بازدید 45779
مرور روزنامه‌های یکشنبه ۲۹ دی ماه؛

مسئولانی که آقای حاجی‌زاده گفته چه کسانی بودند؟ /توصیه ‏های عجیب برای اقتصاد کشور به رئیس جمهور! /نقطه مقابل صبارین و شاکرین خطبه رهبری به روایت گنجی

‌دفاع ملی از فوتبال باشگاهی، سرنوشت جعبه سیاه، تلاش برخی طیف‌ها با هدف ایجاد شکاف در کشور، بازی پوتین در کرملین، سفر روحانی به مناطق سیل زده، رها شدگان چهارراه استانبول سه سال پس از حادثه پلاسکو، ۱۳۰ درصد بازدهی بازار سهام، نسل هوشمند مشاغل میلیاردی، داوران جشنواره فجر کجا هستند؟ دردسر جدید جمهوری‌خواهان برای دفاع از ترامپ و ضربه بزرگ خواندن ابهام چندروزه علت سقوط هواپیمای اوکراینی توسط جهانگیری، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری وتحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۹۵۲۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۵ 19 January 2020

مسوولانی که آقای حاجی‌زاده گفته چه کسانی بودند؟ /توصیه ‏های عجیب برای اقتصاد کشور به رئیس جمهور! /نقطه مقابل صبارین و شاکرین خطبه رهبری به روایت گنجی

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز یکشنبه ۲۹ دی ماه در حالی چاپ و منتشر شدند که تصمیم پرحاشیه AFC و انصراف باشگاه‌های ایرانی از حضور در لیگ قهرمانان آسیا به خاطر سلب حق میزبانی در بیشتر روزنامه‌های امروز به تیتر یک صفحه نخست آن‌ها تبدیل شده است.

سفر رئیس جمهور روحانی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان و وعده دولت برای جبران خسارات ناشی از سیل نیز در تعدادی دیگر از روزنامه‌ها خبر اول صفحات نخست شده است.

روزنامه‌های نزدیک به دولت از جمله ایران، شهروند و جمهوری اسلامی سفر رئیس جمهور را با عناوینی همچون وعده رئیس جمهور برای جبران خسارات سیل (جمهوری اسلامی)، فراموش‌تان نمی‌کنیم (ایران)، در کنار این مردم صبور هستیم (شهروند) و دولت در کنار مردم سیل‌زده است (همدلی) این سفر را برجسته کرده اند.

اما دیگر موضوع مهمی که خبر داغ و پربسامد روزنامه‌های امروز شده، ماجرای سلب حق میزبانی از باشگاه‌های ایرانی راه یافته به لیگ قهرمانان آسیا از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیاست که با تصمیم انصراف باشگاه‌های ایرانی از این لیگ مواجه شد.

روزنامه اعتماد با تیتر دفاع ملی از فوتبال باشگاهی، وطن امروز با ورزش هم دایورت، آفتاب یزد با عنوان ذلت نمی‌پذیریم، جوان با با عزت و غرور ایرانی «بازی» نمی‌کنیم، رسالت با همه برای وطن این موضوع را برجسته کرده و در بخش‌های تحلیلی نیز به این مساله پرداخته اند.

سخنان جهانگیری درباره آثار مخرب پنهانکاری در ماجرای سقوط هواپیما بر اعتماد مردم، گزارش‌های انتخاباتی و ادامه بحث‌ها بر سرد رد صلاحیت شده‌های گروه‌های سیاسی و تحلیلی بر اقدامات اخیر پوتین در روسیه از دیگر مواردی است که در شماره امروز روزنامه‌ها محل بحث و تحلیل قرار گرفته است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛

 

نقطه مقابل صابرین و شاکرین خطبه رهبری به روایت گنجی

عبدالله گنجی، مدیرمسئول روزنامه جوان در سرمقاله امروز این روزنامه با تحلیل کلیدواژه‌های صابرین و شاکرین در خطبه‌های اخیر رهبر انقلاب به دسته بندی نقطه مقابل صابرین و شاکرین پرداخت و نوشت: اولین دسته‌ای که مقابل صبارین و شاکرین هویدا شدند، ایستادگان مقابل امام بودند. این جماعت ۴۰ سال است جمهوری اسلامی را تمام شده می‌دانند و ملت را یکپارچه مخالف نظام و عمر جمهوری اسلامی را سه ماه و شش ماه تمدید می‌کنند. اساس قضاوت و تحلیل‌شان دشمنی است، نه مطالعه پدید‌ه‌ها و اتفاقات. دسته دوم کسانی بودند که برای ثروتمند شدن عجله داشتند مسئولیت را به مثابه طعمه یافتند و ماحصل عمل آنان افول عزت خویش و ارائه تصویری ناهمتراز و مشوش و متضاد از نظام اسلامی بود. البته دشمنی که در این تصویر با ضریب هزاران برابری می‌دمد، باعث نشد که صبارین و شاکرین از میدان حمایت و فداکاری برای ملت و نظام به در روند.
دسته سوم کسانی بودند که باور اعتقادی به پدیداری به نام امام خمینی نداشتند، گوششان از عدم کارآمدی دین در عرصه سیاسی و اجتماعی پر بود و تلاش کردند امام و اهداف و اندیشه ایشان را به سطح عرفی‌گرایی تقلیل دهند. به اشخاصی عیب‌جو یا طعنه‌زننده نسبت به مشروعیت نظام تبدیل شدند یا جلای وطن کردند یا در نقطه مقابل معرکه گرفتند و اکنون نیز دلخوش به چند صد نفر فالوور یا لایک‌کننده‌اند.
مسوولانی که آقای حاجی‌زاده گفته چه کسانی بودند؟ /توصیه ‏های عجیب برای اقتصاد کشور به رئیس جمهور! /نقطه مقابل صبارین و شاکرین خطبه رهبری به روایت گنجی
دسته چهارم کسانی بودند که با از دست دادن جایگاه – حتی به روش مردم‌سالاری – بی‌تاب شدند و مصداق دیگی که برای من نمی‌جوشد، گشتند. فتنه‌ها به پا کردند، اتهامات باورنکردنی به نظام زدند و خود نیز در حیران بین خسر الدنیا و الآخره قرار گرفتند. قیصریه را به آتش کشیدند و سوژه‌های ناب برای دشمنان قسم خورده تولید کردند.
دسته پنجم کسانی بودند که آدم‌های بدی نبودند، اما شرایط و خصایص مدیریتی در نظام و حکومت را نداشتند.
پیامبر نیز از این افراد مانند ابوذر داشت، اما ابوذر مردود نشد، پیامبر به او می‌گفت: صلاح نیست شما مسئولیت داشته باشید، اما او مانند برخی همراهان امام ما راه را گم نکرد. در انقلاب اسلامی بودند کسانی که به خاطر نداشتن مسئولیت یا رد صلاحیت با صراحت گفتند «آقای خامنه‌ای! هر آنچه تو خوانده‌ای من هم خوانده‌ام، چرا باید من از شما اطاعت کنم؟»


دسته ششم کسانی بودند که آدرس را اشتباه آمده بودند؛ شاخص ارزش‌گذاری‌شان بر نظام جمهوری اسلامی همان توسعه اروپامحوری بود که باید به شکم و پیرامون آن ختم می‌شد، بنابراین پشت معیشت مردم مخفی شدند تا بتوانند نق‌زنی خود را موجه کنند. این جماعت هیچ آورده مثبتی در این کشور نمی‌بینند و حاضرند برای رفاه ظاهری هم که شده‌است، هر ذلتی را بپذیرند و همه شاخص‌های عزت‌آفرین ملی و دینی را چوب حراج بزنند و بعضاً حدیث و آیه هم تحویل می‌دهند که باید سیادت دشمن را پذیرفت، چون ایمان بدون معیشت نمی‌شود.


نگاه عرفی به قدرت، اساس همه مشکلات است که اگر غیر از این بود، فردی که رد صلاحیت می‌شد، سجده شکر به جای می‌آورد که مسئولیت را از دوش وی برداشتند و ابوذر اینگونه بود. حال آنکه بعضاً برای اتصال به قدرت و مواهب، آنان حاضرند چهره نظام و اصل آن را نابود سازند. اگر شاخص این بود که عزت بعد از خدا و رسولش انحصاراً در حیطه مؤمنین است الگوی امام الگوی همگان می‌شد و بسیاری از مشکلات حل می‌شد. فهم التقاطی و دوری از اسلام ناب نیز ویژه ناشکیبایان و ناشکران است که در این ۴۰ سال مردود شدند.


صبوری و شکوری جزو جوهره اعتقادی مؤمنین است که در فهم درون دینی به آن آزمایش الهی می‌گویند. این جماعت پس از آزمایش‌های فراوان در صورت قبولی در آزمون صبر و شکر، وارثان زمین می‌شوند و این سنت حتمی خداوند است.

توصیه ‏های عجیب برای اقتصاد کشور به رئیس جمهور!

ژوبین صفاری در سرمقاله امروز روزنامه ابتکار با عنوان توصیه‏ های عجیب برای اقتصاد کشور نوشت: دو روز گذشته رئیس‏ جمهوری در مجمع سالیانه بانک مرکزی گفته بود: «من بلد نیستم کاری به دنیا نداشته باشم و برای حل مشکلات فقط به داخل نگاه کنم. اگر اقتصاددانی بلد است که تمام روابط خارجی خراب باشد، اما اقتصاد مملکت هیچ دست نخورد به ما هم بگوید.» هر چند این صحبت‌ها از بار مسئولیت دولت در برابر اصلاح اقتصاد کم نمی‌کند، با این حال باید پذیرفت که حتی اگر نه‏تن‌ها دولت که مجموعه حاکمیت، تصمیم به اصلاح در ساختار‌های اقتصادی بگیرد باز هم نمی‌توان اقتصادی را در دنیا مثال زد که بدون ارتباط با دنیای بیرون توانسته باشد به رشد اقتصادی برسد.
از طرفی لازم است در نظر داشت که بخشی از اصلاح اقتصادی بی‌تردید وابسته به ارتباطات خوب بین‏ المللی است و این بر هیچ صاحب‏ نظری پوشیده نیست که اقتصاد را اساساً را نمی‌توان در یک فضای تک‏ ساحتی دید؛ بلکه متغیر‌های دیگری، چون سیاست داخلی و خارجی و حتی بافت اجتماعی بر آن تاثیر دارد.


در این بین، اما ۲۴ اقتصاددان در پاسخ به اظهارات حسن روحانی ۱۰ راهکار ارائه کردند که بدون کمک خارجی بتوان اقتصاد ایران را نجات داد! نکته قابل توجه در این این ده‏بند تناقض متن با موضوع است. آنجا که گفته شده «همه سفارتخانه‌های ایران را مامور کنید با تمام توان به کمک صادرکنندگان کالا‌ها و خدمات ایرانی بشتابند.» گو اینکه اساتید دانشگاه مسئله صادرات را فارغ از موضوع متن نامه که بدون کمک خارجی است؛ در نظر گرفته‏ اند. چنان‏که بدیهی است هیچ مبادله ‏ای بدون مجرای بانکی در سطح بین‏ الملل، آن هم بدون مانع امکان‏پذیر نیست.
مسوولانی که آقای حاجی‌زاده گفته چه کسانی بودند؟ /توصیه ‏های عجیب برای اقتصاد کشور به رئیس جمهور! /نقطه مقابل صبارین و شاکرین خطبه رهبری به روایت گنجی
یا در بند دیگر نامه آمده است‏: «بازار سرمایه را مامور کنید با استفاده از ابزار‌های جدید مالی و تسهیل انتشار اوراق، نقدینگی موجود را به سوی تولید هدایت کند.» این راهکار هم البته به خودی خود درست است، اما در شرایطی که تولید بر مدار صادرات قرار نگیرد سقف بازدهی آن کوتاه خواهد بود که در آن صورت نیز نمی‌توان بدون اتکا به ارتباطات بین ‏المللی به این مهم دست یافت. از سوی دیگر، فرآیند تولید در اکثر کشور‌های توسعه ‏یافته صرفاً با تکنولوژی بومی شکل نمی‌گیرد، چه برسد به کشور ما که عموماً تولید‌اتش در بخش تامین مواد اولیه وابسته به واردات است و یا برای تولید سودآور ناگزیر به ورود تکنولوژی جدید خواهد بود؛ بنابراین تقلیل مشکل تولید به تامین نقدینگی از سوی کارشناسان اقتصادی کمی عجیب به نظر می‌رسد.


از منظر دیگر باید گفت که صراحتاً هیچ کشور توسعه‏ یافته‏ای در دنیا بدون نگاه به خارج نتوانسته است به رشد و توسعه اقتصادی دست پیدا کند و از این رهگذر هر‏چند بار مسئولیت دولت در اصلاح نابسامانی‌های اقتصادی کم نمی‏شود، اما گزاره مطرح‏شده توسط رئیس‏ جمهوری به هیچ عنوان غلط نیست.


در‏نهایت می‌توان گفت که توسعه اقتصادی یک فرآیند زمان‌مند است که نه‏تن‌ها دولت که باید تمامی عناصر تصمیم‏ساز در نظام سیاسی و اتفاقا با اصلاح در رویکرد‌های سیاسی به رشد آن کمک کنند. به نظر می‏رسد در شرایط فعلی بهتر است صراحتاً با مردم سخن بگوییم که راه توسعه اقتصادی در هیچ مبانی علمی از حصار کشیدن به دور کشور عبور نمی‌کند و نمی‌توان با کلی‏ گویی یا ارائه راهکار‌هایی که در تئوری جذاب هستند به اقتصاد کشور کمک کرد. ما برای سامان اقتصاد راهی جز اصلاح در سیاست‌های بسته ‏نگر در کشور نداریم، مگر آنکه بخواهیم به کلی قید اقتصاد را در کشور بزنیم.

 

مسوولانی که آقای حاجی‌زاده گفته چه کسانی بودند؟

نعمت احمدی، کارشناس مسائل سیاسی طی یادداشتی که در شماره امروز روزنامه جهان صنعت با عنوان نمک به جای مرهم منتشر شده نوشت: یکی از معضلات ما این است که جامعه‌ای پرسشگر داریم، ولی مسوولان پاسخگو نداریم. آقای حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه اعلام می‌کند که همان صبح چهارشنبه به مسوولان این موضوع را منعکس کرده و گفته که احتمالا یک هواپیمای خودی توسط اپراتور زده شده، اما متاسفانه کسی جواب نمی‌دهد که این مسوولان مطلع چه کسی یا کسانی هستند. اگر منظور دولت است، بدا به حال ما، چون سخنگوی دولت آینه، پیشانی و ویترین دولت است که به صراحت مطالبی را در رابطه با نفی فرضیه‌های مشکوک در سقوط هواپیما گفت. آقای حسام‌الدین آشنا نیز سخنانی را در نفی اینکه خطایی از ناحیه دولت نبوده و هواپیما نقص فنی داشته طرح کرد.


باید مشخص شود مسوولانی که آقای حاجی‌زاده گفته چه کسانی بودند؟ اگر منظور شورای‌عالی امنیت ملی است که آقای رییس‌جمهور و شمخانی که در هیات دولت می‌نشینند از اعضای آن هستند و اینجا نمی‌شود پذیرفت که مسوولان ما از رییس‌جمهور گرفته تا معاون اول و سخنگو اکنون بعد از این مدت بگویند عدم پاسخگویی به مردم آسیب زده است.
مسوولانی که آقای حاجی‌زاده گفته چه کسانی بودند؟ /توصیه ‏های عجیب برای اقتصاد کشور به رئیس جمهور! /نقطه مقابل صبارین و شاکرین خطبه رهبری به روایت گنجی
در ۴۰ سال گذشته چنین ضربه‌ای نخوردیم البته در مقطعی اعتماد به دولت سرد شده بود و دوگانگی به‌وجود آمد، اما مساله حاج قاسم سلیمانی یک اتفاق و اتحادی به‌وجود آورده بود هر چند حاکمیت نتوانست یک هفته آن اتحاد را نگه دارد و با این پنهانکاری ضربه شدیدی به اعتماد عمومی وارد کرد.
متاسفانه هنوز هم شفاف‌سازی نمی‌شود و مسئولانی که آقای حاجی‌زاده مدعی است با آن‌ها موضوع را مطرح کرده اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند و حداقل نمی‌گویند که موضوع به آن‌ها گفته نشده و فرمانده هوافضا صرفا به مافوق خود ماجرا را اعلام کرده و آن مافوق بوده که پنهانکاری کرده است نه دولت.
اکنون صحبت امثال آقای جهانگیری در باب ضرر عدم شفافیت، صرفا ادامه همان اعتمادسوزی و سه روز پنهانکاری است و این زیبنده جامعه‌ای که از آبان‌ماه دچار بحران شده و عده‌ای کشته و زندانی شدند نیست. باید برای یک بار و برای همیشه این موضوعات حل شود. اگر هر روز یکی از اعضای دولت به جای مرهم، نمک بر زخم مردم بپاشد جز اینکه فاصله مردم را با نظام بیشتر و دوگانگی در جامعه زیادتر شود اثر دیگری ندارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۳۶
حتما مالیات بر عایدی سرمایه هم روابط بانکی بین المللی لازم دارد که یکسال است وزارت اقتصاد در حال بررسی ان می باشد که حداقل سودی که داشت از تلاطم در بازارهای مسکن خودرو و طلا و ارز جلوگیری می کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
آدم ساده مالیات را از خودی ها نمیگیرن همه را از مردم عادی میگرن
یعنی شما واقعا نمیدونید اون مسئولینی که اقای حاجی زاده میگه چه کسانی هستند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
مثلا اونا که حتی از افتادن هواپیما هم اگاه نبودن تا یه تسلیت خشک و خالی بگن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
واقعا نمیدانیم شما بفرما؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
مسولان نبودن مسئول بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
جواب سوال شما مثل روز روشن است. منظورشان خود ایشان بوده، سردار حاجی زاده بسیار محجوب است و شکسته نفسی فرموده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
سلسله مراتب به کجا میرسه؟
ناشناس
| Philippines |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
تابی جون با اینکه کامنتم را مفرد را جمع کردی ولی باز هم دمت گرم ملت حواسشون هست
سلام
در پاسخ به توصیه های اقتصادی عرض شود آن 10 توصیه و یا کمتر و بیشتر که قبلا هم دیده شده است راه حل توسعه نیست. توسعه مدل می خواهد
شهاب حسینی با درآمد بالا و زندگی لاکچری که داره حتما از شاکرین و صد البته از صابرین نیز هست.

داشتن اقامت آمریکایی که به گفته دولتمردان ما علت اصلی سقوط هواپیما است برای شهاب حسینی بالاتر از هر چیز دیگری است !!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
خخ شاکرین صابرین
عمرون تو بازی با کلمات گذشت
آقای حاجی زاده برای انسجام ملی مسئولیت را قبول کرد اما دولت شانه خالی کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
مگه دولت موشک شلیک کرده؟؟؟؟
ناشناس
| Canada |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
ایسان مسئولیت اشتباه کاری واحدهای زیردستش را قبول کرد و لاغیر!
ناشناس
| France |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
یاد بحث عادل با قلعه نویی افتادم قلعه نویی میگفت من تمام مسیولیت شکست رو میپذیرم عادل میگفت پس استعفا بده دیگه قلعه میگفت نه استعفا نمیدم فقط مسئولیت میپذیرم
عاقبت هردو هم که مشخصه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
یعنی منظور آقای حاجی زاده از مسولان، دولت بوده؟
ناشناس
| Germany |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
طبق قانون تامین امنیت کشور با سپاه پاسداران است مطمئن در تصمیمهای نظامی هرگز اجازه دخالت به دولت نمیدهند.
جناب صفارى شما جهان را به صحنه تإتر تشبيه كن فرض كن ما ميخواهيم دراين صحنه نقش مرحوم مدرس را بازى كنيم انها قبول نمى كنند ونقشى را كه براى بازى به ما ميدهند درشأن ما نيست وقبول نمى كنيم حالا مارابحساب خودشان از صحنه بيرون كرده اند درصورتيكه ما با انها مشكلى نداريم ومى خواهيم با انها درصحنه باشيم به نظرشما راه حل چيست خودرا به شكلى كه انها مبخواهند دراوريم اگر شدنى نباشد اجازه جراحى دلبخواه خودرابه انها بدهيم راه ديگرى وجود ندارد اگر دارد ان راه جز نگاه به درون نيست
مگر قرار نبود این دولت زبان دنیا را بفهمد.
با اینهمه پذیرش قرار دادهای ظالمانه، نه تحریم ها برطرف شد
نه گشایشی ایجاد شد.
نه احترام پاسپورت ایرانی حفظ شد
نه کشورهای منطقه برای ایران تا قبل از حمله موشکی به عین الاسد تره خورد می کردند.
(البته دو هفته است که یحرین و امارات و عربستان خب خفه خون گرفتند)

چرا قوتبال اینجوری شد؟
واقعا خانم مولا وردی انتظار دارد مردم به اصلاح طلبان رأی دهند؟!
اگر مردم اصلاح طلبان را بخواهند به بیش از 50 کاندیدای مطرح تأیید شده در هران رأی خواهند داد.
ضمنا افرادی را خود دولت (وزارت کشور) رد کرده است.
یعنی افرادی آمده بودند تا تنها رد شوند و آبروی اصلاح طلبان بشوند....
با راهکار اقتصاددانان شاید بتوان زنده ماند ولی نمی توان رفاه ایجاد کرد یا پیشرفتی حاصل نمود و طی چند سال بعد از آن آنقدر از کشورهای همسایه عقب می مانیم که نگو .راهکار پیشرفت اقتصادی و رفاه، تعامل با جهان ،احترام به حقوق بین الملل ،احترام به واقعیتهای دنیا و روابط خوب و توام با احترام با همسایگان و البته با همه جهان است با این تحریمها همه روزه داریم ضرر میدیم این ضرر به مرور انباشته خواهد شد شاید روزی بیاد که به امروز غبطه بخوریم نباید اجازه داد حتی یک دلار عقب بمونیم برای جبرانش باید سالها کار کنیم و شاید عواقبی داشته باشه که هرگز نشه جبرانش کرد این همه دانشجو و جوان در شرف ازدوا نیاز به کار و آینده دارن عصر کنونی عصر تعامل هست هیچ کشوری نمی تونه دنیا رو آنطور که میخاد عوض کنه بلکه ناچار باید روی منافع ملی خودش تاکید کنه و با جهان و منطقه تعامل داشته باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
اتفاقا به عکس!
کسی پیشرفت می کند که متکی بر خودش و کشور خودش باشد و نخواهد همان راه دیگران را برود
یقیناً برقراری ارتباط درست با تمام دنیا، زمینه ساز پیشرفت خواهد بود ولی حتماً بایستی برخی ساختارهای داخلی مثل ساختار نظام بانکی، مالیات، یارانه ها و نحوه صدور مجوزهای کسب و کار درست شده و مشکل فساد اداری با حذف رانت و ایجاد شفافیت، بر طرف شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
برای رفع این مشکلاتی که فرمودید با کارشناسان ومدیران
کاری از پیش برد.سهمیه ای نمی توان
مقام بالادستی آقای حاجی زاده، فرمانده سپاه می باشد که او به صورت رسمی ملزم به گزارش دهی به ایشان است. که البته به احتمال زیاد این گزارش به صورت شفاهی اعلام شده باشد. در مرحله بعد ایشان می توانسته از طریق مکاتبه به صورت مستقیم این موضوع را به نهادهای امنیتی ( سپاه قدس و وزارت اطلاعات جهت انجام تحقیقات) هم اطلاع رسانی کند. ولی اطلاع رسانی به رئیس جمهور و رهبر و مقامات عالی کشور به طور مستقیم از سوی خود ایشان عملا قابل پذیرش نیست و می بایست این کار توسط فرمانده سپاه یا ستاد مشترک نیروهای مسلح صورت گیرد.
مسئولی که موظف به لغو پرواز هواپیماها در شرایط بحرانی است ، رئیس شورای امنیت ملی یعنی رئیس جمهور است.

ایشان در زمان جنگ تحمیلی مسئول پدافند کشور بودند.

اظهارنظر ایشان مبنی بر اینکه در زمان جنگ هواپیماهای مسافربری سقوط نکرده درست نیست.

هواپیمای هرکولس نظامی حامل فرماندهان نظامی ، شهیدان فکوری ، فلاحی ، کلاهدوز و .... در سال ۱۳۶۰ سقوط کرد
یک هواپیمای غیرنظامی هم که حامل تعدادی از هنرمندان بود در این دوره سقوط کرد توسط عراقی ها.

چند هواپیمای مسافری دیگر هم در زمان جنگ هشت ساله سقوط کردند.

اشتباهات پدافند در ساقط کردن هواپیماهای داخلی در آ ن زمان قابل توجه است.

حتی به گفته ناخدا صمدی از فرماندهان زمان جنگ، هواپیمای حامل فرماندهان نظامی در سال ۱۳۶۰ به اشتباه توسط موشک پدافند خودی سرنگون شد.....
آقای گنجی شکم گرسنه ، فکر مشوش ، آینده مبهم . دینی نمی شناسد
قبل از هرچیز باید کشاورزی و دامداری را رونق دهند تا مردم از لحاظ مواد غذایی در مضیقه قرار نگیرند بعد پوشاک و بعد بقیه اما دولت اول می‌رود سر خودرو سازی چون سود دارد مردم هم بی‌خیال.
بابت فوتبال امتیاز ندید. محکم باشید خودشون کوتاه میان.
2
---حسن روحانی قبل ار رئیس جمهور شدن، از روابط خارجی ایران مطلع بود. چرا الان و بعد از شش سال میگوید که من بلد نیستم؟ اگر بلد نبود اشتباه کرد کاندید ریاست جمهوری شد.


---- در خصوص هواپیمای اکراینی نیز یکی از کارشناسان خبره اخیرا مطالبی را منتشر کرد که اثبات میکند که از قصد دو موشک به سمت آن شلیک کرد که اولی به بال هواپیما و دومی به بدنه ی ان اثابت کرد
رونق اقتصادی یعنی تولید و صادرات که نیاز به ارتباطات سیاسی و اقتصاری بین المللی دارد. در غیر این صورت کشور به روستا تبدیل خواهد شد.
پاسخ ها
شاپور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
پیشنهاد میکنم متخصصین فن درخصوص فرق زندگی کوچ نشینی، زندگی روستایی و زندگی شهرنشینی مدرن میزگردی تشکیل دهند و نتایج آن را به سیستم تصمیم گیری کشور اعلام کنند با ذکر دلیل
احسنت بر جناب نعمت احمدی با این مقاله روزنامه جهان صنعت: آقای حاجی‌زاده، فرمانده هوافضا اعلام کرده : من که همان صبح چهارشنبه به مسوولان این موضوع را منعکس کرده ام!!!
اما متاسفانه کسی جواب نمی‌دهد که این مسولان مطلع چه کسی یا کسانی هستند.
آیا مسئولان هما مافوق ایشان است که پنهانکاری کرده، یا دولت ، یا ... ؟؟؟
امروز هم مثل خیلی روزهای دیگر شاخص چندهزارمنفی بورس را با دستکاری مثبت کردند !!!
و بورس باوجود شرایط بحرانی همچنان یکه تازی میکند
بورس = پرواگاندا
صبوری و شکوری خیلی هم خوب است. اما ما هم حق زندگی داریم. 40 سال صبوری و شکوری رفته رفته برای کشور و آینده گان ایران ، کارخطرناک است. کشور نیاز به پیشرفت و ترقی دارد. کشور بایستی رو به رونق و پیشرفت برود نه اینکه مدام اقتصادمان رو به نزول برود و کار ما هم صبوری باشد . اما شکوری چه معنائی میتواند داشته باشد؟ مسئولین اگر توان و تدبیر اداره کشور را ندارند ، قهرمانانه خود را کنار بکشند تا ملت خود یک چاره ای برای خود بکار ببرند.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی