بازدید 65658
جزئیات بزرگ‌ترین پرونده کلاهبرداری؛

بالاخره رکورد «بابک زنجانی» شکست!/ اعداد اختلاس‌ها هم با شرایط روز بزرگ‌تر می‌شود

آخرین رقمی که از بدهی ‌های بابک زنجانی از سوی «زهره رضایی» مشاور حقوقی زنجانی در امور بین ‌الملل، اعلام شده بود، یک ‌میلیارد‌و ۹۶۷ میلیون‌و ۵۰۰ هزار یورو (۱۹۶۷۵۰۰۰۰۰) بود. این رقم از سوی وزارت نفت حدود دو میلیارد یورو اعلام شد. در هر ‌حال با وجود تناقض، همچنان رقم اعلامی از سوی این دو بخش، حدود چهار میلیارد یورو از رقمی که در کیفرخواست پرونده پتروشیمی اخیر مطرح شده، کمتر است؛ رقمی که به گفته قاضی مسعودی ‌مقام...
کد خبر: ۸۸۴۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴ 09 March 2019

این روزها دادگاه محاکمه عاملان بزرگ ‌ترین کلاهبرداری در تاریخ ایران ـ که حدود شش ‌میلیارد و ۶۵۶ میلیون یوروست ـ برگزار می شود. پرونده ای که جرایم مختلفی نظیر اخلال در نظام اقتصادی و موضوعاتی از این دست در آن به چشم می خورد. عدد این پرونده اکنون رکورد اختلاس ها در کشور را شکسته و حدود سه برابر بدهی «بابک زنجانی» به وزارت نفت که پیش از این بزرگ ترین پرونده مالی در کشور محسوب می شد، است.

به گزارش «تابناک»؛ رسانه ها در روزهای اخیر در مورد این پرونده مطلب نوشته اند و هرچه دادگاه آن پیش می رود جزئیات جدیدتری از آن رو می شود؛ نظیر حضور یک زن در جریان این پرونده که اکنون گفته می شود در خارج از کشور است و به لحظا سیاسی یک چهره دو زیست بوده که هم برای نزدیکی به اصلاح طلبان در دوران حاکمیت آنان و هم در نزدیکی به اصولگرایان در زمان تصدی نهادهای دولتی و حکومتی توسط آنان تلاش کرده است. البته به گفته برخی منابع آگاه، این پرونده صرفا محدود به پتروشیمی نیست و پا در بنادر هم دارد.

آخرین رقمی که از بدهی ‌های بابک زنجانی از سوی «زهره رضایی» مشاور حقوقی زنجانی در امور بین ‌الملل، اعلام شده بود، یک ‌میلیارد‌و ۹۶۷ میلیون‌و ۵۰۰ هزار یورو (۱۹۶۷۵۰۰۰۰۰) بود. این رقم از سوی وزارت نفت حدود دو میلیارد یورو اعلام شد. در هر ‌حال با وجود تناقض، همچنان رقم اعلامی از سوی این دو بخش، حدود چهار میلیارد یورو از رقمی که در کیفرخواست پرونده پتروشیمی اخیر مطرح شده، کمتر است؛ رقمی که به گفته قاضی مسعودی ‌مقام، قاضی این پرونده، شش ‌میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورو عنوان شد؛ یعنی سه برابر بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت.

در اولین جلسه دادگاه بزرگترین کلاهبرداری تاریخ ایران چه گذشت؟

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام مدیر عامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و ۱۳ متهم دیگر در شعبه سوم دادگاه ویژه به ریاست قاضی مسعودی مقام، برگزار شد.قاضی مسعودی مقام در ابتدای اولین جلسه رسیدگی به پرونده ضمن تفهیم مواد ۱۹۳ و ۱۹۴ آیین دادرسی کیفری به متهمان گفت: پرونده حاضر در خصوص اتهام مشارکت و معاونت در اخلال کلان اقتصادی در حوزه پتروشیمی به مبلغ ۶ میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورو است.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: شاید در پرونده اشخاصی مطرح باشند که منتسب به دستگاهی باشند لذا متهمان از این موارد بپرهیزند و دفاعیات حقوقی داشته باشند و حواشی را رها کنند چرا که ما مجری قانون هستیم و مجری مصالح متهمان نیستیم و قطعا اگر رأی صادر شود، با اتقان و مستندات قانونی خواهد بود لذا تذکر می‌دهم متهمان از توسل به اشخاص خودداری کنند و در صورتی که اتهامی را منتسب به دستگاهی می‌کنند، مستند باشد.

حسینی نماینده دادستان در این جلسه به قرائت کیفرخواست پرداخت و افزود: متهمان به عنوان مدیران شرکت و خریداران آن‌ها که از خریداران خارجی بودند پول‌های کلان دریافت می‌کردند و تحت عنوان دور زدن تحریم‌ها،‌ شرکت‌هایی را در خارج تأسیس می‌کردند و اگر چه متهمان با بهانه قرار دادن تحریم‌ها به دفاع از خود پرداختند، حق نداشتند مابه التفاوت منشأ ارز داخلی را به نفع خود تصاحب کنند.

حسینی نماینده دادستان ادامه داد: ۶ میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورو ارز حاصل از فروش محصولات بوده که ثابت شده است و متهمان عواید حاصل از مبلغ فوق بعلاوه پورسانت‌هایی دریافت کردند. در این پرونده رضا حمزه لو مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی متهم به مشارکت در اخلال کلان در نظام اقتصادی کشور به مبلغ ۶ میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورو و تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ ۷ میلیون و ۶۵ هزاریورو و ۸ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۳۸۴ دلار بوده است.

بیشتر بخوانید

نماینده دادستان در ادامه عنوان کرد: محسن احمدیان بازنشسته پتروشیمی به مشارکت در اخلال کلان در نظام اقتصادی کشور به مبلغ مذکور و تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ ۱۵ میلیون دلار و ۵۰۰ هزار یورو متهم است. همچنین عباسی صمیمی عضو هیئت مدیره شرکت بازرگانی پتروشیمی متهم به مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به مبلغ مذکور و تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ ۳۱۸ میلیارد و ۶۳۷ میلیون و ۲۷۵ هزار ریال، مرجان شیخ الاسلامی متهم به مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به مبلغ مذکور و تحصیل مال نامشروع به مبلغ ۷ میلیون و ۶۵ هزار و ۵۲۹ یورو و ۸ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۳۸۴ دلار، سید امین قرشی سروستانی متهم به مشارکت دراخلال در نظام اقتصادی کشور به مبلغ مذکور و تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ ۳۱۸ میلیارد و ۶۳۷ میلیون و ۲۷۵ هزار ریال، علیرضا رحمانی متهم به مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور و تحصیل مال از طریق نامشروع هستند.

بالاخره رکورد «بابک زنجانی» شکست!/ اعداد اختلاس‌ها هم با شرایط روز بزرگ‌تر می‌شود

حسینی افزود: مصطفی تهرانی صفا بازنشسته و عضو هیأت مدیره شرکت بازرگانی پتروشیمی متهم است به مشارکت در اخلال درنظام اقتصادی کشور به مبلغ مذکور و تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ ۴۱ هزار و ۱۰۰ یورو. سام ساعدیان متهم است به مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به مبلغ مذکور و تحصیل مال نامشروع به مبلغ ۵ میلیارد و ۴۹ میلیون ریال، معصومه دری مدیر عامل شرکت بازرگانی دفتر دوبی متهم است به معاونت در اخلال در نظام اقتصادی کشور و معاونت در تحصیل مال از طریق نامشروع، محمد حسین شیرعلی، متهم است به معاونت در نظام اقتصادی کشور و معاونت در تحصیل مال از طریق نامشروع و همچنین تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ ۸ میلیون دلار است.

در ادامه قرائت کیفرخواست نماینده دادستان گفت: سعید خیری زاده، فرزند سید مراد متهم است به معاونت در اخلال در نظام اقتصادی کشور و تحصیل مال از طریق نامشروع که این سه نفر که در معاونت یاد شده، جرمشان فراتر از معاونت است که در جریان رسیدگی به عنصر مادی رفتار ارتکابی آن‌ها اشاره خواهم داشت. اقدام آن‌ها در حد مباشرت و شرکت در جرم و ردیف ۸ متهم دیگر است.

وی گفت: ابوالفضل شمس‌آبادی متهم است به معاونت اخلال کلان در نظام اقتصادی و تحصیل مال از طریق نامشروع، سید علیرضا حسینی مدیر عامل شرکت پتروشیمی شانگ‌های متهم است به معاونت در اخلال در نظام کلان اقتصادی و معاونت در تحصیل مال از طریق نامشروع و متهم دیگر علی اشرف ریاحی متهم است به معاونت در اخلال کلان در نظام اقتصادی و تحصیل مال از طریق نامشروع.

نماینده دادستان در ادامه بیان کرد: متهمان با سوء استفاده از تحریم‌های بانکی و با معرفی شرکت‌های خود به خریداران خارجی اقدام به انتقال منابع ارزی حاصل از صادرات محصولات شرکت‌های پتروشیمی به حساب‌های شرکت خود در خارج از کشور نموده و با تصاحب ارز‌های حاصل از محصولات شرکت‌های شاکی در خارج به نفع خود و باعدم تحویل ارز‌ها به صاحبان محصولات پتروشیمی باعث ناترازی موازنه ارزی کشور شده اند.

وی بیان کرد: عملکرد متهمان به عنوان مدیران شرکت‌های پتروشیمی حکایت از آن دارد که به رغم مکاتبات مسئولان و مدیران وزارت نفت دایر بر اینکه از هر گونه دخل و تصرف در ارز‌های محصولات صادراتی جلوگیری کنند، اما آن‌ها توجه نکرده و به نفع خود برداشت کرده اند. متهمان مبالغ فروش محصولات پتروشیمی را وارد کشور نکرده اند و با تصاحب ارز‌های حاصل از صادرات آن را ریال تسویه کرده‌اند.

حسینی افزود: اقدام آن‌ها بیانگر این است که مجموع ارز‌های حاصل از صادرات که با مشارکت یا معاونت متهمان بوده برابر با ۶ میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورو بوده است با توجه به مراتب مذکور رقم اخلال به مبلغ فوق است، اما انتفاع شخصی این مقدار نبوده که در این کیفرخواست اشاره می‌شود. شرکت پتروشیمی PCC از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران تکلیف داشته محصولات متعلقه را در داخل و خارج بازاریابی و عواید حاصل از فروش را در حق صاحبان و شرکت ملی صنایع پتروشیمی پرداخت کند.

وی گفت: بررسی‌های قرارداد‌ها حکایت از آن دارد شرکت بازرگانی پتروشیمی نقش کارگزار ایفا کرده و بازاریابی محصولات پتروشیمی یک نوع تخصص است. شرکت صنایع پتروشیمی برای ساماندهی فروش محصولات و اقدامات خودو داشتن اطمینان کامل تصور می‌کنند با تشکیل شرکت بازرگانی این موضوعات را ساماندهی کنند که با هدف تمرکز فعالیت داخلی و خارجی با سرمایه صددرصد دولتی از سال ۶۹ این شرکت تشکیل می‌شود. تعهدات شرکت بازرگانی پتروشیمی فقط به بازاریابی محدود نمی‌شد بلکه متعهد به صادرات محصول، وجوه وجه نیز بودند.

وی افزود: معاون وزیر نفت سابق و مدیر عامل صنایع پتروشیمی با تقدیم نامه‌ای از مدیران شرکت پی سی سی اعلام شکایت کردند. نماینده دادستان با اشاره به موارد شکوائیه گفت: شرکت‌های نامبرده بنا بر قرارداد بازاریابی محصولات خود را با توجه به موازین کشور به شرکت بازرگانی پتروشیمی واگذار نمودند و همچنین بر حسب گزارش‌های واصله از سازمان بازرسی کل کشور در بررسی تخلفات به شرح ذیل از سوی شرکت بازرگانی پتروشیمی صورت گرفته است. الف) نقل و انتقال بخشی از وجوه حاصل از صادرات محصولات بدون رعایت مواد قانونی، ب) تبدیل سود محصولات به ریال بدون مجوز لازم، پ) واریز بخشی از سود محصولات به بانک دولتی با ارز منشا داخلی و ت) تسویه دیرهنگام شرکت‌ها ناشی از بهای محصولات تولیدی.

نماینده دادستان ادمه داد: حسب گزارش اولیه معاونت حقوقی سازمان اطلاعات سپاه به عنوان ضابط پرونده محسن احمدیان (مدیر بخش بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی پتروشیمی) با شرکت معصومه دری ۵۰۰ میلیون یورو و ۲۰۰ میلیون درهم ارز را تضییع کرده اند، از آنجایی که به دلیل تحریم بودن شرکت‌های دولتی فعالیت‌ها تحت پوشش برخی شرکت‌های خارجی صورت می‌گیرد لذا این شرایط می‌تواند اقتصاد کشور را در امان نگه دارد و دریافت ارز ناشی از صادرات کشور با رعایت جوانب امنیتی است.

وی بیان کرد: لیکن در این جریان فسادی کشف شده که در چند موارد مانع از دریافت ارز گردیده‌اند و برای ایجاد پوشش در مفاسد خود حساب‌های بانکی شرکت‌های پتروشیمی را در خارج از کشور افشا می‌کنند تا به این بهانه پول‌ها به حساب خودشان واریز شود یا اعلام می‌کنند امکان انتقال ارز وجود نداشته است. این موضوع عین خیانت است و باعث کاهش ظرفیت‌های کشور در خارج می‌شده و به این ترتیب شرکت‌های نفت نخواهند توانست به تعهدات خود عمل کنند.

نماینده دادستان گفت: رئیس شرکت پی سی سی با تقدیم شکوائیه‌ای گفته و بنابر اعلام مدیر شرکت بازرگانی پتروشیمی و به استناد گزارش‌های واصله مفاد قرارداد شرکت لنکوور با مدیر بازرگانی این شرکت (محسن احمدیان) به درستی انجام نشده و مبالغ مطابق صورت حساب ورایز نشده است.

حسینی نماینده دادستان ادامه داد: مدیر عامل شرکت بازرگانی پتروشیمی با تقدیم نامه‌ای اعلام کرده در سال ۹۰، ۹۱ محسن احمدیان مبادرت به انعقاد قراردادی مبنی بر فروش محصولات سنگین شرکت بوعلی و برزویه کرده که خارج از حدود و اختیارات بوده و درمعاملات شرکت باید مجوز لازم را اخذ می‌کرد؛ اما محسن احمدیان با نقض مقررات اقدام به امضای دو قرارداد محصولات سنگین با شرکت لنکوور کرده است.

وی اظهار کرد: کل مبلغ فروش انجام شده به شرکت لنکوور جمعا یک میلیارد و ۱۴۵ میلیون یورو است که ازمحصولات شرکت پتروشیمی انجام شده است. بررسی ایمیل محسن احمدیان نشان می‌دهد وی در جریان انتقال ارز به شرکت ام تی ان بوده است و با معصومه دری تبانی کرده و در جریان ارتباطات محسن احمدیان، معصومه دری با آن‌ها بوده است. متهم محسن احمدیان در خصوص فروش محصولات پتروشیمی به شرکت‌های خارجی می‌نویسد من فقط از طریق آقای شیرعلی وجه دریافت کردم و هرگز ریال دریافت نکردم.

وی درادامه تصریح کرد: شرکت یورونس با مسئولیت محدود وسرمایه ثبتی ۳ میلیون درهم به ثبت رسید و عباس صمیمی مدیر عامل و دارای ۲۵ درصد از سهام آن بوده است. درادامه توافق همکاری با یورونس به امضا می‌رسد که مسئولیت فروش نیابتا به عهده می‌گیرد که موضوع قرارداد با یورونس که شامل پرداخت‌های مربوط به پی سی سی می‌شود.

نماینده دادستان بیان کرد: طی بررسی‌های مشخص شد که ۱۴۶ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۴۵۵ یورو از چین به حساب یورونس منتقل شده که مطابق بررسی‌ها و با استناد به نامه پی سی سی شانگ‌های از طریق حساب‌های بین المللی پرداخت شده است. به استناد نامه بانک سامان و بانک ملت شعبه هفت تیر و نامه‌های بانک پاسارگاد کل مبالغ واریز شده شامل ارز با منشأ داخلی بوده و به جز چند مورد محدود تمامی مبالغ از سوی سرکت صرافی والا سرمایه امین صورت گرفته که در ادامه به اتهام آن اشاره خواهد شد.

حسینی در ادامه گفت: ساعدیان متهم دیگر پرونده به عنوان مدیر عامل شرکت والا سرمایه امین اظهار نمود که آشنایی زیادی با یورونس نداشته است و گفت: بنده اطلاعی از این ارز‌ها که به شرکت‌هایی داده شده ندارم. وی در ادامه به تشریح تفاوت ارز با منشا داخلی و خارجی پرداخت و گفت: پیش از شروع موج جدید تحریم‌ها تقریبا کلیه تجار و بازرگانان از خدمات بانک‌ها جهت گشایش LC استفاده می‌نمودند چنین ارز‌هایی که بدون محدودیت قابلیت جا به جایی در سیستم بانکی را دارد ارز با منشأ خارجی می‌گویند در مقابل آن ارز‌های با منشأ داخلی وجود دارد که امکان انتقال آن‌ها از داخل به خارج مقدور نبوده و ارزش ارز با منشأ خارجی را ندارد.

نماینده دادستان افزود: همان طور که گفته شد امکان انتقال ارز‌های منشأ داخلی به خارج وجود ندارد و لذا توجه به اظهارات متهم ساعدیان نحوه تأمین ارز برای پی سی سی به این شرح بوده که با قرشی به توافق می‌رسیدند و بدین ترتیب ارز منشا خارجی در حساب یورونس باقی می‌ماند وارز با منشا داخلی به پی سی سی منتقل می‌شده است. متهم حمزه لویی مدیر عامل وقت پی سی سی شرکت دنیز را به صورت یک شرکت سرمایه‌ای به ثبت می‌رساند و دستور متهم حمزه لویی به پی سی سی برگرفته از منافع شخصی نامبرده بوده است که مجموع مبالغ واریز شده به مبلغ ۶۵۹ میلیون و ۸۲۹ هزار و ۴۵۶ یورو بوده است.

وی بیان کرد: متهم رضا حمزه لویی قرارداد را با شرکتی که متعلق به خود است منعقد کرده که نشان دهنده سوءاستفاده وی از موقعیت خود است و فرضیه استفاده از تفاوت از منشا داخلی و خارجی ارز به عنوان یکی از راه‌های دستیابی به منفعت شخصی مطرح شده است. وی با بیان اینکه مبالغ شناسایی شده با منشأ خارجی ارز از طریق دنیز به هتراک تجارت و سپس به پی سی سی منتقل شده است، گفت: مجموع مبالغ به ارزش ۵۸۶ میلیارد و ۹۳۷ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۷۶ ریال است.

نماینده دادستان در ادامه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از شرکت‌هایی که به نام متهم آقای حمزه لویی است صرفا یک سهم یورویی به نام فرزند وی ثبت گردیده است که دو مبلغ یک میلیون و ۸۰۰ هزار یورو و ۱۷۶ هزار یورو در تاریخ مشخص به شرکت بازرگانی پتروشیمی واریز شده است. شرکت پولوتو با سرمایه ثبتی یک میلیون یورو توسط مصطفی تهرانی صفا در آلمان به ثبت رسیده که مبالغ مذکور از محل فروش محصولات به حساب شرکت فوق واریز شده است و با توجه به بررسی‌های انجام شده عملا از شرکت مذکور فعالیت دیگری مشاهده نشد.

نماینده دادستان بیان کرد: با توجه به مستندات موجود استفاده از ما به التفاوت ارز با منشأ خارجی با ارز با منشا داخلی توسط متهمان مطرح بوده که مبلغ آن به میزان ۴۳ میلیارد و ۲۹۰ میلیون و ۵۷۲ هزار و ۸۶۵ ریال مطرح است. با توجه به موارد فوق سواستفاده از مابه التفاوت نرخ ارز داخل و خارج ازکشور و تضییع حقوق بیت المال توسط برخی از کارکنان شرکت بازرگانی پتروشیمی با عوامل خارجی صورت گرفته است که در جریان تحقیقات دادسرا به اقاریر متهمان در ادامه اشاره می‌شود.

تحقیق و تفحصی که بی‌سرانجام ماند!

حدود هفت ماه پیش، طرح تحقیق و تفحص از سوی مجلس شورای اسلامی درباره شفاف‌ سازی روابط و عملکرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌ فارس با شرکت بازرگانی پتروشیمی قبل و بعد از خصوصی ‌سازی و نحوه اخذ تضامین و مطالبات معوق آن، مطرح شده بود؛ تحقیق و تفحصی که پس از گذشت هفت ماه کماکان از سوی وزارت نفت بی‌پاسخ مانده و برخی منابع آگاه به‌ طور غیررسمی بیان می‌کنند در انتظار پایان دوره مجلس دهم و پیگیری ‌نشدن این طرح تحقیق و تفحص در این دوره مجلس شورای اسلامی است.

«علی ابراهیمی، نماینده شازند در مجلس شورای اسلامی، به‌عنوان طراح این طرح تحقیق و تفحص در گفت ‌وگویی می‌گوید: طرحی در چند محور را در قالب طرح تحقیق و تفحص از شفاف ‌سازی روابط و عملکرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با شرکت بازرگانی پتروشیمی قبل و بعد از خصوصی‌ سازی حدود هفت ‌ماه پیش به هیأت ‌رئیسه مجلس تقدیم کردم که در نامه‌ای جداگانه به کمیسیون ‌های انرژی و صنایع، ارجاع داده شد؛ اما از آن زمان تاکنون هیچ پاسخ رسمی در این زمینه دریافت نکرده‌ام.

او ادامه می‌دهد: پیرو مذاکراتی که در آن زمان با آقای رضا نوروززاده، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و البته هلدینگ خلیج‌فارس انجام شده بود، مشخص شد روابط این بخش‌ها با یکدیگر اشکالاتی دارد و از آنجا‌ که هنوز پاسخی رسمی دریافت نشده است، فعلا جزئیات بیشتری از آن ارائه نخواهم داد.

ابراهیمی درباره پاسخ غیررسمی‌ که از سوی وزارت نفت دریافت کرده است، می‌گوید: هفت ماه گذشته است و تا مکتوب گزارشی از سوی وزارت نفت دریافت نکنم، اقدامی انجام نخواهم داد؛ اما طولانی ‌شدن این روند نشان ‌دهنده آن است که تمایلی وجود دارد که دوره نمایندگی مجلس دهم به اتمام رسیده و این طرح در آن بررسی نشود. همین اقدام به‌ خوبی نشان می‌دهد این پرونده چه در قالب روابط مالی و چه در قالب سیاست ‌گذاری ‌ها، اشکال جدی دارد و باید هم مسئولان وقت و هم مسئولان فعلی در قبال آنها پاسخگو باشند.

این نماینده مجلس در قالب هشداری خطاب به وزارت نفت عنوان کرد: اگر پاسخ رسمی از سوی وزارت نفت را درباره شش محور مطرح در تحقیق و تفحص دریافت نکنم، آن را علنی کرده و از روش‌های دیگری پیگیری خواهم کرد.

او ادامه می‌دهد: جالب آن که حتی نامه‌ای که به کمیسیون صنایع و معادن حدود یک ماه گذشته درباره ارائه‌ندادن توضیحات درخصوص این تحقیق و تفحص ارائه داده‌ام، هنوز بی‌پاسخ مانده است.

آن ‌گونه که منابع آگاه اعلام کرده‌اند، گزارش این تحقیق و تفحص اگر از سوی وزارت نفت پاسخ داده شود، جزئیات جامعی از پرونده ۶.۶میلیارد یورویی پتروشیمی‌ها ارائه خواهد داد که به نتیجه دادگاه کمک شایانی خواهد کرد و حالا پرسش اینجاست که چرا در این مرحله از بیان جزئیات به نمایندگان مجلس خودداری می‌شود؟‌

یک زن چهره ویژه پرونده کلاهبرداری بزرگ؛ «مرجان شیخ الاسلام آل آقا»

یکی از نام‌هایی که این‌ روزها اخبار متنوعی از آن به گوش می‌رسد و همه را به نوعی شوکه کرده است، روابط مرجان شیخ ‌الاسلامی، یکی از متهمان این پرونده ۶.۶میلیاردیورویی است که تاکنون متهم به مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به این مبلغ و تحصیل مال نامشروع به مبلغ هفت ‌میلیون ‌و ۶۵هزار‌و ۵۲۹ یورو و هشت ‌میلیون‌ و۷۱۰هزارو ۳۸۴ دلار شده است. به گزارش رسانه ‌ها، گروهی از افراد فعال در شرکت نفت و گاز سپانیر وابسته به قرارگاه خاتم ‌الانبیا، ناآگاهانه مبادرت به عقد قرارداد با فردی مشکوک به نام مرجان شیخ ‌الاسلامی آل ‌آقا کرده‌اند و این فرد با گرفتن پول‌ های فراوان گویا از کشور متواری شده و به کانادا گریخته است. این زن که دارای مالکیت شرکت ‌های آرام و دنیز در ترکیه است و متارکه کرده، با داشتن چندین فرزند برای اینکه سرپوشی بر کلاهبرداری‌هایش بگذارد به کانادا گریخته است. آقای خ. ع از طرف شرکت نفت و گاز سپانیر طرف قرارداد با این خانم بوده که هم ‌اکنون از طریق مراجع قضائی در بازداشت به‌سر می‌برد.اما این بخش کوچکی از اطلاعاتی است که از این فرد، شنیده شده. او مدیرمسئول خبرگزاری میراث و در عین‌ حال مشغول لابی نفتی با بقایی و تیم احمدی ‌نژاد بود. هم‌زمان به ‌عنوان خبرنگار پارلمانی روزنامه همبستگی مشغول به فعالیت بود.

جالب ‌تر آنکه مسیح علی‌نژاد، خبرنگار آزاد که اکنون آن ‌سوی مرزها فعالیت می‌کند، در کتاب معروف خود با نام «باد در موهایم» نوشته: «مرجان شیخ‌الاسلامی، دبیر سیاسی روزنامه همبستگی، مرا زیر بال‌ و پر گرفت». این در حالی است که او در مجلس ششم در فهرست اصلاح‌ طلبان به ‌عنوان عضو جبهه مشارکت قرار داشت و در مجلس هشتم، در فهرست ائتلافی اصولگرایان! این ‌گونه که سابقه او نشان می‌دهد، روابط او محدود به یک طیف خاص سیاسی نبود و به‌‌نوعی با نزدیکی به گروه ‌های سیاسی، اهداف خود را پیگیری می‌کرد. حالا او با آخرین همسرش، مهدی خلجی، در خانه‌ای دو میلیون و ۳۰۰ هزاردلاری در شهر واشنگتن‌ دی‌ سی زندگی می‌کند.

آنچه امروز درباره «مرجان شیخ الاسلام آل آقا» در دادگاه تخلفات شرکت بازرگانی پتروشیمی مطرح شد نیز بدین شرح است: مدیرعامل شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس مبالغ ناشی از قراردادها اعم از ارز و ریالی را از خریداران اخذ نموده که باید به تولیدکنندگان پرداخت می‌شده اما پرداخت نشده، ۲۱۵ میلیون یورو هم از داخل کشور خریداری کرده‌اند و پول حاصل از تفاوت قیمت ارز داخلی و خارجی به جیب متهمان رفته و از این بابت ۷میلیون یورو به حساب حمزه‌لو و خانم آل آقا واریز شده و مرجان شیخ الاسلامی مدیرعامل شرکت دنیز و هترا تجارت ارز حاصل از فروش محصولات پتروشیمی را به دستور حمزه‌لو و به بهانه دور زدن تحریم به حساب دو شرکت دنیز و هترا تجارت واریز کرده است.

رضا حمزه‌لو اولین مدیرعامل شرکت پتروشیمی بعد از قانون خصوصی سازی بوده که به همراه خانم شیخ الاسلامی ۶۵۹میلیون و ۳۷۴هزار و ۶۳یورو به حساب شرکت دنیز ترکیه واریز کرده‌اند.۳۴۷ میلیون و ۲۳۸ هزار یورو با منشأ داخلی توسط خانم شیخ الاسلام و آقای حمزه‌لو به کشور وارد نشده است. تبانی حمزه‌لو و شیخ‌الاسلام و تحصیل مال نامشروع نامبردگان حسب بررسی سازمان بازرسی کل کشور محرز و این غیر از انتفاعشان از گردش مالی ارز حاصل از فروش محصولات است.

توضیح متهم ردیف اول پرونده در جلسه دوم دادگاه: کجا اخلال کرده‌ایم؟!

البته مدیرسابق بازرگانی پتروشیمی در این دادگاه گفته که اتهامات را قبول ندارم در مورد اینکه عدد ۶ میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورو از کجا آمده، توضیح داده است: تناقضی بین عدد وجود دارد. در آخرین مرحله در کیفرخواست ۳ میلیارد یورو و حدود ۶ میلیارد درهم بود. ما یکباره با عددی در کیفرخواست مواجه شدیم که تفهیم اتهام نشده بودیم. گفت: جناب قاضی بنده تا ۱۶/‏۰۳/‏۹۰ فعالیت داشتم. این عدد ۶ میلیارد حاصل عملکرد پتروشیمی است. در سال ۹۰، ۲.۵ میلیون یورو به شرکت ارز تحویل و به ریال تبدیل شده است. حدود ۳ میلیارد یورو تبدیل ارز شده است.

حمزه لو افزود: در سال ۹۱ فروش را ۳۳۴ میلیون یورو و تبدیل را ۶۲۲ میلیون نوشته‌اند که جمع این دو عدد ۶ میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورو است. متهم ردیف اول پرونده شرکت پتروشیمی گفت: ۷۰۰ میلیون یورو باقی می‌ماند که این عدد ۷۰۰ مطلقاً محل تأمین مالی از نظر یورو ندارد. نسبت درآمدهای شرکت‌های دولتی نسبت به تک تک آنها شباهتی ندارد. برخی اساساً یک دلار درآمد ارزی ندارد.

حمزه لو افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سال‌های گذشته از سبد مالی خود نیازهای اینها را تأمین می‌کرده است. متأسفانه این ۷۰۰ میلیون تصور شده که پولی وجود دارد بلکه جابجایی ۲.۵ میلیارد بن مجتمع‌ها است و مدارک آن کاملاً‌موجود است. در سال ۹۱ بنده نبودم اما دفاع می‌کنم. ما دو عدد ۳۳۴ و ۶۳۳ داریم. عدد ۶۲۲ از جنس همان تبدیل ارز است و توسط هلدینگ خلیج فارس انجام شده است.

متهم ردیف اول پرونده شرکت پتروشیمی افزود: عدد ۶۵۶ مبنایی نداشته و وجود ندارد. تأکید دادستان به ارز منشأ داخل و خارج است. در سال ۸۲ صادرات شرکت‌های دولتی ۳.۲ میلیون یورو بوده است. ۱۰۰ درصد پول شرکت پتروشیمی به ارز، هیچ ارتباطی به منشأ داخل و خارج ندارد.‌پول در حساب شرکت PCC در خارج از کشور است. واقعیت این است ما نمی‌دانیم کجا اخلال ایجاد کرده‌ایم.

با رسیدن به وقت ظهر، قاضی مسعودی مقام ختم این جلسه را اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه دادگاه آقای حسین هدایتی مشخص نیست تا چه زمانی ادامه داشته باشد جلسه بعدی رسیدگی به این پرونده متعاقبا اعلام خواهد شد. همچنین آقای حمزه‌لو به دلیل عدم جواز اقداماتش و پیرامون مابقی مسائل و بخشی از واریزها و سودهای واصله و نحوه آشنایی با خانم مرجان شیخ الاسلامی آل آقا باید در جلسه بعدی توضیحاتی را ارائه کند.

جزئیات این دادگاه که در روز چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد، نشان می‌دهد، متهمان به ‌عنوان مدیران شرکت و خریداران آنها که از خریداران خارجی بودند، پول ‌های کلان دریافت می‌کردند و تحت عنوان دورزدن تحریم‌ها،‌ شرکت ‌هایی را در خارج تأسیس کرده و مابه ‌التفاوت منشأ ارز داخلی را به نفع خود تصاحب می‌کردند. حالا باید منتظر ادامه برگزاری جلسات دادگاه این پرونده بزرگ کلاهبرداری بود تا مشخص شود که چطور این حجم از پول بیت المال به یکباره توسط یک عده افراد خاص به یغما برده شده است!

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۹
در انتظار بررسی: ۶۶
انتشار یافته: ۱۹۲
این لطف رو هم کنند بفرمایند چطوری مقامات با داشتن چندین شغل انهم از جوانی توانسته اند وقت کنند دکتر و مهندس و .. بشوند ..ما هم یاد بگیریم بد نیست ...
پاسخ ها
زیر خط بینهایت فقر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
غلط میکنید میگویید اختلاس کردن... هر کس بگوید اختلاس و رشوه و پولشویی داریم خائن است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
قیافه همشون خندان وباکت وشلواردردادگاه حاضرشدن من فکرنمیکنم آبی برای مردم گرمشه دوستان خوردن بردن و تمومشد .
ناشناس
| Netherlands |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
به اینها قانع نباشید
ناشناس
| Sweden |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
اعدام کنین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
وقتی مهمترین رسانه ها یعنی تلویزیون در دست دولتمردان و در خدمت آنان باشه و فقط یه طرفه حرف آنها را بزند و صدای منتقدان به گوش سایرین نرسه طبیتاً کشور دموکراسی نمیشه
علی برکت الله

دولت بنفش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
علی برکت الله این پرونده از سال 89شروع شده بخور بخورش یعنی از زمان دولت پاک دستان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
یعنی تو چقدر ساده ای که با اختلاس هم کری حزبی می خونی می خورن می برن به ریش امثال تو می خندن که درگیر اصلاح طلب واصولگرایی
سراب
| France |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
فی امان الله دولت سایه
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
ایول سراب. گل گفتی.
iهاشم رجایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
خیلی طول کشید این رکورد بشکنه جدا نگران بودم نکنه شرایط اقصادی و تحریم جلوی رشد عزیزان مختلص رو بگیره خدا رو شکر روسیاه نشدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
دولت بنفش و وزیران گلچین دوره سازندگی اصلاحات رکورد اختلاس زدند

رو سفید شد فساد کرسنت دولت خاتمی

خخخخ
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
سلام
همین طور شده که اختلاس صورت میگیرد و انها خبر ندارند .
ناشناس
| Canada |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
دولت هرچی تلاش کرد که تحریم ها ملغی شوند بی فایده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
دولت هیچ تلاشی نکرد تحریم ملغی شود

گرا بستن راه دور زدن تحریم هم میدن بهشون
ناشناس
| Australia |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
مهم حجاب سفت و سخت این خانووم بوده که باعث شده پای ایشون به گناه باز نشه و نلغزه و....
هدف همه این افراد که انگ اختلاس به آنها زده می شود خدمت به خلق الاه و دور زدن تحریم های ظالمانه استکبار جهانی بوده هر چند انسان جایز الخطا است و ممکن است لغزش کوچکی هم داشته باشند لذا باید این لغزش مورد اغماض قرار گیرد و اجازه بدهیم این خادمان مردم بیشتر تحریم ها را دور بزنند
پاسخ ها
هاشم رجایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
حق با اقای بندری هست بنده هم با ایشون موافقم دوستان دعا کنیدخداوند توفیق خدمت گذاری به خلق الله رو به بنده هم عطا کند پورسانت دوستان دعا کننده محفوظه
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
خدا خیر بدهد به امریکا که تحریم میکند تا اینها یک بهانه ایی داشته باشند برای اختلاس خودشان
ناشناس
| Australia |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
برادر خواهر های ایرانی توجه کنید

توجه

من حساب کردم پولی که مرجان خانوم اختلاس کرده رو تقسیم بر ۸۰ ملیون نفر کنید، به هر کدوممون یک ملیون و دویست و پنجاه هزار تومن می رسه!!!!
لطفا هر کس ایشون رو در کشورهای دیگه زیارت کرد ( در حال عشق و حال )، سهم خودش رو طلب کنه!
کاسبان تحریم هر روز قله های جدیدتری را فتح می کنند.
کاسبان برجام هم هر روز وعده های سرخرمن می دهند.
این وسط مردم هستند که زیر بار فشار اقتصادی له شده اند.
من از دانشگاه برای ایجاد یک آزمایشگاه درخواست بودجه کردم گفتن نداریم.نمیشه. اینجا ببین چه بریز بپاشیه.
پاسخ ها
هاشم رجایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
میگفتی آقا زاده هستم دوماد فلانی هستم بانک رو بهت میدادن کی به کیه
فقط با یک فقره اختلاس شرکت بازرگانی پتروشیمی توسط دزدان، میتوانستیم در ۹ شهر کشور،
۹ برج معادل برج خلیفه دوبی و
۹ مجتمع همچون دوبی‌مال و
۹ مجموع فواره آبی مثل فواره آبی دوبی‌مال بسازیم!
پاسخ ها
سراب
| France |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
بشرطی که حاکم دبی هم داشتیم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
و با این مبلغ که حیف و میل شده میتوانستند کل ۱۵۰ هواپیماهای بوئینگ و ایرباس ناوگان هوایی را نو میکردند
و بخرند و دهها هزار نفر نیروی کار جوان بیکار را در صنعت هواپیمایی و توریسم و تعمیرات و نگهداری هواپیما یی کشور ایجاد می کردند
و از خروج سالیانه میلیاردها دلار که بابت پول بلیط پروازهای خارجی به جیب امارات و قطر و غیره میرود جلوگیری کرد
ولی احتمالا تحریم از نظر ایشان بهتر است و رفاه و توسعه به ما نیامده است
واسه مردم ایران فرقی نمیکنه مبلغ اختلاس چقدر باشه
چون قرار نبوده پولی که اختلاس شده واسه مردم ایران خرج بشه
بنظرم لبنان و عراق و یمن باید ماتم بگیرن چون سهمشون اختلاس شد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
میلیونها لایک
فکر نمیکنم هیچ هموطنی تو ایران از این اختلاسها ناراحت بشه چون قرار نبوده چیزیش بهش برسه
سراب
| France |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
مطمین باش یک ریال از بودجه اونا کم نمیشه و از جیب من و تو رفته این پول
نا شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
افرین گل گفتی
پس چرا این اختلاسهای فراوان و نجونی که در ایران هفته ای چندبار اتفاق میافته در کشورهای کفار سالی یکبار هم اتفاق نمیافته؟!!

چرا مسئولای اونا گمراه نمیشن و اختلاس نجونی و تاریخی نمیکنن؟
باور کن ما در اختلاس با اختلاف رکورد دار هستیم:-))
پاسخ ها
هاشم رجایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
توی اختلاس رکورد داریم یا نه رو نمیدونم ولی توی بیخیالی و بی تفاوتی مردم رکورد داریم رو مطمنم فقط خدا نکنه اتفاقی بیفته که دولت مردان نیاز به پشتیبانی مردم داشته باشن جون با این مردم بی خیال خدا به دادشون برسه البته درهای کانادا همیشه به روی دوستان بازه وکاخاهای اونجا از قبل خریداری شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
برای چی ما را به نقض حقوق بشر متهم می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
علت اصلی بی حجابی و بدحجابی و خواستگاری در ملاء عام است
ساده لوحانه اس ک فکر کنیم یه زن به همراه 11 نفر دیگه 6 میلیارد یورو بدزدند و زنه با پول ها فرار کنه ! کی پشتش هس ؟
پاسخ ها
هاشم رجایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
پیدا کنید پرتغال فروش را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
شوهر سابقش که وابسته به جایی است که توپ تکونش نمیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
همونی که پشت سایر اختلاسگرا بوده
قاضی پرونده تکذیب کرد
خدا ببخشتون که با اعصاب و اعتماد مردم بازی میکنید تو این شرایط جنگ اقتصادی
مراعات حال و اعصاب مردم ایران را بکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
برادر من پیداش کن، نفری یک ملیون و ۲۵۰ هزار تومن دم عیدی به کارت می یاد، باید ازش بگیری، تازه اعضای خانواده ات هم باید هر کدوم اینقدر از مرجان بگیرن
ناشناس
| Austria |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
تکذیب که نمک کاره شما جدی نگیر
اسپند دود کنید این بچه ها چشم نخورند.متناسب با نرخ تورم اختلاس کردند واقعا" دست مریزاد داره .یک همچین اختلاس با کلاسی در آغاز دهه پنجم لازم وضروری بود .ماشالله
هربار که پان به کشور چین میرسه واقعا از ته دل افسوس میخورم که از چهل سال پیش مسئولین مملکتمان چقدر شعار سازندگی و رفاه اجتماعی، خودکفایی و مبارزه با استکبار دادند اما در عمل در حد شعار باقی ماند، ارزش پول ملی بشدت سقوط کرد و مردم فقیر شدند، برعکس در کشور چین عمل سازندگی، خودکفایی، ارتباطات بازرگانی و تبادلات اقتصادی با همه کشورها از جمله آمریکا داشتند و روز به روز ارزش پولشان و اقتصادشان و اهمیت کشورشان در جهان گسترده‌تر و مردمشان مرفه تر و از طرفی ضرباتشان در تمام زمینه‌ها به آمریکا واقعی تر و سخت تر از شعارهای مسئولین ما بوده و این در حالیست که با درایت معظلات کشور مارا هم برای خودشان نساختند. واقعا آدم حیران میماند که قسم حضرت عباس را باور کنه و یا دم خروس را. بهرحال فقط برای ما ملت ایران فقط افسوس مانده و بس.
یه سوال
دقیقا سازمان بازرسی کل کشور کارش چیه و در این چهل سال چیکار میکرده ؟؟؟
پاسخ ها
هاشم رجایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
اینکه گفتی یعنی چه
ناشناس
| Japan |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
بازرسی بدنی پشت گیت های ورزشگاه
تو مملکتی که طرف (متهم بانک سرمایه)به ادعای خودش 3 میلیون یورو حق مشاوره میگیره خوب رقم اختلاس های این مملکت باید مناسب این رقم باشه که خوب بهم بیان. معلوم نیست این مشاوره چی بوده. طرف سی سال مشاور و مدیر ارشد ناساست همه حقوق سی سالش رو جمع کنی 3 میلیون یورو نمیشه بعد تو چی مشاوره دادی که سه میلیون یورو حق مشاوره گرفتی. این اختلاس جدید هم سبک همینه لابد نظریه های جدید یا پتنت های جدید در صنعت پتروشیمی داشتن و به این رقم خوب فروختن بنده خداها. چرا اینقدر چوب لای توسعه بعضی ها میگذارید اخه ؟
به نظرم تلویزیون یه مسابقه بگذاره بگه میزان رکورد بعدی اختلاس رو حدس بزنید و به ستاره فلان مربع پیامک کنید.جوابه
مردم مواظب باشند شاید روزی استان محل سکونت شان درسته به عنوان کالا فروخته شود و کل ملت در اون استان مستاجر شناخته شوند.
پاسخ ها
هاشم رجایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
داداش همین الانم مستاجری
مگر میشود پول با این حجم جا به جا شود و اختلاس شود و کسی نفهمد؟وقتی صحبت از معاملات با این اعداد و ارقام هست صدها نفر درگیر این معامله و بررسی آن هستند پس چطور این امکان پیش می آید که پول از جیب دولت خارج شود و کسی نفهمد
پاسخ ها
هاشم رجایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
داداش جیب خودشه مگه فضولیم که بپرسیم چجوری در اومده و کجا رفته داداش حسود نباش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
با این صحبت ، بحث سامازمان بازرسی کشور به میان میاد!!! این که بگفتی یعنی چه؟
اولا که بابک زنجانی یک نفر بوده وزارت نفت در زمان اقای زنگنه نتوانست بیشتر از 2 میلیارد مدرک پیدا کند خود بابک زنجانی وزارت نفت را مسخره می کرد خودتان نمی دانید چقدر پول دست منه گفتند گفته 5 میلیارد یعنی برای بقیه اش احمدنژاد مدرک هم نگرفته بود ثانیا تاریخهایی که در این مقاله اشاره شده سالهای 90و 91 و92 است چه ربطی به اصلاح طلبان دارد ؟ که می خواهید به انها بچسبانید اگر کسی دنبال تجارت در سطح کلان باشد باید خودش را به قدرت نزدیک کند اما باید دید قدرت با او قانونی برخورد می کند یا نه ؟آیا قدرت نهادهای نظارتی و برنامه ریزی دارد یا منحل کرده تا کسی از کارش سر در نیاورد مثل دوره احمدنژاد و حامیانش
پاسخ ها
سراب
| France |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
حالا اصلاح طلبها هم همچین امامزاده نیستن جمع کنید بساط رو
کشور بی درو پیکر!! با یه عده گرگ گرسنه اختلاسگر که سیری سرشون نمیشه افتادن به جون این ملت !!
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
برادر پرچم آمریکا، شما دستت می رسه به مرجان خانوم، لااقل سهم خودت رو بگیر! ((‌یک ملیون و ۲۵۰ هزار تومن ))

به بقیه ایرانی های آمریکا هم بگو هر کدومشون مرجان رو دیدن بگن اینقدر پول ما رو پس بده
خدا وکیلی حکمت خندیدن این آقایون چیه!!!؟ البته دارن به ریش ما رعیت جماعت می خندن!!!
تحریم=فساد مالی= دزدی = رانت
مملکت را از این سیاست ورزی غلط باید نجات داد
قبلا میگفتیم از ماست که برماست
حالا باید بگیم
از خودشونه که برماست
پول می خواین خارج کنید از کشور اسمشو می ذارین اختلاص
آغا تو رو خدا نظرات رو آزاد کن چند تا بد و بیراه بگیم! به خدا غمباد گرفتیم!
پاسخ ها
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
مردم حرفهارادراتوبوس ومترووتاکسیها میگن ،مسولیین خودشون هم میدونن ولی به روی خودشون نمیارن
اگر بحث دور زدن تحریم ها هم هست و به برخی مجوز های نامتعارف داده میشود که تحریم را بتوانند دور بزنند , خودشان و خانواده هایشان باید زیر نظر شدیدترین نظارت های امنیتی باشند و شنود بشوند که نتوانند اموال مملکت را به راحتی مال خود کنند.چطور میشود بدون نظارت این همه اختیارات به امثال زنجانی داد که با پول ملت بانک بزند و شرکت هواپیمایی بزند و غیره اما اصل پول معلوم نباشد کجاست.
دادستان میگوید اموال زنجانی بخش کمی از بدهی های اوست .پس اصل پول کجاست؟؟؟؟؟
یعنی دولت وقتی اختیار پولش را به کسی میدهد میزان و محل اموالش را رد گیری نمیکند که الان به زنجانی التماس میکند که تو رو به هر کی که دوست داری بگو اصل پول کجاست
خدایا مرسی
ما رکورد زدیم
بله بلاخره دلیل غلط کردند غلط میکنند غلط کرده است دیروز هم معلوم شد.ما هی بگیم بعضی دوستان قبول نکنن.بفرمایید تحویل بگیرید.افتاب امد دلیل افتاب دوستان ساده دل من.میگن کل بودجه دیوار مکزیک تو امریکا ۵ میلیارد دلاره.حالا این اختلاس بالای هفت میلیارد دلاره.
بدو بدو ببر و ببر ایران رو حراج کردن جا نمونی
بدو بدو ببر و ببر ایران رو حراج کردن جا نمونی
البته اگر ضریب ۳۰۰درصد تورم را به مبلغ مختلس بزرگ آقای زنجانی ضرب کنیم به همان عدد شش میلیارد میرسیم که منطقی بنظر میرسد.تازه همونطور که از حلقوم بابک خان بیرون کشیده نشد لذا حلقوم مختلسین اعظم هم در کاری نخواهد خواهدشد.خلاصه اینکه : گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من ؛ آنچه البته به جایی نرسد فریاد است.
تو این مملکت چه خبره . دیگه کرم ها زدن به ریشه.. بدبخت مردم ایران. بی چاره مردم ایران.
منتظر نباشید ؟ هیچ اتفاق خاصی نمی افتد ؟ فقط ارزش ریال باز هم کاهش پیدا میکند ، که همهٔ اینگونه عملکردها بسود دولت است ؟
ترا خدا اينقدر ولش کنید
اينا كه پولي نيست
تازه ما بايد هم ركورد بزنيم
بزرگترین فساد مالی زیر سایه برجام شکست
این یک خط بالایی را نوشتم خطاب به ساده لوحانی که فکر می کنند برجام و خارجی ها و اف ای تی اف و چیزهای دیگر ناجی ما هستند
تا خودمان را اصلاح نکنیم وضع همین است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
تا منطق امثال شماها هست، هیچ راه حلی وجود نداره
راستی مثل یه بچه لجباز گیر داده به برجامی که حداقل ۵ سالی مشکلات فعلی کشور رو به تعویق انداخت و چپی چون کارت سوخت و مسکن مهر به اسم دولت محمود هست، مغرضانه بایکوتش کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
به لطف برجام این اختلتس درست شده و فقط برای امسال نیست
خطاب به امارات
اين همه اختلاس ازبي قانوني وضعف مديرتي كشوراست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
این همه فساد افسارگسیخته چه در دوران احمدی نژاد و چه در دوران روحانی فقط در بستر تحریمهای تمام اعیار و در بستر دور زدن آنها اتفاق میفته عزیز
لطفا آدرس غلط نده
6 میلیارد از پتروشیمی خوردن بعد مرغ و گوشت گرون میشه

مرغامون پلاستیکیه
گوشتامون لاستیکی
فساد فساد فساد.....
بابک زنجانی 2 میلیارد خورد افتاد زندان
این خانوم 6 میلیارد خورد رفت واشنگتن
نفر سوم چقدر باید بخوره که کسی نتونه پیداش کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
عزیز بگو ۲ میلیارددلار
چون ۱۳۰۰۰ هزار برابره ۲ میلیارد تومانه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
اینها نوک کوه یخه که از آب آمده بیرون و ما می بینیم
و صدها برابر این ارقام و افراد هستند که هنوز در سر کار هستند و دارند می چاپند و یا برداشتند و با اهل و عیال در کانادا دارند صفا میکنند
هردم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری مبرسد قوانینتون را درست کنید وراههای. اختلاس راببندید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
اتفاقا هر چه شلوغ تر و بی قانون تر باشه بهتر میشه اختلاس کرد
حتی تو این دزدی ها هم میخواید ضد انقلابارو بکوبید مثل مسیح علی نژاد.
پول چرک کف دست
از پتروشیمی میاد
میره واشنگتن
برید تحریم دور بزنید! شفافیت مالی نداشته باشید! این هم نتیجه اش! طرف دزدید و برد! حالا اگر میتونید برید پول رو ازش بگیرید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
دلبندم تا حالا متوجه نشدی کاربرد تحریم ها همینه ؟هوای مه الود لازمه تا بهتر دزدید. فکر میکنی چرا یه عده خودشونو میکشن که ایران تحریم باشه؟ خوب اتخادشون با دوستان ان طرف ایجاب میکنه که تحریم ها باشن تا بخور و ببر راحت تر اتفاق بیفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
؟تحریم
جناب. در زمان برجامتون اتفاق افتاده
هر دم از باغ بری می رسد.
سلام
به حقوق کارکنان 400 هزار اضافه می خواهد بشود
تعداد صفرهای اختلاص به ریال را، نتوانستم بشمارم و بخوانم
ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
ماشین حساب یکی از آقازاده ها رو قرض بگیر با اون میشه حساب کرد
اونها به یک میلیارد دلار میگن یه تومن !!!؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
ممنون از توصیه اتان
زدم به ماشین حساب، جا نشد و تعداد صفرها را به توان زد و بازهم نتوانستم عدد را بخوانم
مردم مقاومت کنند. مسولین اختلاس.!!! این یکی رکورد همه اختلاس را زد!! مردم صف گوشت ومرغ و...یادتون نرود.
مگر مسئولین خوابند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
اتفاقا مسئولین بیش از حد بیدارن که اوضاع اینجوریه
متوجه شدی مجید جان؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
همه اینا مسولند دیگه.همشون خانم خانه دار و نگهبان پاساژ که نبودن.همشون مدیرعامل و معاون و رییس و فلان بودن.
ناشناس
| Austria |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
خیر عزیزم ما خوابیم
واقعا من لذت میبرم که مسولان به خاطر احساس مسولیت دارن این کشور و مردم رو میچاپن
سوال مهم اینکه زمانیکه اینها مشغول بخور بخور بودن مسئولین مگر خواب بودند و اینکه چند سال زندانی ...
با این وضعیتی که من میبینم تا چند وقت دیگه این اختلاسگرا کلیه ها مون رو هم میدزدن, میفروشن بعد با پولش میرن کانادا
رکوردهای ایران ودنیا دراختلاس شکسته شد
علی برکت الله !!!
بعد می گفتن دولت احمدی نژاد اختلاس گره
پاسخ ها
هاشم رجایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
بنده در همین جا از کلیه عزیزان غارتگر در طول تاریخ حلالیت میطلبم به ویژه چنگیز خان مغول که به اشتباه ایشان رو خونخوار ترین دشمن میدونستم
شک نکنید.
مردم در فقر و بدبختی زندگی می کنند اما تمام پول نفت و گاز و منابع کشور داره چپاول می شود.
تو کشور باید مزار دزدها هم ابجاد کنیم.
بیچاره خمینی کبیر و شهدای جنگ و انقلاب که این ها چگونه ابروی انها را بردند.
اولا یک کمی امیدوار شدم که نام متهمین بزرگ اقتصادی بصورت کامل برای اولین بار اعلام می گردد .
ثانیا بسیار متاسفم که بدلیل وجود تحریم ها این دزدی ها و خلافهای بزرگ انجام گرفته است ، و قطعا سیستم به این افراد اعتماد داشته و افراد معمولی و ناشناخته نبوده اند .
و بدتر آنکه علیرغم اینهمه خلاف و دزدی و بدبختی ناشی از تحریم ها ، هنوز عده ای بر طبل ادامه تنش ها می کوبند و یا متوجه نیستند که ادامه تحریم ها یعنی تکرار دزدی های بزرگتر
و یا عده ای عمدا دنبال کاسبی از این تحریم ها با شیوه های مرسوم قبلی
خسته نباشید دلاوران عرصه اختلاس و سود تحریم.....بخور تا توانی با تحریم خویش
چه شوق و ذوقی داریم که رکورد اختلاس در کشور زده شد.....البته برادران دزد و اختلاسگر کاسبان تحریم از بی خیالی و لاقیدی ملت فعلا مسابقه میدن و رکورد میشکنند....
این یعنی از جیب هر ایرانی یک میلیون وپانصد هزار تومان دزدیده شده است. خدایا. از ما که کاری ساخته نیست
باز هم یه سر قضیه مربوط میشه به دولت پاکدست احمدی نژاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
نه

فساد برای دوره فعلیه

شش سال گذشته
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
ناشناس 2341
این متن خبر بالاست:
ا او مدیرمسئول خبرگزاری میراث و در عین‌ حال مشغول لابی نفتی دولت احمدی ‌نژاد بود. هم‌زمان به ‌عنوان خبرنگار پارلمانی روزنامه همبستگی مشغول به فعالیت بود.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
چجوری میشه اینقدر پیشرفت کرد؟ طرف اولش خبرنگار بوده الان یه شهر اروپایی رو میتونه یکجا بخره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
حق شهروندی از ما سلب نکنید با سانسور یا عدم انتشار کامنت

 
کامتتم در جواب
۲۳:۴۷ 
۲۳:۴۷ نشان دهید
تکرار میکنم

تکرار میکنم

رکورد بابک زنجانی زده شد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
ب، ز امشب خودکشی میکنه از غصه که از خودش دزد تر پیدا شده
مملکتی که مسولینش به جای تخصص با روشهای دیگر سر کار می آیند هر چه سرش بیاید حقش است. خدایا خودت به دادمون برس
من یک دفعه صد هزارتومن به یکی پول قرض داده بودم تا پشت در سرویس بهداشتی هم باهاش می رفتم که نکنه به سرش بزنه فرار کنه و پول منو بخوره.بعد دولت این همه پول دست این خانوم داره ولش کرده هر جایی میخواد بره پول ها رو هم ببره؟عجیبه.پول خودتون هم بود اینقدر دل گنده بودید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
خعلی باحال بود
ناشناس
| Canada |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
حالا خوبه جی پی اس نکردی تو حلقش یه خاطر صد تومن
ناشناس
| Germany |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
خب ایشون رمز عبور رو بلد بوده
ناشناس
| Japan |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
مردم اینقدر خبر اختلاس شنیدن دیگه سر شدن.
طرف دوزار بدهی مالیاتی داشته باشه ممنوع الخروج میشه از اون بدتر چند تا سکه مهریه به گردنش باشه نمیزارن از مملکت خارج بشه بعد طرف با این همه پول ول دادین بره ددر؟ ؟کانادا؟خیلی باحالید شما والا
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
جالب آنکه در هیچ یک از اخبار های رسمی رسانه ملی صحبتی از این اختلاس نشد در حالی که روی پرونده حسین هدایتی که بسیار از این پرونده سبک
تر است مانور زیادی داده شد
پ ن:اگر مردم در سایت های خبرگزاری بی طرف مطالعه نداشته باشند و فقط به اخبار رسانه های تصویری داخلی نگاه کنند از نیمی از مهمترین خبر های داخلی بی اطلاع می مانند
با ظهور پدیده ای مثل خانوم آل آقا و رکورد ایشون ,اینجا هم خانوم ها نشون دادن چیزی از آقایون کم ندارن
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
رو نمایی از شاهکار خانم شیخ الاسلامی آل آقا توسط مسئولین, را در روز جهانی زن تبریک عرض مینماییم
برخی آقایونی که مسئول بازرسی و نظارت بر این ارگان ها که پول فراوان در آون رد و بدل میشه هستن توانایی کنترل و نظارت یک دکه کوچک را هم ندارند اگر غیر از این بود این همه دزدی پیش نمی آمد
به به به به به به به به تبریک تبریک رکرد زدیم
روزی دو نگهبان را نزد والی بردند و گفتند از حوزه نگهبانی آنها سرقت شده
والی به اولی گفت نگهبان کجایی گفت نگهبان خزانه ام الماسی به اندازه ارزن از خزانه گم شده.
والی گفت عذرت چیست.نگهبان گفت پیر و فرتوت شدم و چشمانم کم سو شده ندیدم که این دانه الماس توسط چه کسی برده شده.والی گفت عذرش موجه است آزادش کنید
دومی که دید عذر اولی پذیرفته شده گفت جناب والی چشمم کم سو شده گله شتر را که میبردند ندیدم

حالا شده حکایت این بزرگان دولتی که گله شتر را بردند و اینها تازه حالا فهمیده اند
این رقم به اندازه بودجه یک کشوره خداییش چجوری اینقدر گنده میدزدین ؟؟؟؟؟؟؟
چجوری میتونید این همه رو خرج کنید؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
با این پول میشود حدود سی هزار عدد ماشین لوکس لامبورگینی خرید
اندازه بودجه درخواستی ترامپ برای دیوار مرزی
برای خودم متاسفم که در کشوری زندگی میکنم هر کجا دست میگذاری دردی و اختلاس و فرار از کشور است خیلی متاسفتر برای شهیدانی که جان خود را دادند فقط میتوانم گریه کنم و کاش زنده نبودم که این مشگلات را در کشورم ببینم
این اختلاس گران چرا همیشه خنداند!!!؟؟؟
افتادیم تو کار صادرات مختلسین به کانادا. خوبه بالاخره صادرات غیر نفتی هم لازمه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بیخود نیست بعضی ها اینقدر تحریم دلشون می خواد
برای بعضی ها خیلی خوبه
نمی دونم اسم اینو چی میزارن
فساد سیستماتیک یا نه
ولی ظواهر نشان از فساد سیستماتیک می دهند
که متاسفانه فساد سیستماتیک مثل سرطان می مونه وهیچ درمانی نداره
الان از این همه ماجرا تعریف کردن انتظار دارین باور کنم این خانم دزد بوده و دست آقایون به عنوان عروسک گردان تو صحنه نیست. اونوقت این خانم تو تبلیغاتش میگه آقایون رو تنها نمی ذاره ولی شما برای هالو فرض کردن ما اسم مسیح علی‌نژاد رو میارین؟ به اونچه و چرا پس تا قبل از این این خانم رو به خاطر حمایت از یه عنصر فاسد نگرفتن
هم حزبیهای عزیزش کجان؟؟؟؟
پتروشیمی خلیج فارس با ده ها واحد تولیدی که هر کدامان بیش از 10000میلیارد تومن فروش دارند آخر سال با سهمی 50 تومن سود حساب سهامدران را می بندد
بخوريد و بياشاميد ولي اسراف نكنيد نامردا!
در ایران چه خبر است ؟
قلب بتده گنجایش خواندن اینهمه قساد را ندارد.فقط بگویم کجا بودبم وکجا هستبم وکجا می رویم.
امام جمعه اصفهان در این رابطه نظری ندارند؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
خواهرم در ماشین مواظب حجابت باش
ناشناس
| Denmark |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
فرمودند غلط میکنید در کار سازمان بازرسی و نهاد های نظارتی دخالت میکنید
واقعا اینچنین اختلاس های فرا زمینی چطور انجام میشود یعنی نظارتی وجود دارد؟ سرمایه های این مردم بدبخت به یغما رفته بعد از ۷ سال موارد سال ۹۱ رسیدگی میشود !!!! پس غارتگران هم راه و هم زمان کافی برای تاراج دارند و بازرسانکجاهستند
بی خیال بابا
اینها پول خورد ته جیب حضراته
بررسی کنید کی حجابش شله ؟
کی توی پاساژ خواستگاری کرده
گشت ارشاد زیاد کنید
خلاصه کارهای مهم مهم بکنید وگرنه اختلاس که عادیه
بسم الله
خدا فقط خودش به این مردم و مملکت رحم کنه..
مبارک باشه به احاد ملت مظلوم ایران ودست مریزاد بهاین بانوی بزرگوار که باعث کنترل نقدینگی شده و کاندا بهش خوش بگذره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
همه میان کامنت مینویسن
بابا خبرم بخونید
ایشون الان تو آمریکا هستن نه کانادا
آیا اینها آدمهای معمولی هستند آیا در روش تعیین مسئول امانت نباید تغییر رویه داد؟
علی برکت ا...
روحانی در همه موارد روی احمدی نژاد را سفید کرد.
درنظام به اصطلاح عدل سرفسادهای نجومی مسابقه گذاشته اند وقربانیان این فسادهای بی سابقه ملت مظلوم ایران هستند که بادرآمدهای 50سال گذشته باید زیرفشاراقتصادی به ذلت وخفت بیفتند تا اقلیتی درنازونعمت باشند واموال بیت المال رابه غارت ببرند
سفره پهنه یک عده هم از اصلاح طلب و اصولگرا دورش نشستن!
ما دوباره رکورد زدیم بله ما رکورد زن هستیم
آفرین خوب حق شهیدان و مادران خون به دلشون را با انواع کثافت کاریها دادید!! کاری موند که نشده باشه؟؟!
ملت ایران درسال 57برای اجرای عدالت اسلامی ابه رهبری خمینی کبیرانقلاب کردند متاسفانه در سه دهه اخیر شاهد اختلاسهای نجومی بودیم که یک مورد ودومورد نبوده بلکه به دفعات اتفاق افتاده وهمچنان ادامه دارد
ما رکورد زدیم تو گام دوم باید تلاش کنیم به 60میلیارد دلار برسونیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
البته اگر بشود ۹۰ را هدف گرفتند
کل بودجه عمومی کشور کمتر از ۴۰ میلیارد دلار هست و این اعداد و ارقام تخلف حداقل برای کشور مصیبت زده ای مثل ما کاملا مهم و تاثیرگذار هست.
خدایا در این مملکت چه خبر است!
بهشت عده ای کاملا قلیل و جهنم عده ای کاملا کثیر
مملکتی که در سایه تحریم (نه سو مدیریت، چون سو مدیریت و فساد خود نتیجه بستر تحریم است و نه برعکس) دچار فساد اقتصادی افسار گسیخته شده و این فساد اقتصادی خود مولّد انواع فساد و مشکلات اخلاقی، اجتماعی، و فرهنگی در طول زمان هست.
با این وضعیت آشفته ی کشور، ما کاملا در مسیر پیشرفت هستیم!
خدایا کمی عقلانیت و چشم بصیرت عطا کن.
تابناک باز دست تو یکی درد نکنه
حداقل با انتشار این کامنت ها، تا حدودی درد این افراد رو تسکین میدی و خالیشون میکنی
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
داداش جون این چیزها فراموش شدنی نیست و روی دل مردم میمونه و تا دلت بخواد متاسفانه یاس و نامیدی در جوون ها ایجاد میکنه
حتی یه سلطل شیر رو نمیشه از یه گاو داری به همین راحتی دزدید و خارج کرد چطوری 6میلیارد دلار اندازه ی بودجه ی یک سال بعضی از کشورها از مملکت خارج شده بدون این که کسی بفهمه برید جمع کنید بابا ملت گذاشتید سر کار
مسئولین چطور این همه حق خوری توی کشور اتفاق میافته. باور کنید من بودم از خجالت یک ثانیه بعد از شنیدن این خبر استعفا میدادم
هی میگند ما اشتباه میکنیم به مردم یارانه میدهیم . بله یارانه ندهید و اینگونه بدید .... ها بخورند .
پول یارانه 81 میلیون نفر جمعیت ایران برای مدت 28 ماه را چند نفر خوردند .

حالا حساب بکنید چند تا از این اختلاس ها تو کشور هست که مسئولان خبر ندارند .

چرا مجلس تحقیق و تفحص برای کلیه ارگان ها را تصویب نمیکند . آیا منافعی دارند که تصویب نمیکنند؟؟؟

چرا نباید کلیه کسانی که در اختلاس زنجانی دست داشتند اعلام نمیکنند .

مگر میشود اینگونه اختلاس ها را چند نفر انجام دهد .

چرا چهره این افراد را به مردم نشان نمیدهند و مات میکنند

مگر دزدید 10 میلیون تومانی میباشد که مات کنند .

مردم رفتند جنگیدند بچه هاشون را شهید دادند برای این گونه افراد.


چرا در امریکا و کشور های اروپایی این گونه اختلاس ها نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

چون میخواهند به مردم خدمت کنند و با تصویب قانون های سختگیرانه و شفاف سازی انتقال پول های کلان جلوی این گونه اختلاس ها را میگیرند .

بعد ما تو تصویب قانون شفاف سازی بین المللی انتقال پول ( نمیدونم fatf یا چیه ) موندیم .

این قانون ها برای شفاف سازی انتقال این گونه پول ها میباشد .
باید ریشه های فساد کشف شود.ریشه این همه فساد در تحریم است تا تحریم هست فساد هم هست
پس اختلاس و فساد 16 هزار میلیاردی صندوق فرهنگیان چی؟؟


اونکه بیشتر از اینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
استاد این حدود 100هزار میلیارده اون 16هزار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
دلبندن اون میشه حدود یه میلیارد دلار، خیلی مهم نیست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
اینا به دلاره عزیزه فرهنگی
نظرمن اینه که باز دوباره بریم رای بدیم .ماروچه به اختلاس شکرخدا استکبارجهانی هستش که تموم گناهارو گردن بگیره.اونا ژن خوبن تواگه تونستی یه قسط بانکتو ندی وچیزی به ضامن وخودت نگفتن تودادگاه باکت وشلوار بخند
اتفاقی که افتاده و دردناکه ریخته شدن قبح و زشتی یک عمل ناپسنده . وقتی خبرنگار از متهم سوال میکنه طوری حرف میزنه اینگار نه اینگار حتی خیلی راحت میگه منو مردم شریف ایران میشناسن . و در جایی بر میگرده به خبرنگار که پشتش بهش است میگه پرونده من که تکلیفش مشخص شد باید تکلیف بقیه که پول از من گرفتن مشخص بشه البته با لبخند .
سلام
به نظر شما اگر در انتخابات بعدی ریاست جمهوری، فرضا روحانی و جهانگیری برای اولین بار نامزد می شدند، در مناظرات تلویزیونی، چگونه دستاوردهای دولت تدبیر و کلید را دراین دو دوره، به چالش می کشیدند!؟؟
به نظر شما چهره حسن آقا و اسحاق خان پشت دوربین و در مواجه با رئیس جمهور و معاون اول فرضی دولت تدبیر و کلید چه شکلی بود؟؟؟؟؟؟
با اختلاس بابک زنجانی به هر ایرانی چیزی حدود 120تا 130 میلیون تومان پول می رسید با این حجم اختلاس جدید به هر ایرانی چقدر پول می رسد
با این همه مروج امر به معروف و نهی از منکر همه این اختلاس از کجا بیرون می زند ما که نمی دانیم اگر کسی می داند جواب بدهد
من هم این اختلاس رابه مسولیین کشورتبریک میگیم
پس معلوم شد چرا برخی با رفع تحریم ها مخالفند.
سرزمین اسلام
این همه دزدی و اختلاس در تاریخ و رکورد گینه ثبت جهانی شود؟؟؟ آن وقت دولت برای حقوق کارمندان و کارگران پول ندارند،
ما مردم غیور ، فهیم ، صبور ، انقلابی فقیر ، زحمت کش ، شهید و جانباز داده و........ هر روز منتظر و شاهد خبر های رکورد زنی اختلاسها هستیم . لطفا ما را ناامید نکید .
آنوقت وقتی مجلس می خواهد این وزیران را استیضاح کند برخی نمایندگان همکاری نمی کنند و این می شود نتیجه اش .
نظرات زیادی منتظر تایید هستند

تابناک عزیز

دیر منتشر کردن یا منتشر نکردن نظرات بینندگان نوعی بی احترامی به کسانی است که وقت می گذارند و نظرشان را در سایت خوب شما اعلام می کنند

پیشنهاد میکنم در بازه های زمانی نزدیک تری بررسی نظرات را انجام بدهید

با تشکر
حسین هدایتی رو با پیرژاما راهراه زندان آوردید این ها با کت و شلوار؟
می شینیم کلی فکر می کنیم چجوری مطلب رو بگیم که سانسور نکنی بعد میای میزنی از بیخ سانسور میکنی
آقای نا شناش 6 میلیارد یورو میشه تقریبا 100 هزار میلیارد تومان که خیلی بیشتر از 16 هزار میلیارده.
نظرات رو حرام و هرس نکن.نمیخوای نظر نشون بدی بگو کلا نظر ندیم
میگن تو زندان شهرام جزایری هر وقت رد میشه , اختلاسگرها بهش میگن برو بچه اونطرف بازی کن اینجا جای آفتابه دزد ها نیست
انشا الله در در سال آینده در دانشگاههای کشور رشته اختلاس ایجاد شود واز این نوابغ مختلص به عنوان استاد استفاده شود
در انتظار بررسی از صبح تا حالا رو 83 گیر کرده.یعنی از صبح کسی نظر نداده؟
اوکی. خخخخخخخ
بابا تورو خدا سازمان بازرسي و وزارت اطلاعات به داد خودرو سازها برسيد؛ رقمها درشتر از بابك زنجاني هستش
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی