بازدید 167148
مرور روزنامه‌های چهارشنبه دوم آذرماه

نخواندن سرود ملی را گران نفروشید! /نیرو‌های حافظ امنیت یعنی چه؟ /حقایق برای مردم بازگو شود

دادگاه‌ها صد شکارچی غیرمجاز را تبرئه کردند! ۶۰‌درصد «هسته‌ای» فردو در پاسخ به عملیات «غیرهسته‌ای» غرب، روز سخت مانشافت‌ها برابر سامورایی‌ها، غول گازی جهان در مسیر واردات، صدور ۱۱۱۸ کیفرخواست در ناآرامی‌های اخیر، تورم برای‌ کم‌درآمدها بالای ۵۰ درصد، ترامپ علیه ترامپ و بالاترین میزان صادرات نفت در آبان، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۵۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۲ 23 November 2022

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز چهارشنبه دوم آذرماه در حالی چاپ و منتشر شد که شمارش معکوس برای کالابرگ الکترونیک، گام‌های جدید هسته‌ای ایران در واکنش به قطعنامه شورای حکام و استعفای رستم قاسمی وزیر راه و شهر سازی در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛

بیشتر بخوانید

نخواندن سرود ملی را گران نفروشید!


فریدون حسن طی یادداشتی در شماره امروز جوان نوشت: سرود ملی را که در جام‌های جهانی قبلی و در بازی‌های اخیر نیز به دلایل دیگری غیر از نارضایتی نمی‌خواندند، امروز به عنوان حمایت از مردم، برای همان مردم فاکتور می‌کنند! این یعنی ورزشکاران ما زیر فشار رسانه، بهای اندکی برای خارج‌ شدن از این فشار می‌پردازند و این‌ بار نه روغن ریخته که روغن نداشته را نذر امامزاده می‌کنند!


خواندن سرود هر کشوری برای مردمش شور و حال خاص خودش را دارد. حالا اگر کسی سرود کشورش را زمزمه نکند یا به هر نحوی به آن بی‌اعتنایی و بی‌احترامی کند، باید سوابق و دلایل واقعی آن را دید و فهمید، نه آنکه به نام حمایت از مردم، خرجش کرد.


آنچه این روز‌ها از سوی برخی جماعت ورزشی و در مورد سکوت هنگام پخش سرود ملی دیده می‌شود، بیشتر از آنچه همصدایی با مردم و مثلاً همدردی با آنان باشد، نوعی فاکتورکردن برای مردم است. ورزشی‌ها به خصوص فوتبالی‌ها زیر فشار عده‌ای معدود سرود نخواندن‌شان را نوعی اعتراض و همراهی با مردم عنوان می‌کنند، در حالی که این سرود نخواندن آن‌ها سابقه‌ای طولانی دارد. آن‌ها پیش از این نیز به سرود ملی چندان اهمیتی نمی‌دادند. حالا یا اصلاً آن را حفظ نیستند یا اینکه سلیقه قبلی آن‌ها نخواندن و گوش‌ کردن بوده است.


نمونه‌های زیادی هم می‌توان برای این اقدام فوتبالیست‌ها و برخی دیگر از ورزشکاران مثال زد، نمونه‌اش بازی ایران و لبنان در مشهد. همین فروردین گذشته اول بازی مقابل لبنان وقتی سرود ایران نواخته می‌شد، اتفاقاً دوربین روی صورت تک‌تک بازیکنان ایران رفت و همان روز شاید به جرئت می‌توان گفت که تنها دو یا سه نفر سرود را زمزمه می‌کردند. در دو جام جهانی قبلی نیز اعضای تیم ملی سرود نمی‌خواندند یا به گونه‌ای زمزمه می‌کردند که نشان می‌داد آن را کامل حفظ نیستند. در کشور‌های دور و نزدیک هم همین موارد اتفاق افتاده، اما حالا فوتبالی‌جماعت می‌خواهد این رفتار مسبوق به سابقه خود را به عنوان اعتراض نشان دهد و عنوان کند که مثلاً ما برای حمایت از مردم سرود نمی‌خوانیم!


اینکه سرود ملی خوانده نشود نشانه چیست؛ وقتی حتی آن بازیکن سیاه انگلیسی که اجدادش به دست ملکه به عنوان برده به بریتانیا آورده شدند هم با شور و حرارت خاص سرود انگلستان را که فقط آرزوی سلامتی و پایداری ملکه است، می‌خواند. اگر شما به هر عنوان سرود کشورت را نمی‌خوانی، چیزی از خودت کم کرده‌ای نه از سرود ملی و از ایران بزرگ. کاش حداقل از چیز‌های دیگری مثلاً بخشی از دریافت‌های میلیاردی‌تان برای مردم خرج می‌کردید، پس نخواندن سرود ملی را گران نفروشید.

 


نیرو‌های حافظ امنیت یعنی چه؟

علی مجتهدزاده طی یادداشتی در شماره امروز اعتماد با عنوان نیرو‌های حافظ امنیت یعنی چه؟ نوشت: ‏سال‌های درازی است که کشور با نوعی بی‌نظمی و به هم ریختگی در سطح ماموران انتظامی و افرادی که دارای مسئولیت در حوزه تامین امنیت عمومی هستند، مواجه است. مساله «لباس شخصی»‌ها و دایره وسیع امکان اقدامات و همین طور مصونیت نانوشته آن‌ها موضوعی است که تاکنون درباره ابعاد سیاسی، حقوقی و اجتماعی آن بحث‌های فراوانی در گرفته، اما همچنان اصل مساله به قوت خود باقی است. ‏

موضوع دیگر که در هفته‌های اخیر هم به کرات چهره خود را نشان داد رفتار‌های فراقانونی یا غیرقانونی برخی ماموران رسمی انتظامی است که با پیگیری متناسب قضایی مواجه نمی‌شوند. حدود سه هفته است که در کشور از پدیده‌ای به نام «پلیس‌نما» توسط مقامات رسمی یاد شده، اما به‌رغم همه برخورد‌های صورت گرفته در این مدت حتی یک مورد بازداشت و دستگیری افرادی که در لباس پلیس اقدام به رفتار‌های غیرقانونی کرده‌اند، گزارش نشده است. آن هم در حالی که فیلم‌ها و تصاویر بسیار زیادی از این نوع رفتار‌ها وجود دارد که اصولا از نظر قانونی باید پیگیری می‌شد. ‏در هفته‌های اخیر، اما واژه دیگری هم وارد ادبیات انتظامی کشور شده و آن «نیرو‌های حافظ امنیت» است. می‌بینیم که مقامات رسمی زیادی و حتی رسانه‌های متعددی از این ترکیب برای اشاره به افراد کنترل‌کننده اعتراضات و مقابله‌کننده با تجمعات استفاده می‌کنند. اما این‌ها چه کسانی هستند؟ به کدام ارگان تعلق دارند؟ و وقتی از «نیرو‌های حافظ امنیت» حرف می‌زنیم دقیقا از کدام دسته ماموران دولتی سخن می‌گوییم؟ ‏طبق قانون نهاد‌های عمل‌کننده در تجمعات و اعتراضات تعریف مشخصی دارند.

نیروی انتظامی، بسیج و سپاه هر کدام طبق شرایطی می‌توانند در این زمینه عمل کنند. عمل آن‌ها هم باید منوط به رعایت چارچوب‌ها و موازین قانونی و مقررات خاص نظامی در این شرایط باشد. به عبارتی آن‌ها که برای مقابله با اعتراضات به خیابان می‌آیند همزمان دارای مسوولیت‌های مشخص قانونی و محدودیت‌های تعیین شده‌ای در رفتار خود با معترضان هستند و در صورت بروز خطا باید مطابق قانون جوابگوی آن باشند. ‏اما توصیف ماموران مقابله‌کننده با اعتراضات با عنوان «نیرو‌های حافظ امنیت» ابهامی جدی در نسبت این افراد با نهاد‌های قانونی ایجاد می‌کند. به طور مثال وقتی گفته می‌شود فلان نیروی حافظ امنیت فلان اقدام را انجام داد یا با فلان تهدید توسط معترضان مواجه شد، سوال این خواهد بود که این نیروی حافظ امنیت کیست؟ پلیس است؟ بسیجی است یا نیروی سپاه؟ به واقع چرا عنوان سازمان متبوع این نیرو اعلام نمی‌شود و چه منعی برای اعلام نام سازمانی که آن مامور وابسته به آن است، وجود دارد؟


‏در واقع اتفاقی که ذیل انتساب این نام به ماموران انتظامی و امنیتی حاضر در خیابان رخ می‌دهد، یادآور همان موضوع لباس شخصی‌هاست. یعنی ایجاد گروهی که ارتباط سازمانی آن برای شهروندان مشخص و روشن نیست. هیچ دلیلی وجود ندارد که مقامات و مراجع رسمی ماموران حاضر در خیابان را بدون عنوان سازمانی مشخص و قانونی آن‌ها مانند پلیس، بسیج یا سپاه تحت عنوان مبهم و تعریف نشده «نیرو‌های حافظ امنیت» یاد کنند.


‏همین ابهام است که زمینه برخی از رفتار‌های خلاف قانون در جریان برخورد با معترضان را گسترش می‌دهد. نمونه آن اجبار چند بازداشت شده توسط ماموران برای خواندن سرود سلام فرمانده است. این اقدام صراحتا یک کار غیرقانونی است و باید مشخص شود که مرتکبین آن مربوط به کدام مرجع کنترل‌کننده نظم عمومی در جریان اعتراضات هستند. وقتی از این ماموران با عنوان مبهم و خارج از قانون «نیرو‌های حافظ امنیت» یاد می‌شود در همان گام اول منجر به تعطیلی پیگرد قانونی این دست ماموران خواهد شد.


‏بنابراین لازم است در شرایطی که درباره رفتار‌های ماموران حاضر در خیابان حرف و حدیث‌ها و انتقادات بسیار زیادی مطرح است، ضرورت دارد تا درباره انتساب سازمانی گروه‌های مختلف این ماموران بدون ابهام و طبق همان تعاریف قانونی و سازمان‌هایی که مسئولیت مشخص دارند، سخن گفته شود. چرا که عنوان‌های مبهم و جدید تنها این گمانه را ایجاد می‌کنند که قرار است هویت سازمانی و خطا‌های برخی افراد تحت این عناوین به حاشیه برود.

 

حقایق برای مردم بازگو شود

سیدرضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز طی یادداشتی در شماره امروز آرمان ملی با تیتر حقایق برای مردم بازگو شود نوشت: مفهوم جهاد تبیین باید در همه امور کشور وجود داشته باشد و در همه مسائل این مفهوم برای روشنگری جامعه در دستور کار قرار گیرد. باید در خصوص مسائلی که جامعه می‌گذرد و از مشکلات، دستاورد‌ها و برنامه‌های صحیح برای جامعه حرف بزنیم و خوشبختانه مجلس شورای اسلامی داریم که تریبونش باز است و همه مسائل و مصوبات را برای مردم توضیح می‌دهد. پس اصل مطلب این است که جامعه را آگاهی ببخشیم و به آن‌ها اطلاعات برسانیم و حقایق را برای آن‌ها بازگو کنیم. نکته دیگر اینکه اگر شبهه‌ای ایجاد می‌شود و اشکالاتی وجود دارد که مانع تحقق این ایده‌ها، اندیشه‌ها و تصمیمات است آن‌ها را نیز باز گو کنیم. مثلا در بعد از انقلاب جهاد سازندگی داشتیم که مسئولان امر به نقاط محروم بروند و به شهر‌ها و روستا‌های محروم رسیدگی کنند ولی با پیش آمدن جنگ تحمیلی ۸ ساله که هزار میلیارد دلار بر ایران خسارت وارد ساختند نشد که این اتفاق بیفتد. پس از انقلاب و جنگ نیز تحریم، تهدید، توطئه‌ها و امثالهم نگذاشتند که مسائل مهم و زیربنایی در کشور صورت بگیرد. این‌ها نیز باید برای مردم بازگو شود؛ لذا باید به طور کلی بدانیم که ما در اسلام و انقلاب اسلامی بن‌بست نداریم، اما به این شرط که خودمان همت کنیم، گام برداریم و جهادی عمل کنیم که یا مشکلات برطرف شود یا کاهش پیدا کند. اگر نگاهی به دوران کرونای دو ساله داشته باشیم خواهیم دید که ۱۳۰ هزار قربانی دادیم، اما در همان زمان چقدر مقامات تلاش می‌کردند که دارو تهیه کنند، اما اروپا و آمریکا به ایران واکسن ندادند. باید این را هم برای مردم بازگو کنیم که متوجه باشند و نگویند که وعده‌ها داده شد، اما عملی صورت نگرفت. با همه مشکلاتی که داریم و همه اشکالات و ندانم‌کاری‌هایی که در گوشه و کنار وجود دارد ولی در این کشور هر هفته یک دستاوردی برای انقلاب داریم. چندی پیش نیز مقام معظم رهبری چند مورد آن ر ا در مورد ماهواره و ژن درمانی و... بیان کردند. این مطالب باید گفته شود که جامعه خیال نکند کشور راکد است و همه چیز در رکود به سر می‌برد. بله امروز با گرانی هم مواجه هستیم و رهبری نیز گفتند که ده سال راجع‌به تولید صحبت کردیم، اما آنطور که باید و شاید به وظیفه عمل نکردند. یعنی اکنون هر فرماندار، استاندار و وزیری مساله تولید را در دستور کار داشته باشد و به همه کارخانه‌ها و کارگاه‌ها سرکشی کند و این تولید در همه جا انجام شود تا هم مساله اشتغال حل شود و هم نیازمندی‌های جامعه و کشور تامین شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰۴
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۴۹
مردم خیلی وقت است نامحرم هستند نا محرم هستند که فرزندان مسئولان خارج نشین را باید اون وری ها بگویند تا صد تا مورد دیگر.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
تو هم که اغتشاش گری
وحید
| United States of America |
۰۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
از مزه ساندیست فهمیدی اغتشاشگرم؟
اینهم به اشتباه دیگه و بازم فرافکنی دیگه. چی میشه اگه اعلام کنید ورزشکاران به خاطر وضع موجود سرود ملی رو نمیخونند شاید معترضین رو کمتر خشمگین کنید!؟
واژه «ملی» تعریف و معنی مشخصی دارد.
یکی از مهمترین وظایف نیروی انتظامی در تمام کشور های قانون مدار حفظ نظم است.این نیروها ممکن است از افراد سازمانی خود بدون اونیفرم برای شناسایی سرکردگان شورش وبلوا استفاده کنند.اما این افراد هرگز وارد درگیری نمیشوند.چون احتمال سو استفاده سایر افراد وفرصت طلبان پیش میآید.تجربه نا آرامی های اخیر کشور وتخریب اموال مردم در بعضی جاها این مشکل را به خوبی نشان داد.حتی در بعضی از اعتراضات ممکن است دو گروه از معترضین موافق ومخالف روبروی هم قرار بگیرند.اینجا هم پلیس باید در بیطرفی کامل طرفین را جدا از هم نگه دارد وقانونشکنان هردو طرف را بازداشت کند.ضمنا هرمعترض که بازداشت شد ویا تسلیم شد پلیس تحت هیچ شرایطی نباید به قصد انتقام گیری اقدام به ضرب وشتم کند متهم کند.
جماعتی که در دانشگاه ها یا در گترو ویا در کف خیابان مشغول اعتشاش ویا اعتراض هستند کاملا ارتباطشان با رسانه های داخلی قطع است فقط ماهواره ودنیای مجازی انها رابه گروگان گرفته وهر جوردوست دارد انها می رقصاند پنهانکاری نکنیم بعضی از این جوانها الوده به همجنس گرایی وفساد اخلاقی وارتباط ات نامشروع شدهاند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
شما هم با سیمای میلی آزاد آزاد و خوشبخت باشی

احمدی نژاد در دانشگاه کلمبیا که گفت : ما اصلا همجنس گرایی در کشور نداریم ؟؟؟

چی شد ؟
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
همشون حسودیشون میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
متاسفانه این صفاتی که نام بردید در پیر و جوان طرف دیگر هم بکرات گزارش شده
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
اینو نگی چی داری که بگی؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
لطفا حرف نزنید.. ..چرا بیکاری جوانان تحصیل کرده.دختران و پسران سن بالا ازدواج نکرده.را نمی بینید.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
آشوب‌های اخیر در کشور با عده‌ای فریب‌خورده و افراد بی‌اطلاع از سیاست‌های موجود انجام شد که آمریکا و صهیونیسم بداند نه این آشوب‌ها نه تحریم‌ها‌ی سخت ایران را متزلزل نمی‌کند و ایران در حال تبدیل شدن به یک قدرت جهانی است
عبدالله
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
شما از کجا میدونید همجنس گرایی وفساد اخلاقی دارن
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
البته از همه مهم تر اینه که رسانه ی ملی اصلا واقعیت ها ک مردم ازش می‌نالند رو پخش نمیکنه و هیچ وقت هم پخش نخواهند کرد که کردم
وحید
| United States of America |
۰۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
چرا ارطباتشان با رسانه های داخلی قطع است؟؟؟؟؟؟
نخوندن سرود ملی از گذشته های دور بین این جماعت مرسوم است چون به قول کاراگاه سلول های خاکستری مغزی این توپ زن ها ازبین رفته وتوانایی وقدرت بیان را ندارند واقعا بعضی از انها جماعتی بی سواد وولنگار هستند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
یعنی شما میفرمایید حتی شش کلاس هم سواد ندارند؟
غم عالم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
مثل اینکه شمااصلاتواین شصت ،هفتادروزخواب بودی وفقط الان برای فوتبال ازخواب بیدارشدی،همه ورزشکارهای تیم ملی چه باتوپ چه بی توپ سرودرونخوندندواین نوعی اعتراض هست ویک ورزشکارچطوری غیراین اعتراضشونشون بده .لابدمیگین بایدمثل پرویزبرومندکه سابقه ملی هم داشته بره کف خیابون که هم دستگیرشده وهم کتک خورده.ودرضمن فوتبال ساحلی مون بدون خواندن سرود قهرمان جهان شدندوبروببین
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
کاملا درسته یک جماعتی بیسوا د هستند.
مملکتی که با این دارایی وسرمایه های کلانش به ملت رسیدگی نمیکند لازم نیست یک ورزشکار از اموالش رو به مردم ببخشد خنده دار است در مورد تولید ملی هم تسهیلات کلانی به دور ودسته های خودتون دادین که تولید راه بیفتد بدون انجام کار تولیدی همشون کیف وعیش ونوش کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
پادشاه عربستان دیروز به هر بازیکن تیم کشورش

مبلغ ۵ میلیون ریال عربستان معادل ۴۷ میلیارد تومان

پاداش زدن تیم آرژانتین را پرداخت

آیا پاداش فیفا ی سال قبل را ما به بازیکنان فوتبال

را فدراسیون پرداخت کرد ؟
مردم مطالباتی دارند که مسئولین نمیخواهند بشنوند
و مسئولیت این این اغتشاش البته اگر نامش را اغتشاش بنامیم متوجه همین مسئولین هست
برای نمونه مدعی هستند که “صادرات نفت و پتروشیمی به سال ۹۷ رسیده “ عالی پس چرا ارزش ریال همچنان در حال سقوط هست؟ مگر مدعی نبودنند که پول چاپ نمیکنند!؟ این پول صرف چکاری کردنند؟
عراق اشغال شده، سوریه جنگزده و افغانستان بدون زیرساختار هیچکدام تورمی را که ما داریم را ندارند ، چرا؟
یکی دلیل را تحریم ها اعلام میکند، دیگر مدعی صادرات عمده نفت و پتروشیمی و بی اثری تحریم ها
یکی چاپ پول بی پشتوانه را عامل میداند و دیگر اصل موضوع را رد میکند
یکی دزدی و اختلاس را عامل میداند و دیگر میزان آنرا اندک
و…..
چیزی که مردم میبینند کوچک شدن سفره خالیشان هست و بزرگ تر شدن سفر کسانیکه مردم را به مقاومت و سکوت دعوت میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
حرف حق جواب نداره
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
مردم اشتباه می کنند. الان مردم نروژ هلند آلمان ... همه به ما حسادت میکنند.
مردم‌ فقط يه چيز رو می بینن فاصله‌ طبقاتی با مسولین کشور فقر داره بیداد میکنه آقا بجای اینها دو کلمه بنویس به فکر مردم فقیر باشید خلاص
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
اونها فقیر نیستن
عده ای اغتشاش گر هست که باید به شدت باهاشون برخورد بشه
دیگه مماشات بسه
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
این حرف ها همه اش بخاطر حسادت دنیا به ماست. گول نخور
ملت می گویند پول اینهمه نفت و گاز و پتروشیمی و کوههای طلا و مس پس کجا می رود که کیهان ادعا کرده است
فریدون حسن عزير، قياس درستي نكردي. اين مورد فرق داره. اين يكي تاييد اعتراضات مردم هست.
من که فقط به خدا پناه میبرم و بهش میگم خدایا تو خودت داری میبینی.
در رابطه با سرود ملی نوشته ها پر از تناقض بود
حقایق برای مردم بازگو شود....
- درسته باید حقایق بازگو شود :
- چرا وقتی کویت تمام هزینه تجاوز عراق رو گرفت .. مسئولان اون رو بخشیدن ؟؟
- مگه نه اینکه 90% تجهزات ارتش عراق روسی بودن، چرا از نقش روسیه تو حمایت از عراق حرفی نیست ؟
- هزینه واقعی ساخت و بهره برداری نیروگاه بوشهر چقدر هست ؟
- هزینه های جانبی برنامه هسته ای بر روی اقتصاد چقدر هست ؟
- مگه نمایندگان همین مچلس و فرماندهان سپاه و غیره با واردات واکسن غربی مخالفت نکردند و اون رو ممنوع نکردن پس چرا از نقش اونها چیزی گفته نمیشه ؟
- افراد مسئول در ساقط کردن هوپیمای اوکراینی چرا محاکمه نشدن ؟ و چرا حتی یک نفر استعفا نداد؟
- شعار نه شرقی نه غربی چی شد ؟
- چرا روزنامه هایی مثل کیهان و...فراتر از قانون هستند ؟ و هیج کسی جرات برخورد با اونها رو نداره؟

و هزاران سئوال دیگه.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
شوروی نه روسیه! همین مورد ساده نشون میده خیلی افراد دنبال جواب سوالشون نیستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
آسترازنکا که وارد میشد فایزر هم که گران و در اوج کرونا نایاب خوشبختانه واکسن سینو فارم خیلی موثر افتاد
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
سیاست فشار حداکثری و اتهام‌پراکنی به جمهوری اسلامی توسط استکبار و صهیونیسم امری طبیعی است
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
دوست عزیز شما هم که فقط بدون مدرک یه حرفی را میزنی کدوم جلوگیری از واردات واکسن،اصلا بهمون نمیدادن،اصلا رییس جمهور عزیزمان تو دستور کار دولت قرار نمی‌داد
شما منظورت از استعفا چی هست یکی اشتباهات یه کاری رو کرده شما انتظار داری مسیول اصلیش استعفا بده ،محاکمه هم انجام شده اتفاقا هموطنان عزیزمان دادگاه رو کش میدم .......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
آفرین .کاش همین کامنت و بارهاوبارها ازمسئولین بپرسن .این سوال خیلی ازمردم ایرانه.به خاطر این کاراس که به این وضع دچارشدیم
امنیت خار چشم دشمنان از کشورهای همسایه تا اروپا و آمریکا اما این گرانی شلیک به مردم مردمی که زیر فشار زندگی گرانی تورم کمرشان شکسته رهبر باید به سران قوا نگاه مهربانانه نداشته باشه باید خطاهای مسولین را نبخشه تمام سرهای طناب دست مسولینه یک طرف طناب را شل بکنین
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
کلا همه کشورهای دنیا کار و زندگیشونو رها کردن صبح تا شب
خیلی مهم هستیم اونا هم بیکارن دنبال دشمنی با ما هستن. لابد
باید سرود بخوانند حمایت یعنی چه..اینهمه خون نریختیم اقایان سرود نخوانند .ما ازشون راضی نیستیم
فریب خورده های شبکه اینترنشنال عربستانی حالا با با برد عربستان و شادی به حق ملت عربستان و حتی امیر قطر حسابی دلتون بسوزه که با تیم خود چه کرده اید
حتی بی بی سی هم این باخت را به ایران نسبت داده نه جمهوری اسلامی.
ببینید چه فریبی خوردید و ابزار دشمن شدید
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
خودتو لوسس نکن
فیلم جلسات مقامات را هم بگذارید ببینید کدام افراد سرود می خوانند. نه در قانون آمده و نه واجب شرعی و نه حکم حکومتی دارد.
بهرحال الان نخواندن سرودملی در حال حاضر معنای خاصی دارد
دقیقا
حقایق مثل روز روشن هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
میگویند یه نفرراکه اعلامیه سفید پخش میکرد دستگیرکردندگفتن چرااعلامیه سفید پخش میکنی گفت اینقدر حقایق روشن است که نیاز به نوشتن نییت
نخواندن سرود ملی را گران نفروشید!
مگر شما عزت مردم رو ارزون نفروختید
مگر شما حرمت شهدا رو نگه داشتید
مگر شما حرمت امام حسین رونگه داشتید
مگر شما حرمت رهبر انقلاب رو نگه داشتید
چرا همیشه از مردم طلب دارید فقط شما وقط انتخابات مردم ولی نعمتتون هستن بعر کارگرو رعیت میشن نه .
که شعار بدید اتیش رو به پا کردید و هی دشمن دشمن میکنید
آقای مجتهدزاده منطقی صحبت کردند
گاو شیرده آرژانتین را شکست داد.
گاو شیرده ۲ آرژانتین ۱
باز هم کیهان و. وضع بی مثالش !!!؟؟؟ که فقط با ذره بین بدنبال بدبختی و فلاکت و فقر در آمریکا و اروپا می گردد !!!!!

و واقعا نمی دانیم که این اخبار را از کجا پیدا و چرا کار میکند ؟

و فرض کنیم، که اصلا تمام مردم آمریکا و اروپا بدبخت و مفلوک و فقیر و گرفتار گرانی و بیکاری و اعتیاد و دیکتاتوری و سوء مدیریت هستند !!!!!

آیا اینها برای کشور و مردم ایران، نان و گوشت و دارو و مسکن و شغل و خوشبختی و سعادت می آورد؟ ؟؟

و کلا ارتباط و دلیل مقایسه کردن اوضاع کشور و مردم خودمان با آمریکا و

اروپا چیست ؟ و کجاست ؟؟ و چه تناسبی و تشابهی بین ما و آمریکا در آنطرف کره زمین وجود دارد ؟؟؟؟

و خلاصه اینکه آیا اینها واسه یارو تنبان میشود ؟؟؟
باید حقایق برای مردم بازگو شود، حقیقت تابناک است و تاریخ گواه آن است.
در مورد کشورمان ایران، آمریکا و تروئیکای اروپایی اش از قدرت منطقه ای و جهانی ما هراس دارند یک مثال این که در قدرت ماهواره ای در بین هشت کشور مهم دنیا قرار گرفته ایم که دستاورد مهمی است و ....
خود آمریکایی ها بارها عنوان کرده اند که از قدرت موشکی و دستاوردهایی که ایران در زمینه صلح آمیز هسته ای بدست آورده، هراس دارند و این ها همه بیانگر پیشرفت کشور است.
حالا چرا هراس دارند؟
دلیلش این است که اگر کشوری پیشرفته در زمینه تکنولوژی های نو در منطقه خاورمیانه ظهور کند دیگر نمی توانند نفت و گاز و مس و سنگ آهن و ... را مفت خری کنند، اگر کشورهای منطقه پیشرفت کنند به جای خام فروشی، خودشان از این منابع خدادادی در صنایع پتروشیمی، ماشین سازی، هواپیماسازی و ... استفاده خواهند کرد و خود تولیدکننده و صادرکننده خواهند شد و علاوه بر این که ثروت هنگفتی به منابع ارزی این کشورها اضافه می شود، شغل و اشتغال زایی برای جوانان و نسل آینده ایجاد می شود، بنابراین اتاق فکر تشکیل می دهند که چه کار کنند تا این مهم اتفاق نیافتد، عده ای را با وابستگی یا به قول خودشان گاو شیرده بودن از حرکت بازداشته اند و ایران عزیز را که مستقل و در حال پیشرفت است، فکر می کنند که با ابزار تحریم و تهدید و صدور قطعنامه و ... می توانند جلوی حرکت پیشرفتی اش را بگیرند، غافل از این که مردم منطقه بیدار شده اند و ابزار تحریم و تهدید کارآرایی چندانی ندارد و آمریکا و تروئیکای اروپایی دیر یا زود باید بدانند که پیشرفت در زمینه های دفاعی، تکنولوژی، صلح آمیز هسته ای و ... حق مسلم تمام کشورها است و به جای زورگویی های سیاسی اگر از در گفتگوی منطقی وارد شوند بهتر به نتیجه خواهند رسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه. هی بگید ایران پیشرفت داره پیشرفت داره در واقعیت یک کشور پیشرفته نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
چرا عزیز جان همین الان ۴۰ درصد ارزانتر می‌فروشیم به چین تمام این قدرت‌هایی رو هم که گفتید داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
در آمریکا و اروپا پیشرفت صنعت و تکنولوژی همراه با رفاه مردم است آیا در ایران هم اینگونه است؟!!1 اگر که نیست پس این صنایع مهم را برای چه میخواهیم وکارکردش چیست ؟
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
از کجا به کجا رسیدیم چرا نمیخواهم پیشرفت رو ببینیم
وحید
| United States of America |
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
قدرت منطقه ای و جهانی، قدرت ماه واره ای، قدرت موشکی، قدرت هسته ای ….
در ارتباط با قدرت درک معیشت ۹۰ درصد مردم، قدرت ایجاد یک فضای آزاد اجتماعی ‌سیاسی، قدرت حمایت بیوه ها و یتیمان، قدرت درک جوانا ن و نو جوانان و احتیاجاتشان و ….چطور؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
امریکا و اروپا برای مردمشان و مرگ سربازانشان ارزش قائلند . آنان تا مطمئن نشن کمترین تلفان انسانی را ندهند وارد جنگ نمی شوند . چطور از اکراین دفاع کرد و روسیه را داغون کرد.
نخواندن ،سرودملی کاربسیار اشتباهی بود،من خودم خیلی تعجب کردم احتمالا بهشان وعده دادن که بهتان پول میدیم اگه نخوانید ،ولی شمابا پول این جمهوری اسلامی رفتین بالا این یعنی نمکدان شکستن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
بهشان وعده دادن که بهتان
پول میدیم که نخوانید
تحلیل در حد کلاس ششم
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
شاید اکثرا بلد نباشند.حالا چرا سوالی است دیگر.
وحید
| United States of America |
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
خوب وقتی برگشتن همشون را اعدام کنید تا درس …. بشه واسه بقیه
همون ترکیه که زلزله اومده بسشه! آه مردم کرد گرفتش وبه همین زودی هم نابود میشه!و
پاسخ ها
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
چه ربطی داره!!
مگه تو استانبول شهروند کرد نداریم!
بی منطق!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
لعنت به اردوغان
روزنامه جوان هنوز هم خوابه!
وقتی کامنت ها رو می بندید مطلب تون ارزش خواندن نداره!
با سلام
بهتر بود عنوان نخواندن سرود ملی را ارزان نفروشید باشد (نه اینکه گران نفروشید)
حرف حرف
این همه خرج فوتبال میشه .آخرشم بی نتیجه ‌ .خوبه فوتبال وتعطیلش کنند وهزینه فوتبال صرف مملکت بشه .نه اینه که آقایون فوتبالیها خرج کشورهای عرب منطقه کنند
پاسخ ها
غم عالم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
.چرااینقدرنظرات بی فکرهست واصلاانگاری ایناتوعمرشون ورزش نکردن.فوتبال اگه درست اداره بشه قطعادرامدزدابی هم می‌کنه وحتی ارزآوری هم داره چه بسا همین الانشم که مسئولینش هم ...میکنندوهم غیرورزشی هستندو برای پولش خودشون به زورواردورزش اللخصوص فوتبال میکنندبازم درامدزاهستندویک جنبه دیگراگرهمین فوتبال نباشه اکثرجوانان که درگیرفوتبال هستند می ونددرگیراعتیادوالکل وحشیش
برای بازی کردن در فوتبال هم غیرت لازم است هم قدرت غیرت و انگیزه و میل به بردن حریف مهم تر است وقتی سرود تیم ملی ات را نمی خوانی یعنی نمی خواهی بر حریف پیروز بشوی
رستمی قربانی حجاب اجباری شد و نه مسکن
تنها چیزی که توی دولت وجود نداره و بخاطرش کسی توبیخ نمیشه خدمت به مردمه
کسانی که به سرود و پرچم ملی کشور بی احترامی میکنن باید محاکمه شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
لابد کسانی که باعث و بانی این همه بدبختی و بیچارگی و اختلاس و.......میشوند باید آزادانه بگردند
این نوشته هارا که میخوانی نتیجه آن میشود نویسندگان ازبطن ملت دورند یا سانسور هستند یا بنظرفضای زندگی متفاوتی باملت دارند واین شکاف باعث شده روزبروز معترضان راپر رنگترمقاومترپرتعدادتر وباخواسته هایی که بنظر حکومت نشدنی ونشان ازآن دارد که سران ازاخبار کسانی تغذیه میکند که باملت شکافهای عمیق دارند.
نيروي حافظ امنيت يعني چه ؟ .... تيتر
-------------------
--- ميگم كه اين واژه « استعمار » واژه مظلومي است ، دقت كرده اي برادر ؟
-- استعمار ؟ ... مظلوم ؟ ... آقا احسان ، بايد استعمار برود به آنجا كه عرب ني انداخت ! ... انشاالله كه استعمار محو و نابود بشه ... در همه زمانها و در همه مكانها ! ... آمين ! ... ببينم برادر ... از چه جهت مي فرمايي كه استعمار واژه اي است كه مظلوم واقع شده ؟
-- خب معلومه ! ... از آنجا كه « استعمار » به معناي طلب عمران و آباداني كردن است ، جايي را آباد نمودن است ! ... اما خب ... اين واژه بدبخت دچار بد شانسي شده و بر خلاف معني و مفهومش ، تصوير نا خوشايندي در اذهان مردم ، بخصوص در عالم « سياست » دارد !
-- عجب ! ... عجب ! پس استعمار به معني طلب آباداني نمودن است ! ... اين را هم نمي دانستيم ، بيچاره اين واژه چه معني خوبي كه دارد ! ... ميگم برادر نكنه اين واژه « گشت ارشاد » و نيز واژه “ « حافظ امنيت » به سر نوشت كلمه « استعمار » دچار بشوند كه در عين حال كه معنا و مفهوم خوبي دارند در اذهان مردم ناخوشايند جلوه ..... ببخشيد آقا احسان ، گوشي ام زنگ خورد ! عيال است ، حتماً مي خواد بدونه كه داروي پدر عيال بالاخره پيدا كردم يا نه ... چند روزه كه صد تا داروخانه اين جا و أنجا و شهرهاي همجوار رفته ام ، انگار اين داروي پدر عيال شده يك قطره آب ، رفته زير زمين ! ... ببخشيد چند لحظه ! ... الو سلام خانمم .... هنوز نه ... دعا كن ... شما دعا كن پيدا كنم .، من حاضرم به قيمت چند برابر بخرم ..... !!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
در تمام دنیا از نیروهای انتظامی حمایت می‌شود،ایران هم اقتدار نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی خط قرمز است.
این‌ها به دنبال ایجاد ناامنی و تفرقه و از بین بردن وحدت سرزمینی هستند
این اصلاح طلبان سالهاست مملکت را نابود کردن ومردم را بدبین به همه چیز، این چیزی که کف خیابون هاست نمایش گندکاری اصلاحات هست، چرا این بلندگوهای اصلاحات مثل روزنامه اعتماد را دولت تو دهنش نمیزنه، تا اینچنین به حافظان امنیت توهین نکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
قدرت را باید مهار کرد نه کرنش در برابر آن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
اصول گرا ها همه یک طرف نشسته بودند در این 40 سال فقط اصلاح طلبها در حال خراباری بودند؟ اینقدر حرفهای خنده دار نزنید و اصلا کامنت نگذارید اونم کامن بی محتوا کلا اتفاقی نمیافته باور کنید
ناشناس
| Romania |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
این گند محصول مشترک کلیه احزاب است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
معلوم شده معنی و مفهوم اصلاحطلب و اصولگرایی را هنوز نفهمیده ای و درباره عملکردشان مطالعه نداری .لطفا اول بررسی و مطالعه بعد کامنت بگذار.
سخنرانان . چقدر حقوق میگیرید که رضایت از وضع موجود دارید؟؟
کسی که سرود نمیخواند تکمیل کننده پازل جدایی طلبی است. یک سرباز تا خون در وجودش است پرچم را نگه میدارد تا سرباز بعدی و الی اخر. شما سرباز کجایی که پرچمت رارها کردی؟ میدانید علت اصلی شکست همین سردر گمی و نبود اتکای به پرچم بود. یادتان می اید چرا ان دختر نوجوان در ورزشگاه قطر موقع سرود نخواندن میگریست؟ چون به کسانی تکیه کرده بود که پشتش را خالی کرده بودند و انجا وی متوجه این موضوع شد. انچه ان دختر نوجوان را به بازیکنان وصل میکرد همین سرود و پرچم پود. این موضوع در مورد تک تک بازیکنان نیز صادق و قابل تعمیم است. انها یازده منفک و نه پشت به هم داده بودند و خودشان هم این را نمیدانند چون سیستم روانی خودبخود این را اعمال میکند. اگر میخواهند ببرند راهی جز سرفرازانه خواندن سرود ملی ندارند. قطعا ما سرپازان جدیدی لازم داریم که همچون ارش جان در چله کمان کنند ولو اینکه دهها گل بخورند.
مسولین محترم دلیل این همه به قول شما اختشاشات فقط و فقط شما هستید نه اونور آبی ها چون شما با تورم و گرانی وسخت کردن زندگی معمولی مردم عادی باعث به وجود آمدن این همه سختی و نگرانی برای کشور شدید پس برای اینکه از زیر بار مسولیت خود شانه خالی کنید تمام این وقایع و اتفاقات را به گردن خارج نشین ها و بقیه افراد آنها می‌اندازد کمی هم منطقی فکر کنید و به فکر آینده مردم و کشور باشید.؟؟؟
خودتون میگید ایران یکی از ثروتنمد ترین کشورهاست چرا باید پولش بی ارزش ترین پول دنیا باشه؟چرا مردم باید تو فقر زندگی کنند؟چرا مسئولین واطرافیانشون تو رفاه و مردم همش دغدغه زندگی روزمره باشند؟و ... اینها باعث این وضعیت موجود شده
ملت ایران عاشق سرود ملی کشورشون هستن فوتبالیست ها با نخواندن سرود ملی قلب ملیونها ایرانی را شکستن وجام جهانی رو برای ما بی ارزش کردن ودیگه علاقه ای به دیدن بازیهای بدیشون نداریم
پاسخ ها
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
تیم ملی چوب دو سر طلا
دلمون گرفت وقتی که سرو ملی کشور عزیزمون رو نخوندن
بیاین پول بزاریم رو هم بریم مسوولین بچه هاشون تو کانادا و آمریکا گشنه هستن
راست می گه روزنامه جوان... اعضا تیم ملی همشون شب قبلش کیفیت شام خوب نبوده به همین خاطر تصمیم گرفتن سرود رو نخونند!‌

دیگه انیقدر فرافکنی نوبره!
فقط اینو میدونم قلبم درداومد وعداب کشیدم.عقل ومنطق میگه ملیت وخاک هیچ ربطی به حکومت نداره.پهلوان تختی پهلوانه ومدال برای ایران اورده هیچکه نمیگه توچه حکومتی.التماس تفکر
اولا که تمامی ورزشکارهابعدازاعتراضهاسرودنخواندندوروغن ریخته و روغن نبوده ای نبوده درثانی قبلاً اگر چنانچه شخصی نمیخواندملت بهش ایرادمیگرفتندوالان همانطورکه دیدیدفقط امیری وترابی دربازی دوستانه خواندن والان دارندخردمیشوندومن نمی‌دونم اونایی که میگن جمعیت معترضین یک درصده چراازاون همه درصدشون کمک نمیگیزندودرصحنه هاخاضرنمیشن که بتونندجلومعترضین واین روغن ریخته های نذرکن بگیرند
بازیکنی که سرود ملی را نخواند بهش اجازه بازی نیدید
جریان چیه چه اتفاقی افتاده تابناک اجازه داده کامنت مخالف دیدگاه خودش هم گذاشته بشه ، عجیبه؟!
نترسیدی کامنت مخالف گذاشتن ها
یه کم مطلبم طولانیه ولی لطفا چاپ کنید و مخاطبان نظر بدن .
ما در سال 76 که آقای خاتمی آمد و با حرف ها و وعده های جدید که از آن بوی بهبود و اصلاح به مشام میرسید نهایتا با 20 میلیون رای اکثریت قاطع مردم به پیروزی رسید (فعلا هم هیچ دهه 80 و 90 در کار نبود) بعد از آن برخی رسانه های تندرو و طرفداران بیرونی آن شروع کردن به انواع مختلف کارشکنی و کوبیدن دولت یا در حقیقت مقابله با خواست اصلاحات اساسی مردم ، از همان موقع مردم اصلاحات ساختاری میخواستن در سیاست داخلی و خارجی ، اقتصادی ، آزادی انتخابات و تشکیل احزاب و حقوق شهروندی ..... لیکن نه تنها با آن مقابله شد خواست اکثریت ملت تقلیل داده شد به دعوای جناحی اصولگرا و اصلاح طلب !!! بعد از آن اصلاح طلبان هم با فرصت سوزی آن حمایت گسترده مردم صرفا تبدیل شدن به جناحی صرفا سیاست زده نه مردمی که با شعار حمایت از مطالبه ملت صرفا بدنبال رای آوری و بدست گرفتن قدرت شدند !!!
حالا با گذشت بیش از 25 سال از آن تاریخ ،در عصر اطلاعات نسلی به روی کار آمده که بسیار از نسل 76 آگاه تر و مطالبه گرتر است در صورتی که کشور همچنان در بسیاری حوزه ها در طی این سال ها اگر نگوییم به عقب رفته درجا زده است ! و این همه مطالبه بی پاسخ طی این سالها تلنبار شده است .
حال سوال اینجاست مقاومت در مقابل نفهمیدن و نشنیدن خواست بسیاری از مردم و نسل جدید تا کجا ؟
مقاومت در مقابل اصلاحات ساختاری تا کجا و به چه قیمت ؟
و آخر این جاده با دامن زدن به دو دستگی و انشقاق ملی ، اعتراض و مقابله و پافشاری بر ادامه مسیر گذشته به کجا ختم خواهد شد !؟
بسه صبروتحمل .باید با مخلان امنیت برخورد جدی وبدون ذره‌ای مهربانی انجام داد زنده باد ایران وطنم دورباد گزنددشمنان از وطن و مردم عزیز وطنم سایه ایزد منان بالای سرشان
بحث ارزان و گران نیست بحث غیرت و شرف هست و با این کار خیانت اشکار به کشور ایران در صحنه بین المللی رخ داد و باید بعد مسابقات برخورد درست انجام گیرد
سعی کنید واقعیت ها را بپذیرید هر چیزی که به کشور آسیب بزند صحیح نیست اما یکی تو این سال نپرسید مشکل کجاست بعد و قبل هر موضوعی رسیدگی شود و تندروی های خشک و بی پایه واساس برخورد شود جریمه شود و ...........................
در تربیت کودکان می گویند که وقتی سخت گیری بیش از حد و بی مورد نسبت به آنها داشته باشی یا ترسو بار می آید و یا نمی داند چه چیزی خوب و چه چیزی بد خواهد بود
حکایت بازیکنان ملی فوتبال هم همین است شاید سخت گیری بیش از حد به آنها باعث شده است که نفهمند که در سرزمین خارجی سرود ملی و پرچم آبرو و نماد آن کشور است و ربطی به مسولان آنها ولو بد را ندارد
کار بسیار اشتباه و نابخشودنی کردنده اند و در واقع با این کارشان آبرو و حیثیت ایران و ایرانی را برده اند و هر کس که چنین تصمیمی گرفته و به آن عمل کرده است واقعا آدم احمقی بوده است و اساسا در موضوع اعتراضات هم نمی گنجد و کاملا جدا از آن است
یک سخن برای همه ی ورزشکاران ایرانی برای همیشه،!خداوندکریم میفرماید،ان احسنتم احسنتم لانفسکم وان اسئتم فلها:اگرخوبی کنی بخودت کردی واگربدی کنی بخودت کردی(بخودت برمیگردد)
هرکس به سرودوپرچم کشورزش بی حرمتی ودهن کجی کرد،خودش ضایع شده. نه آن کشورونه مردمش ونه پرچمش وسرودش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
اینا میگن این پرچم کشور ایران نیست . ولی یادشون رفته در تمام کشورهای دنیا در تمام سایت های جهانی این پرچم به عنوان پرچم ایران شناخته میشه و نباید به آن بی حرمتی کرد . ولی متأسفانه این عده بی خردند .
وقتي با پول همين مردم ميري به جايي مي رسي ،بايد به مردم خدمت كني اين كه يه عده ميرن وسرودملي كشورشون رو نمي خوننداين وطن فروشيه،چون ما براي همين پرچم وسروديكه مرهون خونهاي پاك شهدا مي باشدجوانهاي زيادي داديم وبخشي از سرودملي براي شهداست.
من در فکر این هستم که اگر در ایران انقلاب نمی شد کشورهای اطراف ما مثل قطر و امارات و ترکیه و کره جنوبی و چین و ... چگونه بودند
واقعیت این است که بعد از انقلاب ایران یک اتحادی بین برخی از کشورهای منطقه و آمریکا و اروپا بر علیه ایران شکل گرفت که به نفع کشورهای منطقه بود
آمریکا نهایت همکاری را با آنها داشت تا با رشد و توسعه آنها ضعف ایران نمایان شود
به عبارتی انقلاب ایران حداقل عامل پیشرفتی برای کشورهای منطقه شد
در زمینه نفت و گاز غربی ها به آنها کمک کردند
در زمینه سرمایه گذاری غربی ها به آنها کمک کردند
در زمینه تسلیحات و سلاح های پیشرفته و آموزش های نظامی کمک های بسیار کردند
و همه اینها نه بخاطر دوستی با کشورهای منطقه بلکه با هدف ایجاد یک جبهه مشترک مقابل ایران بود
البته اینکه کشورهای اطراف ما پیشرفت کنند بد نیست چون خواه ناخواه پیشرفت آنها باعث پیشرفت ما هم می شود و در بازار و تجارت و تولید ما هم نقش خواهد داشت و در حداقل ترین امکان باعث رقابت ما با آنها می شود
در کل برآیند انقلاب ایران هم به نفع منطقه و هم به نفع خود ایران بود و باید انجام می شد و باید این راه سخت طی می شد تا به فهم و درک واقعی حکومت داری برسیم که در حکومت سلطنتی و موروثی چنین امکانی وجود نداشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
علت این که آمریکا به این کشورها پیشرفتی ظاهری داد چه بود؟ علت این بود که ایران مستقل شد و آنها وابسته بودند و به دنبال این استقلال و اتکا به جوانان کشور، پیشرفت و بومی سازی ایجاد شد و این پیشرفت بومی، آمریکایی ها را ترساند و آمریکا برای این که این کشورها دنباله روی ایران نشوند و خیال استقلال طلبی و پیشرفت در ذهن نپرورانند به آنها پیشرفتی ظاهری داد و از یک طرف آنها را راضی نگاه داشت و از سوی دیگر نفت و گازشان را به قیمت مفت خرید و با آن کالاهایی با هزار برابر قیمت ساخت و به همین کشورها فروخت در حالی که اگر این کشورها در این مدت ۴۰ سال به فکر پیشرفت و بومی سازی بودند شاید تا الان خود تولید کننده و صادر کننده بودند و نفت و گازشان را مفت نمی فروختند و منت بیگانه را هم نداشتند
فردا که چاه های نفت و گاز این کشورها به ته رسید آمریکا این کشورها را رها می کند و این کشورها هیچ جوابی در قبال آیندگان خود نخواهند داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
ولله غربی ها به اونها کمک کرده باشند یا نکرده باشند ؛ آن چیزی که عیان است سطح رفاه مردم این کشورهاست . حالا هر قصدی وجود داشته ، حداقل به نفع ملت این کشورها بوده .
چه معنی داره فوتبالیست ها حقوق میلیاردری میگیرن درحالی که بیشتر مردم گرسنه اند پرو شون کردین سرودم نمیخونن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
گرسنگی ملت ربطی به درآمد فوتبالیست ها نداره.
آدرس اشتباه ندهید... .
متاسفانه معلوم شد تیم ایران تیم مردم نیست اگر تیم مردم بود نمی باخت اگر این تیم مردمی بود بعد از نظرسنجی در مورد تاج آقای تاج را رئیس فدراسیون نمیکردند پس این باخت هم باخت مردم نیست آقای تاج باید محاکمه بشود و کیروش هم اخراج بشود
خواندن سرود ملی لیاقت میخواد
این بیمصرفها نداشتن
ننگ بر تیم فوتبال
مشکل منطقه آمریکا و همین تروئیکای اروپایی اش هستند.
آمریکا مخالف قدرت گیری چین در آسیا بود و یک دوره، درگیری چین با تایوان را چاشنی اخبار سیاسی خود می کرد تا از آب گل آلود ماهی بگیرد و زمانی تعرفه های سنگین بر کالاهای چینی قرار داد ولی چین راه خودش را رفت، کمی دورتر همین تروئیکای استعماری انگلیسی چه بیدادی بر کشور هند کرد ولی مردم هند به رهبری گاندی بزرگ، کالاهای انگلیسی را تحریم کردند و از تولید داخلی شان حمایت کردند هر چند که انگلیسی ها فشار زیادی بر کشور هند وارد کردند تا زیر بار فشار تسلیم خواسته های ناعادلانه آنها شوند ولی مقاومت مردم هند نتیجه داد و هند کشوری مستقل شد و در حال حاضر به پیشرفت های مهمی دست یافته است، حال همین آمریکا و تروئیکای اروپایی به سراغ ایران آمده اند که مبادا کشوری مستقل و پیشرفته و این بار در خاورمیانه (مرکز نفت و گاز دنیا) شکل بگیرد و از تمام ابزارهای رسانه ای، تحریم و تهدید و صدور قطعنامه و ... استفاده می کنند غافل از این که این سیاست نخ نمای آنها نه در چین جواب داد و نه در هند و امروزه می بینیم همین چین و هند که سوابق سیاه سیاسی این کشورها را در کشور خودشان شاهد بوده اند به قطعنامه ضد ایرانی، رای منفی یا ممتنع می دهند.
پیشرفت حق ایران و ایرانی است و آمریکا و تروئیکا زور بیخودی می زنند.
بانخواندن سرود ملی دل مردم ایران رارنجاندند.. درسته مردم ایران برای بازیکنان اهمیت نداره ولی دل مردم راسوختند.
پاسخ ها
وحید
| United States of America |
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
مطمعنی بر عکس حرف نمی زنی؟
آقایونه فوتبالیستها از وقتی سرود نخاندند دیگه از فوتبال بدم اومد این یعنی خیانت به کشور و شهدا.من از تلویزیون باکو نگاه میکردم واونها می‌خندیدند واقعآ متاسفم خجالت بکشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
چرا از تلویزیون باکو ؟

تو که اینقدر غیرت داری چرا از صدا و سیمای خودمون نمی بینی ؟
سه روز پیش سایت بلومبرگ رسما اعلام کرد که ایران نفت را بشکه ای بیست و نه دلار و خورده ای میفرشد اگر باور نمیکنید به سایت مذکور مراجعه و جواب دهید .
حقیقت را خوستی پس گوش کن :
اربابان علم در جهان تصمیم گرفته اند موقعیت پیشتازیشان را حفظ نمایند ، بنابراین گروهی تشکیل
داده اند بنام " گروه 10 " ، یا " دهکدهه جهانی " وآنرا از روستایی در ایران شروع کرده اند تا با تکیه
به آن بترتیب اول ایران بعد منطقه وبعد دنیا را به حرکت در آورند .عملکرد این سیاست به تعطیل فرستادن نصف یابیشتر تمرکز حواس مردم جهان سوم که بیشتر
ملل مسلمان میباشند . مکانیزم آن بدینصورت هست
که تا میتوانند به دنیای وهم وخیال افزوده واذهان
مردم این ممالک را در برهوت دنیای مجاز سرگردان
سازند . وقتی نصف تمرکز فکر خلق الله مشغول اوهام باشد آنوقت تنها انها هستند که حرف اول
میدان علم را خواهند زد ! برای اعمال این سیاست
از اهرم هائی فشاری چون 1- اقتصاد 2- روابط زن
ومرد 3- داشتن اولاد بطور سیستماتیک استفاده
می کنند !
به یک دلیل ساده : انسان ها فقط یک کلّه ویک حجم
تفکر دارند اگر دو شخصیته شوند نصف آن حجم
کارائی نداشته وتوان نفوذ از لایه های علم رانخواهد
داشت ! انشا الله جدی جواب سوالت راخوانده ومتوجه گردی !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
اگه ابوالفضل بیهقی متن رو مینوشت بهتر میفهمیدیم چی میگه تا متن شما!
علیرغم ثروتمند بودن کشور ، مردم محتاج و فقیرند وزیر خط فقر - وقتی سن ازدواج به بالای سی سال رسیده - وقتی که داشتن اولاد فقط از آن آقازاده ها
است . وقتی که عالم وهم وبه اصطلاح سبز تبلغ و
ترویج شده وخود مشغولی مزمن گریبان مردم را روز
به روز بیشتر میگیرد ، نشانه موفقیت سیاست غربی
ها در کشور است. حالا هی شعار بدهید
یعنی در این بحران مشکلات عدیده ای مردم منجمله بیداد گرانی های تصور نا پذیر در وطن جمهموری اسلامی ایران ما نخواندن سرود ملی فوتبالیست ها
درقطر است؟!؟!؟!؟!؟!؟!
خجالت بکشید از رهبریت معظم شريف و نجيب و مظلوم ما ؛
شرم کنید از مردمان وطن ایران زمینمان.
روزنامه ها شرم کنید خجالت بکشید تخم نقاق و دشمنی فرا فکنی چاپ نکنید
حسن جون یا خواب بود ویا خودت را به خواب میزنی اگر از این سیستم نون میخوری ولی وجدان داشته باش فشار اقتصادی فقط برای ما ملت بدبخت
باید بعد از جام جهانی جریمه سنگین بشن
نخواندن سرود ملی به بهانه حمایت از مردم مسخره ترین حرف است ؛ از سرود ملی خرج نکنید از در آمدهای میلیاردیتان خرج کنید در ضمن باید فهمید حمایت از کدوم مردم ؛ آشوبگر اجیر شده و احمق یا بقیه مردم
نخواندن سرود یک نوع اعتراض است حالا اعتراض به هر کم و کاستی نشانه تجزیه طلبی نیست فرافکنی نکنید .‌مسبب تمام این اعتراضات مدیران بی کفایت هستند که قیمت تخم مرغ و مرغ را نتونستن کنترل کنند..جوانان ایران هیچ افق روشن و امیدی به آینده ندارند به خاطر همین معترض هستند حجاب اجباری و سلف مختلط بهانه است وضعیت اقتصادی در ایران افتضاح و کمر شکن است از زمان مموتی بدتر هم شده و در زمان رییسی این فشار اقتصادی به اوج رسید..مشکل در داخل است ..آمریکا و اسراییل و اینترنشنال سعودی و بی بی سی عددی نیستند که بخواهند برای کشورمان تصمیم بگیرند ما مردم دانا و آگاهی داربم این مردم نجیب در تمام انتخابات با تمام قدرت شرکت کردند و قدرت و اتحاد خود را به رخ ابر قدرت ها کشیدند اما متاءسفانه مدیران در بهبود معیشت مردم بی مهری کردند مانند قالیباف که مردم را به مقاومت در برابر تحریم ها دعوت می کند اما خانواده اش برای خرید سیسمونی می روند ترکیه ۱۹ چمدان خرید می کنند..ریا کاری و تزویر در بین مدیران حد و حصر ندارد.‌این است مشکل ما ایرانیان و گرنه کرد و ترک و لر و بلوچ و عرب و شمالی و جنوبی همه ایرانی هستیم ایران را دوست داریم و برایش جان می دهیم و پرچم ۳ رنگش د را کفن خود می کنیم.علیزاده
بی احترامی به پرچم ایران ، و نخواندن سرود ملی کشور ، کار صد در صد غلطی بود ، وخود من از فوتبال ایران زده شدم ، می گویند عربستان به بازیکنان پول زیاد میدهد ، مگر ایران پول نمیدهد ، از جیب ملت ایران میلیاردها دلار هزینه فوتبال ، و بازیکنان؛ و دستمزد مربی خارجی شده ، ما همیشه از آخر اول هستیم ،بازیگر مکزیکی و عربستانی و؟ و؟ برای ملت خود و کشور خود ارزش و احترام ویژه ای قائل هستند ، بازیکنان ما می روند فوتبال با یک بچه نامشروح و تحمیلی بر میگردند، حیف طلا که خرج شود به مبتلا ؛ من از گرانی دل نگران هستم ، اما این بهانه ای نیست که وطنفروش شوم ، امروز تمامی دشمنان ملت ایران تمام قد به میدان آمده اند گروهگهای گثیف کومله ، دمکرات ، پاگ در استانهای غربی و شمال غرب ، جیش الشیطان وهابی در شرق کشور ؛ منافقین جنایتکار در استانهای مرکزی کشور ؛ و؟ و ؟ ودر راس آنها گاو ماده شیرده امریکا عرعرستان سعودی ؟ و رژیم جعلی اسرائیل ؛ دلار های وهابیون سعودی با چمدان چمدان وارد مرزهای غربی و شرقی کشور میشود سلاح جنگی وارد میشود ؛
مدیریت روزنامه کیهان ننگ بر تو باد واقعا متاسفم برات مدیر روزنامه کیهان
متأسفانه مردم مااینو نمی‌دونن که این ناآرامی‌های اخیر فقط برا تامین سوخت و انرژی در اروپاست
فوتبالیست خاعن نمی‌خوایم چپ
کسانی که بعد از این همه سال یقه احمدی نژاد میگیرن فازشون چیه کم کم دارم به این نتیجه میرسم که احمدی نزاد قهرمان هست
من یه جوونم که از شهرستان به امید پیدا کردن کار اومدم تهران ولی هرجا که میرم فقط افغانی گرفتن به خدا نه روی رفتن شهرمان رو دارم نه میشه کار پیدا کرد توی یه رستوران کار گیرم اومده که چند تا افغانی کار میکنن به خدا بعضی وقتا فکر میکنم من تو کشور اونها دارم کار میکنم صاحب کار هوای اونها رو کاملاً داره تا ما حرفی می‌زنیم میگه خیلی افغانی دیگه هم هستن که میخان بیان اینجا .خدایش یه نگاه توی شهر بندازید ببینید همه جا پر شده از نیروی کار افغانی ما شهرستانی‌ها باید چکار کنیم؟ هر چند فکر نکنم پیام من رو بزارید ولی خودتون برید یه گزارش تهیه کنید بعد میفهمید شرایط واسه یه جوان ایرانی چقدر سخته
یک مشکل اساسی در کشور ما نیروهای آموزش ندیده است سرباز نمی تواند در حوادث امنیتی و درگیری نظامی خوب عمل کنه یک فکری برای این مشکل لازمه
چقدر نظرات تکراری
هر کشوری مشکلات خودش رو داره ولی در کل کارشون صحیح نیست مثلاً در این وضعیت امیدوارم که دلیل قابل توجهی برای اینکارشون داشته باشن،،
تو اصلا" کی هستی درمورد پلیس حرف می زنی ؟؟؟چکاره ای ؟؟؟معلومه چشم دیدن پلیس را نداری !!!!!
مشخص است که داری بر عیله پلیس حرف می زنی !!!! چون نمیتونی اغتشاش کنی اینطوری حرف می زنی!!!
حافظان امنیت جانم فدای شما !!!!!!!!!!!!!!!!!
نخواندن سرود ملی ایران چه در تیمهای گروهی و انفرادی هر ورزشکار قویهآ مردود است زیرا یک ورزشکار در مسابقات چه خرجی و چه داخلی از طرف کدام ملت باید خود را به تیم مقابل خود معرفی بکند آیا تیمهای مقابل حق دارند که بدانند با چه کسانی میخواهند مسابقه بدهند پس پرچم و سرود ملی معرف حضور هر تیم و ورزشکار است برای کشورهای برگزار کننده مسابقات و اگر ورزشکار و تیمی از به دست گرفتن پر چم کشور اعزام کننده را در دست نداشته باشد و سرود ملی کشور اعزام کننده را نخواند فقط نشان داده است که یک ورزشکار بی هویت است و در چنین مواقع کشور اعزام کننده باید تیم و یا ورزشکار خاطی را برگردانده و از لیست ورزشکاران خود و ملی پوشان برای همیشه محروم بکند .
نخواندن سرود ملی برای همدردی با کدام مردم .همانهایی که درخیابانها به هیچ چیز رحم نمی کنند و می تازندودر بعضی موارد روی داعش را سفیدکردنداگرمنظوراینانندکه اینهاواقعا جزوه معترضین نیستند ودادوستدباانوریا دارن چون یک ایرانی ولو تا 100 درصد مخالف حاضر به برادرکشی نیست .بسیاری ازکشته شدگان اغتشاشات هم کار همان گروه سازمان یافته است برای بدنامی نظام .باورکنید اگرکسی دراونوردنیابمیره وبگن پلیس ایران کشته عده ای باور می کنند واین خودباختگی است که عده ای خودراباورندارندوانها رابالاترازخودمی بینند
اینها هم لنگه ی علی کریمی اند واقعا هرکی تو این مملکت برا خودش کسی میشه آخرش خیانت میکنه اوف به همشون هیج جای دنیا ورزشکاراش با کشورش خیانت نمیکنه
نظرات ثبت شده دقیقا چیزی هست که بین دولت و مردم میگذرد. مردم میگویند ترش است شما میگویین شیرین است
واقعا که
سلام....خوبین تورو خدا اگه کسی هست که وضع مالی خوبی داره.یااگه کسی از اطرافیانتون هست که وضع خوبی داره وخیر ومیتونه کمک کنه.بهم کمک کنه.بخاطر خدا وخودش واننسانیتش...واقع ممنون میشوم
واقعا حیف از ایرانمون که قدرش رو نمی دونیم
حیف از اون همه شور و شوقی که توی جام جهانی قبلی داشتیم چرا اینطور شدیم چرا مواظب هم نیستیم
خودمون به فکر هم نباشیم قرار کی بیاد به فکر ما باشه بیشتر مراقب باشیم دارن بذر نفاق میانمون می پاشن
سرود جمهوری اسلامی را نخواندند باختند ... چون یادشان رفته این کشور به خاطر این سرزمین چقدر شهید دادند از روی این شهیدان و این کشور ایران است که ورزشکار شدند و فوتبالیست شدند یک لحظه به خودشان معرور شدند سرود جمهوری اسلامی را نخواندند این خون شهیدان نابودشان کرد و باختند .... ان شا الله در مسابقه های بعدم سرود جمهوری اسلامی خوانده نشود باز هم به حق خون شهیدان ببازند
تیم ملی هر کشوری وقتی سرود ملی اون کشور رو نخوند دیگه تیم ملی اون کشور نیست.. اعتراض دارید چه ربطی داره به سرود ملی.. نا بحال چه کشوری دیدید بازیکنانش سرود ملی رو نخونن
وقتی که مردم مملکت 70% به نان شب اش محتاج هست چه نیازی هست از خارج دستور بگیرند مردم خودشان حساب کتاب میکند مردم آقای بالا سر نمی خوان مردم خادم خدمت کار میخواند به وظیفه اش عمل کند هر دولتی اومد سرکار دست به جیب مردم برده ساعتی نرخ تو کشور هم خوانی ندارد مردم حق دارند
ماست مالی نکنید جواب مردم را بدهید
تابناک مثبت منفی هارو چرامیبندی؟؟؟؟تعطیل کن سایتتو
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی