بازدید 10379
۶
کیوسک بین الملل تابناک

واکنش مقامات و روسای کشور‌های خارجی به ترور الکاظمی/ بازدید وزیر دفاع و فرماندهان ارشد ترکیه از نقاط مرز‌ی با ایران/ شناسایی تجهیزات پیشرفته سری روسیه توسط آمریکایی‌ها/ واکنش وزارت دفاع روسیه به حضور ناوگان آمریکا در دریای سیاه

واکنش مقامات و روسای کشور‌های خارجی به ترور الکاظمی، بازدید وزیر دفاع و فرماندهان ارشد ترکیه از نقاط مرز‌ی با ایران، شناسایی تجهیزات پیشرفته سری روسیه توسط آمریکایی‌ها، واکنش وزارت دفاع روسیه به حضور ناوگان آمریکا در دریای سیاه و خروج کاروان نظامی بزرگ آمریکا از سوریه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۸۶۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹ 07 November 2021

واکنش مقامات و روسای کشورهای خارجی به ترور الکاظمی/ بازدید وزیر دفاع و فرماندهان ارشد ترکیه از نقاط مرز‌ی با ایران/ شناسایی تجهیزات پیشرفته سری روسیه توسط آمریکایی‌ها/ واکنش وزارت دفاع روسیه به حضور ناوگان آمریکا در دریای سیاه

کیوسک بین الملل تابناک: واکنش مقامات و روسای کشور‌های خارجی به ترور الکاظمی، بازدید وزیر دفاع و فرماندهان ارشد ترکیه از نقاط مرز‌ی با ایران، شناسایی تجهیزات پیشرفته سری روسیه توسط آمریکایی‌ها، واکنش وزارت دفاع روسیه به حضور ناوگان آمریکا در دریای سیاه و خروج کاروان نظامی بزرگ آمریکا از سوریه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

واکنش مقامات و روسای کشورهای خارجی به ترور الکاظمی

 به دنبال ترور نافرجام «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق، برخی از مقامات و روسای کشورهای خارجی در واکنش به این اقدام آن را محکوم کردند.

«میشل عون» رئیس جمهور لبنان، با محکوم کردن سوء قصد سحرگاه امروز به الکاظمی، گفت: این اقدام نه تنها شخص الکاظمی بلکه ثبات و امنیت عراق و تلاش ها برای تقویت وحدت ملی، فعالیت اقتصاد ملی و فراهم شدن یک زندگی راحت برای مردم را هدف قرار می دهد.

«نایف فلاح مبارک الحجرف»، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، در بیانیه ای ضمن ابراز همبستگی با مردم عراق برای حفظ امنیت، ثبات و تمامیت ارضی کشور عراق با محکوم کردن این اقدام تاکید کرد که تلاش برای هدف قرار دادن الکاظمی، مخالفت قاطعانه وی با چنین حملات جنایتکارانه‌ای است که امنیت و ثبات عراق را که امنیت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس نیز است، هدف قرار می دهد.

وزارت امور خارجه مصر نیز با محکوم کردن سوء قصد نافرجام علیه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که مصر بر حمایت خود از عراق برادر در برابر هر چیزی که امنیت و ثبات آن را تهدید و یا انسجام جبهه داخلی آن را تضعیف می‌کند، تاکید می نماید.

این وزارتخانه تاکید کرد که این اقدامات تروریستی رقت بار عراق برادر را از تکمیل دستاوردهای ملی که آخرین آن برگزاری انتخابات پارلمانی در ماه گذشته بود، دلسرد نمی کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: مصر از همه طرف های عراقی می خواهد برای حفظ امنیت، ثبات و حاکمیت عراقِ برادر خویشتن داری کنند و منافع ملی را در اولویت قرار دهند.

 هیات مساعدت سازمان ملل متحد در عراق (یونامی) نیز با ابراز خرسندی از آسیب ندیدن الکاظمی در این سوء قصد در بیانیه ای، این اقدام را به شدت محکوم و تاکید کرد که به تروریسم، خشونت و اقدامات غیرقانونی نباید اجازه داده شود تا  ثبات عراق را تضعیف و روند دموکراتیک آن را مختل کند.


وزارت امور خارجه عربستان سعودی نیز با انتشار بیانیه تاکید کرد: اقدام تروریستی بزدلانه ای که نخست وزیر عراق را هدف قرار داد، به شدت محکوم می کنیم و در کنار عراق برادر، دولت و مردم متحد آن برای مقابله با همه تروریست هایی که تلاش بیهوده ای برای جلوگیری از احیای سلامت و نقش عراق برادر و تحکیم امنیت و ثبات آن و افزایش رفاه و توسعه آن دارند، هستیم.

واکنش مقامات و روسای کشورهای خارجی به ترور الکاظمی/ بازدید وزیر دفاع و فرماندهان ارشد ترکیه از نقاط مرز‌ی با ایران/ شناسایی تجهیزات پیشرفته سری روسیه توسط آمریکایی‌ها/ واکنش وزارت دفاع روسیه به حضور ناوگان آمریکا در دریای سیاه

وزارت امور خارجه قطر نیز تلاش برای ترور نخست وزیر عراق را به شدت محکوم کرد و خواستار پیگرد قانونی و محاکمه افراد دخیل در این امر شد.
وزارت امور خارجه و همکاری های بین المللی امارات در بیانیه ای تاکید کرد که امارات متحده این اقدامات تروریستی را که با هدف بی ثبات کردن امنیت و ثبات در عراق برادر و مغایر با ارزش ها و اصول اخلاقی و انسانی است، به شدت محکوم می کند. این وزارتخانه با ابراز همبستگی و ایستادگی در کنار عراق برادر در مقابله با تروریسم، بر تمایل این کشور برای برقراری امنیت و ثبات در عراق تاکید کرد.

وزارت امور خارجه کویت در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدام جنایتکارانه، تنها الکاظمی را هدف قرار نمی‌دهد، بلکه آنچه عراق و مردم برادر در زمینه وحدت و دستاوردها در همه سطوح به دست آورده، آماج قرار می‌دهد و برادران در عراق می دانند که چه کسانی خواهان شر در وطن و اخلال در اتحاد ملت هستند.
این وزارتخانه بر حمایت دولت کویت از عراق و همبستگی و حمایت از همه اقداماتی که برای حفظ امنیت، ثبات و حاکمیت این کشور لازم است، تاکید کرد.

اتحادیه عرب در بیانیه ای با محکوم کردن ترور نافرجام نخست وزیر عراق اعلام کرد که ترور الکاظمی اعتبار، امنیت و ثبات کشور عراق را هدف قرار داد.

پارلمان عرب نیز در بیانیه ای بر همبستگی کامل خود با عراق و مردم آن و تدابیر لازم برای حفظ امنیت، ثبات و تمامیت ارضی این کشور تاکید کرد.
این پارلمان با تاکید بر اینکه امنیت عراق بخشی جدایی ناپذیر از امنیت ملی عربی است، خواستار تحقیقات فوری برای کشف این عملیات "جنایتکارانه شکست خورده" شد که هدف آن ضربه زدن به نهادهای دولتی است.

وزارت امور خارجه و اتباع خارجی اردن نیز در بیانیه ای اقدام تروریستی نافرجام مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در سحرگاه امروز (یکشنبه) را با شدیدترین الفاظ محکوم و بر همبستگی اردن با مردم عراق تاکید کرد.

بحرین هم امروز یکشنبه اقدام به ترور مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق با ۳ پهپاد را محکوم کرد.
بحرین تلاش برای ترور الکاظمی را یک اقدام تروریستی گناه آلود با هدف بی ثبات کردن امنیت و ایجاد اختلاف در عراق دانست.

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه ای با محکوم کردن ترور الکاظمی، اعلام کرد: این اقدام، وحدت، امنیت و ثبات عراق را هدف قرار داده و لازم است برای غلبه بر مشکلاتی که کشور عراق با آن مواجه است، گفت‌وگو کنند.

وزارت خارجه ترکیه نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: امیدواریم عاملان این حمله بزدلانه که هدف آن آشکارا آسیب رساندن به حاکمیت و ثبات عراق است، هر چه زودتر شناسایی و به دست عدالت سپرده شوند و ما همچنان در کنار مردم و دولت عراق برای مبارزه با تروریسم از هر منبعی که باشد، خواهیم ایستاد.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز ضمن ابراز همبستگی دولت و مردم فلسطین با عراق و مردم آن، بر مخالفت این کشور با هرگونه حمله ای که امنیت، ثبات و تمامیت ارضی این کشور را هدف قرار دهد، تاکید کرد.

عباس تاکید کرد که فلسطین، تروریسم را در همه اشکال و مظاهر آن، در هر کجا که باشد و هرکس که عامل آن باشد، محکوم می کند.

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان در تماس با الکاظمی تلاش برای ترور او را محکوم کرد و گفت: شمشیر خیانت بار دیگر در حال نفوذ در عراق است و سعی می کند تا امنیت و ثبات آن را ترور کند.

سمیر جعجع، رئیس حزب «القوات اللبنانیة» نیز در صفحه توئیتر خود با محکوم کردن ترور الکاظمی نوشت: ترور و خشونت هرگز جامعه یا دولتی را نساخته است و برای آقای الکاظمی آرزوی تداوم صلح و امنیت و خروج سریع عراق برادر از چرخه‌ بحرانی که در سال‌های اخیر درگیر آن بوده است را دارم.
 وی افزود: الکاظمی بر سازماندهی انتخابات آزاد، عادلانه و شفاف نظارت داشت و برای دستیابی به یک کشور واقعی در عراق تلاش می کند. متأسفانه، برخی همچنان اصرار دارند که با خشونت، زورگویی و تلاش برای ترور با اراده مردمی مقابله کنند.

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو درپیامی توئیتری، طرح ترور نخست وزیر عراق را محکوم کرد و نوشت: ناتو از تشکیلات دفاعی و امنیتی عراق که در زمینه مبارزه با تروریسم و حفاظت از استقلال و حاکمیت این کشور تلاش می کنند، حمایت می کند.

جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در پیامی توئیتری، طرح ترور نخست وزیر عراق را قویا محکوم کرد و نوشت: هر گونه خشونت غیرقابل قبول است و نباید اجازه داد که روند دموکراتیک تضعیف شود.

گروه رسانه ای امنیتی عراق در بیانیه ای از حمله پهپادی سحرگاه امروز (یکشنبه) به منزل مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور خبرداد.

گروه رسانه ای امنیتی عراق در این بیانیه اعلام کرد که سوء قصد به جان الکاظمی با حمله یک پهپاد بمبگذاری شده به محل اقامت وی در منطقه سبز بغداد با شکست روبرو شده است.

بازدید وزیر دفاع و فرماندهان ارشد ترکیه از نقاط مرز‌ی با ایران

رسانه‌های ترکیه از بازید وزیر دفاع و شماری از مقام‌های ارشد نظامی ترکیه از نقاط مرزی ترکیه با ایران و بازرسی اقدام‌های انجام شده یا در حال اجرا جهت مقابله با مهاجرت‌های غیر قانونی خبر دادند.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه به همراه فرماندهان ارشد نظامی روز یکشنبه از اقدامات انجام شده برای مقابله با مهاجرت های غیرقانونی در مرز این کشور با ایران بازدید کردند.

آکار، ژنرال «یاشار گولر» رئیس ستاد کل ارتش، ژنرال «موسی آوسور» فرمانده نیروی زمینی، دریاسالار «عدنان اوزبال» فرمانده نیروی دریایی و ژنرال «حسن کوچوکاکیوز» فرمانده نیروی هوایی از سوی فرماندار استان مرزی وان مورد استقبال قرار گرفتند.

وزیر دفاع ترکیه پس از تکمیل بازرسی‌های خود در منطقه در مراسمی در فرماندهی تیپ مرزی شرکت خواهد کرد.

وزارت کشور ترکیه اخیرا اعلام کرد که ساخت دیوار مرزی بین این کشور و ایران به طول ۸۱ کیلومتر که با هدف جلوگیری از عبور غیرمجاز مرزی توسط قاچاقچیان، مهاجران غیرقانونی و تروریست‌ها کشیده شده، به اتمام رسیده است. «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه، با انتشار تعدادی از عکس از این دیوار در توئیتر از پایان ساخت آن خبر داد.

وی گفت که ساخت این دیوار بخشی از برنامه این کشور برای افزایش امنیت مرزی است و از شرکت توکی به عنوان مجری این دیوار تشکر کرد.

واکنش مقامات و روسای کشورهای خارجی به ترور الکاظمی/ بازدید وزیر دفاع و فرماندهان ارشد ترکیه از نقاط مرز‌ی با ایران/ شناسایی تجهیزات پیشرفته سری روسیه توسط آمریکایی‌ها/ واکنش وزارت دفاع روسیه به حضور ناوگان آمریکا در دریای سیاه

ترکیه ۵۳۴ کیلومتر با ایران مرز مشترک دارد که تروریست‌های پ‌پ‌ک، قاچاقچیان مواد مخدر و مهاجران غیرقانونی به صورت غیرقانونی در برخی موارد از آن عبور می‌کنند. این کشور در سال ۲۰۱۸ هم دیواری به طول ۷۶۴ کیلومتر از جنس بتن در مرز خود با سوریه کشیده بود.

ترکیه چندی قبل نیز اعلام کرد که قصد دارد به عنوان بخشی از پروژه مشترک اتحادیه اروپا و برنامه توسعه سازمان ملل، بیش از ۸۰ هزار قبضه مین واقع در مرزهای شرقی خود با ایران را پاکسازی کند.

پروژه پاکسازی مین‌های ضد نفر به مساحت ۴.۲ میلیون متر مربع زمین با هزینه 18.6 میلیون یورویی (۲۱.۷ میلیون دلار) توسط اتحادیه اروپا تامین و توسط سازمان ملل و مرکز عملیات مین گذاری ترکیه انجام شده است و منطقه نزدیک مرز ترکیه و ایران را پوشش می‌دهد.

شناسایی تجهیزات پیشرفته سری روسیه توسط آمریکایی‌ها 

رسانه آمریکایی «نشنال اینترست» به افشای جزئیاتی از یک سلاح سری ارتش روسیه پرداخته است که نقش مهمی را در تضمین تاثیر توانمندی اطلاعاتی ارتش روسیه در میدان جنگ ایفا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پنتاگون کشورهایی نظیر روسیه و چین را به عنوان رقبای "همتای نزدیک" یا "تهدید" دسته بندی کرده است.

با این حال مسکو و پکن در زمینه یکسری تکنولوژی های نوظهور پیشتاز بوده و تسلیحاتی که هنوز از سوی مجتمع نظامی-صنعتی آمریکا در اختیار گرفته نشده اند، به خدمت گرفته اند.

مارک اپیسکوپوس، یک مقاله نویس نشریه نشنال اینترست آمریکا معتقد است، هواپیمای شناسایی Beriev A-۵۰U روسی که نسخه مدرنیزه شده، مشهور به "رادار پرنده" است و نقش مهمی را در تضمین تاثیر توانمندی اطلاعاتی ارتش روسیه در میدان جنگ ایفا خواهد کرد.

اپیسکوپوس در مقاله ای که اخیرا در وبسایت این مجله منتشر ساخت، برخی ویژگی های کلیدی مدل A-۵۰U نظیر قابلیتش در رهگیری اهداف زمینی تا بردی بالغ بر ۳۰۰ کیلومتر و اهداف هوایی تا بردی بالغ بر ۶۵۰ کیلومتر دورتر از خود به لطف یک رادار گردان قارچی شکل مشهور به رادار Shmel-M را فهرست کرد. این مجموعه راداری جدید همچنین بردی بالغ بر ۱۰۰۰ کیلومتر را برای تشخیص پرتاب موشک دارد.

واکنش مقامات و روسای کشورهای خارجی به ترور الکاظمی/ بازدید وزیر دفاع و فرماندهان ارشد ترکیه از نقاط مرز‌ی با ایران/ شناسایی تجهیزات پیشرفته سری روسیه توسط آمریکایی‌ها/ واکنش وزارت دفاع روسیه به حضور ناوگان آمریکا در دریای سیاه

طبق این مطلب، این سیستم می تواند حدود ۳۰۰ هدف زمینی یا ۴۰ هدف هوایی را همزمان ردیابی کند. هواپیمای شناسایی A-۵۰U همچنین از بهبود ۱۵-۲۰ درصدی مشخصه های برد پروازی به نسبت مدل قبلی خود به لطف کاهش اندازه و وزن تجهیزات رادیو الکترونیکش و متعاقب آن کاهش بار موتور برخوردار است.

هواپیمای A-۵۰U ارتقاء یافته مدل A-۵۰ است؛ یک هواپیمای هشدار اولیه و کنترل هوابرد متعلق به دوران شوروی سابق که اولین بار در اواخر دهه ۱۹۸۰ وارد خدمت شد. این هواپیماها بر اساس مدل ترابری نظامی Il-۷۶MD ساخته شده اند -هواپیمایی مقاوم با چهار موتور توربوفن و چند منظوره که توسط دفتر طراحی شرکت ایلیوشین طراحی شده است.

اپیسکوپوس اشاره می کند که بر خلاف مدل A-۵۰ که دارای ورودی های آنالوگ است، مدل A-۵۰U دارای یک سیستم کاملا دیجیتالی کنترل راداری است، که هم استفاده از آن را آسان تر و سریع تر می کند و در عین حال خطر خطای اپراتور را به حداقل می رساند.

این مقاله نویس نشنال اینترست نوشت: هواپیمای A-۵۰U همچون بسیاری از مدلهای جدید خط تولید هواپیماهای روسیه، تا سال ۲۰۱۸ در سوریه مستقر شده و در انجام آزمایش های میدانی دقیق و کمک به نظارت بر مناطق کاهش تنش نقش داشته است.

او به این اشاره کرد که استقرار مدل A-۵۰ در سال ۲۰۱۵ به نیروهای هوافضای روسیه "فرصتی منحصر به فرد برای مقایسه عملکرد واقعی مدلهای ۵۰A و U۵۰A در کنار هم" ارائه کرد.

هواپیمای ارتقا یافته مذکور همراه با رایانه‌های داخلی کاملاً جایگزین شده، همچنین دارای پیوند قابل اطمینان‌تری با تجهیزات ارتباطی ماهواره‌ای است که در نتیجه آن حجم داده‌ها و ویژگی‌های کیفی آن به میزان قابل توجهی افزایش یافته و سیستم ناوبری نیز بهبود یافته است. ارتقاهای جزئی تر شامل نمایشگرهای LCD بزرگ جدید و ارگونومی بهبود یافته برای خدمه پروازی با طراحی مجدد فضای داخلی، فضای استراحت و آشپزخانه هستند.

این هواپیما علاوه بر توانایی کشف، شناسایی و ردیابی اهداف هوایی، زمینی و دریایی و صدور اطلاعات مربوط به آنها به پست های فرماندهی، می تواند خودش هم به عنوان پست فرماندهی عمل کند.

از نظر ظاهری، A-۵۰U شبیه بوئینگ E-۳ Sentry آمریکاست. با این حال، هواپیمای آمریکایی دارای رادار پالس داپلر با برد حدودا ۳۷۵ کیلومتر برای اهداف پروازی در ارتفاع پایین و رادار پالس برای ردیابی هواپیماها در ارتفاعات متوسط ​​و بالا تا برد ۶۵۰ کیلومتر است.

این هواپیماها همچنین دارای قابلیت نگاه به پایین هستند که آنها را قادر می سازد تا اهداف زمینی و دریایی را در برد ۳۲۰ کیلومتری شناسایی و ردیابی کنند. مدل E-۳ چندین دور ارتقا یافته است، به طوری که ائتلاف ناتو اخیراً عمر این هواپیماها را حداقل تا سال ۲۰۳۵ افزایش داده است که این علاوه بر تقویت هایی مانند ظرفیت داده افزایش یافته، پهنای باند ارتباطات ماهواره ای و تجهیزات رمزگذاری جدید است. این هواپیما در ابتدا در سال ۱۹۷۷ وارد خدمت شد.

به نوشته اپیسکوپوس، باید دید که چگونه این دو هواپیمای روسیه و آمریکا در عملکرد واقعی خود مقایسه می شوند.

واکنش وزارت دفاع روسیه به حضور ناوگان آمریکا در دریای سیاه

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در واکنش به حضور دو ناو آمریکایی در دریای سیاه گفت: آمریکا و ناتو با این اقدام ها در حال ارزیابی توان دفاعی ما هستند و ما حرکات آنها را کامل رصد می کنیم.

شویگو عصر یکشنبه در یک برنامه زنده تلویزیونی با بیان اینکه اکنون دو ناو جنگی آمریکا در دریای سیاه در حال فعالیت هستند، افزود: کشتی های جنگی خارجی در دریای سیاه در حال آزمایش قدرت مرزی ارتش روسیه هستند.

وی تصریح کرد: کشتی‌های مجهز به موشک های هدایت‌شونده آمریکا و ناتو که وارد دریای سیاه می‌شوند در تلاش هستند تا قدرت دفاعی سواحل دریای سیاه و میزان حفاظت از مرزهای جنوبی روسیه را آزمایش و ارزیابی کنند.

وزیر دفاع روسیه گفت: «وقتی یک کشتی جنگی متعلق به یک قدرت غیرمنطقه‌ای وارد دریای سیاه می‌شود و می‌فهمیم که سلاح‌های دقیق دوربرد حمل می‌کند، طبیعتاً ما آن را با دقت زیر نظر داریم و دنبال می کنیم و می دانیم که هرگونه تحریک نظامی در هر زمان ممکن از سوی این کشتی هاست، همانطور که به تازگی در مورد یک ناوشکن انگلیسی رخ داد و البته باید از چنین مواردی جلوگیری کنیم.»

واکنش مقامات و روسای کشورهای خارجی به ترور الکاظمی/ بازدید وزیر دفاع و فرماندهان ارشد ترکیه از نقاط مرز‌ی با ایران/ شناسایی تجهیزات پیشرفته سری روسیه توسط آمریکایی‌ها/ واکنش وزارت دفاع روسیه به حضور ناوگان آمریکا در دریای سیاه

شویگو ادامه داد «به بیان دقیق تر، این اقدام ها یک تلاش دائمی (ناتو و آمریکا) برای آزمایش ماست تا ببینیند چقدر آماده ایم و چقدر سیستم دفاعی خود را به طور مؤثر در سواحل دریای سیاه و به طور کلی در جنوب کشورمان آماده ساخته ایم.»

وزیر دفاع روسیه گفت: «آنها در حال برنامه‌ریزی رزمایش‌هایی با همسایگان ما ( نیروی دریایی گرجستان و اوکراین) هستند. اما ما نیز رزمایش‌هایی برگزار می‌کنیم و به انجام آن ادامه خواهیم داد.»

دو ناو جنگی ایالات متحده آمریکا شامل «مونت ویتنی» و ناوشکن مجهز به موشک هدایت شونده «پورتر» در دریای سیاه در حال فعالیت هستند.

ناوگان ششم ایالات متحده پیشتر اعلام کرد که کشتی های جنگی این کشور برای عملیات مشترک با متحدان و شرکای ناتو در منطقه به دریای سیاه اعزام شده اند.

خروج کاروان نظامی بزرگ آمریکا از سوریه

نیروهای آمریکایی در یکی از بزرگ‌ترین عملیات خروج ادوات نظامی خود از عراق، کاروانی مرکب از ۲۷۰ خودرو را از پایگاه خود در فرودگاه نظامی خراب الجیر در استان الحسکه به شمال عراق منتقل کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) به نقل از منابع محلی گزارش داد، کاروانی مرکب از ۱۵۰ کامیون یخچال دار و ۱۲۰ تریلی حامل تانک‌های آمریکایی از نیمه شب گذشته تا صبح امروز پشت سر یکدیگر از پایگاه نظامی آمریکا در فرودگاه خراب الجیر به سمت گذرگاه غیرقانونی الولید در مرز با منطقه کردستان عراق به راه افتاد.

بر اساس این گزارش، کاروان مذکور تا رسیدن به خاک عراق توسط خودروهای زرهی و خودروهای دیگر مجهز به مسلسل متعلق به شبه نظامیان عضو گروه دموکراتیک سوریه پشتیبانی شده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶
اردوغان از نوادگان یهود مجارستانی الاصل و حامی داعش و تروریسم است
شرم و ننگ ابدی بر اردوغان
سمیر جعجع که خودش تروریست جنگ داخلی لبنان بوده و نیروهای لبنانی که هزاران نفر از مردم لبنان و فلسطین رو کشتن هم محکوم کرده .
خودت برو تا تهش چه مسخره بازی ای هست.
یاشاسین تورکیه
ترکیه داره برا جنک با ما آماده میشه .پاکستان هم داره آماده میشه..باید روابطمان را با هند گسترش بدهیم .و اینقدر خوشبین نباشیم .مطلقا مطلقا به چین به عنوان متحد نمیتوان اعتماد کرد.از خواب بیدار شویم
هنوز ذهن مردم لبنان جنایتهای دهه ۱۹۸۰ سمیر جعجع را از یاد نبرده اند وجنایتی که اخیرا"در لبنان انجام داد نیز به آنها افزوده شد. الان آمده از صلح وجامعه دموکراتیک حرف میزند.
خیلی جالبه همه عالم وآدم محکوم کردندپس حتماخودش به خانه خودش موشک زده!؟البته امیدواریم بزودی بااعلام نام تروریستهابطوررسمی ازطرف خودنخست وزیرعراق آنهاوحامیانش رارسواکند
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی