بازدید 41791
هزار و نهصد و نود و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

برنامه اصلاح طلبان برای ۱۴۰۰ / دفاع کرباسچی از عملکرد روحانی / خانم نماینده نیامده، شمشیر را از رو بست / ارزیابی زیباکلام از سخنان جنجالی اردشیر زاهدی

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: درخواست بازداشت آذری جهرمی و فیروزآبادی از سوی «۴۰۰ طلبه حوزه علمیه» / ایران دو هزار کیت تشخیص کرونا به افغانستان اهدا کرد / وکیلی برای اصلاح‌طلبان نسخه نئواصلاح‌طلبی پیچید و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۷۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱ 28 April 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

درخواست بازداشت آذری جهرمی و فیروزآبادی از سوی «۴۰۰ طلبه حوزه علمیه»

۴۰۰ نفر از اساتید، طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه از ۶۵ شهر کشور طی نامه‌ای از رییس قوه قضائیه خواستند - به تعبیر آن‌ها - عاملان ولنگاری فاجعه بار فضای مجازی کشور، آقایان آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی را بازداشت و محاکمه کند. در این نامه که همچنین به امضای شورای هماهنگی گروه‌های فرهنگی حوزه، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم رسیده، آمده است: امام خامنه‌ای در سخنرانی ابتدای سال خود، فضای مجازی را از جمله عرصه‌هایی معرفی کردند که قوت پیدا کردن در آن حیاتی است. بدیهی است تحقق این مهم وظیفه نهاد‌های مسئول است و البته این اولین بار نیست که معظم له این مطالبه را ازمسئولان مطرح کرده اند. نامه حاکی است: ایشان با معرفی فضای مجازی غیر استاندارد کنونی به عنوان قتلگاه نوجوانان و جوانان که منطقه عظیمی از آن در دست دشمن است و دارد به کشور ضربه می زند، متولیان این عرصه را موظف به تاراندن دشمن از فضای مجازی کرده اند. نامه حاکی است: با توجه به موارد ذکر شده، از جنابعالی به عنوان رئیس قوه قضائیه تقاضا مندیم در راستای عمل به وظیفه‌ی قانونی خود که همانا حمایت از حقوق عامه است، در اسرع وقت با عوامل ولنگاری فضای مجازی کشور برخورد قاطعِ قضایی صورت دهید؛ آن‌ها را بازداشت و محاکمه کنید.

عباس عبدی: صداوسیما ساختاری جزیره‌ای و خودمختار دارد

عباس عبدی در گفت وگو با شرق می‌گوید: توسعه رسانه‌های آنلاین کلا مطلوب صداوسیما نیست، چون بقای رادیو و تلویزیون رسمی ایران مبتنی‌بر رقابت رسانه‌ای نیست، مبتنی‌بر انحصار است، درحالی‌که اگر بخواهد فرکانس‌ها را به وزارت ارتباطات بدهد، در حقیقت به چیزی کمک می‌کند که نافی وجود خودش است، این جوابش ساده است. اینکه دود چنین تصمیمی هم به چشم مردم می‌رود، طبعا اهمیتی در این ماجرا ندارد، چون خود این سیاست‌های انحصاری صداوسیما به صورت کلی هم برای مردم ضرر دارد. فکر نمی‌کنم نهاد ناظری بر صداوسیما وجود داشته باشد. اگر منظور شورای نظارت است، حرف این نهاد را صداوسیما اصلا جدی نمی‌گیرد. این سازمان در درون ساختاری جزیره‌ای و خودمختار است و روابط و تصمیمات و معیارهایش با همه متفاوت است.

فتح‌الله‌زاده: دو نفر اجازه ندادند «استرا» را نگه داریم

علی فتح الله زاده، مدیرعامل سابق استقلال، در مورد حواشی رفتن استراماچونی و اینکه گفته می‌شود مدیران استقلال برای مذاکره با یک مربی دیگر به دوحه سفر کرده بود هم گفت: من قبل از آن زمان که رحمان رضایی و دوستان برای صحبت به قطر بروند با رحمان رضایی صحبت کردم که با استراماچونی ارتباط بگیرد که ارتباط هم گرفت، منتهی در وسط کار متاسفانه یکی دو نفر دیگر آمدند و این ارتباط را قطع کردند و نگذاشتند که من بروم و صحبت کنم.

زیباکلام: شرط می‌بندم اردشیر زاهدی می‌خواهد با نظام مصالحه کند

صادق زیباکلام در واکنش به صحبت‌های اردشیرزاهدی در بی بی سی گفت: هر وقت مساله حقوق بشر ایران مطرح می‌شد، ایشان دفاع می‌کرد و می‌گفت: وضع بد نیست بلکه معترضان تحت تاثیر روشنفکران هستند یا می‌گفت: افرادی که در زندان هستند یا شکنجه می‌شوند کمونیست و تروریست‌اند و در کل مدافع جدی رژیم شاه در زمینه نقض حقوق بشر بود. همه می‌دانیم که در آن مقطع یعنی سال‌های حساس ۵۵ تا ۵۷ یک دوگانگی در واشنگتن و در دولت کارتر در ارتباط با سیاست ایران وجود داشت. یک طرف سایروس ونس و وزارت خارجه بودند که معتقد بودند شاه باید فضا را باز کند و اصلاحات سیاسی انجام دهد و یک سوی دیگر، برژینسکی مشاور امنیت ملی و دیگران که می‌گفتند شاه باید اول یک ثبات ایجاد کند. بحران اعتراضات را پشت سر بگذارد و ما باید کمکش کنیم از این بحران خارج شود بعد شروع به اصلاحات سیاسی کند. یکی از کسانی که همان زمان به شدت طرفدار تز برژینسکی بود، زاهدی بود. مساله دوم حمایت ایشان از سردار سلیمانی است که از نظر من صادقانه نیست. ایشان وقتی از سردار سلیمانی تجلیل می‌کند در حقیقت از احساسات ناسیونالیستی ومیهن دوستی‌اش سخن می‌گوید، در حالی که برای من یک علامت سوال بزرگ ایجاد می‌شود. چون ما در طول جنگ ۸ ساله هیچ وقت نشانی از این احساسات ناسیونالیستی آقای زاهدی ندیدیم. حتی یک بار ندیدیم که بگوید من با جمهوری اسلامی مخالفم، اما حمله صدام به ایران را محکوم می‌کنم. من یادم نمی‌آید از ایشان در آن سال‌ها سخنی در باب وطن دوستی و احساسات میهن‌گرایانه شنیده باشم. این ایرانگرایی ایشان و این که سردار سلیمانی را سمبل تمامیت ارضی ایران دانسته به تازگی مطرح شده و یک مقدار باورکردنش برای من دشوار هست. من با این که با تئوری توطئه مخالفم، اما اگر قرار بود روی انگیزه زاهدی از بیان این سخنان شرط‌بندی کنم، آن را مصالحه و کنار آمدن با نظام می‌دانستم.

شروع سفر‌های استانی قالیباف برای کسب رای از نمایندگان

رویداد ۲۴ نوشت: روز گذشته محمدباقر قالیباف به خوزستان رفت تا بتواند برای لابی بیشتر با ۱۸ نماینده این استان هماهنگی کند. شنیده‌ها حاکی است که از میان تنها دو نماینده با او همراه شده‌اند. این در حالی است که حامیان قالیباف مکررا می‌گفتند او ۱۸۰ رای برای ریاست مجلس دارد! با این حال اتفاق بی‌سابقه سفر‌های استانی برای کسب رای ریاست مجلس (اتفاقی که تا کنون در تاریخ مجالس ایران بی‌سابقه بوده است) نشان می‌دهد شرایط قالیباف در مجلس پیش روی بسیار شکننده است، زیرا او هنوز عدد کافی برای نشستن روی صندلی لاریجانی ندارد و حتی نتوانسته نظر جبهه پایداری را برای ریاست خود جلب کند.

انتقادات تند کرباسچی از اصلاح طلبان

کرباسچی: با شخصیت‌های محترم سیاسی هم رودربایستی نداشته باشیم. مثلا این که آقای دکتر عارف یک وقتی نامزد ریاست‌جمهوری شدند و اصلاح‌طلبان به هر دلیلی دنبال آقای روحانی رفتند، نباید باعث این شود که بخواهیم جبران کنیم و بگوییم که او حتما رییس شورای عالی باشد. آقای عارف اگر می‌تواند در شورای عالی اصلاحات، فراکسیون امید یا هر جایی نقش برجسته ایفا کند باید از او حمایت کنیم، اما اگر در عمل دیدیم که شخصیت اجرایی با توانایی برقرار کردن یک سازوکار فعال را ندارد، باید تعارف را کنار بگذاریم. دبیر حزب کارگزاران با بیان اینکه کار سیاسی که رودربایستی ندارد، گفت: درباره بقیه بزرگان هم همین طور است. حتی دیگر کسانی که شاید برای ما کاریزما بوده و شخصیت مورد علاقه ما باشند. حالا آقای خاتمی یا هر کدام از رفقا. اگر به خاطر شخصیت‌های بزرگوار و خصلت‌های قابل تحسینی که دارند، به خاطر این که نمی‌توانند به هیچ ‌کسی نه بگویند و … نباید تعارف داشته باشیم. ما باید به فکر مجموعه کشور، مردم و نظام باشیم. ما به همه شخصیت‌ها احترام گذاشته و دستشان را می‌بوسیم، اما در عرصه سیاست به این شکل نمی‌توان پیش رفت.

کنایه صریح تخت‌روانچی با مقایسه مخارج نظامی ایران و آمریکا

نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل در پیامی توییتری با اشاره به گزارشی درباره مخارج نظامی کشور‌های مختلف، آمریکا را باعث پیش‌برد رقابت تسلیحاتی در منطقه تلقی کرد. مجید تخت روانچی نماینده دائمی کشورمان در سازمان ملل در پیامی توییتری درباره رقابت تسلیحاتی کشور‌های مختلف نوشت: «گزارش اندیشکده SIPRI درباره مخارج نظامی جهان در سال ۲۰۱۹ کاملا واضح است: آمریکا با صرف ۷۳۲ میلیارد دلار که ۳/۴ درصد از تولید ناخالص داخلی آن می‌باشد، بیشترین هزینه را کرده است. عربستان سعودی با ۶۱/۹ میلیارد دلار که ۸ درصد از تولید ناخالص داخلی آن است، در رده پنجم قرار دارد. ایران با هزینه کردن ۱۲/۶ میلیارد دلار که ۲/۳ درصد از تولید ناخالص داخلی آن است در رده هجدهم قرار دارد. بنابراین، چه کسی در حال پیش‌ بردن رقابت تسلیحاتی در منطقه ماست؟»

عضو حزب کارگزاران: سال ملتهبی خواهیم داشت

عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: به نظر می‌رسد به لحاظ سیاسی سال پر تنشی را پیش روی نخواهیم داشت، اما از نظر اقتصادی سال ملتهبی داریم و هر چه بحران کرونا استمرار داشته باشد، التهاب در حوزه اقتصاد شدیدتر خواهد بود. یدالله طاهر نژاد، عضو حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با خبرنگار ایلنا درباره پیش‌بینی عملکرد مجلس یازدهم، اظهار کرد: شرایط عمومی کشور و جهان اقتضای تنش‌های ساختگی در عرصه‌های سیاسی را ندارد؛ تحریم و کرونا و قرنطینه‌ای که موجب کاهندگی روند اقتصاد کشور شده است نیز اجازه نمی‌دهد که مجلس و دولت بتوانند مقابل یکدیگر قرار بگیرند بلکه باید در کنار هم باشند تا بتوانند از بحران عبور کنند. وی تاکید کرد: مقامات عالی نظام قطعاً اجازه نخواهند داد در این شرایط سخت، ارکان نظام مقابل یکدیگر قرار بگیرند بنابراین پیش‌بینی من این است که ما به لحاظ سیاسی سال پر تنشی را پیش روی نخواهیم داشت. طاهرنژاد گفت: از نظر اقتصادی سال ملتهبی پیش روی داریم و هر چه بحران کرونا استمرار داشته باشد، التهاب در حوزه اقتصاد شدیدتر خواهد بود. امیدواریم دنیا یک راه حل برای عبور از بحران کرونا بیابد که به تبع آن ما نیز بتوانیم از این شرایط به سلامت عبور کنیم. این عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: در اواخر سال که فضا انتخاباتی می‌شود، ممکن است بحث‌ها تند شود، اما به نظر من شاهد تنش چشمگیری نخواهیم بود.

خانم نماینده نیامده شمشیر را از رو بست

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: جریان غربگرا که در دوران مسئولیتش در کشور توان خود را معطوف به مذاکره با آمریکا کرده و توجهی به ظرفیت‌های داخلی نداشته است، حق اظهار نظر در مورد دستاورد‌ها و موفقیت‌های کشور را ندارد. زهره الهیان در گفتگو با فارس، با اشاره به برخی واکنش‌های منفی در فضای مجازی درباره پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور توسط برخی عناصر غربگرا در کشور گفت: دستاورد بزرگ سپاه و نظام در پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور به فضا در سطح بین‌الملل انعکاس وسیعی داشته است. وی افزود: این دستاورد و موفقیت به قدری بزرگ هست که تحسین بسیاری از شخصیت‌ها و کشور‌ها را به دنبال داشته و حتی دشمن بزرگ ما آمریکا را نیز به واکنش واداشته است. منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم اظهار داشت: متاسفانه با وجود اذعان بسیاری از کشور‌ها و شخصیت‌های خارجی به توانمندی جمهوری اسلامی ایران در پرتاب ماهواره نور، جریان غربگرا در کشور در صدد کمرنگ جلوه دادن این موفقیت بزرگ است. الهیان خاطرنشان کرد: این جریان غربگرا در دوران مسئولیت خود کار خاصی برای مردم نکرده و دستاورد چندانی هم نداشته است. وی در پایان گفت: این جریان غربگرا در دوران مسئولیت خود تمام توان خود را صرف مبارزه با غرب و آمریکا کرده و توجهی به ظرفیت‌های داخلی نداشته است و حال هم حق ندارد در مورد دستاورد‌های ملی، اظهار نظری داشته باشد.

آخرین وضعیت پرونده نجفی

وکیل مدافع محمدعلی نجفی از رسیدگی دوباره به پرونده موکلش در چهاردهم اردیبهشت در شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران خبر داد. حمیدرضا گودرزی در گفتگو با ایسنا در این باره گفت: پرونده موکلم به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی متین راسخ ارجاع شده است و در ۱۴ اردیبهشت ماه مجددا در شعبه مذکور به پرونده موکلم رسیدگی می‌شود. براساس این گزارش، حمیدرضا گودرزی دهم فروردین ماه سال جاری به ایسنا گفته بود که پس از فرجام خواهی ما نسبت به رای صادره در دور دوم رسیدگی، پرونده به شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور ارجاع شد و در مراجعات متعددی که به شعبه ۴۱ دیوان عالی داشتم، دیوان عالی، رای صادره را نقض کرده و پرونده جهت رسیدگی به شعبه هم عرض ارجاع شده است. براساس این گزارش، در دور اول رسیدگی به پرونده نجفی سه جلسه دادگاه در سال ۹۸ در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد، پس از اعلام محکومیت نجفی به قصاص و حبس، خانواده میترا استاد از قصاص گذشت کردند، اما وکیل نجفی به رای صادره اعتراض کرد. پس از اعتراض به پرونده، دیوان عالی کشور حکم صادره از سوی شعبه ۹ دادگاه کیفری یک تهران را نقض و پرونده را برای رسیدگی مجدد به همان شعبه فرستاد. دو جلسه دادگاه در دور دوم رسیدگی به این پرونده در روز‌های ۶ و ۹ آذرماه سال ۹۸ در شعبه نهم دادگاه کیفری یک تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد و در نتیجه رسیدگی دوباره، نجفی به شش سال و شش ماه حبس تعزیری به اتهام قتل و جهت نگهداری اسلحه به یک سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم شد.

وکیلی برای اصلاح‌طلبان نسخه نئواصلاح‌طلبی پیچید

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس‌شورای اسلامی با بیان اینکه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در انتخابات اخیر مجلس یازدهم مشروعیتش را از دست داده است، گفت: ما نیازمند رونمایی نسخه‌ای از نئواصلاح‌طلبی هستیم در غیر این صورت نتیجه انتخابات ۱۴۰۰ هم اصولگرایانه خواهد بود. محمدعلی وکیلی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به استعفای موسوی لاری نایب رییس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در باره وضعیت این شورا گفت: این شورا تابعی است از سرنوشت کل اصلاح‌طلبان و کلیت اصلاح‌طلبان نیز در محاق هستند و به نظر من به بن بست کارکردی و جریان‌سازی رسیدند؛ لذا این جریان حتما نیاز به بازنگری دارد، کما اینکه پیش از این هم نیاز به بازنگری داشت و باید تکلیف خود را با خیلی از چیز‌ها مشخص کند. وی افزود: عناصر گفتمان اصلاح‌طلبی مخدوش شده به حدی که جامعه تکلیفش را نمی‌داند که صدای اصلاح طلبی کدام صداست، صدا‌های مختلفی به نام اصلاح طلبی پژواک پیدا کردند و مشخص نبود کدام یک منطبق بر گفتمان اصلاح‌طلبی هستند. اثر این هرج و مرج و بلبشو در انتخابات مجلس یازدهم خود را نشان داد.

دفاع کرباسچی از عملکرد روحانی

کرباسچی در مصاحبه‌ای با بیان این که دولت روحانی با داشتن برخی نواقص در مجموع عملکرد مثبتی داشته است. دبیرکل حزب سازندگی گفت: دولت آقای روحانی نسبت به دولت گذشته و آنچه ممکن بود پیش آید، قطعا متفاوت است و حتما عملکرد‌های مثبتی هم دارد که نمی‌توانیم نادیده بگیریم. بحث این است که حرکت مورد نیاز را در این زمینه‌ها نکردیم. دولت در بسیاری از ابعاد، چه در عمل چه در حرف و چه برنامه‌ریزی، بسیار مثبت عمل کرده، اما در عین حال ناتوانی‌هایی هم داشته است. ما باید خیلی عاقلانه و عادلانه پای این ناتوانی‌هایی بایستیم و بگوییم که ما دولتی را آوردیم و افراد متخصصی هم در آن بودند، اما ناتوانی‌هایی داشته است. این ناتوانی‌ها نیز بیشتر به اشخاص برمی‌گردد، افراد سالخورده که بالاخره بعد از ۶۰، ۶۵ سالگی اراده فعالیت جدی ندارند یا آن جوانگرایی که باید در سطوح عالی می‌شد، نشد. همچنین برخورد‌های توسعه‌گرا که باید در همه سطوح مدیریتی می‌شد، نشد. ما بار‌ها گفته‌ایم و نقد کردیم.

نظر وزارت علوم درباره مدرک منتخب تفرش اعلام شد

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم صحبت آقای کدخدایی در خصوص مدرک تحصیلی آقای کمال خانی کاملا درست و عین واقعیت است. علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم در خصوص صحبت‌های اخیر سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر جعلی بودن مدرک تحصیلی سینا کمال خانی منتخب حوزه انتخابیه تفرش و حجت بودن رای و نظر وزارت علوم در تایید یا رد این موضوع گفت: این مساله در حال حاضر در یکی از ادارات وزارت علوم که مربوط به این مسائل می‌شود، در حال بررسی است و نظر کارشناسی در این خصوص صادر شده است؛ اما من هنوز نامه را رویت نکرده‌ام و به خاطر حساس بودن موضوع باید از محتوای این نامه مطمئن شوم. وی ادامه داد: تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم؛ صحبت آقای کدخدایی در خصوص مدرک تحصیلی آقای کمال خانی کاملا درست و عین واقعیت است. عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان امروز طی سخنانی در رابطه با مدرک تحصیلی جعلی سینا کمالخانی منتخب حوزه انتخابیه تفرش گفت: اسناد رسمی به جهت قانونی بودن خود به خود دارای اعتبار هستند و وقتی فردی برای انتخابات ثبت نام می‌کند احراز اسناد اولیه در آغاز، بر عهده هیات‌های اجرایی فرمانداری‌ها و وزارت کشور است. چنانچه اصالت مدارکی مانند گواهی تحصیلی و مدارک سه جلدی مورد خدشه قرار نگرفته باشد، اصل بر صحت آن‌ها قرار خواهد گرفت و تا زمانی که گزارش خلافی به دست ما نرسد شورای نگهبان سوالی را مطرح نخواهد کرد. اگر گزارش خلافی نسبت به اسناد به وجود بیاید، شورای نگهبان از سازمان ثبت اسناد و وزارت علوم استعلام می‌گیرد، در رابطه با مدرک تحصیلی هم رای وزارت علوم برای ما حجت خواهد بود.

استعفای عارف تکذیب شد

مدیر روابط عمومی بنیاد امید ایرانیان گفت: خبر استعفا عارف از شورایعالی سیاستگذاری صحت ندارد. علی‌رضا خامسیان، مدیر روابط عمومی بنیاد امید ایرانیان در گفتگو با ایسنا، در ارتباط با شایعه استعفا محمدرضا عارف از ریاست شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان پس از استعفا موسوی لاری از سمت نایب رئیسی این شورا، اظهار کرد: این موضوع شایعه است و استعفایی در کار نیست. استعفای موسوی لاری نیز هنوز در هیأت رئیسه شورا بررسی نشده است. وی در ادامه گفت: طرح بحث استعفا در این شرایط عجیب است؛ چراکه استعفا زمانی مطرح می‌شود که شکستی به مجموعه وارد شده باشد؛ این در حالی است که شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان از سال ۹۴ تا ۹۸ پی در پی پیروزی به دست آورده بود و در موضوع اخیر هم علت شکست مشخص است که خارج از اراده شورا بود؛ پس لزوم استعفا در این بحث هم نمی‌گنجد.

ایران دو هزار کیت تشخیص کرونا به افغانستان اهدا کرد

سفارت افغانستان در تهران اعلام کرد که ایران دو هزار کیت تشخیص کرونا را به دولت افغانستان اهدا کرده است. سفارت افغانستان در تهران در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشور ایران دو هزار کیت تشخیص کرونا را امروز (سه‌شنبه ۹ اردیبهشت) به «عبدالغفور لیوال» سفیر افغانستان در ایران تحویل داده است. بیانیه همچنین می‌افزاید که ایران مقداری از اقلام بهداشتی تخصصی مورد نیاز کادر درمانی را نیز به افغانستان اهدا کرده است. سفارت افغانستان در ایران تاکید کرد که این کمک‌ها قرار است امروز از طریق مرز زمینی به افغانستان انتقال یابد. وزارت بهداشت افغانستان بار‌ها اعلام کرده که با کمبود مواد پزشکی بویژه کیت‌های تشخیص ویروس کرونا مواجه است. براساس تازه‌ترین آمار وزارت بهداشت افغانستان شمار مبتلایان ثبت شده ویروس کرونا در این کشور به هزار ۸۲۸ نفر رسیده و جان‌باختگان کرونا نیز ۵۸ و بهبودیافتگان این ویروس نیز ۲۲۸ نفر اعلام شده است.

برای ۱۴۰۰ اصلاح‌طلب شناسنامه‌دار معرفی می‌کنیم

صوفی در واکنش به اینکه برخی چهره‌های مطرح اصلاح‌طلب از جمله محمدرضا تاجیک به‌عنوان یکی از مشاوران رئیس دولت اصلاحات اخیراً اشاره کرده است که اصلاح‌طلبان باید به تعطیلات رفته و خود را بازسازی کنند، گفت: قطعاً بازنگری مسئله مهمی است و اصلاح‌طلبان در هر شرایطی نیاز به اصلاح گفتمان و نوع تعامل با حاکمیت و توجه به فرصتی که برای فعالیت سیاسی برای آن‌ها باقی‌مانده، دارند. این عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح طبان بابیان اینکه یکی از ابزار‌های قوی اصلاح‌طلبی، مشارکت در ساختار‌های قدرت در سطح حاکمیت است، عنوان کرد: وقتی این فرصت از اصلاح‌طلبان گرفته شود طبعاً آن‌ها باید به ابزار‌های دیگر برای ادامه مشی اصلاح‌طلبی و اصلاحات مورد نیازی که باید انجام شود، متوسل شوند. از جمله این ابزار‌ها می‌توان به نهاد‌های مدنی، رسانه‌ها و فضای مجازی و البته انتخابات آتی ریاست جمهوری که در اختیار فعالان سیاسی این جریان قرار دارد اشاره کرد. منتها باید به این نکته را نیز مورد تاکید قرار داد که سال ۹۲ و ۹۴ برای اصلاح‌طلبان دیگر تکرار نخواهد شد و اصلاح‌طلبان حتماً اگر برای ریاست جمهوری کاندیدا بدهند، این شخص اصلاح‌طلبی شناسنامه‌دار خواهند بود. وزیر تعاون دولت اصلاحات در واکنش به این گزاره که به نظر می‌رسد جریان اصلاحات مانند گذشته یک رهبر سنتی ندارد و گروه‌های مختلف حرف‌شنوی سابق را از هسته مرکزی این جریان و شخص رئیس دولت اصلاحات ندارند و نقش خاتمی در میان گروه‌های مختلف این جریان کمرنگ شده است، گفت: من با این مطلب که شما به آن اشاره کردید موافق نیستیم. به این دلیل که در انتخابات اخیر مجالی برای اعلام نظر رهبری اصلاحات یا آقای خاتمی به‌طور کلی پیش نیامد، چون نقش‌آفرینی شخصی مثل آقای خاتمی زمانی مطرح می‌شود که اصلاح‌طلبان مانند انتخابات‌های گذشته قصد ارائه لیست داشته باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۳۸
اردشیر زاهدی کودتاچیه و مشروطیت را فاتحه شو خوند. حالا چی شده ایشون مدعی شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
گربه شد عابد و زاهد و مسلمانا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
درمورد زاهدی دو نا سخن حکیمانه به ذهنم میرسه:
ملاک حال فعلی افراد است
احتیاط شرط عقل است
تصمیم گیری باید براساس منافع ملی باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
دلال بورس هستم و روزی 5 درصد بذئن زحنت و عرق ریختن سود دارم میکنم و مالیات هم خبری نیست. هر کی نیاد تو بورس باخته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
در سن 92 سالگی چه اشکالی داره که یک حرف درست بزنه!
آقای زیبا کلام توی این سن دیگر قصد مصالحه چی هست که شما با شادمانی از آن دم می زنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
مگه اردشیر زاهدی چقدر مهمه که انقدر رو حرفاش مردم حساس شدن حالا یه چیزی گفته احتمالا دوست داره بعد از مرگش تو ایران خاک بشه
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
تمام گرفتاری و مشکلات فعلی که وجود دارد مربوط به عملکرد همین طیف تندرو و اصولگرایی هست که حاضر نیست به گردن بگیرد . نه رای مردم ارزش قایل هست نه به نظر کارشناسان سیاسی و نه مجلس ..‌ بعد از ۴۱ سال هنوز نمیدانند که مردم ایا میتوانند نامه بدهند یا ندهند . حق اعتراص دارند یا ندارند . دمکراسی میخواهند . اقتصاد دولتی باشد با خصوصی . رای مردم‌ملاک هست . هنوز نمیدانند برای خدمت به مردم بر کرسی قدرت رفتند یا نه برای مردم خط و نشان‌میکشن . هنوز نمیدانند که برای رسیدن به عدالت اقتصاد نیاز به علم هست و رسیدن به عدالت سیاسی نیاز به دمکراسی و نیلز به عدالت قضایی قوه مستقل قضایی نیاز هست ..‌
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
من که اصلا اسم او را نشنیدم این ها از کجا رای می آورند ؟ این خانم الهیان کیه ؟ کی به او رای داده؟ از کجا اومده؟
طلاب حق ندارند برای مردم کشور تصمیم گیری کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
چطور 128 استاد (حقوق بگیر دولت) حق داشتند برای مردم به قول شما تصمیم گیری کنند؟!
اونها هم نامه نوشتند اینها نیز؟!
هرچه به اونها گفتید به اینها نیز بفرمایید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
خخخخه
تو هم حق نداری حرف بزنی برای مردم
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
درست میگه . طلاب حق ندارند برای مردم تصمیم گیری کنند . اینجا ایران است
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
شما از کجا ارتزاق می کنید
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
ناشناس محترم شما هم حق ندارید از جانب مردم صحبت کنید جمله خود را اصلاح کرده و بنویسید از طرف من برای کشور تصمیم گیری کنند !
کاش این 400 نفر میگفتند ما برای تقویت ایمان جوانان چکار کرده ایم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
روضه خوندن و پولشم گرفتند فقط
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
ای کاش این طلاب از کسانی که اقتصاد این کشور را به این روز انداختند شکایت می کردند. اخلاق مردم به خودشون مربوطه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
22:39
خب از بخشی از کسانی که کشور رو به این روز انداختن شکایت کردن
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
خیلی کارها انجام دادند ولی مثل برخی ها اهل گفتن نیستند مگر ندیدید که در جریان سیل و حوادث طبیعی چه کسانی خدمت گزار مردم بودند ؟ آیا شما یکبار به مناطق سیل زده رفتید آیا به بیمارستان کرونائی ها رفتید پس جشمان خود را باز کنید با منطق صحبت کنید
بازداشت و محاکمه؟صبر کنید تا ۱۴۰۰ را ببرید کلیه فضای مجازی در اختیار شماست.خواهید گرفت و خواهید بست.کمی دندان بر جگر بگذارید این چند صباح نیز بگذرد
به همین خیال باشید
رای بی رای
جواب مارو این چند ساله خوب دادید
دولت روحانی عملا چندین لول از دولت احمدی نژاد بدتر بود
خصوصا تو وعده هایی که داد حتی یکیشو عملی نکرد و اخرم همه رو گذاشت گردن امریکا مثل همیشه
عملکرد آقای روحانی آن بود که پراید ده میلیونی را کرد 80 میلیون احتمالا با 250 میلیون تحویل میدهد و میرود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
بیست میلیون رو کرد ۶۰ میلیون.مصداق یک کلاغ ۴۰ کلاغید شما؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
کسی هم 80 میلیون خریده؟
آقای روحانی کاری کرد که نصف طبقه متوسط و تمام طبقه فرودست ایران برای همیشه به خاک سیاه نشستند
اقای زیبا کلام این روزها کمی پرکلام شده اید،گیریم که در سالهای جنگ زاهدی چیزی گفته باشد؛ فضای مجازی یا تلویزیون بی بی سی هم وجود داشته تا بگوش شما برسد؟ ایا سندی هست که از او سوالی شده و او در پاسخ از صدام حمایت کرده باشد؟ اینکه برخی زیبا کلام را مساوی شریعتمداری دانسته اند گویا چندان هم بیراه نبوده!!!.نیت خوانی نکنید و بگذارید هر کس مایل است حتی اگر زمانی دشمن او بوده اید به جمع دایره خودیها بپیوندد و این دایره هر روز بزرگتر شود در عوض کوچک شدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
اقای زیبا کلام شوکه شدن چون یک جور دیگر در مورد پهلوی فکر می کند ویک نفری از نزدیکان پهلوی از دستاوردهای فغلی ایران دفاع کند ضد حال می خورد به همین خاطر روی اورده به حاشیه سازی ان هم برای فردی که اخر عمرش را سپری می کند
جناب تخت روانچی صرف نظر از فرمایش درست جنابعالی اما این هفتصد و اندی میلیارد دلار توجیه میکند که چرا امریکا میتواند همه جای دنیا حضور داشته باشد و چرا ما نباید توان نظامی خود را با انکشور مقایسه کنیم !!!
خیلی از وطن پرستهای خالص اول انقلاب اعدام شدند که تواناییهای بزرگی داشتند
اصلاح طلبان وقتی از طرف حاکمیت هنوز بعنوان یک حزب و جناح در قدرت و سیاست و قانون گذاری قبول ندارد . وقتی در هر انتخابات اصلاح طلبان بمردم وعده اصلاحات میدهند اما با سد و فیلتر نهادهای بیشماری که جلوی دمکراسی و رای مردم قرار داده شده چه فایده دارد . اصلاحات فقط در کشورهای قابل اجرا هست که ارزش ها مطالبات مردم باشد . بنابراین اگر قرار هست اصلاحانی حتی در سطح اقتصاد که خصوصی سازی هست و علم و عقل هم‌مهر تایید زده با مانع تراشی مواجه میشود واقعا اصلاح طلبان چه موردی را میخواهند اجرا کنند . وقتی اصلاح طلبان از مردم رای گرفتند صدای مردم را نشینیدند . وقتی مردم معترض فریاد میکنند دولت و مجلس معلوم نیست طرف ملت هست یا نه ..... برای مردم دمکراسی رای میدهند که سیاست های مردم نهادینه شود دولت و مجلس حق ملت را بگیرند ؟ آیا دولت اینکار را کرد ؟ آیا حق مردم را گرفتند یا نه با مصالحه و فعلا برای بقای خود عقب نشینی کردند ؟ ......
من یک تولید کننده ام. قصد دارم کل ماشین آلاتمو بفروشم و وارد بورس بشم چون سود روزی ۵ درصد در هیچ فعالیتی وجود نداره. تو ایران فقط دلالی جواب میده.
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
جالبه که سود آور بودن تبلیغ میشه !
خانم نماینده ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی این ره که بسرعت میتازی به ترکستان است!!!! هنوز نیامده بیش از ۸۰ درصد مردم را غربگرا معرفی کردید و موفقیت پرتاب ماهواره را هم مصادره به مطلوب؟؟؟ به مصداق گهی زین به پشت و گهی پشت به زین اگر روزی رسید که خدای نکرده شکستی حاصل شد پس اگر انرا مختص به جریان شما کردند گله نکنید.
این حقیر بعنوان طرفدار تعامل و مذاکره با غرب عرض میکنم مذاکره و پرتاب ماهواره هر دو برای کشور لازم است.همانطور که امریکا و اروپا با ایران مذاکره میکنند و کسی به انها شرق زده نمیگوید!!!!! کار دیپلمات مذاکره و گفتگو و کار نظامی جنگیدن است و کار شما نمایندگی و پیشبرد منافع یک ملت بزرگ خواه بشما رای داده یا نداده باشند!!!!!.لطفا منافع ملی را دنبال کنید و از دو قطبی سازی همچنانکه رهبری توصیه کردند پرهیز فرمایید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
آفرین...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
منتظریم بببینیم شرق گرایان چه گلی بر سر این ملت می زنند.
اینکه میگن بعضی از منتخبین مجلس آینده تمامیت خواه تشریف دارن مصداقش اظهارات همین خانم نماینده س. فرمایش کردن بازندگان انتخابات_ و از نظر خودشون غربگرایان _ حق اظهار نظر ندارن در صورتی که همین حرفشون خلاف قانون اساسی هست. حرف خلاف قانون از جایگاه حقوقی یک قانونگذار خیلی دردناکه و مایه ی شرمساری.
چجوره که دولت امسال یارانه معیشتیبه مردم میده ولی وضع اقتصادی اینقدر خوبه که بورس روزی ۵ درصد سود میده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
بورس سود بیشتری هم خواهد داد،چون سهام عدالت را هم واردش کردند و شاید کمی بعد سهام ملی را هم وارد کنند!
ولی بازی بورسی دیگر جواب نمی دهد ،اقتصاد باید تولیدی شود.
و با ثروت ملی ه نباید اینجوری رفتار شود که در آینده جوابگویی دارد!
تابی جون!" سه جلدی " نه " سجلّی ". یعنی شناسنامه ای.
تابی چرا اینقدر تیترهات منفعلانه و ذلیلانه و وطن فروشانه است؟؟؟ چرا اینقدر از آلبانی دوست دارن تابی را لایک کنن؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
ای کاش این 300 نفر سر به نیست میشدند تا اینقدر آنها را بر سر ما نکوید اینقدرشون که رفتند در جوونی کاش این تعداد پیر و پاتال هم کپه مرگشون رو میذاشتن
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
لایک ۵۰۰ نفر البانی نشین؟پس چند میلیون کانال صد هزار نفری افسران جنگ نرم و....چه میکنند؟ این توهین نیست که شما میگویی ۵۰۰ نفر پیر و از رده خارج توانشان در لایک بیشتر است؟؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
۲۱،۵۷ .....در کشور مشکلی نداریم . همه چیز خوب هست . مردم در اولویت هستند . رای مردم تحقق یافته . انتقاد وجود دارد . عدالت در ثروت و قدرت و عدالت قضایی هست و حتی جوجه ها یک روزه حق زندگی دارند . مخالفان براحتی در مجلس حصور دارند و ۱۵۰ حزب در کشور فعالیت میکنند و مردم در کپر زندگی نمیکنند و بیکاری و گرانی نداریم و ......خیالت راحت شد ؟ خسته نشدی از این همه توهین . چرا شما یی که در سیاست داخل شدید خجالت نمکشید ؟
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
ببخشید جوابم به ۲۰،۴۳ بود اشتباهی نوشتم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
تابی بهتر از تو میدونه نظر دهندگان ساکن کدام کشور و شهر و روستا هستند.
اصلاح طلبی یک شو بود و مردم این نمایش را دیدند و کاملا به پایان رسیده.هیچ اصلاح طلبی تابحال نتوانسته ۱۰درصد وعده های خود را محقق کند بنابراین در بین مردم از درجه اعتبار ساقط شده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
اخر مگر اجازه هم یافتن!؟
اصلاحات تنها راه خروج کم هزینه از بحران است!
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
آیا با اعدام طلا فروش و سکه فروش کالاها ارزانتر شدند ؟ پس این اوج گرفتن گرانی جدید دلیلش چیه ؟ چرا با اعدام‌مشکلات سیاسی و اقتصادی و سیاسی و حزبی و فرهنگی حل نشد ؟
آخرش 400 یا 4000 طلبه؟! دیگه به آمار و ارقام تابناک هم اطمینانی نیست!
رییس جمهور شش ماه پیش در کرمان : به مخالفان برجام گفتم ,, برجام جام بلورینی است که برای بدست امدنش دوازده سال زحمت کشیده شده مراقبت کنید تا نشکند، مخالفان گفتند اگر هم شکست یکی دیگه میخریم,, الان دو سال از شکستن برجام گذشته هنوز نشده که جایگزین انرا بخریم
بیان زیبا کلام در مورد اردشیر زاهدی میتواند صحیح باشد!
با وعده بزرگ شدیم . دوباره بزرگتر شدیم . آن وعده ها عملیاتی نبود یا نشد بهرحال در این سفره ای که پهن شده بود بعد از چند سال متوجه شدم ده کشور دیگر دنیا و مردمش در این سفره شریک ما شدند . در صورتی از اول وعده ها چنین نبود . حالا در شرایط سخت کرونایی تورم و بیکاری مردمان کشورهای که از ما تسهیلات ارزی گرفتند و کمک دریافت کردند حاصر نیستند ثروت خود را به مردم ایران تقسیم کنند . اگر چه برخی چند روزی در خیابانها سر شیلنگ سمپاسی را گرفتند و فیلم و عکس گرفتند برگشتند ما ماندیم با مشکلات خودمان .
دولت خواست مردم را به رفاه نسبی برساند. اما نتوانست ،مخالفان خواستند مردم فقیرتر شوند و توانستند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
این دیگه چجور استدالی است!
تابناک جان، مدارک سجلی، نه سه جلدی. مدارک سجلی یعنی شناسنامه و کارت ملی و اوراق شناسایی رسمی، مدارک سه جلدی چیه که عین مادربزرگ من نوشته اید.(در مورد مدرک تحصیلی نماینده تفرش)
دمکراسی با عقل در تناقض نیست بلکه تکمیل کننده عقل و علم هم هست . در دمکراسی عقل و علم هم شکوفا میشوند . ولا غیر
خانم نماینده شمیشیر بدست طبق امار رسمی، منتخب ده درصد مردم پایتخت می باشند . نود درصد شهروندان با ایشان قرابت فکری ندارند.
یکی نیست جواب این نماینده اقلیت را بده که اگر درمورد ماهواره نقد کردن دلیل قانع کننده داری بامستندات اعلام کن اولا چرا پرتاب ماهواره فیلمبرداری نشده ایا از ویروس یاب هم کم ارزش تر بود؟ خانم نماینده شاید من وشماها باور داشته باشیم وداریم ولی نمیشود به افکارعمومی بقبولانیم مثل ما فکر کنند وچیزی را که مامیگوییم باور کنند بهرحال جا داشت سپاه پاسداران زحمت کش ازاین دستاورد ماهواره با تبلیغات پرتاب اقدام میکردند نه اینکه ساعت 1400اعلام کنند پرتاب ماهواره نظامی موفقیت امیزبود درضمن خانم عبدالهیان شما به لطف عدم مشارکت مردم رای اوردید زیاد بخودتان غره نشوید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
اگه یک کم فکر کنی میفهمی چرا فیلم اون نمایش داده نشده و اگه ناموفق بود مثل همون ویروس یاب تو بوق و کرنا بود
اصلاحطلبان با پشت کردن به موسوی و امید بستن به اعتدالیون همه چیز را باختند و با پوست اندازی جدید که چهره ای اصولگرایانه بخود خواهد گرفت بیشتر ازقبل از بدنه از دست خواهند داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
حالا اگه رو میکردن اتفاق خاصی میفتاد این تیم همکار ایشون هم بوده
هیچی
شروع شد ! عربده کشی و چرند گویی و رجز خوانی و نفس کش طلبی و ......و .....
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
و ادامه خواهد یافت ،فقط تا اخر اینماه میتونیم نظر ناقص بدیم!
چرا همه از طرف ملت صحبت میکنند؟ آیا وکالتی از این بابت به طلاب داده شده است؟
خانم الهیان.تازه اومده .کله اش داغه عدم حداکثری مردم شما دراومدین والله توخواب صندلی مجلس میدید
آقای زیبا کلام ؛ اردشیر زاهدی مثل شما نون و پست و مقام و عنوانی تو جمهوری اسلامی نداره اما عقیده اش رو مردونه میگه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
حال خودمانیم اقای زیبا کلام هم پستی ندارد ولی زاهدی پول دارد و ملک ومال مصادره شده در داخل کشور!
چرا در تلویزیون ما از مردن مردم امریکا با لحن خوشحالی یا می شود .
ما مردم از مردن مردم دنیا ناراحتیم . ما مسلمانیم تلویزیون ابروی ما را نبرد
بیشتر وقت خبر رسانی تلویزیون بد گویی به امریکاست .
من عاشق جمهوری اسلامی هستم می ترسم با این کار تلویزیون فکر کنم همه مثل
تلویزیون هستند.
اطفا عاقلانه رفتار کنید حساب ترامپ از مردم امریکا جداست،
دو روز دیگر اگر واکسن ساختند باید رویمان بشود تقاضای واکسن کنیم.
بی انصافی نکنید .دشمن هم هستید باشید ولی بی انصافی نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
به خاطر اون بند عشقت مثبت ندادم به خاطر بقیه بندها که کاملا درست بود مثبت گرفتی.
بعضی ها دوست دارند رئیس شوند! حالا رئیس جمهور نشد! رئیس مجلس! شما را به خدا سخت نگیرید گناه دارند!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
بعضی ها رئیس متولد شده اند!
شروع سفر‌های استانی قالیباف برای کسب رای از نمایندگان


چه می کنه این شوق خدمت!!!
کرباسچی درست میگوید و با توجه به وضعیت تحریمها و قیمت پایین نفت و فشارهای فروان از دشمنان خارجی و دوستان!! داخلی ؛ روحانی در اداره کشور و تامین مایحتاج مردم خوب عمل کرده ولی یک کار مانده که بنظر من کاش پیش از پایان دوره اش انجام بدهد.ایجاد کانال ارتباطی مردم در پایینترین لایه ها با مسئولان. حقیر صبح نظری در بسته بین المللی گذاشتم اما منتشر نشد زیرا کارمند تابناک مثل هر کارمند دیگری نگران وضعیت شغلی خود و خطوط قرمز سلیقه ایست.کاش اقای روحانی با استفاده از بستر فضای مجازی جایی جهت رساندن حرف مردم به مسئولان ایجاد کند تا حالا که مراجعه حضوری و عبور از بروکراسی اداری و لایه های فراوان محافظین امکان ندارد ،بشود از اینطریق مردم مستقیما با مسئولان داشته باشند. . صدا و سیمای جزیره ای و روزنامه هایی مثل کیهان در انتقال خواسته های مردم به مسئولان کوتاهی میکنند و صدای اقلیتند تا اکثریت . این راهی برای نزدیک کردن مردم به مسئولان بالا و مایه دلگرمی انها خواهد بود و یقینا بنفع کشور هم خواهد بود.مدیران میانی با وجود چنین فضایی جرات تخلف و ظلم نخواهند داشت و مفاسد نیز کمتر خواهد شد. متاسفانه اکنون چنین امکان و تضمینی در هیچ سایت و صفحه و کانالی وجود ندارد که مردم مطمئن باشند صدایشان به جایی که باید برسد خواهد رسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
در زمان دولت قبل هم دوستان شما کارشکنی میکردن و فشار و تحریمم بود آقای لاریجانی که با شما کاملا همراه بوده طی این مدت از طرفی مگر شما نمیگید در دوره قبل منزوی بودیم و حالا امریکا به خصوص با خروج از برجام منزوی شده خب از انزوای امریکا باید بهره برداری کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
22:37
در زمان دولت قبل کارشکنی مخالفان در حدی نبود که باعث نصف شدن درامد دولت شود
تابناک خسته نباشی . چرا وقتی نظر را ارسال میکنم جواب داده نمیشود که پیام‌کاربر را دریافت کردید ؟ که مجبور نشوم دوبار یا سه بار ارسال کنم
شاخص کل بورس همچنان داره رشد میکنه وهمچنان میره بالا ( میبرنش بالا) !!!! دیگه رشد روزانه ۲۰ هزارواحدی دربورس یک چیزکاملا عادی وپیش پاافتاده شده !!! امان از لحظه انفجار حباب ۳۰۰-۴۰۰ هزارواحدی وسکته های بعداز آن !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
اقا جان دارند مل مردم را مفت در بورس قرار می دهند که اسکناس ها را به بانک بر گردانند و ،چاپ نکنند
این بلا خودش را بعدا نشون میده!
بعضی از ملت ها قادر به زندگی در قرن بیستم و بیست یکم نیستند. افغانستان یکی ا این کشورهاست و همینطور عراق. اما برای مثال ترکیه یک ملت آرام و متین است که متناسب با تحولات تاریخ حرکت میکند و از آن طرف ژاپن که با سر به سمت قرن بیستم دوید. اما ایران چه وضعیتی داشت. ایران هم ملت قرن بیستمی نبود.
در خواست طلبه های قم از بازداشت فیروز ابادی و جهرمی .....سوال ؟ واقعا این طلاب خودشان خواستند چنین درخواستی داشته باشند یا از اتاق فکر اصولگرایی به انها چراغ سبز داد شد . دوم اینکه این طلاب واقعا مشکلات عدیده کشور شامل رشد فاصله طبقاتی . فقر . بیکاری . تنش های سیاسی داخلی . حاکمیت رای مردم . خصوصی سازی اقتصاد . ازادی بیان . و قلم . حقوق شهروندان . عدالت قضایی و عدالت اقتصادی . سلده زیستی . دوستی و مودت . طبقه بندی به خودی و نخودی .....را ندیدید ؟ فقط فضایی مجازی را دیدید ؟ چرا در این فضای مجازی هیچ کدام از شما حتی در تابناک حضور ندارید تا جواب شبهات و سوالات جوانان و روشنفکران و منتقدین را بدهیید . پس شما در کدام سایت هستید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
اگه فضای مجازی نباشه من وشما هم این مشکلاتی که بر شمردید را نمی دیدیم
خانم نماینده ؟ من شهروند بعد از اینکه تفکر اصولگراای متقاید نشدم به اصلاح طلبان روی اوردم و حالا هم از اصلاحات عبور کردم و به این نتیجه رسیدم که همان گفتمان لیبرالی غربی ها در حوزه سیاسی و اقتصادی خیلی بهتر هست . علتش بخاطر این هست که عربگرایی پیشرفت صنعتی دارد و شرقی ها هم با همان گفتمان غرب به رفاه نسبی رسیدند . حداقل مردم در چنین جوامعی ارزش انسانیت پیدا کردند . در این کشورها انسانها را تقسیم بندی نمیکنند و جرم هست
ولنگاری فاجعه بار فضای حقیقی مشکل اصلی است آقایان وطلبگان محترم. باستی هیلز ها در تلگرام ساخته نشده اند . اگر مطبوعات آزاد مسول وجود داشت خیلی از ولتگاری های فاجعه بار حقیقی انجام نمی شد. اختلاس گران فاجعه واقعی هستند نه دنیای مجاز . ولنگاری واقعی را بروید در فقر مردم و فحشا ببینید . آن دو تا داخل فلان رسانه اگر شما را به نوشتن نامه و زدن امضا واداشته است باید واقعیت حامعه را ببینید. فاحعه جوانی است که امیدی به تشکیل خانواده حتی در سی سالگی ندارد . دختر بدبختی است که دارد به پیری می رسد . فاحعه دختر بجه ای است که بخاطر فقر خودش را می کشد . همه برایشان کار مهیا و زتدگی ساده طلبگی در خانه ساده وقفی وجود ندارد . همه برای درس خواندن شهریه می دهند و شهریه هر چند نان و سیب زمینی طلبگی به آنها نمی دهند . شما خیلی از جامعه حدا شده اید . فاحعه آن است که عده ای به وزیر فشار بیاورند فضای مجازی را محدود کند تا آشنایان محترم با فروش وی بی ان برای دور زدن همان محدودیتها در قیطریه خانه بخرند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
احسنت ولی این طور بیان مشکلات این احتمال را دارد که باعث بروز افسردگی بین مردم بشود باید دائما یادآوری کرد که امکان دنیای بهتر و زندگی راحت تری وجود دارد.
تحولات کمی بالاخره روزی باید تبدیل به یک تحول کیفی بشود. مثلا درخت که از چوب است بر اثر نورخورشید و باد و باران و توجه باغبان روزی به جایی میرسد که میوه شیرین و قابل خوردن میدهد.
اصلاح طلبی هم بعد از بیست سال تحولات و تغییرات کمی باید حالا میوه شیرین خود را به ملت یران داده باشد و آن میوه حتما دگرگونی جامعه ایران بود. اما خوب میبینیم که هیچ اتفاقی نیافتاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
اتفاق افتاده شما یا نمیبینید یا عمدا ندیده می گیرد
زهره الهیان و دار و دسته اش بدانند از نظر ملت ایران با 20 درصد شرکت کننده در انتخابات مشروعیت ندارند و ملت ایران شماها را نمی شناسند

برای 1400 هم 10 درصد خواهید شد . رای بی رای
یه تعداد سهام رو احمدی نژاد داد به مردم موسوم به سهام عدالت تا ده سال که میگفتند هزینه این سهام رو از سود سالیانه شرکت ها برمیداریم و چیزی دست صاحبانشون رو نگرفت حالا بعد از ده دوازده سال خرید و فروش اینا رو آزاد کردن دیدن ملت بیچاره به فقر و فلاکت افتادن و سهام هم ارزشی پیدا کرده میخوان از دستشون درش بیارن این روحانی عجیب سیاستی داره ولی ملت نفروشید یک سهم رو هم بهشون نفروشید اینها سهم بچه ها و نسل های آینده است به آقازاده هانفروشید
نمایندگانی که با چند هزار رای در تهران میلیونی انتخاب شدند برای مردم که فایده ای ندارند همینقدر که خودشون رو ضدغرب و ولایی نشان دهند برای حال و عاقبت خودشان خوبه و منفعت داره زیاد
هنوز منتخبان اقليتى از مردم بر صندلى مجلس تكيه نزده ، هاى وهوى و غوغا گرى شروع شده است ، خانمى ادعا مى كند كه ديگران حق اظهار نظر ندارند كه در حقيقت اين معنى را مى دهد كه هر چه ما مى گوئيم حق است و ديگران ناحق هستند!!! و چند صد نفر هوچى هم مدعى مى شوند كه فلان كس را بايد محاكمه كرد ، ديرى نپايد كه غوغا گران اعدام اين و ان را مطرح كنند . عجب نانى دارد اين هوچيگرى و غوغا بازى
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
حاج خانم هنوز مفهوم دمکراسی را درک نکرده که با رای اقلیت میخوا۶د برای اکثریت قانون‌مصوب کند . قانونی با احتساب عقل و علم سازگاری ندارد ارزش ندارد
فقط الان مسئولین چرا توضیح نمی دهند به چه خاطر کشور تحریم است؟قبلا که به خاطر برنامه هسته ای و تعداد زیادی سانتریفیوژفعال و اورانیوم ۲۰درصد این تحریم ها اعمال شده بود ولی الان که برنامه هسته ای تعطیل شده در قبال تحریم چه چیزی پیش می رود؟چرا برنامه هسته ای بسرعت فعال نشد؟اینکه روس ها و چینی در این بین زیاد جانب آمریکا نمی گیرند بخاطر همین است که برنامه هسته ای تعطیل است وگرنه الان روسیه و چین با آمریکا هماهنگ عمل می کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
غنی سازی ادامه دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
امریکای مستکبر می گوید چند سال پیش بعد از توافق هسته ای رفتار ایران تهاجمی تر شد و ایران باید تضمین دهد دوباره چنین اتفاقی نیفتد و البته ما چنین قولی نمیدهیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
به خاطر عمق استراتژیک که هیچ منفعتی برای ملت جز فقر و فلاکت نداشته تحریم ها بیشتر شده
۴۰۰ نفر از اساتید، طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه از ۶۵ شهر کشور طی نامه‌ای از رییس قوه قضائیه خواستند - به تعبیر آن‌ها - عاملان ولنگاری فاجعه بار فضای مجازی کشور، آقایان آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی را بازداشت و محاکمه کند.اگر قرار باشد هرکس بیاد نامه بزند که بگیر و ببند راه بیاندازند اول باید همه شماهای طلبه که هیچ کاری نمی کنید وفقط سربار جامعه هستید وحقوق شما از جیب مردک میگیرید یک کارنامه بدهید تا ملت ایران ببینند که 40 سال چکار کردید
اصلاح طلب و اصولگرا اینقدر حالشون گرفته شده که دیگه ملت بهشون محل نمیذارن. هر چی هم دعوای زرگری میکنند بی فایده است. آفرین همین راهشه. تا 1400 بی محلی بعد از اون هم بی اعتنایی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
فعلا با همبن بی محلی امثال شما محلس در اختیار اصولگرایان افتاد و باید ۸ سال چهره انها رو تحمل کنید
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
اشکالی نداره تمام قدرت و سیاست بگدارید دست اصولگرایان باشه . حداقل تنها حسن ایتکار ملت این بود که خودشان را مقصر مشکلات نمیدانند . چون هر چی رای میدادیم خودمان مقصر بودیم . چرا ؟ چرا به مطالبات مردم کسی ارزش قایل نبود . چرا باید شخص سیاست های کشور را معلوم کند ؟
ما که نفهمیدیم اگه جریان غربگراست چرا تمام تلاش خود را صرف مبارزه با آمریکا کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
از روی احساس این کار رو کردن بعد پشیمون شدن بعدش عده ای شون همون جا رفتن عده ای هم آقازاده هاشون رو فرستادن عده ای هم دارن فضا رو برای ایجاد رابطه دوباره مهیا میکنن
خانم نماینده حرف حساب زده ما با چند بار مذاکره نتیجه ای نگرفتیم غرب نشان داد کاری برای ما نمیکند هر وقت خودمان را باور کردیم موفق شدیم مردم مثل مجلس دهم منتظر میشن ببینند مجلس یازدهم چکار خواهد کردزود قضاوت نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
مملکت همین الان هم داره با کمک پولهای ذخیره شده زمان مذاکرات اداره میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
:06
خودتون رو به اون راه میزنید یا واقعا تو اون راهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
مذاکره وقتی نتیجه می دهد که عمق استراتژی را به محدوده مرزهای ایران بکشانید نه بیشتر.
خودشان با خودشان مسابقه دادند و
خودشان
اول
شدند.
آفرین
درصد مشاركت بيش از حد پايين بوده و اينها نماينده واقعي مردم نيستند
مشارکت زیر ۳۰ درصدی را نمیتوان رقابت نامید
امسال مجلس ، سال بعد نوبت ریاست جمهوری
کلا امید مردم ناامید شد.
اصلاحطلبان با کارنامه فضاحتبارشان همه چیز را به رقیب بدتر از خودشان باختند
مردم قربانی هر دو جناح بوده ، هستند ، خواهند بود
زیبا کلام از هر کسی زاهدی را بهتر میشناسه.دوتاشون مثل هم هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
افرادی مانند زاهدی تحصیلکرده و فرهیخته تر از امثال زیبا کلام هستند و با اینکه نان ایران را نمی خورند از واقعیات به خوبی دفاع می کنند .
امیدوارم این طلاب هاازاون طلابها نباشند که ماهیانه ازبیت المال به اینها حقوق داده میشود
آقای زیبا کلام کاش در عمل هم کلام زیبا داشتید. بهتر نیست قبل از حرف زدن کمی فکر کنید؟
من چون مثل شما نمیتوانم ذهن افراد را بخوانم توان آن ندارم که انگیزه اردشیر زاهدی ازاین سخنان را بیان کنم ولی مطمئن هستم مرغ پخته از این انگیزه خوانی شما خنده اش میگیرد که " زاهدی میخواهد اموالش را پس بگیرد"
آقای تقریبا محترم . املاک زاهدی در ایران همان ویلای حصارک بود که ارزشش از آشپزخانه ویلای گل سرخ ایشان در مونتروی سویس کمتر است. بعلاوه ایشان بالای نود سال سن دارد و در این سن وسال و داشتن مکنت کافی در سویس دیگر چه نیازی به ملک مصادره ایش در ایران دارد که بخواهد با این سخنان آن را پس بگیرد
اگر قرار باشد با چانه زنی بین المللی به غنی سازی صلح امیز دست پیدا کنیم و تحریم باشیم . ولی هنوز علت تحریم ها را تلویزیون بروشنی برای مردم شرح نمیدهد . وقتی با ادامه چانه زنی طرف امریکایی و اروپایی از مواضع خود عقب نشینی نکرده مجبور به پرتاب موشک میشویم و میخواهند از در و مواضع قدرت با ابرقدرت ها مذاکره کنند مثلا داشتن بمب اتم ......اخه کره شمالی هم‌موشک هسته ای دارد و هم کلاهک اتمی . پس چرا طرف امریکایی و اروپایی باج نمیدهد چرا مداکره نمیکند و تحریم کره شمالی لغو نمیشود ؟ علتش بخاطر این هست که ابرقدرت ها به این نتیجه رسیدند که دیگر هیچ حق عنی سازی را برسمیت نشناسند . دیگر به هیچ‌کشوری اجازه نمیدهند که با چنین گفتمانی چانه زنی کند . بمب اتم زمانی خوب هست که جرخش قدرت و دمکراسی هم باشد
بدون شک بورس وحشیانه افسار پاره کرده و یک بازی خطرناک دولت با مردم شروع کرده ؟؟؟ روزی ۲۰ واحد رشد اصلا منتقی نیست متاسفانه صفهای درخواست کد بورسی به زودی به صفهای ورشکستگان بزرگ منجر خواهد شد .بهتر است دولت کمی واقع بیناته وارد عمل کند ؟؟!!رشد ۴۰۰ هزار واحدی کمتر از دو ماه واقعا چیزی جز بازی با اتش نیست .
اقای زیبا کلام ؟ اگر آزادی لحزاب در قبل از انقلاب شکل میگرفت بخاطر فقر و کمی سواد سیاسی مردم براحتی گول میخوردند . همانطور که بعد از انقلاب و جدیدا در انتخابات گول خوردیم . البته من‌گول نخوردم بلکه اعتماد کردم . اعتماد از فردی که لباسش و بیانش فرق داشت . زبان اخلاق بود . فقط سوالی دارم از تابناک . واقعا بین نوشتن نظر من تا خوانده شدن توسط تابناک دو ثانیه هست . چگونه این اتفاق میفتد ؟ شنیدم موقع نوشتن اثر انگشت و تصویر ما کاربران را از مانتیور دستگاه میبینی ؟ راست میگن ؟ خخخخخ
زیباکلام با این حرف قوه قضاییه رو هم زیر سول برد

آیا آقای رییسی با حرفی که زاهدی زد ملک و املاک او را پس میدهد؟ آقای زببا کلام مگر عدالت در ایران اینقدر بی ارزش است که یک نفر چهارتا کلمه از نظام تعریف کند کفه ترازوی عدالت به سمت او سنگینی کند؟
اردشیر خان نیازی به این پول ها ندارند

آقازاده ها هستند که همیشه گرسنه اند گرسنه پول و قدرت
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
آقای زاهدی در زمان جنگ هم گفته بود که حاضر است برای دفاع از ایران به جبهه جنگ یرود
معامله ای در کار نیست فقط او در زمان شاه توسط غربی ها تحقیر شده بود وحالا در 93 سالگی خوشحال است که ایران قوی شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
زاهدی بسیجی نیست که بستاند و موضع بگیرد
دولت در بحث مبارزه با کرونا بجای سیاسی کردن مسله باید با ان علمی برخورد میکرد . باید طرف ۴۵ روز قرنطینه سخت مشکل را حل میکرد .‌امروز بخاطر تلفات کرونایی شهرم بصورت نمیه تعطیل درامده . بیایید دستاورد پزشکی را سیاسی نکنید . اگر با این روش جلو برویم کشور باید چند سال تعطیل باشد
همتون اصلاح طلب اصولگرا هیچ فرقی با هم ندارید. همه شما با هم دوست و فامیل هستید.
آقای زیبا کلام، انسان چوب خشک نیست، از گوشت و پوست و روح ساخته شده و چه بسا انسانهائی که در طول عمر خودشان طرز تفکرشان عوض بشه. اردشیر همپالکی شاه بود و آنها رویای عظمت دوباره ایران را در سر داشتند و تز ( تمدن یزرگ) را!! منتها با اون ساختار دیکتاتوری و اون طرز تفکر بچگانه و اون وابستگی خارجی و اون بی سوادی دولتمردان و حرص و طمع در گرد آوری ثروت و داشتن شهرت کاذب، کارشان به شکست و فرار از کشور انجامید. نباید انتظار داشته باشید اینها در دهه شصت و هفتاد بیایند و از حکومت دفاع کنند، سهل است بدترین موضع را در باره حاکمیت گرفتند، ولی الان که ایران قوی شده و تقریبا در دنیای امروز یک پدیده شده و سری در میان سرها در آورده و موشک و زیر دریائی و ماهواره و ماهواره بر می سازه و فولاد و پتروشیمی و مترو داره و به خودش متکی است، زاهدی تمام رویاهای برباد رفته اش را ( ولو کاذب)، در حاکمیت فعلی ایران و در سن نود سالگی می بینه و شاید با همین کیف و لذت روانی مرگ هم دیگر برایش معمای حل نشدنی نباشه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
مقایسه امروز با ۵۰ سال قبل واقعا منصفانه هست ؟ اگر موبایل و اینترنت بود شاید شرایط جور دیگری رقم‌میخورد
همینکه فردی بخواهد برای یکسال رییس مجلس شدنش به شهرستان ها میرود و گدایی رای از منتخبین مجلس میکند نشان میدهد نه تنها او هیچ صلاحیتی برای این مقام ندارد بلکه شایسته و لیاقت حتی نماینده شدن هم ندارد
آقای زاهدی در زمان جنگ هم گفته بود که حاضر است برای دفاع از ایران به جبهه جنگ یرود
معامله ای در کار نیست فقط او در زمان شاه توسط غربی ها تحقیر شده بود وحالا در 93 سالگی خوشحال است که ایران قوی شده است
آقایان طلاب نگران هستند چون توانایی پاسخگویی به شبهات راندارند.چون نتوانستند تصویر درستی از دین به نسل جدید بدهند.
وی (خانم نماینده) در پایان گفت: این جریان غربگرا در دوران مسئولیت خود تمام توان خود را صرف مبارزه با غرب و آمریکا کرده و توجهی به ظرفیت‌های داخلی نداشته است و حال هم حق ندارد در مورد دستاورد‌های ملی، اظهار نظری داشته باشد!!!
این سخن تناقض داره ، یعنی چی که جریان غربگرا تمام توانش را صرف مبارزه با غرب کرده؟ ایشون باید اول در مورد سخنی که میخواد بگه فکر کنه.
ببخشید بابت این پیام، جای دیگه ای رو نداشتیم..
شمارو به روح حاج قاسم قسم این پیام رو بخونین
ما کارمندان کانون پرورش فکری از وضعیت مدیریتی جناب آقای فاضل نظری مدیرعامل این سازمان بسیار گله مند هستیم
اخیرا بخشنامه ای بعنوان افزایش 50 درصد حقوق به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد که تقریبا بلافاصله تمامی دستگاهها آن را اجرا کردند اما آقای فاضل نظری با اجرای کامل آن مخالفت کرده و به بهانه عدم بودجه میخواهند با درصد بسیاربسیار پایین حدود 10، 15 درصد آنرا اعمال کنند، یاد آور میشود این ابخشنامه در ادارات از اول اسفند اجرا شده و ایشون بعد از 3 ماه تازه میخواهند تصمیم گیری کنند..
در حالیکه معاون اداری مالی کانون که هفته قبل برکنار شده گفته بودند منابع آن برای افزایش 50 درصد تامین شده می باشد، بهانه جناب فاضل هم ساخت فیلم و جشنوار های مختلف و و ساختن کلیپ های 5 دقیقه ای توسط سلبریتیها می باشد(سال قبل بعضی از بازیگران مانند رضا کیانیان، سروش صحت، خطیبی و ... برای ساخت کلیپ حدود 3، 4 دقیقه تا 70 میلیون تومان پول گرفتن از کانون)
لذا خواهشمندیم به ما کمک کنید، دستمان به هیچ جایی بند نیست
پ
اصولگرایان شدیدا به حضور اصلاح طلبان در عرصه سیاست نیاز دارند.اصلاح طلبان باید کنار باشند و یک خواسته مشخصی را مطرح کنند. که مانع حضور واقعی آنان در عرصه های انتخاباتی است و به هیچ وجه وارد انتخابات نشوند تا آن خواسته پذیرفته شود.
آقای روحانی برای بعضی از به اصطلاح اصلاح طلبان مثل لیلاز خوب بود که پست گرفت. برای مردم عادی ایران فاجعه بود.
زهره الهیان نماینده کرد تهران

تهران ۱۰ تا ۱۲ میلیونی با ۷۰۰ هزار رای حزبی نماینده
درک سیاسی!
اینکه مملکت خودکفا باشد و سپاه چشم و چراغ ماست شکی نیست. اما بحث سر اقدامات تاکتیکی در زمان و مکان مناسب است. اینکه سپاه ماهواره پزتاب کند نشان از پتانسیل داخلی است و همه خوشحال اند. اما اگر جنسی را بتوان با ۱۰ تومن خرید ولی با اقدام در زمان نامناسب ان را ۱۰۰ تومن خریدن هزینه تراشی است. این خانم سهمیه ای و شیعه کرد که هم قطاران ایشان جریاناتی را در کشور با چسباندن خود به اصولگرایی دنبال می کنند جای تامل دارد.
نه سخنان اردشیر زاهدی من را خوشحال می کند
نه سخنان آیت الله جنتی من را ناراحت می کند
من دیگر نسبت به همه بی تفاوت هستم
وقتی که کشورهای مختلف جهان گیت تست کرونا به ایران هدیه میکنند و ایران نیز بعلت مسأله انسان دوستی 2000,گیت به کشور همسایه افغانستان هدیه می کند چرا بیمارستان خصوصی درشهر رشت جهت بستری بیماران نیازمند بستری که هیچگونه علایم ابتلا به کرونا ندارند ،ومی شود بایک عکس از قفسه سینه مطمین شد مبلغ 1150000تومان بالاجبار جهت تست کرونا می گیرد ،ایا این همان گیت های اهدایی نیست که به بیمارستان های خصوصی درز پیدا کرده تا مردم بیچاره وبیمار ناچار را سرکیسه کنند ،اگر این هزینه قانونی است چرا هیچ‌یک از بیمه ها از من بازنشسته دستگاه دولتی نمی پذیرند ،وچرا بیمارستان تست گیرنده درفیش صادره عنوان ودیعه را بکار میبرد تابابازی کلمات مردم را بفریبد .وظیفه مسولین بهداشتی استان نیست تا راه درز این گیت هارا بدانند ،وچرا از این اجحاف جلوگیری نمی آید .
خانم الاهیان از مستعان چه خبر
خانم الهیان
سلام احتراما باستحضار شما میرسانم اگر مجموعه کارهایی که در دو دوره قبلی جهت فضا سازی برای:
پیشگیری از جنگ تحمیلی دیگر ناشی از همراه سازی کشور ها در سازمانههای بین المللی با مظلومیت ایران و حقوق حداقلی جامعه ایران
فضا سازی برای رشد و پیشرفت نظامی در حوزه های خاص
و....
نبودند و باصطلاح با همان فرمان قبلی جلو رفته بودیم الان نه من و نه شما احتمالا زنده نبودیم و یا غلام و برده داعشی ها شده بودیم و اجازه غر زدن خاله زنکی غیر منصفانه و نق زدنی این چنینی را نداشتیم.
انصاف و تفکر مسءلت میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
دوست عزیز اینها یک جریان در کشور هستند. و از یک جای دیگر اب می خورند. اطولگرا و اصلاح طلب نمی شناسند هر کدام جلو باشند به ان می چسبند
اگه کمی اخرت را به دنیا خود ترجیح بدهید چه اصولگرا چه اصلاح طلب برای 1400 نسخه رییس جمهوری نپیچد چون پست رییس جمهوری پست اضافی وهزینه ساز دراین سیستم که درایران است مباشد اگر خدا باور دارید
نطق خانم نماینده چهره واقعی مجلس آینده را کاملا عیان کرد ایشان شمشیر از رو نبستند زیر چادر بستند
یک ایرانی مسلمان محترم در 8 سال دوره احمدی نژاد با اقتدار جلو یاوه گویی های آمریکا و نوکران مزدورش ایستادیم و آمریکاه هیچ غلطی نتوانست بکند و هیچ جنگی رخ نداد و لی در این دوره حسن خان تمام دستاورد های هسته ای را نابود کردیم به دشمن لبخند زدند و ما را تا آستانه جنگ پیش بردند که اگر دست قدرت خداوند و شجاعت بسیج و سپاه نبود جنگ دیگری رخ می داد آن هم به مدد تعظیم در برابر اروپا و آمریکا و امید به ثمر نشستن میوه های گلابی برجام
به این زهره خانم بفرمایید !
مردم گرسنه ماهواره می خواهند چکار ؟؟؟
80 درصد مردم مشکل معاش دارند !!
اون همه افتخار و تعریف و تمجید بدرد خودتان می خورد نه شکم مردم !!!
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار