بازدید 10411

تحریم‌های سوریه، لیبی و یمن کاهش می‌یابد

اتحادیه اروپا با هدف کمک به مقابله با شیوع ویروس کرونا، تحریم‌های خود علیه برخی کشور‌ها از جمله سوریه، لیبی و یمن را کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۹۶۹۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶ 03 April 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، اتحادیه اروپا حمایت خود را از فراخوان «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل برای کاهش تحریم‌های اعمال شده علیه برخی کشور‌ها در سایه شیوع ویروس کرونا اعلام کرد.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از نشست روز جمعه در بروکسل با وزیران خارجه کشور‌های عضو گفت: «در این نشست درباره ضرورت این موضوع بحث شد که تحریم‌ها نباید عملیات ارسال تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا را با مشکل مواجه کند.»

وی اضافه کرد: «در حال کار بر بیانیه‌ای مشترک و در حمایت از درخواست دبیر کل سازمان ملل هستیم تا ببینیم آیا با موافقت کشور‌های عضو اتحادیه اروپا همراه خواهد بود یا خیر.»

بورل ابراز امیدواری کرد که این بیانیه با حمایت کافی همراه باشد و گفت که اروپا معتقد است تحریم‌ها در تشدید خطر شیوع ویروس کرونا در کشور‌های به خصوصی نظیر سوریه، لیبی و یمن که در آنجا درگیری وجود دارد، نقش دارد.

هفته پیش «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد: «با هدف مقابله با کرونا، تحریم‌ها علیه کشور‌ها باید برداشته شود و شورای امنیت سازمان ملل باید در این راستا اقدام کند.»

دبیرکل سازمان ملل نیز جمعه ۸ فروردین ماه در پاسخ به نامه ۲۵ مارس (۶ فروردین ماه) سفرای هشت کشور جهان برای لغو تحریم‌های ایران در بحبوحه شیوع کرونا، خواستار ارزیابی مجدد تحریم‌ها علیه کشور‌هایی شد که به شدت با ویروس کرونا درگیر هستند تا از این طریق از فروپاشی نظام پزشکی کشور‌ها جلوگیری شود.
در حالیکه با شیوع ویروس کرونا در جهان، کشورهایی، چون روسیه و چین و ... خواستار لغو تحریم‌های ایران شده‌اند، اما واشنگتن تأکید کرده که قصد کاهش تحریم‌های ایران را ندارد و در یکی از تازه‌ترین این موارد، وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد که حاضر به آزادسازی دارایی‌های نقدی ایران به منظور کمک به جمهوری اسلامی در مقابله با کووید-۱۹ نیست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان