بازدید 27585
مرور روزنامه‌های دوشنبه ۲۵ اسفندماه

آقای بایدن قرار این نبود! / تحلیل کیهان از بیانیه اخیر دولت جدید آمریکا و رویکرد آن در قبال ایران/نقطه ثقل اقتصاد جهان و موقعیت ایران

اما و اگر‌های افزایش دستمزد کارگران، تصویب سند ده ساله اعتلای بسیج توسط رهبر انقلاب، جزئیات نامه خاتمی به رهبری به روایت صدر، انتقاد آذری جهرمی از «نوچه‌پروری» مسئولان، خط‌قرمز روحانی روی سفره مردم، آیا خاندان سلطنتی انگلیس رو به فروپاشی است؟ خطر همزمانی شیوع کرونا و تجمع در چهارشنبه‌سوری، بهداشت در پایین‌ترین حد ظرف چهار ماه اخیر و فرصت تشکیل «دولت ملی» در انتخابات ١٤٠٠، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۰۴۰۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۳ 15 March 2021

به گزارش«تابناک»؛ روزنامه های امروز دوشنبه ۲۵ اسفندماه در حالی چاپ و منتشر شد که تعیین میزان افزایش دستمزد کارگران در سال 1400 و نقدهایی بر نحوه تعیین آن و بررسی وضعیت معیشت کارگران با توجه به خط فقر اعلام شده، زورآزمايي نامزدان احتمالي رياست ‌جمهوري، خط قرمز بودن ملزومات سفره مردم برای دولت در سخنان حسن روحانی، تأکید دوباره آمریکایی‌ها بر گرفتن امتیاز از ایران و بیانیه اخیر دولت بایدن درباره نحوه تعامل آمریکا با کشورهای جهان، از جمله ایران و روسیه و چین در صفحات نخست روزنامه های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت ها و سرمقاله های منتشره در روزنامه های امروز را مرور می کنیم؛

آقای بایدن قرار این نبود!

سیدعلی خرم، استاد دانشگاه حقوق بین‌الملل در بخشی از سرمقاله امروز روزنامه آرمان ملی با عنوان آقای بایدن قرار این نبود! نوشت: مردم ایران تصور می‌کردند دوران دونالد ترامپ جنایتکار، یک استثنا در تاریخ سیاسی آمریکا بر قاعده بوده است که فرهیختگان کشور شما به‌سرعت به جبران آن می‌پردازند، همچنانکه پیام‌هایی که در آن دوران از حزب دموکرات آمریکا و تیم قبلی آقای اوباما که شما جزئی از آن بودید، ارسال می‌شد، حاکی از این بود که در مقابل جنایات دونالد ترامپ مقاومت کنید که این دوران زودگذر است! این دلیلی بود که انتخابات در آمریکا برای مردم ما بسیار جذاب و قابل توجه بود به‌ترتیبی که از انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران جدی‌تر گرفته شد چون به سرنوشت تک‌تک ایرانی‌ها مربوط می‌شد. همه مردم ایران لحظه‌شماری می‌کردند که شما پیروز شوید، می‌دانید برای چه؟ برای اینکه دوران جنایت‌بار دونالد ترامپ به پایان برسد و دو کشور ایران و آمریکا راه مصالحه و آشتی و صلح به‌جای خصومت را در پیش گیرند. اکنون هم مردم ایران دارند بر روی رفتار و اعمال شما قضاوت می‌کنند و شما را ادامه‌دهنده همان سیاست‌های زورگویانه دونالد ترامپ می‌بینند.

آقای بایدن قرار این نبود! / تحلیل کیهان از بیانیه اخیر دولت جدید آمریکا و رویکرد آن در قبال ایران/نقطه ثقل اقتصاد جهان و موقعیت ایران

مهم نیست شما نقض قول کرده‌اید یا ضعیف‌الاراده هستید و به‌ خاطر فشاری که بر شما هست، تسلیم مخالفان شده‌اید، صادقانه بگویم این مشکل شماست و برای مردم ایران نتیجه یکی است و هیچ توجیهی را نمی‌پذیرند. اگر برخی بداخلاقی‌ها و نارضایتی‌ها در ایران نبود، یقین بدانید مردم ایران خود وارد صحنه سیاسی شده و یکپارچه به گلوله‌ای از آتش تبدیل می‌شدند و برای دفاع از منافع خود، با بدخواهان ایران عزیز برخورد می‌کردند. جنابعالی هیچ توجیه حقوقی برای شرط و شروط گذاشتن جهت رفع تحریم‌ها و بازگشت به برجام ندارید. طبق اصول مسلم حقوق بین‌الملل، هرگاه یکی از اعضای یک توافقنامه بین‌المللی اقدام به خروج بنماید تا زمانی‌که بدون قید و شرط برنگردد و خسارات وارده را جبران ننماید، حق ندارد از جایگاه یک عضو توافقنامه سخن بگوید. مگر بازگشت شما به توافق محیط‌زیستی پاریس، سریع و بی‌قید و شرط نبود؟ شما دارید آگاهانه اصول مسلم حقوق بین‌الملل را به سخره می‌گیرید درحالی‌که ادعای جبران بی‌خردی‌ها و خرابی‌های دوران دونالد ترامپ جنایتکار را دارید و این یک ریاکاری آشکار است. می‌دانید نتیجه عملی این سیاست چیست؟ رفتار و اعمال شما صرفا تندروی را در ایران تقویت می‌کند و تب دسترسی به تکنولوژی عالی‌تر هسته‌ای را بالاتر می‌برد. سیاست دونالد ترامپ جنایتکار این بود که با فشارهای حداکثری، از یکسو باعث بدبختی و مصیبت مردم و از سوی دیگر باعث پیشرفت تکنولوژی هسته‌ای در ایران شد. برخلاف تصور واهی ترامپ، هیچ صدمه و تکانی به حکومت جمهوری اسلامی وارد نشد. اسرائیل هم با ترور دانشمندان هسته‌ای ایران و حمله به نیروهای ایرانی در سوریه، به پیشرفت آن تکنولوژی، شتاب بیشتری داد و توجیه عقلانی لازم را در ایران فراهم کرد. جنابعالی دارید همان اشتباه را ادامه می‌دهید و مایه خوشحالی رادیکال‌ها و کاسبان تحریم در ایران می‌شوید. خیلی شرم‌آور است که شما هم همان استدلال‌های دونالد ترامپ را تکرار می‌کنید و تصور می‌نمایید حداکثر امتیازی که به ایران خواهید داد این است که سیاست «نفت در برابر غذا و دارو» اعمال شود و این برای مردم ایران تحقیرآمیز است. اما به شما قول می‌دهم در روی این پاشنه نخواهید چرخید و شما دارید فصل جدیدی از خصومت و تنش را به روابط دو کشور اهدا می‌کنید و جنابعالی مسئول هر اتفاق ناگواری در این زمینه هستید. توصیه می‌کنم دوباره به‌دنبال آزمایش فشار و تحقیر ایران نباشید که نتیجه عکس خواهید گرفت. اگر دقت کنید علت موفقیت دیپلماسی آقای اوباما، شخصیت مساوی فرض کردن برای ایران در مقابل آمریکا و آزاد کردن پول‌های ایران بود که متعلق به مردم بوده و در کشورهای دیگر به دستور رئیس‌جمهور آمریکا بلوکه شده بود. بنابراین بیایید به فصل جدیدی از دوران دوستی به جای دشمنی و همکاری به‌جای درگیری بیندیشیم و شما نشان دهید کاملا متفاوت با دونالد ترامپ و مبتکر تلاش‌های دیپلماتیک واقعی هستید.

 

نقطه ثقل اقتصاد جهان و موقعیت ایران

پیمان مولوی در سرمقاله امروز روزنامه ابتکار با عنوان نقطه ثقل اقتصاد جهان و موقعیت ایران نوشت: در سال ۱۶۰۰ نقطه ثقل اقتصاد جهان در نقطه‌ای در غرب چین و شمال هند بود، آن زمان که تولید ناخالص جهان بیشتر در شرق بود تا غرب (البته شاید تصورش سخت باشد) اما به لحاظ ترکیب جمعیتی، پتانسیل‌ها و توالی جاده ابریشم شاهد این امر بودیم.
در سال‌های بعد شاهد بودیم در سده‌های بعد نقطه ثقل جهان به سمت غرب حرکت کرد، اوج آن قبل از جنگ جهانی اول و بعد در دوران بعد از جنگ جهانی دوم بود که نقطه ثقل جهان در سال ۱۹۵۰ دقیقا بر روی گرینلند بود و اروپا و آمریکا پیش‌قراولان رشد اقتصادی بعد از جنگ.
در تمام این دوران ایران در دوران پر فراز و نشیبی قرار داشته است، امروز که با شما صحبت می‌کنیم اقتصاد جهان مجددا در حال حرکت سریع به سمت شرق است.

آقای بایدن قرار این نبود! / تحلیل کیهان از بیانیه اخیر دولت جدید آمریکا و رویکرد آن در قبال ایران/نقطه ثقل اقتصاد جهان و موقعیت ایران
در چند بعد این اتفاق در حال روی دادن است که به بررسی آن و تاثیراتش بر روی اقتصاد ایران خواهم پرداخت:
الف. تغییر ماهیت اقتصاد سنتی به دیجیتال در سال ۲۰۰۲ گزارشی مفصل از سازمان همکاری و توسعه منتشر شد تحت عنوان آینده پول The future of Money که در آن به تغییر در روند جهانی و زایش پول های جدید و بستر های تراکنش پرداخته شده بود و امروز ما در عنفوان (بهار) رمز ارزها و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی هستیم.
در تمام این دوران سیاستگذار اقتصاد در ایران همانند بسیاری نه با علم به این موضوع بلکه با فشار جامعه رو به حرکت بوده است و تقریبا بدون برنامه، این روند را می توان فقط در یک فقره بررسی کرد، اقتصاد دیجیتال ایران فقط ۲ درصد (مرکز آمار) تولید ناخالص داخلی را شامل می شود(گزارش وزارت ارتباطات ۴ درصد را اعلام کرده) و این در مقابل چین که بیش از ۳۵ درصد اقتصادش در گذار به اقتصاد دیجیتال موفق بوده رهی بسیار طولانی در پیش دارد. لازم به ذکر است که آمریکا ۲۵ درصد اقتصادش با اقتصاد دیجیتال همساز شده است.


سوال این است در دوران به پایان رسیدن زمان برنامه چشم انداز ما دقیقا در این حوزه در کنار سایر ناکامی‌ها کجا قرار گرفته ایم؟
ب.تغییر ماهیت ساختارها و نهادهای پولی در هفته گذشته نامه ای به تمام پرداخت یاران و فعالان شبکه پرداخت مبنی بر ممنوعیت ارائه خدمات درگاه به صرافی های خبر می داد.
دقیقا زمانی که کل جهان در حال درک رمز ارزها است و نحوه استفاده از آن، بانک تسویه بین المللی و کمیته بازل در حال حرکت به سمت ایجاد استاندارد هایی برای قبول برخی از این رمز ارزها به عنوان دارایی ، در ایران همانند بسیاری از مباحث توسعه ای شاهد عدم شفافیت سیاست‌گذاران در کل زنجیره ارزش رمز ارزها هستیم.
حتی شاهد کندی بسیار در معرفی ارز دیجیتال بانک مرکزی ایران. اقتصاد جهانی در دوران گذار خود به سمت اقتصاد دیجیتال است و این دوران گذار با سرعت نمایی در حال حرکت است و عدم درک آن این بار ایران را نه چند دهه بلکه بسیار از جهان اطراف دور خواهد کرد.
امیدواریم در سال ۱۴۰۰ که سند چشم انداز ۱۴۰۰ به هیچکدام از دستاوردهایش نرسید شاهد تغییر رویکرد در دیدن جهان اطراف و فرصت‌هایش باشیم.

تحلیل کیهان از بیانیه اخیر دولت جدید آمریکا و رویکرد آن در قبال ایران

سعدالله زارعی در بخشی از یادداشت روز امروز کیهان با عنوان ما و چشم‌انداز دوره بایدن به تحلیل بیانیه اخیر دولت جدید آمریکا پرداخت و نوشت: انتشار بیانیه جو بایدن که در رسانه‌ها با عنوان «راهنمای موقت راهبرد امنیت ملی آمریکا» مطرح گردید، بیانگر فقدان تغییر در سیاست‌های آمریکا است. در واقع این بیانیه واجد هیچ نکته جدیدی نبود و باعث سرخوردگی کسانی شد که پس از دونالد ترامپ و حوادث این دوره، انتظار داشتند تغییراتی در رویکردهای آمریکا اتفاق بیفتد. این توقع به خصوص از آنجا که خود آمریکایی‌ها هم به شکست سیاست‌های این کشور در ابعاد داخلی و خارجی اذعان داشتند، بیشتر هم شده بود. اما آنچه در بیانیه جو بایدن در عرصه سیاست خارجی آمد، کاملاً با آنچه در دوره ترامپ دنبال شد، انطباق داشت.

آقای بایدن قرار این نبود! / تحلیل کیهان از بیانیه اخیر دولت جدید آمریکا و رویکرد آن در قبال ایران/نقطه ثقل اقتصاد جهان و موقعیت ایران
در بیانیه بایدن از چین، روسیه و ایران به عنوان دشمنان یا رقبایی که خطرناکند یاد شده و در این بین ایران بیش از روسیه و چین متهم شده که یک چالش مهم علیه منافع آمریکا و شرکاء و متحدان آن است. در این بیانیه بار دیگر از «ائتلاف بین‌المللی و منطقه‌ای» علیه ایران صحبت شده و دیگر بار از «اقدامات هوشمند و منظم» در حوزه نظامی سخن به میان آمده است و بر «یک ارتش قوی که با فضای امنیتی هماهنگ باشد برای برتری آمریکا تعیین‌کننده است» تأکید شده و در عین حال درباره استفاده از نیروی نظامی به یک ملاحظه اشاره می‌کند: «نیروی نظامی فقط باید زمانی استفاده شود که اهداف و مأموریت، مشخص و قابل دسترسی باشد». در این بیانیه مجدداً به حمایت نظامی از رژیم‌های دیکتاتور اشاره شده است؛ «نیروهای مسلح ما برای بازداشتن دشمنان و دفاع از متحدانمان آماده و مجهز باشد». آنچه در بیانیه بایدن درباره افغانستان و یمن آمده هم از همین قبیل است. ادبیات مطرح شده در بیانیه 22 صفحه‌ای جو بایدن نیز هیچ تفاوتی با ادبیات ترامپ، اوباما و بوش ندارد. بنابراین می‌توانیم بگوییم بایدن بیانیه داده تا اطمینان بدهد چیزی تغییر نکرده است.

در این خصوص گفتنی‌هایی وجود دارد:  کاخ سفید می‌گوید سند موقت برای ابلاغ دیدگاه رئیس‌جمهور بایدن درباره اینکه «آمریکا چگونه با جهان تعامل خواهد کرد» منتشر شده است. در اینجا کلمه «موقت» لزوماً به این معنا نیست که جو بایدن یا نهادی خاص در آمریکا در آینده متن کامل‌تری که با این متن «تفاوت» دارد، منتشر خواهد کرد. کلمه موقت برای این در بیانیه بایدن آمده تا پاسخگوی کنگره باشد چرا که صدور بیانیه‌ای که ناظر به «راهبرد» آمریکا در دوره‌ای طولانی است، نیازمند تصویب در کنگره می‌باشد. پس بایدن اگر هم چیز جدیدی منتشر نماید، از حدود همین بیانیه فراتر نخواهد رفت. بنابراین آنچه در این بیانیه آمده «راهبردهای امنیت ملی آمریکا» به حساب می‌آیند و تصویر واقعی «آمریکای بایدن» همین است.


این بیانیه در عین حال در بردارنده مفاهیم متعارض هم می‌باشد. به عنوان مثال در یک جا ایران یک چالش مهم به حساب آمده چرا که به تعبیر بیانیه، متحدان آمریکا در منطقه را تهدید می‌کند. و بر این اساس می‌گوید ما برای دفاع از متحدانمان آماده‌ایم. در جای دیگر می‌گوید «قدرت نظامی، پاسخ چالش‌های این منطقه نیست و ما به شرکای خود چک سفیدی برای پیگیری سیاست‌های آنها نمی‌دهیم.» بر این اساس می‌توانیم بگوییم در بیانیه بایدن حرف‌های دوپهلو زده شده تا امکان تفسیرهای متفاوت از آن وجود داشته باشد و این، همان شیوه‌ای است که آمریکایی‌ها در گذشته هم از آن استفاده می‌کردند و این اساساً شگرد شناخته‌شده آمریکاست. آنچه از این بخش از عبارات بیانیه فهمیده می‌شود، وجود مشکلات بسیار برای آمریکاست و عدم وجود نسخه‌ای روشن برای آنهاست. در واقع آمریکا حتی پاسخی برای مشکلات خود نیز ندارد چه رسد به اینکه بخواهد محور راه‌حل‌هایی برای جهان باشد!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۵۰
خدا وکیلی اگه اون ۱۵۰ میلیارد که زمان اوباما ازاد شد پول مردم بوده پس کجا رفت و چی شد مردم که چیزی احساس نکردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
یواش یواش احساس میکنی
آقای بایدن قرار این نبود!!!!!

مثل این می مونه من با یم شطرنج بازی کنم بعد که کیش و مات شدم بگم آقا قرار ما این نبود

سیاست مثل بازی شطرنج است
اینقدر باید هوشمندانه مهره هات حرکت بدی تا حریف اینجور که تو می خوای بازی کنه و مهره هاشو بچینه

مطمئن باشید اون اصلا کوتاه نمیاد
چون حالا دیگه دست بالا را دارن

منتظر طلای گرمی ۵ میلیون باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
خب میخوای بریم بگیم غلط کردیم اشتباه کردیم!؟
بشین سر جات مرد مومن
انقد هیاهو نکنید تو رو خدا
هی مذاکره مذاکره مذاکره
به جا مذاکره اگه تو این مملکت مسئولیت‌پذیری بود غمی نبود یا حداقل کمتر بود
نیاز ضروری کشور امروز مذاکره نیست چارتا مسئول درست حسابیه
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
همچین میگن بایدن قرارمون این نبود انگار شوراهای ائتلافی داخل ایران اونو به ریاست جمهوری رسوندن حالا اون بابا خلف وعده کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
ما میشینیم سر جامون
یه جوری میگی هیاهو نکنید و نگید مذاکره انکار بابای من رفته مذاکره کرده
همین رفقای شما رفتن مذاکره کردن بعد هم کشورو به این سمت بردن
در مورد مسئولیت پذیری که صد در صد حرفت درسته ....
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
اون چهارتا مسئول درست و حسابی باید دقیقا چکار کنند؟!!!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
جناب خرم از باب قانون و اصول بین الملل فرمودند و درست فرمودند
دوست عزیز سیاست این قدر هم بی در و پیکر نیست مخصوصا تعهدات دو جانبه بین المللی
اینگونه نیست که یک دولت بیاید تعهداتی را قبول کند و دولت بعد آن را ندید بگیرد تعهدات دولتها پایدار است برای همین باید مطابق قوانین بین الملل دولت آمریکا به ایران خسارات پرداخت کند
اما چرا متاسفانه در بین الملل برای اسرائیل و تازگی برای آمریکا بحث دگرگون شده و همه دگرگون می بینند نمیدانم وبا هیچ یک از اصول قانون جور در نمیاد
دنیا اسرائیل را به رسمیت شناخته در چه چهاچوبی مرزی و چرا سالهای سال سرزمینهایی را بر خلاف اصول و قوانین بین الملل اشغال نگه داشته واصولا شورای امنیت باید به این اقدام عکس العمل جدی نشان دهند چون امنیت بین الملل را به خطر می اندازد
چرا اسرائیل به هر کشور که بخواهد حمله میکند ایران سوریه عراق درحالی حتی یک تیر از این کشورها به سمت اسرائیل شلیک نشده شاید جنگ لفظی داشته باشند ولی این دلیل حمله هوایی و موشک باران کردن نمی شود ولی دنیا سکوت کرده
تازگی هم آمریکا و این رفتار خلاف اصول بین الملل
استاد خرم فرمایشاتی بر اساس قانون نوشتند و باید مورد تمام کشورها از جمله آمریکا به این مطالب تفکر کنند اینگونه باشد سازمان بین الملل بی معنی استو اصول بین الملل نیز همینطور
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
مشکل نگاه التماس گونه این آقای به اصطلاح کارشناس است !!!من نمیدونم اینا چجوری شدن کارشناس که عین بازی بچه ها به رئیس جمهور کشوری که تمام هدفش نابودی ماست بچه گانه میگه آقای بایدن قرار این نبود !!!! . این امیدواری به آمریکا مشکل این افراد است که باعث و بانی تمام مشکلات فعلی کشور هم همینها است!
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
ای بابا ، چی شد دوست عزیز، شطرنج باز شما که دکتر ظریف بود و امیر کبیر زمان، میدونی مشکل کجاست؟ تو این مملکت هرکس هر گندی میزنه میندازه گردن یکی دیگه وگرنه تا زمان رییس جمهور قبلی شما و رییس جمهور فعلی همه ی مسائل رو مینداختین گردن دولت قبل، اما حالا که دیدین اوضاع جور دیگه ای شده، جملات قصار مینویسین در حالی که مسئول وضع فعلی شمایی هستین که با تکرار حسن روحانی رو آوردین سر کار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
دمکراتها اصلاح طلبها را گول زدن قرار بر این بود که مذاکره نکنند با ترامپ تا ترامپ ببازه و بعد بایدن بیاد با اصلاح طلبها ماه عسل بگیره که در واقع گولشون زدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
اون ها فقط حرف زور رو میفهمن
می فهمی ؟
فقط بمب اتمی والسلام
واعظی والله خودشو از روحانیم بالاتر میدونه
ماشالا این دوستان اصلا خودشون رو در حدی نمی بینن که بخوان برن بشینن مشکل مرغو حل کنن!
اقای روحانی و واعظی که به دیدار با کمتر از رئیس جمهور آمریکا اصلا رضایت نمیدن!!
بچسبید به مذاکره تون ولم نکنید ما که هرچی از تدبیر شما دیدیم خیر بود
جناب آقای خرم کارشناس محترم حقوق بین الملل ..کاش در مورد برخی بداخلاقی ها و ونارضایتی ها در داخل بیشتر توضیح میدادید وبه فرض که این موانع داخلی برطرف بشود مردم چگونه مثل کلوله آتش وارد صحنه شوند واصلا در داخل کشور با چه چیزی مبارزه کنند تا تحریم های ظالمانه لغو شود؟؟؟؟ ضمنا مگر بایدن برای دور بعدی انتخابات منتظر رای مردم ایران است یار رای امریکایی ها. ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
اقای خرم خواسته یه جوری بنویسه که مقاله اش قابل چاپ باشه و بهش گیر ندن وگرنه خودش میدونه مردم پشت افراد بی تفاوت به منافع ملی نمی ایستن و به گلوله تبدیل نخواهند شد
جمله اخرت هم بسیار زیبا بود
ضعف در دیپلماسی این چند ماه کشور به خوبی در این بیانیه دیده می شود
در آمریکا همه سیاستمداران در مورد فشار حداکثری به ایران متفق القول هستند.
اگر گوش شنوا دارید مذاکره کنید قبل آنکه اوضاع مملکت وخیمتر نشده مردم از این گرانیها نابود شدن
حالا شما کی با آقای بایدن قرار گذاشته بودی
آقای سیدعلی خرم،
1- (مردم ایران تصور می‌کردند) لطفا خیالات خودتان را به مردم ایران نسبت ندهید.
2- (دوران دونالد ترامپ جنایتکار، یک استثنا در تاریخ سیاسی آمریکا بر قاعده بوده است) یعنی بقیه تاریخ سیاسی آمریکا سراسر خیر خواهی برای دیگر کشور ها از جمله ایران بوده است؟!
3- (فرهیختگان کشور شما) منظورتان اتاق فکر آمریکا در نقشه های شوم و استعماری برای کشور های منطقه است؟!
4-(پیام‌هایی که در آن دوران از حزب دموکرات آمریکا و تیم قبلی آقای اوباما که شما جزئی از آن بودید، ارسال
می‌شد) اینطور که پیداست شما حقوقدان بین الملل درک درستی از پیام های دشمن ندارید.
5- (همه مردم ایران لحظه‌شماری می‌کردند که شما پیروز شوید) لطفا یک عده زود باور و ساده لوح را به همه مردم ایران تعمیم ندهید.
6- (دو کشور ایران و آمریکا راه مصالحه و آشتی و صلح به‌جای خصومت را در پیش گیرند.) آقای حقوقدان، مگر آمریکای تروریست که تا کنون بارها به کشور از لحاظ مادی و معنوی ضربه زده. حق های ضایع شده ایران را جبران کرده که حالا تصمیم بگیریم با هم صلح و آشتی کنیم؟!
ما با جو بایدن قراری نداشتیم. که تیتر می زنید قرار این نبود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
شما نداشتی ولی خیلی ها فکر میکردن فردایی که بایدن انتخاب بشه تحریمهارو برمیداره پولارو از بلکه خارج میکنه و دنیا میشه گل و بلبل بذاشون!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
اصلاح طلبها با بایدن قرار داشتن برا همین هم مذاکره نکردن با ترامپ ولی گولشون زدن الان گیر کردن
مذاکره دیگه رفت تا بعد انتخابات 1400
علی خرم از موضع یک پدر دلسوز با بایدنی حرف می زند که سالهاست در جایگاههای امنیتی و سیاسی رژیم آمریکا به عنوان یک کارکشته در آمریکا رای آورده است
چه بگویم که چیزی نگفتنم بهتر است
روزنامه کیهان هم می تواند دلش را خوش کند به این که امریکا مشکلات خودش را هم‌ نمی تواند حل کند!!! تماشا کن ببین چطور دارند کرونا را مهار می کنند. این فقط یک قلم از کار هایی است که‌بایدن کرده.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
بایدن مهار کرد؟؟؟
دولت قبلی امریکا با سیاستهای خود باعث تولید واکسن سریع کرونا شدو دمکراتها عاشق کاغذ بازی و بروکراسی اداری هستند.و بایدن امده از ان استفاده تبلیغاتی شدید میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
طرف ۶۲ روز قبل بایدن تعداد صد میلیون واکسن به مردم آمریکا تزریق کرده
و ما هنوز صد هزار نفر را هم واکسینه نکردیم
و وزیر بهداشت مان قسم حضرت عباس میدهد !!!؟؟؟
و کیهان و علم الهدی و تند روهای جبهه پایداری ها از بدبختی و شکست آمریکا می گویند !!؟
و فقط بفکر گرفتن دولت بعدی هستند و بس!!!؟؟
آقای خرم که ادعای حقوق دان دارید
۱- اولا برجام هیچوقت به تایید کنگره آمریکا نرسید و فقط با اختیارات رییس جمهور آمریکا ادامه داشت و طبیعتا رییس جمهور بعدی می توانست از اختیاراتش برای فسخ یک طرفه آن استفاده کند.
۲- در هر قراردادی شرایط فسخ و یا کنار کشیدن اعضا مشخص می شود و در برجام هم مشخص شده .
۳- برجام یک قرارداد تبیهی بود نه یک قرارداد که شما فکر می کنید و این قرارداد تنبیهی را مجبور بودید امضا کنید و چاره دیگری هم نبود بنابراین شما اصولا در جایگاه اعتراض به آمریکا قرارندارید.
۴- اگر به آمریکا اعتراض می کنید باید جواب پرسش های آژانس را هم بدهید که چرا در دو مرکز اعلام نشده اثرات اورانیوم کشف شده است ؟ وقتی این دو مرکز کشف شد نشان می دهد اصولا شما هم به برجام پایبند نبوده اید
۵- شرایط امروز با سال ۲۰۱۶ فرق دارد و همه طرف های برجام به جز شما به این نتیجه رسیده اند که در برجام باید شرایط جدید اضافه شود.
۶- بر هم زدن امنیت منطقه و تهدید کشورهای منطقه از جمله عربستان عراق بحرین یمن و افغانستان و ... از مواردی هستند که حتما در مذاکرات آینده برجام لحاظ خواهند شد .
بنابراین آن برجامی که شما فکر می کنید تمام شده است و هیچوقت بر نمی گردد و خودتان را آماده نرمش های بسیار بزرگتر کنید!!!!!
اقای سیدعلی خرم! منظور از بدخواهان ایران عزیز چه کسانی هستند؟ بهتر است با همین پیشرفت تکنولوژی هسته ای دل خودتان را خوش کنید چون معلوم نیست با برداشته شدن تحریم ها دوباره بدخواهان ایران عزیز چکار ها بکنند که امریکا را از کرده خود پشیمان کنند.
بایدن حتی بخواد تحریم هارو هم لغو کنه نمیتونه.کنگره و جو حاکم بر آمریکا این اجازه رو بهش نمیده.
کی گفته ملت طرفدار بایدن بودن تا جایی که من دیدم و شنیدن اکثر مردم ایران دوست داشتن ترامپ رای بیاره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
:))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
البته اون مردمی که در انگلیس تحت فشار اقتصادی نیستند دوس داشتن ترامپ رای بیاره
ما با بایدن کاری نداریم. تحریم ها نعمت هستند و از تحریم ها فرصت می سازیم!!!
بایدن الان قراره دقیقا به چی برگرده؟ به توافقی که ایران دیگه به هیچ چیزش پایبند نیست؟
اونا خارج شدن درسته اما زورشون رسیده و میرسه عجله ای هم برا وارد شدن بهش ندارن متضرر هم نمیشن حالا شما هم اگر توان و قدرتتون اینطوره که ضرر نمیکنید اصلا از برجام خارج بشید مردم ایران تعصبی رو برجام ندارن و براشون فقط رفاهشون مهمه پس منت موندن تو برجامو سر مردم نذارید
سلام
اقای بایدن قرار این نبود چی بود قرار تون
۰۰۰۰۰۰۰
سلام
دوستان ذهنیت و باورشون را بایستی نسبت غرب و امریکا اصلاح کنند. هنوز باورشان نشده که دشمن هستند.
نویسنده محترم و روزنامه آرمان ذهنیت و غرب باوری خودشون را به حساب همه ملت ایران نگذارند.
آدم منصف به اشتباه اعتراف میکند و خودش را اصلاح
جلو ضرر را از هر جا بگیری ، منفعت است
آقای بایدن قرار این نبود!

این سخن یک فرد عادی نیست بلکه سخن یک دیپلمات سابق هست و واقعا تاسف انگیزه این سطح تحلیل.
میگویند بهلول دلش نذری میخواست خودش هو انداخت منزل فلان بازاری مشهور شهر دارن نذری میدهند و همه مردم ان زمان به سمت ان منزل رفتند و صف بستند و خود بهلول هم اخرش باورش شد نکند واقعا نذری میدهند و رفت در صف ایستاد!!!!!
حالا اقایون نزدیک به دولت از بس عمو بایدن عمو بایدن کردند واقعا باورشان شد که بایدن برای ایران است تا رییس جمهور ایالات متحده!!!!
مردم میدانستند منتهی اقایون به اصطلاح دیپلمات نمی دانستند که بایدن منافع کشور خودش را تامین میکند.
تحلیلهای بی مایه از یک‌دیپلمات بعیده!!!!
بایدن بسیار خطرناک تر از ترامپ است و خواهید دید مانند دوره اوباما اینها علیه ایران اجماع سازی خواهند کرد با همراهی چین و روسیه.
ای کاش تیم وزارت خارجه در فرصت یکساله که ترامپ ان‌زمان داد میرفتند با او جلسه میگذاشتند و قبل از شروط ۱۲ گانه پمپئو بود و البته وزیر خارجه جدید امریکا یعنی بلینکن هم همان شروط پمپئو را با زبان دیگری دارد تکرار میکند از قبیل طولانی تر کردن مدت برجام و محدودیت موشکی و بحث منطقه ای ایران و ... .
اردوغان به راحتی با ترامپ کار کرد و مذاکره و الان هم با بایدن ادامه مذاکرات را انجام میدهند منتهی امورخارجه در برابر ترامپ منفعل عمل کرد .
رفع تحریمها گروگان انتخابات 1400 ایران است خدا خودش رحم کند
شما هم دل خوش کنید با این پیامهایی که به جریان خاصی تمایل دارد را ثبت کنید .شما هم خودتان را مثل آن آقای به اصطلاح کارشناس کل ایران می دانید -
تابناک
اینهنه روزنامه چاپ میشه جرا فققققققط کیهان و دو سه تای دیگه رو هرروز منتشر میکنی؟
آخه کیهان چی داره هرروز نشونش میدی؟ هیچکس اونو نمیخره خودتونم.میدونین
اه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
برااینه که بهتر بشناسیدش
آقای خرم که خودتو کارشناس فرض کردی ، مگه ایران هم تعهدات برجامی رو نقض نکرد ؟ این حرف وقتی درسته که ایران تا حالا توافقنامه رو اجرا میکرد .قبل از اینکه بایدن رو سرزنش بکنید مسئولان ناکارامد خودمون رو باید سرزنش کنید .
جناب خرم مردم بیشتر علاقمند بودند ترامپ رای بیاره اون کسی که منتظر رای آوردن بایدن بود مسئولین بودند. بعلاوه کسی با آقای بایدن قراری نبسته بود که شما تیتر زدید قرار این نبود اون فقط در خیال و تصور شما ها بود
اب بخورید فعلا انتخاب خودتون بوده چاره ای نبیست جز خوراک آب دریایی همراه با دسر نسیم اقیانوسی لذت ببرید
اقای خرم الان بایدن هندونه رفت زیر بغلش و خر شد دوم اینکه اگه برجام اینقدر خوب بود چرا اول خودمون زدیم زیرش و هواش کردیم وشرکتهای امریکایی را از سرمایه گذاری منع کردیم
"کودک عقل" تصمیم گیر شده اند.
از استاد دانشگاه تا رییس و وزیر.
چند بار رهبری فرمود بایدن و ترامپ فرقی با هم ندارد؟
بله واقعا قرار اونها این نبود ولی قرار ما هم این نبود! ما هم هنوز طرف نیومده غنی سازی رو شروع کردیم و مجلس میگه از ان پی تی خارج میشیم و قانون تصویب میکنن که عملا از برجام خارج که هیچ دیگه با آژانس هم همکاری نکنیم! شما خودتون جای اون طرف باشین و هنوز تازه نیومده اینها رو ببینید، تحریم ها رو لغو میکنید؟! مگه نه اینکه الان جمهوری خواهان و طرفداران ترامپ میگن دیدید ترامپ راست میگفت
بایدن جان پاک بعضی ها را ناامید کردی !!!!
بعضی ها تا هزار تا رای از ترامپ جلو افتادی کلی برات مایه گذاشتند و گفتند از این به بعد هیچکس حق فرصت سوزی نداره !!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل