بازدید 65281
مرور روزنامه‌های چهارشنبه ۲۹ آبان ماه؛

ویژگی‌های جدید و منحصربفرد ناآرامی‌های اخیر چه بود؟ /آیا عملکرد دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در اغتشاشات اخیر قابل قبول بود؟ /وعده برقراری اینترنت کی و چگونه؟

جای اعتراض‌ کجاست؟ بازگشت آرامش به کشور، واشنگتن و توهم پیروزی تروریسم اقتصادی، نگرانی نمایندگان از پول کثیف، بازداشت دومین متهم همکاری با آمدنیوز، پیشنهادهای دولت در سایه به مجلس نشینان، اخراج ویلتموس آری یا نه؟ آمادگی ۵۰۰ هزار بسیجی اصناف برای نظارت بر قیمت‌ها و بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار تولیدکنندگان کارآفرینان و فعالان اقتصادی، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۹۳۸۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۲ 20 November 2019

ویژگی‌های جدید و منحصر به فرد ناآرامی‌های اخیر چه بود؟ /آیا عملکرد دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در اغتشاشات اخیر قابل قبول بود؟ /وعده برقراری اینترنت کی و چگونه؟

جای اعتراض‌ کجاست؟ بازگشت آرامش به کشور، واشنگتن و توهم پیروزی تروریسم اقتصادی، نگرانی نمایندگان از پول کثیف، بازداشت دومین متهم همکاری با آمدنیوز، پیشنهادهای دولت در سایه به مجلس نشینان، اخراج ویلتموس آری یا نه؟ آمادگی ۵۰۰ هزار بسیجی اصناف برای نظارت بر قیمت‌ها و بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار تولیدکنندگان کارآفرینان و فعالان اقتصادی، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز چهارشنبه ۲۹ آبان ماه در حالی چاپ و منتشر شد که فراز‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در جمع کارآفرینان و فعالان اقتصادی با تیترهایی همچون دشمن را عقب زدیم (ایران)، در عرصه‌های مختلف دشمن را عقب زدیم (اعتماد)، ۲۰ راهبرد مقابله با جنگ اقتصادی (خراسان)، دوستان و دشمنان بدانند دشمن را عقب زدیم (آرمان ملی) در صفحات نخست برجسته شده است. با این حال، تعدادی دیگر از روزنامه‌های امروز که نتوانستند خبر دیدار رهبری را به شماره امروز برسانند، ضمن درج خبر این دیدار وعده دادند گزارش کامل این دیدار را در شماره فردا منتشر می کنند.

دیگر موضوع مورد توجه روزنامه‌های امروز، قطع اینترنت و آثار آن بر وضعیت کسب و کار‌های مجازی است. روزنامه مردمسالاری در صفحه نخست خود، گزارشی با تیتر خسارت‌های قطع ارتباط با دنیای مجازی منتشر و عنوان آن را تیتر یک کرده است. همین موضوع در روزنامه اعتماد با عنوان فعلا در دسترس نیست بررسی کرده و اظهارات وزیر ارتباطات و وعده‌های سخنگوی دولت را مورد توجه قرار داده است.
بازداشت عبدالرضا داوری و اظهارات سخنگوی دستگاه قضا درباره موضوعات روز قضایی از جمله وضعیت پرونده روح الله زم در صفحه نخست شرق برجسته شده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛

ویژگی‌های جدید و منحصربفرد ناآرامی‌های اخیر چه بود؟

عبدالله گنجی، مدیرمسئول روزنامه جوان در بخشی از سرمقاله امروز این روزنامه به تشریح ویژگی‌های ناآرامی‌های اخیر کشور پرداخت و نوشت: شهر‌های اقماری تهران کانون آشوب بود، بنابراین بررسی وضعیت بخشی از افرادی که روز‌ها برای کار به پایتخت می‌آیند و به زندگی‌های لاکچری خدمت می‌کنند تا درآمد ناچیزی بگیرند و شب‌ها به حاشیه بروند، بسیار قابل مطالعه است. افرادی که در فضای بیکاری، مسافرکشی با پراید را برگزیده‌اند؛ اما در هیچ سامانه‌ای نیستند، اکنون احساس می‌کنند به خط آخر رسیده‌اند و باید در تحلیل نهایی مسأله مدنظر قرار گیرد که این‌ها معترض واقعی محسوب می‌شوند.

خوشبختانه همه مسئولان کشور بر حق اعتراض تأکید دارند و باور نگارنده این است که سعه صدر آن هم وجود دارد، اما هیچ سازوکاری در کشور نیست تا در سایه آن میدان برای آشوبگران ناامن شود؛ بنابراین، اگر اصرار حاکمیت بر تفکیک اعتراض از آشوب است، باید حداقل مکان و تابلوی اعتراضی را هویت دهد و سازوکار آن را فراهم کند، وگرنه آشوبگر در کمین معترض نشسته است تا پرچم خود را جای پرچم او نصب و بستر آماده را مصادره کند و بازتاب واکنش حاکمیت را «مقابله با معترضان» اعلام کند.

اما آشوب اخیر دارای خصایص و ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که نمی‌توان آن را ندید و آن را صرفاً اعتراض مشروع نسبت به یک تصمیم دانست. گرچه معترضانی هم بودند که صدای‌شان گم شد و در فتنه و آشوب محو شدند، اما آنچه بسیار مهم است طبقه متوسط در آن حضور نداشتند.
ویژگی‌های جدید و منحصر به فرد ناآرامی‌های اخیر چه بود؟ /آیا عملکرد دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در اغتشاشات اخیر قابل قبول بود؟ /وعده برقراری اینترنت کی و چگونه؟
۱- خشن بودن رفتار یا «خشونت سازمان‌یافته» از ویژگی‌های منحصربه‌فرد اغتشاشات اخیر بود. سطح و عمق خشونت در نوع خود بی‌سابقه است. میزان تخریب‌ها و تلفات انسانی مؤید این مهم است. نسبت تخریب‌ها با میزان جمعیت حاضر نسبتی ندارد.

۲- اصرار به حرکت‌های پرجمعیت در این آشوب‌ها وجود نداشت. اصولاً جمعیت عمده در هیچ‌جا مشاهده نشد و نداشتن عقبه مردمی و محدود بودن جمع‌ها نشانه عبور از اعتراض و ورود به عرصه آشوب بود که البته این خصیصه شبیه حوادث ۱۳۹۶ نیز بود.

۳- شعار و مطالبه‌ای که باید مسئولان بشنوند، کمتر داده شد. اصولاً شعار و مطالبه قابل شنیدن کمتر یافت شد. آنچه قابل مشاهده است تخریب حداکثری است. می‌توان گفت: تخریبگران احساس تعلقی به کشور نمی‌کنند، چرا که برای‌شان مهم نیست که بازسازی تخریب‌ها از جیب دولتمردان و حاکمان پرداخت نمی‌شود بلکه از جیب همین ملت صورت می‌گیرد. کسی که احساس تعلق به ملت و کشور خود کند، سرمایه خود را نمی‌سوزاند.

۴- حمله به مراکز حساس ازجمله مراکز نظامی-انتظامی از ویژگی‌های خاص این دوره است و شاید تلفات انسانی نیز از این خصلت نشئت می‌گیرد. به ده‌ها کلانتری، سپاه و بسیج با سلاح گرم و سرد حمله شده است و چندین بسیجی در حلقه محاصره قرار گرفته و شهید شدند. بنابراین، کانون حملات نشانگر سطح خشونت و هدف‌گذاری آشوب است.

۵- آشوبگران آموزش دیده بوده‌اند و ابزار‌های اقدام خود را نیز همراه داشته‌اند. کد‌هایی که این ادعا را تأیید می‌کند چندوجهی است. آموزش از کار انداختن دوربین‌های چهارراه‌ها و بانک‌ها و فروشگاه‌ها و دزدیدن هارد‌های مربوط، استفاده از انبر‌های بلند برای قطع کردن قفل‌ها، مواد آتش‌زای آماده برای قرار دادن در سطل‌های زباله و بانک‌ها، نداشتن ثبات استقراری در مکانی خاص و حرکت نقطه به نقطه برای خسته کردن پلیس و...

۶- غارت فروشگاه‌های دولتی و شخصی از دیگر ویژگی‌های این آشوب‌ها بود که البته تحلیل عمیق‌تری را می‌طلبد، اما بازکردن فروشگاه‌ها، تخلیه و سپس سوزاندن آن‌ها در نوع خود بی‌سابقه است.

۷- نوع رفتار آشوبگران در سراسر کشور از یک مدل خاص پیروی می‌کرد: خشن، بدون شعار و بدون مطالبه و همراه داشتن ابزار تخریب با گروه‌های کوچک تخریبگر.

اینکه آشوب بر اعتراض غلبه کرد، به معنی عدم نگرانی، ناراحتی و اعتراض بخش‌هایی از مردم نیست. دولت باید جزئی‌تر به سهمیه‌ها وارد شود. معلمی که با خودروی خود به روستا می‌رود، فرد بیکاری که تفننی مسافرکشی می‌کند و درآمد دیگری ندارد و... باید مورد توجه قرار گیرند و از همه مهم‌تر دولت باید برای این کار، سخنگوی ویژه قرار دهد تا هم محلی برای شنیدن اعتراض‌ها و پاسخگویی باشد و هم کسانی که از ۶۰ میلیون نفر جا افتاده‌اند، بتوانند هرچه زودتر به حق خود برسند.

آیا عملکرد دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در اغتشاشات اخیر قابل قبول بود؟

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود با عنوان با دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ضمن بررسی عملکرد دستگاه‌های امنیتی در ارتباط با آشوب‌ها و اعتراضات اخیر نوشت: ابعاد تخریب‌ها و شرارت‌های دو شبانه‌روز بعد از اعلام و اجرائی شدن طرح سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین به قدری زیاد و اقدامات بقدری حرفه‌ای بود که ذهن‌ها را متوجه امکان دست‌اندرکار بودن یک شبکه تعلیم‌ دیده، مجهز و برخوردار از پشتیبانی‌های مالی و اطلاعاتی قوی کرد. با گذشت دو سه روز از این ماجرا و به دست آمدن اطلاعات جدید درباره این افراد، اکنون روشن شده است که این برداشت درست بوده و تخریب‌ها و شرارت‌ها کاملاً سازمان‌دهی شده بود. شورشیان، در گروه‌های چندنفره به نقاط از قبل در نظر گرفته شده و با هدایت اطاق فکر مشخص، اقدام به تخریب، آتش‌سوزی، تحریک مردم، سر دادن شعار‌های غیرمرتبط با موضوع سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین و حتی ضرب و شتم و کشتن افرادی که در برابر آن‌ها مقاومت می‌کردند نموده و هدفی مهم‌تر از ایجاد آشوب داشتند.


درباره جزئیات این اقدامات، وابستگی‌های سازمانی تخریب‌گران و اهدافی که دنبال می‌کردند، لازم است مسئولان امنیتی و اطلاعاتی با مردم سخن بگویند و افکار عمومی را در جریان طرح شومی که حامیان و سازمان‌دهندگان این عناصر وابسته و مزدور داشتند قرار دهند. قطعاً اگر مردم از حضور این جریان شوم و برانداز اطلاع می‌داشتند، وارد صحنه تجمعات اعتراضی به سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین نمی‌شدند و مطالبات خود را از طرق دیگر مطرح و دنبال می‌کردند. روشن است که مردم با تخریب و تعرض به اموال عمومی و شخصی و سایر شرارت‌هائی که به بهانه موضوع بنزین صورت گرفت مخالفند و هرگز نمی‌پذیرند به نام آن‌ها چنین اقداماتی انجام شود کمااینکه همراهی مردم با نیرو‌های امنیتی برای سرکوب عناصر تخریب‌گر و برانداز همین واقعیت را نشان داد. مردم نه‌ تنها صف خود را از آنان جدا کردند، بلکه با آن‌ها به مقابله نیز پرداختند.
ویژگی‌های جدید و منحصر به فرد ناآرامی‌های اخیر چه بود؟ /آیا عملکرد دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در اغتشاشات اخیر قابل قبول بود؟ /وعده برقراری اینترنت کی و چگونه؟
نکته بسیار مهم اکنون اینست که در این ماجرا دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ضعیف عمل کرده‌اند. انتظار این بود که این دستگاه‌ها قبل از ورود عناصر وابسته آن‌ها را شناسایی می‌کردند. اصولاً صحنه کشور باید همواره از وجود چنین مجموعه‌های تشکیلاتی پاک باشد تا در مواقعی که مردم با هدف مطالبه خواسته‌های بر حق خود تجمعاتی تشکیل می‌دهند، مزدوران اجیر شده توسط بیگانگان نتوانند از فرصت سوءاستفاده کنند و با سوار شدن بر موج پدید آمده، اهداف شوم اربابان خود را دنبال کنند. در هفته‌ها و ماه‌های اخیر بار‌ها شاهد بودیم که مسئولان دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی از تسلط زیرمجموعه‌های خود بر تحرکات دشمنان سخن گفتند و انصافاً ثابت کردند که در زمینه سخنرانی کردن هیچ کمبودی ندارند، ولی وظیفه آن‌ها سخنرانی نیست. آن‌ها باید تسلط خود و زیرمجموعه‌های خود را در عمل نشان دهند و کاری کنند که عناصر وابسته قبل از آنکه بتوانند تشکیلات منسجمی به وجود بیاورند، در نطفه خفه شوند و هرگز امکان سوءاستفاده از فرصت‌ها و سوار شدن بر موج‌های مردمی را پیدا نکنند.


در کنار این گلایه جدی که از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی داریم، تأکید بر این نکته را نیز ضروری می‌دانیم که لازم است از تلاش و همت تمام نیروهایی که در سرکوب عناصر وابسته در روز‌های گذشته حضور فعال داشتند، از جمله از نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی قدردانی نمائیم و توصیه کنیم در تقویت هرچه بیشتر خود بکوشند، ضعف‌ها را برطرف نمایند و برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان قبل از آنکه وارد عمل شوند آمادگی کامل پیدا کنند. آه و افسوسی که این روز‌ها از دولتمردان آمریکائی، اسرائیلی، سران منافقین، سلطنت‌طلب‌ها و مرتجعین عرب به گوش می‌رسد برای اینست که آن‌ها در اغتشاشات اخیر خود را در یک قدمی براندازی نظام جمهوری اسلامی تصور می‌کردند، ولی با هوشیاری مردم و مسئولین، ناکام ماندند. نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی ما باید چنان قدرتمندانه در صحنه باشند که از این پس هرگز این دشمنان نتوانند توطئه براندازی را به ذهن خود راه بدهند.

وعده برقراری اینترنت کی و چگونه؟

روزنامه اعتماد طی گزارشی کوتاه با عنوان فعلا در دسترس نیست. درباره وضعیت اتصال مجدد اینترنت در کشور و گفته‌ها و شنیده‌ها درباره این موضوع نوشت: نیمه‌شب پنجشنبه ۲۳ آبان‌ماه بود که در خبری افزایش قیمت بنزین به اطلاع شهروندان رسید و از همان لحظه بازار واکنش‌ها بود که هر لحظه بیش از لحظه پیش داغ می‌شد. خبری که علاوه بر نگرانی برای افزایش قیمت بنزین، اضطراب افزایش دیگر اقلام و افزایش تورم را نیز برای شهروندان به همراه داشت. برخی شهروندان به دلیل گرانی بنزین دست به اعتراض زدند و همین موضوع باعث شد که از نخستین روز هفته جاری، اینترنت در سراسر کشور دچار اختلال شود و در نهایت حدود ساعت ۱۰ شامگاه شنبه، اینترنت به‌طور کامل قطع شد.


صبح یکشنبه، اما دسترسی شهروندان به برخی پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و اپلیکیشن‌های خدمات‌رسانی داخلی همچون تاکسی‌های آنلاین میسر شد، اما پیام‌رسان‌های خارجی، وب‌سایت‌ها و حتی جست‌وجوگر‌ها و مرورگر‌های غیرایرانی همگی مختل بودند و ناخوشایندتر اینکه دسترسی به این بخش اصلی فضای مجازی و برخط برای شهروندان ایرانی که این سال‌ها بدجور به استفاده از اینترنت و فضای مجازی عادت کرده‌اند، باوجود گذشت ۴ روز همچنان ناممکن مانده و مجموعه این خدمات اینترنتی از دسترس شهروندان ایرانی خارج شده‌اند. موضوعی که نگرانی‌های بسیاری برای شهروندان ایرانی و کسب‌وکار‌های اینترنتی موردنظرشان به وجود آورده و ناخوشایندتر اینکه دست‌کم تا ۷۲ ساعت پس از بروز این اختلال، هیچ پاسخ و واکنشی، نه از جانب وزارت ارتباطات و مجموعه دولت و نه از سوی قوه قضاییه صورت نگرفت و پس از آن نیز در حالی بالاخره محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و در ادامه علی ربیعی و غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی دولت و قوه قضاییه به این موضوع واکنش نشان دادند، هیچ یک مسوولیت قطع اینترنت را نپذیرفته و صراحتا این موضوع را خارج از اراده خود و در حیطه تصمیم‌گیری شورای امنیت کشور اعلام کرده‌اند.
ویژگی‌های جدید و منحصر به فرد ناآرامی‌های اخیر چه بود؟ /آیا عملکرد دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در اغتشاشات اخیر قابل قبول بود؟ /وعده برقراری اینترنت کی و چگونه؟
مسوولان تا این لحظه حتی زمان دقیقی برای اتصال دوباره اینترنت اعلام نکرده و اتصال دوباره امواج اینترنت برای دسترسی شهروندان ایرانی را منوط به تصمیم شورای امنیت کشور عنوان کرده‌اند. البته محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات چنان‌که اشاره شد، پس از یکی، دو روز سکوت در گفت‌وگویی که روز دوشنبه با ایسنا داشت، اعلام کرد که «پیگیر» وصل دوباره اینترنت است، اما او نیز با اذعان به «ضرر و زیان‌های قطع اینترنت برای مردم و نظام»، این اتفاق را منوط به تصمیم شورای امنیت اعلام کرد. آذری‌جهرمی روز گذشته نیز در گفت‌وگویی با ایرنا، از زمان رفع محدودیت اینترنت اظهار بی‌اطلاعی کرد و بار دیگر رفع محدودیت را بر عهده «شورای امنیت کشور» دانست و گفت که «آن‌ها باید در این زمینه اقدام کنند.»


سخنگوی دولت نیز با تأیید این موضوع که قطعی اینترنت تصمیم شورای عالی امنیت کشور است، گفته است: «چنانچه اطمینان حاصل شود که آرامش در استان‌ها برقرار است و سوءاستفاده‌ای صورت نمی‌گیرد، اینترنت وصل می‌شود.» او ادامه داد: «نگرانی مردم را درک می‌کنیم، اما نگرانی بزرگ‌تر حفظ آرامش در کشور است.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۲
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۳۸
تا خرخره توی مشکلات اقتصادی داریم دست و پنجه میزنیم
با این تحلیلاتون بیشتر آتیش به قلب و روحمون نکشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
اقای کیهان !
اگر واقعا ارامش به کشوربازگشته پس دیگر دلیلی برای ادامه قطع اینترنت وجود ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
از دست تو هم عصبانی ام تابناک تو هم با این نحو نظر منتشر کردنت داری دق میدیمون.تو هم مثل اونایی.مردم کسی رو ندارن.همین و بس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
نگران نباشید کم کم نقطه ای ار و جیغ پی اس و ماهواره ها هم قطع می شود.
بانکها باید هم به دنبال طراحی سیستم عامل جدید و هم ماهواره داخلی باشند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
سی درصد غیر قابل انتشار آمار خوبیه تبریک میگم
از هر سه نظر یکی حذف شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
ما قبلا هم بنزین بیشتر از لیتری سه هزار تومن می گرفتیم.یک گالن بیست لیتری ۷۵ هزار تومن.اون
موقع کسی بدادمان نرسید.شما تازه گرفتار شدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
تیترهای کیهان واقعا اعصاب مردم رو خرد میکنه
معلوم شد عکاس روزنامه جوان و جمهوری اسلامی هم نه دو تابعیتی که دو شغله هست!:-)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
این عکسها رو از سایت فارس نیوز برداشته اند . چون اولین بار توسط عکاس این سایت گرفته و منتشر شد . لااقل راهپیمایی تبریز بدون اطلاع رسانی به اصحاب رسانه اتفاق افتاد . یکهو تعداد زیادی اتوبوس وارد خیابان ارتش شد و جمعیتی را پیاده کردند و فاصله میان میدان ساعت تا سه راه طالقانی را راهپیمایی کردند . تعدادی عکاس و فیلمبردار هم که قبلا خبر دار شده بودند شروع به عکاسی و فیلمبرداری کردند . اصلا معلوم نشد این جماعت را از کجا آوردند و چرا یکهو همگی ناپدید شدند ؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
تو تبریز کی راهپیمایی شد که ما خبر دار نشدیم؟
قوه قضاییه من سر ابرتورم سال 97 که بر خلاف آمارهای دولتی حدود 50 درصد اعلام شد اما نزدیک 200 درصد بود متاسفانه به خاطر گوش دادن و پذیرفتن سخنان مقامات ارشد دولتی و سایر قوا که همگی تاکید می کردند حباب است در حالیکه گذشت زمان نشان داد چقدر این ادعاها بی پایه و اساس بوده منجر به از دست دادن 500 میلیون تومان دارایی من به اندازه 20 سال کار من شد. شکایتم را به کی ببرم و چه مسائل روحی روانی برای من و خانواده ام ایجاد کرد؟
اینترنت رو قطع کردید به بهانه امنیت، بعد از اون طرف میگید جمعیت کم بوده و مردم همراه نیستن.
اگه مطمئن هستید مردم همراه معترضان نیستن چرا اینترنت رو قطع کردید؟
حتما از چيزي میترسید دیگه؟!
وگرنه اگر مطمئن بودید بیشتر مردم اعتراضی ندارن و بیرون نمیان نباید اینترنت قطع میشد.
پس خودتونم میدونید که 90 درصد مردم از وضع موجود شاکی هستن و نمیخواید هماهنگ باشن برلی اعتراض.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
احسنت بر تو درست گفتی.میدونند نود درصد مردم معترض هستند ولی همه جا پر کردند مردم از همه چیز راضی هستند.
از آمریکا درخواست قطعی کامل اینترنت رو در ایران داریم.چون الان که مردم اینترنت ندارن خودشون و بچه هاشون اینترنت صد گیگ در ثانیه دارن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
وقتی اینترنت قطع هست و به اخبار یکطرفه صدا و سیما هم که اعتمادی نداریم فکر میکنیم هنوز دولت نتوانسته اعتراضات را کنترل کند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
احسنت ؛ اینترنت را وصل کنید تا مردم دنیا ببینند که بقول شما معترضان کم هستند و مردم همراهی شان نمیکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
چرا التماس این هارو میکنید انشاالله بزودی لطف الهی شامل حال مردم ما می شود و شرکت های آی تی توسط ماهواره ها برای ما اینترنت رایگان ارسال خواهند نمود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
درووووود
یک ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
دقیقا اومدم همچین پیغامی بنویسم که دیدم شما عزیز نوشتی!
دقیقا درست گفتید! در رسانه ها حرف از اندک شمار بودن این افراد و اقتدار در مبارزه باهاشون صحبت میکنن و تا دلشون هم بخواد پیاز داغشو زیاد میکنن، بعد از این طرف هم به بهانه امنیت ملی ۵ روزه که نت به کل قطع است! ربیعی میگفت اعتراضات به دو روز کشیده نمیشه ولی هنوز ۵ روزه که نت قطعه! اخبار پر شده که لیدرهاشون همه گرفته شدن تو مرز ، تو خراسان، تو خرمشهر و شیراز و ... اما هنوز نت قطعه!
یعنی گفته هاشون با عملشون در تناقض هست و مردم خوشبختانه هر روز آگاه تر میشن و ابعاد مختلف ماجرا رو در نظر میگیرن! هر جوری که بخوان ملت رو دور بزنن دیگه نمی تونن از بس که خود مردم زخم خوردن دیگه میدونن مسولین با مردم چند چند هستند! به همین خاطر خیلی خیلی خودم شخصا خوشحال میشم که این همه کامنت میبینم که یه جور هم صدایی در اعتراض وجود داره!
اینترنت هم مجبور میشن که وصل چون بحث دسترسی به نت چیزی نیست که بشه از مردم دیگه گرفت! ما کره شمالی نیستیم چون تجربه دسترسی به نت آزاد ( البته همراه با وی پی ان) رو داشتیم و با تمام وجوود درکش کردیم ویه جور حس آزادی برامون داره! به نظرم الان فقط میخوان ببینن که مردم تا چند روز بدون نت بودن رو میتونن تحمل کنن و استانه تحملشون چقدره که این عدد مهمه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
اغتشاشگران با اینترنت از خارج هدایت می شدند ...
این یکی از دلایل قطع اینترنت بود
آخه این چه مملکت داری هست که دارید؟ امنیت کشور جای خود ضرر و زیان ما از کسب و کار را چه کسی تقبل میکنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
همه فکر حفظ صندلی هایشان هستند . طبیعی هست . من و شما هم اگر جای حضرات بودیم و یکشبه صاحب مناسبی می شدیم که حتی در خواب هم نمی دیدیم ، حتما برای حفظ جایگاهمان به هر کار متوسل می شدیم
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
مگه مملکت داری می کنن؟
سهیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
هییییییس ...... حرف نزن ....... فدای سرت که ضرر و زیان دیدی ......... تورم میاد پایین همه چیز ارزون میشه ............. امنیت از همه چیز مهم تره ........ ما امنیت داریم همین بسته بیشتر از این مردم چی میخوان؟! ععععع مگه ملت احتیاج به آب و غذا و حقوق و آسایش روانی دارن؟! اونا مال استکباره عععععععع داره ارزون میشه همه چیز ( چند ساعت بعد : از خواب بیدار شو پسرم )!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
لیاقت ما همینه
پاسخ ها
سهیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
بهترین ، کاملترین ، درخورترین ، زیبنده ترین و پرمعناترین پاسخ همینه که ایشون گفتن ؛ بقیه حرفها و تحلیلها بچه بازی بیش نیست و جهت سرگرمیه (هرچند حرف منو تابناک منتشر نخواهد کرد)
تحلیل‌های در پیتی بعضی روزنامه ها چندش آوره
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
همینه که همه این روزنامه ها رو دستشون باد میکنه و سالهاست کسی حتی ورق هم نمیزنه اونا رو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
برای دریافت کمک و سهمیه لازم هست که تحلیل ها و سر تیترهایی را که هر صبح برایشان فاکس می شود رو منتشر کنند .
ای کاش اینترنت را زودتر وصل کنید، خیلی ها منبع درآمدشون به انترنت وصله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
حالا فهمیدید چرا دولت روحانی اصرار داشت که چیزی فیاتر نشود و اینترنت فراگیر باشد ؟ نتیجه اطاق های فکرشان این بود که همه مردم اعم از کوچک و بزرگ ، مرد وزن وابسته به اینترنت بشوند و با هر نوع اعتراضی اینگونه تنبیهشان کنند .
البته من فکر میکنم این نقره داغ کردن نیست و نوعی خود زنی غیر کارشناسی شده است . چون راهها و روشهای زیادی برای اطلاع رسانی و دریافت اطلاعات هست . یک نمونه اش همین پیام رسانهای داخلی مثل سروش و بله و ... اینها قاف بزرگی هستند که براحتی به طریقه رمز گذاری شده توسط کاربر می توانند وسیله ارتباطی با خارج باشند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
وقتی اینتر نت وصل شد
مردم باید حتی الامکان تحریم کنند
و یا کمتر استفاده کنند
و بسته های ارزان و کوچکتر بخرند
مقابله به مثل کنید
ایمان داریم که حرف شما درسته!چرا اینترنت قطعه!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
میگویند بخاطر حفظ امنیت کشور هست . پس نتیجه میگیریم که بعد از 5 روز ادعا هنوز نتوانسته اند امنیت را برقرار کنند . ظاهرا اوضاع خراب هست و ما خبر نداریم !
ویژگی منحصر به فرد تحولات اخیر این بود که مسوولان آگاه باشند با پاک کردن صورت مساله، مساله حل نمیشود! هر ملتی یک نقطه جوش دارد و مردم ما دارند روز به روز به آن نقطه جوش نزدیک و نزدیکتر میشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
ترس برادر مرگ است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
ما که صبرمون سرریز شده.نامزدم ایران نیست و نمیتونم ارتباطی داشته باشم.کلی کار و سرج و ... دارم که رو هوا موتدخ.خجالت بکش وزیر حوان ارتباطات که گند زدی به همه چیز
استفاده ابزاري از اينترنت براي تنبيه مردم كار زشتي هست كه اين روزها داره انجام ميشه، مگر نه همه ميدونيم ادامه اين قطعي اينترنت به منظور جلوگيري از آشوبها نيست ، چرا بايد اينقدر پايه هاي دولت ضعيف باشه كه با اينترنت و چندتا شبكه اجتماعي متزلزل بشه مشكل جاي ديگري هست
و باز هم رنج و فلاكت مردم در سايه ي امنيتي شدن فضا به فراموشي سپرده شد! اكثريت ملت از وضع موجود شديداً ناراضي اند ولي رسانه ها فقط به بعد امنيتي اتفاقات اخير مي پردازند!!!!!
همون حرفهای تکراری.
مگر اشوب بشه تا پسر کیهان بپذیره یه قشری از مردم به اخر خط رسیدن و چیزی برای از دست دادن ندارن.
زندگی لاکچری رو خود مسیولان و خانواده هاشون بعد از جنگ باب کردن و با صدا و سیمای بی خاصیت و ابکی منتشرش کردن.
من یک دانشجو هستم برای کارم به اینترنت احتیاج دام.
من یک پزشک هستم نوبت دهی مطب من اینترنتی است تا مردم معطل نشوند.
من یک بازرگان هستم برای ارسال پول و خرید نیاز به اینترنت دارم.
من یک معلول هستم خریدهایم را اینترنتی انجام می دهم.
من مسافرم بلیط و هتلم را اینترنتی تهیه می کنم.
من یک....

من واقعا به انترنت احتیاج دارم
درخواست بحق مردم و ارزان شدن قیمت بنزین چی شد؟؟؟؟

چرا همه رسانه ها خودشان رو زدند به اون راه
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
مردم؟ بحق؟ ارزون شدن؟ " چی شد" ؟
روح الله زم هم یکی از فرزندان مسولین مملکت بود شما بخون آقازاده
به نظرتان رسانه طرفدار خواست مردم در ایران پیدا میشه؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
پیدا میشه ولی حرف بزنه جاش توی زندونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
اینها از هزار تا فیلتر اطلاعاتی عبور داده شده اند
و خودی هستند
و اصلا به این رسانه ها اعتمادی نیست
رسانه آزاد فعلا متاسفانه فقط در تاکسی و اتوبوس و مترو و کف خیابان و داخل جمع خانواده و دوستان و آشنایان هستند
و ماهواره های بیرون از کشور
سلام من یک استاد دانشگاه هستم قطعی اینترنت ممکن است ضررهای جبران ناپذیری به کارهای پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی بزند. من به ایمیل خود دسترسی ندارم و ممکن است نتیجه زحمات چند ساله دانشحویان دکترای من از بین برود امیدوارم هرچه زودتر اینترنت را اقلا برای مراکز دانشگاهی برقرار کنند
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
دانشگاه؟ پژوهش؟ زحمات؟ دانشجو؟ از بین رفتن زحمات؟ اینجا . اینها معنا نداره .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
تو هم خودخواهی مثل بقیه برو بمیر .تو استاد دانشگاه باشی باید در اون دانشگاه رو گل گرفت.بی سواد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
اخه ساندیس خور! برای چی منفی می زنی؟
مثل اینکه شما هم خوابی
عملکرد دستگاه های امنیتی ضعیف ضعیف است ، وقتی همه چیز سوخت تازه وارد عمل می شوند .در زمان خطر معلوم نیست کجا هستند.
پاسخ ها
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
چند کلمه هم شنیدیم از مادر عروس
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
خب اموال که مال مردم بود داشت می سوخت . بانکها و مخابرات خیلی وقته خصوصی یه
اگه اعتراض مردم برحق است، چرا بنزین ارزان نشد؟؟؟

مکان تعیین کنید در شهرهایی مثل تهران اصفهان شیراز و مشهد تا مردم بیان اعتراضشان به گرانی ،بیکاری و سو مدیریت اقایان نشان دهند

ولی کو گوش شنوا
هیچ کس پاسخ مردم را در مورد اینکه چطور سه نفر خارج از سازوکارهای قانون اساسی میتوانند یک شبه بنزین را گران کند و برای هشتاد میلیون ایرانی تصمیم بگیرند، نداد؟؟؟؟

چطور مجلس دور زده شد؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
وقتی در بریتانیا در مورد برگزیت جانسون با توسل به ملکه مجلس را به تعطیلی کشاند گفتند که در انگلیس دموکراسی سربریده شد

حالا که سه نفر بدون نظر گرفتن از نماینده های مردم تصمیم به این مهمی را گرفته اند و میبینند این همه مردم اعتراض دارند هیچکدام صدایشان در نمی آید و جمهوریت ایران سر جایش است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
حالا به فرض نماینده ها هم در جریان میگذاشتن کدوم نماینده ها میخواستن از حق شما دفاع کنند؟
گلابی و مغز کاهو خور ها یا سلفی بگیر ها؟
من محتوا نویسم، دورکارم
تمام کارم رو با اینترنت انجام میدادم. الان تمام برنامه هام به هم ریخته. تمام کارهام عقب افتاده.
الان تمام مشتری ها عصبانی هستند که کارشون انجام نشده و من هیچ کاری از دستم بر نمیاد.
اینترنت حتی با vpn هم وصل نمیشه.
پارسی جو یا هر موتور جستجوی دیگه ای به جز گوگل، برای کار ما به هیییییچ دردی نمیخوره. نه خوب سرچ میکنه و نه نتایج سرچ قابل باز کردن هست.
فقط میخواستم بگم مرسی دولت، که ما رو فرستادی مرخصی.
کاش صدای ما را میشنیدید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
پارسی جو دمای هوا رو نشون ات میده دیگه.کافی نیست ؟
ناشناس
| Germany |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
با سلام و احترام. من هم با شما همدردم ولی چه مشتری با فهم و درکی دارید که مشکلات بوجود اومده رو از چشم شما میبینه!!
اقتصاد نفتی پایان اسفبارش همین است :
اغتشاش
اعتراض
فساد مالی
وابستگی

چندین دهه است ایران را به اقتصاد نفتی معتاد کرده اند
اگر نفت نبوده پس چگونه هزاران سال ایران پایدار مانده ؟

باید از دانش کشورداری ایرانیان قدیم یادبگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
چطوره از دانش کشور های فعلی که موفق هستند،کشور داری را یاد بگیریم
دمکراتیک بشیم!!!
والا از دید من مردم داشتن زندگیشون رو میکردن مسئولین یه شبه و بدون هیچ مقدمه ای آشوب درست کردن. گرون کردن دولتی بنزین راه داره نه اینکه زورتپون انجام بشه. مسئولین تو خانواده هاشون هم همینجوری تصمیم میگیرن؟
خواست مردم همواره بر خواست مسولین ارجحیت دارد

بنزین را ارزان کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
مثل اینکه قانون اساسی را خوب نخوانده ای.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
اصل ۱۱۰ را بخوان تا بفهمی مردم هیچ کاره هستند
قبل از اینکه دیر شود و سردرگم شوید، قیمت بنزین را به حالت قبل برگردانید

والسلام
تداوم قطعی اینترنت نارضایتی ها را افزایش میدهد‌. خود دانید
قطعی اینترنت فقط ضرر اقتصادی نیست، ضرر روحی و روانی و معنوی هم دارد لطفا درک کنید
خدا ازشون نگذره , اصلا به فکر مردم نیستن
لااقل گوگلو نمی بستید
چرا تو فرانسه اینترنتو قطع نمیکنن. اونجا هم تظاهرات میشه، تخریب هست، آشوب میشه. پس چرا اینترنت قطع نمیشه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
خدا خیرت بده ؛ ایران را با فرانسه مقایسه میکنی ؟؟؟؟؟!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
تازه اونجا بنزین گرونتر از ایران هست
تو اخبار گفت
ناشناس
| Germany |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
فرانسوی ها دور اندیش نبودن وگرنه مثل ایران بسترش رو فراهم میکردن و چهارتا سایت مثل دیجیکالا و تابناک رو باز میذاشتن و بقیه رو از دسترس خارج میکردن. احتمالا میان ایران دوره ببینن در اینده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
چون اونجا مردم به دولت اعتراض می کنن. نه این که مثل این جا کشور تحت حمله شدید از طرف عوامل خارجی باشه که دارن با تمام قواشون سعی می کنن به هر نحوی که شده و با هر شایعه و دروغپردازی ای که شده وضع کشور رو ملتهب کنن و یه سری جوون کم تجربه که مثل جناب عالی خیلی سطحی به مسایل نگاه میکنن و عمق قضیه رو نمی بینن متاسفانه خیلی راحت گول اونا رو می خورن. به خاطر همین کسایی که مسئول حفظ امنیت کشورن چاره ای ندارن جز این کار
مملکت نیست، زندان است...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
یه مدت همه درباره رفع حصر صحبت میکردن. الان ۸۰ میلیون رو کردن تو حصر
آبا قطع اینترنت به معنای مستقیم نفی هر گونه ارتباط بین انسانی و برقرار حکومت نظامی نیست؟
پاسخ ها
تجمع کنندگان افلاک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
تجمع بیش از ۴۷ نفر ممنوعه اقا برو جلو حرکت کنید
پیمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
صددرصد درسته
آبروی مملکت را در حد کره شمالی برده اند.با قطع اینترنت
کی قطع کرده که نه دولت میتونه وصلش کنه نه قوه قضاییه نه مجلس؟؟؟؟؟باورم نمیشه هنوز وصلش نکردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
شورای امنیت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
همه میتونن وصلش کنن، ولی چرا؟ اینترنت یعنی خبررسانی سریع. خبر رسانی سریع هم یعنی نظارت مردمی. هیچکدوم ا از موی دماغ خوششون نمیاد. همگی در دلشون راضی هستن از قطعی اینترنت
در اعتراضات مردم باید بست پلاستیکی همراه داشته باشند و هرکسی که خواست آشوب به پا کند، را ببندند و با دو نفر شاهد، تحویل نیروی انتظامی دهند
این گزینه خود کنترلی خوبی است
آقا وصصصصصصل کنید وصل کنید به بخدا اااا زندگیمون فلج شده بیکاریمممممم به کی بگیم چطور بگیم که این چند روز از فشار عصبی شب و روزمون شده یکی. بخ ا شبا از خواب میپرم گوشی رو چک میکنم ببینم وصل شده یا نه
اینترنت را وصل کنید . کار داریم. همه مشغول مسخره بازی بازی با اینترنت نیستند
سلام. غلط کردم برگشتم ایران. اینترنت رو وصل کنید یک شغلی برای خودم دست و پا کنم برم. دیگه تا آخر عمرم فکر وطن و خدمت به وطن و پژوهش برای وطن به سرم نمی زنه. اشتباه کردم. برای خودم و امثال خودم متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
ببخشیدا ولی حقته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
چه دروغ ها! شما به فکر خدمت به وطن باشی؟؟؟
کسی که برای حفظ جان هموطناش نمیتونه یه کم سختی رو تحمل کنه چه طور قراره به فکر خدمت به وطن باشه؟؟؟ شما همون بهتر که زودتر بساط رو جمع کنی و بری. پیشنهاد می دم به آمریکا مهاجرت کنی و پابوس آن عزیزان فرشته صفت که اصلا نقشی در مشکلات امروز کشور ما ندارند بشی!! واقعا دیدن این همه وفاداری آدم رو به وجد میاره
تخریب ها و حمایت عمومی مردم نشان از این می داد که ناراحتی از شوک یهویی گران کردن قیمت بنزین بود.
در دوره قبل بنزین از 100 تومان به 700 تومان افزایش پیدا کرد اما مردم اینقدر ناراحت نشده و اضهار نارضایتی نکردند.
الان اشتباه دولت در بی احترامی به مردم و نمایندگان و به هیچ انگاشتن آنان بود.و...
با قطع اينترنت سراسري اونچه كه بيشتر به مردم ثابت شد اين بود كه
در ايران به هيچ چيز نميتوان اعتماد كرد
قطع اينترنت به ضرر فقط دانشجويان نيست
تا همين امروز ١٣٩٨/٠٨/٢٩ من نتونسته ام وارد سايت كارگزاري بورسي ام بشؤم و تمام حرفهايي كه در مورد بدون مشكل بودن مردم با قطع اينترنت چرت است.
ما الان به طور كامل نميتوانيم با بستگان خود در خارج از كشور ارتباط برقرار كنيم و بي خبر از آنهاييم .
بنده كار ترجمه انجام ميدهم و از طريق شبكه هاي اجتماعي ارسال فايل ترجمه و ... را انجام ميدهم ، اين هم باز ضربه به كار من بود .
به جاي اينكه علاج واقعه را قبل از وقوع بكنيد
هميشه بعد از وقوع مردم را با مشكل مواجه ميكنيد
لطفا اينترنت را وصل كنيد ، ما گناهي نكرديم كه دو اين كشور به دنيا آماده ايم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
اگر هم بخواین دیگه وصل نمیشه ، میگن : سرورشو اغتشاشگرا بردن !
وقتی راهی برای اعتراض نیست.هر راهپیمایی صنفی را به خارج ربط می دهند وباخشونت برخورد می کنند عاقبت این می شود.
جهرمی تو چکاره ای تو این مملکت؟ برو کنار لااقل بفهمیم وزیر ارتباطات تداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
تو ایران هر سازمان قانونی یه سازمان موازی دارد سازمان اولی سیبل وفرعی کار سازمان موازی پر قدرت وپس زمینه الان سازمان اصلی وموازی را در زهنتان مرور کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
ویز خودش بازها گفته امنیت مهم تره از اینترنت
مملکتی که ادعای قدرت داره
و با وصل شدن یه اینترنت ساده خودشو در خطر میبینه
و یک ذره هم نگران اکثریت مردمش نیست که دارن ضرر میکنن با این قطعی
واقعا که متاسفم برای خودمون
اینترنت را چرا وصل نمیکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به خدا وندی خدا کار داریم
کی قوه قضاییه به بی مدیریتی های مدیران رسیدگی می کند؟ چقدر سرمایه ملت آسیب دید بخاطر بی مدیریتی مدیران در ماجرای سیل، خودرو، گرانفروشی ها، افسارگسیختگی ارزهای خارجی، کشته شدن هموطن نان در حوادت سقوط هواپیما، قطارو...
مقاله آقای گنجی از روزنامه جوان بسیار تحسین برانگیز و برخواسته از افکار بسیاری از ایرانیان است. ای کاش مسئولین به نظرات این بزرگواران بیندیشند و چاره کار کنند.
تا زمانی که اعتراضات مردمی به رسمیت شمرده نشوند نمره صفر را خواهیم داد
جای تعجبه!!
چرا سعی دارید اعتصابات، ناراحتی و بدبختی مردم رو اینقدر تحلیل کنید؟
اونها چیزی نمیخوان بجز کاهش قیمت ها
دیگه چرا دارید دربارش کتاب و تفسیر چند جلدی مینویسید؟
وصل کنید دیگه این اینترنت کوفتی رو
در همه ی دنیا از نت برای ردگیری عوامل نا امنی استفاده میشه اما در ایران قضیه برعکسه
از شورای امنیت کشور تقاضا دارم قطع استفاده از اتومبیل توسط مردم (و نه خود مسئو.لان) را هم انجام بدهند. آخه سالیانه نزدیک به 16 هزارنفر در تصادفات رانندگی از دست میدهیم و این برای امنیت مردم ضرر داره. . . . ضمنا سیاست به تب گرفتن تا به مرگ راضی شدن همیشه به مردم کشورمون جواب داده، تقاضا دارم در موراد بعدی هم اعمال گردد. با تشکر
تنها نکته مثبت این متن . به رسمیت شناختن حق اعتراضات به ناعدالتی ها بود
به جای این گزارشات به مسولین مصاحبه کنید
در سال 88 قطعی کلی اینترنت نداشتیم و فقط ایمیل و پیامک ها قطع بود و دسترسی محدود بود الان دسترسی به کل اینترنت قطع است.افرادی مثل بنده حتی اگر به پنجاه درصد اینترنت بین الملل هم دسترسی داشته باشند برایشان فعلا کفایت می کند اما الان به این نحو کلا فلج شده ایم و کاری از دستمان بر نمی آید جز غر زدن ( اگه فردا همونم برامون جرم تلقی نشه)

می شد این کار را هوشمندانه تر انجام داد تا کسانی که به فکر اغتشاش و شلوغکاری نیستند و دغدغه شان مشغله کاری شان هست ضرر نکنند


چرا باید تی اف اس مایکرو سافت که سورس برنامه هایمان آنجا آپلود شده قطع باشد چه مشکل امنیتی ایجاد می کند؟

سرچ گوگل چرا باید قطع باشد چه مشکل امنیتی ایجاد می کند؟(سرچ اینجین گوگل آی پی متفاوت با سرویس ایمیل گوگل دارد)

استک آورفلوو و گیت هاب عصای دست برنامه نویسان است چرا باید بسته باشد؟


با این کار شما غیر معترضان هم دارید معترض می کنید
فعلا در دسترس نیست یا کلا در دسترس نیست؟


تکلیف ما رو مشخص کنید اگه میخواید ریشه اینترنت رو بزنید بگید تکلیف خودمون رو بدونیم

اگه اینجوری باشه میرم توی پوست گوسفند غیر قانونی مهاجرت میکنم افغانستان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
به قول مسعود سعد سلمان شاعر معروف: لعنت به من و بخت سیاهم
معین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
من هم با سریدار افغانی خونه مدیر شرکت مون هماهنگ کردم آخر هفته قاطی وسایلش منو ببره ترکیه! آلان هم دارم تمرین می کنم توی بقچه پر از لباس و پتو نفس کم نیارم.
وزیر ارتباطات ناکارامدی بیش نیست استعفا بده برو
اینترنت رو وصل کنید. ای باباااا
مگه مردم بازیچه دست شما هستن که هر وقت دلتون خواست اینترنت رو قطع و وصل می کنید
اينترنت كي درست ميشه اخه؟
شما که با قطع اینترنت بدتر دارید آرامش کشور را به هم میزنید، یک اینترنت نیم بند داشتیم که آن هم قطع شد.
بيايد اينترنت رو برداريد VPN كنيد هم سودش خوبه هم استارت آپ ميشيد هم داخلش تبليغات ميفرستين كلي درامد زايي ميشه لازم هم نيست بنزينو گرون كنيد اشتغال زايي فزاينده اي هم ميشه
اینجوری که پیش میره هزینه تخریب اماکن عمونی و قطعی اینترنت بیش از اهداف نهایی افزایش قیمت بنزین خواهدشد.
اول اینکه شنبه ساعت ۴ بعد از ظهر قطع شد.
دوم اینکه این حق طبیعی ما هست که به اینترنت دسترسی داشته باشیم و واقعا باید توضیح منطقی داده بشه.
سوم اینکه راه حل اغتشاشات به وسیله قطع اینترنت نمی تونه توضیح مناسبی باشه به هیچ وجه، مگر اینکه بخوان اینترنت ملی و به این بهانه فعال نگهدارند و برای همیشه دسترسی و قطع کنن.
چهارم اینکه درسته که آرامش کشور همیشه در اولویت برای تمام مردم ایران زمین هست اما این کار داره ارامش ما مردم و ازمون می گیره و خسارت غیر قابل جبران وارد می کنه، به خصوص در این وضعیت اقتصادی.
پنجم اینکه از مسولین بعیده که با مردمش بخواد اینجوری تا کنه و از طرف اون ها چنین تصمیمی بگیره ....
ششم اینکه به شورای امنیت ملی بگین سخت نگیره.....
در ضمن حداقل اینترنت موسسات که دیگه باید وصل باشه ؟؟؟؟؟؟
وزیری که قرار بود انگشتش روی دکمه فیلترینگ نرود بزرگترین فیلترینگ تاریخ را رقم زد.
ما از آمریکا درخواست داریم اینترنت ایران را به صورت کامل قطع کند تا عدالت اجرا شود اگر مردم اینترنت ندارن افرادی به ظاهر مسئول هم اینترنت نداشته باشن.
هزینه ای که به زیر ساخت های داخلی زدید جبران ناپذیر هست!
دیگه اعتماد شرکتها چه داخلی یا خارجی به میزبان ها و سرور های ایرانی از بین رفت!
سروری که یک هفته آفلاین بوده، در دنیای مجازی و رقابت وحشتناک، یعنی فاجعه!
گرانی بی خبر بنزین، بعدش هم قطعی ناگهانی اینترنت و اینکه هیچ مسؤلی بخاطر این مسائل کوچکترین عذرخواهی نکرده یا توضیحی هم نداده، واقعا نشون دهنده جایگاه مردم تو تصمیمات مسؤلینه. کمترین ارزشی برای مردم قائل نیستن و حق و حقوق ساده ما رو اینطوری پایمال میکنن.
ما که زورمون نمیرسه بهتون واگذارش میکنیم به خدا
خیزش مردمی! اگر راست میگین این فرصت رو برای طرف مقابل قرار بدین
بعضیا فکر می کنن یه عده در مورد قطع اینترنت و خوابیدن کسب و کار دارن پیاز داغش رو زیاد میکنن حالا چند روز اینترنت قطع باشه یک شرکت ورشکست میشه؟


باید خدمتشون عرض کنم اولا شرکت های نرم افزاری به دلیل حمایت نشدن از سمت هیچ نهادی( علی رغم ادعای حمایت فراوان) بسیار ضعیف هستند و بسیار به سختی امورات خود را می گذرانند مگر شرکت هایی که شرکت های اقماری اون نهاد قشنگه هستن که نصف کشور الان زیر نظرشه

دوم اینکه مشکلات شرکت ها فقط قطعی اینترنت نیست این شرکت ها هزار تا مشکل دارن که به سختی دارن روی یک بند راه میرن قطعی اینترنت مثل اینه که تعادل اون بند باز رو بهم بزنی برای کسانی که در ادارات دولتی کار می کنند شاید باورش سخت باشه که حتی یک روز هم برای کارفرما های حوزه آی تی یک روز هست و حتی ماه هایی که تعطیلات رسمی در اون وجود داره کارفرما ها در عذابند

مع الاسف این قطعی اینترنت باری سنگین به بارهای غیر قابل تحمل قبلی که بر دوش شرکت های نرم افزاری بود اضافه کرده
ما به جنگ وگرانی خوی گرفته ایم
ما به جنگ وگرانی خوی گرفته ایم
مرسي که به شعور من مخاطب توهین میکنید و نظر من رو چاپ نميکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
اگر قرار بود نظرات چاپ شه مردم به اینترنت ملی عادت نمیدادن این مردم از گرونی بنزین ناراحت نیستن از فساد بی عدالتی ناراحتن به اسم اختلاف استفاده دهک های مختلف از یارانه دست تو جیب دهک ضعیف کردید چطور مالیات بر خانه های خالی توسط شورای 3 گانه تصویب نمیشه چطور عوارض بر خودرو های میلیاردی خوداشون که سالیانه عدد بسیار سنگین و عادلانه ای برای ملت داره تصویب نمیشود شما اگر به فکر مردم بودید عوارض گمرک بر میداشتید تا همه اقشار بتونن از ماشین کم مصرف با کیفیت استفاده کنند جاش عوارض سالیانه میزاشتید تا عدالت برقرار شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
درود به کلامت
همین آقای ربیعی رو باید بعدها به عنوان مجازات مجبور به ۱۲ ساعت کارگری در روز، بدون بیمه و با حقوق پایه وزارت کار مسخره شوند کرد. ببینیم حر فهای الانشون رو اون موقع هم قبول دارن یا نه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
هنوز اشک های یک بنده خدایی که مسئول پیگیری کشتی آتش گرفته سوچی بود از خاطرم نمیره!!!کی بود راستی؟ حالا ولش کن اونو راستی عاقبت کشتی سوچی , چی شد؟

از چین غرامت گرفتیم آقا؟
همش حرفه
قطع کردن حالا نمی خوان وصلش کنند
باید فاتحه اینترنت رو تو این کشور خوند
متاسفانه حرف منطقی خریدار نداره وگرنه دوست داشتم شورای امنیت و دولت محترم پاسخ بدن که مجموعه آسیبهای وارد شده به خودپردازها تو این 2 روز هزینه بیشتری داشته، یا مجموعه ضررهای مالی، علمی و روانی ناشی از قطعی یک هفته ای اینترنت؟
خوشبختانه انتخابات اسفند نزدیکه و ملت هم مثل خود آقایون پاسخ خواهند داد.
دولت بار دیگر سر مردم کلاه گذاشت
برای منی که مشکل مالی ندارم گران شدن بنزین اونم نصف شب بسیار توهین امیر بود.
دقیقا دارن میگن اگه بچه های خوبی باشید اینترنت رو براتون وصل میکنیم! واقعا تو قرن بیست و یکم مملکت رو لنگ بزارین و براتون مهم نباشه مردم تو این گرونی اموراتشون رو چجوری بگذرونن! کار که نیست، گرونی که بیداد میکنه، مسئولین هم که بی مسئولیت تر از قبل هستن، من نوعی هم که یک کار کوچیک اینترنتی داشتم ازدست دادم! بعد دم میزنید دلسوز مردم هستین!!!!!!!!
آدمی که چیزی برای از دست دادن نداشته باشه خیلی خطرناکه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
دقیقآ
یاد آوری میکنم سخن قابل تامل وزیر نفت رو که وقتی بهش گفتن این سهمیه بندی و افزایش قیمت تا کجا ادامه پیدا می کنه فرمودنددددد:

تا هر جا که مردم تحمل کنند



وقتی داریم تحمل می کنیم خب چرا که نه اینقدر بار میزارن روی دوشمون که زانومون بخوره به زمین اونوقت حدش دستشون میاد یه ریزه بار رو بر میدارن که دوباره بتونی بار گرونی و .... با خودت بکشی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
تابناک به شکل موزیانه بعضی از نظرات که زودتر درج شدن رو دیرتر نشر می کنه تا وقتی که پیک دیده شدن اون پیج گذشت اون موقع اون نظر کمتر دیده شده باشه


داداش چه کاریه پز آزادی نظرات میدی تو که میخوای اینجوری نظر منتشر کنی مثل وای جی سی و فارس و رجا اصلا نظر منتشر نکن
ما که خیری از سیاست های شما ندیدیم نصف عمرمون توی دانشگاه با هزاران امید تلف شد و بعد امیدها برای کار ناامید شد حالا هم که به زور و تحمل سختی یه راه برای کسب درآمد از اینترنت پیدا کردیم اونم آجر کردین
به چشم دیدم که کسایی برای رسیدن به اخر ماه از هزارتومن زندگی میزنن برای اونا خیلی سنگین جواب خانواده تو این شرایط بیشتر مناطق که بیرون ریختن از مناطق ضعیف بودن
ای خاک بر سر من و این ملت. افسوس
توی این مملکت آزادی 100 درصد وجود داره هرکسی می تونه اعتراض بکنه ولی حق بیان اعتراض نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
توی دلت اعتراض کن.اون آزاده.
به همه هم میتونی اعتراض کنی اما آروم توی دلت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
آغا جو سازی نکن آزادی بیان داریم خوبش هم داریم ولی آزادی بعد از بیان رو چه عرض کنم
الان دارین مثلا دارن مردم رو تنبیه میکنین!
میخوان بگن اگه دفعه بعد اعتراض کنید بازم تنبیهتون میکنیم اینترنتو قطع میکنیم سری بعد تلفن رو هم قطع میکنیم...!
زشت، خودخواهانه، کوته فکرانه، چندش آور و و تهوع آمیزه رفتار مسؤلین نا مسؤل.
تا زمانی که به مردم احترام نزارید، سیاستهای داخلی و خارجی و اقتصادی و... شما محکوم به شکسته. به مردم احترام بزارید و حرفاشونو بشنوید تا باهاتون همراه بشن
نه مردیم و معنی حکومت مردمی رو فهمیدیم
قطع کردن اینترنت یعنی خفه شوید حرف نزنید و کور شوید نبینید و کر شوید نشونید آدم کور و کر و لال هم نیازی نیست رای بدهد الان دیگه هر کس یه مثقال مغز داشته فهمیده مجلس چقدر بدون اختیار و الکیه پس با رای دادن به شعور خودش توهین نمیکنه دولت هم مثل مجلس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
احسنت منکه چندین سال رای نمیدم و نخواهم داد.رای بدم بچه هاشون بی افتند تو دلارهای جهانگیری و صفا کنند
ماهاراچی فرض میکنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
بگم؟ بگم؟ بگگگگگگگم؟
اصغر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
ما را رعیت. ما را زیر دست.. که باید هرذچی سه نفر گفتن بگیم چشم. انجام میدیم. انجامم ندیم. حکومت نطامی اینترنتی برقرار کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
همان چیزی که فرض میکنید نباید فرض بشید
اگر نیاز به فایل و مطلبی از اینترنت بین المللی دارید و نیاز دارید چیزی را به دیگران در خارج بفرستید یک راهی هست . به فردی که در خارج از کشور میشناسید تلفن کنید و از او بخواهید در یکی از پیام رسانهای داخلی مثل سروش و غیره ثبت نام بکند . شما یا او فایلهایتان را با برنامه هایی مثل Winrar رمز گذاری کرده و از طریق همین برنامه ها بفرستید یا دریافت کنید . امتحان کردم فعلا تا زمان نوشتن این کامنت قابل اجرا هست .
وقتی میخوان قطع کنن به چند ساعت نکشیده سریع قطع میکنن ولی موقع وصل کردنش که میشه همه میگن کار ما نیست به خدا مردم کارشون رو زمین مونده بدون اینترنت اصلا نمیشه زندگی کرد
یه سرچ ساده ام نمیشه کرد حتی ،من شنبه ارائه دارم ولی یه خط مطلب هم نمیتونم پیدا کنم چرا به فکر ملت نیستید واقعا
دولت میگه تمام درآمد این طرح بین مردم تقسیم میشه ما که باور کردیم ولی کمک نخوایم کیو ببینیم دوم اینکه این اتفاقات تو فرانسه اعتراض حساب میشه اینجا آشوب خودش جای تأمله تخریب اموال عمومی لزوما کار گروه های سازمان یافته نیست آقایون مردم هم یه نقطه جوش دارن به شخصه برام مهم نیست چندتا اتوبوس بسوزن اگه قیمت بنزین برگرده هرچند تو این کشور اعتراض به جایی نمی‌رسد هیچوقت غیر از آشوب طلب خوانده شدن سوم اگه اگه این کار یه گروه اندک و سازمان یافتست دیگه قطع اینترنت چ دلیلی داره
آدم حسابی, مسلمان, معتقد, نگران! این تتمه آرامش روانی مردم رو با قطع اینترنت نگیرید ازش. همون فیلترنت دست و پا شکسته این مملکت به هر چی که مقدسین تبعات اینکار ورای تصوراتتون مضر و برانگیزاننده ست. ینی یه آدم معقول و منطقی توی این مملکت نیست که بشنوه حرف ماهارو؟...
پاسخ ها
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
چه فرمایشی میگین شماها ! همه معقول و منطقی هستند همه حرفها رو هم خوب میشنوند ولی خب الا به صلاح نیست دیگه باید تحمل کنید ...... چه پررویی هستینا ؟! اینترنت اون ور آبی میخواین آب میخواین برق میخواین گاز میخواین بنزین ارزون میخواین یارانه میخواین ماشین میخواین حقوق میخواین ماهواره میخواین کتاب میخواین مجله میخواین این همه میخواین بعد زبونتونم درازه از فردا همینا رو هم قطع می کنن حرف هم زیاد بزنی اغتشاشگری ععععع فعلا" به صلاح نیست تحریم ها هم که اثر نداره همه بدن ما خبیم آره نکنه میخوای فلانی بیاد عربی هم حرکات موزون کنه ؟! چه آدمهایی هستینا یکم مرام داشته باشین ............... حسن برو سر خط ................
قطعی اینترنت = دموکراسی محض
نکته ی جالب اینه که در قسمت نظر شمای بعضی تیترهای خبری هیچ پیامی منتشر نمیشه
تو رو به قران به امام حسین این اینترنتو وصل کنید به ولله حس ادم زندانی داره بهم دست میده
امیدوارم زودتر وصل شود. من مقالاتی دارم که سال ها روی ان ها کار کردم و الان برای تکمیل و ارسال نیاز به google scholar و ایمیل دارم که متاسفانه مقدور نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
دقیقا بدبخت کردن ما دانشجو ها رو، نصفمون که از ایران خارج شدن، ما هم خارج میشیم ولی الان با این قطعی اینترنت از کدوم منبع مقاله پیدا کنیم با کدوم سایت پایان نامه بخونم،سایت گنچ که کلا بیست تا پایان نامه داخلی هم نداره.. تمام بار علمی دانشگاهای ایران به سایتا و کتابای و مقالات سایتای بین الملل بود الان کی میخواد جواب این همه دانشجو نزدیک دفاع رو بده. اقایون اصلا نمیفهمن که دانشجو نیاز به ارتباط با همه منابع علمی داره وگرنه نمیگفتن زبان انگلیسی از مدارس حذف، میخوان با این کارشون یه مشت گوسفند مطیع پرورش بدن، هر کس حرفی خلافشون بزنه سریع میشه منافق.
مردم 99درصدشون واسه ناراضی بودن از ندیده شدن گرسنگی و ترس از آینده
همش میگید اینا مردم عزیز ایران نیستند که اعتراض میکنن . اینا یه مشت اراذل هستند وگرنه ما به مردم عزیز و فهیم ایران احترام میگذاریم . آخه مردم هم که نارضایتی خود را اعلام میکنند و معترض هستند را هم که کسی گوش به حرفشون نمیدند و بهشون احترام نمیگذارند. الله و اعلم
با قطع کردن اینترنت دارین مردمو تنبیه میکنین؟؟ ؟ آقای رئیس جمهور بجای اینکه در کنار مردم یمن باشی در کنار مرم مظلوم ایران باش
زمان انتخابات بازبریم رای بدیم به نمایندگان نا کارامد ا
شغل من و منبع درامدم از طریق فارکس بوده الان بدون اینترنت چیکار کنم ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
فارکس غیر قانونیه الان میان میگیرنت.مگه اینکه از تابناک خواهش کنی آی پی ات رو لو نده
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
هموطن به اوین خوش آمدی ! ( مطمئن باش تا الان لو رفته و مشخصات درز کرده و گرنه نظر انتشار داده نمی شد )
فقط همین چند خط رو بخونید:

به‌گزارش اقتصادنیوز، در اطلاعاتی که سایت نت بلاکز، نهاد ناظر بر دسترسی کشورها به اینترنت، بر خروجی خود قرار داده است، ایران از ۴۰ ساعت قبل دسترسی به اینترنت را قطع کرده است.

در این گزارش آمده است که سطح دسترسی اینترنت در ایران به زیر ۵ درصد رسیده و این سایت میزان خسارت واردشده بر اقتصاد ایران، را روزانه ۳۶۹ میلیون دلار برآورد کرده است.

یعنی تا الان نزدیک‌به ۱/۵ میلیارد دلار خسارت وارد کردن با قطعی اینترنت....!!!
جالبه که پای مطالبتون هیچ نظری نیست و یا بهتره بگیم هیچ نظری رو قابل نشر ندونستید ... یعنی اینقدر مردم از شما" جدا شده اند؟!
الان دیدم نظرات رو .. دمتون گرم حداقل شما نظرها رو میزارید.
درباره عملکرد دستگاه امنیتی
فقط یه چیزی برای من سوال هست
مگه ناگهانی بنزین گرون نشد
این آشوبگران اگر از خارج اومدند ، کی و چه زمانی و با چه سرعتی از مرز رد شدند ، این همه سریع آشوب کردند !!؟؟!
پاسخ ها
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
هیس حرف نزن فکر نکن نکنه تو هم آشوبگری که خبر داری بگیییییییییییرینش ایناش دیگه به تو ربط نداره وقتی میگیم اغتشاش شده یعنی باید قبول کنید همین و بس ! نکنه بنزین گرونتر میخواین ( با لحن عصبانی بخونید )
بابا فک کنم بنزین بهونس میخان اینترنت ملی رو بکنن تو حلق مااا ملت بیچاره
به نظر من کافی بود مردم برای نشان دادن اعتراضشون به گرانی بنزین فقط یک هفته بنزین نمیزدن و خیلی متمدنانه به خواستشون میرسیدن اما متاسفانه این وضعی که الان بوجود اومده باعث شده خواسته به حق مردم تحت شعاع قرار بگیره و به نوعی ملت بدهکار هم شدن
پاسخ ها
محسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
نمیشه که یه هفته بنزین نزنیم؟! چی فکر کردی، اون راننده تاکسی باید یه هفته از گشنگی بمیره چون تو می خوای اعتراض مسالمت آمیز کنی؟ تازه، با شناختی که از این دولت داریم بنزین هم نمی زدیم قیمتش پایین نمی اومد که بالاتر می رفت!
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
کس حرف هم نمیزد ، چه برسه به اعتراض ، بهانه دیگه ای جور میشد و خلاصه این سناریو با دکوپاژ دیگه ای اجرا میشد مطمئن باش .....هموطن گرامی ، به هر نحوی ، حتی اگر هیچ
" فرد بیکاری که تفننی مسافرکشی می‌کند "
فرد بیکار !!!تفننی !!
یعنی واقعا ثابت کردین چیزی افقر نمیدونیی
مثل اون حکایتی که گفت باغبان شان فقیر بود نوکرشان فقیر بود کلفت شان فقیر بود
واقعا صرف نظر از تحلیل آبکی روزنامه نگاران که صد البته فرمایشی هست و گرنه فکر نمیکنم نگارنده اینقدر نااگاه باشه ولی نگاه کنید بین نظرات مردم ببینید همه مخالف کارهای دولت هستند. واقعا دولت این رو رو بگذاره کنار و اشتباهاتش رو در مملکت داری قبول کنه
بابا این چه وضعی اخه، اینا برا بچه های خودشون نتونستن تصمیم بگیرن که ایران باشن یا امریکا، ولی برای یه ملت تصمیم میگیرن، اصلا کی به شما حق میده، برین جواب بدین، مردم حقشون رو میخوان
مردم کار میخوان
غذا میخوان
اینده میخوان
خونه میخوان
ماشین میخوان
نیازی به صدقه نیس، شما دست به هیچی نزنید خودشون فراهم میکنن، نه اینکه هر سال بزارید رو تورم
آقا... خانم... خواسته ما رفراندوم بوده و هست! چرا این کلمه براتون مهم نیست؟ «رفراندوم!»
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
احسنتتتتتتتتت
مسئولین بی کفایت...خداوند اینطور وعده داده که هیچ ظلمی پایدار نمیمونه!
سلام
چرا دولت دلش بحال افراد کم درامد سوخته .
ما هر اغتشاشی داریم بعد از یک اتفاق است مگر نه چرا قبل از این تصمیمات چنین اتفاقاتی رخ نمی دهد .
مگر دولت دلش بحال افراد کم در اند سوخته راه در امد ایجاد اشتغال است نه از یکی گرفتن و به دیگری دادند. بهر حال مردم به امید زنده هستند پس این امید را در مردم نکشیم و اجازه بدهیم زندگی کنند . من به امریکا و اسراییل و....کاری ندارم . ولی اگر ما مسلمان هستیم می توانستیم کشوری بسازیم که هر فرد خارجی ارزو کند که در کشور ایران زندگی کند و ان هم ترویج دین اسلام به روش درستش . ایجادبازار کار خوب . ایجاد رفاه برای مردم . ایجاد شبکه اطلاعات رسانی و شفافیت از عملکرد مسءولین . حس ایثارگری و گذشت در کشور . اینها رفتار درست هر هر موشک نقطه زنی اثرش بیشتر است . از هر بمب اتمی اتمی تر است .بلید بگویم که ما در کشور موفق عمل نکردیم و در ابن چند سال وقت خود را صرف دو دستگی و حزب بازی و... کردیم و از اصل موضوع غافل بودیم که حالا به چنین دردی گرفتار شدیم .و بجای اعتراض مسالمت امیز به جان همدیگر افتاده ایم .
پاسخ ها
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
دلت خیلی خجستست هموطن ...............!؟
آقا بسته ی حمایتی نخواستیم
من تولید کننده ی سگمنت الماسه ی سنگ بری هستم
تو رو بخدا تورو به قرآن جلوی واردات غیرقانونی آقازاده ها رو بگیرید
من تولید کننده چه گناهی کردم که باید محصولم رو بدون سود بفروشم بعد آقای ایکس جنس چینی رو ارزون تر از من بفروشه؟
آخه این چه عدالتیه؟
نفس ما تولید کننده ها رو جنس چینی گرفته، میریم اتاق بازرگانی دولت آقای روحانی شکایت میکنیم که آقا جنسی که توی ایران با استاندارد بین المللی تولید میکنیم رو چرا اجازه وارداتشو به آقای فلانی و فلانی میدین؟ با پوزخند میگن عه مگه تو کشور هم از اینا تولید میشه؟ یعنی بعد از 20 سال که دست کم 30 تا کارخونه دارن سگمنت سنگ بر رو توی کشور بصورت بومی تولید میکنن آقایون دولتی ها خبر ندارن؟
سر سال هم که میشه دولت آماده ست که پوستمونو با مالیات بکنه.
میخوایم مواد اولیه وارد کنیم باید مالیات بدیم، میخوایم جنس بفروشیم باید مالیات بدیم.
مواد اولیه ای که تو کشور نداریم رو باید با ارز آزاد بخریم بعدم 3ماه توی گمرک معطل بمونیم بعد آقای ایکس خیلی راحت با ارز دولتی جنس چینیشو وارد میکنه و سریعا هم از گمرک ترخیص میکنه.
میدونید چند تا خونواده دارن دونه به دونه از نون خوردن میفتن؟ من سر ماه به کارگرام چی بگم؟ بگم برید حقوقتون رو از فلان آقازاده ی واردکننده بگیرید؟
توی شهرک صنعتی شهر ما از 40-50 تا کارخونه ی فعال موندیم 5تا کارخونه که ما هم به زور داریم تولید میکنیم و همین روزا ورشکست میشیم و بانک ها با ربه مرکبی که ازمون میگیرن اموالمونو مصادره میکنن.
600 میلیون تومن از بانک وام گرفتیم باید 5 میلیارد و 800 میلیون تومن بهشون پس بدیم.
کجای دنیا با صنعت گر هاش اینکارو میکنه که دولت تدبیر و امید داره به سر ما میاره؟
کارخونه ی من 36 تا کارگر داشت توی دو شیفت که الان ازشون 5 تا کارگر مونده توی یک شیفت، یعنی 31 خونواده از نون خوردن افتادن.
تورا بخدا پیاممو منتشر کنید و اگه میتونید به گوش مسوولینی که دلسوزن و کاری از دستشون بر میاد برسونید.

باتشکر
کارآفرین دیروز، بدهکار امروز
پاسخ ها
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
هموطن گرامی تو هم دلت خوشه ها.......... اینا منتشر کردن بیا کیه که گوش بده اصلا" شنیدن کو عمل !؟ همون پوزخند هم نثار کنن خوبه تا زندان نفرستنت ...... پس این وسط برادران چینی و بقیه جاها و کشور دوست و همسایه چین ، باید از کجا نون بخورن یه کم رحم داشته باش دیگه تو که یارانه میگیری اونا چی دارن آخه دیدی داری ناشکری میکنی ؟!
برق رو هم قطع کنید
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
هوا سرده، گاز رو هم قطع کنند بهتر جواب میده.
یه نادان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
ناشکرین دیگه ، همین که برق دارین یعنی خیلی دارین اینقدر بگین تا از سال دیگه همینم جیره بندی میشه هر خونه یک ساعت برق پنج قطره آب با 3 متر مکعب گاز ، بقیشو یارانه میدیم خودتون مدیریت کنید ( اینقدر گرون میشه که هیچکی دیگه پولشو نداره ) ما هم ........؟!!!!!!! بقیه دنیا نمی فهمن ...........همه خوشبخت آزاد ما رنج ما نگاه ( چه معنی داره با بقیه دنیا حرف بزنی برو تو اغتشاشگر آشوبگر خائن مزدور )
امروز دخترم به من میگه میخواد بره کلاس زبان. میگه به هیچ قیمتی حاضر نیست در ایران زتدگی کنه.
متاسفم برای مملکتم، وطنم. دروغ بسه. مثلا الان دارید ذوق می کنید که ما رو دارید تنبیه می کنید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
بخدا انگار دارم خواب میبینم این روزهارو .... باورم نمیشه این حجم از نامردی و ظلم .... این کشور و ثروتش برای مردمه نه اینکه ضد همین مردم استفاده
.... بشه
خدایا کمکمون کن
واقعاااا خيلي بدون فكر هستن مسعولين
پاسخ ها
مینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
ببخشید اشتباه دستم خورد رو منفی
شورای امنیت هنوز تصمیمشو در مورد حبس خانگی سران فتنه پس نگرفته الان انتظار دارید اینترنت رو آزاد کنه؟
اینترنت دیگه وصل نمیشود. تمام سایتهایی که به آنها دولت الکترونیک میگویند باز میشود. پس جای نگرانی نیست.
سلام منم ببیند همین . تمام
اگه اعتراض مردم برحق است، چرا بنزین ارزان نشد؟؟؟

مکان تعیین کنید در شهرهایی مثل تهران اصفهان شیراز و مشهد تا مردم بیان اعتراضشان به گرانی ،بیکاری و سو مدیریت اقایان نشان دهند

ولی کو گوش شنوا
مرسی که نظر من رو توهین آمیز دونستید
شكايت اينهمه ظلم رو كجا ببريم...
قطع کردن اینترنت خودش باعث موج بعدی اعتراض ها و نارضایتی ها میشه.
دل مردم به چی خوش باشه تو این مملکت واقعا؟؟؟
تا کفر مردم در نیومده اینترنت رو به صورت کامل وصل کنید.
با توجه به اینکه در صورت انجام بازپرسی از متهمین اغتشاشات اخیر مشخص خواهد شد که همه ی آن ها از جاده های شهری برای رفت و آمد استفاده می کردند، همگی در حین اغتشاش از اتمسفر تنفس می کردند، و همگی در حین اغتشاش در صورت تشنگی از آب آشامیدنی استفاده کردند، لطفا دستور فرمائید جاده ها بسته شوند، هوای محیط خلأ شود و آب آشامیدنی هم قطع شود که دیگر شاهد اینگونه تحرکات برخی نباشیم!
تا زنده ایم رزمنده ایم سرباز جان بر کف رهبریم
خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست
اینقدر در فضای مجازی اعتراض نکنید ولو غیر همین اینترنت ملی را هم قطع خواهیم کرد.
قطع اینترنت کار درستی نیست آینده خدمات رفع فیلتر بیشتر میشه
اینترنتو باز کنین
حق الناس که میگین پس چیه
نت رو قطع كردن كه بنزين فراموش شه دوستان...
ایضا بنده هم بمانند دوست عزیزمان تشکر میکنم که با همان ادای احترام به شهرمان نظراتمان را در زمره غیر قابل انتشار میگذارند
ای مرگ کجایی..
الان بدتی تمام مردم اصفهان پیامک اومده تجمع مردم اصفهان در محکوم نمودن اقدامات آشوبگران
زمان:5شنبه 30آبان، ساعت 9:30 صبح
مکان: میدان انقلاب اسلامی
چطور اینها می تونند تجمع کنند ما برای حقمون نمی تونیم تجمع و اعتراض کنیم. این چه انصافیه آخه.
آخه چطور باید اعتراص کنیم و اغتشاشگر هم حسابمون نکنند.
تا وقتی ذائقه مردم نسبت به پیام رسان ها و جسجوگرهای ایرانی تغییر نکند اینترنت وصل نخواهد شد تا هنگامی که به پایداری کامل برسند و اگر هم اینترنت وصل شود فقط بصورت موردی و سایت های علمی و مورد نیاز وصل خواهد شد. علی برکت الله
شایذ هم کار مافیای داخلی باشدکسانی که رقابتهای سیاسی داخلی دارند. کسانی که فقط به پول و قدرت فکر میکنند.این هم یک جور نگاه هست.
دختر دانشجوی من امروز بهم میگه برای کارهای درسیش با مشکل مواجه شده ...میگه چرا تو این مملکت منو به دنیا آوردین ...میگه فرزند اوری تو این کشور گناهی نابخشودنی هست ...آخه چه گناهی داریم مایی که به گرانی بنزین هم راضی بودیم ...الان احساس میکنم داریم تو غار زندگی میکنیم
واقعاً شورش رو درآورديد!
همه كه براي مسخره بازي از اينترنت استفاده نميكنن، كار و زندگيمون ريخته بهم. سايت ديجي كالا اينقدر مهمه كه اونو باز گذاشتيد ولي يه سرچ تو گوگل نميشه كرد.
تا وقتي آدمهاي نفهمي امثال شما سر كار هستن اين مملكت بدتر ميشه كه بهتر نميشه.
يه زماني افغان ها ميومدن اينجا براي كار، الان كار به جايي رسيده كه بايد آرزو كنيم ما بريم افغانستان!
حداقل بگن تا کی قطعه اینترنت واقعا خوب مملکت داری میکنن خووووب!
واقعا گاهی تو تاریکی شب این اقایون میگن روزه ! کی حرفای شما رو باور میکنه ؟! نوشتن این حرفا فقط برای خالی کردن عقده هاست ، بابا خسته شدیم ، چقدر تحمل بجای اینکه به حرف مردم گوش بدین میچسبونین همه چیزو به خارج از کشور ، همه میدونن که دولت های خارجی مترصد موقعیت هستن ولی نه اینجور که در همه شهرها چند صد نفر رو اجیر کنن ! چرا جوری حرف میزنین که انگار مردم خرن هیچ ایرانی دوست نداره کشورش دچار هرج و مرج بشه ولی نمیشه مردمی رو که سال ها سرکوب شده رو واقعا درخواست مردم اینه که صداشون شنیده بشه و انعکاس حرفاشون رو در عملکرد روساببینن ، به امید ان روز
از یه طرف اینترنت رو قطع میکنید، از یه طرف میگید خبری نبوده،، کدوم را ملاک قرار بدیم. شغل من با اینترنت در ارتباطه و کاملا بیکار شدم چه باید بکنیم الان.
تورم هم که ادامه داره و بازاریها پدر مردم رو دراوردن
آقایان رسانه های داخلی مثل تابناک صدای مردم رو گوش مسئولان برسانید و وضعیت اینترنت را به روال سابق برگردانید.
گران شدن بنزین برای همه مهم بود و هست، اما شاید برای امثال من که طبق زمان بندی تصمیم به خروج از این کشور دارند و دنبال کارهای علمی، پیگیری مقالات، پیگیری امورات اپلای و ارتباطات با اساتید خارجی هستند اینترنت از همه چی واجب تر باشد.
کاری نکنید که موج دومی از اعتراضات شروع شود، طبعات روانی قطع اینترنت رو نمیشه کتمان کرد.
هنوز اعتراضات تمام نشده اینترنت و وصل نمیکنن
بهترین جا برای اعتراض زندانه!!! اونجا اعتراض می کنی و حبستو می کشی میای بیرون! و هیچ تغییری هم در آنچه که اعتراض می کنی ایجاد نمیشه!!!
تابناک
همش سانسور هست*************************تابناک همش سانسور هست************************************چرا مواردیکه مردم برای تابناک ارسال می کنند همش را سانسور می کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برای مملکتم متاسفم که سردچار این مسئولین بی خرد شده. دلیل قطعی اینترنت این هست که مسئولین گوش شنوا برای شنیدن اعتراض مردم را ندارند
تابناک جون چقدر مطالبت سرگرمی خوبین همینکه همه جراید فیلترند و تو نفس عمیقتر می کشی بیانگر هویت واقعی مواضع توست . تو رسانه ملت نیستی،
اینترنت در بعضی مناطق داره وصل میشه
#اینترنت_را_خدا_آزاد_کرد
سلام
فرصت رصد اخبار را ندارم. برای بار اول است که به این سایت می آیم. دانشجوی راه دور در یکی از کشورهای اروپایی با دانشجویانی از سراسر دنیا هستم. همیشه در دیدارهای حضوری ام با آنها از هویت و کشورم دفاع می کردم. شنبه شب در کلاس آنلاین بودم که ناگهان قطع شدم. امشب نیز پرزنتیشن داشتم. چند روز پیش فقط توانستم به یکی از همکلاسی هایم پیامک بدهم که به استاد بگوید که من قطع هستم. هیچ ارتباطی با دانشگاه نمی توانم داشته باشم. سخت است احساس حقارت نداشتن. سخت است.
بابا به خدا من یه دانشجوام که از طریق اسنپ خرجما در میارم الان چند روزه بیکارم زندگیم از هم پاشیده چرا فقط به فکر مردمید بابا اینقدر فداکاری بخدا تا حالا ندیده بودم !امیدوارم امام زمان ظهور کنه تا شاید این مملکت درست بشه
ببخشید شاید سوال مسخره ای به نظر بیاد اما لطفا یک نفر آی تی کار به من بگه اینترنت قطعه یا دسترسی وب فیلتره؟ شاید بشه از اینجا به دانشجوها کمک کرد
مجازی معمولا از کاه کوه می‌سازد ،خاصیت اینه که داستان ساز میشود مسایل ؛ ارامش گذشته قبل اینترنت در چند روز نبود رسانه میشد دید بنابراین جنبه های مثبت هم داشت و نبود اینترنت این مسله ثابت کرد که امیت اتفاقی نیست .
یه دیواری بین دولت و مردم هست که بلندیش به عرش میرسه
زبان دولت زبان عهد عتیق هست که هنوز الفبایی در کار نبود و زبان ملت کاملا به روز
کلا دولت نمیفهمه زبان ملت بیچاره را. فقط اون پولدارهای دو زبانه زبان دولت را می فهمند و بس
مردم عادی بمیرید تا خیال دولتمردان راحت راحت شود..‌‌
حالا که اوضاع که آرام است

ادامه قطع اينترنت مساوی است با :

# حق الناس

# مجازات بی گناهان

اینترنت فقط وسیله چت و جوک و علافی چهار تا جوون نیست ، ابزار کار و زندگی و سلامت و تجارت و معاش حلال مردم است

حتما باید به انحای مختلف لج مردم را در بیاورید و یک نارضایتی و شورش جدید درست کنید ؟ دست بردارید از این کارها ، اینترنت را آزاد کنید

می بخور ، منبر بسوزان ، مردم آزاری نکن

والسلام
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی