در حالي كه بيش از 18 سال از آغاز كار ساخت پيست دوچرخهسواري اهواز ميگذرد، عمليات تكميل اين پيست كه شامل بتنريزي است، بارديگر به تعويق افتاد و اين بار گرماي هواي اهواز مانعي براي پايان كار آن مطرح شد.
عليرضا مكوندي، رييس هيات دوچرخهسواري استان خوزستان در گفتوگو با ايسنا در خوزستان گفت: چند روز پيش در تماسي كه با مسوولان تهراني در خصوص تكميل پيست اهواز داشتم، آنها عنوان كردند با توجه به گرماي اهواز در حال حاضر اجراي عمليات بتنريزي اين پيست توسط يك شركت هلندي انجام ميشود.
وي افزود: با توجه به اين كه شرايط آب و هوايي اهواز در حال حاضر براي اجراي عمليات بتنريزي مناسب نيست، اين شركت ابتدا قرار است براي تكميل پيست مشهد و سپس پيست تبريز به اين دو شهر برود و پس از آن در پاييز ماه به اهواز بيايد؛ البته اگر بيايند!
مكوندي در خصوص علل پيشرفت كند اين پروژه اظهاركرد: دليل اصلي را نميدانم اما عمده مشكل پروژههاي بزرگ مسايل مالي و كمبود بودجه است. البته تغيير پيمانكاران و مسايل مربوط به آن از ديگر علل تكميل نشدن اين پيست است.
رييس هيات دوچرخهسواري استان خوزستان در خصوص مشخصات اين پيست گفت: پيست دوچرخهسواري اهواز در مسافت 250 متر و به صورت رو باز و بتني است.
وي با اشاره به اين كه پيستهاي بتني نيز پيستهاي استانداردي هستند، تصريح كرد: البته پيستهاي چوبي و سرپوشيده بهتر از پيستهاي بتني و روباز هستند.
مكوندي ادامهداد: پيستهاي سرپوشيده در همه زمانها و شرايط آب وهوايي از جمله تابستان، زمستان، ظهر، شب، باران، برف،گرد و خاك و ديگر شرايط قابل استفاده هستند و علاوه بر آن در پيستهاي سرپوشيده سرعت كار ركابزنان به نسبت پيستهاي روباز بيشتر است.