بازدید 70977
هزار و نهصد و چهاردهمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

راز شیوع کرونا از زبان سردار نقدی / نظر کرباسچی درباره پیوستن به ائتلاف اصلاح طلبان پایتخت / ردصلاحیت به دلیل حضور کمرنگ در نماز جمعه و جماعت! / ادعای زاکانی درباره استعفای رئیس‌جمهور و مذاکره با آمریکا

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: دوازده مدعی نفوذ در فرایند انتخابات دستگیر شدند / واکنش شورای‌عالی اصلاح طلبان به خبر ائتلاف برخی احزاب اصلاح‌طلب / و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۵۷۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ 05 February 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

دوازده مدعی نفوذ در فرایند انتخابات دستگیر شدند
 
دادستانی تهران از دستگیری مدعیان نفوذ در شورای نگهبان در رابطه با تایید صلاحیت انتخابات مجلس شورای اسلامی با گزارش این شورا و اقدام فوری قوه قضائیه خبر داد. به گزارش عصر چهارشنبه مرکز رسانه قوه قضائیه، طی روز‌های گذشته ۱۲ کلاهبردار و مدعی نفوذ در شورای نگهبان، در رابطه با فرایند تایید صلاحیت‌های انتخابات مجلس، دستگیر شدند؛ بنا بر این گزارش، طبق بررسی‌ها، این شیادان در حالی اقدام به کلاهبرداری می‌کردند که طبق بررسی‌های انجام شده نه تنها هیچ گونه ارتباطی در شورای نگهبان نداشتند، بلکه رصد‌های دقیق زیرمجموعه‌های نظارتی این شورا، منجر به شناسایی متهمان شده است. دادستانی تهران در این گزارش افزود: کلاهبرداران در تماس با کاندیدا‌های مجلس شورای اسلامی که صلاحیت آن‌ها از سوی شورای نگهبان احراز نشده، به دروغ ادعای نفوذ در این شورا و حل مشکل پرونده آن‌ها در قبال دریافت مبالغ هنگفت را داشتند که با رصد دقیق حفاظت و اطلاعات شورای نگهبان، موضوع فورا در دستور کار دادستانی تهران قرار گرفت و با همکاری نیروی انتظامی و در ۲۴ ساعت این افراد دستگیر شدند.
 
واکنش شورای عالی اصلاح طلبان به خبر ائتلاف برخی احزاب اصلاح‌طلب
 
شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در بیانیه‌ای اعلام کرد: اصلاح طلبان هیچ لیست ائتلافی تحت این عنوان و یا هر عنوان دیگری که تداعی کننده ائتلاف اصلاح طلبان باشد، نخواهند داشت. طبق مصوبه شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح طلبان مورخ ۱۵بهمن ماه ۱۳۹۸، اصلاح طلبان هیچ لیست ائتلافی تحت این عنوان و یا هر عنوان دیگری که تداعی کننده ائتلاف اصلاح طلبان باشد، نخواهند داشت و هر ائتلافی تحت این عناوین قویاً تکذیب می‌شود.

دبیرخانه شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح طلبان
۱۶بهمن ماه ۱۳۹۸

گفتنی است پیش از این در خبری به نقل از محمدرضا راه‌چمنی دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی آمده بود که ۱۲ حزب اصلاح‌طلب که کاندیدا دارند می‌خواهند در قالب ائتلاف "اصلاح‌طلبان پایتخت" برای تهران فهرستی را معرفی کنند. در همین راستا روز آینده جلسه احزابی که کاندیدا دارند برگزار می‌شود.
 
راز شیوع کرونا از زبان سردار نقدی

سردار نقدی افزود: آمریکا که در راس همه جنایت‌ها قرار دارد، از آن هیمنه وسیع خود که بخش اعظم اقتصاد دنیا را در اختیار داشت به یک کشور مفلوک ورشکسته با ۲۱ هزار میلیارد دلار بدهی خارجی که روزی ۲ تا ۳ میلیارد دلار به آن اضافه می‌شود تبدیل شده است. معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران گفت: وابستگی ما به نفت روز به روز کمتر می‌شود، در حالی که آمریکا روزانه ۳ میلیون بشکه نفت می‌فروشد؛ آن هم کشوری که وارد مرحله فراصنعتی شده و از طرفی هم بزرگترین صادر کننده ذغال سنگ خام است و از این راه کسب درآمد می‌کند. او افزود: آمریکا برای آنکه رقیب تجاری خود را کنار بزند جنگ میکروبی راه می‌اندازد. کشوری که از لحاظ سیاسی آب و آتش را در کنار هم جمع می‌کرد و به راحتی دست رهبران فلسطینی را در سال پیروزی انقلاب در دست رهبران اسرائیل قرار داد اکنون به هر دری می‌زند با شکست مواجه می‌شود. سردار نقدی تاکید کرد: افتضاحی که آمریکا به بار آورده، انسان را متعجب می‌کند، چرا که این کشور پول‌های کلانی را به مراکز فکری آمریکا تزریق می‌کند تا از آن معامله قرن بیرون بیاید؛ آن هم معامله‌ای که حتی یک بچه محصل دبیرستانی می‌فهمد که از ابتدا شکست خورده است. در واقع، طرح معامله قرن طرحی مضحک است.
 
شرط کرباسچی برای پیوستن به ائتلاف اصلاح طلبان پایتخت
 
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: طرح ائتلاف اصلاح طلبان پایتخت را بررسی می‌کنیم، اگر قابل قبول باشد به آن خواهیم پیوست. غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مطرح شدن طرح ائتلاف اصلاح طلبان پایتخت توسط محمدرضا راه چمنی، دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی، گفت: هنوز اطلاع دقیقی از جزئیات این طرح نداریم، جزئیات این طرح را در جلسات حزب بررسی می‌کنیم و اگر طرح قابل قبولی باشد، در آن شرکت خواهیم کرد.
 
اصلاح طلبان در تهران لیست می‌دهند؟
 
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: ما در انتخابات شرکت و درحال حاضر با برخی احزاب اصلاح‌طلب برای ارائه یک فهرست انتخاباتی تعامل می‌کنیم. مجید فراهانی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در رابطه با برنامه‌های این حزب برای شرکت در انتخابات مجلس گفت: در حال رایزنی با برخی احزاب نزدیک به خود برای تعیین سازوکار شرکت در انتخابات هستیم.وی در پاسخ به این که آیا ممکن است این رایزنی‌ها منجر به انتشار یک لیست ائتلافی در تهران شود، گفت: طبیعتاً ما گفتیم که در انتخابات شرکت می‌کنیم و در حال حاضر در حال تعامل با برخی احزاب دیگر برای ارائه یک فهرست هستیم.وی افزود: اصل همکاری با سایر احزاب را خواهیم داشت، اما اینکه با چه گروه‌هایی همکاری می‌کنیم متعاقباً اعلام خواهد شد.رئیس شورای مرکزی حزب ندا درباره بیانیه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و تکذیب هر لیست ائتلافی در تهران نیز گفت: احزاب اصلاح‌طلب می‌توانند باهم تعامل کرده و لیست مشترک تدوین کنند و این غیر از عنوان «جبهه اصلاح‌طلبان» است.

پسر موسوی لاری از حناچی حُکم گرفت

شهردار منطقه ۹ تهران برکنار شد.با حکم شهردار تهران، سید مصطفی موسوی لاری به عنوان سرپرست شهرداری منطقه ۹ منصوب شد.بیش از موسوی، علی مفاخریان شهردار منطقه ۹ پایتخت بود.
 
ادعایی درباره اصلاح‌طلبان که قویا تکذیب شد

یک عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان فشار این شورا را برای انصراف نامزد‌های تایید شده این جریان را تکذیب کرد. آذر منصوری در گفت‌وگو با ایلنا، درباره این‌که برخی از رسانه‌ها و جریان‌های سیاسی عنوان می‌کنند اصلاح‌طلبان به نامزد‌های تائید صلاحیت شده خودشان فشار می‌آورند که از حضور در انتخابات انصراف دهند و یا حوزه خود را از تهران به شهر‌های دیگر تغییر دهند، گفت: ادعای گفته شده قویا تکذیب می‌شود.وی تاکید کرد: تصمیم به ماندن و یا انتقال به حوزه‌های انتخابیه دیگر تصمیمی است که به عهده خود افراد گذاشته شده است.
 
صدور مجوز فعالیت برای چهار جبهه جدید سیاسی
 
دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب از صدور مجوز فعالیت به چهار جبهه جدید سیاسی خبر داد.حمید ملانوری دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اعلام خبر تشکیل چهار جبهه جدید سیاسی گفت: جبهه ائتلاف بزرگ نیرو‌های انقلاب اسلامی استان قم با نام اختصاری «ابنا» متشکل از جامعه جوانان متحد اسلامی، حزب موتلفه اسلامی جامعه اسلامی، حامیان کشاورزی ایران، جمعیت پیروان حضرت زینب (س) و جامعه اسلامی مهندسین احزاب تشکیل شده و مسئول این جبهه نیز آقای محمد عرب است. وی افزود: «جبهه متحد مستقلین ایران» که حزب مردمی اصلاحات، حزب مستقل کار و حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی اعضای آن هستند که فعالیت آن را یکساله و در محدوده کشوری عنوان کرده است و علیرضا متانی نیز مسئول آن است. ملانوری ادامه داد: «جبهه پیروان خط امام و رهبری» که جامعه اسلامی کارگران، جامعه جوانان متحد اسلامی، انجمن اسلامی اصناف و بازار، جامعه اسلامی مدیران، حزب موتلفه اسلامی، جمعیت اسلامی فرهنگیان، جمعیت وفاداران انقلاب اسلانی، جامعه اسلامی فرهنگیان، جامعه پیروان حضرت زینب (س) با مسئولیت محمدرضا باهنر نیز دیگر جبهه دارای مجوز است.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین «جبهه پایداری انقلاب اسلامی» با عضویت دو حزب عدالت طلبان انقلاب اسلامی و حزب نیک‌اندیشان ایران اسلامی به نمایندگی آقای مرتضی آقاتهرانی دیگر جبهه است که از کمیسیون ماده ۱۰مجوز گرفته است.دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با بیان اینکه تعدادی از احزاب در چند جبهه عضویت دارند، تصریح کرد: در راستای نظام‌مند شدن جبهه‌های حزبی، احزاب فقط در یک جبهه عضو باشند؛ بنابراین احزاب سه ماه وقت دارند که عضویت خود را تعیین تکلیف کنند و فقط در یک جبهه عضو شوند.

صادقی دست به دامن قوه قضائیه شد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رییس قوه قضاییه تاکید کرد که با توجه به شناسایی و بازداشت بعضی از واسطه‌های تأیید صلاحیت داوطلبان مجلس، ضروری است که قوه قضاییه به این مساله ورود کند.
 
روایت آذر منصوری از جلسه شبانه اصلاح‌طلبان

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: احزاب عضو شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح‌طلبان با نام و عنوان خود می‌توانند لیست بدهند. «آذر منصوری» فعال سیاسی اصلاح‌طلب طی توئیتی در خصوص جلسه امشب «شامگاه سه‌شنبه» شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح‌طلبان نوشت: شورای عالی جبهه اصلاح‌طلبان در حوزه انتخابیه تهران لیست انتخاباتی نمی‌دهد. او در پایان افزود: احزاب عضو با نام و عنوان خود می‌توانند لیست بدهند.
 
تعریف تاجزاده از وظایف شورای نگهبان

معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات گفت: بر اساس قانون اساسی، شورای نگهبان فقط موظف به تایید صلاحیت نامزد‌های ریاست جمهوری است و در مورد مجلس یا خبرگان یا شورا‌ها چنین وظیف‌های ندارد. «مصطفی تاج‌زاده» معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات روز سه شنبه در مناظره با «جلیل محبی» دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: فقط تونس از میان کشور‌های عربی توانست از بحران‌های پس از بهار عربی به سلامت بگذرد، زیرا گروه‌های سیاسی با هم گفتگو کردند. وی با اشاره به اینکه این انتخابات، اولین انتخابات بعد از گام دوم انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: گام دوم انقلاب اسلامی را باید با افزایش مشارکت مردمی و همراه با تقویت جمهوریت برداریم. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به مشکلات کشور در حوزه‌های اقتصادی و مدیریتی، مهاجرت نخبگان را نتیجه تنگ نظری‌ها دانست و گفت: انتخابات می‌توانست مرهمی بر زخم‌های جامعه و حرکت به سمت آشتی ملی باشد. تاج زاده با بیان اینکه کاهش رقابت انتخاباتی به نفع جنگ طلبان اسراییل و آمریکا و شخص ترامپ است، اضافه کرد: سیاست کلان اعلام شده رهبری افزایش مشارکت حداکثری است.

وی با اشاره به ابعاد تاثیرات بین المللی انتخابات یادآور شد: حضور سلایق مختلف می‌تواند قدرت بین المللی ایران را افزایش دهد. معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات با بیان اینکه نه فقط اصلاح طلبان بلکه بسیاری از اصولگرایان و حتی طرفداران احمدی‌نژاد نیز در انتخابات ردصلاحیت شدند، افزود: بر اساس عقل سلیم، مردم باید اصلاح طلبان را در انتخابات رد کنند نه اینکه شورای نگهبان رد کند. تاج‌زاده با انتقاد از شورای نگهبان تصریح کرد: داور یک مسابقه فوتبال نباید طرفدار یک تیم خاص باشد. وی با بیان اینکه احزاب اصلاح طلب، استانداران و افراد منتسب به این جریان رد صلاحیت شده اند، تاکید کرد: شورای نگهبان برای نظارت بر قوانین مصوب مجلس تاسیس شده و کارکرد اصلی آن هم این است.
 
جزییات مصوبه دولت برای ترخیص خودور‌های دپو شده

هیات دولت در جلسه امروز خود با پیشنهادهای ارایه شده توسط وزیر اقتصاد درباره ترخیص خودرو‌های دپو شده در گمرکات موافقت کرد. واردات خودرو‌های سواری (بدون رعایت سال ساخت) که تا ۱۶ دی ۱۳۹۷، دارای ثبت سفارش و قبض انبار اماکن گمرکی، مناطق آزاد تجاری – صنعتی یا مناطق ویژه اقتصادی هستند، به صورت بدون انتقال ارز یا از محل ارز متقاضی با اظهار منشأ ارز و تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی‌ایران بلامانع است. ترخیص خودرو‌های سواری با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی‌سی امکان پذیر نبوده و مشمول مقررات این تصویب نامه نمی‌شوند. / ایرن

آماده‌باش سراسری بیمارستان‌ها مقابل "کرونا

معاون وزیر بهداشت گفت: در تهران هشت بیمارستان کاندید پذیرش مبتلایان احتمالی کروناویروس هستند. تمام بیمارستان‌ها در حالت آماده باش هستند. هر استان موظف بوده یک بیمارستان را به تناسب جمعیت استان، به عنوان کاندید معرفی کند. صادرات ماسک به چین را ممنوع اعلام کرده‌ایم و شرکت‌های تولیدی هم فعال هستند. خود ماسک می‌تواند منشأ تولید آلودگی باشد؛ چراکه قطرات تنفسی روی آن می‌نشیند. /ایسنا

ترامپ چه گفت که برگه‌های سخنرانی او پاره شد؟

به گزارش وب سایت شبکه خبری سی ان ان، او در ابتدای سخنان خود گفت: سه سال پیش بازگشت بزرگ آمریکا را آغاز کردیم. امروز در برابر شما ایستاده‌ام تا نتایج باور نکردنی آن را به اشتراک بگذارم. اشتغال افزایش یافته، درآمد‌ها بالا رفته، فقر کمتر شده، جرایم کاهش یافته، اعتماد قدرت گرفته و کشور ما بار دیگر به شدت قابل احترام شده است. سال‌های فروپاشی اقتصادی به پایان رسیده است. روز‌هایی که کشور ما توسط سایر ملت‌ها مورد استفاده، بهره‌جویی و حتی اهانت قرار می‌گرفت، مدت‌هاست پشت سر گذاشته شده است. وعده‌های عمل‌نشده، احیای بدون اشتغال، اظهارات کلیشه‌ای و بهانه‌های بی‌پایان برای کاهش ثروت، قدرت و حیثیت آمریکا به پایان رسیده است.

فیبا آسیا میزبانی بسکتبال را از ایران گرفت!

طبق اعلام مسئولان فدراسیون بسکتبال کشورمان و بنا به پیشنهاد مطرح از سوی آنها، کنفدراسیون بسکتبال آسیا (فیبا آسیا) امتیاز میزبانی مسابقات زیر ۱۶ سال پسران آسیا به ایران داده بود. در همین راستا حتی تاریخ ۷ تا ۱۷ فروردین برای برگزاری این رقابت‌ها در ایران به مسئولان فیبا آسیا پیشنهاد شد. این در حالی است تصمیم جدید آن‌ها لغو میزبانی ایران را به همراه داشته است. فیبا آسیا در خبری که روی سایت خود قرار داده، لبنان و استرالیا را به عنوان میزبان مسابقات زیر ۱۶ سال قهرمانی آسیا در بخش پسران و دختران معرفی کرده است. /مهر

روایت روحانی نزدیک به مشایی از ردصلاحیت کاندیدا‌های جریان بهاری

بهمن شریف‌زاده به روزنامه اعتماد گفت: هیچ نزدیکی میان آقای مصباح و احمدی‌نژاد وجود ندارد. جبهه پایداری بیشترین مخالفت را با آقای مشایی که به گفته دکتر احمدی‌نژاد، پایه‌گذار «جریان بهار» در دوره ماست، داشت. تفکر آقای احمدی‌نژاد هم همان تفکر بهاری است. کسی از نزدیکان احمدی‌نژاد در انتخابات نام‌نویسی نکرده است، بلکه تعدادی از هواداران اقدام کردند که آن‌ها هم رد صلاحیت شدند.

۷۸ درصد مردم ایران اصلاً سینما نمی‌روند

تایج یک پیمایش در پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات نشان می‌دهد، مردم ایران ۲۰ درصد سریال‌های خانگی را تماشا و روزانه حدود یک ساعت از دستگاه‌های صوتی، تصویری، سینمای خانگی و ستاپ باکس استفاده می‌کنند. ۷۲ درصد روزانه حدود یک ساعت موسیقی گوش می‌کنند که بیشتر سنتی و پاپ است و سه درصد هم موسیقی راک و رپ ایرانی گوش می‌دهند. حدود ۳۳ درصد از کامپیوتر و لپ‌تاپ، ۶۰ درصد از اینترنت استفاده می‌کنند و حدود ۹۰ درصد گوشی تلفن همراه دارند. بیشترین میزان مصرف اینترنت در ایران از طریق موبایل انجام می‌شود. حدود ۷۸ درصد مردم اصلاً به سینما نمی‌روند که این عدد نشان‌دهنده وضعیت وخیمی است./ ایرنا

پلوسی در توئیتر ترند شد

نحوه معرفی ترامپ از سوی پلوسی در آغاز نطق سالیانه و به ویژه اقدام اعتراض آمیز وی پس از پایان این سخنرانی موجب شد هشتگ‌های «پلوسی» و «نانسی» با بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار توئیت، به ترتیب ترند چهارم و پنج جهانی شوند. همچنین هشتگ «نانسی پلوسی» با دست کم ۴۰۰ هزار توئیت، ترند سوم توئیتر در آمریکا شد. این اقدامات اعتراضی که مقابل دوربین‌های متمرکز شده بر دونالد ترامپ صورت گرفت، موجی از واکنش‌های متنوع کاربران توئیتر را در پی داشت.

تاییدصلاحیت بیش از ۷ هزار داوطلب، انتخابات را رقابتی کرده است

جنتی دبیر شورای نگهبان گفت: تاییدصلاحیت بیش از ۷ هزار داوطلب از طیف‌های گوناگون سیاسی و افراد مستقل، انتخابات را رقابتی کرده است. تمام دقت‌مان را کردیم تا داوطلبان با شرایط قانون انتخابات مطابقت دهیم و آن‌ها را احراز و تائید صلاحیت کنیم. متاسفانه سازوکار «خودنظارتی» مجلس با نام هیات نظارت بر رفتار نمایندگان هم کارآمدی لازم را ندارد. شورای نگهبان همواره از رأی مردم پاسداری کرده و اجازه نداده جمهوریت نظام و حق‌الناس پایمال شود. همه به ویژه مسئولان و مجریان محترم انتخابات باید دقت نظر داشته باشند تا با رعایت بی‌طرفی و انجام دقیق قانون زمینه مشارکت خوب و انتخابات سالم فراهم شود و از طرح سخنان و اظهارات حاشیه‌ساز پرهیز کنند. /فارس

ردصلاحیت به دلیل حضور کمرنگ در نماز جمعه و جماعت!

غلامرضا انصاری کاندیدای ردصلاحیت شده اصلاح طلب در روزنامه اعتماد نوشت: این روز‌ها اگر اخبار ردصلاحیت‌ها را پیگیری کنید، متوجه می‌شوید نهاد نظارتی در انتخابات آنقدر پیش رفته که گویی پا را از حیطه نظارت بر انتخابات نیز فراتر گذاشته است. من شخصا سال‌ها افتخار خدمت در نظام و حضور در جبهه‌های جنگ را داشتم. در حساس‌ترین دستگاه‌ها مسئولیت برعهده من بوده است، اما امروز به دلیل عدم التزام به اسلام ردصلاحیت می‌شوم.

عارف: مگر انقلابی‌تر از ما سراغ دارید؟

محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با انتقاد از رد صلاحیت چهره‌های برجسته اصلاح طلب که در گذشته دارای مسئولیت‌های کلیدی در نظام بوده اند، گفت: عده‌ای می‌گویند می‌خواهند مجلس انقلابی تشکیل دهند مگر مجالس ده گانه که از ابتدای انقلاب شکل گرفت انقلابی نبوده است؟ چرا با واژه انقلابی می‌خواهید جریان ریشه دار و اصیل اصلاح طلب را حذف کنید؟ مگر انقلابی‌تر از اصلاح‌طلبان سراغ دارید؟ کسانی که مدعی انقلابی بودن هستند بسیاری از آن‌ها هیچ نقشی در انقلاب نداشتند. وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد شورای عالی سیاست گذاری جبهه اصلاح طلبان در ادوار مختلف اشاره کرد و رمز توفیقات به دست آمده از سوی جریان اصلاح‌طلب را وحدت و انسجام دانست و گفت: در انتخابات‌های گذشته بخصوص در انتخابات مجلس جریان اصلاح‌طلب عمدتا مورد بی‌مهری نهاد‌های نظارتی قرار گرفته است، اما با این وجود هیچ‌گاه صحنه انتخابات را ترک نکردیم، چون خود را صاحب این انقلاب می‌دانیم و باید وظیفه خودمان را در قبال انقلاب همواره ادا کنیم.

واعظی: شخص رئیس‌جمهور تا جمعه از سقوط توسط موشک مطلع نبود

واعظی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا در مورد فایل صوتی منتشر شده در مورد هواپیمای اوکراین مسئولی می‌بایست استعفا می‌داد، گفت: این فایل صوتی تخصصی بود، ما روز گذشته جلسه‌ای با متخصصین و سازمان هوایی کشور داشتیم آنان گفتند هواپیمای آسمان می‌خواسته در آن ساعت در فرودگاه مهرآباد بنشیند و در زمان حادثه در کرج بوده است از آن جا نوری را نوری را می‌بیند و حدس می‌زند به برج مراقبت اطلاع می‌دهد، من نوری را می‌بینم، برج همان موقع از پدافند سوال می‌کند و پدافند می‌گوید مشکلی نیست و شلیکی نشده است، لذا آنجا سوال می‌کند که من برگردم یا بنشینم که اجازه داده می‌شود که در فرودگاه مهرآباد بنشیند. وی افزود: آقای عابدزاده که خبر را روز چهارشنبه به او گفتند آن را به مردم منتقل می‌کند، خود مسئولان ما که با اوکراینی‌ها در تماس بودند این فایل را در اختیار آنان می‌گذارند و این چیز پنهانی نیست، خلبانان هر چیزی را می‌بینند با برج در میان می‌گذارند وی تصریح کرد: هیچ جای این فایل نمی‌گوید که موشک زده شده است می‌گوید من از کرج تهران را می‌بینم که یک نقطه نورانی در حرکت است که از برج می‌پرسد چیست که برج می‌گوید مشکلی نیست آن چیزی که الان در حال مطرح شدن است و بیشتر رسانه‌های خارجی از ایران آن را مطرح می‌کنند این است که مسئولان مطلع بودند قطعا دولت مطلع نبود، رییس جمهوری جمعه بعدازظهر مطلع شد. وی افزود: اولین مطلع شد آقای عابدزاده بود که تا آن اطلاعی نداشت واگرنه برای حیثت خودش هم که شده بود روز پنجشنبه شب با مردم طوری دیگر صحبت می‌کرد در آن روز هم گفت: همزمان به ما اطلاع دادند که نوری دیده شده است، دولت با مردم صادق بوده و معترض بودیم که چرا به دولت اطلاع ندادند.

پناهیان: در کجای تاریخ وجود دارد که عکس سازشگران بر روی سینه‌های مردم نصب شود

پناهیان با خطاب قرار دادن مسئولان کشور، گفت: مسئولان و سیاستمداران ما چه زمانی می‌خواهند همانند سردار سلیمانی باشند؟ رمز زنده ماندن یاد سردار آن است که مسئولان نیز در همه عرصه‌های اقتصادی و ... همانند حاج قاسم برای کشور و امت اسلام قدرت آفرینی کنند. وی افزود: در کجای تاریخ وجود دارد که عکس سازشگران بر روی سینه‌های مردم نصب شود و محبوب قلب‌ها باشد؛ سردار سلیمانی حماسه ساز بود، مسئولان باید مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند تا ملت قدرتمند و عزتمند شوند. حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تاکید بر اینکه مردم از مسئولان نظامی می‌خواهند مقتدرانه عمل کنند، اظهار داشت: آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید به تناسب مقاطع مختلف آموزشی یادمانی در کتاب‌های درسی در تحلیل چرایی محبوبیت سردار سلیمانی داشته باشد.

ملی‌پوش پیشین ایران با پرچم امارات به تکواندو بازگشت!

ملی‌پوش پیشین ایران با پرچم امارات به تکواندو بازگشت! هشتمین دوره تورنمنت بین‌المللی فجیره امارات (G۲) ۱۱ بهمن ماه در امارات برگزار شد و ابوالفضل یعقوبی ملی‌پوش سابق تکواندو ایران بعد از مدت‌ها دوری از این رشته در قالب تیم پلیس امارات ثبت‌نام کرد و با شکست تکواندوکاری از چین تایپه در دیدار نهایی به مدال طلای وزن ۷۴- کیلوگرم رسید. یعقوبی پیش از این مسابقات نیز در تورنمنت عرب اوپن امارات حاضر شده و در این مسابقات نیز به مدال طلا دست یافته بود. نکته جالب در خصوص حضور ابوالفضل یعقوبی در تورنمنت فجیره، ثبت‌نام او با پرچم امارات بود. این در حالی است که آخرین حضور رسمی یعقوبی در تیم ملی تکواندو ایران، مسابقات فینال گرندپری سال ۲۰۱۸ در امارات بود که موفق به کسب مدال نشد. آخرین مدال این تکواندوکار نیز در همین سال و اولین مرحله مسابقات گرندپری در شهر منچستر بود که موفق شد به مدال برنز دست پیدا کند.

ادعای زاکانی درباره استعفای رئیس‌جمهور و مذاکره با آمریکا

زاکانی با اشاره به لایحه بودجه ۹۹ افزود: دولت برای سال آینده ۱۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد، نماینده دولت در یکی از جلسات کمیسیون تلفیق اعلام کرده که دولت به دنبال مذاکره با ترامپ است و اگر به نتیجه برسد که هیچ، اما اگر به نتیجه نرسد رییس جمهور استعفا می‌دهد، متأسفانه همواره در نگاه عده‌ای کاسبکاری وجود دارد و با فرار رو به جلو می‌خواهند ضعف‌ها و کم کاری‌های خود را پنهان کنند. نماینده سابق مجلس اظهار داشت: مشکل امروز این است که برخی عامل دشمن هستند یا این که ناآگاهانه نقش عامل را بازی می‌کنند؛ به عنوان مثال وقتی ما می‌توانیم فرآورده‌های نفتی داشته باشیم و صادر کنیم چرا عده‌ای مانند آقای زنگنه با آن مخالفت می‌کنند، امروز کشور کشش برخی مسئولان فعلی را ندارد چرا که برخی کار‌های مسئولان تنها از یک عامل متصور است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۷
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۹۹
وقتی نمیفهمی و اصرار داری حرف خودت رو بزنی چطور میتونم راضیت کنم؟وقت منو نگیر.
پاسخ ها
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
اون موقعی که اصلاحطلبان مشکل ردصلاحیت نداشتن اخرش لیست امید از تهش بیرون زد با فاطمه حسینی ها و کلی اقازاده های دیگر
حالا که دیگه...!!!خخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
چرا اداره مالیات 70 درصد درآمد پزشکان را هزینه درنظر گرفته و معاف از مالیات کرده و از سی درصد مابقی اون هم فقط یک دهمش رو مالیات میگیره یا بهتر بگم نمیتونه بگیره .؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
مفهوم قضا و قدر را از اونجا فهمیدم که وقتی که میتونستم پزشکی قبول بشم رفتم مهندسی خوندم. ولی کی فکرشو میکرد یه روزی شخصی مثل قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت بشه و درآمد پزشکان رو ده ها برابر کنه. و حالا یک پزشک 200 برابر من درآمد داره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
ویروس کرونا ساخت آمریکاست تا رشد اقتصادی چین رو مختل کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
ادعاهای پناهیان و سردار نقدی و زاکانی در نوع خود
برای امثال من ، کاملا غیر قابل باور است
واقعا اینها چطور ، خود را مطیع رهبری میدانند
و از طرفی حرفهایی میزنند ، که کاملا باعث فرار مردم از شرکت در انتخابات می گردند!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
و بازدهم عقده ای ها نسبت به پزشکی همچون زامبی حمله میکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
یه نفر با فاصله یه دقیقه زیر همه کامنتای اول درباره پزشکا نظر میده،عزیزم یکم فاصله بذار تابلو نشه یه نفری.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
ناشناس 21:53 الانکه مسولا دارن همه خودیا رو دکتر میکنن توام که بوی ساندیست همه عالم رو برداشته بجای حرفای صد من یه غاز برو شرکت کن نخونده قبولی ...همون ساندیست رو نشون بدی قبولت میکنن
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
خان‌محمد علی فقط میتونم بهت بگم . برای این سخنان سیاسی بی مصرفت متاسفم . شما خودتان را کشتید تا اندکی بصورت صوری به دنیا میخواستبد ثابت کنید که اره ما هم دمکراسی داریم . اما دریغ از اینکه وقتی حزب نداری باید رایرگیری و رفتن مای صندوق رای را کلا تعطیل کنی . لوازم دمکراسی را تعطیل کردی . کرسی ازاد اندیشی در کلیه دانشگاها کلا تعطیل و در گروه تندروها قرار گرفته . شما از کدام جناح رقیب و مخالف حرف میزنی ؟
ناامید
| Romania |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
کاندید اصلاح طلب نباشه برا چی برم تو صف انتخابات؟
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
اصولگرایان توجه داشته باشند برای مذاکره مجدد اگر برنامه ای با امریکا دارند زحمت کشیده خودتان خارج از دولت و مجلس فعلی اینکار را انجام دهیید و مسولیت ها و تبعات انرا هم خودتان بپذیرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
خوب نخون مگه مجبوری یا الافی از بیکاری که وقتی دوست نداری میخونی و نظر میدی
باورم نمیشود به سال هایی رسیده ام که پرچم ایران را این همه بی مقدار میبینم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
مالیات کشاورزی که چندین هکتار زمین زراعی دارد و هر ساله 5 میلیارد درآمد دارد چطور حساب می شود؟
تقی معمولی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
ناشناس 21:57خدمتتان عارضم که من کشاورز جنابعالی لطف کنید ماهانه 3 میلیون به من بدهید یعنی درسال 36 میلیون و مابقی درآمدم تا پنج ملیارد مال شما باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
اقتصاد و تجارت و خدمات که کلا نابود شده ، لطفاً کاری کنید تا کشاورزی هم نابود بشه تا همگی از گرسنگی بمیریم.آخه قربون شما بشم کشاورزی که احتیاجاتش رو به سه برابر قیمت جهانی میخره و با تکنولوژی سی سال قبل داره کار می‌کنه و تولیداتش رو به یک پنجم قیمت جهانی میفروشه،چطوری می‌تونه مالیات کمرشکن هم بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
ناشناس21:57
خیلی پرتی تمام کشاورزا بخاطر سیاست های اشتباه دارن نابود میشن
خرج ها سه برابر شده قیمت محصولات کشاورزی نسبت به پارسال نصف شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
بارها گفته ایم با این جبهه گیری آمریکا مذاکره نخواهیم کرد ، آمریکایی که فقط حرف زور می فهمد
فردوسی فرمود:

زواره بیامد خلیده روان / که چون بود امروز بر پهلوان

ازو خوردنی خواست رستم نخست / پس آنگه ز اندیشگان دل بشست

چنین راند پیش برادر سخن / که بیدار دل باش و تندی مکن

به شبگیر چون من به آوردگاه / روم پیش آن ترک آوردخواه

بیاور سپاه و درفش مرا / همان تخت و زرینه کفش مرا

همی باش بر پیش پرده‌سرای / چو خورشید تابان برآید ز جای

گر ایدون که پیروز باشم به جنگ / به آوردگه بر نسازم درنگ

و گر خود دگرگونه گردد سخن / تو زاری میاغاز و تندی مکن

مباشید یک تن برین رزمگاه / مسازید جستن سوی رزم راه

یکایک سوی زابلستان شوید / از ایدر به نزدیک دستان شوید

تو خرسند گردان دل مادرم / چنین کرد یزدان قضا بر سرم

بگویش که تو دل به من در مبند / که سودی ندارت بودن نژند

کس اندر جهان جاودانه نماند / ز گردون مرا خود بهانه نماند

بسی شیر و دیو و پلنگ و نهنگ / تبه شد به چنگم به هنگام جنگ

بسی باره و دژ که کردیم پست / نیاورد کس دست من زیر دست

در مرگ را آن بکوبد که پای / باسپ اندر آرد بجنبد ز جای

اگر سال گشتی فزون ازهزار / همین بود خواهد سرانجام کار

چو خرسند گردد به دستان بگوی / که از شاه گیتی مبرتاب روی

اگر جنگ سازد تو سستی مکن / چنان رو که او راند از بن سخن

همه مرگ راییم پیر و جوان / به گیتی نماند کسی جاودان

ز شب نیمه‌ای گفت سهراب بود / دگر نیمه آرامش و خواب بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
آقای باقی شما بجز اشعار فردوسی، چیز دیگه ای بلد نیستید؟من موندم تاباک چرا این اشعار تکراری شما رو پی در پی نشر ؟ میده
این چه رییس جمهوری است که روزهای جمعه از همه چیز با خبر میشود ظاهرا چشم و گوش ایشان روز جمعه باز میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
در ایران:
درآمد هر پزشک = درآمد هزار کارگر
مالیات هر پزشک = مالیات یک کارگر
رییس اداره مالیات هم خم به ابروش نمیاره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
مقصر کسانی هستند که روحانی را نمی خواهند بازی بگیرند
و منتخبین مردم از نظر اینها اصلا ارزشی ندارد !؟
ناشناس
| Japan |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
خطاب به ناشناس 21:58 آدم بیکار زیاد دیدم ولی خدایی هنوز اعجوبه ای مثل تو ندیدم هر خبری که در سایت تابناک منتشر میشه میای و 50تا کامنت بی ربط میذاری خسته نشدی اگه این حجم از انرژی صرف کار میکردی توان رقابت با مالک آمازون داشتی ت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
ناشناس 21:58 اوردوز ساندیس کردی مغزت ایراد پیدا کرده هی گفتم تاریخ گذشته نخور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
اون جمعه به جمعه سر و گوشش می جنبه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
روز حمعه روز خواندن روزنامه هاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
بافنده هستم. با کمترین هزینه در خدمت هموطنان هستم.
پاسخ ها
پزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
پزشک عمومی هستم و با وجود درآمد معمولی 25 میلیونی در ماه خدمت در ایران را به خدمت در کشورهای اروپایی ترجیح میدهم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
جواب به پزشک
تو یه نفر هستی تو همه نظرات یه بارمهندسی یه بار پزشکی از مالیات میگی از درامد پزش میگی .... بس کن دیگه بابا ... بس کن دیگه دستت رو شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
ساندیسی جون پزشک نما خودت خسته نشدی؟ دکترای واقعی انقد بوی ساندیس نمیدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
جالبه یه نفر درستون نظرات، کاملا بی ربط از مافیای پزشکی مینویسه دونفر هم که ظاهرا پزشک هستن ویکیشون خیلی به ساندیس علاقه داره بلافاصله میان بهش بدوبیراه میگن. ادم میمونه چی بگه با این سه
جناب سردار نقدي نه تنها وابستگي ما به نفت روز به روز كمتر ميشه بلكه بأ اين منطق نياز ما به دارو و گوشت و نان و برنج وخودرو و مسكن هم روز به روز داره كمتر ميشه چون نفت كه نمي تونيم بفروشيم مي تونيم بگيم نياز نداريم دارو هم كه نمي تونيم بخريم باز ميگيم نياز نداريم
یک چینی از خدا بی خبر رفته سوپ خفاش خورده و ویروس کرونا را به انسان منتقل کرده آمریکا چه تقصیری دارد؟ بدن حیوانات ویروس های خطرناکی دارد گوشت گوسفند هم اگر مهر وزارت بهداشت نداشته باشد نباید خورد چه برسد به خفاش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
تقصیر آمریکاست که چینی ها خفاش می خورند !
می دونی که !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
فیلمی که تلوزیون کانادا از بازارچین پخش کرده بود دیدم واقعآ تهوع اور بود موس و مار و خفاش و سگ و اردک و هر نوع موجودزنده ومرده در کنار هم و در محیط بسیار بسیار کثیف . ایا امریکا گفته هر موجود جاندار در روی کره زمین را بخورند
ماله کش هستم. با کمترین هزینه در خدمت مردم هستم.
گچ کار هستم. با کمترین هزینه آماده همکاری هستم.
ماله کش اعظم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
الان برای صاف کاری نمای ساختمان دیگر از ماله چوبی قدیمی استفاده نمیکنند . یا سنگ به دیوار میزنند که شستشویش راحت تر هست هم گرد و خاک کمتر میگیرد و دوم بجای ماله چوبی در سفیدکاری دیوار از ابزار یونیلیت یا کرف استفاده میکنند . خلاصه در سیاست هم باید ماله کشی جواب نمیدهد باید سیاست ها شفاف و به روز شود .
ستاد بحران اعلام کرده که 24 هزار قبر برای شریط بحرانی آماده شده.

لاکن

به نظر من باید چند کوره لاشه سوز هم آماده شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
بازهم بفرمایید ایران واکنش سریعی ندارند اماده سازی قبر خیلی مهم است ولی راحترین کار همان سوزاندن است
گوشت گاو، گوسفند، شتر، شتر مرغ، بوقلمون و غاز از گوشت ماهی، میگو و مرغ بسیار لذیذتر است لاکن در شرایط موجود همان گوشت مرغ هم لذیذ است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
ظاهرا خفاش هم خوبه !
حاصل کار اصلاح طلبان واصولگرایان این شده که حداقل 70 میلیون ایرانی امشب شام درست وحسابی نداشتن یا گرسنه خوابیدن.11 میلیون حاشیه نشین شدند ومیلیون ها جوان تحصیلکرد ه مسن هیچ امیدی به آینده نداشته باشند.پدر مردم را با گرانی وتورم در آوردید.مردمی که من می بینم و می شناسم مانند ....شبانه روز دارند برای بدست آوردن حداقل ها جون می کنند.برای پوشاندن خود .برای سیر کردن شکم خود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
اسمش هم شده ، عزت !؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
70میلیون نفر شام درست وحسابی نخوردن !بابا تو دیگه کی هستی این امارو ازکجا میاری داداش !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
الان ميان ميگن عوضش امنيت داريم
فراهانی کیه
در یونان بحران زده و ورشکست شده از دید صدا وسیما به هر خانواده ای که بچه بیاورد ماهیانه 2000 دلار کمک بلاعوض دولتی پرداخت می شود.در کشور ما اما حقوق یک کارگر ماهیانه به زور به 150 دلار می رسد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
این دروغا رو کی میگه؟ شما چطور باور میکنی؟ چطور روت میشه اینجا بنویسی؟ چطور بقیه باور می کنند؟!
شرکت در انتخابات ورای دادن مسئولیت است وهر فردی باید مسئولیت وجدانی خود را بپذیرد / اگر به افراد معرفی شده اعتقاد قلبی دارید شرکت کنید ورای بدهید اما چنانچه اعتقادی ندارید شرکت شما ورای دادن خیانت به آرمانهای امام رحمت الله علیه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
رای بی رای
بهترین انتخاب فعلی است
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
آزادی بیان و عقیده و ازادی احزاب نباشد . حقوق شهروندی وجود نداشته باشه . حرف ها و انتقادها فقط در فضای مجازی باشه . رای بی رای . چون ارزش سیاسی و کارکرد نداره . هر قانونی تصویب بشه رد میشه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
رای بی رای درسته تا به آرمانهای امام هم خیانت نکنیم
آقای واعظی جناب رئیس جمهور از گران شدن بنزین هم مطلع نبود. جناب رئیس جمهور از این هم مطلع نبود که غرب ایران را به بازی گرفت. جناب رئیس جمهور از چند برابر شدن نقدینگی و افزایش وحشتناک تورم هم خبر ندارد. یک پرسش از شما دارم آیا جناب رئیس جمهور اطلاع دارند که در کشوری به نام ایران زندگی می کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
وقتی به رئیس جمهور منتخب ۲۴ میلیون نفر از مردم
احترام و اعتماد ندارند
چرا اصرار دارند تا مردم در انتخابات شرکت کنند؟
خودشان یک نفر را که دوست دارند بگذارند
و خلاص
و هزینه تبلیغات و انتخابات را هم برای زلزله و سیل زدگان هزینه کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
خخخخخخ
خخخخخ
خخخخ
خخخ
خخ
خ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
رای بی رای
اقای پناهیان چرایی محبوبیت ان شهید اینبود که ایشان بر خلاف شما مرد میدان بودند نه اهل شعار.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
سردار طرفدار مردم ایران بود و جناح و اینا کاری نداشت.اینا الکی خودشون رو بهبزرگ عالم میچسبونن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
مردم به اين خاطر براي آن شهيد احترام قائل هستن كه چهل سال ننشست و در كوه و خاك ريز و خطر و هميشه جان در كف دست براي امنيت اين كشور يك لحظه درنگ نكرد
يك لحظه حضور در صحنه خطر و كنار هم قطاران را با پشت ميز نشيني و حرص دنيا و قدرت خيلي از آقايان هميشه حرف زننده اغلب زياده گو و دوستان و همفكرانش ، عوض نكرد
و چيزي هم عوضش نخواست و طلبكار نبود ، مثل شماها نبود
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
یکی از بزرگترین علت محبوبیت سردار بزرگ این بود بر خلاف شما همیشه طرفدار مردم بود و هیچ وقت هیچ کسی به هیچ کسی توهین نکرد و به هیچ کسی تهمت نزد مرد عمل بود نه مرد شعار , دنبال پست و مقام نبود و خود را محدود طیف خاص نکرده بود بنابر این در دل هر ایرانی اعم از کوچک و بزرگ پی و جوان و زن و مرد جا دارد
سال 1390 در کنکور شرکت نمودم و متاسفانه به دلیل وجود سهمیه ها نتوانستم وارد رشته پزشکی شوم. در نتیجه به اصرار خانواده برای خریدن مدرک دندان پزشکی در واحد بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران ثبت نام کردم. بعد از یک هفته برای مصاحبه از من دعوت شد. در مصاحبه فیش حقوقی والدینم و میزان دارایی آنها را خواستند و گفتند هر ترم هزینه تحصیل 200 میلیون تومن میشود.

آن زمان پدرم جز مدیران شرکت نفت بود و خوشبختانه تمام هزینه های تحصیلم را شرکت نفت تقبل نمود. البته پدرم هم ماهانه بیش از 60 میلیون تومن در آن زمان حقوق میگرفت. البته الان حقوق ایشان نزدیک 300 میلیون تومن هست و خوشبختانه وزارت نفت خانه رایگان هم در اختیار ما گذاشته بود و آب و برق، گاز و تلفن ما هم مجانی بود و واقعن از زندگی لذت میبردیم.

بعد از 6 سال تواستم به راحتی مدرک دندانپزشکی خود را بخرم. دوره خوبی بود. با بچه ها هر شب میرفتیم پارتی مختلط و گشت و گذار.

الان هم در بیمارستان و درمانگاه شرکت نفت شاغل هستم و درآمدم هم روزانه 30 میلیون تومن هست.

دوستانی که به درآمد پزشکا حسادت دارید، راه برای شما باز هست. شما هم اگه میتونید درس بخونید و پزشک بشید یا برید کار کنید و برای خودتون درآمد بدست بیارید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
مردک! از این مبالغی که داستان سرایی کردی معلومه که دروغ میگی. حتی بالاترین مقامات نفت یا هر وزارتخانه دیگری چنین مبالغی دریافت نمی کنند. اگه هم راست گفته باشی که بابات ...! دروغ هم خواستی بگی اول ی کم فکر کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
چرا وقت ملت رو میگیری با این چرت و پرتا؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
چرت و پرت نگو بابا...همش دروغ بود ولی آخرشو من تاکید میکنم روش...من یه دندونپزشکم ۴ ساعت صبح ۴ ساعت عصر میرم مطبم،۵_۶ تا دندون عصب کشی،ترمیم،جراحی سطحی ...انجام میدم،هر روزم که این تعداد مریض رو ندارم،ماکزیمم حقوقم تو دو سال گذشته ۲۰_۲۵ میلیون بوده ماهانه که کرایه مطبم ماهانه ۳ میلیون،حقوق منشی و دستیار ۱.۵ میلیون،تجهیزات و وسایل ماه به ماه فرق میکنه،...بعد تو که با مدرک پول خریدی میگی روزی ۳۰ میلیون درامد داری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
اخه ساندیسخور جان که از بالا تا پایین به اسم پزشک و مهندس و دندانپزشک و انواع و اقسام چیزا کامنت گذاشتی مرغ پخته هم از اینهمه دروغات خندش میگیره طفلک چقد ساندیس میتونه مغزو نابود کنه اخه
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
دوستان به این و چند نفر دیگه توجه نکنین .
بذارین در حال خودشون باشن
ببینید عدالت را و مرحبا بگویید
میزان فوق العاده پرداخت به عنوان حق کلاس های فوق العاده آموزشی فرزندان در فیش حقوقی یکی از روسای بانک ها 4500000تومان ماهیانه
میزان وام قرض الحسنه قرعه کشی شده بین فرهنگیان 2000000تومان
عسل شیرین است ولی شیره خرما شیرین تر است.
دلیل پاره کردن سخنرانی ترامپ دست ندادن اوبا نانسی پلوسی وهیچ دلیل دیگری نداست لطفاآسمان به ریسمان نبافید وچیزی دیگربرای خودتان نتیجه بگیرید اینزا هرننه قمری دیده
ما داریم مستقل میشیم از نفت آمریکا داره وابسته میشه؟؟؟
آمریکا یه اقتصدمفلوک داره؟؟؟؟ما اقتصادمون چیه اونوقت؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
بعد می گویند چرا اوضاعمان اسفبار و فلاکت بار است ؟
وقتی تحلیل گرهایمان برخی آقایان باشند
باید که به این روز بیفتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
ما نفت نمیفروشیم چون از ما نمیخرن،آخه این چه تحلیلیه برادر من،ما از فروش نفت بی نیاز شدیم..
واقعا......
قبل از نامه صادقی به قوه قضائیه ورسانه ای کردن آن حراست شورای نگهبان درخواب غلیظی تشریف داشتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
حالا تكليف اونايي كه با رابطه اين افراد ، تاييد صلاحيت شدن چيه ؟
نگن كه اين افراد نتونستن كاري بكنن !! كه عجيبه
راز شیوع کرونا از زبان سردار نقدی!!!!!!
اقای نقدی حرف خوبی را چون شمایی میزنید مسبوق به سابقه مورد توجه قرار نمیگیرد.مثلا در همین مبحث از افول امریکا و مفلوک بودن ان گفتید که تابناک گفته های ترامپ را چند سطر پایینتر در ابطال سخنان شما منتشر کرده.ولی ان مورد که ساخت ویروس و میکروب میتواند کار امریکا باشد هیچ بعید نیست.البته وقتی از امریکا میگوییم از کشوری سخن میگوییم که ۵ برابر ما جمعیت و وسعت دارد.و لذا وقتی رییس جمهور کشور ما از واقعه شلیک به هواپیما دیر خبر دار میشود به طریق اولی در انکشور هم میشود مافیای قدرت دیگری اقدام به ساخت ویروسی کند که بعدا واکسن و تجهیزات پزشکی را به قیمت گزاف به فروش برساند.لذا علی رغم اینکه با اکثر گفته های شما مخالفم این یک مورد را محتمل میدانم.
من در دو دوره به اصلاحات رای دادم . اما نمیدانستم که ساختار فعلی که برای قدرت مردم وجوددارد بی تاثیر هست . بنابراین من به اصلاح طلبان در دولت و و مجلس میخواهم بصورت مصالمت امیز از قدرت کنار بروند و استعفا دهند هم به نفع خودشان هست و هم به نفع ملت بزرگ ایران هست . دلیل من این هست که تندروهای اصولگرا اینقدر حرف زدند دیگه بسیاری از اقشار مردم را خسته روحی و جسمی کردند که میگویند ما برای کشور برنامه داریم . برای اقتصاد برنامه داریم . هر جه زودتر کنار بروید تا انها برنامه های خود را اجرا کنتد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
فکر میکنید این اتفاق در دولت احمدنژاد نیفتاد به روحانی اجازه ندادند تا عمق فاجعه را برای مردم بازگو کند انجه ما از تخریبهای بزرگ احمدنژاد و اصولگرایان تا به حال فهمیدیم یک هزارم هم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
و نتیجه اش : نابودی و جنگ و تحریم و سقوط خواهد بود
شک نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
اولا مگه دولت احمدي نژاد نبود؟ با بيشترين درآمد نفتي كل تاريخ ايران چه كار كرد ؟ كشور را دهه ها به قهقهراه برد . بايد بابت تحميل همچين فردي به كشور و ملت عذرخواهي ميكردن كه نكردن ! طلبكار هم شدن
دوم من هم مثل شما با علم به اينكه تجربه هاي مديريتي ناجوري داشتن ولي ميخوام ديگه كشور را تك حزب و جناحي اداره كنن كه مسئوليت خرابي ها را نتوانن به گردن كسي بياندازن
اتفاقي كه ميفته اينه كشور يا مثل مصر يا مثل چين ميشه
هميشه از خودم بعد بهار عربي در مصر مي پرسيدم كه چرا فقط ٢٤ درصد مردم بعد انقلاب شان رآي دادن تا سرنوشتشان را تعيين كنن بعدا با سير حوادث بعدي فهميدم كلا ملت مصر قيد دموكراسي را در كشورشان زدن بود
اقای جنتی با افزایش کاندیدها مشارکت بالا نمیرود اینو من بی سواد هم میفهمم .فکر میکردم تبلیغات کاندیدها از ۲۴ شروع میشه ولی اقایان قالیباف میرسلیم و زاکانی چند وقته شروع کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
این تعداد که تایید شده اند فرقی هم باهم دارند فقط اسمشان وگرنه همه چشم به دهان دوخته هستند که چه دستور برسد هرکدام که منتصب شوند با دیگری فرقی نمیکند این مبارزه انتخاباتی فقط برای این است که بگویند من نزدیکتر هستم با فکر انها وگرنه نه برنامه دارند ونه فکر که اگر هم داشته باشند حرفهایشان کف روی اب است اینهمه امدند وگفتند رفتیم مجلس فلا وبهمان را انجام میدهیم اگر شما دیدید ماهم دیدیم رییس جمهور در مملکت شعار انتخاباتی میدهد قادر به انجام ان نیست که بالاترین مقام دولتی است
سردار نقدی
فقط ارزش مایکرو سافت برابر با 15 سال درآمد نفتی کشور هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
خوب به ایشان نگفته بودند فقط در حد متنی که باید بخوانند اطلاعات دارند ایشان که علامه نیستند وهمه چیز را بدانند
پایان لبخند نزدیک است. انشاالله ظریف و زنگنه ی هفتاد و چند ساله اولین وزرایی باشند که استیضاح می شوند. در این 6 سال هر کاری خواستند کردند. به امید خدا این روزها تمام خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
البته لبخند برای همه.از اخرین روزهای خوش و اندکی ارامشت لذت ببر
ترامپ چی گفت که پولسی برگه را پاره کرد . پولسی وقتی استیصاح ترامپ را بخاطر تلفن به رییس جمهور اکراین کلید زد فکر نمیکرد که ترامپ چنین برخوردی با ایشان داشته باشد .
با توجه به تحلیل های میدانی نشان میدهد که ترامپ پیروز میدان رقابت ریاست جمهوری در امریکا خواهد بود.
ترامپ با نانسی پلوسی دست نداد و برگه ها به همین دلیل توسط پلوسی پاره شد.تابناک شما هم زیر ابی به سبک صدا و سیما؟نکن بردار من.نکن
عبید زاکانی خیلی زرنگ تشریف دارن . چون میدانند که اصولگرایان بعد از پیروزی بدون رقابت حزبی در انتخابات با رای اقلیت جامعه برتده انتخابات آتی هستند . چون خودشان نمتوانند بخاطر مواضع قبلی خود با امریکاومداکره کنند لذا با این تعبیر میخواهند دوباره کار برجام را خراب کردند دوباره رییس جمهور روحانی را در این پیشقدم کنند . لدا من بعنوان اصلاح طلب میخواهم اگر روحانی دوباره اشتباه کند هرگز نمیبخشم . بگدار خودشان اینکار را بکنند
نقدی . کرنا را امریکا به چین وارد کرد . که باعث شد اقتصاد چین نابود شود . با همین تعابیر میخواهید با کرونا مقابله کنید ؟ با همین تعبیر میخواهید افزایش جمعیت دهیید . بجای این تعابیر سیاسی یک بیمارستان مجهز هر چه سریعتر درست کنید .
کاش امشب هم سخنان دیشب سید حسن خمینی را زیر سخنان اقای واعظی میگذاشتید.بنظرم ان سخنان هر شب نیاز به باز تکرار دارد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
کدام سخن . کدام حرف . بودجه اختصاصی سالی ۷۰ میلیارد . برای چی
باید از زنگنه دلیل این مخالفت را بپرسید نه اینکه انگ بزنید جناب زاکانی!
ظاهراً جناب زاکانی از نظر مردم در رابطه با خودش مطلع نیست
تابناک استاد برجسته کردن مهره های اصولگرایان مانند پناهیان
خواهش میکنم به اندازه کافی پناهنده افغانی داریم اجازه ندهید سیل مهاجرین آمریکایی بعلت اوضاع خراب اقتصادی آمریکا به ایران بیان
این ویژگی هایی که سردار نقدی بر شمرده اند، همگی از مولفه های قدرت هستند، و ترکیب آنهاست که کشوری را به ابرقدرت تبدیل می کند، ضمن اینکه بر خلاف گفته ایشان، ما از صادرات نفت بی نیاز نشده ایم، محــــــــــــــــــروم شده ایـــــــــــــــــــــــــــم!!! ضمن آنکه آن مبالغ نیز بدهی نیست، چیز دیگریست که اگر ما هم داشتیم، الان وضعمان بسیار بهتر از این بود. البته هیچ طلبکاری نمی تواند یقه آمریکایی ها را بچسبد، و خود آنها هم هر از چند سال به بهانه رکود و این چیزها این بدهی ها را صاف می کنند، همانگونه که در سال 1387 کردند!!!! کاش برخی بزرگان با کارشناسانی مشورت می کردند و بعد خوان علم و دانش خود را می گستردند!!! حتی در آفریقا یا افغانستان هم چنین استدلال هایی در تایید خود و رد بیگانگان گفته نمی شود، اما معلوم نیست در ایران چگونه هر ضعف ما به قدرت تعبیر می شود و هر امتیاز دیگران نشانه نابودی قریب الوقوع آنهاست!! البته قدرت جاودان خداوند است، و شاید همین امشب یک زلزله و سونامی بزرگ روزگار آمریکا را سیاه کند، و شاید هم این کشور تا صد یا دویست سال دیگر همچنان ابرقدرت باقی بماند. این مهم نیست. مهم این است که در این کشور در 41 سال گذشته برای اعتلای ایران چکار شده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
انقدر که ما برای نابودی آمریکا و شوروی و انگلیس و اسرائیل و بقیه دنیا
به غیر از دو سه تا کشور که خودشان نابود بودند و یا شدند
هزینه کردیم و شعار دادیم و کارخانه پرچم سازی واسه پرچم سوزان درست کردیم
اگر برای کشور و مردم خود کار و هزینه کرده بودیم
الان حداقل یکی از ۲۰ کشور ثروتمند و قدرتمند دنیا بودیم
و الگوی کشورهای منطقه و دنیا بودیم
ولی حسرت و افسوس
که وقت و انرژی و توان و فکر خود را فقط صرف شعار دادن و راهپیمایی و جنگ های ۸ ساله و نیابتی و بازسازی سوریه و عراق و لبنان و یمن ونزویلا
تاجزاده منطقی گفته .تایید صلاحیت هزاران داوطلب نمایندگی مجلس توسط شورا غیر ممکن است و بهتر است با خود مردم باشددر نهایت نماینده ای که خلاف و فساد کند توسط قوه قضاییه رسیدگی شود.ریاست جمهوری البته تعداد کاندیدا های کمتری دارد و انجا مقبولتر است.
کرونا هم شد توطئه آمریکا. خود چین همچین ادعایی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
در مورد این بیماری در قدیم از پیرمردان بلای ۸۰ سال سوال کردم انها گفتند در اوایل دهه این قرن این بیماری بنام (آزار ) که از سگ و گربه به انسان سرایت میکرد و درمان هم نداشت . از افراد مسن بپرسید میدانند . لذا تعبیر من این هست که نه امریکا مقصر هست . خوراک چینی ها باعث مرگ انها شده است . خوراک مار و عقرب و قاطر و اسب و الاغ و سگ هست .
آقای انصاری همش چندروزاست ردصلاحیت شدی ناراحتی؟؟؟اگه جای من باشی یه عمره ردصلاحیت شدم چکارمیکنی؟اصلا جز این کشورحساب نشی،هیچ سهمی نداشته باشی،پارتی نداشته باشی،نخودی باشی،برا یه پرس کوبیده شرمنده بچت باشی،صاحبخونت بهت زوربگه چکارمیکنی؟؟من نه رای میدم نه امنیت کشوربرام مهمه خداکنه از فردا صبح داعش وناارامی را توکوچمون ببینم
پاسخ ها
007
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
لایک عزیز لایک
عجب کشف بزرگی؟ یعنی امریکا ویروس کرونا رو به وجود اورده تا چین رو ورشکست کنه؟ بعد هم امریکا داره به بزرگترین تولید کنند نفت تبدیل میشه. واقعا عجب تحلیلی؟ اگه توی همه موضوعات همچین تحلیل هایی داشته باشن، نباید تعجب کرد که وضعیت کشور به این صورت باشه. از تابناک متعجبم که هر تحلیلی رو به عنوان خبر درج می کنه بدون اینکه هیچ پشتوانه علمی داشته باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
اتفاقا تابناک کار خوبی میکند
تا مردم بفهمند ، که استراتزیست ها !؟
و اختیار داران کشورشان در کجا ها سیر میکنند؟
اصلاحات مرد ، شورای نگهبان انرا سقط جنبن کرد ، مجلس یکدست اصولگرا مبارک حضرات باشه ؟؟
مردم به قیمت بنزین عادت می‌کنند و مصرف بنزین دوباره افزایش خواهد یافت. بنابراین افزایش قیمت بنزین در آینده نزدیک اجتناب ناپذیر است.

بیژن زنگنه (وزیر نفت)
زاکانی فقط بزرگنمایی میکنه..ایراد گرفتن ایشان از روحانی نه بخاطر مردم بلکه بخاطر احیای خط سود و کاسبی در شرایط تحریم برای عده ای البته قلیل اما با لابی قدرتمند.بهرحال نظر ایشان نه از حب علی است بلکه از بغض معاویه است.امیدوارم تابناک درج کنه .متاسفانه چند وقتی است که تابناک جانبدارانه به نفع یک جناح سانسوری عجیب براه انداخته.بهرحال دست سانسورچی تابناک هم درد نکنه که رسالتش رو خوب انجام میده اما تابناک نه ! رسالت رسانه ای اش را خوب انجام نمیده.والسلام
روحانی ملت هیچ امیدی به انتخابات ندارن ؟ دومکراسی از داخل صندوق رای تو کشور زاییده نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
اونموقع که دوستان اصلاح طلب شما ورد زبان مردم بودند که دموکراسی از همین صندوق ها در میومد حالا که از چشم مردم افتادید اینجور می فرمایید
خاک عالم بر سر ما
مردم عزیز ایران

تا میتوانید زاد و ولد کنید. ایران در آینده به نیروی کار ارزان و سرباز نیاز داره
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
عزیزم چند ماهه هر شب داری کامنتت رو به اشکال مختلف مینویسی.مدتی میگفتی زاد ولد نکنن حالا هم بر عکس از افعال معکوس استفاده میکنی.نمیدونم پولی بهت میدن بابت این پشتکار یا نه ولی مطمئن باش به حرف تو نه کسی زاد ولد میکنه نه کسی نمیکنه. ملت اگر به اندازه ویروس کرونا هم عقل داشته باشن موقعی تکثیر میشن که شرایط مساعد باشه.اون قشر طبقه ضعیف هم که به شرایط مساعد توجه نمیکنن روزنامه خون نیستن داداش گلم
ناشناس
| Austria |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
اونها که کارگر مفت میخوان خودشون زاد و ولد کنن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
تو و بچه هات اول بیاین نیروی کار ارزان شین بعد اگه خوب بود نسخشو برای بقیه هم بنویس..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
تو واقعا حالت خوبه؟؟؟
چه راحت داره این زاکانی به روحانی تهمت میزنه ؟؟ ولله دمتون گرم با این ازادی بیانی که دارید ؟؟ عباسی با اون چرندیاتش ، ازغدی با اون توهین ها؟؟ زندان خوبه ولی برای اصللح طلبان مانند تاجزاده و نبوی و کرباسچی و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
رفقا ی تند رو ، جمعشان جمع است
رای بی رای
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
منظور زاکانی این هست که تا روحانی در قدرت سیاسی هست تا فرصت مناسب هست تقصیرها را به گردن روحانی بندازیم .زاکانی و گروه فکریش فکر میکنند که شاید در بعد از روحانی نتوانند که شرایط نه ثلح و نه جنگ و نه مداکره را بخوبی هدایت کنند و شکست بخورند پس دنبال خرج سیاسی دیگری مانند روحانی هستند . نمیخواهند خودشان را مقصر بدانند . یعنی روحانی را دوباره تخریب کنند . یعنی روحانی برو با امریکا مداکره کن منتها به جای من‌مداکره کن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
واقعا دلم برای آقای روحانی می سوزد ، یکه و تنها ، همه هجمه ها به طرف او ، زاکانی ، قالیباف و ..... اینها نه سمتی دارند و نه در تصمیم گیری های مملکت کاره ای هستن ، اقای قالیباف که رقیب انتخاباتی آقای روحانی بود باید به شریک حکومتی تبدیل می شد نه به این شکل حمله کردن ها .... ، این مساله در افغانستان حل شده است
سردار بفرمایند قبل از آنکه آمریکا به بدبختی برسد فرزندان و آقازاده های به ایران بر گردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
آره ؛ گناه دارند طفلکی ها ؛ اونجا کارتن خواب میشن !!!!!!!
قیمت یک مدل خودرو بی ام و 3.700.000.000 تومان
حقوق کارگر 1.500.000 تومان
یعنی قیمت یک بی ام و معادل 2466 ماه حقوق یک کارگر است معادل 205 سال
قیمت بعضی از اتومبیل هایی که در خیابان می بینید بیش از حقوق 2500 کارگر است یعنی حقوق کارگران یک کارخانه بزرگ ارمغان بنفش
امریکا و اقتصادش یعنی تمام دنیا
نقدی کاملا درست میگه . تابناک از حرف حق ناراحت نباش
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
ایشان اینقدر دقیق میدونه در مورد خسارت انسانی ماه قبل چرا امار دقیق ندارند
نقدی فهمید اما چین هنوز نفهمیده که این ویروس کار امریکاست!!
کجای صحبت های تاحزاده تمجید از شورای نگهبان بود ؟؟ تابی درست یه سایت خبری راست هستی ولی نه از نوع افراطی ؟؟. معلوم است هدفی جز تخریب جربان اصلاحات نداری؟؟
تا زمانی که هنوز چیزی از برجام و ابهت سردار ظریف باقی بود یعنی سه چهار سال پیش، عزیزان نظامی هم اهداف منطقه ای ایران را با قوت بیشتری پیش می بردند . بین افتخار افرینهای سیاسی و امنیتی جدایی نیندازیم
سردار نقدی این حرف ها چیه . خودش رو تکون بده اقتصاد دنیا می پاشه . . ما فقط سیستم حقوق دادن هامون از نفت مثلا مدا شده . خودتون و بودجه کاملا وابسته س .اقتصاد ما در حال خوابیدن ه . این ماجرای کرونا رو شما کشف نکردی کار غربی ها و شغلشونه . شما کاشف ش نیستی ...
معرفی می کنم :‌
سردار نقدی = تخصص : امریکا شناس از راه دور .
متخصص اقتصاد کشورهای بسیار دور !
کسانیکه که به فکر خراب کردن رییس جمهور هستند خودشان در بین ملت هر روز خوار و ذلیل تر میشوند ؟؟ ؟ جناب زاکانی خون ملت رو تو شیسه کردین ؟
هدف شواری نگهبان از رد صلاحیت های فله ای
۱_ تشکلیل یک مجلس یکدست اصولگرا
۲_ کنترل دولت بعدی از طریق پارلمانی کردن انتخابات
۳_ ساقط کردن دولت از طریق مجلس با استیضاح دولت یاوزیران باقی مانده بخصوص زنگنه و در اختیار گزفتن چاهای نفت کشور و تولد بابک های جدید ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
البته اینان هرگز دولت روحانی را ساقط نمی کنند چون حرف شنو تر از روحانی پیدا نمی کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
هدف نهایی پارلمانی کردن انتخابات رییس جمهور است که با یک مجلس تند رو سر سپرده حاصل خواهد شد.
زاکانی بهتر نظر ندهی سنگین تری اونهم شاید
آمریکا که در راس همه جنایت‌ها قرار دارد از آن هیمنه وسیع خود که بخش اعظم اقتصاد دنیا را در اختیار داشت به یک کشور مفلوک ورشکسته با ۲۱ هزار میلیارد دلار بدهی خارجی که روزی ۲ الی ۳ میلیارد دلار به آن اضافه می‌شود تبدیل شده است.!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
دانشمند ازون بدهیها همه دنیا دارن از جمله چین عزیزتون.مهم اینه که اقتصاد دارن و دارایی که اون بدهیهارو پوشش میده.عین کسی که وام گرفته و قسط میده.پس شما نگران بدهی اونا نباش.
نظر من هم اينه كه چين داره عقوبت جناياتش رو پس ميده
نانسی پوسی غلط کرد.. فقط دونالد!
نانسی پوسی غلط کرد.. فقط دونالد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
خجالت بکش
با درود به هوش و بصیرت و دانش و عقل و کمالات سردار من هم فکر کنم امریکا تا چند سال دیگر در حد یکی از فقیرترین کشورهای جهان خواهد شد که مجبور به گدایی مواد غذایی و دارو از بقیه خواهد بود
آقاي نقدي ، متاسفانه آن كشوري كه شما آنرا ورشكسته اقتصادي مي ناميد ، فروش يك محصول آنهم در يك ايالتش بيش از 20 ميليارد دلار است ( محصول انگور ايالت كاليفرنيا) كه بتنهايي از كل بودجه بسياري از كشورها بيشتر است . واقعيت را به مردم بگوييد نه آنچه كه دلمان مي خواهد . دولت آمريكا به بانك مركزي اش بدهكار است نه به كشورهاي ديگر و اين يعني يك جيبشان بدهكار است به جيب ديگرش كه اين به معني ورشكستگي و فلاكت اقتصادي نيست .
خدمت جناب سردار نقدی عرض میکنم که:
بدون شک آمریکا کشوری بسیار مفلوک وبدبخت و ... است امّا:
- تنها یک سوم بدهی ۲۱ هزار میلیارد دلار دولتی آمریکا بدهی خارجی است ودرواقع اوراق قرضه ای است که خزانه کشورهای مختلف به عنوان مطمئن ترین ذخیره ارزی خود خریداری کرده اند.
- حتی آن یک سوم هم درواقع بدهی خارجی به مفهوم واقعی و خطرناک آن نیست زیرا به پول خود آمریکا یعنی دلار آمریکا است.
- اینکه کشوری که بزرگترین مصرف کننده نفت در دنیا است(با بیش از 20 میلیون بشکه مصرف روزانه نفت) نه تنها وارد کننده آن نیست بلکه روزانه بیش از 3 میلیون بشکه نفت صادر میکند فکر نمیکنم خیلی نشانه ضعف باشد. همچنین به نظر نمیرسد کشوری با بیش از 1500 میلیارد دلار صادرات سالانه بر خلاف ما وابسته به این میزان صادارت نفت باشد.
- جهت اطلاع شما تولید ناخالص داخلی آمریکا هم حدود سالانه ۲۱ هزار میلیارد دلار میباشد. و اهمیت مبالغ مختلف از جمله بدهی، وابستگی به صادرات نفت و .... را باید نسبت به این عدد سنجید.

برای شما آرزوی توفیق در خدمت به اسلام و ایران را دارم.
پاسخ ها
غیر قابل نشر
| United States of America |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
شما فکر میکنید این چیزهارا نمیدونن که وقتتان را صرف جوابدادنشان میکنید خیلی بهتراز من وشما امریکا و اقتصاد وقدرتش را میدانند که اگر نمیدانستند نور چشمیهایشان الان در ان کشورهای مفلوک وورشکسته به خوش گذرانی مشغول نبودند
همه باید در انتخابات شرکت کنیم و مجلسی انقلابی تشکیل دهیم
رییس مجلس قالیباف
نایب رییس زاکانی و ذالنور
کواکبیان ؟؟ گناه داره تایید شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
رای بی رای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
برو دنبال خوشگذرونیت خارجک نشین
مردم ایران بزودی از وابستگی به نان شب سردار خلاص و راهی سرای باقی می‌شوند . این یعنی قطع وابستگی :)) و استقلال و امنیت برای ارواح ایرانی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
به یک روانشناس با تجربه نیاز داری
با سلام
آقای عارف می فرمایند مگر انقلابی تر از اصلاح طلبان هم وجود دارد. در پاسخ به ایشان باید گفت انقلابی که چه عرض کنم . هر جا پای خیانت به کشور است یک پای اصلی آنرا یک اصلاح طلب تشکیل می دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
مهران ؟ برای اینکه ادعا کنی که اصلاح طلبان بمردم خیانت کردند دلیل و مستندات کافی داشته باشی . اگر مثلا برای همین ادعای که میکنی در یک جای از شما همین اصولگرایان محاکمه ات کنند و مدرک از شما بخوان فکر نکنم بتونی ثابت کنی . ایا اصلاح طلبان به مردم خیانت کردند ؟ در چه موردی خیانت کردند . اگر منطورت به رای مردم هست که شما ادعا دارید مردم کاره ای نیستند . دوم با سد و فیلتر شورای نگهبان و قوانین رد شدند . شورای نگهبلن هم نماینده را رد صلاحیت میکند و هم بهترین قوانین را رد میکند . دیگه چه انتطاری داری انها ادعا میکنند رفاه و اسایش مردم در اولویت انها نیست .‌انها دنبال مطالبات سیاسی و ایدولوژیکی خود هستند . وقتی اینجوری هست باید مخارج زیادی در خارج انجام بدی . شرایط کشور نرمال نیست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
تنها دولت واقعی اصلاحات : دولت خاتمی بود که در بد ترین شرایط فلاکت بار اقتصادی با ۴۵ درصد تورم و نفت بشکه ای ۷ دلار تحویل گرفت
و با کمترین تورم و بالاترین رشد اقتصادی و بیشترین ذخیره ارزی و کمترین آمار بیکاری و آزاد ترین رسانه و با افروزترین دولت در سیاست خارجی تحویل دولت احمدی نژاد داد
و خودتان بهتر میدانید ، که بعدش چه شد ؟
و فقط رای بی رای
زاکانی غیب گویی نی کنند
با بودن افرادی مانند زاکانی ،و پناهیان ، جمهوری اسلامی به هیچ دشمنی نیاز ندارد ؟، خدایی اینها در کجا زندگی میکنند ؟،،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
پ دایه مهربان تر از مادر
راز شیوع کرونا از زبان سردار نقدی

ما ایرانیا عادت داریم که فرضیه های ذهنی مون رو مثل یک گزاره به همه اعلام کنیم. حالا مردم عادی که هیچ تریبونی ندارند، ب، اما متاسفانه برخی که تریبون مفت گیر میارند هر حرفی رو بدون اینکه فکر کنند به زبون میارند
امریکایی که به ملت خودش رحم نمیکنه و11سپتامبر را بوجود میاره تا بهانه ای باشه برای حمله به خاور میانه زورش که به چین نمیرسه ویروس منتشر میکنه عجیبه که هنوز امریکا رو نشناختید برای منافع خودش هر کاری میکنه شاه سالها نوکری اونهارو کرد اما با خفت مرد عربستان که گاو شیر ده اونهاست اما در مقابل یمن هیچ کاری نتونستن انجام بدن مطمئن باشید مرگ با عزت بهتر از نوکری امریکاست لااقل آخرت داریم اما اگر به توانایی خودمان متکی باشیم دنیا هم داریم انشااله
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
نااگاه بودن در سیاست زیاد هزینه نداره . فقط کافیست گفته های دیگران را بدون فکر تکرار کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
قرار داد کنسرسیوم نفت سال ۱۳۳۲ دولت آمریکا با ایران دقیقا در سال ۵۷ ۱۳تمام میشد
و شاه از سال ۵۵ اشتباه کرد و به همه گفت که آن قرار داد را امضاء و تمدید نخواهد کرد !؟
آقای پناهیان شما اول پاسخگوی اعمال خود باشید بعد درمورد چیزهای دیگر اظهار فضل نمایید آقای پناهیان شما که برای جذب رای مردم از تتلو حمایت می‌کردید وبه حال او غبطه می‌خوردید اکنون که این شخص اینگونه بی محابا به امام حسین ع اهانت می‌کند که آدم شرم می‌کند حتی یک کلمه از آن برزبان بیاورد حتی بی دین ترین افراد در ایران نیز چنین کلماتی را علیه امامان به کار نمی‌برند اکنون چه جوابی دارید که به ملت ایران بدهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
پناهیان فعلا در جهت سوء استفاده از میزان محبوبیت بالای مردم از سرباز وطن
شهید سرافراز قاسم سلیمانی است !؟
ولی خودش خوب می داند که با هیچ چسبی نمی تواند
خودش و جبهه پایداری را به آن عزیز دلها بچسباند
عاغا من سی و دو سالمه بیکارم معماری خوندم منم میخوام شهردار بشم .......اینا چطور شهردار میشن میشه منم شهردار بشم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
شکایت اگر داری از پدرت بکن
که چرا آقا و آقا زاده نبوده است ؟!
مثل اینکه سردار نقدی خود را برای ریاست جمهوری آماده میکنند.
احتمالا آقای نقدی ، فیلم شیوع را دیده و از روی اون تجزیه تحلیل کرده .
سردار نقدی باید به چین اعزام شوند ورهبران چین را از توطئه های امریکا مطلع نمایند.
لطفا در مورد قدرتمندی آمریکا. در زمینه اقتصادی نظامی بیشتر مطالعه کنید
آقای نقدی مردم چین تخم مرغ مصنوعی برنج مصنوعی مارآب پز خفاش سگ گربه موش و.....می خورند کرونا هیچ ربطی به آمریکا ندارد
عجب تحلیل علمی سردار. جایزه نوبل در علوم را میگیری.
وحشتناک است تحمل زاکانی ها که هنوز وارد مجلس فرمایشی نشده اند.
تا کی باید درباره آمریکا حرف بزنیم ؟ تا آخر دنیا؟ می ترسم این کار باعث شود که از بچه های کار سر چهارراهها یا دختران جوان گلفروش نزدیک بهشت زهرا ، در کشؤر خودمان غافل بمانیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
اگر این را نگویند دیگر حرفی برای گفتن ندارند
سردار نقدی میگه ویروس کرونا در چین کار امریکا است.
یکی دیگه میگه استفاده از سوپ خفاش توسط یه چینی این ویرکس از خفاش به آدم منتقل شده.یه پیشنهاد دارم که قبل از اینکه امریکا آنرا برای ملت ایران اجرای کنه ، ما بریم یه سوپ خفاشی درست کنیم و بدیم این کارتون خواباشون یا اینهای که جا ندارن میرن شبها تو قبر ها میخوابند به عنوان نذری تو ظرف یه بار مصرف بدیم.البته زیاد درست کنیم که به همه اینها که نو صف میان،گیرشون بیاد.
تا از دست شیطان بزرگ فارغ بشیم و همشون ویروس گرونا بگیرند.
چینی ها به هیچ جنبنده ای رحم نمیکنند هر چیزی را میبینند میخورند و بلاخره کار دست کل دنیا داد
"کشور مفلوک ورشکسته امريكا " را خوب اومدب وجدانا!!!!!!
فرصت طلب برای مال دنیا میدود حالا اسمش چیست و چه گروه و دسته ای دارد مهم نیست .
انقلابی یعنی کسی که به تغییر اعتقاد دارد . حالا اصول گرا چطور انقلابی است؟
آقای عارف ، شما که ادعای انقلابی گری می کنید مگر فراموش کرده اید که فرزند شما خود را ژن برتر معرفی کرد؟ مگر این همه فساد در دولت یازدهم و دوازدهم در همان دوره قدرت اصلاح طلبان روی نداده و مگر نه این هست که آقای نوبخت دریافت کننده حقوق نجومی را ذخیره نظام نامید.
باید عرض کرد مردم از اصلاح طلب و اصول گرا خسته شده اند. مرده باد اصلاح طلبی و مرده باد اصول گرایی.
لطفا صداقت داشته باشید. و دلتان به حال مردم بسوزد
حفاظت و اطلاعات شورای نگهبان؟؟؟!!!مگه شورای نگهبانم حفاظت اطلاعات داره؟؟
خودشون میرن بچه هاشون میاد
سردار نقدی گفته وابستگی ما روز به روز به نفت کمتر میشه
بله درسته به نفت کمتر میشه ولی به جیب مردم ایران وابسته تر میشه
پناهیان به این دلیل که لباس آخوندی به تنش کرده حق ندارد برای تعریف کردن سپهبد شهید سردار سرافراز قاسم سلیمانی عزیز به دیگر هموطنانش توهین کند! نباید توهین کند! ساز کاری غیر از این چیزی است که مد نظر پناهیان است ، ایشان افراطی گری را با بعضی چیزا اشتباه گرفته؛ آقا توهین نکن به دیگران وقتی میخای از کسی تعریف کنی از شهید عزیز سلیمانی یاد بگیر و بیاموز که به هیچ کسی توهسن نکرد و عزیز شد تو خودت را در معرض خذلان و کوچکی قرار می دهی و تلاش داری با توهین به دیگران از خون شهید استفاده بکنی چنین نیست رسم روزگار نکن اینکار را اقای پناهیان
من رای نمیدم . نه مرسی. میل ندارم.
عده اي از مردم عادت كرده اند تمام بدبختياي كشور را گردن پزشكا ميندازند چنانچه گويي مسبب اين نابساماني هاي اقتصادي كشور پزشكان و ميزان ماليات ان هاس. بنده به عنوان پزشكي كه ٧ سال از بهترين روزهاي عمرش را درس خوانده و سخت تلاش كردم حاضرم بر حسب وظيفه اي كه دارم مالياتم رو بده بنده از بيماري سنگين كبدي رنج ميبرم و ميبايست طبق قانون نظام وظيفه معاف دائم پزشكي از خدمت باشم ولي چون بنده پزشك هستم نميتوانم معاف شوم و بايد دوسال با وجود بيماري شديد در نيروهاي مسلح كار كنم حال دعوت ميكنم از عزيزاني كه مي گويند پزشكان حقوقشان زياد است و غيره با نگاهي منصفانه به مصائب و سختي هايي كه بسياري از پزشكان تحمل ميكنن بنگرن و پزشكان را همرديف اختلاس گران و سو استفاده كنندگان از قدرت قرار ندهند
شورای محترم نگهبان بی جهت شلوغش کرده چون بررسی حدود 90 درصد کاندیداها را یکروزه انجام میدهد فقط دررسی 10درصد کاندیداهای تعیین کننده است که اینهمه سر صدا ایجاد میکند
چین میگه ما کم کاری کردیم دیر اعلام کردیم بعد وزارت خارجه ایران از عملکرد چین تمجید میکنه طوری که چینی ها مبهوت میشدند!!!
چین و امریکا کمیته مشترک بحران تشکیل دادند و بیشترین کمک رو امریکا کرده و تازه تعرفه واردات کالای امریکایی رو برداشت بعد نقدی میاد میگه حمله میکروبی امریکا بوده
خواهشا دیگه بیشترین از این ایران رو مضحک دنیا نکنید بسسسسه دیگککگگگگگه
آقاى سردار نقدى با ويروس كرونا رفتى امريكا بعد چين از آنجا رفتى فلسطين و اسراييل ميدونى دارى چى ميگى در مورد ويروس كرونا بايد پزشك متخصص عفونى اظهار نظر كند نه جنابعالى؟
برادر من کشورزی ما مدتها با این سیاست دولت نابود شده حالا مالیات هم بدند چی میشه
جناب نقدی از حامیان چین هست و اگه نگه راز ویروس کرونا امریکاست چی بگه؟؟ نمیدونه که این اشخالای چینی هر کثافتی میخورند و موجب انواع بیماری هستند...البته در ایران رسم شده که هر اتفاقی ناگوار در جهان میفتد میگن کار امریکاست خخخخخ
سردار نقدی چی گفت؟؟؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار