بازدید 35095
سه‌ هزار و نوزدهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

محسن هاشمی‌: مشکل اقتصاد کشور با این جراحی‌ها حل نمی‌شود /ادعای ساخت یک بالگرد با موتور پراید توسط نخبه ایرانی/باهنر: ایران دیگر جای آزمون و خطا ندارد/فعال سیاسی اصولگرا: اصلاح‌طلبان و پایداری ها علیه قالیباف متحد شدند

در بسته خبری امروز «تابناک»، تیتر‌هایی مانند «فروش کیلویی نان راهی برای جلوگیری از کم فروشی» / «پشت پرده مردان بیوتی بلاگر» / «برکناری رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کلاردشت در پی درگیری با دو شهروند» / «کاهش ۷۵ درصدی اهدای عضو در ایران به خاطر یک برنامه تلویزیونی» و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۲۱۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰ 29 May 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی از حوزه های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

عضو هیات رئیسه مجلس: منتظر ترمیم کابینه از سوی رئیس‌جمهور هستیم
احمد امیرآبادی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در برنامه جهان‌آرا با موضوع بررسی عملکرد دوساله نمایندگان یازدهمین دوره مجلس گفت: گاهی یک وزیر یا نماینده که هر یک اهل شهر و استانی هستند، تمایل دارند برای همان شهر و استان هم کاری انجام دهند و برای دوره بعد هم رأی بگیرند؛ وقتی این نگاه حاکم باشد در نظام بودجه‌ریزی با تحول مواجه نخواهیم شد.وی ضمن اشاره به عملکرد دولت یادآور شد: به نظرم لازم است سه چهار وزیر، یک معاون و چند استاندار تغییر کنند، چون حدود یک سال زمان برای نشان دادن عملکرد کافی بوده است. هیات رئیسه مجلس از نمایندگان خواست برای استیضاح صبر کنند شاید رئیس‌جمهور بخواهد خودش کابینه را ترمیم کند. نمایندگان، روی عملکرد وزیر ارتباطات حرف دارند، این دولت با دولت قبلی قابل مقایسه نیست، انتظار ما هم بیشتر است.

امیرآبادی در رابطه با طرح شفافیت گفت: بنده جزو نویسندگان طرح اولیه شفافیت بودم و اولین نفر هم محمدباقر قالیباف آن را امضا کرد. البته برخی مخالفان دلایلی داشتند اما آنها مخالف اصل شفافیت نبودند. معتقدم اصل بر شفافیت است و بقیه فرع است. طرح شفافیت قوای سه گانه نیاز به ۵۰+۱ رأی دارد نه دو سوم نمایندگان!

بازداشت دو مدیر به جرم فساد توسط اطلاعات سپاه
به گفته یک منبع آگاه در راستای مبارزه با فساد اقتصادی و اداری، دو نفر از مدیران سازمان صنعت و معدن خوزستان به اتهام ارتشا بازداشت شدند. یک منبع آگاه اظهار کرد: در راستای مبارزه با فساد اقتصادی و اداری و با توجه به گزارش‌ واصله در خصوص تخلف دو تن از مدیران سازمان صنعت و معدن خوزستان به اتهام ارتشا موضوع مورد پیگیری قرار گرفت.وی افزود: پس از انجام تحقیقات لازم، این دو مدیر سازمان صمت توسط سربازان گمنام امام زمان در اطلاعات سپاه خوزستان بازداشت شدند. تاکنون جزئیات بیشتری در این خصوص منتشر نشده است.همچنین فروردین سال گذشته نیز یکی از معاونان مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از سوی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران استان دستگیر شده بود./فارس

تسنیم: ساخت بالگرد سبک دو نفره با موتور پراید توسط نخبه ایرانی!
یک نخبه ایرانی مدعی است، بالگرد دو نفره‌ای را با هزینه شخصی خود ساخته است که بدنه آن از جنس فایبرگلاس و وزن آن حدود ۴۵۰ کیلوگرم و موتور آن، موتور پراید است! رضا قهرمانی یکی از اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در حاشیه رویداد ملی گام دوم گفت: بنده اهل شهرستان ملکان و روستای پرچین‌بلاغ یک فروند هلیکوپتر دو نفره با هزینه شخصی ۱۰۰ میلیون تومان را در دو سال ساخته‌ام. وی گفت: این بالگرد با امکانات کم و حداقلی ساخته شده و بدنه آن از جنس فایبرگلاس و وزن آن ۴۵۰ کیلوگرم است. ابعاد این بالگرد ۵ در ۲ متر و موتور آن، موتور پراید است! موتور اصلی این بالگرد، موتور توربو است که بنده قادر به تهیه آن نبودم. قهرمانی گفت: این بالگرد کامل روشن شده و سابقه برخاستن و پرواز تا ارتفاع ۱ تا ۲ متری را داشته است، اما هنوز دچار ایراداتی بوده و نیاز به حمایت جدی مسئولان دارد.

مستند «فرزندکشی» برای حفظ آبروی خانواده خرمدین مجوز نمی‌گیرد
سید امیر سیدزاده می‌گوید مدیران ارشاد به دلیل حفظ آبروی خانواده زنده‌یاد بابک خرمدین، نامه‌های همکاری برای تولید «فرزندکشی» را صادر نمی‌کنند. سید امیر سید زاده تهیه کننده سینما با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌هایی که تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد، گفت: به تازگی برای فیلم سینمایی «خانه شیشه‌ای» درخواست دریافت پروانه نمایش کرده‌ایم که کارگردانی آن را امیر پورکیان بر عهده دارد و باید دید چه زمانی پروانه نمایش این فیلم صادر می‌شود تا برای اکران آن برنامه‌ریزی کنیم. وی ادامه داد: با توجه به اینکه این فیلم به موضوع خاص موسیقی زیرزمینی اشاره می‌کند، می‌تواند در حوزه اکران موفق باشد. وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ما اعلام کرده است به دلیل موضوع مستند و حفظ آبروی خانواده زنده یاد بابک خرمدین این پروژه را پیش نبریم، به همین دلیل، منتظر یک جلسه با مدیران سینمایی هستیم تا دلیل اصلی این خواسته را جویا شویم.

بیش از ۴۰ میلیون از جمعیت کشور ما، دفاع مقدس را به یاد ندارند
سخنگوی سپاه پاسداران وی ضمن تقدیر و گرامیداشت یاد و خاطره تمامی ایثارگران و شهدایی که در این راه جانفشانی کردند و همچنی گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) اظهار داشت: بیش از ۴۰ میلیون از جمعیت کشور ما موضوع دفاع مقدس، تهاجم حزب بعث به ایران و حمایت همه جانبه آمریکا و اروپایی ها از این کشور را به یاد ندارند و نمی دانند در آن روزها بر مردم کشور به ویژه مردم خوزستان و رزمندگان ما چه گذشته است تا ما بتوانیم آن مقطع تاریخی را پشت سر بگذاریم.سردار شریف تصریح کرد: در تمامی جنگ ها یک طرف بازنده و طرفی دیگر برنده است و یا حداقل این است که طرفی که مورد تهاجم واقع شده اجازه نمی دهد طرفی که جنگ را آغاز کرده به اهداف خود برسد. این مساله از نظر روانی بسیار مهم است که رزمندگان، مردم و امام راحل(ره) اجازه ندادند در این مقطع تاریخی غرور ملی کشور ما علیرغم حمایت همه جانبه اراذل و اوباش عالم که هیچ اختلافی در حمایت از صدام نداشتند، زیر سوال برود.

محسن هاشمی‌: مشکل اقتصاد کشور با این جراحی‌ها حل نمی‌شود
محسن هاشمی‌ رفسنجانی در یادداشتی نوشت: با نگاهی به قیمت ارز رسمی و آزاد در ۴۳ سال گذشته، مشخص می‌شود که یکی از دلایل مهم افزایش نرخ ارز و در نتیجه ایجاد تورم کاذب و به هم ریختگی اقتصاد، ناشی از حرکات و تصمیمات فاقد تدبیر و افراط در بعضی از مسائل است که در مقالات زنجیره‌ای گذشته در روزنامه اعتماد مطرح شد. او ادامه داد: جراحی اقتصادی اخیر در دولت ابراهیم رییسی که با نام عبور از ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی انجام شده، حرکت بدیعی نیست و بار‌ها در طول ۳۵ سال گذشته، توسط دولت‌های قبلی انجام شده و باز همان آش و همان کاسه است.اما نکته مهم و کلیدی آن است که مشکل اقتصاد کشور با این جراحی و حذف قیمت ارز تدریجی حل نمی‌شود، چون ریشه اصلی تورم و کاهش ارزش پول ملی، یعنی افزایش نقدینگی و خلق پول بدون پشتوانه توسط بانک مرکزی با دستور دولت، خشکانده نشده، لذا با وجود افزایش شدید قیمت کالا‌های یارانه‌ای و تبعات سنگین آن روی اقشار ضعیف جامعه، باز هم پس از مدتی کوتاه با کاهش ارزش پول ملی این‌عدم تعادل ایجاد و نیاز به یک جراحی دیگر با درد و خونریزی احساس می‌شود.

کاهش ۷۵ درصدی اهدای عضو در ایران به خاطر یک برنامه تلویزیونی
فریبا قربانی، قائم مقام واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه شهید بهشتی از کاهش ۷۵درصدی اهدای عضو در کشور خبر داد و گفت: موضوع تشخیص کما از مرگ مغزی موضوع مهمی است که باید به آن پرداخته شود. وی با اشاره به پخش برنامه ای در ماه رمضان در تلویزیون اظهار کرد: این برنامه باعث شد آمار رضایت خانواده ها برای اهدای عضو افت شدیدی داشته باشد و با اینکه تلاش ها چند برابر شد، اهدای ارگان ها به یک چهارم رسید.

دستور رئیس سازمان سینمایی علیه نوید محمد زاده و سایر «برادران لیلا»
رئیس سازمان سینمایی، با انتقاد از آن‌چه به گفته او ژست اپوزیسیونی و رفتار هنجارشکنانه هنرمندانِ ایرانی در جشنواره کن بوده است، از مدیرعامل خانه سینما خواست به این حواشی رسیدگی و نتیجه را به شورای اخلاق حرفه‌ای ارائه کند. اشاره او به بوسه نوید محمدزاده و فرشته حسینی روی فرش قرمز و سخنان سعید روستایی و پیمان معادی در نشست خبری فیلم «برادران لیلا» است.

سید حسن خمینی: سالگرد ارتحال امام بیان قند مکرر است
سید حسن خمینی: ستاد سالگرد ارتحال امام فقط یک مراسم نمادین نیست و بیان قند مکرر است که باید در ذائقه ها بنشیند و نسل به نسل منتقل شود؛ آن هم برای خودمان و نسل های بعدی، فرزندان و این آب و خاک. به همین جهت باید چندین نکته را در خودش توأمان داشته باشد؛ یکی اینکه مظهر وحدت کشور باشد. دوم آنکه مظهر شکوه باشد. این مراسم جایی است که اگر دشمنان آن را می بینند خدای ناکرده باعث طعنه شده و یا جلوه ای از شکوه آن کمرنگ شود. باید مظهر آسایش و رفاه مردم باشد. البته در شرایط لازم خیلی سخت است.


باهنر: ایران دیگر جای آزمون و خطا ندارد
محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین:من جزو موافقان اقدامات اقتصادی دولت هستم، قطعاً این جراحی اقتصادی سخت و خطیر خواهد بود، اما باید به زودی انجام می‌شد. کار‌هایی هست که باید برای پیشگیری از مشکلات، خردمندانه انجام شود، حمایت‌هایی باید صورت بگیرد.آقای رئیسی کار خطیری را شروع کرد. این کار نیاز به شجاعت بسیاری داشت، چون ایران دیگر جای آزمون و خطا ندارد. اگر هر یک از ما راهکار مناسبی داریم باید ارائه دهیم، نباید این برنامه دولت را تخریب کنیم.

فعال سیاسی اصولگرا: اصلاح‌طلبان و پایداری ها علیه قالیباف متحد شدند
محمدکاظم انبارلویی، فعال سیاسی اصولگرا: قالیباف از رجال موفق سیاسی و مذهبی کشور است و توفیقات زیادی در عرصه‌های سیاسی و اجرایی داشته است.او از یادگاران جنگ و هم رده سرداران اولیه جنگ مانند حاج‌قاسم، همت و باکری‌هاست و امیدوارم با هوشمندی مثال‌زدنی‌اش ادامه ریاستش بر مجلس را مانند دو سالی که گذشت با موفقیت سپری کند.با آنالیز نمایندگانی که در انتخابات اخیر هیات رئیسه مجلس به آقای قالیباف رأی ندادند، می‌شود متوجه شد که چه گروه‌هایی با هم پیوند خورده‌اند. امروز می‌بینیم که اصلاح‌طلبان و پایداری‌ها با آنکه در عالم سیاست اختلافات مهمی با یکدیگر دارند، برای آنکه قالیباف به ریاست مجلس نرسد، با هم متحد می‌شوند که این همگرایی سودجویانه و نامبارک است.در چند وقت اخیر، انواع بداخلاقی‌ها علیه آقای قالیباف صورت گرفت که دیدیم همه این هجمه‌ها بر داخل مجلس تأثیر نداشت و بار دیگر آقای قالیباف با رأی بالا رئیس‌ مجلس شد./فردا

دادستانی تهران: هیچ گونه محدودیتی برای اعلام اسامی و اطلاعات ساختمان‌های ناایمن وجود ندارد
واکنش دادستان تهران در پی اظهارات نماینده سازمان آتش نشانی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری: هیچ گونه محدودیتی برای اعلام اسامی و اطلاعات ساختمان ها و اماکن ناایمن و خطرناک پایتخت، از نظر دادستانی تهران وجود ندارد.دادستانی همواره پیگیر تکالیف قانونی دستگاه‌های مسئول در رابطه با ساختمان‌های ناایمن بوده است.

تورک، معاون دادستان تهران:دادستانی تهران از اوایل سال گذشته مرتباً اقدامات قانونی مربوط به ساختمان های ناایمن را از سازمان آتش نشانی و سایر ادارات و دستگاه های مسئول مطالبه کرده است.فقط در سال ۱۴۰۰ بیش از سی مورد مکاتبه و دستور قضایی از نواحی ۳۲گانه دادسرای تهران به شهرداران مناطق تهران در رابطه با ساختمان های ناایمن صدور و ارسال شده است./میزان

روزی سه بار دعا، نسخه پزشک آفریقایی برای زنده ماندن توله یوز ایرانی!
دکتر پیتر کالدوِل، دامپزشک معتمد مراکز حفاظت و تکثیر یوزپلنگ آفریقایی: وضعیت اولیه توله یوزپلنگ سوم مطلوب است اما برای بزرگ شدن و زنده ماندن آن روزی سه بار دعا کنید.بزرگترین تهدید برای یوزپلنگ آسیایی سگ‌های ولگرد هستند. این سگها باید مدیریت شوند تا به جمعیت باقی مانده یوزپلنگ آسیایی، آسیب نزنند./باشگاه خبرنگاران

برکناری رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کلاردشت در پی درگیری با دو شهروند
اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران: درگیری رئیس بنیاد شهید کلاردشت با دو تن از اهالی روستای پیمبور که منجر به ضرب و جرح با داس و زخمی شدن آنها شده بود به دلیل اختلافات شخصی رخ داده است.مدیر کل بنیاد شهید استان بعد از اطلاع از موضوع در محل حاضر و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کلاردشت را از سمت خود برکنار و نقی محمودی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان چالوس با حفظ سمت به عنوان سرپرست بنیاد شهید شهرستان کلاردشت معرفی شد./باشگاه خبرنگاران

پشت پرده مردان بیوتی بلاگر
روزنامه جام جم در گزارشی نوشت: اگر در گذشته، دامادها روز عروسی‌شان فقط به یک حمام و اصلاح و در نهایت یک سشوار مو بسنده می‌کردند، با تغییر سبک زندگی، شاهد ظهور و بروز آرایش و لوازم آرایش مردانه هستیم! حالا برخی آقا دامادها هم درست شبیه عروس خانم از ساعات آغازین صبح روز عروسی به آرایشگاه می‌روند تا پوست‌شان با انواع و اقسام ماسک‌های آرایشی لطیف شود و در نهایت هم با استفاده از همان کرم‌ها و ابزار آرایشی زنانه و با چهره‌ای متفاوت دنبال عروس بروند و در مجلس عروسی حاضر شوند! بازار داغ آرایش و لوازم آرایش مردانه‌، شرکت‌های تولیدکننده لوازم آرایشی بهداشتی را بر آن داشته تا رنگ موها و لوازم آرایشی بهداشتی مردانه تولید‌ کنند و از سوی دیگر درآمد نجومی بیوتی بلاگرها، مردها را هم وارد این کار عموما زنانه کرده است.

پیش بینی کمبود بی‌سابقه «ال‌ان‌جی» در زمستان امسال
بلومبرگ گزارش داد، بازار گاز طبیعی مایع (ال ان‌ جی) احتمالا در زمستان امسال با یک کمبود بی سابقه مواجه خواهد شد. به گفته منابع آگاه، برنامه اتحادیه اروپا برای کاهش دو سوم واردات گاز روسیه از طریق لوله تا پایان سال جاری میلادی و جایگزینی آن با ال ان جی از آمریکا و آفریقا، رقابت برای سوخت نیروگاه و گرمایشی را به شدت تشدید می کند.
در یک سال عادی، واردکنندگان ال ان جی، مخازن خود را طی تابستان برای اوج فصل زمستان پر می کنند. افراد مطلع در این رابطه گفتند، آنها اوایل سال جاری شروع به پر کردن ذخایر خود کردند. این افراد خاطرنشان کردند، کاهش احتمالی عرضه، خطر افزایش هزینه قبوض برق و نرخ تورم را به همراه دارد. جیمز ویستلر، رئیس بخش انرژی در «سیمپسون اسپنس یانگ» گفت: «زمستانی که در راه است همه را نگران کرده است.» وی افزود: «همه چیز به عرضه محدود در شرایط عادی اشاره دارد، اما خطرات بیشتری نیز وجود دارد.»

مرکز آمار: نرخ بیکاری کاهش یافت
مرکز آمار ایران از افزایش ١٨٠هزار نفری جمعیت شاغلان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و اعلام کرد: نرخ بیکاری در سال گذشته ۹.۲ درصد بود که نسبت به سال قبل از آن ۰.۴ درصد کاهش یافته است.

تمدید خودکار کارت‌های بانکی لغو شد
با ابلاغیه بانک مرکزی به بانک‌ها، تمدید خودکار تاریخ انقضای کارت‌های بانکی از تیرماه ۱۴۰۱ لغو خواهد شد و از این زمان به بعد، مشتریان باید حضوری به شعب مراجعه کنند.

بانکی که اوراق قرضه سبز منتشر می‌کند
جوزف آبراهام، مدیر اجرایی بانک تجاری قطر در کنفرانسی در دوحه گفت: بانک تجاری قطر (CBQ) مایل به انتشار اوراق قرضه سبز است. وی افزود: این اوراق قرضه در صورتی که این بانک بتواند اطمینان حاصل کند برای پروژه‌هایی کاملا با اعتبار سبز مطابقت دارند، استفاده خواهد شد. «مجموعه عظیمی از سرمایه‌های سرمایه‌گذار در دسترس است و من فکر می‌کنم اگر موسسه‌ای معتبر با سابقه معتبر و حاکمیت مناسب در اطراف آن باشید، خودکار اوراق قرضه شما موثر خواهد بود.» وی تصریح کرد که رگولاتورهای قطر و بازار سهام مشتاق مسائل زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) هستند و مدیریت و هیات مدیره خود بانک نیز مشتاق بهبود اعتبار  هستند.

رشد بیش از حد روبل، روس ها را نگران کرد
ماکسیم رشتنیکوف، وزیر اقتصاد روسیه، افزایش سریع ارزش روبل این کشور می‌تواند در آینده برای اقتصاد روسیه مخاطره آمیز باشد. وی گفت: نرخ کنونی مبادله ارزی روبل در بلند مدت مشکل ساز است زیرا نرخ موثر مبادله آن 40 درصد بالاتر از پنج سال گذشته است. به گفته وزیر اقتصاد روسیه، رشد ارزش روبل کالاهای تولیدی این کشور در بازار جهانی را غیر رقابتی می‌کند. این موضوع یک چالش جدی برای تولید کنندگان داخلی است، زیرا همگام با بهبود کانال‌های وارداتی، فشار آن را حس خواهند کرد و در تلاش برای رقابت شکست خواهند خورد. این مقام روس می‌گوید: اگر ما فرض کنیم که نرخ مبادله روبل در بلند مدت روی رقم کنونی باقی بماند، شرکت‌ها هیچ پروژه‌ای برای تولید داخل و جایگزینی واردات اجرا نخواهند کرد چرا که رقابت‌پذیر نخواهد بود؛ بنابراین، ما باید به دقت به نرخ تعادلی مبادله روبل در گذشته باز گردیم.

تهرانی‌ها برای وام ۱۰۰ میلیونی مدارک خود را آماده کنند
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: سامانه وام ودیعه مسکن بزودی باز خواهد شد، تهرانی‌ها مدارک خود را آماده کنند. خلیل محبت خواه در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد از ثبت نام ۶۰۶ هزار خانوار تهرانی جهت وام اجاره مسکن (ودیعه) طی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: از این تعداد، فقط ۹۰ هزار خانوار استان تهران موفق به دریافت وام مذکور شده اند. محبت خواه دلایل حذف متقاضیان را حائز شرایط نبودن، عدم مراجعه به بانک، سخت گیری بانک‌ها در مباحث تضامین بانکی یا سابقه مالکیت در تهران عنوان کرد. وی گفت: وام ودیعه مسکن در تهران به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است که در فصل نقل و انتقال‌های مسکن، خبر خوبی محسوب می‌شود.

فروش کیلویی نان راهی برای جلوگیری از کم فروشی
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان ایران گفت: فروش کیلویی نان به جای فروش عددی، به عنوان پیشنهادی برای مقابله با کم فروشی و بهبود کیفیت نان چند باری در کشور مطرح شده؛ اما هیچ گاه تا این اندازه جدی نبوده است. وی با بیان اینکه سال هاست فروش کیلویی نان در نانوایی‌های صنعتی اجرا می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، افزود: اجرای این طرح در نانوایی‌های سنتی در بالا بردن کیفیت نان و جلوگیری از تخلفات احتمالی بسیار مؤثر است. لزومیان با بیان اینکه دلیل جدی شدن اجرای طرح فروش کیلویی نان، اصلاح نظام یارانه و آزادسازی قیمت آرد است، تصریح کرد: آزادسازی قیمت آرد منجر به افزایش تخلفاتی مانند کم فروشی شده است که به زیان مصرف کننده است.

نرخ پست پیشتاز مطابق با تورم، ۴۰ درصد گران شد
عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با مدیرعامل شرکت پست، با تکذیب افزایش دو و سه برابری تعرفه‌های پستی، بیان کرد: طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مقرر شده که خدمات پایه پستی، عادی و سفارشی ۲۰ درصد برای مردم عادی، ۵۰ درصد برای حقوقی‌ها و دولتی‌ها افزایش یابد؛ خدمات غیرپایه، ویژه و پیشتاز نیز ۴۰ درصد، مطابق با تورم افزایش می‌یابد؛ زیرا تعرفه‌های پستی از سال ۱۳۹۸ تغییر نکرده بودند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۷۵
توی کشورهای غربی یک سری مجله و دانشگاه هست که شما پول بدهید شما را انیشتن زمان معرفی می کنند. این اردی هم که کم پول ملت ایران را نبرده. برای خودش سفارش رپورتاژ اگهی داده. دانشگاههای امریکا و کانادا و اروپا هم همین هستند. دانشجویان بین المللی با شهریه سنگین بالای صد هزار دلار در سال را انواع جایزه و نشان و دانشجوی سال معرفی می کنند ول حتی یک پاراگراف هم انگلیسی نمی توانند صحبت کنند چه برسد بنویسند. (دکترا حقوق از دانشگاه اسکاتلند!) . خلاصه این دانشجویان بین المللی از کشورهای جهان سوم که ایران هم زمان قبل و حالا هزاران می فرستد قلک پول این دانشگاهها هستند و بعد هم در برگشت عنوان دیپلمات هزاره و دکترای حقوقدان و معجزه هزاره و... می گیرند. ولی اگر واقعا بخواهند مانند یک دانش اموز امریکایی و کانادایی رقابت کنند و وارد دانشگاه بشوند حتی از در دانشگاههای معتبر امریکا و کانادا هم اجازه عبور ندارند مگر برای عکس گرفتن از دانشگاه!
سی سال پیش که رفتم کانادا با اینکه در ایران 5 سال بود که ماشین داشتم و راننده بودم ولی انقدر استاندارهای گرفتن گواهینامه در کانادا بالاو سخت بود که 9 ماه طول کشید تا بعد از سه بار رد شدن بالاخره گواهینامه بگیرم. انزمان هر کسی رد می شد زودتر از سه ماه بعد برای او نوبت جدید نمی زدند و باید کلی کلاس ومربی و اموزشگاه می رفت تا دوباره بتواند امتحان دهد. ولی در سالهای اخیر از برکت پول اقازاده های ایرانی و کره ای و تایوانی و چینی و حتی اخیرا هندی و ... فرودگاه کانادا که یپاده شوید هفته بعد می توانید امتحان رانندگی بدهید و فوری هم مانند اب خوردن به شما گواهینامه می دهند. به شما قول می دهم بسیاری از این رانندگان جدید بخصوص چینی ها که در خود چین فقط دو چرخه داشتند اگر بخواهند حتی در ایران امتحان رانندگی بدهند هیچ افسری وجدانا به انها گواهینامه نمی دهد. ولی چرا این چنین شده است. یک اقازاده چینی و ایران و... که وارد کانادا می شود فوری می خواهد ماشین صدهزار دلاری بخرد و شرط خرید ماشین داشتن گواهینامه هست. هر ماشین صد هزار دلاری 15 درصد یا 15 هزار دلار در بدو خرید بابت مالیات به جیب دولت کانادا می رود. بعد از ان هم بیست درصد مالیات درامد و سود شرکت ماشین سازی و نمایندگی فروش عوارض ورود دوباره به جیبت دولت کانادا می رود. و از همه جالبتر برای بیمه این ماشینها بخصوص اگر طرف دانشچو بین المللی باشد یا تجربه رانندگی نداشته باشد ماهیانه باید 500 تا 600 دلار بیمه ماشین بدهد و دیگر هزینه ها که همه درامد و مالیات شرکتهای کانادایی و دولت کانادا محسوب می شود مانند قیمت بنزین و روغن و.... بماند. حساب کنید که چرا اینجوری فرش قرمز برای پولدارها و اقازاده های جهان سوم پهن کردند! بخصوص دولت تردود تنها فکری که دارد این است که چگونه چرتکه بیاندازد و تحت عنوان حقوق بشر و ... اجازه ورود دهها هزار اقازاده و میلیونر و دانشجوی بین المللی جهان سوم را بدهد. خلاصه اینجوریهاست!
من پیشنهاد میکنم این دوست مبتکر ما اختراعش را به شرکت سایپا عرضه کند تا با حمایت انها اولین کشور تولید کننده خودرو پرنده ارزان قیمت اقتصادی ویژه مستضعفان بعد خودروی وارداتی ویژه مستضعفان شویم و به بنز سواران اروپایی که در ترافیک مانده اند دهن کجی کنیم
حالا این هلیکوپتر تو حوض خونه ساخته شده یا آشپزخونه؟
سازنده نسبتی با مخترع سامانه مستعان نداره؟
نتیجه عملکرد مسئولان در زندگی مردم نشان دهنده این واقعیت تلخ است که آنها فقط شعار حل مشکل اقتصادی کشور را دارند و با هر طرح و برنامه ای تورم و فشار به مردم را بیشتر می کنند جراحی اقتصادی که درد و رنج آن برای مردم و سود و منافع آن برای دولت است
جناب باهنر
آزمون و خطا کردید
و آزمایشگاه را هم منفجر کردید.
بیم آن می رود که با ادامه این آزمایش ها
کل شهر بر رو هوا


تو رو امام زمون بیدار شید.
از جمله خود شما
برو استراحت.برو به نوه نتیجه هات برس
کی بازنشست می شی.
به امید بازگشایی
سفارت ایالات متحده امریکا در تهران
وحضور شرکت های اروپایی و امریکایی در سراسر کشور

فقط در این حالت اقتصاد سر وسامان می گیرد.


آقایون 43 سال فرصت داشتند
ولی به جای فکر کشور بودن فکر خود و آقازاده ها ونوه ونتیجه های خود بودند
ونتیجه این شد که می بینیم.


زندگی عادی رؤیا شده.
اقا محسن. به حق پدر بزرگوار یکی از بنیانگذاران این مسایل و ابر چالش های غامض اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و سیاست خارجی و هسته ای و محیط زیست و.... بودند. می خواهید یک لیست کوتاه را ببینید»

در زمان دهه طلایی و تشویق بسیار قدرتمند پدر شما بود که سیستم شایسته سالاری علمی در دانشگاهها تبدیل به سیستم سهیمه سالاری و خودی سالاری شد

پدر شما بنیانگذار دانشگاه ازاد بود که هیچ نتیجه ای نداشت جز دادن مدارک فله ای و دکترا به دانش نیاموختگان پولی که نتیجه ان بی ارزش شدن مدرک دانشگاهی و علم در کشور شد که نتیجه ان بدنه مدیریتی بی دانش یا کم دانش موجود کشور هست

پدر شما از حامیان اصلی ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر بود که وقتی شما در اتاوا کانادا مشغول تحصیل بودید ایشان بسیار بر ادامه جنگ و حضور فرزندان خانواده های ایرانی در خاک عراق تاکید داشت

پدر شما از بنیانگذاران این هسته ای در کشور بود وقتی در عیان و در نماز جمعه فرمود که تمام چیزی که امت اسلامی نیاز دارد داشتن یک بمب اتمی است

پدر شما در دوران سازندگی اجازه حضور نیروهای امنیتی و نظامی را در ساختن! کشور که در واقع همان حضور در اقتصاد و سرمایه گذاری و پروژه و سود و رانت و... بود دادند

پدر شما شدیدا حامی سیاست غیر علمی و غیر کارشنانی اقای کرباسچی برای فروش قوانین ملی شهرسازی یک ملت بود که نتیجه ان فروش تراکم و قانون بود که در تهران اجرا شد و بعد با الگو شدن تهران برای همه شهرهای کشور و حتی روستاهای کشور این فاجعه زیست بومی را برای یک ملت بوجود اورد و برای همیشه زیست بوم و معماری ملت ایران را ویران کرد

پدر شما نقش بی بدیلی در اصلاح قانون اساسی به نفع کاست حاکمیت و غیر نظارت کردن ان انجام داد با این گمان که همیشه خودش و فرزندان و خانواده همه کاره این حاکمیت خواهند بود

لیست بسیار بلند است. فقط خواهشا سکوت کنید. مدیریت ناجور کنونی دلیلی بر منزه بودن شما نمی شود. کاش به همان اوتاوا که خدمت سربازی زمان جنگ خود را در انجا سپری کردید مهاجرت کنید و یک خانواده پر مدعا کمتر بهتر.
درود
خود پراید کم آدم می کشت
هلیکوپتر با موتور پراید هم دارند می سازند
سردار شریف:" بیش از 40 میلیون نفر از جمعیت کشور ما دفاع مقدس را به یاد ندارند..."

سردار!
سپاه را باور دارم اما لطفا بفرمایید آنان که به یاد دارند عملکردشان طی این سال ها چگونه بوده است ...روی سخنم مردم عادی نیست که آنان کم نگذاشتند...اگر جناحی و باندی نگاه نمی کنید بسیاری از شما و سایر مسئولان در عمل راه و منشی جز راه ومنش رزمندگان وخلوص و ساده زیستی آنان را داشته و دارید....اگر طی این سالها یکدهم انتقاد و گیری را که به پوشش و زلف و به قول شهید مطهری دگمه لباس. و مدل موی مردم داده اید به عملکرد خودتان و تمام مدیران و مسئولان می داشتید و امر به معروف و نهی از منکرتان ابتدا از شما صاحب منصبان شروع می شد،وضع امروز ایران این نبود که بقول وزیر کار انقلابی تان 90 درصد مردم مستحق یارانه باشند و.....
فعال سیاسی اصولگرا: اصلاح‌طلبان و پایداری ها علیه قالیباف متحد شدند) مویز برای حافظه خیلی خوبه مثل اینکه یادتون رفته تقریبا هیچ اصلاح طلب یا اصلاح طلب واقعی تایید صلاحیت نشد !!! ضمنا محض رضای خدا همه چیز را به اصلاح طلبا چسبوندید فقط پایداری جماعت را نچسبونید!!
پیش بینی کمبود بی‌سابقه «ال‌ان‌جی» در زمستان امسال در خارج) فقط رو ایران حساب نکنید ما به روسها قولها دادیم
سلام فرموده بودند فقط همان چهار قلم اجناسی که با ارز ۴۲۰۰ فقط گران می شوند پست پیشتاز جز کدام یک از آن چهار قلم است
نرخ پست پیشتاز مطابق با تورم، ۴۰ درصد گران شد) چی شده دستمزدها چهل درصد بالا رفته ؟!! سوخت گرون شده ؟!! برای ساختموناتون اجاره می پردازید ؟!! پس چرا اینقدر قیمتها را بالا بردید
مرکز آمار: نرخ بیکاری کاهش یافت) دوستان متوجه باشند اگر نرخ رشد واقعا چهاردهم درصدکم شده معنیش این نیست که بیکاری کم شده بلکه چهاردهم درصد و حتی نه باندازه یک درصد از سرعت افزایشش کم شده
پراید جهانی شد!!! نمیدونم چرا یاد اون دخترخانمی افتادم که در دوره جناب احمدی نژاد تو آشپزخونه ی خونه ش انرژی هسته ای تولید میکرد!!!!
محسن هاشمی:جراحی اقتصادی اخیر در دولت ابراهیم رییسی که با نام عبور از ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی انجام شده، حرکت بدیعی نیست و بار‌ها در طول ۳۵ سال گذشته، توسط دولت‌های قبلی انجام شده و باز همان آش و همان کاسه است.
خوب آقا محسن بالاخره این حضرات دکتر باید بتونن علمشون رو در حیطه عمل هم نشون بدن و ملت همیشه در صحنه هم بعنوان کالبد در خدمت اعتلای پیشرفت علم پزشکیست!!!
آقا نرخ پست پیشتاز هم 40 درصد اضافه شد مطابق با نرخ تورم ولی نرخ افزایش حقوق کارمندی همش روی هم 10 درصد، یعنی هنوز تورم به حقوق کارمندی نرسیده!.
سید حسن خمینی: ستاد سالگرد ارتحال امام فقط یک مراسم نمادین نیست و بیان قند مکرر است ...
خدا وکیلی اگر کسی معنی این جمله رو فهمید به ما هم حالی کنه!!!!
بلک هاوک ساخته
باهنر: ایران دیگر جای آزمون و خطا ندارد.
باهنر جان هنوز خیلی جا برای آزمون و خطا هست! اینقدر بخیل نباش مگه خودتون رو یادتون رفته؟!!! شما کاشتید ملت دارن میخورن بذار یه مدت هم اینا بکارن بازم ملت بخورن!!!!
چرا به حمله عراق می گید تهاجم حزب بعث؟ همین عراقی هایی که سنشون الان حدود ۵۰ تا ۶۰ سال هستن به ایران حمله کرده بودند و دستان اکثرشون آلوده به خون شهدای ماست. دوما عراق با حمایت همه جانبه شوروی به ایران حمله کرد چرا می فرمایید با حمایت همه جانبه آمریکا؟ کدوم یک از تسلیحات عراق آمریکایی بود؟؟؟ ولی بذارید برخی از تجهیزات روسی رو من بگم: انواع هواپیماهای میگ و سوخو، انواع تانک تی ۷۲ و تی ۶۲ و...، انواع اسلحه های روسی، انواع سیستم های پدافندی روسی مثل انواع موشک های سام ، انواع هلیکوپترهای روسی، انواع موشک های روسی. بیش از ۸۵ درصد تسلیحات عراق ها روسی بود.
مرکز آمار ایران: نرخ بیکاری کاهش یافت.
من حرفی ندارم ولی نمیدونم چرا اندازه گوشام داره عوض میشه!!!!
چرا میشود هرچقدر درهای مفسدین بسته شود می شود باید طرح وان هم اجراشود کسانی که پونصد برابر یک شخص برق مصرف میکنند باید بقیه را ازاد بدهند دوران بخور بخور قشر مفرح تمام شود
وزارت خانه هایی که مشکلات ساختمان‌ها رسیدگی می کنند لطفا به مشکل پروژه بازار میوه وتره بار شهریار هم رسیدگی فرمایید که چرا این پروژه که قرار بوده در سال 97 تمام شود ولی تا حال بلا تکلیف مانده ومسئولان شهری که قرارداد را امضا کرده اند چرا بی تفاوت هستند
تورم برای دولتی ها بالای 40 وبرای مردم 10 درصد. این یعنی عذالت !!!!!!!
اقای سخنگوی سپاه که مدعی هستی 40 میلیون نفر دفاع مقدس و ....را به یاد ندارند پس با اینهمه هزینه برای تورهای مناطق جنگی و ساختن مستندهای فراوان و فیلم های جنگی و سمینارها و همایش ها،شما جواب دهید چرا؟چون مبالغه بیش از حد و نادیده انگاشتن 3 نیروی ارتش و برنامه های سطح پایین و دور شدن شدید از اهدافی که در اول انقلاب تعریف شده بود و خلاصه نمایشی که باب میل مردم نیست طبیعی است که در اینمورد اقبالی نخواهید داشت اما در این میان هزینه های کلانی که در این موارد از جیب مردم خارج و به جیب عده ای خاص میرود را نادیده نگیرید چون مردم متوجه بسیاری از مسایل شده اند.
نرخ پست پیشتاز مطابق با تورم، ۴۰ درصد گران شد
پس چرا حقوق کارمندان با تورم همراه نکردید
اول سوال من این هست که زمان احمدی نژاد یارانه ها آزاد شد. دوباره این قصه یارانه از کجا اومد. دوم اینکه اگر این دولت به فکر مردم بود ب جام رو حسابی پیگیری می‌کرد تا به سرانجام برسه و قیمت دلار به تدریج کاهش پیدا بکنه و یارانه هم به این طریق ول بشه نه اینکه قیمت ها رو چهار برابر بکنن و کمر مردم رو از وسط دوتا بکنن
اول سوال من این هست که زمان احمدی نژاد یارانه ها آزاد شد. دوباره این قصه یارانه از کجا اومد. دوم اینکه اگر این دولت به فکر مردم بود ب جام رو حسابی پیگیری می‌کرد تا به سرانجام برسه و قیمت دلار به تدریج کاهش پیدا بکنه و یارانه هم به این طریق ول بشه نه اینکه قیمت ها رو چهار برابر بکنن و کمر مردم رو از وسط دوتا بکنن
فروش کیلویی نان راهی برای جلوگیری از کم فروشی!!!!!!!!!!!!دیگه باید خمیر نیم پز را بجای نان بخوریم زیرا هر روز از ذهن مسیولان تراوشات نادرست بیرون می ریزد.
رییس سازمان سینمایی بیجا کرده
محسن هاشمي : مشكل اقتصاد كشور با اين جراحي ها حل نمي شود !!
---------
درسته ! مشكل اقتصاد كشور كه هيچ ، مشكل اقتصاد خانواده هم با اين نوع جراحي حل نمي شود !!
-- ... آقا مرتضي ! ديگه نا شكري نكن ! يارانه ات كه شكر خدا درست شد و برقرار ، بحمد الله ١٠ درصد هم كه به حقوق بازنشستگي ات اضافه شد ! ديگه چي مي خواهي آقا مرتضي ؟ برو شكر خدا بكن و دعاي بارون !... باور بفرما خيلي ها هستند كه آرزو دارند موقعيت تو را داشته باشند ؟
-- صحيح مي فرماييد آقا صادق ! مشكل يارانه ام درست شد و اگر خدا بخواد قراره كه ماهي سيصد تومان به خودم و نيز عيال پرداخت بشه و بحمد الله والمنه ٦٠٠ تومان هم شد افزايش ١٠ درصد ! حقوقم .. خدا را صد هزار كرور مرتبه شكر .. اما ميدوني آقا صادق ، حالا كه خوب حساب و كتاب مي كنم ، مي بينم با اين افزايش دو برابري اجناس كه قيمت ها به فلك الافلاك رسيده ، و هر ساعت هم بالاتر ميره حقوقم با اجازه تون شده نصف ! ... اگر شش تومان دريافتي ام بود، انگار شده ٣ تومن ! ... باز هم خدا را شكر .. دلم خوشه آقا صادق كه نامم كبوتر حرمه !! ... دلم خوشه كه يارانه مي گيرم و ١٠ درصد به حقوقم اضافه شده ... خدا پدر عيال بيامرزه كه هر روز دلداريم ميده ، ميگه خدا كنه مريض نشيم ! ، خداكنه محتاج خلق و ما خلق نشيم !! ... خدا كنه دلمون خوش باشه ... چهار ستون بدنمون سالم باشه ، خداكنه دشمن شاد نشيم !! خدا كنه تا ١٢٠ سال سايه ات بالاي سرمون باشه !!ميگم طفلكي عيال !! ... خدا حفظش كنه ! .. خب آقا صادق شما چه طوري ، ابوي چه طوره ؟ !!
ادم فکر می کنه عقل ازاین مملکت رفته ! کم فروشی نان رو با وزن کردن میشد فهمید و جریمه کرد . الان نان رو نانوایی ها خوب پخت نمی کنن تا درسوخت صرفه جویی کنن و وزن بیشتر داشته باشه . اون رو چه جور کنترل میکنید !
تا سیاست جراحی نشود مشکل اقتصادی این مملکت حل نمی شود تا اسراییل و آمریکا محو نشوند مشکل اقتصادی این مملکت حل نمی شود
از فردا : پراید کوپتر ۱۱۱ . پراید کوپتر ۱۳۲ . پرایدکوپتر ۱۳۱. پراید کوپتر اس ای . پراید کوپتر دوگانه کارخانه. پراید کوپتر صبا. پراید کوپتر دید در شب و پراید کوپتر مجهز به ضد زره تاو...
اقای‌ قالیباف‌ واقعا از سرداران موفق و بی همتا‌ هستند‌ !
کارمند‌ و بازنشسته‌ مملکتش‌ سه سال‌ چهارسال‌ یکدست لباس‌ برای‌ خودشون‌ نمی توانند‌ تهیه بکنن ‌ ولی‌ جناب قالیبافشون‌ حاضر‌ نیستند‌ از پوشک ایرانی‌ برای‌ زیر بچشون‌ استفاده کنند‌ تشریف‌ می برند‌ از ترکیه‌ تهیه‌ میفرمایند‌ !
بچه‌ گل می زنید یا نه‌ میزان درکتون‌ همینقدره‌ !
اگر‌ بقیه‌ مسئولین‌ بقول شما‌ بهمین‌ اندازه‌ باشد‌ که‌ احتمالا‌ هست‌ !
وضع‌ ما از این هم بدتر‌ خواهد بود !
اگر نتوانند کم فروشی کنند از کیفیت نان کم خواهند کرد.
نان اگر کیلویی شد نانواها خمیر خالص تحویل مردم خواهتد داد
تابناک جون مادرت به این سوال پاسخ بگیر . چطوری هست که از ویزیت پزشک بگیر تا حقوق کارگرو هزینه پست 40 درصد گران میشه ولی حقوق بازنشسته 10 درصد ؟ بخدا برای 10 روز هم نمیرسه
جناب باهنر شما با راهکارتون رو در مجلس هفتم با طرح تثبیت قیمت‌ها اجرا کردین و حالا مدعی هستین که جراحی اقتصادی هرچند دیر شده ولی من موافقم. عامل دیر شدنش شماها بودین دیگه، لیدر اقتصاددان شما جناب مصباحی مقدم با ریاست حداد عادل، حالا همه موافق کاری شدین که قبلا مخالف بودین، این یعنی خودتون هم در آزمون و خطایی بسر میبرین که میگن جاش نیست. جل الخالق
مگه کسی هم از خانواده خرمدین مانده که فکر آبروی آن بیچاره ها را کنید .همه منقرض شدن بدبختها
مسئولان که میگفتن فقط ۴ کالا گران میشود!!!پست که برا خود دولته چرا گران شده؟؟!!پس مشخص شد مسئولان دروغ میگویند
نخبه ایرانی ...

کی میخواهید دست از این حرفها بردارید
مشکل اینه که ایشان کالبد شکافی جسد اقتصاد و مردم تلف شده زیر گرانی و تورم را جراحی میداند.
بابا این مردم زیر مشکلات شما جان دادند و داری نقش پزشک قانونی برای اهدای عضو آنها را بازی میکنی، بفهم.
اقای نخبه قبل از ساخت هر چیزی امنیت را اول باید مد نظر باشد؟؟؟؟ پراید روی زمین به اندازه یک موتور هم امنیت ندارد تا برسد روی هوا؟البته برای سرگرمی بد نیست؟
قبلا پراید و موتورش خیلی ها را آسمانی کرده و خیلی ها پرواز کردند اختراع جدیدی نیست که نخبه ایرانی بخواهد بکند !
فروش کیلویی نان یعنی افتضاح کردن کیفیت نان

نان را خمیر و ناپخته میده دست مشتری تا هم وزنش زیاد باشه هم گاز کمتر مصرف کنه ، مسولین ما به همین اندازه میفهمند
مملکت بی دروپیکر و بهشت اقازاده ها
آینه چون نقش توبنمودراست خودشکن آئینه شکستن خطاست
آقای هاشمی همه آگاهان میدانندکه‌مشکل اقتصادی مابااین طرفند هاحل‌نمیشودباجراحی وپول پاشی وبگیروببند بهترنمیشود
بلکه‌بدترمیشود‌مشکل اقتصادی ما باکناررفتن مدیران اقتصادی
که امتحان خودراداده اند وجایکزینی آنهاباافرادی آکاه ودلسوز وباتحربه وتعامل بادنیای پیشرفته وثروتمند ببینیدتمام کشورهای اسلامی که نفت وگازوذخائرخدادادی دارندرندگی کاملاًمرفهی دارندماهم میتوانیم اگربخواهیم
اقتصاد وقتی حل می شود که مفهوم ایجاد نقدینگی و گردش نقدینگی و سایه پول و اصل پول بدرستی توسط اقتصادان ها درک شود که بعضا دیده می شود که درک درستی از آن توسط اقتصاددان های حتی مطرح انجام نمی شود و بصورت جابجا تحلیل می شود
برای همه پیش آمده که در مقابل دو آینه روبروی هم ایستاده و بینهایت از تصاویر مجازی خود را در آینه مشاهده کرده ایم
همین موضوع در نقدینگی و سایه پول هم وجود دارد
بانک ها یک پول حقیقی را از مردم دریافت و به ازای پول حقیقی سودی را به مردم می دهند که در درست بودن آن شک و تردید وجود دارد و بر اساس تورم جامعه مشخص نیست منفعت است یا ضرر و یا حلال است و یا حرام
اما همین پول نقدی که بانک از مردم دریافت کرده است را وام می دهد و خود کسب سود می کند که بیشتر از سودی است که به سپرده ها می دهد و اما داستان به اینجا ختم نمی شود و تازه داستان شروع می شود و سایه ای از پولی که بصورت وام به مردم می دهد برای بانک ها ایجاد می شود که الکترونیکی شدن فعالیت ها آنرا تشدید می کند و بانک از سایه پولی که وام داده است هم سود کسب می کند و مجددا از سایه سایه اول کسب سود و شبیه داستان آینه روبروی هم از سایه های پول سود کسب می کند
حالا حجم این نقدینگی که وارد بانک می شود و شبه پولی که بانک ها در دست مردم دارند یک حساب و کتاب ویژه و تخصصی می خواهد که دقیق و حساب شده باشد
کشورهای پیشرفته به این داستان پی برده و فهمیده اند چاره ای جز قبول و پذیرش آنرا ندارند و لذا برای آن راه حل اندیشیده اند و چاره آنرا در کاهش سودهای بانکی در حد ۱ و دو درصد و بصورت کاملا کنترل شده قرار داده اند تا بتوانند تا حد ممکن از بحران های ناشی از حجم نقدینگی کنترل نشده توسط بانک ها جلوگیری کنند

اما در ایران تکلیف نا مشخص و سیاست درستی برای آن وجود ندارد و برخی ها هم دنبال دستان اسلامی کردن بانک ها هستند که متاسفانه در دین هم برخی ها مفهوم دین را نفهمیده اند و گمان می کنند که خداوند متعال در قرآن یک بسته جامع اقتصادی را نازل کرده است درحالیکه خداوند متعال فقط مواردی را نازل کرده است که برای تکمیل دین است نه تکمیل اقتصاد و امورات مادی ما و اگر هم مواردی را اشاره کرده است برای درک مفاهیم و روشن شدن مسیر معنویت است که در قالب الزامات و توصیه ها آمده است و شبیه قانونی است که تنها و تنها تکیه بر درست بودن از لحاظ معنوی دارد نه مادی
موتور پراید طراحیش مال فورد امریکاست مرگ بر امریکا
از نخبه ملولم و انسانم آرزوست
یک زمانی حجم تراول چک های انبوهی که در دست مردم بود و پشتوانه پول فیزیکی نداشت را عامل حجم بالای نقدینگی و تورم می دانستند و آنرا کاهش می دادند اما با الکترونیکی شدن فعالیت های بانکی عملا پولی رد و بدل نمی شود و تراول های بانکی جای خود را به ارقامی دادند که در شبکه های کامپیوتری و موبایل ها رد و بدل می شوند و سایه هایی از پول را ایجاد کرده اند که بر عکس تراول چک ها کنترل ناپذیر هستند و چون سود بانکی بالا است باعث حجم افسارگسیخته نقدینگی و تورم شده است
تراول های بانکی و حواله های بانکی قابل حذف و کاهش بود اما پول الکترونیکی و جریان داده ها در شبکه های کامپیوتری قابلیت حذف و کاهش را ندارند و تنها راه کنترل نقدینگی در کاهش سود بانکی است و البته این موضوع به ضرر بانک ها تمام نمی شود چون چندین برابر از سایه های پول سود کسب می کنند و اگر مردم از سپرده های خود که پول حقیقی است حداکثر سود مثلا ۱۶ درصد بلند مدت می گیرند بانک ها با استفاده از سایه های پول و پول مجازی ایجاد شده از پول حقیقی چندین برابر آن کسب سود کسب می کنند و به عبارتی تبدیل به بنگاه های پول جمع کنی تو در تویی شده اند که گوی رقابت را از شرکت های تولیدی و خدماتی ربوده اند

چون همواره پولی از بانک ها خارج نمی شود و این ارقام هستند که در شبکه های کامپیوتری به جای پول جابجا و بدلیل سود بانکی بالا و ایجاد پول مجازی و سایه های پول بر حجم آنها افزوده می شود و تنها راه حل جلوگیری از حجم نقدینگی و تورم کاهش سود بانکی است و هر کس مدعی این باشد که از راهی غیر از کاهش سود بانکی قادر به کنترل نقدینگی است مشخص است با وجود بانک های خصوصی از مفهوم پول و اقتصاد درک درستی ندارد
به این نخبه بفرمایید که پراید کم تلفات گرفته که حالا هلیکوپترش را ساختی .
هلیکوپتر ها هزاران نکته دارد . آقایان دنبال اختراع مجدد چرخ نباشند .
چگونه تورم برای افزایش قیمت خدمات پستی 40 درصد محاسبه می شود ولی برای افزایش حقوق کارکنان 10 درصد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ما جدای از چاپ پول بدون پشتوانه در بانک مرکزی که هم از منظر انسانی و هم از منظر شرعی کار درستی نیست و باعث لطمه به اعتبار کشور به خصوص نظام پولی و اقتصاد می شود مشکل حجم کنترل نشده نقدینگی هم داریم که بدلیل عدم استراتزی درست در موضوع بانک ها وجود دارد
بعد از چهل سال هنوز هم در دولت یا متوجه آن نیستند و سواد آنرا ندارند و یا بدلیل منافع شخصی و گروهی حاضر به اصلاح آن نیستند و نمی فهمند که سود بانکی در بانک ها و وجود شبه پول باعث افزایش حجم نقدینگی شده است که فشار آن به مردم می آورد و باید این نقدینگی را با کاهش سود بانکی کاهش داد
چون بهر حال پول مجازی در بانک ها وجود دارد و انکار ناپذیر و کنترل آن آسان نیست اما کاهش سود بانکی را می توان با ساز و کار درست کاهش داد و طبیعتاْ ابتدای هر تغییر بحرانهایی را بهمراه دارد اما نکته مهم این است که اگر اقدام بر اساس مطالعه و تجربه درست دیگر کشورها باشد نگرانی وجود ندارد و بحران ها موقت و گذارا خواهد بود
میشه حسن آقا لطف کنن بگن قندش کجاست؟
حال بد جامعه به خاطر این هست که تورم عاملی و بهانه ای شده برای ربا خواری ، کم فروشی ، گران فروشی
متاسفانه کسی که جنسش را گران نمی فروخت به خاطر تورم دست به این کار میزند
کسی که سود از قرض دادن پول نمیگرفت امروز سود را می گیرد
کسی که کم فروشی نمی کرد امروز اهمیتش برایش کمتر شده ....
کسی که با برنامه ریزی و پس انداز ثروتند می شد امروزه اگر چشمش را به گران فروشی ببندد چند شبه راه یکساله را می رود
مردم حتی معتقد رو کاری کرده که سردرگم هستن و نمی دونن سود بگیرن نگیرن ، با این قیمت بفروشند یا نفروشند ...
به نظر می رسد جنگ اقتصادی امروزه ایمان مردم رو نشونه گرفته که کاملا خطرناک هست
تولید نان و ارائه به مشتری بصورت کیلویی نظرو پیشنهاد خوبی است ولی باید این موضوع راهم در نظر داشته باشیم شخص متخلف اگرواقعا هدف گریز از قانون باشد خوب می تواند ترازو را دست کاری کند .همیشه راه های گریز و دور زدن قانون بسیار است .اگه کسی بخواد خلاف کنه راهشو هم پیدا می کنه .
جناب هاشمی اینکه مشکل اقتصادی با این اقدامات آقای رئیسی حل نمی شود کاملاً درست است چرا که شاهد بودیم در زمان ریاست جمهوری پدر مرحومتان آقای هاشمی رفسنجانی ، احمدی نژاد و روحانی نیز همین اقدامات صورت گرفت و نتیجه ای حاصل نشد فقط در طول دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی بود که اصلاحات و اقدامات موثری صورت پذیرفت که با بحران سازی عده ای معلوم الحال این اقدامات بعد از اتمام دوره ریاست جمهوری ایشان ادامه پیدا نکردید جراحی اقتصادی با حذف بودجه های میلیاردی برخی سازمانها و نهادها و افراد و نیز کوتاه نمودن دست رانت خواران و و دزدان از بیت المال کاملاً قابل حل است ولی اراده ای بر این کار وجود ندارد
نرخ پست پیشتاز مطابق با تورم، ۴۰ درصد گران شد.


خوب با این حساب که حقوق کارمند 10 درصد رشد کرده قدرت خرید این قشر 30 درصد کاهش یافته است.
خوب من تمام جنگ را به خاطر دارم زیرا 28 ماه در بدترین مناطق خنگی از شرهانی گرفته تا جزیره مجنون از گیلن غرب تا نفت شهر در .... خوب این همه دوستانم شهید و مجروح شدن کلی سختی کشیدم الان تمام قدرت دست اقازادها و افراد نالایق است . الان ابادن شهری که در جنگ سختی زیادی کشید و الان احتیاج به کمک دارد مسولان به جای دلسوزی و کمک به مردم ابادن نیروهای یگان مخصوص را برای زدن مردم داغدار میفرستند
خیلی جالبه همه چی بر اساس تورم افزایش پیدا می کنه الا حقوق.
قابل توجه کسانی که به دنبال حل مشکل و مساله نیستند
بلکه صورت مساله را عوض می کنند
همين الان در سطح شهر و کنار جاده ها کلی ترازو و باسکول دم دست میوه فروشها و ... هست که دستکاری شدند و وزن صحیح را نشان نمی دهند
اگر قراره واقعا نظارت کنيد
به وضع موجود نظارت داشته باشيد
وقتی من نون را هم تو مغازه وزن کنم و بعدش بیارم خونه يا ببرم مغازه کناریش ببینم يک چيز دیگه در میاد و به 124 زنگ بزنم و ايشون هم آگاهانه جواب سربالا بدهد يا پيگيری نکند چه فرقی داره که نون کيلویی باشه يا ...؟
مگه روش الان چه ايرادی داره؟
همي« الان هم وزن چونه و وزن نون بايد معلوم باشه
تو تقريبا يکی دو سال اخیر همه ارگانهای نظارتی خبر داشتند که نانوايي ها تا 30% از وزن چونه و نون را کم کردند
بارها مردم گزارش دادند
چه کار کردید؟
حالا هم بارها مردم گزارش بدهند که اینها ترازوهایشان دستکاری شده است
شماها قراره چه کار کنيد؟
آقای رضا قهرمانی نخبه عزیز کاشکی جای بالگرد با موتور پراید میرفتی یک موتور جدید می ساختی و یک بدنه جدید از اسم این پراید هم مردم بدشان آمده حالا باید منتظر باشیم بعد از این 3 مدل مینی بوس و اتوبوس و کامیون و هواپیما و بالگرد هم که شما زحمتش راکشیدی به بازار عرضه بشود. لطف کن استعدادت را جای دیگر هزینه کن ماشین برقی موتور سیکلت برقی یک کار دیگه بجز با پراید.
ساخت بالگرد سبک دو نفره با موتور پراید توسط نخبه ایرانی!
جناب محسن خان بابای خدابیامرزت چنان بلایی سر اقتصاد این مملکت آورد که جراحی که هیچی اگه کل اعضای این بدن هم پیوند بخوره فایده نداره. شاهکاری که پدر گرامیتون انجام داد در کل تاریخ ایران بی سابقه بود و الحق و الانصاف چنان دماری از این اقتصاد درآورد و چنان ویرانی ایجاد کرد که اگر تمام دریافت کنندگان نوبل اقتصاد هم جمع شوند، قادر به درست کردنش نیستند و از این بابت واقعا پدرتون رکوددار گینس هستن و تا ابد هیچکس این رکورد رو نخواهد شکست. بس کن عزیز من. حرف زدن بلد نیستی حرف نزدن که بلدی. نمک رو زخم مردم نپاش بیشتر. تو و خاندانت دیگه چه بلای اقتصادی مونده که سر این مردم نیاورده باشین؟ پس ساکت شو لطفا
سالها است نانوایان و سایر اصناف که اقلام یارانه ای مثل شیر و آرد و پتروشیمی ها و نیرو و غیره در دست دارند دستشان در حیب مردم است.
چه اخبارهای خوبی! فکر کنم آخرالزمان نزدیکه
شخصی که حتی تصور کند با موتور پراید می توان هلی کوپتر ساخت، یا وسیله های که به هر ترتیب 1تا 2 متر از زمین بلند شود، هلی کوپتر است، با عرض پوزش عقب افتاده است نه نخبه! از ابتدای انقلاب چنین نوابغی با چنین ادعا های وجود داشته اند و چه بسا امتیازات و کمک های مالی هم دریافت کرده اند ولی حاصل کار؟ اشخاصی با ادعای ساختن هلی کوپتر با استفاده از پنکه سقفی، ساختن هلی کوپتر با استفاده از موتور سه چرخه(یا به قول اصفهانی های عزیز سه پا چی)، ساخت خوردوی آب سوز! لامبورگینی داخلی با هزینه یک میلیارد تومان! و کرونا یاب مستعان 110 از این جمله اند!
چطور افزایش حقوق معادل تورم باعث تورم بیشتر میشود ولی افزایش چند برابری خدمات دولت باعث تورم نیست؟
"نرخ پست پیشتاز مطابق با تورم، ۴۰ درصد گران شد"اما همچنان حقوق کارمندان 10 درصد افزایش یافته است، شرمندگی برای دولت و مسئولین نظام ، این کار مصداق ظلم مضاعف به کارمندان است،
اون 2 متر پرواز رو خود پراید هم انجام میده، هلکوپتر ساختن نمیخواست

حالا پول مملکت رو میخواد بکشه بالا، چه میشه کرد
آقای رییس سازمان سینمایی: خیلی مسخره و مشمئز کننده عمل میکنید.

آقای وزیر ارتباطات چه جوری است که شما تورم را 40 درصد میشناسید ولی بقیه ارکان دولت ان را قبول ندارند و ارائه مستندات مبنی بر 40 درصد را از طرف دشمنان اسلام می دانند.؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی