بازدید 5553
۴
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

ادامه روند صعودی شاخص کل بورس در آخرین روز هفته/ نماگر در کانال ۲۳۳ هزار واحد جای گرفت

شاخص کل بورس تهران که با رشد بیش از ۳۰۰۰ هزار واحدی کار خود را آغاز کرد، در ساعت پایانی با فشارعرضه مواجه شد که بیشتر متاثر از ترس سهامداران از اخبار مربوط به دیدار‌های سیاسی پایان هفته و تاثیر آن بر روند معاملات و حرکت بازار در هفته اتی بود.
کد خبر: ۹۰۵۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹ 12 June 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه بیست و دوم خردادماه ۹۸، با افزایش ۲۷۳۵ واحدی معادل ۱.۱۹ درصد به رقم ۲۳۳ هزار و ۳۵۲ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته نیز شاهد رشد ۳۵۰ واحدی معادل ۰.۱۵ درصد نماگر کل بورس بودیم.

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در پنجمین و آخرین روز کاری هفته، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۷۷۴ واحدی معادل ۱.۱۹ درصد به رقم ۶۶ هزار و ۱۱۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۸۷۲ واحدی معادل ۱.۵۲ درصد، عدد ۵۸ هزار و ۱۳۱ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۵۹۹ واحدی معادل ۱.۵۲ درصد به رقم ۳۹ هزار و ۹۱۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۸۸۵ واحد افزایش معادل ۱.۱۰ درصد را رقم زد و به سطح ۲۶۴ هزار و ۵۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۰۴۷ واحد افزایش معادل ۱.۲۰ درصد به رقم ۱۷۲ هزار و ۹۳۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۲۹۴ واحد افزایش معادل ۱.۱۷ درصد همراه بود و عدد ۴۵۹ هزار و ۶۷۰ واحد را به نمایش گذاشت.  

ادامه روند صعودی شاخص کل بورس در آخرین روز هفته/ نماگر در کانال ۲۳۳ هزار واحد جای گرفت
در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی همراه متعلق به شرکت ارتباطات سیار ایران با ۲۷۹ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۲۳۷ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۲۲۰ واحد، نماد اخابر متعلق به مخابرات ایران با ۲۰۲ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۱۷۶ واحد و نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۱۵۶ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی فخوز متعلق به فولاد خوزستان با ۱۳۶ واحد، نماد مبین متعلق به پتروشیمی مبین با ۸۳ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۵۳ واحد و نماد بفجر متعلق به پتروشیمی فجر با ۴۲ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۵ میلیارد و ۹۸۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۹۰ هزار و ۵۰۸ نوبت معامله و به ارزش یک هزار و ۷۴۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

شاخص کل بورس تهران که با رشد بیش از ۳۰۰۰ هزار واحدی کار خود را آغاز کرد، در ساعت پایانی با فشارعرضه مواجه شد که بیشتر متاثر از ترس سهامداران از اخبار مربوط به دیدار‌های سیاسی پایان هفته و تاثیر آن بر روند معاملات و حرکت بازار در هفته اتی بود.

بیشترین ارزش و حجم معاملات امروز در نماد‌های بانکی و خودرویی رقم خورد و بر این اساس ارزش معاملاتی بانکی‌ها ۲۸۴.۸ میلیارد تومان بود، شایعاتی در خصوص نرخ نهایی تسعیر ارز بانک‌ها از روز گذشته در فضای مجازی و رسانه‌ای کشور منتشر شد و متعاقب آن سهام بانکی در معاملات روز جاری با صفوف سنگین تقاضا در دو نماد بانکی از جمله بانک ملت و بانک تجارت که بیشترین تسعیر ارز را خواهند داشت، مواجه شد.

امروز در حالی بیش از ۲۷۹ میلیارد تومان ارزش معاملات گروه خودرو بود که به نظر می‌رسد برخی نماد‌های این گروه شرایط خاصی دارند و سرمایه گذاران برای سهامداری در این نماد‌ها باید استراتژی داشته و از اهداف آتی شرکت مطلع بوده و از توجه به برخی شایعات خودداری کرده و بیشتر بر واقعیت‌های بنیادی و اتقاقات مهمی که سهام این شرکت‌ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد، توجه کنند. گروه شیمیایی‌ها نیز امروز ارزش معاملاتی تقریبی ۱۷۵ میلیارد تومانی را تجربه کرد.

در بین شاخص صنایع مختلف شاخص رادیویی امروز با رشد ۹۶ واحدی معادل ۴.۹۱ درصد و شاخص گروه فنی و مهندسی با رشد ۸۲ واحدی معادل ۴.۵۲ درصد بیشترین رشد را داشتند.

معاملات کد به کد حقوقی‌ها

امروز در بانک تجارت بیش از ۱۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش ۴.۳ میلیارد تومان، در پتروشیمی پردیس ۵ میلیون برگه سهم به ارزش ۸.۴ میلیارد تومان و بیش از ۱۲ میلیون برگه سهم هلدینگ صنایع معدنی خاورمینه به ارزش بیش از ۴.۹ میلیارد تومان و در فولاد مبارکه اصفهان نیز ۱۰ میلیون برگه سهم به ارزش ۴ میلیارد تومان و در نماد گهر زمین نیز ۶ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۸ میلیارد تومان و در توسعه معدنی و صنعتی صبا نور نیز بیش از ۳ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان بین حقوقی‌ها داد و ستد شد.

عرضه و تقاضا‌ها

امروز نماد گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (پترول)، بهنوش ایران (غبهنوش)، مخابرات ایران (اخابر)، به پرداخت ملت (پرداخت)، سرمایه‌گذاری ملی‌ایران (ونیکی)، بیمه دانا (دانا)، سرمایه گذاری صنایع‌شیمیایی‌ایران (شیران) با بیشترین صفوف تقاضا مواجه شدند و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کیان (کیان)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند (کمند)، مارگارین (غمارگ)، کارخانجات‌تولیدی‌شیشه‌رازی (کرازی)، صکوک اجاره خلیج فارس (صفارس ۴۱۲) و تولیدکنندگان بورس کالای ایران (تکالا) با بیشترین صفوف عرضه مواجه شدند.

رفت و آمد‌های بازار

نماد معاملاتی شرکت‌های داده گسترعصرنوین-های وب (های وب ۱) و سیمان شرق (سشرق ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، سیمان کردستان (سکرد ۱) و سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی (وپترو ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، خوراک دام پارس (غدام ۱)، سیمان داراب (ساراب ۱)، تامین ماسه ریخته‌گری (کماسه ۱) و سرمایه‌گذاری رنا (هلدینگ (ورنا ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر، لوله و ماشین سازی ایران (فلوله)، صنعتی کیمیدارو (دکیمی) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی، حق تقدم شرکت سیمان سفید نی ریز (سنیرح) با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی متوقف شدند.

درمقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان هگمتان (سهگمت)، مارگارین (غمارگ)، بین المللی محصولات پارس (شپارس)، حمل و نقل توکا (حتوکا) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف؛ صنعتی نیرو محرکه (خمحرکه)، فرآورده‌های نسوزایران (کفرا)، باما (کاما) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی بدون محدودیت نوسان قیمت، کمباین سازی ایران (تکمبا) و گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران (ختوقا)، داروسازی اکسیر (دلر)، صنایع لاستیکی سهند (پسهند) باتوجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت کدال و سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی (وپترو) بازگشایی شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مزایای بورس از دید واحدهای اقتصادی (شرکت‌های سرمایه‌پذیر)
سهولت در تامین مالی از طریق انتشار سهام و سایر اوراق بهادار،
افزایش اعتبار داخلی و خارجی و تامین مالی با به وثیقه گذاردن سهام شرکت در بازارهای مالی داخلی و خارجی،
تعیین ارزش بازار براساس قانون عرضه و تقاضا تا زمانی که نام شرکت در تابلوی بورس درج است،
سهولت در تغییر ترکیب سهامداری و انتقال مالکیت،
ایجاد دیدگاهی مطلوب در سرمایه‌گذاران با کاهش ریسک واحد اقتصادی و امکان تامین مالی با هزینه کمتر،
برخورداری از مزایای خاص و اعتباری بانک‌ها و انتشار اوراق مشارکت،
انتشار اوراق مشارکت بدون اخذ مجوز از بانک مرکزی و فقط با مجوز سازمان بورس اوراق بهادار،
برخورداری از معافیت‌های مالیاتی،
تبیین چشم‌انداز فعالیت شرکت در آینده و ارزیابی عملکرد شرکت و ارتقای سطح اعتماد عمومی و استفاده از مشارکت عمومی در توسعه شرکت است.
این بازار مثل بازارهای دیگر احتیاج به بررسی و با آگاهی وارد شدن به آن است ابتدا با بررسی های خود به ارزش قیمت ذاتی یک سهم برسید تا با قیمت مناسب وارد خرید شوید و پس از خرید در قیمت مناسب صبر داشته باشید تا به سود آوری برسید
شاخص مثبت بود اماقیمت سهمها کاملا نزولی بود
عزاعزاست امروز
روزعزاست امروز
ذوقزده مذاکره صاحب عزاست امروز !!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل