بازدید 17694
آخرین تحولات خاورمیانه؛

عملیات روانی رویترز درباره تغییر در برجام/افشای نقش کُردهای سوری در حمله به الحشد الشعبی عراق/واکنش ترامپ به میانجی‌گری‌های ماکرون بین آمریکا و ایران/کشته شدن بیش از ۳۰۰۰ غیرنظامی در حملات ائتلاف بین‌المللی در سوریه

عملیات روانی رویترز درباره تغییر در برجام، واکنش ترامپ به میانجی‌گری‌های ماکرون بین آمریکا و ایران، هشدار قطر درباره تشدید تنش‌ها در خلیج‌فارس و کشته شدن بیش از ۳۰۰۰ غیرنظامی در حملات ائتلاف بین‌المللی در سوریه، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به افشای نقش کُرد‌های سوری در حمله به الحشد الشعبی عراق نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۲۵۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱ 25 September 2019

عملیات روانی رویترز درباره تغییر در برجام، واکنش ترامپ به میانجی‌گری‌های ماکرون بین آمریکا و ایران، هشدار قطر درباره تشدید تنش‌ها در خلیج‌فارس و کشته شدن بیش از ۳۰۰۰ غیرنظامی در حملات ائتلاف بین‌المللی در سوریه، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به افشای نقش کُرد‌های سوری در حمله به الحشد الشعبی عراق نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ گمانه‌زنی‌ها درباره عامل یا عوامل حمله به مواضع سازمان «الحشد الشعبی» در مناطق مختلف عراق همچنان ادامه دارد.

روزنامه «العربی الجدید» ـ نزدیک به قطر ـ روز سه‌شنبه به نقل از منابعی در ریاست «امنیت ملی عراق» و برخی از منابع در الحشد الشعبی گزارش داد که «نتایج تحقیقات جاری درباره حمله به شش مقر و انبار مهمات وابسته به الحشد در دیاله، صلاح الدین، بغداد و الانبار در عراق نشان می‌دهد، برخی از این حملات از خاک سوریه صورت گرفته است».

این روزنامه با بیان اینکه بخشی از این حملات از مناطق تحت تصرف شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» -تحت حمایت آمریکا- صورت گرفته، ولی «ریاض درار» رئیس مشترک نهاد «شورای دموکراتیک سوریه» ـ شاخه سیاسی نیروهای دموکراتیک ـ مدعی شد، این «اتهامات، فاسد و مسخره است» و درباره هر گونه حمله به مناطق تحت تصرف کُردها هشدار داد.

یک منبع مسئول که در دفتر «فالح الفیاض» رئیس الحشد و مشاور امنیت ملی عراق مشغول به کار است، به العربی الجدید گفت که «بیشتر جزئیات تحقیقات آماده است، ولی اعلام نتایج و فرستادن آن به پارلمان، منوط به عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق است، ولی احتمالا این اتفاق طی روزهای آتی خواهد افتاد».

وی اظهار داشت: «نتایج تحقیقات درباره حمله به اردوگاه آمرلی در صلاح الدین، با نتایج تحقیقات حمله به اردوگاه الصقر در جنوب بغداد، از نظر نوع بمباران و مختصات آن متفاوت است».

این مسئول عراقی ادامه داد: «ترور ابوعلی الدبی از فرماندهان گردان‌های حزب الله [عراق] در نزدیکی "القائم" تا کنون در روند تحقیقات واضح‌تر بود، چون با یک پهپاد بال ثابت صورت گرفته است، ولی همه حملاتی که انجام شده، تقریبا با موشک‌های ناشناس صورت گرفته که نشان می‌دهد، بیش از اینکه این عملیات نظامی باشد، عملیات اطلاعاتی بوده است».

وی با بیان اینکه بر اساس نتاج تحقیقات، «همه حملات مستقیم از اراضی اشغالی فلسطین صورت نگرفته»، خاطرنشان کرد، «برخی شواهد حاکی از آن است که دشمن [صهیونیستی] از طرف‌هایی در داخل شرق سوریه، کمک گرفته است... همه ادله‌ای که گردآوری شده، چیزی نیست که بتوان آن را موشک یا سلاح اسرائیلی قلمداد کرد تا آن را دلیلی به شورای امنیت ارائه کرد».

«محمد البصری» از رهبران الحشد الشعبی نیز به العربی الجدید گفت: «بر اساس نتایج تحقیقات، بخشی از پهپادهایی که مقرهای الحشد الشعبی را در داخل عراق بمباران کردند، از خاک سوریه که تحت تسلط نیروهای دموکراتیک سوریه است، حمله کرده‌اند».

البصری تصریح کرد، «احتمال دارد خودِ گروه نیروهای دموکراتیک، با هماهنگی رژیم صهیونیستی این عملیات را انجام داده باشد یا اینکه فقط از مناطق تحت تصرف آن، صورت گرفته است».

«فاضل الفتلاوی» نماینده فراکسیون پارلمانی «صادقون» عراق اعلام کرد که هفته آینده نتایج نهایی تحقیقات رسمی به پارلمان خواهد رسید و سپس اعلام خواهد شد.

عملیات روانی رویترز درباره تغییر در برجام/افشای نقش کُردهای سوری در حمله به الحشد الشعبی عراق/واکنش ترامپ به میانجگیری‌های ماکرون بین آمریکا و ایران/کشته شدن بیش از ۳۰۰۰ غیرنظامی در حملات ائتلاف بین‌المللی در سوریه

الفتلاوی بر این باور است که تأخیر در اعلان نتایج این حملات، «به سود عراق نیست، زیرا ممکن است طرف‌هایی که عملیات بمباران را انجام دادند، از این تأخیر برای آغاز بمباران جدید استفاده کنند».

بسیاری از کارشناسان و برخی از منابع آمریکایی اعلام کردند، رژیم صهیونیستی در پس این حملات قرار دارد، ولی اینکه آیا تمامی این حملات از اراضی اشغالی فلسطین صوت گرفته یا خیر، تا کنون محل بحث نبوده و رسانه‌ها و منابع سیاسی اشاره‌ای به آن نکرده‌اند.

از اواخر تیر ماه گذشته چندین بار مواضع الحشد الشعبی در استان های صلاح الدین، دیاله، بغداد و الانبار هدف حمله قرار گرفته است. علاوه بر خاک عراق، مواضع نیروهای عراقی حاضر در خاک سوریه نیز هدف حملاتی قرار گرفته است.

عملیات روانی رویترز درباره تغییر در برجام

رسانه‌های بین‌المللی به نقل از حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران مدعی شده‌اند او در نیویورک گفته آماده است در ازای رفع تحریم‌ها علیه ایران، با کشورهای گروه ۱+۵ (اعضای دائمی شورای امنیت به علاوه آلمان) درباره اعمال «تغییرات، اضافات یا اصلاحات اندک» در برجام رایزنی کند.

رویترز نوشته رئیس‌جمهور ایران این اظهارات را در جمع رسانه‌ها مطرح کرده است. این رسانه، به ‌رغم این، اظهارات آقای روحانی را مستقیم نقل نکرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت ایران اظهارات آقای روحانی در جمع مدیران ارشد رسانه های آمریکا را منتشر کرده، ولی در آن اشاره‌ای به ادعاهای مطرح‌شده در رویترز نکرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت نوشته است: «رئیس‌جمهور اعلام‌کرد، تلاش‌های رئیس‌جمهور فرانسه در صورتی مؤثر است که آقای ترامپ تحریم‌های اعمال شده علیه ایران پس از خروج از برجام را بردارد که در آن زمان،‌ امکان مذاکره در قالب ١+٥ وجوددارد.»

در ادامه این مطلب آمده است: «حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی صبح روز سه شنبه به وقت نیویورک و در دیدار مدیران ارشد رسانه های آمریکا گفت: تداوم تحریم هایی که تحت عنوان فشار حداکثری اجرا شده، به مثابه پیش شرط های عملی آمریکا برای مذاکره است، در حالی که از نظر ما برای مذاکره، ابتدا هر پیش شرطی باید برداشته شود.»

رئیس‌جمهور افزود: «خجالت‌آور است که مبنای اتهام زدن به ایران در مورد حمله به آرامکو، صرفا این است که نمی خواهند قبول کنند ارتش یمن توان نظامی حمله موشکی و پهپادی را دارد. این یعنی اتهام زنندگان به ایران هیچ برآورد واقعی از پیشرفت های نظامی یمنی ها ندارند، چشمان خود را بسته و صرفا به گمانه زنی بسنده کرده اند.»

دکتر روحانی ادامه داد: «ضعف راداری و پدافندی تجهیزات عظیم آمریکایی در مسیر ادعایی این موشک ها و پهپادها قابل انکار نیست و یمنی ها در واقع آمریکا را تحقیر کرده و به تأمین کنندگان تسلیحات عربستان هشدار داده اند.»

واکنش ترامپ به میانجی‌گری‌های ماکرون بین آمریکا و ایران

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا احتمال دیدار با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک را رد نکرد و گفت: من هرگز احتمال چیزی را رد نمی‌کنم.

رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی در جمع خبرنگاران در نیویورک درباره تلاش‌های امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه برای ایفای نقش میانجی‌گری بین آمریکا و ایران گفت: ما نیازی به میانجی‌گر نداریم. ایران می‌خواهد کاری را انجام دهد و تصور نمی‌کنم نیازی به میانجی‌گر داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: او (ماکرون) دوست من است، ولی به دنبال هیچ میانجی‌گری نیستیم. آنها می‌دانند با چه کسی باید تماس بگیرند.

عملیات روانی رویترز درباره تغییر در برجام/افشای نقش کُردهای سوری در حمله به الحشد الشعبی عراق/واکنش ترامپ به میانجگیری‌های ماکرون بین آمریکا و ایران/کشته شدن بیش از ۳۰۰۰ غیرنظامی در حملات ائتلاف بین‌المللی در سوریه

وی در ادامه در پاسخ به وجود این سناریو که آیا او با روحانی رئیس جمهور ایران طی هفته جاری در نیویورک دیدار خواهد کرد، اظهار داشت: ما هیچ برنامه‌ای برای دیدار نداریم. برخی گفته‌اند که شاید آنها با یکدیگر دیدار کنند.

ترامپ افزود: خواهیم دید چه اتفاقی خواهد افتاد. ولی ما در شرایط کنونی هیچ برنامه‌ای برای دیدار و گفت‌وگو نداریم. البته من هرگز احتمال چیزی را رد نمی‌کنم.

این در شرایطی است که ترامپ پیش از این در جمع خبرنگاران بار دیگر در اظهاراتی توهین آمیز، ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرده بود.

وی در این باره ادعا کرد: ایران واقعا یک کشور ترور است. من بارها گفته‌ام که ایران در زمینه حمایت از تروریسم در جهان، کشور شماره یک است. اکنون ایران رفتار و فعالیت‌های به مراتب ضعیف تری نسبت به قبل دارد. ایران یک کشور متفاوت تر شده است؛ البته از زمانی که من به قدرت رسیده‌ام.

رئیس جمهور آمریکا گفت: اجازه بدهید این طور بگویم. چیزهای زیادی در ارتباط با ایران در حال اتفاق افتادن است. چیزهای بسیاری نسبت به آنچه شما می‌دانید. چیزها بسیار بیشتری نسبت به آنچه رسانه‌ها شاید بدانند، ولی چیزهای زیادی در حال رخ دادن است.

هشدار قطر درباره تشدید تنش‌ها در خلیج‌فارس

«احمد بن عبدالله المحمود» رئیس پارلمان قطر، روز سه‌شنبه طی سخنانی در نشست روسای پارلمان‌ها در منطقه اوراسیا که در شهر «نور سلطان» قزاقستان برگزار شد، گفت: «دولت قطر از تشدید تنش در منطقه خلیج‌فارس بسیار نگران است. ما نمی‌خواهیم این تنش به درگیری مسلحانه منتهی شود، چون جهان دیگر نمی‌تواند رویارویی جدیدی در این منطقه را تحمل کند. ما به شدت به خویشتنداری، مهار کردن احساسات و اجتناب از هرگونه مداخله نظامی ترغیب می‌کنیم.»

این دیپلمات قطری تأکید کرد: «هر گونه اختلافات باید از طریق گفت‎وگو و احترام به اصول قوانین بین‌المللی حل و فصل شود، وگرنه اختلافات پیامدهای وخیمی بر ثبات در منطقه خواهد داشت.»

شنبه هفته گذشته، ریاض اعلام کرد، دو تأسیسات نفتی وابسته به آرامکو در شرق عربستان هدف حملات پهپادی قرار گرفته است. همزمان جنبش انصارالله یمن مسئولیت این حمله را که با ده پهپاد انجام شده، بر عهده گرفته است.

به رغم این امر، واشنگتن و ریاض در تلاش برای نادیده گرفتن توانمندی‌های نظامی انصارالله، ادعا می‌کند ایران در حملات به آرامکو مشارکت داشته است؛ اتهامی که مقام‌های ایرانی قویا آن را رد می‌کنند.

کشته شدن بیش از ۳۰۰۰ غیرنظامی در حملات ائتلاف بین‌المللی در سوریه

شبکه حقوق بشر سوریه اعلام کرد، ماحصل تجاوزات ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در سوریه بسیار فراتر از آمارهای خود ائتلاف است. این سازمان حقوقی خواستار شروع به پرداخت غرامت‌ به قربانیان این حملات شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این شبکه حقوق‌بشری سوریه اعلام کرد، طی پنج سال گذشته ۳۰۳۷ غیرنظامی بر اثر حملات ائتلاف بین‌المللی در این کشور کشته شده‌اند.

این گزارش مقایسه‌ای کرده بین گزارش‌های رهبری ائتلاف آمریکایی و گزارش‌های این شبکه حقوق‌بشری و به این نتیجه رسیده که نیروهای ائتلاف آمریکایی به مرگ ۱۳۱۳ غیرنظامی در سوریه و عراق اعتراف کرده‌اند؛ اما این آمار فراتر از ۴۳ درصد نتیجه موثقی که در این گزارش مطرح شده، نیست؛ آماری که تنها شامل گزارش تلفات در سوریه است.

این گزارش همچنین اظهارات وزارت دفاع انگلیس که در آن از کشته شدن یک غیرنظامی در نتیجه حملات نیروی هوایی این کشور در مناطق تحت کنترل داعش در سوریه و عراق سخن گفته را در حد بالایی از اعتبار ندانسته است.

این دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه طی گزارشی آورده است: از ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۴ تا ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی ۳۰۳۷ تن از غیرنظامیان سوری، از جمله ۹۲۴ کودک و ۶۵۶ زن بر اثر حملات ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا کشته شده اند.

در این گزارش همچنین آمده است: ۱۱۳۳ تن در رقه، ۷۸۲ تن در حلب، ۶۲۶ تن در دیرالزور، ۲۱۸ تن در استان حسکه، ۱۴۰ تن در حومه ادلب، ۱۳۳ تن در حومه حمص و پنج تن در حومه درعا کشته شده‌اند.

ائتلاف بین‌المللی طی این مدت حداقل ۱۷۲ بار قتل‌عام در سوریه مرتکب شده است. همچنین ۱۸۱ بار مراکز حساس مدنی از جمله ۱۶ درمانگاه، ۲۵ مدرسه و چهار بازار توسط این ائتلاف هدف قرار گرفته شده است.

بر اثر حملات ائتلاف مذکور به استان‌های رقه، دیرالزور و حسکه بیش از ۵۶۰ هزار شهروند مجبور به ترک مناطق خود شده و این حملات باعث ترس و فرار ده‌ها هزار تن دیگر از مناطق مختلف شده است.

گروه «نیروهای دموکراتیک سوریه» تاکنون به بهانه مختلف اجازه نداده است که مردم به مناطق خود بازگردند.

همچنین تاکنون هزاران آوره سوری در اردوگاه‌های «عین عیسی» در رقه، «بادیه هجین» در حومه دیرالزور و الهول در الحسکه که تحت سیطره این گروه تروریستی است، نگهداری می شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۵۷
واقعا کردها سوری شدن عروسک خیمه شب بازی دست دولت امریکا، فکر کردن دارن با امریکا معامله کردن، یک قلدر هیچ وقت حق یک ضعیف را بهش نمی ده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
تابناک باید از گذاشتن کامنت های ضد قومی و اختلاف افک خودداری نماید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
ولی افتخار همپیمانی با یک قلدر شاید سالهای سال بدست نیاید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
کردهای سوری تحت حمایت آمریکا و اسراییل چه ربطی به قوم های ایرانی دارند.
جناب ترامپ دمکرات ها هم شکارچی های خوبی هستند.
پاسخ ها
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
من هم نگران خانم ملانی هستم، نکنه ترامپ به سرنوشت پرزیدنت کندی دچار شود.
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
کردهای سوریه که همه اش رفقای تروریست های پ کا کا نیستند
ماکرون شده میانجی،ما دولتی که فروش اگزوز پژو و رنو به ایران را تحریم کرده،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
کاری برای جلیقه زردها نکرد ولی برای ترامپ شاید.
مرگ بر ستمگر
دولت لبخند باز هم کوتاه اومد. آخه چقدر وادادگی و غرب زدگی. تا کی دولت میخواد چشمش به غرب باشه؟؟ غرب و آمریکا هیچ کاری واسه ایران انجام نمیدن. همون موقع هم که آمریکا تو برجام بود عملا هیچ تحریمی برداشته نشده بود فقط رو کاغذ تحریم نبودیم. به خدا توکل کنید و داخل کشور رو درست کنید و دست دزدها و آقازاده ها رو کوتاه کنید و مالیاتها رو درست و به عدالت ساماندهی کنید و اون وقت میبینید که هیچ نیازی به غرب و شرق نداریم. اما دولت ۶ ساله امتیاز داده و از این به بعد هم خواهد داد. چون بجای توکل به خدا نگاهش به دست غربه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
خیلی جدی نگیر آقا اینها همه اش سیاست هست.نگران نشو.دولت در اینجا،تدارکاتچی هست
زبل خان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
همین همین دولت تدارکاتچی خیلی ها شدن مدیر، با حقوق نجومی کاش من هم یک تداکراتچی بودم.
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
ناشناس 13:15 خوش بحال تدارکاتچی ها همه شون بالاتر از میدان ونک زندگی می کنند، ما که اصل کاری هستیم پایین تر از میدان انقلاب.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
می خواستن رای بگیرن یک جور شعار می دادن حالا که رای گرفتن میگن ما تدارکاتچی هسیتم، ما هم می گیم راست میگی..
این دولت ضعیف ترین دولت بعد از انقلابه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
دولت قوی کدام بود؟ ما که هر دولتی سر کار میاد میبینیم،نرخ تورم بالا،،نرخ ارز افزایشی،معیشت هر روز مشکل تر و قص الهذا
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
در هیچ دولتی در اقتصاد و رانت اینقدر بلبشو نبود،
صحبتهای مرکل درباره غیر منطقی بودن رفع تحریم ها قبل از شروع مذاکرات ایران با امریکا نشان دهنده بی جان بودن برجام نزد اروپایی ها است.
ایران خودش را معطل اروپایی ها دارد می کند و اروپا بدون امریکا یعنی هیچ.
اروپایی ها گردش مالی سالانه ۸۰۰ میلیارد دلاری شان با امریکا را فدای ۱.۸میلیارد دلار گردش مالی سالانه با ایران می کنند؟؟؟؟؟
هرگز
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
میبایست به شعار انقلاب که نه شرقی ونه عربی بلکه استقلال بود ،وفادار میمانیدیم که اکنون به کسی احتیاج نداشته باشیم
اگر قرار باشد قبل از اینکه همه تحریم ها برداشته شود، ایران با چهار کشور بزرگ اروپایی بعلاه آمریکا سر میز مذاکره بنشیند آیا ترامپ همچون اوبامای دستکش مخملین (که تاجی از برگ های زیتون بر سر داشت) با ژستی حق بجانب نخواهد گفت: این تحریمهای حداکثری بودنند که ایران را پای میز مذاکره کشاند و اگر چنین شد و مسئولین ایرانی برای برداشتن تحریم ها از دوش ملت و دولت، تن به این ذلت دادنند در بهترین حالت فرص کنید همه چی به خوبی و خوشی حل و فصل شد؛ اگر چند ماه پس از برجام ٢، ترامپِ متقاضی جایزه صلح نوبل تقاضاهای دیگری داشت مثلاً درخواست قطع کامل روبط اقتصادی با آلمان، فرانسه و چین¹ و ما با اعتراض آن را نپذیرفتیم آنگاه که ترامپ کارکشته، چماق تحریم های حداکثری را بالای سرمان بُرد آنوقت ما چه راهکارهایی را برای مقابله با زنگی مستِ تیغ در دست داريم !؟

آنانی که در عتش مذاکره با آمریکا (قبل از رفع کامل تحریمها) سینه ای آتشین دارند اگر راهکاری برای این پرسش یافتند آن را دستکم برای أزمودن و کارائی اش، همین الان بکار بگیرند اگر نه، به آن عتش بی توجه باشند زیرا آن عتش مذاکره، خود شيطان است که در گوش شان نجوا می کند: با شیطان بزرگ مذاکره کن و تحت انقیادش درا که سبب می شود چماق ها غلاف شود و هویج های خوشبو جلوی دهان قرار گیرد شما هم میشوید قهرمان ملی.


توصیف کننده گان دولتین آمریکا و انگليس به شیطان بزرگ و شیطان کوچک را چه میشود !؟؟؟

سالی چند بار به بهانه ها و پوشش های گوناگون با مقامات ارشد انگلیس، نخست وزیر انگليس و وزير امور خارجه انگلیس ملاقات و مذاکره می کنید و برای مذاکره با رئیس جمهور آمریکا برخی تلاش میکنند در حالیکه دویست هئیت از مقامات ارشد در دویست کشور جهان وجود دارند که هیچکدام را شیطان بزرگ و کوچک توصیف نکرده اید.

حجاج را برای برائت از شیاطین به مراسم حج می فرستید و ... از آنسو خود با شیاطین نشست و برخاست می کنید و برخی حسرت دیدار با شیطان بزرگ را دارند !؟
-----------------------------------------
1- در دنیای سیاست هر رویدادی ممکن و متحمل است؛ هیچ بعید نیست روابط دوستانه دولتها در مدت کوتاهی به دشمنی و تقابل منجر شود یا بر عکس، مثل نوع روابط کشورهای جنوب خلیج فارس با اسرائیل در یکی، دو سال اخیر یا روابط ایران و اسرائیل پیش و پس از انقلاب اسلامی ایران؛ روابط آمریکا با فرانسه و آلمان نیز از این قاعده مستثنی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
اگر کسی تونست به این سوال شما که سوال خیلی هاست پاسخ بده من اصلا غرب پرست می شم!
اگر دستشون بیاد که با تحریم میتونن ایران رو وادار به قبول خواسته هاشون کنن کار ما تمومه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
تابناک! :پارتی بازی هم حدی داره،یه مقاله نوشته بعد شما بعنوان کامنت اینو گذاشتی.بعد هم فکر میکنی اینو کسی میخونه؟ ما که آگاه هستیم
مذاکره بکنید یا نه فقط وجدانا" یمن و سوریه ولبنان رو ول کنید .فقر و بیکاری بیداد میکنه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
کاری به حقوق های نجومی، شایسته سالاری، شفاف سازی دارایی ها و رانتو مدیران ضعیف نداشته باشید همینکه با امریکا رابطه داشته باشیم خودبخود همه چیز حل می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
اگر توسوریه وارد نمیشیدم الان پیش داعشی ها بودی
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
ایا‌فرانسه‌برای‌ما‌میانجی.بیطرفی‌هست‌?
باید‌‌تاریخ‌را‌ورق‌زد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
قرار بود که در جنگ با شوروی از ایران حمایت کنه که زیرش زد و منتهی به تجزیه بخش های زیادی از شمال کشور شد.
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
اگر فتحعلی شاه زنده شود خودش بگویید چقدر فرانسوی ها پیمان شکنی کردند در جنگ با روسیه باز بعضی ها می دوند دنبال فرانسه.
جمله بندی :رسانه‌های بین‌المللی به نقل از «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران مدعی شده‌اند او در نیویورک گفته آماده است...
چرا تابناک از یک فرد آگاه به دستور زبان فارسی کمک نمیگیره؟
مثلاً وقتی می نویسید(به نقل) دیگه فعل ناقص (گفته) را نباید در جمله بکار ببرید.مثال:رسانه های ... به نقل از ...او در نیویورک آماده است ...
تا فرصت اندکی باقی مانده از این برجام بدفرجام خارج شوید . امریکا تمام کارتهای خود را بازی کرده و اروپا صراحتا نشان داده بدون اجازه امریکا آب هم نخواهد خورد . تا به سرنوشت عراق دچار نشدیم بر روی توسعه موشک های قاره پیمای خود به سرعت سرمایه گذاری کنیم . تعارف را کنار بگذاریم ما باید در این جهان آکنده از توحش به سلاح اتمی برسیم حتی پژوهشگران ما میتوانند سلاحهایی با بازدارندگی بیشتر بسازند آنموقع وحشی های مانند ترامپ و سران اروپا که شیر شده اند ، گربه ای بیش نخواهند بود . کافیست تفاوت رفتار جهان با کشورهایی که ارتش قوی دارند را با رفتار همان کشورها با ایران را بررسی کنیم و از خود بپرسیم چرا جهان حتی با کشوری کوچک مانند کره شمالی رفتاری همانند ایران ندارد و با آنها با احتیاط و احترام رفتار میشود !؟ زمان سپردن امور بدست جوانان انقلابی و پر شور است ، شعار فریبنده دموکراسی ابداعی غرب ترمز کشورهای ضعیف است به زور هم که شده باید قوی شویم . .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
جاهلین هیچوقت این صحبت های شمارو درک نخواهند کرد.
چون مغزشون رو کاملا شستن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
تنها راه دمکراسی واقعی برای نجات کشور است.
مجلسی ها در زمانی که همه فکر به سازمان ملل بازرگانی تصویب کردن تا کشاورزی نابود کنن ملت همیشه خواب
باید توجه کرد که هرچه بحران ایران و امریکا به اوج میرسد پوتین ساکتر میشود و لب از لب نمی گشاید و حالا این سوال پیش میاید آیا روسیه از قدرت امریکا در هراس است یا دوست دارد امریکا را در یک باطلاق گیر انداخته و ضعیف شود و بعد به هژمونی خود بیفزاید و به نظر من روسیه از امریکا بی نهایت در هراس است و بدش نمیاد که امریکا ضعیف شود و از منطقه خارج شود و لشگرکشی به عراق و لیبی که از هم‌پیمانان روسیه بودند موید این موضوع میباشد و شاید بعضی ها پیش خود فکر کنند که روسیه زراد خانه اتمی دارد اما باید بخاطر سپرد که بمب اتمی برای استفاده کردن درست نشده است .
هیچ کس مثل اردوغان ذات این گروه های تروریستی رو نمیشناسه آ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
اردوغان و حزبش به شدت ضد قوم کرد هستند.قومی به نام کرد را به رسمیت نمیشناسند،آنها را ترکهای کوهی خطاب میکنند مطالعه و آگاهی خوبست.بی سوادی و افراطی گری بد است.،
شایان
| Germany |
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
اردوغان اگر با این تروریستها تعامل میکرد الان ترکیه را هم به گند کشیدهدبودند و باید همه این افراد همیشه تحت کنترل باشند تا ترور و ناامتی ایجاد نکنند
ترامپ گفته:
اکنون ایران رفتار و فعالیت‌های به مراتب ضعیف تری نسبت به قبل دارد. ایران یک کشور متفاوت تر شده است؛ البته از زمانی که من به قدرت رسیده‌ام.
من واقعا در عجبم اگر ضعیف شده چطور کشور شماره یک ترور است؟!! چطور به زعم امریکاییها حمله به تاسیسات آرامکوی عربستان را انجام داده و نیمی از توان صادرات نفتی عربستان را متوقف کرده؟
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
ترور نشانه قدرت نیست!
بلکه نشانه ضعف است ما میبایست طوری عمل کنیم که این کلمات در موردمان بکار گرفته نشود حال ترامپ باشد ویا ننه قمر!
تا کی میخواهید از هر فرصتی استفاده کنید برای منزوی کردن کردها؟؟ کی میخواهید واقعیت را قبول کنید و کردها را به عنوان یک وزنه تاثیر گذار درخاورمیانه بپذیرید؟؟؟ اتهامات عجیب وغریب مشکلی را حل نمیکند بهتر است گوشهایتان را باز کنید و واقعیات را بپذیرید قبل از آنکه هزینه های بیشتری به بی گناهان تحمیل شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
کردها سوری هیجوقت وزنه نبودن.
همیشه عروسکی در دست غربی ها بودن و الان هم همین نقش رو دادن.
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
کردهای سوری در سوریه وزنه هستند و افتخار جنگیدن با داعش را دارند .
ولی فراموش نکنیم که کردها روی هم رفته میتوانند سرنوشت خاورمیانه را رقم بزنند!
در هر توافقی جدید باید بین آمریکا و ایران بسته شود و کشورهای دیگر که کارشان استخوان لای زخم گذاشتن است در این توافق نباید شرکت داده شوند مثل کشورهای اروپایی که در برجام هیچکاری نکردند و توافق جدید باید مثل قانون به تصویب کنگره امریکا برسد تا رییس جمهور بعدی مثل ترامپ آن را باطل نکند و این توافق نشان داد سازمان ملل و شورای امنیت هیچ ارزشی ندارند چون برجامی که به تایید سازمان ملل و شورای امنیت رسیده شد توسط ترامپ باطل شد در واقع امریکا همه کاره دنیاست ونه سازمان ملل با اون دبیرکل...ضمنا ترامپ بعضی از تحریمها را زیر مجموعه تحریمهای حقوق بشری قرار داده مثل فلزات و استخراجش که باید در قرارداد جدید اتمی این تحریمها هم برداشته شود و در کل امریکا دارد در منطقه هر آشوب و نا امنی راه میندازد تا آنرا به پای ایران بنویسد وهرروز اوضاع برای ایران بدتر میشود .پس هرچه زودتر توافق شود بهتر است.ترامپ بدون پیش شرط با ایران میخواهد صحبت کند وایران هم بدون پیش شرط باید صحبت کند تا انشالله توافق حاصل شود تا سایه مرگ و تحریم غذا و دارو از ایران برداشته شود.این توافق اگر الان حاصل شود یک برد برای ترامپ و تضمین برای پیروزی او در انتخابات اسن پس ترامپ هم علاقمند است تا این توافق حاصل شود چون جنگ آخرش معلوم نیست چه به روز مردم ایران و امریکا بیاورد.
اگر با اضافات و اصلاحات اندک به برجام مشکل تحریم ها و جنگ حل میشود .... خب انجام شود !
چرا اینقدر دست رییس جمهور ایران را میبندند ؟!!
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
بخاطر اینکه سود بعضی ها در تحریم است
یه سخنرانی از اربکان مربوط به 30 سال پیش دیدم که انصافا باید آفرین گفت به شم سیاسی ایشان

می گفت صهیونیست به دنبال تشکیل یک دولت جدید و مطیع در خاورمیانه است که بتواند اهدافش را از طریق این دولت گسترش دهد. بهترین گروه کردها هستند که هیچ سابقه تاریخی حکومت نداشتند و عطش تشکیل دولت را دارند ، برای این کار باید 2 کشور از 4 کشور ایران-ترکیه-سوریه و عراق نابود شوند. اینجاست که ریشه تشکیل داعش را میشه فهمید و اون شو آف های مبارزه کردهاسوری با داعش.
کشورهای منطقه باید شش دانگ حواسشون به نقشه های شوم اسرائیل باشه و هر فتنه ای را نطفه خفه کنند.
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
اولا 90%داعش توسط کوردها ازبین رفت واکنون 60 هزار زندانی داعشی وخانواده هاشون رادارند.دوما داعش توسط ترکیه ودیگران برای ازبین بردن قوم کورد فرستاده شد وبیشترین اسیب وکشتار راکوردها دادند.تمامی کشورهای دیگه ترکیه وحتی سوریه ,.. 95% جنگهایشان بامخالفهای اسدبود.وحالا گیریم حرفت درست کشوری به اسم کوردستان درست شد چه ایراد داره مگربقول خاتمی از کورد ایرانی تر داریم.تازه باید خوشحال شد ایران باستان ومناطقی که سالها دراشغال عربها و.ترکهاست.ازاد ومطمئن باشید اگرشما ناشناس عرب یا ترک نیستید وایرانی هستید بیشترین خیر ومنفعت عایدتان میشه
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
باید اون موقع کسی به آقای نجم الدین اربکان می گفت 600 سال قبل هم دولت عثمانی خودش همینطوری بوجود اومده نمی خواد برای دیگران لالایی بخونی
وضعیت الان ایران با تحریم هایی که شده هیچ فرقی با بازگشت قطعنامه های تصویبی علیه ایران در سال ۱۳۹۰ ندارد.
روح برجام همان روز بدنیا آمدن مرد این را همه ی طرفهای برجام بجز ایران فهمیدند . روحانی مچکریم
آقای رپیس جمهوری محترم بایستی کاملا هوشیار باشد وفریب حرفهای یک دیوانه ای بنام ترامب را نخورد!!!ایشان مطمپنا با داشتن دکترای حقوق بایستی زرنگتر و هوشیارتر از یک همه کاره و بدون هیچ تاریخچه آبرومندی که بر همگان آشکار است باشد وملت ایران از چنین ریاست جمهور محترم خیلی خیلی توقع هوشیاری دارد!!!!
واقعا کردها مظلوم واقع شدن ،این بهپاد و با این مشخصات را فقط ترکیه و اسراییل دارن ،و صد در صد کار ترکیه هست اینو دیگ همه میدونن
پاسخ ها
سیروان
| Germany |
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
کردهای سوریه تروریستن، چه مظلومیتی آخه؟
هیهات من الذله
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر