بازدید 50871
مرور روزنامه‌های سه شنبه ۲۴ دی ماه؛

سناریوی احتمالی درباره سقوط هواپیمای اوکراینی/ چرا دروغگویی مسئولان از صداقت آنان باورپذیرتر است؟ / سیلاب برخی مسئولان را هم با خود برده است

سیستان و بلوچستان در اسارت سیلاب، رویکرد اصلاح‌طلبان پس از رد صلاحیت کاندیدا‌های اصلاح طلب، دلجویی و دیدار مسئولان با داغدیدگان حادثه هواپیما، چه کسانی به مسئولان مشاوره می‌دهند؟ چالش‌های سلطان جدید عمان، گزارش رسانه‌ها از عین الاسد بعد از حمله موشکی ایران، کدام هنرمندان به جشنواره‌های فجر نمی‌روند؟ تلویزیون و لاپوشانی حقیقت، بیانیه اروپا در حوزه هسته‌ای و موشکی، بازدهی ۱۱ درصدی بورس در ۷۲ ساعت و سهم دیگران در فاجعه سقوط بویینگ، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۹۵۱۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۹ 14 January 2020

سناریویی احتمالی درباره سقوط هواپیمای اوکراینی/ چرا دروغگویی مسوولان از صداقت آنان باورپذیرتر است؟ / سیلاب برخی مسئولان را هم با خود برده است

سیستان و بلوچستان در اسارت سیلاب، رویکرد اصلاح‌طلبان پس از رد صلاحیت کاندیدا‌های اصلاح طلب، دلجویی و دیدار مسئولان با داغدیدگان حادثه هواپیما، چه کسانی به مسئولان مشاوره می‌دهند؟ چالش‌های سلطان جدید عمان، گزارش رسانه‌ها از عین الاسد بعد از حمله موشکی ایران، کدام هنرمندان به جشنواره‌های فجر نمی‌روند؟ تلویزیون و لاپوشانی حقیقت، بیانیه اروپا در حوزه هسته‌ای و موشکی، بازدهی ۱۱ درصدی بورس در ۷۲ ساعت و سهم دیگران در فاجعه سقوط بویینگ، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه‌های امروز سه شنبه ۲۴ دی ماه در حالی چاپ و منتشر شد که سیلاب سیستان و بلوچستان، عذرخواهی دولت از ملت به خاطر نوع اطلاع رسانی سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی و دلجویی برخی مسئولان از خانواده‌های داغدیده این اتفاق تلخ در کنار عناوینی درباره واکنش گروه‌های سیاسی به نتایج بررسی صلاحیت کاندیدا‌های انتخابات مجلس در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

انصراف برخی هنرمندان از حضور در جشنواره فجر، محرمانه‌های بودجه ۹۹ و گام دوم برای اخراج آمریکایی‌ها از عراق نیز از دیگر عناوین برجسته شده در صفحات نخست روزنامه‌های امروز به شمار می‌رود.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛

سناریویی احتمالی درباره سقوط هواپیمای اوکراینی

عباس عبدی روزنامه نگار طی یادداشتی در ستون نگاه روز روزنامه اعتماد با مطرح کردن سناریوی احتمالی درباره سانحه هوایی سقوط هواپیمای اوکراینی نوشت: در یادداشت دیروز به (سه وجه ماجرا) اشاره کردم که: «حتی ممکن است فرضیه‌های خرابکاری خارجی در وقوع این حادثه را مورد بحث قرار داد به ویژه آنکه شواهد و قرائن (بدون اظهارنظر درباره اعتبار یا دقت آنها) در این زمینه وجود دارد که امکان بررسی آن‌ها هست.» اکنون می‌خواهم در این باره بیشتر بنویسم. ابتدا تاکید کنم که به لحاظ کارشناسی در این زمینه پیاده و صفر کیلومتر هستم. شاید وجه سیاسی این یادداشت نیز بر وجوه دیگرش غلبه دارد. یکی از عللی که برخی افراد باور نمی‌کردند که این اتفاق بر اثر اصابت موشک رخ داده باشد، درک فنی افراد و کارشناسان بی‌طرف بود. یکی از روزنامه‌ها حداقل با ۵ کارشناس مستقل صحبت کرده بود، احتمال چنین اتفاق را به صورت اشتباه بسیار ضعیف می‌دانستند و برخی از آنان در حد صفر. در تایید این ادعا و برای نمونه می‌گویند زمان جنگ فرودگاه اهواز تعطیل نشد در حالی که جنگنده‌های ایرانی و عراقی آنجا بودند و اتفاقی هم نیفتاد.
سناریویی احتمالی درباره سقوط هواپیمای اوکراینی/ چرا دروغگویی مسوولان از صداقت آنان باورپذیرتر است؟ / سیلاب برخی مسئولان را هم با خود برده است
اکنون که به ماجرا نگاه می‌شود برخی شواهد و قراین وجود دارد که موضوع را قدری پیچیده می‌کند. به همین دلیل برخی مقامات نظامی ایران به احتمال هک سیستم اشاره کرده‌اند. وجود فیلم در ساعات تاریکی صبحگاهی از آسمانی که هیچ چیزی برای فیلمبرداری نداشته است جز اینکه تصویربردار اطلاع قبلی از آن نقطه تصادم داشته باشد، توجیه دیگری ندارد و جالب اینکه فیلم به سرعت در خارج منتشر شده و مورد تایید رسانه‌های امریکایی قرار می‌گیرد. ولی قراین سیاسی مهمی نیز در این ماجرا وجود دارد. یکی از آن‌ها اظهارنظر لطیف و عجیب ترامپ است که حتی اعلام کرد ایرانی‌ها به اشتباه این کار را کرده‌اند، در حالی که او کار‌های نکرده را هم به ایران منتسب می‌کرد، چگونه این اقدام را اشتباه دانست؟ معنای آن چیست؟ موضع پمپئو که خیلی سریع و با قاطعیت این سقوط را با موشک اعلام کرد و هر دو نفر از اولین افرادی بودند که این ادعا را اعلام کردند. عدم پاسخگویی به حمله ایران به پایگاه‌های امریکا نیز می‌تواند قرینه‌ای بر آنچه در ادامه گفته می‌شود باشد. به ویژه آنکه در حمله امریکا به عراق نیز چنین اتفاقی رخ داده است. کدام اتفاق؟ اینکه ایالات متحده از طریق جنگ الکترونیک، در سیستم ارتباطی هواپیمایی غیرنظامی ایران اختلال ایجاد کرده باشد.

این اختلال قطعا با این هدف انجام شده که هواپیمای ساقط شده، اولا ایرانی نباشد تا فشار بین‌المللی وارد شود، ثانیا غربی نباشد که آنان را عصبانی نکند؛ بنابراین، بهترین حالت باید هواپیمای یک کشور نزدیک به ایران مثل اوکراین باشد. اوکراینی که اخیرا نیز ترامپ در رابطه با آن دچار مشکل شده است. پرسش اصلی این است که اگر چنین اقدامی از سوی امریکا صورت گرفته یا محتمل است که صورت گرفته باشد، پس چرا مقامات ایرانی سکوت کردند یا هیچ چیزی درباره این احتمال نمی‌گویند؟ پاسخ روشن است. همان‌طور که دوست ندارند درباره ربودن اسناد چیزی بگویند. این را نافی ادعا‌های موجود تلقی خواهند کرد و به منزله اینکه اقرار به قدرتی از طرف مقابل است برای آن پاسخی وجود ندارد. بنابراین مسکوت گذاشته می‌شود! متاسفانه تکذیب اولیه اصابت موشک نیز به این مشکل دامن زد که از این پس نتوانند بر چنین احتمالی تاکید کنند، زیرا مساله آن تکذیب مهم‌تر از اصل ماجرا شد. با این حال به نظر می‌رسد که موضوع حداقل در سطح رسیدگی مهم است. یکی از ایرانیان حقوقدان بین‌المللی نیز در این مورد نوشته‌اند که مهم است. «جملات سردار حاجی‌زاده در تشریح ماجرا قابل تامل است: می‌گوید «به سامانه اعلام شده کروز شلیک شده»، «سیستم ارتباطی اپراتور با اختلال مواجه بود»، شاید «جمینگ» باعث شده. آیا منظور این است که حمله سایبری در آن ساعت صورت گرفته؟ تشخیص کروز به جای هواپیما می‌تواند ناشی از این حمله باشد؟ ‏اگر حمله سایبری نقشی در این فاجعه داشته، مصداق «جنایت جنگی» است. پاسخ به آن نیز نباید الزاما «نظامی» باشد. ایران می‌تواند در برابر این جنایت جهان را با خود همراه و همسو سازد و زمینه شکست انتخاباتی ترامپ را فراهم کند. همه دولت‌ها هم استقبال خواهند کرد! تحقیق و شفافیت می‌طلبد.» شاید با یک رسیدگی بین‌المللی بتوان ابعاد واقعی ماجرا را روشن کرد، هرچند سایر ابعاد این حادثه به قوت خود باقی است.

سیلاب برخی مسئولان را هم با خود برده است

سید صادق غفوریان در یادداشتی با عنوان سیلاب برخی مسئولان را هم با خود برده است در روزنامه خراسان نوشت: سیل ویرانگر سیستان و بلوچستان، سیلاب روز‌های قبل در استان هرمزگان برای هزارمین نوبت به ما ثابت کرد که بارش‌های غیرطبیعی بیش از آن که ما تصور می‌کنیم می‌تواند به زیرساخت‌های شهری و روستایی مان آسیب برساند. بنابر آن چه از گزارش ها، قرائن و شواهد سیلاب‌ها برمی آید مجموعه مسئول در کشور هنوز در فراهم آوری زیرساخت‌های لازم و اولیه همچون لای روبی رودخانه‌ها و کانال‌ها برای مقابله با چنین حوادثی دچار نوعی غفلت تاریخی است.


سیلاب‌های ویرانگر شمال و شرق و جنوب در روز‌های آغازین امسال که حال و هوای شاد نوروزی مردم را به غم مبدل ساخت، سیل روز‌های اخیر در هرمزگان و حالا در سیستان و بلوچستان قطعا نتیجه بی توجهی و قصور یک دوره خاص برنامه ریزی و مدیریت نیست، بلکه سال‌های سال است که مسئولان و دست‌اندرکاران در پی ادوار خشکسالی و بارش‌های کم، از انجام وظایف خود در قبال پیشگیری از چنین حوادثی غفلت کرده‌اند که اگر بخواهیم امروز به «عدالت» پیش برویم، باید تمامی مسئولان در دوره‌های پیشین را درباره قصورشان بازخواست و به وجدانشان یادآوری کنیم که درد‌ها و مصائب امروز این سیلاب‌ها نتیجه بی عرضگی و بی تدبیری‌های آن‌ها در زمان مسئولیت شان است.
سناریویی احتمالی درباره سقوط هواپیمای اوکراینی/ چرا دروغگویی مسوولان از صداقت آنان باورپذیرتر است؟ / سیلاب برخی مسئولان را هم با خود برده است
مدیریت بحران با بلندگوی دستی!

حالا دیگر تیتر و عنوان «بحران در مدیریت بحران» عبارتی آشنا در گزارش‌های رسانه‌ای است چرا که ساده‌ترین و در عین حال گویاترین مفهومی است که یک گزارشگر می‌تواند برای گزارش خود از وضعیت «مدیریت بحران» کشور انتخاب کند. وقتی سیستم مدیریت بحران و مسئولان بخش‌های مرتبط در امر مهم «پیشگیری از بحران» اهل تدبیر و اقدام به موقع نیستند، چاره‌ای نمی‌ماند جز این که وقوع بحران را از طریق بلندگوی دستی باید به مردم اطلاع رسانی کرد. به این جمله مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان توجه کنید: «در طول ۳۰ سال اخیر این حجم از بارش در استان بی سابقه بوده است. با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مجموعه مدیریت بحران قبل از آغاز بارش، اطلاع رسانی درخصوص وقوع سیل انجام داده بود، به گونه‌ای که با بلندگو در بسیاری از روستا‌ها اطلاع رسانی شده بود.» (ایرنا/ ۲۳ دی ۹۸)

آقای مدیریت بحران اگر هنگام اطلاع رسانی بلندگویی شما عده‌ای خواب بودند، یا ناشنوا بودند یا اصلا در موقعیتی نبودند که در جریان هشدارتان قرار بگیرند، تکلیف چیست؟

آیا مدیریت بحران همین گونه است؟! آیا کشور‌های پرباران اروپا این گونه وقوع بحران را مدیریت می‌کنند؟
آیا اهتمام بر آماده سازی زیرساخت‌ها شامل لای روبی رودخانه ها، مسیل‌ها و کانال‌ها یا فراهم آوری مسیر‌های انتقال آب جزو تکالیف پیشگیری از بحران نیست؟ اگرچه اقدامات اجرایی در این بخش‌ها به طور مستقیم از وظایف سازمان مدیریت بحران نیست، اما «روز حادثه» همه مدیریت بحران را می‌شناسند.

بنابراین بپذیریم تا اصل «پیشگیری» را باور نکنیم این حکایت غم انگیز سیلاب ما را هم با خود خواهد برد. چه بسا سیلاب بی توجهی‌ها و بی تدبیری تاکنون بسیاری از مسئولان را با خود برده است که در این روایت حبیب ا... دهمرده نماینده زابل قابل مشاهده است: «از آن جا که اوایل امسال استان سیستان و بلوچستان دچار سیل شد در ستاد مدیریت بحران کشور مقرر شد که رودخانه‌ها لای روبی شود، اما تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته که این امر بیانگر این است که «پیشگیری» معنایی ندارد.»

چرا دروغگویی مسوولان از صداقت آنان باورپذیرتر است؟

اسماعیل گرامی‌مقدم طی یادداشتی در شماره امروز روزنامه جهان صنعت با عنوان چرا دروغگویی مسئولان از صداقت آنان باورپذیرتر است نوشت: آقای ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود و در جمع خبرنگاران گفتند: ما به دروغگویی و پنهانکاری متهم شدیم در حالی که این‌طور نبود. بد نیست اگر ایشان و دیگر مقامات مسوول امروز از خود بپرسند چرا افکار عمومی دروغگویی آنان را ساده‌تر و راحت‌تر از صداقت‌شان باور می‌کند؟ پاسخ را نیز باید در عملکرد خود در ماجرای اخیر و همچنین سوابق خود بیابند.


آقایان نباید فراموش کنند که جامعه نسبت به دروغگویی به شدت حساس است و این جزئی از فرهنگ ایرانیان است. شاید خود مردم هم به دروغگویی تا حدی مبتلا باشند، اما دروغ را آن هم دروغ به این آشکاری را نمی‌پذیرند. به هر حال دروغ هم مراتبی دارد و برخی از دروغ‌ها برای مردم اساسا غیرقابل پذیرش است، زیرا به منافع ملت ارتباط دارد.
سناریویی احتمالی درباره سقوط هواپیمای اوکراینی/ چرا دروغگویی مسوولان از صداقت آنان باورپذیرتر است؟ / سیلاب برخی مسئولان را هم با خود برده است
این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در دنیای امروز، دروغ پذیرفتنی نیست. در بسیاری از کشور‌ها رییس‌جمهورها، نخست‌وزیر‌ها و … به خاطر یک دروغ در سطوح بسیار پایین‌تر از این از مقام خود استعفا می‌دهند. در کشور ما، اما چنین حادثه‌ای رخ داد و رویکرد دیگری اتخاذ می‌شود. آقای ربیعی و دولت قطعا می‌توانستند به مردم بگویند که ما به عنوان دولت فعلا از علت حادثه اطلاع نداریم و حتما این تردید و مسائلی که درباره اصابت موشک طرح شده را بررسی و نتیجه را اعلام می‌کنیم. آنچه ما شاهد بودیم این بود که چنین نکردند و حتی به صورت آشکار و قطعی مساله را حاصل جنگ روانی و توطئه دشمن مطرح کردند. روشن است که سخنگوی دولت یا مقامات نظامی و غیرنظامی دیگر در بالاترین سطح و به مدت سه روز تمام اخبار مربوطه را تکذیب و تاکید می‌کنند که، چون یک موتور هواپیما از کار افتاده و آتش‌سوزی رخ داده، پس سقوط هواپیما ناشی از نقص فنی بوده است. این در حالی است که اگر سخنگوی دولت از کسانی که در حوزه هوانوردی اطلاعات کافی دارند، سوال می‌کرد قطعا به او می‌گفتند که از سال ۱۹۷۰ به بعد، تمام طراحی هواپیما‌های مسافربری با امنیت یک موتور بوده است و وقتی که یک موتور از کار افتد، موتور دیگر امکان نشستن و برخاستن هواپیما را دارد.


اینچنین کتمان‌کاری از دید مردم به عنوان عدم صداقت محسوب و طبیعتا با واکنش جامعه مواجه می‌شود. به اضافه اینکه این رویه در ایران سابقه داشته است و در موارد دیگری نیز دروغ‌های بزرگی به ملت گفته شده است، به عنوان مثال از یادمان نرفته که در ماجرای ترور دانشمندان هسته‌ای، عده‌ای را محاکمه و از آنان اعتراف تلویزیونی پخش کردند. چند سال بعد، اما روشن شد که اساسا این بازداشت‌شدگان هیچ یک در این ترور‌ها دست نداشتند و صرفا سناریوسازی بوده است. مساله به این بزرگی افشا و معلوم شد که مسوولان امنیتی و غیرامنیتی یا صداوسیما به مردم دروغ گفته‌اند. در حقیقت سلسله دروغ‌هایی که تاکنون بیان شده جامعه را به اینجا رسانده که دروغگویی مسئولان را سریع‌تر از صداقت آنان باور کند. یک مورد دیگر محاکمه کردن دانشمندان محیط‌زیستی است که یک دستگاه امنیتی یک گزارش و دستگاه امنیتی دیگر، گزارشی در تضاد با آن می‌دهد! از این دست دروغ‌ها تاکنون کم گفته نشده و این‌ها باعث از بین رفتن اعتماد مردم می‌شود. این‌ها پایه‌های اعتماد یک ملت را از بین برده و جامعه را به فروپاشی می‌رساند. این زمان است که در مناسبات دولت‌ها و ملت‌ها اختلال ایجاد می‌شود و مردم چاره‌ای غیر از اعتراض ندارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۹۲
غافل از این مطلب نشویم که الان و در دنیای امروزی کارخانه سازنده خودروهای گرانقیمت بر انها نظارت دایمی دارند و چگونه است که در تعویض یک قطعه از یک اتوبوس اسکانیا نو در نققطه ای خارج از تعمیرگاه ؛ بلافاصله کارخانه سازنده با ادم تماس میگیرد و علل تعویض خارج از تعمیرگاه (با جی پی اس) می پرسد ولی در خصوص هواپیمای به ان گرانی جنین سیستم نظارتی نباشد و انهم در دوران سابیر؛ تقریبا شوخی به نظر میرسد؛ مثلا اتوبوس تولیدی سال 1390 چنین امکان نظارتی نداشتند ولی اتوبوسهای جدید دارند؛ در هر حال؛ بررسی جعبه های سیاه تنها باید در ایران با حضور کارشناسان کشورهای دارای تبعه در هواپیما انجام شود و پس از ان توسط همان کارشناسان تحقیقات کاملی انجام شود ؛ درست است که شلیک موشک آغاز گر بوده ولی در سقوط سریع و آن قطعا عوامل دیگری دخیل می باشد بخصوص که ادعا شده انفجار موشک مجاورتی بوده است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
دو غلط 18
بررسی بایستی توسط کارشناسان مطلع و نه الزاما کشورهای دارای تبعه در هواپیما انجام گیرد
تعویض قطعات اتوبوس چه ربطی به برخورد موشک دارد
سوال اصلی اینکه چطور اینها را به هم ربط دادی
چرا می خوای از یک فرض غلط نتیجه صحیح بگیری؟
حتی اگر دستکاری امریکا هم بوده باشه باز هم این سوال پیش میاد که چرا با اینکه در حال جنگ بودیم امریکا را دست کم گرفته و پروازها را تعطیل نکردیم !!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
! یکم فکر کنین متوجه میشین
فرمانده هوافضا به صراحت اعلام کرد که مقصر بودیم.اونوقت با تخیل هک و غیره بیشتر نمک رو زخم میپاشن
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
از اونجایی که ماها علاقه وافری به شنیدن دروغ و چیزهای تخیلی داریم و مسئولین هم با تمام وجود بهش واقفند ،طبیعیه که همچین چیزهایی ساخته بشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
قبول کن خطای انسانی برای یک متخصص ، همینطور پیش نمی اید
شما ایا در کار خودتان که تبحر دارید خطا کردید اما علت خطا چیست شما تنها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
حرف مفت نزن بیشتر کارشناسای خارجی دارن میگن جنگ سایبری بوده
دروغ همش دروغ
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
تلویزیون مردم رو عادت داده به شنیدن دروغ و چقدرم خوب به این وظیفش عمل کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
مگه مسئولان ما دروغ هم بلدن بگن؟! تو رو خدا به این نازنین ها تهمت دروغ نرنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
شخصا هر اخباری را که در سیمای میلی و کیهان و جوان و امثالهم انتشار دهند ، برعکس میکنم
و کاملا به حقیقت می رسم !؟
امتحان کنید ، جواب می دهد
من همیشه به آمریکا مشکوکم چون همیشه بهترین شواهد رسانه ای را از جاهایی که قاعدتا نباید حضور داشته باشد دارد:
1- من خودم از شرکت کنندگان تظاهرات برای میرحسین موسوی بودم اما کشته شدن ندا و حضور حجازی ( مترجم معتبری که همان زمان و قبل از کشته شدن ندا هم به خاطر ترجمه هایش معروف بود) در صحنه برای فیلم گرفتن کمی در آن زمان مرا مشکوک کرد.
2-من هم وقتی که فیلم برخورد موشک به هواپیما را دیدم با خودم همین فکر را کردم که این آدم در اون بامداد سرد صبحگاهی آماده برای فیلم برداری در اون مکان که هیچ چیز جالبی برای فیلم برداری به جز ناله سگ ها نداره ، چه کار می کرده. اما بعد شنیدم که قبل از برخورد گویا صداهای انفجاری مثل ضدهوایی می اومده. حالا جالب اینه که ساکنین اون منطقه اصلا کامنت نمی ذارن که ببینیم چی شده یا این که تابناک اون هارو بالا نمی آره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
آقای مشکوک اگر بدون تعصب به کسی و با چشم واقعیت بین دنبال حقیقت باشی شما هم خواهی دید.در اون روز صبح ساکنین پرند و اطراف در حال رفتن به سرکار بودن که صدای شلیکها و به دنیال آن رد موشکها در آسمان را دیدند و کسانی که حال داشتند با گوشی در حال فیلمبرداری بودند و حتی افتادن جسم سرخ رنگ و آتشی را دیدیم که بعضی ها می گفتند پهباده و بعضی چیزهای دیگر ولی کسی باور نمی کرد که هواپیمای مسافری باشه چون دقیقا بالای فرودگاه بین اللملی! بود.ضمنا بعضی از قیلمها هم توسط دوربین های مدار بسته خانه ها و مغازه ها گرفته شده است
ناشناس
| Germany |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
متاسفانه قوه تحلیل درست نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
ساعت 5 صبح از روی تپه ها سرکار میرفتند
ناشناس
| Canada |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
توهین نکن خانمم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
شما بجای اینکه به آمریکا مشکوک باشی، اول به عقل خودت شک کن
ناشناس
| Canada |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
جناب واقعیت نگر و غیرمتعصب ساعت نه وسی و یک دقیقه، جناب اگه اون جور که شما می گی این قدر سروصدا بوده و این همه جمعیت سرکار برو صبحگاهی تو اون منطقه در حال تردد بودن از اون جایی که ما ایرانی ها اصولا خبرنگاری به صورت غریزی با خون مون عجین هست باید الان ده ها فیلم برداشته شده از این اتفاق توی شبکه های اجتماعی دست به دست می شد اما چون فقط یک فیلم هست نشون می ده که این خبرنگار خبره اونجا منتظر این اتفاق بوده باهوش!
ناشناس
| Canada |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
پروفسور تنها دو فیلم از لحظه برخورد هست که یکیش اصابت موشک رو نشون می ده باهوش!
آمریکا استاد خرابکاریهای هوایی می باشد مثل یازده سپتامپر. این به معنای واقعی جنایت جنگی بود. ایران مردانه جنگید و فقط رادارها و انبار مهمات و قستمتهای کاملا نظانی را زد ینرا خود سربازان داخل پایگاه اعتراف کردن اما آمریکا نامردی جنایت کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
پس کسی که اول اعلام کرد که 80 نفر کشتیم و220نفر زخمی کردیم کی بود. چرا حافظه تان بشتر از نیم ساعت دوام نمی آورد .
دروغ پذیرفتنی نیست.ولی در مملکتی که با شعارها و وعده ها بر سر کار می آیند و کسی هم بعد پیگیر نمی شود که چرا به وعده هایت عمل نکردی نتیجه اش می شود این...
اقاي عبدي ! اگر هم به فرض محال سناريوي شما درست باشد بايد نتيجه گرفت كه ما در مقابله با امريكا در موضع ضعف قرار داريم ...!
پاسخ ها
رضا
| Germany |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
هیچ سیستم امنیتی ایی (که ایزوله نباشه و با تجهیزات بیرون از سازمان خودش در ارتباط باشه) نمی تونه ادعای مصونیت از هک و داشته باشه. همیشه تو دنیای امنیت دست بالای دست بسیاره و همیشه هکر یه قدم از مدافعین امنیت جلوتره
آنچه فرضیه هک سیستم را تقویت میکند جهت حرکت هواپیما است که اگر کروز بود در جهت غرب به شرق حرکت می کرد
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
جنوب به شما
به سمت تهران
اول برو جهت های جغرافیایی رو یاد بگیر
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
جناب کارشناس هک! کمی در مورد موشکها و انواع زمین به زمین بخصوص کروز مطالعه کنی بد نیست.موشک کروز باید از مرزهای ما عبور می کرد و از خیلی شهرها عبور می کرد تا به تهران برسه بعد چطور هیچ جا دیده نشد یهو تو تهران رویت شد؟انقدر عالیه کار آمریکا؟که هک می کنه بعد تومقصد خودشو نشون می ده؟ا
نوید
| Turkey |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
علت تغییر جهت اصابت موشک اول به موتور و تغییر جهت هواپیما به سمت فرودگاه و اصابت موشک دوم بوده
پس آقاي عبدي آیا جنگ با كشوري كه در اوج خباثت بسيار قوي و قدرتمند ميباشد و قادر به هك سيستم امنيتي يك كشور ميشود درست است؟!
پاسخ ها
محسن گلادیاتور
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
اتفاقا باید مقابله کرد با همچین کشورهای جنایتکاری
فریبرز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
جناب گلادیاتور عزیز
فرض کن دزدی به شما میزنه و بسیار زورش زیاده،
جاقو و تفنگ هم داره
ازت باج می خواد، اگر بهش بدی ضرر مادی کردی
ندی، کشته یا مجروح میشی
کار درست چیه؟
ناشناس
| France |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
دوران جنگ تن به تن امثال شما سالهاست به سر اومده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
پس ادرس خونت را بده تا هرر روز دزدها بیان خونت
اخه تو هیچوقت هیچی نمی گی
اقا یکدفعه دودفعه نه هرروز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
جناب فریبرز
اگه دزده یه بار بیاد بله ولی اگر 200 سال پشت سر هم بیاد
باید یه راهی پیدا کرد دیگه فرق میکنه
بسمه تعالی
باور پذیر بودن دروغ طبق روایت از حضرت علی علیه السلام : دروغ شیرین است لاکن حقیقت تلخ است .
چون مسئولین غیر از وعده و وعید های پوچ و توخالی و بعضا سواستفاده از مقامشون کار دیگه ای نکردند تا جایی که نماینده های کنونی به خاطر سوء مدیریت و مفاسد اقتصادی و .... رد صلاحیت شدند مابقی چیزهای دیگه هم بماند که قابل بیان نیست
میگویندمثل ماجرای بنزین نفردوم مملکت ( رییس جمهور) ازعلت واقعی سقوط هواپیما خبرنداشته !!!!! این عذربدترازگناه است
من کارشناس نظامی نیستم ولی از این آمریکای جنایتکار هر کاری بر می آید.
شبکه ارتباطی راداری ما چون به اینترنت وصل نیست ، کارشناسان می گویند قابل هک شدن نیست ،
اما آیا آمریکا نمی تونه به دست عوامل نفوذی ، تجهیزات سیاری رو برای کور کردن امواج ارتباطی راداری ما در نقاط نزدیک سیستم های پدافندی به طور موقت استفاده کنه و داده های ساختگی خودش رو برای سیستم پدافندی ما ارسال کنه؟؟؟
تیتر روزنامه ایران : بازده ۱۱ درصدی بورس در۷۲ ساعت
انروزکه بورس مورچشمی تنهادریک ساعت ۱۷۰۰۰ واحدفروریخت چراتیتر نزدید ؟؟؟؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
خبر خوب برای بورس ایران !
اروپا مکانیزم ماشه رافعال میکند (اغاز رسمی پایان برجام)
ازفردا بورس بجای ۱۰-۱۵ هزارواحد۲۰-۳۰ هزار واحد رشد خواهدکرد !!!!
اولا وقتی که زودترازایران امریکابه اوکراین می گوییدهواپیماراموشک های ایرانی زده اند بایدفکرش رامی کردیم که مگرامریکاهواپیمارا هدایت می کرد که ازهمه چیزخبردارد دوما آمریکاکه بدون مکروحلیه کارنمی کندبایدمی دانستیم مکرجدیدی حتما به کارمی برد سوما....
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
سوما اینکه قرصهاتو به موقع بخور
سناریو ایجاد اخلال در شبکه راداری اکنون بیشترین شبهه مطرح در میان مردم است و عدم شفافیت مسئولین در ارائه اطلاعات بازار گمانه زنی های عجیب و غریب را داغ کرده . اینکه آمریکا دارای این امکان است که امواج رادار را گمراه کند شکی نیست . از این سیستم در جنگ عراق هم استفاده کرده بود . اما درصورتی چنین چیزی مطرح و شواهد آن یافته شود مسلما جامعه جهانی رو در روی آمریکا قرار خواهد گرفت .
وقتي اپراتور سيستم پدافند اعلام ميكند كه خودش شليك كرده پس هك نبوده !!وقتي هم اعلام كنند موشك كروز داره نزديك ميشه وقتي صد درصد فرد مطمئن نيست ان هم وقتي نزديك يه فرودگاه مسافربري مستقر شده اي خوب معلومه نبايد شليك كني ...تازه خود سپاه داره ميگه ما اشتباه كرديم حالا شما ها هي فرضيه بسازيد در ضمن روسيه اگر موضوع حك بود حتما به ايران ميگفت شايد؟؟در ضمن خطاي سيستمهاي پدافندي نزديك فرودگاه بايد صفر باشد تا اين فاجعه رخ نميداد ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
منظور از هک این بوده که سیستم ارسال کننده سیگنال بوئینگ احتمالا هک شده و خودش را بجای هواپیمای مسافربری کروز نشان داده که البته با توجه به اطلاعات در دست از بوئینگ این امکان وجود دارد زیرا بوئینگ را از طریق ماهواره به سیستم ارسال کننده اش دسترسی دارند.
بعد أز اينكه روزهاست مردم عزيز سيستان وبلوچستان لا مشكلات كمر شكن مواجه هستند وتعداد زيادي أز هموطنان مترصد اعلام شماره حسابي براي اهداي كمك هاي خود هستند، متاسفانه هنوز شماره حسابي أز طرف دولت براي واريز كمك هاي نقدي اعلام نشده است ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
شماره حساب هلال احمر رو همه اهل کارای خیر می دونن.
یک سرچ ساده میخواد
من خودم میلیونها تومن ازین طریق ارسال کردم.
امریکایی که آشوب به پاکی کندکه ایران موشک رازده است در صورتی که خودش هواپیمارااز رادارخارج کرده که ایران را رسواکند بایدتاچهلم سردارسلیمانی که اوسرگرم دروغ پردازی هاوفتنه برمردم است بایداز همین راه که خودش فکرش رانمی کندچنان ضربه ای به اوزدتابفهمداشتباه واقعی ازجانب چه کسی است و به هم به اوبایدگفت که این نتیجه دروغ هاوفتنه هاست که مامی دانستیم وکسی باورنمی کرد ازراهی که ادعای کندماهراست بابداورازد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
دِ بزن اون ضربه رو
یک پیشنهاد همه کسانی که رد صلاحیت شدند علنی خودشان دلایل مطرح شده را صادقانه بگویند اگر هم مشکل مالی هست بگویند .... البته اگر شهامتش رو دارند...
يك سناريو هم مي گويد كه ان غافلي كه هواپيما را به جاي كروز گرفته خودش يا دوستاش فيلم گرفتن كه بعداً افتخارش نصيب خودش بشه و مدال بگيره .
بنده دوستی دارم مدیر است انچنان دروغ میگوید که گاها خودش هم باورش میشود ...
همه شواهد نشان میدهد سقوط هواپیما بر اثر اصابت موشک یا گلوله نبوده است

اواج الکترومغناطیسی تهاجمی یا اشتباهی بسادگی میتوانند سیستم های هدایت هواپیما را از کاربیندازند و باعث سقوط آن شوند
پاسخ ها
فریبرز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
خیلی جالب فرمودید!!!
خود فرماندهان اقرار کردند، اونوقت شما هنوز باور نداری که این اتفاق ناشی از موشک بوده
درضمن تصاویر نشاندهنده ترکش های متعدد به کابین خلبان بوده
که احتمالا منجر به فوت سریع خلبانان شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
افرين نابغه . زحمت مي كشيدي اقلاً اون فيلم اتش گرفتن هواپيما رو ميديدي
ناشناس
| Germany |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
کدوم شواهد انیشتن ؟!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
جهت اطلاع نوابغ

اگر سواد و آگاهی ندارید

لا اقل برنامه تیتر خبر شبکه خبر یکشنبه را با حضور بزرگترین کارشناسان این رشته در کشور نگاه میکردید

که بسادگی قدرت بسیار زیاد تخریبی امواج الکترومغتاطیسی تهاجمی را بیان کردند ، هم تخریب فیزیکی و حرارتی و هم تخریب الکترونیکی

آن فیلم بی نام و نشان هم هیچ چیز را اثبات نمیکند و هیچ ارزشی ندارد مگر برای شما نوابغ
، چگونه یک شخص در تاریکی و سیاهی شب میتواند عبور هواپیمایی را بدون هیچ نشانه آشکار بصری پیش بینی کند و از آن فیلم بگیرد

فرماندهان هم تاکنون برآورد اولیه کرده اند ودر مدت کوتاه 3 یا 4 روز هیچ چیز بطور قطعی اثبات نشده ، و نظرات میتواند عوض شود همانگونه که ابتدا گفته شد نقص فنی و بعد این نظر عوض شد

در ضمن مثبت منفی تابناک مثل همیشه غلط است هر منفی 3 یا 4 تا جلو میرود با این کارها راه بجایی نمیبرید
اقای عبدی بنده هم مثل شما کارشناس این امر نیستم ,برای همین قضاوت نهایی رو میذارم برای کارشناسان واقعا بی طرف.اما دوتا چیزرو میدونم: اول این که اون شب همه فهمیدن د که ایران به پایگاه امریکا حمله کرده لذا همگی انتظار عکس العمل امریکارو داشتند پس این خیلی غیر طبیعی نیست که یه عده موبایل ودوربین به دست چشمشون به اسمون باشه. دوم حتی اگر فرضیه شما هم صحیح باشه بازهم باید ار مسئولین سوال کرد که شما چه کردید که مردم حرف شما رو باور ندارند؟؟؟!!!
پاسخ ها
امین
| Turkey |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
پس هرکی هر کجا فیلم میگیره منتظره اون حادثه ست و میدونسته از قبل مثل سیل زلزله اعتراضات آتیش سوزی..
دروغ پشت دروغ
تحلیل خوبی است. همان که اطلاع سلیمانی را داد قرعه مرگ را به نام این مسافران بیگناه انداخت.
در خصوص فیلمی که به عنوان لحظه برخورد موشک منتشر شده، نیمه بالایی تصویر (آسمان) کاملا تاریک است و با کمی دستکاری و برعکس پخش کردن تصویر، صحنه سقوط هواپیما تبدیل به صحنه اصابت موشک به هواپیما شده است و دقیقا در لحظه برخورد تصویر قطع می شود ضمن اینکه تا کنون هیچ فردی ارسال این ویدئو را نپذیرفته و یا هیچ شبکه ای دریافت آنرا از منبع یا منابعش تأیید نکرده است.
در خصوص اینکه آمریکا چگونه در جریان واقعه قرار میگیرد به احتمال زیاد منبع اطلاعاتی بلند پایه ای این کار را انجام داده است و آمریکایی ها با ساختن داستانی پوششی مبنی بر رصد ماهواره ای و تولید آن ویدئوی خاص از لحظه اصاب، تلاش کرده اند که هویت او را مخفی نگهدارند.
اگر به ماجرای دستگیری زم طی ماههای گذشته برگردیم، این فرد متهم بود که اخبار را از افراد داخل نظام در سطوح میانی و بالای نظام دریافت می کند که ظاهرا با وقوع این اتفاق و درز بزرگ اطلاعات، باید در خصوص فعالیتهای زم در خارج از ابعاد آمد نیوز هم تردید کرد
در مورد استفاده از عنوان حمله سایبری در خصوص هک سیستم پدافندی کشور ، به نظر می آید که اصطلاح درستی به کار برده نشده است. این حلمه در شرایط جنگی و علیه اهداف نظامی صورت گرفته است و با حمله سایبری به شبکه ی اینترنت و بخشهای مدیریت زیرساختهای کشور متفاوت است. آمریکا قصد داشته با این حمله، سیستم پدافندی کشور را وادار به واکنش کور کند و به این شکل هم به مقامات نظامی ایران هشدار دهد که این سیستم پدافندی آنگونه که تصور می کنید قابل اعتماد نیست و هم اینکه ممکن بود هشدار سیستم راداری و فعالیت سیستم پدافندی، منجر به شرایطی شود که آزیرهای خطر به صدا در آمده و با ایجاد وحشت عمومی،از کارایی و برد تبلیغاتی عملیات سپاه در روزهای بعد کاسته شود
این آلارم ابتدا در مناطق مرزی و سپس در مناطق مرکزی و بعدتر در شهر تهران دریافت می شود به نظر می رسد که انجام این کار بسیار پیچیده باشد به طوری که در هر لحظه امریکایی ها بتوانند سیگنالی دقیق را در روی سامانه راداری ایران به نمایش درآورند هنوز ما نمی دانیم که این هشدار در چند ایستگاه رویت و ثبت شده است بنابراین ابعاد عملیات جنگ الکترونیک آمریکایی ها مشخص نیست.
این سوال دقیقا چیزی هست که از روز اول ذهن خیلی ها را مشغول کرده که این فرد اونموقع چی شده بود که تو تاریکی از آسمان و هواپیما فیلم برداری می کرد و یهو موشکی به هواپیما بخوره، جز اینکه منتظر حادثه ای باشد و فوری در سطح جهانی پخش شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
اقای محترم اولا ما ایرانیها موبایل 24 دستمونعه دوما این اقا یا خانم که فیلبرداری کرده از موشک دومی فیلمبرداری کرده یعنی اینکه بعد از پرتاب اولین موشک ایشون با شنیدن صدا و دیدن منطقه عبور موشک شروع به فیلمبرداری کرده....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
دوربین های مدار بسته پارکینگ ها و منازل در آن محوطه باز میتونسته ضبط کند
مرگ بر امریکا هرچی از این امریکای جنایتکار بگی میاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
کوچیک که بودم هر درخواستی از بابام داشتم و چون اون روزها ورشکسته شده بود تمام مشکلات رو به گردن بغال سر کوچه میانداخت که اصلا بهش ارتباطی نداشت. که بتونه هم ما رو ساکت کنه و هم بهانه ای برای ورشکستگیش داشته باشه.
من میگم آمریکا چه عجب ساکت نشسته نگو داره یه کارایی میکنه!!!!!ولی چرا سپاه در این مورد حرفی نمی زنه باز هم جای تعجبه !!!نمیدونم چی درسته چی غلط
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
چون اثباتش سخت و تقریباً غیرممکنه
چرا دروغگویی مسوولان از صداقت آنان باورپذیرتر است؟
راست گفتن الزامی نیست ولی گفتن دروغ مصلحتی الزامی و اجباری است
بنظر من خیلی احمقانه است که بخاطر یک اشتباه هرچند بزرگ نیروهای دفاعی کشور رو که ایران رو در مقابل هر تهدیدی بیمه کردند تخریب کنیم و هدف از موج جدید اعتراضات چیزی بجوز تخریب سپاه نیست.
اما اینکه چرا اون اشتباه پیش اومده ! آقای حاجی زاده گفتند شبی که حمله موشکی ایران شروع شد پدافند امریکا هیچ واکنشی نشون ندادچون سیستم ضد پدافند ایرانی اون رو از کار انداخته بود.بنظر من امریکا درواقع با اختلال در سیستم پدافند ایران باعث این اشتباه شد البته اون هم در ضد یک هواپیمای غیرنظامی ! من شک ندارم این اشتباه صرفا یک اشتباه نبوده و داستان ازجای دیگه آب میخوره.
پاسخ ها
علی
| Turkey |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
این همه تناقض گویی واقعا،ازونطرف میگی سپاه سیستم پدافند امریکا رو از کار انداخته که نتونن به موشک های ما واکنش نشون بدن ازینور میگی اونا سیستم‌مارو هک کردن موشک خودش شلیک شده!!!!
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
ما سیستمهای پدافندی اونها رو از کار انداختیم بعد پایگاهشونو زدیم بعد اونها هواپیما رو تبدیل به کروز کردن بعد ما اشتباه کردیم بعد 176 نفر سوختن بعدباید ازت بپرسم حالت خوبه؟فیلم زیاد میبینی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
گیرم اشتباه بوده ولی این اشتباه به قیمت جان بسیاری تمام شده و قابل اغماض نیست
وقتی موشک شلیک شده و هواپیما را ساقط کرده و فرمانده هوا فضا هم این را تأیید کرده این فرضیه ها جز وقت تلف کردن به چه دردی میخورد اشتباه و خطا وجود دارد تنها راه عذر خواهی و اطمینان به افکار عمومی در خصوص عدم تکرار موارد مشابه است و همین طور صداقت در بیان واقعیات و نه فرضیه سازی ، وقتی هواپیما روی صفحه رادار مشخص است و لحظه برخورد موشک هم ثبت و آشکار است حال چه چیزی را میخواهید ثابت کنید.بجای این فرضیه ها مسئولینی که در موارد اضطراری و وضعیت قرمز بایستی پروازهای مسافر بری را متوقف کنند و این کار را نکرده اند بایستی پاسخگو باشند که چه دلیلی داشته اند که این کار انجام نشده است .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
همان مسئولین هم فرماندهان سپاه هستند که باید به سازمان هواپیمایی کشوری اطلاع می داده اند و نداده اند
اگر دروغ نگویی ایرانی نیستی
چرا هک که سیستم اشتباه کنه؟اصلا بگویید یک کاری کردن خود سیستم پدافند خودکار موشک شلیک کنه اصلا خطای انسانی هم نبوده خود سیستم خودکار شلیک کرده،
من نمی دانم چرا برخی دوست دارند در این کشور همه چی را ربط به دروغگویی بدهند و در جامعه التهاب ایجاد نمایند. دقیقا همان چیزی که از آن طرف آب به ما القا میکنند. خود این کشورها هواپیمایشان سقوط میکند تا چند سال اجازه ورود به ماجرا را نمی دهند. اینکه گزارشاتی منتشر شده و باید بررسی شود و تایید کامل آن مشخص و بعد به اطلاع بررسد آیا کار اشتباهی است؟ مشکل این جریان در این است که بله به احتمال زیاد چون خود آمریکا مسبب ابن جریان بوده است و از برخی مستندات مانند آن فیلم کذایی هم بر می آید، لذا با دست پاچگی تمام از همان ابتدا سعی کرد این خبر را که بله ایشان میدانست کار خودش بوده جلوتر از همه به دنیا مخابره کند و چون میداند از نظر کارشناسی اثبات و اعلام رسمی این موضوع در داخل کشور چند روزی طول میکشد لذا چون خودشان مطمئن بودند چی فاجعه کثیفی را رقم زده اند، همه بسیج شدند که به مردم ثابت کنند که ببینید ما راستش را گفتیم و مسئولین شما دروغ گفتند. آقای محترم نویسنده این مقاله اگر تعارض خودمان را کنار بگذاریم به نتایج بهتر و واقعی تری از این اراجیفی که بافته شده خواهیم رسید.... این موضوع هم مانند هزار و یک موضوعی که طی این چهل سال آمریکا برای ما درست کرد اما در نهایت او بازنده و ما برنده شدیم، تمام خواهد شد....
...کی بود کی بود من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود...آقا اصلا همش توطعه و دسیسه است
باز شروع کردین آسمون ریسمون. ای خدا مارو از دست اینا نجات بده.
مسولین یک فکری برای کمبود و گرانی ماست بکنید
چرا دروغگویی مسوولان از صداقت آنان باورپذیرتر است؟
---
در قضیه تکه تکه شدن سه کشیش
برنامه مفصلی در صدا و سیما پخش شد و سه دختر مجاهد به نمایش گذاشته شدند و اعتراف کردند که کار آنها بوده و تمام ماجرا را تعریف کردند.
بعدها در قضیه قتلهای زنجیره ای و دستگیری سعید امامی و تیمش، مشخص شد که قضیه کشیشها یکی از کارهای سعید امامی و تیمش بوده است.
ای مردم در هرچه از صدا و سیما می شنوید و می بینید شک کنید دنبال اخبار صحیح از راههای دیگر باشید
بنده هم احتمال زیادی میدهم که امریکای جنایتکار و اسرائیل خبیث اختلالی در سیستم های موشکی ایران ایجاد کرده باشند . اما اگر این احتمال نیز درست باشد قصور و کوتاهی دستگاههای ذیربط را توجیه نمی کند که در چنین شرایطی
چرا اجازه پرواز هواپیمای مسافربری را داده اند و باعث ایجاد التهاب و مشکلات عدیده در جامعه شده و بقول معروف آب به آسیاب دشمن انداخته و باعث کمرنگ شدن حضور گسترده و میلیونی مردم در حمایت از سردار سلیمانی و تشیع باشکوه جنازه ایشان را تحت شعاع قرار داد
آفرین بر سپاه که مردانه گردن گیرون کرد و «نه آفرین» بر دولت که در زمان جنگ اجازه پرواز به هواپیمای مسافری داد. هر بچه ای این را می فهمه.
شما اصلاح طلبها را برای یه همچین روزهایی نگه داشته اند (برای سناریوسازی).
دو موشک به سمت یک هواپیمای مسافربری شلیک شد و آن را سرنگون کردند. مگر رادارها فرودگاه موشک ها را در صفحه رادار ندیده.
سناریوی حمله سایبری از سوی عوامل و دوستداران امریکا عنوان شده است تا او را بزرگ و قدرتمند القا کنند چنین سناریوئی جز مزخرفات و خیالات توهمی غیر واقعی چیز دیگری نیست
سناریوی احتمالی!! این جور کلمات در ایران مصرف خوبی داره ولی در خارج از ایران چیزی به نام احتمال وجودنداره بزودی جهبه سیاه که بازبینی شد بطور ۱۰۰%نتیجه گیری واعلام میشه وای به حالتون!
خداکنه خطای انسانی درست باشه نه حمله سایبری ، چون در غیر اینصورت سامانه های پدافند کشور زیر سوال میره!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر