بازدید 16455
آخرین تحولات خاورمیانه؛

ترامپ: آماده‌ام طرح روحانی را بشنوم/ تلاش عربستان برای خرید سامانه‌های دفاع موشکی اسرائیل/تکذیب حمله هوایی به «الحشد الشعبی» در غرب سامراء/ آغاز رزمایش کشورهای حاشیه دریای سرخ در جده

آمادگی ترامپ برای شنیدن طرح روحانی، تلاش عربستان برای خرید سامانه‌های دفاع موشکی اسرائیل، تلاش سوئیس برای کاهش تنش‌ها در منطقه و آغاز رزمایش کشور‌های حاشیه دریای سرخ در جده، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به تکذیب حمله هوایی به «الحشد الشعبی» در غرب سامراء نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۲۵۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 23 September 2019

آمادگی ترامپ برای شنیدن طرح روحانی، تلاش عربستان برای خرید سامانه‌های دفاع موشکی اسرائیل، تلاش سوئیس برای کاهش تنش‌ها در منطقه و آغاز رزمایش کشور‌های حاشیه دریای سرخ در جده، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به تکذیب حمله هوایی به «الحشد الشعبی» در غرب سامراء نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ «علی المظفر» فرمانده عملیات الحشد الشعبی در شرق استان الأنبار عراق در گفت‌وگو با شبکه خبری «السومریه» گزارش‌های منتشره در مورد حمله هوایی به یک پایگاه نظامی در نزدیکی این منطقه را تکذیب کرد.

وی گفت: «حمله‌ای به پایگاه الحشد الشعبی در نزدیکی دریاچه الثرثار نشده است. خبری که در رابطه به هدف قرار گرفتن یگان الحشد الشعبی در نزدیکی دریاچه الثرثار منتشر شده، بی‌پایه است».

ترامپ: آماده‌ام طرح روحانی را بشنوم/ تلاش عربستان برای خرید سامانه‌های دفاع موشکی اسرائیل/تکذیب حمله هوایی به «الحشد الشعبی» در غرب سامراء/ آغاز رزمایش کشورهای حاشیه دریای سرخ در جده

این در حالی است که یک منبع امنیتی عراق شامگاه یکشنبه گفت، یک حمله هوایی ناشناس علیه پایگاه الحشد الشعبی در نزدیکی دریاچه الثرثار صورت گرفته است؛ این دریاچه در منطقه مرزی میان سامرا و شرق الأنبار واقع شده است.

ترامپ: آماده‌ام طرح روحانی را بشنوم

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه گفت، آماده است تا طرح پیشنهادی ایران برای ایجاد ثبات و آرامش در منطقه خلیج فارس را بشنود.

وی که در جریان یکی از سفرهایش در جمع گروهی از خبرنگاران صحبت می‌کرد، در پاسخ به پرسشی در مورد طرح پیشنهادی «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران و اینکه آیا حاضر است این طرح را بشنود، گفت: «من همیشه حاضرم. برنامه‌ای برای دیدار با او ندارم، اما همیشه حاضرم. آنچه آن‌ها می‌خواهند را گوش می‌دهم، اما برنامه‌ای برای دیدار ندارم.»

ترامپ افزود: «اوضاع ما بسیار خوب است، اما اوضاع آن‌ها خوب نیست. دوست دارم شاهد آن باشم که ایران کشوری فوق‌العاده شود. دوست دارم ببینم ایران کشوری فوق‌العاده و ثروتمند باشد، چون این کشور ظرفیت فوق‌العاده، مردم فوق‌العاده و رک بگویم پتانسیل فوق‌العاده‌ای دارد.»

ترامپ: آماده‌ام طرح روحانی را بشنوم/ تلاش عربستان برای خرید سامانه‌های دفاع موشکی اسرائیل/تکذیب حمله هوایی به «الحشد الشعبی» در غرب سامراء/ آغاز رزمایش کشورهای حاشیه دریای سرخ در جده

روحانی امروز در جریان رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که در جریان سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل، طرحی را برای صلح در خلیج فارس ارائه می‌کند. «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه هم گفته که این طرح «ابتکار صلح هرمز» (Hormuz Peace Endeavour/ HOPE) نام دارد و هدف از آن تسهیل همکاری میان کشورهای منطقه با هدف برقراری امنیت بدون حضور بیگانگان است.

تلاش عربستان برای خرید سامانه‌های دفاع موشکی اسرائیل

محافل دیپلماتیک آگاه اعلام کردند که معامله ویژه‌ای میان رژیم صهیونیستی و رژیم آل‌سعود برای تبادل اطلاعات فنی پیشرفته رژیم صهیونیستی در خصوص رهگیری هواپیماهای بدون سرنشین در جریان است.

بر اساس این گزارش معامله مذکور از طریق یک میانجی غربی و اروپایی و با دلارهای نفتی عربستان سعودی انجام و میانجی مذکور ابعاد بروکراتیک موجود در این معامله را متقبل می‌شود.

این منابع می‌افزایند، عربستان سعودی از طریق میانجی مذکور به دنبال معامله برای خرید تسلیحات و سامانه‌های دفاع موشکی رژیم صهیونیستی است، حال آن که رژیم صهیونیستی در حال حاضر از ناکارآمدی سامانه های موشکی خود در برابر موشک‌های مقاومت فلسطین و لبنان رنج می‌برد. بر اساس گزارش مذکور اسرائیل تلاش کرده بود این معامله را مستقیم و از طریق شرکت های واقعی انجام دهد، اما مراحل قابل توجهی از این معامله با میانجگری یک کشور دیگر انجام شده است.

بر اساس اعلام منابع مطلع از جزئیات، معامله مذکور طی چند هفته آینده به اجرا گذاشته خواهد شد.

تلاش سوئیس برای کاهش تنش‌ها در منطقه

«اگنازیو کاسیس‌» وزیر خارجه سوئیس بعد از حمله به زیر ساخت‌های نفتی عربستان سعودی درباره وقوع یک جنگ جدید در خاورمیانه هشدار داد.

وی تأکید کرد که شخصا میانجی‌گری برای مذاکرات بین ایران و آمریکا را آغاز کرده است.

وزیر امور خارجه سوئیس که در مصاحبه با روزنامه "نویه زوریخه سایتونگ" چاپ این کشور سخن می گفت، تصریح کرد که شرایط نگران کننده است و تنها وقایع کوچکی نیاز است تا اتفاقات بزرگ تری به وقوع بپیوندد.

در چهاردهم سپتامبر 2019، تأسیسات نفتی شرکت آرامکو سعودی در شرق عربستان با چندین هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله را نیروهای یمنی بر عهده گرفتند؛ اما «ائتلاف عربی» در حال جنگ در یمن به رهبری عربستان سعودی، ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان می داند. وزیر امور خارجه آمریکا، مایک پامپئو نیز ایران را مقصر دانسته و در این راستا به عربستان سفر کرده است. وزیر دفاع ایران و دیگر مقامات این موضوع را اکیدا رد کرده‌اند. براساس اعلام آژانس بین المللی انرژی، این حادثه در عربستان سعودی در حال حاضر به جدی‌ترین وقفه در تأمین نفت در تاریخ منجر شده است.

کاسیس در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تأکید بر اینکه نمی خواهد در حدس و گمان ها درباره چگونگی این حملات شرکت کند از تلاش های کشورش برای میانجی گری برای حل این اختلافات خبر داد.

وی در این باره گفت، من نمی توانم وارد جزئیات شوم. اما ما از نظر فنی و سیاسی فعال هستیم، دیپلمات ها و معاونت وزارت امور خارجه و شخص خود من در این راستا کار می کنیم. ما خدمات خوبی را در این راستا ارائه می دهیم.

وزیر امور خارجه سوئیس تأکید کرد که وی شخصا بین هر دو وزیر امور خارجه (ایران و آمریکا) در بالاترین سطح میانجی گری کرده و گاهی با تماس تلفنی و از خانه این کار را انجام داده است. کاسیس همچنین ابراز اطمینان کرد که کشورش تا سال 2023 وارد شورای امنیت سازمان ملل خواهد شد.

وی تأکید کرد که عضویت در شورای امنیت سازمان ملل شهرت و اعتبار بیشتری به سوئیس می دهد.

آغاز رزمایش کشورهای حاشیه دریای سرخ در جده

رزمایش نظامی کشورهای حاشیه دریای سرخ روز یکشنبه در جده عربستان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، صقر بن محمد الحربی، فرمانده رزمایش "الموج الاحمر۲" اعلام کرد که این رزمایش که تا پنجشنبه ادامه دارد با هدف تقویت امنیت دریایی کشورهای مشرف بر دریای سرخ به عنوان گذرگاه اقتصادی مهم جهان و حفاظت از آب‌های منطقه‌ای و تقویت همکاری نظامی و تبادل اطلاعات و مهارت‌های جنگی میان کشورهای شرکت کننده آغاز شده است؛ این کشورها شامل عربستان، اردن، مصر، سودان، جیبوتی، یمن و سومالی است.

وی افزود: این رزمایش در همکاری و افزایش روحیه و آمادگی جنگی و تبادل مهارت‌ها میان کشورهای مشارکت‌کننده نقش دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳۰
با سلام واحترام
امیدواریم حضور رئیس جمهور درآمریکا زمینه ساز دیدار،رفع اختلافات ایران وآمریکا و رفع تحریم های ظالمانه آمریکا شود. باید همیشه راه دیپلماسی باز باشد چرا که کم هزینه ترین راه حل وبه نفع مردم است. ادامه روند فعلی تنها فشار حداکثری بر مردم ایران است وضرری متوجه آمریکا نیست.
جناب ترامپ همیشه شکستن عهد و پیمان باعث عقب نشینی یک طرف و امتیاز گرفتن دولت امریکا از ایران نمی شود. ممکن است این روش با عراق فلسطین کره جنوبی ژاپن روسیه چین کره شمالی لیبی المان کانادا مکزیک جواب بدهد ولی در رابطه با ایران نه.
زلیخا گفتن و یوسف شنیدن / شنیدن کی بود مانند دیدن؟
به ترکیب این دولت ها دقت کنید عربستان، اردن، مصر، سودان، جیبوتی، یمن و سومالی اینها می خواهند رزمایش برگزار کنند، آمادگی جنگی کسب کنند تا مهارت جنگی شان بالا برود، این ها می خواهند به هدف های فرضی حمله کنند خدا کند مشکلی برای شان پیش نیاید، بخصوص سعودی ها دعا کنید لطفا.
بدبخت عربستان. زود است که از درون فرو بپاشد. نیروهای مجاهد مسلمان ان شاءالله به زودی به داخل عربستان پیشروی خواهند کرد و مکه و مدینه رو تسخیر خواهند کرد. البته زمان آن بر ما روشن نیست و نیروهای مجاهد خروج خواهند کرد. جنگی بزرگ در شرق سوریه در شرف وقوع است و نشانه های آن در حال تکمیل است. جنگی که به خاطر طمع نفت (کوهی از طلا که فرات در آستانه ظهور نمایان میکند) صورت میگیرد و دشمنان اهل بیت در آن نابود خواهند شد. حین این جنگ یا پس از آن چهره نحس سفیانی بر همگان نمایان میگردد ولی شدید ولی زود گذر (نهایتا پانزده ماه) بر سوریه وارد میکند. فتنه ها سنگین است (لِيَمِيزَ اللَّهُ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيِّبِ)
سخنان ترامپ دیوانه بیشتر روحیه داره تا "شعارهای" توخالی!!
ترامپ افزود: «اوضاع ما بسیار خوب است، اما اوضاع آن‌ها خوب نیست. دوست دارم شاهد آن باشم که ایران کشوری فوق‌العاده شود. دوست دارم ببینم که ایران کشوری فوق‌العاده و ثروتمند باشد، چون این کشور ظرفیت فوق‌العاده، مردم فوق‌العاده و رک بگویم پتانسیل فوق‌العاده‌ای دارد.»
این یارو دیگه رسما قاطی داره .تقریبا هر روز و تو هر سخنرانیش ایرانی هارو ملتی تروریست خطاب میکنه و بازهم میگه اینا فوق العاده اند!؟ عجب!
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
تو عصر ارتباطات این دروغ‌ها خریدار نداره . فقط یکی‌ از اون همه سخنرانی‌ هارو لطف کن بگو ترامپ به مردم ایران اینو گفته باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
terrorist nation
سواد انگلیسی که داری پرچم استرالیا؟
nation کلمه ای است که زبان انگلیسی از زبان فرانسه وام گرفته و معنی آن ملت است.
ناشناس
| Australia |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
شما لازم نیست به من انگلیسی یاد بدی. این چیزیه که صدا سیمابهتون میگه. در انگلیسی امریکأیی مترادف با کانتری استفاده مِیشه به معنی‌ کشور
Synonyms: Noun
commonwealth, country, land, sovereignty (also sovranty), state

میگن از ملت ایران حمایت می‌کنیم بعد بیان بگن ملت تروریست؟ محض رضای خدا استفاده کنین گاه وقتی‌ ازش دست خرده نمونه
اسراییل اگر می توانست جلوی حملات را با این سامانه می گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
سامانه موشکی اسراییل حدود چهل درصد از موشکهای فلسطینیها رو منهدم میکنه. موشکهایی بسیار ریز و سریع ٬
خدا کنه صلح بشه تا مردم یه نفسی بکشن!
لطفا برخی هم نیم نگاهی داشته باشن به مسئولانی که فرزندانشون در همون امریکای شیطان خوش میگذرونن!!!
یمن و عربستان اینور با هم می جنگن اونور تو دریای سرخ مانور رنظامی مشترک دارن؟ ؟ ؟ جدی؟ مگه دعوای عروس و خواهر شوهره که یه جا کوتاه بیان یه جا سخت بگیرن؟
تنها هنر اعراب جمع آوری کلکسیون انواع سلاح از هر گوشه از جهان با پول های باد آورده نفتی و بعد ضایع کردن و بردن آبروی آنها به علت ناتوانی در استفاده و سپس پیدا کردن یک متهم خیالی برای لاپوشانی بی لیاقتی خودشان است. این موضوع در جنگ های منطقه از جنگ های اعراب و اسراییل، درگیری های سوریه در دره بقاع، جنگ ایران و عراق، جنگ های خلیج فارس و همین جنگ یمن به خوبی قابل مشاهده است. اگر شک دارید، همین سیستم پدافند سوم خرداد را به سوریه یا عربستان بدهید تا آنرا به ناکارآمد ترین سیستم پدافند دنیا تبدیل کنند. همانطور که با پاتریوت، بوک، هاوک، s300 و انواع سلاح های متنوع غربی و شرقی کردند.
انقدر شعار وحدت بین کشورهای منطقه را تکرار کردیم که اسرایل هم به فکر وحدت افتاده
یک بار اگر ترامپ سنجیده صحبت کرده الان است
يدالله فوق ايديهم.ترامپ براحتي ميتونه با دوستي باايران ابرقدرت دنيا باشه .چون بقيه كشورها ديگه عددي نيستن بايد با يك حركت تاريخي با ايران وايراني دوستي كنه وپوزه چين وروسيه وعرب ها رو بزنه اروپا هم كه دم سگ امريكايي
بنده خدا ترامپ! میگه منتظرم طرح روحانی بشنوم! به خصوص طرحهای روحانی بعدازسال۹۶ !
واقعا عربستان از همین جنگ با یمن باید درس گرفته باشه که قدرت نظامی فقط سلاح ها نیستن،مهارت مهمه.
واقعا لقب گاو شیرده برازنده ی اونهاست.
اين بابا تعادل رواني ندارد هردقيقه تصميمش عوض ميشود
این ترامپ،اصلا اهل جنگ و حمله نیست.تاجره.روحانی بشینه باهاش مذاکره،یه قرارداد تجاری با هم ببندن،که اون هم یه سودی ببره.مسئله ختم به خیر بشه.ما که قراردادهایی با روسیه وچین داریم،خوب با اینم داشته باشیم.رئیس جمهور آمریکایی به این تاجر مسلکی و ضد جنگ بودن،دیگر پیدا نخواهید کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
در مورد اوباما هم همین را میگفتید که بهتر از این پیدا نمیشه تا بعدی نیامده باهاش ببندید.
با بعدیها هم همین را خواهید گفت.
فقط باید هرجور شدن نگذاریم خسارت عربستان از ما بگیره بخصوص اینکه امریکا هم شدیدا ازش حمایت میکنه و حتی ممکنه پولش رو از ما بگیره بده امریکا
روحانی طرحش کجابود
تواين کشوررییس جمهورهیچ قدرتی ندارد
تا فرصت هست كار را تموم كنيد ترامپ كاسب و كار چاق كن و دلال تجاريست همانند اين يافت نخواهيد كرد امتياز نفت خاركو بديد حالشو ببره
تا نظر رفیق پوتین چه باشد
به کوری چشم آمریکا و هر آنکه نتواند دید اوضاع مسولین ازهرنظرخوب است
حالا اوضاع عوام و ملت هر طور میخاد باشه مهم نیست
آقا ترامپ، قبلا گفتی ایرانی ها ملتی تروریست هستند، دروغ چرا می گویی، بوقلمون صفت
آقای ظریف شما باید نام این طرح را خلیج فارس می گذاشتید نه هرمز. با این کارها نفرت اعراب نسبت به ایران کمتر نخواهد شد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی