بازدید 23263
مرور روزنامه‌های چهارشنبه یکم دی ماه

نگران‌کننده‌ترین بخش بودجه ۱۴۰۱/خوشا به غیرتتان آقایان چپ و راستی/!جنبش معلمان؛ فرصت یا تهدید

یارانه بنزین برای همه ایرانیان، استراتژی‌های اشتباه در مسیر احقاق حقوق معلمان، پیگرد قضایی در انتظار لاریجانی؟ جدال چپ و راست در بستر اصلاحات، بازگشت دوجانبه به برجام بهترین گزینه، رشد ۳/۳ درصدی اقتصاد در شش ماهه نخست امسال، چالش اصلاح طلبان؛ نگاه توامان به جامعه و قدرت، دفاع مستحکم از جزایر، اوکراین میدان جنگ سرد جدید، ۱۳ میلیون جوان در صف ازدواج! و کسب‌وکار‌ها چشم انتظار وین، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۰۹۴۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۸ 22 December 2021

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز چهارشنبه یکم دی ماه در حالی در اولین روز زمستان چاپ و منتشر شد که جزییات طرح جدید دولت درباره بنزین، قابلیت تعقیب قضایی نامه رد صلاحیت علی لاریجانی و تشکیل ۱۲۵۰ پرونده قضایی برای سودجویی ۱۰ میلیارد دلاری از ارز ۴۲۰۰ تومانی در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛

نگران‌کننده‌ترین بخش بودجه ۱۴۰۱

فرشاد مومنی اقتصاددان طی یادداشتی در شماره امروز آرمان ملی با عنوان نگران‌کننده‌ترین بخش بودجه ۱۴۰۱ نوشت: بودجه سال ۱۴۰۱ دارای چالش‌های کاهش چشمگیر شفافیت، افزایش غیرمتعارف مالیات‌ستانی بدون تمرکز و توجه بایسته به فعالیت‌های غیرمولد، بناکردن فشار‌های شدید جدید به بخش‌های مولد و عامه مردم، کسری بودجه پنهانی بسیار فراتر از استاندارد‌های متعارف، بهمن هزینه‌های پرسنلی، کاهش مسئولیت‌پذیری دولت، بحران شدت‌بخشی به رکود همراه با اراده خطرناک به شدت بخشی به تورم که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نگران‌کننده‌ترین قسمت بودجه به شمار می‌رود، است. به صورت بالقوه بودجه سال ۱۴۰۱ تورم زا است. مهم‌ترین مأموریت سطح کلان دولت ثبات‌بخشی است. اگر ثبات در سطح کلان وجود داشته باشد امکان اجتناب از نقش‌های ناامن‌ساز بودجه، نقش‌های خلق‌کننده بی‌ثباتی بودجه و جرأت انتخاب دادن به بازیگران برای حرکت به سمت توسعه می‌توانیم برخوردار شویم. در چارچوب‌های سطح کلان دولت به یک‌نهاد تنظیم‌گر ثبات تبدیل می‌شود تا اهداف کلان اقتصادی را محقق کند. در استاندار‌های تحلیل‌های سطح کلان ارزیابی‌ها باید بر محور میزان قابلیت استفاده از بودجه برای رسیدن به اهداف سطح کلان مورداستفاده قرار بگیرد. این در حالی است که دولت سیزدهم از چنین رویکردی پیروی نمی‌کند.

خوشا به غیرت تان آقایان چپ و راستی!

منصور مظفری طی یادداشتی در شماره امروز آفتاب یزد با عنوان خوشا به غیرتتان آقایان چپ و راستی! نوشت: یکی از مشکلات عمده و بزرگ سیاسیون ایرانی آن است که تصور می‌کنند مردم به شدت پیگیر اخبار پیرامون آن‌ها هستند. در حالی که اصلا و ابدا چنین نیست؛ علی الخصوص حالا که شرایط اقتصادی و معیشتی جامعه با توجه به دستپخت این آقایان رو به افول است!‌ای کاش می‌شد رسانه‌ها و فعالان این حوزه در مطالبی مشترک به سمع و نظر این عزیزان می‌رساندند که دعوا‌های واقعی و غیر واقعی آنان و تز‌های آب دوغ خیاری شان به معنای واقعی کلمه برای مردم محلی از اعراب ندارد و لاغیر!


برای نمونه، مثال عرض می‌کنم نه به واسطه مهم بودن آن؛ در مورد دعوای علی لاریجانی و شورای نگهبان در خصوص بررسی صلاحیت وی اگر همین الان به میدان ولیعصر (عج) تهران بروید و جلوی ۱۰۰ نفر از مردم عادی را گرفته، بپرسید نظرشان در مورد این موضوع چیست یقینا ۹۹ نفر از آنان اصلا نمی‌دانند ماجرا چیست و آن یک نفر هم که موضوع دعوا را دنبال کرده بدین خاطر بوده تا دقیقا متوجه شود نزدیکان علی لاریجانی در کجای اروپا و آمریکا زندگی می‌کنند و یا چقدر این خانواده سفر‌های فرنگی می‌روند!


البته اشتباه نشود؛ مدعای من به معنی سیاسی و خبری نبودن مردم ایران نیست. اتفاقا جامعه ما بیش از نُرم دنیا اخبار را رصد می‌کنند و موشکافانه‌تر از سایر مردم گیتی به تحلیل‌های سیاسی می‌پردازند. برای نمونه قطعا برای یک هلندی عجیب خواهد بود که یک ایرانی اینقدر در تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی پیگیر اخبار است و حتی در گعده‌های خانوادگی و دوستانه بالای منبر می‌رود و مباحث سیاسی از خلقت بشر تاکنون را تحلیل و بررسی می‌کند!


لیکن این پیگیری به معنی جذاب بودن درافشانی‌های اهالی سیاست و جدل‌های آنان نیست. اگر از دل این کل کل‌های رایج (البته آن‌هایی که نمایشی و فرمالیته نیست، زیرا غالب سیاسیون ایرانی با یکدیگر فامیل هستند) نکته‌ای افشا شود از آن پستو‌ها سپس ماجرا متفاوت بوده و داستان تا حدودی پیگیری می‌شود.


به واقع باید گفت در جریان جدل لاریجانی و یک نهاد حاکمیتی این حجم از نظر، تذکر، بیانیه و نطق از جانب سیاسیون اولا مضحک است و ثانیا نشان دهنده فاصله معنادار دغدغه‌های کف جامعه و سیاسیون کاسب مسلک و پرت!
در وصف این شکاف همین بس در روزی که اصلاح طلبان و اصولگرایان بر سر لاریجانی در حال یقه درانی هستند روزنامه خراسان گزارش داده که دخترکان جوان کشورمان برای خرید موبایل، تامین جهیزیه، پرداخت بدهی و ... مو‌های خود را به فروش می‌رسانند. خوشا به غیرت تان آقایان چپ و راستی!

جنبش معلمان؛ فرصت یا تهدید

رضا قاسم‌پور، فعال فرهنگی طی یادداشتی در شماره امروز روزنامه مستقل نوشت: در سی سال و اندی سابقه خدمت در آموزش و پرورش در قالب معلم خبرنگار؛ جلسه‌ای چالشی و به دور از تعارفات نخ‌نمای رایج، مثل جلسه شورای دبیران شهیدستان کرج ندیده بودم.
در مدارس ما اکثر جلسات شورای دبیران تشریفاتی، آبکی و فرمالیته برگزار می‌گردد. مهمترین مسائل مطروحه در شورای معلمان مدارس کشور معمولا تاکید بر جدی گرفتن مسائل آموزشی و تربیتی دانش آموزان مساله دار، کنترل حضور و غیاب آن‌ها، نوشتن لیست نمرات با خودکار مشکی و از این دست مسائل کلیشه‌ای و تکراری می‌باشد.
حتی در بیست و چند سال تدریس، هرگز ندیدم نماینده دبیران به طور جدی، مشارکتی، رقابتی و آزادانه انتخاب گردد.
نماینده معلمان معمولا کسی است که قبل از جلسه با مدیریت هماهنگ بوده و در جلسه معلمان با یک صلوات تشریفاتی و انتخابات فرمالیته ختم به خیر می‌شود؛ و البته این داستان ساری و جاری در اکثر مدارس دولتی کشور است.
امروز جهت هم اندیشی با همکاران در خصوص مسائل روزِ آموزش و پرورش از رتبه بندی گرفته تا مقوله چرایی و چگونگی برگزاری حضوری امتحانات و همچنین استماع دغدغه‌ها، انتقادات و پیشنهادهای همکاران در جهت بهبود امورات حوزه تعلیم و تربیت، نشستی دو ساعته و چالشی برگزار گردید.


اکثر همکارانی که شروع به صحبت می‌نمودند شعله‌های تند انتقاد و نفرت از مسئولین تصمیم‌گیر در خصوص توهین به شعور معلمان در سریال n قسمتی رتبه بندی (بخوانید حقه‌بندی_سرهم‌بندی...) فوران کرده زبانه می‌کشید.
از منظر معلمانِ حق طلب، حس تبعیض زجرآورتر از خود تبعیض‌های نارواست و بنظر می‌رسد کاسه صبر معلمان در حال لبریز شدن می‌باشد. اکثر همکارانی که در روز‌های عادی بسیار صبور و آرام بودند در جلسه شورای دبیران، چون گوی آتش ناآرام، هیجانی و مطالبه‌گر ظاهر می‌شدند.
به نظرم اگر در کوتاه مدت جوابی اقناعی بر مطالبات متراکم و به حق فرهنگیان داده نشود احتمالا روز‌های متلاطم و پرچالشی را شاهد خواهیم بود.
البته مطالبه‌گری مستمر، تدریجی و از مجاری قانونی خواسته‌های معلمان، حلقه گمشده قاطبه فرهنگیان در درازنای تاریخ آموزش و پرورش ماست.
فکر می‌کنم برای درک عمق عصبانیت و استیلای جو ناامیدی بر جامعه معلمان در پیگیری مسائل منزلتی و معیشتی و همچنین اصول مغفولی، چون اصل ۳۰/ آموزش رایگان تا دیپلم؛ خوانش اظهارنظر‌های غیرکارشناسی، تنزیلی و تحقیرآمیز دکتر منادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس انقلابی به تنهایی کافی باشد.
منادی تیر ۱۴۰۰
حقوق معلمان با رتبه بندی به هیات علمی دانشگاه می‌رسد (حداقل ۱۷ میلیون)
منادی مهر ۱۴۰۰:
حقوق معلمان با رتبه بندی حداقل ۱۱میلیون می‌شود
منادی آبان ۱۴۰۰ در مجلس و شبکه آموزش:
حقوق معلمان با رتبه بندی ۷ الی۸ میلیون تومان افزایش می‌یابد
منادی اوایل آذر ۱۴۰۰ در مجلس و شبکه خبر:
حقوق معلمان با رتبه بندی بین ۴ تا ۵ میلیون تومان افزایش می‌یابد
منادی اواسط آذر ۱۴۰۰ در مجلس:
حقوق معلمان با رتبه بندی ۲ تا سه میلیون افزایش می‌یابد
منادی آخر آذر ۱۴۰۰ شبکه تبریز:
حقوق معلمان با رتبه بندی ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومن افزایش دارد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴۰
خیلی بی انصافیه .
کل بودجه سال آینده بر اساس جیب خالی مردم تنظیم شده .
از جیب مردم به جیب دولت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
تاخیر در تسویه بدهی بزرگ دولت به صندوق تامین اجتماعی

همچنان موجبات فقر و رنج و گرفتاری های متعدد بزرگ بازنشستگان تامین اجتماعی را بدنبال دارد

واقعا چگونه میتوان این حجم از تبعیض و بی توجهی و ظلم به آنها را دید و اقدامی نکرد !!!؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
لایحه رتبه بندی
یا
لایحه خالی بندی
خوشبختانه قیمت ساندیس و کیک در سال آینده هیچ افزایشی نخواهد داشت .
جنبش معلمان نشان داد هیچ کس نمیتواند در مقابل حق بایستد .
حق همیشه پیروز است .
معلمان اولین کسانی بودند که قدرت واقعی مردم را به مجلس و دولت نشان دادند
دقیقا مثل سالهای قبل اول از حرف و حدیث و شایعه شروع شد و ناگهان گرانی بنزین ...............

ما با این روش نخ نمای دولت آشناییم
انفجار قیمت ها و بزرگترین تورم تاریخ کشور را بزودی تجربه میکنیم.

دولت رییسی هیچ برنامه اقتصادی جز گران کردن نداشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
کجا رفت آنهمه تهمت و افترا به دولت روحانی ؟

که مسولان فعلی می گفتند : ۸۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور و مردم
بخاطر ناکارامدی دولت روحانی است
و تنها ۲۰ درصد به تحریم های جهانی ربط دارد !!؟؟؟

خوب چه شد ؟

چرا در ۴ ماهه گذشته

نتوانستید حداقل جلوی سرعت افزایش تورم و گرانی را بگیرید ؟
با این طرح تحول اقتصادی دولت بزودی قدرت اول اقتصادی جهان در کویر لوت و دشت مغان خواهیم شد !؟؟؟؟؟
از قرار معلوم اقتصاد کشور دوباره به دست یاران محمود احمدی نژاد و محمودی ها افتاد.

دقیقا مانند سال ۱۳۸۸ دولت با زیرکی اول چندرغاز به یارانه اضافه میکنه بعدش دیگه معلومه چی میخاد بشه

نه اصولگرا نه اصلاحطلب ، هیچکدام برای مردم خیر نداشتند
اونهایی که در ایران اقتصاد خوانده اند از زیر مجموعه های رشته های انسانی که وامانده های رشته های خوب ریاضی و تجربی بودند، هستند، حالا شما بین اونها بیا اقتصاددانهایی را انتخاب کن که یا سر کلاس به واسطه مسوولیتی که در دولت و یا نهادهای شبه دولتی داشتند حاضر نبودند و یا اینکه از همون اول دنبال کار سیاسی بودند ( اصلن علاقه به درس و دانش ندا شتند) و اهداف حزبشان را دنبال می کردند ،حالا دارند برنامه اقتصلدی مینویسند،این مطلب را که نوشتم، اسکرین شات میگیرم، سال بعد این موفع دوباره مینوسیم ، فقط افعال را عوض میکنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
مدعی = فقط سال بعد که خواستی دوباره این مطلبو بنویسی غلط املایی نداشته باش...امثال تو فقط لب و دهنینو ..میزنین...(برنامه اقتصلدی)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
وقتی که گرفتن مدارک دکترا در رشته های مهم مدیریت و اقتصاد و علوم سیاسی

حدود ۹۰ درصد در اختیار مسولانی است که اصلا استعداد و علاقه و وقتی برای شرکت در کلاسهای دانشگاهی ندارند

دیگر نباید انتطار داشته باشید که اینها برایمان معجزه کنند !؟

متاسفانه این مسولان فقط بدنبال اخذ عنوان دکترا در پیشوند نامشان برای گرفتن مقامهای حساس تر بوده اند و بس !!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
احسنت. اینها سر کلاس هم نرفته اند چون خواهی نخواهی ادم از حرف های استاد دو‌تا کلمه اقتصاد یاد می گیره
ظاهرا محمود رد صلاحیت شده بود ولی بدنه دولت رییسی از محمودی ها تشکیل شده
محمود هنوز زنده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
هر روز یک معجزه می بینیم.
ما هنوز نمیدانیم دولت چندتا سخنگو داره :

_ وزیر اقتصاد یه چیز میگه
_ معاون اقتصادی رییس جمهور چیز دیگه ای میگه
_ رییس سازمان برنامه و بودجه یه حرف دیگه میزنه
_ نماینده مجلس که ربطی به دولت نداره حرف همه رو تکذیب میکنه
_ رییس دفتر رییس جمهور حرف نماینده مجلس رو تکذیب میکنه
_ مشاور رییس جمهور فقط حرف میزنه
_ وزیر کشور حرفهای همه را رد میکنه
_ وزیر نفت چندجور حرف میزنه
_ مدیرمسئول روزنامه کیهان افاضات میکنه
_ پدر همسر رییس جمهور ( علم الهدی ) سخنرانی میکنه
_ وزیر ارشاد کلا حرف میزنه
_ راننده وزیر هم جدیدا حرف میزنه !!!!!
.....
....
.
و رییس جمهور اصلا حرف نمیزنه فقط نگاه میکنه ببینه کدوم حرف به دلش می شینه میگه همین اجرا بشه !!!!؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
وقتی که برای اتخاذ یک تصمیم ساده داخلی ،
در مورد برگ سبز مالکیت خودرو ، دوسال است که هنوز
سه قوه نتوانستند
یک هماهنگی و دستور یگانه بگیرند !!!؟

چطور انتطار داریم تا در مورد برجام و تصویب اف ای تی اف و
جراحی بزرگ اقتصادی ووووو

بتوانند تصمیم گیری واحد و قابل اجرا بگیرند ؟؟؟؟
بودجه 1401 می گوید که درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی به کجا می رود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
صدا و سیما و نهاد های مذهبی
سهمیه بندی بنزین براساس کد ملی تعداد افراد خانوار ایده خوبی است
ولی نه اینکه به هر کد ملی در ماه ۵ لیتر تعلق بگیره.
با این آشغالای ساخت داخل باید به هر نفر حداقل ۳۰ لیتر در ماه بنزین بدن
مطمئنم حتی آقای رییسی هم فکرشو نمیکرد اوضاع اقتصاد کشور تا این حد خراب باشه
همه افتضاحات سیاسی و اقتصادی چهل سال گذشته یکجا ، الان روی دوش رییسی داره سنگینی میکنه

امیدواریم در این راه موفق و سربلند باشند ایشان.
پاسخ ها
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
اخوی‌ کسیکه‌ میخواد‌ بعنوان‌ رئیس‌جمهور‌ وارد‌ عرصه‌ اجرایی‌ کشور‌ بشه‌ باید‌ بر اوضاع اقتصادی‌ جهان‌ کاملا‌ اشراف‌ اطلاعاتی‌ داشته باشه‌ چه برسه‌ به شرایط‌ اقتصادی داخل‌ !
جناب‌ رئیسی‌ که‌ خبر نداشتن‌ اوضاع‌ چطوره‌ چطور در دولت‌ قبلی‌ مددام‌ تئوری‌ صادر میکردند‌ و برای‌ اقتصاد نسخه‌ می پیچیدند‌ ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
انکس که نداند و نداند که نداد ... البته با افضات خود قبل از انتخابات و به تاخیر انداتن مذاکرات و واکسن و ....به مردم ظلم مضاعف کرد!
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
ایشون کلا به این چیزا فکر نمی‌کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
امیدوار نباش
اقای رئیسی یهو امسال نیومده ایران که خبر نداشته باشه
40 سال اخیر در مهمترین جایگاههای این نظام بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
زود ، تند ، انقلابی ، سریع !!!!؟

تمام مشکلات اقتصادی کشور و مردم را با برنامه ریزی

هفت هزار صفحه ای تهیه شده ، بر طرف میکنم !!؟

از قولهای جناب رییسی در مناظره انتخاباتی !!؟؟
من پیشنهاد میکنم ایران خودرو وسایپا یک تحولی در زمینه تولید و تبدیل وسیله نقلیه انجام بدهند هم مشکل مصرف بنزین حل میشه و هم دولت میتواند بنزین صادر کند و در آمد حاصل از آن را تحت عنوان یارانه و یا معیشتی به اغنیا ها بدهد
دو شرکت بزرک خودرو ساز ایران اطلاعیه بدهند وخودرو های موجود در دست مردم را جمع آوری کرده ودر ازای هر خودرو یک الاغ و گاری وتوبره تحویل دهند و دولت هم بجای بنزین به هر خانوار بر اساس کد ملی یک بسته یونجه تحویل دهد با این کار چند تحول در کشور ایجاد میشود :
1- سطح بنزین مصرفی در کشور بشدت کاهش می یابد
2- دولت میتواند بنزین صادر کرده و درآمد انرا به اغنیا بدهد
3-الودگی شدید کلانشهرها بطور کلی حل میشود
4-کود مورد نیاز کشاورزان کشور از محل تولیدات فضولات الاغها تامین می شود ومیلیارده دلار از خروج ارز جلو گیری میشود
5- ...
پاسخ ها
متفکر قرن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
هرچه زودتر درب این دو کارخانه خودرو سازی اگر تخته بشه ۵۰ درصد مشکلات کشور در همه حوزه ها حل میشه
حرف های منادی شبیه صحبت های ان مرد خسیسی است که وقتی فرزندش از او ۸ تومان پول تو جیبی خواست، با اعتراض جواب داد ۸ تومن؟! ۴ تومن هم زیاده. بیا این ۲ تومن رو بگیر و یک سکه ۱ تومنی گذاشت کف دست بچه مظلوم.
تا وقتی توسعه، پیشرفت و به روزرسانی آموزش و پرورش، آموزش عالی و فنی و حرفه ای مورد توجه دولت ها نباشد، کشور پیشرفت نمی کند. تا وقتی بیشترین حقوق و دستمزد برای معلم و استاد نباشد و معلمین و اساتید از بین بهترینهای جامعه انتخاب نشوند، کشور توسعه نمی یابد!!!
معلمان که صحبت از تبعیض و برابری با دیگران میکنند آیا میزان کارکرد هفتگی و ماهانه اشان هم با دیگران برابر است ؟ انهایی که بیش از 20 و یا 30 درصد ایام سال را در تعطیلات بسر میبرند چطور صخبت از برابری خقوق با دیگران را دارند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
اگه به این باشه یک کارگر سر گذر هم سختی کارش بیشتر است هم تعداد ساعات کار هفتگی یک استاد دانشگاه در هفته فقط 8 ساعت تدریس موظف دارد
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
برادر محترم، در تمام دنیا شغل تدریس ساعات محدودتری نسبت به کارگری دارد. لطفا مقایسه نفرمایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
طبق استدلال شما حقوق کارگر ساختمانی باید 4 برابر استاد دانشگاه باشه. چون کارگر بالای 40 ساعت در هفته کار میکنه و استاد دانشگاه 12 ساعت کار در هفته
با تخصیص بنزین به تمام افراد احتمالا شاهد صف کشی احاد مردم با دبه های در دست جهت گرفتن بنزین و فروش اون سر خسابان خواهیم بود. چه شود. کل طرح هاشون آب دوغ خیاریست
آقایان میخواهند جاده یک طرفه را بروند حقوق ودستمزد با ریال قیمت کالا وخدمات با دلار آزاد اگر قیمت امرور بنزین در ایران را با حقوقهای ریالی مقایسه کنید بنزین و بقیه کالاه هایی که می گویند ارزان به مردم میدهیم از همه جا گرانتر است
سونامی بازنشستگی،نتیجه بی تدبیری مسولان آموزش و پرورش ، سازمان امور استخدامی و مجلس است ، وظیفه مسولین است که میزان نیاز کشور را در سال های پیش رو برآورد کنند ، قرار نیست که یک کارمند بیش از سی سال خدمت کند. کارمندی باید آنقدر جذاب باشد که کارمند رغبت کند ادامه خدمت دهد ،متاسفانه در ایران کارمندان مورد استثمار قرار میگیرند ، کسی که از ابتدای جوانی وارد بدنه دولت می شود و در ابتدای پیری با کوله باری از مشکلات به حال خود رها می شود. برای زندگی در این جامعه بحران زده ، فلافل فروشی به کارمندی ارجحیت دارد
اقای رییس جمهور با جیب مردم تاکی میشود حکومت کرد یک سال دوسال سه سال سال چهارم میخواهید چه کار کنید.واقعا اگر شما ها به نظر مردم اهمیت میدهید به حرفهای مردم توجه کنید و بپذیرید.
جنبش معلمان؛ فرصت یا تهدید:
نام این جنبش نیست، این نتیجه کوچک و کوچک و کوچکتر شدن سفرها معیشتی است. تا کی میشود از همه چیز زد و باز هم به جای نرسید و برای کوچکترین چیزها آرزو به دل بمانید. فقر و تنگدستی بیش دو سوم ملت را در بر میگیرد. با وعده و وحید کاری درست نمیشد. سفره ها خال تر آن است که بتوان با وعده آنان را پر کرد. فاصله طبقاتی خیلی زیاد شده است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار