بازدید 4161
اقتصاد در گذر زمان

از "امضای قرارداد شرکت نفتی آمریکایی سینکلر" تا "تمدید سه ماهه معافیت های عراق از تحریم های ایران"

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و نهمین روز آذر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۹۴۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰ 20 December 2019

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و نهمین روز آذر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

29 آذر 1318، شركت آمريكايي سينكلر موفق شد قراردادي با دولت ايران امضا كند كه بر اساس آن امتياز استخراج و بهره برداري از منابع نفتي چهار ايالت از پنج ايالت شمالي ايران به اين شركت واگذار مي‌گردد.

29 آذر 1334، قانون فروش خالصجات دولتی به تصویب مجلس سنا رسید.

29 آذر 1345، لایحه تشکیل مرکز توسعه صادرات ایران به تصویب نهایی رسید.

29 آذر 1350، یک هیات هشت نفره از مقام‌ های برجسته رومانی به منظور بررسی و مذاکره درخصوص همکاری‌ های نفتی و پتروشیمی بین دو کشور وارد تهران شدند.

29 آذر 1352، لایحه کاهش قیمت زمین به منظور مبارزه با افزایش بی ‌رویه قیمت ‌ها به مجلس داده شد.

29 آذر 1357، سيدحسين موسوي دادستان تهران تأييد كرد مقامات بلندپايه كشور در دو ماه اخير 17 ميليارد تومان ارز از كشور خارج كرده اند.

29 آذر 1395، ناصر حکیمی مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی از آماده‌سازی زیرساخت مورد نیاز برای بانکداری بر بستر تلفن همراه خبر داد و گفت: در این شیوه که با شبیه‌سازی کارت‌های بانکی انجام می‌شود، سیم‌کارت‌های مشتریان جای کارت‌های بانکی را می‌گیرد. طبق گفته این مقام مسوول در قالب این طرح، پایانه‌های فروشگاهی می‌توانند از طریق فناوری‌های مختلفی چون ارتباطات نزدیک (ان. اف. سی) یا دوربین یا بارکدهای دو بعدی و نظایر آن با اپلیکیشن یا سیم‌کارت مشتری تراکنش را انجام دهند.

29 آذر 1396، 140 نماینده مجلس تصویب کردند که دیوان اصل 90 جایگزین کمیسیون اصل 90 شود. کمیسیونی که یکی از اصلی ‌ترین وظایف آن، بررسی و رسیدگی به شکایاتی است که از طرز کار مجلس، قوه مجریه و قوه ‌قضائیه به آن ارجاع می ‌شود.

29 آذر 1397، منابع خبری در عراق از تمدید ۹۰ روزه معافیت عراق از اجرای تحریم‌های ضدایرانی و یک‌جانبه آمریکا خبر دادند. برخی رسانه‌های عراقی به نقل از خبرگزاری فرانسه و از قول یک منبع دولتی حاضر در مذاکرات، از تمدید معافیت عراق از واردات نفت و گاز ایران به مدت سه ماه دیگر خبر داد.

منابع: روزنامه دنیای اقتصاد و موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار