بازدید 31869
آخرین تحولات خاورمیانه؛

درخواست وزیرخارجه آمریکا برای سفر به ایران/پشت پرده مأموریت عربستان و امارات در شرق یمن/رأی کمیته سنای آمریکا به طرح تحریم علیه عربستان /حمایت چین از دکترین پیشنهادی روسیه درباره امنیت خلیج فارس

پاسخ ترامپ به سنای آمریکا درباره تحریم عربستان، درخواست وزیرخارجه آمریکا برای سفر به ایران، حمایت چین از دکترین پیشنهادی روسیه درباره امنیت خلیج فارس و پشت پرده ماموریت عربستان و امارات در شرق یمن از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به رأی کمیته سنای آمریکا به طرح تحریم علیه عربستان نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۱۳۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 26 July 2019

پاسخ ترامپ به سنای آمریکا درباره تحریم عربستان، درخواست وزیرخارجه آمریکا برای سفر به ایران، حمایت چین از دکترین پیشنهادی روسیه درباره امنیت خلیج فارس و پشت پرده ماموریت عربستان و امارات در شرق یمن از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به رأی کمیته سنای آمریکا به طرح تحریم علیه عربستان نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا از قطعنامه‌ای حمایت کرده که خواستار اعمال تحریم علیه خاندان پادشاهی عربستان سعودی و منع فروش سلاح به این کشور است.

گفته شده، پیشبرد این قطعنامه در واکنش به پیوندها و روابط نزدیک دونالد ترامپ و اعضای خاندان سلطنتی سعودی صورت می‌گیرد. برخی از نمایندگان جمهوری‌خواه سنای آمریکا نیز به این قطعنامه رأی مثبت داده‌اند.

پیشبرد این قطعنامه در ادامه انتقادات نمایندگان کنگره آمریکا از حمایت کاخ سفید از عربستان در جریان جنگ علیه یمن صورت می‌گیرد.

با این حال، قطعنامه مذکور برای تبدیل شدن به قانون، نیازمند تأیید همزمان اکثریت نمایندگان در سنا و مجلس نمایندگان آمریکا و سپس امضای آن از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور است و تأیید آن در کمیته روابط خارجی، گام نخست در پیشبرد قطعنامه مذکور است.

پاسخ ترامپ به سنای آمریکا درباره تحریم عربستان

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به توجیه نقش عربستان در برابر جمهوری اسلامی ایران در منطقه پرداخت.

ترامپ در پیامی که خطاب به مجلس سنا آمریکا منتشر شده، در توجیه اقدام خود برای وتوی مصوبه کنگره علیه فروش سلاح به عربستان سعودی، این کشور را «سدی علیه فعالیت‌های مخرب ایران» توصیف کرده است.

این پیام ترامپ پس از آن منتشر شده که او سه قطعنامه کنگره این کشور را ـ که خواستار جلوگیری از فروش «اضطراری» سلاح به عربستان سعودی و امارات متحده عربی بود ـ وتو کرد.

درخواست وزیرخارجه آمریکا برای سفر به ایران/پشت پرده ماموریت عربستان و امارات در شرق یمن/رای کمیته سنای آمریکا به طرح تحریم علیه عربستان /حمایت چین از دکترین پیشنهادی روسیه درباره امنیت خلیج فارس

رئیس جمهور آمریکا در پیام خود به سنای این کشور درباره وتوی قطعنامه تحریم و قطع رابطه با عربستان گفت: اولین دلیل و مهم‌تر از همه این است که وظیفه اصلی ما، محافظت از امنیت بیش از ۸۰ هزار تن از شهروندان آمریکاست که مقیم عربستان سعودی هستند و حملات حوثی‌ها از یمن آنها را در معرض خطر قرار داده است.

ترامپ در ادامه گفته است: دوم آنکه این قطعنامه مشترک آمادگی نظامی عربستان سعودی و توانایی آن برای محافظت از حاکمیت ملی خودش را تضعیف کرده و بر توانایی این کشور برای دفاع از پرسنل نظامی آمریکا در آنجا اثر منفی خواهد گذاشت و سوم هم، عربستان سعودی سدی در برابر فعالیت‌های مخرب ایران و نائبان آن در منطقه است.

درخواست وزیرخارجه آمریکا برای سفر به ایران

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با بلومبرگ اعلام کرده که دوست دارد به ایران سفر کند.

این ادعای وزیرخارجه آمریکا در مورد درخواست سفر به ایران در شرایطی مطرح شده که واشنگتن در حال حاضر سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه مردم ایران طراحی و اعمال کرده است.

در همین ارتباط، پمپئو گفته است، در صورتی که به ایران دعوت شود، به این کشور سفر خواهد کرد و اگر لازم باشد با مقامات ایرانی گفت‌وگو خواهد کرد.

در ادامه این گفت‌وگو، وزیرخارجه آمریکا که کشورش رویکردی خصمانه علیه ایران دنبال می‌کند، مدعی شده او از گفت‌وگوی مستقیم با مردم ایران استقبال خواهد کرد.

پمپئو با اشاره به سفر به وزیرخارجه ایران به آمریکا گفته است، همان گونه که جواد ظریف در نیویورک با رسانه‌ها گفت‌وگو می‌کند، او نیز خواستار آن است تا در تهران با رسانه‌ها وارد ارتباط و تعامل شود.

این نخستین بار نیست که مقامات آمریکایی مدعی علاقه برای گفت‌وگو و مذاکره با ایران می‌شوند و پیش از این نیز دونالد ترامپ از آمادگی خود برای مذاکره با ایران بدون هیچ پیش شرطی خبر داده بود.

با این حال تا کنون تهران با توجه به نقض تعهدات پیشین آمریکا به ویژه در موضوع برجام و همچنین ادامه رویکرد و سیاست خصمانه آمریکا علیه ایران، هرگونه امکان گفت‌وگو و مذاکره با واشنگتن را به شدت رد کرده است.

حمایت چین از دکترین پیشنهادی روسیه درباره امنیت خلیج فارس

"هوآ چون‌اینگ" سخنگوی رسمی وزرات امور خارجه چین اعلام کرد که مقامات پکن از دکترین امنیتی منطقه خلیج فارس که روسیه پیشنهاد کرده، حمایت می کنند.

وی امروز (پنجشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «دولت چین از پیشنهاد طرف روسی درباره تامین امنیت جمعی در منطقه خلیج فارس حمایت می کند. ما حاضر هستیم تا تلاش‌های مشترکی به منظور تقویت تماس‌ها و همکاری در این زمینه را انجام دهیم.»

این دیپلمات چینی افزود: «برای تأمین امنیت در خلیج فارس کشورهای این منطقه باید بر اساس اصول احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی سایر کشورها، روابط حسن همجواری بین خود را تقویت کنند و جامعه بین المللی نیز باید در این زمینه نقش سازنده‌ای ایفا کند.»

درخواست وزیرخارجه آمریکا برای سفر به ایران/پشت پرده ماموریت عربستان و امارات در شرق یمن/رای کمیته سنای آمریکا به طرح تحریم علیه عربستان /حمایت چین از دکترین پیشنهادی روسیه درباره امنیت خلیج فارس

لازم به یادآوری است، وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه سندی با نام «دکترین امنیت جمعی برای منطقه خلیج فارس» را منتشر کرد. در میان پیشنهادهای ارائه شده از سوی روسیه، خودداری از استقرار نیروها و پایگاه‌های نظامی خارجی در این منطقه مورد تأکید قرار گرفته است.

این سند در مراسم خاصی در مسکو با حضور نمایندگانی از کشورهای عربی، ایران، ترکیه، پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل، اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب و کشورهای عضو گروه بریکس رونمایی شد.

پشت پرده مأموریت عربستان و امارات در شرق یمن

به نوشته روزنامه قطری "رایه"، بدر کلشات المهری، معاون استانداری المهره یمن در جریان گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی "لقاء الیوم" خاطرنشان کرد: عربستان با تیپ‌های نظامی بزرگی در استان المهره (واقع در شرق یمن) حضور دارد، در حالی که هیچ نیروی عربستانی در استان‌های تحت کنترل نیروهای انصارالله حضور ندارد.

المهری در ادامه گفت: نیروهای سعودی در ابتدا با هدف امدادرسانی وارد استان المهره شدند تا المهره پایگاهی برای امدادرسانی به استان‌هایی باشد که شاهد درگیری‌ میان ارتش دولت مستعفی و نیروهای انصارالله است؛ اما با گذر زمان مواد و تجهیزات امدادرسانی هنوز وارد المهره نشده و به جای آن هواپیماها و تیپ‌های نظامی وارد این منطقه شدند. به گونه ای که ریاض ۲۶ مرکز و اردوگاه برای ارتش عربستان تأسیس کرده و همچنان توسعه‌طلبی‌های آن در این استان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: عربستان نیروی نظامی غیرقانونی که تعداد آنها به پنج هزار تن می‌رسد، به فرماندهی "راجح باکریت"، استاندار المهره تأسیس کرد. عربستان از نخستین روزی که وارد استان المهره شد، در تلاش برای فریب اهالی آن با وعده پول و منصب و رتبه و جذب آنها در پادگان‌های خود بود؛ اما در این اقدام شکست خورد و مجبور شد، شبه نظامیان دیگری را از استان‌های دیگر یمن به منظور پیشبرد نقشه‌های خود به کار گیرد.

درخواست وزیرخارجه آمریکا برای سفر به ایران/پشت پرده ماموریت عربستان و امارات در شرق یمن/رای کمیته سنای آمریکا به طرح تحریم علیه عربستان /حمایت چین از دکترین پیشنهادی روسیه درباره امنیت خلیج فارس

این مسئول یمنی ضمن اشاره به ادامه حضور سرویس اطلاعات امارات و اجرای دستورالعمل‌های آنها از طریق استاندار این استان تصریح کرد: عربستان در المهره با ذهنیت امارات یعنی از طریق تشکیل شبه نظامیان، احداث زندان‌های مخفی و اقدامات غیرقانونی عمل می‌کند. عربستان از مناطق تماس با نیروهای انصارالله عقب‌نشینی و نیروهایش را در "شبوه" و "عدن" تقویت کرده و اشخاصی را برای اجرای برنامه‌های خود و اجرای مأموریت خارج از دستورات مقامات محلی و قانونی آنجا اجیر کرده است.

وی درخصوص تلاش‌های عربستان برای تأسیس خط لوله‌های نفتی در استان المهره تأکید کرد: ریاض هنوز رسما این درخواست را ارائه نداده است. المهری در عین حال نسبت به اقدام عربستان به این امر پس از سیطره کامل بر استان هشدار داد و گفت: ما نمی‌پذیریم که یکی از افسران سعودی به مسئولان یمنی دستورهایی را بدهد و از تجاوزات آنها چشم‌پوشی نمی‌کنیم.

برای دومین سال متوالی استان المهره شاهد اعتراضات گسترده علیه حضور نیروهای سعودی است و اهالی این روستا خواهان برکناری راجح باکریت، استاندار آنجا هستند و وی را به ارتکاب فساد و ایجاد آشوب در این استان متهم می‌کنند.

المهری همچنین عنوان داشت: عربستان و امارات می‌خواهند از طریق سیطره کامل خود بر فرودگاه‌ها، بنادر دریایی و گذرگاه‌های زمینی، یمن را تحت تسلط کامل خود درآورند. ریاض پس از کنترل بر تمامی گذرگاه‌های یمن با هدف تسلط بر دو گذرگاه "صرفیت" و "شحن" که یمن را به عمان متصل می‌کند، نیروهای خود را به المهره گسیل کرد. گذرگاه صرفیت و شحن تنها گذرگاه‌های یمن هستند که در حال حاضر برای خروج بیماران و مسافران باز است، در صورتی که عربستان موفق شود این دو گذرگاه را نیز به کنترل خود دربیاورد، یمنی‌ها در معرض کشتار تدریجی در زندانی بزرگ قرار خواهند گرفت.

المهری خاطرنشان کرد: امارات و عربستان تلاش کردند به دور از سرویس‌های امنیتی و نظامی یمنی از برخی قبایل المهره سربازگیری کنند، ولی این تلاش‌ها ناکام ماند؛ بنابراین، ریاض به تشکیل شبه‌نظامیانی خارج از استان المهره که افسران سعودی آن‌ها را اداره می‌کنند، پناه برد، ولی امارات پس از انتصاب استانداری وابسته به خودش و عربستان در المهره از این منطقه خارج شد، ولی سرویس‌های اطلاعاتی امارات همچنان در این استان و تمامی استان‌های یمن فعال هستند.

معاون استاندار المهره ضمن اذعان به وجود اختلافات میان مقامات محلی این استان یعنی میان استانداری که متهم به اجرای تصمیمات عربستان و امارات است و معاونان استانداری و شوراهای محلی استان، از هادی و دولت مستعفی آن خواست تا به منظور ممانعت از وخامت اوضاع در المهره، استاندار آن را تغییر دهند.

المهری عربستان را به تحت فشار قرار دادن مسئولان محلی، استانداران، وزرا و بزرگان قبایل جهت وادار کردن آنها به اجرای تصمیمات و دستوراتش متهم کرد و گفت: ما از مقامات سعودی می‌خواهیم به مسئولان یمنی احترام بگذارند و در چهارچوب دستگاه امنیتی فعالیت کند و به تعهدات خود در خصوص بازسازی و رشد و توسعه یمن پایبند باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۱۲۵
اقای وزیر خارجه امریکا قبلا گفته بودی آموزش دیده بودین که دروغ بگویید!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
میخواد بیاد ایران اموزش تکمیلی
فرزند ایران زمین
| Germany |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
کسی که تو موضع حقه که نگران نیست. ترس و نگرانی امثال شما از چیه؟؟؟
چه عیبی داره که پمپئو به ایران بیاد.انگلیس و روسیه که بیشتر از آمریکا به حق کشور ما بد کردند آمدند و رفتند و هیچ اتفاق خاصی هم نیفتاده.با آمدن پمپئو هم هیچ اتفاقی نمیفته.مشکل کشور ما از داخله و نه از بیرون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
نه بابا راست می گی!!!
امریکا الان دارد دشمنی با ایران می کند یا روسیه؟
فکر کن بعد بنویس
میلیمتر
| United States of America |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
الان دشمنی روسیه کمتر از آمریکا نیست قطعا همدستی کردند روسها الان خوشحالترین هستند واسه اینکه به تمام آرزوهای نفتی خودشون رسیدند فکر کردی بدون هماهنگی اینجوری ایران رو تحریم کردند ولی ترس آقایون از اومدن پمپئو اینه که دیگه قبل از مصاحبه نمیتونن بهش بگن این رو بگو اون رو نگو یا مثلا صدا و سیما میلش بکشه که این بخش و اون بخش رو کلا حذف کنه در این مورد بخصوص یعنی آزادی بیان متقابل پمپئو حرف حق رو زده حالا بهش اجازه بدید حرفش رو تو کشورمون بزنه نتیجه گیری با مردم باشه مشکل سیستم اینه که اصن مردم رو طرف هیچ صحبتی لایق نمیدونه و پمپئو هم این موضوع رو خوب میدونه و چیزی گفته که براش جوابی نداشته باشند در کل اگه آمریکا در تحریم ایران و پاره کردن برجام طرف ظالم و بد هستش در این موضوع خاص که کم موضوعی هم نیست این طور نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
چقدر ساده اندیشی. امریکا اگه اهل مذاکره بود برجامو پاره نمیکرد.صبر کن ببین اگه ترامپ دور بعدی رای بیاره بازم پمپئو اینجوری گوگولی مگولی راجع به ایران صحبت میکنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
تصمیمات مسولین ما بر اساس ایدئولوژیشونه و نه منافع ملی
دانیال
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
پاسخ شما را مردم الان ماهه است که کف خیابون فریاد میزنند..دشمن ما همینجاست..دروغ میگن آمریکاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
روسیه هزاران کیلومتر از خاک ایران رو در طول تاریخ اشغال کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
ناشناس 17:39 اتفاقا دانیال دقیقاً فکر کرده و نوشته. افرادی امثال شما یا خودتان را به خواب زده اید و یا بطور کلی اطلاعی از تاریخ حتی تاریخ 300 ساله اخیر ایران ندارید. لطفاً اول سری به عهدنامه های ترکمنچای و گلستان بزنید. بعد در مورد جنگ دلیران تنگستان کمی تحقیق کنید. بعد بررسی بفرمائید و ببنید در همین جنگ هشت ساله اخیر بیش از 250 هزار جوان ایرانی به وسیله اسلحه های ساخت کدام کشور شهید شدند و اگر نبود اسلحه های ساخت آمریکا صدام واقعاً بعد از سه روز در تهران اقدام به سخنرانی می کرد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
دقیقا مشکل از داخله یک عده حقارت دارند و تحت تاثیر قرار می گیرند همونطور که این ۴۰ ساله تحت تاثیر امریکا مملکت را معطل نگه داشتند و جلوی رشد کشور را گرفته اند
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
کم کاری و سیاست غلط خود را به گردن دشمنان نیندازید
ناشناس
| Philippines |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
جون مادرتون بزارید ترامپ و پمپئو و عمو سیبیلو بیان ایران بعد گروگان بگیرینشون اخ خدا ترکیدم از خنده تا این کامنت را بنویسم
وزیر خارجه امریکا میخواد بیاد در ایران در مجلس و شبکه ۳ با مردم ایران صحبت کند . این کار اصلا شدنی نیست . چون کشور از نظر روانی و سیاسی و جو انقلابی که وجود دارد . مثل طریف نیست که در امریکا با شبکه های متعدد امریکا با مردم امریکا پیام میدهند . یا دلیلش این هست که اگر ایران با امدن پمپو مخالفت کرد امریکا هم با ورود ظریف به امریکا مخالفت کنند.
پاسخ ها
میلیمتر
| United States of America |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
مردم ایران منصف تر و منطقی تر از اینی که گفتید هستند یعنی چی که باب شده هی میگید مردم انقلابی هستند بعد از این مورد میخواهید نتیجه بگیرید که منطق ندارند و حرف مقابل رو بر نمیتابند و زود دعوا میکنند مثل همون دست اشتباهاتی که توی تمام حمله به سفارتها انجام دادند عده ای قلیل و انداختیدش گردن مردم و البته این مردم بودند که تاوان اون رفتار اشتباه رو دادند من میدونم وقتی مثلا کسی رو به کشور راه میدیم و قبول میکنیم که حرف بزنه و نظرش رو بگه و تو سفارتش کار کنه باید امنیت داشته باشه و اصن در عرف و قانون و شرع نمیگنجه که سانسور بشه یا بهش و به سفارتش حمله بشه اگه اینها رو انقلابی مینامید که دارید سخت اشتباه میکتید و ملت ایران نجیب تر از این حرفها هستند واقعا کارهای زشتی رو دارید به ایرانیان نسبت میدهید که به نظرتون باعث افتخاره به نظر من و خیلیها زدن زیر قول اصلن جایی برا افتخار نداره
رمانیکه روزی ۳ میلیون بشکه میفروختیم(اواخرسال۹۶) و درامدارزی مان بالا بود و تحریمها برداشته شده بودند دلاربالای۱۴هزارتومان سیرمیکردحالا که ۲۰۰ هزاربشکه هم نمیتوانیم بفروشیم و قیمت اجناس هفتگی وروزانه درحال افزایش است دلار درمحدوده ۱۱تا ۱۲هزارتومان است به این میگویند بازی با اعداد عین این اتفاق دربورس هم می افتد منتهی درجهت عکس این یکی رابه زورپایین می اورند ان یکی رابه زوربالا میبرند !!!!!!
چراصحبت های وزیرخارجه امریکادرمورد لزوم داشتن فرصت برایر وتریبون ازاد در ایران همانندانچه دراختیار ظریف است بطور کامل منتشرنمیکنید واینکه اومیخواهددراین تریبون ازادبه مردم ایران چه بگووید!!!! فقط میخواهید از همه اخلارومصاحبه ها برداشت موردعلاقه خودتان رابه خوردمردم بدهید که مثلا امریکا برای مذاکره التماس میکند ؟؟؟! ولی واقعیت کاملا برعکس است واین دولت تدببروامیداست که برای مذاکره باعموسام التماس میکند
آبروی آمریکا را باید با این وتو ترامپ برد . باید روی این موضوع کار کرد و بدور از احساسات با یک برنامه مدون ضربه سختی به آمریکا وارد کرد و حداقل کاری کرد که دیگر آمریکا از حقوق بشر جرات نکند صحبت کند. در زمینه هواپیمای مسافربری خودمان که تنوانستیم کاری کنیم حداقل الان باید کاری کرد و با یک تیر دو نشان آمریکا و عربستان را زد. فرصت ها را از دست ندهیم و سریع و با فکر و نه با عجله و احساساتی ، باید عمل کرد . باید در دنیا موج راه انداخت .فکرش را بکنید اگر ما همچنین کاری می کردیم رسانه های آمریکایی چه می کردند. ما عادت داریم در جنگهای نابرابر پیروز شویم.به خاطر خدا این فرصت ها را از دست ندهید.
پاسخ ها
میلیمتر
| United States of America |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
این نظر شماست و فاقد اعتبار هست در کل جهان اونها از این تصمیمات میگیرند برا منافع ملیشون و ابرقدرت میمانند و همه هم قبول دارند ولی داستان شما فقط در حد همین حرف و شعار میماند و بس
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
حقوق بشر کجا بود پول مهمه همه جا
ایران بهتر است به وزیر امور خارجه امریکا اجازه ورود بدهد اینکار در رسانه های جهان بسیار بازتاب ویژه ای خواهد داشت اقای پمپئو ازادانه با رسانه های داخلی مصاحبه کند و اجازه داشته باشد ازادانه در تهران هر کجا میخواهد برود
پاسخ ها
فضول
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
یک دیپلمات ازادانه در یک کشور دیگر جای نمیرود ، اگر ساختمان سازمان ملل در امریکا نبود ایا ظریف به امریکا میرفت؟ جواب خیر! است
ناشناس
| Canada |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
خیلی جالب میشه اگه بیاد ایران و تو شبکه یک میلی باهاش مصاحبه کنن و یا با ظریف مناظره مستقیم کنه!!!! البته بهتره با محمود(احمدی نژاد خودمون) مناظره کنه و یه بگم بگم بگم درست و حسابی راه بندازه!!فک کنم بنده خدا پامپئو گریپاژ می کنه. اما خارج از شوخی این امر امکانپذیر نیست! آمریکا هم اگه مقر سازمان ملل اونجا نبود بدون شک به هیچکدام از مقامات و مسئولین کشور اجازه ورود نمی داد.بعد هم به فرض مثال اگه بهش اجازه هم بدن و بیاد ایران اتفاق خاصی رخ نمی ده
فکر کنیید پمپیو در تهران باشه ٫ پرچم امریکا اتش زده خواهد شد٬ شعار مرگ بر امریکا سر داده میشود و... . چطور دیپلماتهای غربی در انجام ماموریتهاشون اینهمه مورد حمایت نهادهای رسمیشان هستند ولی مذاکره کنندگان ما حتی زمانی که برای احقاق حق ملتشان گام بر میدارند باید دست به عصا و دلواپس باشند اخرش هم بعد اتمام مسولیتشان برچسب خودفروخته بخورند و بایگانی شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
خو واسه همینه غرب پیشرفت نمیکنه
آقای ظریف و روحانی !

چرا دعوت نمی کنید؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
مگه روحانی صاحب خونه ست که دعوت کنه
فضول
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
برای اینکه امریکا دنبال حل مشکلات نیستند سادگی هم حدی داره امریکا فقط دنبال یک عکس دو نفرست همین! و بس
میلیمتر
| United States of America |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
کاره ای نبوده و نیستند
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
رئیس جمهور ما ربنای شجریانو نتونست بیاره پمپعو رو دعوت کنه؟
درخواست سفر وزیرخارجه امریکابه ایران؟
برای کاهش قیمت دلار چه کارهاکه نمیکنید و چه خبرهایی که وارونه جلوه میدهید !!!!
پاسخ ها
فضول
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
دلال جان ، کسی مجبورت کرده دلار بخری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
البته کسی وادارم نکرد عقلم بهم توصیه کردک اینکاررابکنم واززمانیکه دلار۳۳۰۰ تومان بود خریدم وبی تردیدهیچ سرمایه گذاری پرمنفعت تر ازدلارنیست برای چنین تصمیمگیری نیازنیست متخصص اقتصادباشی این حقیقت غیرقابل انکاررا میشه براحتی از نمودار روند صعودی ۴۰ ساله دلار فهمید
گفته بیاد ایران و با مطبوعات صحبت کنه. نه با سانسور خبرها به ما برسه . همین که جرات ندارید نظر من رو بزارید دقیقا می گه که چرا دوست ندارید به ایران بیاد . به هر حال ما هستیم که باید التماس کنیم به اونا .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
مافیای رسانه امریکا و ایران اجازه نمیده مردم دو کشور به هم نزدیک بشوند ، فقط رسانه های ایرانی مقصر نیستن یک طرفه نرو اقا مهران
ميدانم انچه مينويسم تابناك چاپ نميكند ولي حداقل يكنفرانرا ميخواند اقاي رييس جمهور امريكا منصفانه حرف ميزند مگر اقاي ظريف از ازادي مطبوعات در أمريك استفاده كرده حرفهايشان را نمي زند وهيج سانسوري هم دربين نيست تازه اگر اجازه بدهند رييس جمهور أمريك درايران بامطبوعاتي كه همه دولتي اند حوف بزند همه اش سنسور ميشود
خلاصه اینکه با دکترین روسیه و تعامل کشورهای اروپایی در مورد تنگه هرمز، فقط یک "کله قند" بدهکار بودیم که دادیم رفت. ....
اگر همین دکترین برای دریای چین و یا بالکان و یا جبل الطارق ارائه شود، کشورهای چین و روسیه و اروپا نیز استقبال خواهند کرد؟
وای به روز و حال امروز مملکت ما و این مسوولان .....
پاسخ ها
میلیمتر
| United States of America |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
آره والا تا همین دیروز اگه آمریکا و بریتتنیا همین حرف رو میزدند مستکبر بودند و اشغالگر ولی همین حرف رو تازه بدتر روسهایی میزنند که اصن دلیلی نداره بزنند بالاخره تو این داستان ایران و آمریکا و بریتانیا درگیرند ولی روس بدون درگیری وارد میشه چقدر باید منافع بزرگترین و بدترین دشمن تاریخ ایران رو این کشور و مردمش تامین کنند اینجاست که نمیتونم با آقایون همراستا بشم یعنی اگه بحث استکبار ستیزی هست باشه ولی چرا اینجا قطع میشه مشکل از همینجا که قطع میشه شروع میشه و شائبه های بسیاری دال بر رفاقت عده ای با روسهای پلید و ضد ایران به وجود میاد
آقای دکتر ظریف، برای ضربه فنی امریکا در عرصه بین الملل بهتر است سفر آقای مایک به ایران را در دستور کار دهید. تا نیات آنها برای مردم ایران و عرصه بین الملل یکباره مشخص شود . و دیگر تحت فشار نباید قرار بگیریم. زمان خوبی که گفت اسب را کجا ببندم گفت به زبانم. ببنده به زبانش بیار ایران کار یکسره خواهد شد.
راست میگه بنده خدا. ظریف میره با رسانه های اونها مصاحبه می کنه ولی چرا اون نتونه این کار رو بکنه؟
پاسخ ها
فضول
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
چون سازمان به اصلاح ملل اونجاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
یه سال میزبانی سازمان ملل رو بدن به ایران تا پمپیو هم بتونه با رسانهای ما حرف بزنه
میلیمتر
| United States of America |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
آخه جناب فضول اگه این به اصطلاح سازمان ملل به نظر شما البته اونجا نمیبود و اینجا میبود دلواپسان هر روز و ثانیه میلشون میکشید به فتح دیوارهای بی کس و کارش که خوبه یه سوزن به خودتون بزنید بعدش مرحمت بفرمایید به دیگران جوالدوز ارزانی کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
فضول جان چون اینجا به اصطلاح آزادی بیان داریم
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
ربطی به سازمان ملل ندارد یادم هست احمدی نژاد در یکی از دانشگاهای امریکا سخنرانی کرد و گفت خود امریکا به برج های دو قلو حمله انتحاری کرده تا به عراق حمله کند . چه ربطی به سازمان ملل داشت . چه دلی مردم امریکا انشب داشتند که رییس جمهور کشور دیگر در خاک کشور امریکا این حرف را زد . دوم اینکه ظریف در مسافرت اخیر برای رایزنی با مقامات پیشبن امریکا مسافرت کرد ربطی به سازمان ملل نداشت که در رسانه ان کشور گفت ما کمکی به حزب الاه و انصاراله نمی کنیم
بهترین روش مقابله با امریکا استفاده از روش خودشان است و تکرار روزانه ان که ایران مخالف مذاکره بی قید و شرط نست در چارچوب برجام و اعلام رسمی لغو در خواست دوازده گانه پمپیو واجرای قطعنامه های سازمان ملل فقط چند کلمه در تمام گفتارها باشد ایران خواهان مذاکر ه بی قید و شرط است در جارچوب برجام...............
خوب بذاريد پمپئو بياد ايران ببينيم حرفش چيه؟
پاسخ ها
میلیمتر
| United States of America |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
بعدش صدا و سیمای آقای علی عسگری و فروغی بیان پوشش زنده بهش بدن نشد دیگه
طرف رو به ده راه نمی دادند بعد سراغ کدخدا رو می گرفت.
پاسخ ها
میلیمتر
| United States of America |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
این مثل شرح حال هر کی هست شرح حال پمپئو نیست جناب
پمپئو راست می گه!چطور ما می توانیم وزیر خارجه کشورمان رو به آمریکا بفرستیم اما اون ها نمی تونن؟ احتمالا مسئولان ما از واکنش مثبت مردم به این امر می ترسند وگرنه که اجازه می دادند وی به ایران بیاید و ببیند که مردم چقدر حامی نگرش حکومت مبنی بر عدم مذاکره با آمریکا هستند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
اقای ساده ، ظریف برای سخنرانی در سازمان ملل رفته ، مگر سازمان ملل تو ایرانه؟
میلیمتر
| United States of America |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
خوب واسه همینه که اینها کم اوردند دیگه
میلیمتر
| United States of America |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
آقای زرنگ اینکه الان ظریف محدود شده تو آمریکا برای الانه این همه سال که هر جای آمریکا میخواست میرفت و البته به اسم سازمان ملل
یمن به ما چه مربوطه
مردم خودمان رو در یابیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
امریکا به ما چه مربوطه مردم خودمان را دریابیم
واقعا مردم امریکا بی عرضه وبی کرامت هستند چونکه یک مشت سیاسی هولیودی بی غیرت

اینها را رهبری می کنند واقعا مردم امریکا مسخره وبازیچه ترامت وبمبو شدند .
پاسخ ها
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
انگ به همه مردم نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
تو هالیوودشون رو می بینی اما "سیلیکون ولی"شون رو نمی بینی!احتمالا همه اش پای فیلم های هالیوودی نشستی!:-)
خب یه سفر کردن به ایران که مشکلی نداره... بزار بیاد... یعنی از این هم میترسیم.... اتفاقا بزار با مردم مستقیم صحبت کنه... از چی نگران هستید؟؟؟ با این کار اتفاقا خیلی چیزها روشن میشه برای هر دو طرف... هم برای اون که ایرانی ها چطور ادمهایی هستن و هم برای ما.... ولی دریغ نون خیلی ها در همین پنهانکاریهاست...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
اره بعد از اون همه تحریمای ظالمانه و زورگویی بیاد ایران.به همین راحتی این اقا قبل از گفتن این حرفا نباید اول حسن نیتشو ثابت کنه؟تو چه قرند زنگی میکنیم که هنوز یه کشور باید برای به کرسی نشوندن حرفاش مردم یه کشور دیگه رو از نیازهای اساسیشون محروم میکنه و بهشون زور میگه؟ ایشون برای گرفتن امتیاز نزدیک انتخابات امریکا این حرفارو میزنه منتها یه مشت غربزده از خوشحالی سر از پا نمیشناسن
امریکاییها هر هفته سناریوی برای ایران در حوزه سیاسی و اقتصادی ایجاد میکنند چون میدانند که اقتصاد ایران ۸۰ درصد تابع ضوابط دولتی و نیمه دولتی و خصولتی هست . بنابراین با ایجاد چنین سخنانی میخواهند مسولین ایران را تا یک ماه در فکر قرار دهند که با ورود پمپو چکار باید کرد و چند صباحی مشغول شوند . چون پمپو جز سازمان سیا امریکا هست . از ان طرف اقتصاد امریکا چون خصوصی واقعی هست از این تنش های ترامپ آسوده هست . بهترین راه حل این هست که خبر نگار ایران در امریکا از ایشان مصاحبه کند .
من میگم یه ویزای مسافرتی بهش بدن چند روز بیاد ایران تهران و شهرهای دیدنی رو بره ببینه بدونه اینکه کسی بهش گیر بده .بخدا خیلی تاثیر داره و خیلی برای ایران خوبه ببینه که کشور سرپاست .زندگی جاریه و خیالش راحت شده بره .مطمعنا نظرش عوض میشه .
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
اصلا می فهمی چی میگی کدوم زندگی سرپاست
ما دیگه گول این حرفا رو نمی خوریم. اصلا دل خوشی نداریم ولی امریکایی ها 100 ساله دارن به مردم ما زور میگن و با درویی و تزویر به ما ضربه می زنن. اخرینش هم همین برجام که توی سورای امنیت سازمان ملل هم به عنوان یه قطعنامه ثبت شده بود.
مردم ما دیگه گول نمی خورن.
پاسخ ها
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
ما فقط قشنگ گول مسئولین رو میخوایم!
میلیمتر
| United States of America |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
معلومه شما نماینده هر کسی هستید نماینده مردم ایران نیستید در ضمن آمدیکاییها ۱۰۰ ساله دارن به ما زور میگن من فکر میکنم شاید از آزادیخواهان کالیفرنیا باشید شاید هم استقلال طلب تگزاس شاید هم مکزیکی ولی هر جایی هستید دغدغتون ایرانی نیست
پیشنهاد روسیه برای امنیت خلیج فارس فقط یک هدف را دنبال میکند : باز نشدن پای ناتو به خلیج فارس و از دست دادن خلیج فارس توسط روسیه یرای همیشه !!!!

کاش ایران هم بهانه به دست ناتو و آمریکا نمیداد و آنها به خلیج فارس نمی آمدند
آقای پمپئو اگر روزی مقر سازمان ملل به تهران منتقل شد شما هم میتونید برای شرکت در اجلاس سالانه از ایران تقاضای ویزا بدهید واگر اجازه داشتین به تهران سفر کنین همان اندازه که وزیر امور خارجه ما با رسانه های شما مصاحبه و گفتگو دارد شما هم داشته باشید .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
ای والله بازیکن های والیبالشون راحت میان ایران بدون کمترین معطلی بعد بازیکن های مارو 4 ساعت معطل می کنن اگه روشون می شد عمو ظریف رو هم معطل می کردن ولی چون مقر سازمان ملل در آمریکاست از لحاظ سیاسی و بین المللی بازتاب خوبی براشون نداره دشمنی آمریکا پا برجاست خیالتون راحت الان چند ساله تو افغانستان هستن و میان و می رن آخرش هم دیدین ترامپ به ملت افغانستان چی گفت عبرت نمی گیرید
این اقا ابرازتمایل به سفربه ایران نکرده گفته همانطور که ظریف میاد بانهایت ازادی درداخل امریکا مستقیما با مردم امریکا صحبت میکنه ایاایران هم حاضرهست همین تریبون ازاد رادراختیار وزیرخارجه امربکابذاره ؟!!!
خسته نباشید خدمت دست اندرکاران سایت تابناک، تشکر بسیار و درود فراوان برشما بابت اطلاع رسانی همه جانبه تان. دست مریزاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
واقعا دستشون درد نکنه. ولی حیف که زیادی سانسور می کنند
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
اونا که منفی دادن تشریف ببرن همون فارس خودشون
ظاهرا مشگل اصلی پمپئو ، نداشتن امکان تماس با رسانه های ایرانه که بتونه عمل متقابل به مثل با وزیر خارجه ایران از خودش بروز بده،،،
خب چه اشکالی داره !!!این امکانات رو در اختیارش بگذارید تا مطمئن بشه که حرفی برای شنیدن تو سط ملت ایران ندار\\\\\
چطور آقا ظریف. به بهانه حضور در سازمان ملل به همه جای آمریکا. داشگاه ها وانجمن ها میروند وبا رسانه های آمریکا مصاحبه می کنند ودر خاک آمریکا علیه مقامات آمریکا حرف می زنند خوب وزیر خارجه آمریکا حداقل بتواند در تهران ودر یک قهوه خانه با مردم ایران صحبت کنند.
پاسخ ها
فضول
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
عجب به طرف اجازه میدن فقط بین دو ساختمان تردد داشته باشه ، بعد میان میگن همه جای امربکا ، خنده داره
در جنگ هایی که ایران در 400 سال اخیر شکست خورده دلیل اصلی مدرن نبودن سلاح های ایران بوده.
مثلا شوروی سلاح گرم داشت،اما اکثریت سپاه ایران هنوز از شمشیر و ...استفاده می کردن.
در رشادت سربازان وطن پرست ایرانی بی همتا بودن اما سلاح لازم رو نداشتن.
اگر در دوران منحوس قاجار به ارتش توجه شده بود ایران اینقدر راحت سرزمین هایی که هزاران سال برای به دست آوردنشون زحمت کشیده شده بود رو از دست نمی داد.
استعمارگرها در عصر جدید فقط روش خودشون رو عوض کردن،ذات همان است.
ما باید با تکیه بر توان داخلی که تا حالا هم نتایج بسیار خوبی داشته،بهترین سلاح هارو برای دفاع از این سرزمین مقدس بسازیم.
پاسخ ها
تورج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
حق با شماست در گذشته عقب ماندگی صنعتی و وشاید اجتماعی باعث شده که اتفاقات ناگواری برای میهنمان و مردمی که روزگاری هم وطن بودند افتاد. اما امروز دیگرتنها اسلحه در جهان باعث جهانگشایی نیست و تعامل با دنیا و رفتارصحیح باعث جهانگشایی خواهد بود.
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
قطعا همین طور هست. به عنوان کسی که در حال حاضر در امریکا هست توصیه میکنم به ملت ایران که به هیچ عنوان از تولید سلاح و جنگ افزار مدرن نظامی دست بر ندارید. وگرنه میلیون ها ایرانی جان
خود رو در حمله اعراب به کمک غرب از دست خواهند داد.
چرا ظریف میره آمریکا پس پمپیو هم باید بتونه بیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
دلیل مشخصه نیاز به فکر کردن نداره ، ساختمان سازمان ملل اونجاست
این پمپئوی بیچاره نمی دونه که تشکیلات دیپلماسی کشور فلج و زمین گیر شده و وزیر امور خارجه در حالی که جنگ و جدال با آمریکا و انگلیس و اروپا است به سنگال و پاراگوئه سفر می کنه و الکی و بی هدف با این روزنامه و اون روزنامه مصاحبه و به اصل قضیه که حل و فصل دعوی و مناقشه با آمریکاست نمی پردازه!! آمریکا یک کودتا در ایران راه انداخت که خیلی ها از جمله کاشانی و طباطبائی و فلسفی خوش به حالشون شد و کلی پول و پله گیرشون اوم. مثل ویتنام که بمب سر مردم ننداختند. این همه دشمنی با آمریکا برای چیست در حالی که دو میلیون ایرانی در آمریکا زندگی می کنتد و آمریکا سطح زندگی مردم ایران رو بالا آورده و زندگی ایرانی از خیلی حهات آمریکائیه. خوب استقبال کنید تا پمپئو بیاد و مشکلات رو حل کنید. مگه نیکسون به چین نرفت و بعد پنحاه سال دعوی با چین خاتمه پیدا نکرد و بعد چهل سال چین شده آقای دنیا نشد. لحبازی هن حدی داره نمی شه هشتاد میلیون نفر اسیر ایده افراطی جتد نفر بشند!!
پاسخ ها
میلیمتر
| United States of America |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
شرمنده ببخشید اشتباه شد منفی زدم حلال کنید
آمدن وزیر خارجه آمریکا به ایران چه اشکالی دارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
اشکالش اینکه دنبال حل مشکل نیست
ما مسلمانیم و مهمان نواز همانطور که ظریف میایند آمریکا شما هم تشریف بیارید خوشحال میشویم بلکه بابی شود برای دوستی و دست برداشتن از دشمنی های گدشته
پاسخ ها
میلیمتر
| United States of America |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
مشکل اینه که از اول هم دشمنی وجود نداشت و این شعارهای دشمنی و مرگ بر امریکا عمدتا وارداتی هستند برای اهداف سیاسی و همه هم این رو خوب بلدن و اگه الان بخواهند باب دوستی پیش بگیرند همه اون حرفها کشک میشه میره دنبال کارش و نمیشه
آقای پمپئو نمیداند رئیس جمهور ایران هم برای گفتگوی مستقیم با مردم ایران مشکل دارد
پاسخ ها
میلیمتر
| United States of America |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
این جواب کاملا درست این مقاله بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
هزاران لایک
با توجه اظهار علاقه وزیر خارجه آمریکا برای مصاحبه با رسانه های ایران باید روزنامه کیهان و صدا و سیما از این پیشنهاد استقبال کرده و ایشان را با پرسش‌های حقوقی مورد محاکمه قرار بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
با کیهان موافقم همچین خوردش میکنه که نگو ، کیهان به خودی ها هم رحم نمی کنه وای به حال یه خارحی خخخخ
حرف درست جواب نداره! همینطور که آقای ظریف میتونه آزادانه و بدون سانسور در شبکه های امریکا حضور پیدا کنه،وزیر خارجه امریکا هم حق داره در تلویزیون ایران بدون سانسور حرف بزنه،البته تلویزیون ایران گاهی حرف رئیس جمهوری رو سانسور میکنه! چطور میتونه چنین کاری کنه؟!! و این هست فرق تئوگراسی و دموکراسی!!! اینو همه میدونند جز مسئولین محترم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
ابتدا دستور و عمل داد ، سپس اصلاحیه ، بعدش کلش رو رد کرد ! با خودت چند چندی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
اقای ظریف در حق مردم امریکا ظلمی نکرده و جرمی مرتکب نشده اما امریکا چی؟ تا حالا بخاطر ظلمایی که در حق مردم ایران کردن حتی یکبار شده یه معذرت خواهی یا ابراز پشیمونی خشک و خالی کنن؟ شما داری کی و با کی مقایسه میکنی؟
فقط لطفاً آقاي پمپئو وزير خارجه آمريكا را گروگان نگيريد. متشكر
یکبارهم به خاطر مردم قبول کنید چون فقط مردم از تحریم ها در فشار هستند نه مسئولان .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
بعدش دیگه چه فرقی با مردم سعودی میکنیم؟
نتنها تنکه هرمز را داریم از دست می دهیم بلکه خلیج فارس را هم رویش!
پاسخ ها
میلیمتر
| United States of America |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
دادند کار رو به جایی میرسونن که دغدغمون بشه نگه داشتن شهرها و استانهامون متاسفانه
پیشنهاد سفر پمپئو به ایران و صحبت برای مردم ایران و مذاکره خوب است.مذاکره تنها راه حل مشکلات است.
طرح روسیه برای امنیت خلیج فارس برای بیرون راندن آمریکا از منطقه و زمینه سازی برای برآورده کردن آرزوی دیرینه روسها در دستیابی به خلیج فارس است.
پاسخ ها
میلیمتر
| United States of America |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
برای بیرون کردن ایرانه و نه چیز دیگه
جناب وزير خارجهامريكا ميتوانند از طريق دهها كانالهاى ماهواره اى ازحمله صداى امريكا مطالب ناگفته خودرا به گوش طرفداران ايرانى خود درجهان وايران برسانند محل ايستگاه فرستنده كه مهم نيست ولى اقاى ظريف هيچ يك از امكانات شمارا براى بيان نظرات خود وكشور مارا ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
العالم پرس تی وی.. ایسپان... دیگه چی میخوای
خطاب به این مردک جانی یعنی پامپئو. چه فرقی دارد تو کجا به مزخرفگویی بپردازی؟ رسانه های دنیا که دست شماست. پاهای کثیف تو به خاک مقدس ایران نمی رسد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
نگرانتم به یک دکتر مراجعه کن یا کمی به خودت استراحت ارامش بده. غزبزمی
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
متاسفانه برای وطنفروشی دارویی وجود ندارد و نمیتوان به وطنفروش توصیه کرد که داروهای ضد وطنفروشی خود را کوفت کند. پاینده ایران.
میلیمتر
| United States of America |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
این منش و مشرب ایرانی نیست توهین و فحاشی مسلک و اخلاق ایرانی هیچ وقت نبوده و نیست ایرانی نجیب و پاکدامن است و مهمان نواز و مهربان و خوش گفتار و خوش رفتار و با مرام و معرفت و اینها که فرمودید واردات عده ایست از جاهای دیگه
این آقا فکر کرده ایران هم مثل آمریکاست اینجا اول باید از ارگان هایی خاص اجازه بگیرید تا صحبت های شما طبق خواسته آنها پخش شود، اینجا رییس‌جمهور هم با مردم صحبت می کند نیمی از آن را سانسور می کنند و بعد از شبکه های اجتماعی اصل مطلب را می خوانیم
پمپئو بیاید ایران؟؟؟؟
عمرا اگر روسیه اجازه بدهند
پاسخ ها
میلیمتر
| United States of America |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
این هم حرف حسابه
طرح این موضوع و پیشنهاد سفربه ایران اصطلاحا استفاده از تکنیکهای دیپلماسی است به این معنا که این پیشنهاد مطرح می‌شود با آگاهی از مخالفت باان ! در واقع ایالت متحده این پیام را به دنیا مخابره میکند که اشتها و علاقه وافر و زیادی برای تعامل با ایران دارد تا توپ را به زمین ما پاس دهدتادرافکارعمومی بین الملل تحت فشار قرار بگیریم.
ایران که رو سر آمریکا تحریم نگذاشته دولت شما آمریکایی هاست که ایران را تحریم کردید و یکجانبه بر خلاف قوانین شورای امنیت سارمان ملل از برجام خارج شدید پس قبل از اینک دعوتت کنن بیایی ایران تو و رییست ترامپ میدونین باد چه کار کنین.
امریکایی ها الان چون نزدیک انتخاباتشون هست دارن زمین و زمان بهم می دوزن تا با ایران هم مثل کره شمالی یه مذاکره هر چند نا موفق انجام بدن تا مورد انتقاد مردمشون برای خارج شدن از برجام قرار نگیرن و یه جوری قضیه رو بپیچونن,باید صبر کرد و دید بعد از انتخابات لحنشون چجوریه گول الانشو نخورید.
جنگ حتما بنا نیست آتش بازی توش باشه همین که کشور سالها دنبال مذاکره و رفت و آمدهای مسئولین به کشورها برای رایزنی است و به جای حل مسائل اقتصادی و اجتماعی به فکر مذاکره باشند و وقتشان را تلف کنند به جای توسعه کشور و روابط بین الملل را گسترش دهند دنبال حل و راه کارهای کوتاه مدت برای اداره کشور هستند این بدترین جنگ است چرا کشور باید اینهمه هزینه کند و وقت مردم و مسئولین بابت آن گرفته شود با فحش و بدوبیراه به این و آن گفتن کشور توسعه پیدا نمیکنه بالاخره یکجایی به بن بست می رسه و باید فکر و اندیشه کرد الان دهه ۶۰ نیست که با اسلحه بتوان جلو دشمن را گرفت و راههای بیشماری است که الان کنار گذاشته شده و فقط جلو جنگ را گرفته ایم عدم پیشرفت بزرگترین جنگ است
نه آقا ویزا ندید ! میخاد بیاد پناهنده بشه!
این اقای پمپ او بچه دزفوله خودشو زده امریکاییه بابا میخواد سری به فامیلاش بزنه تو دزفول

پمپ او به دزفولی یعنی پمپ اب بابا هم وطنه خودمونه هرچی باشه ایرانیه
اگه پمپو به ایران بیاد مطمعن باشید پمپش میسوزه چقد ساده اید عزیزان شیطان بزرگ اونم با پای خودش بیاد ایران
باید سیاستی مانند چین داشته باشیم با اینکه از نظر ایدئولوژیک و سیاسی اختلاف درن ولی دارای رابطه سیاسی و تجاری می باشند و شدیدا در حال پیشرفت و پشت سر گذاشتن آمریکا در همه زمینه ها می باشند
وزیر خارجه امریکا تیپ ایرانی دارد و از امدنش باید استقبال کنیم تا تمام تشنج دنیا فروکش کند
شما حتی حرفهای پمپیو رو هم سانسور کردید گفته اختیارات وزیر خارجه ایران به اندازه کسیه که تو کره ماه زندگی میکنه الحق والانصاف این یکی رو درست گفته.
آمریکا هم باید چند بولیوی و کوبایی بگیره.. بیاره پشت تلوزیون بگه جاسوس ایران و گرفتیم..
این میشه باعث تداوم دشمنی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار