بازدید 25971
مرور روزنامه‌های شنبه دوازدهم بهمن ماه؛

آقایان لطفا خونسرد نباشید! /تثبیت اشغال فلسطین یا معامله قرن/بازیگر مرموز و خطرناک منطقه کدام کشور است؟

جهان در وضعیت اضطراری؛ ایران در آماده باش، هشدار ۲۵ اقتصاددان، آماده باش به متقاضیان مسکن ملی، واکنش‌های تحلیلگران و مقام‌های سیاسی جهان به طرح صلح ترامپ، «زمین‌خواری» و «اتوبان خواری» عجیب، ولی واقعی!، کانال سوئیسی دقیقا چه کار می‌کند؟، نطق کارساز تخت روانچی، خروج بریتانیا و چند پرسش اساسی، نامه احمد توکلی به شورای نگهبان، دایی یا قلعه نوعی دغدغه این است، اولویت با جان مردم است، نه گردشگری و لغو دیرهنگام پرواز‌های چینی، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۹۵۵۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۸ 01 February 2020

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز شنبه دوازدهم بهمن ماه در حالی چاپ و منتشر شد که تیتر‌ها و عناوین مرتبط با ویروس کرونا از یک سو و معامله قرن از سویی دیگر در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده اند.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛

 

آقایان لطفا خونسرد نباشید!


سردبیر روزنامه همدلی طی یادداشتی در سرمقاله شماره امروز این روزنامه با عنوان آقایان لطفا خونسرد نباشید! نوشت: ویروس مرگبار کرونا آن‌گونه که نشان داده پری‌رویی است که ظاهرا تاب مستوری در مرز‌ها را ندارد و با اندک اشاره‌ای می‌تواند جهانی شود. این ویروس عجول ظاهرا در یک بازی دومینو درحال به زمین انداختن انسان‌های بیشتری است و از همین‌رو تلاش دارد که کره خاکی را درنوردد. اضطراب و هراس از آن هم، اکنون بخش بزرگی از دنیا را فراگرفته است. بسیاری از دولت‌ها، اما هراس خود را در زمینه پیش‌گیری و اقدامات بهداشتی سفت و سخت به کار انداخته‌اند. دولت چین که این ویروس مرگبار ماموریت خود را از آن‌جا آغاز کرده است، تمام تلاش خود را کرده تا از سرایت آن به شهر‌های دیگر خود و البته خارج از مرزها، جلوگیری کند. ساخت بیمارستانی در عرض شش تا ده روز از جمله شاهکار‌هایی است که قرار شده مدیریت چشم بادامی‌ها به جهانیان نشان دهند.
کشور‌های دیگری از جهان نیز پیش از این در موارد مشابه آمادگی و زیرساخت‌های خود را به رخ جهانیان کشیده‌اند و از این منظر نیروی ذخیره‌ای برای مقابله با این ویروس جهان‌گشا دارند.

آقایان لطفا خونسرد نباشید! /تثبیت اشغال فلسطین یا معامله قرن/بازیگر مرموز و خطرناک منطقه کدام کشور است؟
در کشورما البته شرایط متفاوت است. اگر متهم به سیاه‌نمایی نشویم و با فرض شرایط سختی که تحریم‌ها برای زیرساخت‌های بهداشتی کشور فراهم کرده، خودمان بهتر می‌دانیم که در چه وضعیتی هستیم.
بدون تردید ورود این ویروس – که برخی کارشناسان و متولیان بهداشت کشور آن را حتمی اعلام کرده‌اند – و بی‌اعتنایی و تعلل در مقابله با آن می‌تواند نتایج فاجعه‌باری را به دنبال داشته باشد و شرایط کنونی کشور و وضعیت مردم را صدچندان کند.


طبیعی است که در این شرایط که ویروس – به مثابه یک دشمن- در پشت مرز‌ها کمین کرده و البته دشمنان نظام سیاسی نیز همه توان خود را برای اعمال فشار به کار می‌برند، انتظار توسعه امکانات و تهیه تجهیزات امر انتظار به‌جایی به شمار نمی‌رود، اما یک انتظار در میان مردم وجود دارد و آن این‌که مسئولان کمی از وضعیت خونسرد خود در همه این سال‌ها فاصله بگیرند.
خونسردی در بحران‌ها بسیار توصیه می‌شود، اما معمولا برای مردمی است که اضطراب و تنش در میان آنان، کمک‌رسانی و کنترل بحران را با مشکل مواجه می‌کند.


اما پیداست که خونسردی مسئولان و کم اهمیت جلوه دادن موقعیت‌های خطرناک – که به یک ژست در میان ما تبدیل شده است – در پایان نتایج فاجعه‌باری به دنبال خواهد داشت.
هشدار یک خبرنگار ساعاتی پیش از تدفین شهید سردار سلیمانی در شهر کرمان، مبنی بر احتمال مرگ چند ده نفر و به واقعیت پیوستن این پیش‌بینی مرگبار، یک نمونه دم دست و قابل اعتنا به این روحیه ما ایرانی‌ها و البته مسئولان ماست.
انجام پرواز از فرودگاه‌های کشور درحالی که آسمان ما در یک موقعیت کاملا جنگی قرار داشت و وقوع فاجعه دردناک سرنگونی هواپیمای اوکراینی حامل صد‌ها انسان ایرانی و ده‌ها نخبه جوان و زنان و مردان و کودکان پر از آرزو، از نمونه‌های دیگری است که تصاویر آن همین امروز باید زیر شیشه میز مسئولان بهداشتی کشور قرار داده شود و این متولیان با نیم‌نگاهی به این دو موقعیت تازه، کشور را از این موقعیت احتمالی دشوار به سلامت و با حداقل تلفات عبور دهند. تن رنجور ایران تاوان یک بی‌توجهی و ندانم‌کاری دیگر را ندارد، آقایان لطفا در حال حاضر خونسرد نباشید!

 

تثبیت اشغال فلسطین یا معامله قرن
محمود فاضلی در بخشی از سرمقاله امروز روزنامه اعتماد با عنوان تثبیت اشغال فلسطین نوشت: اگر فلسطینی‌ها، کشور مورد نظر امریکا و اسراییل را بپذیرند واشنگتن به آن‌ها کمک اقتصادی خواهد کرد و اگر آن را رد کنند فرصت تاریخی را از دست خواهند داد! آن‌ها برای فلسطینی‌ها حیطه هیچ مانوری را باقی نگذاشته‌اند. آن‌ها اگر تحت این شرایط این طرح صلح را هم قبول کنند بازهم تا ابد زیر کنترل امریکا و اسراییل قرار خواهند داشت. چیزی که ترامپ از فلسطینی‌ها می‌خواهد یک کاپیتولاسیون مطلق است.

شواهد آشکارا نشان می‌دهد این‌بار هم مانند دیگر موارد، برای ترامپ فقط خودش مطرح است. او فردی است که به نمایش‌های بی‌محتوا علاقه‌مند است. ترامپ سیاست امریکا را در شخص خود خلاصه کرده است، می‌خواهد کاری را صورت دهد که هیچ‌کس پیش از او انجام نداده، یعنی برقراری صلح بین فلسطینی‌ها و اسراییلی‌ها. او با چنین طرحی به دنبال جایزه صلح نوبل است. او تلاش می‌کند توجه افکار عمومی به فرآیند استیضاح خود را به موضوع دیگری منحرف سازد. او پس از آنکه حتی «بولتون» مشاور امنیت ملی سابقش اتهامات زیادی به او وارد کرد، در تنگنا قرار گرفته است. او با این طرح می‌خواهد به نتانیاهو دوست دیرینه‌اش که با اتهام اختلاس مالی روبرو است، کمک کند. ترامپ با طرح خود، نه فقط افکار عمومی را به موضوع دیگری جز فرآیند استیضاح خود منحرف کرده بلکه تلاش دارد وانمود کند که او از هر رییس‌جمهور دیگری بیشتر برای منافع اسراییل کار کرده است!

 

ترامپ و نتانیاهو حداقل در زمینه سیاست داخلی می‌خواهند موقعیت متزلزل خود را بهتر کنند. همچنین علیه ترامپ فرآیند استیضاح در جریان بوده و و نتانیاهو نیز می‌خواهد نخست‌وزیر باقی بماند. تا به امروز هیچ رییس‌جمهوری در امریکا چنین طرح صلح یک‌جانبه‌ای را به سود اسراییل ارایه نکرده است. طرح ترامپ بی‌شک یک پیامد تاریخی دارد و آن اینکه سیاست دیرینه امریکا به عنوان میانجی بین اعراب و اسراییل را عملا از بین برده است.

آقایان لطفا خونسرد نباشید! /تثبیت اشغال فلسطین یا معامله قرن/بازیگر مرموز و خطرناک منطقه کدام کشور است؟

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد این برنامه صلح، تنش‌ها در منطقه را افزایش خواهد داد. در کرانه باختری رود اردن و نوار غزه اعتراضاتی صورت خواهد گرفت. کشور‌های عضو اتحادیه اروپا که در سال‌های اخیر هیچ گامی در زمینه عملی کردن طرح صلح ایجاد دو طرف برنداشته‌اند نیز باید در این زمینه اعلام نظر کنند. احتمالا اتحادیه اروپا هم تفاهمی با این طرح صلح نشان نخواهد داد زیرا این طرح همه قرارداد‌های بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل را نادیده گرفته و در تضاد با حقوق بین‌المللی است. با این طرح روابط اسراییل با اردن هم دچار مشکل خواهد شد. اردن مسوول اداره اماکن مقدس برای مسلمانان در بیت‌المقدس بوده و ضمنا در این طرح صلح تاکید شده دره اردن هم باید به خاک اسراییل ملحق شود و ضمنا بازگشت دو میلیون آواره فلسطینی در اردن به سرزمین‌های اشغالی هم ممنوع می‌شود.

بسیاری بر این باورند برای اینکه یک فرآیند صلح موفق باشد باید از سوی طرفین مورد حمایت قرار گرفته و نهادینه شود. بعلاوه چنین فرآیندی باید موضوعات برجسته وضعیت نهایی شامل تعیین مرزها، امنیت و وضعیت بیت‌المقدس و حقوق آوارگان در طی مذاکره بین طرفین را حل و فصل کرده باشد. خطوط اصلی تعهدات درازمدت بسیاری از کشور‌ها و حتی بعضی از اروپایی‌ها آن است که در راه‌حلی مشارکت کنند که برای همیشه به کشمکش اسراییلی- فلسطینی پایان دهد و در این راه‌حل اجماع گسترده بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل نیز لحاظ شده باشد.

 

بازیگر مرموز و خطرناک منطقه کدام کشور است؟


امیر مسروری در بخشی از یادداشت روز امروز روزنامه خراسان با عنوان بازیگر مرموز و خطرناک منطقه نوشت: رخداد مهمی، چون کشف چند کودتای داخلی علیه بن سلمان، پایگاه خاندان سدیری را تضعیف کرده و برآورد‌ها نشان می‌دهد بن سلمان فاقد محبوبیت و مقبولیت عمومی است. در حقیقت گذاشتن تمام سیب‌ها در سبد ریاض می‌تواند منافع واشنگتن را تهدید کند. از طرفی سعودی‌ها در پرونده داعش و سوریه شکست سنگینی متحمل شدند و انتخابات لبنان، عراق و مالزی را باختند. این در حالی است که دیپلماسی اماراتی در چند ماه گذشته موفقیت بهتری داشت و بن سلمان با از دست دادن جایگاه خود در افکار عمومی پس از قتل خاشقچی دچار ریزش شده و مخالفان جدی پیدا کرده و آبرویی برای سرویس اطلاعاتی عربستان باقی نمانده است. افشاگری سرویس اطلاعاتی میت ترکیه علیه مقامات امنیتی عربستان تا آن جا ادامه یافت که بن سلمان مجبور شد دستگاه اطلاعاتی خود را با یک پاک سازی مواجه و بخشی از مقامات امنیتی این کشور از جمله مدیر ارشد اطلاعات داخلی عربستان را برکنار کند. سوال این جاست امارات با چه شیوه و روشی در پرونده‌های امنیتی منطقه ورود کرده است؟


یک: الگوگیری و پیاده سازی مدل انگلیسی نهاد‌های اطلاعاتی اولین رویکرد دولت امارات در مواجهه با پرونده‌های منطقه‌ای است. رویکرد سخت و رسمی کودتا، حذف و ترور و از همه مهم‌تر مقابله با دولت‌های مستقر و فروپاشی آن سیاستی است که در چند پرونده اخیر امارات به آن متمسک شد و در حقیقت اماراتی‌ها از آن بهره جستند. در این مدل اصل بر همکاری اطلاعاتی در منطقه و پیوند زدن حیات سیاسی با ارتباطات امنیتی است.


دو: رویکرد دولت امارات به هیچ عنوان ایدئولوژیک و دینی نیست. ابوظبی نه رویکرد اخوانی دوحه را می‌پذیرد و نه، چون ریاض طرفدار جریان سلفی است. پول حرف اول را در ساختار سیاسی و اطلاعاتی امارات می‌زند. از طرفی با هر سه بازیگر ایدئولوژیک منطقه یعنی مقاومت اسلامی، اخوان المسلمین و سلفی‌های وهابی تزاحم دارد. در حقیقت امارات بر آن است که با رویکرد سکولاریزه سازی سیاست در منطقه، نفوذ خود را دنبال کند و این رویه همان سیاستی است که در ابتدای قرن ۲۰ انگلیس از آن پیروی می‌کرد.

آقایان لطفا خونسرد نباشید! /تثبیت اشغال فلسطین یا معامله قرن/بازیگر مرموز و خطرناک منطقه کدام کشور است؟
سه:رویه دیگری که امارات دنبال کرد، ارتباط با رژیم صهیونیستی و بازسازی روابط کشور‌های منطقه یا همان معامله قرن است. در حقیقت امارات سرپل اقدامات رژیم صهیونیستی و پیاده ساز سیاست‌های مثلث اطلاعاتی سیا، موساد و ام‌ای سیکس است. در این روش امارات با استفاده از اشراف دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی و ارتباط آن با مقامات کاخ سفید، ضمن مستحکم کردن پایگاه سیاسی مقامات اماراتی در منطقه، روابط و نفوذ خود را در کشور‌های غربی بر پایه معامله قرن و نفوذ امنیتی سیاسی استوار می‌سازد. فراموش نشود مسئولیت پرونده صلح با اعراب حاشیه خلیج فارس در دولت رژیم صهیونیستی به رئیس موساد واگذار شده و وی پیگیر این پرونده است. به نظر می‌رسد این رویه امارات هرچند تازگی داشته، اما بازگشت به سیاست‌های دستگاه‌های اطلاعاتی غربی در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ میلادی است. به احتمال زیاد پس از شکست‌های اخیر دستگاه‌های اطلاعاتی از محور مقاومت و غیر موثر بودن سیاست‌های وهابی در مهار مقاومت، غربی‌ها از جمله انگلیس و آمریکا به دنبال بازگشت به سیاست دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی در منطقه هستند. سیاستی که سخت و نیمه سخت است، اما تامین منابع آن با دولت کوچک امارات خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۴۷
عمان مرموز هست اما خطرناک نه.سفیر عمان به همراه بحرین و امارات یکی از سفرای حاضر در جلسه بود. عمان با ما می پره با اسراییل هم و در عین حال یک کشور عربی هست که باید بیش از ما به فکر فلسطین باشه. عمان سیاست مدارهایی آگاه داره که از موقعیت ها خوب استفاده می کنن.
پاسخ ها
نيما
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
اتفاقا عمان دار د خط سنتي خودش را پيش مي برد ماموريتش ماندن است چون تجربه ظفار رادارد وماموريتي كه اغلب هم حكم ماندگاري براي خودش هست را بايد اجرا كند چون كشوري كوچك در نمحلي استراتژيك با برادران طماعي كه دارد بايستي مثل واتيكان عمل كند والا فوري محوش ميكنند يك نوع استقلال دو فاكتو دارد
فلسطین به ما چه؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
هر کس صدای مظلومی را بشنود و به یاری او نشتابد، مسلمان نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
باید برن صلح کنن و این درگیری را تمام کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
در زمان جنگ فلسطینی ها همراه صدام علیه ما جنگیدند
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
شیعیان قره باغ هم مسلمان و مظلوم بودن مسلمانان کشمیر یا اویغور چین که چند برابر فلسطینیان در اردوگاههای اجباری کار هستند هم مظلومند
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
ناشناس 09:59 حرف شما متین ، ولی ایا مسلمانان اویغور ، میانمار ، چچن .... مظلوم نبودند که هیچ واکنشی ندیدیم یا اینکه بعضی ها مسلمان تر هستند؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
حتی اگه همه فلسطین را به یهود بدن مشکل منطقه حل نمیشه
مشکل منطقه تفکر یهود هست یهودیها تا تمام منطقه رو نگیرن ول کن نیستن
اونا حتی نقشه آینده اسرایل رو روی بعضی از سکه هاشون ضرب کردن
مسئله فلسطین تازه اول راه هست از دید یهودیها فقط اونا انسان هستن و بقیه حیواناتی به شکل انسان که وظیه اونها خدمت به قوم صهیونیست یهودی هست
برخی از اقوام یهود با صهیونیستها مخالفن
صهیونیستها دارای ایدیولوژی خطرناکی هستند
به همین خاطر هیتلر میگه من همه اونها رو نکشتم تا آیندگان بدونن اینها چه آدهایی بودن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
چرا سراغ مسلمانان چینی را نمیگیرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
ما مسوول همه مسلمانان جهان غیر از مسلمانان چینی
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
صدای مردم مظلوم خودمون چطور
محسن گلادیاتور
| Turkey |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
رژیم صهیونیستی مسئول بیشتر درگیری های خاورمیانه است

و تا اونا هستن صلح در خاورمیانه امکان نداره
حالا فهمیدی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
ما مسئول مظلومان عالم هستیم غیر از ایرانی ها که در فقر و بیکاری گرفتارند !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
به آقا یا خانوم ساعت 9:59 که فرمودند هر کس صدای مظلومی را بشنود و به یاریش نشتابد مسلمان نیست:
بنده مسلمان هستم. نماز میخوانم. روزه میگیرم و مستحبات را هم انجام میدهم. 20 سال سابقه کار دارم مدرکم فوق لیسانس است دو سال است شغلی ندارم. ماهی 500 هزار تومان حق بیمه میدهم. یارانه ام قطع شده و علی رغم بیکاری سبد معیشتی هم نمیگیرم. مریض احوال هستم. خجالت زن و بچه میکشم. فریاد رسی ندارم. دنبال شغل میگردم. لطفا به کمک میلیون ها نفر مسلمان مثل من برس و مرا یاری کن
...... اتفاقا این تنها راه نجات اسراییل است ..انها می دانستند که چنین چیزی شدنی نیست ....باید در منطقه جنگ باشد تا اسراییل درارامش زندگی کند ............اگر صلح شو.د اسراییل نابود خواهد شد......
حيف كاغذ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
ادم درباره یه ویروس مینویسه پری روییست که تا مستوری ندارد چون وجه تشابه مثلا نهان نماندنی چیزی توش دیده؟
من نمیدونم تو برا چی نوشتی حیف کاغذ ولی منم کنارت مینویسم حیف ادبیات فارسی
هیس! به برادران عزیز و کشور بسیار عزیز چین و مدیران بسیار بسیار بسیار عزیز میراث فرهنگی خودمون برمیخوره! تنها چیزی که برای ما مهمه، پز تعداد انگشت شمار توریسته که از کشورهای معدود و انگشت شمار، بخصوص چین میان و تنها چیزی که مهم نیست جون آدمهاست!
اماراتی ها خطرناک نیستند ‌ . عاقل هستند . هر کاری برای منافع ملی شان علیرغم جمعیت بالای مهاجرین مقیم کشورشان میکنند .
پاسخ ها
نيما
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
اصلا گفتن اينكه امارات براي ملتش ميخواهد بي معني است چون امارات اصولا درست است كه كشوري به اصطلاح عربي است ولي محل داد وستد غير عرب هاست ظاهرش پر از عرب يا مسلم است ولي تمام اقتصاد غرب در انجا معني و مفهوم دارد مثل اينكه بگوييم و مقداري كه به منافع مردم منطقه كمك مي كند خيلي از ضرر هايي را كه در تفرقه ونفاق ايجاد كرده كمتر است و فقط خانواده هاي خاصي بهرمند ان هستند بقيه هم رعيت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
آقا نیما
دوستان بنده سالهاست در امارات زندگی میکنند و رضایت کامل دارند. شما بدون هیچ اطلاعی افاضات کردید . در امارات همه در برابر قانون برابر و مساوی اند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
جناب 9:14
همینکه دوستان شما در امارات راحت زندگی میکنن برای تشخیص خوب و بد یک حکومت کافی نیست،.. شیوخ امارات به خود اعراب هم خیانت میکنن، حتی به عربستان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
عزیز برادر
جناب 10:49

درسته. امارات به اعراب هم خیانت میکنه ولی به مردم خودش دروغ نمیگه . خیانت نمیکنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
جناب 10:25 نشانی خوب و بد مدیران در آرامش و زندگی مردمش یا در استرس و ناراحتی و بیکاری و گرفتاری کدام یکی نشانه خوب بودن مدیران است
اون موقعی که یمنی ها گفتند آل سعودیها احمقند ولی اماراتیها مارموزند باید به امارات صدمه زد تا جنگ و محاصره یمن تمام شه خیلی ها می گفتند که گشنگی فشار بهشون آورده و خون به مغزشان نمی رسه
بورس موردحمایت بی چون وچراست واقایان با افزایش تعمدانه شاخص بورس میخواهنداثباتذکنندکه تحریمها تاثیری دراقتصادکشورنداشته ودرعین حال بااین حمایت ها میخواهند ازانتقال سرمایه هابه بازارهای دیگرجلوگیری کنند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
اقای دانا شرکتهای بورسی هم سرمایه وزمین و کارخانه و ماشین الات ووودارند طبیعیست همه چیز دارد گران میشود درنتیجه این سرمایه هاهم افزایش قیمت پیدا میکند دستگاهی که دوسال پیش 20 میلیون بوده الان صد میلیون هم بیشتره پس طبیعی است که سهام آنشرکت هم بالا بره شما دلار و سکه ات را بخر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
کار خوبیه
مثلا رواج دلال بازی در بازار مسکن پدر مردم را دراورد
من آدم می شناسم سه تا آپارتمان توی پونک خریده و هر کدام را به 400 میلیون بالا تر گذاشته برای فروش
جالب اینکه با شروع شدن زمزمه ی بالا رتن وام مسکن فوری صد میلیون تومان برد روی قیمت آپارتمانهاش
یکی نیست بگه آدم ناحسابی
اون بد بخت که پولش کمه داره زیر بار گرفتن این وام با بهره نجومی می ره
تو چته که می خوای نصفشو ازش بگیری ؟؟
همون بهتر که سرمایه توی بورس باشه تا دست این دلالهای از خدا بی خبر !
سلام بر همه دوستان
تنها كشوري در منطقه كه دقيقا خط توسعه طلبي را به سبك صيهونيستي دنبال ميكند امارات عربي متحده هست با اين تفاوت كه پوسته اسلامي دورش پيچيده
اين همون حكايت عقاب وسرنگونشدنش با تير خودي است
چون نيك نظر پر خويش دران ديد گفتا زه كه ناليم كه از ماست كه بر ماست
امارات بصورت موذيانه اي ثروت هاي منطقه را به راحتي به خود جذب ميكند به احدي نه نمي گويد ولي خط و مشي صيهونيستي اسلامي را طي ميكند البته با اين تفاوت كه صيهونيست برا ي ملت يهود ميخواهد ولي امارات براي ملت مسلمان هم نمي خواهد بلكه عاملي است اسلامي در خدمت غير مسلمانان يعني الترناتيوي بوده كه اگر اسراييل نتواند نفوذش را در منطقه بعلت غير مسلمان بودن توسعه دهد كشور ديگري با همان نيت توسعه طلبانه وتجدد خواهي كه بي شك طرفداران زيادي هم پيدا خواهد كرد جايگزين باشد .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
با نظرت موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
قل اعوذ برب الفلق من شر ما خلق و من شر حاسد اذا حسد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
ایا امارات کسی رد مجبور کرد سرمایه اش بیاوره ایا در امارات پس حاکم دبی میتوانه چراغ قرمز رد کنه ایا در امارات حاکم ابو ظبی و بقیه سوار ماشین قراضه و روی صندلی کهنه نشسته و ادعا خدمتگذاری کردن ید با دارایی خودشون و ملتشون افتخار میکنن
موضع پوتين در قبال معامله بزرگ قرن از همه جالب تره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
مگر پوتین بابت معامله قرن نظر داد اگر داد چی هست نظرش چرا صدا و سیما و روزنامه کیهان و تابناک چیزی ننوشتن
امارات هیچوقت تاوان پست فطرتی و فتنه هاشو نداده
کاش این دفعه انصارلله هدفشون امارات باشد
کشوری به نام فلسطین وجود نداشته که اشغال بشه.
هر کس صدای مظلومی را بشنود و به یاری او نشتابد، مسلمان نیست.
سوال اینجاست که چرا مسولین صدای مردم ایران را نمی شنوند مگر اینها مسلمان نیستند فقط فلسطینینان مسلمانند.
چراغی که به خانه رواست به فلسطین حرام است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
ببخشید اشتباهی منفی زدم
دوستان اول فکری برای بدبختی و فلاکت مردم خودشان بکنند فلسطین پیش کش . آنها بیشتر از مردم ایران دررفاهند و وضعشون به مراتب صدها بار بهتره کل اگر طبیب بودی سرخود دوانمودی بی خودی فلسطین را بهانه نکنید این فرار به جلواست کسی مگر پاسخوی وضعیت اسفبار خودمون هست. کسی مگر پاسخگوی گرانی، بیکاری، تبعیض، بی عدالتی، فساد، فحشاو... هست حال وضع فلسطین بهتره یا ما.
اگر بنا به حمایت از مسلمانان باشد چرا از مسلماان چین که زیر فشار دولت کمونیست چین هستند حمایت نمی کنید؟؟؟؟؟؟ می ترسید یا مصلحت نیست؟؟؟؟
قیمت مسکن. قیمت طلا. قیمت ماشین. قیمت اجناس دیگه. بیکاری و شغل های غیر مرتبط و کم درآمد برای تحصیل کرده های دانشگاهی. هیچی دیگه ازمون نمونده. پس اول غصه خودمون رو بخوریم
بازیگر مرموز و خطرناک منطقه فقط وفقط ترکیه است.
اندیشه های نئو عثمانی گری اردوغان هر روز بحرانی تازه را برای همسایگان و کشورهای خاورمیانه رقم میزند.
حمایت آشکار و بی پرده از داعش و جبهه النصره و تحریرالشام و دخالت نظامی در لیبی و آغاز اکتشافات غیر قانونی در مدیترانه همه وهمه نشانه بلند پروازی های دیکتاتور ترک است.
سهمی ایران در دریای خزر که به روسیه بخشیده شد صدها برابر مساحت فلسطینه!!!!!!
فلسطین به ما مربوط نیست.
عربها حمایت بکنن یا نکنن به ما مربوط نیست
نمیدونم چرا مسئولین ما نمیتونن مثل یه کشور عادی رفتار کنن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل