بازدید 22579
مرور روزنامه‌های سه شنبه ۱۷ خرداد

مهار تورم برای جلوگیری از فروپاشی اخلاقی/عدم اجرای قوانین مصوب به ضرر معلمان/سروصدا در هنگام سخنرانی

موشکافی نوسانات اخیر بورس، تاثیر مذاکرات بر روند اقتصاد کشور چگونه خواهد بود؟ سایه قطعنامه بر سر برجام، هشدار ایران به کاهش همکاری با آژانس، کنترل بازار ارز با تصمیم سران قوا و اقدامات بانک مرکزی، صداوسیما و نظارت بر صوت و تصویر فراگیر، اقتصاد سالم با حذف نابرابری و رانت و توصیه خیرخواهانه به شیوخ خلیج فارس، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۲۲۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۰ 07 June 2022

مهار تورم برای جلوگیری از فروپاشی اخلاقی/عدم اجرای قوانین مصوب به ضرر معلمان/سروصدا در هنگام سخنرانی

 

 

به گزارش «تابناک» روزنامه‌های امروز سه شنبه ۱۷ خردادماه در حالی چاپ و منتشر شد که هشدار ایران به بانیان قطعنامه ضدایرانی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، چشم اجاره نشینان به اجرایی شدن قانون، رفع کسری بودجه در چاله بزرگ تورم و نگاهی تاکتیکی - عملیاتی به بیش از ۱۰۰ روز جنگ روسیه و اوکراین در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

در ادامه به تعدادی از یادداشت ها و سرمقاله های امروز روزنامه ها اشاره شده است؛

 

عدم اجرای قوانین مصوب به ضرر معلمان

رامین کریمی‌نیا طی یادداشتی در شماره امروز اعتماد با عنوان عدم اجرای قوانین مصوب به ضرر معلمان نوشت: علاوه بر معطل ماندن اجرای برخی بند‌های سند تحول به مدت ۱۱ سال و همچنین عدم اجرای مواردی از قانون مدیریت خدمات کشوری و همچنین تلفیق رتبه‌بندی و فوق‌العاده ویژه (که هر کدام قانونی جداگانه دارند) همچنین عدم اجرای فوق‌العاده ویژه به میزان ۵۰ درصد و به خصوص عدم اجرای تبصره سه ماده ۲۹ قانون ۵ ساله توسعه ششم؛ عدم اجرای رفاهیات و... مواردی که در ذیل می‌آید نیز نشان از ادامه بی‌قانونی و عدم اجرای مصوبات به ضرر معلمان دارد.


۱- قانون رتبه‌بندی مصوب مجلس و شورای نگهبان در مورخه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ توسط رییس مجلس برای اجرا به دولت ابلاغ شد؛ در ماده ۴ این قانون صراحتا اعلام شده که دولت حداکثر سه ماه (یک ماه برای تدوین آیین‌نامه اجرایی توسط وزارت آموزش و پرورش در همین سه ماه مستتر است) برای اجرای کامل آن یعنی زدن احکام و پرداخت مبالغ از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ فرصت دارد و این فرصت در مورخه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسد! در حالی که در فاصله ۴ روز مانده به اتمام زمان قانونی هیچ خبری از آماده شدن آیین‌نامه و تصویب آن در هیات دولت؛ تشکیل هیات‌های ممیزی و همچنین اعلام بارگذاری مدارک همکاران دیده نمی‌شود و بسیار بعید است تا چند روز آینده این امر صورت گیرد!


۲- بی‌قانونی بعدی عدم حضور نماینده ناظر کمیسیون آموزش مجلس در ادامه بررسی آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی است که به گفته آقای وحیدی (یکی از این دو نماینده) ... این امر در تغییرات اخیر آیین‌نامه انجام نشده است.


۳- از سوی دیگر درخواست اخیر سازمان امور اداری و استخدامی مبنی بر اخذ آزمون از معلمان در ارزشیابی رتبه‌بندی نیز یک بی‌قانونی دیگر درباره معلمان است، زیرا در متن قانون اخذ آزمون حذف شده؛ از سوی دیگر چگونه است که نمایندگان سازمان امور اداری و استخدامی که در نوشتن آیین‌نامه حضور داشتند، اما اکنون یادشان آمده که ارزشیابی باید با آزمون صورت گیرد؟!
علاوه بر آن اکثر موارد و بند‌های شایستگی‌های عمومی؛ تخصصی و حرفه‌ای و همچنین تجربه قابل آزمون نیستند برای مثال چگونه می‌شود اعتقادات؛ رعایت شوونات اسلامی و اخلاقی همچنین نمره‌های ارزشیابی سالانه؛ کسب مقام؛ تقدیرنامه‌ها؛ انجام پژوهش‌های خلاقیت‌های خاص؛ تولید محتوای آموزشی؛ گذراندن دوره‌های ضمن خدمت (که خود با آزمون به دست آمده) سوابق تجربی و ... را با آزمون ارزیابی کرد؟


۴- درخواست غیرقانونی دیگر این سازمان اجرای رتبه‌بندی برای معلمان پس از دوسال تجربه معلمی است!
در حالی که در متن قانون و در ماده ۴ آمده: برای کلیه معلمان و نه معلمانی که دو سال سابقه دارند باید در ۵ رتبه برگزار شود؛ لذا درخواست این سازمان برای عدم اجرای رتبه‌بندی معلمان جوان از بدو استخدام کاملا غیرقانونی است!
به نظر کارشناسان تمام موارد فوق در کنار ضرب‌الاجل یک هفته‌ای برای اجرای برخی قوانین در خصوص سایر دستگاه‌ها و عدم تعجیل برای رتبه‌بندی معلمان نشان از وقت‌کشی و تعویق اجرای رتبه‌بندی دارد! کاری که در فضای ملتهب کنونی موجب ادامه اعتراضات معلمان خواهد شد، زیرا علاوه بر کاهش منزلت و مایوس کردن آن‌ها این تاخیر موجب کاهش ارزش مبلغ ناچیز ناشی از اجرای رتبه‌بندی می‌شود. با توجه به موارد فوق به نظر می‌رسد عده‌ای با وجود دستور و تذکر اخیر رهبری و رییس‌جمهور در دیدار اردیبهشت ۱۴۰۱ با معلمان در خصوص حل مشکلات معیشتی این قشر مهم و موثر؛ به دنبال ایجاد نارضایتی با تعویق اجرای این قانون مهم هستند! امری که به هیچ‌وجه به صلاح کشور نیست!


مهار تورم برای جلوگیری از فروپاشی اخلاقی

محمدصادق جنان‌صفت طی یادداشتی در شماره امروز جهان صنعت نوشت: شهروندان هر جامعه‌ای از جمله ایرانیان لازم نیست جان لاک باشند تا بدانند که هر روز از جانشان مایه می‌گذارند تا مالی به دست آورند و خود و خانواده‌شان را در سطحی از رفاه قرار دهند که بشود گفت زندگی آبرومندانه دارند. همین شهروندان، اما این را هم با پوست و گوشت و استخوان خود درک می‌کنند که اگر جان خود یا یکی از افراد خانواده‌شان با تهدید روبه‌رو شود حاضرند مالشان را تا آخر بدهند تا از خطر دور شوند. واقعیت این است که جان و مال آدمی تنها چیز‌هایی هستند که هرگز نباید در تهدید قرار گیرند و هیچ نهادی حتی نهاد دولت حق ندارد در مالکیت آن‌ها بر جان و مالشان خدشه وارد کند. در حالی که بیشتر اقتصاددانان، جامعه‌شناسان و سیاستمداران در این دهه‌های تازه‌سپری‌شده به این مساله رسیده‌اند و همه نیروی خود را برای در امان ماندن جان و مال شهروندان خویش به کار می‌گیرند، اما شوربختانه در ایران وضعیت به‌گونه‌ای شده است که نهاد دولت با سیاست‌های اقتصادی خارج از چرخه کارشناسی- علمی و آلوده به سیاست مال شهروندان ایرانی را به خطر انداخته است. نرخ‌های تورم ۴۰ درصدی در این سال‌ها راه نفس کشیدن عادی را بر شهروندان تنگ کرده است. در همین سال تازه‌سپری‌شده نرخ تورم بیش از ۴۰ درصد بوده و نرخ تورم مواد غذایی نیز از اندازه و توانایی شهروندان خارج شده است.

ایرانیان با اندوه و خشم با این پدیده شوم دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند. نرخ تورم بالا و بی‌مهار و پشت سرهم در هر جامعه‌ای از جمله ایران پیامد‌های اقتصادی و فرهنگی دارد که یکی از آن‌ها فروپاشی اخلاقی شهروندان در هر مقام و سن و سال و با هر گرایش اخلاقی است. کارمندی که برای به دست آوردن درآمد بیشتر وسوسه می‌شود تا از ارباب رجوع پولی بگیرد، نانوایی که برای درآمد قابل قبول با نرخ تورم از اندازه نان فروشی به مردم کم می‌کند یا مدیر کارخانه بزرگ لبنیات که برای تعادل دخل و خرج از وزن ماست و پنیر و دوغ می‌کاهد یا کشاورزی که برای افزایش درآمد برنج اصل ایران را با برنج درجه چندم درهم می‌کند و از عسل‌فروشی که به جای عسل شکر می‌فروشد و… همه در نهایت سختی و با اندوه و وجدان‌های معذب درحال فروپاشی اخلاقی جامعه هستند. اخلاق در جامعه ایرانی با نرخ تورم بی‌مهار که چشم‌اندازی برای کاهش آن دیده نمی‌شود به طور بهمن‌وار فرو می‌ریزد. راهکار برای نگهبانی از اخلاق عمومی این است که نرخ تورم مهار شود. اما برای این کار باید دید کدام عوامل راه را بر بی‌مهار شدن نرخ تورم باز کرده‌اند. حالا دیگر شهروندان عادی هم می‌دانند تحریم‌های آمریکایی که درآمد دولت را کاهش داده و دولت را وادار به اتخاذ سیاست‌های تورم‌زا برای تامین کسری بودجه کرده‌اند از دلایل اصلی پایداری تورم به حساب می‌آیند. اگر می‌خواهیم تورم مهار شود و اخلاق جامعه فرو نریزد باید راه افزایش نرخ تورم را ببندیم.

 

سروصدا در هنگام سخنرانی

سیف الرضا شهابی طی یادداشتی در شماره امروز ابتکار با عنوان سروصدا در هنگام سخنرانی نوشت: روز شنبه چهاردهم خرداد مصادف با سالگرد درگذشت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در مراسمی که به این منظور در کنار مرقد امام برگزار شد، هنگام سخنرانی سید حسن خمینی، نوه امام، عده‌ای از حاضران شروع به دادن شعار و شلوغ کردن و برهم زدن سخنرانی کردند تا شاید سخنران از ادامه صحبت‌هایش منصرف شود. مشابه چنین کاری قبلا هم به مناسبت‌های مختلف در مراسم‌هایی صورت گرفته بود.


در ورای اینکه سخنران چه شخصی باشد، سرو صدا کردن و برهم زدن نظم هنگام سخنرانی به عنوان یک اصل ناپسند قابل توجه و تامل است.
سر و صدا کردن هنگام سخنرانی هر شخصی با هر دیدگاهی از نظر اخلاقی و شرعی و قانونی عملی زشت و مذموم است. در هیچ جامعه‌ای حتی کشور‌های عقب‌مانده هم مورد تایید واقع نمی‌شود.
وقوع چنین اتفاقاتی در کشوری اسلامی که مدعی ابلاغ فرهنگ اسلامی به دنیای خارج و جامعه بشری است، زشتی آن را چند برابر می‌کند.
همه جوامع به این جمع بندی رسیده‌اند دوران شلوغ کردن و سروصدا راه انداختن پایان رسیده. این رفتار‌ها مربوط به دورانی است که منطق بر روابط اجتماعی در جامعه بشری حاکم نبود.


آن‌هایی که دست به چنین کار‌های غیر قانونی و غیر اخلاقی و غیر شرعی می‌زنند، قطعا سازماندهی شده هستند، از سوی اشخاص و نهاد‌هایی هدایت می‌شوند، به زعم خودشان تصور می‌کنند از انقلاب و اسلام و جمهوری اسلامی و بنیانگذار آن دفاع می‌کنند درصورتی که علاوه بر اینکه طرف مقابلشان را زمین‌گیر نمی‌کنند برعکس به سخنران، هر شخصی باشد حقانیت و مظلومیت می‌بخشند و آنچه را که می‌کارند مورد دلخواهشان درو نمی‌کنند یا می‌توانند بعد از پایان سخنرانی، شخصی که معترض است بر خیزد و در کمال ادب و احترام نظرات خودش را با خونسردی و منطق بیان کند.


اگر چنین رفتار‌هایی در سال‌های نخستین انقلاب رخ می‌داد خیلی جای تعجب نداشت فضایی آکنده احساسات و توام با خشم بر جامعه و خصوصا نسل جوان در آن سال‌ها حاکم بود تصور بر این بود با داد و قال می‌توان رقیب را از صحنه محو و نابود کرد اکنون با گذشت چهار دهه از آن زمان انتظار عمومی بر این قرار دارد با نظم و انضباط و احترام به مخالف و رقیب، اعتراض اعلام شود.
از همه این‌ها گذشته، شخصی مثل آقای حسن خمینی این حق را دارد بر مزار جدش سخنرانی کند گرفتن این حق گناهی با بخشودنی است اگر اشخاصی مخالف حق سخن گفتن هستند می‌توانند شرکت نکنند و یا در مراسمات دیگر نظرات خودشان حتی در رد سخنان حسن خمینی ابراز کنند. امید است من بعد شاهد چنین حوادث ناگوار که با فرهنگ اسلامی و ایرانی در تضاد آشکار است نباشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳۴
آقایانِ تریبون به دستِ دل نگرانِ منکرات نه این رذایل اخلاقی به چشمشان منکر می آید که نهی کنند مادام که ایشان را نشانه نگیرد نه روآوردن بخشی از جامعه به کم فروشی بدلیل تورم و نه....مهم تر از چنین مواردی نهی سگ گردانی،نهی اپیلاسیون نقاط محرمه در آرایشگاه زنان،نهی یکوجب بالاتر بودن مانتو از زانو و ..... برخی هنوز ذهن وتفکرشان در صدسال قبل مانده است!
یک شهید مطهری دیگر باید تا به این جماعت بفهماند نهی از منکر و امر به معروف برای زمامداران ومسئولان است...بگذریم از اینکه عده ای نانشان در گیر دادن به مردم عادیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
متأسفانه
دستگاه قضا وپلیس با اراذل و اوباش خیلی مهربانانه و با ملایمت برخورد می کنند.

مجازات اوباش زندان نیست.
مجازات باید بسیار سختگیرانه تر

باشد.باید اردوگاه کار اجباری در کویر تاسیس کنند و آدمشون کنند.
فروپاشی اخلاقی اتفاق افتاده است
نوش دارو بعد از مرگ سهراب
بازم مثل همیشه !!
پلاسکو
متروپل
................ تورم و..
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
متاسفانه جراحان اقتصادیمان استادان خوبی نداشتند که شاگردان واردوکارکشته ودلسوزی تربیت کندوازبدروزگاردرجراحی بسیارعجله شد بیماردرمان نشدکه حالش بشدت وخیم ترهم شدولی شکمها که گرسنه شوندوقتی خداترسی واخلاق هم ضعیف باشد دیگرنه انسانیتی میماند ونه معرفتی درهرحال کمی دیرشده فقط ازخداوند باید تقاضاکنیم مدیران محترم اقتصادیمان راروشن ترکند که بسرعت کاررابه کاردان ترازخودبسپارندبلکه مشکلات مردم راشدیدترنکنندوهم نام نیکوی خودشانراخراب نکنند انشالله
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
سن کم فحشا رو نگفتی
اگه اندکی برای دولت معشیت مردم و کنترل تورم اهمیت داشت در گذر این سال ها شاهد بهبود اندکی وضعیت بودیم نه این شرایط
هر کسی که سمت گرفت چه کوچیک چه بزرگ فقط به فکر چراغ خونه اش بود
افزایش تورم بالای 50 درصد است ولی افزایش حقوق کارمندان مظلوم و بازنشستگان و کارگران 10 درصد، این است عدالت در این دولت مردمی و عدالت محور؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
کارگرا ۵۷درصد زیاد شد حقوقشون.هرچند تورم خیلی زیاده وجوابگو نیست
تک تک ایرانیان حق سخن گفتن در مزار رهبر کبیر انقلاب امام خمینی را دارند و همچنین اعتراض به دشمنان راه امام
خیلی وقته که دست‌ انانی که هنگام سخنرانی سر و صدا می کنند رو شده. همه می دانند اینها به کجا وصل هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
به کجا وصلند؟
حالا کی گفته فروپاشی فقط اخلاقی خواهد بود ؟؟؟
علمای حوزه آخرین اختارها اگر جلوی تورم و گرانی را نگیرید دیگر از ایران اسلامی خبری نخواهد بود الان هم خیلی دیر شده
بعد از معلمان، زورشان به بازنشستگان رسیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
دستاورد درخشان دولت رئیسی
و وزیر نا وزیر آموزش وپرورش
حقوق معلم از کارگر کمتر شده


دستاوردی که در 43 سال گذشته بی سابقه است.
کسانی که کار غیراخلاقی می کنند و سازماندهی شده هم هستند قطعا از روی نادانی این کار را نمی کنند بلکه اهدافی را دنبال می کنند که به ضرر مردم است و آن چیزی نیست جز اینکه آب را گل آلود کنند تا بتوانند بیشتر خون مردم را در شیشه کنند بریزبپاش کنند و تورم مهار نشود خیال شان راحت است که مردم در هر صورت در صحنه می مانند و سختیها را به جان می خرند بهمین دلیل است که رهبر با این رفتارها مخالف است.
جلوگیری از فروپاشی اخلاقی؟؟؟ مگر گذاشتند چیزی از اخلاق باقی بماند؟ به جای اخلاق تا دلتان بخواهد اورانیوم غنی شده داریم.
مشکل تورم بدلیل چاپ بدون پشتوانه پول است.
عدم اجرای قوانین مصوب به ضرر معلمان : دروغ و دروغ و دروغ .... وقت کسی ، حق کشی ، خیانت به فرهنگ و آموزش کشور ، بی اعتمادی کامل ، سرخوردگی از مسولین ، اینها در لباس مسول دارند به کشور خیانت میکنن ! کدام سازمان هنگامی که میخان درصدی به حقوقشان اضافه کنن اینقدر توی بوق و کرنا میکنن و آخرش هیچ ؟ از کدام پرسنل سازمانی جهت دادن حقشون اینهمه سند و مدرک و آزمون میخان ؟ آینده کشور و نسل آینده ساز این مملکت را دارند به فنا میدن !!!
خاینین به کشور که شاخ و دم ندارند !!!
افتضاحی که در خصوص آموزش و پرورش ایجاد کردند را باید با خون تاریخ نگاری کرد ،،،
چه... سنگ اندازان در مسیر رفاه و شکوفایی فرهنگ و آموزش زیربنایی کشور !!!
حدود 12 سال از تمام رسانه ها در این خصوص دروغ تحویل این قشر مظلوم داده اند و تمامی ندارد ....
خدایا تو خود شاهد اعمال و رفتار این هاووووهستی دیگر کسی نمانده فقط به خودت میسپاریمشان ....
لطفا درباره حقوق ناچیز بازنشستگان مطلب بنویسید
۱۰درصد افزایش حقوق با افزایش وحشتناک قیمتها یعنی چی؟؟؟؟
۴ میلیون حقوق افزایش ۱۰ درصدی اش یعنی ۴۰۰ هزار تومان!!!!!
آبروی بازنشستگان را جلو خانواده هاشون بردید
دردی ازاین بزرگتر،توهین به خاندان امام در مرقد امام
اگر وزیر امورخارجه نمیتونه تورقوزآباد را برای آژانس توجیه کنه خبرنگار سدا و صیما رو بفرستند تا بهشون حالی کنه اونجا قالیشویی بوده اینام کرک های قالی هستند رو در و دیوار
رتبه بندی سرکاریه
تا چاپ پول ادامه دارد تورم هم ادامه دارد و کاری از دست هیچکس ساخته نیست قیمت بنزین در عراق هم ۱۵ هزار تومن است
باید یارانه هر دهک با دهک دیگر متفاوت باشد
تورم و همه مشکلات کشور فقط یک راه حل داره که خوشبختانه جامعه داره به سمتش میره
در مرقد امام در سالگرد ارتحال امام به خاندان امام توهین می شود و هیچ کس عکس العملی نشان نمی دهد
لطفا درباره حقوق ناچیز بازنشستگان و کارمندان مطلب بنویسید
۱۰درصد افزایش حقوق با افزایش وحشتناک قیمتها یعنی چی؟؟؟؟
۴ میلیون حقوق افزایش ۱۰ درصدی اش یعنی ۴۰۰ هزار تومان!!!!!
آبروی بازنشستگان و کارمندان را جلو خانواده هاشون بردید
این بی حرمتی ها ومسخره کردن معلمان توسط مسولین را مردم با گوشت و پوستشان باید احساس کنند و بدانند که معلمان دیگر هیچ انگیزه ای برای درس دادن به فرزندان مردم را ندارند بنابراین اگر می بینند که افت تحصیلی و افت تربیتی در دانش آموزان دیده می شود مقصر معلمان مظلوم نیستند بلکه این خود مسولین هستند که با روح وروان مردم دارند بازی می کنند معلمانی که در بالادستیها و مسولین جز دروغ و چیز دیگری نمی بینند مردم عزیز شما چطور انتظار دارید تا معلم سر کلاس برود و در باره صداقت و آشتی و درستکاری برای دانش آموزان شما آموزش دهد ، چیزی که در جامعه اصلا دیده نمی شود
ما از مسؤولین نمی‌خواهیم از مشکلات بگویند. ما می‌خواهیم آنها گرفتاری‌های مردم را حل کنند. اگر قرار به حرف زدن بود ما بهتر از آنها حرف و غُر می‌زنیم.ما دچار مسؤولین شده‌ایم که جای مردم را گرفته‌اند. مردم از شرایط گلایه می‌کنند، مسؤولین گلایه می‌کنند و گویی دستی از غیب باید مشکلات کشور را حل کند.

کاش می‌شد از وعده دادن و حرف زدن، انرژی تولید کرد که اگر می‌شد ما الان چه وضع خوبی در جهان داشتیم.
کاش به عقل مسؤلین میرسد که تورم برای آنها که تخم مرغ و ماکارونی در سبد غذایی‌شان نیست(و چیزی جز گوشت شکار و بره وووو نمیخورند)، ۴۰٪ است ولی برای خانواده‌ای که غذای ظهرشان کوکوی سبزی و شب کوکوی سیب زمینی است، ‌بالای ۱۰۰٪ است! لازم میدانم یادآوری کنم برخی قیمتهای اقلام اساسی سفره مردم در زمان تحویل روحانی به رئیسی: سیب زمینی ۵ هزار تومان، تخم مرغ ۳۰ هزار تومان، ماکارونی ۷ هزار تومان، اسکلت مرغ ۲ هزار تومان بود!! و مطمئنم که از قیمت کنونی این اقدلام بی‌اطلاعند سیب زمین ۲۰ هزار تومان، تخم مرغ ۶۵ هزار تومان، ماکارونی ۳۴ هزار تومان اسکلت مرغ ۲۵ هزار تومان! و اگر سر سوزنی شرافت داشتند حتی از شنیدن خبر این فشاری که بر مردم وارد میکردند،‌ میمردند!!!
اخیراْ برخی از کاسب کار های سودجو برای فرار از مالیات اظهار می دارند که کارت خوان آنها خراب و یا درخواست می کنند از طریق موبایل و ... و یا دستی پرداخت انجام شود و باب زحمت را برای مشتریان باز و کلاه سر بیت المال می گذارند
دعوای زر و زرگری برای پرت کردن حواس مردم رو که شنیدید برخی از دعواهای داخلی از همین جنس هستند
متاسفانه از اخلاق چیزی نمونده فقط اسم با سیاست ها کج دار و مريض اقتصاد و اخلاق و رفتار همه رفتند به نفع یک یا چند گروه ولی پایان شب سیاه سپید است به امید خدا
تورقوزآباد مگه قالی شویی نبود؟؟؟؟؟ یادتون رفته چطور با پوزخند می گفتید اینجا قالیشویی بوده؟ حالا که اورانیوم کشف شد جواب ندارن بدن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر