بازدید 47772
هزار و پانصد و نود و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

صبحانه لاکچری صدای شریعتمداری را درآورد/رئیسی برای مردم دعوت نامه فرستاد/ادعای جدید موساد در مورد نیروگاه فردو/پست‌های فوتبالی چه دارد که این‌ طور چسبیده‌اند؟

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: نقشه عجیب گوگل مپ: مرز لرستان تغییر کرده است!/دشمن برای سال ۹۸ نقشه و توطئه زیادی در نظر دارد/مصدق با اقتصاد بدون نفت ارکان ملی را حفظ کرد و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۸۵۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷ 15 March 2019

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

همین مفسدان اقتصادی امروز، چندسال پیش برای دور زدن تحریم‌ها تشویق می‌شدند

عبدالرضا هاشم زایی نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سؤال که پیوستن به FATF چقدر می‌تواند جلوی اختلاس را بگیرد گفت: از زمانی که ما از طرف سازمان ملل تحریم شدیم و چندین قطعنامه به علت خوب عمل نکردن دولت‌های سابق علیه ما صادر شد مجبور به دور زدن تحریم‌ها شدیم. ️آن موقع افرادی که امروز مفسد اقتصادی شده‌اند را برای دور زدن تحریم‌ها تشویق می‌کردیم. با پشت کردن به این کنوانسیون‌های بین المللی افرادی رانت خوار و سودجو قطعاً پدیدار خواهند شد و ما شاهد پرونده‌های کلان مفاسد اقتصادی خواهیم بود. ️منافع ملی ایجاب می‌کند که ما به این کنوانسیون‌ها بپیوندیم. اگر استدلال این است که قدرت‌های بزرگ این کنوانسیون FATF و CFT را شکل دادند در خصوص سازمان ملل نیز این گونه است و ما باید از آن خارج شویم. ️شاید هم ما نمی‌دانیم که مزایای نپذیرفتن این کنوانسیون‌ها چیست. پیشنهاد می‌کنم کلاسی بگذارند و به ما نیز آموزش دهند. /ایسنا

واکنش ظریف به کشتار مسلمانان در زلاندنو

محمد جواد ظریف در توییتر خود نوشت: بی مجازات بودن ترویج نژادپرستی در به اصطلاح دمکراسی‌های غربی به این می‌انجامد که: در فلسطین مزدوران اسراییلی با ورود به مسجد به مسلمانان اهانت می‌کنند. در زلاندنو تروریست‌ها کشتار ۴۹ نمازگزار را زنده پخش می‌کنند. تزویر و دورویی غربی‌ها در حمایت از اسلام هراسی به نام آزادی بیان باید متوقف شود. "

مصدق با اقتصاد بدون نفت ارکان ملی را حفظ کرد

لطف الله میثمی گفت: شفافیت در رفتار‌های مالی دکتر مصدق بسیار مهم بود به طوری که وقتی در سفر‌های خارجی اعضای کابینه درخواست ارز می‌کردند ایشان با آن مخالفت می‌کردند حتی هدیه‌هایی که ایشان به آمریکایی‌ها می‌دادند از پول خود بود. این شفافیت به گونه‌ای است که در این هفت دهه هیچ نهادی نتوانسته اعضای کابینه ایشان را به فساد متهم کند. با وجود شدیدترین تحریم‌ها در دولت مرحوم دکتر مصدق، اقتصاد متوازن بود و صادرات بر واردات فزونی داشت، تولید اشتغال‌محور ادامه داشت، کارخانه‌ها سه شیفت کار می‌کردند و فعالیت‌های روستایی نیز ادامه داشت. بنده در ملاقاتی که با امام خمینی داشتم (ره) پیشنهاد دادم در قبال صادرات نفت طلا یا کارخانه دریافت کنیم، چون این دلار‌های نفتی تورم به همراه خواهد داشت و اگر این پیشنهاد در آن زمان اجرا می‌شد از سویی شاهد این اتفاقات نبودیم و از سوی دیگر سرمایه کشور چندین برابر شده بود.

دشمن برای سال ۹۸ نقشه و توطئه زیادی در نظر دارد

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: غالب مسئولان ما مخصوصا مسئولان درجه یک اجرایی، مجلس و قضایی افراد خوبی هستند، اما باید این را بدانیم که با همه خوبی‌هایی که دارند، فلاکت در اقتصاد و معیشت امسال به دلیل سوءتدبیر آن‌ها بود. ️دشمن قدرت نداشت و نمی‌توانست تا این میزان ما را مستأصل کند، سوءتدبیر‌ها موجب شد مستأصل شویم. زمانی که دروازه بانک را باز کردند، دلار ۴۲۰۰ تومانی را بین مردم ریختند، انتهای سال که حساب می‌کنیم، متوجه می‌شویم که با این دلار ۴۲۰۰ تومانی، چند تن خوراک گربه و سگ و لوازم آرایش از خارج وارد کردند. دشمن برای سال ۹۸ نقشه و توطئه زیادی در نظر دارد./ ایسنا

پست‌های فوتبالی چه دارد که این‌طور چسبیده‌اند؟

تیم هیأت رئیسه مهدی تاج باز استعفا ندادند و همچنان آن‌ها برابر قانون بازنشستگی مقاومت می‌کنند. اگرچه خود تاج مشکل قانونی برای ماندن ندارد، اما اعضای هیأت رئیسه او غیر قانونی مسئولیت اخراج کرده اند. احسان قاضی زاده هاشمی یکی از طراحان این قانون در مجلس شورای اسلامی، اما تأکید دارد گریزی از قانون برای متخلفان در فوتبال وجود ندارد.

نقشه عجیب گوگل مپ: مرز لرستان تغییر کرده است!

اخیرا نقشه‌هایی که در آن یک حوزه آبریز از استان لرستان را در خطه استان اصفهان لحاظ کرده بودند، دردسرساز شده و اعتراضاتی را در میان مردم این استان برانگیخته است. در تصاویر گوگل هم استان اصفهان با استان خوزستان مرز مشترک دارد و بخشی از استان لرستان را به خود اختصاص داده است. ️این در حالی است که سازمان نقشه‏ برداری کشور به عنوان متولی امور نقشه و اطلاعات مکانی در ایران اعلام کرد که در تقسیمات کشوری جمهوری اسلامی ایران، مرز مشترکی بین استان‌های اصفهان و خوزستان وجود ندارد و هیچ‌ یک از نقشه‌های این سازمان نیز بیانگر واگذاری بخشی از استان‌های لرستان و چهارمحال و بختیاری به استان اصفهان نیست./ کانال نقشه و اطلاعات مکانی

ادعای جدید موساد در مورد نیروگاه فردو

اورشلیم پست به نقل از یک اندیشکده که به فایل‌های سری موساد دسترسی داشته مدعی شده است که نیروگاه فردو ایران، قدمت بیشتری از آنچه که اعلام شده، دارد. به گزارش اورشلیم پست، مؤسسه علوم و امنیت بین‌المللی رژیم صهیونیستی که به فایل‌های سری موساد دسترسی داشته، مدعی شده است که نیروگاه هسته‌ای فردو ایران پیشتر از آنچه که اعلام شده، تأسیس گشته است. این مؤسسه با استناد به اسناد و عکس‌هایی که به ادعای موساد در ژانویه سال ۲۰۱۸ از ایران استخراج کرده است، گزارش داده که نیروگاه فردو دست کم پنج سال پیش از زمان اعلام شده تأسیس شده است. ایران اعلام کرده که تأسیس این نیروگاه به سال ۲۰۰۷ بازمی‌گردد.

درخواستی تازه از رئیس جدید قوه قضاییه

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از قرار دادن لیست ۳۱ نفره اسامی مفسدان اقتصادی در اختیار دستگاه قضایی خبر داد و از رئیس جدید قوه قضائیه خواستار برخورد با مفاسد و مفسدان اقتصادی و تعیین تکلیف آن‌ها شد. امیر خجسته روز جمعه در جمع نمازگزاران مسجد حضرت ابوالفضل (ع) کوی ستایش شهر همدان اظهار داشت: مسئولان و نمایندگان مردم در خانه ملت باید با قاطعیت در برابر زیاده خواهی ایستادگی کرده و از حقوق مردم دفاع کنند.

رئیسی برای مردم دعوت نامه فرستاد

حجت الاسلام رئیسی رئیس قوه قضائیه در پیامی اینستاگرامی نوشت: آغاز سال ۱۳۹۸ و اولین روز فروردین مقارن با ایام البیض ماه رجب المرجب، فصل شکوفایی طبیعت را با بهار دعا و نیایش پیوند زده، و شمیم دل انگیز مناجات و رایحه روح بخش بندگی خدا، جان‌های مشتاقان را نوازش می‌دهد. آنچه برکت این تقارن مبارک را برای ما بیشتر و باشکوه‌تر جلوه می‌نماید درک این ایام نورانی در جوار مضجع شریف رضوی، و در ماه زیارتی خاصه امام هشتم (علیه السلام) می‌باشد. همچنین به سیاق هر سال برای ما اهالی مشهد مقدس و زائرین امام رئوف علیه السلام، بهار با رنگ و بوی متفاوتی حلول می‌کند. میزبانی از رهبری حکیم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (ادام الله ظله علی رئوس المسلمین) و بهره گیری از منویات و رهنمودهایشان، که در واقع تبیین رویکرد‌ها و جهت گیری‌های سالیانه جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام در قبال موضوعات و مسائل پیش رو می‌باشد، توفیق بزرگی است که خدای متعال به واسطه مجاورت با حضرت علی بن موسی الرضا (علیه آلاف التحیه و الثناء) نصیب ما نموده است. اینجانب، پیشاپیش، با تبریک سال نو به محضر همه ایرانیان عزیز و آرزوی سالی قرین با توفیقات و فتوحات بیشتر برای جامعه اسلامی، از عموم زائرین و مجاورین عزیز دعوت می‌نمایم در روز پنج شنبه اول فروردین از ساعت ۱۵ در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر گرد هم آییم و از زلال فرمایشات رهبر عزیز انقلاب اسلامی سیراب شویم. انشاءالله

صبحانه لاکچری صدای شریعتمداری را درآورد

تدارک میز صبحانه رنگارنگ از بیت‌المال صدای وزیر کار را هم درآورد تا شریعتمداری خطاب به مدیران بگوید «شرایط امروز کشور این سفره را ایجاب نمی‌کند». صبح امروز جمعه شورای هماهنگی مدیران حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در لرستان با حضور محمد شریعتمداری وزیر کار برگزار شد که صبحانه تدارک دیده شده روی میز حاضران در جلسه، انتقاد و گلایه شریعتمداری را در پی داشت. وزیر کار در سخنانی در این رابطه گفت: از سفره صبحانه امروز گله دارم، چرا این گونه بود؟ یک نون و پنیر معمولی می‌گذاشتید. محمد شریعتمداری خاطرنشان کرد: به خاطر ریا نمی‌گویم، در خانه خودتان گوجه و خیار و… روی سفره بگذارید، تکریم مهمان از سوی مردم لرستان را می‌دانیم، جان خود را فدای مهمان می‌کنند، اما آن زندگی شخصی است و زندگی انقلابی و شرایط امروز کشور این را ایجاب نمی‌کند. تو را به قرآن از پول بیت المال این کار را نکنیم، بخدا حرام است این کار، حداقل‌های لازم و ضروری کافی است. وی افزود: این حرفی که میزنم گداصفتی نیست، در مالزی ملاقاتی داشتم که آن زمان قیمت رینگیت در مقابل دلار کم شده بود، ‬عطسه کردم روی میز دستمال کاغذی نبود، پرسیدم گفتند در اجرای سیاست‌های صرفه جویی دستمال کاغذی را حذف کرده‌ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به مدیران با بیان اینکه تو را به قرآن از پول بیت المال این کار را نکنیم، بخدا حرام است این کار، حداقل‌های لازم و ضروری کافی است، تصریح کرد: در سفر‌هایی که داریم غیر از آب هیچ چیز دیگری روی میز نمی‌گذارند، اما هر وقت خارجی‌ها به کشور می‌آیند ظرف پسته و شکلات روی میز می‌گذاریم! شریعتمداری با تأکید بر اینکه از پول بیت المال نمی‌شود این هزینه‌ها را کرد، قطره قطره دریا می‌شود، خطاب به مدیران افزود: ‬به کارمند خود برسید، به بهترین شکل به کارمند خود برسید این کار خیلی خوبی است، در آموزش، تأمین مسکن و تأمین معیشت هر کاری می‌توانید بکنید. وی یادآور شد: در کجای فرهنگ ما بوده نسکافه بخوریم؟ در هر اداره‌ای می‌رویم نسکافه می‌خورند؛ همان چای خودمان بهتر است، همان را باید می‌گذاشتید؛ برگردیم به همان چیز‌هایی که اصول خودمان است و دارایی و ارزش خودمان است. بر اساس این گزارش، شورای هماهنگی مدیران رفاه لرستان به میزبانی اداره کل بهزیستی لرستان و در سالن جلسات این اداره برگزار شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۸
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۱۶۶
دو چیز شما را تعریف میکند

بردباری تان ، وقتی هیچ چیز ندارید
و نحوه رفتارتان ، وقتی همه چیز دارید
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
ایکاش تابناک بجای سخنان برخی آقایان همین سخنان مثل شما را درج میکرد خیلی اموزنده تر بود . کاربر محترم از این مضامین هر شب بذار خیلی بهتر از این افراد سیاسی هست تا زمانی که قدرت در دستشان نبود روز و شب حرفشان دعوت به تقوی بود ولی حالا که هم زور و قدرت و ثروت در دستشان هست همان ملت را تهدید میکنند فتنه و باعی و یاغی و
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
انحصار در پزشکی باید از بین برود. بسیاری از شهرهای بزرگ ایران خیلی از پزشکان متخصص را ندارند یا تک و توک دارند.
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
ظاهرا این دولت در ۹۲ اصلا برای خدمت نیامد
و برجام و دلار جهانگیری فقط بهانه ای بودند برای اینکه ژنهای خوب برای چند نسل بارشان را ببندند
به اسم مردم به کام خودشان
زیر خط بینهایت فقر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
آقای شریعتمداری برادر مملکت لنگ گوجه خیار خوردن شما از بیت المال نیست... . خواهشن آدرس غلط ندین
محمد جاویدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
خدا خیرش بده شریعتمداری رو که اینقدر قاطع برخورد کرده. بابا یه ذره یواشتر بیچاره ها مردن از ترسشون. مرد حسابی عوض اینکه طرفو عزل کنی و درس عبرت بشن برای بقیه بادمجون دور قاب چینا. دعواشون کردی ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Germany |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
غیر خودی بی چیز بردبار باشد و خودی همه‌چیز دار
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
سلبریتی ها لطفا حداقل برای اثبات انسان و عاطفه داربودن بیانیه بدهند در محکومیت جنایت علیه مسلمانان نیوزیلند
الان حدود 10 ساله که این کشورهایی که در زیر لیست اونها رو گذاشتم جز شادترین کشورهای جهان هستند

1 دانمارک
2 سوئیس
3 ایسلند
4 نروژ
5 فنلاند
6 کانادا
7 هلند
8 نیوزلند
9 استرالیا
10 سوئد
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
این ها که همه نوکر کدخدا هستند استقلال ندارد وابسته هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
چه قدر جالبه تو نیوز لند که به نظر تو انقد شادن کلی ادمو تو مسجد به رگبتر بستن شاید اینم یکی از راه های ابراز شادی شونه
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
اینها تو بلاد کفر چکار میکردند اگر برای راز و نیاز بود چرا تو کشور خودشان نماندند . اگر برای کار و زندگی بهتر بود حالا چرا در بلاد کفر مسجد ساختند . خودشان اجازه میدهند در همین اندونزی و مالزی و کلیسا بسازند من این حرکت توریستی را تایید نمیکنم اما یادم هست دوسال پیش همین افراد افراطی در اندونژی چند تا کشبش و مسیحی را در کلیسا به رگبار بستند در مصر پارسال چند نفر مسیحی کشته شدند تعمیم دادن درست نیست همان راهی که اروپا رفت بهتر هست دین و مدهب و عقیده امر حوزه خصوصی هست
ابی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
هشت هزار و دویست خودرو قاچاق چه شد
ناشناس
| Germany |
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
ادم روانی همه جا هست مثل همینجا در تابناک که یکسری فقط منفی هستن. و غرب رو مساوی با جهنم میدونن.درسته که خیلی از فرهنگ های غربی رو قبول ندارم ولی خیلی از فرهنگ ها خودمون رو هم قبول ندارم و میگم اشتباه هست.
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
داداشی ایران را یادت رفت ؟؟هرچند از اخر اول هستیم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
در تهران خودمون چند تا مسجد برای نزدیک یک میلیون اهل تسنن داریم ؟
لطفا اگر کسی میداند آدرس بدهد ممنون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
سرزمین کفر
یک شب مار بزرگ برای پیدا کردن غذا وارد دکان نجاری شد٬عادت نجار این بود که موقع ترک کارگاه وسایل کارش را روی میز گذاشته بود.
همنطور که مار گشت میزد بدنش به اره گیر کرد و کمی زخم شد.
مار خیلی عصبانی شدوبرای دفاع از خود اره را گاز گرفت.
این کار سبب خون ريزی دور دهانش شد و او که نمی فهمید كه چه اتفاقی افتاده، از اينكه اره دارد به او حمله مي كند و مرگش حتمي است تصميم گرفت برای آخرين بار از خود دفاع كرده و هر چه شديدتر حمله كند. او بدنش را به دور اره پيجاند و هي فشار داد.
صبح كه نجار به کارگاه آمد روي ميز به جای اره، لاشۀ ماری بزرگ و زخم آلود ديد كه فقط و فقط بخاطر بی فکری و خشم زياد مرده است.
ما در لحظۀ خشم می خواهیم به ديگران صدمه بزنیم ولی بعد متوجه مي شويم که به جز خودمان كس ديگری را نرنجانده ايم و موقعی اين را درك می کنیم كه خيلي دير شده.
زندگی بيشتر احتياج دارد كه گذشت و چشم پوشی كنيم، از اتفاقها، از آدمها، از رفتارها، از گفتارها و به خودمان يادآوری کنیم، گذشت و چشم پوشی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
آفرین بر تو.تعقل قبل از اقدام به هر کاری باعث نجات است
سراب
| France |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
خیلی زیبا بود
ناشناس
| Germany |
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
افرین داستان زیبایی بود مرسی.
احمد
| Netherlands |
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
احسنت بسیار عالی دمت گرم
ناشناس
| Germany |
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
این داستان از ریشه ایراد دارد. در واقع بر خلاف قوانین طبیعت حرکت میکند و این گمراه کننده است. آنقدر مار با احساس میخزد که هیچ آره ای او را زخمی نمیکند. مار دمای بدن موجودات زنده را میزنید و شدت ضربان قلب آنها را میداند. چطور آره را گاز بگیرد. با این داستان های من درآوردی خلاف طبیعت انسان زود به بیراهه میرود.
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
داداش منظورت اینه که دولت را برای اختلاصها وگرانیها ببخشیم ؟؟یا از انطرفی فکر کنیم که به حکم باز ضد انقلابی متهم می شویم پس در هر صورت باخت با ماست
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
هزار لایک داری
چون خیلی شبیه کارهای بعضی ها است ، که همه را گرفتار کردند
و جای زخمهای اشتباهاتشان روی تن و جیب مردم بد جوری دردناک شده
شعبان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
دوست عزيز داستان شما بي ربط با جو حاكم به كشور است الان كشور ما مورد حمله واقع شده است يك عده با رشوه وفاميل بازيي اقتصاد مملكت را به نابودي كشانده اندو متاسفانه بانك مركزي هم با چاپ اسكناس بدون پشتوانه ارزش پول ملي را از بين برده است
غمگین ترین مردم دنیا در کجا زندگی می‌کنند؟ یک نظر سنجی منتشر شده توسط «گالوپ» نشان می‌دهد که مردم ایران غمگین ترین مردم دنیا هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
چرا غمگین نباشند در بلاد دیگر ۱۵۰ میلیارد دلار هزینه میکنند انوقت برای صرف یک صبحانه نان و پنیر و نان سنگگ و سبزی ادای صرف جویی و دوری از اسراف میگیرند در هر مناسبت داخلی چقدر پرچم اتیش زده میشود هزینه هر مراسم چند هزار میلیارد تومان هست بقیه اش را هم بگم
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
غمگین وعصبانی،یکیش خودمن ،روزی شانزده ساعت کارمیکنم بازبایدزیرخط فلاکت زندگی کنم
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
چرا غمگین نباشند . وقتی کار نیست و گرانی هم‌هست و شادی هم جلوگیری میشه . شادی را با کترکردن تعبیر میکنند در انطرف هم وقتی همش کار هست دهن و جسم خسته میشود وقتی مراسم خواستگاری را هم میگویند با حکم من باشد حتی خنده کردنت هم باید با روش تعریف من باید باشد .
سراب
| France |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
این خیلی عجیبه هم فقر رو بما تحمیل کردن هم غم رو خیلی کشور هستند که فقیرند اما مردم شادی دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
جان۱۵۰ میلیارد دلار؟
ظاهرا پول های بلوکه شده در بانکهای اروپا و امریکا مد نظر شما است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
هزینه کمک مالی و ادوات نطامی به چند کشور یمن . عراق . لبنان . سوریه . عزه و سوریه و افعانستان و همایش های که انجام‌میشود خرج لباس و غدا و پروز های که بابت خسارت اسراییل باز سازی شد . مخارج اب و برق و گاز مصرفی این کشورها هم هست . هزینه بیمارستان و دارو درمان انها هم هست . بنطرم بالای ۱۵۰ میلیون در سال خواهد بود چون من ضرر های که در طول ایم چندین سال بما از طریق تحریمها خورده ایم را حساب نکردم فکر کنم بالای دویست میلیارد هزینه کردیم خصوصا در عراق و سوریه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
ظاهرا ایشون کمک های عربستان در خارج را با ایران را اشتباهی فرض کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
آقایان هزینه ایدئولوژی خودشون رو از جیب ما بر می دارند. اگه میخواید به مستضعفان جهان کمک کنید و فلانی را از دست فلانی نجات بدید خودتان هزینه کنید و نه از جیب ملت
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
نه ناشناس جان درست کفته شما زیادی متعصب هستید ونمی خواهید واقعیت را ببینید ؟همانطور مثل مدیرانتان که می گویند همه چیز در ایران وبرای ملت هست البته هزار برابر ولی برای دیگر کشور ها مفت ومجانی ؟اره دادا چشم دل باز که ان بینی؟/.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
و عصبانی ترین مردم متاسفانه در ایران هستند
دو ساعت در خیابان باشی حداقل ۲ تا دعوا و ۵۰ تا فحش ناموسی به گوش های آدم می رسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
امریکاش کهخیلی دوست داذه گنده گویی کند می گوید ۱۶ میلیارد ولی هموطنان دوست دارند یک صفر هم جلوی ان بگذلرند
متاهل ها میخواهند طلاق بگیرند،
مجردها دوست دارند ازدواج کنند!
کودکان میخواهند زود بزرگ شوند،
بزرگتر ها دوست دارند به دوران کودکی برگردند!
شاغلان از شغلشان مینالند،
بیکارها دنبال شغلند!
فقرا حسرت ثروتمندان را میخورند،
ثروتمندان از دغدغه مینالند!
افراد مشهور از چشم مردم قایم میشوند،
مردم عادی میخواهند مشهور شوند!
سیاه پوستان دوست دارند سفید پوست شوند،
سفید پوستان خود را برنزه میکنند!
هیچ کس نمیداند تنها فرمول خوشحالی این است:
"قدر داشته هایت را بدان و از آنها لذت ببر"
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
جوک تعریف میکنی؟
تو مملکتی که مردم شغل و درآمد و آرامش و هزار چیز دیگر را آرزو دارند می‌نویسی به چیزی که داری خوشحال باش.
مثل این میمونه که فرزندی به پدرش بگه کفشم پاره شده دفتر مدرسه میخواهم و کاپشن گرم هم نیاز دارم و پدر بگه به چیزهای که داری قدر بدان.
پدر مسولیت دارد یک جمکران مسولیت دارد و بسیار مسایل دیگر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
آفرین!
بارها خیال می کردیم اگر به فلان خواسته برسیم خوشبخت می شویم.
اما وقتی رسیدیم هیچ تأثیری در حس خوشبختی نداشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
آفرین عالی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
آفرین
آدمی اگر بهترین هم باشد از زبان مردم آسوده نیست، زیرا:
اگر بسیار کار کند، می‌گویند احمق است!
اگر کم کار کند، می‌گویند تنبل است!
اگر بخشش کند، می‌گویند افراط می‌کند!
اگر جمعگرا باشد، می‌گویند بخیل است!
اگر ساکت و خاموش باشد می‌گویند لال است
اگر زبان‌آوری کند، می‌گویند ورّاج و پرگوست
نباید بر حمد و ثنای مردم اعتنا کرد
و جز ازخداوند نباید ازکسی ترسید.
پس آنچه باشید که دوست دارید.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
اینقدر مسایل را قاطی نکنید. آنکس که مینویسد » وقت کسی زیاد کار کند مردم میگویند احمق است« ای شخص خود بیماری روحی دارد. چه کسی گفته مردم آدم پرکار را احمق میدانند. این به جمله جمله نوشته های بالا میتوان ایراد علمی گرفت. او خدا را موجودی ترسناک تصور میکند که باید از او ترسید. حالت خوبه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
باید همانطور باشیم که خداوند دوست دارد
کمر اقتصاد خانواده رو شکستن حالا هی برا سال 98 فتنه و توطئه و غیره پیشبینی میکنید
پاسخ ها
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
کاملا درست گفته ومثل دفعه قبل از مشهدشروع میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
برای اینکه تحریم امریکا را دور بزنیم دلار را بالا بردند تا بتوانند بر صادرات کشور رعبت ایجاد کنند ولی واقعا اینکار ارزشش را نداشت که مردم اینقدر در فشار اقتصادی باشند .یعنی با گران شدن دلار همزمان با یک تیر به چند هدف زدند .‌جلوی واردات خود بخود گرفته شد . صادرات جان گرفت . ارزش پول پایین امد . اجناس گران شد با گرانی اجناس نقدینگی جمع اوری شد چون بورس و بانک و اوراق غرصه جوابگو نیود . بنابراین این روش برای مثل شخصی هست که در حال جان دادن هست باید جراحی میشد .الان اقتصاد کاملا بر همان مبنای فرضیات غربی در حال حرکت هست پس به سلامتی رفتیم بسمت اقتصاد جامعه جهانی .
آثای شریعتمداری که از محصولات لاکچری صحبت می فرمایند یاد مک دفترشان می افتم و توجیه کذبی که بیان فرمودن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
اون شریعتمداری که مک داره تو دفترش ریس روزنامه کیهانه

این شریعتمداری از مدیران موفق هست که واقعا کارنامه درخشانی داشته!!! و بعد از اینکه وزارت صنعت رو آباد کرد!!!! و استعفا داد دولت دوباره از او و این بار در وزارت کار استفاده نمود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
عزیزم اون شریعتمداری کیهان بود این شریعت مداری وزیر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
عزیز این آقا اون شریعتمداری نیست
ناشناس
| France |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
این اون نیست داداش.عوضی گرفتی خبرو خوب نخوندی.
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
چون فرقی بین شریعتمداری اصولگرا و شریعتمداری اصلاح طلب وجود ندارد فقط تفاوت ها در اسم هست بهت رای مثبت دادم . آخر من نفهمیدم نحوه اعدام مجرمین در خیابان نباشد بهتر هست این فقط تنها تفاوت دو حزب در کشور شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
عجب دنیایی
من با کارشناسی ارشد برق و کلی مدرک زبان و فنی با بیش از سی و پنج سال سن بیکارم و مجرد و زیر صفر و افسرده شدم اونوقت این آقای شریعتمداری یک کرسی وزارت دائمی واسه خودش داره و اگه حوصلش تو یه وزارت سر رفت میپره واسه یکی دیگه ازش تقدیر هم میشه و کارنامش هم که همه میدونن
من که میترسم خسرالدنیاوالاخره بشم و این بود عدالتی که یک نسل قبل از من بخاطرش انقلاب کردن
شاید حرف من و خود من به هیچ جا نرسیم ولی حتما خدایی هست و من از مسئولین نمیگذرم که من و زندگیمو تمام آرزوهامو به باد دادن و فنا شد
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
شرمنده من هم فکر کردم رطب خورده منع رطب میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
قرار شده این اقای شریعتمداری هر دو سال یکبار وزارتخانه را عوض کنند تا به قول دوستمان همه وزارتخانه ها اباد اباد شوند
اینجا ایران است.
شروع فروش اینترنتی سایپا ساعت10:00:00
ساعت10:00:31ظرفیت تکمیل شد.
خخخ.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
هیچ کس این شعبده بازی را باور نکرد و همه این فیلم ها برای این بود که قیمت محصولات به درد نخور خود را بالا ببرند
میگن تو کره جنوبی صدا بزنی ” کیم ” همه بر میگردن !


یه چیزی تو مایه های “مهندس یا حاجی خودمونه
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
حالا چی رو ثابت می کنید مهندس؟
چه زود بیدار شدید ودرد جانسوز مردم را فهمیدید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
طوطی و بلبل تو قفس هست
هیچ فردی در پَیِ اصلاح "خویِ" خویش نیست

هر که را دیدیم در آرایشِ "روی" خودست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
هزاران لاک مثبت
ناشناس
| Germany |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
جوک نویس از کجا پی بردی که طرف قبل از آرایش روی خود خوی خود را اصلاح نکرده است؟
ﺭﻭﺯﯼ ﻣﺮﮒ ﺑﻪ ﺳﺮﺍﻍ ﻣﺮﺩﯼ ﺭﻓﺖ ﻭ ﮔﻔﺖ :ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺁﺧﺮﯾﻦ ﺭﻭﺯ ﺗﻮﺳﺖ . ﻣﺮﺩ:ﺍﻣﺎ ﻣﻦ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﻧﯿﺴﺘﻢ !
ﻣﺮﮒ :ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺍﺳﻢ ﺗﻮ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﻧﻔﺮ ﺩﺭ ﻟﯿﺴﺖ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ..
ﻣﺮﺩ : ﺧﻮﺏ،ﭘﺲ ﺑﯿﺎ ﺑﺸﯿﻦ ﺗﺎ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺭﻓﺘﻦ ﺑﺎ ﻫﻢ ﻗﻬﻮﻩ ﺍﯼ ﺑﺨﻮﺭﯾﻢ .
ﻣﺮﮒ ": ﺣﺘﻤﺎ".
ﻣﺮﺩ ﺑﻪ ﻣﺮﮒ ﻗﻬﻮﻩ ﺩﺍﺩ ﻭ ﺩﺭ ﻗﻬﻮﻩ ﺍﻭ ﭼﻨﺪ ﻗﺮﺹ ﺧﻮﺍﺏ ﺭﯾﺨﺖ..
مرﮒ ﻗﻬﻮﻩ ﺭﺍ ﺧﻮﺭﺩ ﻭ ﺑﻪ ﺧﻮﺍﺏ ﻋﻤﯿﻘﯽ ﻓﺮﻭ ﺭﻓﺖ ..
ﻣﺮﺩ ﻟﯿﺴﺖ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﺍﺳﻢ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﻭﻝ ﻟﯿﺴﺖ ﺣﺬﻑ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺁﺧﺮ ﻟﯿﺴﺖ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩ. ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﻣﺮﮒ ﺑﯿﺪﺍﺭ ﺷﺪ ﮔﻔﺖ : ﺗﻮ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺑﺎ ﻣﻦ ﺧﯿﻠﯽ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﺑﻮﺩﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺟﺒﺮﺍﻥ ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﯽ ﺗﻮ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﮐﺎﺭﻡ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺁﺧﺮ ﻟﯿﺴﺖ ﺁﻏﺎﺯ ﻣﯿﮑﻨﻢ . ﺑﻌﻀﯽ ﺍﺯ ﭼﯿﺰﻫﺎ ﺩﺭ ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ ﺗﻮ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ ،ﻣﻬﻢ ﻧﯿﺴﺖ ﭼﻘﺪﺭ ﺳﺨﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺁﻧﻬﺎ تلاش ﮐﻨﯽ ،ﺍﻣﺎ ﻫﺮﮔﺰ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻧﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﮐﺮﺩ...
کلاغ وطوطی هر دو زشت آفریده شدند.طوطی اعتراض کرد وزیبا شد اما کلاغ راضی بود به رضای خدا، امروز طوطی در قفس است وکلاغ آزاد...
پشت هر حادثه ای حکمتی است که شاید هرگز متوجه نشوی!هرگز به خدا نگو چرااااا؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
همه پیامها رو درک میکنم الا شما که هر چند روز یکبار اینجا رو با وبلاگ ادبی اشتباه میگیری.کی گفته طوطی ها همشون تو قفسن؟عزیزم دنیای واقعی با قصه های ادبی تفاوت داره یه کوچولو
مهدی
| Germany |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
یعنی پشت این اختلاسها نفعی نهفته است!!؟
ناشناس
| France |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
نمیشد مرد بجای قرص خواب قرص برنج در قهوه مرگ
:)بریزه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
این مطلب توجیه جبر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
در دوره ای ایران بیشترین رشد اقتصادی در آسیا رو داشت و به سرعت در حال صنعتی شدن بود اما همین مردم بهخاطر اینکه مالیات ندن همه چیز رو تغییر دادن
ناشناس
| Germany |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
یعنی از وضع موجود انتقاد نکنیم؟ آخه عزیز جان این داستانها اینجا چه معنی داره. مطمئنم که خود این آقا یا خانم نویسنده این کامنت ده تا قصه دیگه هم داره که درست عکس این نتیجه را می‌تونه بگیره. با قصه که نمیشه مملکت‌داری کرد.
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
دوست ناشناس وبسیارمحترم خواهشمندم کماکان به ارایه این پندهای اخلاقی ادامه بده ؛چون ازبسیاری افاضات سیاسی واجتماعی که برخی ازسربیسوادی وفضل فروشی وتنها به بهانه تمسخرافراد ازجمله همین ناشناس که تفاوت پندوجوک را نمی داند ومی نویسدکه بهتربود ؛درقهوه قرص ؛ برنج بریزدبسیار آموزند تراست.موفق باشید.
نصف اشباهاتمان ناشی از این است که
وقتی باید فکر کنیم، احساس می کنیم
و وقتی که باید احساس کنیم، فکر می کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
و کل اشتباهات مسولین در اینست که نه فکر میکنند و نه احساس. طرف از وضع زندگی اش حاضر به مرگه داری براش روضه ادبی میخوانی؟
در روزگاری که خنده ی مردم از زمین خوردن توست،
پس برخیز تا چنین مردمی بگریند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
آدرس یک روانشناس خوب را بگیر
خیلی جالب است که جناب علم الهدی مرتب از ناارامی های ۹۸ میگویند ایا ایشان علم غیب دارند و یا کسی اطلاعات بخصوصی به ایشان داده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
خب مشخصه با رد قوانین بین المللی فشار اقتصادی و تورم سال آینده شیب بیشتری دارد
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
تخصص ایشان در امر تشخیص فتنه هست . فتنه چی هست اعتراض به گرانی و بیکاری و رانت و تک حزبی و شده فتنه
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
با این اوضاع که مردم از پس نان خالی هم بر نمی آیند احتیاج به غیب گو نیست .فتنه ای هم در کار نیست اگر هست خیزش گرسنگان خواهد بود.
ناشناس
| Germany |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
ایشان نگران جایگاه و قدرت خود است وگرنه جملات را به گونه دیگری بیان می‌کردند.
من از این دنیا فقط اینو دریافتم که
اونی كه بیشتر می گفت : “نمی دونم”، بیشتر می دونست!
اونی كه “قویتر” بود، كمتر زور می گفت!
اونی كه راحت تر می گفت “اشتباه كردم”، اعتماد به نفسش بالاتر بود!…
اونی که صداش آرومتر بود، حرفاش با نفوذتر بود!
اونی كه خودشو واقعا دوست داشت، بقیه رو واقعی تر دوست داشت!
اونی كه بیشتر “طنز” می گفت، به زندگی جدی تر نگاه می كرد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
عامو چه حالی داری هی فرت و فرت قصه می نویسی
ناشناس
| Germany |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
ایراد فنی داری
اقای علم الهدی شما که نقشه های دشمن را برای ایجاد فتنه پیش بینی میکنید ایا میتوانید راه های پیشگیری را هم نشان دهید
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
راه پیشگیری برای دوره احمدی نژاد بود اگر رییسی داماد ایشان رییس جمهور بودند نسخه پیشنهادی خوردن اشکنه و لنگ به کمر بود ولی حالا توقعات آبگوشت هست . مرغ بریان .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
ناشناس 22:39 احسنت . عالی بود .
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
با فتنه فتنه کردن هیچ مشکلی حل نمی شود
امیدوارنیستیم. همیشه شعار فهمیدیم. اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید. دزدهاراباید گرفت. چشم پوشی کردن و دستوردادن که این خبرها رسانه ای نشود خیانت به مردم است. مردم میفهمند. صبرمیکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
شدنی نیست . علتش بخاطر این هست که بیت المال کشور و خزانه کشور با روش چند صد سال پیش اداره میشود یعنی وقتی جمعیت کشور زیاد شد وقتی بانک و بورس و دلار و ریال و ... را در تحارت و اقتصاد داری نمیتوانی با روش قدیمی کشور را کنترل کنی . جمعیت زیاد ابزار جدید نیاز دارد . دوم اینکه گروه فشار میگویند دولت باید همه کاره باشد حتی در اقتصاد دست بالاتر از همه داشته باشد دولت باید به نحوه خواستگاری مردم دخالت کند
صبحانه لاکچری صدای شریعتمداری را درآورد* حالا بعد از خوردن بوده یا قبل از خوردن؟!؟!؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
صرف صبحانه با نان و پنیر سنگگ و سبزی و چای که اینهمه ادا و اصول نداره . مخارج اضافه را از جای دیگر باید زد . کمک های بی دریغ چهل سال به کشورهای عربی بالغ از صد میلیارد عبور کرده در سال چقدر به مناسبت ها پرچم اتیش زده میشه چقدر هزینه اضافه در سال خرج میشه .مسافرت های خارجی غیر ضروری چقدر هست . از جای دیگر شروع کنید . ماشین لاکچری را سوار نشین
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
صندوق تامین اجتماعی و مجموعه شرکتهای شستا را در زمان احمدی نژاد و مدیریت قاضی سابق مرتضوی خالی کردند و به ورشکستگی کشاندند و با ید گفت
نان و پنیر ارزونی تون
شستا رو برگردن بهمون
امسال بدترین ودشوارترین وسخت ترین سالهای اقشاراسیب پذیر چون کارگران وکارمندان وبازنشستگان بوده ظلم وستمی که دولت روحانی به اقشارکرد درهیچ دوره ای سابقه نداشت مطمین باشد همانطورکه دراین ایان نزدیک نوروز این اقشاررابخاطر فشاراقتصادی درنزد خانواده ایشان شرمنده نمود خودش بدتر ازوضعیت موجود دربین ئملت ایران وجهان شرمنده خواهدشد
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
کاری از روحانی در برابر تحریم ها ساخته نیست همانطور که محمود اواخر ریاست جمهوری خود عامل اکثر مشکلات را تحریم دانست
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
ولی چرا ادامه می‌دهد!؟
و طرفداران احمدئ نژاد را پررو میکند!؟
ناشناس
| France |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
۲۳.۲۴
چون بمصلحت است.البته فلسفه این مصلحت که از یکطرف زحمت بکشی و از طرف دیگه نهادهایی میلی مرتب تو رو مورد هتک حرمت قرار بدن و وزیر خارجه ات اجازه شرکت در یک برنامه تلویزیونی نداشته باشه و تریبونها هر هفته تو رو بکوبند و ترامپ و نتانیاهو و پمپوئو هم از بیرون به همین کار مشغول بشند و....من یکی نفهمیدم.نه که نفهمیدم گویا از میزان ایکیوی بنده بالاتره
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
تو خدا اگر قرار باشه دوباره احمدی نزاد را گنده نکنید که دوباره مثلا برای رسیدن به شعار عدالت در خیابانها مانور بدو اجرا کنند هیجوقت یادم نمیره که سوار ماشین بودند و پیر و جوان کودک بخاطر فشار فقر مالی دنبال ایشان بدو میکردند و زیر دست و بال و فشار زخمی میشدند این مدل فقط در جوامع جهان سوم هست . مشکلات از طریق روال اداری بخاطر مقام انسان و کرامت انسان باید علمی باشد
سومدیریت خیلی زیاده با اف ای تی اف مسیر های دور زدن لو میدیم و بیچاره تر میشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
تا زمانی که روحانی سر کار است این مملکت روی خوش نمی بیند چون این آدم اینذقدر به مردم وعده داده کمه خدا هم خوششش نامده درود بر دولت بهار
ناشناس
| France |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
مگه مسیر دور زدن رو نمیدونیم؟اخر همشون ختم میشه به زنجانی و شیخ الاسلام ال اقا.تو فقط فکر کن یک درصد نشه؟اونوقت من به تمام قوانین طبیعی شک میکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
این‌چه توجیهی هست با تصویب اف ای تی اف مسیر دور زدن تحریمها را لو میدیم ..‌نه داداش مسله خیلی فراتر از .چنین استدلال ها هست بیشتر سرچ کن
صندوق ضمانت اختلاس هم تشکیل شد.
آقای ظریف از اسلام هراسی غرب میگویند،ولی اشاره نمیکنند که رفتارهای برخی از مسلمانان افراطی هم باعث ترویج خشونت و ذهنیت منفی نسبت به مسلمانان میگردد.رفتار داعش،القاعده،طالبان،.. در القای چهره منفی نسبت به اسلام و مسلمانان به غربی ها بسیار موثر بوده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
داعش و القاعده و طالبان که ساخته خود آمریکا هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
همین افراطیون چقدر در اروپا جنایت کردند . در صورتی کسی به انها دعوت نامه فدایت شوم نداده بود خودشان از شرق آسیا تا عرب افریقا به اروپا رفتند و باعث مشکلات در جوامعی مثل سوییس و فرانسه شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
اونطوري كه متوجه ميشه آدم از حرفاي بعضي ها،انگار كه ته دلشون يه جورايي از اين جنايت خنك شده
یادمان نرود ما در جهان بعد از ونزوئلا مقام دوم را داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
یک کم یواش تر با هم بریم
مهدی
| Germany |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
به مقام اول هم خواهیم رسید!
جالبه یعنی جلو جلو میگن هرکس تو سال 98 که قطعا سال بسیار سختی خواهد بود اعتراض کنه به گرانی به بیکاری کلا به بیچارگی فتنه گر وجاسوس وعامل بیگانه هست ؟!
متاسفانه مسوولین پولهای ایران را برای سایر کشورها خرج میکنن که واقعا جای تاسف داره
جناب علم الهدا شما فضا را برای دشمن باز نکنید!!!دشمن غلط بکند.مسئولان ابتدا خوب است پاسخ حمایت از احمدی نژاد به مردم بدهید و قرار رو به جلو نفرمائید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
برادر پیامها را تغییر نده این خیانت در اماتت است!! سانسور که می کنی از انصاف و حقیقت فاصله می گیری؟ اما بهتر از خیانت در امانت است!!! خدایا به ما درایت بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
چه خیانت در امانتی جناب ناشناس؟
دیگه از این تابلوتر؟
صحبت از بیت المال از زبان یک وزیر بسیار عجیب است مدیران ما آنهم نه مدیران میانی بلکه مدیران ارشد برای خودشان دستشویی و سرویس های حمام و توالت اختصاصی ایجاد کرده اند و دارند انرا باب می کنند. بهترین میوه ها برای خودشان اختصاص و نوشیدنی آنها دمنوش ویژه است. در سالی که مزین به کالای ایرانی است ماوس 300 هزارتومانی و تبلت 20 میلیونی می خرند. درود بر مصدق که با وجود داشتن بالاترین مقام دغدغه بیتالمال و حمایت از کالای ایرانی را داشت نه مسئولان فعلی که اگر نگوییم همدست بیگانگان نیستند ولی با بیگانگان بطور غیر مستقیم همکاری می کنند و جون می دانند که پایه های مناصب آنها سست است تا می توانند از بیت المال می برند و می خورند و به ریش مردم می خندند و متاسفانه نهادهای نظارتی ما ...
این چه جریانیه راه انداختید ؟چه بلائی میخاین سر ملت بیارید،؟ چه دستی تو کاره؟ به خدا این کشور دیگه طاقت ندانم کاری و حماقت عده ای تندرو رو نداره .کمر ملت شکسته .اینها باعث بدبخت تر شدن این کشور خواهند شد .به آینده کشور فکر کنید .به آینده فرزندانمون فکر کنیم به خدا ملت میخواهند زندگی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
طرف ما که باید کار و زندگی رو ول کنیم صف مرغ وایستیم.اقایون حواسشون هست یکسال پیش ونزوئلا همینجا بود که الان ما ایستادیم؟؟،دقیقا به چی فکر میکنن؟خوبه چند روز دیگه که عید هست بگن جریان چیه ما هم بدونیم؟بلاخره اگه قراره بمیریم هم بی برنامه نباشیم؟
از کجا فهمیدی دشمن سال 98 برنامه دارد؟ همه مردم می دانند اگر این وضعیت به حالت نرمال خود برنگردد بدون دخالت دشمن حتما اتفاقاتی خواهد افتاد حالا اگر دشمن بنزین روی آتش بریزد مسئله دیگری است که مسبب اصلی آن دولت است که نتوانسته است حداقل نیازهای مردم را تامین کند. آیا علم الهدی می داند که حداقل دستمزد در عراق و افغانستان بالای 100 دلار و در ایران 80 دلار است. آیا میداند علت اصلی محو ازدواج و رواج ازدواج سفید از نامتوازن بودن هزینه و درآمد است و آیا می داند که با صد سال کارکردن در این شرایط کسی صاحب مسکن نخواهد شد و آیا می داند که اگر فقر داخل خانه شد ایمان از پنجره می رود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
یعنی می فرمایید اینها را که فرمودید علم الهدی یداند؟
مسولین محترم صبحانه رو صد هزار تومن گرونتر بخورن ولی جلوی اختلاس میلیارد دلاری رو بگیرن. چه فایده که ظاهر سازی بکنی و در خفا ثروت اندوزی بکنی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
حالا متوجه "معنی به مرگ گرفتن و به تب راضی شدن " شدی؟
فساد یکریالش هم فساده. همان کوچک کوچکه قبح و زشتی عمل را از بین می بره و راه را برای برای فسادهای کلان باز میکنه.
به ولله قسم ، هیچ یک از مسئولان، از وضعیت معیشت اکثریت مردم ایران خبر ندارند ،آنچه بیان میکنند ،آنهایی است که از شبکه های مجازی اجتماعی دیده ،و یا شنیده اند ؟ اصلا نمیفهمند ،زندگی کردن یک بازنشستهٔ سالمند که تا چند سال قبل قرب ،و عزتی داشت چگونه با ماهی دو میلیون تومان میگذرد ؟ آنهم با داشتن ، داماد ،و عروس ، و نوه ،؟، ،،؟،،
بزرگترین معضلات از جانب اقای شریعتمداری بعلت بی تدبیری و سوء مدیریت به مردم تحمیل شد ایشون باید پاسخگوی حق الناس به ۸۰. میلیون ایرانی باشند که مالشون در عرض این چند ماه به تاراج رفت، این صحبت ها. دردی از ملت دوا نمیکنه و عوام فریبی بیش نیست، ایکاش ایشون در راس وزارت صمت نبودند تا. به ۸۰ میلیون لیرانی ظلم نمیشد
این مسولین استان اصفهان به دستیابی وغارت منابع آبی نقشه خای استانی را تغیبر میدهند تابا خشکاندن دیگر استانها صاحب منابع آبی از سرشاخه های خوزستان لرستان وچهارمجال وبختیاری شوند .به جای این کارها صنایع وکارخانجات را از اصفهان ویزدو کرمان خارج کنید تا اینقدر منابع آب را هدر ندهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
طبق بررسی های که بعد از دهه چهل انجام گرفت چنین نتیجه گیری شد که کشور ایران ۷۰ درصد در ناحیه خشک و نیمه خشک قرار دارد و برای کشاورزی برای جمعیت بالای ۵۰ میلیون مشکل خواهد داشت بنابراین بهترین تحلیل این بود که کشور بسمت صنعتی باشد و کشاورزی هم بسمت صنعتی برود .
ناشناس
| Germany |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
چقدر هم که کشور وکشاورزی صنعتی شد! جمعیت هم که دنبال بالای 100 میلیون هستن! در تمام زمینه های سوء مدیریت بی داد میکند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
پیش بینی های هویدا در ۵۰ سال قبل که گفت ما کشور کم آبی هستیم و باید به سمت صنعت برویم و کشاورزی را با مدیریت آبیاری مدرن اجرا کنیم والا با مشکلات بزرگ روبرو خواهیم شد
ولی کو گوش شنوا ؟
متاسفانه همه کارها را برعکس انجام دادیم و گرفتار شدیم
ای خاک بر سر من و خیار و گوجه و دستمال کاغذی در مالزی که جناب شریعتمداری وزیرمون باشه.
اگر با فساد بطور جدی برخورد شود آنوقت هرگز مردم دچار سرخوردگی نمی شوند. از برخی رسانه های اپوزیسیون و شبکه های اجتماعی نترسید که فورا میگویند وای ببینید در ایران چقدر دزدی و فساد وجود دارد. آنها هر کاری بکنید سیاه نمائی میککند.
اقا از کمپین نه به اجیل۱۸۰۰۰۰تومنی چه خبر؟؟نخود شده۲۵۰۰۰.
اقاجان نخرید لطفانخرید این کمپینم مثل کمپین ماشین نکنید . گوشت نخوریم نمیمیریم اقا یه مدت گوش نخرید . ببینیم چه بلایی میخاد سرمون بیاد
اقا این چه وضعشه قیمتها روزبه روز بالا میره . مسئولان هن ابراز تاسف میکنند .ابراز تاسف دیگه بسه . فکری بحال مردم بکنید .عرضه ندارن حقوق کارگر و ۴۰۰تومن ببرن بالا ولی عرضه دارند گوشت چهل تومنی راصدو بیست تومن بخورد مردم بدن.اقا جان ما انقلاب کردیم برای راحتی برای عدالت براب اسلام . مراجع تقلید همشون میگن دیرکرد بانک حرامه رباست کسی به حرفشون گوش نمیده . ولی وقتی در مورد ورزشگاه رفتن خانم ها میگن مراجع مخالفت کردن . این چه وضعشه اخه . اقا یه مسّولی بیاد به ما بگه تا کی باید این مدلی زندگی کنیم ؟اقا کی بدبختی ما تمام میشه . تا کی ؟گرانی ‌ بیکاری ..... خدایا به جلال و عظمتت قسم مارو بکش و راحت کن
بنده از کامنت های این خبر زیاد رضایت ندارم
بعضی افراد به درایت و شجاعت و علم و مدیریت مسئولین شک دارند
ای افراد شکاک و غرب پرست ، بدانید که هیچ نمیدانید
مصدق با گرفتن نفت ایران از بیگانگان کار بزرگی کرد و با ملی کردن کردن آن ضربۀ ای کشنده (از روی ناآگاهی حقوقی) به توسعۀ مردم سالاری سیاسی و اقتصادی زد. ادامه ملی بودن و ملی کردن بی عدالتی محض و مانعی بسیاری جدی برای توسعه است.
امروز صبح زودتر از خواب بیدار شدم و اگه جای ریا نباشه ، نماز شب خوندم ، صدای اذان صبح که از مسجد محله را شنیدم لباس پوشیدم و رفتم به سمت مسجد برای خواندن نماز صبح ، جماعتی را دیدم در حدود 500 نفر ، ببه ایمان ودم شک کردم و گفتم مردم چقدر ثئاب نماز صبح را می داندد که قبل از اذان به سمت مسجد می روند ، جلو تر رفتم و از پچ پچ های مردم فهمیدم که این جماعن در صف گوشت ایستاده اند ، حالا چند ساعت قبل از اذان صبح الله و اعلم !!!!
آقای شریعتمداری به مدیران کارگزارنی و جهانگیری و ربیعی کاری نداشته باشید..یکبار از صنعت کنارت گذاشتن بخاطر مدیران کارگزارانی خودروسازیها بس نبود
پدروزارت صنعت ودرآوردي حالا نوبت وزارت كارشده!!
رویکرد جناب شریعتمداری جای تقدیر دارد. حذف تجملگرایی و رسیدگی به معیشت کارکنان امری فراموش شده برای بسیاری از مدیران منصوب در شرکت های زیرمجموعه وزارت رفاه، کار و تامین اجتماعی می باشد.
اگر این رویکرد به مدیریت ها و شرکت های تحت امر ایشان منتقل شود، مشکلات قشر بزرگی از کارکنان و بازنشستگان حل شده و امید بازخواهد گشت. نیاز به تغییرات فراوان است و زمان کوتاه
اقای فراموش کار همین شما وصداسیما بود که هرشب می گفتید بانک مرکزی در بازار ارز نمی دهد وباعث افزایش قیمت ارز شده ودولت را مجبورکردید برای اینکه قیمت دلار بالا نره دلار 4200 به بازار تزریق کنه وحالا اگر این دلار 4200 تومانی نمی داد می گفتید دولت با ندادن ارز باعث افزایش قیمت دلارشده اگر بانک مرکزی ارز می داد حالا ما دلار 13000 تومان نبود .
جناب نماينده پس از انجام اصلاحات ارضى درژيم گذشته وشفاف شدن مالكيت زمين هاى كشاورزى روزنامه توفيق با يكى ازكسانيكه به اين طريق صاحب زمين شده بودًمصاحبه اى انجام داد وازتأثيرات اقصادى ان پرسيد كه ايا افزايش درامدى داشته مثلا دوبربر شده گفت همينطور است خبرنگار دوباره پرسيد قبل از انجام اصلاحات چقدر بود گفت هيچى
صفر ضرب دردو مساوى صفر ميشود
FtAf ضرب درصفرميشود صفر
تابناک جان زیلندنو که همون نیوزیلنده. نه زلاند نو.
آیت‌الله علم‌الهدی فرمودنددشمن برای سال ۹۸ نقشه و توطئه زیادی در نظر دارد. عرض کنم خدمتون که طی چند سال اخیر اونقدر دشمن داخلی با ظاهری مردم فریب دیدیم که با بیت المال کاخ و کارخونه ساختن که پوستمون کلفت شده. شما جلوی همین دشمنان داخلی رو بگیرین، مردم نشون دادن چطور جلوی دشمن خارجی می ایستن. خدایا توبه ...
عجب زمانه ای امر به معروف به تمسخر گرفته می شود همه افراد را با ترازوی خویش می سنجند
آقای شریعتمداری گرامی، وزیر عالیقدر نمی خواد جلوی همه و رسانه ها بگید که بله ما هم صرفه جویی می کنیم. لطفا به میهمان دوستی مردم لر کشور عزیزمون ایراد نگیرید. نمی دونستن شما هم در صدد رفع عیوب خود می باشید. لطفا به بررسی حیف و میل اموال مواردی که رسانه ای شده بپردازید. ما سریال هایی مانند شهرزاد و شاهگوش و ... را نبینیم یا حتی گوشت نخوریم هیچی مون نمی شه ولی دیدن اشک یک دختربچه که تو سرمای خیابان ولیعصر از ترس برادر و مادر بدبختش با یه دست فال حافظ می فروشه و با دست دیگه کتاب فارسی کلاس پنجمی می خونه جیگر آدمو آتیش می زنه. برین سری به مردم بی بضاعت قرچک و روستاهای اطراف کنین. خدا ترسی خوب چیزی که امروزه بنظر میاد در موردش فقط خوب حرف می زنیم.
وزیر و مدیر صبحانة لاکچری بخوره اشکالی نداره به شرط اینکه کاردان و مدیر باشه و بتونه مشکلات مردم را حل کنه نه اینکه خودش هم جزئی از مشکلات باشه.
احسنت به آقاي شريعتمداري.
آقای وزیر کار. ما حاضریم هر بار که شما به لرستان می آیید به شما بهترین صبحانه را بدهیم. بهتر از نان و پنر و خیار و گوجه ای که روز میزتان بود. ما به شما بهترین عسل کوهی لرستان و روغن حیوانی خواهیم داد. ناهار و شام هم کباب بره می دهیم. .
جناب ویزیر بفرمایند دستاوردشان به سفر ما چه بود؟
ای کاش وزیر کار در وزارتخانه قبلی هم جلوی پذیرایی های لاکچری و کلا هزینه های لاکچری دفترش رو میگرفت
چرا چندتا از مسولین که طی این چهل سال از فرش به عرش رسیدن و ثروت های کلان اندوختند را برای پاسخگویی احضار نمیکنند. مرگ خوبه برای همسایه؟؟ به حساب خودمون برسیم قبل از اینکه به حسابمون برسند. این گفته امام علی را آویزه گوش خود کنیم.
سلام. یعنی مقامات مالزی وقتی عطسه می کردند با سر آستین کت و پیراهن بینی خود را پاک می کردند یا می دیدند چون ما اصلا از دستمال استفاده نمی کنیم دستمال روی میز نگذاشته بودند؟
شلوغش نکن بابا به خاطره یک صبحانه . میلیارد میلیارد از کشور خاج میشه کسی صداش در نمیاد گیر داده به صبحانه که کلش میخواد یک میلیون بشه !!!!!!!!!!!!!!!
سلام .حتما جناب آقای شریعتمداری بعد از میل کردن صبحانه؛ از لاکچری بودن آن انتقاد کرده اند والا ایشان می توانستند روز قبل دستور صبحانه ساده را بدهند.تابناک عزیز اینقدر مردم را ساده فرض نکنید
مصدق با اقتصاد بدون نفت ارکان ملی را حفظ کرد
زمان مصدق مردم به حقانیت و سالم بودن دولت ایمان داشتند. او که خودش مریض شده بود به ایشان پیشنهاد دادند که برود خارج برای معالجه . او در جواب گفت برای چه ما انقدر خرج کردیم که پزشک تربیت کنیم حالا پول هایمان را بدیم به خارجیان. در این زمان هر کس ار مسئولین کمی سرما میخورد با پول بیت امال به انگلیس یا آمریکا پیش اقازاده ها میرود در آخر هم از ر وی پرچم آمریکا راه میرود.
نان و پنیر خوران اوایل الان به کمتر از صبحانه انگلیسی راضی نمیشوند . به آقای شریعتمداری بفرمایید این موضوع دیگه رنگ باخته و خریداری نداره
اشتباه از طرف سازمان نقشه برداری بوده و نهایتا هم عذرخواهی کرد.
پست‌های فوتبالی چه دارد که این‌طور چسبیده‌اند؟
شك نكنيد كه اينها براي خدمت به صندلي نچسبيدن
اقای شریعتمداری بزرگترین فسادهای مالی و شش هزار خودرو در زماشماانجام شد .مسیله ما خیلی خیلی خراب تر از این حرفهاست که به صبحانه گیر میدهید.پیامبر اکرم:علت گسترش فساد سخت گرفتن بر گناهان کوچک ورها کردن گناهان بزرگ است.پدرم میگفت یکی از مدیران اول انقلاب میگفت حقوق نگیرید وفی سبیل الله کار کنید همان یک اختلاسگر شد وبه زندان افتاد
گرچه آقای شریعتمداری در سخنان خود که مناسبت صرف هزینه زیاد در میهمانی صبحانه انتقاد و طلب عدم برداشت ریا از سخنانشان داشته اند ، ولی هرچه خواستم ریا را نبینم، نشد که نشد. اما فعلاً موضوع بحث این نیست. موضوع آن قسمت از سخنان ایشان است که در بحث بازگشت و استفاده از عادتهای خودمان توصیه به سرو و صرف چای با قسم و آیه می‌کنند لازم به ذکر چند نکته هست. اول اینکه تقریباً ۱۰ در صد ایرانیان در خارج کشور زندگی می‌کنند و لابد در خوردن و نوشیدن از ذائقه متفاوتی برخوردار شده اند که نوشیدن قهوه ( نسکافه یک مارک برای قهوه فوری است) می‌تواند جزیی از آن باشد. بسیاری دیگر از هم میهنان ساکن در ایران و شاغل در بخش‌های دولتی مصرف قهوه را بر نوشیدن جای مرجح میدانند و اشکالی نمیتوان به آن گرفت و به لحاظ مالی هم معلوم نیست که گرانتر از جای باشد. سوم اینکه در نزد بعضی از شهروندان ایرانی که یا قهوه میل نکرده اند و یا بهر دلیلی نوشیدن انرا نمادی از تجمل و یا غربزدکی و به قولی لاکچری میدانند این برداشت از نوشیدن قهوه هست که اشتباه هم هست و آقای شریعتمداری که سال‌های سال در مناصب بالای حکومتی بوده اند، قاعدتاً جزیی از این “ بعضی از شهروندان ایرانی...”ً قرار نمیکیرند و آن قسمت که شاید به ریا بتوان تصور کرد همین مورد است. اما چهارم و دست آخر اینکه که اگر موضوع بازگشت به عادتها و رسوم قدیمی خودمان که اتفاقاً صحیح هم هست باشد ، ایشان باید میدانستند که سابقه صرف قهوه در ایران بسیار قدیمی تر از صرف جای می‌باشد. نوشیدن قهوه از مراودات فرهنگی و اجتماعی ایرانیان با ترکهای عثمانی ( از زمان سلطان سلیمان فاتح که در زمان او نوشیدن قهوه در امپراطوری عثمانی باب شد یعنی نیمه قرن شانزدهم میلادی )به ایران وارد و ایرانیان نیز با نوشیدن آن آشنا شدند. اما چای گرچه بطور خیلی محدود به ایران وارد می‌شد ولی کاشت و مصرف در ایران از زمانی که کاشف السلطنه در سال‌های آخرین قرن سیزدهم هجری شمسی بوته های چای را به ایران آورد و کشت ‌مصرف آن توسعه یافت یعنی با اختلاف زمانی در حدود ۳۰۰ یا ۴۰۰ سال در ایران باب ذایقه ایرانیان شد. صرف قهوه در دوره شاه عباس صفوی از اقبال مردمی زیادی برخوردار بود. قهوه خانه نیز بهمین لحاظ وارد دایره واژگان‌ زبان فارسی شد اتفاقی که هنوز هم برای چای نیفتاده است.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی