بازدید 23077
«آسوشیتدپرس» مدعی شد

ارائه پیش نویس قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران از سوی آمریکا در شورای امنیت

منابع آگاهی که نخواستند نامشان فاش شود، در این باره گفتند: دولت ترامپ پیش نویس قطعنامه مدنظر خود برای تمدید تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران را در میان برخی اعضای این شورا توزیع کرده است. آمریکا می‌کوشد، پیش از پایان زمان تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت در پاییز سال جاری (ماه اکتبر)، قطعنامه خود را در این شورا به تصویب برساند.
کد خبر: ۹۷۵۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۵ 29 April 2020

توزیع پیش نویس قطعنامه تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران از سوی آمریکا در شورای امنیت

بین الملل تابناک: خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد، دولت آمریکا به دنبال تمدید تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران تا زمان نامعلوم است.

بر این اساس، منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود، در این باره گفتند: دولت ترامپ پیش نویس قطعنامه مدنظر خود برای تمدید تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران را در میان برخی اعضای این شورا توزیع کرده است. آمریکا می‌کوشد پیش از پایان یافتن زمان تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت در پاییز سال جاری (ماه اکتبر)، قطعنامه خود را در این شورا به تصویب برساند.

قرار است دیپلمات‌های آمریکایی در ماه می (اردیبهشت ماه) پیش نویس قطعنامه خود را در شورای امنیت به رای بگذارند. در این دوره، استونی ریاست شورای امنیت را بر عهده دارد که از اعضای ناتو و شرکای نزدیک آمریکا محسوب می‌شود.

با این حال، این خبرگزاری اعلام کرد، روسیه و چین با قطعنامه آمریکا مخالف هستند. مسکو به صراحت از تلاش واشنگتن برای تمدید تحریم تسلیحات متعارف به تهران انتقاد کرده و به احتمال زیاد با آن مخالفت خواهد کرد.

مقام‌های آمریکایی بدون اشاره به خروج غیرقانونی و یکجانبه ایالات متحده از برجام و بازگرداندن غیرقانونی تحریم‌ها علیه ایران به آسوشیتدپرس گفتند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، عدم پایبندی ایران به برخی از بند‌های این توافق را تایید کرده و دولت واشنگتن باور دارد که این می‌تواند مبنایی برای عدم لغو تحریم‌های تسلیحاتی باشد.

جمهوری اسلامی ایران یک سال پس از خروج یکجانبه دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا از برجام، در واکنش به این اقدام و همچنین بی‌عملی اروپایی‌ها در جبران خروج واشنگتن از توافق، طی پنج گام متوالی در درون چارچوب برجام اقدام به کاهش تعهدات برجامی خود کرد.

به نوشته آسوشیتدپرس، هر تلاشی برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران با وتوی روسیه و چین روبه رو می‌شود که صریحا خواسته خود برای رفع قطعی این تحریم‌ها را به واشنگتن گفته‌اند.

با این حال، مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که تلاش دولت ترامپ در حال حاضر بر استفاده از «مکانیسم ماشه» یا بازگرداندن همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران متمرکز نیست.

آمریکا با وجود آنکه دو سال پیش رسما و بدون توجه به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت از برجام خارج شده، در تفسیر حقوقی جدید مدعی است که براساس مفاد این قطعنامه هنوز جزو طرف‌های این توافق به شمار می‌رود.

آمریکا یکی از کشور‌هایی است که در این قطعنامه به عنوان "شرکت‌کننده برجام" فهرست شده‌اند، اما کارشناسان حقوقی می‌گویند که رییس جمهوری آمریکا هنگام اعلام خروج از این توافق صریحا گفته که "آمریکا به مشارکت در این توافق پایان می‌دهد" و این نافی هرگونه حقی برای واشنگتن است.

روزنامه نیویورک تایمز روز یکشنبه برای اولین بار حیله آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را فاش کرد. این روزنامه نوشت که مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا به دنبال اعمال فشار به شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی تهران و یا حتی شدیدتر کردن آن است.

نیویورک تایمز افزود که پمپئو برای پیشبرد برنامه راهبردی آمریکا طرحی تهیه کرده است که طبق آن ایالات متحده ادعا می‌کند هنوز از نظر حقوقی به عنوان یک دولت شرکت‌کننده در توافق هسته‌ای حضور دارد؛ اما در اصل این طرح برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران است که پس از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ لغو شده است.

به نوشته این روزنامه، اگر تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران تجدید نشود، ایالات متحده از این حق به عنوان یک عضو اصلی توافق استفاده می‌کند و در صورت پیروزی آمریکا در این طرح، تحریم‌های گسترده علیه ایران در زمینه فروش نفت و تبادلات بانکی قبل از تصویب برجام در سال ۲۰۱۵ باز خواهد گشت.

تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ برای ممنوعیت فروش سلاح به ایران و صادرات سلاح از ایران وضع و پس از توافق برجام مقرر شد این تحریم‌ها ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۷ مهر ۱۳۹۹) و پس از آنکه گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را تأیید کرد، برداشته شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۹
روسیه کاری نمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
روسیه به دلیل افت قیمت نفت شدیدا محتاج منابع مالی است و الان هم به راحتی با امریکا سر رفع یکسری از تحریم های خودش مصالحه می کند و در بهترین حالت رای ممتنع به همراه چین میدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
چرا قرارء تحدید به تحریم اقتصادی بشه و بخاطر منافعش بشینه سر جاش...مثل عقبگرد کاهش تولید نفتش در چند ماه گذشته...وضع مالی در روسیه داره به ته دیگ میرسه البته با این قیمت نفت...!1
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
چرا به امید این و اون هستیم!
باشجاعت پشت میز مداکره بروید و مشکلات خود راا حل کنید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
به امید وتوی روسیه و چین نباشید که اگر باشید همانند دوره های گذشته بد جوری ضربه خواهید خورد. این دو کشور می دانند که در برابر قدرت آمریکا عددی حساب نمی شوند و در نهایت به خواست آمریکا رای مثبت می دهند یا حداکثر رای ممتنع. پس بهتر است فکر چاره کنید که از این روسیه و چین آبی برای شما گرم نخواهد شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
به امید وتوی روسیه و چین نباشید که اگر باشید همانند دوره های گذشته بد جوری ضربه خواهید خورد. این دو کشور می دانند که در برابر قدرت آمریکا عددی حساب نمی شوند و در نهایت به خواست آمریکا رای مثبت می دهند یا حداکثر رای ممتنع. پس بهتر است فکر چاره کنید که از این روسیه و چین آبی برای شما گرم نخواهد شد.
خیلی جالبه تابناک نوشته :روزنامه نیویورک تایمز روز یکشنبه برای اولین بار حیله آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را فاش کرد.یعنی این روزنامه دولت خودشو ول کرده چسبیده به دولت جمهوری اسلامی که یه وقت چیزیش نشه حالا شما پیدا کنید سن پرتغال فروش را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
نه عزیز, آلان در آمریکا انتخاباته و نیویورک و نیویورک تایمز هم در ایالات دمکراتهاست, و دارن آبروی دولت کنونی رو میبرند...ما هم داریم از این آب گِل آلود ماهی میگیریم,پس صدا در نیآر
ما که مدعی ساختن پیشرفته ترین سلاح های جنگی در داخل کشور هستیم، چرا تلاش می کنیم که تحریم تسلیحاتی ایران متوقف شود؟ ضمنا با کدام بودجه میخواهیم سلاح های مدرن و گرانقیمت خریداری کنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
با این تحریم، مواد اولیه ساخت قالب برای خودروسازی، سنسورهای پیشرفته و بسیاری از دیگر مورد تحریم است ،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
قبلاً خریدیم, فقط تحویل نگرفتیم
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
حرف درست
مثلا تحریم تسلیحاتی برداشته بشه اتفاق خاصی میفته؟ شاید صرفا روانی بمونه اثراتش، خوشبختانه خودمون تقریبا نیازهامون تامین می کنیم و تحربم در این حوزه ، نعمت خود کفایی به وجود آورده.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
مشکلات اکنون در زمان کرونا و پایین بودن قیمت نفت. با برداشتن محدودیت خرید اسلحه هم حل نمیشود ،آمریکا میخواد رو حرفش بمونه!
با این روندی که من تا حالا دیدم این هم بزودی تصویب شده و با بازگشت تحریم های سازمان ملل عملا اقتصاد کشور تا پایان سال متلاشی میشه
اونوقت آهو بیار باقالی بار کن


یه فکر اساسی بکنید از الان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
مشکل اصلی ویروسهای بسیار بزرگی است که ول کن نیستند.
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
اگر باقالی موجود باشد!
یعنی روسیه و چین وتو می کنند یا مانند قبل رای مثبت می دهند؟
ببخشید بابت این پیام، جای دیگه ای رو نداشتیم..
شمارو به روح حاج قاسم قسم این پیام رو بخونین
ما کارمندان کانون پرورش فکری از وضعیت مدیریتی جناب آقای فاضل نظری مدیرعامل این سازمان بسیار گله مند هستیم
اخیرا بخشنامه ای بعنوان افزایش 50 درصد حقوق به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد که تقریبا بلافاصله تمامی دستگاهها آن را اجرا کردند اما آقای فاضل نظری با اجرای کامل آن مخالفت کرده و به بهانه عدم بودجه میخواهند با درصد بسیاربسیار پایین حدود 10، 15 درصد آنرا اعمال کنند، یاد آور میشود این ابخشنامه در ادارات از اول اسفند اجرا شده و ایشون بعد از 3 ماه تازه میخواهند تصمیم گیری کنند..
در حالیکه معاون اداری مالی کانون که هفته قبل برکنار شده گفته بودند منابع آن برای افزایش 50 درصد تامین شده می باشد، بهانه جناب فاضل هم ساخت فیلم و جشنوار های مختلف و و ساختن کلیپ های 5 دقیقه ای توسط سلبریتیها می باشد(سال قبل بعضی از بازیگران مانند رضا کیانیان، سروش صحت، خطیبی و ... برای ساخت کلیپ حدود 3، 4 دقیقه تا 70 میلیون تومان پول گرفتن از کانون)
لذا خواهشمندیم به ما کمک کنید، دستمان به هیچ جایی بند نیست
پاسخ ها
بردیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
صداوسیمانیز افزایش نداده
حاج حسن این دستاوردتم که ازت دارن میگیرن... دیگه به چی برجام دلخونشی؟؟ عکسای یادگاریش؟
رد میشه ، دلیلشم همه می دانند ، اولا ‌امریکا صلاحیتی در این مورد نداره چون در برجام نیست ، دوما خرید های جدید و تجارت اسلحه و پول چه چیز بهتر از این برای چین و روسیه و البته اگر درست هزینه بشه همینطور برای ایران ، امیدوارم چیزی که تولید می کنیم رو نرن سفارش بدن
ما حیوان نیستیم و اینجا جنگل نیست. شاید فرهنگ اسلحه در امریکا نهادینه شده است اما اینجا امریکا نیست.
این را دیگر همه می دانند امریکا به این دلیل سردار سلیمانی را ترور کرد چون او طرح امریکا را در بقدرت رساندن داعش ناکام گذاشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
داعش که فعالیت هاش خیلی محدود شده است!
حالا بردان یا بر ندارن فرقی برای ما نمی کند چون خیلی از چیزهایی که نیاز بوده ساختیم
ولی برای صادرات خوبه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
خوب این هم یک دلخوشی
اگر تصمیم جهانگشایی نداشته باشیم برای دفاع اسلحه هایمان کفاف میدهد.
حکومتی که با ساخت کرونایاب دنیا را شگفت زده کرد نیازی به خرید اسلحه نداره و صدها شگفتی تا الان داره تروریستها هم که اسلحه شون رایگان تامین میشه
از طرف روسيه وتو خواهد شد ولي باز هم از ترس امريكا كسي به ما سلاح نخواهد فروخت
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
این میتونه درست باشه
چهارشنبه دهم اردیبهشت ساعت ۱۱:۱۱
شاخص کی بورس نورچشمی امروز هم رکورد جدیدی ثبت کرد وتا این لحظه نزدیک به ۳۰ هزارواحد رشد کرده ( رشدش دادن) شاخص کل در استانه فتح ابرکانال ۹۰۰ هزارواحدی است وظرف چند روز اینده از یک میلیون واحد هم عبور خواهد کرد !!! این روزها رشد ۲۰-۳۰ هزارواحدی بورس تبدیل به یک اتفاق عادی شده و چیزی که در سالهای قبل در مدت چند ماه رخ میداد حالا در ظرف چند ساعت اتفاق می افتد !!! هیچکس به هشدارهای اقتصاددانان متعهد و دلسوز درمورد عنقریب بودن انفجار حباب عظیم بورس اهمیتی نمیدهد بااین اوضاع و ادامه این روند بزودی زود تاریخ در مورد سقوط عظیم بورس نیویورک درسال ۱۹۲۹ و خودکشی ها وسکته های پس از ان تکرار خواهدشد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
بازارسازی توسط دولتها و بانک مرکزی تقلب در اقتصاد محسوب میشود و متاسفانه همان کارهای اقای احمدی نژاد را دولت فعلی دارد انجام میدهد
اصلا" چه نیازی واقعا" هست که دیپلماتهای ما در اینچنین سازمانی حضور داشته باشند ؟؟!!! سازمانیکه ساخته و پرداخته غربی ها و کفار است. بهتر نیست جهان اسلام سازمانی داشته باشد جهت حل و فصل مشکلات فی مابین که غربی ها در جهان اسلام ایجاد کرده اند تا با این روش ثروت کشورها را به یغما ببرند.سازمانیکه در روز روشن با زیر پا گذاشتن عهد نامه کشورهای غربی با ایران توسط آمریکا هیچ غلطی نتونست بکند پس ما چرا اصلا" به آنها اهمیت دهیم . مشخص هست که غربی ها در همان ابتداء در برجام بدنبال مهار هسته ای ایران بودند بدون دادن حتی یک امتیاز(یک هویج) و در این میان آمریکائی ها به عنوان پلیس بد نقش آفرینی کردند و حالا هم به عنوان پلیس خوب و دلسوز دنیا در حال فریب است تا تسلیحات ایران را هم مهار کند اما به یاری حق و مقاومت مردم آین آرزو را غربی ها بگور خواهند برد بخصوص (پمپئو ) و (ترامپ) این آرزو را به گور خواهند برد.
این قطعنامه حتما تصویب خواهد شد چون ایران به دوستی چین و روسیه امید واهی دارد ولی اونها مصالح خودرا دارند... مگر اینکه اتفاق غیر منتظره ای اتفاق افتد
بازهم روسيه و چين به ضرر ايران راي مي دهند و مسولين ما خواهند گفت ما شرايط روسيه و چن را درك مي كنيم . مشكل شرايط ماست كه هيچ كس نمي تواند حتي دركش كند .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
پخود ساخته را چاره نیست!
شرکت های تسلیحاتی روسیه و چین اگر امید به خرید ایران داشته باشند ، به دولت هایشان توصیه وتو خواهند داد . البته اگر تضمین کافی به آنها بدهیم
ادامه تحریم تسلیحاتی ایران بستگی به آخرین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی قبل از لغو تحریم ها خواهد داشت. اگه این آژانس همون چیزی که آمریکا دیکته می کنه (نقض آشکار پایبندی ایران به برجام)، رو بپذیره و در گزارش خودش قید بکنه، شورای امنیت از جمله روسیه و چین هم بهانه ای برای همراهی علیه ما خواهند داشت. غیر از این باشه فقط با تطمیع چین و روسیه از طرف آمریکا و امتیاز دادن به اون ها امکان پذیر خواهد بود.
برو قوی شو گر راحت جهان طلبی که در نظام طبیعت ضعیف پامال است

چون آمریکا ابر قدرته زور میگه و همه دنیا هم ازش پشتیبانی میکنن چرا چو (پلو یزید چرب تره) آره باید هم از لحاظ نظامی و هم از لحاظ اقتصادی و هم فرهنگی خودمونو تقویت کنیم باور کنید تنها راه چاره همینه...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار