند که مجبور شویم برای تنویر افکار عمومی تخلفات انجام شده در دولت گذشته در بانک مرکزی، بخش تخصیص ارز و مداخلات ارزی و مسائلی که جامعه را به این وضع کشانده است، اعلام کنیم. حجت الاسلام نصرالله پژمانفر روز در گفت وگو با ایرنا افزود: آنچه امروز در حوزه اقتصادی اتفاق افتاده، رونمایی از اقداماتی است که در دولت قبل صورت گرفته است، ما کاشته دیگران در دولت یازدهم و دوازدهم درو می کنیم. برداشت های بی حد و حسابی که از صندوق ذخیره ارزی صورت گرفت، اینها گزارش های تلخی است که اکنون در کمیسیون اصل ۹۰ در اختیار بنده است و بنا نداریم به مردم این تخلفات را اعلام کنیم؛ این مسائل را به دستگاه قضایی واگذار کرده ایم.نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر بانیان مشکلات اقتصادی امروز بخواهند به جای پاسخگویی در مقام مدعی قرار بگیرند، برای تنویر افکار عمومی ناچار خواهیم شد که برخی اقدامات خلاف آنها را رونمایی کنیم.

نماینده مجلس: نیمه دوم سال که هوای چابهار خوب می‌شود، آقایان مسئول هوس می‌کنند به اینجا بیایند
نماینده مردم چابهار در مجلس با انتقاد از سفرهای مسئولان به حوزه انتخابیه خود، بیان می‌کند که وقتی نیمه دوم سال فرا می‌رسد و هوا منطقه ما خوب می‌شود، آقایان مسئول چه در حوزه اجرا، چه در حوزه تقنین و چه در حوزه قضا یادشان می‌افتد یک چابهاری، سواحل مکرانی و مشکلاتی وجود دارد و هوس می‌کنند به اینجا بیایند که این رفت و آمدها متاسفانه هیچ تاثیری در تدبیر چالش‌ها نداشته است. حالا که تشریف می‌آورند و اصرار بر آمدن دارند، دست‌کم محبت کنند و از این سفرها یک خروجی ملموس برای مردم هم داشته باشند.حضور در محل وقوع سیل، زلزله، مناطق محروم و امثالهم از جمله مواقع و مکان‌هایی است که گاهی مسئولان را وسوسه می‌کند تا جهت گرفتن عکس یادگاری و به قولی شوآف با درد مردم، خیز بردارند. از جمله این مکان‌ها استان سیستان و بلوچستان است که گاه تبدیل به ابزاری برای تبلیغات و حرکات پوپولیستی مسئولان می‌شود. معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار، در گفت و گو با «انتخاب» با انتقاد از سفرهای مسئولان به این منطقه بیان کرد: «وقتی نیمه دوم سال فرا می‌رسد و هوا منطقه ما خوب می‌شود، آقایان مسئول چه در حوزه اجرا، چه در حوزه تقنین و چه در حوزه قضا یادشان می‌افتد یک چابهاری، سواحل مکرانی و مشکلاتی وجود دارد و هوس می‌کنند به اینجا بیایند.»


لاجوردی: آقایان به جای پاسخگویی، امروز در جایگاه مدعی حاضر شده‌اند
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت دلار، سکه، کالاهای اساسی، ناشی از عملکرد دولت روانی است؛ اما آقایان به جای پاسخگویی، امروز در جایگاه مدعی حاضر شده‌اند. زهره سادات لاجوردی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اظهار کرد: آقایان در حالی بار تقصیر و مسئولیت مشکلات اقتصادی موجود را به گردن دولت فعلی می‌اندازند که خود و دولت مورد حمایتشان باعث و بانی وضعیت امروز هستند.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: آقایان به جای اینکه به خاطر مشکلات اقتصادی به وجود آمده بر اثر نحوه مدیریت‌شان به مردم پاسخگو باشند؛ در جایگاه مدعی حاضر شده و عملکرد دیگران را زیر سوال می‌برند و می‌خواهند با پاک کردن صورت مساله یعنی گذر از عملکرد هشت ساله خودشان که عامل مشکلات فعلی است، تمام تقصیر را به گردن دولت حاضر بیندازند. وی اظهار داشت: هیچکس منکر وجود ایراد و اشکال در دولت فعلی و امور اجراییِ در شرایط کنونی نیست؛ اما هنوز زمان زیادی نگذشته و خوشبختانه، مردم فراموش نکرده‌اند که قیمت دلار در زمان آغاز به کار دولت آقای روحانی حدود ۳۰۰۰تومان بود با (۶۳۰ درصد افزایش) در پایان کار دولت یازدهم قیمت هر دلار به ۳۰ هزار تومان رسید.

عربستان منتظر انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکاست
سید محمد صدر، دیپلمات سابق ایران معتقد است که ایران روابط بین المللی خود را به دو کشور چین و روسیه محدود کرده است، در حالی که رفتارهای این دو کشور نشان می دهد نه تنها چندان متحد استراتژیک ایران نیستند بلکه به فکر تأمین منافع خود هستند. صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، تأکید دارد: بسیار اشتباه بزرگی است که امروز به دلیل اینکه به چین نفت می فروشیم و بسیاری از کشورهای دیگر از ایران نفت خریداری نمی کنند، واکنش جدی نسبت به اظهارات رییس جمهور چین درباره تمامیت ارضی جمهوری اسلامی نداشتیم و ضروری است که رییس جمهور و وزارت خارجه جبران کنند و جدی به چین تذکر دهند. صدر درباره آینده مذاکرات ایران و عربستان نیز می گوید: در اوضاع کنونی عربستان منتظر انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکاست. عربستانی ها آرزو می کنند که جمهوری خواهان در آمریکا بر سر قدرت بیایند و ترامپ یا شخصی مثل ترامپ بر سر مسند ریاست جمهوری بنشیند که در آن زمان جدی مواضع خود در مقابل ایران را اعلام می کنند. در حال حاضر عربستان، در قضیه رابطه با ایران به صورت کج دار و مریز رفتار می کند تا نتیجه انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا مشخص شود.

انتقاد مرکز پژوهش‌های مجلس از سیاست‌های غلط صالح آبادی در کنترل بازار ارز
مرکز پژوهش‌های مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور از سیاست‌های غلط بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز انتقاد کرد. در این نامه که به امضای رییس مرکز پژوهش‌های مجلس رسیده است، از بانک مرکزی بدلیل اصرار بر سیاست شکست خورده ثبیت نرخ اسمی ارز، فاصله معنادار نرخ ارز درسامانه نیما با نرخ بازار غیررسمی ـ که منجر به کاهش انگیزه برای بازگشت ارز صادراتی شده ـ اتخاذ تصمیمات تخصصی در نهاد‌های غیرتخصصی نظیر کمیته رصد بازار ارز و کمیته مداخلات ارزی، فعال نبودن در تعیین ترکیب سبد ذخایر ارزی و اتکا بر اطلاعات گمراه کننده مازاد عرضه در نیما انتقاد شده است. / شرق

منع تدریس و ممنوع الخروجی رضا اسلامی لغو شد
وکیل مدافع رضا اسلامی، استاد دانشگاه بهشتی، گفت: شعبه ۲۱ دادگاه تجدیدنظر استان تهران مجازات تکمیلی موکلم مبنی بر منع تدریس و پژوهش در دانشگاه‌های کشور به خصوص دانشگاه بهشتی و ممنوع الخروجی‌اش از کشور را طی دادنامه قطعی لغو کرد. رسول کوهپایه زاده در گفت‌‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: دیوان عالی کشور در شهریور ماه امسال درخواست اعاده دادرسی اینجانب در ارتباط با مجازات تکمیلی موکلم را مبنی بر محرومیت از تدریس و پژوهش در دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه شهید بهشتی پذیرفت و رای را نقض کرد و جهت رسیدگی به شعبه هم عرض ارجاع داد. وی افزود: خوشبختانه شعبه ۲۱ دادگاه تجدیدنظر استان تهران در رای صادره، مجازات تکمیلی موکلم مبنی بر منع تدریس و پژوهش در دانشگاه‌های کشور به خصوص دانشگاه بهشتی و ممنوع الخروجی اش را از کشور طی دادنامه قطعی لغو کرد و موکلم می‌تواند مطابق قانون به فعالیت‌های علمی خود در دانشگاه ادامه دهد.


واکنش رئیس کمیسیون صنایع به شایعه استیضاح وزیر صمت؛ چیزی نشنیدم
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مورد شایعه استیضاح وزیر صمت گفت: در این مورد چیزی نشنیدم، استیضاحی به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع نشده است. مصطفی طاهری در گفت‌وگو با ایرنا در مورد شایعه استیضاح سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: در این مورد چیزی نشنیدم و استیضاحی به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارجاع نشده است. گفتنی است، نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استیضاح دوم وزیر صمت در نوبت مجلس است، گفته بود: وزیر صمت یک ار در مجلس استیضاح شده و اکنون مجددا استیضاح دوم ایشان در نوبت است و در این زمینه بحث واردات خودرو، یکی از اصلی‌ترین مسائلی است که در استیضاح ایشان مطرح خواهد شد.

واکنش بانک مرکزی به تحلیل همتی: نادرست و مغالطه آمیز بود
روز گذشته عبدالناصر همتی، رئیس کل اسبق بانک مرکزی در انتقاد از سیاست اقتصادی دولت نوشت: در هشت ماه اخیر سه برابر مدت مشابه در ۹۹ چاپ پول کردید ( ۱۲۵ هزار میلیارد تومان ) ! و ۹۷۵ هزار میلیارد تومان خلق نقدینگی داشتید. دلار ۹ ماهه با رشد نجومی» ۵۲ مواجه و ۴۰,۰۰۰ تومان را رد کرد. تورم یک ساله به ۴۵ رسید. از وعده نیم و سپس تک رقمی کردن تورم خبری نیست، رشد ۸ و تقویت پول ملی و وصل نکردن سفره مردم به مذاکرات هم پیشکش. البته در بوق های تبلیغاتی تان در دستاورد سازی موهومی پیشتازید. در واکنش به این اظهارات بانک مرکزی امروز در بیانیه ای اعلام کرد: روش رئیس کل اسبق بانک مرکزی در تحلیل ارقام کل های پولی (مقایسه سطح متغیرهای انباره و بی توجهی به رشد آنها در یک دوره زمانی) که پیش از این نیز بارها توسط ایشان استفاده شده و مورد انتقاد متخصصان قرار گرفته، نادرست و مغالطه‌آمیز است و آمارها حاکی از روند کاهشی رشد دوازده ماهه نقدینگی و پایه پولی است. افزایش نرخ سود بانکی استارت خورد، در حالی که بانک مرکزی خواستار افزایش نرخ سود بانکی شده و زمزمه هایی از موافقت شورای پول و اعتبار با این تصمیم شنیده می شود. سخنگوی بانک مرکزی از انتشار اوراق گواهی سپرده عام با نرخ ۲۳ درصد خبر داد؛ بنابراین، هیات عامل بانک مرکزی در مصوبه امروز خود به بانک‌ها اجازه داد اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری (عام) با نرخ ۲۳ درصد منتشر کنند.

حدود ۵ هزار میلیارد تومان از جیب دلال به مردم و خودروسازان رسید
بررسی معاملات خودرو در بورس کالای ایران بیانگر آن است که با معامله ۱۷هزار و ۷۶۶ خودرو تا پایان آذرماه، ۲.۶۲۰ همت سود ناشی از قیمت دستوری کارخانه و قیمت کشف شده در بورس به خودروساز و ۲.۰۷۷ همت سود ناشی از قیمت بازار غیررسمی و قیمت بورس به مصرف کننده نهایی رسیده و در مجموع نزدیک به ۴.۷ همت سود دلالان حذف شده است.

افزایش حقوق‌ها در سال ۱۴۰۱ ایراد داشت
جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی در مورد افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها و مدل پیاده‌سازی آن گفت: افزایش حقوق بین ۵ درصد تا ۲۵ درصد مدلی بود که در لایحه ارائه شد و مجلس تغییراتی در آن ایجاد کرد. تا زمانی که لایحه بودجه به مجلس نرسد و مدل تعیین‌شده توسط دولت مشخص نشود، نمی‌توان در این خصوص بحث کرد. وی با اشاره به اعلام افزایش متوسط ۲۰ درصدی حقوق از سوی دولت در بودجه سال آینده، گفت: البته ممکن است مدلی که از سوی دولت ارائه می‌شود، در مجلس تغییرات جدی داشته باشد. قادری در مورد مدل پیشنهادی افزایش حقوق‌ها با توجه به شرایط افزایش حقوق و دستمزد در بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: ایراد افزایش حقوق‌ها در سال ۱۴۰۱ این بود که کف حقوق را تا حدود ۶۰ درصد افزایش داده بود، اما در رده‌های بعدی رشد ۱۰ درصدی را شاهد بودیم، تکرار این مدل منطقی نیست و به‌نظر می‌رسد باید براساس مدل پلکانی معکوس حقوق‌ها افزایش یابد.

یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به دلیل تورم آب شده است
سیدمحسن دهنوی نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به حذف ارز ترجیحی از ابتدای امسال، تجمیع و افزایش یارانه‌ها را گام مهمی برای برقراری عدالت و کاهش فساد دانست و گفت: یارانه‌های نقدی برای سه دهک اول تا ۴۰۰ هزار تومان و برای ۶ دهک دیگر تا ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر در ماه افزایش یافت. مابه‌التفاوت قیمت قبل و بعد از حذف ارز ترجیحی، به ازای سبدی شامل ۱.۵ کیلوگرم مرغ، یک کیلوگرم گوشت قرمز، یک شانه تخم مرغ، ۸ کیلوگرم لبنیات و ۷۰۰ گرم روغن در انتهای خرداد، ۱۸۵ هزار تومان بود که اکنون به ۲۶۰ هزار تومان رسیده است؛ یعنی ۴۰ درصد آب‌ رفتن یارانه نقدی. یارانه نقدی، جبران‌کننده مناسبی برای سبد کالاهای اساسی خانوار بود؛ اما با گذشت زمان و تورم، یارانه مردم آب شده و دیگر پاسخگوی نیاز هفت ماه پیش نیست. دهنوی گفت: لذا معتقدم دولت باید با کالابرگ الکترونیک یا یارانه نقدیِ مبتنی بر سبد کالا، طبق مصوبه مجلس از کاهش ارزش یارانه مردم جلوگیری کند.

خودروهای وارداتی به بندر لنگه رسید
امروز نخستین محموله خودروهای وارداتی ساعاتی پیش از طریق بندر لنگه وارد کشور شد که به‌ زودی در بازار عرضه می‌شود. این خودروها باید برای قیمت‌گذاری در بورس کالا عرضه شوند. /ایرنا

روایت اتحادیه طلا و سکه تهران از سکه ۲۰ میلیون تومانی
ظهر امروز سایت اطلاع رسانی اتحادیه طلا و سکه تهران با انتشار قیمت‌های طلا و سکه در بازار اولین روز هفته، خبر از افزایش ۸۰۰ هزار تومانی قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و رسیدن به رکورد تاریخی ۲۰ میلیون تومانی داد؛ اما دقایقی بعد نرخ اعلام شده را تغییر داد و به ۱۹ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رساند. این در حالی است که در بازار امروز تهران، قیمت سکه امامی در مرز ۲۰ میلیون تومان دادوستد شده است.

افزایش ۵۵ درصدی حداقل دستمزد در ترکیه با تورم ۸۴ درصدی!
رجب طیب اردوغان، اعلام کرد که ترکیه حداقل دستمزد را از اول ژانویه ۵۴.۵ درصد افزایش می‌دهد. رئیس‌جمهور ترکیه گفت که حداقل دستمزد خالص برای افراد مجرد ۸۵۰۰ لیره ترکیه (۴۵۵ دلار) در ماه خواهد بود که از ۵۵۰۰ لیر در ماه (۲۹۵ دلار) افزایش یافته است. بر اساس آخرین داده‌های موسسه آمار ترکیه (TurkStat)، نرخ تورم مصرف‌کننده سالانه ترکیه در ماه نوامبر ۸۴.۳۹ درصد بوده که نسبت به ۸۵.۵۱ درصد در ماه اکتبر کاهش یافته است.

بودجه دو یا سه دوازدهم خواهد بود
کاظم دلخوش، عضو کمیسیون تلفیق در خصوص بودجه ۱۴۰۲ اعلام کرد: براساس آیین نامه داخلی مجلس دولت تا ۱۵ آذر مهلت داشت تا لایحه بودجه را به مجلس تحویل دهد؛ اما متأسفانه حدود ۱۶ روز از این مهلت گذشته اما دولت لایحه‌ای را به مجلس تحویل نداده و بعید است که فردا هم این لایحه بودجه به مجلس برسد. نمایندگان مجلس پیشنهاد تمدید برنامه توسعه را به دولت داده اند اما از سوی دولت جوابی دریافت نکرده اند که به نظر می‌رسد، بهتر است دولت با مجلس درخصوص تمدید برنامه توسعه همراهی داشته باشد. این عضو کمیسیون تلفیق در پایان بیان کرد: با این روندی که دولت پیش می‌رود بودجه به دو یا سه دوازدهم می‌رسید، در صورتی که بودجه یکی از مهمترین ارکانی است که باید در دستور کار دولت و مجلس قرار گیرد.

واکنش سازمان برنامه به احتمال افزایش سن بازنشستگی
سازمان برنامه و بودجه اعلام‌کرد: تاکنون هیچ تصمیمی درباره افزایش سن یا اصلاح سن بازنشستگی و چگونگی آن گرفته نشده است و شایعات منتشره در این زمینه، مبنی بر تلاش دولت برای افزایش سن بازنشستگی تا ده سال درست نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲۶
روسیه قابل اعتماد نیست، بهترین فرصت برای جذب سرمایه گذار خارجی برای استخراج و صادرات گاز رو از کف دادیم. زمستان اروپا هم آرام تر از همیشه در حال سپری شده بلعکس زمستان سختی در ایران رخ داده.
وزیر ارتباطات : سرعت کم اینترنت به خاطر فیلترشکن هاست....
و فیلتر شکن ها هم به خاطر فیلترینگ تمام شبکه های مجازی است که توسط شما انجام شده
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام : روسیه ....
صحت خواب .
دولت سابق اینقدر مشکلات به ارث گذاشته که نمونه نداشته حتی دولت هاشمی و یا احمدی‌نژاد یا خاتمی به طوری که باید امسال بنزین گران می کردن ولی چون ارز رانتی و تورم زا بود و خود دولت قبل ان را حذف نکرده بود دست نگه داشت در مورد بنزین و اول آن را حذف کرد تا تورم مقداری کنترل شود و صعودی پیدا نکند و اگر حذف نمی کرد الان دلار بالای 55 هزار تومان و تورم هم بالای 80 درصد بود
الان بانیان وضع موجود مدعی و طلبکارهستند و به طوری که روزنامه جمهوری در افاضه ای مسخره گفت چونfatfنیست دلار بالا می رود!!!
قبلا یک سوال ساده می پرسیدم و جوابی نداشتند در موردfatf و الان باید یک سوال جدید هم از این کاسبان تحریم بپرسیم که چگونه هست دلار از سال 96 شروع به گران شدن کرد در حالی که تا آخر سال 97 بود فکر کنم یا 98در لیست سیاه نرفته بودیم؟ حال این به کنار یک سوال ساده تر چرا از سال 98 تا همین اول سال دلار بالا نمی رفت؟!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
اشتباها به این خزعبلات مثبت دادم!
الان وقت آن شده که روسیه هزینه وتاوان ،خساراتی که به ایران زده بدهد وجبران مافات کند چرا که شاید هم چنین فرصتی دیگر پیش نیاید ، به جای اینکه روسیه را پیش از پیش ضعیف کنیم نباید به آن مجال قدرت بدهیم که شاید فردا دیر باشد
رییس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: بانیان وضع موجود کمی اخلاق به خرج دهند و کاری نکنند که مجبور شویم برای تنویر افکار عمومی تخلفات انجام شده در دولت گذشته در بانک مرکزی، بخش تخصیص ارز و مداخلات ارزی و مسائلی که جامعه را به این وضع کشانده است، اعلام کنیم.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جناب آقای پژمانفر ، شما رئیس کمسیون اصل 90 هستید یا مسئول اطاق میهمانی خاله خانم جان ؟ اگر تخلفی اتفاق افتاده شما حق ندارید مستندات را نزد خودتان نگاهدارید اول آنها را باید به دادگاه بسپارید پیگیری بفرمایید و آنگاه نتیجه را در اختیار ملت قرار بدهید ! اگر هم تخلفی صورت نگرفته نباید از اینگونه اخبار استفاده ابزاری کنید !
جالب است نمایندگان مجلس اشتباهی فکر می کند که شدند نماینده دولت ،واز دولت دفاع می کنند ،که چنین وچنان ،دولت قبل چکار کرده ویا نکرده ،شما که قبلا هم نماینده بودید آن وقت کجا بودید ،باید را حلی پیدا کرده نه اینکه این وآن را مقصر کنید
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت دلار، سکه، کالاهای اساسی، ناشی از عملکرد دولت روانی است اما آقایان به جای پاسخگویی، امروز در جایگاه مدعی حاضر شده‌اند.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خانم لاجوردی فکر کنم کمی عجله کردید و دولتین آقایان هاشمی و خاتمی را هم فراموش کردید !
احتمالا تو دفتر وزیر سرعت اینترنت بالاست....خبر از حال مردم نداره
از چین هراسی دوباره برگشتند و زوم کردن رو روسیه هراسی فقط نمونه و جهت اطلاع فروش نفت ایران الان بالای 1/5 بشکه در روز هست بقیه اش هم بماند که سطحی گفتی
خطاب به شما نماینده محترم باید عرض شود که وقتی حیا رفت خیلی چیزها خواهد رفت و فرهنگ جهانی هم بر بی حجابی هست از 200 سال اخیر و لطف کنید دوقطبی سازی هم نکنید، اینکه که فقها نظر بدهند یا نه نظر قبلا بیان شده و فقط پشتوانه قانون لازم هست که آن هم بوده منتهی الان با روش مدرن و بدون درگیری و فقط جریمه و منع خدمات حداقل این روند بی حجابی را کند خواهد کرد و بی حجاب شدن که دلیل اصلی هم فراری دادن زنان از خانه هست جهت کار در جامعه و تا این باشد حجاب که هیچ نهاد خانواده هم بیشتر خراب خواهد شد
و چگونه است فقط در مورد حجاب اینقدر حرف می زنید که نباشد اما در مورد سربازی پسران که منع خدمات هست هیچ چیزی نمی گویید و حتی تا آخر عمرش یا حداقل نصف عمرش محروم خواهد بود؟؟؟؟!!!!!!چرا در مورد این دو قطبی سازی نمی کنید ولی در مورد حیا.....!
من اگه کاره ای بودم این افراد مسئول که بگم بگم راه انداختن رو اعدام میکردم چون از خلاف خبر دارن و نمیگن
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ اولا که شما از جرم یا کم کاری خبر داری و نگی خودش جرمه دوما که ۱۸ ماهه کشور دست شماست هنوز هم از قبلیا مینالید مگر خبر نداشتین چخبره و کار رو تحویل گرفتید
سرعت کند به خاطر فیلترشکن است. بعد چرا این همه مردم از فیلترشکن استفاده می‌کنند؟ اگه گفتی ؟!
ماسک خوب می‌داند که باید از طریق اتحادیه جهانی مخابرات و ارتباطات مجوز بگیرد و بعد از دولت‌ها وگرنه ماسماسک ها زباله فضایی می شود و ورشکسته
اینکه گفته شود روسیه ضربه مهلکی به موقعیت بین‌المللی ایران زد به نظرم خیلی حرف درستی نیست. فارغ از اینکه پهپادی تحویل شده باشه یا نه و یا در چه زمانی، اینکه اساسا بحث دادن تسلیحات به ابرقدرت نظامی مثل روسیه حتی به صورت فرضی مطرح بشه اساسا جایگاه و تصور بین المللی در مورد کشور تحویل دهنده (ایران) را بسیار بالاتر برده.

باید پرسید این جایگاه در بین چه کسانی جابجا شده؟ سیاستمداران دنیا یا مردم معمولی دنیا؟ سیاستمداران که در هر حال بارها ثابت شده کار خودشون را خواهند کرد و اصلا کاری به این چیزها ندارند و اتفاقا پی بردن به قدرت نظامی ایران باعث جلوگیری از اشتباه محاسباتی اونها خواهد شد. در مورد مردم عادی هم که بدون سینما و رسانه قوی بین المللی اساسا فکر می کردند ایران مثل صحرای آفریقا و عربستانه و درش شترها رفت و آمد می کنند و وقتی ببینند پیشرفته ترین تسلیحات به یک ابرقدرت داده میشه و بحث ماهواره و موشک های قاره پیما و مانند اینها مطرح هست نگاهشون کلا عوض شده. اینها البته شامل بالای 90 درصد سیاستمداران آمریکایی که اصلا سفر خارجی به اروپا هم نداشتن چه برسه به ایران یا کشورهای اطراف هم میشه. خیلی از اینها مثل ترامپ فکر می کنند ایرانی ها در چادر زندگی می کنند و وقتی مثلا با موشک پایگاهشون زده بشه تعجب می کنند که این موشک ها از کجا اومد؟ وجود بحث پهپادها یک نوع تبلیغ بین المللی برای ایران هست که در کل جایگاه مهم و تاثیرگذار ایران به عنوان یک بازیگر مهم بین المللی را در افکار عمومی جا میاندازه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
حالت خوب نیست برو داروهات را بخور خیلی توهم زدی و تو دنیای خیالی سیر می کنی
نماینده رفسنجان امار کسب و کار اینترنتی رو از کجا اورده که دروغ به این واضحی رو میگوید
خوب شد استارلینک به ایران امد و الا مجبور بودیم از ایران برویم !
سخن آقای صدر، عضو تشخیص مصلحت نظام در مورد ضربه مهلکی که روسیه به ایران زده اگر واقعا درست باشد باید در روابط بین المللی (چه روابط تجاری و چه روابط دیپلماتیک) با چنین کشوری دقت کرد.
کشوری که در فروش نفت رقیب ایران شده و به دنبال بازارهای نفت ایران در هند و چین و سایر کشورها است، با وجود این که حریم هوایی سوریه را در اختیار دارد و از همین حریم هوایی رژیم صهیونیستی به مواضع ایران حمله می کند ولی چیزی نمی گوید و در بحث پهپادها باعث شده که روز به روز تحریم های ایران افزایش پیدا کند، حال جای سوال دارد که آیا چنین کشوری که مضراتش بیش از منافعش بوده است در قضیه برجام واقعا با حسن نیت رفتار می کند و به نفع ایران قدم برمی دارد؟
رفتار گذشته روسیه هم چه در قراردادهای ننگین گلستان و ترکمنچای نشان می دهد که این کشور تنها به فکر منافع ملی خودش است و از طرفی چون در برهه ای از تاریخ استعمار شرق بوده است باید در روابط تجاری و دیپلماتیک با چنین کشوری دقت کافی کرد تا مبادا در رفتارهای سیاسی و دیپلماتیک غلطش با دنیا، از کشور ما هم مایه بگذارد و روابط ما با دیگر کشورها را دچار تنش کند.
آیا من بهتر از همین پاراگراف محمد صدر می توانستم بنویسم که رفتن به دامن روسیه چه عواقبی دارد؟ با کدوم مجوز این کار انجام شد؟
روسیه و چین به مراتب بدتر از آمریکا هستند
عضو مجمع تشخيص مصلحت : روسيه ضربه مهلكي به موقعيت بين اللملي ايران زد !!
-------------------------
يادش بخير در ايامي كه كلاس پنجم دبستان بوديم ، انگاري همين ديروز بود ! كي باور ميكنه كه اين همه سال گذشته باشه ؟ ، گرچه مي گويند زمان مثل برق ميگذره ، اما به نظرم زمان سريع تر از برق ...
-- ببخشيد برادر ! حاشيه نرو ! لُبّ كلام را بفرما !!
-- چشم ! عرض مي كردم كه زماني در كلاس پنجم تلمذ مي كرديم و يكي از كتاب هايمان تعليمات اجتماعي بود كه سه قسمت بود : جغرافيا ، تاريخ ، مدني ، در كتاب تاريخ از روسيه و عهد نامه
« گلستان و عهد نامه تركمانچاي » مي خوانديم كه در اين دو عهد نامه چه قدر از خاك ايران و چه تعداد از بلاد كشورمان جدا شد و چه مناطقي از كشور عزيزمان از دست رفت و به روسيه ملحق شد !! و خوب يادمه كه اين درس چه قدر مايه افسوس و حسرت ما كودكان معصوم دبستاني شد واز آن زمان كه دانش آموز يازده ساله بودم تا هم اكنون كه در خدمت شما هستم ، من به اندازه يك ابر دلم مي گيرد هر وقت نام روسيه را مي شنوم و چه زود با نام روسيه فوري عهد نامه گلستان و تركمان چاي به ذهنم خطور مي كند و دو باره چنان حالتي به من دست مي دهد عينهو حالت زمان كلاس پنجم ابتدايي !! ... خدا حفظش كنه حاج عمو قاسم هميشه ميگه : روسيه خنجر از پشت مي زند ودر بي وفايي لنگه نداره ! ... حاج عمو قاسم اهل اخبار است و دوستدار سياست !
چقدر وزرای بیسوادی
پژمانفر خودش از بانیان وضع موجود است. این آدم هیچ تبحری نه در سیاست دارد و نه...صرفا فرد متعصب و جناحی است. ایشان لیاقت نمایندگی ندارد. ایشان آنچنان عنادی با دولت قبل دارد که بعید می دانم توان نگهداری هر گونه اطلاعات از دولت قبل را با ذوق و شوق افشا نکند. ایشان عین احمدی نژاد بگم بگم بیهوده می بافد
دستمزد 7 میلیونی و خودروهای 230 میلیونی به بالا .... این عدالت است ؟
خدا رو شکر آقای صدر در مصلحت نظام این مسائل را عنوان کرد.روسیه و چین پشت مارا خالی کردن.این دو همان کشوری هستن که در شورای امنیت در زمان احمدی نژاد به تحریم علیه ما رای دادن!! به آنها هیچ اعتمادی نیست.همانطور که به غرب نیز اعتمادی نیست.
از اینکه مشکلات کشور را گردن این و آن بیندازید آیا آن مشکل حل میشود . دولت قبلی هرچی اشتباه کرده لطفا شما اصلاح کنید بجای اینکه کنار بکشید و برای فرار از پاسخگو بودن وضع موجود را گردن دولتهای قبل بیندازید .
اگر واقعا نماینده مجلس هستید به وظایف خود در زمان خودش ( استیضاح و ... ) عمل کنید . بس است دیگر حرف زدن و وضع موجود را گردن دیگران انداختن
وقتی وضعیت به گونه ای پیش رفته که انتخاب رییس دولت بر اساس عدم محبوبیت و انتخاب وزیر خارجه را بر اساس قد و قامت بوده نتیجه همینه که الان جلومون هست
جناب صدر این بدیهیات را مردم میدانند..مشکل انجاست که دوستانتان در صندلی های کنار شما نمیدانند..به انها بگو نه مردم
معجزه هزاره سوم که پدید امد تعداد زیادی از اقتصاددانان و افراد تحصیلکرده چندین بار هشدار دادند که اشتباهاتی که محمود احمدی نژاد در این ۸ سال مرتکب شده است در ۸۰ سال هم قابل جبران نخواهد بود. متأسفانه طبق معمول گذشته سوپر انفلابی های حامی این معجزه منتقدین را به نوکری امریکا متهم کردند و کسی جلودار محمود نشد و این گونه شد که هنوز هم‌ داریم تاوان ندانم کاری های ان مرد را پس می دهیم.
سلام آقای وزیر ارتباطات
خیلی از فیلتر شکن ها هم درست کار نمی کنه ، یا بعد از مدتی کار ، از کار میفته ، اینترنت هم که کند شده ، بفرمایید
کی درست میشه ؟؟؟؟؟؟
خسته نباشید بابت ارتقا اینترنت !!!!!!!!
در شگفت باید بود از این که چه خوشبخت مردمانی هستند مردم ایران زمین از این همه دارایی ارزشمند متخصصین و متبحرین نایاب در دیار هستی که در کشورمان نزول اجلال نموده و به کرامات شیخ شاماتی در افشانی می نمایند و ما را به راه منزل خوشوقتی، سعادت و نیک فرجامی می رسانند. از وزیر ارتباطات با گوهرفشانی افسانه ای اش تا نماینده محترم مجلسش که کادر پزشکی جان باخته کرونا را به کار فرا می خواند و وزیر محترم آموزش و پرورشش دل به دریای بی گران شهامت و رشادت زده و دست در نسخ کتب درسی فاخر آموزشی می برد و بنیاد علم را از بنیان دگرگون نموده و دانش آموزان را در دریای پر دانشی غرقاب می نماید تا آب زلال علم را بیاشامند. از وزیر مسکنی که با نبوغ بی نظیرش در یک سال 1000000 مسکن (خانه) برای نیازمندانش می سازد و وزیر رفاهش با 1000000 تومان کارآفرینی می کند و وزیر فرهنگش بنیاد هنر را از نو می سازد. قلم از نگاشتن و زبان از سخنوری و اندیشه در رسای بلندای شکوه جایگاه والا مقام این اندیشورزان بی نظیر هستی زبون و قاصر و غافل است. حال اگر بخواهیم در وصف همگان نیز بنگاریم که وامصیبت خواهد بود. هیهات و هیهات نمی دانیم که چرا از این همه خوشحالی سر درگریبان فرو نمی بریم و جان به جان آفرین تقدیم نمی کنیم. نمی دانم ....
اولا با قرعه کشی بیشتر به مردم می رسید و دست دلال هم کوتاه شده بود. دوما محاسبه شما غلط است چون هزینه مالیات و شماره گذاری که از جیب خریدار میرود رو حساب نکردید. سود مردم کمتر از اینها بوده است. مثل روز مشخص است که مردم بازنده اصلی فروش خودرو در بورس هستند. بورس فقط وقتی جواب میدهد که عرضه متناسب با تقاضا باشد نه حالا
ینی ارزوم شده تابناکو باز کنم
یه دونه خبر خوش راجع به ایران و سیاست خارجی یا حتی همین اینترنت ببینم
جناب آقای صدر ؛اینکه بعد چهل سال هنوز شناخت دقیقی از سیاست ریاکارانه در کشور وجود ندارد تقصیر روسیه نیست ؛؛کوتاهی وتقصیر از خودمان وبرنامه ریزان سیاست خارجی کشورمان است.که با بهم زدن تعادل در سیاست خارجی کشور وگذاشتم همه تخم مرع ها را درسبد نا مطمئن روسیه کار را به اینجا رسانده ایم.رفتار روسیه ازناشی از اطمینانی ست که دارد ومیداند ایران پل‌های ارتباط با غرب را خراب کرده .لذا میتواند هر کار که خواست انجام دهد
چرا وزیر ارتباطات متوسل به گفتن ادعای کذب میگردد ؟

برادر ارزشی !!! ما حتی برای دسترسی به سایتهای داخلی

معمولی باید تا یک دقیقه صبر کنیم تا باز شوند .

چرا هزینه قبوض تلفنهای ثابت را ۵ برابر کردید ؟

ما در هر دوره ۵ هزار تومان پرداخت میکردیم و حالا ۲۵ هزار

تومان شده است . آیا اینهم به فیلتر شکنها است ؟؟؟

دروغ جزو گناهان کبیره است. از ما گفتن و امر به معروف و نهی از منکر کردن بود که انجام دادیم .
احتمالا دستگاه های استارلینک برای استفاده مسئولین است
این سودی که نوشتید هیچیش به جیب مردم نرفته بلکه فقط به جیب خودرو ساز رفته.
کلا همه چیز تقصیر دولت قبل است
پس شما ها چه کاره اید؟
برنامه شماها چی بوده؟
در یک سال و نیم دستاوردتان چی بوده؟
وزیر محترم ارتباطات به جای حرفهای بی ربط درباره اینترنت آیا باخبرید زیر مجموعه شما یعنی سازمان فضایی در حال فروش ساختمانهای دولتی و تبعید اجباری کارمندان به نقاط دوردست و نابودی صنعت فضایی کشور هست؟
آقای جهان آبادی.در مورد حجاب چیزی که بسیار مهم است وجود قانون شفاف ومشخص برای کل کشور است که دارای قابلیت اجرایی داشته باشد. اگر غیر از این باشد میشود همین وضعی که می‌بینیم ومیبینید. ودیگر اینکه هر قانونی میبایست فرایند خواست عمومی واکثریت یک جامعه باشد تا در مقابل آن مقاومت اجتماعی وجود نداشته باشد
سرعت اینترنت جوریه که نمیشه قبض های خدماتی رو پرداخت کنیم و وقت کم میاریم
تحویل پهپاد به روسیه بیشتر از موضوع هسته ای به کشور خسارت وارد کرده .
این را دستگاه دیپلماسی کشور باید بفهمد .
اگر موضوع هسته ای یک خطر پسینی برای غرب بود واگذاری پهپاد خطر آنی و موثر برای کل غرب است .
روی دیگر فرمایش مسئول کمسیون اصل 90 :

اگر بنیان وضع موجود سکوت کنند ، کسی به آنها کاری ندارد !!
جناب آقای پژمان فر
شما با سکوت در برابر تخلفات دولت قبل یا دولت های قبلی که اینگونه سفره مردم ایران را تهی کرده و خانواده های زیادی را با فقر مواجه کرده اند، در واقع خود را شریک جرم آنها می کنید. اگر به موقع با هر متخلف در هر دولتی برخورد می شد امروزه مفت خوری از کیسه بیت المال افتخار و زرنگی برای یک عده محسوب نمی شد. این مصلحت اندیشی نابخردانه تا کی باید ادامه پیدا کنه؟ ظاهرا مسئولین متوجه موقعیت خطیرشون نیستن.
اگر دولت قبل تخلفاتی داشته که الآن نتیجه اش را می بینیم وظیفه دارید مردم را با ذکر همه موارد مطلع کنید.
تا کی مردم را غریبه فرض می کنید! و کلی گویی می کنید؟! . هیچ کدام توانایی اداره کشور را ندارید. فقط و فقط حرف می زنید و وقتی کم میارید دیگران را متهم می کنید.
همتون را به خدا واگذار می کنیم.
خداوند این کشور را از دروغ و دروغگو حفظ کند.
کاملا با تحلیل سیاسی جناب صدر در مورد ضربات استراتژیک مهلکی که

روسیه به ما زده (فقط در یکسال) به شرح خلاصه زیر موافقم :

در سوریه با حملات هوایی اسراییل به نیروهای ما کاملا هماهنگ و خنثی است

با افشا کردن عمدی پهپادهای ایرانی، بزرگترین ضربه بین المللی را به ما زد

با قُر زدن مشتریان اندک ما در بازار نفت تحریمی عملا به ما ضربه اقتصادی زد

دیگر روسیه باید چکار کند که مسولان ما را در داخل بیدار و آگاه کند ؟؟؟
تورو به خدا برنامه هفتم را با تامل و تعقل بیشتر تنظیم کنید. عجله عجله ای کار رو خراب نکنید
واقعاً وزیر ارتباطات میفهمه چی میگه؟ اگر بقیه وزرای دولت همین قدر درک داشته باشند وای به حال ملت من اصلاً از فیلتر شکن استفاده نمی کنم جونم بالا میاد تا یک سایت داخلی بالا بیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
این تازه از همشون باهوشتر و تحصیلکرده تره. ببین بقیه چی هستن.
این آقای سعیدی فکر می کند سند سیستان و بلوچستان بنام بلوچها زده شده نمی دانستیم برای سفر به چابهار باید از جنابعالی اجازه بگیریم
نان ندارند مردم خودرو وارداتی برای خودشون وارد می کنند
بورس کالا با قیمت سازی کاذب توسط خودروسازان موجب افزایش قیمت حودرو شده است
بورس کالا کلاه شرعی بر سر مردم برای افزایش قیمت خودرو است
عجب! پس اون سازمان های جهانی هم که اندازه گیری کردن و رتبه اینترنت ایران رو کم کردن هم حتما حواسشون نبوده و با فیلتر شکن به اینترنت ایران وصل شده بودن!!
پژمانفر و لاجوردی ، چنانچه اسنادی از تخلفات آشکار دولت روحانی و نقش

عمدی آنها در اوضاع بد اقتصادی کنونی دارید را باید افشا و برخورد کنید !!!!

مگر آنکه، اینها فقط ادعا هایی برای نجات دولت رییسی از تقصیراتش باشد !!!
___________________

جناب جلالی لطفا آن ۴ سکویی !!که میفرمایید بجای واتس آپ و اینستاگرام و

توئیتر و تلگرام توسط دولت راه اندازی شده و۷۰ درصد مردم به انجا منتقل

شده اند را اعلام بفرمایید تا مردم بدانند کجاست !!!!؟؟؟

البته اصرار همه مسولان از جمله وزیر ارتباطات و سایر وزرا و نمایندگان که

همچنان بر استفاده از ۴ سکوی نامبرده دشمن خارجی دارید !!؟؟

برای چیست !!!!؟؟؟
___________________

دولت ترکیه برای جبران تورم ۸۱ درصدی پایه حقوق حداقل مجردان ۴۵۵ دلار ( حدود ۱۸ میلیون تومان )

و حداقل حقوق متاهلین را به ۶۲۵ ددلار آمریکا ( حدود ۲۵ میلیون تومان ) اافزایش داد

یادآور میگردد که حداقل حقوق ما در ایران ۶ میلیون تومان ( حدود ۱۵۰دلار ) میباشد !!!!
_
ایلان ماسک واسه یه تیک توییتر پول می گیره بشینید تا اینترنت مجانی بهتون بده چند ماه که پول نت و به دلار دادن دوباره بر می گردن سر نت داخلی
افزایش ۵۵ درصدی حداقل دستمزد در ترکیه با تورم ۸۴ درصدی!

پ.ن- حالا این علامت تعجب برای چیست!؟ در ایران توم 200 درصدی 50 درصد اعلام می شود افزایشات 20 درصد اعمال می شود، هیچ کس هم تعجب نمی کند.
عزیزجان بدون فیلترشکن که دیگه اینترنت نیست.میشه شبکه ملی.اسم اینترنت رو نیار لطفا
یکی از عوامل اصلی رشد قیمت ارز و طلا افزایش قیمت خودرو به بهانه جلوگیری از رانتخواری بود رفتید یک مشکل کوچک را حل کنید یک ابر مشکل درست کردید
چی جوری باید وصل شیم به استارلینک ؟!
خسته شدیم از فیلترینگ
خسته شدیم از این عقب افتادگی موجود
ایلان
ما را دریاب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
براس سلامتی ماسک یه کف مرتب
ربنا
| Brazil |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
رابطه ما با روسیه ، رابطه متداول بین دو کشور نیست !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
بزودی زود خدا بخواهد تا سه ماه دیگر تمام مردم در

تمام ایران به اینترنت جهانی رایگان متصل میشوند
اعضای جبهه پایداری چه اخبار خوب و امید بخشی منتشر می کنند.
در مورد مسئله حجاب مردم باید خودشون نظر داده و انتخاب کنند .
مرگ بر چین
مرگ بر روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
درود بر کدخدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
هزاربار
رفراندوم حق مسلم ماست
۶ کلاسه دلار رو ۲۶ تومن تحویل گرفت الان دلار رو رسونده به ۳۹ تومن

تیم ۶ کلاسه ها استعفا دهند
جناب زارع پور حتما اینترنت منزل شما ارتقا پیدا کرده که چنین فرمایشی می کنبد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
بدون وی پی ان ار سایتی مثل مایکروسافت دانلود داشته باشید متوجه میشوید که سرعت حداقل یگ چهارم قبل است چیزی که ایشون میگویند ربطی به اینترنت نداره و اینترانت را سریع تر کردمد مثلا سرعت سایت بانک یا فیلیمو و آپارات ولی اینترنت یک چیز دیگه هست و ایشون باید متوحه شوند
دولت جوان انقلابی میدانی مقاومتی جهادی استشهادی ! دلار رو به ۳۹ هزار تومان رسانده است .
سکه ۲۰ میلیون
تخم مرغ ۱۰۰ هزار تومان
پنیر لیقوان ۲۸۵ هزار تومان
برنج ۱۲۰ هزار تومان
گوشت گوسفند ۲۸۰ هزار
پراید ۲۲۰ میلیون
دولت حراف بی عمل
روحانی کجایی ؟
برگرد .
قدر تو رو ندونستیم
پاسخ ها
متنفر از احمدی نژاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
احمدی نژاد کجایی؟
برگزد
قدر تو رو ندونستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
فرقی ندارد حسن با محمود ،محمود با ابراهیم سیاست همین است مردم عمدا توی سختی باشند
امام زمان
توره حضرت عباس ظهور کن دیگه
دروغ جزو گناهان کبیره است

( صرفا جهت امر به معروف و نهی از منکر به مسولانی که دروغ میگویند )
کابینه فشل به درد نخور بی تخصص منحل شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
کابینه بی سواد
یادش بخیر یه روزی دروغ گناه کبیره بود.
الان سایت تابناک بدون فیلتر شکن به زور باز میشه.
این تیم عرضه اداره کشور را ندارد .
انحلال / انتخابات زود هنگام
اوضاعر اقتصادی و سیاسی کشور قفل و بحرانی است
خلاصه کارنامه دولت فعلی تاکنون از دیدگاه مردم ، دولتی که به نظر اکثریت اقتصاددانان
والبته شاحص های آماری،ضعیف ترین دولت بعد از انقلاب است:
-عدم اجرای برجام وعدم تمرکز بر دیپلماسی ودرنتیجه افزایش قیمت دلار وکاهش ارزش پول ملی
-ادامه تنش با جامعه جهانی ودرنتیجه انزوای بیشتر ایران حتی از طرف کشورهای اروپایی
- انحصار در واردات خودرو و عدم اجازه به واردات لوازم خانگی ودرنتیجه مجبور کردن مردم به خرید برندهای داخلی با قیمت سرسام آور
-عدم بگارگیری افراد توانمند در پست ای کلیدی مانند وزرات اقتصاد ونیرو(تنها فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق بکار گرفته شده)
- عدم عمل به وعده ها از جمله بگارگیری تمامی جناح های سیاسی کشور
- عدم عمل به وعده ها از جمله ساخت یک میلیون مسکن درسال
- عدم عمل به وعده ها از جمله کاهش نرخ تورم
- عدم عمل به وعده ها از جمله فیلیتر ینگ اینترنت وشبکه های اجتماعی واتساپ واینستا
- عدم عمل به وعده ها از جمله کاهش نرخ بیکاری
-عدم شنیدن صدای مردم معترض
آدرس اشتباه نده .
بانیان وضع موجود آقای 6 کلاسه است و رفیقاش
الان ۱۸ ماهه که قبلیا رفتن پی کارشون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
الحمد لله به آینده امیدواریم و برای موفقیت مسوولان دعا می کنیم. سنجش فعالیت های اقتصادی دولت بر اساس نرخ دلار اشتباه است. البته اگر دولت بتواند دلار را از معادلات اقتصادی کشور حذف کند شاهکار کرده است..
مثلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
منتخب نظام و مردم هستند ایشان
داریم میبینیم چه بلایی سر کشور آوردند ایشان
زمان آقای روحانی، اصولگرا ها تا افزایش قیمت ارز به میزان خیلی کم، کلی معترض می شدند، حالا چی شده که حرف نمی زنند
از ائمه جمعه گلایه دارم، این بزرگواران چرا فقط زمان روحانی از تریبون نماز جمعه برای به چالش کشیدن دولت استفاده می کردند، اما الان صدا از هیچ یک بیرون نمیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
ملت رو بدبخت کردن مدعی هم هستن در حالی ک قول دادن مشکلات رو گردن قبلی ها نندارن
سیستم یک دسسسسسسسسسسسست
ما در خانه فیلتر شکن نداریم ولی اینترنت بسیار فاجعه بار است. اقا نمیتونی اداره کنی مرد مردانه بیا و استعفا بده این داستانهای دروغ جیه هر روز داری میبافی
آقای نماینده محترم سبدی که کالا های آن را نامبردهای در خرداد ماه 185 هزارتومان درحال حاضر260هزار تومان است این فروشگاه که این کالا ها را به فروش میرساند به ملت نشان دهید آقای نمایند ه درحال حاضر یک کیلو گوشت گو سفند پیر همراه با چربی واستخوان کیلوی بین 240هزار تومان تا 260هزار تومان می باشد .آقای نماینده محترم اطلاعات مردم را دست کم نگیرید.
صالح آبادی و خاندوزی رو برکنار کنید .
اینا سواد و مدرکشون اعتبار نداره .
صد رحمت به مدرک سهمیه ای
وزیر ارتباطات حافظه مردم اونقدر ضعیف نیست قبل این داستانها تا شهریور هم یادمه همش گلایه از سرعت اینترنت بود
ظاهرا بانک مرکزی برای کنترل ارز نمی داند باید چه سیاستهایی را در پیش بگیرد و اگر هم اقدامی انجام می دهد مبتنی بر سعی و خطا است که غالبا در دوره های گذشته هم تکرار شده است و نتیجه آن هم مشخص است اما از آنجا که مسئولین ما فراموشکار هستند و سواد و علم کافی هم در اقتصاد ندارند چشم بسته اقدام می کنند

یقینا در جایی که بدون علم و دانش کاری انجام شود ویرانی و خرابی آن بیشتر است
ای کاش مسئولین اقتصادی و بانک مرکزی حداقل این جرات را داشتند که اگر دانش اقتصاد و دانش بانک مرکزی و جرات پیاده سازی را ندارند کنار می رفتند و می گفتند ما علم اینکار را نداریم و دو نفر که علم و دانش آنها مورد تایید خبرگان اقتصاد است و جرات هم دارند وارد اینکار می شدند البته خبرگان اقتصادی متخصص و مستقل نه اقتصاددان های سیاسی و حراف که هر اتفاق کشور را به شرق و غرب مرتبط می سازند
مجلس هم که یا در خواب است و یا در مصلحت اندیشی است و یا خودش علم و دانش ندارد و یا مطیع کسی است که علم اینکار را ندارد و یا دنبال منافع منطقه ای و شخصی است که بخواهد از روی علم و دانش از مسئولین اقتصادی حساب کشی کند
ساده ترین کار برای حفظ ارزش پول ملی بازگشت به همان نظام پولی قبل از جنگ جهانی اول و دوم است اما یقینا روش های بهتری برای اینکار وجود دارد که در بانک های مرکزی بنام جهان بکار برده می شود و یقینا بانک مرکزی و تیم اقتصادی ما فاقد این روش ها است که کشور به چنین روزی افتاده است
روش نظام پولی قبل از جنگ جهانی اول مبتنی بر معادل ذخیره طلا بود و این نوع پول به شرط آنکه مبتنی بر صداقت و درستکاری باشد به هیچ عنوان دچار بی ارزشی و رکود نمی شود و همپای طلا و ملک جلو می رود و بازار دلالی و احتکار را بکلی جمع می کند اما ظاهرا معایبی هم دارد که دچار انحطاط و تغییر شده است که متخصصین اقتصاد باید نظر دهند
"لاجوردی: قیمت دلار در زمان آغاز به کار دولت آقای روحانی حدود ۳۰۰۰تومان بود با (۶۳۰ درصد افزایش) در پایان کار دولت یازدهم قیمت هر دلار به ۳۰ هزار تومان رسید."
با یه حساب ساده :
30000-3000/3000x 100=900%
اینم نماینده مون !!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
در آغاز دولت روحانی 3300 تومان و در پایان دولت 26000 تومان بود
افزایش حقوق سال 1401 نه تنها ایراد داشت بلکه از بیخ اشتباه بود . حقوقی که براساس افزایش نرخ تورم ، افزایش نیابد کاملا غیر کارشناسی است . باتوجه به کاهش ارزش پول ملی بطور روزانه ، حقوق هم در کشور ما با اقتصادی که روی ویبره است باید سالی چند بار ترمیم بشه .
البته بهترین روش پرداخت حقوق براساس دلار هست . اینارو هر دانشگاه نرفته و اقتصادنخونده ای هم می دونه .
جرم جدید اضافه شد. محاربه به خاطر ورود استارلینک!
عضو مجمع تشخیص مصلحت: روسیه ضربه مهلکی به موقعیت بین‌المللی ایران زد
بحث امروز جامعه تورم افسار گسیخته و قیمت دلار و خودرو است
یا دستور داری انحراف افکار عمومی انجام بدهی یا خیلی پرت هستی
فعلا چین و روسیه جزء مشکلات روزمره مردم نیست و از آنها نباید توقع داشته باشید که منافع مردمشان را رها کنند و به منافع ما بپردازند یعنی همان کاری که ما از مسئولین خودمان توقع داریم که باشند
از ما است که بر ما است آمریکا و انگلیس و یا چین و روسیه بطور طبیعی باید دنبال منافع خودشان باشند و ما هم باید دنبال منافع خودمان باشیم این از هنر مسئولین ما است که در کنار احترام متقابل حافظ منافع کشور بوده و طعمه استعمار نشوند
اون کاهش سرعت اینترنت مربوط به فیلترینگ نه فیلتر شکن!
یا آدرس غلط نده و یا سوادتو ببر بالا
خاندوزی نمی خواد برای ادامه تحقیقاتش برگزده استرالیا ؟
إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّي يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ
خداوند سرنوشت هیچ قوم( و ملّتی ) را تغییر نمی دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند!

مردم جهان نمی خرند تا ارزان شود اما ما می خریم تا گران شود
مردم جهان منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح می دهند چون یقین دارند که وقتی منافع ملی حاصل شد چندین برابر منافع شخصی سود می برند
اما ما منافع شخصی را بر منافع ملی ترجیح می دهیم و متوجه نیستیم که منافع شخصی مثل کرم منافع ملی را نابود و در نهایت چندین برابر منافع شخصی ضرر خواهیم کرد
همانطور که ما فلسفه زیاد شدن اموال و دارایی را از طریق قرض دادن و صدقه دادن نمی فهمیم ارجحیت منافع ملی بر شخصی را هم نمی فهمیم

خدا دعای کسانی را مستجاب می کند که از اصول او پیروی کنند و وقتی ما از اصول او پیروی نکنیم دیگر نباید توقع استجابت دعا داشته باشیم چنانچه در این چهل سال برای رفع گرفتاری ها بسیار دعا شده و ظاهرا عکس آن اتفاق افتاده است
روسیه ضربه مهلکی به ایران زد.
اونی که به کشور ضربه می زند روسیه نیست بی کفایتی و بی تدبیریv مسئولین است.کشور جنگ زده سوریه ارزش پول ملی اش 8 برابر ماست.
بانیان وضع موجود دولت فعلی است که ندانسته قبول مسئولیت کرده؟درکی از کشورداری نداشتند!برنامه (7000 صفحه ای) هم نداشتند اقتصاد دان ها را هم به صف نکردند و حالا که ناتوان از اداره امور شده اند مقص را دولتهای قبلی اعلام میکنند!مگر شما نمی گفتید اگر کاری هم نکنیم قیمت اتومبیل با وجو تورم 15 % در سال 1401 کم می شود !پس لطفا کار نکنید!مگر قرار نبو دلار زیر 20 هزار تومان برسد؟زیر 5 هزار تومان پیشکش!چرا آمارهای سر تا پا دروغ می دهید؟
بورس کالا همان فروش ماشین بصورت مزایده است هر کس قیمت بالاتر پیشنهاد بدهد برنده است این وسط کارگزاری ها هم بی نصیب نیستن
وزیر ارتباطات یا ضد ارتباطات ، وزیرای رییسی یکی از یکی ناکارامدتر، اینترنت ملی بشه هیچ بسته ای نمیخریم
وزیر قطع ارتباطات. آقای رییسی ایکاش مناظره های انتخاباتی خودش و یکبار نگاه بکنه و ببینه اون موقع چی گفته و الان چه کرده و می کند.مردم که احمق نیستند که برای بستن هر سایتی و اپلیکیشنی یک انگی بهش میزنید و میبندیدش.برید یک سری به روبیکا بزنید ببینید چه لجنزاری شده فقط برای اینکه بتونه نوجوانها را به خودش جذب کنه.
ایکاش مردم نیاز به فیلتر شکن نداشتند و میتوانستند مثل همه جای دنیا از سرویس هایی که واتز اپ و بقیه در اختیار مردم و بصورت رایگان ارایه میدهند استفاده کنند . تعداد سفرهای درون شهری و حتی برون شهری به خاطر قطع این سرویسها زیاد شده و کلی ضرر از جمله الودگی هوا و مصرف بنزین و ترافیک سنگین و صد ها دلیل دیگر ، فقط بخاطر اینکه مردم نمیتوانند مدارک را از طریق این سرویسها به یکدیگر بفرستند ، برای فرستادن یک‌کپی شناسنامه مجبور شدم از هشتگرد به تهران برم ، واقعا اعصاب خرد کن شده این فیلتر کردن و فقط جیب عده‌ای فیلتر شکن فروش باد کرده و مردم نگون بخت هم مانند همیشه فریادشان به هیچ جا نمیرسه .
آقای رییسی بارها گفته ما وضعیت اقتصادی رو به برجام گره نمیزنیم و دلار روز به روز بالا می رود. اگر همین امروز توافقی بر از سرگیری مذاکرات هسته ای صورت بگیرد و امیدی به احیای برجام ایجاد شود دلار دو سه هزار تومان کاهش می یابد. یعنی مرده برجام از زنده این مدعیان کارایی بیشتری دارد.
به قول آقای لاجوردی یک عده ارپز مسئولین همیشه طلبکار به جای پاسخگویی باز هم در حال پاک کردن اشتباهات خود هستند در ثانی در رابطه با روسیه که همیشه در حال دور زدن ایران هست به عده ای از مسئولین باید گفت آنچه مردم عادی در خشت می بینند متاسفانه آنها در آیینه نمی بینند.
چرا هر چی دوست دارن میگن و هیچکس راست و دروغش رو چک نمیکنه؟ سه ماه گذشته بدون استفاده از فیلتر شکن سرعت اینترنت کم نشده بود!؟؟
نرخ واقعي تورم را مردم حس مي كنند از سه سال پيش تا الان يك صفر جلوي قيمتها اومده. قيمتها ده برابر شده دقيقا برابر ميزان افزايش نرخ دلار
این هم شد مملکت داری ،هر دولتی که سر کار میاد،میگه مشکل از دولت قبله ،با این حساب چرا خودتان را کاندید میکنید، گویا فقط عاشق پست هستید.
چرا فیلتر میکنید که فیلتر شکن سرعت اینترنت را کم کند؟
باز خدا رو شکر که آگاهمون کردی جناب وزیر قطع ارتباطات!من تا قبل از شنیدن فرمایشات حضرت عالی فکر میکردم از بی عرضه گی دولتمردانه که این وضعیت پیش اومده...!!
جناب وزیر محترم مخابرات، راستش فکر کنم طرز صحبت شما بدجوری روی اعصاب خیلیهاست! انگار فکر میکنین که بقیه مردم هیچی از اینترنت و پهنای باند و اینجور چیزا نمیدونن، بخدا اینطور نیست. همه یک چیزی حالیشون هست این روزا، البته به میمنت وجود همون اینترنت که متأسفانه شما بدجوری هم افتادی به جونش. فکر کنم خیلی‌ها و در اکثر مواقع از فیلترشکن استفاده نمیکنن، بنابراین اگر حرف شما هم درست باشه، لااقل اینا که از فیلترشکن استفاده نمی کنند پس نباید مشکلی با اینترنت داشته باشند. لیکن اینطور نیست و اگر اینترنت را چه از اپراتورهای موبایل و چه خانگی و چه سیستم‌های LAN بخواهیم در نظر بگیریم، واقعاً نسبت به پارسال همین موقع بسیار اعصاب خردکن شده و بسیار قطع و وصل و سرعت پایین داره. لذا لطفاً بجای توجیه، مشکلو حل بفرمایین.
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
بفرمائید اینترنت سیستم های LAN یعنی چی؟
در مورد روسیه کم هم گفتین. در مورد ارزش پول ملی قبلا مثال زدم که سال ۶۹ پدرم یک تراکتور صفر رومانی به قیمت ۴۵۰ هزار تومان خرید . امروز با این رقم یک کیلو مغز گردو می توان خرید و معادل اون تراکتور الان ۴۵۰ میلیون تومان است. یعنی در حدود ۳۰ سال ، هزار برابر شده!!!!!!!
حدود ۵ هزار میلیارد تومان از جیب دلال به مردم و خودروسازان رسید!!! ۲۰۷ رو قیمت پایه گذاشتن ۱۸۵ میلیون بعد ی تعداد دلال اومدن با قیمت ۴۱۰ معامله کردن چون میدونن تا ۳ ماه دیگه میتونن بالای ۶۰۰ همونو معامله کنن؛ بعدا شما میگین مردم سود کردن؛ یا شما نمیفهمین اینجور چیزارو یا میفهمین خوبم میفهمین و فکر میکنین مردم احمقند
وزیر محترم مخابرات یا در ایران نبوده اند یامثل برخی هم قطارانشان به اسانی زبان دروغ در دهانشان می چرخد. مردم به حد کافی عصبانی هستند. لطف کنند کار کنند و حرف را کنار شاید هم اپراتورها از ضعف ایشانفرصتب برای تخلیه جیب مردم استفاده کرده اند.
ای ول. از این به بعد شغل جدید داریم. نصاب استارلینک.
این اینترنت نیست فیلترنت هست
حاج آقا پژمانفر، فکر نمیکنید دیگر بس است؟!
وزیر اقتصاد طالبان تنها سواد خواندن و نوشتن به پشتون دارد اما ارزش پولش در این یک سال و نیم سقوط نکرده است .
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار