بازدید 22197
مرور روزنامه‌های چهارشنبه هفتم دی

واکنش تند کیهان به سرمقاله جمهوری اسلامی / پیام رزمایش‌های ایران چیست؟ / یک پرسش بی‌پاسخ: چرا مهاجرت نمی‌کنیم؟

دلار در کانال دلالی، مشکل کجاست: سیاست‌گذاری یا نحوه اجرا؟ «علی دایی» و حاشیه‌های غیرفوتبالی! معجزه خودروی آب‌سوز، توپ برجام در زمین کیست؟ سراب ارزانی با خودروی وارداتی؟ واکنش رئیس جمهور به افزایش قیمت ارز و تشییع پیکر ۴۰۰ شهید گمنام در سراسر ایران، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۵۶۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۱ 28 December 2022

به گزارش «تابناک»، روزنامه های امروز چهارشنبه هفتم دی ماه در حالی چاپ و منتشر شد که نگاه‌های مختلف به احیای برجام، اختلاف دولت و مجلس برای مدیریت بازار ارز و واکنش رئیس جمهور به افزایش قیمت ارز در صفحات نخست روزنامه های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت ها و سرمقاله های منتشره در روزنامه های امروز را مرور می کنیم؛


واکنش تند کیهان به سرمقاله جمهوری اسلامی


روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه و در واکنش به سرمقاله دوشنبه روزنامه جمهوری اسلامی که با تیتر دولت اسلامی یا اسلام دولتی چاپ شده بود نوشت؛
- مبارزه با استکبار از اهداف متعالی انقلاب است اما جریان تجدیدنظر طلب (انقلابیون پشیمان (متمایل به غرب) سعی کردند از انقلاب هویت‌زدایی کنند. عجیب این که گردانندگان روزنامه جمهوری اسلامی هم با جریان مذکور همراهی کردند اما اکنون مدعی مطالبه به بازگشت به شعارهای انقلاب شده‌اند. این ادبیات که رئیس‌جمهور آمریکا بسیار مؤدب، و امضای وزیر خارجه آن تضمین است، یا با آمریکا می‌شود شراکت برد-برد کرد، در کجای ادبیات انقلاب اسلامی جا داشت یا با کدام تجربه تاریخی ملت ایران مطابقت می‌کرد؟!
- دفاع از مدیریت اشرافیت غربگرا، در کجای قاموس انقلاب اسلامی قرار دارد که روزنامه مذکور و افراد و عناصر مشابه، در مسیر چنین دفاعی قرار گرفته و به مدت ۸ سال، آن سوء مدیریت‌های فاجعه‌بار را توجیه کردند تا خسارت‌های بی‌سابقه را برجامی گذاشت؟ و حال که آن خسارت‌ها در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی آشکار شده، چرا به جای عذرخواهی از مردم و نظام، قیافه طلبکاران را به خود می‌گیرند و خواستار بازگشت به آرمان‌های انقلاب می‌شوند؟ کدام آرمان‌ها؟ همان که ائتلاف غربگرای پرمدعی اعتدال و اصلاحات دنبال ذبح‌شان بودند ونظام و نیرو‌های انقلابی نگذاشتند؟! اصرار بر واگذاری منابع قدرت و پیشرفت کشور در قالب برجام‌های ۱ و ۲ و ۳، با شعار‌های انقلاب نسبتی داشت یا تحمیل تورم ۶۰ درصدی و گسترش شکاف طبقاتی در دولت «برجام و دیگر هیچ»؟! آیا شرم‌آور نیست که بانیان این خسارت‌ها اکنون به جای سرافکندگی، خسارت کج‌فهمی‌ها و بی‌کفایتی‌های خود را از نظام و دولت جدید و نیرو‌های انقلابی‌طلب می‌کنند؟! اجرای ۳۷ دیکته از مجموع ۴۱ دیکته FATF و چند برابر شدن تحریم‌ها با این وجود، چه ربطی (جز تضاد) به شعار‌های انقلاب دارد؟!
- اشرافیت غربگرا چرا رویگردانی مردم از آن‌ها در انتخابات را انکار و موضوع بررسی صلاحیت‌ها را به رخ می‌کشد؟ آیا مدعیان اعتدال و اصلاحات در انتخابات مجلس به جای یک لیست، سه فهرست ارائه نکردند؟ و در انتخابات ریاست جمهوری، دو نامزد نداشتند که خاتمی و ۱۶ حزب اصلاح‌طلب، نهایتاً پای حمایت از عبدالناصر همتی جمع شدند؟!

 

یک پرسش بی‌پاسخ: چرا مهاجرت نمی‌کنیم؟


حمیدرضا بوستانی طی یادداشتی در شماره امروز آفتاب یزد نوشت: اول دی‌ماه امسال، روزنامه اطلاعات به نقل از مدیرعامل «انجمن بازرگانی ایران و کانادا» نوشت براساس برآوردها در یک و نیم سال اخیر، فعالان بخش صنعت وتجارت ایران تا ۷۰ میلیارد دلار سرمایه به شکل کارخانه و ملک را از ایران خارج نموده وبه کانادا برده‌اند. هر چند صحت خبر توسط بانک مرکزی مورد تردید قرار گرفته، ولی واقعیت آن است که این آمار، حتی اگر اغراق گونه باشد نیز، حکایت از وجود یک نگرانی جدی در خصوص تهدید حیات اجتماعی و خروج برخی نخبگان دارد. با وجود تعدد روش‌های مهاجرت و فراوانی کشورهای مهاجرپذیر، این روزها دیگر مهاجرت رویای دست نیافتنی به نظر نمی‌رسد. آن‌ها که واقعاً عزمی برای رفتن دارند بالاخره راهی خواهند یافت.


از نظر محسن رنانی، مهاجرت به عنوان یک تصمیم بی‌بازگشت، ضمن آسیب به «بست وجودی انسان»، به معنای دست شستن از همه موقعیت‌های اجتماعی بوده که فرد برای خویش دست و پا کرده است. از نظر این استاد دانشگاه اصفهان، آهنگ شتابدار هجرت نخبگان، خطرات جدی هم برای حاکمیت و هم برای زندگی جمعی در پی دارد. این حجم از خروج، علاوه بر خطر ایجاد فرسایش تمدنی، منجر به نابودی طبقه متوسط جامعه می‌شود. نیازی به گفتن نیست که جامعه، بدون نخبگانش تهی از عقلانیت گردیده و در بزنگاه‌های تاریخی حرفی برای گفتن ندارد. یکی از دلایل غیرقابل انکار تمایل به این حجم از مهاجرت، از بی‌تدبیری ما بوده که در این خصوص دست کم دو مصداق قابل اشاره است.


اول؛ در عرصه مدیریت داخلی، کار به جایی رسیده که رسانه‌های حامی دولت نیز قلم به انتقاد برده و می‌نویسند خانه، خودرو، دلار و سکه ترمز بریده و کسی داوطلب پاسخگویی نیست. مطابق معمول همه سالهای اخیر، هر زمان نرخ ارز سرکش می‌شود حرف درمانی مقامات آغاز می‌شود. فقط خدا می‌داندوضعیت چقدر اسفناک بوده و مردم چه رنجی متحمل شده‌اند که مسئولین، کاهش تورم به ۴۰ درصد در سال جاری را برای خود یک دستاورد تلقی می‌کنند. این روزها نرخ دلار در حالی قیمت ۴۰ هزار تومان را پشت سر گذاشته که رئیس کل بانک مرکزی، ۲۱اردیبهشت-زمانی که دلار در کانال ۲۵ هزار تومان معامله می‌شد- در اظهارنظری مدعی شد در تاریخ بانک مرکزی بیشترین ذخایر اسکناس ارزی را داریم.


دوم؛ در عرصه سیاست خارجی نیز شرایط خیلی گل و بلبل نبوده و دولت، منفعلانه در حال تماشای گل‌هایی است که در صحنه بین‌الملل وارد دروازه ایران می‌شود. برای مثال، «زمستان سخت اروپا» کلید واژه‌ای بوده که تیم مذاکره‌کننده برجامی به آن دلبسته بود تا در مذاکرات هسته‌ای دست بالا را بگیرد. بر خلاف انتظارات، اما، نه تنها خبری از زمستان سخت اروپا نشد، بلکه به برکت برنامه‌ریزی و آینده‌نگری، گاز به وفور و با قیمت مناسب برای مردم آن کشورها در دسترس قرار گرفت. در ایران، اما، کار به جیره‌بندی و قطع گاز ادارات دولتی رسیده است. با این شرایط، نمی‌توان امیدی به حل موضوع هسته‌ای، به عنوان ابرچالشی که ۲۰سال خون جامعه را مثل زالو بلعیده، داشت. این قبیل ناکارآمدی‌ها در نظام حکمرانی ما بوده که امان مردم و جامعه نخبگانی را بریده و یک زمینه اجتماعی قوی برای مهاجرت را شکل داده است.تقویت این موج، بیش از آنکه نخبگان مهاجر را آزار دهد، یک هزینه جبران‌ناپذیر بر پیکر جامعه و نظام اجتماعی تحمیل می‌کند. به بیان دیگر، مهاجرت بیش از آنکه تبعات منفی‌اش دامن‌گیر افراد شود، جامعه را خلع سلاح می‌کند. جامعه بدون نخبگانش همچون قایقی است که نمی‌داند به کدام سو در حال حرکت است. عواقب این کم‌باری اجتماعی، از بی‌تفاوتی نسبت به بحران‌های موجود گرفته تا تکیه کار نابلدان بر کرسی‌های مدیریتی، گسترش می‌یابد. به نظر می‌رسد انگشت اتهام فرار مغزها و سرمایه اقتصادی، در وهله اول، همین کشتی بر گل نشسته مدیریت و حکمرانی سنتی باشد. پس، اگر می‌خواهیم کشور را نجات دهیم باید بپذیریم که نیازمند اصلاح هستیم.


اکنون‌ ما مانده‌ایم و مسئولانی که در واکنش به دلار ۴۰ هزار تومانی، با زبان بی‌زبانی، می‌گویند وضعیت چندان هم بد نیست و باید شکرگزار بود. اکنون ما مانده‌ایم و سیاستمدارانی که روی خوش به اصلاح نشان نمی‌دهند. اکنون ما مانده‌ایم و جوانانی که راهی جز مهاجرت پیش پای خود نمی‌بینند. اکنون ما مانده‌ایم و یک پرسش بی‌پاسخ: چرا مهاجرت نمی‌کنیم؟ مدتهاست استدلال امثال اینجانب در مقابل کسانی که می‌پرسند چرا به فکر مهاجرت نیستید دیگرقانع‌کننده نیست.

 

پیام رزمایش‌های ایران چیست؟


مهدی بختیاری، کارشناس ارشد دفاعی - نظامی – امنیتی طی یادداشتی در شماره امروز وطن امروز نوشت: نیروهای مسلح رزمایش‌های خود را با یک هدف اولیه برگزار می‌کنند؛ «تمرین آخرین تاکتیک‌ها و تست تجهیزات در اختیار یگان‌های رزمی».
با همین رویکرد است که در تقویم سالانه نیروهای مسلح، مقاطع عمدتاً مشخصی برای انجام رزمایش‌هایی تعیین شده که این رزمایش‌ها می‌تواند به صورت یگانی، تخصصی، توسط یک نیرو یا مشترک میان چند نیرو برگزار شود که نمونه آن رزمایش‌های سالانه ارتش در اواخر آذر یا اوایل دی‌ است که اگرچه به صورت مشترک برگزار می‌شود اما محوریت آن با نیروی دریایی راهبردی است.


در رزمایش‌های اینچنینی، یگان‌های مختلفی از همه نیروهای موجود در سازمان رزم ارتش (هوایی، زمینی دریایی و پدافند) حضور دارند و سناریوی رزمایش که پیش از این توسط طراحان به تصویب قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (به عنوان ناظر اصلی تمام رزمایش‌های نظامی کشور) رسیده در مدت چند روز توسط این یگان‌ها انجام می‌شود.


بر کسی پوشیده نیست کشور ما در یکی از مهم‌ترین مناطق جهان (غرب آسیا) همیشه در معرض انواع تهدیدات (اینجا منظور تهدیدات سخت و نظامی است) قرار داشته و این تهدیدات در هر مقطع با شکل جدید نمایان می‌شود.
از طرف دیگر، با استقرار پایگاه‌های متعدد آمریکا در اطراف ایران و نیز حضور رژیم اشغالگر قدس در منطقه به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین دشمنان نظام جمهوری اسلامی، حفظ آمادگی برای مقابله با هرگونه تهدید، یک اصل مهم در دستور کار نیروهای مسلح است و در این میان، ارتش به عنوان حافظ مرزهای جغرافیایی کشور، وظیفه سنگین‌تری هم دارد، چرا که برای مثال در همین حوزه دریایی، یگان‌های رزمی این نیرو باید تهدید را کیلومترها دورتر از مرزهای کشور رصد کرده و در صورت نیاز با آن مقابله کنند.


  • یکی دیگر از کارکردهای اصلی رزمایش‌ها
    - همان‌طور که در ابتدا هم گفته شد - تست و آزمایش آخرین تجهیزات نظامی است که به تناسب همین تهدیدات در اختیار نیروها قرار می‌گیرد.
    این تجهیزات لزوماً همگی برای نخستین‌بار در رزمایش‌ها حضور پیدا نمی‌کنند اما آنچه در رزمایش مورد تاکید است، ارزیابی فنی و تخصصی آمادگی و به‌روزرسانی این تجهیزات و به‌کارگیری آنها در سناریوهای رزمی مختلف است.
    با این تفاسیر، رزمایش‌های نیروهای مسلح ۲ کارکرد عمده دیگر هم دارند که اگر اهمیت‌شان از آنچه پیش از این گفته شد، بیشتر نباشد کمتر هم نیست و آن نمایش توان بازدارندگی در مقابل همان تهدیداتی است که دشمنان این کشور اگر فرصت و مجال اجرای آن را داشته باشند، یک لحظه درنگ نخواهند کرد.
    اگر چه پیروز بیرون آمدن از جنگ می‌تواند نشانه‌ای بر قدرتمند بودن یک کشور باشد اما امروز کشوری قدرتمندتر است که اساساً اجازه بروز جنگ را ندهد و این مهم از طریق نمایش بازدارندگی با رزمایش‌های گوناگون محقق می‌شود.
    اگر نگاهی به وضعیت منطقه غرب آسیا انداخته شود، در طول چند دهه گذشته، همیشه کشورهای حاضر در این جغرافیا درگیر جنگ‌های طولانی و خانمان‌سوز بودند که جنگ عراق، افغانستان، سوریه، لبنان و یمن نمونه‌های مشهور آن هستند اما اینکه ایران در میانه همین کشورها و در همسایگی آنها از یک امنیت و ثبات مداوم و مستمر برخوردار است، یک دلیلش همین قدرت و توان بازدارندگی است که در رزمایش‌های نیروهای مسلح به نمایش گذاشته می‌شود.
    از اهداف ثانویه رزمایش‌ها، ارسال پیام‌های سیاسی و بین‌المللی در مقاطع مختلف به برخی کشورهاست. برای روشن شدن موضوع به این مثال توجه کنید: در ماه‌های گذشته پس از بروز بحران میان ارمنستان و جمهوری باکو، اظهارنظرهایی از سوی رژیم الهام علی‌اف با حمایت ترکیه و رژیم مجعول صهیونیستی در پشت پرده صورت گرفت مبنی بر ایجاد تغییر در برخی مرزهای مشترک میان ایران و ارمنستان.
    پس از هشدارهای سیاسی از سوی مقامات ایرانی اما آنچه به نظر بیش از همه، مدعیان ایجاد تغییرات مرزی را ساکت کرد، انجام رزمایش‌های مداوم و چندباره نیروهای مسلح کشورمان در مناطق شمال غرب و در نزدیکی مرز ایران و جمهوری باکو بود که به صراحت این پیام را مخابره کرد که در صورت هرگونه اقدام برای ایجاد تغییرات ژئوپلیتیک در مرزهای یادشده، ایران ساکت نخواهد نشست و منافع خود را اگر شده با توسل به زور حفظ خواهد کرد. با این نگاه، می‌توان بسیاری از رزمایش‌های ایران - بویژه رزمایش‌های دریایی در جنوب- را در مقاطعی که برخی کشورها اظهارنظری راجع به تمامیت ارضی کشورمان (برای مثال جزایر سه‌گانه در خلیج فارس) می‌کنند، تفسیر کرد.
    در کنار این مصادیق، این روزها با تلاش رژیم تروریست صهیونیستی و همکاری برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برای حضور این رژیم در آب‌های جنوب ایران، انجام رزمایش‌های نظامی نیروهای مسلح در مناطق جنوب از آخرین نقطه در جنوب غرب گرفته تا پسابندر در منتهی‌الیه جنوب شرق در طول نوار ساحلی و حتی فراتر از آن در اقیانوس هند و مدار 10 درجه شمالی، تاکید دیگری بر این مساله است که ایران هرگز حضور رژیم موقت صهیونیستی در نزدیکی خود بویژه در آب‌های جنوبی را تحمل نخواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۸
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۵۳
هدف انقلاب از خواستن - اسقللال هیچ گاه به معنی ستیز بی پایان با غرب نبود. این غرب ستیزی حالا به پیروی بی چون و چرا از روسیه تبدیل شده. متاسفانه هیچ تعریف درستی از منافع ملی نشده . روزنامه کیهان باید برد برد به چین را توضیح دهد.
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
احساس من اینه که کشور یا مسول ندارد ویا اگر هست مبهوت مانده ونمیداند چکار کند. بنده حاضرم طرح بدم وسکه ودلار بیاد پایین واگه نشد زندانی بشم و...
تا به امروز همیشه مطمئن بودم که من بر خلاف سایر دوستان در کشورم می مونم. اما امروز علاوه بر مسولین، از مردمم هم ناامیدم و به مهاجرت و بریدن از همه چیز فکر می کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
الان وقت رفتن نیست
ایرانی های مهاجر از خواری و خفت در غرب خسته شدند و علاوه زمستان نیز بر مشکلات اروپا نشینان افزوده است.
فعلا نرو تا بهار شود
حافظ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
نه تو رو خدا نرو و گر نه همه چی خراب میشه
مثلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
آخه الان قراره گاز ما که موندیم ایران قطع بشه
زمستان دلاری ایران هم خوب انگیزه ای هست
(واکنش تند کیهان به سرمقاله جمهوری اسلامی)
اگه نوشته شده بود (واکنش کیهان به سرمقاله جمهوری اسلامی) میشد هشتمین مورد عجایب دنیا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
کمی در باره افکار چپ اندر راست اصلاح طلب اعتدالی مسیح مهاجری مطالعه کنید.
تنها ضد احمدی نژاد بوده و الانم رییسی
در کجای ادبیات انقلاب بود که فرزند مدیر مسعول کیهان شهروند آمریکا بشود؟!
یک زمانی مردم فکر می کردن حسين آقا خوابه امید داشتن بیدار شه ولی الان همه می‌دانند خودش رو به خواب زده و بیدار نخواهد شد و واقعیات را نمی خواهد بپذیرد که سرسپردگی چه به غرب باشد و چه به شرق نکوهیده است
پاسخ ها
حافظ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
عجب مثلا شماها هم بیداری و هم آگاه ؟إإ
البته به سرمقاله جمهوری اسلامی موافق نیستم.
رئیس ستاد ارتش اسرائیل، می‌گوید نیروهای مسلح این کشور هر هفته به طور متوسط یک عملیات علیه مواضع حکومت ایران در خاورمیانه انجام می‌دهند.

آقای کوخاوی که سه‌شنبه در موسسه مطالعات امنیت ملی در تل‌آویو سخنرانی می‌کرد، از افزایش سطح آمادگی ارتش اسرائیل برای عملیات علیه ایران خبر داد.

آقای کوخاوی گفت: «نیروهای دفاعی اسرائیل برای روزی که فرمان اقدام علیه تاسیسات هسته‌ای ایران را دریافت کند، آماده است و ماموریت محوله را به طور کامل انجام خواهد داد.»

به گفته ژنرال کوخاوی، توافق هسته‌ای جدید میان ایران و غرب امکان‌پذیر به نظر نمی‌رسد.
محسن رنانی: جامعه، بدون نخبگان [مهاجرت کرده اش] تهی از عقلانیت گردیده و در بزنگاه‌های تاریخی حرفی برای گفتن ندارد.
جناب رنانی مگر نخبگان در داخل کشور جایگاهی دارند که حالا بود و نبودشان فرقی کند؟
کمتر نخبگانی داریم که کرسی استادی دانشگاه و شرایط حضور و بروز در جایگاه تأثیرگذاری برایشان فراهم باشد و مهاجرت کرده باشند. مهمترین شرط ورود فکر مهاجرت به ذهن نخبگان، احساس نادیده گرفتن شدن است و نه مسایل و مشکلات اقتصادی و یا حتی برخوردهای امنیتی و احتمالا طی کردن بخشی از عمرشان در زندان.
بسیاری از نخبگان حتی اگر مطمئن باشند از داخل زندان شنیده می شوند، به مهاجرت فکر هم نمی کنند.
ـــــــــــــــ
نخبگان حوزه اندیشه (و نه مهندسین و پزشکان) که مهاجرت می کنند به دلیل نادیده گرفته شدن است که مهاجرت می کنند وگرنه حداقل بخشی از اینها اگر به جای ورود به مسیر سخت اندیشه ورزی اگر به دنبال رشته هایی مثل دندانپزشکی و وکالت و... رفته بودند در این رشته های یکه تازی می کردند و به لحاظ مالی در داخل کشور هم در سطح مناسبی تأمین می شدند.
کیهان مایه بدبختی و ناامیدی ایران
روزنامه جمهوری اسلامی موضوعی اساسی را مطرح می کند و کاملا صحیح است .
کیهان کلا این شکلیه که میگه فقط چیزی که من میگم درسته، حتی اگر خلاف اون موض از بدیهیات جامعه باشه
درباره پاسخ آقای رنانی باید گفت اینکه تیم مذاکره کننده هسته ای به زمستان سخت اروپا دلبسته بوده، توسط تیم مذاکره کننده مطرح نشده بلکه ادعاهای رسانه ها بوده است. اینکه در مورد کشورهای اروپائی گفته شده «به برکت برنامه‌ریزی و آینده‌نگری، گاز به وفور و با قیمت مناسب برای مردم آن کشورها در دسترس قرار گرفت.» به نظرم با واقعیت تفاوت زیادی دارد و مقداری خنده آور است.
درباره اصلاح هم تقریبا همه مردم و حاکمیت متفق القول هستند اما مسئله اینست که اصلاح به چه معنی و به کدام طرف است؟ اصلاح به سمت آرمان های انقلاب اسلامی مانند تسلیم نشدن در برابر آمریکا و قدرت های خارجی در ایران، خودکفائی، گسترش اسلام واقعی در جامعه، عدالت، کاهش فاصله طبقاتی و .... یا اصلاح به سمتی که در دولت های رفسنجانی، خاتمی و روحانی دیدیم و شامل بستن توافق نامه های یک طرفه با کشورهای غربی و عمل نکردن مکرر آن هابه وعده هایشان، واردات بی رویه، شل گرفتن احکام اسلام در جامعه، افزایش فاصله طبقاتی یا ضریب جینی در کشور و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
فعلا که رییسی چندین نماینده به عمان و عراق ووو

اعزام کرده تا توافق برجام را سریع فوری و انقلابی

به انجام برسانند و البته شما تند روها نمی خواهید به

اشتباهاتشان اعتراف کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
بالافرض که اونا دارن از سرما یخ میزنن به شما چه میرسه
چرا مهاجرت نمی‌کنیم؟
بخاطر اینکه پولش را نداریم. برای یک مهاجرت بی دغدغه و آرام نیاز به مقدار زیادی پول هست که فعلا بسیاری از ما ایرانیان نداریم. به چی باید دلمون خوش باشه؟ مطمئن باشید جوانان شایسته ایران اساتید مستقل دانشگاهها همه و همه بدنبال مهاحرت هستند و خواهند بود. شک نکنید 850 هزار پرونده برای مهاجرت ایرانیان در سال 2021 در سراسر دنیا افتتاح شده و حدود! 60 تا 70 هزار نفر پذیرفته شده و رفتند. برای من مدرس ذانشگاه تا اینجای کار فقط رفتن با عزت و احترام و پرستیز مهم بود اما بدلیل شرایط پیش آمده و نارضایتی و خوشنودی خانواده ام چند وقته دارم به پناهندگی هم فکر میکنم. انشاا... برای همه اساتید محترم دانشگاه که از وضعیت موجود سیاسی اجتماعی فرهنگی و اقتصادی مملکت، خودشون و جامعه پیرامونشون ناراضی و ناراحت هستند این فرصت بوجود بیاید که مهاجرت کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
به والله تو استاد دانشگاه نیستی لحن ونوع ادبیات شما کوچه بازاری وبیسوادی هست نهایت سواد شما درحد راهنمایی هست عقده داری خودت را استاد دانشگاه جابزنی؟
باید توجه کرد اگر دلار یکصد هزار تومان هم شود فرار سرمایه و نخبگان شدید تر خواهد شد مردم از چیز دیگری رنج می برند و فرار را بر قرار ترجیح می دهند
کیهان قبول کن ضعیف هستیم
و الا برای مهاجرت به ایران الان صف های طولانی و لاتاری را شاهد بودیم.تغییر در دنیا علم و اقتصاد قوی میخواهد که حسودان همه را رانده اند
کیهان قبول کن ضعیف هستیم
و الا برای مهاجرت به ایران الان صف های طولانی و لاتاری را شاهد بودیم.تغییر در دنیا علم و اقتصاد قوی میخواهد که حسودان همه را رانده اند
پیام رزمایش ها هیچ چیزی نیست جز حرکت به سوی دلار ۵۰ هزار تومانی و سرعت گرفتن حرکت مردم به سوی فقر و فلاکت.
اندر حكايت عجايب روزگار ما !
---------------------------------
-- جعفر آقا ، فكر هايش كه مي كنم مي بينم عجايب روزگار خيليه ... خيلي زياد !
-- مثل چي آقا لطفي ؟ البته از قديم و نديم « عجايب هفتگانه » داشته ايم ، اما به نظرم عجايب دنياي ما از هفت تا گذشته ، به هفتاد تا رسيده ، ، مثلاً يكي از عجايب « اينترنت » !!
-- درسته ! اما فعلاً ما كاري به اينترنت نداريم ! عجايبي كه عرض مي كنم اين جا ست ! ...ملاحظه بفرما : « واكنش تند كيهان به سر مقاله روزنامه جمهوري اسلامي » ! ... بله برادر ! زماني بود كه اين دو روزنامه مثل دو روح در يك قالب بودند ، اما حالا كار به جايي رسيده كه ... !!
-- درسته آقا لطفي ! به نظرم عجايب روز گار ما از هفتاد تا هم گذشته باشه و به هفتصد تا رسيده باشه !!
-- درسته جعفر آقا ! ما در روزگار خودمان با چشمان كوچك خود چيز هاي خيلي بزرگي مي بينيم ! جالبه
خيلي هم جالبه !!... البته در روزگار ما غير از عجايب ارضي ، عجايب سماوي هم داريم ! ميگم جعفر آقا اين تلسكوپ « جيمز وب » چها كه نميكنه ! چه عكس ها كه از ازكرات دور دور نمي فرسته ! الله اكبر ... الله اكبر كبيرا از اين همه عظمت ... هر كافر و زنديق و كمونيستي را خدا شناس ميكنه ! هر خدا نشناسي را مسلمان ميكنه ! هر متكبري را به سجده در مي آوره ! خدا رحمت كنه مرحوم ابوي ! به نظرم سالها پيش آن مرحوم عظمت عالم هستي را درك كرده بود ، چون هر از گاهي با خود اين شعر را زمزمه مي كرد :
« زمين در جنب اين نُه طاق مينا
بُوٓد چون دانه خشخاش رو دريا
تو خود بنگر از اين خشخاش چندي
سٓزٓد گر بر بروت خود بخندي » !!
-- رحمت الله عليه !
-- خدا رفتگان شماهم بيامرزه ! اما جعفر آقا به نظرم عجايب روز گار ما از هفتصد تا هم گذشته باشه ،
بايد به هفت هزارتا هم رسيده باشه ... چه ميگي جعفر آقا ؟! ... قبول كن !
هشدار افتاب یزد را دریابید! همین الان هم دیر شده.
با سوابقمون برای مهاجرت تحویلمون نمیگیرند
این روزنامه کیهان چه میخواد از جون ملت ؟!؟
فکر کیهان باعث این همه بدبختی شده .
فقط خودشان را مسلمان می دانند
فقط خودشان را عاقل می دانند
برای همین هم خودشان مستکبر هستند
ولی ادعای استکبار ستیزی دارند
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
دشمنی کمونیستها با امریکا تمامی ندارد.
در حالیکه بانک مرکزی تورم سال ۱۴۰۰ را ۴۰ در صد اعلام می‌کند کیهان برای توجیه عملکرد دولت رئیسی آن را ۶۰ درصد اعلام می‌کند
خواندن یادداشت های غالبا تهاجمی و توهین آمیز شریعتمداری کیهان به کارشناسان و دلسوزان کشور و مردم که نطرشان خلاف نظر ایشان است

وبا استفاده از مغلطه و سفسطه و توجیهاتی که فقط خودش را راضی میکند !!!

و بیان اتهامات توهین آمیز همچون : لیبرال و اشرافی و نفوذی و خائن و ضد انقلاب و فریب خورده و وا داده و دلبسته و امثالهم

ایشان همچنان مشغول حمله و ساکت کردن هر آن کسی است که چون او فکر نمیکند و بر خلاف او ، و اتفاقا بدرستی و به حق ، منتقد و معترض اوضاع و احوال اسفبار و فلاکت بارتر کشور و مردم است .میباشد .

واقعا شریعتمداری چگونه و چطور میتواند از مسولانی که نتایج وحشتاک شکست های پی در پی آنها ، در حوزه اتخاذ و اجرای سیاست خارجی اشتباه حتمی کشور ، خصوصا در ۲۰ سال گذشته نقش اصلی را داشته اند اینطور دفاع کند و بر ادامه همان مسیر اشتباه و خطا اصرار بورزد ؟

واقعا ایشان بدنبال چه هستند ؟
و از حرکت در این تونل وحشت پر خطر که در تمام طول مسیرش ، ما را با تحمل خسارات و هزینه های بسیار سنگین و غیر قابل جبران کرده است ، واقعا بدنبال چه اهدافی هستند ؟

چرا نظرات اکثریت قاطع اندیشمندان و خبرگان و راه بلدان و کارشناسان دلسوز و کاردان و مجرب و شناخته شده، تماما نظرشان با ایشان ۱۸۰ درجه تفاوت دارد ؟

چرا ایشان این طور به بقیه القاء میکنند که انگاری این کشور شش دانگ فقط متعلق به او ست ؟؟
و همگان فقط باید ، همچون ایشان بیندیشند و قبول کنند و اطاعت کنند ولا غیر !!
با احترام به نظر جناب شریعتمداری که یک نظر شخصی ست اولا ایشان گویا شعار انقلاب را فراموش کردن که نه غربی و نه شرقی!! بلکه جمهوری اسلامی.منظور منافع جمهوری اسلامی ست.حالا ایشون و همفکرانشون تمایل به شرق خیلی دارن ودچارغرب ستیزی بیش از حد تا جایی که به ضرر منافع ملی ایران شده و میشود را چراپیگیر هستن و باید جوابگو باشند !!
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
دشمنی غرب با کمونیسم و بالعکس همیشه در سخنان ایشون نحفته و بعضا آشکار هست.
دوبار در دولت‌های غرب گرا توافقات غیر قانونی امضا شد و هر دو به شکست انجامید چون اساسا طرف مقابل دنبال لیبی و عراق و اوکراین و حتی شوروی کردن ایران هست و می خواهد همه ابزار قدرت را بگیرد و محدود شوید تا سر بزنگاه مانند آن چند کشور شوید
اما اگر در این مدت به جای این گدایی ها و کارهای خلاف قوانین بین‌الملل که حق قانونی به‌ایران داده و شما می رفتید مذاکرات انجام می‌دادید به داخل می پرداختید و اصلاحات ساختار اقتصادی را انجام می‌دادید الان جز اقتصادهای نوظهور می بودید و خیلی ها حتی اگر تحریم هم می بودید درخواست‌های بالای حق شهروندی برای ایران داشتند هیچ رئیس جمهور فعلی هم از دوستان خودتان می بود ولی نگران نباش این دولت این عمل بر زمین مانده را انجام می‌دهد
و باید گفت مثل همیشه کیهان می‌زند وسط سیبل
کیهان کلا خبر سازیه و تحلیل دروغ !! اثر گذار نیست بر جامعه و خواننده ای نداره.....
خداوند همه خائنین به این کشور را و ملت را نابود کند،
وقت ان رسیده تا بزرگان کشور ، دست به یک تغییرات

اساسی و زیر بنایی زده و در سیاست خارجی و داخلی کشور تجدید نظر کلی بنمایند

در غیر اینصورت ، و با افزایش سرسام آور نرخ برابری ارز و

بالا رفتن روزانه تورم و قیمت کالاها و ارزاق عمومی و

خدمات ، باید خودشان را برای مقابله با شورشهای مداوم و

خطرناک گرسنگان و محرومان که درصد بسیار بسیار زیادی

از جمعیت کشور را شامل میگردد را آماده کنند

و با توجه به اینکه در اینگونه شورش ها ، مردم چیزی را برای

از دست دادن ندارند ، آرام کردن و کنترل خشم آنها کاریست

نشدنی و به احتمال بسیار زیاد تر و خشک و گناهکار و

بیگناهان باهم در آتش خشم آنها باهم خواهند سوخت
شعار انقلاب کاملا روشن بود. نه شرقی - نه غربی .
کلیه مسئولین را باید تکه تکه کرد!
درود بر کیهان
باتوجه به حمایت غرب ازاکراین،شاهدیم که کشورهای غربی سفارت خودرادرروسیه نبستند و همچنین با توجه به اختلافات چین وغرب وبخصوص آمریکا.این یعنی اینها رقابت را جای تقابل وجنگ قراردادن وسفارت هم رو اشغال نکردن ومشکلاتشان را با تعامل حل میکنن.حال مقایسه کنید با عملکرد کشورما.نتیجه میگیریم که تحریم وشعار استکبارستیزی برای عده ای نعمت است درحالیکه بچه هاشون درغرب زندگی میکنن
البته آقای کیهان اینکه شما همیشه ابزاری بوده و هستید برای کاسبان تحریم دیگر نخ نما شده است .
حضرت عباسی کیهان خودش هم فهمید چی گفت.
مشکل اینجاس که تعریف نخبه باید منطقی باشه هرکی رفت دانشگاه بایه مش فرمولو مقاله که هیچ دردی ازمملکت دوانمیکنه امد بیرون نخبه نیستکه نخبه واقعی اونه که از شرایط بسیارسخت و طاقت فرسا فرصت برای اسایش و بهبود زندگی مردم بیابه حالا بگردین چند تا از این نخبه هارو پیدا کنین!!!!!
آقای شریعتمداری .این قدر دست و پا نزن دلار آایالات متحده امریکا ۴۳۰۰۰ تومان . تو هم برو در تمجید از پوتین مقاله بنویس که همه جنایتهای صد و پنجاه سال گذشته روس‌ها را توجیهه و تطهیر کرده باشی.
خواهشا مطالب کیهان را منتشر نکنید
آقای شریعتمداری را فکر نکم کشی قبول داشته باشد
اقای رنانی در این صفحه 3مقاله هست که مقاله اول وسوم جوابگوی مقاله شماست .حال میدانی چرا بدبخت شدیم ؟
دقیقا مساله اعتراض به تبعیض و بی عدالتی و فقر و گرانی و بیکاری و رانت و فساد است بقیه بهانه هستش این اعتراضات نتیجه سالها عدم پاسخگویی هست اما دریغ از گوش شنوا
چرا مهاجرت نمیکنیم؟!
چون پولمان کم است.زیاد که شد حتما مهاجرت میکنیم به کشوری آباد و پر از آرامش...
امضا وزیر خارجه امریکا تضمین بود و این امر برای هسته ای نبود بلکه برای ویزا بود و ما دیدیم زمان آقای اوباما ویزاهای ۱۰ ساله صادر شد .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها