بازدید 35708
دو هزار و سیصد و نود و نهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

دیدار رئیس دولت اصلاحات و روحانی / احمدی نژاد مهره سوخته است؟ / سیدحسن خمینی می‌تواند جای خاتمی را در انتخابات بگیرد؟

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: با ورود سردار محمد، شائبه استفاده از امکانات سپاه ایجاد می‌شود / حقیقت‌پور: لاریجانی اراده‌ای برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ ندارد / دعوت اصولگرایان قم از رئیسی برای شرکت در انتخابات و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۳۹۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳ 09 March 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نعيمى پور: احمدی نژاد مهره سوخته است

فعال اصلاح طلب و عضو حزب اتحاد ملت:احمدی نژاد در دوره اول، اکثر منویات جریان اصولگرا را پیاده کرد که یکی از آنها برخورد با اصلاح طلبان و اخراجشان از دستگاه اجرایی کشور حتی در پایین ترین سطوح بود اما احمدی نژاد، دو سال بعد از دوره دومش که احساس قدرت می‌کرد، سهم خواهی کرد. وقتى به احمدی نژاد اجازه داده نشد سهمى از مجلس بعدش داشته باشد، خرجش را از اصولگرایان جدا و آن قدر اهانت آمیز با آنها برخورد کرد که واقعا کسی باید بسیار سینه فراخ و شرح صدر داشته باشد که بگوید به رغم این که ایشان با ما جفا می کند باز با ماست. وقتی اصولگراها می گویند احمدی نژاد از ما نبوده و مسئولیتش را نمی پذیریم از این طرف هم این حرف که روحانی هم اصلاح طلب نبوده و خودش را اصلاح طلب نمی دانسته هم طبیعتا باید این گونه تعبیر شود که ما مسئولیتش را نمی پذیریم.اکثریت قریب به اتفاق اصولگرایان به این دلیل که هاشمی در ۱۳۸۴ انتخاب نشود از احمدی نژاد حمایت کردند./نواندیش

سیدحسن خمینی می‌تواند جای خاتمی را در انتخابات بگیرد؟

فیض الله عرب سرخی معتقد است سید حسن خمینی فاقد تجربه اجرایی کلان در سطح حکومت است. با این همه او معتقد است سید حسن به لحاظ ظرفیت فکری و عقبه اجتماعی و سیاسی و حمایت گسترده‌ای که می‌تواند از طرف نیروهای قدرتمند جذب کند و همچنین با ملاحظه توان بسیج‌کننده‌ای که در جامعه دارد، می‌تواند در نبود آقای خاتمی یکی از چهره‌های مثبت و مؤثر در انتخابات باشد.عرب‌سرخی می‌گوید اما اگر فکر کنیم که تمام ویژگی‌های مطلوب در نظر ما در یک نفر جمع شود، امری قطعی نیست و سخت می‌شود چنین شخصی را انتخاب کرد./شرق

ربیعی: حاضریم همه زندانیان بین ایران و آمریکا را تبادل کنیم

ربیعی با اشاره به توافقات احتمالی با ایالات متحده در مورد برجام و تبادل زندانیان نیز گفت: مواضع ما درباره احیای برجام تغییری نکرده و همچنان معتقدیم که آمریکا از برجام خارج شده و ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است. وی ادامه داد: اقدامات جبرانی ایران در کاهش تعهدات مطابق نص برجام و در پاسخ به ناتوانی سایر طرف ها از انجام تعهداتشان است. این اقدامات به سرعت برگشت پذیرند و هر زمان آمریکا تصمیم بگیرد که با لغو تحریم ها به وظایف قانونی خود مطابق قطعنامه و توافق برجام عمل کند، خواهد دید که ما هم به سرعت به همه تعهدات خود عمل خواهیم کرد. سخنگوی دولت تاکید کرد:ما از هر ابتکار دیپلماتیکی که بتواند این روند را تسریع کند استقبال می کنیم. جامعه بین المللی منتظر است که صداقت شعار دولت آمریکا یعنی «بازگشت آمریکا به جهان» را با بازگشت آمریکا به برجام ارزیابی کند. وی ادامه داد: درباره تبادل زندانیان نکته تازه ای وجود ندارد؛ قبلا هم موضع ایران را وزیر امور خارجه بیان کرده اند، همه زندانیان را آماده ایم تبادل کنیم. اگر تاکنون این اتفاق نیفتاده، به خاطر عدم آمادگی دولت امریکا بوده است. دو طرف یکباره آزاد شوند؛ هرچند شاید در مقایسه با گذشته امیدهای تازه ای برای آزاد شدن گروگان های ایرانی در زندان های آمریکا که در صورت تحقق با حسن نیت ما مواجه خواهد شد، بوجود آمده باشد. منتظریم ببینیم که چقدر دولت جدید آمریکا در تجدیدنظر سیاست های دولت قبل از جمله در تعلل برای آزادی همه زندانیان ایرانی که با اتهامات غیرقابل قبول و به دستور آمریکا در کشورهای مختلف بازداشت شده اند، جدی است.

میلاد حاتمی تحویل پلیس ایران شد

بنا بر برخی اخبار و گزارش ها، پلیس ترکیه ساعتی پیش "میلاد حاتمی" از گردانندگان سایت‌های قمار و شرط‌بندی را در مرز بازرگان به پلیس اینترپل ایران تحویل داد. میلاد حاتمی، یکی از گردانندگان و تبلیغ‌کنندگان سایت‌های قمار و شرط‌بندی به‌شمار می‌آید و چندین سال است از این طریق، پول‌های زیادی را کسب کرده و کلاهبرداری زیادی در این رابطه انجام داده است. وی همچنین از تمام روش‌های غیراخلاقی برای تبلیغ استفاده می‌کند. این کلاهبردار که از محل راه‌اندازی سایتهای قمار، ارتزاق می‌کند، مدتی پیش ویدئویی در اینستاگرام خود منتشر کرد که در آن، داخل خودروی پلیس استانبول در حال بازی با آژیر خودروی پلیس دیده می‌شد و در همان زمان توسط پلیس ترکیه بازداشت شد./تسنیم

انصاری: بازگشت مجدد لوایح FATF به مجلس، به معنای بی ثباتی در نهادهای حقوقی است

مجید انصاری: اگر مجمع این را تأیید کند، می شود و قانون مصوب مجمع و مجلس هم نمی‌تواند آن را تغییر دهد و اگر رد کند و نمایندگان مایل باشند که تصویب شود باید مجددا یک طرح دیگری بدهند و بررسی شود. بنابراین پاسخ سوال شما منفی است. به لحاظ حقوقی و از نظر قانون اساسی و آیین نامه مجلس و آیین نامه داخلی مجمع، هیچ راهی برای بازگرداندن موضوع به مجلس وجود ندارد. انصاری تأکید کرد: دیگر کار در مجلس تمام شده و از آن مرحله گذشته و مجلس قبل نظر خود را داده است. مجلس جدید نمی تواند دوباره آن را بررسی کند؛ بررسی مجدد به این معناست که تمام فرآیند گذشته قانون گذاری باطل است و این مسئله نادرست است و اساسا به معنای بی ثباتی در نهادهای حقوقی است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: دولت جدید و مجلس جدید اختیارات خاص خود را دارند. اگر این لوایح هنوز به مجمع نیامده بود، مجلس طبق آیین نامه خود که نسبت به طرح‌ها و لوایح نیمه تمام اختیاراتی دارد، می توانست اقدام کند. اما در مورد این لوایح همانطور که گفتم تمام فرآیند‌ بررسی‌های آن در مجالس طی شده است و هیچ راه حقوقی برای برگشت مجدد به مجلس وجود ندارد.

توضیحات محسن رضایی درباره جلسات وحدت برای انتخابات ۱۴۰۰

محسن رضایی گفت، سازمان یافته در جلسات وحدت حضور ندارد اما در حال کمک کردن به نیروهای انقلاب جهت رسیدن به گزینه مطلوب برای انتخابات ریاست‌جمهوری است.محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت وگو با تسنیم در پاسخ به سؤالی درباره آنچه با عنوان "جلسات سیزده نفره برای وحدت نیروهای انقلاب" مطرح‌شده است، تصریح کرد: من در چنین جلسه‌ای که با موضوع وحدت و با حضور سیزده نفر مطرح‌شده شرکت نکرده‌ام اما در یکی دو جلسه که برای وحدت نیروهای انقلاب تشکیل‌شده بود، شرکت کرده‌ام.وی گفت: بنده در حال کمک به نیروهای انقلاب برای وحدت و همگرایی بیشتر هستم؛ اما این کمک سازمان‌یافته نیست.رضایی در پاسخ به این که آیا در آن جلسات بحثی درباره مصداق کاندیدای انتخابات 1400 شده است یا نه، گفت: من در یکی دو جلسه‌ای که حضور داشتم چنین چیزی احساس نکرده‌ام. اما آماده‌ام که برای وحدت بیشتر نیروهای انقلاب کمک کنم.

مطهری: اصول‌گرای اصلاح‌طلب هستم

یک چهره نزدیک به جریان اصلاح‌طلب گفت: از بنده برای حضور در نهاد اجماع‌ساز به عنوان عضو حقیقی دعوت نکردند. در حقیقت به دلیل اینکه بنده به عنوان اصلاح‌طلب اصطلاحی به شمار نمی‌روم و اصلاح‌طلب حزبی تلقی نمی‌کنند. علی مطهری در پاسخ به با توجه به اعلام کاندیداتوری برای ۱۴۰۰ از طرف شما، آیا نهاد اجماع‌ساز از شما برای گفت‌وگو در این زمینه دعوتی  شده، گفت: هنوز از بنده برای حضور در نهاد اجماع‌‍ساز دعوت صورت نگرفته، البته آنها تا قبل از اعلام بنده، اطلاع نداشتند که کاندیدای ریاست‌جمهوری می‌شوم. با توجه به اینکه حدود ده روز از اعلام کاندیداتوری‌ام می‌گذرد اما از طرف این نهاد دعوتی از بنده صورت نگرفته است.این چهره نزدیک به جریان اصلاح‌طلب ضمن تأکید بر استقلال خود از اصلاح‌طلبان افزود: البته بنده مستقل وارد عرصه رقابت انتخابات شدم، ولی به تصمیمات نهاد اجماع‌ساز هم احترام می‌گذاریم چراکه باید منتظر ماند و مشاهده کرد که در آینده چه شرایطی ایجاد می‌‍شود و چه کسانی کاندیدای اصلی خواهند بود که در نهایت متناسب با همان تصمیم گرفته شود.مطهری در واکنش به اینکه با توجه به عضویت اشخاص حقیقی در نهاد اجماع‌ساز آیا از شما برای حضور در نهاد دعوت کردند؟ تصریح کرد: خیر از بنده برای حضور در نهاد اجماع‌ساز به عنوان عضو حقیقی دعوت نکردند. در حقیقت به دلیل اینکه بنده به عنوان اصلاح‌طلب اصطلاحی به شمار نمی‌روم و اصلاح‌طلب حزبی تلقی نمی‌کنند لذا طبیعی است که از بنده برای حضور در چنین گروه‌هایی دعوت نکنند. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره پایگاه حزبی خود و اینکه متعلق به کدام جریان سیاسی است، اظهار کرد: بنده اصول‌گرای اصلاح‌طلب هستم.

دعوت اصولگرایان قم از رئیسی برای شرکت در انتخابات

شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم با ارسال نامه ای از ابراهیم رئیسی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دعوت کرد. در نامه شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم خطاب به حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی آمده است: همان طور که در بیانات امام خامنه ای(مدظله العالی) آمده، قوه مجریه به سبب قدرت تاثیر بر تمام ارکان داخلی و خارجی نظام اسلامی از اهمیت بالایی در کشور برخوردار است و در صورت استقرار دولتی مقتدر و انتخاب رئیس جمهوری انقلابی که روحیه خدمتگزاری و کارنامه روشنی در خدمت به مردم با خصوصیت مهم پاکدستی و فسادستیزی نیز داشته باشد انتظار آن می رود تا این روزهای تلخ که بر اثر سوء تدبیر و نگاه به خارج به جای تکیه بر توان داخلی، خسارات جبران ناپذیر بر کشوری پهناور و اقتصاد نظام اسلامی و معیشت مردم به بار آورده است، جای خود را به روشنایی، وسعت رزق مردم و اقتدار بیشتر در عرصه بین المللی بدهد.در این نامه افزوده شده است: به همین منظور شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم به عنوان نماینده جمعی از احزاب و جریانات سیاسی اصولگرا و انقلابی شهرکریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه(س) از جنابعالی درخواست می کند با حضور موثر و وحدت آفرین خود در کسوت کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ و همزمان با گام دوم انقلاب ،شرایط را برای تشکیل یک دولت جوان و انقلابی جهت تحقق آرمان های بلند بنیانگذار نظام مقدس اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و منویات امام خامنه ای(ره) مهیا کنید تا ان شاالله همانطور که در قوه قضائیه منشأ خیر و برکات فراوان شدید، آرزوی دیرینه ملت بزرگ ایران اسلامی محقق شود.

حقیقت‌پور: لاریجانی اراده‌ای برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ ندارد

مشاور سابق علی لاریجانی درباره ادعای نامزدی علی لاریجانی برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ توضیحاتی داد. منصور حقیقت پور، مشاور سابق علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی درباره ادعای نامزدی علی لاریجانی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: لاریجانی نه نشست انتخاباتی داشته و نه اراده‌ای برای حضور در انتخابات به عنوان نامزد دارد.مشاور سابق علی لاریجانی درباره ادعای روزنامه اعتماد مبنی بر حضور لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم توضیح داد که این روزنامه مرتکب بی تقوایی ژورنالیسیتی شده و لاریجانی هیچ گونه نقل قولی در این مورد نداشته است.وی همچنین درباره نشست اخیر نمایندگان ادوار پارلمان با رئیس سابق مجلس شورای اسلامی افزود: جلسات نمایندگان ادوار با لاریجانی هیچ ربطی به موضوعات انتخاباتی ندارد و برگزاری این گونه جلسات روالی عادی است که به‌صورت ملاقات‌های ماهانه یا هفتگی انجام می‌شود.گفتنی است روزنامه اعتماد در گزارش روز هفدهم اسفند خود با اشاره به نقل‌قولی از علی لاریجانی مدعی شده بود که «در صورت نامزدی اسحاق جهانگیری برای ریاست جمهوری سیزدهم، وارد رقابت نمی‌شوم».

با ورود سردار محمد، شائبه استفاده از امکانات سپاه ایجاد می شود

بادامچیان اشاره کرد: سردار سعید محمد هم در حال حاضر از سپاه کناره گیری نکرده و استعفا نداده است، بلکه مشاور فرمانده کل سپاه شده است؛ در نتیجه اگر او می خواهد وارد انتخابات شود به او خوشامد می‌گوییم، چون ما نمی توانیم به او بگوییم که وارد انتخابات نشود.این چهره سیاسی اصولگرا تاکید کرد: در واقع مبنای ورود به انتخابات ریاست جمهوری این است که سردار سعید محمد استعفا بدهد نه اینکه از قرارگاه خاتم الانبیاء کناره گیری کند و به عنوان مشاور فرمانده سپاه منصوب شود و فعالیت کند. از این روی این شائبه که از امکانات سپاه استفاده شود در جامعه ایجاد می شود. خود سپاه نیز چنین عقیده ای دارد چراکه مردم در این حالت می گویند این رییس جمهور سپاه است. بنابراین سپاه هم این را نمی خواهد.

دیدار رئیس دولت اصلاحات و روحانی

مدیر عامل بنیاد باران از دیدار رئیس‌جمهور و رئیس دولت اصلاحات خبر داد. جواد امام از دیدار حسن روحانی ریاست جمهوری با محمد خاتمی رهبر جریان اصلاحات در روز یکشنبه خبر داد و اظهار داشت: از جزئیات بیشتر این دیدار خبر ندارد اما این دیدارها در گذشته پیرامون مسائل روز انجام می‌شده است. وی در پاسخ به اینکه آیا پیرامون انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت‌وگویی صورت گرفته است، با تاکید بر بی‌خبر بودن از جزئیات جلسه گفت: آقای خاتمی قصد کاندیداتوری در انتخابات را ندارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۶۹
هر کس دلش خواست بیاد کاندید بشه

رای بی رای
عبور از برجام
جمهوریخواهان و دمکرات ها بر سر هر موضوعی اگر با هم اختلاف داشته باشند اما بر سر رویکرد و سیاست شان درباره ایران متحد هستند و این موضوع از تعلل آقای بایدن درباره بازگشت به توافق برجام و رفع تحریم ها همچنین نحوه رای گیری سنای آمریکا درباره طرح پیشنهادی بایدن برای مقابله با کرونا بخوبی آشکار است و نشان از هماهنگی دو حزب در سیاست های کلان آمریکا دارد لذا پیشنهاد ایران برای ترغیب آمریکا به بازگشت به توافق برجام و رفع تحریم ها بایستی گزینه ای هوشمندانه و جذاب برای هر دو حزب باشد که نتوانند از پذیرش آن سر باز زنند.
دیدار روسای جمهور ایران و آمریکا در عمان به دعوت پادشاه این کشور بنظر گزینه ای مناسب باشد بصورتی که آقای بایدن بعد از این ملاقات با آقای حسن روحانی، بازگشت به توافق برجام را اعلام دارد و دو کشور در یک محدود زمانی مشخص اقدام به اجرای تعهدات خود در توافق برجام نمایند تا بعد از این مرحله دو کشور مذاکرات جامع خود را بر سر تمامی چالش های بین دو کشور آغاز نمایند.
عبرت های توافق بی ثبات و ناپایدار برجام بسیار است اما یکی از مهمترین آنها مذاکرات جامع و دو جانبه است به همین منظور بایست از توافقات جمعی بشدت اجتناب کرد.
توافقات راهبردی دو جانبه نبایست متاثر از روابط دو کشور توافق کننده با دیگر کشورها باشد تا استقلال، ثبات توافقات راهبردی دو جانبه حفظ گردد و به سرانجام توافق برجام مبتلا نشود. بدیهی است در بطن توافقات سیاسی و امنیتی، توافقات تجاری نقش مهمی در تضمین توافقات راهبردی خواهند داشت.
تعهدات برای سرمایگذاری های بلند مدت به منظور توسعه صنعتی ایران بایست یکی از شروط توافقات راهبردی باشد و بدون هیچ ابهام و تفسیری قید گردد که در صورت نقض توافقنامه راهبردی دو جانبه به هر دلیلی، کشور مربوطه حق خروج سرمایه های خود از ایران نخواهد داشت و بایستی به دلیل نقض قرارداد غرامت بپردازد.
این شرط خصوصا برای شرکای اروپایی آمریکا و چین و روسیه ضروریست و آنها به این بهانه که مجبور به پرداخت غرامت در صورت نقض توافقات راهبردی دو جانبه هستند دیگر نمی توانند براحتی توافقات راهبردی سیاسی و امنیتی شان را با ایران بدون هزینه نادیده بگیرند.
در صورت فرض بازگشت آمریکا به توافق برجام و رفع تحریم ها با توجه به سیاست های راهبردی متضاد دو کشور، اگرچه دست یابی به توافق جامع و راهبردی بین ایران و آمریکا ناممکن نیست اما بسیار دشوار خواهد بود لذا ضروریست همسو با مذاکرات راهبردی سیاسی و امنیتی دو جانبه با آمریکا و اروپا در مذاکرات راهبرادی چین و روسیه راه حل هایی برای تنش ها و چالش های ایران و غرب جستجو شود که متضمن تامین منافع جمعی همه قدرت های جهانی و ایران باشد به عنوان مثال درباره اختلافات ایران و غرب بر سر توافق برجام، که خواهان زمان طولانی تری برای محدودیت های هسته ای ایران در این توافق هستند آیا مشارکت چین و روسیه در برنامه غنی سازی صنعتی هسته ای ایران، بعد از پایان محدودیت های توافق برجام، می تواند تضمینی برای نگرانی های غرب باشد بصورتی که ضمن برخوداری ایران از این حق به غرب هم این تضمین را بدهد که با این مشارکت، انحراف در برنامه هسته ای ایران دیگر ممکن نیست و حتی آمریکا و اروپا هم می توانند در صنعت غنی سازی هسته ای مشارکت داشته باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
اگه من حال داشتم این همه رو بخونم که ارشد شرکت میکردم
فقط محمود سوخته نیست
همه مهره سوخته اند
پاسخ ها
مجيد گودرزي_ فعال سياسي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
احمدي نژاد شاه مهره انتخابات رياست جمهوري ايران است.

چراكه او هم موافقين بي شماري دارد كه پاي صندوق مي آيند كه به او راي دهند و هم مخالفين زيادي كه راي مي دهند صرفا به اين دليل كه او راي نياورد.

در هر صورت احمدي نژاد تنها نفري است كه ميتواند مشكل مشاركت را كه دشمن روي آن برنامه ريزي كرده است، را حل كند.

بايد قدر احمدي نژاد را دانست
وضع کشور هر سال بدتر از سال قبل.
رای دادیم فرقی نکرد
رای ندادیم باز فرقی نکرد


انتخابات بی معنا شده یا مردم بی تاثیر شدن ؟؟؟؟؟!؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
...
چهل سال آزمون و خطا کافی است

رای بی رای
به چه چیز این کاندیدها رای بدیم ؟

کارنامه کدامشان بهتر از بقیه بوده ؟
از ۵ تا کاندید ریاست جمهوری
نفر اول رییس جمهور
نفرات دوم و سوم روسای دیگر قوا

نفرات چهارم و پنجم شهردار یا استاندار

نفر آخر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام


نیازی به رای ما نیست
خودتان همه کاره اید
وقت ملت را نگیرید
محمد خاتمی = احمد خاتمی = قالیباف = حسن خمینی = محمود احمدی نژاد = میرحسین = حسن روحانی = جهانگیری = لاریجانی = جلیلی = مهندس غرضی = .........

همه مثل همند
ولمون کنید با این نمایشتان
رای نخواهیم داد
خدا را شکر دوباره «سید محمد خاتمی» شد «رییس دولت اصلاحات». داشتم فکر می کردم من کیم؟ اینجا کجاست؟ که مشکلم حل شد.
کدام اصلاحات ؟؟؟
به افتضاحات بیشتر شباهت داره
کشور توسط دو گروه اصلاحطلبان و اصولگراها به قعر جدول اقتصادی ،اجتماعی ، سیاسی و حتی علمی جهان سقوط کرده.
هیچکس پاسخگوی مشکلات مردم نیست
رییس جمهور هیچکاره نمی خواهیم
رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
درسته هیچکاره است اما خوش تیپ باشه بهتره
اگه مثل 84 رای ندیم دوباره یه رییس جمهور زشت انتخاب میشه
ولله ؛ بالله ، تاللله ، به نفع همه ملت هست که رییس جمهور بعدی اصولگرا باشه ، رییس جمهور اصلاح طلب با چنین مجلسی اصلا نمیتونه کنار بیاد ، شک نکنید اگه رییس جمهور اصولگرا باشه هم مذاکره به سرانجام میرسه و هم تحریم ها لغو میشه ، خواهشن دوستان اصلاح طلب بخاطر ملت هم شده این دوره کنار بنشینند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
زمان محمود هم همینطور شد
هشت سال فرصت مذاکره با اوباما رو خراب کرد
البته اون هم کاره ای نبود
مجلس انقلابی 2 درصدی رئیس جمهور انقلابی 2 درصدی

من دیگر رای نخواهم داد
دعوت اصولگرایان قم از رئیسی برای شرکت در انتخابات) یادم میاد چطور این اصولگرایان برای احمدنژاد جانفشانی کرده خود را به اب و اتش میزدند و احمدنژاد نهایتا چی شد رفتارها و اشتیاق خارج از حد و مرز احتمال دارد باعث سرخوردگی بشود . ادم عاقل تمام تخم مرغهایش را در یک سبد نمی گذارد
من هم به آقای خاتمی رای دادم و هم آقای روحانی. اما الان به این نتیجه رسیدم که غربگرایی اشتباه بزرگیه و به زیان کشوره. باید غربگراها از سیاست ایران کنار گذاشته بشن. فقط اسلامگراها و ملی گراها در سیاست باشند.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
ماشاال.. به تو همون رای یا احساسی بوده یا از روی نادانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
آدمهای امروزی خیلی باهوش هستن خیلی راحت کذب رو تشخیص میدن خیلی راحت
امروز هر دو حزب دموکرات و جمهورخواه ، خواهان یه برجام مکمل هستند که مسایل منطقه ای و موشکی رو در بر بگیره ، ای کاش ما هم در برابر امریکا متحد بودیم تا دیگه امریکا چنین با افکار جامعه بازی نکنه ، روحانی معیشت جامعه رو نباید بازیچه بازیهای سیاسی قرار می‌داد، گرانی اخیر لاستیک ، سیمان ، مرغ و گوشت روغن واقعا شرم اوره ؟؟ مردم دارن بخاطر یه مرغ سر و کله هم رو میشکنتد ؟ آقای همتی چرا خوراک مرغداری رو تامین اعتبار نمیکنی
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
یک بابایی گفته بود مرغ که تولید داخله چرا گرون شده؟عزیزم مرغ غذا می خواهد غذای هم باید وارد بشه برای وارداتش باید دلار بدی و تحریم هم نباشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
داداش نمیخرن نفت نمیخرن میفهمی؟؟ پول نمیدن حتی عراق میفهمی؟؟؟ روحانی کیه ؟؟؟ پول نیست درآمد نیست میفهمی؟؟ سیاسی بازی و این حرفها همه اش الکیه
فکر کنم ایران تنها کشوری هست تو دنیا که محبوبترین شخصش که تمام یک دوره مجلس به خواست او رقم خورد ممنوع التصویره ، مردم باید یه ذره کلاهشان رو بالاتر بگذارن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
تا منظور از مردم کدام باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
ناشناس 1303
مردم همونایی هستن که کسی اونا رو نمیبینه اما تریبون دارا مطالبات خودشون رو از زبون اونا میگن
مردم همونا هستن که میلیونی رای میدن اما بعدا به ارتکاب اشتباه و نادانی محکوم میشن
مردم همونا هستن که تو گروه خودی نیستن
مردم همونا هستن که صبح تا شب کار میکنن اما شرمنده زن و بچه هستن
چرا؟؟؟؟
چون نمیخوایم قبول کنیم که مسیرمون اشتباه بوده
اتنخاب ۱۴۰۰طوری است که قطعا ۱نفر از اصولگرایان رئیس جمهور می شود.بازگشت اصلاحات و اینکه مردم به شوق اصلاحات و وعده های پوچ آنها امیدی به صندوق رای داشته باشند جزو توهمات است.
شرکت درانتخابات؟هیهات...
شرکت درانتخابات؟هیهات...
سیدحسن خمینی هیچ عقبه اجتماعی ندارد؟ او به خودی خود دارای سابقه قابلیت خاصی نیست.
اصلاحطلبها که میگویند احمدی نژاد مهره سوختس چرا اینقدر از امدنش هراس دارند ....
خودتان باید به خودتان رای دهید...مردم رای نمیدهند.
دیگه سایتت به درد نمیخوره تابی! نظرات رو با 24 ساعت تاخیر درج میکنی . میزان سانسور هم ده برابر شده
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
شما خبرگزاری فارس رو ببین بعد متوج می شی تابناک شیره!
بجای اینکارا وضعیت کشور رو به پویاترین وضعیت ۱۰۰ سال اخیر برسونین تا انتخابات دور بعد شرکت خوب مردم به انتخاب گزینه های‌ بهتر‌ برسه. انتخابات این دوره‌ رو زیاد هزینه نکنین
چی برای خودتون میگید؟ 5,6 درصد دارید براتون رای میدن, 10,15درصد هم آمارسازی میکنید میشه 20, حداکثر 25.
آقا بدون برگزاری انتخابات،آقای رئیسی را رئیس جمهور کنید،فقط تضمین بدید که چهار سال دیگه نگید که نه،اون از اول انتخاب ما نبود.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
دیروز یک اصولگرا نوشته بود مملکت چهل ساله دست شماست
من با مرحوم هاشمی کار ندارم پلی خداییش محمود هم اصلاح طلب بود!؟
آقای نعیمی پور. چرا توجیه میکنید. ؟. رهبر اصلاح طلبا ن که. محمد خاتمی باشد یه مردم گفت تکرار میکنم به حسن روحانی رای دهید یعنی علنا ا ز مردم را دعوت کرد آنوقت شما. نباید گندکاریهای حسن روحانی را بپذیرید. ؟. حمایت کردن فرق داره با دعوت رسمی مردم به رای دادن با هرکسی که صحبت می‌کنی مردم میگن ما به خاطر حرف خاتمی به. روحانی رای دادیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
اون که در مسیر اطلاحات نبود اظهر من الشمس است
آقای ربیعی شما همیشه لطف داشتید
خاتمی به روحانی رفته بگوید خانه نشینی خیلی هم سخت نیست خودت را اماده کن و شوکه نشوید نوبت شما رسیده است. و در کنارش ماسک زدن هم بهش آموزش داده است،
آقای خاتمی دارد ته وتوی انچه برایش مانده است را بباد می دهد
رای بی رای
جمع کنید کاسه کوزه رو
جمع کنید کاسه کوزه رو
مردم به چه زبانی به شما مسئولین مادالعمر بفهمانند
رای بی رای
می دانید مشکل شما در سیاست ورزی چیست؟ به اهمیبت زمان واقف نیستید و نمی دانید که هر چیزی برای دوره ای کارآمد است و وقتی دوره اش بگذره از حیز انتفاع خارج می شه!این مهم ترین مشکل شما در سیاست ورزی هست. برای همین فکر می کنید الان هم همان دوره ای است که اگر خاتمی را بیاورید مردم دوباره همان شور انتخاباتی رو نشان می دهند. مشکل برقراری روابط با آمریکا اگر اصلا چنین ایده ای در بین سیاست گذاران وجود داشته باشد هم از همین مشکل ناشی می شود!
دمکراسی به معنای اجتناب از شرکت دادن نظامیان به عنوان کاندیدا برای ریاست هر یک از سه قوه است. نظامیان به گونه ای تربیت شده اند که سلسله مراتب برای شان بیشترین اهمیبت رو داره و چنین کسانی نمی توانند حافظ دمکراسی در سطح جامعه باشند.
خاتمی با روحانی دیدار کرد۔ خوب که چی؟ رای بی رای۔۔۔ دفعه های قبل چه گلی به سر مردم زدند۔ چهل سال آزمون و خطا۔ بسه دیگه۔۔۔
خوب بود روحای بعد از سالها یک دیداری هم با مردم میداشت و پیگیر مسائل مردم میشد که وظیفه اوست!!!
هر کجای سایتتون را کلیک میکنیم این پیام تبلیغاتی مزخرف تکرار نیشه
میخوای ماشینتو عوض کنی‌میخوای ابرتو بکاری
میخوای گردو بخری
میخوای گونه تو خوشکل کنی
محاطب یک نفره و تکار هزار باره تبلیغات تهوع آورتان چه معنی داره
خجالت آوره واقعا
حال به همزنیه
درستش کنید لطفا
سید حسن که هیچی بابا وبابا بزرگش رو هم بیارید دیگه رای بی رای
سلام
باید جایگاهی باشه تا کسی بتونه جاشو بگیره
سال 1400 سال چالبی خواهد بود که ببینیم این مردم با همه مسایلی که طی چهار دهه گذشته تجربه کرده اند چه کسی را انتخاب خواهند کرد ؟!!!!!!!!!
چه دل خوشی دارید....
انتخابات !
سردار محمد رییس جمهور سپاه است.
تراخدا این چرندیات راننویسید
خاتمی 8 سال گند زد دیگه بسه!
رای بی رای
لاریجانی اگر اطمینان داشته باشد رایش از ارا باطله بیشتر میشود قطعا در انتخابات شرکت میکند .
احمدی نژاد دلش برای قدرت تنگ شده والا 8 سال با درآمدهای میلیاردها دلاری بادآورده نفت و گاز فقط کشور را به خاک سیاه نشاند.
محمد خاتمی و دیگر هم حزبی هایش مملکت را به فنا دادند .
احمدی نژاد هم عشق ملت هست. هم رای ملت است. رد صلاحیت احمدی نژاد یعنی مشت محکم در فکر و نظر و شعور ملت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
نظرم منفی هست.به اشتباه مثبت دادم..
من قبلا زیاد به سایت تابناک سر میزدم ار وقتی که تبلیغات مزخرفی زیاد شد دیدم روی اعصابم است بی خیال شدم رفتم سایت های دیگه. درآینده نزدیک دیگه تابناک نیست سایت آگهیی است
فقط احمدی نژاد
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار