بازدید 21283
گفت‌وگوی تخت روانچی با فرید زکریا؛

طی ده روز آینده مذاکراتی حیاتی با طرف‌های اروپایی خواهیم داشت/ اروپا باید عجله و هزینه کند

مجید تخت روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، با حضور در شبکه سی ان ان به گفت‌وگو با فرید زکریا، مجری مشهور این شبکه نشست و آخرین تحولات سیاست خارجی کشورمان را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۰۸۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ 30 June 2019

مجید تخت روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، با حضور در شبکه سی ان ان به گفت‌وگو با فرید زکریا، مجری مشهور این شبکه نشست و آخرین تحولات سیاست خارجی کشورمان را تشریح کرد.

به گزارش «تابناک»؛ در ابتدای این برنامه کوتاه، فرید زکریا به بحث مهلت ۶۰ روزه ایران و کاهش تعهدات برجامی تهران اشاره کرد و مدعی شد که ایران با این شیوه در حال نقض برجام و خروج از آن است، تخت روانچی در این باره پاسخ داد و گفت: ما از برجام خارج نشده ایم و به هیچ وجه آن را نقض نکرده ایم، بلکه با توجه به اختیاراتی که در این توافق داشته ایم و بر اساس مواد ۲۶ و ۳۶ تعهداتمان را کم کردیم.

طی ۱۰ روز آینده مذاکراتی حیاتی با طرف‌های اروپایی خواهیم داشت/ اروپا باید عجله و هزینه کند

تخت روانچی افزود: در این باره نیز به طرف های اروپایی برجام اعلام کرده ایم که باید عجله کنند و زمان در حال از دست رفتن است، همچنین برخی خسارات را جبران کنند. در غیر این صورت این سازوکار بی‌فایده خواهد بود، چون این مکانیزم نمی‌تواند تمام مسائل ما را مرتفع سازد. طی ده روز آینده مذاکراتی حیاتی با طرف‌های اروپایی خواهیم داشت.

تخت روانچی درباره درخواست مذاکره ترامپ با ایران نیز تصریح کرد: واشنگتن باید از این تصمیم اشتباهش برگردد، ایران در شرایط تهدید و فشار مذاکره نمی کند. ما یک بار مذاکره کردیم و این آمریکا بود که میز مذاکره را ترک کرد.

وی در خصوص حادثه نفتکش ها و ادعای رئیس جمهور آمریکا مبنی بر دست داشتن تهران در این حادثه نیز گفت: ایران به دنبال ایجاد تنش در منطقه نیست، ما این ادعاها را رد می کنیم، چون این ادعاها را متحدان ترامپ در منطقه پرورش داده اند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در پایان در پاسخ به فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم امریکا در ایران خاطرنشان کرد: ما با شرایط سخت تر از این مواجه شدیم، نمونه اش جنگ تحمیلی هشت ساله با عراق بوده؛ بنابراین، می توانیم به خوبی مدیریت کنیم، هر چند این طبیعی است که به مردم فشار می آید، ولی می توانیم به خوبی آن را مدیریت کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۶۷
انشاالله، 80 میلیون ایرانی پشت سر شما هستن، به اروپا بگویید، اگر نمیتواند از شرکت های خود در مقابل تحریم فراسرزمینی امریکا حمایت کند، چگونه میتواند در دیگر عرصه ها از هویت و استقلال خود مقابل امریکا و کشورهای دیگر حفاظت کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
جنگ هشت ساله
شهید همت و باکری ها داشت که در حین فرمانده بودن رزمنده ساده بودند
دلتونو به همین شعارها خوش کنید بعدش بگید اقتصاد مقاومتی اقتصادش مال شما مقاومتش مال مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
آفرین
همیشه همینطوره
مقاومت برای ماهاست....این حضرات محترم که ژن خوب خودشونو منتقل کردن به بچه های خارج نشینشون
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
همت و باکری ها الان هم هستند. من خودم سربازشون میشم اگه کسی بخواد به کشورم حمله کنه.
مذاکرات حیاتی است یا حیاطی؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
یک کم فکر کن!!!
اخه چرا برای دیگران تعیین تکلیف میکنی!؟
اروپا خط خود را می رود و تحت تاثیر جناب عالی نخواهد شد.
در زمان جنگ صادرات نفت ما انجام میشد. الان صادرات نفت به زیر 500 هزار بشکه رسیده. در زمان جنگ حدود 30 - 40 میلیون جمعیت داشتیم الان 80 میلیون جمعیت که اغلب جوان و بیکار هستن. باید فکری کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
بخدا اگه ده تا مدیر ارشد درست و حسابی مه میتونستن تو این مملکت درست کار کنن و تصمیم بکیرن و اجرا کنند داشتیم الان اینطور به خاطر هیچ و پوچ که این غربی ها برامون درست کردن که انگار ما به بن بست رسیدیم!! کاسه چه کنم دستشون نمیگرفتن خوب اروپا اصلا نمیخپاد جلو امریکا بایسته اون مخصوصا ما رو درگیر خودشون کردن! وضعیت داخل مملکت رو درست کنند که به قشر ضعیف اسیب نرسه و مایحتاج عمومی احتکار نشه وضع درست میشه مشکل اصل اصلش از خودمونه فرهنگ خود اتکایی به جای نگاه به غرب باید جایگزین بشه ضمن اینکه سیاستمداران از داخل دلشون قرص باشه که بتونن امتیاز بگیرن
به مردم فشار میاد ، ولی ما مدیریت میکنیم!!!!!@
مدیریت شما ما رو کشته.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
اگه مسئولان این مثبت ها رو ببینن متوجه شکاف میان خودشون با مردم میفتن!!
اروپایی ها میگویند عجله نکنید
یک هفته دیگر معلوم خواهد شد که ایران تا چه حد در اجرای تهدیدات خود جدی است. عکس العمل طرف مقابل را هم باید در محاسبات لحاظ کرد.
علاوه بر همه اینها، سرنوشت FATF هم تاثیر بسزایی در نوع برخورد اروپایی ها با قضیه برجام خواهد داشت.
مشکل ما اینه که همه فقط انتقاد میکنن. هیچکس راه حل ارائه نمیده. اینستکس تا الان که پوچه. برجام هم شاید در مجموع مضر بوده باشه. اما باید راه حل ارائه داد.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
چون‌راه حلی وجود ندارد.وقتی یک قلدری به زور می خواهد شما را تسلیم خواست خودش کند فقط دو راه حل وجود دارد مبارزه کردن که انجام می دهیم و دوم تسلیم شدن است انتخاب با شما
فیلمشو بزار ببینیم خوب، چقدر غیرحرفه ای هستید شماها
لطفا از خودتون هزینه کنید نه از مردم هیچ وقت حاضر به پذیرش سختی برای اینکه شماها به خواسته هایتان برسید نیستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Philippines |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
یعنی شما نمیخواهید به خاطر شکم و ارزونی کشورتون دارای نیروی نظامی قوی و با اقتدار بشه تا نگذاره مثل دویست سال گذشته بیگانگان هر بلایی سرمون بیارند. قراردادهای گلستان ترکمنچای و اشغال ایران توسط روسیه و انگلیس در دو جنگ جهانی تنها علتش نبود ارتش قوی و مقتدر بود تاریخ را بخوانید تحمل سختیها سخت و کشنده است ولی ارزش دارد
منظورش از مدیریت کردن همان دوام می آوریم هست؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
منظور ایشان اینه که شما مردم دوام بیارید.
آفرین!چقدر هم خوب مدیریت میکنید،جهان تشنه مدیریت شماست! ارزش پول ملی در عرص یکسال دوبرابر کاهش یافته و این از برکت مدیریت موفق شماست!! ما شنیدیم، الکذب و الحرام حتی به مزاح، اما گویا کذب بخشی از حیات شماست برادر!!!!!
به چه دلیلی اروپا باید بپردازه؟؟؟
بسسه دیگه ! چقدر میخواین سر ملت گول بمالین ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
سر ملت گول بمالین؟
مجید دلبندم چی داری می گی؟
این اروپایی ها رو ول کنید، اینها قدرتشان از ایران هم کمتر است، دیگر در هیچ کجای دنیا حرف اینها خریدار ندارد. مشکل ما در برجام مذاکره کنندگان بدی مثل ظریف و همین آقای تخت دوا نمی بودند. اصلا حرف زدن بلد نیست. ترامپ می گوید کری مذاکره کننده بدی بود، به نظرم ظریف بدتر بود. اگر مذاکره کننده قوی داشتیم کلاهی برجام سر ما نمی رفت. ایران هم باید بجای این سیاست یک بام و دو هوای التماس به اروپایی ها، بگوئید ما هم برجام را قبول نداریم چون به ضرر ما تمام شده بیایید از اول مذاکره می کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
پدرم خدا بیامرز! یک نصیحت طلایی به من کرد که در زندگی شخصی همیشه به دردم خورد. میکفت هیچوقت در یک مذاکره تو از سر میز بلند نشو بگذار طرفت بلند بشه. ولی هیچوقت در
مذاکره به خاطر اینکه معامله جوش بخوره از خواسته های بر حقت نگذر وو یا به خاطر به نتیجه رسیدن عجله نکن همیشه سر حرفی که میدونی درسته و اکه خواسته طرفتو قبول کنی بعدا تو دردسر میافتی تن نده. این زوش رو تو زندگیم بارها امتحان کردم و بکار بستم و نتایجشو دیدم. ضمنا میگفت اگه طرفین از سر یک میز بلند بشن اون معامله دیگه انجام نمیشه بنا بر این بهتره ما هم از همین اروپایی ها یاد بگیریم ما از سر میز مذاکره بلند نمیشیم ولی لازم نیست از خواسته هامون بر گردیم اونا میخوان وقت تلف کنند فکر میکنید موگرینی میره پیش پومپیو چی میگن با هم نقشه میکشن نه اینکه با هم سر ایران مخالفت کنند عقلاشونو روی هم میگذارند که چیکار کنند ایران از برجام خارج بشه یا بمونه ولی غنی سازی هم نکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
شما مثل اینکه متوجه نیستید، برجام حاصل ۱۵ سال مذاکره با اروپا و آمریکاست، هر چی هست و هر توافق ممکن همین برجامه و دیگر هیچ
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
اخوی میزان پیشرفت در این نوع مذاکرات تابع قدرت طرف های درگیر است و نه نوع حرف زدنشان مثلا شما چه اهرم فشاری روی یک ابرقدرت داری؟
ناشناس
| Denmark |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
درسته. ظریف فقط میتونه یک بازیگر خوب باشه که به خوبی میتونه ژست های مختلف بگیره ولی هیچوقت نمیتونه یک دیپلمات و مذاکره کننده خوب باشه
یک جوری اصولگراها از برجام انتقاد میکنن که انگار آقای روحانی در مقابل کل نظام وایستاد و برجام رو تصویب کرد! این فیلمها دیگه قدیمی شده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
نیازی به ایستادگی نبود . مجلس و دولت که لیستی بودند و 20 دقیقه ای تصویب شد و شکر خدا بحثی با هم نداشتند و الآن هم برجام مشکلی نداره . شما خودت رو ناراحت نکن اونهایی که میگویند برجان نافرجام شد و تحریمها و عزت ایران و ... مطرح میکنند نادرست است د .به لطف این دولت و مجلس و حامیانشان تمام مشکلات حل شده و مردم در ناز و نعمت زندگی میکنند . اصولگرها هم یاکذب میگویند و یا در گمراهی هستند . فقط اصلاحطلبان را عشق است و دروغ است که پس از دور دوم ناکارامدی تمام شهرداریها و شورای شهرها درآمده و یا ارز 4200 و رانت و ... همه و همه کذب است و ... . به خدا پناه میبرم از نااگاهی مردم .
امان ازدست این دولت که فقط بااسمهای قشنگ بازی میکنندوکشورروبه مرزنابودی وفلاکت رسوندند.
واقعا خجالت نمی کشید .دروع و بزک به مردم گزارش و خبر می دهید
بیخود روی دیوار آنها یادگاری ننویسید ؟!
جوری از فشار به مردم حرف میزنه انگار اتفاق چندان مهمی نیست . له شدیم ما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
خودش داره میگه طبیعیه به مردم فشار بیاد یعنی در واقع داره میگه فشاری که متحمل می شوید وظیفه تون هست
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
نه نیست از این مردم ۸ میلیارد نفر در کره زمین هستند که ۲ میلیاردش هم‌گرسنه اند میبینی که هر روز هم خورشید در میاد
اروپا قضیه را کش می دهد اگر ترامپ ببازد اینستکس هم می رود اگر ترامپ بماند کش اینستکس در می رود.
اروپا قضیه رو کش میده ترامپ بره اگه بره اینستکس هم میره اگه نره کش اینستکس در میره میافته
شما وعده سر خرمن به مردم بده و اروپایی ها هم به شما

فقط رو مردم قلم عفو بکش و رو خودتون حساب کنید. مردم به فنا رفتند
سالها عدم مدیریت
در زمان جنگ ایران تحت تحریم های همه جانبه نبود. صادرات نفت آزاد بود و حتی اصلحه هم میآمد. مثلاً ناو تدارکاتی خارک در زمان جنگ از انگلستان به ایران تحویل داده شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
اصلحه! هم می آمد؟؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
ناوی که سالها قبل هزینه اش پرداخت شده بود رو سال 1980 به خاطر فشارهای حقوقی، صوری و ظاهری به ایران تحویل دادند ولی 5 سال اجاره انتقالش رو از سواحل محل تحویل به ایران ندادند و با مشکلات فراوان بالاخره تونستند تحویلش بگیرند. البته در این که تحریم ها در اون زمان اینقدر شدید نبود موافقم. اما بخاطر تسخیر سفارت آمریکا جو به شدت ضد ایران بود.
مازنی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
اصلحه چه صیغه ایه مستر آلبانی؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
عجبببببببببببببببب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
اصلحه؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
این اطلاعات بکر را از کجا آورذی!!!!!؟ انگلستان و تحویل ناو تدارکاتی به ایران ؟؟؟؟؟. انگلیسی که سایه ایران و نه در اول انقلاب بلکه الان هم با تیر می زنه.
مردم ایران در دهه اول انقلاب ،امیدهای فراوانی داشتند که بعد از جنگ وضعیت زندگی روزمره بهتر از پیش از انقلاب گردد ، در چهار سال اول ریاست جمهوری مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی که بحث سازندگی بود هم اوضاع نسبتا قابل تحمل بود ، اما در این شش دورهٔ ریاست جمهوری ،عده ای به ملت ،و کشور ناکارامدی نمودند وملت ایران را با بی تدبیری نا امید کردند ،بگونه ای که اکنون بیش از ۸۰٪ ملت ایران مشکل معیشتی دارند ، واقعا زندگی کردن دیگر قابل تحمل نیست ، امروز نه تیر ماه است ،و من سی هزار تومان از حقوق بازنشستگی برایم باقی مانده ، شما بگویید چگونه مدیریت کنم ؟ وقتیکه از اسفند ۹۶ تا کنون گرانی ،و تورم بیش از سیصد در صد شده چگونه میشود با حقوق ماهی ۲/۷ میلیون تومانی زندگی نمود ، آنهم وقتیکه دارای داماد ،و نوه ،و عروس هستی ، آیا بجز شرمندگی چیز دیگری نصیب آدم میشود ؟، آری برخی که دارای ثروتهای افسانه ای شده اند میتوانند مارا به مدیریت کنند ؟
آقایان و خانمها

دیپلماسی ظریف ، سالهاست شکست خورده
چرا مردم را در بلاتکلیفی عمیق و سیاه رها کرده اید ؟؟؟
مقاومت .. پایداری ... ایستادگی ... دورزدن تحریم ها ... دلالی ... قاچاق ... احتکار ... اختلاس ... تبعیض ... بی عدالتی ... بیکاری ..
شش سال از عمر دولت گذشت.دولت بدنبال وعده های غربیها و مردم بدنبال وعده های دولت.اینقدر که تقلا کردند قدرت را بگیرند کاش تقلا میکیردند خدمت کنند.فقط سرمایه های مردم حیف و میل شد و تورم رو دوش مردم.البته ی تجربه هم برای ملت شد که گول وعده های اصلاح طلبان را نخورند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
این ملت باعث بدبختی ایران هستن
با برجام که گل کاشتند برید با آمریکا ببندید اگر برای مردم چیزی نداشته باشد ایرادی ندارد
مردم باعث باني اين اتفاقات رو خود شما ميدونن و بس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
اي كاش كل مطلب رو منتشر ميكردي و نصفش رو خذف نميكردي
اينهم راه جديد ديگه!!
براي كم كردن غير قابل انتشار ها...
اين مهم باعقب نشينى نيروهاى گرداننده جهان از مواضع خود ميسر است انها عقب نشينى خواهند كرد چون حايى براى عقب نشينى وجود ندارد وامكان وقوع جنك براى خل مسائل ا كمتر ازاحتمال سقوط هواپيمايى مسافرى است كه هم روزه مردم بران سوار ميشوند
مشکل مردمم سر اینه که شما فکر میکنید دارید مدیریت میکنید، چی رو دارید مدیریت میکنید؟زجر کشیدن مردم که مدیریت نمیخواد. مردم ما بلدن عین شمع آب بشن شما دارایی های تون رو مدیریت کنید
هیچ سیاست واحدی وجود نداره ازاین شاخه به اون شاخه
آخرش هم شرایطشونو میپذیریم
تنها راه برون رفتن با عزت از این وضعیت این است که ایران باید غنی سازی بیست در صد را شروع کند و راکتور اراک را به شکل پیش از برجام کند و تولید پلوتنیوم را اغاز کند و خلیج فارس را ببندد و تنها شرطش برگشت امریکا به برجام باشد . امریکا به هیچ وجه خواهان جنگ نیست چون میداند هم تلفات بالایی دارند هم اقتصاد دنیا تا مرز نابودی خواهد رفت پس مجبور است به برجام برگردد.
ما با دولت مردان امروز، با ایستادگی و مقاومت بجایی نخواهیم رسید چرا که اولاً در ادعای دولتمردان مبنی بر ایستادگی و مقاومت با توجه به افکار، و عملکرد انان در این شش سال گذشته تردید جدی وجود دارد ضمن اینکه ممکن است در پشت پرده این هیاهوها مسائل دیگری در پیش روی کشور و مردم در آینده وجود داشته باشد و نهایتاً با عملکرد بد بحث مقاومت و ایستادگی را در برادر چشم ملت خدشه دار کنند بنابراین باید اشخاص و افراد دیگری پا به عرصه میدان بگذارند
اروپا باید امریکا باید منطقه باید !همه دنیا باید ! واقعا چرا ما نمیتونیم با یک سیاست منطقی و حساب شده تر در صلح و آرامش زندگی کنیم
ترامپ رفت کره شمالی. هر آدم بی سوادی مثل من می دنه که ترامپ داره برای حمع کردن رای برای دور بعد تلاش می کنه . اما سیاستمدار کسی هست که از این هدف او نهایت بهره برداری رو بکنه. گویا رهبر جوان کره شمالی به این امر واقف هست!
فرصت از دست ندید امروز بچسبید و حال کنید فردا دیگه نمی تونید مثل خیلیا که دیروز می تونستند ولی امروز نمی تونن
مردم فهیم و با بصیرت می توانند مقاومت کنند که تا به امروز این کار را انجام داده اند
طرف توخانه ای ۲۰۰متری نشسته وحقوق بالای ده میلیون میگیره
بعدمیگه مامقاومت میکنیم
تو که سابقه حضور در جبهه های جنگ را نداری: «ما مقاومت کردیم!» مقاومت کی کرد؟ مسلماً مردم بودند که مقاومت کردند و هزینه دادند،
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار