بازدید 47379
هزار و هشتصد و نود و ششمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

ماجرای آشنایی سردار سلیمانی و سیدحسن نصرالله / انتقاد اصلاح طلبان از شورای نگهبان / ماموریت جدید برای عارف / آغاز محاکمه نمایندگان متخلف در قوه قضاییه

رصد‌خانه «تابناک»؛ خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: مدعی‌العموم درباره اظهارات کدخدایی و دو کارشناس شبکه افق اقدام کند / کیهان: احتمال قطع همکاری صداوسیما، باعث شد تا برخی از تحریم جشنواره‌های فجر پشیمان شوند / جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی کجا می‌رود؟ و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۵۲۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱ 18 January 2020
 

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

واکنش جهانگیری به نحوه اطلاع رسانی سقوط هواپیما

اسحاق جهانگیری با اشاره به انتشار اخبار مربوط به تلفات حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی آمریکایی‌ها در عراق بعد از چند روز از این اتفاق گفت‌: از آنجایی که آمریکایی‌ها نمی‌توانند خیلی مسائل را مخفی کنند، یکی بعد از دیگری آمار تلفات مربوط به حمله موشکی ایران به عین الاسد را اعلام کردند. وی با تاکید بر اهمیت شفافیت در مواجهه مسئولان با مردم اظهار کرد: هر کسی در هر مساله‌ای پنهان کاری کند ضرر کرده است یکی از بزرگترین ضربه‌هایی که در ماجرای سقوط هواپیما اوکراینی بیش از سقوط آن و کشته شدن ۱۷۶ آدم محترم که مسافران هواپیما بودند، متحمل شدیم این بود که علت اتفاق را چند روز مبهم گذاشتیم. معاون اول رئیس‌جمهور با بیان این که مردم بعد از آن ماجرا خیلی عصبانی شدند که چرا دو سه روز به آن‌ها واقعیت گفته نشد، خاطرنشان کرد: شفافیت با مردم مهم‌ترین کاری است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدعی‌العموم درباره اظهارات کدخدایی و دو کارشناس شبکه افق اقدام کند

حجت الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری در سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: این پنج مطلب را هفته گذشته پنج نفر از بلندگوداران گفتند که در سطح وسیعی منتشر شد.

۱- اگر این وضعیت را نمی‌خواهید، جمع کنید از این کشور بروید...

۲- سقوط هواپیمای مسافری اوکراین، خواست خدا بود و...

۳- جلوی داعشی‌ها اگر گرفته نمی‌شد، حالا بر سر این خانم و دخترش بلا می‌آوردند و شاید بدشان هم نمی‌آمد!...

۴- سفیر انگلیس در تهران که در اجتماع ضدنظام شرکت کرده، باید تکه تکه شود...

۵- رئیس‌جمهور به خاطر ردصلاحیت‌های گسترده، پیشگام پروژه ضدملی شده است...

تمام این پنج نفر، خود را از طرفداران سینه‌چاک انقلاب و نظام جمهوری اسلامی معرفی می‌کنند، به رسانه ملی هم دسترسی دارند و از حاشیه امن نیز برخوردارند. به همین دلیل وقتی چنین مطالب زشت و نادرست و دور از منطق را به زبان می‌آورند، کسی به آن‌ها کاری ندارد، در حالی که حتی اگر شاکی هم نداشته باشند، مدعی‌العموم باید با هدف حفاظت از منافع ملی و حقوق شهروندی، آن‌ها را تحت تعقیب قانونی قرار دهد. رسانه ملی هم باید آن‌ها را از استفاده از این امکان متعلق به بیت‌المال محروم کند و مسئولان بالاترشان باید با آن‌ها به تناسب خلافی که مرتکب شده‌اند برخورد کنند.

کیهان: احتمال قطع همکاری صداوسیما، باعث شد تا برخی از تحریم جشنواره‌های فجر پشیمان شوند

کیهان نوشت: احتمال قطع همکاری صداوسیما با انصرافی‌ها، باعث شد تا برخی از تحریم جشنواره‌های فجر پشیمان شوند! شنیده شده که صداوسیما بنا دارد تا با افرادی که رسانه ملی یا جشنواره‌های فجر را برای فضاسازی سیاسی تحریم کرده‌اند، برای همیشه قطع همکاری کند. در نتیجه برخی از این افراد، آشکار یا پنهانی، ابراز پشیمانی کرده‌اند. از جمله، بعضی از داوران جشنواره هنر‌های تجسمی فجر که قبلا به نشانه اعتراض، از این جشنواره انصراف داده بودند قصد بازگشت به این رویداد را دارند. همچنین برخی از گروه‌های تئاتری که از جشنواره تئاتر فجر کنار کشیده بودند، اعلام کرده‌اند که پشیمان هستند.

ادامه فعالیت نود نماینده ردصلاحیت شده در مجلس مشکل قانونی ندارد؟

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با حضور در برنامه پارک شهر رادیو تهران در جریان بحث تأیید و ردصلاحیت نمایندگان مجلس برای دور بعدی انتخابات مجلس در پاسخ به اینکه افرادی که در حال حاضر در مجلس حضور دارند، اما ردصلاحیت شده‌اند، آیا می‌توانند به فعالیت‌شان به عنوان نماینده مجلس ادامه دهند یا خیر، گفت: مشکلی برای ادامه فعالیت آن‌ها وجود ندارد، چرا که اعلام صلاحیت آن‌ها چهار سال پیش اعلام شد و با اعلام صلاحیتی که الآن اعلام می‌شود، متفاوت است، این اعلام نظر‌ها برای دور بعدی مجلس است. سخنگوی شورای نگهبان در پایان خاطرنشان کرد: ما صلاحیت افراد یا رئیس‌جمهور یا نمایندگان خبرگان رهبری را برای دوره چهار ساله یا هشت ساله بررسی و اعلام می‌کنیم و تا پایان مدت دوره، مشکلی از نظر قانونی برای فعالیت آن‌ها وجود ندارد، بنابراین از نظر حقوقی منع و اشکالی وجود ندارد، این عدم صلاحیت مربوط به مجلس بعدی است؛ اگر کسی هم جرمی مرتکب شده است، دستگاه قضا می‌تواند رسیدگی کند، دوم اسفند همه پای صندوق‌های رأی باشند.

ماجرای آشنایی سردار سلیمانی و سیدحسن نصرالله

در دویست‌وبیستمین شماره هفته‌نامه خط حزب‌الله با عنوان «جز همدلی نباشدمان مرهمی دگر»، روایت سیدحسن نصرالله از آشنایی اش با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی منتشر شده است. سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی که به‌مناسبت هفتمین روز شهادت حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و یاران شهید ایشان برگزار شد، درباره آشنایی اش با حاج قاسم گفت: آشنایی من با حاج قاسم به سال ۱۹۹۲ میلادی برمی‌گردد، هنگامی‌که حاج قاسم فرمانده‌ی نیروی قدس شد به لبنان آمد... ایشان منتظر نشد ما به ایران برویم و به او تبریک بگوییم، ایشان خودشان به لبنان آمد، و با رهبران مقاومت، روابط ویژه‌ای را پایه‌گذاری اساسی کرد، خیلی سریع با ما خودمانی شد، خیلی سریع عربی یاد گرفت... همیشه با شادی ما شاد، و با ناراحتی ما ناراحت می‌شد. رابطه‌اش با ما اینگونه بود. واقعا این روابط یک نمونه‌ی برجسته است، به جای آنکه ما سراغش برویم، او همیشه نزد ما می‌آمد. وقتی او فرمانده‌ی نیروی قدس سپاه شد، نیاز نبود ما برویم و همواره حضور داشت.
وی افزود: یکی از دلایل پیشرفت کمی و کیفی مقاومت حزب‌الله پیگیری‌های جدی حاج قاسم بود، حاج قاسم اولین شریک این پیروزی‌ها بود. پس از سال ۲۰۰۰ میلادی، شاید برخی بگویند اسرائیلی‌ها از جنوب لبنان رفتند و حالا دیگر برخی مناطق مثل مزارع شبعا را رها کنید، اما حاج قاسم همیشه با ما همفکر بود و می‌گفت: درست است که اسرائیل از جنوب لبنان رفته، اما تهدید‌ها و خطراتش همچنان پابرجاست. نیاز بود تا ما قدرت خود را متحول کنیم و بتوانیم صهیونیست‌ها را درگیر جنگ فرسایشی کنیم و مقاومت به قدرت بازدارندگی دست یابد. حتی برخی اوقات که ما به استراحت نیاز داشتیم، حاج قاسم می‌آمد به ما می‌گفت، الان وقت استراحت نیست، باید کار کنیم.

سیدحسن نصرالله گفت: سال ۲۰۰۶ که اسرائیل به لبنان حمله کرد، حاج قاسم در ایران بود، به ما گفت: می‌آیم بیروت، به او گفتیم که چگونه می‌خواهید به لبنان بیایید؟ لبنان زیر آتش و بمباران است! ولی او گفت: نمی‌توانم شما را تنها بگذارم، تمام روز‌های جنگ را حاج قاسم در کنار ما بود... او زیر بمباران و موشک‌باران در کنار ما بود، می‌توانست جا‌های امن برود، می‌توانست برود تهران و از آنجا با ما مرتبط می‌بود، ولی او در کنار ما و در اتاق عملیات ما بود. او به من می‌گفت: سیدجان! یا با شما زنده می‌مانم یا شهید می‌شوم، تا پایان جنگ ۳۳ روزه با ما بود.

کنایه سنگین موسوی‌لاری به شورای نگهبان

یک فعال سیاسی اصلاح طلب، مجلس یازدهم را این گونه توصیف کرد: سالی که نکوست از بهارش پیداست. «سید عبدالواحد موسوی لاری»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت وگو با برنا در ارتباط با «عملکرد شورای نگهبان در تائید و ردصلاحیت نمایندگان» گفت: تا جایی که به ما گزارش شده در اکثر استان‌ها چهره‌های بسیار ارزشمند را از گردونه رقابت خارج و فضای انتخابات را به فضای حذف چهره‌ها، تبدیل کرده اند. این اتفاق خطرناکی برای امروز و فردای ایران است. او در ادامه در ارتباط با حضور مردم در انتخابات این گونه بیان کرد: مردم قاعدتا به حوزه‌ای نگاه می‌کنند که فرد مطلوب و مورد تاییدشان در لیست باشد تا رای بدهند، در غیر این صورت در انتخابات شرکت نمی‌کنند. موسوی لاری مجلس یازدهم را این گونه توصیف کرد: سالی که نکوست از بهارش پیداست.

انتقاد تند فلاحت‌پیشه از یک لاپوشانی

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی می‌گوید: بر اساس مقررات نظامی، هیچ گلوله‌ای بدون صورت‌جلسه شلیک نمی‌شود. وقتی پدافند شلیک و هواپیمایی سرنگون می‌شود، باید بعد از آن صورت‌جلسه شود که چرا و چگونه این اتفاق افتاده است. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به ایرناپلاس می‌گوید: انتظار عمومی این است که مجلس برای حادثه هواپیمای اوکراینی، جلسه‌ای خاص و علنی تشکیل دهد. فلاحت پیشه در ادامه بیان کرد: در جریان این حادثه دو ظلم رخ داد؛ یکی مسافرانی که مظلومانه کشته شدند و دوم ظلمی که به ملت و دولت ایران صورت گرفت؛ آن هم برای دروغی که به آن‌ها گفته شد. این عضو کمیسیون امنیت ملی همچنین تأکید می‌کند: بر اساس مقررات نظامی، هیچ گلوله‌ای بدون صورت‌جلسه شلیک نمی‌شود. وقتی پدافند شلیک می‌کند و هواپیمایی سرنگون می‌شود، باید صورت‌جلسه شود که چرا و چگونه این اتفاق افتاده است؛ بنابراین من معتقدم از همان ابتدا در جریان این اتفاق بودند، اما مصاحبه‌هایی که انجام شد، دروغ‌ها و لاپوشانی‌هایی که صورت گرفت به حیثیت کشور ضربه زد و باعث شد مسببان این امر و آمریکایی‌ها که شرایط جنگی ایجاد کردند، ژست حقوق بشر بگیرند و این‌گونه بار اتهام کشور سنگین‌تر شود.

او در ادامه بیان می‌کند: علاوه بر برگزاری جلسه علنی مجلس، از مدعی‌العموم انتظار می‌رود عدم برخورد شفاف درباره دروغ‌هایی که گفته شد و لاپوشانی حقیقت، تحت پیگیری قرار بگیرد، زیرا به حیثیت بین‌المللی کشور ضربه جدی وارد شد. فلاحت‌پیشه همچنین تصریح می‌کند: روز‌های اول آمریکایی‌ها اعلام کردند که ممکن است خطایی انسانی صورت گرفته باشد، زیرا کشور تحت شرایط جنگی بوده است؛ بله چند ساعت کشور در شرایط جنگی بود، اما اشتباه مدیریتی قابل پیگیری است، زیرا فرودگاه، ها، نباید اجازه پرواز می‌گرفتند و بعد هم که این اتفاق افتاد، اگر همان موقع اعلام می‌شد، امکان تسکین بیشتری وجود داشت؛ نه اینکه بعد از لاپوشانی به این شکل اعلام شود.

انتقاد آتشین آذر منصوری از شورای نگهبان

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد که یک حزب و یا جریان سیاسی در انتخابات شرکت کند، اما امکان معرفی نیرو‌های خود را برای رقابت در انتخابات نداشته باشد، این یک تعارض است که حاکمیت باید آن را حل کند. «آذر منصوری» در پاسخ به این پرسش که با توجه به ردصلاحیت‌های گسترده اصلاح‌طلبان آیا این جناح برای انتخابات آینده لیست خواهد داد یا خیر، گفت: طبق راهبردی که به تصویب شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح طلبان رسیده است، چنانچه این جریان کاندیدای شاخصی برای معرفی داشته باشد در انتخابات لیست خواهد داد و در حوزه‌هایی که تک نماینده است، کاندیدا معرفی خواهند کرد. تعیین کاندیدا‌های شاخص هم بر اساس معیار‌هایی است که به تصویب شورا رسیده است. فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: اصلاح‌طلبان از مدت‌ها قبل و همزمان با فعالیت دوره سوم شورای عالی بار‌ها اعلام کرده بودند که مانند انتخابات ۹۴ با فراخوان کاندیدا پیدا نمی‌کنند. بنابر راهبرد مصوب و براساس اخباری که تاکنون از میزان رد صلاحیت‌ها به ما رسیده، بیش از ۷۰ درصد اصلاح‌طلبانی که ثبت‌نام کرده بودند، رد صلاحیت شدند. در این شرایط عملا امکان معرفی کاندیدا و ارائه لیست از اصلاح‌طلبان سلب شده است. منصوری در ارزیابی فضای انتخاباتی مجلس یازدهم تصریح کرد: در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد که یک حزب و یا جریان سیاسی در انتخابات شرکت کند، اما امکان معرفی نیرو‌های خود را برای رقابت در انتخابات نداشته باشد، این یک تعارض است که حاکمیت باید آن را حل کند.

توئیت معزی درباره سفر روحانی به سیستان و بلوچستان

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری توییتی درباره سفر رئیس‌جمهور به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان منتشر کرد. علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری، در توئیتی با اشاره به سفر رئیس جمهور به مناطق سیل‌زاده سیستان و بلوچستان نوشت: رئیس جمهور در دیدار با هموطنان بلوچ روستای کلانی: سیستان و بلوچستان سال هاست که سختی و رنج کشیده، همه در کنار شما هستیم و شما را فراموش نمی‌کنیم.

ماموریت جدید عارف

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه برخی اصول‌گرایان نباید آرامش فضای انتخابات و جامعه را دو قطبی و مخدوش کنند، گفت: با توجه به صحبتی که با عارف داشتم، ایشان گفت در حال بررسی و برنامه‌ریزی است که با شورای نگهبان در این مورد صحبت کند. مجید انصاری کنشگر سیاسی جریان اصلاحات در گفتگو با ایلنا، درباره عبارت «فتنه خاموش» که اصول‌گرایان برای حضور کمرنگ اصلاح‌طلبان در انتخابات از آن استفاده می‌کنند و انتقاد آن‌ها از رد صلاحیت‌های شورای نگهبان را نیز در همین چارچوب می‌بینند، گفت: درباره این موضوع خود افرادی که مساله را مطرح می‌کنند باید پاسخ بدهند، این صحبت و تهمتی کلی است که گفته می‌شود و فضای جامعه را مشوش می‌کند؛ باید از این نوع اظهارات که فضای جامعه را دو قطبی و آرامش مورد نیاز فضای انتخابات را مخدوش می‌کند، پرهیز کنیم. وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان خواسته‌ای فراتر از قانون ندارند، گفت: آن‌ها می‌گویند جمع زیادی از کاندیداهایشان رد صلاحیت شده‌اند و باید مثل سایر افرادی که رد صلاحیت شده‌اند طبق قانون و شفاف به درخواست‌شان پاسخ داده و مستندات رد صلاحیت به افراد ارائه شود تا بتوانند از خودشان دفاع کنند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره رایزنی دولت و اصلاح‌طلبان با شورای‌نگهبان در مورد تایید افرادی که رد صلاحیت شده‌اند، گفت: با توجه به صحبتی که با آقای عارف داشتم، ایشان گفتند که در حال بررسی و برنامه‌ریزی هستند که با شورای نگهبان در این مورد صحبت کنند.

جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی کجا می‌رود؟

در حالی که پیش از این مدیر کل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده بود که با توجه به آسیب دیدن جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی مقصد نخست برای خواندن آن اوکراین و مقصد دوم فرانسه است. سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در این باره گفت: در حال حاضر بررسی این سانحه در ایران ادامه دارد و درباره مقصد جعبه سیاه اطلاعات جدیدی وجود ندارد.

محاکمه نمایندگان متخلف در قوه قضاییه آغاز شد

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: پرونده‌هایی از نمایندگان داشتیم که به دادگاه ارسال کردیم و براساس آن اعلام شد که این مورد جزو وظایف نمایندگی تشخیص داده نشده است که آن‌ها هم محاکمه را شروع کردند. محمدجواد جمالی نوبندگانی سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان، در پاسخ به سؤالی مبنی بر روند بررسی پرونده نمایندگان متخلف در قوه قضائیه اظهار داشت: پرونده‌هایی به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان رسیده که شاکی داشته است اعم از شاکی حقیقی یا حقوقی. وی افزود: ما در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان حکم صادر نمی‌کردیم، بلکه بحث این بوده که آیا این جزو وظایف نمایندگی بوده است یا خیر. جمالی ادامه داد: پرونده‌هایی هم از نمایندگان داشتیم که به دادگاه ارسال کردیم- یعنی دادگاه از ما خواسته- و براساس آن اعلام کردیم که این مورد جزو وظایف نمایندگی تشخیص داده نشده است که آن‌ها هم محاکمه را شروع کردند. سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان بر همین اساس اضافه کرد: براساس همین موضوع و با توجه به اینکه ما عملکرد یک نماینده را خلاف وظایف نمایندگی تشخیص دهیم، دیگر ادامه روال و بررسی قضایی آن برعهده قوه قضائیه بوده و حکم را قاضی صادر خواهد کرد که محکوم می‌شود یا خیر و اگر محکوم می‌شود، به چه شکل و به چه میزان حدی مجازات شود.

توئیت جهانگیری با موضوع هاشمی رفسنجانی و شهید سلیمانی

معاون اول رئیس جمهور در توئیتی نوشت: مثل آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به تعادل سیاسی فکر کنیم و مثل سردار شهید سلیمانی با مردم صادق باشیم. اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در توئیتی با هشتگ‌های هاشمی رفسنجانی و سردار شهید سلیمانی نوشت: ‏همبستگی ملی را قدر بدانیم. مثل آیت الله هاشمی رفسنجانی به تعادل سیاسی فکر کنیم و مثل سردار شهید سلیمانی با مردم صادق باشیم و بدانیم که مردم اگر احساس کنند صداقت داریم و به اشتباهات و خطا‌ها توجه می‌کنیم و درصدد اصلاح هستیم به کمک ما می‌آیند.

احتمال رد لایحه حذف چهار صفر از پول ملی در کمیسیون اقتصادی

الیاس حضرتی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه احتمال رد لایحه حذف چهار صفر از پول ملی کشورمان در این کمیسیون وجود دارد، گفت: تاکنون سه جلسه برای بررسی این لایحه با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های تهران و قم و بانک مرکزی در این کمیسیون تشکیل شده است. فضای کلی کمیسیون اقتصادی نسبت به حذف چهار صفر که یک موضوع صرفاً ظاهری بوده و زیربنای اساسی ندارد زیاد موافق نیست، زیرا نمایندگان فکر می‌کنند در این شرایط حذف چهار صفر و بحث ریال و تومان شدن، تنها موجب گیج کردن مردم می‌شود. حذف چهار صفر در شرایط کنونی هیچ تأثیری در بحث تورم، اصلاح ساختاری، درآمد ارزی و پایین آمدن قیمت ارز ندارد و لایحه دولت تنها می‌خواهد یک کار ظاهری و تشریفاتی را انجام دهد. من با اصل موضوع حذف چهار صفر موافقم، اما اجرای آن را در شرایط فعلی مناسب نمی‌دانم. اکنون درآمد‌های ارزی و فروش نفت پایین است و بودجه سال ۹۹ به سختی بسته می‌شود، همچنین ما در مسائل مختلف اشکالاتی داریم، البته با همت ما و قدرت مردم این مسائل در مسیر حل شدن است، اما تا زمان برداشته شدن اثرات تحریم باید صبر کرد و پایه‌های اقتصاد کشور را به سمت اصلاح باید پیش برد اگرچه تا حدودی این موضوع انجام شده است./ باشگاه خبرنگاران جوان

مستندات رد صلاحیت به افراد ارائه شود تا بتوانند از خودشان دفاع کنند

مجید انصاری: عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: اصلاح‌طلبان خواسته‌ای فراتر از قانون ندارند. آن‌ها می‌گویند جمع زیادی از کاندیداهایشان رد صلاحیت شده‌اند و باید مثل سایر افرادی که رد صلاحیت شده‌اند طبق قانون و شفاف به درخواست‌شان پاسخ داده شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۰۸
ایران، ونزوئلا، کره شمالی و کوبا تنها کشورهایی هستند که در آنها مردم در رفاه کامل و آسایش زندگی میکنند. جهان بیرون از این کشورها یک محیط بسیار خطرناک و فاسد است.

من خودم خبر دارم که صف های طولانی مهاجرین و پناهنندگان از اقسا نقاط دنیا پشت درب و پنجره سفارت خانه های این 4 کشور درخواست پناهندگی دارند.

بسیاری از مادران باردار در سراسر جهان آرزویشان این است که زایمان خود را در یکی از این 4 کشور انجام دهند تا فرزندانشان بتوانند پناهندگی آنها رو بگیرند و آینده ای روشن و درخشان داشته باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
آفرین حرف حق زدی خخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
ایران وضعیتش میلیون ها برابر بهتر از کشورهای یاد شده است.
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
۱،هرکس با اقتصاد مقاومتی و استقلال آزادی جمهوری اسلامی ایران مخالف هست می تواند اگر عرضه اش را داشت از کشور برود چون امثال ترامپ و اروپائیان بی هنران را به کشورشان راه نمی دهند و به مهاجران میگویند نُخاله

۲،یک برگ که از درخت سقوط میکند خواست خدا است سقوط هواپیما که دیگر جای خود دارد

۳،اگر سپاه نبود گروه ریگی و داعشیهای جنایتکار بلاهایی به سر سلبریتیها می آوردند که به سر سلبریتیهای عراقی و سوری آوردند

۴،سفیری که بجای سفیری کردن عده ای را تحریک میکند ، باید بخار شود نه فقط تکه تکه

۵،وقتیکه مردم ایران نهایتِ انتقاد را به نماینده های مجلس اخیر داشتند چرا رئیس جمهور باید از رد صلاحیت چنین نماینده هایی ناراحت باشد؟!
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
در طول امسال اینقدر اتفاقات پشت سرهم زیاد بود که کلا طوسی فراموش شد . احمدی نزاد دیگه سخن نمیگه . حجاب فعلا اجباری نشده در صورتی حجاب اجباری در راس همه امور هست .
آلزایمر سیاسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
جناب مهاجری صحبتهای درست و بجایی کردند اما آقای مهاجری یه سوالی دارم!!! چرا وقتی که در خطبه های نماز جمعه دهه 60 که بیان شد که : بد حجابها با تذکر درست نمیشند باید چند نفرشون رو در ملا عام و حتی در نماز جمعه تنبیه کنیم و یا بد حجابها رو بفرستیم اردوگاه های کار اجباری تا کار کنند و اصلاح بشوند و توبه کنند!!! از این ایرادات نمیگرفتید؟!!! اگه قرار به اصلاح هست پس بهتره اول همه از خودمون شروع کنیم. و نیز افکار گذشته خود و حزب خود رو فراموش نکنیم.
ناشناس
| Germany |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
دمت گرم ایولا داری به مولا خان محمد علی اقا
ناشناس
| Germany |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
توییت فارسی های پشت سر هم ترامپو خریداریییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییم
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
دین مثل پشت بامه خیلی عقب عقب بری میفتی پایین خیلی جلو جلو بری هم میفتی پایین میشی .... فرقی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
تابناک دو باره با حذف مثبت و منفی میل و رغبت برای خواندن کامنت ها و حتی خبرها را از بین بردی واقعآ متاسفم .یعنی عده ای نمی خواهند نظر اکثر جامعه را بدانند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
مستقل بودن هزينه دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
بابا اقتصاد مقاومتی چه صیغه آیه اونایی که از این می حرفن پشتشون خیلی گرم
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
البته ما در راس هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
به برکت وجود شورای نگهبان بی طرف ، صدا و سیمای بی طرف و عادل و ائمه جمعه کاملا آرام است. قدر بدونید
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
در ۵۰ سال پیش در شهر من اگر کسی ناراحتی اعصاب داشت یا دیوانه بود یا تهدید برای شهروندان بود به باغشاه تهران میبردند . من وقتی نوجوان بودم میگفتم تهران کجاست . باغشاه چه جوری جایی هست . انجا چه افرادی را نگه میدارند . آب و غدا و جای انها چگونه هست
در مورد رد صلاحیتها.هر کس را که نخواهیم تایید صلاحیت کنیم شنود میکنیم و دلیل بدست میاریم و کسی که بخواهیم تایید کنیم کنکاش نمیکنیم و تابید میکنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
قالیباف چرا رد صلاحییت نشد
یکی از بزرگترین ضربه‌هایی که در ماجرای سقوط هواپیما اوکراینی بیش از سقوط آن و کشته شدن ۱۷۶ نفر آدم محترم که مسافران هواپیما بودند، متحمل شدیم این بود که علت اتفاق را چند روز مبهم گذاشتیم

لطفا درباره چند نفر آدم محترم که در آبان ماه کشته شدند هم اطلاع رسانی کنید
آی کاش آقای جهانگیری اواخر آبان هم معاون رییس جمهور بودن تا خبر گرانی و سهمیه بندی بنزین رو هم به آقای روحانی و هم به مردم به موقع اعلام میکردن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
اي كاش آقاي جهانگيري در مورد مفقود شدن بيش از 3000 ميليارد دلار از 18000 ميليارد دلار 4200 توماني كه به دستور ايشان بين بعضي‌ها توزيع شد بطور صادقانه و شفاف به مردم توضيح دهند و پنهان كاري نكنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
جناب دکتر جهانگیری بد نیست در خصوص واقعیات دلیل عدم پرواز ممنوع نکردن ان شب خاص به رغم هشدارها و درخواستهای سپاه و همچنین توئیت قبل از حادثه و ... هم شفاف سازی کنند
کشور عزیزمان با افت شدید ازدواج و فرزندآوری و به دنبال آن نیروی کارگر و سرباز مواجه هست. خانواده ها باید فرزندان خود را به ازدواج در سنین پایین و فرزند آوری تشویق نمایند و از فرزندان خود در جهت این حرکت زیبا حمایت کامل نمایند.

برای زندگی مشترک نیازی نیست حتمن صاحب خانه و وسایل خانه بود بلکه هر کدام از زوجه میتوانند در خانه والدین خود زیست نمایند و به این ترتیب هم در هزینه ها صرفه جویی میشود و هم زوجین از هم زده میشوند و کارشان به طلاق زودرس نمیکشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
حالا چه کسی بااین شرط شما دخترش را برای ازدواج راضی میکنه یعنی همچین کسانی هستند؟
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
من دختر ندارم ولی داشتم به تو یکی نمیدادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
تو دیگه پای ثابت این سایت شدی و مرتب از فرزنداوری افاضات میکنی و از این که دیده بشی و جواب منفی بگیری لذت وافر میبری.بهتر نیست پیش یک روانکاو بری و خودتو چک کنی؟
حیف از این همه سال و جوانی که در ایران خاکستر شد
به اندازه ی صد سال به عقب برگشتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
با روحانی و برجامش
اقای فلاحت پیشه دلت خوشه بابا.هر وقت معلوم شد کی قرص لای کیک گذاشت بعد منتظر شفاف سازی باش
اگر میخواهید فرزندانتان به سرنوشت شوم خودتان گرفتار نشوند زاد و ولد نکنید. تنها کسی که میتواند به شما کمک کند خودتان هستید. از هیچ کس انتظار کمک نداشته باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
امثال شما با این تفکر همون بهتر که مقطوع النسل شوند.باریکلا
نماینده ای داریم که رفته ثبت نام کرده برای نمایندگی دور بعد شورای نگهبان به او گفته تو صلاحیت نمایندگی مجلس را نداری اما می توانی تا چهار ماه دیگر نماینده مجلس بمانی چطور چنین چیزی ممکن است راننده ای که پلیس گواهینامه اش را باطل می کند دیگر نمی تواند رانندگی کند وکیلی که پروانه وکالتش لغو میشود پزشکی که پروانه طبابتش لغو میشود...چطور نماینده ای که صلاحیت ندارد صلاحیت دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
مطهری رد صلاحیت شده که چرا التزام نداری .....وقتی خیلی خیلی در سیاست کنجکاو باسی و سخنان مطهری را بررسی میکنی میبینی که مطهری چون اهل باج دادن سیاسی نبود . حرف روک و پوست کنده جواب میداد .. . . مجلس وقتی نماینده شجاع داشته باشد خودش کنشگر و مطالبه گر حق و حقوق مردم خواهد شد
تاج
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
مثل مطهری و صادقی فقط 2نفر بودن که برای مردم قهرمان این دوره مجلس بودن وای بحال اون مجلسی که این 2 نفر رو نداشته باشن!!!!!!
کدخدایی دستور فرمودند در انتخابات شرکت کنید شما که لیست و مهره چینی کردید نیازی ندارید مردم رای بدهند همون لیست قالیباف و پایداری ها رو انتصاب کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
نیازی به رای ما ندارن
مسیح مهاجری خودش از کسانی است که تریبون دستشه و هر چی دلش میخواد مینویسه
علیه خودش هم باید شکایت بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
بقول مرحوم احمدینژاد حرف مفت که کنتر نداره.
فردوسی فرمود:

جهان را چنین است ساز و نهاد / ز یک دست بستد به دیگر بداد

بدردیم ازین رفتن اندر فریب / زمانی فراز و زمانی نشیب

اگر دل توان داشتن شادمان / به شادی چرا نگذرانی زمان

به خوشی بناز و به خوبی ببخش / مکن روز را بر دل خویش رخش

ترا داد و فرزند را هم دهد / درختی که از بیخ تو برجهد

نبینی که گنجش پر از خواستست / جهانی به خوبی بیاراستست

کمی نیست در بخشش دادگر / فزونی بخوردست انده مخور
یک خبر هم در مورد کفش های 800 دلاری وزیر جوان میگذاشتی
جالبه 90 نفر از نماینده هایی که دور قبل شورای نگهبان تایید صلاحیتشون کرده بود الان رد صلاحیت شدند !!! خب پس چرا الان اینها تومجلس حضور دارند؟!چرا حقوق دریافت میکنن؟! چرا شورای نگهبان پاسخگوی عملکرد خودش نیست ؟!مگه نه اینکه اینهارو شورای نگهبان تاییدشون کرده بود؟!چه تضمیینی وجود داره که اینهایی که امروز تایید میشن پس فردا دوباره رد نشن؟! وصدها سوال بی پاسخ دیگر.......به خدا ایندگان به ما خواهند خندید...
دیگه کیک و ساندیس داره اثرش رو از دست میده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
پولهای رسمی سعودی و صهیونیست و امریکا و رسانهاشون ولی داره اثراتش پررنگ تر میشه . البته فرقش اینه که اونهایی که اونوری هستند خودشون حداقل یه کیک و ساندیس ظاهرا گیرشون میاد ،ولی اینوری ها از جمله شما عزیز سرباز مفت و مجانیه کسانی هستید که اونها پولاشو میگیرن و شما اقدام و عمل و حرفاش رو میزنید و هدفاشونو پیش میبرید
این را هم اضافه کنید که سردارحاجی زاده همان شب اعلام وضعیت قرمز می کند و می گوید کلیه پروازها را لغو کنید ولی کسی حرفش را گوش نمی کند چه کسی باید جلوی پروازها را بگیرد ؟چطور برای برخی مراسم اینکار را می کنند ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
ستون پنجم زیادن
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
محمدی جان ..تو سیاهی تو ره نخوام . تو بلای تو ره نخوام . . پرتاب موشک را نگفتند که دلایل زیادی داشت . همانطور که اگر امروز یک سرباز که نگهبانی میدهد اگر از خشاب تفنگش دو تا تیر در رفته باشد هم نگهبان بعدی و هم پاسبخش باید تعداد گلوله ها را شمارش کند . سربازی رفتی یا نه . همه خبر داشتند .
یک نفر 15 ماه رمضان روزه خواری کرد خواستند او را حد بزنند گفت چند روز از ماه رمضان رفته؟ گفتند 15 روز گفت چند روز باقی مانده؟ گفتند 15 روز گفت خوب من در این میان کی روزه خواری کرده ام؟ حالا نمایندگان رد صلاحیت شده می توانند روز انتخابات بگویند چهار سال قبل که صلاحیت داشته ام امروز هم که خلافی مرتکب نشده ام پس چرا برای چهار سال بعد رد صلاحیت شده ام.
مسئولین بسیار ساده ریست هستند و طعام آنها چیزی جز چند تکه نان خشک و اندکی آب نیست.
جناب فلاحت پیشه لطف کنند ویکبار دیگر با دقت صحبتهای فرمانده سپاه و فرمانده هوافضا را گوش یا مطالعه نمایند...جواب سوال ایشان داده شده است.
عارف جان دیگه بس کن


دست از پست و مقام ها بردار و برو و اجازه بده جا برای نیروهای جوان که اونها هم فرزندان امثال خودت هستند باز بشه. جای دوری نمیره
جناب آقای فلاحت پیشه!!!!
شما فکر کنید اگر هنگام جنگ بابت هر گلوله بخان بیایند از فرمانده یا از جنابعالی مجوز تک گلوله بگیرند مملکت در مقابل 100 نفر داعشی سقوط میکرد
من موندم واقعاً ما چه کسانی را فرستادیم مجلس به عنوان نماینده!!!!!!!

هیچکاری دیگه نمیتونی بکنی
چون 4-8 سال میتونستید کلی کار کنید برا مردم اما نکردید، حالا میخاید از آب گلآلود ماهی بگیرید!
نه آقا جون
آقای مسیح مهاجری از دستگاه قضا خواسته گوینده این جمله را بازخواست کند :سفیر انگلیس در تهران که در اجتماع ضدنظام شرکت کرده، باید تکه تکه شود.) اقای رییسی پدر زنش را محاکمه کند ؟!
در تمام طول تاریخ بشریت، تمدن بشیری اقتصاد دانی مثل جهانگیری و سایر مسئولین اقتصادی ایران به خود ندیده.

تلاش های اونها باعث شده تا اینک کانادا، ترکیه، امارات متحده عربی و ایالت های غربی آمریکا با پول های بادآورده از راه کارانه ها، حقوق های نجومی در شرکت نفت و سایر مدیریت های دولتی هموطنان خائن و وطن فروش تبدیل به مناطقی توسعه یافته شوند.

به نظر من نوبل اقتصاد باید به یکی از مسئولین اقتصادی ایران داده بشه و مجسمه های ایشان در مناطق یاد شده ساخته بشه
ادامه فعالیت ۹۰ نماینده ردصلاحیت شده در مجلس مشکل قانونی ندارد) چی شد آقای کدخدایی شما که قبلا می گفتی شورای نگهبان نظارتش دائمیه و بعدا هم می تواند رد صلاحیت کنه و طرف را برکنار کنه ؟ تهدید هم میکردید . نماینده زرتشتی هم که مدتها گیر شما بود
میگم قناسه کشندگی بیشتری داره یا ژسه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
قدرت ساندیس و چماق خیلی بیشتره
خدا برخی اصلاح طلبان را نیامرزد
چه در دنیا و چه در آخرت
ما جوانان ده ۵۰ و شصت نباید جوانان ده ۷۰ و ۸۰ را از اصلاح طلبی بازداریم. شاید ان چیزی که باعث ناکامی اصلاحات شد. وجود درامد سرشار نفتی بود که مثل یک صخره جلوی هر رفرمی را میگرفت. در یک سال اخیر که این درامد نیست کم کم نشانه های پذیرش برخی اصلاحات تدریجی ظاهر شده و بعضی مانع گذاریها را میتوان به دست وپا زدن های نا امیدانه تعبیر کرد
اصلاح طلبان چرا از همون اول کاندیدای اصلیشون رو معرفی نمی کنن تا وقتی که شورای نگهبان رد کرد نگن:
"دست گذاشتید روی بهترین کاندیدایما"
از سی نماینده تهران اکثرشون که مونده اند. خب روی همینها شرط بندی کنید!.
چرا روی عدم تأیید صلاحیت شده ها مانور می دهید؟!

اونقدر در این 6سال بد عمل کردید که دیگر کسی هم دلش برایتان نخواهد سوخت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
فکر نکنم نماینده ای اندازه قالیباف پرونده داشته باشه چون خودی کاری باهاش ندارن
روحانی به عنوان اولین پست و مقام سیاسی کشور و مجری قانون اساسی طی تذکری با مفاد قانون اساسی به نهادها غیر پاسخگو گفته است که همه جریانات سیاسی و فکری باید در انتخابات مشارکت کنند . آز انطرف به روحانی گفته است که ایشان برخلاف منافع و مصالح ملی و کشور حرکت کرده و حرف زده . ....ابن کشور و سیاست سند شش دانک بنام شخص یا گروه را نزدند . نه اینکه روحانی حق قانونی داشته که تدکر داده بلکه همه نهادها باید سیاست گداری طبق مطالبات صندوق رای مردم باشد . نمایش دمکراسی با حداقل حصور با یک جناح فقط یک ویترین و فرمایشی خوا۶د بود . این افکار عمومی در عصر جدید و روش اجرای مردم سالاری به شکل فعلی ارزش مردم سالاری ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
این جناح و همفکران و هم مسلکانشان حداقل 70 درصد زمانها 90 درصد مناصب را اشغال کرده و همواره هم مدعی بوده اند
نیازی نیست دلایل رد صلاحیت ها به اطلاع نمایندگان برسد . همین که کدخدایی ، کدخدایی میکند کافیست .
اصولگرایان اجرای دمکراسی را با ارباب رعیتی و کداخدامنشی اشتباه گرفته اند . اصولگرایان یکبار دیگر باید بنشینند با حقوقدانان‌مستقل و بین المللی ببینند جایگاه قدرت مردم در هر انتخابات کجاست و حضور مردم‌پای صندوق رای چه معنی دارد . واقعا وقتی قدرت مردم از طریق احزاب مستقل و قدرتمند در جایگاه تصویب قانون وجود ندارد نباید اصلا انتخابات اجرا کنند . دمکراسی به این شکل که در ایران در حال اجرا هست ارزش اجرایی ندارد فقط نمایش سیاسی و مصرف سیاسی دارد و کلی هزینه برای ملت دارد
اصلاحات و طرافداران باقی مانده اش، حرفی که برای مردم شنیدنی باشد ندارید
مسیر ملت عوض شده
زیاد هم سر و صدا کنید به هیچ نتیجه ای نمیرسه
حضور حداکثری مردم در انتخاب مجلس از همین الان قابل فهم شده
آقای مهاجری خارج رفتن ودر آنجا زایمان کردن از افتخارات همکیشان جنابعالی است اگر کسی کفته است که بخارج برویید حرف بدی که نزده است زیرا خارج ازنظر دوستان شما بهشت روی زمین است ولی زمانیکه دوستان شما به دیگران حواله جهنم را میدهند شما سکوت اختیار کرده اید
ایران کشور ثروتمندی هست و حتی با وجود تحریم ها، همه سامنان آن میتوانند در رفاه کامل زندگی کنند اما 100 درصد ثروت کشور تنها در دست 1 درصد جامعه باشه و مردم عادی از این سفره بی بهره باشند.

ما نیازی نیست به دنبال آزمون و خطا بریم تنها کافیست راهی که کشورهای اروپایی و به خصوص اسکاندیناوی رفته اند و اکنون جز شاد ترین کشورهای دنیا هستند را ما هم برویم.

راه ساده هست. برداشت مالیات از تولید کنندگان و مردم عادی، حذف تعرفه های گمرکی برای ایجاد فضای رقابتی و از بین رفت بازار انحصاری کشور، تعطیلی دو فرغون ساز، حذف حقوق های نجومی وزرا، نمایندگان مجلس، کارکنان شرکت نفت، اعضای هیات علمی دانشگاه ها و قضات، حذف کارانه ها، رایگان شدن آب ، برق، گاز و تلفن برای مردم عادی و تولید کنندگان، وضع مالیات های سنگین بر دلالی و افراد با درآمدهای نچومی و بادآورده، کنر گذاشتن همه افرادی که بیش از 5 سال در پست های دولتی سابقه دارند و استفاده از نیروهای جوان، انحلال صدا و سیما، کمیته امداد، بنیادها و بخش های اداری وزارت خانه ها و سازمان های دولتی، جلوگیری از دخالت برخی نهادها در اقتصاد و سیاست و ....
پاسخ ها
حامد الوفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
خیلی فکر نکن
۸۰ ملیون نفر با شکم گرسنه در انتخابات شرکت میکنند تاشاهد غارت و ویرانی کامل ایران باشند.کاربرای خدا دلسردی ندارد
اصولگرایان خصوصا ان بخش تفکر افراطی دارند در حوزه سیاسی و قدرت دمکراسی با روند جدیدی که از رد صلاحیت ها انجام دادند میگویند ۸ سال قدرت دست میانه روها بوده کافی هست با این رد صلاحیت ها میخواهیم با برنامه و با هدف با تحریک قشر فرودست جامعه که هم فقیر هستند و هم سواد سیاسی ندارند فقط فقط با کمی وعده های شکمی و خرج و خوراک یک روزه میشود به حداقل دمکراسی به قدرت رسید . از انطرف اگر در گروه فکری خودشان افرادی که شاکی دولتی و مردمی دارند تایید صلاحیت میشود . در صورتی مردم سالاری وعده دروغ وجود ندارد . وعده فقط تغدیه شکم نیست بلکه روح و روان و فکر انسان نیاز به تغذیه دارد . در مردم سالاری یک کمی یه گوشه چشمی هم به شعور مردم احترام میکنند که وعده ها دروغ نباشد ‌ . کلا در مردم سالاری دروغ وجود ندارد چون مردم به دروغ رای نمیدهند .
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
ناشناس ۲۱:۱۳
اگه قراره باسوادمون تو باشی با این طرز فکرت
من همون فقیر بیسواد باشم بهتره
اصلاحات و اصلاح طلب خوبه، ولی مشکل اصلی کشور اصلاح طلبان مث شما و امثال شما هستن برادر
این اصلاح طلب و اصول گرا هم ما رو کشتن .
دست بردارید از سر مردم
همین اصلاح طلب ها دور قبلی هم می گفتن هممون رو ردی صلاحیت کردن ، بعد از رای گیری مجلس و شوری شهر کاملا دست اینها بود
اصول گراها هم که همه جا هستن و می گن ما نیستیم

ولی مطمئنا مردم این دور به مجلس بی کفایت بی حال رای نمی دن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
صلاح طلبها در بعضی شهرها لیست اکثریت داشتند در کل مجلس اکثریت با اصولکرایان بود بگذریم از بچه های اصولگرایانی که در لیست اصلاح طلبها به مجلس امدند و موقع رای گیری گفتند ما تا دم مجلس به شما بوذیم! الان مستقلیم! ا
چی؟
مدعی‌العموم باید با هدف حفاظت از منافع ملی و حقوق شهروندی، آن‌ها را تحت تعقیب قانونی قرار دهد.

چشم آقای مسیح مهاجری
مدعی العموم منتظر دستور جنابعالی بودند.
چشوم حتومند...
امریکا در حال آماده سازی دو پایگاه یکی نظامی در اقلیم کردستان عراق هست که به چند دلیل در شرف ایجاد ان هست . اقلیم‌کردستان عراق هم از طرف ایران دو سال پیش حمله موشکی شد و هم از طرف دولت مرکزی عراق کرکوک از دست اقلیم آزاد شد .بنابراین میخواهد با دادن پایگاه برای همیشه اعلام استقلال کامل کند . البته این دادن‌پایگاه بستگی دارد که دولت مرکزی عراق چه تصمیمی در مورد خروج امریکا میگیرد. عربستان هم از دول المان و فرانسه خواسته در قبال سالی ۸۰۰ میلیون دلار پدافند موشکی در ضلع شمالی برای مقابله با ایران بکار بندد و بخش یمن و دریای سرخ و عراق را به امریکا با مبلغ سالی ۲۰‌میلیارد دلار محول کند . یعنی همان سناریوی که در مورد کره جنوبی در مقابل کره شمالی بکار گرفتند . کره جنوبی و زاپن پول به امریکا میدهند که امنیت کشورشان را حفظ کند . سناریوی جالبی هست . منطقه خلیج فارس پر از تسلیحات خواهد شد
جناب جهانگیری : شما حرف از شفافیت نزنید که در ماجرای بنزین دنبال غافلگیری مردم بودید و پس از آن هم دریغ از یک عذرخواهی!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
اخوی ... اخوی.. دختر مظلوم وزیر ... و هزارن مظلوم دیگر تاریخ که فساد و اختلاس و رانت کردند و کشف شد . هر چند برخوردی ندیدیم..این مظلومیت نیست؟
داماد شیخ حسن با شال سفید و شعار مبارزه با فساد برای نمایندگی مجلس قدم پیش گذاشت اما ما قدر این نخبه رو ندانستیم و من میدانم که بالاخره این مغز رو از کشور فراری خواهیم داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
فقط داماد روحانی را میبینی ؟ چون سواد دانشگاهی داره . یه خورده بالاتر را هم ببین . مثل اینکه با عصا و ویلچر و سواد پنجم ابتدایی دهه ۲۰ دوباره نام‌نویسی کردند . انها را ندیدی ؟ پس چشات کجا را میبینه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
بابا مسخره کرده این بنده خدا نگرفتین ... یعنی ممکنه ادم عاقل نظرش این باشه؟
مأموريت عارف؟!؟!؟!؟!؟؟!؟! چرا خودتان را مى كشيد براى اختيارى كه نخواهيد داشت؟!؟!؟!؟!
از ده تا مطلب بالا 8 تاش صحبتهای اصلاح طلبانه!!!
تابناک کانالیزه شده
انتخابات به معنای این است افراد کاردان و متخصص امورات کشور را در دست بگیرند و اگر نماینده ای در دوره نمایندگی نا کارامد شد مردم می توانند ان فرد را انتخاب نکنند منظور از انتخاب کردن نماینده این است که بتواند مشکل کشور و مرد م را حل کند ولی در کشور ما کاملا کار ها بر عکس می باشد تعدادی از افراد مورد نظر خودش را دست چین می کند و به مردم می گوید این افراد ر انتخاب کنید یعنی در درجه اول اختیارات از مردم گرفته می شود و اگر کسی در انتخابات شرکت کند باید به فرد مورد نظر رای دهد بنا بر این فردی که نماینده شد در واقع نماینده مردم نیست الان چندین سال است در کشور ما با صرف هزاران میلیار د تومن انتخابت بر گزار می شود و مردم هم کم و بیش در انتخابات شرکت می کنند ولی در سرنوشت مردم هیچگونه تغییری به وجود نمی اید با جای اینکه مردم برای اینده خوشبین باشد به خاطر نا کارامدی مسولان نه تنها مردم خوشبین نمی شوند از وضع موجود ناراضی و نا امید می شوند پس بنا بر ین بود و نبود مجلس برای مردم فرق نمی کند منظور از انتخابات در کشور ما یک نمایش قدرت برای کشور های غربی و روپایی می باشد که ما هم ژست می گیریم که ما هم انتخابات داریم ولی فرق کار از زمین تا اسمان فرق می کند من یک بازنشسته با سی سال سابق کار به زور مخارج زندگی را تامین می کنم چه در انتخابات شرکت کنم و چه نکنم برای حال من و تمثال من فرق نمی کند ولی اگر شرکت کنم و به فردی رای دهم و انهم نتواند به وظابف نماینگی عمل کند من هم در جرم او شریک هستم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
دقیقا همین نظر را دارم . الان من که در چند انتخابات شرکت کردم وقتی میبینم نمایندگان از طریق احزاب به مردم معرفی نمیشوند در اینده دور این روند به بن بست میرسد چون یکی از ابزار سیاسی قدرت مردم قدرت احزاب هست که ناکارامد و شل و پر شدند . فقط یک راه وجود دارد که از طریق احزاب خودی که به مردم‌معرفی میشود مردم رای دهند . نماینده ای که به مجلس میرود حرف مردم را نمیزد . اما پرسش خودم به خودم این هست که اگر این نماینده اشکال اخلاقی و مالی دارد اول شورای نگهبان مقصر هست دوم من مقصر هستم ‌. آیا اگر در چهار ماه مانده به انتخابات نماینده ای تخلف داشته و تایید صلاحیت نشده باید از مجلس اخراج شود .
کیهانی ها باید بدانند تا زمانیکه بخواهند انتقاد یا اعتراضی را از طریق تهدید حل کنند وضع بهمین منوال میشود ، پس نامش خدمت نیست نیک میدانید ، بالطبع ملت و خدا نیز راضی نمیباشد .
تابناك ! صرف نداشت منفي مثبت هارو باز كني ؟
زاد و ولد نکنید . چون زندگی کردن برای فرزندی که در ۲۰ سال دیگر میخواهد زندگی تشکبل دهد و دوباره فرزندانی بدنیا بیاورند که طبق تعریف مسولین این کشور اقتصاد اولویت اصلی انها نیست . شادی و رفاه اجتماعی هدف انها نیست بلکه انها میگویند ما میخواهیم همه کسانیکه بعدا بدنیا میایند حرف گوش باشند . مطیع هر سیاستی که اتخاذ میکنیم مردم باید حرف شنو باشند . باید تسلیم سیاست های ما باشند . در صورتی انقلاب برای این بود که رصایت مردم حاصل شود مسئولان حرف مردم را اجرا کنند . ایا در چنین گفتمانی در اینده زندگی برای فرزندان ماها سخت نیست ؟
در اتفاقات تاسف بار دو ماه اخیر نه کسی بازداشت شد نه برکنار شد نه محاکمه شد .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
دو ماه نه لا اقل 6 سال
دوم اسفند همه پای صندوق‌های رأی باشند.
!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
البته به صرف نهار و تروال ۵۰ هزاری ؟؟
شما که راحت آمار مثبت منفی ها را هم دستکاری میکنید ، دیگر نیازی به حذف کامل مثبت منفی ها نیست !!! تازه هنوز صد رحمت به شما تابناکیها!!!
سایت های خبری دیگر ،سایتشان را مثل ۷۰سال پیش اداره میکنند ،یعنی کاملا یکطرفه. وقتی اینترنت نبود روزنامه ها ستونی را به تماسهای مردمی اختصاص میدادند ،ولی این سایتها در عصر ارتباطات بصورت کاملا یکطرفه خبر را منتشر میکنند و احتمالا به ریش ما قهقهه ای هم میزنند !!!
خدایا همه ما را به راه راست هدایت بفرما.
کدخدایی فعلا تو کشور داره خدایی میکنه ؟؟؟؟ترامپ و پمپیو میگن بخاطر توییت کدخدایی تو کما رفتند ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
ایشون داره گرم می کنه با حذف نهاد ریاست جمهوری به عنوان نخست وزیر معرفی بشه البته آرزو بر جوانان عیب نیست!!!!
انتخابات مجلس اینده یکی از مهندسی ترین انتخابات در تاربخ انقلاب محسوب میشود ؟؟ جناب جنتی و کدخدایی این راه که میروید به ترکستان است .
سلام بجای اینهمه شکایت از رد صلاحیت بظور رسمی به شورای نگهبان اجازه بدن علت ردصلاحیت رابامستندات برای عموم مردم منتشرکندتامردم قضاوت کنن.حق باکی هست.
واقعا اوضاع کشور خرابه
رای ممنوع
از صحبت کدخدایی اینوفهمیدم که ایشون از فقه چیزی نمی داند
نمخی دانم فقهای محترم هم به سخنان عادی ولی به ظاهرحقوقققی وی توجه دارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگرنماینده ای فاقد صلاحیت باشد عدم صلاحیت وی که از هم اکنون است آیا از هم اکنون فاقد صلاحیت است یا میگیم از 5یا6 ماه دیگر فاقد صلاحیت می شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تفاوت فقدان صلاحیت سیاسی/ اقتصادی/ اخلاقی/ دینی/ اجتماعی / و... متفاوته وبا یک حکم تعیین نمی شود
آقایان بیایید به فریاد مصوبات مبتنی بر شرع وفقه ویا اجتماعی ...؟؟؟؟
جهانگیری : شفافیت با مردم مهم‌ترین کاری است که باید مورد توجه قرار بگیرد. !!! واقعا؟
جهانگیری، صداقت و شفافیت
این پارادوکس و تناقض را حل کنید.
بسمه تعالی
.......؟؟؟؟!!!!؟؟؟!!!
ما تمامی اصلاح طلبان بعنوان مدعی العموم از شخص اقای کدخدایی خواهشمندیم افرادی که حتی یک مسله اخلاقی دارند چه برسد به فسادهای بزرگتر رد صلاحیت شوند ما مجلسی سلامت میخواهیم جناب اقای روحانی باید در این زمینه با جدیت تمام از ابرو وحیثیت اصلح طلبان مبارزه کنند بدون هیچ ملاحظه ای تاریشه ظلم نابود و پیروزی حق بر باطل تا اخرین لحظه خونشان ‌و خونمان ایستادگی ومبارزه کنند
مسیح مهاجری حسابی شده اون طرفی و می گرده چه مطلب کوچکی پیدا کنه و مته به خشخاش بزاره
تابناک جون لطفاً یه کاری برای این همه بیکار که کامنت میذارند جفت و جور کن.
شما که 50 درصد انتخابات مجلس کانالیزه کردید ان 540درصد دیگر نیز انجام بدهید هم مردم توی زحمت نندازید هم منتخبین شما هزینه اضافی نکنند دوباره در 4سال همش دنبال جبران هزینه های کرده خود باشد دیگه وقت اینکه در راس امور باشد نداشته باشد بازم میگم اینطور تایید بهتره بین کارمندان دولت در هر شهرستان در سراسر کشور به تعداد نمایندگان مجلس انتخاب خدا شاهد کارایی بهتری خواهند داشت چطور میشه کسی که برای مجلس رد صلاحیت شده ولی مثلا میتونی وزیر بشه یا به بیانی به فعالیت سیاسی وغیره ادامه بدهند این التزامهاکجای دین امده انهم به شخص
جناب آقای فلاحت پیشه لطفاً بفرمایند که خودشان و هم حزبیهایشان چقدر لاپوشانی کرده اند ؟
جناب آقای جهانگیری هم لطفاً بفرمایند که خودشان و دولتیان و در راس جناب آقای روحانی چقدر با مردم صادق بوده اند ؟
جناب آقای فلاحت پیشه لطفاً بفرمایند که خودشان و هم حزبیهایشان چقدر لاپوشانی کرده اند ؟
جناب آقای جهانگیری هم لطفاً بفرمایند که خودشان و دولتیان و در راس جناب آقای روحانی چقدر با مردم صادق بوده اند ؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی