بازدید 23543
دو سناتور آمریکایی در واشنگتن پست نوشتند؛

کنگره آمریکا در پی تصویب قانون «پیشگیری از جنگ غیرقانونی با ایران»

ریچارد دوربین، سناتور از ایالت ایلینویز و تام اودال، سناتور از ایالت نیومگزیکو در مطلبی در نشریه واشنگتن پست، از تلاش دو حزبی برای تصویب قانونی با نام «قانون پیشگیری از جنگ غیر قانونی با ایران» خبر داده اند تا تلاش های یکجانبه دولت برای ورود آمریکا به جنگی دیگر در خاورمیانه را عقیم بگذارند.
کد خبر: ۸۸۳۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲ 06 March 2019

ریچارد دوربین، سناتور از ایالت ایلینویز و تام اودال، سناتور از ایالت نیومگزیکو در مطلبی در نشریه واشنگتن پست، از تلاش دو حزبی برای تصویب قانونی با نام «قانون پیشگیری از جنگ غیر قانونی با ایران» خبر داده اند تا تلاش های یکجانبه دولت برای ورود آمریکا به جنگی دیگر در خاورمیانه را عقیم بگذارند.

این دو در این مطلب نوشته اند: شانزده سال پس از حمله ایالات متحده به عراق، ما دوباره به سوی یکی دیگر از مناقشات غیرمترقبه در خاورمیانه بر اساس منطق ناقص و گمراه کننده حرکت می کنیم.

سیاست دولت ترامپ در ایران که بر اساس اشتباه استراتژی شکست خورده عراق ساخته شده است، ما را با فشار به سمت اقدام نظامی علیه تغییر رژیم در تهران می برد. ما نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنیم، و کنگره باید فورا اقدام کند تا از جلوگیری از خطا اطمینان حاصل شود.

تلاش کنگره آمریکا برای تصویب قانون «پیشگیری از جنگ غیر قانونی با ایران»

دولت ترامپ همانند توجیهات حکومت جورج دبلیو بوش برای جنگ در عراق، روایات دروغینی ارائه کرده که ایران به تعهدات خود بر اساس معاهده هسته ای پایبند نیست و به نوعی بخشی از مسئولیت ظهور داعش در سوریه به گردن ایران است. درست است که مقامات ایران برای ما دردسر ساز هستند، اگر این موضوع برای توجیه جنگ کافی بود، دیگر رژیم های منطقه نیز به جای دریافت کمک های نظامی ایالات متحده باید در مگسک ایالات متحده قرار می گرفتند.

بیشتر بخوانید

وزیر امور خارجه مایک پامئپو و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در نشست اخیر در خصوص خاورمیانه در ورشو، هیچ تلاشی برای مخفی کردن برنامه های خود نکردند. پامپئو گفت: «نمی توان ثبات را در خاورمیانه بدون مقابله با ایران به دست آورد.» نتانیاهو اظهار داشت، ملت های مشارکت کننده در کنار اسرائیل نشسته اند تا منافع مشترک جنگ با ایران را پیش ببرند.

دولت ترامپ همچنین تلاش کرده، پیوند قوی بین القاعده و ایران بر اساس ادعاهای مبهم ایجاد کند، اما هیچ مدرکی مشخصی در دست نیست. گمانه زنی ها مبنی بر این است که مقامات دولت آمریکا در پی آن هستند با توجه به روایات ساخته شده در مورد القاعده، و توجیه استفاده از نیروی نظامی طبق قانون سال 2001 برای استفاده از قوای قهریه و مجوز مشابه برای جنگ افغانستان ـ که اکنون هجده ساله است ـ اقدام به حمله به خاک ایران و یا نایبان آن کنند.

بیشتر بخوانید

پیش از اینکه در جنگ غیر مسئولانه و پرهزینه دیگری وارد شویم، از مزایای تفکر و ادراک صحیح برخورداریم. باید درس های تاریخ را مورد توجه قرار دهیم و کنگره باید از قدرت قانون اساسی خود برای مقابله با رژه بی پروای رئیس جمهور برای جنگ با ایران استفاده کند. تنها کنگره دارای قدرت اعلام جنگ است، نه رئیس جمهور. کنگره باید رئيس جمهور را روشن کند که ایالات متحده بدون تأیید این نهاد وارد جنگ دیگری در خاورمیانه نخواهد شد و این بر عهده کنگره است که به تهدید رو به رشد فاجعه امنیت ملی، پایان داده و بازگشت کشور ما به دیپلماسی و بازگرداندن اعتماد بین المللی به سیاست خارجی ایالات متحده را تضمین کند.

این یک دستور جدی است. در حالی که ایران بازیگر بی تقصیری نیست، سیاست و اعلامیه های دولت ترامپ، تنها تنش در منطقه را افزایش داده است. از زمانی که رئیس جمهور ترامپ به طور جدی از معاهده هسته ای ایران خروج کرد، درگیر سخنرانی های تند و بی پروایی شده که به منظور تسریع خصومت با ایران ادا م یشود. امروز ایالات متحده در نقض توافقنامه تنها مانده و دوستان و دشمنان را با تهدید و تحریم آزار می دهد. آسیب پایدار به وضعیت جهانی آمریکا، ما را در یک انزوای اساسی با اندک فرصت برای رهبری قرار داده است.

این واقعیت جدید هیچ کجا بیشتر از نشست ورشو آشکار نشد. اندک مقاماتی به شکل جدی در این نشست گرد هم آورده شدند، اما تشویش در حال افزایش در میان جامعه بین المللی در خصوص رویکرد سیاست گذاری یکجانبه دولت ترامپ کاملا در آن مشهود بود. به عنوان نشانه ای از نفوذ ضعیف ترامپ در خارج از کشور، اعضای کلیدی توافق هسته ای ایران ـ از جمله فرانسه، آلمان، اتحادیه اروپا، روسیه و چین ـ دیپلمات های رده پایین را به این نشست فرستادند یا اصلا در آن شرکت نکردند، با وجود آن که پامپئو و معاون رئیس جمهور، پنس در این نشست بودند.

دستگاه سیاست خارجی دولت آمریکا توسط دو طرفدار متعهد به مداخله گرایی کنترل نشده، هدایت می شود؛ نخست پامپئو، که سخنرانی خصمانه او پس از خروج ایالات متحده از توافق هسته ای ایران، تلاش بی مایه ای برای آماده کردن صحنه برای اقدام نظامی بود.

دوم، مشاور امنیت ملی جان بولتون، راست افراطی طرفدار تغییر رژیم که سال ها به دنبال جنگ با ایران بوده است. تلاش های خودکار آنها، خطرناک ترین غرایز ترامپ برای جنگ را تقویت کرده؛ حتی در حالی که رئیس جمهور تلاش می کند، نیروهای ایالات متحده را از افغانستان و سوریه بیرون بکشد. در سال 2002، رئیس جمهور جورج دبلیو بوش مجوز کنگره برای جنگ عراق را دریافت کرد، ولی ترامپ و کادر فنی او (شامل مشاوران دست اندرکار) ما را به جنگ غیر قانونی بدون مجوز قانون اساسی یا حمایت شورای امنیت نزدیک می کنند.

به همین دلیل است که ما قصد داریم دوباره و به زودی پیش نویس مصوبه مورد حمایت توسط سناتورهای هر دو حزب را پیشنهاد کنیم که هر گونه کمک مالی برای حمله بدون مجوز قانون اساسی علیه ایران را محدود می کند. این قانون ما با عنوان «پیشگیری از جنگ غیرقانونی با ایران»، ایران را محکوم و در عین حال قدرت کنگره در خصوص اعلام جنگ را تأکید می کند و مانع آن می شود که رئیس جمهور ما را به جنگ غیر ضروری دیگری وارد کند.

ما محکوم به تکرار اشتباهات گذشته خواهیم بود، مگر اینکه بخواهیم کنگره بلافاصله و قاطعانه برای جلوگیری از مسیر رئیس جمهور به جنگ وارد شود. در غیر این صورت بار دیگر، همه ما بهای آن جنگ را خواهیم پرداخت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۳۰
چرا صفحات بسته خبری سایتتان زمینه اش سیاه شده؟؟!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
ما دوست داریم جنگ بشود سره وناسره متمایز گردد .مدت 40 سال است امریکا تحت عنوان گزینه روی میز یعنی بر طبل جنگ میکوبد واز طرفی تحریم های مانند فلج کننده. وهوشمند مردم را آزار داده است . این آزار واذیت به مرحله رسیده گوشت کیلوی 100 تومان مرغ پیدا نمیشود پراید بی کیفیت 50 میلیون تومان وووو خوب اینجا ما مردم در دلهره زندگی میکنیم کسانی که ثروتمند هستند حقوق های نجومی وبیست میلیونی میگیرند وآقا زاده هایشان در آمریکا وانگلیس کانادا وجاهای دیگر خارج خوش گذرانی میکنند آنها باید از جنگ بترسند .واز طرفی هر مشکلی کمبودی و.گرانی پیش میآید به گردن تحریم می اندازند در صورتی که دلار گران شد هنوز آمریکا به آن صورت تحریمی نکرده بود خلاصه ما حاضریم با امریکا بجگیم
ای کاش جنگ می شد تا چنان پوزی از این امریکا بزنیم که روایت تاریخ بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
دیگه پوزی نمونده
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
امیر محمد جان جدا از جهت گیری سیاسی ات ادبیاتت رو درست کن عزیز
ناشناس
| Canada |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
عجب آرزوهایی داری
سراب
| France |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
اول بگو اقازاده ها برگردن اسیر نشن این وقت شب بعد
ناشناس
| Japan |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
میدونی اصلا جنگ چیه؟جنگ بشه کلی بچه بمیرن کلی دست و پا قطع بشه کلی جوان معصوم شیمیایی بشن کلی زن جوان بی شوهر و کلی کودک یتیم بشن که فقط امثال تو به قول خودت توی پوز امریکا بزنین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
دست پیشگرفتن پس نیفتن
امریکای امپربالیست فقط بلده به کشورهای ضعیف و ویران چون افغانستان و عراق و لیبی و ... حمله کنه حالا هم دارن مثل قبل قمپز در می کنن تا مروم ایران بترسونن
siya
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
آماده شو طی ده سال آینده به آرزوت میرسی فقط جر نزنی آخرش
ناشناس
| Poland |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
به نظرم پلی استیشن زیاد بازی میکنی
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
امریکا کافیه 100 تا بمب اتم بندازه تو ایران در عرض 10 دقیقه 75 میلون نفر از جمعیت ایران مرده
جنگ طی یک ساعت تموم شده
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
گناه دارن بهشون رحم کن
آرش
| Sweden |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
فقط بلوف و جنگ روانی است تا جلو اقدام احتمالی ایران در مورد به صفر رساندن صادرات نفت ایران را بگیرند. امیدوارم فرماندهان نظامی تحت تاثیر این جنگ روانی مضحک قرار نگیرند
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
نظر ۲۰:۱۱ : مهدی جان معلومه فیلم زیاد میبینیا 100 تا بمب اتم بندازن تو ایران؟ جدای از آلودگی رادیو اکتیو که ممکنه تا اروپا و چین و روسیه و کشورهای عربی برسه.در حال حاضر که آمریکا بزرگترین ارتش کلاسیک دنیارو داره.بمب های اتم استراتژیک نه تاکیتی فقط توی جنگ با قدرت های اتمی و اونم در صورت استفاده طرف مقابل یا شکست در جنگ استفاده میشه.توی دکترین نظامی تمام کشورهای اتمی دقیقا آخرین گزینه استفاده از بمب ها و موشک های اتمی هست.حساسیت اونقدر بالاست که حتی چند ثانیه قبل انفجار اتمی میتونن غیر فعالش بکنند
برپپا نمودن اتش به ضرر هردوملت وصلح جهانی است ،مگر جنگهای انجام یاافته در قرن 21 در خاورمیانه چه دسته گلی جز توحش وویرانی وگسترش تروریسم به بار اورده وحمله به ایران وضعیت را بهبود نخواهد داد وانرا تشدید میکند وسیل اوارگان را بسوی غرب واروپا راه خواهد انداخت وارامش خاورمیانه وغرب اسیا را بهم خواهد ریخت ،بهترین راه برای حل اختلافات مذاکره واحترام متقابل وصلح وسازش ومدارا می باشد نه تجاوز ووحشی گری واتش افروزی وویرانی زیر ساختهای کشورها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
مرگ بر ایرانی خیانکار وطن فروش (چه مسئول چه آقازاده چه کارشناس و ..
مرگ بر صهیونیزم بین الملل ویرانگر
مرگ بر آمریکای جهانخوار که منافع همه دنیا رو برای خودش میخواد
مرگ بر انگلیس اُم الفتنه جهان ، که یه فتنه ای یجا بپا میکنه و قرن ها جهان رو بهم میریزه مثل چین تایپه و بحرین و اسراییل و ...
مرگ بر عقاید افراطی که میتونه به آدمها نیروی قدرتمند مخرب بده تا مثلا یه بچه کودک رو ذبح کنه یا حیوانات رو به جرم گناه اعدام کنند و ...
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
بهترین راه اینه که اون قدر قوی باشیم که نتونن ما رو تهدید کنن با مذاکره ای که یک طرفش آمریکا باشه هرگز منافع ما تامین نخواهد شد و فقط باعث بیشتر شدن فشار به ملت ما خواهد شد تا وقتی قوی هستیم هرگز آمریکا به ما حمله نمیکنه اما اگه ضعیف شدیم چه از نظر اقتصادی و چه نظامی و .... مطمئن باشید گوچکترین تردیدی در حمله به ما نخواهند کرد سیاست تنش زدایی هرگز مانع جنگ نخواهد شد بلکه این سیاست تهدید زداییه که مانع جنگ میشه ی
واقعیت: اگر سانتورهای آمریکایی دلشون برای مردم ایران میسوزه چرا دارو و غذا تحریمه؟چرا به اپ موبایل اپل هم رحم نکردند.چرا تو 8 سال جنگ ایران عراق کمک عراق بودن... و هزار چرای دیگر

اونی که جلوی جنگ گرفته اقتدار دفاعی هستش و اینو این دوتا سناتور خوب فهمیدن و دارن این طرح میدن که نه یه وقت ترامپ حمله بکنه و یک برای همیشه هیمنه پوشالی آمریکا در هم شکسته بشه

راستی یکی بگه تا الان آمریکا کدام قدرت متوسط دنیا (قوی پیشکشش) رو نابود کرده که حالا جرات بکنه بیاد سمت ایران؟

عراق؟افغانستان؟ویتنام؟لیبی؟یگسلاوی؟سوریه؟

امریکا موقعی به عراق حمله کرد که ارتش عراق دیگه وجود نداشت
افغانستان و ویتنام که معلوم الحال هستند ارتش حتی ضعیف هم ندارند
یگسلاوی که با حمایت نانو زد اونم یگسلاوی که 10 فروند هم جنگنده نداشت
لیبی هم با جنگ اوری خود مردم لیبی تونست شکست بده وگرنه حتی نتونست یک نیرو تو لیبی پیاده کنه فقط بمبارن از دور می کرد و در میرفت
اما سوریه جایی که دلش می خواست کاری بکنه و نتونست چون ایران نخواست که سوریه سقوط بکنه
اقتدار یعنی این
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
کی گفته غذا و دارو تحریمه؟هر گرایش سیاسی دارید داشته باشید نظر هم بدهید ولی وقتی از هر گرایشی دروغ چاشنی تحلیل هاتون بکنید کل تحلیل شما بی ارزش میشود و مردم اون گرایش رو دروغ پرداز میدونن و به کل حرف هاش بی توجه میشن
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
اگه غذا و دارو تحریمه چرا کامیون کامیون غذا و دارو هدیه میفرستیم عراق و سوریه؟
بهزاد
| Czechia |
۰۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
غذا و دارو رسما تحریم نیست ولی وقتی صادرات نفت رو میخوان محدود کنند پولی برای واردات باقی نمیمونه و از اونطرف هم وقتی ارتباطات بانکی رو قطع کردند چطور باید پول غذا و دارو پرداخت بشه؟ این صرفا بازی با کلمات و ژست بشردوستیه اما در باطن هدف به زانو درآوردن ایرانه و کسی دلش برای من و شما نمیسوزه که به فکر غذا و دارومون باشه.
این مقاله ها اگر واقعیت داشته باشد نقیض ان میشود الان و یعنی ترامپ اماده حمله به ایران؟؟؟؟؟؟
این خبرها فاجعه است
ایران از توافق و برجام خارج بشه

جنگ و حمله علیه ما حتمیه..


برجام تله ی بیش نبود.....درود بر دلواپسان امریکا
طرح ترامپ آنست که تحریم نفتی را به نقطه ای برساند که اقتصاد ایران را فلج کند، و سپس در دور دوم ریاست جمهوری اش شرایط را برای حمله نظامی به ایران فراهم کند. این دو سناتور از پشت پرده خبر دارند که این طرح پیشگیری از جنگ را ارائه میکنند. جنگ از رگ گردن به ما نزدیک تر است، آنهایی که فکر میکنند ما مصون از جنگ هستیم صادقانه عرض کنم که اشتباه میکنند. فقط امیدوارم ترامپ در دور دوم انتخابات از دموکرات ها شکست بخورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
منکه فکر میکنم تابستان سال دیگه بین ایران و آمر یکا جنگ میشه .همه منطقه هم میدونند و دارند آماده میشن .مثلا اسراییل به هر قیمتی شده تونست موافقت روسیه رو برای اخراج ایران از سوریه رو بگیره تا فقط تنها تهدید باقی مونده موشک های ایران باشه که با داشتن گنبد آهنین و استقرار چندروز قبل سیستم پاتریوت خیالش راحته . آمریکا هم داره نیروهاش رو از سوریه و افغانستان بیرون میبره تا تلفات کمتری داشته باشه چون میدونه سربازانش در این دو کشور براحتی بدست نیروهای نیابتی وفادار به ایران مورد حمله قرار میگیرند . کشورهای عربی هم که حسابی در طی یکی دوسال گذشته انواع سلاح های جنگی و پدافندی رو خریداری کردند ..لاوورف هم که سفر دوره ای به کشورهای عربی داره برای هماهنگی با روسیه و حفظ منافع روسیه که لحاظ بشه.تنها قدرت نجات دهنده ایران مردم ناراضی از دست برخی مسئولان تندرو و هستند که نمیدونم چه رفتاری بروز میدن. فقط اینو میدونم که هنوزم امثال هدایتی ها و زنجانیها و مرتضوی ها وخاوری ها زیاده که اگر هرچه سریع تر دستگیر و بدون اتلاف وقت دادگاه نظامی بشن و اعدام ؛ میشه روی خشم و ناراحتی مردم رو مرحمی گذاشت و از این گلوگاه حساس تاریخی گذشت . درضمن منظور از قانون عدم حمایت مالی سنا و کنگره از حمله به ایران فقط و فقط متحمل کردن هزینه این جنگ به گردن عربستان و اقمارش هست .و نه جلوگیری از جنگ . درضمن منظور از قانون عدم حمایت مالی سنا و کنگره از حمله به ایران فقط و فقط متحمل کردن هزینه این جنگ به گردن عربستان و اقمارش هست .و نه جلوگیری از جنگ. یه نکته دیگه و اون هم اینه که علت خارج شدن آمریکا از پیمان منع بکارگیری موشک های میان برد 500 تا 5000 کیلومتر ، برای بکارگیری اونها علیه ایران هست چون آمریکا میدونه که با سلاح های متعارف نمیتونه براحتی و با هزینه پایین ایران رو شکست بده یا اصلا نتونه ، پس مجبوره از اقیانوس هند و اطلس و مدیترانه موشک های میان برد هسته ای به اهدافی در ایران شلیک کنه در عین حال پرتابگرهای میلیارد دلاری جنگ افزارهای هسته ایش هم از دسترس موشک ها و پدافند ایران دور باشند .
سایه جنگ رو خود امریکایی ها دارن دور میکنن



کجایی دولت تدبیر بنفش؟
پاسخ ها
سراب
| France |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
پیش دولت سایه
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
انشاالله پشت سر رای دهندگان به روحانی در جبهه های نبرد حاضر میشویم. به شرطی که برخی سگ هاشون رو نیارن.
قراره جنگ بشه؟؟؟ دارید اینجوری خبر می دید؟؟؟ بریم جبهه غذا مجانیه؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
جنگ های حالا جبهه نداره.
ناشناس
| Canada |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
دوره مجانی تموم شد دیگه.
ناشناس
| India |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
خخخخ مجانی؟مثل اینکه یادت رفته کجایی
ناشناس
| Japan |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
داداش گلوله هم بخوری باید پولش حساب کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
شما نمی خواد بری جبهه برو گرم خونه اون جا غذا مجانی بخور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
غذا مجانیه، حقوق هم میدن و بهتر از همه اینکه چند وقتی که در جبهه باشی میتونی با استفاده از سهمیه پزشک بشی و درآمد چند میلیاردی داشته باشی .
من فقط میدونم ایران،عراق نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
مقابل امريكا همه عراق هستند
اون دوران كه يكى مثل ويتنام پيدا شد با تكنولوژيه امروز به پايان رسيده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
انریکا اگه می تونست تا حالا چند بار به ایران حمله کرده بود. اون ها نمی تونن و دائم اداشو در می آرن و کارهای روانی می کنن تا اذهان مردم ایران مشوش کنن
این جنایتکاران هر 10 سال یک فتنه وجنگ رو شروع میکنن فتنه بزرگ 88 که الحمد لله شکست خورد ودر سال 98 قصد دارن یه جنگ ویا فنته ایجاد کنن .
با حمله به سوریه وعراق قصد داشتن بازو رو قطع کنن که الحمد لله باز هم شکست خوردن حالا با موج گرانی که با بی تدبیری دولت

هر کسی حداقل بلید به نام و نام خانوادگی خودش حرمت واحترام قائل باشد ووفادار بماند وعمل کند

ما در سه مرحله 40 روزه به دولت وعوامل فرجه می دهیم از ناکارامدی ... دست بردارن و .
نیروهای بسیجی ومخلص وخانواده ومومنین ومونات رو حمایت کنن ومشغول کار کنند و.... چراکه دستی مرموزی در کار هست یا مانع شوند ویا به حاشیه برانند وزندگی سختی و.... داشته باشند . شیعه اصیل باید بهترین زندگی ورفاهیات رو داشته باشه و......
روستائیان رو حمایت وبرای بازگشت به روستا تشویق کنند .
و...........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
اول شما تشریف ببرید روستا زندگی کنید بعدش من هم قول میدم بیام
ناشناس
| Norway |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
شما الان کی هستی چهل روز مهلت میدی.بعد مهلت تموم بشه چی میشه اونوقت؟
بینام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
من میگم بکنش 60 روز بزار رند شه راحت میگی دو ماه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
اگر جنگ بشود اول باید ثروتمندان وفتنه گران وسرسپردگان به امریکا را شناسایی کنند آنها را به خط مقدم جنگ اعزام کنند تا نتیجه اعمال اربابشان را از نزد لمس کنند
باید هرچه سریع تر نیروی نظامی خود را ارتقاع استراتژیک دهیم .باید تمام حقیقت را به مردم گفت و کشاورزی استراتژیک را آغاز کنیم،حداقل راجع به قشر ضعیف و مواد غذایی و دارو باید سوسیالیستی و کاملا امنیتی عمل کند،آب خلیج فارس باید هرچه سریع تر شیرین سازی شود،و نفوذی های مخالف دستگیر و به مردم معرفی شوند.باید استخوان کمر آمریکا را خورد کنیم و هزینه بسیار وحشتناکی بر دولت ترامپ تحمیل کنیم.اسرائیلی ها نباید شب ها بتوانند از ترس بخوابند.
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
غلام جان استراتژیک رو تازه یاد گرفتی؟چه جوری نیروی نظامی رو ارتفاع استراتژیک بدیم
ناشناس
| Norway |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
واقعا اینجوری هستی یا مسخره بازی در میاری؟
تا کی بر طبل توخالی جنگ ضربه زده می شود. یاد رئیس جمهور آلبانی افتادم که در توهم جنگ دستور داده بود تا هر خانواده برای خودش سنگر بتونی با هزینه دولت بسازد و .....آمریکا جنگ جدیدی را آغاز نخواهد کرد .فقط با این تبلیغات و هیاهو به کشور ما فشار اقتصادی بیشتر وارد کرده و کشورهای معلوم الحال را نیز سرکیسه می کند. متاسفانه ما داخل کشور خودمان کسانی با تدابیر و تصمیمات عجیب و غریب اقتصاد و سرمایه های مردم را نابود می کنند.
با دست پس میزنن با پا پیش میکشن
از ترس بی پولی میگن جنگ نمیکنیم بعد دارایی های ایران رو بلوکه میکنن
عجیبه که سندرز حامی این طرح نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
اون الان دنبال جذب رای برای ریاست جمهوری بعدیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
سندرز تنها کسی بود که تو کنگره علیه طرح ضد ایرانی تحرین ها رای داد
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
ناشناس1507خب همین یه کم مشکوک نیست.مفتی
اولا این نشان میدهد که اگرهم خواهان جنگ باشند، باید قانونی باشد!! که خب طبیعتا گزینه های قانونی برای خود پیدا میکنند. دوما به جای جنگ غیرقانونی فشار حداکثری گزینه های غیرنظامی را لحاظ خواهند که همان تحریم ها است. لذا در هر دو صورت به ضرر ما میباشد.
سلام علی رغم این اقدامات، ایران باید تحرکات این مثلث را جدی بگیرد که همیشه مطابق قانون عمل نمی کنند.
بسمه تعالی
این آلارم را جدی بگیرید، یعنی دارند برای هجوم نظامی آماده می شوند و همه آن ها حتی از جزییاتش خبر دارند.
اگر فکر می کنیم امریکا کشوری مستقلیه خیلی اشتباه می کنیم. در اوج قدرت فقط یک بازیچه برای لابی عظیم ثروت صهیونیست هاست. در فکر جنگ با ایران هم همیشه این دست اسرائیل است که ا ز استین امریکا بیرون می اید. در کنار ان دست عربستان سعودی. تاریخ همیشه تکرار میشود. درست مثل ماجرای حمله ارتش روم به ایران از جبهه جنوب و به دست اعراب.
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
با این تحلیل شما اگر لابی اسرائیل اینقدر قوی است پس این طرح نباید رای بیاورد حالا لابی صعودی رو هم اضافه کنید.
برخلاف بعضی کشور ها نمایندگان امریکا حتی اگر اهل لابیگری هم باشند اول منافع کشور خودشان را در نظر میگیرند نه کشور ثانی.
به هر حال اگر این طرح رای نیاورد من هم با شما هم نظر خواهم شد
چه کسی هست که نداند هدف اصلی حمله آمریکا در زمان بوش پسر. ایران بوده است بوش پسر ایران را متهم به محور شرارت کرده بودتا بهانه ای حمله به ایرن باشد. منتها در وهله اول به کشورهای همسایه ایران حمله کرد تا راه حمله به ایران هموار گردد.حالا به عللی نتوانستند .اکنون در حال حاضر سناتورهای آمریکایی خبره وتجربه دیده میدانند که حمله به ایران اگر ارتش آمریکا ضربه سخت نخورد مسلما ضربه اقتصادی سختی در جهان خواهد خورد . وهیچ نتیجه ای هم حمله به ایران را نخواهند گرفت چون ایران نه عراق است ونه افغانستان ونه گرانادا .لذا به همان منظور میخواهند افسار دو3 نفر افراد ابله ونادان وبی مسئولیت نظیر بولتون وترامپ وپمپئو را محکم بگیرند تا دردسری برای دنیا و آمریکا درست نکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
گرانادا؟! همونی که تؤ اسپانیاست؟ اگه آره، چه ارتباطی به این موضوعات داره؟
من جوان دهه 60 ، کلا دهه 60 ها زندگی خوشی نداشتیم. جنگ تحریم و تحریم و حالا شاید جنگ دوباره !! نمی تونیم مثل بقیه کشورها عادی زندگی کنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
نه،"بد" همیشه وجود داره و اگر می خوایم راحت زندگی کنیم باید قوی بشیم.
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
نه دیگه شرمنده ات نمیتونیم
پس اعلام خروج نیروهای امریکا از افعانستان و سوریه بی دلیل نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
درسته، نوبت به نوبت
ریچارد دوربین، سناتور از ایالت ایلینویز و تام اودال، سناتور از ایالت نیومگزیکو ابیخود گفتن
شما نترسید آمریکا به ایران حمله نمی کند چون آمریکا هر سودی که از منطقه بر می دارد از ما می باشد لذا آنها نمی خواهند منفعت خود را از دست بدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
ما نمیترسیم مردمی که هیچ ندارند از هیچ چیز نمیترسند.آنهایی که باید بترسند آنهایی هستند که جیب شان پر است
باچنین کنگره ای که غقلانی تصمیم میگیرد چرا مذکاره نکنیم تا از وضع موجود اقتصادی و سیاسی و تحریم رها شویم
این دو با صراحت گفته اند که وجود ایران و سیاست های او به نفع امریکاست زیرا ما سلاح هایمان را در منطقه می فروشیم
پاسخ ها
سراب
| France |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
دیگه هی نمیشه بفروشی که یه روزی هم باید استفاده بشه تا مجدد بفروشی
آیا باتوجه به وضعیت وخیم اقتصادی که کمراکثریت امت راشکسته نیازبه دخالت نظامی هم هست
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
وقتی هر سال شعارش رو می دید!!! مرگ بر اونها که بدون جنگ و خونریزی نمی شه
ناشناس
| Japan |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
شکستن کمر کافی نیست سر هم باید بشکند
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
ملتی که نابینا است و به 4 سال اول نگاه نمی کند و دوباره به یک فرد ناکارامد رای می دهد، باید هم کمرش بشکند.
تندرو های داخلی هم به جنگ تمایل دارند ( البته نه با آمریکا )‌ . زیرا جنگ هر اقدام آنها در کشور توجیه پذیر میکند .
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
اون کندروها که همه چیز رو دادن که سایه ی جنگ رو دور کنن موفق شدن؟
نقشه هایی که دستگاه سیاسی آمریکا علیه ایران در نظر دارد انجام دهد بنام ترامپ تمام میکنند و فقط از شخص انتقاد میکنندو به این شکل حکومت امریکا تبرئه میشود
صد در صد ترامپ حمله میکنه و صد در صد عاغازاده ها از دل شیطان الاکبر بیرون میایند و به جنگ با ترامپ میروند...
جنگ خوبه. جنگ جنگ تا پیروزی
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
مسخره نکن جنگ برای یک سری خوبه.اگه جنگ هشت ساله نبود الان خیلی ها میلیاردر نبودند.
با احتکار اجناس در زمان جنگ خیلی ها به آلاف و علوف رسیدند
در صورت جنگ با ایران هزینه اون رو اعراب میدن و عملا خود آمریکا هیچ هزینه ای نمیکنه
جنگ لازم نداره
ما جنگ طلب نیسیتم.
ولی اگر آمریکا اقدام احمقانه ای کند بی صبرانه و مشتاقانه آماده رویارویی و به عقب راندن و بردن آبروی وی هسیتم.
و جان و مال مان را فدای حفاظت و صیانت از خاک و ناموس وطن می کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
این "ما " که شما گفتی از نوع همون "ما " هستش که دکتر ظریف گفت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
اسم و فاميلتو بگو بزارنت تو لیست اول جبهه در نری
اینا رو ولش کنین کفن پوش ها چی شدن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
همونها رو می فرستیم جنگ
ناشناس
| China |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
رفتن كانادا
اتوبان زدن و ورودى ميگيرن
ناشناس
| India |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
این خبرها رو زیاد جدی نگیر این ها زور آزمایی های سیاسیه امتیاز رد و بدل میشه
ناشناس
| Japan |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
خوب و خوش.سلام میرسونن
ناشناس
| Norway |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
ناشناس 1339 اونها معاف از سربازی هستن .بپا اونا تو رو نفرستن جنگ
با سلام و خسته نباشید
لطفا عکس پرچم مقدس ایران رو از پس زمینه ی این آقا بردارید ...
از نظر من این عکس دارای اشتباه معنایی می باشد ...
باتشکر
اقا تورو خدا بیا حمله کن نه ولش کنید بیاد جلو ببینم چی میگه
ای کاش جنگ می شد تا ما ضعفا سریعتر میرفتیم بهشت خلاص می شدیم و هم چنین برخی آقازاده ها هم سریعتر در آتش دوزخ می افتادند
خیار دونه ای هزار وپونصد جنگ می خواد چیکار
امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
پاسخ ها
سراب
| France |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
گریه ی حضار
ناشناس
| Poland |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
اهدافتون رو که به روز نمیکنید حداقل شعار هاتون رو به روز کنید
ناشناس
| Spain |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
یه سوالی سخت ذهنم رو مشغول کرده شما یک نفر هستی زیر همه پست ها این شعار رو تکرار میکنی یا چند نفری دارید زیر همه خبر ها این رو میگید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
به نظرم کسایی که تو ایران زندگی نمی کنن نظر ندن سنگین ترن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
ناشناس1838 این جملات چقدر آشناست
با سلام
حتما امریکا می داند دوسه تا موشک تو دبی و ابظبی وجولان حماس و حزب الله چه بلایی رو سر فرزندان ناخلفش می اورد
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
البته من از اونایی نیستم که در بیشتر کامنت ها دارن مسخره می کنند. ولی اینکه شما گفتی یعنی اونها هم به ما حمله می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
منم با شما موفقم ، توی جنگ تعارف که با کسی نداریم ، صد ردصد اول دبی و ابوظبی رو میزنیم و حتا تصرف میکنیم و همچنین ریاض و حیفا وتلاویو رو موشک باران میکنیم و یا زمینی بسمتشون حرکت میکنیم . فقط کافیه روز اعلان مهلت به ترک اتباع غربی از این کشورهای برسه انوقت ببین چجور به طرفه العینی اقتصاد پوشالی امارات و عربستان میپاشه. حالا با حماقتشون دارن حساب بالا میارن تا وقتش . کاری به کویت وقطر و عمان و اردن ندارین.وقتی مستقیم با خود آمریکا جنگ شروع بشه دیگه تعارف نداریم که تنگه بسته نشه با چندتا غرق شدن کشتی های نفتی و کانتینر بر امارات خودش برای حداقلماه ها بسته میشه .آمریکا خبر نداره ایران در مصر و اردن هم نیروهای وفادار نیابتی داره . ولی یه موضوع مهمتر هم هست و اونم اینه که اگر جنگ بشه مردم دیگه با دشمنان داخلی از جمله خودرو ساز و آقازاده ها هم تعارف نخواهند داشت .
تابناک این آمار انتشار یافته و نیافته و اینا رو بردار از اون بالا به شعورمون توهین میشه.در یک خبر دیگه (نه خبر بالا )دو تا کامنت از خود من به هر دلیل غیر قابل انتشار کردی (که توهین هم به فرد یا گروه نبود)بعد تعداد غیر قابل انتشار ها رو زدی صفر.
دوم اینکه اگه یه نظر با معیار های شما نمیخونه شما اجازه ندارید داخل متن اون نظر رو جوری تغییر بدید که معنیش عوض بشه نهایت میتونید منتشر نکنید.این روش ویرایش کردن کامنت غیر اخلاقیه
.من به جز خودم دیدم توی کامنت ها که این دستکاری کامنت رو برای دوستان دیگه هم انجام دادید و اونها توی کامنت دیگه ای اعتراض کردند.با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
شما هم بی انصاف نباش، تابناک نسبت به خیلی از سایت های دیگه بیشتر نظرات منتشر میکنه، حالا جایی مجبور باشه سانسور کنه،
ناشناس
| Singapore |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
درسته حق با شماست اگر اینطور نبود به جای تابناک به اون سایت ها مراجعه میکردم و به همین خاطر در آخر تشکر کردم از سایت.اما به هر حال عوض کردن یا دستکاری کردن کامنت دیگران طوری که معنی آن
عوض شود اصلا کار صحیحی نیست و خلاف رسم امانتداری است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
برو سایت عصر ایران غیر قابل انتشارا رو ببین قدر تابناک بدون تو بحثهای مهم واساسی از 200تا کامنت 10تاش منتشر می‌کنه 190تاش غیرقابل انتشار می‌کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
معیار شما عصر ایران نباشه عزیز..از کوزه همان برون تراود که در اوست.
اگه میخوای مقایسه کنی اصلا برو رجا نیوز رو ببین که با این همه ادعاش یک نظر زیر خبر هاش منتشر نمیکنه و کلا سیستم نظرهاش دکوریه.خب خبرگزاری های این مدلی سطح خودشون رو دارن خواننده های خاص هم دارن .
اونا هر وقت براشون منفعت داشته باشه جنگ افروزی میکنند و لنگ مصوبه های سنا نمیشن، این مائیم که همیشه و در هر حال ازجنگ هیچ عایدی نخواهیم داشت .
بنده از نظردهندگان راضی هستم
خدا هم از شما راضی باشد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
آهای نعمت منو عصبانی نکن ، اعصاب درستی ندارم

فقط اگه دستم بهت برسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
نظر دهندگان اکثرا ربات هستند
ناشناس
| Canada |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
نظردهندگان هم از شما راضی هستند درود قاشقچی بر شما
اونایکی ب این دولت رای دادن

براط برجام و انتخاب روحانی توی خیابونها زدن رقصیدن

میرن جنگ

جانم فدای ایران!!!
آقا ما اینجا تو آمریکا گیر افتادیما.. قبل جنگ و نابود کردن استکبار جهانی ما رو نجات بدین لطفا
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
برو ته کوچه میام دنبالت
چرا امریکا و انگلیس مجبورند با ایران جنگ کنند و ایران را ویران کنند:
1 - کشور های عربی مانند عربستان امارات کویت و اردن و مصر از زمان صدام در حال انجام هر کاری برای ویرانی ایران هستند. برای اجرای این کار اول عراق را شیر کردند و نتیجه اش مشخص شد: دو نیتجه داشت 1 - ایران و عراق ویران شدند 2 - جیب همه کشورهای خاورمیانه خالی شد. در عوض تمامی کشورهای اروپایی و اسراییل بسیار بسیار پول دار شدند و تمامی دارایی ها به سمت انها سرازیر شد.
2 - بعد از مدتی به دلیل قدرت تفکر ایرانی ها از سال 1990 تا 2003 ایران شروع به بازیابی و پیشرفت کرد (البته با کمک اروپایی ها تا حدود خاصی) بعد 3 وزیر امور خارجه المان و فرانسه و انگلیس به ایران امدند و از ایران خواستند به اروپا باج بدهد و اگر نه ایران دوباره به سمت نابودی می رود و ایران در ان موقع باج نداد و قتی این 3 نفر برگشتند اروپا درها به روی ایران یکی یکی بسته شد. همزمان اروپایی ها مراحل پیشرفت ایران را به عرب ها گوشزد کرده و خواهان پول و امکانات و قرارداد ها برای جلوگیری از قدرت ایران بودند. برای همین عربها الان هزینه می کنند و ایران روز به روز ویرانتر می شود
عربها فقیرتر ایران ویزانتر و کشورهای اروپایی یکی پس از دیگری در حال شکوفایی صنعتی هستند شهرها یکی پس از دیگری دارای ثروت های باد اورده می شوند.
شرکت های کانادا و امریکا بدون انجان هیچ کار اضافه ای، از پول های کلان دزدیده شده از خاورمیانه در کار شکوفایی و بهتر شدن است. جالب است بدانید که بیشتر این سرمایه ها تحت کنترل یهودی ها است چون بانکها در اختیار یهودی هستند و خاورمیانه ای ها مجبورند پول در بانک ها بگذارند و بانکهای کانادایی و امریکا فقط به یهودی های با اعتبار (ساختگی) اجازه گرفتن وام ها و پرداخت های بلاعوض هستند. ایا می دانید در کانادا امسال اعلام شد 15 - 20 میلیارد دلار پول اضافه دارد که هر کسی که می خواهد در خصوص صنعتی و تکنولوژی کاری انجام دهد بیاید و پروپوزال بدهد و پول بلاعوض بگیرد. فکر می کنی این پول را به کی می دهند؟
یک موضوع دیگر برای بردن پول از خاورمیانه به امریکا و کانادا الان باید هزینه زیادی کرد یعنی چه؟ بانکها 30 تا 40 درصد پولت را می برند و بقیه را به شما در مقصد تحویل می دهند به این می گویند پول باد اورده
خلاصه به دلیل جنگ های طایفه ای شیع و سنی در خاورمیانه اروپایی ها و امریکایی ها بیشترین سود را می برند.
و تا زمانی که این موضوعاب بصورت سالهای گذشته پیش برود قدرت چپاول اروپایی ها و امریکایی ها روز به روز بیشتر می شود.
امیدوارم هیچ وقت جنگ نشه . اون وقت کل کشور متحد باید جلوی اون متجاوز بایسته و نهایت ضربه و تلفات رو به متجاوز وارد کنه . منظور دفاع جانانه است . باز می گم عوارض جنگ وحشتناکه و همیشه طالب صلح و آرامش هستیم
باجنگ آمریکا باصدام عبرت بگیرید صدامی که درطول 8سال با دردست داشتن دوشهراشغالی نفت شهر و قصرشیرین قطعنامه راپذیرفتیم آمریکا درطول 17روز پرونده صدام وآمریکا رادرهم پیچید وبا آن وضعیت مضحک صدام کشته شد اینقدر تحریک نکنید جنگ جز ویرانی وکشتار نتیجه ای ندارد آنهم جنگ با ابرقدرتی چون آمریکا که در یک ناوش به تعداد کل هواپیماهای جنگی ما حمل میکنند
من کارگرماهی ۱۲۰۰حقوق میگیرم ،روزی یک وعده غذامیخوریم ،من چیزی برای ازدست دادن ندارم انشالله جنگ بشه یازلزله بیاد کشورنابودبشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
خودت نابود شو.تو حق نداری برای کشوری که هزاران سال براش خون ریخته شده آرزوی نابودی کنی.
ما باید در حمله به امریکا پیشدستی کنیم قدرت امروز سپاه پاسداران به اندازه ای است که میتواند همزمان با امریکا و اسراییل و کشورک های عرب خلیج فارس بجنگد و آنها را نابود کند متاسفانه امریکایی ها از صبر جمهوری اسلامی ایران سوءاستفاده میکنند و این مصوبه کنگره نیز از ترس جمهوری اسلامی است وگرنه همانطور که امام خمینی قدس سره فرمودند امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
دوست من نوع سلاح های ایران تا این لحظه و چیزی که ما دیدیم از نوع بازدارنده هستن.
من در کف این نظر دهنده هایی هستم که فقط نظر میدن ونه فکر می کنند ونه مطالعه
آخه عزیزان مگه باست آمریکا وارد جنگ با ایران بشه که کنگره مخالف است
نه جانم آمریکا هرگز وارد جنگ با ایران نمیشه
لا اقل یه ذره شعور وعقل دنیاگرایانه براشون قائل باشید
اگر اینقدر خپل و بی عقل بودند چرا اینقدر پیشرفت مادی ولو از راه دزدی وزور دارند
اینها خیمه شب بازی است
یکی از ثمراتش آزمایش ترس مردم ایران از طریق همین نظرات است
بله اگر ملت ترسو بزدل واهل تسلیم باشن چرا جنگ نشه
با چنتا انفجار دستا بالا میره
ولی اگر ملت ایران انقلابی را شناخته اند هرگز با این ملت ور نخواهند رفت
فعلا برند پوشک سربازاشونو عوض کنند بعد حرف جنگ بزنند
اینها در تمام جاها از ایران خوردند
سوریه عراق افغانستان و ...
اونا میدانند میتونن آغاز گر جنگ باشند ولی این را هم میدانند که تمام کننده جنگ نخواهند بود
از همه مهمتر جان آمریکا که صهیونیستها باشند در دست ایران است
قوای آمریکا در محاصره جبهه مقاومت است
تنگه هرمز وباب المندب در کنترل ایران است
اونا حساب کتاب اقتصاد دستشونه بار همین هم جنگ راه می اندازن
اگر اشتباه کنند مثل هزینه هفت ترلیون در غرب آسیا بخاط نشناختن جبهه اسلامی است
ودیگه چنین الشتباهی نمی کنند
اونا جنگ را شروع کنند فردای اونروز اسرائیلی در کار نخواهد بود
تمام ناوهاشون در تیر رس ماسد
تنگه ها بسته میشه
این یعنی فروپاشی سریع نظام استکباری
نفت به نا کجا می رسه و ....
پس آمریکا هرگز وارد جنگ با ایران نمیشه
دو نفر دعوشون شده بود
یکی از اونا به دوستاش می گفت منو بگیرید والا چنین وچنان می کنم
این موشه گربه بازی کردن آمریک رو حساب است
تمام
اگر جنگ بشه دیگه مردم به صحنه نمیان اون دوران گذشته دیگه اوضاع اقتصادی هم داغونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
از جانب خودت حرف بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
من به خاطر "ایران" مثل شما فکر نمی کنم.
ناشناس
| Canada |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
صحنه فقط جای بازیگرهاست
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی