بازدید 28065
مرور روزنامه‌های سه شنبه ۲۶ اسفندماه

چرا باید مرغ و تخم مرغ به دغدغه مردم ایران تبدیل شود؟! /درک ناقص رییس مجلس از اقتصاد! / سالی که گذشت، سالی که پیش روست

توصیه خطرناک صداو سیما برای مقابله با گرانی ها، باز هم شائبه واکسن بی نوبت! تأیید ۳۱ سال حبس برای اکبر طبری، با عربستان چه کنیم؟ نوروزی متفاوت در آستانه قرن جدید، محسن هاشمی نامزد نهایی کارگزاران؟ حذف قالیباف از لیست پایداری، تراژدی در روابط ایران و امریکا، دولت در مدیریت اقتصاد چه نمره‌ای می‌گیرد؟ و صف مرغ و ضعف مدیریت، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۰۴۱۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۴:۵۷ 16 March 2021

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز سه شنبه ۲۶ اسفندماه در حالی چاپ و منتشر شد که جولان گرانی در بازار شب عید و تیتر‌های انتقادی درباره مدیریت قیمت مرغ و شکل گیری صف برای تهیه این کالای خوراکی از یک سو و بیم‌ها و امید‌های اقتصاد در سال ۱۴۰۰ در کنار تاکید بر شفاف سازی در روند واکسیناسیون از سوی دیگر در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

رونمایی صادق محصولی از مدل انتخاباتی چهار مرحله‌ای جبهه پایداری و آغاز فاز ۲ و ۳ مطالعات بالینی واکسن کووایران از دیگر تیترهایی است که در صفحات نخست روزنامه‌های امروز مورد توجه سردبیران قرار گرفته است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛

سالی که گذشت سالی که پیش روست

محسن پیرهادی، مدیرمسئول روزنامه رسالت دربخش‌هایی از سرمقاله امروز این روزنامه با عنوان سالی که گذشت، سالی که پیش روست، نوشت: نام‌گذاری سال‌های ۹۸ و ۹۹ به‌عنوان «رونق تولید» و «جهش تولید» در پیام نوروزی مقام معظم رهبری، گوشه‌ای از برنامه کلان معظم له برای صیانت از معیشت مردم بود، سال‌هایی که یکایک و از پی هم نام‌هایی اقتصادی یافتند تا شاید گره اقتصاد کشور کمی بازتر شود یا حداقل تنگ‌تر نشود.


دلار سال ۹۹ را در کانال ۱۵ هزار تومان آغاز کرد و در پایان بهار به ۱۸ هزار تومان رسید، اما با آغاز فصل تابستان به کانال ۲۰ هزار تومان وارد شد و تا اواسط تابستان در محدوده قیمتی ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان در نوسان بود. این افزایش نرخ در هفته پایانی مهرماه تا ۳۲ هزار تومان نیز رسید. هرچند در ادامه دلار با روند کاهشی روبه‌رو گردید و تا کانال ۲۲ هزار تومان وارد شد و حالا در روز‌های پایانی سال در محدوده قیمتی ۲۴ هزار و ۶۰۰ تومان آرام‌گرفته است. درحالی‌که افزایش نرخ دلار به همه بازار‌ها و محصولات سرایت کرده بود، قیمت ماشین، مسکن، محصولات غذایی و سایر مایحتاج مردم به‌طور روزانه تغییر می‌کرد.

چرا باید مرغ و تخم مرغ به دغدغه مردم ایران تبدیل شود؟! /درک ناقص رییس مجلس از اقتصاد!/سالی که گذشت سالی که پیش روست

بعضی از کارشناسان مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت دلار را به کاهش عرضه ارز مرتبط می‌دانستند. از سوی دیگر پیش‌بینی بازگشت ارز صادراتی از سوی بازرگانان آن‌طور که مقام‌های دولتی و بانک مرکزی طراحی کرده بود، عملیاتی نشد و صادرکنندگان از بازگرداندن ارز‌های خود و فروش آن در سامانه نیما با نرخی پایین‌تر از بازار آزاد سر باز زدند. درعین‌حال ارز ترجیحی یا دلار ۴۲۰۰ تومانی که برای تأمین واردات کالا‌های اساسی تعلق‌گرفته بود، با معضلات بسیاری همراه بود و نه‌ تنها نتوانست کالا را باقیمت مناسب به دست مصرف‌کنندگان برساند، بلکه فقط به‌عنوان رانت به جیب افراد خاصی وارد شد.


بانک مرکزی نرخ تورم را در سال ۹۹ کاهنده پیش‌بینی کرده و آن را ۲۲ درصد اعلام کرده بود، اما باوجود مشکلات فزاینده‌ای که در اقتصاد کشور به وجود آمد، نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه بهمن ۹۹ به ۴۸/۲ درصد رسید که این میزان از خرداد ۹۸ به این‌سو سابقه نداشته است. بانک جهانی پیش‌بینی رشد یک‌درصدی برای سال ۲۰۲۱ میلادی برای اقتصاد ایران کرده است که می‌تواند حاصل کاسته شدن آثار همه‌گیری کرونا و ازسرگیری واردات و صادرات کشور باشد. گزارش مرکز آمار ایران از نرخ رشد اقتصادی ۹ ماهه که آخرین گزارش رسمی از وضعیت کلان اقتصاد ایران در سال ۹۹ است، نشان می‌دهد که نرخ رشد اقتصادی فصل پاییز به ۰/۸ درصد رسیده که گویای رشد ناچیزی نسبت به تابستان است. اقتصاد ایران امسال را بابیم وامید‌هایی توأمان به پایان رساند و حالا به استقبال سالی می‌رود که در آن انتخابات مهم ریاست جمهوری را پیش رو دارد و امیدوار است تا شاید باروی کار آمدن دولتی جدید، اتخاذ سیاست‌های تازه اقتصادی و رفع احتمالی محدودیت‌های بین‌المللی، اقتصاد کشور بتواند در مسیری رو به رشد هرچند اندک و محدود گام بردارد.

درک ناقص رییس مجلس از اقتصاد

«جهان‌صنعت» - طی یادداشتی با عنوان درک ناقص رییس مجلس از اقتصاد در شماره امروز خود نوشت: آقای محمدباقر قالیباف حالا دیگر رییس یکی از قوای سه‌گانه اداره‌کننده کشور شده و از نظر سطح مسوولیت با قالیبافی که ۱۲ سال شهردار تهران بود و با آقای قالیبافی که در سپاه پاسداران فرمانده بود نیز تفاوت بنیادین دارد. محمدباقر قالیباف رییس مجلس ایران با کسی که کاندیدای ریاست‌جمهوری بود یا هنوز هست نیز تفاوت اساسی دارد. حالا شهروندان ایرانی انتظار دارند رییس مجلس قانونگذاری به هر چه در هر حوزه‌ای از سیاست داخلی، سیاست خارجی یا اقتصاد می‌گوید خوب فکر کند و بداند که سخنان او با دقت از سوی مردم و نخبگان رصد می‌شود و بر اساس همین گفته‌ها درباره او داوری خواهند کرد.

چرا باید مرغ و تخم مرغ به دغدغه مردم ایران تبدیل شود؟! /درک ناقص رییس مجلس از اقتصاد!/سالی که گذشت سالی که پیش روست
واقعیت این است که سخنان و داوری‌های رییس مجلس ایران درباره تحولات اقتصادی و نیز خواست‌های او از اقتصادگردانان، از کمیسیون‌های مجلس و از مدیران دولت در بخش اقتصاد نشان می‌دهد درک او از چگونگی کارکرد متغیر‌های اقتصادی و اقتصادگردانان ناقص و با غلظت سیاسی بسیار بالا و بر همان روالی است که شاید پیش از این در حوزه فعالیت‌های نظامی داشته است به این معنا که ایشان تصور می‌کنند اگر به عنوان رییس مجلس امروز بگوید قیمت شیر یا ماست از سطح توانایی و قدرت خرید شهروندان بالاتر است و باید کاهش یابد فردا همین خواسته او اتفاق می‌افتد و باید بیفتد. اما واقعیت این نیست. اقتصاد پدیده‌ای گیج‌کننده و در عین سادگی بسیار پیچیده است. اگر امروز به کارخانه‌های شیر دستور دهید از فردا قیمت فروش را کاهش دهند به شما می‌گویند به دامداران دستور دهید قیمت شیرخام را کاهش دهند تا ما نیز این کار را با لحاظ کردن سایر معادلات و ملاحظات در دستور کار قرار دهیم. حالا شما می‌روید به دامداران می‌گویید باید قیمت شیرخام را کاهش دهید، آن‌ها می‌گویند شما به فروشندگان علوفه دستور دهید قیمت علوفه را کاهش دهند تا ما نیز این کار را انجام دهیم. تولید‌کنندگان نهاده‌های دامی و علوفه نیز می‌گویند دلار را ارزان کنید و تحریم‌ها را بردارید تا با قیمت کمتری واردات و تولید داشته باشیم. شما حالا به دارندگان ارز دستور می‌دهید ارز خود را در بازار ارزان‌تر عرضه کنند و آن‌ها می‌گویند وقتی در بازار قیمت ارز‌ها تفاوت معنادار با قیمت دستوری دارد چرا باید ارزهای‌مان را ارزان بفروشیم و حالا به دولت می‌رسید که کاری کند تا دلار ارزان شود و… .


ریاست مجلس قانونگذاری نابردبار است و می‌خواهد کار‌ها زود و تند انجام شود و به همین دلیل می‌گوید حرف زدن فایده ندارد و باید عمل کرد. اقتصاد، اما این‌گونه نیست که با دستور دادن و زود و تند و با همه نیرو دستور دادن، زود و تند واکنش نشان دهد. ایران البته هرگز نتوانسته است نیروی مادی سازمان‌یافته‌ای مثل حزب کمونیست شوروی فراهم کند که از الف تا ی، همه چیز را کنترل کند و در آخر هم تسلیم شود و این تجربه را برای بشریت یادگار بگذارد که با زور نمی‌توان اقتصاد را وادار کرد مطابق میل ما عمل کند. رییس مجلس باید بردبار باشد و به دانش اقتصاد احترام بگذارد و یادش باشد در دولت‌های احمدی‌نژاد با آن همه درآمد ارزی باز هم دلار نافرمانی کرد و در یک دوره کوتاه سه برابر شد.


چرا باید مرغ و تخم مرغ به دغدغه مردم ایران تبدیل شود؟!


عادل جهان‌آرای روزنامه‌نگار در سرمقاله امروز روزنامه همدلی با عنوان مواظب آرزو‌های مردم باشید، نوشت: این روز‌ها کمتر شهری را در کشور می‌توان یافت که در آن شاهد صف‌های طولانی برای تهیه مرغ یا تخم مرغ و ایضا مواد روغنی یا کالا‌های ضروری دیگر نباشیم. این وضعیت در شهر‌های بزرگ از جمله تهران با شلوغی و ازدحام بیشتری قابل مشاهده است و چه بسا ما و شما هم خود یکی از آن کسانی باشیم که مدت‌ها برای دریافت مرغ و تخم مرغ با ماسک یا بدون ماسک، در مراکز فروش لحظه‌شماری کردیم و بزرگ‌ترین آرزوی ما رسیدن به ترازوی فروشنده بوده تا بتوانیم یک یا دو قطعه مرغ مثلا گرم را از آن‌ها بگیریم. جالب اینجاست که در طول دهه‌های اخیر هیچ کس هم برای حل مشکل توزیع مرغ یا تخم مرغ و دیگر اقلام ضروری چاره‌اندیشی نکرده است و هر بار هم مسئولان ذیربط مشکل را به گردن تولیدکنندگان و برخی از مسئولان هم عامل اصلی افزایش یا کمیاب و نایاب شدن کالا‌هایی مثل مرغ را به مصرف بیش از حد مردم ربط می‌دهند و به جای ارائه راهکار‌های منطقی و عملیاتی، تأکید می‌کنند که مردم این کالا‌ها را نخرند.

چرا باید مرغ و تخم مرغ به دغدغه مردم ایران تبدیل شود؟! /درک ناقص رییس مجلس از اقتصاد!/سالی که گذشت سالی که پیش روست
امکان ندارد روزنامه‌های یک سال از این سال‌های ماضی را ورق بزنیم و در آن عکسی از تخم مرغ و مرغ با تیتر‌های شگفت‌انگیزی مثل «مرغ ارزان می‌شود» یا «مرغ از سفره مردم پرواز کرد» نبینیم. این تیتر‌ها به بخشی از ادبیات رسانه‌ای کشور ما تبدیل شده است، به صورتی که انگار اگر این سوژه وجود نداشت، ما روزنامه‌نگاران دچار چالش بی‌سوژه‌گی می‌شدیم و از سوی دیگر، ما مردم هم آرزوی دیگری به جز تهیه مرغ و تخم مرغ برای زندگی نداشتیم. در حقیقت تهیه تخم مرغ یا مرغ به بخشی از دغدغه زندگی جامعه ما تبدیل شده است. یعنی سطح خواست و مطالبات ما چنان پایین آمده است که نمی‌توانیم آرزو‌های بزرگ‌تری را برای زندگی خود متصور شویم. «آرزو» یکی از پربسامدترین واژه‌ها در زندگی انسان‌ها است. بی‌تردید از زمانی که انسان واژه آرزو را- به هر شکلی که در زبان‌های دیگر هست- به کار می‌برد، از آن، چیزی جز آسایش یا رسیدن به خواسته خود، متصور نیست. همه انسان‌ها آرزو‌های فراوانی دارند که با امید گره خورده است. امید، آرزو نیست، بلکه موتور آرزوست. به عنوان مثال کسی که آرزو دارد روزی به مقامی برسد ـ اگر منطقی و شدنی باشد ـ در واقع امیدوار است که به آرزوهایش برسد و برای رسیدن به آن جایگاه تلاش می‌کند و موانع را از پیش پا برمی‌دارد.


بسیاری از کسانی که امروز از کشور مهاجرت می‌کنند، در واقع برای رسیدن و نایل شدن به آرزوی خود هستند، زیرا گمان می‌کنند-و در واقع حقیقت آن را در اینجا می‌بینند- که در اینجا نمی‌توانند به آرزوهایشان برسند. وقتی که سطح و شأن و ارزش آرزو‌های یک جامعه سقوط می‌کند و مردم به جای آنکه آرمان‌های بزرگی در سر داشته باشند، همه هم و غم آن‌ها به دست آوردن نان‌قاتقی است تا بتوانند فقط به حیات خود ادامه بدهند، یا گرفتن تخم مرغ است، نمی‌توان از آن جامعه انتظار توسعه یا پیشرفت را داشت. با توجه به واقعیت‌های امروز جامعه و به اذعان مسئولان –از جمله آقای روحانی- به ۶۰ میلیون ایرانی باید یارانه داد، به زبان ساده یعنی بیش از ۷۰ درصد جامعه چشم به یک آرزوی کوچک و کم‌ارزشی به نام یارانه دوختند که هر روز ارزش آن کاهش می‌یابد. حال که این روز‌ها با افزایش سرسام‌آور قیمت کالاها، مردم امکان دسترسی به بسیاری از کالا‌ها را ندارند و حتی تخم مرغی که روزگاری یکی از ارزان‌ترین کالا‌ها بود، در زمره کالای لوکس درآمده است و نیازمندان باید از این فروشگاه به آن فروشگاه دنبال تخم مرغ ارزان بگردند، در حقیقت جهت و شکل و اندازه آرزوی آن‌ها تغییر کرده است. شکی نیست که با آرزو‌های تخم‌مرغی نمی‌توان مدعی ساخت جامعه یا رسیدن به رفاه برای همنوعان خود شد و دنبال آرزو‌های بزرگ رفت. آرزو‌های بزرگ در چنین محیطی بیشتر به رویا‌ها شباهت پیدا می‌کند و دست نیافتنی می‌شود. اگر مواظب پایین آمدن سطح آرزو‌های جامعه نباشیم، چه بسا، آرزو‌های فروخفته، به نقش‌های تخریبی و انفجاری تبدیل شوند که در آن صورت مهار آن سخت و گاه ناممکن می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۳۸
.ما خودمان خواستیم در صف مرغ و تخمرغ باشیم، ولی مسولین براشون همه چیز اماده باشه و راحت زندگی کنند چون ما مردم عادی اینطور می خواهیم زندگی کنیم ما نمی خواهیم مثل مسئولین راحت باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
دقیقا رای خودتون بوده
رای دادید برا این وضع
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
جوری پرسیدی "چرا باید مرغ و تخم مرغ به دغدغه مردم ایران تبدیل شود؟ " فکر کردم ایران سویسسه. مرد حسابی تو این مملکت 78 میلیون فقیر هست
امنیت فقط جلوگیری حمله دشمنان از مرز خارج نیست/
امنیت غذایی، یعنی تاب آوری در برابر دشمنان است.
میدانم حساسیت باعث می شود نقدهای مثل نظر من منتشر نشود!
اما سوال مهم:
هر چند تحریم ظالمانه استکبار نمادش در دارو و غذا است (هر چند در بیش از 90% خودکفاییم) اسمش گذاشتند جنگ اقتصادی، سوال این است اگر جنگ نظامی مثل جنگ هشت ساله میشد، ما بایست پدیده ضد انسانی احتکار-گران فروشی-کم فروشی را بدتر از این شاهد بودیم؟
در واقع طبق تعاریف نرمال میلیتاریستی، اکنون ایران در دوران صلح است، اما وضعیت نا امنی دارویی-غاذایی که شاهدیم در حد وضعیت جنگ نظامی است! آیا در جنگ 8 ساله شاهد چنین پدیده ضد انسانی احتکار-گران فروشی-کم فروشی بودیم؟!
بالاخره مسئولیت کی به مسئولیتشان عمل میکنند.
سالهای 1397 ال 1400 جز تاریکترین و بدترین مدیریت در تاریخ ایران است.
چرا در ایران که این همه مدرک گرایی است و چوب مدرک گرایی با ناکارآمدی و پایین بهره وری تاوانش مردم میدهند، یک مدرک و گواهی تحت نام مثلا، "گواهی سلامت مسئولیت پذیری ملی" با معیار درجه بندی و اعلام رتبه حقیقی برای افراد بخشهای مدیریتی و مسئولیتی بخش های عمومی و تعاونی و خصوصی ایجاد نشده، که لاقل مردم بدانند از میان این همه مدعی حقیقی و کذایی، کدام مدیر و مسئول یک کارنامه اثبت شده و مورد تاید رسمی دارد؟!
چون مدیران نالایق دارن آن را مدیریت میکنند و در این بازار شام جیب ضعفا را خالی میکنند؟؟؟!!
چون اگرمرغ وتخم مرغ وروغن ....به دغدغه مردم تبدیل نشود (یا به عبارت دیگرتبدیل به دغدغه نکنند) آنوقت چیزهای مهمتری دغدغه شان میشو د
پرسیده شده چرا باید قیمت مرغ وتخم مرغ باید دغدغه مردم باشد .مگر قیمت مسکن در مورد خرید واجاره.قیمت میوه وتر وبار.قیمت لباس وپوشاک.ووووو دغدغه مردم نیست ؟ مشکلات دراین حوزه هاحل شده؟؟؟ به نظر من پاسخ را اگر چه ناقص ولی قابل درک در سرمقاله روز نامه جهان صنعت میتوان پیدا کرد
اگه همه مسولان کشور درباره منفعت کشور وملت پرشکوه کشور تصمیمی عادلانه ومستحکم که نفع مردمه ایران باشد میتونیم به یاری خداوند قدمی برداریم که به نفع مردم ایران باشد گرانی را از دوش مردم برداریم از همه اجناس وملتی شادتر ببینیم میتونیم اگه واقعا داریم به این خاک وبه این ملت خدمت گزاریم از صفر شروع کنیم میتونیم جلوتر ازاین قدم برداریم پس اگه شویم
روغن مسکن خودرو وضعیت اشتغال جوانان ازدواج .... چون شعار دولت تدبیر و امید بود
"چرا باید مرغ و تخم مرغ به دغدغه مردم ایران تبدیل شود؟" چون به قول ظریف ما خودشون خواستن که این جور زندگی کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
نتیجه رای دادن به اصلاح طلب و جریان کارگزار همینه
الان هم میگه هیچ اختیاری ندارم
چرا مرغ و تخم مرغ دغدغه است؟چون نمی خواهند بپذیرند که اقتصاد علم است و علم اقنصاد ابزار بازی های پوپولیستی و انتخاباتی نیست.همین دو روز قبل دستمزدهای ۱۵ میلیون نفر را به بهانه تورم و معیشت ۴۰ درصد اضافه کردند ایا حجم کالا بلاخص کالاهای اساسی موجود در بازار هم ۴۰ درصد اضافه شده است؟خیر فقط قدرت خرید با پول بی پشتوانه ۴۰ درصد بیشتر از حجم کالا، اضافه شده که یعنی ۶۰ درصد گران تر شدن کالاهای اساسی به واسطه هجوم تقاضا
جهان صنعت كه از قاليباف انتقاد ميكني كه البته به حق است، اما در كشور ما كدام مسئول را ميشناسي كه اقتصاد را بشناسد و مديريت انرا؟ ايا روحاني، جهانگيري، نوبخت، نهاونديانف آخوندي، زنكنه و.... اقتصاد را ميشناسند و بلدند مديريت كنند. انتقاد بايد از همه كساني باشد كه بعد از انقلاب مسئوليت بخصوص اقتصاد كشور را داشته و هر چه كردند دستاورد آنها بوده تا كنون. بنابراين متهم اصلي تمام اين افراد هستند
چرا مرغ وگوشت دغدغه مردم شده است در یک یادو کلمه باید گفت مدیرانی ناتوان وفردگرا که عمدتا بفکر خود وداردسته شون هستند
تلخی مسئله اینجاست که مردم به هر کمبودی و بدبختی قانع میشن و عادت میکنن و صداشون در نمیاد. یقه هیچ مسىولی رو.نمیگیرن و هیچ حرفی نمیزنن
آقا روغن را دریابید...
مرغ و تخم مرغ رو ولش کن. گرون هست ولی هست...
روغن گیر نمیاد!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
چه طرز تفکر نابی؟؟؟!!!!
با سر مقاله روزنامه همدلی کاملا موافقم
تمام هم و غم ارزوهای ما شده تهیه مایحتاج اولیه و جای برای پرورش افکار،عواطف انسانی نموده. خدا میدونه اثرات این اتفاقات سال ها خواهد ماند و هزینه های زیادی جهت جبران آن باید بپردازیم
با سر مقاله روزنامه همدلی کاملا موافقم
تمام هم و غم ارزوهای ما شده تهیه مایحتاج اولیه و جای برای پرورش افکار،عواطف انسانی نموده. خدا میدونه اثرات این اتفاقات سال ها خواهد ماند و هزینه های زیادی جهت جبران آن باید بپردازیم
درود بر روزنامه جهان‌ صنعت! چاره چیست؟ اقای قالیباف و دوستان باید بپذیرند که یک دست صدا ندارد. با تدبیر و بدون لجبازی در های مملکت را به روی دنیا باز کنند و به بده بستان های برد برد با کشور های دیگر پاسخ مثبت دهند. چرخ های زنگ زده اقتصاد ایران را نمی توان‌ به راحتی روغن کاری کرد. تمرکز بیش از حد بر روی بخش هسته ای نشان داد که بقیه بخش ها فلج می شوند و کارایی ندارند.
متاسفانه همه چیز در این کشور دارد به حالت نمایشی در می آید. از رزق و روزی مردم گرفته تا تولید و انتخابات و ....
همه اینها به مدارس ما بر می گردد. چون در مدارس ما هیچ کس درس نمی خواند مگر شب امتحان چون مجبور است و باید نمره خوب بیاورد. الان هم مسئولین ما دارند همین کار را می کنند هیچ کاری نمی کنند مگر اینکه وقت کار برسد و می خواهند یک شبه مسکن، گرانی خودرو، ارزاق عمومی، مشارکت در انتخابات، کمبود کالاهای اساسی، کمبود و گرانی دارو، مساله بیمه و تامین اجتماعی، حقوق ها و دستمزدها، رانت و ... را درمان کنند. علی برکت الله. این گوی و این میدان فقط یادتان نرود که مردم خیلی تحت فشار هستند و شاید....؟ علی برکت الله آقای رییس جمهور، آقای رییس مجلس، آقای رییس قوه قضاییه. علی برکت الله.
از مرغ و تخم مرغ مهمتر ساسی مانکن است که باید تمام نیروهای امنیتی و نظامی در این خصوص بسیج شوند البته گرانی فقر بیکاری و فساد چیز مهمی نیستند و جای نگرانی نیست
آقای رییس واحصا چخبر؟
‌‌ً"ارزو های تخم مرغی" چه عبارت زیبایی! ببین چه بر سر این ملت اوردید. زمانی بود که کارگر ایرانی بعد از کار روزانه یک یا دو تا تخم مرغ را با چند تا گوجه و کمی روغن املت درست می کرد و با یک قرص نان نوش جان می نمود و اخر سر هم خدا را به خاطر نعمتش شکر می کرد.
با این شرایط شغلی و درامد کم مجبوریم تا آخر روز کار کنیم و دیگه نفسی نمیمونه وقتی که خونه آمدیم.بعدش باید بریم صف مرغ و ...مگه ما چکار کردیم یا چه گناهی کر یم که اینطوری زندگی کنیم؟کی باید جواب بده؟فقط یه عده را راضی نگه داشتن و سایرین رو ول کردن.
مردمی که منفعت شخصی و فردی خود را اولویت دهند سرانجام بصورت جمعی و فردی هزینه پرداخت خواهند کرد در حالی که نمی دانند مشکل از همان منفعت طلبی فردی خودشان شروع شده است
مسئولین دیگر توان مهار کرانی از دستشان در آمد و به ناتوانی خود اقرار آوردند و گرانی شد درد سرطان فقط تمام اجناس با بی تبری مسئولین به هم خورد
مسئولین فکر می کنند فقط مرغ کران است دست به هر اجناسی می بری خدا تومان است اصلا ماهی 50 میلیون حقوق جوابگو نیست بعد شما با ۲۵ درصد کار مردم را نمی افتد جلسه بگیرد ار جنک بدر شد
دغدعه مردم ازینا هم بیشتر است این مرغ و تخم مرغ یک هزارمش است
کلا مملکت در ورطه ی نابودی قرار گرفته
پاسخ ها
گروه پنج منهای یک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
داریم به قهقرامیریم
خیلی جالبه، درخواست حل سریع مشکلات یعنی نبود درک کافی از مشکلات،حتما حل نکردن مشکلات ناشی ازداشتن درک کافی از مشکلاته؟؟؟؟؟؟
عزیزم اینقدر به فکر مادیات مثل مرغ و روغن نباش .
فقط به اسلام و سربلندی کشور در جهان فکر کن.
به این فکر کن که داریم دنیا را از دست مستکبران نجات میدیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
جان؟؟؟؟
کارشناس سیمای میلی میگه مرغ وگوشت گرونه نخوریدمیخواستم بگم روسری وشال وچادرهم گرونه ها!
این مردم سالیان زیادی است که دغدغه دارند و بایستی داشته باشند. حالا چه فرقی دارد مرغ و تخم مرغ باشد و یا کارت سوخت و یارانه و معیشت و ... باشند. بالاخره سرگرم خودشان باشند/
بفرمایید چرا باید نشود هرچه کاشتیم همان را درو میکنیم
آمــریــکا تفلکی می خواد به بــــرجــآم برگـرده ولی خجالت می کشه بچم.

ظریف و روحانی: آمــریــکا باید خجالت را کنار بگذارد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی