بازدید 41014
سه هزار و صد و نود و یکمین بسته ویژه خبری «تابناک»

حاج علی اکبری: خاطیان سیستان و بلوچستان محاکمه می شوند / خط و نشان جدی رئیسی برای مدیران / ادعای نماینده‌ مجلس: اینستاگرام به ایران پیام داد! / انتقاد یک نماینده از بذرپاش: «آقای همه‌جا گزینه» چرا اینقدر ولع قدرت داری؟ /واکنش وزارت جهاد کشاورزی به گرانی تخم مرغ

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند:بازداشت عاملان ترور امام جماعت یکی از مساجد زاهدان / حذف گفت و گوی تلویزیونی درباره «کیان» از خروجی صدا و سیما ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۵۱۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱ 19 November 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

حاج علی اکبری: خاطیان سیستان و بلوچستان محاکمه می شوند

نماینده رهبر معظم انقلاب در جمع‌بندی سفر به استان سیستان و بلوچستان گفت: در مورد وقایع بسیار تلخی که در استان رخ داد، وعده رسیدگی و محاکمه خاطیان را دادیم. تاکنون هم فرمانده جدید انتظامی سیستان و بلوچستان از مردم عذرخواهی کرده و هم افراد خاطی بازداشت شده‌اند و در مسیر قضائی قرار دارند. محمدجواد حاج علی اکبری افزود: تدبیر حکیمانه و مهربانانه رهبر عزیز و عالیقدرمان که سرشار از لطف و محبت بود، نسبت به مردم عزیز استان سیستان و بلوچستان، باعث شد بنده و دوستانم افتخار سفر به استان پیدا کنیم و به لطف خداوند متعال روزها و شب‌های پرخاطره‌ای را بین مردمان عزیز، خونگرم و غیور استان سپری کردیم. رئیس هیات اعزامی رهبر معظم انقلاب به استان سیستان و بلوچستان گفت: ماموریت ما با مهر و بزرگواری میزبانانی کریم و میهمان‌نواز قرین شد و به لطف خداوند متعال با موفقیت به سرانجام رسید. بهانه سفر ما البته مساله تلخی بود، اما لطف مردم عزیز استان برای ما حلاوت مضاعفی را به همراه داشت. ما مامور بودیم از طرف امام مسلمین، مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای که اولاً سلام پرمهر و محبت ایشان را به همه مردمان سلحشور و قهرمان استان سیستان و بلوچستان از همه گروه‌ها، اقوام، طوایف سنی و شیعه در بخش‌های مختلف این جغرافیای پهناور و پرافتخار ابلاغ کنیم که الحمدالله به توفیق الهی موفق شدیم، هم از طریق رسانه‌های استان و هم از طریق اجتماعاتی که با حضور گروه‌های مختلف مردم برگزار شد، این وظیفه را به فضل الهی انجام دهیم.

بازداشت عاملان ترور امام جماعت یکی از مساجد زاهدان

یک تیم تروریستی در سیستان و بلوچستان به همت سربازان گمنان امام زمان(عج) منهدم شد.اداره‌کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان در اطلاعیه‌ای از دستگیری پنج تن از عاملان شهادت حجت‌الاسلام "سجاد شهرکی" امام جماعت مسجد "مولای متقیان" زاهدان خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: پنج نفر از عاملان شهادت حجت‌الاسلام سجاد شهرکی توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات دستگیر شدند که در اعترافات اولیه متهمان به ارتباط با گروهک‌های معاند خارج از کشور و همچنین سرویس‌های جاسوسی متخاصم اذعان و به قصد استمرار اقدامات تروریستی علیه شاخصین شیعه و سنی و اماکن حساس در استان با هدف ایجاد دوقطبی و جنگ مذهبی در سیستان و بلوچستان اشاره شده است.به گزارش تسنیم، افراد مسلح دوازدهم آبان‌ماه حجت‌الاسلام «سجاد شهرکی» امام جماعت مسجد «مولای متقیان» زاهدان را هنگام نماز مغرب مقابل این مسجد به‌ضرب گلوله کلت به شهادت رساندند. حجت‌الاسلام شهرکی روحانی جوان 32ساله سیستانی از فعالان فرهنگی و اجتماعی سطح شهر زاهدان محسوب می‌شد که مسجد مولای متقیان واقع در بلوار «جمهوری اسلامی» را به محور برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و بصیرتی محل تبدیل کرده بود.

روایت نماینده ایذه: مادر «کیان» کلیپ پر کرده و گفته کنار نظام هستم، اگر حرفی هم زده‌ام بر اثر عصبانیت بوده 


ایلنا نوشت: عبدالله ایزدپناه نماینده ایذه در مجلس گفت: من با خانواده پیرفلک دیداری نداشتم، فرماندار و معاون سیاسی استاندار به آنجا رفته‌اند. مادر شهید هم صدایش ضبط شده و کلیپ پر کرده است که پیجم در اختیار خودم نیست. دیگران شیطنت کرده‌اند. مادر شهید گفته است من فرزندم را شهید می‌دانم و در کنار نظام هستم اگر حرفی هم زده‌ام بر اثر عصبانیت بوده است، لذا دیداری دوستان با ایشان داشتند اما من نداشتم.نماینده ایذه در مجلس شورای اسلامی گفت: با خانواده شهدا دیدار کردم و در حال حاضر هم پدر یکی از شهدا در کنار من هستند که می‌خواهیم برای تشییع پیکر پسرشان برویم. همه‌ این‌ها را به فرمانداری آوردند و ما آن‌ها را دیدیم و به آنها تسلیت گفتیم، آن‌ها نگران بودند که اراذل و اوباش به بچه‌های‌شان تیراندازی کرده‌ باشند.

عبدالله ایزدپناه درباره آخرین وضعیت شهر ایذه گفت: هم‌اکنون خودم در منطقه هستم. روز چهارشنبه ۲۵ آبان حادثه تلخی رخ داد که دو موتور سوار به سمت مردم، رهگذران و حتی کسانی که قصد تجمع داشتند، شلیک کردند که در این حادثه هفت تن شهید و ده تن مجروح شدند و تعدادی از هم ماموران نیروی انتظامی هم زخمی شدند. نماینده مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روز گذشته تشییع پیکر تعدادی از شهدا برگزار شد و امروز هم تشییع پیکر یکی دیگر شهدا در حال برگزاری است و در حال رفتن به یک روستا برای برگزاری مراسم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: منطقه آرام است،‌ البته دیشب در ایذه‌ یک حرکت‌هایی انجام دادند و صدای تیراندازی در یک کوچه‌ شنیده شد. شرایط آرام است و دشمن می‌خواهد شیطنت انجام دهد و بگوید ناآرام است و گزارش‌هایی بدهد؛ تیراندازی و شعارهای ناپیدایی در برخی کوچه‌ها وجود دارد اما الحمدالله آرام است. این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره این‌که آیا دیداری با خانواده جان‌باختگان داشته است یا خیر، گفت: با خانواده شهدا دیداری کردیم و در حال حاضر هم پدر یکی از شهدا در کنار من هستند که می‌خواهیم برای تشییع پیکر پسرشان برویم. همه‌ این‌ها را به فرمانداری آوردند و ما آن‌ها را دیدیم و به آنها تسلیت گفتیم، آن‌ها نگران بودند که اراذل و اوباش به بچه‌های‌شان تیراندازی کرده‌ باشند.

خط و نشان جدی رئیسی برای مدیران

رئیس‌جمهور در یازدهمین اجلاس شورای‌عالی استان‌ها گفت: افرادی در ادارات هستند که مدام واژه "نمی‌شود" را تکرار می‌کنند. این افراد با حفظ احترام در حاشیه قرار گیرند تا راه برای ادامه مسیر باز شود. متن و مسیر پیشرفت باید در اختیار کارمندان و مدیرانی با روحیه کار، تلاش و گره‌گشایی باشد. هر کجا حس کردیم مشکلی وجود دارد، می‌بینیم افرادی در آن‌جا هستند که روحیه تلاش و تحول ندارند.

ادعای نماینده‌مجلس: اینستاگرام به ایران پیام داد!

به گزارش رویداد ۲۴ یکشنبه گذشته جلسه‌ای غیررسمی در مجلس برگزار شده که محور آن احیای طرح صیانت بوده است. عنابستانی در گفت‌وگو با این رسانه ضمن دفاع از نظام‌بخشی به فضای مجازی گفته: وقتی اینستاگرام ۵۰ درصد از پهنای باند کشور را می‌بلعد باید چهارچوب ما را بپذیرد و مطمئن باشید آن موقع، خودش را با ما وفق می‌داد. اکنون که اینستاگرام در ایران فیلتر شده، آن‌ها برای ما پیام فرستاده‌اند که شرایط شما چیست؟ دوستان در وزارت ارتباطات و شورای عالی امنیت ملی در حال بررسی موضوع هستند.او در ادامه گفته که خواهان دفاع از پلتفرم‌ها از کسانی که می‌خواهند خلاف قانون عمل کنند و نظام‌بخشی به فضای مجازی را این‌طور توضیح داده است: «دفاع از کاربران دربرابر پلتفرم‌ها، ساختارمندی و نظام‌مندی عملکرد خود کاربران در فضای مجازی و موضوع دیگر، دفاع از پلتفرم‌ها دربرابر دیگران. این اتفاق در کشور نیفتاده، چون قانون نیست و هر کسی با سلیقه خود کار می‌کند.» این نماینده‌ی مجلس در انتها گفته فیلتر برخی از پلتفرم‌ها مثل اینستاگرام و واتساپ لازم بود.هنوز مسئول دیگری برای مثال از اعضای وزارتخانه یا شورای عالی امنیت ملی درباره‌ی پیام اینستاگرام خبری منتشر نکرده‌اند و مدت‌هاست وزارت ارتباطات تمام تلاش خود را بر ترغیب کاربران به استفاده از پلتفرم‌های داخلی گذاشته است.

حذف گفت و گوی تلویزیونی درباره «کیان» از خروجی صدا و سیما

اعتمادآنلاین از حذف فیلم سخنان نماینده پیشین ایذه در برنامه تلویزیونی از خروجی صداوسیما خبر داد. به گزارش مهر، حجت الله درویش پور در برنامه تلویزیون گفت: همان کسانی که به خودرو تیراندازی کردند، همان افراد، کیان و پدرش را به هلال احمر منتقل کردند.به نوشته این خبرگزاری، درویش پور از بستگان نزدیک خانواده پیرفلک است.

قیمت یونولیت در دو هفته از ۱۱۰ هزار به ۴۰۰ هزار تومان رسید

فرشید پور حاجت دبیر انجمن انبوه سازان مسکن گفت: قیمت هر متر مربع یونولیت ۱۱۰ هزار تومان بود که در ۱۵ روز گذشته به ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. وی گفت: در ۱۵ روز گذشته شاهد نایاب شدن بلوک سقفی (یونولیت ) در بازار هستیم و همین امر خود در قیمت تمام شده ساخت مسکن تاثیر بسیاری دارد.

فارس: انگلیس به سهمیه‌بندی تخم‌مرغ رسید

خبرگزاری فارس: افزایش هزینه‌های تولید در کنار شیوع آنفلوانزای پرندگان در میان طیور انگلیس باعث شده تا فروشگاه‌ها در این کشور تخم‌مرغ را سهمیه‌بندی کنند. فروشگاه‌های زنجیره‌ای آسودا در این کشور هم اعلام کرده که تا اطلاع ثانوی به هر یک از مشتریانش فقط دو بسته تخم‌مرغ می‌فروشد. برند آلمانی خرده‌فروشی لیدل در انگلیس هم گفته به هر مشتری فقط سه بسته تخم مرغ تحویل می‌دهد. شرکت ودراسپونز هم در برخی از رستوران‌های خود صبحانه انگلیسی را بدون تخم مرغ عرضه می‌کند. گروه تجاری کنسرسیوم خرده فروشی انگلیس طی مصاحبه‌ای با بی بی سی گفته که برخی فروشگاه‌ها برای خرید تخم مرغ توسط مشتریان محدودیت تعداد اعمال کرده‌اند. بنا به اعلام انجمن تولیدکنندگان تخم مرغ انگلیس، مرغداران انگلیسی با مشکل افزایش شدید هزینه‌های تولید و شیوع آنفلوانزای پرندگان مواجه هستند که این مسئله به کاهش شدید تولید منجر شده است.

۷۰ میلیارد دلار از دارایی‌های روسیه در اتحادیه اروپا مسدود شد

محاسبات اولیه نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا حدود ۷۰ میلیارد دلار از دارایی‌های روسیه که بخش اعظمی از آنها در بلژیک بوده است، مسدود کرده است‌. پائولا تاما، یکی از نویسندگان گزارش پلتیکو می‌گوید: از مجموع ۷۰ میلیارد دلار دارایی روسیه که در اتحادیه روسیه مسدود شده ۵۱ میلیارد دلار در بلژیک، و ۵.۷ میلیارد دلار در لوکزامبورگ بوده است. این دو کشور به همراه ایتالیا، آلمان، ایرلند، اتریش و فرانسه ۹۰ درصد از دارایی‌های بلوکه شده روسیه را در خود جای داده‌اند. بر اساس اسناد موجود، بخشی از این دارایی‌ها شامل ذخایر ارز خارجی روسیه است که معادل ۳۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود. البته این گزارش می‌گوید رقم دقیق دارایی‌های بلوکه شده روسیه هنوز محاسبه نشده است. /مهر

واکنش وزارت جهاد کشاورزی به گرانی تخم مرغ

مدیرکل دفتر بازرسی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: پیرو افزایش قیمت کاذب در بازار تخم مرغ، هفته گذشته بازرسان وزارت جهاد کشاورزی با گران فروشی این محصول در چرخه‌های مختلف تولید تا عرضه شامل مرغداری، عمده فروشی، بنکداری و خرده فروشی برخورد کردند و پرونده این تخلفات به سازمان تعزیرات حکومتی برای صدور حکم ارسال شد. وی در پاسخ به اینکه نرخ مصوب تخم مرغ در چرخه‌های مختلف تولید تا عرضه تولید چقدر است، گفت: مردم برای آگاهی از قیمت مصوب تخم مرغ به سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت مراجعه کنند. وی افزود: مردم گزارش‌های خود درباره گران فروشی تخم مرغ را به سامانه ۱۲۴ شکایت کنند تا بازرسان ما به آنجا مراجعه کنند. وی تصریح کرد: از دی ماه سال قبل تا به امروز ۸۲ هزار پرونده تخلف برای گران فروشی در بخش محصولات کشاورزی، تشکل شده است؛ بنابراین گزارش قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم مرغ در سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت ۳۹۸ ٬ ۰۰۰ تومان است که قیمت هر شانه ۳۰ عددی با وزن ۱.۹ کیلوگرم ۷۶ هزار تومان می‌شود.

میرکاظمی: بودجه افزایش حقوق کارمندان تامین شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره اینکه با توجه به ابلاغ افزایش حقوق کارمندان آیا بودجه آن هم برای پرداخت تامین شده است، پاسخ مثبت داد و گفت که از همین ماه آبان، اصلاحات انجام می‌شود و مابه التفاوت مهرماه در همین حقوق آبان پرداخت می شود. /ایرنا

اضافه کار کارکنان مشمول قانون جدید افزایش حقوق می شود

محسن زنگنه درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه افزایش حقوق کارمندان که از ابتدای مهرماه اعمال شده به اضافه کار تعلق نمی‌گیرد، گفت: افزایش حقوق ها در حقوق پایه رخ داده و همه چیز به آن تعلق می‌گیرد، زیرا در جریان افزایش حقوق 3 هزار امتیاز به امتیاز کارمندان اضافه شده است. نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: ترمیم حقوقی که از مهر ماه اعمال می‌شود، به مولفه هایی مانند اضافه کار، سختی کار و... نیز تعلق می‌گیرد.

دولت ایران کم‌خرج‌ترین در خاورمیانه شد

صندوق بین‌المللی پول در بخشی از گزارش خود موسوم به چشم‌انداز اقتصادی جهان، به بررسی میزان هزینه‌های خالص ۱۸۸ دولت جهان در سال ۲۰۲۲ پرداخته و آن‌ها را بر اساس نسبت خالص هزینه‌های دولت به تولید ناخالص داخلی رده‌بندی کرده است. این گزارش دولت ایران را یکی از کم‌خرج‌ترین دولت‌های جهان معرفی کرده است. نسبت هزینه‌کرد دولت ایران در سال ۲۰۲۲ به تولید ناخالص داخلی ایران ۱۲.۵۱۷ درصد محاسبه شده که بر این اساس تنها ۵ دولت جهان نسبت به دولت ایران در سال ۲۰۲۲ کم‌هزینه‌تر بوده‌اند و ایران از این نظر در رتبه ششم جهان قرار گرفته است. کم‌خرج‌ترین دولت جهان در سال ۲۰۲۲ دولت هائیتی اعلام شده است. نسبت کل هزینه‌های دولت هائیتی به تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۰.۲۹۳ درصد محاسبه شده است که کمترین میزان هزینه‌کرد دولت‌ها در جهان محسوب می‌شود. دولت‌های ترکمنستان با ۱۰.۳۵ درصد، سودان با ۱۱.۴۲۱ درصد، اتیوپی با ۱۲.۰۸ درصد و گینه استوایی با ۱۲.۱۱۶ درصد به‌ترتیب در رتبه‌های دوم تا پنجم از این نظر قرار گرفته‌اند. ایران میان کشور‌های خاورمیانه نیز کم‌خرج‌ترین دولت در سال ۲۰۲۲ بوده و در حالی که رتبه ۶ جهان را از این نظر به خود اختصاص داده است دومین دولت کم‌خرج خاورمیانه عربستان است که در رتبه ۶۵ جهان قرار گرفته است.

تسنیم: علی کریمی از دبی اخراج شد و به کانادا رفت

یک منبع مطلع به تسنیم گفت که علی کریمی از تحریک‌کنندگان آشوبها بعد از اخراج از دبی توسط مسئولان اماراتی، ابتدا به مدت کوتاهی در آلمان اقامت داشته و سپس به کانادا رفته است. این منبع آگاه افزود: امارات پس از تحرکات خطرناک علی کریمی و اقدامات ناامن‌کننده‌ وی، از او خواسته بود این کشور را ترک کند. اما کانادا که خصومت دیرینه‌ای با ایران دارد، او را پذیرفته است. گفتنی است؛ یک منبع آگاه در گفت‌وگو با «میدل ایست نیوز» نیز اعلام کرده بود که مقامات امارات در ابتدا از علی کریمی خواستند که فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی متوقف کند و پس از آن [که او این درخواست را نپذیرفت] از او خواستند خاک امارات را ترک کند.

محسن رضایی: اعتراض حق مردم است

محسن رضایی، فرمانده سابق سپاه پاسداران و معاون اقتصادی رئیس جمهور، در واکنش به ناآرامی های شهر ایذه گفت: معترضان حق دارند حرفشان را در این کشور بزنند و این حق مردم است. اصلاً انقلاب آمده است تا صدای مردم به گوش دولتمردان برسد. همان طور که مردم در انتخابات مشارکت دارند در طرف دیگر هم اگر حرفی دارند انقلاب به آنها گفته است به صورت مسالمت آمیز و قانونی حرف خود را به گوش دولتمردان برسانید اما دشمن پشت سر معترضان قرار گرفته است و در حادثه تروریستی ایذه از دو سمت به سوی یک میدان تیراندازی می کنند.

توضیح نیک‌بین درباره اظهاراتش درخصوص تماس بلینکن با امیرعبداللهیان

نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضع‌گیری وزارت خارجه درباره سخنانش در خصوص حادثه زندان اوین گفت: صحبت‌های وزارت خارجه صحیح است، چون قطعا طبق پروتکل‌ها امکان تماس مستقیم بین وزیر امور خارجه کشورمان با همتای آمریکایی‌اش امکان‌پذیر نیست. چند روز پیش حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین ادعا کرده بود، در شب آتش‌سوزی زندان اوین، چهل دقیقه پیش از شروع حادثه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، طی تماس تلفنی با امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان، مطرح کرده بود «ما چهار زندانی در اوین داریم که قرار است تبادل شود. اتفاقی برای‌شان پیش نیاید». امروز یک منبع مطلع در وزارت امور خارجه این اظهارات را رد کرد و گفت: تماس مستقیم بلینکن با امیرعبداللهیان از اساس عاری از صحت است. در همین خصوص حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: وزیر امور خارجه آمریکا تماس مستقیمی با وزیر خارجه کشورمان نداشته، بلکه پیام داده است. اگر من گفتم تماس مستقیم بوده، شاید بنده اشتباه کرده‌ام.وی افزود: پیامی که وزیر امور خارجه آمریکا به ایران ارسال و وزیر امور خارجه ایران نیز دریافت کرد، قبل از آتش‌سوزی بوده است.

انتقاد یک نماینده از بذرپاش: «آقای همه‌جا گزینه» چرا اینقدر ولع قدرت داری؟

مجتبی توانگر، نماینده مجلس نوشت: هر وزارتخانه ای که احتمال تغییر آن می رود این آقای همه جا گزینه از طریق یکی از معاونین به رییس جمهور برای تصاحب آن کرسی فشار می آورد. آقای مهندس! مگر چقدر توانایی دارید که هم می توانی شهردار شوید هم وزیر راه هم وزیر صمت هم وزیر رفاه؟ برادر من! چرا این قدر ولع قدرت داری؟

ادعای العربی الجدید درباره دیدار رئیس سرویس اطلاعاتی مصر با معاون رئیسی

العربی الجدید مدعی شد: «کانال های ارتباطی اعلام نشده بین مصر و ایران اخیرا فعال شده است؛ به طوری که با دیداری اعلام نشده در سطح عالی بین سرلشکر عباس کامل رئیس سرویس اطلاعاتی مصر و علی سلاجقه معاون رئیس جمهوری ایران و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست این کشور -که برای شرکت در نشست آب و هوا به شرم الشیخ رفته بود- به اوج خود رسیده است». این سایت نوشت: «بر اساس اطلاعاتی که به دست العربی الجدید رسیده، دیدار کامل و سلاجقه، شاهد تاکید طرف قاهره بر موضع مخالف مصر مبنی بر ورود به هرگونه ائتلاف سیاسی یا نظامی و تبادل پیام های مثبتی بین دو طرف بوده است.»

نوباوه: باید با سلبریتی‌هایی که بدون سند به اغتشاشات دامن می‌زنند برخورد شود

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: قوه قضائیه به موضوع ادعاهای سلبریتی‌ها درباره اغتشاشات اخیر ورود کند و اگر آنها مدارکی دارند مدارکشان را مورد رسیدگی قرار دهد و در غیر این صورت برخورد لازم را با آنها داشته باشد. بیژن نوباوه وطن با اشاره به فضاسازی سلبریتی‌ها در ماجرای اغتشاشات اخیر در کشور گفت: سلبریتی‌ها اگر مدارک و مستنداتی برای صحبت‌های خود دارند، به قوه قضائیه ارائه کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد. علاوه بر این سلبریتی‌ها همانطور که صحبت‌های خود را در فضای مجازی مطرح می‌کنند، مدارکشان را هم منتشر کنند تا مردم شفاف در جریان مسائل قرار گیرند. نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بنده به عنوان صاحب امتیاز روزنامه حاضر هستم تا اسناد و مدارک متقن و درستی که از سوی سلبریتی‌ها برای ادعاهای‌شان ارائه می شود را در روزنامه منتشر کنم. نوباوه خاطرنشان کرد: قوه قضائیه به موضوع ادعاهای سلبریتی‌ها درباره فضای جامعه باید ورود کند و اگر آنها مدارکی دارند، مدارکشان را مورد رسیدگی قرار دهد و در غیر این صورت برخورد لازم را با آنها داشته باشد.

اگر بلد نیستند با معترضان حرف بزنید، سخنی نگویید؛‌ مگر مجبور به حرف زدنید؟

نماینده قصر شیرین و سرپل ذهاب در مجلس اضافه کرد: از طرفی دیگر اصلا برخی از موضع‌گیری‌های کارشناسی نیست؛ این موضع‌گیری‌ها نه تنها کمکی به وضعیت موجود نمی‌کند که به اوضاع کنونی دامن می‌زند؛ این افراد یا بلد نیستند با معترضان حرف بزنند که خب حرف نزنند؛ مگر مجبورید که سخنی بگویند؛ یا اینکه فکر می‌کنند با تحریک احساسات مردم، به امنیت کشور کمک می‌کنند که این طور نیست. حالت دیگر اینکه آن‌ها تعمدا مردم را تحریک کرده تا به بهانه دفاع از نظام و انقلاب، کمکی به وضعیت موجود کنند. حیدری در ادامه با یادآوری مصاحبه تلویزیونی‌اش با یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: در این گفت‌وگوی تلویزیونی بنده از لزوم توجه به مردم و حفظ امنیت سخن گفتم؛ اما ایشان همه را اراذل و اوباش خواند؛ این جنس حرف‌ها، دلسوزی برای نظام و انقلاب و کشور نیست و بیشتر در راستای منافع دشمن بیان می‌شود.این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید مجددا براین‌که «باید صف معترضان را از اغشاشگران جدا کرد»، گفت: در شرایط فعلی بسیاری از مسئولان و مقامات تذکر داده و از سر کارشناسی و دلسوزی به مردم توصیه‌ کرده که صف خود را از معاندان جدا کنند که باید به آنها گوش داد؛‌ اسرائیل و آمریکا و جریانات اپوزیسیون بیکار ننشسته و به دنبال سوءاستفاده از این شرایط هستند. طبیعتا نیروهای امنیتی هم باید حافظ امنیت باشند، چه اینکه در هر کشوری، اگر امنیت به خطر بیفتد برای حفظ آن تمامی تلاش صورت می‌گیرد. وی ادامه داد: در همین وضعیت،‌ عده‌ای بدون درک مناسب از شرایط موجود چه تعمدا و چه سهوا به ادامه اغتشاشات کمک می‌کنند؛ آنها با موضع‌گیری‌های تند بی‌اساس به جای دعوت مردم به آرامش و جدا کردن صف معترضان از مخالفان نظام، به اغتشاشگران کمک می‌کنند. وقتی مردم را تهدید می‌کنید، آنها از ترس آسیب وارد شدن به خود، می‌خواهند شرایط ادامه پیدا کنند تا در سایه آن، آسیبی به آنها وارد نشود.

سردار عزیز جعفری: حاکمیت بیش از این با اغتشاشگران مماشات نکند

فرمانده سابق کل سپاه گفت: حاکمیت نباید بیش‌از این با مماشات با این افراد برخورد کند و هرچه سریع‌تر باید این بساط با برخورد قاطع جمع شود. سردار عزیز جعفری در دومین روز از شانزدهمین همایش مدیران هیات‌های محوری و برگزیده کشور که در سالن همایش‌های غدیر مجتمع یاوران مهدی مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار کرد: حوادث و اتفاقات اخیر بسیار غم‌انگیز هستند. وی با اشاره به اینکه زمینه جدیدی برای شهادت عاشقان ایثار و شهادت فراهم شده است، مطرح کرد: حاکمیت نباید بیش از این با مماشات با این افراد برخورد کند و هرچه سریع‌تر باید این بساط با برخورد قاطع جمع شود.فرمانده سابق کل سپاه با بیان اینکه باید در این راستا نیز مطالبه‌گری مردمی شدت پیدا کند، عنوان کرد: جمهوری اسلامی قدرت بی‌نظیری دارد و این قدرت متکی به مردم مؤمن و انقلابی است.

تحلیل جمیله کدیور از اغتشاشات

جمیله کدیور در روزنامه اطلاعات نوشت: آنها با اقدامات و اظهارات خود به فضای دو قطبی موجود در جامعه دامن زدند و فضا را از اعتراضات مسالمت آمیز به سمت خشونت های کور سوق دادند، به نحوی که تمیز بین معترضان جوان و نیروهای کارکشته معاند دشوار و دشوارتر شد و نیروهای حافظ نظم و امنیت برای تامین امنیت با مشکل مواجه شدند.مشابه این فضا را در سال های نه چندان دور در کشورهای مختلف منطقه همچون عراق و سوریه و لیبی و …به روشنی دیده ایم و مستندات و مدارکی در تایید این مدعا را در اظهارات مقامات سیاسی و روزنامه نگاران و نظریه پردازان در مورد کشورهای دیگر شنیده و خوانده ایم. یادآوری چند نمونه از این گفته ها و فکت های تاریخی در شرایط امروز کشور، راهگشاست و نشانه برنامه هایی است که سالها قبل خوابش را برای منطقه دیده اند؛ به عنوان نمونه در سال ۲۰۰۷، ژنرال بازنشسته آمریکایی« وسلی کلارک» فرمانده سابق نیروهای پیمان ناتو در اروپا در باشگاهی در سانفرانسیسکو به توضیح «یک کودتای سیاسی نئوکانی که هدف آن سرنگونی دولتهای هفت کشور است، می پردازد. این طرح توسط دیک چنی، دونالد رامسفلد، پل ولفوویتز و چند نفر دیگر از همکاران پروژه قرن جدید آمریکایی طراحی شده بود.» او می گوید: «اندکی پس از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ هنگام بازدید از پنتاگون یکی از ژنرال‌ها تکه‌ای کاغذ از روی میزش برداشت و گفت: «من همین امروز این یادداشت را از طبقه بالا،از دفتر وزیردفاع (دونالد رامسفلد) دریافت کردم. وزیر دفاع توضیح داده که چگونه می‌خواهیم هفت کشور را ظرف پنج سال نابود کنیم که با عراق، شروع و سپس سوریه، لبنان، لیبی، سومالی،سودان و بالاخره ایران را شامل می شود.» او این خاطره را در مناسبت های مختلف، اعم از مصاحبه و سخنرانی و کتاب تکرار کرده است.

توجه به سه نکته ضروری است؛

نخست؛ تعمیق و توسعه خشونت در فضای اعتراضات، نا امن سازی، انجام عملیات تروریستی و ورود به مرحله عملیات مسلحانه، به منزله شکست اتاق فکر عملیات در تلاش برای پیوستن مردم معترض خاموش به حضور در خیابان و تلاش برای ایجاد روحیه و القای ذهنیت پیروزی به حاضران در کف خیابان است.

دوم؛ اقدامات اقلیتی خشن، کارآزموده و دوره دیده و آشوب طلب موجب نشود حاکمیت نسبت به معترضان جوان مسالمت جو شدت عمل به خرج دهد و صدایشان و مطالباتشان را نشنود.اعتراض یک حق است و باید به رسمیت شناخته شود و برای بیان اعتراض جوانان فضایی امن ایجاد شود.

سوم؛ همان گونه که در انتهای فایل صوتی نشت کرده منتسب به یک مقام عالیرتبه وزارت اطلاعات اعلام شد، «باید به سمت تغییر رفت.» این تغییر باید در شیوه ها، رویکردها، عملکردها و افرادی باشد که سال هاست در رسانه ها و منابر و مصادر خود به تزریق خشم و نفرت پرداخته اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۸
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱۰۱
ماشالله به حاج علی اکبری
همش تهدید تهدید تهدید اه اه اه
حدود ۲۰ روز بود که به واسطه بعضی از شلوغ کاری ها از خانه بیرون نیامده بودم و بیشتر به خواندن کتاب مشغول بودم امروز که وارد خیابان شدم از تعجب خشکم زد دیدم که چهره دختران و پسران بسیار با نشاط و شاداب شده از دولت عزیز که آزادی های مدنی را به رسمیت شناخته سپاسگزارم و این عمل دولت که باعث شور و نشاط در جوانان شده بسیار پسندیده است و مطمئنا باعث جذب توریست و استقبال گردشگران از کشور عزیزمان خواهد شد
امور کشور به افراد بی تخصص واگذار شده نتیجه بهتر از این نخواهد شد
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
توکه راس میگی ب
جناب رضایی شما خوب میدانی خواسته اکثریت مردم چیست. وضع اقتصادی اسفناک است یادت هست در انتخابات گفتی در شأن مردم ایران نیست که تا کمر بروند تو سطل زباله و دنبال یک تیکه نان باشند. وجدانا در این مدت که شما سرکاری چند درصد اجناس گران شده.
جناب آقای دکتر جباروند

دبیرکل انجمن چشم پزشکی ایران

عرض سلام و ادب

ما چشم پزشکان ایران زمین – که بهترین سالهای عمر خود را وقف کسب دانش و مهارت در جهت نجات بینایی و چشم‌های انسان‌ها کرده‌ایم و ردای خدمت به نور و روشنایی پوشیده‌ایم- بر خود فرض می‌دانیم که پیگیر پاسخگویی مطالباتی باشیم که در نامه قبلی گروه محترم ویتره و رتین درمورد عوارض چشمی غیرقابل جبران ونابینایی ناشی از به کار گیری گلوله‌های ساچمه ای و پینت بال در حوادث اخیر بیان شده بود.

از شما درخواست داریم که نتایج پیگیری‌های خود را به طور شفاف با جامعه چشم پزشکی در میان بگذارید.

رونوشت: ریاست سازمان نظام پزشکی کشور

دکتر افسانه ابراهیمی
دکتر غلامرضا آبرون
دکتر محمد علی ابطحی
دکتر سید محمد باقر ابطحی
دکتر فرزین احمدی
دکتر شیلا ارامش
دکتر احمد عظیم زاده ارانی
دکتر فاطمه آرمانفر
دکتر زهرا اژدرکش
دکتر آسیه اسحاقی
دکتر محمد اسحاقی
دکترعلیرضا اسلامپور
دکتر محمد کریم اسماعیلی
دکتر علیرضا اسماعیلی
دکتر پریسا اشتر نخعی
دکتر بهرام اشراقی
دکتر محمد اعتضاد رضوی
دکتر وحید رضا افراسیابی
دکتر نیکو افسر
دکتر مینو افشار
دکتر رضا آقا محمدی
دکتر مرجان اکبری کامرانی
دکتر لیلا حسینی الهاشمی
دکتر حیدر امینی
دکتر نسیم اویسی
دکتر مجتبی ایدی زاده
دکتر سیده فاطمه ایراندوست
دکتر محمدرضا ایلانلو
دکتر نرجس باقریان
دکتر بابک باقری
دکتر سیامک بلالی
دکتر سید محمد بنی فاطمی
دکتر سید علی بنی هاشمی
دکتر یوسف بوستان سعدی
دكتربهاره بهداد
دكتر هومن بهرمندي
دکتر زهره بهروزی
دکتر محمد پارسا منش
دکتر محمد پاکروان
دکتر علیرضا پیمان
دکتر محمد رضا پیمان
دکتر سعد الله پویان
دکتر گیلدا پرویزی
دکتر عزت اله پور عبداله
دکتر زهرا پورسید
دکتر حامد ترابی فرد
دکتر باقر ترابی
دکتر مهدی توکلی
دکتر سپیده توکلی زاده
دکتر وفا ثمره ای
دکتر سهیلا جعفرپور
دکتر حبیب جعفری
دکتر سید اسماعیل جعفری
دکتر هاجر جعفری
دکتر حسام الدین جغتایی
دکتر امیر جمشیدی
دکتر منصوره جمشیدیان
دکتر صدیقه چینی چیان
دکتر محمد مهدی حاتمی
دکتر مریم حاجی زاده
دکتر کیانا حسن پور
دکتر جمال الدین حسین پور
دکتر مهدی حسینی تهرانی
دکتر وحیدرضا حکمت
دکتر پریسا حمامی
دکتر آبتین حیرتی
دکتر بهزاد خادمی
دکتر مهسا خاکباز
دکتر حمید خاکشور
دکتر منصور خالقی
دکتر علیرضا خجسته
دکتر پژمان خطیبیان
دکتر جعفر خوشقدم
دکتر امیر عبداله خیابانی
دکتر مونا دارایی
دکتر فریده درودگر
دکتر زهرا دست برهان
دکتر آزاده دوزنده طبرستانی
دکتر ستاره دیزانی
دکتر رضا رازقی نژاد
دکتر محمد طاهر رجبی
دکتر ژاله رجوی
دکتر فیروزه رحیمی
دکتر محسن رحمتی کامل
دکتر ابوالفضل رحیمی
دکتر مهدی رخصت یزدی
دکتر رضا رخشان
دکتر سعید رضایی
دکتر جهانگیر رضوانی
دکتر فاطمه رفیعی
دکتر محمد محمدی روزبهانی
دکتر مریم روشنی
دکتر محمد حسین ریخته گر
دکتر موسی زارع
دکتر رضا زارعی
دکتر سیامک زارعی قنواتی
دکتر محمد مهدی زعفرانی
دکتر بیتا زعیم آزاد
دکتر مهدی زندیان
دکتر علیرضا زندی
دکتر لیلا ساسانی
دکتر حسین سالور
دکتر رعنا سرخابی
دکتر سمیرا سرمدی
دکتر بهمن سلاح ورزی
دکتر مهدی سلطانی فر
دکتر علیرضا سلیمانی
دکتر سمیرا سلیم پور
دکتر بیژن سماوات
دکتر غلامرضا سید پیران
دکتر مهلا شادروان
دکتر هلیا شایان فر
دکتر ماریا شارع پور
دکتر سعید شاه حسینی
دکتر محمد رضا شجاع
دکتر فاطمه شریفی
دکتر فریده شریفی پور
دکتر سعید شکوهی راد
دکتر سحاب شهرزاد
دکتر ستاره شمالی
دکتر مجید شمس
دکتر اباذر شهیر
دکتر کیانوش شهرکی
دکتر کوروش شهرکی
دکتر مهرداد شمشیری
دکتر عبدالله شناسی
دکتر کاملیا شهابی
دکتر سحاب شهرزاد
دکتر سید مرتضی شهشهان
دکتر رامین صاحب قلم
دکتر امیر صادقی
دکتر محمدرضا صداقت
دکتر محمدرضاصدقی پور
دکتر شراره صفاپور
دکتر رحیم صفاری
دکتر لادن صفاریان
دکتر مونا صفی زاده
دکتر رامین صلوتی
دكترپوريا صمدي
دکتر حامد صیانتی
دکتر حمیدرضا ضیایی
دکتر سید ضیاالدین طباطبایی
دکتر سید مهدی طباطبایی
دکتر نازلی طاهری
دکتر آرش عالی‌وند
دکتر شکیبا عباداللهی
دکتر پریا عبدالعلی زاده
دکتر پریسا عبدی
دکتر رضا عبودی
دکتر مرجان عرفانی
دکتر رضا عرفانیان سلیم
دکتر عباس عطارزاده
دکتر علی عظیمی
دکتر فاطمه علیپور
دکتر آسو علی محمودی
دکتر بهرام علیایی
دکتر اعظم علیمردانی
دکتر دیما عندلیب
دکتر صادق غفاریان
دکتر احمد رضا غلام پور
دکتر لیلا غیاثیان
دکتر گیتا غیاثی
دکتر حبیب غیبی
دکتر محمد فاتحی
دکتر امیر فرامرزی
دکتر آزاده فرحی
دکتر احمد علی فردوسی
دکتر حسن فرشیدنیا
دکتر علیرضا فروتن
دکتر فرناز فشارکی
دکتر قاسم فخرایی
دکتر محمدرضا فلاحی
دکتر کوروش قارویی
دکتر مهرنوش قاسمی
دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی
دکتر محمد جعفر قائم پناه
دکتر حمید قرایی
دکتر محمد قریشی
دکتر علیرضا قلی زاده
دکتر لیلا قوجازاده
دکتر فرید کریمیان
دکتر ماشالله کریمی
دکتر ابوالفضل کسایی
دکتر علیرضا کشتکار جعفری
دکتر سید احمد کشفی
دکتر سید ابوالفضل کشفی
دکتر منیژه کمالی علمداری
دکتر بهروزکوچکی
دکتر نیما کوشا
دکتر حسن کوهیان
دکتر افشین لطفی صدیق
دكتر مرجان مازوچي
دکتر سید فرزاد محمدی
دکتر محمد جواد محمدی
دکتر مسعود محمدی
دکتر مینو محمدی
دکتر سید علی اکبر مرتضوی
دکتر غلامعلی مرزبانی
دکتر آیدین مشکسار
دکتر مهناز مصلایی
دکتر عبدالرضا مقصودی
دکتر علی مقصودلو
دکتر محمدعلی مقیمی
دکتر ساسان مقیمی
دکتر نسرین مسیح پور
دکتر مجید محبی
دکتر علی مصطفایی
دکتر سید حسین ملک حسینی
دکتر منیژه مهدوی
دکتر بهروز منجی آزاد
دکتر وحیده منوچهری
دکتر محمد میرآفتاب
دکتر آرزو میرافتابی
دکتر محمد میرزایی
دکتر فریده موسوی
دکتر علیرضا نادری
دکتر افسانه نادری بنی
دکتر رضا نبیی
دکتر دانیال نجدی
دکتر مریم نجفی
دکتر فرهاد نجف زاده
دکتر روشنک نظری
دکتر سید احمد نوربخش
دکتر مهران نیکخو
دکتر ساسان نیکنام
دکتر نوید نیلفروشان
دکتر امیرحسین وجدانی
دکتر مریم وزیرنیا
دکتر مهران وثوقی
دکتر یاسمن هادی
دکتر سید جواد هاشمیان
دکتر محمد ناصر هاشمیان
دکتر علی هداوندخانی
دکتر کامران هندی
دکتر شاهین یزدانی
دکتر فروزان یزدی زاده
دکتر فرسیم یزدی
دکتر نفیسه یعقوبی
دکتر زکیه یعقوبی
دکتر حسین یوردخانی
حرف آقای رئیسی کاملا به حق است و اول کسی که باید کنار برود و کریمانه در گوشه ای بماند، خودش است.
نماینده محترم ایذه شما در وقایع اخیر مردود شده ای ؟
حداقل بطور خصوصی با خانواده های داغدار دیدار می کردی و پای حرف آنها می نشستی . ( نه اینکه در جلسه فرمانداری آنها را ببینی ) میشود یک گروه تحقیق و تفحص بیطرف موضوع تیر اندازی در ایذه را بررسی و منتشر کند
آقای عنابستانی شما بیشتر دنبال طرح صیانت هستی تا اثر سیلی که به سرباز زدی تبدیل به قانون کنی .
شما می خواستی در همان محل که سیلی زده ای عذر خواهی کنی . بعدا رفتید دنبال طرح صیانت . چرا اینقدر با روح و روان مردم بازی می کنید و خود را مدافع انقلاب می نامید ( چرا بعد از سیلی ! رفت و آمد نمایندگان در خط ویژه تبدیل به قانون شد ) !!!!
احمدی نژاد پدر معنوی بذر پاش است و از اکتشافات ایشون هست!مردی ب رای همه ی فصول
مادر کیان! لطف کنند فیلمش رو نشون بدن
آقای نوباوه وقتی برخی از نوحه خوانها در کشور بی سند و مدرک رجز می خوانند آیا آنها را هم محکوم می کنید
روش شناسی حل مشکل رییس جمهور و مدیران وی و دست اندرکاران دولت روایت از احساسی بودن و بدون برنامگی و تهدید و تحمیل نظر بدون بررسی ریشه ها و علت های بروز مشکل است. بدیهی است که این گونه روش های بی پایه و غیر علمی و تصمیم گیری های لحظه ای راه به سوی حل مشکل و بحران نخواهد گشود و بر دشواری ها بیش از پیش خواهد افزود.
افراد مشهوری که حرف دشمن را تکرار می کردن و بدون دلیل و سند حرف زدن علیه کشور باید برای همیشه در رشته خود ممنوع فعالیت شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
اون افراد مشهور قبل از رف زدن فکر کردن و تصمیم گرفتن که دیگه فعالیت نکن
شما براشون تعیین تکلیف نکن
اینستاگرام که سهل است به زودی سیستم عامل ویندوز را هم غیر قانونی خواهیم کرد و آن وقت خود شرکت مایکروسافت می آید و شرایط ما را می پذیرد تا ورشکست نشود.
پاسخ ها
خدانور تبریز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
اولا که پروژه ی تولید ویندوز رو به پاین رسونده و . دیگه هیچ ویندوزی قرار نیست بدن بیرون استاد. ثانیا آره راست میگی ویندوز تو کل هستی فقط داره تو ایران استفاده میشه تحریمش کنین ورشکست بشن. سوم هم چجوری میخوای تحریم کنی؟ میخوای لپتاب تولید کنی بعد براش سیستم عامل جدید بنویسی و اون سیستم عامل رو میخوای جوری جهانی کنی که تمام نرم افزارهای فنی و مهندسی و پزشکی و غیرو ذلک بتونن باهاش کار کنن؟ شما یه روبیکا رو نتونستین با اقبال عمومی توی کشور روبرو کنین.
جهت اطلاع
در کشور و در طول سال اعتراضات مختلفی بدون مشکلی برگزار می شود
خط و نشان جدی رئیسی برای مدیران!!!
چه خطی چه نشانی داداش وقتی بودجه ندارند و برنامه ندارند!!!!
ناتوانی ها و ندانم کاریهایتان را هزینه اش را گردن دیگران میندازید!!
وقتی خودتان برنامه ندارید و ناتوانید و تخصص و سررشته در زمینه کشور داری ندارید!!!
اگر مسئولین واقعا خداوند را ناظر میدانستند و ایمان واقعی داشتند که در روز واپسین در مقابل حضرت احدیت بایستی پاسخگوی 80 میلیون نفر باشند باز هم حرص و ولع برای تصاحب پست و مقام داشتند ؟!
حاج علی اکبری: خاطیان سیستان و بلوچستان محاکمه می شوند

پس عین شیراز و ایذه و اصفهان برای یک روز هم که شده گوشه تصویر تلویزیون همه شبکه ها بنویسید تسلیت زاهدان. عین اون 3 تا شهر همه مسولان به مردم زاهدان تسلیت بگویند و به ان استان سفر کنند و دلجویی کنند.
خون سیستان و بلوچستانی ها خون نیست یا خون ایذه و شیراز و اصفهان رنگی تره؟
انتقاد یک نماینده از بذرپاش، خدایی درست گفتید آن مدتی هم که لیشان مدیر سایپا بود با وجود شرایط خوب اقتصادی کشور بلاها به سر سایپا و پارس خودرو با حقوق و پاداش نجومی آورد یک قلم در آنزمان 600 میلیون تومان
من انگلیس زندگی میکنم. همین الان هم ازفروشگاه برگشتم. برای هیچ کالایی حتی تخم مرغ! صف نبستن. اگه این خبر رو یکساعت پیش میخوندم ،عکش رو هم برای تابناک میفرستادم. آخه فارس مجبوره اینقدر دروغ بگه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
مجبوره محبوره می فهمی ؟؟؟
اقای حاج علی اکبری عزیز لطفا" با قاطعیت حتی اگر مولوی عبدالحمید هم خاطی بود که قطعا" هست با قاطعیت با وی برخورد شودو اینکه بخواهیم عده ای بیگناه که برابر قانون از کیان و شرف وابروی مملکت در برابر اراذل و اوباش مقابله کرده اند محاکمه شوند بی انصافی نشود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اینستاگرام مروج سبک زندگی برهنگی و ابزار سیاسی ها و تروریستهاست پس ضررش خیلی بیش تر از منفعتش هست.
در هیچ دوره ای اینقدر بدبختی نکشیدیم در هیچ دوره ای هم اینقدر بدبختی نکشیدیم تنها چیزی که داره پیشرفت میکنه قیمت مرغ و تخم مرغه
یکی از شرایط عنابستانی برای اینستاگرام زدن یک سیلی آبدار به زاکربرگ هست
آقای عنابستانی شما دیگه مهره سوخته هستید ،بااین حرفها هم نمیتونید چیزی رو عوض کنید.
سریع
فوری
انقلابی
مراکز تجمع تعیین کنید برای اعتراضات آزادانه مردم
کیک و ساندیس ؛ اتوبوس رفت و برگشت .
مردم احساس آرامش کنند ‌.
عزیز جعفری
شما فیش حقوق دریافتی ات رو منتشر کن
امثال علی کریمی و علی دایی سرمایه های این کشور و ملتند .
قدر آنان را میدانیم
بذرپاش هم از دیوار سفارت عربستان رفته بالا که میخواد استاندار تهران شه ؟
بذرپاش ، منو یاد ولایتی و قالیباف میندازه

# ابوالمشاغل
آقای حاج اکبری ، خاطیان در همه کشور هستند و بایستی محاکمه شوند. حالا اگر بقیه کشور مولوی عبدالحمید نداره، نبایستی به عملکرد افراد خاطی رسیدگی شود؟
وقتی وزیر خارجه آمریکا تماس می گیره معلومه که اینستاگرام پیام میده همه التماس هم می کنند از نمایندگان مجلس بپرسید تایید می کنند البته اگه دوروز دیگه منکر نشن
واقعا کوته فکری
هست که وقایع رو به فضای مجازی نسبت بدهید ،، این فقط پاک کردن صورت مسئله هست بیش از ۳۰۰ کشور دنیا درگیر فضای مجازی هست و فقط فضای مجازی برای شما شده افت ؟؟ بابا مشکل کشور رو ریشه ای حل کنید در این چند سال جواب دهید که
چرا وضعيت ملت هر روز فلاکت بار تر میشه
چرا ۹۰ درصد جامعه در فقر و ۱۰ درصد مولتی میلیاردر
چرا جوانان مملکت دیگه قید ازدواج رو زدن
چرا دختران مملکت به سن ۴۰ سالگی و مجرد هستند
چرا ۵۰۰ تومان حقوق سال ۵۸ حالا پول یه آدامس نمیشه ؟؟
چرا نسلی جوان کشور دین گریز شدن
آقای رییسی تو صفخه تخم مرغ رو به قیمت ۳۰ هزار تومان پارسال برگردون همه کشور آرام میشه ؟؟ فقر و بدبختی هست که جوانان مملکت رو به این حال روز رسونده ؟؟
نوباوه: باید با سلبریتی‌هایی که بدون سند به اغتشاشات دامن می‌زنند برخورد شود!!!!!!!!!!!!!
جناب آقای نوباوه یکی از ایرادات مهم به نمایندگان مجلس اینست که قانون نویسی بلد نیستند ! همین موضوع را چرا تبدیل به قانون نمیکنید که هر کس تکلیف اعمال خود را بداند ؟
اینکه یک شرکت لبنیاتی تحریم شده و در آستانه ورشکستگی قرارگرفته کار معترضان است یا اغتشاشگران؟!! دشمن خارجی یا مردم داخلی؟!!!!
مشکل اساسی کشور ففر و بی عدالتی است
پتاسفانه د بحث حقوقها ، با تمام تبلیغاتی که برای رتبه بندی شد مشخص شد که بالاترین حقوق در آموزش و پرورش به اندازه نگهبان در سایر ارگانها مانند بنیاد شهید و تامین اجتماعی و قوه قًاییه هست ؟. وقتی معلم با ۲۸ سال کار و فدا کردن جوانی و آنژی خود هیچ ارزش و اعتباری نداره و به به اندازه یک مربی یکسال سابقه در دانشگاه دریافتی نداشته باشه حالا میشه گفت عدالت حکمفرماست ؟؟ به امام حسین قسم معلم فقر نالان نبست از فرق و تبعيض نالان است ؟؟ وقتی پدر خانه به یکی از فرزندان کباب بدهد و به دیگری نان خشک نتیجه میشه خانواده عصیانگر ؟؟؟
مجلس انقلابی بزرگترین خیانت رو در حق معلمان گرد از تصویب نظام حقه بندی بجای رتبه بندی و اختصاص بودجه فوق العاده ویژه معلمان به اساتید دانشگاه؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
تازه حالا به فکر افتادن که نه بابا معلمم
زن وزندگی داره .بعد از 43 سال
حالا یعنی اومدن درستش کنند.
رتبه های که می خواهند به معلم بدهند مدارکی می خواهد که از استاد تمام دانشگاه نمی خوان
آقای حاجی بابایی چطور تو که فریاد دفاع از حقوق معلمان داری چطور بودجه فوق العاده ویژه فرهنگیان رو به اساتید دانشگاه دادی میدونی چرا چون منفعت تو در این بود و حقوقت رو از دانشگاه پیگیری؟؟؟؟
آقای علی اکبری این سفر را باید ۴۵ روز پیش انجام میدادید!
آشکارا۹همت بازنشستگان کشوری که دربودجه۱۴۰۱تصویب کردند برای همسانسازی که قرار بود از اول فروردین پرداخت شود پرداخت نکردند به وزیرکار نمایندگان مجلس رئیس جمهور دفتر رهبری سازمان برنامه بودجه گفته شده کسی اهمیت نمی دهد فرداها به خیابان بیاییم واعضای خانواده که بیش از ۶میلیون نفرراشامل می شود اعتراض کنیم اغتشاشگر محسوب می شویم ۸ماه گذشت به هر دری کوبیدم جواب نگرفتیم شما بفرمایی چگونه پیگیر شویم
آقای توانگر! ما یک ایران و یک آقای بذرپاش. ایشون ماشاالله چشم نخورند همه کاره و همه فن حریفند. از دولت آقای احمدی نژاد هم ایشون همیشه سرزبان ها بودند. خدایا چرا در ایران قحط الرجال داریم ؟
سلام بدکردستا سربلند
سلام ب سیستان همیشه تشنه
سلام بر بلوچستان سربلند
سلام برخرسان خسته
سلام بر آذربایجان رنجور
سلام بر فارس ماتم زده
سلام ب ایران همیشه سربلند
بیایید در کنارهم فکر نسل آینده باشیم ، نگذاریم به دست خودمان آینده آنها تیره و تاریک شود ؟ این کشور رنجور تازیانه ها دیده ، تازیانه استکبار و استعمار، ، تازیانه خیانت ، تازیانه بزدلی و وطن فروشی
پس بیایید در کنارهم دوباره کشور رو با همدلی بسازیم ، باشد که روزی که ما نباشیم ولی ای آن سربلند باشد ،
مدیرکل دفتر بازرسی وزارت جهاد کشاورزی یا اطلاع نداره و یا خجالت میکشه نرخ تخم مرغ رو بگه!! مردم رو حواله میده به سامانه ۱۲۴!!!!!!
اقای عنابستانی هنوز جای اون سیلی که زدی درد میکنه خواهشنا اضافات اضافی نفرمایید
عنابستانی همون نماینده ای است که مامور انتظامی رو کتک زد؟هنوز توی مجلسه؟!!تو رو خدا مامور در حال خدمت رو کتک نزن خوب نیست!
عالی آقای رییسی، اول باید از خودتون شروع کنید. کنار بروید.
همین تیتر خبر را نگاه کنید ؟همش وعده و ما خوبیم و دیگران بد،جالب است ....نه؟؟؟؟
اینستاگرام از ترس سیلی ، زنگ زده به عنابستانی.
کانادا با ایران خصومت دیرینه داره؟ پس این همه اغازاده تو کانادا چه غلطی می کنند؟
مسئولین ایرانخودرو و سایپا ار ناتوانترین مدیران مملکت هستند که میتوانیم آنها فقط مربوط به افزایش قیمت تولیداتشان است.
الان هنره که دولت ما کم هزینه میکنه برای مردم؟
خط و نشان رئیسی برای مردم
خط و نشان رئیسی برای مدیران
خط و نشان رئیسی برای کسبه
خط و نشان رئیسی برای خواص
خط و نشان رئیسی برای زمین
خط و نشان رئیسی برای زمان
خط و نشان رئیسی برای این
خط و نشان رئیسی برای اون
معلوم نیست ایشون رئیس جمهورن یا رئیسِ خط و نشان...
همینو بلد بودین یعنی؟ یه جوری گفتین "خدا رحم کرد که من رئیس جمهور نشدم وگرنه دلار 5000 تومان میشد" که همه گفتن ایشون با ید بیضا و عصی موسی داره میاد. چرا نگفتین فقط خط و نشان تو چنته دارین جناب؟
این اقا وقتی فقط ۲۸ سالش بود مدیرعامل پارس خودرو شد !!!!
آقای رضایی شما یک روز را برای اعتراض مسالمت آمیز تعیین کنید تا مردم معترض با خیال راحت و بدون تهدید و ارعاب تجمع کنند و اعتراض خود را بیان کنند خدا خیرتون بده از کشت و کشتار جلوگیری کنید
سلام خسته نباشین خدمت زحمتکشان یه سوال دوستان چرا در تلوزیونها و رادیو مخالف هیچ بحثی در باره اینکه آیا تضمین برايه آینده وجود داره یا نه اصلا بحث نمیشه
وهین به دین و مقدسات دیگران ولو ما قبول نداشته باشیم ، آزادی نیست ، اینکه در یک جمع چندهزار نفره داد بزنی من از قران متنفر هستم و اینکه من عرب نیستم ایرانی هستم ، این یعنی نژادپرستی که در تمام دنیا محکوم هست ، و حتی در کشورهای پیشرفته جرم هست. اینکه من دینی رو قبول نداشته باشم برای خودم محترم هست و حق توهین به دیگران رو ندارم در کشور ما چندین میلیون عرب هستند و مسلمان و معتقد به قرآن ، آیا این توهین به اونها نیست ؟ آیا در کشور ما معتقد به اسلام و قران نیست؟ که ایشون به صراحت در حال توهین کردن به اونها بوده؟ شما به معتقدات مسلمین اعتقاد نداری مهم نیست اما توهین چرا؟ آیا این اسمش آزادی هست؟ آیا این اسمش آزادی هست که بگی من ایرانی هستم عرب نیستم ؟ یعنی اعراب ما جایی در ایران ندارن یا خون شما رنگین هست یا اینکه شما مالک ایران هستی و برای دیگران تعیین تکلیف ؟ این آزادی نیست و مبارزه برای آزادی نیست این تفرقه و خیانت هست به مردم کشور ، اگر واقعا شما ایرانی بودی باید برات آینده ایران و مردمش مهم باشند نه اینکه بذر تفرقه رو بپاشی با این حجت و دلیل که من عذاردار هستم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
اعلام اینکه ما ایرانی هستیم

کجایش توهین به اعراب است؟

مثلا اگر اعراب بگویند : ما عرب
هستیم و ایرانی نیستیم
اصلا توهین نمیباشد و تاکید بر اصالت تاریخی و جغرافیایی شان

میباشد

چه برسد به عرب زبان ایرانی عزیز و مهربان خودمان در خوزستان و جنوب کشور مان !!؟
حرف های مادر کیان خیلی خیلی واضح بود حتی نتونست انکار کنه ایشون داشت به خیلی از مردم توهین میکرد ، به دین مذهب و ... توهین میکرد خوب اگر شعار شما زن زندگی آزادی هست چرا به دین دیگر مردم دارید توهین میکنید؟ مگر ارادی نمیخواهید ؟ چرا به دین اسلام و کتاب قران خیلی از مردم توهین میکنید؟ اینها باید مشخص بشه چه کار هستند. اگر قراره آین ازادی باشه که به دیگران و دین اونها توهین بشه من خداقل و این آزادی رو نمیخواهیم
فقط فرمانده انتظامي عذرخواهي كرد؟
"محسن رضایی: اعتراض حق مردم است" آقای رضایی من حدود ده سال است اعتراضات خودم را از طریق سایت شما ( تابناک) اعلام می کنم ولی هیچوقت تابناک آنها را منتشر نکرد، به قول قرآن چرا حرفی می زنید که خودتان به آن عمل نمی کنید.
"سردار عزیز جعفری: حاکمیت بیش از این با اغتشاشگران مماشات نکند" ایشان پس از گذشت بیش از دو ماه هنوز متوجه نشده اند که این مردم معترض اند نه اغتشاشگر، تصور نمی کنم که هیچوقت هم متوجه واقعیت جامعه شوند.
آنچه که در ملت های دیگر صدها سال است بکار می گیرند مقامات عالیرتبه مملکت مان از درک آن عاجز اند. انسان فقط می تواند در محدوده تجربیات و دانش خود ایده داشته باشد و خلق کند حتی نابغه ای چون انشتین در پزشکی هیچ خلاقیتی ندارد
در این مملکت، در حالی آدم کم سواد را رئیس جمهور می کنند که دکترای اقتصاد مملکت در حال کوله بری است.
قیمت یونولیت در هر متر مربع ۳۰۰ هزار تومان افزایش داشته که رقم حیرت آوری است اما نمی تواند به تنهایی تاثییر "بسیار زیادی" بر قیمت مسکن بگذارد نهایتا قیمت هر متر مربع مسکن را ۳۰۰هزارتومان افزایش می دهد!
خط و نشان جدی رئیسی برای مدیران
آقای رئیسی عزیز اگر خط و نشان میکشی بدان همین الآن در وزارت نیرو در شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی کشور فساد مدیریتی و رفتارهای منفعت طلبانه بیداد می کند. در حالیکه افراد با تجربه و جوان و با مدارج عالی دانشگاهی در شرکت ها وجود دارند اما منزوی شده و خاک می خورند حضور دارند مدیران عامل شرکت های زیر مجموعه شرکت مادر تخصصی برق حرارتی کشور فقط از طریف رفاقت با مدیر عامل بازنشسته (چند ماه حقوق بازنشستگی هم گرفته) و مجددا برگشته به کار در پستی بالاتر!!!!!! منصوب می شوند مدیران دولتی در شرکت های خصوصی مشغول بکار هستند و .... لطفا از طریق یک بازرس مورد اعتماد سرکی به تصمیمات مدیریتی شرکت مادر تخصصی برق حرارتی کشور بزنید تا خیلی چیزها دستگیرتون شود. از ما گفتن
حتما بذر پاش باید همه گزینه های مناصب کشورباشد ...به کدام توانمندی؟؟؟البته در اکثر سازمانها حضوردارند شایدهم نیم نگاهی به ریاست جمهوری در آینده دارند !!!!!!!!!!
سلام
بذرپاش با عقبه مدیریتی افتضاح که پر بوده از رانت و رفیق بازی و .. ول کن مملکت نیست معرفی او بعنوان کاندید پست وزارت یعنی اینکه دولت ادامه دهنده رانت و پارتی بازی است
استاد عنابستانی اینستاگرام چجوری به شما پیام داد ؟ نامه داد؟ تلفن زد؟ به کی پیام داد ؟ کدوم واحدش به شما پیام داد؟ چقدر هوش و استعداد در ایشون نهفته
یک کارمند وقتی به سن شصت سالگی میرسه بلا فاصله وی را بازنشسته می کنند ولی بعضی.ها با آنکه سنشان فراتر از حد معمول رسیده دوست ندارند بازنشسته شوند؟ آنها دوست دارند همچنان در قدرت باقی بمانند؟در قدرت ماندن از یک سو و خط نشان کشیدن به مردم از سوی دیگر مردم را کلافه کرده است خدا بیامرد دکتر شریعتی را که چقدر عالی لذت قدرت را تشریح نموداو گفته بود قدرت دو چهره دارد هم زشت و هم زیبا ولی بسیاری دنبال روی چهره زشت قدرت هستند ...قدرت فقط لذت بیا ر نمی آورد بلکه فساد نیز به بار می آورد
جناب توانگر یعنی نمیداند ؟

که بذرپاش جزو تندروهای جبهه پایداری میباشد ؟؟؟

احمدی نژاد که کشور و مردم را با کمک جبهه پایداری ها به

این روزهای بسیار تلخ و خطرناک انداختند و بزرگترین

لطمات جبران ناپذیر را به کشور و مردم زدند .

و الان بیش از نیمی از دولت و نزدیک نیمی از مجلس را در

اختیار دارند و برای تسخیر و تکمیل و تسلط بر کل کشور

بشدت در حال فعالیت و تلاش و تحرک فزاینده ای هستند
یک مشت خبر بی ارزش
خط و نشان جدی رئیسی برای مدیران????????hین افراد با حفظ احترام در حاشیه قرار گیرند .....این همه جدیت یکدفعه مشکلی ایجاد نکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خط و نشان جدی رئیسی برای مدیران
باید دید تعبیر واژه "می شود " چیست که اگر شعار است که الا ماشا ا... مدیران ما شعاری اند .
اتفاقا الان نیروهای متعهد و با وجدان که می خواهند کار کنند در حاشیه اند.
باید متوجه شده باشید که جمع کردن اعتراضات هیچ مشکلی را حل نمی کند همانگونه که اعتراضات قبلی را جمع کردید و حالا باشدت بیشتر سر برآورد .
چه اشکالی دارد حرف مردم را بشنود و روشهای گذشته را اصلاح کنید و از مردم عذر خواهی کنید
عذر خواهی انسان را بزرگتر می کند .
آقا انگلیس تخم مرغ کوپنی میشه اونم به دلیل آنفولانزای مرغی میخوان قیمتش بالا نره نه عین ما نیست که یهو بشه 3 برابر هیچ کس جوابگو نیست
خط و نشان جدی!! سخنان محکم !! دشمن شکن!! مدیریت جهادی !! رودربایستی نداریم!! ملت شهید پرور!! اینا یه سری کلماتی هستن هر کی مسئول میشه میگیره دستش باهاشون جمله سازی میکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
مدیریت جهانی احمدی نژادرویادت رفت اضافه کنی
آقای رئیس جمهور به خودش دستور داد !مدیران مخالف تغییر و نو آوری و .... عوض شوند!آقای رئیس جمهور اینها همه در زیر مجموعه شما هستند و برای تغییر مدیران شما باید اقدام کنید!به که دستور دادید؟
اقای رییسی لطفا بازرسی بفرستید وزارت بهداشت ببینید که کارمندان با سابقه و متعهد در چه جایگاهی هستند . دیگه داریم بازنشست میشیم ولی هنوز نورچشمی ها همون قبلی ها و یکسری جدید و نوپدید هستند.
اگر در سیستان خطایی رخ داده، چرا صدا و سیما تا حالا سکوت کرده بود؟!
خط نشان ریسی به مدیران!
ای بد ای بد ای بد
خودیها هر خطایی کنند قابل بخشش و شامل مرور زمان میشود ولی آنش زدن یک سطل زباله روزگار را برای یک معترض سیاه میکند۰ کجا رفته است عدل علی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
آتش زدن يك انسان چطور؟
ایا عنابستانی نماینده ملت است ؟؟؟ این فرد قانون شکن که خودش درگیر اینهمه حاشیه است و سرامد قانون شکنان در جامعه است الان باید برای ملت تعیین تکلیف کند؟؟ این اقا ضدمردمی ترین فرد جامعه است و باید هرچه سریعتر از مجلس اخراج شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
یه سری سبزواربزن ببینچندتا باغ پسته باچاه عمیق غیرمجاز در این ده ساله ذرست کردن
فارس: انگلیس به سهمیه‌بندی تخم‌مرغ رسید

در ایران هم مردم دیگر نمیتوانند مرغ و گوشت بخرند تخم مرغ که دیگر جای خود دارد
این مدیران اگر به حاشیه بروند دلخوری فامیلی ایجاد میشود.
آقا اون تخم مرغ های گرون تخم مرغ نیستند تخم مرغ نما هستند.
آقاتکلیف مردم را با این تورم وگرانی که امیدی به آینده ندارند مشخص کنید
محسن رضایی: اعتراض حق مردم است !!!!!!!!!!!

جناب معاون اقتصادی رئیس جمهور خوب متوجه شدی

دقیقا مردم به اقتصاد و معیشت اعتراض دارند
قابل توجه سید محرومان : مشکل اصلی جامعه کاهش شدید قدرت خرید مردم و سقوط قهقرایی ارزش ریال است .
من شاید حرف برخی مسئولین باورم نشه ولی دیگه وقتی عنابستانی می فرمایند شک و شبه ام برطرف میشه
جناب رییسی پول عطا فرمایید نامردند اگر بگوید نمی شود. آقای رییس جمهور کجایی که سازمانهای تحقیقاتی به دلیل نبود اعتبار 95 درصد اعتباراتشان صرف حقوق می شود. کجای کاری؟
خط و نشان جدی
از مدیران سایت تابناک خواهشی داریم که بعنوان یک رسالت رسانه ای نسبت به ارزیابی دقیق آمار عملکرد مدیران خصوصا مدیران سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور اقدام نماید و گزارش آن را برای آقای رئیسی بفرستید تا ببینید بین خوب شعار دادن و خوب عمل کردن چقدر فاصله است . مشت نمونه خروار است.
رئیسی بعد از یک سال و نیم و به وجود آوردن این همه ابر بحران برای کشور هنوز نفهمیده دولت قوه قضاییه نیست که بشه با تهدید و ارعاب و صدور دستور العمل کارها رو پیش برد
چه خط و نشانی اقای رییسی، اگر منصفانه قصاوت کنیم عامل اصلی این خشم منفجر شده شما و کابینه تان هستید که بدون تجزیه و تحلیل واقع بینانه پیاپی بر مردم فشارهای اقتصادی مضاعف تحمیل کردید تا انکه خشم فروخفته و تلنبار شده مردم اینچنین وقایعی را در کشور بزرگ مان ایجاب کرد.چه کسی پاسخگوی این همه خسرات جانی و مالیست. اقا تاریخ مصرف این حرفها و شعارها منقضی شده.
مسیولین جهادکشاورزی چرادروغ.کدام توزیع کننده تخم مرغ کیلویی 39800میدهد.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی