بازدید 18706
هزار و هفتصد و چهل و هشتمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

نامه توکلی به اژه‌ای درباره تخلفات پرونده هفت‌سنگان قزوین/نحوه ورود کارگزاران به انتخابات مجلس/اصلاح طلبان ناگزیرند سیاست ورزی کنند/معاون رئیس جمهور: فرار مغز‌ها نداریم!

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند روحانی اصلاح‌طلب: در دعوا حلوا پخش نمی‌کنند/کنایه ضرغامی به آملی لاریجانی/۲۶ مرداد امسال هم خبری از آیت الله هاشمی رفسنجانی نبود! و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۱۹۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ 19 August 2019

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

مکارم‌شیرازی خطاب به آملی‌لاریجانی و یزدی: به این وضع خاتمه دهید

متن توصیه این مرجع تقلید به شرح زیر است: «برادران عزیز! تجربه نشان داده که این گونه درگیری‌ها هرگز نتیجه‌ای جز روشن شدن آتش فتنه و اختلاف در میان مردم ندارد. به همۀ شما احترام می‌گذاریم و متواضعانه تقاضا دارم این باب را به کلی مسدود کنید و به آبروی روحانیت و نظام کمک فرمایید. من به همۀ شما عزیزان دعا می‌کنم که به این وضع خاتمه دهید و حتی اگر افرادی پادرمیانی کنند تا عزیزان از یکدیگر عذرخواهی نمایند بسیار بجاست.» / ایسنا

می‌خواهید رضاخان را عنصری مثبت جلوه دهید و او را تطهیر کنید؟

به بهانه انتشار کتابی از «صادق زیباکلام» درباره رضاخان، عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: با نگاهی به کتاب زیباکلام متوجه می‌شویم که با اثر تحقیقی مواجه نیستیم. او در حساب کاربری خود در فضای مجازی با معرفی این کتاب در پی بازار گرمی است. طوری وانمود می‌کند که این کتاب قابلیت دارد که همه باور‌های ما را به چالش بکشد. به تازگی کار‌هایی برای تطهیر پهلوی اول انجام شده است. باید توجه داشت عملکرد رضا شاه معادل عملکرد انگلیسی‌هاست. اگر جوانان بدانند زمانی که انگلیسی‌ها در ایران قدرت مطلق بودند، چه بلایی بر سر ملت ایران آوردند نسبت به آن‌ها متنفر خواهند شد. /ایرنا

واکنش‌های ادامه‌دار به مشاجره دو آیت‌الله

اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی درباره اختلاف آیت‌الله یزدی و آملی لاریجانی گفت: باید احترام روحانیت به ویژه شخصیت برجسته‌ای همچون آیت‌الله یزدی که مورد احترام امام خمینی (ره) بود حفظ شود. اگر اظهارنظری می‌شود باید بر مبنای اخلاق و ادب اسلامی باشد. محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به انتقادات آیت الله یزدی به آملی لاریجانی گفت: مفاد حرف آیت الله یزدی درست است، ولی چرا زمانی که فرد در مصدر کار است آن موقع نقد نمی‌شود و اتفاقا به شدت منتقدین در همان زمان تخریب شدند.

۲۶ مرداد امسال هم خبری از آیت الله هاشمی رفسنجانی نبود!

روزنامه جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع امروز خود نوشت: امسال هم صداوسیما بدون کوچک‌ترین اشاره‌ای به اقدامات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خصوص آزادی اسرا به تحلیل ۲۶ مرداد روز آزادی اسرا پرداخت. به نظر می‌رسد این روند مانند سال‌های گذشته در هفته دفاع مقدس سال جاری نیز با حذف نام فرمانده جنگ ادامه خواهد داشت. مسئولین رسانه ملی هنوز به این آگاهی نرسیده‌اند که نام هیچ شخصیت خدمتگزار این ملت با انواع سانسور‌ها در صد‌ها سال گذشته از ذهن‌ها پاک نشده است.

معاون رئیس جمهور: فرار مغز‌ها نداریم!

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: آمار کذبی به نقل از گزارش صندوق بین‌المللی پول ارائه شده که اعلام می‌کند ایران در سال ۲۰۰۹ رتبه اول را در فرار مغز‌ها دارد. این آمار در حالی منتشر شده که اصلاً چنین گزارشی وجود ندارد و حتی ما اعلام کردیم که هر کس این آمار‌ها را برای ما پیدا کند، ما به آن‌ها تشویقی می‌دهیم! ادامه تحصیل نخبگان در دانشگاه‌های دیگر کشور‌ها به عنوان چرخش مغز‌ها مطرح است نه مهاجرت یا فرار مغز‌ها حداکثر ۱/۱ درصد از کل دانشجویان ایران در خارج از کشور تحصیل می‌کنند. در چهار ماهه امسال بیش از ۱۳۰ تن از دانشجویان ایرانی ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا به کشور بازگشتند./صداوسیما

جزئیات تبانی طبری و برخی چهره‌های امنیتی‌

زاکانی در نامه‌ای به آیت الله رئیسی نوشت: پرونده مربوط به شرکت بازرگانی پتروشیمی که در دادگاه ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی در حال رسیدگی به اخلال شش میلیارد و ششصد میلیون یورویی است، نیازمند توجه به سایر فساد‌های صورت گرفته است. عدم درج نکات بسیار مهم و ابعاد پنهان مانده در کیفرخواست تنظیمی ارایه شده به دادگاه محترم ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی دادگاه انقلاب وجود دارد. نحوه واگذاری این مجموعه ارزشمند به قیمت بسیار پایین صد و یک میلیارد تومان اقساطی، در حالی که قیمت آن حداقل بیش از هزار میلیارد تومان است، حکایت از فساد گسترده در واگذاری این مجموعه ارزشمند دارد. عوامل اصلی و کلیدی این پرونده با تبانی و اعمال نفوذ آقایان طبری و (ج) از کیفر خواست تنظیمی در شعبه سوم دادگاه انقلاب از قلم افتاده است. دادستانی سابق تهران متأسفانه تحت تأثیر آقای طبری به وظایف قانونی خویش عمل نکرده و پرونده مهم اخلال اقتصادی را به رغم درخواست آیت‌الله لاریجانی از مقام معظم رهبری و مجوز ایشان برای رسیدگی خاص به پرونده فساد اقتصادی را در آبان ماه سال ۱۳۹۷ و سه ماه بعد از حکم ویژه رهبری معظم و برخلاف این حکم برای رسیدگی با امضای معاون دادستان وقت تهران به شعبه یک کیفری استان فرستاده است که با اعتراض دستگاه‌های نظارتی، در دی ماه همان سال به دادگاه ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی – در زمان ریاست قبلی قوه قضائیه – ارسال شده است.

بازگشت اعضای خانواده‌های مدیران و مسئولان به کشور الزامی است!

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس روز یکشنبه از تدوین طرحی برای بازگشت الزامی اعضای خانواده‌های مدیران و مسئولان به کشور خبر داد. به گفته نقوی حسینی، بر اساس این طرح دو فوریتی، اعضای درجه یک خانواده مسئولان سیاسی و حرفه‌ای کشور، شامل همسر و فرزندان آن‌ها باید به داخل کشور برگردند، در غیر این صورت سه ماه پس از تصویب این قانون اگر این اتفاق نیفتاد، آن مسئول باید از سمت خود استعفا بدهد. بر اساس این طرح، مأمورین دولتی و دانشجویانی که بورسیه تحصیلی وزارت علوم هستند و اساتیدی که فرصت مطالعاتی دارند از این قانون مستثنی می‌شوند.

نحوه ورود کارگزاران به انتخابات مجلس

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: حزب کارگزاران سازندگی زیر نظر شورای عالی سیاستگذاری نیست، بلکه در ائتلاف با این نهاد هستیم. حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نحوه چگونگی ورود حزب متبوع خود به انتخابات مجلس، اظهار کرد: حزب کارگزاران سازندگی در چارچوب شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در انتخابات شرکت می‌کند. عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: حزب کارگزاران سازندگی زیر نظر شورای عالی سیاستگذاری نیست، بلکه در ائتلاف با این نهاد هستیم، به طور کلی مجموعه احزاب اصلاح طلب ائتلافی به نام شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان شکل دادند. مرعشی با اشاره به ترکیب شورای عالی و نقد برخی احزاب به نحوه تصمیم‌گیری آن تصریح کرد: همه شورای عالی از احزاب اصلاح طلب تشکیل شده است و شخصیت‌های سیاسی نقش کم‌تری در این نهاد دارند. در چند روز گذشته غلام حسین کرباسچی طی اظهارات جنجالی مطرح کرده است که جریان اصلاحات رهبر ندارد و شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان اقدامی انجام نداده است و آن را نقد و بررسی کرد.

کنایه ضرغامی به آملی لاریجانی

ضرغامی در واکنش به نامه دیروز آملی لاریجانی نوشت: مانده‌ام که افشای این مخزن الاسرار چه نسبتی، با مصلحت نظام دارد! عزت‌الله ضرغامی در واکنش به اختلاف اخیر آیت‌الله یزدی و آملی لاریجانی و نامه روز گذشته رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در توئیتر خود نوشت: «معنای "احقاد" بدریه و حنینیه، که در اطلاعیه دفتر آقای آملی لاریجانی و در دفاع از آقای طبری آمده بود را نمی‌دانستم. امروز دانستم! فقط مانده‌ام که افشای این مخزن الاسرار چه نسبتی با مصلحت نظام دارد!»

روحانی اصلاح‌طلب: در دعوا حلوا پخش نمی‌کنند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اگر بناست صحبتی می‌شد باید همان زمانی که آیت‌الله آملی لاریجانی سر کار بود و این اتفاقات در حال رخ دادن بود و ایشان هم به عینه یا می‌دانست یا دیده بود گفته می‌شد. اما گفتن آن در این زمان و طرح این مسائل چه مشکلاتی را می‌تواند حل کند؟ حجت‌الاسلام مصطفی درایتی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره اظهارات آیت‌الله محمد یزدی و پاسخ آملی لاریجانی و تأثیرات مقابل هم گرفتن شخصیت‌های کشور گفت: این موضوع عجیبی نیست، اینکه تصور کنیم این شخصیت‌ها همیشه چه به جا و چه نا به جا باید از کار یکدیگر تعریف کنند و نباید انتقادی کنند نه در گذشته اینطور بوده و نه به مصلحت است، در نتیجه از این جهت امر جدیدی نیست. مشاور رئیس دولت اصلاحات تأکید کرد: آنچه مطرح است این که گاهی لحن صحبت متفاوت است؛ لحنی که انسان در انتقاد به کار می‌گیرد اهمیتی دارد که از چشم جامعه هم دور نیست. بعد از آن موضوعی که درباره آن صحبت می‌شود، اهمیت دارد. در این‌جا هم حساسیت‌هایی وجود دارد که به صورت معمول موضوعی را که انتقاد می‌کنند، بررسی شود که جا و زمانش هست یا نیست. سپس این موضوع هم اهمیت دارد که آیا آن فردی که انتقاد می‌کند جایگاه آن انتقاد را دارد یا خیر.

واکنش سخنگوی دولت به اظهارات آیت‌الله یزدی

سخنگوی دولت با بیان اینکه اظهارات آیت الله یزدی شخصی است، گفت: این مجادلات دردی را از جامعه دوا نمی‌کند. نظر ایشان یک نظر شخصی است و نظر جامعه مدرسین نیست.

رسما یک وزارتخانه جدید به دولت افزوده شد

رئیس‌جمهور قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را برای اجرا به نهاد ریاست جمهوری و سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد. حجت الاسلام حسن روحانی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «قانون حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی» را نیز برای اجرا به وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

نامه توکلی به اژه‌ای درباره تخلفات پرونده هفت‌سنگان قزوین

احمد توکلی رئیس هیأت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه‌ای به معاون اول قوه قضائیه بار دیگر بر تخلف برخی از قضات و کارکنان دادگستری استان قزوین در تجاوز به اراضی کشاورزی منطقه هفت سنگان تأکید کرد و خواستار رسیدگی هرچه سریع تر به جرایم ارتکابی ذینفعان این اراضی شد.

 
اصلاح طلبان ناگزیرند در شرایط و اقتضائات زمانی و‌ محیطی سیاست ورزی کنند

آذر منصوری قائم مقام حزب اتحاد ملت برای سایت «آزادی» نوشت: اصلاح طلبان ناگزیرند در شرایط و اقتضائات زمانی و‌ محیطی سیاست ورزی کنند. طبعا اگر این جریان ریشه دار سیاسی می‌توانست از این تعدد و تکثر حزبی نجات پیدا کند و به یک حزب تمام عیار تبدیل شود، این نگرانی اساسا وجود نداشت. اما باید در نظر داشت که ما تا رسیدن به این چشم انداز ناگزیر از حرکت‌های جبهه‌ای هستیم. چه بسا شاید در هیچ کجای دنیا ائتلاف‌ها پیش از انتخابات نباشد، اما ما به دلیل شرایط ناگزیر که یکی از آن‌ها تعدد و تکثر احزاب است، ناگزیریم قبل از انتخابات ائتلاف کنیم. شوربختانه در همین ائتلاف هم احزاب مؤثرتر باید نیروی خود را صرف انسجام بین این مجموعه‌ای از احزاب و شخصیت‌ها کنند و در نهایت هم باید پاسخگوی عملکرد کل جریان باشند. اظهارنظر‌هایی که این روز‌ها در فضای رسانه‌ای می‌شود، اقتضای همین شرایط زمانی و‌ محیطی است، اما همه احزاب و شخصیت‌های اصلاح طلب پذیرفته‌اند که حفظ انسجام و پرهیز از تشتت و تفرقه مقدمه هر نوع تأثیرگذاری آن‌ها در ساختار حقیقی و حقوقی قدرت و نیز همراه کردن پایگاه اجتماعی آنهاست. تجربه انتخابات گذشته هم نشان داده حرکت آن‌هایی که به این ائتلاف نپیوستند و ساز جدا زدند، کوچک ترین تأثیری در نتیجه و فرآیند انتخابات نداشت. با این مقدمه به جای نق زدن باید با همفکری به بهترین راهبرد و برنامه در انتخابات ۹۸ رسید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲۳
اگر فرار مغزها نیست پس فرار پاچه و بناگوشه

لااقل تکذیب میکنید ناشیانه تکذیب نکنید
پاسخ ها
جناب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
مردم مستقیما در فامیل و همسایگان و آشنایان هر کدام دارند از نزدیک می بینند
که اکثر جوانان تحصیلکرده در رشته های مفید و تخصص های بالا دارند به خارج از کشور مهاجرت میکنند
کمتر خانواده ای هست که یک یا چند نفر را بدین صورت نداشته باشند
آیا تکذیب ایشان دردی را دوا میکند !!؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
درود بر رئیسی مبارزه با مافیای خودروسازی استارت خواهد خورد
قمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
این تماس ها و‌ میانجیگریها نباید باعث چشم پوشی از پرونده طبریها شود به بهانه وحدت!
این وحدت نیست بلکه خیانت است به انقلاب!
والسلام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
تنها رشته ای که در آن فرار مغزها وجود ندارد و بلعکس از خارج به ایران می آیند رشته پزشکی است. ایران بهشت پزشکان.
ناشناس
| Australia |
۰۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
بابا از اینا وثیقه های سنگین می گیرن که مجبور به برگشتن می شن!!‌ وگرنه عمرا برمی گشتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
وقتی این انکارروحانی رامیبینم یادانکار معروف احمدی نژاد دردانشگاه کلمبیادرامریکاافتادم !!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
اگرمیخواهیدپی به شدت فرارمغزهای ببرید کافیست به امارثبت نام ایلتس وتافل مراجعه کنید !!!!
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
منظور آقای ستاری خودیهای بیسوادی هستند که خارج از کشور کاری پیدا نمی کنند
رضا شاه یا بهتر بگم حکومت پهلویمگر تطهیر هم می شود کرد برای این ها؟خخخخه بی خیال
تنها سلسله پادشاه و حکومتداری که توسط خارجی ها امد سرکار و پسرش هم بعد از او امد و هر دو پا به فرار گذاشتند و از ایران رفتند حکومت پهلوی بود و به خاطر همین است که جز کمترین حکومتداران ایران محسوب می شوند وگرنه حکومت های مقتدر ایران بالای ۱۵۰ سال عمر کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
یکبار دیگر کامنتت را بخوان ببین چی نوشتی و چی میخواستی بگی ولی ننوشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
الان این هایی که منفی زدن فازشون دقیقا چی هست؟
نه واقعا شستشوی مغزی با چند برنامه ماهواره ای پاک شدن ایا؟!!!!!!
همه دنیا که تاریخ نگار هستند می دانند جز ضعیف ترین خاندان سلطنتی ایران بودن که حتی اب خوردنشان هم باید با
تایید خارجی ها می بود
در مورد اقتصاد و علم و بهداشت که بماند حرفی برای گفتن نداشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
واضح نوشتم عزیز شما بخوان دوباره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
فکر نمیکنی شاید تو رو شستشوی مغزی دادن یا داری یه عده رو شستشوی مغزی میدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
رضا شاه چرا به جزیره موریس تبعید شد ؟ می دونینین که جزیره موریس آن زمان کم امکانات ین جزیره بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
احتمالا باز هم تابناک دستکاری کرده که بار معنایی کانت تضعیف شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
الان بهداشت داریم . مطمنی فقیر نداریم . به استانها رفتی اگر بهداشت نبود پس چرا دوره قاجار باید پاسخ میداد الان شهرها بوی گند فاضااب زمین ها را ورداشته تو چه کار کردی . زمین دیگه این همه فاصلاب ها را جدب نمیکند زمین ها دارن مسموم میشوند چکار کردی .
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
اسید اسیده چه روی حیوان چه روی انسان .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
ناشناس ۱۱:۲۸
بهداشت الان را با بهداشت ان زمان مقایسه می کنی؟
یک کمی از توهم بیرون بیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
حرفات کاملا درسته . ولی مردم عصبانی اند و دارن لجبازی می کنند به مسئولین . چون اونها هم به مردم لج می کنند و مردم رو عصبانی می کنند
بحث بین دوایت الله بحث طلبگی نیست بحث مال دنیا و قدرت است مردم را حالا نا محرم میدانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
برای این کشور و مردم باید خون گریست زار زار زار
ناشناس
| Australia |
۰۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
چرا سگ ها رو می کشید!! چرا به دروغ می گید مال سال ۹۶ هست؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
اگر به قیامت اعتقاد داشته باشیم بسیاری از مشکلات و اختلافات حل می شود
اقای ستاری گل
علاوه برانها فرار سرمایه هم داریم چه برسد به مغزها.
بد نیست بفرمایید انها هم اگر برگشته اند احتمالا سمت و پست های کلیدی در انتظارشان است یا بدلیل قیمت دلار نتوانسته اند ادامه تحصیل دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
آنها هم که برگشتند یا آغازاده بودند
و یا دو تابعیتی و یک راست تشریف بردند اوین
و یا مدارکشون به درد بخور نبوده
و یا سریعا پشیمان شدند و برگشتند و رفتند
چه خبر است هر چی می گیرند باز هم هستند این افراد فاسد
چین هم یک روزی مثل ما بود و دچار فساد و تصمیم گرفتند مبارزه کنند با ان و دستگیری های انها سر به فلک کشید و با اصلاح ساختار بروکراسی بعد از ۳۰ سال رسیدن به اقتصاد برتر یعنی با این روالی در کشور ما هم شروع شده می شود به این حد برسیم؟ هر چند که چون الان کلیه امکانات خدادادی و اکتسابی در کشور وجود دارد من فکر کنم اگر درست کار کنند ۲۰ ساله به ۵ اقتصاد برتر می رسیم البته با اقتصاد با ثبات
از وقتی آقای رییسی رییس قوه قضاییه شده احمد توکلی ول کن ایشان نیست خوب چرا قبلا اینقدر پیگیر نبودید؟آخه آقای رییسی که اکبر طبری و پوری حسینی رو گرفت چه احتیاجی به نامه نگاری شماداره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
با نامه نگاری ایشان پیگیر پوری حسینی شدند و با تذکر زاکانی پیگیر طبری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
دکتر توکلی رییس هیئت مدیره سازمان دیده بان شفافیت و عدالت است و کارش پیگیری و معرفی همین موارد می باشد جناب بااطلاع پرمطالعه
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
برای گرم‌کردن تنور بد نیست . تا تنور داغ هست باید نون چسباند . اما دلایل این جرم ها برای چی هست تجربه علم در این باره چیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
خدا کند نیت ها خوب باشد نمیدانم تابناک منتشر می کند آقای توکلی پسر خاله آقای لاریجانی هستند
آقای مکارم چی کار داری به کارشون...تازه داشتیم حال میکردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
والله
آیا میدانستید هزینه هر ترم آموزش یک پزشک عمومی (معادل فوق لیسانس) 100 میلیون تومان است که برای 14 ترم آموزش پزشکی مبلغ یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان است که از محل مالیاتهای کارگران و کارمندان پرداخت میشود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
اولا کارگران معاف از مالیات هستند دوما کارمندان نهایتا سالی۲۰۰هزار مالیات بدهندکه اصلا رقمی نیست و از ۱۰جای دیگه اضافه کار برداشت می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
هیچ کارگری معاف از مالیات نیست و حتی در خریدهای ماست و پنیر و شارژ تلفن همراه 9 درصد مالیات ارزش افزوده از تمام مردم میگیرند که یک درصد آن را مستقیما به طرح تحول جیب پزشکان پرداخت میکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
یک معلم معمولی سالی نزدیک 500هزارتومان مالیات میده
ناشناس
| Canada |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
آره بابا می دونستم
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
از یک دانشجوی دانشگاه آزاد بپرسید چقدر شهریه ی سالانه ی رشته ی پزشکی هست. از خودتون رقم در نکنید!
آیا میدانستید اداره مالیات مقدار هزینه هر واحد را جدا کرده و از آن مالیات کسر نمیکند و برای پزشکان طبق توافقنامه هاشان با اداره مالیات 70 درصد درآمد پزشکان به عنوان هزینه کرد در نظر گرفته میشود و مالیاتی از آن کسر نمیگردد! و از 30 درصد مابقی درآمدشان هر مقدار که باشد یک دهمش را مالیات میدهند؟ یعنی اگر پزشکی در ماه یک میلیارد درآمد ویزیت و عمل داشته باشد 700 میلیون آن معاف از مالیات و از سیصد میلیون مابقی آن سی میلیون تومان مالیات میدهد؟ در حالیکه در کشورهای اروپایی 70 درصد یعنی 700 میلیون تومان از این پزشک مالیات میگیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
جلوگیری از مهاجرت پزشکان به خارج از کشور نیاز هست . من هم‌پزشک بودم و با این در امدها مطمن باش چند کشور پیشرفته سفر میکردم . زندگی فقط که داخل شهر خودمان نیست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
مهاجرت پزشکان به خارج از کشور به علت کار در آنجا نیست چون هیچ کشور اروپایی یا آمریکایی پزشکی ایران را قبول ندارد بلکه این مهاجرت فقط برای خرج کردن پولهای میلیاردی و بی حساب و کتابی است که در ایران بدست آورده اند و در مدت کوتاهی تا هفت نسل خودشان را هم تامین میکنند. لذا راهش فقط کم کردن درآمد پزشکان از راه زیاد کردن تعداد پزشک کشور و تعیین مالیات بر مهاجرت همانند کشور کانادا است.
ناشناس
| Canada |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
پرفسور ۲۳:۵۰
میشه بفرمایید این مالیات بر مهاجرت که در کانادا وجود داره چی هست؟
آیا میدانستید بر طبق قوانین قدیمی که هنوز هم جاری است یک پزشک میتواند منزل خود را تبدیل به مطب کاری کند و هیچگونه عوارض تجاری پرداخت نکند؟
آیا میدانستید پزشکی یکی از شغلهایی است که تا 100 سالگی هم امکان فعالیت در آن و کسب درآمد وجود دارد (مثل کار بازاریها) و بازنشستگی در آن معنا ندارد؟
آیا میدانستید به دلیل انحصار در پزشکی ایران، نسبت تعداد پزشک به جمعیت ایران پایینتر از کشورهای تاجیکستان و سوریه و فلسطین است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
شما تورم خودروسازی توریست و...را مقایسه کن فقط ۱مورد میبینید؟از انحصار خودروسازی و قیمت مسکن بگو؟قطعا مشکل اکثر جوانان الان مسکن میلیاردی است پراید ۵۰ملیونی است.اجاره خانه است ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
فقط اندازه جمعیت فلسطین پزشک در استان خوزستان هست.حالا شما یبار بیا دزفول هر خیابان چند مجتمع پزشکی هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
ناشناس 23:13
بیا بندرعباس بیمارستان شهید محمدی تا ببینی چجوری سی نفر آدم دو ساعت پشت مطب پزشک عمومی
منتظرن. پزشک متخصص پوست و مو با تقریبا در هیچیک از بیمارستانهایشان ندارند و برای ویزیت یک پزشک متخصص داخلی نوبت دو یا سه هفته بعد میدهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
واقعا پزشک متخصص کم هست و بیشتر هم در مراکز استانها مستقر هستند دلیلش هم این است که بیمارستانهای شهرهای کوچک مجهز نیستند مثلا برای استقرار یک پزشک مغز اعصاب دستگاه ام آر ای و سی تی اسکن نیاز است که بسیار گران قیمت هستند
ناشناس
| Canada |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
ناشناس ۲۳:۳۸
شما یه توک پا پاشو بیا کانادا ببین چجوری برای ویزیت یک پزشک متخصص اون هم در صورت صلاحدید پزشک عمومی و ارجاع توسط اون نوبت ۵، ۶ ماهه بهت میدن. تو مطب پزشک هم که قربونش برم همه کارها رو پرستارها میکنن، خود پزشک ۵ دقیقه میاد ویزیتت میکنه
اقای دوربینی!!! دعوای دو پیرمرد بمن نوعی ارتباطی ندارد .همچنین بشما که عادت دارید پابرهنه هر جایی که دوربین هست بدوید تا دیده شوید.امان از عشق قدرت که ادم را و امیدارد به صبحانه و....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
ضرغامی را میگویند
آقای دوربینی !!!!؟؟
آیا میدانستید ایران از معدود کشورهایی است که در آن آموزش پزشکی قسمتی از وزارت بهداشت است و نه وزارت علوم. (برای تصور بهتر است تصور شود آموزش مهندسی قسمتی از وزارت صنایع باشد).
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
اتفاقا درست است مگه الان خودروسازی دست وزارت صنعت نیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
ناشناس 22:57
تو که پزشکی و به دلیل ضعف در ریاضیات و تحلیل احتمالا در گذشته که هنوز پزشکی اینقدر رونق و درآمد کلان نداشت اجبارا به این رشته فرستاده شدی. مثال شما مثل اینه که بگیم بیمارستان زیر نظر وزارت بهداشته. خودروسازی هم باید زیر نظر وزارت صنعت باشد ولی آموزش مهندسی و پزشکی باید قسمتی از وزارت علوم باشد. افتاد الان یا هنوز نمیتونی تحلیل کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
بهتر است برای رشد صنعت در ایران دانشگاه های مهندسی هم زیر نظر وزارت صنعت اداره شوند نه اینکه زیر نظر وزارت علوم همه نابود شوند
داروساز چهل ساز تجربه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
تمام فساد موجوددر پزشکی ناشی ارجداشدن ان از وزارت علوم است
به قول "هیولا" خدا رو شکرررررررر فرارمغز ها نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
مگر مغزی هم مانده که فرار کند!؟
از هم پرسیدن این پولها از کجا اومده باید جواب بدن نه خاتمه
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
در ضمن باید روشن شود که این مصادره ها از افرادی که دستگیر می شوند به کجا انتقال می یابد.
جناب آقاي دکتر ستاري، به دور از بحث سياه نمايي، نمي توان اين حقيقت که نيروهاي فکري کشور به کشورهاي بيگانه مي روند، نمي توان کتمان کرد. لطفا به آمار دقيق استاداني که ايران را ترک کرده اند بنگريد؛ تعداد دانشجويان بورسيه اي که به ايران بازنگشته اند، دانش آموختگاني که ديار خود را به کشورهاي بيگانه ترک کرده اند نگاهي بيندازيد. ما همه کشور خود را دوست داريم. آنان که رفته اند، براي خود دلايلي داشته اند که در کشور راه براي رشد آنها مهيا نبوده است و از بودن خود خشنود نبوده اند. نمونه اي از تحصيل کردگان را بنده تلاش هاي بسيار براي جذبش کردم که موفق نبودم. در حالي که وي بورسيه نيز بوده است و هم اکنون در کشور کانادا مشغول کار است. خود بنده تمام عمرم را پس از بازگشت به ايران، صرف وظن کردم و هم اکنون حاصل عمرم افسوس توام با وطن دوستي و خودسوزي بوده است. هر چند خود بنده ميهن خود را عاشقانه دوست داشته ام و تمام نيروي فکري و بدني خود را صرف اين کشور نموده ام؛ اما دست هايم کماکان خالي است. تنها خشنودي ام خدمت به دانشجويان تربيت اين عزيزان بوده است. اما محروميت هاي بسيار نصيب ام شده است. اما فقط براي خودم خشنودي دروني براي خدمت بي چشم داشت را دارم نه چيزي ديگر. ايران وطن ماست و ما ايراني هستيم و براي فرزندان اين آب و خاک خواهيم کوشيد. زيرا آن را دوست مي داريم و سرفرازي اش را مي خواهيم و بس.
احمد توکلی سالها در کمیسیون های مجلس بود صداش درنیومد حالا که بازنشسته و کم درآمد شده صدای افشاگری هاش تا کرات دیگر شنیده میشه

دیگه فایده نداره
هرچی دلت میخواد داد بزن.
حنای شما و دوستان شما هیچ رنگی نداره

شرکت در انتخابات از عقل دور است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
حرف بیخود نزن و خودت را مضحکه نکن
برادر
با عملکرد دولت دوازدهم بی مغزها هم دارن فرار میکنن چه برسه با مغزها
دعوای لاریجانی یزدی مثل دعوای آدم های هیکلدار بود
قابل توجه سورنا ستاری که اون یک درصد همون نخبه های دانشگاه های تهران هستند که رفتند و بر هم نمی گردند.
چرا خودتونو به نفهمی میزنید.
نخبگان یا جذب سایر کشورها شدند یا در ارودگاهای پناهندگان مانند ان کرد نویسنده در جزیره پائوا گینه نو وسایر اردوگاه ها جان میدهند با این وصف دیگر هیچ جوانی طالب علم اموزی نیست بغیر از فرزندان خودیها .و ژن های معلول مثل اقا راده عارف
جناب معاون رئیس جمهور بهتر است به جای سفسطه به فکر حل این مشکل باشید که البته از شما کاری هم بر نخواهد آمد! این تعداد دانشجو که می فرمایید به کشور برگشتند از چند نفر که رفتند هستند؟ مطمئن هستم این 120-130 نفر که می گید درصد اندکی هستند که آنها هم اکثرا نتوانستند بمانند به هر دلیلی (بر خلاف میل باطنی)!!! 1 % هم که می فرمایید خارج رفتند مطمئن باشید به خاطر هزینه ها کمر شکن ارزی است که کسی بیشتر نمی رود تا دیگر بر نگردد به این کشور وگرنه از هر ده جوان 7-8 نوار در آروزی مهاجرت هستند...
انقلاب اسلامی انقلاب کوخ نشینان بر علیه کاخ نشینان بود.با اشرافی گری باید در ایران برخورد شود و شاه را مردم بیرون کردند که اشرافیت برود. افرادی که بعد از ۴ سال از ایران بازدید می کنند متوجه گسترش فاصله طبقاتی و اشرافی گری شده اند. مسئولین اشرافی بدرد این مردم نمی خورند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
کوخ نشینان آلان در حدود چهل سال مدیریت تمام ادارات را گرفتند و بعد از بازنشیتگی دوباره فرزندان خود را گماشته همان اداره کردند اسمش چیست . ؟ ایا انها به ثروت رسیدند حاصر هستند دوباره مثل فقرا زندگی کنند ؟ یا ثروت را بین مردم تقسیم کنند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
با این کاخ و کوخ ملت رو به جون هم انداختید وحامعه رو دوقطبی کردید . افرادباهوش و نخبه ها رو فراری دادید وچاپلوسی و ریا رو گسترش . بس کنید این شعارهای دروغین رو مثل بقیه دنیا باشید .....1
این الفها را چرا جا گذاشتین ااااااا اااااا
سورنا ستاري خودش رو جزو نخبه ها حساب كرده و چون خودش فرار نكرده پس فرار مغز ها نداريم !!!
تمام اخبار شده محمد یزدی و آملی لاریجانی. خب که چی؟
این حرفا برای مردم آب و نون نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
فردا میرن دفتر با هم‌چای میخورن .
جناب آقای سورنا ستاری، شاید فرار مغزها نداشته باشیم اما رکودمغزها برهمه آشکار است مغزهایی که سالیانی علم را انباشت میکند بدون آنکه درآینده به کارش آیند یابکار گرفته شود واین دردامروز مغزها وسنگینتر از فرار مغزهاست کدام جوان فرهیخته در همان سازمانتان، فرمانداریا استاندار یا مدیرکل یا وزیر ومعاون وزیر است !؟
یه فکری برای فقر و فساد و بیکاری جوانان کنید ، یه فکری برای تورم کمر شکن اقلام ضروری ملت کنید تعویض روغن ۴۰ هزار تومانی به ۳۰۰ هزار تومان رسیده بلبرینگ ۲۸ هزار تومانی ۲۸۰ هزار تومان شده بابا با کدوم دلار این جماعت حساب مییکنند و کسی هم جلودارشون نیست ؟؟ جناب همتی اگه میتونی اینها رو هم پایین بیار ؟؟
از نظر دولت نه تنها مشکل فرار مغزها نداریم بلکه هیچ مشکل دیگری هم نداریم
حاج اقا مکارم خطاب به اقایان یزدی و لاریجانی .به این وصعیت خاتمه دهید . حاجی جان این وصعیت دلایلی دارد و به ان دلایل دقت نمیشود . ماندن چهل سال در سیاست برای جسم و روح انسان خوب نیست . افرادی که از مردم در انتخابات شکست میخورند نباید دیگر در ارکان دیگر قرار گیرند و دوباره برای همین مردم که به کاندید رای ندادند تصمیم سیاسی میگیرند . دلیل دیگر این هست که افرادی گه کار سیاسی میکنند خودشان باید شهامت بخرج دهند و بعد از چهل سال از سمت سیاسی خارج شوند چون بصرر ملت و کشور هست . نمیشود در بک انتخابات افراد پدیرفته نشوند دوباره در روندی دیگر در مقام بالاتر قرار گیرند . دلایلی دیگری دارد که مقدور به پخش نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
هر کسی را که مردم انتخاب نکردند
و یا کهنسال شدند
را در یک سازمان که اصلا هیچ اثر مثبت برای مردم و کشور ندارد را جمع کرده اند
و در چند شرکت خصولتی و بدون داشتن انرژی کاری و اطلاعات علمی مرتبط شعل و سمت مدیریت داده اند
این شده بدبختی بزرگ فعلی کشور
و بعد هزاران جوان متخصص بخاطر نبود فضای کار یا گوشه خانه ، چشمشان به دست پدر پیر بازنشسته اش است
و یا با پراید اسنپ کار میکند
و یا آواره کشورهای بیگانه شده اند
و جناب ستاری نمی خواهد ببیند !!؟؟
عباس یمینی در مورد کتاب زیبا کلام . میخواهید با این روش پهلوی اول را تطهیر کنید انها عمال انگلیسی بودند و هر بلای توانستند بر سر ملت اوردند و چه ظلم هابی بر مردم کردند ......
در این بسته خبری افراد سیاسی میگویند که این سخنان اقای یزدی باید در همان شورای نگهبان صحبت میشد در زمان مسولیت لاریجانی تدکر داده میشد . پس معلوم شد که وقتی میگویند کشور باید چند تا حزب قوی داشته باشد که بتواند حزب رقیب را انتقاد کند همین بود . وقتی صادقی انتقاد میکرد کسی پشتیبانی از این فرد اصداح طلب نمیکرد . وقتی دختری را بخاطر اب بازی به ماشین پرتاب میکنند کسی موضع نمیگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
دختری را که اقتدار پلیس را در ملا عام لگد مال میکند باید به همان شکل به داخل ماشین پرت کرد. کار درستی بود که پلیس انجام داد و باید ترفیع درجه هم بهشان بدهند.
من از سخنان آذر منصوری قایم مقام حزب اتحاد ملت واقعا مطلبی را نفهمیدم . یعنی سه بار خواندم ولی نمیفهمم که منطورش چیست . منطورم این هست که ملت با رای ۲۴ میلیون به اصلاح طلبان با شعارهای سیاسی و اقتصادی به مطالبات خود نرسیدیم . اما وقتی حزبی حتی نامش برای من و مردم و اهداف و شعارهای ان آشنا نیست چگونه سخن از ایتلاف میگوید . اصلا شعار و اهداف و اختلاف این حزب با اصلاح طلب و اصولگرا چی هست . اخه فقط اسم حزب شما ها فرق دارد . رویکرد و اسناسنامه حزبی شما چه دردی از مردم دوا میکند چند هزار رای دارید . با شعار حقوق شهروندی و خروج دولت از اقتصاد دولتی ملت نتیجه ندیدند و اصلاحات شکست خورد . شما این وسط چی میگی
اسدالاه بادامچیان . گفت باید شخصیت اقای یزدی مورد احترام باشد .....اقای بادامچیان ؟ مگر نمیدانید که فصای که سیاست ایجاد میکند باعث میشود افراد با هم اختلاف سیاسی پیدا کنند . اینجا دیگر بحث اخلاقی و اخلاق مداری نیست . بلکه فشارهای سیاسی که از طرف مردم و بیرون از کشور بر سیاسیون وارد میشود باعث این اختلافات میشود . اما خود این افراد باید بدانند که وقتی در یک انتخابات دمکراتیک برنده نمیشوند دوباره چرا قبول میکنند که چه برنده و چه بازنده در یک دفتر یا مکان با هم کار کنند . یعنی نباید ان اخلافات سیاسی را طی چهل سال از یک ارگان به ارکان دیگر سرایت کند . نباید اجازه داد که فردی هم رییس دانشگاه و هم در کمسیون فرهنگی و اقتصادی و سیاسی و بین المللی و حقوق و ....حصور داشته باشد . دوم ابنکه وقتی افراد در عالب احزاب فعالیت نمیکنند . پس پاسخگکو هم‌نیستند
جالب است با اینکه قطر میزبان جام جهانی شده و امارات چند بار جام ملت ها را برگزار کرده ولی فعلا برای شروع لیگ برترطبقه اول ورزشگاه آزادی طبق استاندارهای فیفا است!
خدایا خودت در این شب عید ولایت ، عدل و عدالت علوی رو در جهان حاکم کن .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
اول در کشور خود
هر چه اخبار میخوانیم نامهایی که پرچم مبارزه با فساد در دست گرفته اند گویا با زد و بند و جنگ قدرت و بازی سیاسی همراه هستند.بنظر بین اینهمه نام فقط یاشار سلطانی است که واقعا دنبال مبارزه با فساد است و او هم البته مسئولیت و قدرتی ندارد متاسفانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
مثل خفاشی هستی که در غار زندگی می کند این همه مبارزه با فساد را نمی بینی؟ آقای رییسی که شب و روز دارد با فساد و مخزن الاسرار مبارزه می کند ای وای بر ملت قدرنشناس
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
بجای اینکه بروی با علل بوجود امدن فساد مبارزه کنی چرا معلول را پیگیری میکنید . واقعا نمیدونی علت فساد و اختلاس و رانت چی هست . این فساد گسترده چرا در دانمارک و کانادا نیست ؟ آیا با اعدام سکه فروش سکه ارزان شد ؟ دو تن سکه کجاست ؟ اگر سکه وجود نداشت پس چرا اعدام شد ؟
جناب ضرغامی شما در طراحی مناظرات در کشور مهارت دارید!؟
یا رب مپسند گدا معتبر شود ، // گر معتبر شود از خدا بیخبر شود ؟؟!!
حکایت بعضی ها که به نان و نوایی رسیدند و حالا با مردم که ولی نعمتشان هستند قیم وار صحبت میکنند ؟؟
آنهایی که برای پزشکی میروند به احتمال زیاد برمیگردند راه دوری هم نمیروند چند نفر را که من میشناسم معمولا هند و همین کشورها هستند از همین حالا هم حانواده هایشان دارند کیسه میدوزند که وقتی برگشتند چقدر درآمد دارند معمولا حرف از سالی چند میلیارد است
با سلام
جناب دکتر ستاری بدا به حال ما که شما قراره نماینده دانشگاهیان باشید معتقدید که در بحث مهاجرت اغراق شده
چطوره شما در این باره امار مستندتان را ارایه بدین.
فقط میشه گفت به به به به
ریسی متچکریم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
قبل از تشکر ،کمی صبر داشته باش
کشور با ۱۴۰ هزار میلیارد کسری بودجه مواجه است ؟؟؟؟
بابا تو این کشور چه خبره ؟؟
۱_دلار رو که ۲۰ هزار تومان رساندید و تمام کالاها خودشون رو دلار ۲۰ هزار تومان تطبیق دادن
۲_ همتی برای بدست آوردن دلار به سیب زمینی و پیاز کشور رحم نکرد قیمتها رو ۵۰۰ درصد رشد داد
۳_ مالیات هم داره کمر ملت رو می شکنه
۴_ پول اب و برق و گاز و تلفن ... که ماشالله نجومی شده و به طور متوسط ۲۰ برابر شده
۵_ یارانه ای که روزی ۴۵ دلار ارزش داشت دارید حدود ۴ دلار به ملت میدهید و ۴۱ دلار خورده شده ؟؟ و شکر خدا تو این یه مورد ثابت قدم بودید
۶_ صندوق توسعه ملی هم که قفلش برای از ما بهتران باز شد
۷_ پروژه های عمرانی هم به کل تعطیل شده
معلوم هست این پولها کجا خرج میشه ؟؟ جناب روحانی چرا شفاف سازی نمیکنید ؟ مگه مردم نامحرم هستند ؟؟@
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
همان شفاف سازی بودجه اختصاصی برای او هنوز مایه درد سر شده است . بیشتر از این نمیتواند چون خط قرمز هست
مولای مومنین ،حضرت علی علیه سلام به کارگزاران حکومتی فرمودند ، حق را بگو ، ولو اینکه به زیان شما باشد ؟ اما اکنون ،مدعیان میفرمایند ، پنهانکاری نمایید زیرا به زیان حکومتگران میباشد ؟،،،،
شنیدم دیشب برادران عراقی کنسرت باهالی برپا کردند و دود و دل بیرون کردند . یعنی عراق و عربستان در شادی کردن مردم از ایران جلو افتادند
افزایش قیمتها رو یک سال نیم اخیر به عرض مسیولین می رسانم شاید بفهمند با ملت چه کردن
۱_ مسکن حداقل ۴ برابر و حداکثر ۵ برابر ،
۲_ ماشین خارجی ۴ برابر ، لگنهای داخلی ۲تا ۳ برابر
۳_ طلا ۲برابر( با توجه به کاهش های دستوری اخیر )
۴_ دلار اول ۵ برابر و در حال حاضر ۲و نیم برابر
۵_ سیب زمینی و پیاز ۵ برابر
۶_ حبوبات ۳ برابر
۷_ گوشت گوسفند ۴برابر
۸_ لاستیک و لوازمات ماشین ۴ تا ۱۰ برابر
۹_ قیمت آب و برق و .. ۳ برابر
۱۰_ دارو ۳ تا ۷ برابر
۱۱_ یارانه ها ثابت
۱۲_ افزایش حقوق ۱۸ درصد ، البته ۱۸ درصد افزایش حضرات به اندازه کل حداقل حقوق کارگران میشه ؟؟
در مورد فرار مغزها: سال 92 که برای گرفتن اعلام نیاز بورسیه ام به این در و اون در میزدم معاون پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی به من گفت دکتری برای ما ریخته ما نیاز نداریم شما بری از خارج دکتری بیاری. این شد که بدون استفاده از بورس آمدم آمریکا و چه کار خوبی کردم.
بعدها به این نتیجه رسیدم که که فهم اساتید ایرانی از کسی که از خارج می یاد اینه که اگر طرف بدرد خور بود همون خارج می موند.
خوشحال نیستم ولی اگر ایران بیام فقط برای دیدن خانواده ام هست حتی یک دقیقه خدمت به این سیستم نخواهم کرد
این ژست های «ژورنالیستی» دیگه خوراک مناسبی برای مردم نیست؛
معلوم نیست مشکل شما اقا یا خانوم ناشناس با پزشکان چیه؟ این امار بی اساس و مهمل را از کجا اوردی ؟ هدفت از اینهمه تخریب و تلاش برای بی اعتباری پزشکان چیه ؟ بی اعتمادی مردم به پزشک فاجعه افرین خواهد بود . لطفا فقط کمی منصف تر و معقول تر باشید!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
مشکل شخصی نداره. شغلشه بنده خدا
آقای ستاری چند سال پیش گفتند تا صادرات نفت صفر نشه اقتصاد ما درست نمیشه
حالا ببینیم چکار میکنید
چه اسم و عنوان زیبایی!
" رئیس هیأت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت"
در همه جای دنیا، (دنیای آزاد)،چنین موسساتی وجود دارد،اما به صورت NGO یا معادل فارسی
آن، سمن، که خیلی خوب است بلکه عالی. به شرط این که فرمایشی نباشد!!!
چطور این نهاد تشکیل شد و چه زمانی تشکیل شدو اعضای آن چه کسانی هستند و هیات مدیره و نحوه انتخاب....
حالا از فردا فرزندان اقایون برای خارج ماندن دنبال بورسیه شدن می روند و قوز بالا قوز می شوند .
جناب اقای دکتر ستاری اول اینکه اطلاعات وامار خودرا با وزارت علوم هماهنگ نمایید دوم ایکه ما فرار مغز نداریم ولی توان نگهداری از مغزهای کشورمان رانداریم سوم ان اقازاده هایی که با سرمایه مملکت در تاپ ترین دانشگاه های تحصیل میکنند واین امتیاز برای افراد غیر اقازاده نیست درصورت نیاز اطلاعات خروجی این سرمایه های مملکت را میتوان از وزارت خارجه که مهر تایید مدارک میزنند یگیرید جناب اقای دکتر نیاز کشور ویا توان جذب این افراد نیست بهتر است برنامه کشور ودانشاموختگان هما همنگ شوند سرمایه کشور در دیگر ممالک بکار گرفته نشوند







واین
مثل کشور چین فقط اعدام میتونه جلوی مدیران فاسد را بگیره البته اگر به حبس تبدیلش نکنند و بعد هم هتل زندان در اختیارش قرار دهند. والله به شعار مبارزه و جلسات دادگاه های متعدد هیچ چیز اصلاح نمیشه
تابناک لطفا نطرات را منتشر کنید در مورد توکلی و موتلفه ای
بهترین دانشجویان دانشگاه های ایران در حدود ۱ الی ۲ درصد در حال ترک ایران هستند. اینکه آقای سورنا ستاری می فرمایند مهاجرت نداریم‌ یا واقعیت را نمی بینند یا تسلطی به انجام کارها ندارند ... مسئولین مملکت فقط یک راهکار را خوب بلد هستند و اینکه ما مشکلی نداریم ... و بجای بررسی مشکلات موجود، مشکلات را یا نفی و یا پنهان می کنند ...
صلاح طلبان ناگزیرند در شرایط و اقتضائات زمانی و‌ محیطی سیاست ورزی کنند
حرف جناب ستاری درست نیست من پیشنهاد می کنم سری به دانشگاههای مطرح کشور بزنید با استادان و دانشجویان صحبت کنید متوجه می شوید چه خبر است بخشی از سرمایه کشور اینگونه صادر می شود یعنی بهترین نوع سرمایه در شرایطی که بیش از ۴۰ درصد فارغ التحصیل ها بیکارند جز مهاجرت چه باید بکنند
آقاي ستاري ، اين تعداد كه برگشتن از روي اجبار بوده نه عشق به شما و دولتمردانمان ، وقتي ارز دانشجويي رو قطع ميكنيد و به دلالان و رانت خواران مي دهيد ، دانشجوي بدبخت مشغول به تحصيل در خارج از كشور مجبور ميشه برگرده در حاليكه چند سال وقت و چند صد ميليون پولش رو هدر داده ،بنظر شماايجاد اين شرايط مايه افتخار است؟ چرا سالهاي قبل اينهمه دانشجوي برگشتي نداشتيم ؟ لطفاً به آمار نخبگان و نفرات برتر المپيادهاي داخلي و جهاني در سالهاي قبل مراجعه كنيد تا بفهميد فرار مغزها يعني چه ؟ نخبگاني مانند زنده ياد مريم ميرزاخاني زياد بودند كه جلاي وطن كردند چون نه امكانات مناسبي براي ادامه تحصيل در ايران داشتند و نه آينده اي در اين كشور . وقتي يك استاد نخبه دانشگاه را بخاطر تن صدايش بيكار مي كنيد ديگر چه انتظاري داريد ؟ ضمناً عزيزاني كه از درآمد بالاي پزشكان گله دارند يك سري به مناطقي مثل باستي هيلز بزنند تا ببينند چند درصد شان پزشك هستند و چند درصد شان سرمايه دار رانت خوار ، ثروت كشور دست رانت خواران است نه نخبگان خدمتگذار . متاسفانه مردم ايران حاضرند 700 ميليون تومان پول به خودروي بدهند كه 500 ميليون تومانش به جيب وارد كنندگان رانت خوار مي ريزد ولي وقتي مي خواهند براي نجات جان خود يا فرزندشان 50 ميليون تومان به يك پزشك جراح بدهند ، دست و دلشان مي لرزد و فرياد وامصيبتا يشان به آسمان مي رود . يكي جانتان را نجات مي دهد و ديگري به ناحق جيب تان را خالي مي كند. كدام عزيز ترند؟
بستگی داره چه کسی را مغز حساب کنند . اگه منظورش از مغز ، مسئولین بی سواد و بی کفایته که دهه هاست بر اریکه قدرت تکیه زده اند ، باید بگم همشون سر جاشونه و فرار نکرده اند . اما اگه از مغز ، دانشجوهای نخبه و افراد کاردان باشه ، باید بگم همشون رفتن و تک و توکی مونده .
سلام. اگر آقای دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور (که بنظر بخاطر از دست ندادن شغلش ) فرار مغزها را انکار می کند وای بحال این کشور. یعنی این همه جوانان که هر ساله فقط از دانشگاه شریف به خارج از کشور می روند را ایشان نمی بیند؟ آقا حداقل از اساتید دانشگاه شریف سؤال کنید آنها واضح به شما تفهیم می کنند. پس شما برای این همه عزیزان و فرزندان خانواده های فهیم ایرانی که هیچ اطلاعی ندارید باید در این پست حساس نباشید. این همه جگرگوشه های مردم دارند می روند بعد شما انکار می کنید؟ وای بحال شما که این پست و مقام برایتان این همه مهم است که دل این همه خانواده ایرانی که فرزندانشان از ایران خارج می شوند می سوزانید.
پسر من در 4 سال دبیرستان با کسب افتخار
- دریافت مدال نقره جهانی PYPT ( دوم جهانی در رشته فیزیک)
- پژوهشگر برتر در سطح ملی
- ثبت 2 مورد اختراع ( یکی به ثبت رسیده و دومی در حال بررسی)
حائز هیچ امتیاز یا سهمیه ای در کنکور امسال (98) نشده.
در صورتی که همکلاسی ایشان که در دوران دبیرستان شاگرد متوسط رو به ضعیفی بوده با 5 درصد سهمیه از رتبه 8500 به رتبه 1400 ارتقا یافته.
با این همه انگیزه ای که شما منتشر میکنید، چشمان تان را میبندید و میگویید هیچ فرار مغزی در ایران نمیگیره و نخواهد گرفت.
برادر من صحبت های خاص پسند با واقعیت در جامعه خیلی متفاوته..............
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی