بازدید 31215
دو هزار و چهارصدمین بسته ویژه خبری «تابناک»:

رستم قاسمی به جهانگیری: فروش ۱۰ کشتی نفت افتخار دارد؟ / عضو نهاد اجماع ساز: سید حسن خمینی گفت که کاندید نمی‌شود / ترقی: «سعید محمد» شانسی ندارد

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: ترقی: «سعید محمد» شناخته شده نیست و شانسی ندارد / کوشکی: سعید جلیلی می‌تواند در انتخابات تاثیرگذار باشد / عارف: بنا نبود فراکسیون امید، حصر را بشکند؛ فقط قصدمان طرح مطالبه بود! و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۳۹۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲ 10 March 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

واعظی: پیشنهاد برجامی روسیه با ما هماهنگ نشده است

محمود واعظی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره پیشنهاد اخیر اقای لاوروف وزیر خارجه روسیه در خصوص برداشته شدن گام‌های هماهنگ و‌ همزمان از سوی ایران و آمریکا در برجام گفت: پیشنهاداتی که ارایه می‌شود به این معنا نیست که با ما هماهنگ شده است. این پیشنهادات در جهت هموار کردن راه است. قطعا اگر پیشنهادی نهایی شود اطلاع رسانی خواهد شد. لازم به ذکر است که وزیر خارجه روسیه روز گذشته راهکاری برای حل بن‌بست توافق هسته‌ای ایران پیشنهاد داد. لاوروف در این باره توضیح داد: «برای حل این چالش فوری، به‌نظر ما ممکن است که گام‌های همزمان و مرحله به مرحله‌ای را تدوین کرد و آمریکا و ایران آنها را اجرا کنند، زیرا اگر بخواهیم به این بحث که چه کسی اول به تعهداتش بازگردد ادامه دهیم، مذاکرات شاید تا همیشه طول بکشد».

عارف: بنا نبود فراکسیون امید، حصر را بشکند؛ فقط قصدمان طرح مطالبه بود!

محمدرضا عارف گفت:‌ در مسئله رفع حصر که مطالعه جدی بخش‌هایی از جامعه بود و در مبارزات انتخاباتی هم مطرح شد و در همان ماه های اول گفتیم که مسئله را خود من در مجلس مطرح می‌کنم حالا اگر دوستان دیگری خواستند به گروه ملحق شوند چراکه نگران بودیم برای بعضی از دوستان جوان‌تر ما که اگر این مسئله را مطرح کنند مشکلاتی پیش بیاید. ببینید بنا نبود مجلس یا فراکسیون امید حصر را بشکند بلکه قصدمان این بود مطالبات را مطرح کنیم و تلاش کنیم تا پرونده حصر از طریق مراجع ذیربط بسته شود.

احمد خاتمی: اگر FATF را بپذیریم، دخل و خرج ما را متوجه می شوند

سیداحمد خاتمی: خاتمی در بخش دیگر سخنان خود ماجرای اف ای تی اف را مورد توجه قرار داد و با اشاره به اینکه نظام ما نظام قرآنی است و نظام قرآنی بر قاعده نفی سبیل تأکید دارد، گفت: این یعنی نباید اجازه دهیم که بیگانگان بر جامعه اسلامی سلطه داشته باشند؛ بر اساس آیه شریفه نفی سبیل، خداوند هیچ راه سلطه ای برای کافران بر مسلمانان قرار نداده است. وی با بیان اینکه خروجی اف ای تی اف سلطه اقتصادی بر نظام اسلامی است، گفت: دشمن از این طریق دخل و خرج ما را متوجه می شود؛ شفافیت دخل و خرج کشور ما چه ربطی به این دشمنان فضول دارد؟ این ها فضول هایی هستند که در تصمیم گیری هایشان از آمریکا تأثیر می پذیرند و اعضایش را دشمنان ایران تشکیل می دهند، از این رو این قرارداد اف ای تی اف را مصداق سلطه می دانم و هرگز به آن رأی نخواهم داد.

رستم قاسمی به جهانگیری: فروش ۱۰ کشتی نفت افتخار دارد؟

رستم قاسمی با بیان اینکه "حرف زدن و ادعا کردن که کار ساده‌ای است"، افزود: «سوال بنده این است که چرا دولت دوباره برای فروش نفت سراغ افرادی رفت که روزی به آنها برچسب کاسبان تحریم می‌زد؟» وزیر سابق نفت گفت: "آقای جهانگیری گفتند که ما نفت فروختیم بدون اینکه از دل آن یک بابک زنجانی ایجاد شود. عملکرد ۹ ماهه منابع بودجه ۹۹ نشان می‌دهد از بودجه ۵۷۰ هزار میلیارد تومانی امسال، تاکنون فقط ٩ هزار میلیارد تومان آن از درآمد نفت بوده است و خود آقای جهانگیری هم به این رقم اشاره کرده‌اند.” او افزود: «حال سوال اساسی این است که آیا درآمد 9 هزار میلیارد تومانی در مقیاس فروش نفت عدد بزرگی است یا نه؟ شما فکر می‌کنید 9 هزار میلیارد تومان معادل چند تا کشتی نفت است؟ اگر آمار دولتی‌ها درباره این 9 هزار میلیارد تومان در آمد حاصل از فروش نفت درست باشد، یعنی دولت به میزان کمتر از 10 کشتی نفت فروخته است. واقعا فروش نفت به اندازه 10 کشتی افتخار دارد؟»

رحمانی فضلی: جو سراوان آرام است

عبدالرضا رحمانی فضلی پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، در رابطه با آخرین وضعیت فرایند الکترونیکی برگزار شدن انتخابات اظهار داشت: از ۲۵ فرآیند انتخابات ۲۴ مورد آن الکترونیکی شده است. وی در رابطه با وضعیت سراوان عنوان کرد: مشکلی نداریم. دو‌هفته پیش توضیحاتی در این زمینه داده شده و الان جو آنجا آرام است.

حداد عادل ۴ سال دیگر رئیس فرهنگستان ماند

غلامعلی حداد عادل طی حکم رئیس‌جمهور تا چهار سال دیگر هم رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ماند.در اعلام فرهنگستان زبان و ادب فارسی آمده است: «بنا بر پیشنهاد شورای فرهنگستان و با استناد به ماده ۱۰ اساسنامه فرهنگستان زبان و ادب فارسی، که به‌موجب آن «رئیس فرهنگستان از میان اعضای فرهنگستان، به پیشنهاد رئیس‌جمهوری و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حکم ایشان برای یک دوره چهارساله انتخاب می‌شود»، دکتر غلامعلی حداد عادل به این سمت برگزیده شد. بر این اساس دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری و رئیس عالیه فرهنگستان‌های جمهوری اسلامی ایران، دکتر حداد عادل را برای یک دوره چهارساله دیگر به ریاست فرهنگستان زبان و ادب فارسی منصوب کرد.

بین اصلاح‌طلبان برانداز نداریم

حمیدرضا جلایی‌پور، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگوی ویدئویی با اعتمادآنلاین گفت: بین اصلاح‌طلبان برانداز نداریم. صحنه انتخابات ۱۴۰۰ رقابتی نباشد، اصلاح‌طلبان چه بخواهند چه نخواهند، فضا مانند انتخابات مجلس یازدهم می‌شود. بخش‌هایی از این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:بین اصلاح‌طلبان برانداز نداریم./ صحنه رقابتی نباشد، اصلاح‌طلبان چه بخواهند چه نخواهند، فضا مانند انتخابات مجلس یازدهم می‌شود./جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته نشان داده که عملگراست اما عملگرا در دقیقه ۹۰/سیاست خارجی آمریکاستیز پرهزینه است/برخی احساس می‌کنند اگر تحریم‌شکنی اتفاق بیفتد، ممکن است در نتیجه انتخابات ۱۴۰۰ اثر بگذارد/آنها نمی‌گویند با مذاکره یا تحریم‌شکنی مخالف هستیم اما می‌گویند ما باید این کار را انجام دهیم/چرا مساله جانشینی رهبری اینقدر پنهان برگزار می‌شود؟/نمی‌دانم حضور کاندیدای نظامی در انتخابات عملیات فریب است یا نه، اما نباید ما را منحرف کند.

محسن رضایی: با دادن یک شکلات اعتماد باز نمی‌گردد

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه با دادن یک شکلات اعتماد باز نمی‌گردد، گفت: خنثی سازی و لغو تحریم‌ها باید در چارچوب رهنمودهای رهبر معظم انقلاب پیگیری شود و تنها در این‌ چارچوب پذیرفتنی است.محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با جمعی از اعضای بسیج دانش آموزی گفت: با توجه به عهدشکنی آمریکا و اروپا، همه تحریم‌های اقتصادی باید یکجا برداشته شود و پس از راستی آزمایی و اطمینان از پایبندی آمریکا و اروپا به تعهدات خود، مذاکرات معنا خواهد داشت.وی افزود: خنثی سازی و لغو تحریم‌ها باید در چارچوب رهنمودهای رهبر معظم انقلاب پیگیری شود و تنها در این‌ چارچوب پذیرفتنی است.رضایی تاکید کرد: تمام تحریم‌ها باید یکجا برداشته شود. مرحله‌ای کردن برداشتن تحریمها، هم طولانی است و هم قابل اطمینان نیست.دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام خاطرنشان کرد: معتقد هستم که دولت باید با شکایت در مجامع حقوقی بین المللی، جبران خسارات ناشی از نقض عهد امریکا را مطالبه و پیگیری کند.

گرامی مقدم: کروبی به ردصلاحیتش اعتراض نکرده است

سخنگوی حزب اعتماد ملی در واکنش به اینکه مهدی کروبی هم با توجه به ردصلاحیت صورت گرفته از طرف کمیسیون ماده احزاب، عضو این حزب است؟ اظهار کرد: کروبی به این ردصلاحیت اعتراض نکرده است.اسماعیل گرامی‌مقدم در پاسخ به اینکه با توجه به اینکه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب صلاحیت شما را برای عضویت در حزب اعتماد ملی را رد کرده، در حال حاضر عضو این حزب هستید و یا خیر؟ گفت: بنده عضو حزب اعتماد ملی هستم. در مورد ردصلاحیت‌ها شکایت کردیم که هنوز دادگاه تجدیدنظر در این مورد اعلام نظر نکرده است.سخنگوی حزب اعتماد ملی در واکنش به اینکه مهدی کروبی هم با توجه به ردصلاحیت صورت گرفته از طرف کمیسیون ماده احزاب، عضو این حزب است؟ اظهار کرد: کروبی به این ردصلاحیت اعتراض نکرده است.گرامی‌مقدم در توضیح چرایی ردصلاحیت خود برای عضویت در حزب اعتماد ملی ادامه داد: گفته شده به دلیل اینکه محکوم امنیتی هستم نمی‌توانم عضو حزب شوم. در صورتی که به دلیل اینکه در آن زمان جرم سیاسی تعریف نشده بود پرونده بنده را در قالب محکوم امنیتی رسیدگی کردند. لذا کمیسیون ماده ۱۰ باید به این نکته توجه می‌کرد که نکرده و تنها به ظاهر جرم توجه کرده و محتوا را مدنظر قرار نداده است. در حالی که محتوای پرونده بنده سیاسی است و رنگ و بوی امنیتی ندارد.البته در این مورد به دیوان عدالت اداری شکایت کردم که به آن رسیدگی شود.

عضو نهاد اجماع ساز: حسن خمینی گفت که کاندید نمی‌شود

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران با اشاره به گزارش روزنامه همشهری مبنی بر آخرین تحولات نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان و راهبرد اصلاح‌طلبان برای رسیدن به کاندیدای واحد، گفت: هنوز راجع به مصادیق کاندیدا‌ها هیچ صحبتی نشده است.احمد شریف، دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران و عضو جبهه اصلاحات ایران (نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان) با اشاره به گزارش روزنامه همشهری مبنی بر آخرین تحولات نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان و راهبرد اصلاح‌طلبان برای رسیدن به کاندیدای واحد، گفت: هنوز راجع به مصادیق کاندیدا‌ها هیچ صحبتی نشده است.شریف ادامه داد: این وظیفه کمیته راهبرد‌ها و برنامه ریزی است که باید یک آیین نامه‌ای را تدوین کند و به صحن عمومی جبهه اصلاحات ایران (نهاد اجماع ساز) بیاورد تا تصویب شود؛ اما هیچ کدام از این‌ها صورت نگرفته است.این عضو جبهه اصلاح طلبان ایران در رابطه با شاخصه‌های انتخاب کاندیدای منتخب هم گفت: در رابطه با شاخصه‌های انتخاب کاندیدای این جبهه، هنوز به هیچ عنوان صحبتی نشده است.دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران با اشاره به اسامی که در این گزارش آمده بود، بیان کرد: تا آنجا که من اطلاع دارم آقایان ظریف و سید حسن خمینی اعلام کرده‌اند که کاندید نمی‌شوند؛ حال نمی‌دانم عده‌ای چگونه برای اسامی اشخاصی را اعلام و گزینه نهایی را هم مشخص کرده‌اند.

صالحی: فتوای رهبر انقلاب در حرمت بمب اتم، حرف نهایی ایران است

رییس سازمان انرژی اتمی ایران در گفت‌وگو با شبکه خبری پی بی اس آمریکا گفت: فتوای رهبر معظم انقلاب در حرمت بمب اتم، حرف نهایی ایران است.علی اکبر صالحی در گفت‌وگو با این شبکه که بخشی از آن منتشر شده است، در پاسخ به این سوال مطرح کرد که مقامات ایران همواره بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران و حرمت بمب اتم صحبت کرده‌اند.اما مباحث زیادی وجود دارد که بازدارندگی اتمی موثر است. قدرت‌های بزرگ دارند، اسرائیل یک برنامه در این دارد.آیا در حاکمیت کسانی هستند که بیایید درباره منافع بمب بحث کنیم؟وی اظهار کرد:حرف نهایی را رهبر معظم انقلاب زده است. ایشان فتوایی صادر کرده‌اند که نه تنها حکم مذهبی است بلکه قابل بحث هم نیست. هیچ جایی برای بحث در این زمینه وجود ندارد.رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: هرکسی می‌تواند درباره ذهنیت و آرزوهای خود صحبت کند اما در مقام عمل، ما باید آنچه را که فتوا می‌گوید عمل کنیم.صالحی در پاسخ به اینکه آیا در حاکمیت کسانی هستند که داشتن بمب اتمی را مناسب بدانند، گفت: نمی دانم شاید کسانی باشند.وی به این سوال که چگونه بمب اتم حرام است اما موشک با برد بالا حرمت ندارد هم اینگونه پاسخ داد که موشک بالستیک با برد بالا برای اهداف خاصی استفاده می‌شود که می‌خواهید هدف قرار دهید اما بمب اتم همانگونه که در هیروشیما و ناکازاکی استفاده شد، به ۲۵۰۰ نفر آسیب رساند و در یک ثانیه پودر شدند.

تکرار ادعاهای ضدایرانی در نشست شورای وزیران عربستان

شورای وزیران عربستان سعودی با تکرار برخی مواضع بی‌اساس درباره سیاست‌های منطقه‌ای ایران، مدعی شد که اقدام‌های تهران تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است.شورای وزیران عربستان در این نشست که به ریاست «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور برگزار شد، حملات موشکی و پهپادی انصارالله به مناطق مختلف عربستان را محکوم کرد.بر اساس این گزارش، مقام‌های ریاض همچنین از شورای امنیت و جامعه بین‌المللی خواسته‌اند که به این حملات واکنش نشان دهند.ادعاهای بی‌اساس شورای وزیران عربستان در حالی مطرح می‌شود که جنایات رژیم سعودی در یمن بارها مورد انتقاد فعالان حقوق بشری و کشورهای مختلف جهان قرار گرفته و کارشناسان نسبت به بحران انسانی ناشی از آن هشدار داده‌اند.

منتجب نیا: اصلاح طلبان متحد شوند

دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی گفت: اصلاح طلبان بر سر یک کاندیدای «اصلح و کارآمد» متحد شوند.رسول منتجب نیا در گردهمایی مجازی «انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، چالش ها و فرصت ها» که به صورت ملی با دعوت کمیته انتخابات حزب جمهوریت و با مشارکت دفاتر استانی این حزب برگزار شد، با تسلیت به مناسبت شهادت مظلومانه امام موسی بن جعفر(ع) گفت: دین مبین اسلام به امر شورا اهتمام ویژه ای دارد و برای رأی و نظر مردم احترام بسیار قائل است و در این باره آیاتی در قرآن وجود دارد که می توان به آیه ۳۸ سوره شوری اشاره کرد. نفی استبداد و طرد دیکتاتوری تحت هر عنوان نیز در متون دینی ما بسیار تأکید شده است و در اینباره حضرت علی (ع) سخنان گهرباری را فرموده اند. تجلی این سخنان را در اصول مختلف قانون اساسی نیز می توان دید و همه این ها بیانگر اهمیت اتکاء امور کشور بر رأی عموم مردم است و همین موضوع را صراحتاً در اصل ششم قانون اساسی مشاهده می کنیم. مردم می توانند از طریق مشارکت در انتخابات مختلف به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر تصمیمات کلان کشور اثرگذار باشند.

وزیر کشور: ۲۴ فرآیند انتخابات، الکترونیکی است

وزیرکشور درباره انتخابات گفت: ۲۴ مورد از ۲۵ فرآیند انتخابات به شکل الکترونیکی برگزار می‌شود.عبدالرضا رحمانی‌فضلی این گفته را صبح چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران بیان کرد.نام‌نویسی داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا به شکل رسمی از امروز تا روز ۲۶ اسفندماه به شکل رسمی آغاز شد. انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار است در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

نماینده ویژه آمریکا: مذاکرات مستقیم با ایران موثرتر است

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران می‌گوید انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری ایران عاملی در تصمیم گیری دولت بایدن در رابطه با گفت‌وگوهای هسته‌ای نیست.رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران به پایگاه اینترنتی «اکسیوس» گفت ما قصد نداریم گفتگوها بر سر برجام را منوط به انتخابات ایران کنیم. حرکت ما بر اساس دفاع از منافع امنیت ملی آمریکاست. این مقام آمریکایی تصریح کرد: به عبارت دیگر، ما به خاطر انتخابات ایران نه به امور سرعت می‌دهیم نه آن را کند می‌کنیم. نماینده ویژه دولت بایدن در امور ایران بار دیگر خواستار مذاکره مستقیم شد و گفت این گونه مذاکرات بسیار موثرتر هستند و درصد کمتری برای سوتفاهم باقی می گذارد. با این حال برای ما محتوای مذاکره مهمتر از شکل آن است.

زیدآبادی: «سعید محمد» ردصلاحیت می شود

تحلیلگر مسایل سیاسی نوشت: سردار سعید محمد در شمار "کاندیداهای نظامی" با مختصاتی که برخی محافل رسانه‌ای اصلاح‌طلب به آن دامن می‌زنند، قرار ندارد.احمد زید آبادی فعال رسانه ای در یادداشتی درباره پشت پرده فعالیت های انتخاباتی سردار محمد نوشت: سعید محمد فرماندۀ سابق قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران با نوع اعلام ورودش به صحنۀ انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، نشان داد که کاندیدایی منفرد و تنهاست و نیروی مؤثری در سطح نهادهای رسمی از او حمایت نمی‌کند.بنابراین، او در شمار "کاندیداهای نظامی" با مختصاتی که برخی محافل رسانه‌ای اصلاح‌طلب به آن دامن می‌زنند، قرار ندارد.با این حساب، حضور سعید محمد در انتخابات ممکن است با ناخرسندی و خشم محافل ذی‌نفوذ اصولگرا روبرو شود و برای انصراف از رقابت، تحت فشار قرار گیرد. به نظرم اگر او بر حضور خود در انتخابات اصرار ورزد، از صافی نظارت استصوابی شورای نگهبان عبور نخواهد کرد!

نظر معاون دفتر رهبر انقلاب درباره دیدار پاپ با آیت‌الله سیستانی

معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از مسئولان نهادهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، هوشمندی حضرت آیت الله سیستانی در دیدار رهبر کاتولیک‌های جهان را تحسین‌برانگیز دانست و گفت: مواضع حکیمانه آیت‌الله سیستانی مایه عزت اسلام شد.حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی با اشاره به تأکیدات آیت‌الله سیستانی در این دیدار تاریخی بر مسائل مهم بین‌المللی از جمله اشغالی خواندن قدس شریف، گفت: این تأکید آیت‌الله سیستانی خط بطلانی بر توطئه عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس بود.وی افزود: ابراز نارضایتی آیت‌الله سیستانی از وضعیت فقر، محرومیت، تبعیض و نیز تحریم و تأکید بر اینکه رهبران دینی باید به مسئولیت خود عمل کنند، می تواند مصداق بارز آموزه قرآنی "کلمه سواء" میان پیروان و رهبران ادیان ابراهیمی باشد که باید منتظرنتایج آن باشیم.معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: حافظه تاریخی تشیع بویژه حوزه عریق نجف، شاهد رهبران هوشیار و بصیری بوده و هست که درمقاطع مختلف تاریخ، خوب درخشیده اند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در سالهای گذشته فرمودند آیت‌الله سیستانی در نجف می‌درخشند.حجت‌الاسلام قمی با اشاره به تقدیر رهبر کاتولیک‌های جهان از تدبیر آیت الله سیستانی در حفاظت از جان مردم و نیز مسیحیان، ابراز امیداری کرد موانع همکاری اسلام و مسیحیت از جمله سیاست‌های اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی در کشورهای غربی برطرف شود و با همکاری پیروان واقعی اسلام و مسیحیت شاهد بهبود وضع محرومان جهان و تغییر شرایط ظالمانه حاکم بر آن باشیم.

مهرداد بذرپاش نامزد ریاست جمهوری می‌شود؟

شنیده ها حاکی از این است که مهرداد بذرپاش در دو راهی تصمیم‌گیری برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز قرار دارد. خودش را مصداق رییس‌جمهور جوان انقلابی می‌داند اما حضور کاندیداهای متعدد او را قدری مردد کرده است. ضمن اینکه نمی‌خواهد عنوان جوان انقلابی را از کف داده و به سادگی تقدیم سعید محمد کند لذا ناگزیر است که در روزهای آتی تصمیم دشواری بگیرد.

کوشکی: سعید جلیلی می‌تواند در انتخابات تاثیرگذار باشد

محمدصادق کوشکی گفت: جلیلی اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد شود، حتما می‌تواند تأثیرگذار باشد.سخنان اخیر سقای بی‌ریا، از اعضای جبهه پایداری، نشان داد که سعید جلیلی یکی از گزینه جدی انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 است. اما جلیلی چه‌قدر می‌تواند محل اجماع نیروهای اصولگرا باشد و چه قدر هنوز گزینه‌های دیگری مانند ورود او به مجلس از طریق شرکت در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس محتمل است؟محمدصادق کوشکی، تحلیلگر مسائل سیاسی درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «من احتمال‌هایی که داده می‌شود را بیشتر بازی‌های رسانه‌ای می‌دانم مثلا اینکه گفته می‌شود ممکن است آقای سعید جلیلی برای سِمت شهرداری تهران مطرح شود را اساسا بی‌پایه قلمداد می‌کنم زیرا اساسا روحیه او با شهرداری سازوگار نیست. درباره نامزدی در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس هم همین‌طور است و تا کنون هیچ خبر یقین‌آوری درباره این موضوع گفته نشده است. آن‌طور که من آقای جلیلی را می‌شناسم، او به هر قیمتی تن به پست و مقام نمی‌دهد و این حتمی است».او ادامه داد: «آقای جلیلی اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد شود، حتما می‌تواند تأثیرگذار باشد زیرا او به صفت شخصی‌اش سبد رأی ثابتی دارد و این رأی ثابتش هیچ ربطی به هم پایگاه سیاسی جبهه پایداری ندارد؛ به بیان دیگر آقای جلیلی مدیون و وام‌دار جبهه پایداری نیست. حالا این طیف سیاسی می‌خواهند از او حمایت کنند یا نه بحث دیگری است».

ترقی: «سعید محمد» شناخته شده نیست و شانسی ندارد

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه به برخی سوالات «آزادی» در این باره پاسخ می‌دهد و می گوید :سعید محمد هنوز در جامعه خیلی شناخته شده نیست و به همین خاطر شانسش کم است . در نظر سنجی‌ها هم خیلی عقب هستند. ضمن اینکه کسی هم از دیدگاه‌ها و مواضع او خبر ندارد. کارنامه او در قرارگاه اخیر برای برخی از نخبگان مطرح شده اما مردم خیلی وی را نمی‌شناسند. به خصوص که پروژه‌های قرارگاه کلان و در جایگاه‌های خاص است و ثمره آن برای عموم مردم مشخص نیست لذا تا مردم بخواهد او را بشناسند و او به حد نصابی برسد که در کنار سایر کاندیداها مطرح شود، خیلی مانده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۴۲
انتشار یافته: ۴۹
آخه این سید حسن خمینی تا حال یک مدرسه ابتدایی را اداره کرده است !!؟
سعید محمد بعد از سردار رضایی امید خیلی هاست این حرف را نگویید. خدا می داند چه کسی شانس دارد چه کس یندارد مگر ترقی علم غیب دارد؟ اینجوری نگوید
هرچی میخواید خبر انتخاباتی کار کنید, کسی رای نمیده.
! نفت رو بدین بابک زنجانی براتون بفروشه و پولش رو بالا بکشه افتخار داره.
گام به گام دیگه چه مسخره بازی مگه اونا سه سال گام به گام خارج شدن ما کاری کردیم اول باید تحریم بردارن مگه خاله بازی
ظاهرا آقای ترقی نمیداند که این یک انتصاب است و نه یک انتخاب، وگرنه نمی گفت که آقای محمد شانسی برای پیروزی ندارد
جناب رستم خان قاسمی، شما خودت چه گلی به سر صنعت نفت کشور زدی؟
جناب حاتمی بفرمایید دوستان ما چه کسانی هستند؟
جناب سردار قاسمی ! پیشنهاد می دادید مانند شما یک نفر بسیجی اقتصادی پیدا می کردند تا مشکلاتشان را حل کند
جناب رستم خان قاسمی اگه از 570 هزار میلیارد بودجه فقط 9هزار میلیارد از فروش نفت بوده یعنی دولت روحانی بهترین عملکرد رو در اقتصاد بدون نفت داشته و این یک معجزه نباشه یه شق القمر واقعیه. حتما به افتخارش ایستاده دست میزنیم. با دست خالی از فروپاشی مملکت جلوگیری کردن یعنی نهایت افتخار
سعید محمد رجل سیاسی حساب میشه؟؟؟
سعید محمد شاید یک مدیر میانی خوب باشد ولی رییس جمهور اصلا
حضور بذرپاش تنها دلیلی میتونه باشه که مردم در انتخابات شرکت کنند. البته برای اینکه رای نیاره.
فروش ۱۰ کشتی نفت افتخار دارد؟) بالاخره ما حرف جناح شما را نفهمیدیم نفت بفروشیم افتخاره یا نه ؟!! یک جا میگید نباید خام فروشی کنید یک جا میگویید چرا فقط ده تا فروختی ؟!! ضمنا اقای قاسمی مطئنا فروختن ده کشنی نفت در حال حاضر هزار بار بهتر است فروش هزاران کشتی نفت توسط شما و با دلالی بابک زنجانی ها انجام شده است
اگه سعید محمد شانسی نداره چرا توی خبرهاتون این همه ازش بد می گویید؟در همین خبرتون حداقل سه بار بر علیه ی ایشان حرف زدید.
فقط سعید محمد به کوری چشم بدخواهان
زیدآبادی: «سعید محمد» ردصلاحیت می شود) علیرغم اینکه اقای زید ابادی را فردی بشدت با مطالعه و دقیق می دانم ولی بنظر من سعید محمد کاندیدای اصلی اصولگرایان است و خیلی وقت است در محافل خودمونی هایشان درباره او صحبت میشه و به او پروبال میدهند و اینکه زیاد او را خبری نکردند تلاش برای رد گم کنی است
حنایتان رنگ ندارد دیگر.
مهرداد بذرپاش نامزد ریاست جمهوری می‌شود؟) این رفقای احمدنژاد عین اوساشون تشنه و کشته مرده قدرتند اگرم تا بحال کاری نکرده میترسه اگه کاندیدا شد از این پست دیوان محاسباتی هم باز بمونه
آقای رستم قاسمی صحبتهای آقای جهانگیری را به خودشان گرفته اند و درست هم هست. در جواب ایشان باید گفت رقم از بین رفته بابت فروش نفت فقط در ارتباط با بابک زنجانی معادل ۷۸ هزار میلیارد تومان بوده است. اگر حیف و میل پول نفت که به سایر ارگانه از جمله نیروی انتظامی و غیره را هم اضافه کنیم قطعاً از مبلغ ۹۰ هزار میلیارد تومان که ده برابر ادعای فوش نفت توسط دولت فعلی است بالاتر خواهد بود. تکته دیگر اینکه تحریم‌های فعلی کجا و تحریم‌های ده سال پیش کجا. ایشان بهتر است برای دفاع از خود نحوه دیگری را انتخاب کنند .
به هرکسی رای دادیم ازسوی اسلامگرایان توهین شده ایم رای مارا رای حراک اعلام کردند وملت را ملت حاشیه نشین وبیسواد تلقی کردند وحتی دربدترین حالتش مارا هس وخاشاک خواندند واینها ذره ای ازاهانتهای این طیف اصولگرایان ه ملت بود ومردم ایران درتاریخ ایران بیاد ندارند اینگونه مورد توهین قرارگیرند وهرکسی رای اورد ومردم دررده اخر ودوره به دوره ریاست جمهوری اوضاع ملت بدو بدتر شد وکسی هم ازاین اوضاع ملت پاسخگو نمیباشدهرطوری دلشان خواست چه ازطریق درمضیقه قراردادن معیشت ومردم را به صف گوشت ومرغ وروغن وادارکردند وچه برای کسری بودجه دست توجیب ملت فروبردند پس رای به کی وبرای چی؟ رئیس جمهوری که نتواند از حق ملتش دربرابر گروههای فشار دفاع وایستادگی کند پس ملت برای چی باید پای صندوقهای رای بیایند؟ ملت هرطوری وهرکجا گفتند حضور واعلام حمایت کردند ولی درعوض انچه نصیب ملت شد ووعده سال بعد بود چرا؟ چرا دراین کشور هیچکس بفکر ملت نیست؟ فقط درسخنرانی وسفراستانی ...وزمان انتخابات مردم ایران میشوند مردم عزیز وبابصیرت
فروش نفت چه یک بشکه چه چند میلیون بشکه ..وقتی نفعش به ملت نمی‌رسه میخوام نباشه ..
محمد نیاد قبول
کی بیاد که مردم قبولش کنن
احمد خاتمی اتفاقا به نکته بسیار خوبی اشاره کردی ، چون ما هم میخوایم بدونیم چه خبره !!!
با شفافیت مالی چه مشکلی دارید ؟؟؟ آها !!!!
هر کسی غیر از احمدی نژاد اعلام حضور کند ، شانسی برای انتخابات ندارد . چون مردم ، افراد وابسته به حزب و باند و یا وابسته ی نظامی را قبول ندارند . بنابراین هیچکس بر سر دو راهی گیر نکند چون تکلیف مشخص است . و اگر غیر از نظر مردم رفتار شود ، آنوقت " رای بی رای "
آقای ترقی!فکر کنم هرطور هم بشه آقای محمد از آقای میرسلیم موتلفه ای شما بیش تر رای خواهد داشت
آقای ترقی!فکر کنم هرطور هم بشه آقای محمد از آقای میرسلیم موتلفه ای شما بیش تر رای خواهد داشت
هنوز شروع نشده دارن می کوبن سعید محمد را
ایشون رییس جمهور آینده کشوره
جناب آقای رستم قاسمی پس اذعان و اقرار می کنید که اقتصاد این کشور بدون پول نفت می چرخد. این از نظر شما خوب است یا بد است.
مگه احمدی نژاد دور اول که رای آورد خیلی شناخته شده بود؟ انشاءالله که سعید محمد هم به موقعش میترکونه .
اولا خیلی متاسفم که جناب احمد خاتمی اینقدر نسبت به مشکلات و معضلات اقتصادی اجتماعی بی شمار مردم و کشور
ناشی از خود تحریمی ، عدم تصویب اف ای تی اف بی توجه هستند
تندروهای جبهه پایداری و موتلفه ظاهرا حتی با کاندیداتوری سردار محمد مخالف هستند !!!!
و ،ظاهرا فقط نامزدها خودشان را میخواهند و بس!!!!
اتفاقا بالاترین شانس را سعید محمد دارد
#دولت_جوان_انقلابی
اقای قاسمی شما هم در مورد فروش 700 میلیاردی نفت توضیحاتی بده که این پولها چی شد و کجا رفت که اخر اخرا خزانه خالی بود.
بمب اتم بازدارنده است . داشتن بمب حرام نیست . گر چه استفاده از ان حرام باشد.
محمود واعظی سخنگوی دولت ؟؟؟؟؟؟؟؟
پس ربیعی جون چکاره است؟؟؟؟؟؟؟
خوشم میاید احمدی نژاد ثابت کرد هرکسی توانایی ریس جمهور شدن دارد حتی سعید محمد
اتفاقا سعید محمد از نظر فنی بسیار قوی هست جوان هم هست از نظر مدیریتی هم بسیار خوب فقط یه عیب داره اونم اینه ی مستقل نیست. (حیف واقعاً)
ما که خارگیم کلی نفتکش میاد نفت میبره پس پول اینا چی میشه
افتخار این است که با همه دنیا قهر باشی و نتوانی نفت صادر کنی
این روسیه و جناب پررو لاوووروف از جان ما چی میخواد؟


اصلا کل ایران رو بهتون بدیم ولمون میکنی؟


اصلا ما نمیخوایم با آمریکا رابطه داشته باشیم


مگه زوریه؟


مگه امام نگفته ما باید روی پای خودمون بایستیم؟


مگه ما تو کشور خودمون افراد با سواد نداریم؟
رای بی رای .
شما حساس نشو‌. خیلی چیز های دیگری هم هست که افتخار نیست . گرانی بیکاری ......
بزرگترین تهدید جامعه ما پرداخت حقوق نجومی بگیران 60 میلیون تومان و..........است.
باید قانون پرداخت نظام مند وقانونی اجرایی شود
وبه ما 4 میلیون داده می شود
توکل برخدا
سعید محمد هنوز در جامعه خیلی شناخته شده نیست و به همین خاطر شانسش کم است . ..فقط برای این موارد نیست ، نیامده گاف های بزرگی نشان داده از خرید کانال تلگرامی کبوتر باز ها برای تبلیع بگیر تا اشاره روی نقشه ترکمنستان وگفتن ایران ابادت می کنیم .... در این برهه حساس؛ ایران نیاز به ربیس جمهوری باسواد ، توانمند ، پاکدست ، مستقل و علاقه مند به منافع ملی ( نه فقط خودی ها ) دارد.
روند تعیین شروط مذاکره با امریکا :
شش ماه پیش : ابتدا دولت جدید امریکا باید ترور شهید سلیمانی توسط دولت قبلی را محکوم کند و چندصد میلیارد دلار خسارت ناشی از اعمال تحریمها را بپردازد و کل تحریمها رابردارد تا ماهم به تعهدات قبلی برگردیم
سه ماه پیش : ابتدا امریکا باید کل تحریمها را بردارد تا ماهم به تعهداتمان بطورکامل عمل کنیم
روحانی امروز : اگر امریکا بخشی از تحریمهارا بردارد ماهم به بخشی از تعهداتمان برمیگردیم !!!!
احتمالا یک ماه بعد : حاضریم بطور کامل تعهداتمان را انجام دهیم بعداز ان امریکا بخشی از تحریمهارابردارد !!!!!!
اگر کاندیدایی بیاد که اصلاح طلب و اصولگرا نباشه من بهش رای میدم
چرا همه اصرار به پستی دارند که در طول این 12 دوره ریاست جمهوری جز خسارت برای کشور ومردم سرگرم این پست دولت های درسایه به حیف میل برسند پستی بعنوان ضربه گیر ودیگران ناکارامدی خود را پشت این پست قایم کنند
اقای رستم قاسمی من نمیدانم اقتخار مدنظر شماها چیه؟ یکی برج بلند دبی را افتخار نمیداند یکی فروش نفت را حتما درزمان شما که نفت تولید میکردیم ودرعرشه کشتی دربنادر خارک وجاسک دروسط دریا منتظر مشتری بودیم تا یک لیتر نفت ازمابخرد ویا به سردار مقدم برای تامین بودجه ناجا رئیس جمهور انقلابی شمادستور دهد یک کشتی نفت را تحویل سردار دهد وبفروشد وعواید انرا صرف ناجا کند افتخارهست؟ ویا اگر برج بلند افتخار نیست حتما نان قسطی وگوشت قسطی درسیستان و70میلیون فقیر درکشور افتخارهست؟
من و خانوادم لحظه شماری میکنیم سعید محمد کاندید بشه تا بهش رای بدیم ، اینکه شما میگید سعید محمد شانسی نداره بعدا معلوم میشه و دلخوش نظر سنجی ها نباشید هنوز خیلی زوده
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان