بازدید 38331
هزار و نهصد و هفتاد و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

روایت غرویان از تاثیر کرونا بر افشای فرقه «لیسیه» / کوهکن به اصولگرایان: کرسی ریاست مجلس را بهم تعارف کنید / پایداری‌ها همچنان بلای جان قالیباف / روایت صادق زیباکلام از تصمیم دشوار روحانی

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: خنثی شدن تلاش آمریکا برای توقیف وجوه بانک مرکزی ایران / قالیباف رئیس در سایه و میرسلیم رئیس مجلس می‌شود / تاجرنیا: مجلس یازدهم ضعیف‌ترین مجلس تاریخ ایران می‌شود و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۷۱۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱ 08 April 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
روایت صادق زیباکلام از تصمیم دشوار روحانی

آیا حسن روحانی به دنبال استفاده از بستر کرونا برای کاهش تحریم هاست؟

صادق زیباکلام استاد دانشگاه و تحلیلگر سیاسی: ممکن است چنین عقیده‌ای در پس ذهن آقای روحانی و برخی مقامات دولتی باشد. اما لغو تحریم از طریق کرونا از اهمیت درجه دوم و یا سوم برای آقای روحانی برخوردار است. دلیل مهمتر روحانی که باعث می‌شود او قرنطینه و مقررات سفت و سخت برای کرونا وضع نکند و دستور آغاز فعالیت کسب و کار‌ها را دهد، مسائل قرص و محکم اقتصادی است. روحانی انتخاب بسیار سختی دارد. راه اول این است که قرنطینه سفت و سخت را تحمل کنند و در نتیجه هزینه‌های اقتصادی هنگفتی برای کشور ببار بیاید. در حالی که ایران تحریم است و کسری بودجه سنگینی هم وجود دارد. با قرنطینه دست کم هفت میلیون از کار بیکار می‌شوند و معیشت آن‌ها و خانواده هایشان به خطر می‌افتد. روحانی انتخاب کرده است که چرخ اقتصاد نخوابد و معیشت بخش وسیعی از مردم کمتر به خطر بیفتد. البته این تصمیم فقط متعلق به روحانی نیست و احتمالا در مجموعه نظام نیز بسیاری از مقامات با این تصمیم همراهی دارند، هر چند ممکن است برخی هم مخالف باشند. دولت از صندوق ذخیره ارزی برای کرونا برداشت می‌کند، معنای این اقدام آن است که پولی وجود ندارد. هنوز قرنطینه‌ای اجرا نشده کفگیر دولت به ته دیگ خورده است. /فرارو
 
میرسلیم: برخی مثل ناپلئون به حزب نگاه می‌کنند

سید مصطفی میرسلیم با تاکید بر اینکه در مردم سالاری، حزب جایگاه بسیار مهمی دارد، زیرا سرنوشت کشور به دست مردم است و مردم به کمک نمایندگانشان این وظیفۀ اساسی را انجام می‌دهند، گفت: در کشور ما افرادی ذاتا با تشکیلات مخالفند، زیرا در تشکیلات باید خود را منطبق با آرا جمع کنند و آنها چون خود را در مقام ریاست و فرماندهی می‌بینند. این ویژگی را برنمی تابند و سریع متمایل به خودکامگی می‌شوند و برای کشور فاجعه می‌آفرینند، برای آن‌ها حزب یعنی خودشان به علاوۀ عده‌ای پادو! مانند ناپلئون که می‌گفت: قانون منم! عقب ماندگی ما و تأسف مردم و بی اعتمادی آن‌ها به همین خودکامگی‌ها و کیش شخصیت رؤسا برمی گردد.

جزئیات بازداشت شهردار و چند مدیر شهری پردیس

فرماندار شهرستان پردیس درباره بازداشت شهردار و چند تن از مدیران شهری این شهرستان توضیحاتی داد. عبدالعظیم رضایی فرماندار شهرستان پردیس با اشاره به وجود اخباری مبنی بر بازداشت شهردار پردیس، اظهار کرد: تخلفات مالی رخ داده مربوط به چند سال گذشته است و "کوروش گلریز" شهردار پردیس و تعدادی از کارکنان شهرداری با پیگیری دستگاه قضایی بازداشت شدند. رضایی تصریح کرد: این پرونده مربوط به زمان معاونت شهردار فعلی پردیس است و تمام کسانی که در آن زمان مسئولیت داشتند به مرور احضار و برخی از آن‌ها بازداشت شدند. وی افزود: در رسیدگی به پرونده تخلف مالی شهرداری پردیس تاکنون حدود ۱۰ تن از کارکنان این شهرداری بازداشت و در مرحله اخذ توضیحات و انجام تحقیقات قضایی قرار گرفته‌اند. فرماندار شهرستان پردیس خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴ تن از مدیران شهری این شهرستان بازداشت هستند که یک نفر از آن‌ها شهردار شهرستان پردیس است.

سوئد ادعای ترامپ را تکذیب کرد

«آن لینده» وزیر امور خارجه سوئد روز چهارشنبه گفت: سخنان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره اقدامات استکهلم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا کاملاً غلط هستند. به نوشته «رویترز»، لینده در مصاحبه‌ای گفت: «ما به هیچ عنوان راهبردی با هدف ایجاد ایمنی جمعی نداریم. اما از سوی دیگر قرنطینه کامل را نیز اجرایی نکرده‌ایم». «ایمنی جمعی» که پیش‌تر انگلیس تلاش می‌کرد از آن برای کنترل شیوع ویروس کرونا استفاده کند روشی است که طی آن بیماران در قرنطینه نگهداری می‌شوند، اما سایر افراد جامعه رها می‌شوند تا با ابتلای افراد زیادی از جمعیت به بیماری، در برابر آن مقاومت ایجاد شود. لینده افزود، سوئد اقدامات مهمی در خصوص قرنطینه افراد کهنسال و برگزاری کلاس‌های درس به‌صورت آنلاین انجام داده است. او در ادامه گفت: «این گونه نیست که برخی کشور‌ها گمان می‌کنند ما هیچ اقدامی انجام نمی‌دهیم. ما هر کاری که به نفع سوئد باشد انجام می‌دهیم». ترامپ روز سه‌شنبه در جمع رسانه‌ها گفته بود: «آن‌ها (منتقدان) سوئد را مثال می‌زنند، ولی سوئد به شدت [از کووید-۱۹] آسیب دیده است.»

تمرینات مخفی پرسپولیسی‌ها

بازیکنان پرسپولیس در اقدامی غیرحرفه‌ای تمرینات اختصاصی خود را به صورت مشترک در روز‌های قرنطینه در محل استادیوم شهید کاظمی دنبال می‌کنند. در شرایطی که به دلیل شیوع ویروس کرونا، ستاد مبارزه با کرونا انجام تمرینات را ممنوع اعلام کرده، برخی بازیکنان با حضور در محل تمرین تیم‌های خود از این قاعده عبور کرده‌اند تا با تصمیمی خطرناک مشکلاتی ایجاد کنند. طی روز‌های اخیر شایعات زیادی در خصوص تمرین برخی بازیکنان پرسپولیس در این شرایط به وجود آمده بود که در چند مرحله نیز از سوی مسئولان این باشگاه تکذیب شد. اکنون، اما انتشار تصویری از حضور این بازیکنان در محل تمرین به این شایعه رنگ واقعیت بخشیده است.

معتادان متجاهر سبب گسترش بیماری کرونا می‌شوند

دکتر زالی با ادآوری این که معتادان متجاهر بدون سرپناه ضمن عدم رعایت دستورات بهداشتی و پیشگیرانه باعث شیوع و گسترش بیماری می‌شوند، خواستار جمع آوری و بازگشت آنان به مراکز قبلی نگهداری آنان نظیر بازپروری‌ها و ... شد. در ادامه جلسه هر یک از اعضای حاضر به ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای پیشگیری و مقابله با کرونا در کلان شهر تهران در محدوده کاری خود پرداخته و نظرات و پیشنهادهای خود را مطرح کردند که مورد بحث و تبادل نظر اعضا قرار گرفت. از جمله موضوعات مطرح در این نشست می‌توان به جمع آوری معتادان متجاهر به مراکز قبلی، کاهش آمار دزدی از منازل، کاهش ۵۸ درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی تهران، افزایش ترافیک غیر سنگین درون شهر در روز‌های اخیر، حمل و نقل هوایی، نحوه ساماندهی متوفیان مبتلا به کرونا، رعایت دستورالعمل‌های مربوطه، پلمب واحد‌های صنفی متخلف، توسعه دولت الکترونیک و دورکاری افراد از این طریق، تدوین پروتکل واحد برای پرواز‌های داخلی و خارجی اشاره کرد.

تاجرنیا: مجلس یازدهم ضعیف‌ترین مجلس تاریخ ایران می‌شود

علی تاجرنیا، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت می‌گوید: «افرادی که در یک ناعدالتی توزیع قدرت به مجلس راه پیدا کرده‌اند، به هیچ وجه نمی‌توانند «عدالتخواه» باشند و بخواهند عدالت را برقرار کنند و یا نام «مجلس عدالتخواه» را روی خود بگذارند.» علی تاجرنیا، نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در گفتگو با عصرایران در پیش‌بینی از روابط مجلس یازدهم و دولت دوازدهم با توجه به رویکرد انتقادی منتخبان مجلس یازدهم نسبت به دولت روحانی، می‌گوید: برای پیش بینی از این رابطه باید ابتدا به وضعیت فعلی مجلس در ساختار‌های اجتماعی-‌سیاسی و همین‌طور منتخبان این دوره مجلس داشته باشیم. تاجرنیا با اشاره به این موضوع تشریح کرد: با نگاهی به ادوار مجلس شورای اسلامی می‌بینیم که نهاد مجلس روزبه‌روز ضعیف‌تر شده است، نظارت استصوابی عامل اصلی این موضوع تلقی می‌شود.
 
بازتاب اعتراض هنرمندان ایرانی به تحریم‌ها در شبکه فرانسوی

در حالی که ایران با بحران کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، ماجرای تحریم‌های آمریکا و تاثیرات آن بر روند مبارزه با این بیماری در کشورمان، بیش از پیش عیان می‌شود. در همین رابطه، شبکه تلویزیونی «فرانس ۲۴» در گزارشی به این موضوع پرداخت. در این گزارش، به نامه اعتراضی هنرمندان ایرانی و به اثر منفی تحریم‌ها بر تامین وسایل و دارو‌های مورد نیاز پرداخته شده است.

پایداری‌ها همچنان بلای جان قالیباف

حسام رضایی در خبرآنلاین نوشت: ️رصد مواضع و تحرکات مستور و معلومِ اعضای لیست وحدت اصولگرایان، گویای آن است که دو یا چند چهره خاص بالقوه می‌توانند در برابر قالیباف قد علم کرده و برای صندلی ریاست مجلس یازدهم، سناریوی جدید و متفاوتی بنگارند. پایداری‌ها برای مانع تراشی بر سر راه ریاست قالیباف بر مجلس یازدهم، از همین حالا و حتی پیش از این به تخریب شهردار پیشین روی آورده اند و در کنار آن درحال لابی با نمایندگان شهر‌های کوچک برای جمع کردن رأی به نفع آقاتهرانی هستند. چنانچه جبهه پایداری موفق به تدارک جریان اکثریت برای کمک به سیادت آقاتهرانی نشود، به احتمال قوی بر سر بقیه کرسی‌های هیات رئیسه مثل نواب اول یا دوم به رایزنی با جریان رقیب خواهد پرداخت و روش سهم خواهی را دنبال خواهد کرد. ️اما آیا شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب به نفع سرلیست خود یعنی قالیباف، به مذاکره‌های پشت پرده ورود خواهد کرد یا مصلحت را در ریاست گزینه‌های دیگری، چون آقاتهرانی یا میرسلیم می‌بیند؟

دلالان به طور گسترده اقدام به خرید مسکن کرده‌اند؟

در شرایطی که نمایه‌های دریافتی طی سه ماه پایانی سال گذشته از رشد خرید‌های سفته‌بازانه در بازار مسکن حکایت دارد یک نماینده مجلس گفته در اسفندماه سوداگران و دلالان اقدام به خرید گسترده مسکن کرده‌اند. /ایسنا

قالیباف رئیس در سایه و میرسلیم رئیس مجلس می‌شود

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در تحلیل طیف بندی‌های مجلس یازدهم گفت: قالیباف رئیس در سایه و صحنه گردان اصلی خواهد بود و میرسلیم جایگاه صوری ریاست قوه مقننه را عهده‌دار می‌شود. درباره تاثیر مجلس یازدهم در شکل‌گیری دولت بعدی اظهار داشت: بین بودن این مجلس یک دست با آدم‌هایی از جریان احمدی‌نژاد و قالیباف و نسل جوانی که آمده‌اند بیانیه گام دوم را محقق کنند حتما انتخابات ریاست جمهوری برایشان مهم خواهد بود و احیانا بین جریان قالیباف و احمدی نژاد و اصولگرایان مستقل یک صف‌بندی شکل خواهد گرفت. حتما چهره‌ای جدید به عنوان کاندیدای اصلی جریان تندرو تعیین خواهد شد. /ایلنا

یک زن رکورد رونالدو را شکست

کریستیانو رونالدو، فوق ستاره یوونتوس دو روز پیش یک چالش در زمینه آمادگی جسمانی به راه انداخت. این ستاره در ۴۵ ثانیه ۱۴۲ دراز نشست انجام داد که رکوردی خارق العاده بود. در این راستا کاستر سمینا، دونده بانوی آفریقایی و قهرمان جهان دو و میدانی در ماده ۸۰۰ متر این چالش رونالدو را شکست داد و قدرت بدنی اش را به رخ ستاره پرتغالی کشید. این دونده آفریقایی با ثبت رکورد ۱۷۶ دراز نشست در ۴۵ ثانیه از رکورد رونالدو گذشت.

نقطه پاک در کشور نداریم

حسین عرفانی، رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، گفت: هیچ کجای کشور از کرونا پاک و بی نصیب نیست، اگر بی دقتی و بی احتیاطی از سوی مردم ایجاد شود همه زحمات ۵۰ روز گذشته کادر درمانی به باد خواهد رفت. فاصله گذاری هوشمند یک تصمیم موقت است و منوط به کنترل بیماری در سطح جامعه خواهد بود. چنانچه بیماری کرونا در این مدت مهار نشود و شدیدتر شود چه بسا محدودیت‌های شدیدتری اعمال گردد. /میزان
 
کوهکن به اصولگرایان: کرسی ریاست مجلس را بهم تعارف کنید

کوهکن تاکید کرد: دوستان منتخب باید هشیار باشند که فکر می‌کنم هستند و نیازی به تذکر نیست. باید بدانند چشمان نیرو‌های انقلاب به آن‌ها است و اگر در اولین قدم‌ها با چالش مواجه شود امید آن‌ها هم به یاس تبدیل می‌شود. دیدگاه آن‌ها این است که منتخبین مسئولیت‌ها و کرسی ریاست در مجلس یازدهم را به هم تعارف کنند نه اینکه بر سر قدرت درگیری داشته باشند. شناخت نیرو‌های انقلاب از منتخبین خود به این صورت است و من فکر می‌کنم بعد از تشکیل مجلس بسیاری حواشی پایان خواهد یافت.
 
خنثی شدن تلاش آمریکا برای توقیف وجوه بانک مرکزی ایران

تلاش آمریکا برای توقیف و انتقال وجوه بانک مرکزی ایران در اروپا با پیگیری حقوقی بانک مرکزی خنثی شد. عبدالناصرهمتی، رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد با رصد هوشمندانه، تلاش‌های ایالات متحده آمریکا و پیش دستی در انجام اقدامات حقوقی و همچنین در نتیجه پیگیری‌های قضایی در کشور لوکزامبورگ، با شروع سال نو، دو پیروزی حاصل کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران شد. همتی تاکید کرد: ابتدا از قرار توقیف وجوه به مبلغ ۱.۶ میلیارد دلار متعلق به بانک مرکزی نزد کلیراستریم لوکزامبورگ که از تاریخ ۱۳۹۴.۱۰.۲۵ در توقیف بود رفع توقیف شد و سپس با صدور دستور موقت از شعبه دیگری از دادگاه‌های کشور یاد شده از انتقال همان وجوه به آمریکا و توزیع میان مدعیان دروغین انتساب حادثه یازده سپتامبر به ایران پیشگیری شد.
 
روایت غرویان از تاثیر کرونا بر افشای فرقه «لیسیه»
 
محسن غرویان، استاد حوزه علمیه قم ضرورت بررسی این حوزه را بسیار جدی می‌داند و معتقد است که کرونا موجب ایجاد تغییرات جدی در خوانش جهانیان از دین خواهد شد. او در گفت‌وگویی با «آزادی» گفت: «تاثیر کرونا بر دین موضوع بسیار قابل توجه و جدی است و به نظر من ضرورت دارد که محققان به بررسی تاثیر شیوع این ویروس و شرایط کنونی بر کلام و فلسفه اسلام، مسیحیت و به طور کلی دینداری دارد. باید دید مسائل اعتقادی مثل مبدا، معاد، امامت، ولایت، مهدویت و ... بعد از این دوران چه تغییراتی خواهد داشت. همچنین باید تاثیر کرونا در قرائت‌های مختلف دینی را بررسی کرد.» وی افزود: «مثلا الان می‌بینیم عده‌ای که من نام آن‌ها را فرقه لیسیه می‌گذارم، پیدا شده و می‌گویند ضریح را لیس بزنیم کرونا نمی‌گیریم! این‌ها بحث‌های دینی است. آیا واقعا ضریح شفا می‌دهد؟ این‌ها مباحثی است که بحران کرونا به دنبال دارد و اتفاقا جالب است که از ابعاد مختلف به آن پرداخته شود».

غرویان با تاکید بر ضرورت بررسی این مباحث در اسلام و مسیحیت و ... گفت: «الان کرونا همه دنیا را گرفته و تمام ادیان را درگیر کرده است. متکلمین مسیحی یکسری عقاید و افکاری دارند درباره عیسی و مسیح و .... همچینن در یهودیت و اسلام هم ابعاد مختلفی وجود دارد که باید به آن پرداخت». این استاده حوزه علمیه در پاسخ به اینکه آیا کرونا موجب افزایش دینداری در جهان می‌شود و یا فاصله گرفتن از دین؟ گفت: «به نظر من کرونا موجب می‌شود که ما قرائت‌ها و دیدگاه‌های خود را از دین و عناصر اصلی آن مثل خدا، معاد، امامت و ولایت و ... تغییر دهیم. به هرحال دین امری است که بشر همیشه به دنبال او بوده و هست و خواهد بود، اما قرائت‌های مختلف از دین بعد از کرونا تغییر خواهد کرد.»

وی افزود: «به عنوان نمونه دیدم که یک نفر در فضای مجازی گفته بود که کرونا به معنی ظهور قیامت است. سراغ آیات و روایات رفته و گفته بود که در قیامت پدر از فرزند، فرزند از پدر و مادر، برادر از خواهر و ... دوری می‌کند. بعد گفته بود که الان وقتی به خاطر کرونا فوت می‌کند خانواده و نزدیکان او برای تشییع و دفن و ... نزدیک نمی‌شوند. پس این نشان ظهور قیامت است. خب این یک تفسیر دینی است. منظور من این است که کرونا قرائت‌ها را از دین تغییر می‌دهند، اما در اصل اینکه مردم به دینداری تمایل پیدا کنند یا جدا شوند، خیل تحت تاثیر کرونا قرار نمی‌گیرد». غرویان ادامه داد: «به نظر من غیبی در این عالم وجود دارد و انسان به دنبال مسائل غیبی است. الان کرونا هم یک عنصر غیبی است، زیرا کسی نمی‌داند که از کجا پیدا شده؟ ساخته دست بشر است و یا یک بلای طبیعی و ...؟ این همان بعد غیبی است و به دین مربوط می‌شود. دین هم برای مسائل غیبی حرف‌هایی دارد؛ بنابراین، به نظر من تاثیر اصلی کرونا در حوزه دین به تغییر قرائت‌ها و استنباط‌های دینی مربوط می‌شود».

این استاد حوزه علمیه در پاسخ به اینکه آیا کرونا با خطر ترویج خرافه‌گرایی همراه است، گفت: «بله، توجه داشته باشید که آدم‌ها مختلف هستند، علمای دینی هم همین طور. در اسلام، مسیحیت و یهودیت هم فرقی ندارد، علما نشسته و پیش خود یک تفاسیری را می‌سازند. کرونا یک پدیده واقعی است و کلی تلفات گرفته و حادثه‌ای است که در کل دنیا و کل زمین رخ داده است، اما اینکه آن را چطور تفسیر کنیم مهم است. برخی نگاه خاص و بیشتر خرافاتی دارند. این‌ها بر اساس نظر خود تحلیل و تفسیر می‌کنند و مثلا می‌گویند که این انتقام خدا و طبیعت است. این تفسیر‌ها از باطن افراد برمی‌خیزد و مختلف است. عده‌ای هم نگاه علمی دارند و واقع‌گرا هستند. به قولی رئالیست هستند و با علم و دانش و واقعیت‌ها برخورد ملموس می‌کنند و همه چیز را به غیب ارتباط نمی‌دهند. به نظر من تفاسیری که می‌شود قابل کنترل نیست و ساختار ذهنی علما، متکلمین و مبلغان دینی متفاوت است.»
 
وی خاطر نشان کرد: «به این ترتیب خطر ترویج خرافات وجود دارد، اما یک رویکرد مثبت نیز می‌تواند وجود داشته باشد. مثلا برخی حرف‌هایی که به نام دین مطرح می‌شد را می‌تواند کنار بزند و برخی خرافات را رد خواهد کرد. مثلا برخی افراد می‌خواستند تحلیل سیاسی کنند و کرونا را به قم ربط دهند، اما وقتی کرونا کل دنیا را گرفت یکسری از این حرف‌ها را رد کرد. مثال دیگر همین فرقه لیسیه است. این‌ها حرف‌هایی زدند مثلا اینکه دیوار حرم شفا می‌دهد و اینجا دارالشفا است، اما عده‌ای در حرم را شکاندند و در حرم نتوانست از خود محافظت کند. خب اگر در و دیوار حرم شفا می‌دهد که باید می‌زد کسی که می‌خواهد در را بشکند، هلاک می‌کرد. بر این اساس است که می‌گویم کرونا برخی از خرافات را کنار خواهد زد».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۶۰
انتشار یافته: ۷۳
میر سلیم . بعضی از حزب مثل ناپلون نگاه میکنند . حزب شما نماینده چند درصد جامعه برخوردار هست . روشنفکر . بازاری . با سواد یا کم سواد . تجار یا کسبه ..... ایا در حزب شما افراد روشنفکی که در ده رشته تحصیلی بعنوان سیاستمدار وجود دارد . ؟ یا نه افرادی هستند که از پول در بازار قبل از انقلاب , بعد از انقلاب از طریق ثروت به مقام سیاست راه پیدا کردند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
با سود پول های بورس دولت راحت میتونه حقوق کارمندان رو بده. نیازی هم به فروش نفت نداره بورس ایران امسال پرسودترین بورس دنیا بود.
آلزایمر سیاسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
مسئولین و رجل سیاسی کشور در این چند سال اخیر فقط گفتن اصلاح طلب و اصولگرا.
انگار غیر از این دو حزب کسی حق انتخاب دیگری ندارد و کسانی که ساکن ایران کهن هستند فقط و باید!!! یکی از این دو حزب را انتخاب کنند و بقیه هموطنانی که متمایل به حزب سوم و یا آلترناتیو دیگری رو قبول دارند حق اظهار نظر رو ندارد!!!
چرا خیال میکنید کسی که آلترناتیو دو حزب اصلاحات و اصولگراها هست دشمن این مملکت هستند؟!!!
میترسم از روزی که انقدر این دو حزب تکراری شده و
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
جناب بنفش عزیز و روشنفکر از آنجا که مخالفای شما در سراسر گیتی همه کند ذهن و بیسواد هستن و از آن جا که متاسفانه بنده هم همین ویژگی دارم از شما که تند دهن و روشنفکر هستید یک سوال دارم چرا هر وقت شماها سر کار می آیید قیمت نفت این طوری میشه مثلا از روز اول تا آخر دوره خاتمی و روحانی نفت ده تا بیست دلاره میشه و هر وقت رقیب شما میاد روی کار نفت میره بالا مثلا دوره احمدی بنا به قول خودتون از روز اول تا آخر نفت صد و
پنجاه دلاربود آیا این مصیبت و فلاکت همیشه با شما
همراه هست یا این از بد شانسی هست
چین هراسی و ژستی که اصلاح طلبان و حامیان خارجی اونها مثل بی بی سی، درباره کرونا گرفتن، از حب ملت نیست، با هدف تطهیر چهره سیاه کدخدا در ذهن ملت انجام میشه... قبلا هم درباره روسیه امتحان کردند، ولی جواب نداد..
غربگدایان درباره این افتضاحی که در بین کشورهای منظومه کدخدا سر دعوا بر سر ماسک، رخ داده نظری ندارند؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
بتاز ای بورس.دم دولت گرم که یه حال اساسی به ما دلال های بورس میده. روزی 5 درصد سود رو تو خوابم نمیدیدم. تو دو روز به اندازه یک سال سپرده بانکی سود کردم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
تحلیلت حتی به از آبدوغ خیار هم آبکی تر است
علی
| Turkey |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
،از ملتی که گرونترین غذاشون جنین انسان و گرونترین الکل هاشون الکل باطعم حیوانات(عقرب مار و..)است فقط مرگ انتظار میره
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
خوشحال میشم تحلیل شما در باره نابودی تمام ادیان و پیروانشان منجمله اسلام در کشورهای کمونیست مثل چین و شوروی رو بدونم؟ بین مسلمانان فلسطین با داغستان یا اویغور و حمایت از انها تفاوت وجود دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
مردم ایران باید هم از چین هراس داشته باشد چون چند ین سال است تمام موجودات دریایی را جارو میکند و میبرد و به جای همه اجناس اشغال خود را میدهد که انهم سبب نابودی صنایع داخلی میشود و حالا سفیرش اینطور با مقامات و مردم ایران سخن میگوید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
چین اول بگوید چطور میلیونها مسلمان قوم اویغور را در اردوگاه های تفتیش عقاید
قرون وسطایی تحت ظلم و فشار و شکنجه قرار داده است ؟
آیا واقعا اهداف سیاسی شما، دوستداران روسیه و چین !؟ هرگونه وسیله وحشتناکی را توجیه میکند ؟
واقعا تاسف بار است
کرونا غیبی نیست و به عالم غیب ربطی ندارد استاد! یک پروتئین است کاملا تشکیل شده از عناصر جدول مندلیف.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
جهالت
و فساد و ناکارآمدی
مدیران و مسولان
بزرگترین خطر فعلی دنیا
علی الخصوص کشور و مردم ما می باشد
روایت غرویان از وجود کرونا و تاثیر ان بر اعتقاد مردم و واکنش متفاوت ادیان جهان .....که این کرونا ساخت دست بشر هست یا خداوند و ماکرای الطیبعه ...... ....اما نظر م من این هست که امر پزشکی و سلامت اصلا ربطی به موارد اعتقاد و اخروی و ماورایی ندارد . پزشک کارش خودش را بکند . روحانیون هم کار خودشان را انجام دهند . اینکه روحانیون صبح و شب در به جالش کشیدن اقتصاد و علم و عقل و مهندسی و بانک باشند درد سر ان بیشتر هست . راحت ترین راه حل این هست که هر کسی در حوزه تخصص خودش وارد شود . پزشک هیچوقت در امر اخلاق ومروج اخلاقی دخالت نمیکند . روحانیون خیلی برای انها راحت تر هست که به مردم بگویند دروغ گفتن کار خوبی نیست .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
جالب است طی همین مدت شیوع برخی از اساتید ومتخصصین غربی از دستورات بهداشتی اسلام که مانع بیماری می شود تمجید و شما.....برو سرچ کن وبعد قضاوت
آقای کوهکن بفرمایید رییس مجلس شوید !! چون هیچکدامتان با دیگری فرقی ندارد ! شما دستورات را اجرا کنید !! رییس و مرئوس فرقی ندارد !
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
با بی عرضگی اصلاحطلبان باید هم غنیمت را برادرانه و تعارف بین خود تقسیم کنند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
کدام مجلس ؟
و کدام ریاست ؟
و کدام مردمسالاری ؟
واقعا دلتان به چه چیزهایی خوش است !؟
خوشا به حالتان!؟
و بدا به حال مردم و کشور با این سیستم انتخاباتی و مجلس و دولت!!!!!!؟
یکی به این بنده خدا اقای میرسلیم بگه شما حاصل رای دادن مردم نیستین عزیز شما حاصل رای ندادن مردمی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
بدجور باختید و دنبال بهانه هستید ان هم به شکل ناشیانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
خب چرا طرفداران سابق اصلاح طلبان بهشون رأی نداند؟
. چون قبولشان نداشتند
این یعنی واگذاری رأی.
اسمش رو هرچی میخواهی بگذاری، دموکراسی همین است
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
خخ تو انتخاباتی که حتی علی مطهری خودتون تایید صلاحیت نشد اسم دموکراسی نیار میخندن بهت22:23
علی تاجر نیا گفت . افرادی که در یک بازی بدون رقیب سیاسی به قدرت مجلس رسیدند نمیتوانند مدعی عدالت و ترویج رفاه در مجلس اینده باشند ........بنطرم ایشان درست میگویند . افراد فعلی که به مجلس راه یافتند تفکرات افرادی از اقلیت جامعه هستند که برای انها عدالت . ازادی و دمکراسی و ازادی اندیشه مهم نیست . چون انها دنیای پیرامون خود در مورد سیاست . زندگی . فرهنگ . اقتصاد برمبنای ایده تسلیم و اعتقاد میبینند . یعنی انها در نگاه دمکراسی اینچنین تلقی دارند که اگر چه ما ۲۰ درصد رای را داریم اما اکثریت وطیفه دارند با مبانی ما همخوانی و همراهی کنند .....سوال این هست پس دمکراسی تعریف جدیدی دارد ؟ عدالت تعریف جدیدی دارد ؟ یعنی شماها دغدغه دنیا و رفاه و شادی را نداشتید به چی مواردی دل خوش کردید ؟ حجاب اجباری ؟ تقابل با غرب ؟ جنگ ؟ در صورتی اکثریت مردم چنین دیکته و گفتمانی را قبول ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
ورشکسته ها هنوز دارند حرف می زنند؟!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
رقیب های زیادی بود
اما مردم قبولشان نداشتند!
خود شما نویسنده اگر اصلاح طلبان را قبوبل داشتی در انتخابات شرکت کردی
اگر نکردی چون دیگه قبولشان نداشتی!
جرا دنبال وام هستید،پولهای بلوکه شده را باید آزاد کرد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
بله باید ولی موضوع اینه به قلدر چاقوکش بیمنطق سر راهمونه بنام ترامپ که معمولا اکثریت دنیا از ترس هایوهویش پا رو وجدان و منطق و عدالت میگذارند ماهم پولامونومیخاییم بیاریم خونه سد بیعدالتی وبیمنطقی در دنیا واگیر شده جلومونه
مرگ بر چین ابر شیطان جهان , اگر آمریکا نبود چینی ها تا بحال مردم جهان را زنده زنده خورده بودند و چنان به سر مردم می آوردند صد برابر بدتر از تیان آمن !!! بزرگترین و مخوف ترین دیکتاتوری جهان !
پاسخ ها
امیر
| Turkey |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
دقیقا،،از ملتی که گرونترین غذاشون جنین انسان و گرونترین الکل هاشون الکل باطعم حیوانات(عقرب مار و...)است چه انتظاری داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
عزیزم یک کمی تاریخ بخون تا سوتی ندهی
تاریخ امریکا به زور به 500 سال می رسد ان هم وقتی نسل کشی کردن و کشوری به نام امریکا ایجاد کردن در حالی که چینی ها داشتند زندگی می کردن با تاریخ چند هزار ساله
آقای زیبا کلام بزرگوار / هزینه یکماه تعطیلی کشور بیشتراست یا چند ماه نیمه نعطیل بودن و هزاران نفر تلفات دادن ؟؟؟ من بعنوان یک کارمند میگویم " نظر شخصی " یکماه همه جا را تعطیل میکردید آنوقت برای یک یا دوماه پنجاه درصد بمن حقوق میدادید وپنجاه درصد دیگر را به افرادیکه بیکار میشوند پرداخت میکردید اما با سلامت و جان مردم بازی نکنید
احسنت خرافات كنار ميرود
جناب آقای میرسلیم واقعا باورتون شده شما منتخب مردمید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
نه پس تو منتخب هستی
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
در شهر کور ها یکچشمی پادشاه است!
ایران کشوریست که هر سال تقریبا یک انتخابات در آن برگزار میشود اما حزب ندارد
کاش نام آن هنرمندان را که مخالف تحریم ها بودند ذکر می کردید بدانیم کی هستند
خوب مثل اینکه قرنطینه برداشته شد
از حالا به بعد هر پیرمرد و پیرزنی که بمیرد می توان کرونا را پنهان کرد
هر آدم میانسالی با بیماری خاص هم می توان پنهان کرد
اما یک آدم چهل پنجاه ساله بدون بیماری بر اثر بیماری تنفسی بمیرد این کرونا است
و مرگ او باعث ترس و وحشت تمام مردم یک شهر میشود
1.6 میلیارد دلار با اجازه خود امریکا رفع توقیف شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
اگر نمی داد با شکایتی که ایران کرده بود باید چندین برابر ان می پرداخت
ولی خیلی جالب است در سال 94 این
پول مسدود شده بود یعنی همان سالی که برجام داشته بود کار می کرد!!!!!!!
مردم کم کم باید به وجود کرونا عادت کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
مثل مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در جاده ها
با ماشین های بی کیفیت و خطرناک
که سالی ۲۶ هزار نفر را هلاک میکند !؟
کرونا هم کنار آن به کشتار مردم ادامه خواهد داد
راست میگن دولت چین هنوز کشته شدگان کرونایی را شبانه دفن میکنند . اخه ان پزشکی که کرونا را شناخته بود زندانی کرده بود .
وقتی اطهار میکنید طب اسلامی نداریم‌. اقتصاد اسلامی نداریم . چرا در این دو بخش دخالت میفرمایید . ها ؟ چرا اجازه نمیدهید اقتصاد دانان روشنفکر مشکل اقتصاد را حل کنند . چرا در بخش درمان نظر میدهید ؟
به قرآن روحانی اگر به انتخاب سخت یا آسان یا هر چیزی فکر کند
روحانی الان فقط به این فکر می کند این یک سال هم بگذرد و از این نهاد به اصطلاح انتخابی به یک نهاد غیر انتخابی برود همین
اتفاقان کرونا پدیده ای خیلی علمی است هم بوجود آمدنش و هم راه مقابله با آن و هم از علم پزشکی و بیولوژی و شیمی و ریاضیات و حتا اقتصاد در مقابله با ان استفاده میشه و بیولوژی و تعوری تکامل به وجود آمدن ان را دقیقان توضیح میدند و فرقه لیسیه هم جز اینکه یک نو ع بازی شانس و قمار اینکه کرونا نمیگیرن کار دیگری نمیکنن یاداوری باید به آنها کرد که قمار حرام است...در دنیای پیچیده با ۸ میلیارد جمعیت که روز به روز بیشتر میشن منتظر کرونه های بیشتری باشیم..
از آقای غرویان این حرف ها عجیب است!
اکثر این ها را که گفته است به آن استحسان ها گفته می شود نه قرائت.
تنها رفتار خلاف شرع " لیسیه" که مخالف قائده فقهیه"کل خبیث حرام" است را شاید بشود یک نوع قرائت از دین دانست
ميرسليم رييس مجلس بازدهم و قاليباف رئيس مجلس در سايه
آنوقت چى شود !؟ احتمالاً مملكت گل و بلبل و تماشايى خواهد بود !!؟؟
خوشم میاد از حسادت این اصلاح طلبان دارن کور میشن میگن مجلس یازدهم هنوز نیامده خطرناکه
اما تو مجلسی که الان هست نابود ترین مجلس هست مجلس خوبیه
داداش برو رد کارت
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
باشه مجلس فعلی ضعیف ولی مجلس بعدی که پشتوانه مردمی هم نداره جز بله قربان چیزی در نمیاد
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
به منفی هات نگاه کن
حاج محمود
| Netherlands |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
حاج حسین ؟ با کدام قدرت از مجلس اینقدر افتخار میکنی . مجلسی که نباید قدرت بالاتر از خودش داشته باشه ؟ با نطارت استصوابی مجلس نمتونه قدرتمند باشه . دوست گرامی . منطور از قدرت اگر احزاب باشه که فعلا وجود واقعی نداره . مجلس باید با نطارت استصوابی هم خود نماینده و هم قانون مصوبش را با سه سوت رد میکنه . منظور از قدرت چی هست . بیشتر شرح بده . نماینده مزتلبات مردم را دنبال میکحد ؟ سما اثلا در باغ سیاست نیستی .
چه حالی میکنن دلال های بورس با روزی 5 درصد سود معاف از مالیات. مثل اینکه قرار سودهای باد آورده دو هزار درصدیشونو بکشن بیرون و بندازن تو کار مسکن . باید منتظر افزایش شدید نرخ مسکن بود. حالا مشخص میشه بادکنک بورس و سودهای روزانه 5 درصدی چه خطری داره. نقدینگی نقدینگیه چه بورس باشه چه دلار.
آقای تاجرنیا. اگه ذره ای صداقت دارین اقرار کنین که مجلس دهم که با تَکرار سرکار اومد، ضعیف ترین مجلس در تاریخ جمهوری اسلامی بود.
جناب زیبا کلام
این همون دولتیه که شما یقه پاره می کردین تا رای بیاره.
7 سال مردم رو با اون برجام سر کار گذاشت. روحانی میگه آمریکا 40 ساله که ظلم می کنه. پس چرا رفتین با کشوری که سال هاست اهل ظلمه توافق کردین و تازه دوستتون هم گفت که امضای کری تضمین است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
کلا زیبا کلام و غرویان مثل همند!
خوب امروز از هردوشون مطلب آوردید!

بی ثبات ترین تحصیلکرده های این مملکت که حتی اول و آخر حرفاشون هم باهم نمی خواند.
حال میکنم. از بیست روز پیش تا الان صد میلیون تو بورس گذاشته بودم الان شده دویست میلیون. فقط ظرف بیست روز. تو خونه نشستم و با لپتاپم سهام میخرم. ایول به این زندگی.
پاسخ ها
رضا
| Switzerland |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
قربونت جوجه رو اخر پاییز میشمرند اگر پول مفت دراوردن اینقدر اسون بود که کل دنیا بیل گیتس بودند.یک روز بیت کوین چند سنتی رسید تا ۲۰ هزار دلار و جماعت ساده لوح فکر کردن این داستان ابدیه اما بعدش نه تنها دیگر رشد نکرد بلکه شد ۴۰۰۰ دلار الان هم ۷۰۰۰ دلاره چون سودش خوب بود صدتا مثل اون سبز شد حالا تو هم تا ضرر نکردی بفروش و در رو
الان کرونا هم یک عنصر غیبی است، زیرا کسی نمی‌داند که از کجا پیدا شده؟ ساخته دست بشر است و یا یک بلای طبیعی و ...؟ این همان بعد غیبی است و به دین مربوط می‌شود.

یعنی ما آدم هایی داریم که می توانند به جایی بروند که هیچ دانشمندی با دقیق ترین ابزار علمی نمی تواند برود.. خوب شما که از چنین قدرتی برخوردارید یک ویروس شناس را هم ببرید تا زودتر بفهمیم این کرونا چیست. شما که با متافیزیک در ارتباط هستید.
خداوکیلی کاستر سمینا رو سرچ کنید عکس پروفایل گوگلش رو ببینید کجاش شبیه زن هاست؟ نه تنها شبیه زن ها نیست شبیه مردها هم نیست ... (ولی یه قهرمان ورزشیه)
فوتبالیست های پر ادعای ما چند تا رفتند؟؟ هی می گفتند رونالدو فقط ژیگوله!
آقای زیبا کلام
شما واقعا پیش خودتون در مورد خودتون چی فکر میکنید
جناب اقای زیبا جون!
میگم رفع تحریم آمریکا درجه دوم اهمیت است، بعد توضیح داد که درجه اول اهمیت مشکل اقتصادی و کفگیر به ته دیگ خورده.
خوب این که همون مسئله اول شد!
زیبا کلام خدای ایجاد یاس و ناامیدی است. با همه پر حرفی های ایشان که همه جا لازم می داند اظهار نظر کند یادم نیست از سخنانش بوی امید و شادی و توکل بر خدای متعال برآید!
لطفا نظرات را سانسور نکنید. نظرات را منتشر کنید تا مخاطبان با مثبت و منفی وزن آن نظر را مشخص کنند. نظری که زیاد منفی می خورد به طرز منصفانه ای حذف میشود.
فقط می خواستم بگم که در این بحبوحه کرونا بازم امروز سازمان بورس قانون من درآوردی جدیدی رو به سهمدارها تحمیل کرد
پیروزیه دیگه!تو تمرین غیرقانونی،حق خوری،سرمربی ربایی شهرخودروبدبخت،سلامت ملت،جام‌های تا1400،داوری،واینجاتوبحث مرگ وزندگی وکرونا پیروزی بازم سوگلیه،سوگلی!جام کرونایی را بدیدپیروزی تیم سوم تهران... خلاصصصص
تا اونجا که من میدونم مشهورست که لوئی چهاردهم گفته «دولت من هستم» و جایی ندیدم که از ناپلئون نقل شده باشد که «قانون منم». البته استاد آبراهام لینکلن زمانه بهتر میدانند!
رایفی پور گفتند کلپیس های که از زیر روسری زنان برامدگی ایجاد میکنه باعث تحریک‌مردان‌میشه و این خودش عاملی و نشانه های ظهور هست ...... فساد و تزویر و ریا و ظلم و بی عدالتی و رانت و ژن خوب . و دروغ چی ؟ نظر کاربران چیه ؟
سخاوت دولت چین بسیار زیاد است و مردم ایران باید قدر آنها را بدانند.معاون امیر کبیر زمان
خودشان با خودشان مسابقه دادند و
خودشان
اول
شدند.
آفرین
درصد مشاركت بيش از حد پايين بوده و اينها نماينده واقعي مردم نيستند
مشارکت زیر ۳۰ درصدی را نمیتوان رقابت نامید
امسال مجلس ، سال بعد نوبت ریاست جمهوری
کلا امید مردم ناامید شد.
اصلاحطلبان با کارنامه فضاحتبارشان همه چیز را به رقیب بدتر از خودشان باختند
مردم قربانی هر دو جناح بوده ، هستند ، خواهند بود
عدالت دست یافتنی نیست . بیخودی وقت مردم . ثروت مردم . قدرت مردم را کنترل نکنید . وقتی در جامعه ای ۸۰ درصد در گروه عیر خودی و ۲۰ درصد افراد جامعه خودی تعریف میشوند عدالت قضایی. حقوقی . اداری . ثروت و مقام و شغل شکل نمیگیرد .
چین یک حزبی است با انتخابات شورایی
آمریکا دو حزبیست
فرانسه چند حزبیست
حتی روسیه یک حزب و نصفی دارد
بعد ایران بدون هیچ حزبی بیشتر از همه آنها انتخابات برگزار می کند
عربستان هم بدون حزب و انتخابات مردم در رفاه کامل
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست