بازدید 38406
سه هزار و صد و هشتاد و هشتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

فرمانده بسیج: نخستین پیروزی انقلاب در گام دوم، سقوط اسرائیل است / پرویز برومند، دروازه‌بان سابق استقلال در حوادث دیشب تهران بازداشت شد؟ /انتقاد عماد افروغ از «توهین به هویت و انسجام ملی» با نخواندن «سرود ملی» / نطق تند نماینده نزدیک به پایداری علیه قالیباف: نگرانیم مجلس به سرنوشت شهرداری تبدیل شود

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: واکنش وکیل خانواده شاکرمی به گزارش «سی‌ان‌ان» / عباس عبدی: عده‌ای لباسی دوخته‌اند که مردم باید خود را با آن اندازه کنند / زیدآبادی: به خاتمی گفتم در ۹۶ از روحانی حمایت نکند/ سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان: توئیت نوباوه در راستای وظایف نمایندگی نبوده ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۵۰۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵ 16 November 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

سردار سعید قاسمی به ۱۳ماه حبس محکوم شد
سردار سعید قاسمی به سیزده ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شد. محمد جعفر غفاری، رئیس شعبه ۱۰۰۵ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی ولیعصر تهران، در خصوص اتهام سردار بازنشسته سعید محمد قاسمی لنگرودی دائر بر توهین و تهدید به قتل موضوع شکایت رضا گلپور چمرکوهی نویسنده و فعال رسانه‌ای منطبق بر مفاد کیفرخواست صادره توسط زهرا مشایخی ریاست شعبه یکم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۱۲ (امام خمینی ره) تهران؛ وقوع دو بزه انتسابی به نامبرده را محرز تشخیص داد و به استناد قوانین مربوطه، سعید قاسمی را از بابت توهین به پرداخت مبلغ سیزده میلیون و یک ریال جزای نقدی در حق دولت و از بابت تهدید به قتل و ضررهای جسمی و حیثیتی به سیزده ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم نمود.

رضا گلپور نویسنده کتاب "شنود اشباح" پس از بیان مطالبی از سوی سردار سعید قاسمی در سخنرانی بعد از ظهر دهم اردیبهشت ۱۴۰۱ در مراسم تشییع جنازه مرحوم نادر طالب زاده اردوبادی که توسط رسانه های مختلف، به شکل زنده منتشر شد، به اتهامات توهین به اشخاص عادی، تهدید به قتل و شکنجه، نشر اکاذیب و افترا به طرح شکایت از او پرداخته بود. /دیده بان ایران

واکنش وکیل خانواده شاکرمی به گزارش «سی‌ان‌ان»
طبق آخرین اظهارات درباره پرونده نیکا شاکرمی، در روزهای قبل، هنوز جواب قطعی پزشکی قانونی اعلام نشده بوده و فقط برخی آزمایش‌ها که نتیجه آن زودتر اعلام می‌شود، تحویل مقامات داده شده است که حالا وکیل نیکا درباره جواب پزشکی قانونی به این نکته اشاره می‌کند که نتیجه آزمایش‌های پزشکی قانونی نشان می‌دهد نیکا مواد مخدر، الکل، دارو یا سم یا یون‌سیانید مصرف نکرده بوده است. همچنین این وکیل در گفت‌وگویی به گزارش و تصویری که چندی پیش از شبکه سی‌ان‌ان منتشر و ادعا شده بود نیکا شاکرمی در آخرین لحظات در مقابل چشم یک شاهد عینی بازداشت شده، پرداخت و توضیحاتی را بیان کرد. رضا باقری، وکیل‌مدافع این خانواده، در گفت‌وگو اعلام کرد که ترجیح می‌دهد با رسانه‌های رسمی داخل کشور مصاحبه کند تا رسانه‌های بیگانه؛ از این‌ روی به پرسش‌های «شرق» پاسخ داد.

رضا باقری، وکیل‌مدافع خانواده نیکا شاکرمی، به روند پرونده اشاره می‌کند و می‌گوید: پرونده همچنان در دادسرای جنایی تهران و در مرحله بازپرسی است و تحقیقات در مرجع محترم قضائی ادامه دارد. این وکیل درباره نتیجه آزمایش‌های پزشکی قانونی نیز اضافه می‌کند: نتیجه آزمایش‌های پزشکی قانونی نشان می‌دهد نیکا مواد مخدر، الکل، دارو یا سم یا یون‌سیانید مصرف نکرده بوده است. باقری در پاسخ به این پرسش که در جواب پزشکی قانونی، نشانی از پرتاب‌ شدن نیکا به پایین ساختمان مشاهده شده یا نه، می‌گوید: نظریه پزشکی قانونی هنوز به من ابلاغ قانونی نشده است./شرق

عباس عبدی: عده‌ای لباسی دوخته‌اند که مردم باید خود را با آن اندازه کنند
عباس عبدی نوشت: «عضو مجمع تشخیص مصلحت گفته است، تحلیل برخی از بازجویی‌های حوادث اخیر نشان می‌دهد، جهان جدیدی که نسبتی با جهان پیشین ندارد برای جوانان شکل گرفته است... کاهلی دستگاه‌های فرهنگی قابل کتمان نیست اما سرعت احاطه جهان جدید بسیار بالاست... سراغ گرفتن از آیین نو در روابط و حکمرانی نوین ضروری است و باید متناسب با مقتضای حال باشد، بی‌آنکه بخواهیم اصول را کنار بگذاریم.»

عده‌ای خود را متولی حکومت بر مردم می‌دانند و اصولی را هم برای خود تعریف کرده‌اند که در هر حال باید آن را حفظ کنند. لباسی دوخته‌اند که مردم باید خود را با آن اندازه کنند. این رویکردی است که منجر به براندازی می‌شود. در پشت چنین گزاره‌ای اصولی قرار دارد که گویی حکمرانی مختص ما و اصول ماست فقط باید در جزییات تغییراتی دهیم. ریشه همه مشکلات همین است. اگر گفته می‌شد که نسل جدیدی آمده با ارزش‌ها و اولویت‌های جدید و باید آنان متولی امور شوند و ما دیگر پیر و ناتوان شده‌ایم، در این صورت احتمال اینکه تحولی رخ دهد، وجود داشت، ولی اینکه همچنان خود را محق در حکمرانی و با اصول خودساخته بدانیم، همان دردی است که جوانان امروز آن را نمی‌پذیرند، قبلی‌ها هم نمی‌پذیرفتند، ولی اینها بر ترس ناشی از اعلام این خواست غلبه کرده‌اند.

فرمانده بسیج: اولین پیروزی انقلاب در گام دوم، سقوط اسرائیل است
سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه انقلاب اسلامی سرمایه‌گذاری فرهنگی، اقتصادی و سیاسی آمریکا را برهم زده و دولت آمریکا در آستانه فروپاشی است، گفت: گفتمان انقلاب در حال گسترش در دنیاست و به فضل الهی اولین پیروزی انقلاب در گام دوم، سقوط رژیم صهیونیستی است.

جریمه یحیی گل‌محمدی صحت ندارد
جلسه کمیته انضباطی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس هفته آینده برگزار می‌شود و طبق اعلام یک منبع مطلع خبرهای مربوط به جریمه این مربی صحت ندارد. یحیی گل‌محمدی که روز گذشته در صفحه شخصی خود پیامی درباره تیم ملی فوتبال ایران منتشر کرده بود، به کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس دعوت شده است. در حالی که امروز خبری مبنی بر جریمه 20 درصدی این مربی منتشر شده، یک مقام مسئول در باشگاه پرسپولیس گفت که جلسه کمیته انضباطی هفته آینده برگزار می‌شود و باشگاه تاکنون هیچ تصمیمی درباره گل‌محمدی نگرفته است. بر اساس اعلام این منبع آگاه نخست باید این جلسه تشکیل شود و اعضا پس از شنیدن صحبت‌های این مربی رأی خود را صادر کنند./تسنیم

حسن اسدی زیدآبادی بازداشت شد
صبح امروز حسن اسدی زیدآبادی فعال سیاسی و وکیل دادگستری باز‌داشت شد./امتداد

زیدآبادی: به خاتمی گفتم در ۹۶ از روحانی حمایت نکند
احمد زیدآبادی در یادداشتی نوشت: در اواخر زمستان ۹۵ به همراه پسرم به دفتر خاتمی در نیاوران رفتیم. آقای خاتمی بحثی نظری درباره آشتی بین اسلام و جمهوریت به میان انداخت. گفتم که برای گفت‌وگو درباره انتخابات ریاست‌جمهوری به دیدارش رفته‌ام و بلافاصله تاکید کردم که مبادا این‌بار حمایت از آقای روحانی را «تکرار» کند. آقای خاتمی به خنده‌ای بلند گفت: «حمایتکی از او که لازم است!» با یکدندگی گفتم؛ آمده‌ام که بگویم «حمایتکی هم نکنید.» آقای خاتمی به نظرم از طرح این بحث کمی نگران شد و گفت: بهار که رسید و هوا دلپذیرتر شد، خبرت می‌کنم تا در حیاط دفتر قدم بزنیم و در این باره گفت‌وگو کنیم.

پرویز برومند، دروازه‌بان سابق استقلال در حوادث دیشب تهران بازداشت شد؟
خبرگزاری برنا متعلق به وزارت ورزش، از بازداشت «دروازه‌بان سابق یکی از تیم‌های تهرانی» [پرویز برومند] در حوادث دیشب شهرک غرب تهران خبر داد. این خبرگزاری متعلق به وزارت ورزش نوشت: «دروازه‌بان سابق یکی از تیم‌های تهرانی شب گذشته (سه‌شنبه) در حوالی شهرک غرب تهران بازداشت شد. وی در حالی بازداشت شد که در حال آسیب زدن به اموال عمومی و لیدری اغتشاشات بود.» در همین حال، سایت اصولگرای مشرق نیز نوشت: «پ. ب» دروازه بان سابق استقلال به جرم آسیب زدن به اموال عمومی و لیدری اغتشاشات شب گذشته دستگیر شد.»

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان: توئیت نوباوه در راستای وظایف نمایندگی نبوده
حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به ارائه توضیحاتی درباره بررسی شکایت قالیباف از نوباوه در این هیات پرداخت و گفت: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان پس از انجام بررسی‌های لازم، به این نتیجه رسید که اتهاماتی که آقای نوباوه در توئیت مطرح کردند، در راستای وظایف نمایندگی نبوده است.

وزیر آموزش و پرورش: با اقدامات هنجارشکنانه در مدارس طبق قانون برخورد می‌شود
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پیرامون آنچه به اختلال در نظم مدرسه برگردد، قانون رسیدگی به تخلفات وجود دارد و مطابق با آن رسیدگی و برخورد می‌شود، گفت: اعتقاد دارم باید قانون در مدرسه رعایت شود و معلمان هم الحمدلله خوب رعایت کردند. یوسف نوری در حاشیه جلسه هیات دولت درباره بی‌نظمی‌ها و برخی اقدامات هنجارشکنانه در مدارس اظهار کرد: پیرامون آنچه که به اختلال در نظم مدرسه برگردد، قانون رسیدگی به تخلفات وجود دارد. وی افزود: اعتقاد دارم باید قانون در مدرسه رعایت شود و معلمان هم الحمدلله خوب رعایت کردند. وزیر آموزش و پرورش در واکنش به اینکه بعضا دیده شده است که معلمان مدارس غیردولتی اقدامات هنجارشکنانه کرده‌اند، عنوان نمود: هرکجا باشد، قانون وجود دارد و تعیین کننده است و طبق آن برخورد می‌شود.

معاون دانشگاه علامه‌: باد گاز اشک‌آور را به خوابگاه دخترانه «سلامت» آورد
مهدی واحدی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی درباره وقایع شب گذشته خوابگاه دخترانه "سلامت" توضیح داد: شب گذشته (سه‌شنبه ۲۴ آبان) تجمع‌هایی در محیط پیرامونی خوابگاه دختران شکل گرفته بود. این تجمع‌ها با ورود سرویس دانشجویان به خوابگاه همزمان می‌شود. وی ادامه داد: تعجیل دانشجویان برای ورود به خوابگاه، منجر به آسیب‌دیدگی برخی می‌شود. یکی از دانشجویان نیز دچار استرس شده و حال عمومی وی نامساعد می‌شود. دانشجویی دیگر نیز به درب ورودی برخورد می‌کند و آسیب می‌بیند.واحدی با بیان اینکه حراست وظیفه دارد از ورود افراد غیردانشجو به خوابگاه جلوگیری کند،  توضیح داد: ممکن است حوادثی در بیرون از خوابگاه اتفاق بیفتد و حتی احتمال پرتاب گاز اشک‌آور و شلیک تیر نیز وجود دارد. ما نسبت به وقایع بیرون خوابگاه پاسخگو نیستیم. دو خوابگاه "شهید سلامت" و "شهید فرهمند" در سعادت‌آباد قرار دارند. به طور طبیعی، تجمع‌هایی در این منطقه اتفاق می‌افتد؛ این تجمع‌ها، خوابگاه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. فاصله میان خوابگاه و خیابان، فقط یک دیوار است و هیچ محدوده‌ای در میان این دو فضا وجود ندارد. وی ادامه داد: این احتمال وجود دارد که نیروهای امنیتی انتظامی از گازاشک‌آور و تفنگ‌ساچمه‌ای استفاده کنند و گاز اشک آور نیز با وزش باد به محیط خوابگاه وارد شود. بنابراین این نیروها، برای کنترل شرایط به اقداماتی دست می‌زنند که عوارض این اقدامات، ناخودآگاه دامن دانشگاه و خوابگاه را هم می‌گیرد.

نطق تند نماینده نزدیک به پایداری علیه قالیباف
محمود احمدی بیغش در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز چهارشنبه (۲۵ آبان) مجلس شورای اسلامی خطاب به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مصرانه می خواهم با صراحت اعلام کنید در دو سال و نیم چند نفر نیرو برای مجلس جذب نموده اید و ضرورت آن چه بوده است؟ بنده و خیلی از همکاران نگران این هستیم که مبادا در مدت باقیمانده عمر مجلس خانه ملت هم به سرنوشت شهرداری تهران تبدیل شود و این ترافیک و تورم نیروها معضلی برای مجلس شود. وی ادامه داد: مطابق ماده ۲۰ بند ۶ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، رئیس مجلس موظف است هر سه ماه یک بار گزارش کاملی از تصمیمات و اقدامات هیات رئیسه در رابطه با مسائل مختلف به مجلس و واحدهای تابعه آن از جمله مکز پژوهش ها را در صحن علنی به نمایندگان ارائه کند. بفرمایید در این حدود ۳۰ ماه چند بار از تریبون مجلس به این قانون عمل کرده اید و نمایندگان و مردم را در جریان امور قرار داده اید؟ این موضوع مهم در مجلس یازدهم به شدت مغفول مانده و ابهامات زیادی در ارائه نشدن گزارش ها به وجود آورده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ضعف مجلس در رابطه با مسائل اخیر در این دو ماه و موضع گیری های مختلف نمایندگان و نبود یک نظر واحد که این هم به دلیل ضعف مدیریت ریاست مجلس و همچنین گزارشات نگران کننده ای در خصوص مداخلات در عزل و نصب های مدیران و امور دیگر به گوش می رسد که یکی از آنها مربوط به شایعات گسترده مداخله رئیس در برکناری دبیر مناطق آزاد کشور است، لذا انتظار می رود در این زمینه شفاف سازی شود. قطعا خوشحال می شویم که این مطالب صحت نداشته باشد.

احمدی بیغش با بیان اینکه نحوه اداره امور مجلس و ریاست جلسات علنی و غیرعلنی با ضعف ها و نواقص شدیدی مواجه است، گفت: این مساله در نوع نگارش متن و قرائت آنها توسط رئیس کاملا مشهود و مکررا دستاویز رسانه ها و فضای مجازی قرار گرفته است. آقای رئیس؛ همانگونه که قبلا هم تذکر داده بودیم، بهتر است در مشاوران خود تجدید نظر اساسی کنید.

وی افزود: شکایت جنابعالی از آقای نوباوه نماینده تهران از عجایب این دوره است. مگر جرم این جانباز چه بوده جز یک اظهارنظر در رابطه با موضوع سیسمونی؟ این شکایت یعنی امنیتی شدن مجلس در دوره مدیریت شما. پیشنهاد می کنم برای حفظ شأن مجلس و حرمت تریبون از روسای قبلی مجلس امثال آقایان لاریجانی و ناطق نوری در خصوص مدیریت مجلس مشورت بگیرید، چون آنها در چارچوب انقلاب و نظام هستند و نباید ملاحظات سیاسی و سلیقه ای خودمان را بر منافع ملت ترجیح دهیم. احمدی بیغش در عین حال گفت: البته حرکت شما در هفته گذشته نسبت به وزیر اقتصاد که در صحن حضور داشت بجا بود و ای کاش همیشه و نسبت به آن دسته از وزرای ناکارآمد از جمله وزیر اقتصاد اینگونه موضع گیری می کردید. وی افزود: قوه مقننه جایگاهی نیست که بشود با غرور بی مورد به آن نگاه کرد از سوی دیگر نگاه از بالا به مجلس این قوه نظارتی را از جایگاه واقعی خود دور کرده و یکی از مصادیق بارز آن حضور تعداد قابل توجهی از پرسنل هیات رئیسه در داخل صحن بوده است که با نگاهی به سوابق گذشته مدیریتی مجلس می بینیم که در هیچ دوره ای این تعداد از افراد از حوزه ریاست در صحن علنی حضور نداشتند.

انتقاد عماد افروغ از «توهین به هویت و انسجام ملی» با نخواندن «سرود ملی»
نماینده دوره هفتم و رئیس پیشین کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: سرود جمهوری اسلامی نماد هویت ملی و افتخار یک کشور است و نخواندن آن در میادین ورزشی را به‌ شدت محکوم می‌کنم.عماد افروغ روز سه‌شنبه، افرود: سرود جمهوری اسلامی نماد هویت ملی، حیثیت، استقلال و تمامیت ارضی و افتخار یک کشور است. وی تصریح کرد: من شخصا نخواندن سرود جمهوری اسلامی ایران در میادین ورزشی را به‌ شدت محکوم می‌کنم زیرا سرود ملی مانند پرچم کشور نماد وحدت ملی است.

وی ادامه داد: «من نمی‌دانم با ورزشکارانی که این سرود را نخوانده‌اند چه برخوردی می‌شود؟ امیدوارم که برخورد تند و خارج از قاعده‌ای صورت نگیرد، اما این کار، مذموم و زننده و در حقیقت کج‌دهنی و توهین به هویت و انسجام ملی، استقلال و تمامیت ارضی کشور است. این اهمیت را نباید به راحتی حتی پیش پای یک قهرمانی ذبح کرد.» افروغ تاکید کرد: «باید چاره‌ای اندیشید که دیگر این کار تکرار نشود و در صورت تکرار، محرومیت‌های تعریف شده و ذیربط اعمال شود.»

وی اظهار کرد: به اعتقاد من نظام جمهوری اسلامی باید یک مواجهه (دست‌کم سکوتی که معرف ساختارشکنی است) داشته باشد و نمی‌تواند در این رابطه بی‌تفاوت باشد و طبق موازین قانونی باید برخورد شود. این جامعه‌شناس اضافه کرد: «این کار بسیار زشت بود و جای هیچ مسامحه‌ای وجود ندارد.» با وجود پذیرش قصور و اشتباهات مقامات کشور به ویژه در ارتباط با واقعه مرگ مهسا امینی، نباید کلیت ساختار را زیر سوال برد.  علیرغم پذیرش قصور و اشتباهات مقامات کشور به ویژه در ارتباط با واقعه مرگ مهسا امینی، نباید کلیت ساختار را زیر سوال برد؛ این اشتباهات دلیل نمی‌شود که برخی گروه‌ها مستقیم یا غیرمستقیم به دنبال براندازی یک نظام در تاریخ و فرهنگ و هویت ایرانی بشوند.

واکنش محمد فاضلی به مناظره دو اقتصاددان در صدا و سیما
محمد فاضلی جامعه شناس به مناظره دو اقتصاددان در صدا و سیما واکنش نشان داد و نوشت: گفت‌وگوی برنامه شیوه بین فرهاد نیلی و حسین درودیان از دو جریان فکری متفاوت اقتصاد و دو گرایش سیاسی متفاوت، یک نقطه مشترک داشت: مسائل کشور حل نمی‌شوند، انباشته می‌شوند؛ مسائلی که روی میز سیاست‌گذار است، مسائل واقعی و اصلی کشور نیستند و سیاست‌گذار و حکمران کار صوری می‌کند.

خبر وزیر کشور درباره معرفی استاندار تهران
وزیر کشور از معرفی گزینه استاندار تهران به هیات دولت در آینده نزدیک خبر داد. احمد وحیدی در جمع خبرنگاران در تشریح روند معرفی استاندار تهران گفت: گزینه هایی در دست بررسی است و قطعا با طی شدن مراحل بررسی گزینه نهایی استاندار تهران به هیات دولت معرفی تا انتخاب شود. وی تاکید کرد: بزودی گزینه استاندار تهران به هیات دولت معرفی خواهد شد.

نقوی حسینی: زمستان شد اما اروپایی‌ها برای مذاکره نیامدند
سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره چرایی بی انگیزگی غرب برای احیای برجام گفت: اغلب تحلیل ها این بود که فصل سرما به عنوان یک فاکتور موثر بر روند مذاکرات برجامی عمل خواهد کرد و با آغاز زمستان آثار تحریم گازی روسیه نمایان می شود که همین مساله غربی ها را به نتیجه بخشی مذاکرات راغب تر می کند. وی افزود: تصور می شد با شروع زمستان سرد فشار افکارعمومی بر دولت‌های اروپایی بیشتر می شود و آنها ناچار از مطالبات حداکثری شان دست برمی دارند و به سمت صلح و سازش با ایران حرکت خواهند کرد اما این اتفاق نیفتاد. قطعا غربی ها بیکار نمی نشینند و صرفا تکیه به چوب های جنگل برای تأمین انرژی نمی کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به تلاش اروپا برای دستیابی به منابع جایگزین انرژی یادآور شد: وقتی اروپایی ها با مشکل واردات گاز از روسیه مواجه شدند به سراغ تأمین گاز از سایر منابع رفتند، بالاخره آنها در میان کشورهای تولیدکننده نفت و گاز گاوهای شیرده خیلی خوبی دارند که از خواست غرب برای صدور انرژی به اروپا تبعیت می کنند. تصور ما این بود که اروپا در زمستان پیش رو با بحران جدی تأمین انرژی مواجه شود؛ هرچند کشورهای غربی در این حوزه با بحران هایی مواجه هستند ولی بحران آنقدر نبود که افکارعمومی دولت های اروپایی را تحت فشار بگذارند، به طوری که آن دولت ها مجبور شوند در نهایت مقابل خواست های تهران برای احیای برجام کوتاه بیایند. نقوی حسینی گفت: البته هنوز سرمای هوا به اوج نرسیده است و شاید تا ماه های آینده شاهد اعتراض ملت های اروپایی به دولت های شان برای تأمین انرژی باشیم اما این را هم باید درنظر گرفت که اروپایی ها بازیگر بین المللی هستند و تلاش می کنند برای رفع نیازشان به انرژی جایگزین هایی پیدا کنند. همانطور که ما برای فروش نفت و نقل و انتقالات پول راهکارهای جدیدی را درنظر می گیریم تا زیر بار برجام یکطرفه نرویم.

واکنش رئیس سازمان انرژی اتمی به پیش‌نویس قطعنامه آژانس علیه ایران
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: فعلا سفری از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران در دستور کار نیست. محمد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سیاست فشار حداکثری و اتهام‌پراکنی به جمهوری اسلامی توسط استکبار و صهیونیسم امری طبیعی است، اظهار کرد: این جریان معتاد به تحریم و اجرای این سیاست مندرس است و پیش‌نویس قطعنامه‌ای که مطالب بسیار ناصوابی در آن قرار دارد که می‌دانند حقیقت ندارد، از نظر ایران مردود است. وی افزود: مهم این است که جمهوری اسلامی برای پیشبرد برنامه توسعه هسته‌ای خود برنامه مصوب و اعلام‌ شده و مدون دارد و در همین چارچوب فعالیت خود را انجام می‌دهد. رییس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: موضوعی که اهمیت دارد این است که وزارت خارجه پیگیری بحث تداوم مذاکرات را می‌کند و به اشکال گوناگون در دست اقدام است. اسلامی افزود: آنچه به سازمان انرژی اتمی مربوط می‌شود این است که موارد ادعایی و اتهامی پاسخ داده شود و اگر حسن نیت می‌داشتند و قرار بود که مذاکرات را تداوم بخشند طبیعی بود که قطعنامه‌ای با این ابعاد را ارائه نمی‌کردند.وی گفت: امیدواریم با توجه به حسن نیت و صداقتی که جمهوری اسلامی داشته و پاسخ‌هایی منطقی و مستدلی که به آنها ارائه داده، کارساز واقع شود و اجازه بدهند مسیر طبیعی و غیر سیاسی و روش حرفه‌ای باشد و ضوابط پادمان ملاک باشد تا بتوانند از آن نتیجه بگیرند.

توضیحات رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان درباره شکایت قالیباف از نوباوه
علی نیکزاد، رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان درباره شکایت محمد باقر قالیباف رئیس مجلس از بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در مجلس توضیحاتی ارائه کرد.نیکزاد رئیس جلسه در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: راجع به شکایت برادرمان آقای نوباوه، بنده در جایگاه رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان که با رای شما عزیزان آنجا هستم، چندین جلسه گذاشتیم و حتی با بزرگان مجلس صحبت کردیم اما دوستان حاضر نشدند. در صورتی که یک برادری که آمد اینجا و گفت که شما مثل دیکتاتور دارید مجلس را اداره می کنید، ما آن پرونده را به قوه قضائیه نفرستادیم و بلکه خواهش کردیم از یکدیگر گذشت داشته باشند. امروز صبح برادر دیگری مشکلاتی داشت و از صبح دنبال وقت بود، بالاخره امروز دیدید که این دو برادر نیز یکی توئیت زد و آن هم گذشت کرد.نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مواردی که مطرح کردم در جهت حق و عدل است و مواردی که عرض کردم بر اساس این است که من در هیات رئیسه هستم و وابستگی هم به کسی ندارم و شما هم می دانید، هر چند نطق حق مسلم هر نماینده است.

واکنش وزیر کشور به دیدار مکرون با مسیح علی‌نژاد
وزیر کشور در حاشیه جلسه هیات دولت با بیان اینکه همه جوانان و فرزندان کشور فرزندان نظام جمهوری اسلامی هستند، گفت: با کارگردانان داخلی و خارجی اغتشاشات با قدرت و قاطعیت برخورد می شود، قوه قضائیه برای آنها کیفرخواست آماده کرده است. دشمن به دنبال ایجاد گسست گفتمانی بین قشرهای مختلف مردم است.

واکنش نماینده مجلس به مسئولیت جدید «عبدالملکی»
یک نماینده مجلس در خصوص عدم تجربه و اظهارات پیشین عبدالملکی در مخالفت با مناطق آزاد، می‌گوید که فرزندان انقلاب اگر در گوشه‌ای عملکرد ضعیفی داشته‌اند، دلیل نمی‌شود برای همیشه کنار گذاشته شوند. ایشان جوان است و احتمال دارد یک جایی اظهار نظری داشته باشد، ولی اینکه کلا ظرفیت‌ها را ببندیم کار درستی نیست.سید جواد حسینی کیا در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا با وجود عملکرد و عدم تجربه حجت عبدالملکی، بازهم به او مسئولیت مهم دبیری شورای عالی مناطق آزاد داده شد، گفت: «فرزندان انقلاب اگر در گوشه‌ای عملکرد ضعیفی داشته‌اند، دلیل نمی‌شود برای همیشه کنار گذاشته شوند. الان اصلاح‌طلبان را ببینید از این سمت به آن سمت می‌روند؛ چرا به آن‌ها کسی اعتراضی نمی‌کند؟»وی در واکنش به اینکه عبدالملکی پیش از این در توییت‌هایی مخالفت خود را با مناطق آزاد نشان داده بود، بیان کرد: «بالاخره ایشان جوان است و احتمال دارد یک جایی اظهار نظری داشته باشد، ولی اینکه کلا ظرفیت‌ها را ببندیم کار درستی نیست.» حسینی کیا در ادامه درخصوص احتمال استیضاح رستم قاسمی، عنوان کرد: «برخی از نمایندگان به دنبال هستند تا سوال بپرسند و اگر قانع نشدند، استیضاح را کلید بزنند.»

ادعای اعتماد: رستم قاسمی می‌رود و بذرپاش جای او را می‌گیرد
شنیده‌های اعتمادآنلاین حاکی از آن است که رستم قاسمی از وزارت راه و شهرسازی می‌رود و به احتمال زیاد مهرداد بذرپاش به جای او به مجلس معرفی می‌شود.بذرپاش هنوز گزینه نهایی انتصاب در این سمت نیست، اما گفته می‌شود یکی از محتمل‌ترین افراد برای نشستن روی صندلی وزارت راه و شهرسازی است. همچنین بر اساس شنیده‌ها، در کنار مهرداد بذرپاش، نام افرادی مانند علی نیکزاد، سعید محمد، مسعود میرکاظمی و سیدمهدی هاشمی نیز مطرح شده است.در روزهای اخیر فشارها برای استعفای رستم قاسمی از وزارت راه و شهرسازی در رسانه‌های اصولگرا زیاد شده است. سه روز پیش خبر استعفای او تکذیب شد؛ اما دو روز پیش باشگاه خبرنگاران جوان، وابسته به صداوسیما، خبر داد که رستم قاسمی درباره استعفایش هیچ پاسخی به خبرنگاران نداده است.


واکنش مشاور تیم مذاکره‌کننده به اظهارات برجامی اخیر نماینده آمریکا
مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین در صفحه توییترش به اظهارات برجامی اخیر نماینده ویژه آمریکا در امور ایران واکنش نشان داده و از موضع غرب در قبال مساله هسته‌ای ایران انتقاد کرد.سید محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین در صفحه توییترش با بازنشر تیتر خبری مربوط به اظهارات برجامی اخیر رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، نوشت: ایران در حال فروش نفت، گاز و محصولات پتروشیمیایی‌اش با تمام ظرفیت و به نرخ بازار است. تجارت آن رو به افزایش است و کریدورهای آن به روسیه و آسیای مرکزی در حال گسترش است. مرندی ادامه داد: رژیم‌های غربی می‌خواستند به سرعت یک توافق هسته‌ای حاصل شود. چه اتفاقی افتاد؟ آن‌ها درباره وجود یک تهدید هسته‌ای [از سوی ایران] دروغ می‌گفتند.او افزود: اما آمریکا و تروئیکای اروپا بازخواهند گشت.

دولت مصمم است کسب‌وکارهای اینترنتی را در داخل کشور رونق ببخشد
عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در دولت آیین‌نامه‌ای برای حمایت از کسب‌وکارهای اینترنتی و پلتفرم‌هایی که میزبان این کسب‌وکارها هستند به تصویب رساندیم. سی نوع حمایت و قابلیت جدید برای این‌ها پیش‌بینی شده و از تسهیل صدور مجوز تا معافیت مالیاتی در این آیین‌نامه آمده است. زارع‌پور با بیان اینکه ثبت‌نام در پلتفرم‌های داخلی مورد تایید به معنای گرفتن مجوز است، ادامه داد: هم معافیت مالیاتی و هم بسته‌های تبلیغاتی و هم اینکه در آینده خدمات الکترونیکی دولتی از طریق این پلتفرم‌ها به مردم ارائه شود را در نظر داریم. قدم اول برای اجرای آیین‌نامه این بود که بدانیم کدام‌ پلتفرم‌ها مشمول دریافت این آیین‌نامه است که ضوابط مربوطه در روز یکشنبه اعلام و ابلاغ شد و فراخوانی هم داده‌ایم که ظرف یکی دو هفته آینده نتایج آن مشخص می‌شود. وی یادآور شد: پس از آن، هم خود پلتفرم‌ها و هم کسب‌وکارهایی که روی آن فعالیت دارند مشمول حمایت‌هایی می‌شوند. دولت مصمم است کسب‌وکارهای اینترنتی را در داخل کشور رونق ببخشد.

تورم تولید خودرو در تابستان چند درصد شد؟
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس گزارش مرکز آمار ایران، تورم تولید در بخش خودرو در تابستان ۲ درصد و به معنای آن است که هزینه ملزومات ساخت خودرو در تابستان نسبت به بهار فقط ۲ درصد افزایش داشته است.

خبر بد برای بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات مسکن
رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس درباره پیگری‌های مجلس از دولت برای ساماندهی اجرای نهضت ملی مسکن اظهار داشت: مقصر این وضعیت تنها وزارت راه و شهرسازی نیست، مشکل اصلی در این پروژه بحث تامین مالی است و در حال حاضر بانک‌ها تنها ۵ درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دادند و از ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تومان تعیین شده از تسهیلات بانکی برای بخش مسکن تنها ۱۸ هزار میلیارد تومان آن پرداخت شد. از سوی دیگر، یک ریال از ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه دولت برای مسکن، مالیات بر خانه از خالی و درآمد حاصل از فروش اراضی دولتی پرداخت نشد. وی تاکید کرد: تا به امروز عملکرد عمده بانک‌ها در ارایه تسهیلات به بخش مسکن صفر بوده و به غیر از بانک مسکن که آن هم به ۵۰ درصد تعهدات خود عمل کرده هیچ بانک دیگری به تعهدات خود در بخش مسکن عمل نکرده‌اند. رییس کمیسیون عمران از معرفی بانک‌های متخلف در انجام تکلیف قانونی ارایه تسهیلات به بخش مسکن به قوه قضاییه تا هفته آینده خبر داد و گفت: تا هفته آینده تمام بانک‌های متخلف به عنوان ترک فعل به قوه قضاییه معرفی می‌شوند و طبق قانون اگر بانک‌ها سهم خود را در پرداخت تسهیلات به بخش مسکن را نپردازند به اندازه آن شامل جریمه مالیاتی می‌شود و نه تنها باید به این به تعهد خود عمل کند، بلکه به عنوان جریمه باید مالیات در نظر گرفته شده را هم بپردازد. /ایلنا

انتقاد یک نماینده از عملکرد وزیر جهاد کشاورزی
کیومرث سرمدی واله نماینده اسدآباد در مجلس در جلسه روز چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی به وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان و دامداران به عنوان سرمایه های کشور در تامین امنیت غذایی و اشتغال نقش بسزایی دارند، اما دامداری در حال نابودی و کشاورزان دچار معضلات متعددی هستند. وی با بیان اینکه «ناتوانی دولت در تهیه سبد کودی و نبود یا کمبود و گرانی بیش از حد کود کشاورزان مخصوصاً کودهای پتاسه و فسفاته از جمله موارد قابل تذکر است»، اظهار کرد: الگوی کشت که از برنامه‌های اصلی وزیر جهاد کشاورزی بوده با تاخیر پنجاه روزه شروع شده و این موضوع تصمیم گیری را برای کشاورزان سخت کرده است. کشاورزی قراردادی نیز انجام نشده و با وجود دو سال خشکسالی پیاپی حمایت از کشاورزان صورت نگرفته و کشاورزان به دلیل کمبود آب با مسائل و مشکلات مختلفی مواجه هستند. این نماینده مجلس افزود: دامداری نیز در حال نابودی است؛ نهاده‌های دامی ۵ تا ۶ برابر گران‌تر شده است، دامداری دچار مسائل و مشکلاتی است که اگر به داد آن نرسیم در سال آینده شاید در تهیه دام های سبک و سنگین دچار مشکل شویم.

روایت تسنیم از اعتصاب زورکی در بازار آهن
حمیدرضا رستگار رئیس اتحادیه فروشندگان آهن در گفت و گو با تسنیم، درباره بروز برخی ناآرامی‌ها طی امروز در بازار آهن شادآباد گفت: برخی افراد سازمان یافته از بیرون بازار ساعاتی پیش وارد بازار آهن شده و کسبه را تهدید به بسته شدن مغازه ها کردند. با مقاومت کسبه تعدادی از این اغتشاشگران با آتش زدن لاستیک وضعیت بازار را ناامن کردند به نحوی که برخی کسبه مجبور به بسته شدن مغازه های خود شدند. وی افزود: با ورود ماموران این افراد به پاساژها رفته اند و در تلاش بودند تا بتوانند وضعیت بازار را متشنج کنند اما خوشبختانه این موضوع مدیریت شده است. رئیس اتحادیه فروشندگان آهن تاکید کرد: کسبه به هیچ عنوان با آشوبگران همراهی نکرده و اغتشاشگران با ناامن کردن وضعیت بازار در صدد رسیدن به اهداف خود هستند. به نظر می رسد باید برخورد جدی با این افراد صورت گیرد تا وضعیت بازار به سمت آرامش برود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۹
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۶۸
از فضای باز ایجاد شده در یک ماه اخیر برای جوانان و به خصوص دختران اسقبال می کنم و مورد تایید من است و درخواست دارم دیگر در اغتشاشات شرکت نکنند فعلا به همین حداقل ها راضی هستیم
مسوولین عزیز هم فعلا به فکر بهبود معیشت مردم باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
نمی دونم چرا باهات موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
منظورت از آزادی همین ولنگاری و بی حجابیه؟! چقدر معنی آزادی رو پایین و سخیف کردی.
اولین پیروزی باید کاهش تورم ؛ ایجاد اشتغال جوانان تحصیلکرده و کاهش اعتیاد و تامین دارو و ساخت کارت ملی هوشمند باشد
عماد افروغ به دنبال شغل و پست و مقام میگردد
چرا آشوبگران را متفرق می کنید بعد این همه مدت که نشان دادن دنبال ضربه زدن به کشور هستندکه دوباره بیایند؟ یا وقتی هم برخی از آنها را می گیرید به راحتی آزاد می کنید؟
بابا یه متخصص بیارید بذرپاش جاهای دیگه چه کار موثری کرد که اینجا انجام بده ضعف این دولت این است دایره رو خیلی محدود کرده است
آقای وزیر آموزش پرورش
گویا آن جناب و همکاران در مقامات عالی لذت خواب را بر بیداری ترجیح میدهید. عزیزان در کل دنیا گسست نسلی اتفاق افتاده که در ایران شدیدتر است چرا که نسل نو علاوه بر گسست از نسل پیر از آنها نفرت هم دارند... یعنی که کل نظام آموزشی حضرتعالی برای آنها هیچ ارزشی ندارد... تهدید به استفاده از ابزارهای برخورد نزدیک از نوع سوم میکنید اما غافلید که مدرسه اصلا اولویت آنها نیست...
برومند در موقع بازی هم دست بزن خوبی داشت و اهل تنش و دعوا در زمین بود
یه قطعه به سرود ملی اضافه کنین که نشاندهنده اساطیر و گذشتگان خیلی دور ایران است مشکل حل میشود بهرحال ملی گرایی بخش مهمی از خصوصیات مردم ایران هست که در اکثر جاها نادیده گرفته شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
خجالت بکش و به سرود فعلی ملی ایران توهین نکن
امثال علی دایی و یحیی گل محمدی و.. خوب خودشان را رسوا کردن در زمانی که باید یک صدا حمایت کنند از تیم ملی در صحنه بین المللی اینطور عقده گشایی و سیاسی کردن کردن
در نزد مردم خوب شناخته شدید
بعد 20 سال هنوز نفهمیدید آژانس دنبال چی هست؟
حبس تعزیری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ابن افراد نه تنها نباید ول باشند در جامعه بلکه آنهایی که جرم سنگین نداشتند و اموال مردم را آتش می زدن یا به مردم ماموران حمله می کردن باید بفرستید خارج از شهر که بد آب و هوا هست کار کنند و همان جا هم تا آخر بمانند
........ رئیس اتحادیه فروشندگان آهن تاکید کرد: کسبه به هیچ عنوان با آشوبگران همراهی نکرده .........

در اینکه برخی از این بازاریها .. هستند و فقط به فکر منفعت شخصی ، اصلا شکی نیست
بخصوص صنف آهن و طلا و ...
برخی نمایندگان دنبال تسویه حساب های شخصی و حزبی و سیاسی کاری هستند شورای نگهبان برای دور بعد حواست را جمع کن
جناب برومند از سنت خجالت بکش و مانند بچه که تفکر خام دارد یا مزدور که رسانه های دشمن خودت فراخوان بدهند بیایی و این کارها انجام دهی
چی بگم؟؟؟
چقدر مسئولین به فکر مردم هستند!
اعتقاد دارم باید قانون در مدرسه رعایت شود و معلمان هم الحمدلله خوب رعایت کردند


فقط در مدارس رعایت شود؟؟

این همه دهن کجی به قانون در بحث اجرای رتبه بندی داشتید آقای نوری
خدارو شکر ، تمام خبر ها و اظهار نظر های منعکس شده کاملا موثق ، صحیح ، درست، منطبق بر حقایق و متقن است انسان از این همه حقیقت در یک کلام ، مسحور میشود
همه اخبار منفی است
مردم بیچاره شده اند به جای منافع عده ای که حتی لوازم شخصی خود را از کشورهای دیگر می خرند به فکر مردم باشید.
هزار ماشالله به جناب فرمانده بسبج.
سردار! اسراییل قرار است چند بار سقوط کند؟ قبلاً سردار های دیگه ساقطش کردند.
خبرها رو که میخونم سراسر یاس و ناامیدی و دروغ و ریا و فقر است.
اقای وزیر دولت رئیسی مصمم به خیلی چیزهاست اما ظاهر ففط گرانی و مشکلات بیستر مردم محقق شده است
چرا ساختمان اینترنشنال را نابود نمی کنید وقتی از حد گذرانده؟
سردار سعید قاسمی به ۱۳ماه حبس محکوم شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!تابناک جان لطفاً بفرمایید آقای سعید قاسمی در کدام عملیاتها و چه زمانی سردار سپاه بوده اند !
آقای سعید قاسمی سردار نیست و درجه سرداری به او داده نشده .
فرمانده بسیج !!! اولین پیروزی گام دوم باید رشد اقتصادی و رفاه و آسایش مردم ایران باشد زیر ساختهای صنعت کشاورزی حمل و نقل و...توسعه بیابد
درود واحترام
آقای سلیمانی به جای فکر کردن به سقوط اسرائیل بهتر است به فکر ترمیم اقتصاد ایران باشید.
جناب مرندی مشاور ویژه باز هم درفشانی فرمودید. فراموش نکنید وینتر ایز کامینگ درفشانی قبلی شما بود و خسارت تحمیل شده به مملکت بابت آن خارج از محاسبه است. محض رضای خدا دست بردارید.
این بار "باد" با بی تربیتی تمام وارد اغتشاشات شد و خوراک رسانه های معاند را فرهام آورد. مرگ بر باد!
عجله نکن در اروپا تازه شروع به سرد شدن کرده و از روزهای آینده به چهار درجه بالای صفر خواهد رسید
مرندی هنوز در رویای زمستون سخت اروپاست!! اگر نشد چی؟!!
اینکه رستم قاسمی میرود خبر خوبی است ولی بذرپاش به عنوان جایگزین گزینه مناسبی نیست
رستم قاسمی استعفا بده یا یرکنار بشه چیزی عوض نمیشه، چند روز دیگه در یک شغل دیگه منصوب میشه ضمن اینکه یکی از خودی ها هم جاش میاد!!
با این بچه پررو پرویز برومند حسابی برخورد شود تا درس غبرتی برای بقیه ورزشکاران بیمار بشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
برو ساندیستو بخور
اگه اینترنت بخواد بهمین حالت بمونه و مارو از نون خوردن بندازه, میلیونها نفر دیگه به معترضین اضافه میشن. اعصابمون داره روز به روز خرابتر میشه
واکنش نماینده مجلس به نکارگیری مجدد عبدالملکی، همان ادبیات حاکم بر کشور است که مسئولیتها بین یک عده میچرخه وشایسته یالاری جایگاهی نداره! بعد میگن چرا یک عده اعتراض میکنن!!!
دولت کسی رو از تیم خارج نمی کنه اینها فززند انقلاب هستند نباید بدون پست باشن!
هرجور که برخورد میکنند هر تحریمی که میگذارند هرجور که توهین میکنند نماینده گان ایران دنبال مذاکره هستند
عجیبه از فرمانده ی بسیج .درسته ما از اسرائیل متنفر یم ولی آیا در دنیای واقعی امروز میتوان گفت آمریکا در حال فروپاشی ست و اسرائیل نابود خواهد شد.لزوما ایدئولوژی با واقعیت یکی نیست
انگار دولت و مجلس برای کشور ایران تصمیم نمی گیرند
و فقط سرگرم تسویه حساب با یکدیگرند
آقایان انسان از جسم و نفس و روح تشکیل شده
روحانیت اگر توانمند و عالم باشد فقط میتواند به داد روح برسد و نقش روح را در تعامل با جسم و نفس بگوید
جسم فقط دانشگاه و آموزش نفس فقط پرورش چهارگانه
و الا این هرج و مرج تمامی ندارد
قرار نیست وقتی سرود ملی یک کشور پخش میشه همه همخوانی کنند. در بسیاری از کشورها سکوت می کنند.
مهدی واحدی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی درباره وقایع شب گذشته خوابگاه دخترانه "سلامت" توضیح داد: "... دو خوابگاه "شهید سلامت" و "شهید فرهمند" در سعادت‌آباد قرار دارند. به طور طبیعی، تجمع‌هایی در این منطقه اتفاق می‌افتد"؛ .... تجمعات اینقدر مکرر انجام میشه که آنرا طبیعی می داند!
هردو جریان اصلاح گرا واصول گرا هیچکدام دغدغه ملت را ندارند
آقای فرمانده بسیج. همین گفتار و رفتا ر اسلاف و پیشینیان شما مملکت را بدین روز انداخته و مردم را دچار مشگل کرده است . شما بهتر است بدنبال کمک به رفع فلاکت و بازسازی مناطق جنگی باشید
خدایا خودت به داد ایران عزیزمون برس. اللهم عجل لولیک الفرج
بدون شک زمستان سختی برای کشور در پیش داریم
سردار عزیز تا وقتی که زندگی من و خیلی از هموطنانم به خاطر مسائل اقتصادی در حال فروپاشی است
نقوي حسيني : زمستان شد اما اروپايي ها براي مذاكره نيامدند !!
---------------------------
--- حسين آقا ، يك جمله از « چرچيل » سياستمدار و نخست وزير خيلي اسبق انگليس از يك منبع بسيار موثق ديدم كه معني و مفهوم آن را نفهميدم ! گفتم شايد شما در اين مقوله راه به جايي ببري و مرا توجيه
نمايي ! ... چرچيل گفته : « سياستمدار كسي است كه حوادث فردا ، يك ماه و يك سال آينده را پيش بيني كند و بعد بتواند دليلي بياورد كه چرا آن حوادث اتفاق نيفتاد » ! به نظرم سخن پر پيچ و خمي گفته چرچيل ! نظر شما چيه حسين آقا !
-- عجب ! چه عرض كنم آقا رضا ! انگاري سخن چرچيل هم مثل خودش مرموزه ! ... هر چه باشه يك سياستمدار انگليسيه ! ..شايد هم چرچيل ، چِل چِل كرده ! ... خدا رحمت كنه امواتت ، مرحومه والده وقتي كه همشيره ها خيلي باهم حرف مي زدند و يا باهم پچ پچ مي كردند ويا حرف هاي نامربوط مي زدند ، مي گفت : اين همه چل چل نكنين !... ، حالا خدا عالمه شايد هم چرچيل حرفي زده كه خودش هم مثل ما نفهميده كه چه گفته !! ... وشايد هم حرفي زده كه كلي معني و تفسير و توضيح داشته باشه ! ... الله اعلم ! ... ميدوني آقا رضا ، به نظرم اين سخن نخست وزير اسبق و سياستمدار انگليسي ، خودش يك نوع « سياست » باشه ! ... سياست چرچيلي ... سياست انگليسي ! ... از انگليس ها و از چر چيل ها هر چه بگويي بر مي آيد ! آب زير كاه ... موذي ! ... حالا آقا رضا ، چرچيل را ول كن ! ... هفت تا كفن پوسانده ... بلكه هفتاد تا ... خدا از سر تقصير گناهش... بگم بگذره ... يا بگم نگذره !! ... بهتره واگذارش كنيم به خود خدا !! ميگم آقا رضا اين درسته كه پياز شده كيلو ٢٠ هزار تومن ؟ ... چه خبره ،خدا به داد ما كارمندان و حقوق ثابتيان برسه و گرنه يكي مثل اكبر آقا سوپري ، كيلو چهل تومن هم بشه ، غمش نيست ، فوري ميكشه روي اجناس مگه دروغ ميگم ؟ خب ! آقا رضا از ديدنت خوشحال شدم ... خيلي سلام برسان .. ميگم آقا رضا تا نرفته اي يك بار ديگر از روي نوشته ات بخوان ، شايد فهميديم كه چر چيل گفته كه چه كسي سياستمداره و چه كسي سياستمدار نيست ... شايد حرف درستي زده باشه ...هر چه باشه او سياستمدار كار كشته اي بوده ... مگه نه ؟ به نظرم نبايد چل چل كرده باشه و يا حرف الكي زده باشه ! ... شما چه مي گويي آقا رضا ؟ !
لطفاً گام ها را دو تا یکی بردارید زودتر برسیم. آماشالله
قاچ زین رو بچسب اسب سواری پیشکش
اشکال اینجاست که اگر رئیس جمهور هم وزیری را برکنار کند، مجبور است او را در جای دیگری بکار گیرد!!!
باد كه نمي شه گفت طوفان شديدي بوده كه گاز اشك آور رو به داخل خوابگاه آورده اون هم تو اين سرما كه در و پنجره ها همه بسته بوده .....
فرمانده بسیج غبطه میخورم به حالی که داری
همه عالم و آدم از ابتدای خلقت تا انتها بداند و ما خوبیم .
میگم این اقای مرندی هنوز در خواب زمستانی سرد اروپا است که حالانادرستی دیگر می گوید، ایشون فرمایش می کنند که نفت را با قیمت بازار می فروشیم و پولش را هم می گیریم!!! اخه مرد مومن در دادن تخفیف فروش نفت به چین با روسیه مسابقه گذاشته اید و این چیزها را دیگه مردم می فهمند، اگر پول فروش نفت را می گیرید پس چرا وضعیت دلار اینطوریه، چرا رئیس جمهور به وعده دلار زیر بیست هزار تومان عمل نکرد، حتما و حتما به خاطر مسئولینش بوده مخصوصا از طرف مسئولین پایدارچی ها
یکی از اعترضات مردم همین نگاه بیش از حد به مسائل اعراب و فلسطین (حتی بیش از خود عربها) و خصومت بیش از حد است در حالیکه منفعت آن نیز برای مردم و حتی خود فلسطین نامشخص است.
وقتی در خانه خودمان آتش سوزی شده است

باید ابتدا بفکر نجات جان ساکنین و مهار آتش باشیم

لذا تهدید و نفرین کردن و حواله فحش و ناسزا

به یک همسایه ای که در یک کوچه دورتر از خانه ما قرار

گرفته است ،

بخدا قسم که از منطق و علم و تدبیر به دور است
عامو‌دست بردارید هی اسراییل اسراییل
با سقوط اسراییل نه مشکلات ما حل میشود نه مشکلات فلسطینی ها که در یک کشور کوچک دو دولت دادند تازه اول درگیری آنهاست.
برومند بی آبرو
سرود "ملی" باید خوانده شود
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی